thuishaven
We zijn de 24de week van 2024
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • K3
  • Kathleen Aerts
  • Elke Taelman
  • Beatrice Egli
  • Elke Taelman
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Rustig genieten van gedichten, liedjesteksten, muziek, vertellingen, prenten en foto's.
    Welkom in mijn thuishaven. Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens.
    30-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het woud 1. Willem Gijssels
    Het koele woud op mijn levensreis,
    bood mij zijn bogen, onder wier gewelf,
    alleen, ik vrede vond en mijn gepeinzen
    gebaren waren van mijn eigen zelf,
    in eenzaamheid niet langer mij te ontveinzen.

    En dieper drong ik door de donkere gangen,
    en dieper tot de bodem van mijn ziel,
    geen klank van elders zocht ik op te vangen,
    geen licht te speuren dan hetgeen er viel
    van maan en sterren door de loverhangen.

    Uit klare wonden zag ik de aarde bloeden,
    en sloeg het rollen gade van het parelend vocht,
    dat zich een bedding groef in het danig spoeden
    naar het einde van zijn steeds hernomen tocht,
    om bloem en plant, om heel het woud te voeden.

    Terwijl er klanken deze bron ontvloden,
    met harpgetril of wild geluid doortrild,
    ontwaakten ook de nachtelijke boden
    met de echos van de stemmen ongestild
    uit het geestenrijk der afgedankte goden.

    30-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    29-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gesnoeide bomen. Willem Gijssels
    De bijl is aan het werk geweest,
    ik zie door vele wonden,
    in naakte ronden witgevleesd,
    uw arme lijf geschonden.

    De snoeisels liggen saamgetast,
    er rond de koude scherven,
    mijn aankomst heeft een raaf verrast,
    die krast in al mijn nerven.

    Ik voel de bijl bij al haar hees
    en al haar schorre kreten,
    en al uw wonden in mijn vlees
    met vinnig scherpe beten.

    29-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    28-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De olmenlaan. Willem Gijssels
    De rossige olmenlaan, tot in de verte,
    kruipt naar het dorp, als naar een warme haard,
    waar het kroost zich koestert aan het moederherte,
    de huisjes dicht rondom de kerk geschaard.

    Hier staat er eentje langs de weg gebleven,
    een blauwig wolkje wimpelt uit de schouw,
    en wenkt me toe: uw handen zijn versteven,
    kom binnen, wij verdrijven hier de kou.

    En kijk daar zit een moederken te staren
    in het krevelend flikkerspel van het open vuur,
    de vlammen smeulen, rijzen op, bedaren,
    en achtereen rookwalmen op den duur.

    Het peinzend vrouwtje knikt in haar verleden,
    wijl om haar harte warmer lichten gaan,
    ze dommelt weg in eenen zoeten vrede.

    Soms tikt een takje tegen het venster aan:
    de winter klopt of hij wou binnentreden.

    28-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    27-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oktober. Willem Gijssels
    Straks gaan de vleugels van de wind
    in het krakend hout aan het dorsen,
    de blaren en het naaldengrint
    langs alle wegels van de wind vermorsen.

    Nu gaat de zon haar stralentros vergaren,
    wijl onder het dak der blaren de broze dag verwelkt;
    het goud der zonne kolkt in rode vloed geronnen en bewolkt,
    en schiet een laatste schicht die door de donkere stammen openkelkt vol licht.

    De rode beuk die vlammen zaait,
    de spar en eik en blanke berk
    gaan in een golf die lichterlaait
    op goud en brons en zilverwerk.

    Daartussen slaat met slanke top
    de den zijn sombere tenten op.

    Stil boven beuken, eiken, sparren
    en berken, over heel het kamp
    ontsteken hier en daar de starren
    hun avondlamp.




    27-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    26-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De treurwilg. Willem Gijssels
    Waarom zit ik te dromen aan de vijver,
    dat weet de weemoed, die dit plekje mint,
    dat weet de wilg, die in een overdrijver
    als ik een broeder vindt.

    De vijver die het emblema van verzoenen,
    de zwaarden draagt van het lis in het lijdzaam hart,
    de wilg die weemoed weent in rouwfestoenen,
    als een fontein van smart.

    Vertoont de maan haar spiegelbeeld bij tijden,
    dan volgt mijn droom haar koude sikkel na,
    doch wondere sterren lichten op en glijden
    rondom Ophelia.

    26-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    25-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De notelarendijk. Willem Gijssels
    Ik volg de weg der stoere notelaren,
    die boven weide en water het breed gewaad,
    te torsen staan, van hun bronzen blaren.

