Virtual Reality
Alles over virtual realiy
Inhoud blog
  • VR Bril huren
  • Virtual reality huren
  • Samsung Gear VR huren
  • VR bril huren, waar moet je op letten?
  • Virtual reality huren
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    19-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blippar Autoherkenning is goed op weg

    Augmented Reality biedt veel mogelijkheden. Het kan net zoals Artificial Intelligence gebruikt worden voor vele innovatieve toepassingen. Voeg ze samen en je hebt goud in handen. Bedrijven als Google, Facebook en Apple zetten stevig in op netwerken die leren, niet geheel toevallig zijn het ook bedrijven die flink investeren in Augmented Reality en Virtual Reality. Blippar behoort tot de grootste bedrijven op het gebied van beeldherkenning, met een nieuwe functie in hun scanning app wordt het mogelijk om auto’s op straat te herkennen, en via Augmented Reality direct relevante informatie te geven.

    Snel informatie opzoeken over auto’s op straat

    Als je een Chrysler of Dodge op straat ziet staan die gebouwd is tussen het jaar 2000 en 2017 kun je die met de Blippar app scannen. Alle Amerikaanse auto’s binnen deze periode staan in het systeem. Je krijgt dan informatie te zien over dit merk en model zoals verkoopprijzen en technische details. Dit werkt zelfs met auto’s die niet al te snel voorbij rijden. Om een beetje VR te integreren kun je ook direct naar 360 graden panorama foto’s kijken van het interieur. De Blippar app was al in staat om bloemen en dieren te herkennen en andere objecten, met auto’s boren ze een nieuwe markt aan. Ze bieden daarnaast een API aan zodat andere bedrijven deze beeldherkenning kunnen integreren binnen andere apps.

    Blippar stond voorheen bekend als de Britse concurrent van de Nederlandse Augmented Reality pionier Layar. Uiteindelijk heeft Blippar het bedrijf Layar opgekocht, waarmee het is uitgegroeid tot een wereldleider op het gebied van beeldherkenningssoftware.

    Shazam voor auto’sShazam

    Om een product of dienst snel uit te leggen wordt er vaak een vergelijking gemaakt met een soortgelijk product of dienst in een andere categorie. De nieuwe Blippar functie kunnen we de “Shazam voor auto’s” noemen. Shazam is de populaire app die muziek kan herkennen terwijl deze speelt op de radio, in de discotheek en overal waar muziek te beluisteren is. De app geeft dan de naam van de artiest weer, de titel van het nummer, videoclips en uiteraard een link om het nummer aan te schaffen. Concurrent Soundhound doet hetzelfde met als grote verschil dat een melodie neuriën al voldoende is. Soundhound is onlangs uitgebreid met een spraakassistent zoals we die kennen van Siri (en de spraakherkenning in de Oculus software voor de Gear VR) die gevoed wordt door een neuraal netwerk, ook weer Artificial Intelligence dus.

    See Food uit Silicon Valley

    Om de georganiseerde chaos en waanzin in Silicon Valley op de hak te nemen heeft Mike Judge (Beavis and Butthead, Office Space) een comedyserie gemaakt over het “Hollywood van de Tech industrie”. Ook onderwerpen over Virtual Reality en Augmented Reality worden daarbij niet ontweken. Zo werd er een “pitch” gemaakt voor de “Shazam voor eten” genaamd See Food (Letterlijk Zie Eten). Door een aantal komische verwarringen met “See Food” en “Seafood” en “Octopus” en “Oculus” werd er in de serie een “Not a Hotdog” app ontwikkeld die kan zien of een object wel of niet een hotdog is. Deze app is niet alleen een grap in de serie, via de Amerikaanse app store kun je een werkelijk functionerende versie downloaden die je direct vertelt of een object inderdaad een hotdog is.

    Beeldherkenning is niet nieuw. Google maakt er veel gebruik van, bijvoorbeeld met realtime vertalingen waarin ook Augmented Reality wordt gebruikt. Bedrijven als Blippar moet deze technologie nu verder vercommercialiseren, met de auto herkenning maken ze duidelijk een stap in deze richting.





    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 01/10-07/10 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 11/12-17/12 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs