Bio-Racer zet tandje bij
Het gaat goed met Bio-Racer, de bekendste Belgische producent van wielerkledij. Het kreeg de laatste jaren een flinke groeischeut, vergrootte zijn omzet en verdubbelde het aantal werknemers.
Nu mikt het ook op de internationale markt. Bio-Racer bereikte een akkoord met de nationale wielerfederaties van Duitsland, Luxemburg en Amerika. Naast de landenteams sponsort de Belgische marktleider in wieleruitrusting ook een aantal ploegen zoals Fidea en Sunweb.
"We leveren al vijftien jaar de uitrusting voor de Belgische en Nederlandse nationale ploeg. Daardoor houden we voeling met de ontwikkelingen in alle disciplines: veldrijden, wegwielrennen, mountainbiken en baanwielrennen. We laten ook veel jonge competitiewielrenners kennis maken met de producten van Bio-Racer. De nieuwe contracten kaderen in onze Europese groeistrategie", zegt CEO en oprichter Raymond Vanstraelen.
Een andere bijzondere groeimarkt zijn de vrouwelijke renners. Bio-Racer ontwierp als eerste een kledinglijn voor vrouwen. Misschien wel een gat in de markt want steeds meer meisjes beginnen te koersen. Daarnaast is ook de binnenlandse markt nog niet uitgeput.
"Steeds meer bedrijfsleiders en personeelsleden beginnen samen te fietsen of te lopen en willen dat in een gepersonaliseerde outfit doen. Daarom kan je bij ons nu via personeelsincentives het eigen bedrijf of merk in de kijker stellen. Zo'n gepersonaliseerde tenue speelt in op het groepsgevoel. Mensen willen zich identificeren met hun bedrijf en de ondernemingen krijgen op die manier op een relatief goedkope en creatieve manier wat extra reclame", aldus Vanstraelen. Bio-Racer levert kledij aan meer dan 5000 clubs en bedrijven.
|