    De weide ligt in malven mist te slapen,
    langsheen de dijk, waarop de Schelde slaat,
    bewaakt de herder zijn kudden schapen.

    Zij kijken naar het water met verbazen,
    en voegen bij het geklots hun bang geblaat,
    of trippelen verder waar ze een wijlken grazen.

    De schepershond loopt her en der verlegen,
    hij sleurt, wanneer een schaap te verre gaat,
    het weder bij de aangeduide wegen.

    De kalme rust omringt de stille scheper
    met zielevree geprint op het bruin gelaat:
    het zijn dromen die gij drijft o goede dweper.




    25-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    24-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De lange dreef. Willem Gijssels
    Ik volg gedwee de lange dreef
    door het peinzend avondland,
    wijl elke droom die ik herleef
    zich met de weg verwant.

    Bij elke tred een lied gelijk,
    vervloeit mijn levensdroom,
    en mijn verlangen, eens zo rijk,
    vervaagt van boom tot boom.

    Hoe voel ik mijn verlatenheid
    verwijden om mij heen,
    en lang de weg, die mij geleidt,
    zo eenzaam en alleen.

    De sterren zien me, stijf en koud,
    in sombere twijfel gaan,
    en ginder spuwt het zwarte woud
    de rode schijf der maan.

    24-04-2016, 07:57 Geschreven door André  


    23-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De trilpopulieren. Willem Gijssels
    O dat zonnige ruisen die zomerse dag,
    dat klapperen der popels waaronder ik lag,
    O dat ruisen als zong er de rusteloze zee
    haar lied van verlangen naar eeuwige vree.

    O die blauwende luchten zo ver en zo diep,
    waar amper een wolksken verloren in liep,
    O dat ruisen dat smelt en waarin men vervliet,
    een vloksken gelijk, in de zee van een lied.

    O dat zonnige ruisen die zomerse dag,
    dat klapperen der popels waaronder ik lag.






    23-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    22-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De linde. Willem Gijssels
    De linde draagt haar lentekroon
    weid uitgespreid en ronder,
    gelijk in een droom zo schoon,
    een meisje zit eronder.

    De zon zingt in het lommerloof
    en regent gouden druppelen,
    liet ik mijn harte doen, ik geloof
    ik zou naar het meisje huppelen.

    Mijn dromen gaf ik gaarne veil
    voor een van hare dromen,
    neen, ik wist niet dat er zoveel heil
    nog kon te samen komen.

    Wanneer mijn hart van kommer beeft,
    dan denk ik aan het wonder,
    een linde die haar lommer geeft
    een dromend kind eronder.




    22-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    21-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lentebomen. Willem Gijssels
    Als de wind een blaadje bedelt
    van uw overtallige kroost,
    geef gehoor aan zijn verlangen,
    denkt dat hij uw warme wangen
    om uw aalmoes koelt en koost.

    Later komt de grove winter,
    die noch bedelt noch belooft,
    en dan staat gij bij het ruiven,
    hem te smeken om uw huiven
    weg te nemen van uw hoofd.

    Och een blaadje meer of minder,
    het vliege met de lentewind,
    liever laten wij de rover
    ons weerspannig winterlover,
    als hij nog iets over vindt.

    21-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    20-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De lente komt. Willem Gijssels
    Langs de vale bomen hangen
    lichte nevels, die vervangen
    sneeuw en ijzel van voordien.

    Is zij daar de lang verwachte
    zachte, zachte,
    nieuwe lente der gedachte
    die de vrede brengt misschien?

    Oude winter ruim de baan
    met de lamfers uwer vaan
    met uw ongewonnen buit.

    Het sneeuwwit klokje staat te bijzen
    lijze, lijze,
    u de boodschap doet hij wijze
    van vaarwel, uw rijk is uit.

    Al uw ruïnen vol berouwen
    zal de lente zelf verbouwen
    in een meiland, stuk voor stuk.

    Als het klokje staat te trillen
    stille, stille,
    brengt de lente zijnerwille,
    nieuw geluid en nieuw geluk.

    20-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    19-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De acacia. Willem Gijssels
    De acacia laat zijn loverpluimen
    weerspiegelen in de klaren vliet,
    de nachtegaal ontspint er zijn liefdeluimen,
    ik zie de spiegel, hoor het lied.

    De bloementrossen waaien geuren
    als rozenaden uit,
    een strelend windje gaat er deur en
    verliefd op lover en geluid.

    Ginds ligt de stad in grauwen nevel
    te gisten als een rampwoestijn,
    mijn haat misschien, mijns harten wrevel,
    het dwaalgebied van schijn en zijn.

