
Virtual Reality wordt al decennia lang aangeprijsd als The Next Big Thing dus het is niet verwonderlijk dat er behoorlijk wat journalisten en consumenten de huidige VR hype als een tijdelijk fenomeen zien. Daarom werd de lancering van de PSVR van Sony scherp in de gaten gehouden, deze accessoire voor de PlayStation 4 biedt meer inzicht in de toekomst van VR voor de massa. En de eerste resultaten lijken positief
Big in Japan
Japan is vaak als eerste om nieuwe technologie te omarmen of juist te negeren. De Sony PlayStation is altijd een populaire console geweest in Japan, nu is de PS4 van de troon gestoten door de PSVR. I
n de week van 10 tot 16 oktober verkocht de PS4 ruim 30.000 exemplaren, de PSVR headset ging meer dan 51.000 keer over de toonbank. De verkoop van deze accessoire voor de PlayStation console ging op 14 oktober van start. Daarmee is de prognose van Sony dat de PSVR een grote hit zal zijn een stuk aannemelijker geworden.
Grote doelgroep
Hoewel er meer PC gebruikers zijn dan PS4 bezitters kunnen alle 40 miljoen console gamers de PSVR accessoire direct gebruiken. Sony heeft grote spelontwikkelaars aan hun zijde en is heel sterk met marketing van nieuwe producten.
De online zoekopdrachten voor de PSVR headset overstijgen ook de populariteit van de Oculus Rift en de HTC Vive tijdens hun lanceringen. Het is afwachten of deze aandacht zal aanhouden, voorlopig lijkt Sony een waardige concurrent te worden met een geheel unieke doelgroep.
Opvallende PlayStation VR nieuwtjes
- In Groot Brittannië is er een winkel in spelcomputers die geld vraagt om de PSVR te testen.
- Het spel Driveclub maakt veel spelers misselijk tijdens het spelen.
- De HDMI ingang lijkt ook te gebruiken met andere HDMI apparaten, hiermee kun je ook televisie kijken of de Nintendo Wii spelen op een virtueel scherm.
- Nintendo heeft afgelopen week een nieuwe console onthuld, er is geen melding gemaakt van een VR optie. Sony heeft voorlopig dus het rijk alleen op de console markt.