De Vuelta 2011 Van Zaterdag 20 augustus tot en met zondag 11 september
ETAPPES VUELTA 2011 20 augustus, etappe 1: Benidorm-Benidorm, ploegentijdrit, 16 km. 21 augustus, etappe 2: La Nucía-Playas de Oriheula, 171,5 km. 22 augustus, etappe 3: Petrer-Totana, 164 km. 23 augustus, etappe 4: Baza-Sierra Nevada, 172 km. 24 augustus, etappe 5: Sierra Nevada-Valdepeñas de Jaén, 200 km. 25 augustus, etappe 6: Úbeda-Córdoba, 185 km. 26 augustus, etappe 7: Almadén-Talavera de la Reina, 185 km. 27 augustus, etappe 8: Talavera de la Reina-San Lorenzo de El Escorial, 182 km. 28 augustus, etappe 9: Villacastín-Sierra de Bejar. la Covatilla, 179,5 km. 29 augustus, etappe 10: Salamanca-Salamanca, tijdrit, 40 km. 30 augustus, rustdag. 31 augustus, etappe 11: Verín-Estación de Monatña Manzaneda, 171 km. 1 september, etappe 12: Ponteareas-Pontevedra, 160 km. 2 september, etappe 13: Sarria-Ponferrada, 150 km. 3 september, etappe 14: Astorga-La Farrapona. Lagos de Somiedo, 173,2 km. 4 september, etappe 15: Avilés-Alto de L'Angliru, 144 km. 5 september, rustdag. 6 september, etappe 16: Villa Romana La Olmeda (Palencia)-Haro, 180 km. 7 september, etappe 17: Faustino-Pe!na Cabarga, 212,5 km. 8 september, etappe 18: Solares-Noja, 169,7 km. 9 september, etappe 19: Noja-Bilbao, 157,9 km. 10 september, etappe 20: Bilbao-Vitoria, 187 km. 11 september, etappe 21: Circuito del Jarama-Madrid, 94 km.
"Italian-Made" Schoenen van Vittoria Hora Full Carbon Unidirectional Air System Sole 27 schoenmaten en 4 voetbreedtes multi-length option elite racing schoen Brave CRS fastening system MTB Supra CRS fastening system MTB Torque Vittorias CRS fastening system visit www.vittoria-shoes.com
Nieuwelingen Nathan Van Hooydonck bij nieuwelingen BK tijdrijden
meisjes nieuwelingen Lotte Kopecky
meisjes juniores Steffy Van den Haute
Junioren Jasper De Buyst
BK Vrouwen Liesbeth De Vocht tijdrijden - vrouwen - Top-10 1. Liesbet De Vocht 21,6 km/32:16 2. Grace Verbeke 0:12 3. Ludivine Henrion 0:17 4. Sofie De Vuyst 0:20 5. Jessie Daams 0:29 6. Ann-Sophie Duyck 0:57 7. Latoya Brulee 1:0 8. Alexandre Tondeur 1:45 9. Tessa De Moyer 1:53 10. Els Belmans 1:59
Elite zonder contract 1. Sander Cordeel 2. Benjamin Verraes + 10 sec 3. Kess Heytens +22sec
Beloften 1. Kevin De Jonghe 2. Maarten Vlasselaer + 28 sec 3. Arthur Vanoverberghe + 40sec
Elite 1. Philippe Gilbert 36,5 km in 46'31" 2. Ben Hermans op 10" 3. Dominique Cornu 18" 4. Jan Ghyselinck 26" 5. Thomas De Gendt 38" 6. Jelle Wallays 54" 7. Olivier Kaisen 1'05" 8. Julien Vermote 1'11" 9. Jurgen Van Goolen 1'18" 10. Maxime Monfort 1'23" 11. Kristof Vandewalle 1'25 12. Stijn Devolder 1'32" 13. Jan Denuwelaere 2'33" 14. Rob Goris 2'36" 15. Jonathan Dufrasne 2'41" 16. Dieter Capelle 3'10" 17. Steven De Neef 3'21" 18. Kevin Van Impe 3'31" 19. Sjef De Wilde 5'44"
Maandag 15 augustus Een droge zonnige rit In tijden van tranfers en stagairs twee gastrijders Een gekende reeds, Frank D.R. die geen lid mag worden van zijn broer Gunther Reed lek te Vrasene en reed dan maar huiswaarts, En Joris De Mayer vandaag als gastrijder : Ook "vaste" leden met laate come-back Allezins voor de gereden ritten 7e van het seizoen toch al redelijk versleten banden D Depannage in de ruisstraat bij filip V.R. Tempo zoals gewoonlijk Boogie met eerst William en daarna "Superknecht" Thierry Rit over Doel, "schermutselingen naast den dijk Zij die denken hard te kunnen rijden en zij die hard rijden Wie is wie Terug over Saefthinge, Meerdonk Belsele, Tielrode Met nog een pittige finale in de ruisstraat Rit van 85 km. en een gemiddelde van 32.1 vandaag was ook de zon aanwezig
Zondag 07/08: 13 man aanwezig Vertrokken om 07u30 aan De Lokers. Aan de brug in Temse Pino en Yves opgepikt en verder naar Bornem. Even zoeken naar de start, inschrijven , groepsfoto en weg. Over Opdorp naar Buggenhout . Opwijk en verder naar Baardegem. Zoals gewoonlijk veel volk, waaronder enkele dapperen met bakfiets of step. De autos in de tegengestelde richting moesten soms veel geduld hebben. Groot verschil met de vorige jaren waren alvast de vele seingevers. Dit maakt alles toch een stuk veiliger. Onze nieuwe kopman Jelle deed zijn werk met schwung. Sint Katharina Lombeek is voor ons bekend terrein en de helligskes kwamen. De ,, normale,, fietsers begrijpen niet dat velen gezwind naar boven klimmen zonder snelheidsverlies. Volgens sommigen werd er sneller bergop dan op de platte stukken gereden. Zonder snelheidsmeter op het stuur, snapt men hier niks van. Na 50km was er een stop op het vertrouwde voetbalveld te Elzeringen. Hier smaakten de bananen super en Aquarius had zijn stand vroeger dan de andere jaren opgesteld. Naar onze mening is dit een zeer goede zet. Na het nodige plas en stempelwerk verder naar ST Martens Bodegem. Hier kwamen leuke hellingen zich aanbieden, wanneer echter onervaren autochauffeurs zich te midden van de baan zetten, geeft dit wel problemen. Een lekke band op Ivoos nieuwe fiets zorgde voor een extra stopje . Nu moest er wat tijd ingehaald worden. Sommigen werden wakker en gaven het ,,voorbeeld,, Herr Franz moest even ter orde roepen en een frisse Palm bracht verkoeling. De laatste 15km werd afgemaald en onze groepsfoto met trofee lag klaar ! Iedereen was moe en de thuisrit kon ingezet worden. Eric nam zijn verantwoordelijkheid en het terras te Sombeke werd prachtig gekleurd door de Stieren !
zondag 31/07: 18 man aanwezig Rustig ritje gepland naar De Polders. Via Belsele naar St Gilis Waas. Door Meerdonk en verder direct een foute weg ingeslagen en omdraaien. Het leek wel of iedereen een off-day had. Zelf Smet raket had zijn dagje niet, het is hem vergeven ! De anderen van de Muur waren precies wat stijf en zij zetten hun minder goede benen over op de rest. Niemand zette er een snelle tred in en de kms werden afgemaald. Zo passeerden we Hulst en kwamen we terug naar Stekene. Daar nog een lusje over KleinSinaai en verder naar Daknam. Snel naar het terras was het enige wat telde. Juist op tijd om een horde Harleys te zien passeren. Deze bende zag er niet zo kleurrijk uit als ons, maar er reden wel wat speciale modellekes mee ! .
zondag 30/07 8 man anwezig Met 8 een tochtje naar de Muur. Terwijl de meesten enkel de ,,platte,, weg via den Dender kennen, had Eric een ander parcourtje in petto met onderweg wat venijnige hellingskes. Eerst over Zele naar Berlare-Schoonaarde. Frans, net terug van een weekje Bourgogne, was ,, happig,, ( lees : geen sex gehad ) en vertrok met Ijzeren Rudy op kop. Over Lede naar Bambrugge, wegen die we al met de 53x11 eens deden. Smeerebbe-Vloerzegem gepasseerd... ( ? )... Iedereen zag de kapel op den berg al staan. Eerst toch nog wat stevige kuitenbijters. Jellle vloog erop.... Rudy en Eric pareerden. Het jonge geweld moest worden ingetoomd. Dan op naar de muur. Iedereen kent de klassieke weg. Aan de oevers van de Dender vertrekken, de Markt, de Vesten en de Muur. Eric had iets anders in petto. Hij kruiste het centrum langs de Vesten, reed verder weg en kwam terug langs de andere zijde ( Guilleminlaan ). Uiteraard met het nodige klimwerk. Gelukkig had E. iedereen al verwittigd. Toen daar plots na de Pachterstraat toch de Muur opdook was Rudy en Jelle weg. Luc VB en Eric achtervolgden. Herr Zele bevestigd zijn steeds groeiende vorm en klimmen is niks voor Karl en Frans. Aan de kapel een fotooken, natuurlijk en daarna over Onkerzele naar huis. Hier nog een ,, verrassingske,, --> Jelle weer geklopt dr. de oude garde.. Tijd voor een treintje naar huis over Ninove. De drinkbussen werden leeggoed en om 20 voor 6 stonden we terug bij De Moezen !.... Iedereen was moe en tevreden , kortom : Goe gedaan, E !!
Zondag 24/07: 5+1 aanwezig 50 km terug op de MTB, t was een tijdje geleden, toch weer even aanpassen. Voor Johan en Christiano was dit niet het geval, zij vlogen alweer overal over. Luc Zele klampte mooi aan. Yves en Karl achtervolgden. Iedereen kent de streek goed, maar toch waren er enkele nieuwe paadjes. Het klassieke ,, modderig, paadje langs de E17 aan het oude vliegveld is heeeel lastig. Weinigen kunnen daar blijven fietsen. Chapeau voor diegenen die anderen achter zich lieten. We zagen MTBers van verre komen; de provincie Antwerpen en West Vlaanderen waren vertegenwoordigd. De controlepost was super en het lange stuk op de Durmedijk naar Lokeren blijft een vervelend lang wegske, zeker met de tegenwind. Op het laatste plaatste Johan nog een versnellingske, enkel Christiano en Luc konden aanklampen. Gelukkig bleef het droog en smaakte de Leffe goed. Kortom : een geslaagd MTB ritje in het verlof. Verslag: WTC Forza Elversele
Zondag 14 augustus Oefenrit Met 4 leden met "alweer" ondertussen onze vaste gastrijder (broer van Gunther D.R.) Die volgens Gunther géén lid mag worden Droge rit, gestopt met regenen rond negen uur Wel natte banen temperatuur ok tempo ok Rit van 75 km een gemiddelde van 32.3 Sowieso een zondagsrit Nog een bezoek van Thierry met echtgenote in he Ranch Morgen volgens buienradar droog
Fulcrum 2012 voor de Weg Fulcrum komt voor 2012 met een aantal nieuwe wielen. Met de Red Wind en Racing Speed wielenlijn moet je de voor jouw doel gewenste wiel kunnen kiezen Met velghoogtes varieerend van 50 tot 105mm, tubeless, tube, vouwband, verschillende lagersystemen en kleuropties is de keuze groot. Hieronder de Racing Speed XLR in 80mm tube velg met een geclaimd gewicht van 1540 gram. Red Wind XLR USB 50 met een prijs van +/- 1345,- euro
Spiuk Superlight De ZS11RCSL is de nieuwste superlichte schoen van Spiuk. Een nieuw bovenstuk van microvezel zorgt voor het lage gewicht. De nieuwe schoen is de opvolger van de succesvolle ZS11RC. De initialen SL in ZS11RCSL staan voor "Superlight". Dat refereert natuurlijk naar het geringe gewicht van de fietsschoen die verkregen werd door een microvezel bovenstuk. Een precisie-clip en twee straps zorgen ervoor dat het schoeisel nauw aansluit aan de voet. Een versterkte binnenkant van de schoenhiel en een geventileerde schoentop zorgen voor sterkte en friste. De schoen (in maat 42) weegt slechts 560 gram. Spiuk heeft de ZS11RCSL in maten 37 tot 47 info: http://www.grinta.be
Zaterdag 13 augustus Semi-klassiker te Duffel, Omloop Vlaams Brabant Met zeven leden aan de start en één grote afwezige te Duffel Lieven B. die zij club Fietsclub Duffel wel erg in de steek liet vandaag. Herman reed de 80 km omloop, waardoor hij de hellingen "miste" Het parcours over St Katelijne Waver Peulis, Rijmenam, Boortmeerbeek, Kampenhout, en Veltem Beisem Hier de eerste beklimming De Toverberg 800m gemiddeld 4.8% Onmiddelijk gevolgd door de Bosstraat 600 m en gemiddeld 5.7% met daarna te Bertem met de Paardenstraat 600m gemiddeld 3.6%. Verder over Leefdaal, Neerijse, Loonbeek met de Smeysberg 600 m gemiddeld 8.3%. Te Terlanen met de Neerpoortenstraat 800 m 2.6 gemiddeld. Ottenburg en Florival met een eerste bevoorrading na 58 km. Volgende beklimming te Pecrot met de Rue De Pecrot 400 m 8.7% gemiddeld. Verder over Nethen, Hamme -Mille (Bijna huis ) Beauvechain, Opvelp, Neervelp, Lovenjoel met de Ganzendries 500 m 6.6 % gemiddeld. Pellenberg, Lubbeek, Linden met de Kasteeldreef 500 m 5.8% gemiddeld. Holsbeek met de laatste beklimming van de dag Meesbergpad 400m 6%. Rotselaar Wakkerzeel en een tweede bevoorrading te Werchter De finale kan nu beginnen, door het prima "knechtwerk" van Thierry, zitten we nu aan 31.4 gemiddeld Tremelo, Schriek met een eerste aanval, Putte het tempo wordt opgetrokken OLV Waver eerste regendruppels en het gaat nu hard richting Duffel Terug in Duffel na 134 km en een gemiddelde van 32.4 De gezochte renner was .....Jacky Durand (inderdaad met een D ) Jacky Durand 10 februari 1967 Laval Frankrijk. 1989 Super U-Raleigh-Fiat vanaf 01-09 (Stagiair) 1990 Castorama 1991 Castorama-Raleigh 1992 - 1995 Castorama 1996 Agrigal-La Creuse 1997 Casino 1998 Casino-Ag2R 1999 Lotto - Mobistar 2000 Lotto Adecco 2001-2002 La Francaise de Jeux 2003 Fdjeux.com 2004 Landbouwkrediet- Colnago Winnaar RVV 1992
'Bommetje' voor grotere banden Genuine Innovations komt met een CO2-vulling waarmee grotere MTB-banden kunnen opgepompt worden. Fat 20 geeft die extra luchtstoot, wanneer je het nodig hebt. De vernieuwde Fat20 bevat 20 gram CO2. Het is groter dan de 16 gram-vulligen maar kost minder dan de 25 gram CO2 in de BigAir! van Genuine Innovations. Dat maakt de Fat20 de geschikte keuze voor mensen met MTB-banden die iets meer lucht vragen. De Fat 20 is een cartridge met schroefdraad en is compatibel met alle inflators van Geniune Innovations
De Zwitserse kledingfabrikant komt in 2012 met een nieuw product, fietsbrillen onder de naam Zegho. Eén van de belangrijkste eigenschappen van de Zegho is Tunnel Vision, gecreëerd door Carl Zeiss Vision. Doordat het onderste deel van de glazen helder is en er zo in de bovenste lagen een scherpe overgang ontstaat bij lichtwijzigingen, zorgt het ervoor dat het zicht uitstekend blijft zowel in een donkere als een lichte omgeving. Zo hoeft de sportman zich geen zorgen te maken. Een tweede belangrijke eigenschap is het clickFace systeem: dit zorgt ervoor dat de zeer lichte en flexibele frame als het ware op het gezicht klikt en daardoor goed blijft zitten. Zegho bestaat in drie uitvoeringen: Noire, Superlight en Amplify. Zowel de Noire als de Superlight hebben donker getinte glazen, met ofwel een wit of een zwart frame. De Amplify heeft gele glazen en een zwart frame. De grotere Assos dealers krijgen een beperkt aantal brillen die ze kunnen aanbieden voor de kerst. De volledige productie en beschikbaarheid van de bril bij alle dealers is het zomerseizoen 2012. Aanbevolen consumentenprijs: vanaf 299 tot 349.