Felt F1 van Marcel Kittel Groep : Dura Ace Di2 Wielen: Dura Ace 9000 c50 of c75 Banden: Vittoria Corsa Evo CX iso grip Zadel: Selle Italia Slr Zadelpen: Pro Vibe Bidonhouders: Elite Pase carbon Computer: Srm
De Pro Sprint Vibe. Deze carbon stuurpen is mede ontwikkeld door Cavendish en heeft de eigenschap erg stijf te zijn. Stuurpen: Pro vibe sprint 135mm 10 graden Stuur: Pro vibe compact 42cm cc
André Greipel rijdt in deze Tour met de Ridley Noah Fast. Het Fast-concept van Ridley staat voor Future Aero Speed Technology. Het bevat drie gepatenteerde aerodynamicatechnologieën. De vork is zo ontworpen dat de wind van de spaken wordt weggeleid. Minder turbulentie en luchtweerstand is het resultaat. De tweede technologie is een gestructureerd oppervlak. Er wordt structuurlak toegebracht om de wind zo dicht mogelijk bij het frame te houden en ook daardoor de luchtweerstand te verminderen. Anthony Kumpen, commercieel directeur Ridley: "Enkele jaren geleden waren er op de Olympische Spelen zwemmers die alle olympische records verbeterden omdat ze eigenlijk een soort van schubben op hun zwempakken hadden. In het zwemmen zijn die pakken verboden, maar in het fietsen is zoiets niet verboden dus hebben wij dat op onze fietsen toegepast. En gepatenteerd. We zijn het enige fietsenmerk dat dit gebruikt." De derde technologie is de geïntegreerde rem in de voor-en achtervork. Dankzij de Ridley Noah Fast bespaart André Greipel meer dan 20 Watt in vergelijking met de normale road bike. Bovendien is er een daling van de hartslag met 4%.
NeilPryde Diablo van Rory Sutherland NeilPride sponsort de wielerploeg van United Health Care Neilpryde heeft momenteel twee modellen. Naast de Diablo is dat de aerodynamische Alize. Een derde model is in voorbereiding: De Bura SL. Het frame van deze fiets zou minder wegen dan 750 gram. De Diablo valt het best te omschrijven als een allround racer. De fiets van Rory Sutherland is voornamelijk met SRAM afgemonteerd.
Specificaties: Frame: NeilPryde Diablo Stuurpen: Ritchey WCS 4-Axis, 140mm, -6° Stuur: Ritchey WCS Curve, 44cm (c-c) Remmen: SRAM Red 2012 Rem- en schakelgrepen: SRAM Red 2012 Voor- en achterderailleur: SRAM Red 2012 Cassette: SRAM Red 2012, 11-26T Ketting: SRAM Red 2012 Cranks: SRAM Red 2012, 175mm, 53/39T Bracket: SRAM Red 2012 Pedalen: Speedplay Zero Wielen: ENVE Smart System 3.4 tubewielen Banden:Vittoria tubes(Maxxis Cormet op de fotos) Zadel: Ritchey WCS Zadelpen: Ritchey WCS Carbon Bidonhouders: Arundel Mandible (2) Computer: Garmin Edge 500 (Timex Cycle Trainer 2.0 op de foto)
De Scott Foil van Robbie McEwen Robbie McEwen hangt de racefiets aan de wilgen. De Australiër nam afgelopen weekend afscheid in de Ronde van Californië. De eerste prototypes van de Foil doken op bij de ploeg van HTC in de Tour de France van 2010 als de FO1. Vorig jaar werd het model herzien. Scott heeft nu zeven modellen van de Foil in verschillende prijsklassen. Alle buizen hebben een afgekapte druppelvorm, waarvan Scott beweert dat deze dezelfde aerodynamische eigenschappen heeft als die van de volledige druppelvorm. McEwen rijdt op een standaard frame met de elektronische Di2 schakelgroep van Shimano, een aluminium stuur van PRO en tubes van Continental. Frame: Scott Foil
Stuurpen: Shimano PRO Vibe 7s, 120mm -6°
Stuur: Shimano PRO Vibe 7s, 42cm (c-c)
Remmen: Shimano Dura-Ace BR-7900
Remgrepen: Shimano Dura-Ace Di2 STI Dual Control ST-7970
Voorderailleur: Shimano Dura-Ace Di2 FD-7970
Achterderailleur: Shimano Dura-Ace Di2 RD-7970
Schakelgrepen: Shimano Dura-Ace Di2 STI Dual Control ST-7970
Cassette: Shimano Dura-Ace CS-7900, 11-28T
Ketting: Shimano Dura-Ace CN-7900
Cranks: Shimano Dura-Ace, 172.5mm, 53/39T (Dura-Ace met SRM)
Bracket: Shimano Dura-Ace
Pedalen: Look Keo Blade Carbon Titanium (Shimano pedalen zijn standaard bij Greenedge)
Speciale Bianchi in Ronde van Italie José Rujano rijdt vandaag in de Giro dItalia op een speciale Bianchi. Zijn Oltre frame brengt ondermeer een ode aan Fausto Coppi. Het is dit jaar zestig jaar geleden dat Coppi zowel de Ronde van Italië als de Ronde van Frankrijk won. Maar weinig renners wisten dit te presteren. Een logo op de fiets van Rujano brengt daarom een eerbetoon aan één van de grootste wielerhelden uit Italië. Op het frame zijn ook enkele roze accenten aangebracht om de link met de Giro te verduidelijken. Het frame heeft zwart als basiskleur. Hiervoor is een speciale coating gebruikt, die het frame 70 gram lichter maakt. ,,Ik ben erg blij met deze fiets, zegt Rujano. ,,Hij is erg licht, perfect om mee in de bergen te rijden.
Jens Voigt heeft eigen fiets Trek heeft in de Verenigde Staten de nieuwe fiets gepresenteerd van Jens Voigt. De fiets is gespoten in een kleurstelling die speciaal voor de Duitse renner van Radioshack is ontworpen. Vorig jaar kregen zijn teamgenoten Fabian Cancellara en de gebroeders Schleck ook al hun eigen fiets. Voigt start dit weekend in de Amgen Tour of California. Het kleurenschema van zijn Trek is gebaseerd op een uitspraak van de Duitser: ,,Shut up Legs (Benen hou nu eens op met zeuren) . Deze quote is te lezen op de bovenbuis. Volgens de fietsenfabrikant staan de woorden voor de filosofie van Voigt dat presteren vooral een mentale kwestie is. ,,Ik heb veel met ontwerpers over de fiets gediscussieerd, vooral over de manier waarop ik het wielrennen benader, zegt de Duitser. ,,Zo ontstond het thema rondom een wolf. Het geeft de fiets de uitstraling van een aanvaller pur sang. Dat past bij mij.
De kop van de wolf komt terug op ondermeer de zitbuis. Ook zijn er allerlei statistieken uit de lange carrière van Voigt in de fiets verwerkt. En dat is niet alleen een standaard statistiek als 64 overwinningen. Voigt kwam zelf met een aantal bijzondere weetjes op de proppen: 100 valpartijen en 11 gebroken botten.
Vacansoleil-DCM limited edition Bianchi Oltre voor de Giro De limited edition fiets heeft een logo van de 60th verjaardag van de overwinningen van Fausto Coppi in Giro en de Tour de France in hetzelfde jaar "1952".
Hutchinson tubes en de nieuwe rode Campagnolo remblokken op de Hyperon wielen.
Campagnolo Record shifters, Deda stuur en stuurpen, Sigma computer (met draad) !
Voeckler heeft custom paint. Aivee is een kleine Franse CNC Companie: Zij produceren hubs, bottom brackets en hydraulische remmen. Ook de "chain catcher" onafhankelijk regelbaar van derailleur fixing/catcher adjustment
Wilier -Lampre ISD Voor Paris -Roubaix aangepaste frames Langere achtertrein ( chainstay ) voor het monteren van de 27mm Vittoria Pavè tubulars.
En Ambrosio achterwielen met 32 spaken.
De kasseifiets van Boonen Parijs-Roubaix was niet alleen een gevecht onder renners, maar ook een strijd tussen fietsconstructeurs. Bekijk de winnende Specialized Roubaix van Tom Boonen De fiets waarmee Boonen de kasseistroken tussen Parijs en Roubaix bedwongen heeft, is officieel nog naamloos maar wordt de Specialized S-Works Roubaix SL4 genoemd. De Amerikaanse fietsconstructeur gaf nog geen details prijs aangezien het model nog in de eindfase van de ontwikkeling is. Op het eerste zicht vallen vooral de grotere Zertz dempers waarmee de voor- en achtervork uitgerust zijn op en ook de wielbasis is lager. Het prototype van Boonen is afgemonteerd met de nieuwe Sram Red-groep en weegt 7,53 gram. Boonen had tijdens Parijs-Roubaix de beschikking over vier zulke fietsen: één waarop hij reed, twee op de eerste volgwagen en nog een exemplaar op een andere volgwagen. Speciaal voor de Hel van het Noorden waren er ook schokdempende gels aangebracht onder het stuurlint. Op de Zipp-wielen waren voor de gelegenheid speciale Parijs-Roubaix tubes gemonteerd. Deze waren met 27 millimeter een stuk dikker maar ook lichter van profiel.
Boonen op nieuwe Specialized in de Hel In Kortrijk stond Tom Boonen, topfavoriet voor Parijs-Roubaix, vandaag de
pers te woord. Meteen werd ook zijn kasseifiets voor de Hel onthuld. Het is een
aangepaste versie van de Roubaix SL3 waarmee Cancellara in 2010 de tegenstand op
een hoopje reed tussen Compiègne en Roubaix.
"Deze S-Works Roubaix SL3 is een 'Project Black', wat betekent dat het gaat
om een fiets die uit onze ontwikkelingspool komt. In samenspraak met de renners
werd de fiets geoptimaliseerd. In het late najaar komt deze fiets allicht in de
handel, in een gelimiteerde reeks", aldus Frank Van Dulmen (foto) van
Specialized Benelux. Na een verkenning van enkele stroken uit de finale van
Parijs-Roubaix, reageerden Boonen & co alvast unaniem tevreden op de nieuwe
Specialized. De fiets is afgemonteerd met de nieuwe Sram Red-groep,
Zipp-onderdelen en -wielen en Specialized Parijs-Roubaix-tubes. Goed voor een
totaalgewicht van 7,53 kg. info: http://www.grinta.be