Handboek voor fietsende vrouwen staat vol met wielrentips en smeuïge anekdotes. Toerfietsster Nynke de Jong en profwielrenster Marijn de Vries zetten alles op een rijtje en geven antwoord op de meest uiteenlopende vragen. Nynke de Jong is tekstschrijfster en columniste en geniet het meest van haar fiets tijdens toertochten met vriendinnen. Marijn de Vries is een Nederlandse journaliste en schopte het op haar dertigste tot profwielrenster. Momenteel rijdt ze bij AA Drink/Leontien.nl Cycling Team.
"Vrouwen fietsen anders dan mannen. Wij kletsen graag, hebben geen zin om bij elk plaatsnaambord onderweg een sprintje te trekken en voelen er al helemaal niks voor om urenlang op internet uit te zoeken welke wielen en welke frames het beste zijn. Wielrennen moet vooral leuk zijn, vinden wij. Je bent lekker buiten. Je komt nog eens ergens. Je boekt snel vooruitgang. En vooral: zeg maar dag tegen je cellulitis en hallo tegen je waanzinnig strakke bruine benen."
De dames komen met do's en don'ts, vertellen heerlijke, typerende anekdotes enwinnen advies in bij professionals als Leontien van Moorsel en Marianne Vos om antwoord te kunnen geven op de meest uiteenlopende vragen. Vrouw & fiets, is een onmisbaar handboek voor de fietsende vrouw en ligt vanaf woensdag in de winkel!
Vrouw & fiets, handboek voor de fietsende vrouw (foto: marijndevries.nl)
Energy Gel Drink De Energy Gel Drink is kant en klare isotone sportvoeding van Maxim. De gel kan genuttigd worden zonder water en brengt snelle koolhydraten in het lichaam. Tijdens de eerste fase van de race/fietstocht heeft het lichaam snelle energietoevoer nodig. Daarvoor werd de Energy Gel Drink ontwikkelt. Eén zo'n portie per 15 à 20 minuten tijdens de eerste van de fietstocht/-wedstrijd voorziet de fietser van snelle koolhydraten. De energievoeding is er in de smaken lemon en orange en kost 2,5 euro.
Zondag 27 maart Zomeruur, Karnaval te Temse en Filmdag aan The Ranch Lokaal open om negen uur eerst een koffietje, dan een ritje. Massale opkomst van 21 leden een Rekord voor dit seizoen buiten de fotoshoot Na de verschillende "Takes" toch nog een ritje van 64 km met een gemiddelde van 31,7 't was toertje van 's woendags Op tijd binnen, pintje drinken, en naar Temse Karnaval
Stijlvolle stadsfietsen voor hem en haar Olympia heeft zijn originele Italia-fietsen uit het begin van de twintigste eeuw gemoderniseerd. Het resultaat is een stijlvolle herenfiets en een damesfiets. In het wit, met zilveren toetsen. De urban bikes hebben Suntour Swing Shox schokdempende voorvorken en schijfremmen. Daarnaast beschikken de fietsen over LED-lichten en lichte, retro ronde banden. De Italia Uomo (man) en Donna (vrouw) zijn afgemonteerd met de Shimano 2300 Mix 7v-groep. Kostprijs van de fiets vanaf 655 euro.
Zaterdag 26 maart OEFENRIT Massale opkomst bij dit droge weer, 10 TIEN leden voor deze namiddagrit Dan maar een ritje over Moerbeke Wachtbeke afkomen over Axel VEEL Wind hé Toch om twintig voor vijf in het lokaal The Ranch 95 kilometers op de teller, 31.0 gemiddeld. 't Zal volgende maand anders zijn dan is de opbouw gedaan dan wordt het ernstig Gemiddelde omhoog en kilometers maken
Nederlandse Baanselectie met supersnelle Bio-Racer pakken op WK baanwielrennen in Apeldoorn Eén jaar voor de Olympische Spelen van Londen 2012 kan de Nederlandse baanselectie reeds gebruik maken van Bio-Racers nieuwste aërodynamisch pak. De speedsuits zijn de eerste uit de Bio-Racer Project 2012 reeks.
Dit prestigieuze project is vlak na de Olympische Spelen van Peking opgestart. Het Project 2012 is een samenwerking tussen Bio-Racer, de KNWU en een aantal gerenommeerde universiteiten en onderzoeksinstellingen. Belangrijkste eigenschappen: 1. Gladde aerocoat op voor- en achterkant van de torso. Bij een aërodynamische fietshouding vermindert deze stof de luchtweerstand van de renner aanzienlijk. 2. Eyelet textiel onderaan de mouwen en op de zijpanden van de broek. Door het golfbaleffect van dit textiel wordt de aërodynamica bevordert en zo de luchtweerstand geminimaliseerd. 3. Aërodynamische flankstukken onder de oksels. Deze panden geleiden de luchtstroom van de borst- naar de heupstreek. 4. Gelamineerd gaas bovenaan de mouwen. Dit gaas leidt de luchtstroom maximaal af. Conclusie: Door voor de samenstelling van de Bio-Racer Project 2012 baanpakken gebruik te maken van een uitgekiende stoffenmix wordt de luchtstroom positief beïnvloed en de luchtweerstand van de renner zeer sterk vermindert. Project 2012 is opgestart door Bio-Racer met als enig doel om tijdens de Olympische Spelen van Londen 2012 12 medailles te behalen. Door de innovatieve ontwikkeling van deze nieuwe pakken behoort dit medailleaantal nu al, tijdens het WK Baanwielrennen in Apeldoorn, tot de mogelijkheden. Meer info: www.bioracer.com
De Spaanse Wielerfederatie is overgegaan naar nieuwe 'nationale' truitjes Real Federación Española de Ciclismo Zal gebruikt worden en te zien zijn bij Wereldkampioenschappen - Olympische Spelen - en tijdens ander disciplines bij Wereldbeker wedstrijden.
Nieuwe website voor wielenfabrikant FFWD De website van FFWD werd nieuw leven ingeblazen. De nadruk ligt op nieuws en de resultaten van de teams die gesponsord worden door de Nederlandse wielenproducent. De website van de Fast Forwardfabrikant werd nieuw leven ingeblazen met een volledig nieuw design. "De vorige website heeft veel mensen geïnformeerd, maar we zijn steeds op zoek naar vernieuwing. De nieuwe site heeft een frisse look en in de nabije toekomst zullen we een compleet nieuwe webshop lanceren de volledig losstaat van de nieuwe site", luidt het. Met de opkomst van de sociale netwerksites, is FFWD ook actief op Facebook en Twitter. Op die manier hopen de medewerkers van FFWD de wielerliefhebbers op de hoogte te houden van verschillende nieuwtjes. Bovendien ontvangt elke bezoeker die zich registreert op de site nog steeds een informerende nieuwsbrief.
Uit de Wielerrevue van 1982 Pol Verschueren, Hans Langerijs, Jac van Meer, Ludo Delcroix en Jan Bogaert. Tussen in zitten de Raleigh mannen Aad v.d. Hoek en Frits Pirard. foto; http://blog.seniorennet.be
Koersfietsenconstructeur Ridley gaat ook 'gewone' stadsfietsen op de markt brengen. Dat maakte stichter en zaakvoerder Jochim Aerts bekend na zijn verkiezing tot Jonge Limburgse Ondernemer van het Jaar. Aerts werd door het netwerk van jonge, ondernemende mensen JCI Limburg uit vier genomineerden verkozen omwille van de innovatie en ontwikkeling die Ridley aan de dag legt. Voor het bedrijf uit Paal-Beringen is deze titel een bevestiging voor het harde werk van de afgelopen 20 jaar.
"Ik had het niet verwacht, maar toch stiekem gehoopt. Het is een bevestiging dat we op de goede weg zitten. Deze prijs is uiteraard een beloning voor al onze medewerkers", aldus Aerts, die op 18-jarige leeftijd in de garage van zijn vader met het bedrijfje begon. De afgelopen 10 jaar wist hij de omzet van Ridley te vertienvoudigen tot 20 miljoen euro. Er werken nu een 80-tal mensen in het bedrijf, dat ook een lakkerij heeft in Moldavië. Omdat Aerts, die in de gekende ondernemersfamilie Kumpen een zakenpartner heeft gevonden, de onderscheiding wou vieren met collega's en pers, werd dinsdag een feestje opgezet. Daar werden meteen de toekomstplannen van de fietsenfabriek ontvouwd. "In de eerste plaats is het de bedoeling om ook een mooie stadsfiets te gaan maken", aldus Aerts. "Het zal een sportief en elegant model worden, dat hoge ogen zal gooien. We mikken op de lancering hiervan in 2012." Ridley kondigde ook de oprichting van een joint venture aan voor de fabricage van allerhande fietscomponenten. "Samen met een betrouwbare partner zijn we gestart met de productie van zadels, stuurpennen en andere kleinere onderdelen. We zijn pas terug van een beurs in Taiwan, waar men heel enthousiast was hierover."
Ben jij een designtalent en heb jeevoeling met de koers? Dan daagt het Vacansoleil-DCM Pro Cycling Team jou uit om een nieuw en uitdagend ontwerp voor de teamoutfit van 2012 te maken. Om aan de wedstrijd deel te nemen, moet je zowel een design voor het t-shirt als de broek aanleveren. Het beste design wordt gekozen door het team, de sponsors en kledingpartner Santini. De winnaar maakt kans op een week Vacansoleil Camping Holidays vakantie en een dag in de Vacansoleil-DCM gastenauto tijdens een etappe van een grote ronde. Meedoen? Stuur jouw design voor 1 mei 2011 naar avanderlinden@vacansoleildcm.com.
Waar blijf je met je kettingslot als je terug aan het fietsen gaat? De ontwerpers van de Hiplok maakten een slot dat je tegelijkertijd ook als riem kan dragen. De nylon cover zorgt ervoor dat je kleren niet vuil of beschadigd raken. Voor 75 euro is de Hiplok de jouwe.
Ooit begon Naqi met zitvlakcrèmes voor wielrenners, inmiddels is het Belgische bedrijf een specialist in behandeling van huidproblemen. Maar Naqi wil weer terug in het peloton. De wortels van Naqi liggen in het wielrennen. In 1986 startte de Halense firma met sportlotions voor coureurs. In samenwerking met de ADR-ploeg zocht men naar manieren om het leven op het zadel draaglijker te maken. Later volgde een samenwerking met de QuickStep-formatie, maar toen andere sponsors op de voorgrond traden en tegelijkertijd de apotheek-sector wegviel als distributiekanaal, verdween Naqi uit de wielersport. Nu, vijf jaar later wil Naqi opnieuw zijn plek in het peloton veroveren. Met een nieuwe lijn van gels voor verschillende toepassingen wordt de eerste stap gezet. De Naqi Gels zijn gels op waterbasis met 5% essentiële oliën, die bedoeld zijn voor verschillende helende behandelingen of die ondersteunend werken bij behandeling door een therapeut. Inflam Gel houdt gewrichten soepel en verzacht letselpijnen. Cool Gel is een substantie die behoorlijk doet afkoelen, ook bedoeld om pijn te verzachten. Arnica Gel verlicht zwellingen en reumatische pijnen. Naqi Plus Gel stimuleert de bloedsomloop en verlicht stijve spieren. De Lymphe Gel tenslotte probeerden we zelf uit en we merkten een sneller herstel van vermoeide benen na het fietsen. Naqi produceert in kleine hoeveelheden en het productieproces is verregaand geautomatiseerd en voldoet aan de strengste gezondheidsnormen en hygiëne-eisen. Kwaliteit gaat boven alles, zo konden we met eigen ogen vaststellen bij een rondleiding door de firma.
Polar CS500 Tour de France Meting van de trapfrequentie met de CS500 by adding de Polar Power Output Sensor W.I.N.D. of Polar LOOK Kéo Power pedals. Slechts 50 gr CS speed sensor W.I.N.D. (storingsvrije transmissie) Dual Lock Bike Mount beschikbaar vanaf mei 2011.(gelimiteerde editie) Waterdicht (spatwater & regendruppels) trapfrequentiesensor
Fietsen 2011 Thor Hushovd Cervélo S3 Fabian Cancellara's Trek Madone 6.9 SSL Fabian Cancellara's Trek Madone 6.9 SSL George Hincapie's BMC Team Machine SLR01 Bradley Wiggins Pinarello Dogma 60.1 Katusha met een prototype van Focus voor het seizoen 2012. Matthew Goss "winnaars" Specialized McLaren Venge
GreenEDGE pro road team Toch nog een nieuw Australisch team ! GreenEDGE zal de laatste evolutie van de Scott F01 gebruiken, waar HTC-Columbia mee reed in 2010 tijdens TDF. Voor tijdritten zal de PLASMA gebruikt worden.
Wegkampioenschap van WALLONIË voor Dames in BASTENAKEN op zondag 15 mei 2011 Nieuwelingen en Junioren 12h30 52 km Nieuwelingen = meisjes geboren 1995 of 1996 Junioren = meisjes geboren 1993 of 1994 Dames Elite 14h30 67 km Amateurs en Masters 16h45 67km (18 - 40 jaar) 16h47 +40 jaar.
Zondag 20/03: 27 man aanwezig Bart S. hield woord en trok alles op gang om aan een ritje Affligem te beginnen. Eén van onze favoriete ritten en toch slaagde Bart erin om alle straten en gekende paadjes anders aan te snijden. Leo kwam met zijn nieuw fietske en reed al lekker mee. Via Hamme, Grembergen naar Wieze. Verder naar Moorsel en alle gekende kleine klimhellingen zaten er in. Het peleton reed heel strak en de gemiddelde snelheid van 31 km werd mooi aangehouden. Niemand liet zich kennen en de snellere klimmers moesten af en toe toch hun ,, ding,, laten zien. Bart en Frans trokken heel het peleton verder en later zouden Ard en Rudy hun verantwoordelijkheid opnemen. Kürt had een lekke band en de meesten konden snel wat eten. In Onze Lieve Vrouw Lombeek werd er terug richting noorden gefietst en de meesten kregen al wat dorst. Dus nog een uurtje rijden en daar zou hij dan voor ons staan : ,, een blondje ,, Ivo kreeg nog een lekke band en heeft nu de ,,twijfelachtige ,, eer om als eerste Forza-renner in de volgwagen te hebben gezeten..... Kortom : prachtige rit dankzij Bart !! Merci ! (Verslag Forza Elversele)