
Charlotte Tilbury make-up is een merk dat de laatste jaren een enorme groei heeft doorgemaakt in de consumentenmarkt. Klanten kunnen zich in 45 minuten tijd door specialisten laten transformeren volgens één van de tien basisstijlen.
Om de keuze wat eenvoudiger te maken hebben ze in samenwerking met Holition een Augmented Reality spiegel ontworpen waarin de klant binnen slechts 45 seconden elke look kan bekijken vooraleer ze in de make-up stoel plaatsnemen.
Slimme spiegels
Slimme telefoons, slimme horloges en nu dus ook slimme spiegels; deze Augmented Reality spiegel heeft geavanceerde gezichtsherkenning die doet denken aan de gezichtsfilters van Snapchat. Het verschil is het realistische resultaat, de Tilbury magische spiegel geeft een duidelijk beeld van de diverse make-up stijlen. Je kunt zelfs schakelen tussen een dag en avond stijl en de make-up vergelijken.
Je ziet werkelijk alles; foundation, blush, oogschaduw, eyeliner, mascara, lippenstift en contouring. Diverse klanten hebben al aangegeven dat ze na het bekijken van deze spiegel voor een andere stijl kozen dan ze in eerste instantie van plan waren.
Virtuele make-up doos voor thuis
Tilbury mag dan een magische make-up spiegel hebben, je kunt jouw eigen smartphone ook omtoveren tot Augmented Reality make-up spiegel. Fabrikanten als LOréal, Rimmel en Sephora hebben reeds hun eigen Apps uitgebracht.
Hiermee kun je met je smartphone de verschillende producten virtueel uitproberen en daarna direct bestellen. Voor de make-up merken is het een goede promotie, voor de gebruikers is het erg handig, daarnaast is het ook gewoon leuk om met virtuele make-up te spelen.
Hoe werkt Augmented Reality make-up?
Er zijn verschillende vormen van gezichtsherkenning, 2D en 3D. De meeste software herkent de vorm van gezichten, positie van ogen en kan bewegingen realtime registreren. De AR laag wordt dynamisch uitgerekt aan de hand van de beweging van het gezicht.
Meer geavanceerde methodes leggen een 3D model over het gezicht, wanneer dit gecombineerd wordt met een 3D camera zal het resultaat zeer realistisch zijn. Voor een subtiele make-over kun je bijvoorbeeld de Makeup Genius App van LOréal Paris proberen, Snapchat heeft meer opvallende karakters op basis van technologie door MSQRD. Beide Apps zijn gratis te downloaden.