    Kom, laat nu mijn mijmeringen
    niet tot die mensen-muiten gaan,
    ik hoor het nachtegaaltje zingen,
    ik zie de boom in het water staan.

     

    19-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    18-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het lied van de bomen 2. Willem Gijssels
    Zie beuk en den op het puin,
    wie rouwt er om het leven,
    het is de olmenboom met brede kruin,
    op hoge stam verheven.

    En els en es, ik wou in mijn lied,
    de bomen al vermelden,
    met hen die mij de boomgaard biedt,
    als zoveel kloeke helden.

    Ja, helden zijn het aan wie ik reik,
    mijn hart vol liefde en blijheid,
    maar ik roem het luidst de fiere eik,
    die troon van trots en vrijheid.

    Zo laat ge, in eigen beeld en klank,
    uw zegen tot mij komen,
    bij windgesuis en vogelenzang,
    o Goddelijke bomen.

    18-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    17-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het lied van de bomen 1. Willem Gijssels
    Wanneer ik door mijn Vlaanderen ga
    ontmoet ik vele bomen,
    het zijn vrienden zonder wederga
    vol liederen, liefde en dromen.

    Zie hoe de slanke popel trilt,
    hij slaat geen wijlken over,
    zie hoe de vlier zijn kracht verspilt,
    al torsend het zware lover.

    Aanschouw der linde bladerkroon,
    zo kunstig fijn van snede,
    verbeeldt zij niet de lieve woon
    van zoet geluk en vrede.

    Zie op de hagedoorn zijn struik
    nu witte bloesems pralen,
    in het najaar zal die sneeuwen pruik
    veranderen in koralen.

    Aanschouw de berk met zijden kleed,
    en ginds de wilg, hij staat er
    vol gouden katjes en gereed
    te buigen over het water.

    17-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    16-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In het koele woud. Willem Gijssels
    In het koele woud waar slanke steunpilaren,
    door slingers loof en varenkruid omklist,
    een vlechtwerk dragen, bronzen kroon van blaren,
    met slierten goud der zon er in verkwist.

    Daar trilt de ziel in haar diepste snaren
    bij het zwijgend vallen van de avondmist,
    terwijl de laatste schemervonken baren
    een flikkerspel van rood en amethist.

    De woudbij keert terug van honing-garen,
    nu is het de tijd, mijn ziel die jou mist,
    om met uw leed in de avondrust te varen,
    waarin ge uw lafenis verborgen wist.

    16-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    15-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overijssche. Willem Gijssels
    Het woud, die macht, ik ben er doorgegaan,
    somwijlen werd mijn ademgang verlegen,
    ik zag langs mijn weg de reuzenpijlers staan
    der beuken vol geweld van zomerzegen.

    Als in een tempel kwam een maagd me tegen,
    een priesteres in witte feestgewaan,
    en met gebloemt in het vlokkig haar geregen,
    ik hoorde een bron haar zilveren klanken slaan.

    Mijn ogen bij het herdenken nog genieten, 
    na lange jaren trilt mij het harte weer,
    ik zie de onbekende, en hoor de bronne vlieten.

    Ik voel de schoonheid van die dag als louter
    mysterie in een tempel atmosfeer,
    met het eeuwig vuur der godslamp aan het outer.

    15-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    14-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In het bergwoud. Willem Gijssels
    Hoe heerlijk voor hem die het schone bemint,
    door het bergwoud te wandelen naar boven,
    de boezem gaat open, de ziele begint
    te leven, te lieven, te loven.

    De zonne wat toont zij hier meesterlijk werk
    al wevend haar goud in de bomen,
    die zwijgen en bidden vol vroomheid ter kerk
    met wierook gevuld en aromen.

    Luister, daar rinkelt een zilveren geluid
    in het plechtig geruis van gebeden,
    er springt voor uw voeten een bronneken uit,
    het springt en het kringt naar beneden.

    O groeiende tempel vol purper en goud,
    vol schoonheid bij iedere schrede,
    o zon en o bron in het heerlijke woud,
    gij straalt in de ziel van de vrede.

    14-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    13-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De wilde jacht. Willem Gijssels
    Hoort het dreunen door de bossen,
    de eeuwige jager draaft en drilt,
    geen macht kan hem verlossen,
    eeuwig jaagt hij woest en wild.

    Zonder leiding in het leven,
    jaagt mijn hart de wilde jacht,
    door een vloekwoord voortgedreven,
    hoort er niemand zijne klacht.

    Ik vraag alleen de stille vrede,
    wordt dit heil mijn hart ontzeid,
    heeft de dood zelfs voor mijn bede,
    geen gehoor in de eeuwigheid?

    13-04-2016, 09:04 Geschreven door André  


    12-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wildzang. Willem Gijssels
    Kom met mij naar het koele woud
    eglantieren plukken,
    wilde rozen geuren zoet,
    staan zo fleurig op uw hoed,
    staan zo fleurig op uw hoed,
    rozen op uw hoedje.

    Vinken zingen menigvoud,
    kom wij gaan door het koele woud
    luisteren naar de vinken,
    wilde vinken zingen blij,
    wekken op in u en mij
    het liedje van de liefde.

    Rusten wij in het koele woud
    wijl mijn oog in het uwe schouwt,
    gloeien onze wangen,
    wilde kussen volgen dra,
    trillen in ons harte na:
    immer trouw te blijven.

    Kom we moeten hoe het me rouwt,
    vluchten wij het koele woud,
    met uw rozenhoedje,
    wilde weemoed grijpt ons aan,
    moeten van elkander gaan,
    ach, hoe droef te scheiden.






    12-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    11-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herdenken. Willem Gijssels
    De schaduwrijke beukenboom
    laat zijn zoete noten los
    hoe aangenaam is het hier in het bos.

    Wij hebben onze naam gegrift
    twee letters naast een hart in vlam
    als liefdeteken in zijn stam.

    Zijn hoge kruin was één gerucht
    van blijde zang en minnetwist
    wij hebben geenen klank gemist.

    En dikwijls heeft hij zijn smart
    in stille tranen uitgeweend
    ook onze droefheid was gemeend.

    Leef voort na ons, o beukenboom,
    gespaard van bliksem, bijl of wind,
    wij hebben aan uw voet gemind.

    11-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    10-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat zingt dat vogelken. Willem Gijssels
    Wat veuzelt in het lover
    die kleine vogel zo,
    hij snapt en snatert over
    victorie vrij en vro.

    Victorie op en neer en
    alover elken kant,
    waar hij zijn vlugge vleren
    al vliegend openspant.

    Hij kwinkelt dat het klettert,
    zijn werk hem willekom,
    en klinkt terwijl hij kwettert
    zijns levenswijsheid om.

    Hoor toe: mij is de vrijheid
    aan u de dienstbaarheid
    mij groet en groeit de blijheid
    uit bomen groen gemeid.

    10-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    09-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woudlied. Willem Gijssels
    Melieve kom naar het groene woud,
    waar loverkransen hangen,
    met blijde nestjes in gebouwd,
    melieve kom naar het groene woud,
    daar klinken zoete zangen.

    Mijn hart heb ik u toevertrouwd,
    maar luister naar de vooskens,
    hoe jong, al zijn zij eeuwenoud,
    melieve kom naar het groene woud
    daar geuren wilde rooskens.

    Melieve kijk hoe het zonnegoud
    door het lover ligt gesponnen
    en in het water openvouwt,
    melieve kom naar het groene woud
    daar springen milde bronnen.


    09-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    08-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stormnacht 5. Willem Gijssels
    Dag van zon, kom dans in de ronde,
    Zie nu de zee hoe gedwee, zonne kom,
    brand uit mijn hart de bloedende wonde
    met het rood uwer bloeiende blom.

    Dag van zon, uw rode roede
    slaat al mijn verwaandheid stuk,
    dag van zon, verbloei en verbloede
    het rood van uw blom in mijn geluk.

    Wind van zee, uw liefelijkheid remme
    wat ik noch hoor, noch horen wil,
    uw geruis haar stem overstemme,
    vrede zij haar, de zee is stil.

    Dag van zon, de meeuw in de harde
    rukvlaag  straks aan de topmast hing,
    vlekt nu op het rood, gelijk een flarde,
    wit-zwarte, verre  herinnering.

    Dag van zon, dat ook mijn harte
    uwen vredezoen ontvang,
    de zee ruist in de verte
    haar eeuwig gezang.
                    
                   xxxxxxxx


    08-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    07-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stormnacht 4. Willem Gijssels
    Niet eeuwig zijt ge zee, maar in de tijd
    draagt gij het langste mijn verlangen,
    en juist daarom, omdat gij het eeuwigst zijt,
    beveel ik u de extase van mijn zangen.

    Het is volbracht,
    nu staar ik in de afgrond van de nacht,
    waarin de dag schuw wakker schiet,
    de storm heeft uitgegierd, toch jacht
    het water nog geweldig na.

    Ik voel, maar vrees de diepte  niet
    der leegte, die zij nalaat in mijn leven,
    zij ging voorbij, ik ga
    de wereld in met het wonder van het lied,
    dat zij mij heeft gegeven.

    07-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    06-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stormnacht 3. Willem Gijssels
    Wat is vandaag
    zal niet meer morgen zijn.

    Van uw bestaan
    ontsnapt ook eens de reden
    in een verleden
    als het mijn.

    O zee, al gaan
    om al uw nutteloos gejaag
    nog eeuwigheden.

    Niet eeuwig zijt ge zee,
    en het is mijn troost,
    wanneer gij mij kastijdt
    en bijt met woede.

    Dat ik mijn dromenfee
    uit uw gewijdheid broedde
    in het beeld, dat ik eens heb gekoosd
    en met mijn leven voedde.

    Zee, ik geef u ze weer,
    ik plof met waan en wee
    haar in uw diepte neer.

    Kom, spoel ze weg en weder gij,
    schuimbekkend helse razernij
    van blinde kolken.

    Op, schimmen, draaft er mede voorbij,
    als in een drift van wolken.



    06-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    05-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stormnacht 2. Willem Gijssels
    Zee, Vikinger bruid,
    wat doet gij wild,
    vanwaar uw woede
    die mijn wangen
    met schuim bespuit
    van brandend zilt?

    Vanwaar uw woede,
    die zich voedt
    met het bloed
    van verlangen?

    Zee die rukt en giert
    met al het gezucht
    van wie beminde.

    Bange schimmen
    in lange sliert
    slaan op de vlucht
    langs uw golven
    die met nood en dood
    mij tegen grimmen.

    Zee, Vikinger bruid,
    die chaos speelt,
    en toch ik waag mij
    onbevangen,
    uw spel ten buit.

    Ik die het beeld
    van mijne dromen
    u ontnam tot vlam
    van mijne zangen.

    05-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    04-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stormnacht 1. Willem Gijssels
    Uit de diepten van de afgrond
    springt de zee in wilde jacht
    met haar kudde zwarte hengsten
    naar de donkere nacht.

    Alle sterren zijn verzwolgen
    in de balgen van het gewolk,
    blanke merries met de hengsten
    stijgen uit den kolk.

    Mannen schudden, ruggen schuimen,
    rollen over, blank en zwart,
    eindeloze dolle kudden
    stormen uit mijn hart

    04-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    03-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zon. Willem Gijssels
    Als de wolken hun weemoed
    zullen hebben uitgezucht,
    als de regen zijne snaren
    zal ontsnoeren in de lucht.

    Zal er nog een naklank drijven
    als een dobber op de stroom,
    het zal de wekroep zijn der oude
    liefde tot een zonnedroom.

    Zonneschilfers zullen zingen
    doedeldi en doedeldij,
    in het water langs de straten,
    in de weemoed diep in mij.

    03-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    02-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wanneer het westen bloeit. Willem Gijssels
    Wanneer het westen bloeit
    in het rood van rijpe vruchten,
    en mij de nacht belooft,
    komt, zachte handen, komt
    en koelt met balsemluchten
    mijn brandend hoofd.

    Uw handen komen traag
    zich over mij ontfermen
    en strelen maar een poos,
    de balsem draagt de geur
    van bloemen die verarmen,
    en in mijn harte ligt
    een dode roos.

    02-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    01-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedachtenis. Willem Gijssels
    Luister met uw hart
    in het open veld,
    als de leeuwerik het zilver
    van zijn lied tot paarlen smelt.

    Luister met de zinnen
    in uw eenzaamheid,
    als de liefde het weefsel
    van haar tover om u breit.

    Laat uw ogen weiden,
    wijl gij uw tijd verdroomt,
    waar de zon een hemel
    met haar regenboog omzoomt.

    Blijde zijt gij, blijde,
    dat gij hoort en ziet,
    dat gij van de wereld
    al wat wonder is geniet.

    Ik gedenk een leven,
    dat gebroken werd,
    zelfs mijn lied van vreugde
    draagt een wonde diep in het hert.

    01-04-2016, 00:00 Geschreven door André  


    Videoweerbericht
    De plaatselijke tijd in Brussel:
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog als favoriet !

    Startpagina !

    Mijn favorieten
  • Venster op de wereld
  • Restaurantgids
  • boeken
  • Wikipedia
  • Nieuwe encyclopedie
  • Vertalingen
  • Synoniemen
  • Onze Taal
  • Wetenschappen

  • Zoeken met Google



    Archief per maand
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs