De financiële problemen bij Astana, de ploeg van manager Johan Bruyneel, slepen al een tijdje aan.
Renners en omkadering wachten al maanden op hun loon. Maar volgens de Kazakse wielerfederatie is er nu eindelijk een oplossing.
Renners en omkadering wachten al maanden op hun loon. Maar volgens de Kazakse wielerfederatie is er nu eindelijk een oplossing.

Een bedrijf (dat zichzelf nog niet wil bekendmaken tot alles definitief geregeld is) dat in Centraal-Azië actief is, komt met geld over de brug.
De renners en begeleiders zouden dus eindelijk hun achterstallige lonen krijgen.
"Alle problemen zijn van de baan", luidt het bij de Kazakse bond.
"We zullen volgende week trouwens nog een aanzienlijke som storten, zodat ook de kosten voor de komende drie maanden gedekt zijn.
Nu kunnen we deelnemen aan de Tour de France, die we rijden om te winnen."
Hoeveel geld met deze operatie is gemoeid, wil de bond niet zeggen.
Het jaarbudget van Astana schommelt alvast rond de 15 miljoen euro.
Het team lijkt dus gered, nadat de wereldbond UCI ermee had gedreigd om de licentie van Astana in te trekken.
De renners en begeleiders zouden dus eindelijk hun achterstallige lonen krijgen.
"Alle problemen zijn van de baan", luidt het bij de Kazakse bond.
"We zullen volgende week trouwens nog een aanzienlijke som storten, zodat ook de kosten voor de komende drie maanden gedekt zijn.
Nu kunnen we deelnemen aan de Tour de France, die we rijden om te winnen."
Hoeveel geld met deze operatie is gemoeid, wil de bond niet zeggen.
Het jaarbudget van Astana schommelt alvast rond de 15 miljoen euro.
Het team lijkt dus gered, nadat de wereldbond UCI ermee had gedreigd om de licentie van Astana in te trekken.