De Red 22 HydroR Lever MY15, de belangrijkste verbeteringen.
Nieuw ontwerp van de hendel; het herontwerp van de schakelhendel moet de grip verbeteren en voor meer comfort zorgen om uiteindelijk natuurlijk de controle te kunnen verbeteren.
Ook intern zijn er een aantal aanpassingen geweest waardoor het geheel lichter is en kabels beter geleid worden.
Nieuw ontwerp van de bleed port;
De interface is vereenvoudigd waardoor het ontluchten van de remmen makkelijker moet zijn.
Nieuwe master cilinder zuiger; In het hart van remmen bevindt zich de master cilinder zuiger.
De zuiger is zeer intensief getest om met name het functioneren bij zeer hoge temperaturen te kunnen waarborgen.
Hier zat met name het initiële probleem van het functioneren, bleek na onderzoek, en daarvoor hebben ze nu dus een geheel nieuwe zuiger ontwikkeld.
Nieuwe veer voor de remmen; Slechts een klein onderdeel, maar kennelijk heel belangrijk voor het goed functioneren van de hydraulische remmen,
met name bij wisselende temperaturen en omstandigheden.
Nieuwe shifter peddel; het typische SRAM schakelhendeltje is iets kleiner geworden, is daardoor lichter en makkelijker te bedienen met handschoenen aan.
Dit eigenlijk ook de enige optische verandering aan de hendel.
Sram roept hydraulische remmen terug Sram heeft een technisch probleem vastgesteld bij een klein deel van de productie van de Red 22 en S-700 hydraulische velg- en schijfremmen De getroffen serienummers van de velg- én schijfremmen gaan van 36T30993767 tot 42T39407156. In het totaal 3.553 geproduceerde remmen. Door de al gedane inspanningen zouden minder dan 500 remmen wereldwijd in omloop zijn bij dealers of (in nog minder gevallen) bij consumenten.
Het serienummer kun je zowel bij de velg- als schijfremmen op de remklauw vinden en op de buitenkant van de verpakking van het product. Sram zal nog een bericht rondsturen als de CPSC de terugroepactie goedkeurt. Sram verontschuldigt zich voor het ongemak.