thuishaven
We zijn de 24de week van 2024
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • K3
  • Kathleen Aerts
  • Elke Taelman
  • Beatrice Egli
  • Elke Taelman
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Rustig genieten van gedichten, liedjesteksten, muziek, vertellingen, prenten en foto's.
    Welkom in mijn thuishaven. Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens.
    31-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Avondstemming. Willem Gijssels
    Waarom mijn dichterziel,
    niet vrij van aardse banden,
    na etherische tochten
    weer in hun klem belanden?

    Waarom moet uw verlangen
    naar onbevlekte luchten,
    voldaan in reine zangen,
    vergaan in wrange vruchten?

    Te schoon voor deze wereld,
    verzwinden mijne dromen,
    waarom mijn dichterziel,
    terug op aard gekomen?

    Word slijk, om in de laagte
    geen nederlaag te vinden;
    en o, die avondbomen
    in het ruisen van de winden.

    31-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    30-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.O schone logen. Willem Gijssels
    Gaat de dichter begenadigd
    roekeloos door de tijd
    en hoe meer hij zich verzadigt
    groter honger lijdt.

    Schoonheid zoekt hij u te schenken
    en gij gaat voorbij
    om nog enkel hem te krenken
    met uw medelij.

    Hij begrijpt de geest der dingen,
    luister naar zijn lied,
    hij begrijpt en laat ze zingen,
    u begrijpt hij niet.

    O mysterie in uw ogen,
    dat van liefde spreekt
    en terwijl, o schone logen,
    hem het leven breekt.

    30-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    29-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom? Willem Gijssels
    Waarom op mijn gezang
    uw levenslied gezongen,
    en dan, gelijk een snaar,
    die plots is afgesprongen,
    uw tover uitgedoofd?

    En mochten het dromen zijn
    ons zelven voorgelogen,
    ze droegen mijn geluk;
    ik zag het voor mijn ogen
    en heb erin geloofd.

    Ik wil, toch vruchteloos,
    uw levenslied verdringen;
    het ruist mij altijd na,
    waarom, om het te zingen
    hebt gij mijn hart geroofd?

    29-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    28-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oproep. Willem Gijssels
    Geliefden komt, gij fee, gij elven,
    rukt in vervoering op mij aan,
    ik zie u samen in mezelven,
    in eenen kring van liefde gaan.

    Nu slingert gij in bonte ronde
    met uwen tover om mij heen,
    en, zwartgelokte, bruine, blonde,
    gij wordt maar een, zij alleen.

    Hoe dwaas zou het wezen eerst bezinnen
    wanneer het hart gesproken heeft,
    hoe dom, niet durven te beminnen,
    niet het leven, doch de liefde leeft.

    28-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    27-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mondscheinsonate. Willem Gijssels
    Terwijl zilverstromen glijden uit de maan,
    de sterren door de ruisende eeuwen gaan,
    gaat Beethovense zielsmuziek aan het zweven.

    Haar hoofdje, dat op mijn boezem ligt,
    weerkaatst zijn zilver op mijn aangezicht,
    op zilveren ritmen golft ons beider leven.

    In dieper golving wiegt ze met mij mee,
    ze luistert naar mijn hart en voelt de vree
    in zich ongekende diepten stijgen.

    Zij ademt zacht en geurt van zaligheid,
    ze ligt zo dicht aan mijn borst gevleid,
    dat wij op een en zelfde ritme hijgen.

    27-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    26-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nacht. Willem Gijssels
    Nacht gij kunt een sluier werpen,
    kom, op mijn geheimenis,
    in een zee van groot verlangen
    nu mijn hart getuimeld is.

    Nacht verberg mij heel de wereld,
    neem mij op in uwen schoot,
    laat mij voor de mensen en de 
    mensen voor mij dood.

    Nacht ik heb een wereld in me
    sedert ik haar heb aanschouwd,
    tot het einde aller dagen,
    groter meer dan honderdvoud.

    26-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    25-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de meiennacht. Willem Gijssels
    In zoet geruis
    versmelten de avondzangen;
    een stemme trilt
    waarin een zwoel verlangen
    naar liefde smacht;
    de eenzame nachtegaal
    in roerend zingen
    doet mij de ziele naar de lippen dringen
    in de meiennacht.

    Mijn lief, gij zijt zo waar,
    een weelde wuift
    uit uw aanvlijend haar,
    en sterren willen uit uw ogen vlien
    naar verre dromennacht,
    waar zij een tegenhemel zien
    in de meiennacht.


    De stilte ligt
    om alles heen gekluisterd
    en wekt tot tederheid
    wat, in het hart verduisterd,
    naar klaarte tracht;
    laat ons in zaligheid
    stil neergezeten
    de wereld, zowel goed als kwaad, vergeten
    in de meiennacht.

    25-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    24-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nimf 2. Willem Gijssels
    O die lach uit witte tanden,
    rinkelend als het fijnste kristal,
    o die voeten, o die handen,
    in het bewegen van ritmenval.

    Wellust brandt mij in de boezem
    en slaat om in duistere pijn,
    van de kelk en tot de droesem
    zwelg ik al de zwoele wijn.

    Straks is het tafereel verzwonden,
    het lover heeft nog zijn geruis,
    en ik voel mij met duistere wonden,
    als in een verlaten huis.

    Geuren komen en verlomen
    mij het hoofd, het koortsig hoofd,
    neem van mij de kwade dromen
    weg, o Heer, en wees geloofd.





    24-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    23-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nimf 1. Willem Gijsels
    Door het ruisend lover spelen
    zon en lommer kussenzwaar;
    het water lokt en ligt te stelen
    in zijn spiegel elk gebaar.

    Stille waters, diepe gronden,
    ik mijmer weg in het vloeiend goud,
    is het waarheid, is het zonde
    wat mijn oog gevangen houdt?

    Blank in het glinsterend goudgehuiver
    wipt een lentenimf omhoog;
    het water schijnt me nog zo zuiver
    waar haar tover zich bewoog.

    Zie hoe zich de golven weren
    voor wie het eerst haar strelen mag;
    krinkelen van genot en veren
    op en keren slag op slag.

    O de gracielijke vormen,
    die, tot Al-natuur terug,
    jagen het bloed in wilde stormen
    over lijnen slank en vlug.

    23-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    22-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gouden regen. Willem Gijssels
    Geleek het water 
    een spiegelglas,
    zij keek, maar zag niet
    hoe schoon zij was.

    De droom van het water,
    de albasten kroon
    der leliën, vond ze
    zo schoon, zo schoon.

    De zon verspeelde
    haar fijnste goud
    in duizend peerlen
    vermenigvoud.

    Een goudenregen
    boog over haar,
    zijn loof van gouden
    bellekens zwaar.

    Er gudste goud in
    mijns harten grond,
    terwijl zij daar in
    der goudregen stond.

    22-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    21-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kollebloem (klaproos). Willem Gijssels
    Kollebloem, waar gij staat,
    draagt gij liefdedromen,
    het vuur dat niet uit keien slaat,
    op het land gij laaien laat;
    vanwaar zoude het komen?

    Van beloften gauw gedaan,
    als in avondlanden
    twee geliefden minnen gaan,
    het vuur blijft op uw stengel staan
    lijk een lampke branden.

    Slaan er veel hun vlam bijeen,
    ween, mijn harte, ween,
    vlamt er één gans alleen,
    denk erom dat anders geen
    trouw kan zijn, dan één.



    21-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    20-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Als een sprookje. Willem Gijssels
    Aan gindse oude Scheldebocht
    stond plots, als uit mijn droom getogen,
    een wonderhuisje voor mijn ogen,
    het veil omvlocht
    het met festoen,
    een venster keek door het strelend groen.

    Een haagdoorn naar het venster stak
    zijn takken uit vol bloemenzwaarte,
    een wierookvat in roze klaarte,
    de merel brak
    toewiet wiet wiet,
    de stilte met zijn innig lied.

    Een sprookje, neen, het was geen droom,
    mijn lieve, ik wist u uit te beelden
    te midden van die zoete weelde,
    ik nam van de boom
    een tak, en pas
    nu voel ik hoe alleen ik was.

    20-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    19-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De handen. Willem Gijssels
    Uw handen roeren in de lijn
    van gracielijk bewegen,
    uw handen vol aromen zijn
    een zegen.

    Nu gaan ze naar uw hart, bereid
    te ontvangen en te bidden,
    ik heb mijn hart er op geleid
    in het midden.

    Het is het uur waarop het mysterie doet 
    zijn fijnste wierook branden,
    gij houdt een kelk met louter bloed
    in handen.



    19-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    18-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waar gij verschijnt. Willem Gijssels
    Waar gij verschijnt in het slank bewegen
    van uw zwierige gestalt,
    is het al muziek,  is het of een zegen
    van bloemen uit de hemel valt.

    Uw vroom gelaat straalt als een klaarte
    van heilig licht in ebben schrijn,
    waar gij verschijnt, laat gij de zwaarte
    van weemoed afgenomen zijn.

    En van uw stem, wij zwervelingen,
    wij zuchten: welke een zoet geluid;
    er gaat een licht, er gaat een zingen
    met fijne wierook van u uit.

    En zijt gij uit het oog verdwenen
    er slaat een kilheid om het gemoed;
    als waart gij voor het laatst verschenen
    met al wat schoon is, schoon en goed.  

    18-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    17-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wij hebben niet zoveel gezegd. Willem Gijssels
    Wij hebben niet zoveel gezegd,
    de eerste keer dat wij elkander zagen,
    ik scheen uw beeld reeds lang in mij te dragen.

    Wij waren niet zozeer verbaasd,
    omdat gij waart, omdat ik was gekomen,
    gij waart een van mijn vleesgeworden dromen.

    Wij keken trouw elkander aan,
    het is zo dat wij elkander kennen leerden,
    onze ogen zegden meer dan wij begeerden.

    Wij namen afscheid van elkaar,
    ik heb toen mijn droom als beeld met u verzwonden,
    met weemoed in mijn hart terug gevonden.


    17-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    16-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wijsheid. Willem Gijssels
    Van het woord tot de daad
    ligt een zucht of een zee,
    ligt de tijd van een wenk
    of de vlucht van een eeuw.

    Waar het gevoel overheerst
    zwijgt het nuchter verstand,
    als het hart is op zee,
    is de mond nog aan land.

    Niet mijn nuchter verstand,
    maar mijn hart richt mijn lot,
    laat het goed zijn of kwaad,
    en zo helpe mij God.

    16-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    15-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kruisberg. Willem Gijssels
    Liefde heeft mij neergebogen
    onder het kruis, dat zwaarder wordt,
    telkens na een pijnlijk pogen
    ik het neder heb gestort.

    Ik moest het torsen op mijn schouder
    zonder rusten, zonder duur,
    worden mijn leden ouder,
    jonger wordt mijn liefdesvuur.

    Scherpe pijlen die niet doden
    jagen mij de kruisberg op,
    en, waar rust is mij geboden,
    zie ik rijzens zijnen top,
    om in het hemeldiep te boren.

    Ik volg hem, 
    ik volg hem tot zo ver,
    ik zie er eene sterre gloren,
    die me kluistert van zo ver.

    Zijt gij soms daaruit geboren
    en heb ik u weer verloren,
    u, geliefde,
    in die ster?





    15-03-2016, 15:33 Geschreven door André  


    14-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De straten zingen. Willem Gijssels
    De wijzen spreken,
    laat ze het laatste woord,
    als zij de weg uw levens
    met hun gegevens breken,
    slaat ze voort.

    Hoor, de straten zingen,
    de lucht is vol geluid,
    de klankenpijlen springen,
    ta ra ra joem joem jeom,
    in blijde gensters uit.

    Alhier, aldaar, vrijage,
    gelach, gerekkebek,
    rions un peu des sages:
    ta ra joem  joem joem
    hoe gek.

    De gekke wijzen stromen,
    stilaan naar verdere kust,
    de dromen komen,
    lijze,
    legt zich de stad te rust.

    14-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    13-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meidagmorgen. Willem Gijssels
    In de frisse meienmorgen,
    of het een verre herder ware,
    zit een zoete schuiffelare,
    ongetwijfeld zonder zorgen,
    want hij fijfert al maar door.

    Langs zijn rietje gaan de zoenen
    aller bruidegoms en bruiden,
    aller bloembeluste kruiden,
    die in het lentewonder groenen,
    het zijn al zoenen die ik hoor.

    En of het palmen zijn die groeten,
    buigt het gebladerte op en neder,
    en in rijen breed en breder
    zie ik tederblanke stoeten
    treden naar het heilig koor.


    13-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    12-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meizang 2. Willem Gijssels
    Zie de morgen blomt
    als een lied van sotternije,
    mijn geliefde komt,
    komt gelijk een morgen in de meie.

    Uit de hemel viel
    daar een ster bij het ochtendgloren,
    in mijn dromenziel
    viel een lied, een lied zo zoet om horen.

    Dit gebeurde toen,
    dat de jonge zonne streelde
    met een warme zoen
    het blonde land tot eenen tuin van weelde.

    En mijn harte klom
    als een blom tot zoet verblijen,
    mij geliefde, kom
    zoenen lijk een morgen in de meie.

    12-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    11-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meizang 1. Willem Gijssels
    De winter is voorbij,
    in de stilte kiemde het leven
    van de nieuwe mei,
    uit der dromen goud gedreven.

    Hoor de wind schalmeit
    zilver uit zijn zeven rieten,
    houd de kroes bereid
    om met honing vol te gieten.

    Honingdauw van vreugd:
    glansen, geuren, kleuren, zangen,
    die herboren jeugd
    dartelen doen in ons verlangen.

    Alles liefdelacht,
    geeft zich geen tijd verloren,
    mijn geliefde wacht
    feller drang na lang bekoren.

    Mijn geliefde laat
    langer niet de lente groenen,
    zie de wereld gaat
    zwanger onder rode zoenen.

    11-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    10-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het roodborstje. Willem Gijssels
    Het roodborstje wipt gezwind
    de veren uit 
    zodra de nachtegaal
    de zangbron sluit.

    Het voert in zijn schild een sprank
    van het zonnegoud
    zoals dit op zijn stem
    ter kim ontvouwt.

    Het is een virtuoos
    zo fijn besnaard
    dat elk natuurgeluid
    zijn lied doorvaart.

    Het wipt, het tript, het is weg
    waar gij het ziet,
    hoor nu, waar gij het hoort,
    daar is het niet.

    En zijt ge ver van mij,
    dan is mijn zucht
    naar u zo sterk dat zij
    mijn geest bevrucht.

    Met zo een verbeeldingskracht,
    dat gij daar zit,
    verheugd, naast mij, terwijl
    ik u aanbid.




    10-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    09-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nachtlied. Willem Gijssels
    O hemelschone zomernacht,
    fluweel en rood-papaver,
    de lucht besterreld, koel en zacht
    na het bange zongedaver.

    Door het ruisen van de bomen schiet
    er hier en daar een triller,
    het nachtegaaltje melodiet
    en maakt de nacht nog stiller.

    O sterren die daarboven dwaalt,
    laat mij dit lied u wijden,
    hoort hoe mijn hart nachtegaalt,
    in het eeuwig lied der tijden.

    09-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    08-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeewier. Willem Gijssels
    O zeewier, dat te plukken door haar hand
    de oneindigheid der zee wierp op het strand,
    gij draagt nog het spoor van de eerste scheppingsdag,
    van bijtend zout en goud van zonnelach.

    Het purper adert door uw nerven,  alchemie
    van duizend duizend jaren in een relikwie
    gedragen op de baren van de tijd.

    O, in mijn hand een wijl de oneindigheid
    te voelen van de zee...en o, de zee is in mij...,
    to love is sweet and sweeter still to die.

    08-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    07-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terwijl ik u schrijf. Willem Gijssels
    Terwijl ik u schrijf,
    ruist de zee in de verte
    haar eeuwig gezang
    in mijn luisterend oor.

    Ik huiver en weet
    niet waarom in mijn hart
    het lied van de zee
    zich een schuilplaats verkoor.

    Een nevel van licht
    had de einder omtogen,
    ik dacht aan een bruid
    in haar witte gewaad.

    En in het komen en gaan
    van de golven bewogen
    mijn hart, waar een zee
    zo bewogen in slaat.

    Het golvengestreel
    liep te loor op de oever
    en toen ik ging zien
    vond ik schelpen in het zand.

    Ik weet niet waarom,
    maar ik voelde me droever,
    gelukkig ik vond
    nog haar zoen in een plant.

    uit de bundel: Leven en droom
    1934


    07-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    06-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De molen. Willem Gijssels
    De oude met zijn paterskap,
    en zijn grauwe kiel,
    is nimmer zonder grof gesnap,
    bij het doen van zijn stiel.

    Windje, windje, blaas hem tegen,
    of hij staakt het werk,
    hebt gij hem aan gang gekregen,
    o, dan is hij sterk.

    Twee paar armen zwieren zwaaien,
    welk een raar vertoog, eens naar boven,
    eens naar onder, dan terug omhoog.

    Hoor hem knarsen op zijn tanden,
    wijl hij koren maalt, hij verplettert,
    bijt dat het klettert, en hij zegepraalt.

    De oude heeft zijn werk gedaan,
    twee armen hangen stil,
    twee steken uit of hij de maan,
    al dromend grijpen wil.

    Windje, windje, laat hem dromen,
    speel nu in het riet,
    morgen moogt ge hem wekken komen,
    met een lustig lied.

    06-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    05-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De scheper. Willem Gijssels
    De weide ligt in purperen mist te slapen,
    langsheen de dijk, waarop de Schelde slaat,
    bewaakt de herder zijn kudde schapen.

    Ze kijken naar het water met verbazen,
    en voeren bij het geklots hun bang geblaat,
    of trippelen ruisend verder wijl zij grazen.

    De waakse hond loopt her en der verlegen;
    hij sleurt, wanneer een schaap te verre gaat,
    het weder bij in de aangeduide wegen.

    De kalme rust omringt de stille scheper
    met zielevree geprint op het bruin gelaat,
    het zijn dromen die gij drijft, o goede dweper.

    05-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    04-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Storm. Willem Gijssels
    De meeuw vliegt dieper landwaarts in
    al slakende bange kreten;
    zij melden des stormen aanbegin
    gerukt uit der vlagen keten.

    De lucht wordt zwart, de Schelde wringt
    de baren in wervelkringen,
    en uit de hemel klaterend springt
    de bliksem op vurige zwingen.

    Haho huilt de wind ontzind,
    bij het rijzen van het gedonder,
    dat, holderdebolder, zijn krachten ontbindt
    in slangen van boven naar onder.

    Ach liefje, in mijn gram gemoed
    een storm is er losgebroken,
    die vrede brengt, waardoor gij boet,
    want eens het onweer uitgewoed,
    dan is al mijn lijden gewroken.

    04-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    03-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgen. Willem Gijssels
    Het oosten schiet in vlammen,
    de stem van kanteklaar
    wekt in de loverstammen
    het gekweel der vogelenschaar.

    De Schelde stuwt de baren
    al dieper in het land;
    het windje komt gevaren
    met geuren allerhand.

    O frisheid van de morgen,
    gij opent ziel en hart,
    die zweven gaan en zorgen
    dat niets hun heil verzwart.

    Het is alles licht en luister,
    het  is alles goed en schoon,
    vergaan is alle kluister
    en alle leed gevloon.

    03-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    02-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn hart. Willem Gijssels
    Mijn hart gelijkt een plechtig meer
    met gronden diep en stil,
    ge roept, de klanken klinken weer
    met helder droef getril.

    Mijn hart gelijkt een plechtig meer
    dat alles spiegelen zou,
    het geeft het goede, het kwade weer
    met even vollen trou.

    Mijn hart gelijkt een plechtig meer
    dat rustig blijven zal,
    toch teistert het een stormig weer,
    het schuimt met wilt geschal.

    Mijn hart gelijkt een stormig meer
    dat niet te temmen is,
    ontmoet het slechts een woordje weer,
    van vroeger droefenis.


    02-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    01-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winter-minnelied 4. Willem Gijssels
    Woe woe, de wind
    blaast stevig;
    ik voel, mijn kind,
    hoe hevig
    uw boezem klopt vol liefdevier,
    al zijt gij ver van hier.

    Wee wee, de nacht
    draagt dromen,
    die uw gedacht
    doen schromen;
    uw hoofd, ik voel het breken schier,
    al zijt gij ver van hier.

    Geen angst, zo hij
    niet viel;
    o kind het is mij-
    ne ziel,
    de wind, die draaft met fel getier
    tot u zo ver van hier.

    01-03-2016, 00:00 Geschreven door André  


    Videoweerbericht
    De plaatselijke tijd in Brussel:
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog als favoriet !

    Startpagina !

    Mijn favorieten
  • Venster op de wereld
  • Restaurantgids
  • boeken
  • Wikipedia
  • Nieuwe encyclopedie
  • Vertalingen
  • Synoniemen
  • Onze Taal
  • Wetenschappen

  • Zoeken met Google



    Archief per maand
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs