Virtual Reality
Alles over virtual realiy
Inhoud blog
  • VR Bril huren
  • Virtual reality huren
  • Samsung Gear VR huren
  • VR bril huren, waar moet je op letten?
  • Virtual reality huren
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    06-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Virtual Business : De Reisbranche

    Dit jaar gaat er veel veranderen met de opkomst van virtual reality. Niet alleen gamers en cinefielen betreden deze nieuwe wereld, ook bedrijven duiken massaal in (of op) virtual reality. In verschillende blogpost schets ik een beeld welke impact vr heeft op diverse branches en wat de gevolgen voor de consument zijn.  De eerste sector waar ik aandacht aan besteed is de reisbranche. Deze sector heeft continue te maken met veranderingen zoals het gevreesde Airbnb. Geen enkele website of bedrijf gaat echter een grotere impact hebben dan virtual reality.

    Van reizen 1.0 naar 2.0

    Het boeken van een reis of vakantie is in de afgelopen jaren gigantisch verandert. De wijze waarop je oriënteert, boekt en beoordeelt  is compleet anders dan tien jaar geleden. Destijds maakte je een keuze op basis van de lovende verhalen in een reisgids, de aanbevelingen van een reisbureau of de grootspraak van je buurman. De komst van het internet zette de reisbranche volledig op zijn kop. De online reisbureaus vlogen je om de oren waardoor de concurrentie steeg, de prijs daalden en kwaliteit toenam. Belangrijkste criteria verschoof van een persoonlijke aanbevelingen tot  beoordeling van de massa. De komst van Couchsurfing en Airbnb maakte reizen ook een sociale (en veel goedkopere) aangelegenheid. Reisbureaus merkten de gevolgen en innoveerden of verzopen.  Reizen 2.0 was een feit,  in 2015 maakt de wereld kennis al snel kennis met reizen 3.0

    Virtuele vakanties: reizen 3.0

    Zeer snel  beginnen wij met het boeken van een vakantie met behulp van vr.  In eerste instantie denk ik dat de technologie vooral gebruikt wordt in de oriëntatiefase. Het zoeken van je perfecte vakantiebestemming is een namelijk stuk leuker in vr!  Het middel dat hiervoor ingezet wordt is de 360 graden camera en de slimme hotelier.

    De eigenaar van het hotel, vakantiepark of cruiseschip maakt met een 360 graden camera een rondje langs de kamers, het zwembad en het buffet. De video upload hij met een simpele handeling naar YouTube wanneer de hele wereld toegang heeft tot de virtuele rondleiding. Jij kijkt vervolgens vanuit je luie of er wat lekkers ligt bij het buffet, of zwembad natuurlijk.

    De omgeving en hotspots worden door een lokale VVV in kaart gebracht met een 360 graden video en toont al het moois dat er te bieden is.  Je neemt zo een virtuele tour langs alle musea en pittoreske steden. Niet alleen handig om je te oriënteren maar tevens een excuus om straks gewoon lekker aan het strand te blijven liggen. Been there, done that…sort off.

    De vierde dimensie van je vakantie
    Oriënteren is één maar daadwerkelijk op vakantie gaan, de zon voelen, de zee ruiken en je schouders verbranden is twee. De ervaring zelf is niet na te bootsen, toch?  Fout, het Marriott Hotel in San Francisco voegt een vierde dimensie aan je vakantie toe. Het prikkelen van de andere zintuigen met een zilte zeelucht en maakt een virtuele vakantie een stuk realistischer.  Toch…wakker worden in een vreemd land met een vette kater lijkt mij moeilijk te evenaren.  De hotelketen zet echter vol in op deze futuristische vakanties. Hawaii en London zijn momenteel de enige beschikbare bestemmingen maar in de toekomst wil het bedrijf meer bestemmingen aanbieden.

    The future of vacations?

    Ik denk dat virtual reality in combinatie met 360 graden video’s voor veel partijen in de reisbranche een fantastische promotiemiddel is. Het bekijken van dergelijke video’s wordt eenvoudig via YouTube en goedkoop met Google Cardboard De daadwerkelijke ervaring lijkt mij voorlopig nog moeilijk te overtreffen.. Ik ben benieuwd of ik dit over een aantal jaar nog zeg wanneer ik aan mijn virtuele cocktail op een digitaal strand vertoef.

    Goed, tot zover de reisbranche. Ik ben ervan overtuigd dat je binnen zeer korte tijd de eerste reisbureaus of bestemmingen een virtuele rondleiding aanbieden. Volgende keer ga neem ik een andere branche onder de loep die snel gebruik maakt van de mogelijkheden van virtual reality; makelaars.






    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 01/10-07/10 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 11/12-17/12 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs