2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
05-02-2009
Checklist voor een nieuwe website of webshop.
Een nieuwe website of
webshop bouwen vergt een grondige en goed gestructureerde aanpak. Dit
speelt ook een rol voor de kostprijs. Hoe beter je voorbereiding is,
hoe correcter een prijsofferte kan worden berekend en hoe vlotter de
realisatie zal zijn. Hier volgt een 5 stappenplan waarbij je aan de hand van vijf concrete vragen een heel goed gestructureerde voorbereiding maakt.
1) Wie zijn mijn klanten?
Met
andere woorden wie koopt mijn producten. Of voor wie produceert of
levert mijn bedrijf? Doe ik enkel aan verkoop? Of vormt de na-verkoop
ook een belangrijk deel van mijn werk? En de levering van
wisselstukken, accessoires of complementaire producten?
Dit zijn een aantal kernvragen om precies te bepalen voor wie
jij zaken doet. Want verschillen in de soort doelgroep of van de aard
van uw dienstverlening maken dat een gans andere lay-out nodig kan
zijn. Consumenten-sites zien er conceptueel anders uit dan B2B sites.
En voor hardsellers wordt beslist een andere structuur gehanteerd dan
voor informatieve websites.
Denk ook even aan morgen. Indien u reeds voorziet om binnen afzienbare tijd een nieuwe doelgroep
aan te boren (nieuwe producten, nieuwe sector of land), voorzie dit nu
alvast in het ontwerpen van uw nieuwe website of webshop.
Maar misschien wil je helemaal niets verkopen met je website. Het is best mogelijk dat je enkel wilt informeren
of voor jezelf een virtuele folder op het internet zetten. In dit geval
zoek je in deze fase het antwoord op de vragen "Wat wil je bereiken met
je website?" of gewoon "waarom wil je een website?".
2) Wie ben ik?
Waar
sta ik voor? Van waar kom ik (historiek)? Welke expertises heb ik
opgebouwd door de jaren heen? Maar ook wat mogen mijn klanten van mij
verwachten? En waarom zouden zij bij mij moeten aankloppen en niet bij
mijn concurrenten?
Deze fase is heel belangrijk omdat het enerzijds zorgt voor meer vertrouwen bij je bezoekers en je klanten en anderzijds de voornaamste redenen
duidelijk maakt waarom men bij je klant moet worden. Het zet precies
ook je sterke punten onder elkaar en geeft de juiste argumenten aan de
bezoekers van je website om effectief contact op te nemen.
Kijk ook even verder. Ook externe troeven
die niet direct op jezelf of je bedrijf betrekking hebben, spelen mee.
Snelheid in levering doordat b.v. een koeriersbedrijf net om de hoek
zit, 24/7 online service via een extern callcenter, vlotte
bereikbaarheid doordat je aan een uitrit van een belangrijke snelweg
ligt of doordat een openbare vervoerhalte net tegenover je ligt, dat
telt allemaal mee.
3) Hoe werk ik?
Op
welke manier behandel jij aanvragen? Hoe verlopen de betalingen? Kan
men je producten zien in een eigen showroom? Kunnen ze worden afgehaald
aan een afhaalbalie of worden ze uitsluitend verstuurd? Word er contact
opgenomen voor een offerte en na hoeveel tijd gemiddeld? En wat bij
problemen?
Niet alles wordt altijd
groot geafficheerd op een website of webshop. Maar het is wel van
belang dat er aan gedacht is en dat je dit met je webbouwer overloopt.
Meestal heeft deze goede tips over wat wel of wat best niet wordt
opgenomen op je site. Deze informatie is belangrijk omdat dit de kern
uitmaakt voor je verkoopsucces. Wat in deze fase genoteerd wordt, maakt dat je een goed aanbod kunt doen aan mogelijke klanten en maakt dat je zal kunnen geld verdienen met je website of webshop.
4) Hoe zal ik mij promoten?
Blijf
ik verder werken met enkel advertenties? Zal ik (binnen afzienbare
tijd) een eigen nieuwsbrief versturen? Wil ik mijn acties eerst aan
mijn klanten melden via het internet? Wil ik nieuwe klanten aantrekken
via het internet? Of denk ik op termijn aan het uitbouwen van een eigen
community?
Zeker als het je eerste
stappen zijn voor je bedrijf of zaak op het internet is dit een
moeilijke rubriek. Niet alleen ken je de mogelijkheden meestal
onvoldoende, maar je kunt ook moeilijk inschatten wat de kosten zullen
zijn en welke opbrengst je mag
verwachten. Maar het is goed om toch even hieraan te denken en de
interessantste mogelijkheden met je webadviseur te bespreken.
Afhankelijk van wat je denkt te gaan doen, kan het noodzakelijk zijn om
bepaalde zaken te voorzien op je website. Een database b.v. of een
reclamevenster, enz.
Weet dan online
reclame in sé goedkoper is dan traditionele, veel sneller werkt en dat
de resultaten steeds perfect meetbaar zijn. Weet ook dat het meestal
best is om zowel online als offline reclame te blijven maken. En hou er
mee rekening dat ook op het internet enkel volgehouden inspanningen
voluit renderen. One shots werken meestal slecht tot niet en zijn in
elk geval geen goede basis.
5) Verzamel voldoende documentatie.
Met
niets kan je moeilijk een heel mooie website bouwen. Je hebt teksten
nodig en foto's. Je kunt veel tijd winnen indien je ze vooraf klaar
maakt. Teksten schrijf je bij voorkeur met een tekstverwerker of met de
computer zodat je een file
kunt aanleveren. Dat is ook handig voor jezelf want later kun je gewoon
vertrekken van deze basistekst en daar de nodige aanpassingen aan doen.
Denk b.v. aan het bijwerken van je historiek, of bijwerken van je
productenlijst, enz.
Foto's kun je
natuurlijk ook zelf nemen. Met de nieuwe generaties digitale
fototoestellen of zelfs GSM's is dit geen probleem meer. Alhoewel wij
dit niet echt aanraden. Meestal kun je via je eigen leveranciers
heel gemakkelijk aan CD's met foto's geraken of aan digitale folders.
Het voordeel hiervan is dat je werkelijk perfecte foto's zal op je site
krijgen, want ze zijn door professionelen gemaakt en tonen de producten
in ideale (studio-) omstandigheden. Daar kun je zelf nooit tegenop.
Wil je eigen foto's nemen, b.v. van een eigen productieproces, je bedrijf of een aantal speciale realisaties, huur dan zelf een professionele fotograaf
in. Je maakt best vooraf een vaste prijsafspraak voor het totaal werk
en spreekt af dat je, naast de foto's ook de rechten bekomt op jouw
foto's. Deze werkwijze is veruit te verkiezen omdat je ook heel mooie
foto's op je site krijgt én deze daarenboven nog jaren zal kunnen
gebruiken voor eigen folders, promoties, affiches, enz.
Indien
je dit vijf stappenplan volgt, zal je zonder twijfel een prima
voorbereiding maken voor een nieuwe website of webshop. Het beste maak
je deze ganse voorbereiding schriftelijk.
Zo zal je snel tegenstrijdigheden opmerken of onvolkomenheden. En het
is een prima basis om mee te geven aan je webbouwer als basis voor een correcte prijsofferte.
Maar
zelfs al heb je geen tijd om dit op papier zelf uit te werken, dan nog
is het goed om vooraf de zaken onder elkaar te zetten waar jij aan
denkt en om deze checklist samen met je webbouwer te overlopen. En dit
vormt bij ons steevast de basis voor het eerste gesprek dat wij hebben
met een toekomstige, nieuwe klant.
2TREES
is gespecialiseerd in websites, e-promotie en webshops voor KMO's,
zelfstandigen en vrije beroepen. Wij leveren efficiënte en heel
doeltreffende middelen aangepast aan de mogelijkheden en de noden van
onze klanten. Met onze creativiteit en onze vakkennis krijgt u net dat
ietsje meer waardoor u beter en sneller opgemerkt wordt. Maar bovenal
garanderen wij u: wij blijven voor je werken totdat je succes hebt.
Neem gerust met ons contact op.
Momenteel zitten we
niet echt in een klimmende curve op economisch vlak. En dat is een
understatement. Toch biedt een crisis uitzonderlijke mogelijkheden voor
een merk of een bedrijf om zich te versterken. Crisis zorgt bij de
consumenten voor een aantal veranderingen in hun koopgedrag. Wie hierop
inspeelt, wordt als onderneming of als merk heel wat sterker en slaagt
er in om de crisis goed door te komen.
De consumenten in een crisis.
Al
te vaak denken bedrijven dat in een crisis alles een prijskwestie
wordt. Niets is minder waar. In economisch moeilijke tijden kiezen de
mensen eerder voor zekerheid, betrouwbaarheid en waarde.
Wel is het zo dat de consumenten overgaan tot een strikter
uitgavenbeheer. Men gaat beter nadenken, evalueren, vergelijken en pas
dan kopen. De verkopen gebeuren dus minder spontaan en het koopproces
loopt langer. De spontane aankopen kennen een heel grote daling of
vallen zelfs meestal weg.
Als bedrijf hou je daar rekening mee door in je reclame en promotie motieven mee te geven die de mensen vertrouwen
geven en voor jouw producten of diensten laten kiezen. Als je weet dat
b.v. een van je sterke troeven een lange levensduur is, of extra
toepassingen die je met je product ook kunt doen, of als jouw artikel
werkelijk een basisartikel is dat later gemakkelijk kan worden
gecombineerd met meer trendy accessoires, enz., vermeld dit dan
uitgesproken in je communicatie. Dat zijn nl. de troeven waarmee je in
crisistijden mensen over de streep trekt.
De
consumenten zijn ook heel gevoelig om als "verstandige koper" of "goede
huisvader / -moeder" gezien te worden. Daarom zorg je er steeds voor
dat rationele motieven de kern
uitmaken van je reclame. Want met rationele motieven kunnen de kopers
hun eigen aankoop het best verdedigen in hun gezin of bij vrienden en
kennissen.
In crisis is de prijs wel belangrijk maar niet het belangrijkste.
Natuurlijk
is het niet verstandig om geen rekening te houden met de
marktomstandigheden voor je prijsstelling. Ben je te duur, dan verkoop
je gewoon niet. Dat is simpel. Toch is de prijs niet het eerste en
zeker niet het belangrijkste argument in crisistijden. De sleutel ligt
bij waarde en het waard zijn.
Denk
even aan het volgende: iedereen weet dat goedkoop vaak staat voor
miskoop. Meestal betaal je best iets meer omdat de kwaliteit beter en
zekerder is, het merk betrouwbaarder of omdat het product gewoon langer
meegaat. Voor een aantal merken vormen deze motieven altijd al de basis
van hun imago. In crisistijden
halen deze motieven de bovenhand bij de kopers. En vaak kunnen de
consumenten ook trots zijn omdat zij een iets duurder product of dienst
verkiezen boven de onzekerheid van de goedkoopste. Daar kun je als
koper gerust mee uitpakken en bewijst dat ze goed en verstandig voor
hun gezin zorgen.
Als bedrijf besteed je in economisch moeilijke tijden in je communicatie best aandacht aan de kwaliteit en extra troeven/mogelijkheden van je producten en diensten, aan de grote functionaliteit waardoor de aankoop een slimme koop wordt en aan de levensduur van je artikels.
En pas dan komt de prijs aan de orde. Moffel de prijs nooit weg. Benadruk steeds de prijs, maar dan altijd in relatie
tot de rationele voordelen die je producten bieden voor de koper. Zo
verrechtvaardig je gemakkelijk en doeltreffend je eigen prijs en geef
je jezelf een voordeel t.o.v. de goedkoopste van de markt.
En de consumenten blijven, zelfs in diepe crisistijden, voor een deel nog irrationeel.
Een heel goed motief, wars van alle rationaliteit en prijzen, blijft
altijd belangrijk. Consumenten zijn trots op zichzelf als ze er in
slagen om "verstandig" om te gaan met hun budget of als ze een goede
prestatie neergezet hebben door hard te werken. Dan belonen of verwennen
ze zichzelf graag eens met een "folieke". En de buitenwereld mag het
gerust weten. En hier speelt de prijs hoegenaamd geen rol (tot op een
zekere hoogte natuurlijk). Het enige dat telt is: ben ik het waard en
kan ik het betalen.
Bedrijven moeten zich herontdekken in een crisis.
Een
crisis werkt louterend en zuiverend voor het bedrijfsleven. De minder
rendabele zaken verdwijnen en meestal plooit men terug op de
"corebusiness" van een zaak. Eenvoudig gezegd komt het er op neer dat
men terug de sterke troeven
van een product of bedrijf benadrukt. Want dat is de enige reden waarom
de klanten voor jou kiezen. Daarom is het goed om, als bedrijf, nu de
vraag te stellen: wie ben ik, waar sta ik voor en welk uniek voordeel
bied ik. ("ik" kan zowel het bedrijf zijn als een product of een
dienst). Het eerlijke antwoord op deze drie kernvragen zal ook de basis
vormen voor de communicatie in economisch moeilijke tijden.
Als
jouw bedrijf hier mee rekening houdt, zal je zonder twijfel beter door
een moeilijke periode komen en bovendien veel sterker staan eenmaal het
economisch klimaat terug omslaat. In crisistijden benadruk je best je eigen troeven, bied je zekerheid en veiligheid aan en zorg je voor een rationele rechtvaardiging van de prijs.
Maak
je geen illusies. Zolang er mensen zijn zullen er altijd kopers zijn en
zal er altijd gekocht worden. Maar als er minder vis in de vijver zit,
moet je er voor zorgen om het efficiëntst te vissen. Want wat jij niet binnenhaalt, daar is een concurrent mee weg.
2TREES
is gespecialiseerd in websites, e-promotie en webshops voor KMO's,
zelfstandigen en vrije beroepen. Wij leveren efficiënte en heel
doeltreffende middelen aangepast aan de mogelijkheden en de noden van
onze klanten. Met onze creativiteit en onze vakkennis krijgt u net dat
ietsje meer waardoor u beter en sneller opgemerkt wordt. Maar bovenal
garanderen wij u: wij blijven voor je werken totdat je succes hebt.
Neem gerust met ons contact op.
Wat iedereen reeds
vermoedde, is nu ook proefondervindelijk vastgesteld. Google, de meest
gebruikte zoekmachine ter wereld, is nu ook het grootste online
advertentiekanaal. Ze staan voor bijna 60 procent van de
webadvertenties wereldwijd. Wat is het, hoe werkt het en wat moet je
weten?
Google AdWords vertoont online reclame.
Met Google AdWords maak je reclame door middel van een klein reclameblokje, een beeldadvertentie of een dynamische advertentie
boven of naast de zoekresultaten of op websites van derden. Je betaalt
voor elke keer dat een bezoeker via jouw advertentie op jouw website
terecht komt. En je kiest o.a. hoeveel je hiervoor betaalt, in welke
regio je advertentie verschijnt, welke dagen/uren, enz., enz.
Dat is kort de theorie. De truuk bestaat er in om je reclameboodschap zo aantrekkelijk en kernachtig
voor te stellen zodat de mensen nieuwsgierig worden en op je
advertentie klikken. Dan komen ze automatisch op je website terecht.
Maar let op: de ruimte die je kan vullen is beperkt, en ook niet alle
woorden of zinsdelen worden geaccepteerd.
Verder is het belangrijk om de juiste prijs
te bepalen voor een klik. Als je deze te hoog zet, verlies je onnodig
geld. Maar als je bedrag te laag ingesteld staat, wordt je advertentie
gans onderaan, of op de tweede pagina van de zoekresultaten, of zelfs
niet vertoond. En dan heb je er ook weinig aan.
Naast een goede reclametekst is ook de zoekwoordenlijst
van groot belang. Niet alleen goede woorden, woordcombinaties of
zinscombinaties zorgen voor efficiënte vertoningen, je maakt best een
mix van gewenste woorden, uitgesloten combinaties, enz. Met de correcte
combinatie van deze zaken maak je dat je Google reclame vertoont wordt
aan de mensen die je op dat moment zoeken. En dan kost je reclame het
minst van al.
Samengevat: Google AdWords is dus betalende reclame waarvan jij de positie van verschijnen kan bepalen door meer of minder te bieden per klik. Maar hoe efficiënter de reclame gebouwd is, hoe goedkoper ze is en hoe beter het resultaat is.
Google AdSense toont online reclame.
Met
Google AdSense kan je geld verdienen. Inderdaad, als je toelaat dat
Google op bepaalde delen van je website reclameboodschappen laat
verschijnen, krijg je per klik een percentage commissie. Hoe meer mensen er op die Google advertenties klikken, hoe meer geld je verdient. Je kan zelf bepalen
waar ze verschijnen, hoeveel en welk formaat ze hebben. Je kunt zelfs
het uitzicht en de kleuren aanpassen aan de lay-out van je site zodat
ze er op het eerste zicht één geheel van uitmaken, of zelfs een
onderdeel ervan zijn.
Google zelf vertoont enkel advertenties die verband houden met de inhoud
van je site. Hierdoor komen ze niet echt storend over bij de bezoekers
aan je site, maar ervaren veel mensen ze zelfs als extra tips of
keuzemogelijkheden. Ze kosten ook niets om
te laten verschijnen, en eenmaal je betalingsgegevens ingesteld zijn,
gebeurt de betaling van je commissie ook automatisch eenmaal men een bepaald bedrag heeft bereikt.
Om zoveel mogelijk geld te verdienen is de plaatsing
van de advertenties wel belangrijk. Hier moet je goed op letten. Maar
natuurlijk moet je het wel eerst willen. Want het kan b.v. voorkomen
dat plots een advertentie van je concurrent op je site verschijnt, en
ook niet iedereen vindt betalende reclame passen op zijn website.
Conclusie: Google AdSense is reclame waarbij jij commissie
krijgt elke keer dat iemand er op klikt. Je kan zelf de plaats en
uitzicht er van kiezen en de reclamebooschappen hebben verband met de
inhoud van je website.
Overige Google reclame.
Hoe
meer Google producten er op de markt komen, hoe meer mensen er van
gebruik maken. En natuurlijk is elk nieuw product een nieuwe kans om
producten, merken, diensten of bedrijven te promoten.
Naast de reclame bij de zoekresultaten of op sites van derden, kunnen er momenteel advertenties verschijnen bij o.a. kaartopzoekingen (Google maps), informatie die via GSM of pda wordt opgevraagd, bij de e-mails die met Gmail worden ontvangen, enz. De lijst is lang en de mogelijkheden zijn ruim en omvangrijk.
Je bouwt immers niet alleen meer tekstadvertenties, maar je kan ook kiezen voor beeldadvertenties of dynamische advertenties.
En ook hier bepaal je zelfs tot de formaten van advertenties zodat
minder geslaagde versies niet worden vertoond. Je kan zelfs eigen
beelden gebruiken om een Google beeldadvertentie op te bouwen.
Conclusie: adverteren via Google biedt heel veel mogelijkheden en troeven
voor super efficiënte reclame. Je hebt verschillende vormen van reclame
om de resultaten sterk te verbeteren en het kost maar zoveel als je
zelf wilt.
Het opbouwen, instellen en opvolgen van Google advertenties is wel heel gespecialiseerd en erg intensief
werk. Specialisten vertrekken natuurlijk van uit hun expertise en maken
vrij goede reclameblokken als basis. Wie dit vaak doet, weet immers wel
wat normaal werkt en wat niet. Maar eenmaal de basis gemaakt is, is het
zaak om de eerste maanden de advertentie te testen, bij te werken, varianten
te zoeken die misschien nog iets beter presteren. En dan natuurlijk,
andere kanalen instellen, beeld- en dynamische versies uitwerken,
testen en laten verschijnen, enz.
Ook KMO's, zelfstandige ondernemers of vrije beroepen kunnen op een efficiënte en heel rendabele manier hun producten of diensten promoten via Google. 2TREES,
de specialist in internetreclame, bouwt Google reclame per opdracht,
per maand, per campagne of per periode. En eenmaal een campagne van
start is gegaan, kun je op ons beroep doen voor rapportage of voor
monitoring, zodat je Google advertenties blijven presteren.
Wil
je meer weten over Google reclame voor jouw bedrijf? Wat de kosten zijn
en wat je er efficiënt mee kan adverteren? Neem vrijblijvend met ons contact op.
Vorige keer had ik het
over het maken van een goede Google reclame en de dingen waar je moet
mee rekening houden. Maar daar stopt het meestal niet. Om van een goede
Google Adwords een heel performante te maken, is er achteraf ook nog
wat werk nodig. Hier volgen een tweede serie tips om tot een
doeltreffende Google Adwords campagne te komen.
a) Maak je campagne performanter.
Indien
je rekening houdt met de vijf tips van vorige week om een Google
campagne te bouwen, geraak je al een heel eind. En misschien krijg je
zelfs een aantal goede klikken in je eerste maand.
Maar meestal is de eerste campagne nog wel voor verbetering vatbaar. Ideaal hiervoor is om een aantal advertentievarianten
te bouwen en deze tegen elkaar uit te spelen. Zo kun je ontdekken welke
versie de meeste klikken oplevert, of de meeste vertoningen. Ook kun je
achteraf goed werkende elementen van de ene variant gebruiken om een
tweede versie te verbeteren. Dit
is meestal het werk en de kosten waard, want hoe performanter de
campagne opgemaakt is, hoe goedkoper je reclame wordt voor eenzelfde
opbrengst.
b) Diversifeer met campagnes à la carte.
De meeste zaken verkopen verschillende producten of leveren verschillende diensten. Vaak maakt men in het begin de fout om teveel te willen adverteren met een advertentie. Het beste resultaat mag men verwachten indien men met een reclametekst slechts één
product, dienst of doelgroep wil aanspreken. Zo kan men immers een
advertentie à-la-carte maken en deze heel fijn afstemmen op de
mogelijke klanten die men voor ogen heeft.
En wie verschillende interessante zaken in de aanbieding heeft, maakt best aparte campagnes.
Zo kun je elke campagne werkelijk haarfijn opbouwen naar het product,
dienst of klant die men wil aantrekken. Deze werkwijze vergt meer
arbeid, maar het resultaat is ongetwijfeld veel beter. Ook de
mogelijkheden om de campagnes bij te sturen achteraf zijn groter.
c) Leer van je concurrenten.
Misschien
staat je concurrent al iets verder met Google reclame en hebben zij
ondertussen wat ervaring opgebouwd. Of ze gebruiken een formule of
toepassing waar jij nog niet aan dacht. Het kan nooit kwaad om goede zaken
van iemand anders ook te gebruiken. Want wat werkt op een ander werkt
meestal ook voor jou. Kijk dus van tijd tot tijd naar andere
advertenties van je collega's en probeer de goede dingen ook uit.
Een
bijkomend voordeel is dat je door de advertenties te bekijken ook snel
op de hoogte komt van nieuwe producten van hen, of van acties en
promoties. En zeker in de huidige tijd is snelheid van groot belang.
d) Volg dagelijks de prestaties van je campagnes.
Elke
dag worden je advertenties vertoond. Dus elke dag kan je zien of
bepaalde zoekwoorden, zinsdelen, uitgesloten woorden, enz. presteren of
geen resultaat geven. Zie je trefwoorden die voor jou belangrijk zijn,
maar die voor geen meter werken, kijk dan snel naar alternatieven.
Of zoek andere woorden die wel resultaat geven. De eerste maand is het
fijntunen van een Google advertentie best wel intensief werk. Maar
enkel zo komt men na een paar maanden tot "de ideale reclame" (bij
benadering natuurlijk).
e) Werk minimum 2x per jaar permanente campagnes bij.
Permanente
campagnes zijn ofwel themacampagnes die jaar in, jaar uit actueel
blijven. Of het zijn campagnes die hun rendement bewezen hebben en die
blijven lopen omdat er steeds behoefte blijft aan het product of dienst.
Maar
de maatschappij is steeds in evolutie en beweging. Zo ook de klanten.
En het gaat snel tegenwoordig. Soms sta je versteld dat bepaalde
typeringen of woorden, die 6 maand geleden hot en in waren, plotseling
niet meer gebruikt worden. Of dat het zoekgedrag van je klanten plots
gewijzigd is. Daarom is het heel verstandig om minimum 2x per jaar
goed lopende campagnes te analyseren en bij te werken. Pas de
zoekwoordenlijsten aan, kijk naar de biedingen of ze nog optimaal zijn,
zoekgebied, verschijningstijd, enz. En geef je campagnes een nieuwe
boost door deze facelift.
Google
reclame is een moderne reclamevorm die én interessant én uiterst
rendabel is in de huidige zoekmaatschappij. Maar het bouwen en
performant maken (optimaliseren) van de Google campagnes zijn
arbeidsintensief. Maar u kunt natuurlijk steeds op veilig spelen en uw
internetreclame aan een specialist toevertrouwen. (U drukt toch ook uw
advertentie in een tijdschrift of krant niet zelf?).
2TREES
is gespecialiseerd in websites, e-promotie en webshops voor KMO's,
zelfstandigen en vrije beroepen. Wij leveren efficiënte,
klantvriendelijke en heel doetreffende middelen voor kleine en
middelgrote budgetten maar wel met een persoonlijke aanpak en
begeleiding. Neem gerust met ons contact op.
Google is zowat de
meest gebruikte zoekmachine wereldwijd. Zeker in België waar de mensen
in meer dan 95 procent dit kanaal gebruiken. Maar Google biedt ook de
mogelijkheid om heel doeltreffend en betaalbaar reclame te maken ...
met Google Adwords. Een goede Google campagne levert zonder twijfel
meer dan zijn geld op. Maar het bouwen ervan is toch wel
specialistenwerk. Waar hou je best rekening mee?
1. Zoek de perfecte reclametekst.
De perfecte reclametekst is eenvoudig, stimulerend en wervend.
Zorg er dus voor dat je met een paar woorden zo goed mogelijk weergeeft
WAT je aanbiedt en HOE je er aan geraakt. De bedoeling is steeds om de
mensen die op zoek zijn naar een product of een dienst die jij
aanbiedt, naar je website te lokken. Natuurlijk moet je website
commercieel genoeg zijn om de potentiële klanten overtuigen en tot
kopen aan te zetten.
De perfecte reclametekst schrijven voor Google is intensief werk
en duurt best een poosje. Woorden inpassen in een tekst, bijschaven
totdat de toon en de inhoud opvalt. De mensen gepast nieuwsgierig maken
en hen zo ver krijgen dat ze op je advertentie klikken. "Try en error"
is meestal de boodschap zeker voor ongeoefenden.
2. Toon je tekst aan de juiste mensen.
De
perfecte reclametekst tonen, en hertonen, bij mensen die niet op zoek
zijn naar je producten of diensten is natuurlijk verloren moeite.
Google biedt de mogelijkheid om advertenties enkel te vertonen aan
mensen die de juiste
zoekwoorden voor jou intypen, en die in juiste gebied wonen, of zelfs
enkel tussen de juiste uren. Heel veel mogelijkheden dus, maar het komt
er wel op aan om deze instellingen voor je campagne zo te verfijnen dat
enkel een actuele koper ze ziet.
Het belangrijkste onderdeel hiervoor is de zoekwoordenlijst.
Bouw ze nauwkeurig en met zorg op. Gebruik niet alleen zoekwoorden die
je moeten tonen, maar ook zoekwoorden waarbij je niet wilt vertoont
worden. En verruim je lijst met zinsdelen, brede zoekwoorden, precieze
zoekwoorden, enz.
3. Toon je op verschillende kanalen.
Iedereen
heeft wel al de advertenties gezien bij zoeken van informatie met
Google. Dat zijn tekstadvertenties die verschijnen op het zoeknetwerk.
Bij de zoekresultaten dus. Maar daar naast kan je advertentie ook
worden vertoond met het inhoudsnetwerk en bij Google maps. Als je
advertenties vertoond worden op het inhoudsnetwerk
verschijnt je reclameboodschap op websites die meestal veel bezoekers
trekken. Dat zijn de "gesponserde links" die je vaak aantreft. Je
advertenties passen dan wel met de inhoud van die websites zodat mensen
vaak denken dat deze een onderdeel ervan vormen. Doordat de inhoud van
die sites strookt met je reclametekst bereik je meestal ook het juiste
publiek.
Voor een campagne kan je eveneens meegeven dat je bij Google maps
wilt verschijnen. Dan krijg je een vertoning als mensen b.v. de weg
zoeken in je buurt. Dit is meestal interessant voor locale
advertenties, dus wie b.v. in een provincie of beperkt taalgebied
adverteert. Minder interessant is het b.v. als je als Vlaams bedrijf
een Engelse Google advertentie maakt die gericht is op het Verenigd
Koninkrijk.
4. Verhoog je trefkans door te diversifiëren.
Naast de gewone tekstadvertenties kan je ook beeldadvertenties
bouwen. Of zelfs een videoafbeelding toevoegen aan je advertentie om
beter op te vallen. Beeldadvertenties en andere verschijnen niet in het
zoeknetwerk maar wel in het inhoudsnetwerk. Maar het is best
aantrekkelijk als je advertentie beweegt en zo de aandacht trekt.
Je
kunt eveneens diversifiëren door niet alleen via het Google
zoekprogramma te werken, maar b.v. reclameboodschappen te maken die bij
GSM berichten worden vertoond. Mobiele campagnes dus. Dat kan interessant zijn om een advertentie voor je winkel te vertonen als iemand b.v. de weg zoekt d.m.v. zijn pda.
5. Bied de juiste prijs voor je advertentie.
Met
Google bepaal je immers niet alleen het bedrag per dag, week of maand
dat je aan reclame wilt spenderen, je moet ook opgeven hoeveel je
bereid bent om te betalen voor een klik. Dit noemt men het bod.
Hoe beter je reclametekst opgemaakt is en hoe verfijnder je campagne
ingesteld is, hoe minder een klik zal kosten om hoog vertoond te
worden. Ook hoe minder adverteerders er zijn voor een product of
dienst, hoe minder je zal moeten bieden om vertoond te worden. Hier
speelt de wet van de concurrentie volop.
Het
is dus zaak om -zeker de eerste paar maanden- te kijken hoe je
advertentie evolueert om zo tot het juiste bod te komen. Bied je te
laag, dan krijg je weinig of geen vertoningen. Zeker al niet op een
zichtbare plaats op de eerste pagina van de zoekresultaten. Bied je te
veel, dan verspil je eigenlijk reclamebudget zonder dat het nodig is.
Voor
Google reclamecampagnes is het zoals met een auto. Zelfs als heb je de
meest performante auto, dan nog krijg je enkel het beste resultaat als
hij best afgesteld is. Google reclame levert zonder twijfel klanten en
omzet op. Even proberen? Maar natuurlijk kan je ook steeds bij een
specialist terecht.
2TREES
is gespecialiseerd in websites, e-promotie en webshops voor KMO's,
zelfstandigen en vrije beroepen. Wij leveren efficiënte,
klantvriendelijke en heel doetreffende middelen voor kleine en
middelgrote budgetten maar wel met een persoonlijke aanpak en
begeleiding. Neem gerust met ons contact op.
Vorige week brachten
we een eerste reeks van trends die zich aftekenen. Hier volgen de
tweede serie tendenzen die belangrijk zijn om mee rekening te houden.
Met deze informatie in gedachten kunnen websites en webshops sneller en
beter succes kennen.
1) Internet belangrijker nieuwsbron dan de krant.
Onderzoek in Amerika laat nu reeds zien dat het internet de belangrijkste nieuwsbron is geworden. Ruim 40 procent
van de ondervraagden beweerde het binnen- en buitenlands nieuws
voornamelijk via het internet te volgen. De kranten stonden in 35
procent van de gevallen in voor de verspreiding van het nieuws. Dit is
wel opmerkelijk in een land dat de naam heeft dat iedereen 's morgens
eerst een beker koffie en een krant gaat halen.
Televisie
blijft wel nog het nieuwsmedium aan de top in Amerika. Zeven op de tien
Amerikanen volgen dit dagelijks. Maar bij de jongeren (beneden 30 jaar)
ligt de situatie anders. Daar is het internet nu reeds even belangrijk als TV als informatiebron.
De
maatschappij evolueert snel naar een interactieve, online en digitale
wereld. Mails b.v. zullen in de toekomst niet uitsluitend meer via pc
worden opgevraagd, maar ook met de gsm of op TV. Anderzijds zullen
websites evengoed met de gsm of via het televisietoestel worden
vertoond. Daarom is het belangrijk om steeds de eigen website en
webshop zo professioneel mogelijk voor te stellen en de informatie strikt up-to-date te houden.
2) Webwinkels lijden minder onder de crisis dan gewone winkels.
De
eerste resultaten van de belangrijke decembermaand maken in Amerika een
sterke trend duidelijk. Online winkels voelen zeker ook de crisis maar
de omzetdaling is minder uitgesproken
dat de verkoopcijfers van de traditionele shops. De online omzet kromp
met twee procent tegenover een daling van vijf à acht procent voor de
gewone winkels.
Het meest gebruikte promotiemiddel in deze tijden van crisis en recessie was duidelijk de kortingsacties.
Het valt even in het oog te houden hoe deze trend zal evolueren want
kortingen gaan meestal ten kosten van rentabiliteit. En dat is vrij
schadelijk om lange termijn. Maar hoe dan ook webwinkels en online
verkopen hebben een aantal heel specifieke en sterke promotiemiddelen om de verkoop en rentabiliteit aan te zwengelen.
3) Senioren en medioren ontdekken massaal het online shoppen.
Onderzoek
in Duitsland toont aan dat de blijvende groei van de online verkopen er
voornamelijk te danken zijn aan de senioren. Nu het webshoppen algemeen
ingang gevonden heeft, beginnen zij massaal het internetwinkelen te
ontdekken. Momenteel doet over de twintig procent van de Duitse 60+ ers reeds aankopen via het net. Deze doelgroep is daarmee zeer zeker aan een inhaalbeweging bezig.
Mede hierdoor zijn de verwachtingen voor de online verkoop in 2009 hoog gespannen. Groeicijfers tussen de 25 - 40 procent
worden vaak naar voor gebracht. Het volume aan e-commerce is in
Duitsland in 8 jaar tijd verviervoudigd. Ook stelt men vast dat na een
5-6 jaar, de online omzet vaak (meer dan) de helft uitmaakt van de
totale omzet, terwijl deze sneller stijgt dat de 'toonbank'-verkopen.
Hieruit blijkt duidelijk dat de verkoop via het internet een sterke groei mag verwachten en dat de webshops (online verkoop) een belangrijke extra omzet voor de zaak kan betekenen.
En hiermee kan ik 2008 feestelijk afsluiten. 2TREES
wenst u alvast het allerbeste (geld, geluk en gezondheid) voor 2009.
Ook in dit nieuwe jaar zal u terug op ons beroep kunnen doen voor
doeltreffende en betaalbare internetreclame, speciaal en op maat van
KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen.
De verdere opmars van
de online verkoop in België is zeker een van de constanten dit jaar.
Meer en meer winkels willen beginnen met internetverkoop en veel
bedrijven willen er gebruik van maken om hun B2B verkopen sneller en
gemakkelijker te laten verlopen. Op het vlak van de online verkoop zijn
er 3 tendenzen voor de toekomst die we best nader in het oog houden.
1) Koopjes, speciale aanbiedingen en extra voordelen doen extra verkopen.
Dit
zijn altijd al heel sterke argumenten geweest om mensen te laten
aankopen. Maar zeker in tijden van crisis spelen ze nog een sterkere
rol. Let er dus even op dat de voordeelaanbiedingen op jouw website vooraan staan zodat elke bezoeker ze gegarandeerd tegenkomt.
We merken momenteel een sterke stijging van de internetbezoekers die
zoeken met de zoektermen "tweedehands", "outlet", "speciale prijs",
"outlet", ... Het aantal bezoekers steeg de laatste maanden met zo'n +40 %.
De
interesse voor deze categorie producten blijkt ook uit de geplaatste
zoekertjes die met ruim 30 % stegen. De consumenten gebruiken
tegenwoordig dus volop het internet om voordelen te ontdekken. Daarom is het goed om zelf ook rubrieken outlet, tweedehands of voordeelhoekje te gebruiken voor je website of webshop.
We merken tenslotte ook dat er vaak gezocht wordt om de duurdere (merk-) artikelen
via het internet aan te kopen. Maar dan wel aan de beste (speciale)
prijzen. Nog meer dan anders zijn luxe-merken heel goede producten voor
online verkoop omdat de kopers weten dat de kwaliteit goed is, het
imago van het product beslist meespeelt en men online vrij gemakkelijk
en snel de verschillende aanbiedingen kan vergelijken.
2) Nieuwe SEPA voorschriften vormen stimulans voor overschrijvingen voor online aankopen.
Recent werden de nieuwe SEPA voorschriften van kracht zodat men gemakkelijker grensoverschrijdende betalingen
kan doen via een gewone bankoverschrijving. Dit biedt terug extra
kansen voor online winkels. De bankoverschrijving is immers niet
toevallig het betalingsproduct waar de meeste mensen over beschikken, dat ze best kennen en ook volledig vertrouwen.
Daarom is het beslist te overwegen om, naast veilig betalen met
bankkaarten, ook het gebruik van overschrijvingen toe te laten op je
webshop.
Online aankopen laten betalen met bankoverschrijvingen hebben de volgende troeven voor de internetverkoop: - de bankoverschrijving is het meest verspreide betaalmiddel, - iedereen kent en vertrouwt dit volledig, - door de nieuwe SEPA voorschriften kan dit gemakkelijk over de landsgrenzen heen, - ze bieden 100 % betalingsveiligheid, - voor de winkelier zijn er geen extra kosten voor activering, installatie of maandelijks tarief.
Maar belangrijkst van al, elk doeltreffend extra betaalmiddel maakt het mogelijk om extra nieuwe klanten aan te trekken voor je webshop.
3) Gebruik sociale netwerken is efficiënt extra promotiemiddel voor internetverkoop.
Onderzoek
heeft uitgewezen dat het gebruik van sociale netwerken een steeds
belangrijker aandeel krijgt in de succesvolle online verkoop. Voor
zowat 30 % van de online kopers vormt de aanbeveling van vrienden, reviews bij producten op de site of de commentaar via sociale netwerken een doorslaggevende stimulans
om een product, dienst of merk aan te kopen. Sterker nog, in bijna 20 %
van de gevallen ging men direct over tot de aankoop nadat men een mail
of een link doorgestuurd kreeg van een vriend of kennis. Dat is wel
heel belangrijk.
Samen met de
informatie die men via een e-nieuwsbrief of een voordeelbrief ontvangt,
wordt het gebruik van sociale netwerken een sterk argument voor online
verkopen. Daarom is het beslist een goed idee om in de toekomst ook
gebruik te maken van testimonials door klanten bij je producten en van een goede tell-a-friendactie om een product of dienst te promoten.
Nog
een laatste tip naar aanleiding van dit jaareinde. Waarschijnlijk
behoort u ook tot de ondernemers die op het einde van het jaar uw
klanten het beste toewensen. Indien u hen een leuke, toffe
nieuwjaarskaart stuurt, profiteer er dan gelijk van om de openingsuren
van uw zaak voor de feestaankopen mee te geven, én zet er gelijk reeds
de start van uw koopjes op. Zo weten uw klanten niet alleen dat u hen
niet vergeten bent, maar zijn ze tevens verwittigd wanneer ze kunnen
langskomen om hun aankopen te doen.
2TREES
is gespecialiseerd in websites, e-promotie en webshops voor KMO's,
zelfstandigen en vrije beroepen. Wij leveren efficiënte,
klantvriendelijke en heel doetreffende middelen voor kleine en
middelgrote budgetten maar wel met een persoonlijke aanpak en
begeleiding. Neem gerust met ons contact op.
Moeilijke tijden? Superkansen voor creatieve ondernemers.
Normaal
gesproken is het zakenleven een boeiende bedoening. Zeker in tijden van
hoogconjunctuur waar alles lijkt te lukken. Maar daar na. Als de
economie in een dal terecht komt, is alles dan kommer en kwel? Nee,
zeker niet. Alhoewel het dan minder evident is, biedt een moeilijke,
economische periode uitzonderlijke kansen en mogelijkheden aan de
creatieve ondernemer. Daarom hieronder 5 doeltreffende tips voor een succesvolle zaak in tijden van crisis.
1. Je klant heeft altijd gelijk.
Vrij evident zeg je? Maar waarom vergeten zoveel ondernemers dit zo vlug? In moeilijke tijden kopen klanten A) zekerheid, B) waarde voor hun geld en C) duurzaamheid.
Dit betekent dat je even goed naar je assortiment kijkt. Extravagante
gadgets, trendy prulletjes, onpraktische foliekes, enz. Na verloop van
tijd heeft iedereen ze zitten in het assortiment. Maar in tijden van
crisis plooien de mensen zich terug op gevestigde merken, gekende,
traditionele producten. Vaak deze die men van kindsaf kent en vertrouwt.
1e tip:
bekijk je assortiment met de ogen van een klant. Snoei in overbodige,
weinig rendabele en te dure producten en plooi naar je basis van
gekende, vertrouwde, oerdegelijke en kwaliteitsvolle merkartikelen.
2. Geef voordeel, voordelen, extra voordelen, enz.
Moeilijke tijden voor jou zijn meestal ook moeilijke tijden voor je klanten. Ze zijn extra gevoelig voor goede deals. Een voordeel doen
is een serieus argument om je producten te kopen. Vergeet niet, ook in
minder florissante tijden moeten de mensen ook nog leven. Men kan de
meeste aankopen een tijdje uitstellen, maar uiteindelijk gebeurt het
toch. Dan maak je best dat ze merken dat ze bij jou een goede deal
krijgen. Maar doe het verstandig. Geef nooit korting in geld. Maar zorg
dat je er zelf ook beter
van wordt. Geef b.v. een extra product bij aankoop van 5 producten. Een
artikel geven kost je minder dan de waarde voor de klant en bovendien
verhoogt het je omzet. Of werk met spaarkaarten (hou ze wel zelf bij en
laat je klant via je website hun totaal opvragen, b.v.), of organiseer
een originele Tell-A-Friendactie.
Tip 2:
Geef extra voordelen of kortingen op een slimme manier zodat het je zo
weinig mogelijk kost en gegarandeerd meer omzet oplevert.
3. Maak minstens evenveel reclame als vroeger, maar doe dit slim.
Het
slechtste wat een ondernemer kan doen in tijden van crisis is alle
uitgaven stopzetten, in een hoek gaan zitten en klagen. Niemand is daar
mee geholpen, je zaak niet en je klanten zeker al niet. Integendeel,
als het minder goed gaat, moet je het verschil maken. De (schaarsere)
consumenten die op jacht zijn voor een aankoop moet je met zoveel mogelijk middelen
naar jou lokken. Dit kan het beste via de reclame om hen duidelijk te
maken dat jij het beste aanbod hebt voor hen. Een bijkomend voordeel is
dat men zal zien dat jij blijkbaar toch dynamisch en vol vertrouwen bent. En klanten kopen graag bij enthousiaste mensen.
Maak wel slim reclame. Probeer vooraf in te schatten wat de werkelijke kostprijs is en welke return
je normaal gezien mag verwachten. Bespreek dit ook met je
reclameadviseur om de opbrengsten realistisch in te kunnen schatten. En
evalueer achteraf
het resultaat. Middelen die niet goed scoren passen misschien niet voor
jouw zaak of producten. Of ben je van mening dat je verkeerd
geadviseerd bent? Praat dan eens opnieuw tegen je reclamegoeroe.
Misschien krijg je wel een gratis extra reclame als compensatie als je
klacht terecht is.
Tip 3:
Blijf reclame voeren, maar op een slimme manier. Schat vooraf kosten en
verwachtingen realistisch in en evalueer het resultaat achteraf.
4. Betrek je leveranciers bij je promotiecampagnes.
Vaak
vergeet men dat men niet alleen acteert in deze wereld. Als je besluit
om je omzet op te krikken met een klantenactie, en om te investeren in
een promotiecampagne, dan hoeven niet alle kosten voor jou
te zijn. Als je actie een succes wordt, en je verkoopt fantastisch veel
meer, dan heeft ook jouw leverancier daar profijt van. Vraag dus gerust
even zijn medewerking om een inspanning te doen voor jou actie. Dit kan
door gratis producten te leveren, of een deel van de advertentiekosten
te betalen. Maar ook een speciale prijs of betaaluitstel in het kader
van deze actie tellen ook al mee.
Tip 4:
Zoek om (een deel van) je bedrijfskosten te laten dragen door
leveranciers, relaties of partners van je bedrijf. Gedeelde opbrengst
mag best een stuk gedeelde kost zijn.
5. Blijf trouw aan je eigen waarden en filosofie.
Dat
is heel belangrijk om dit voor ogen te blijven houden. Nogal vaak
schrikt men als men merkt dat de omzet terugloopt of de winstmarges
onder druk komen te staan. Dat mag echter nooit tot paniek leiden zodat
je de basiswaarden en je bedrijfsfilosofie verloochent. Denk er aan dat
je klanten voor bepaalde redenen bij jou kopen. Herondek deze waarden, herdefinieer goed waar jij en je bedrijf voor staan. Wat is het doel en de missie van je zaak. Maak daar gezond reclame
mee en blijf vooral trouw en consequent in je beslissingen. Zo blijven
je klanten zich herkennen in je bedrijf en blijven ze vertrouwen
houden. En voor nieuwe klanten is het ook duidelijk waar jij voor staat.
Tip 5: Blijf steeds trouw aan je eigen waarden en filosofie en consequent in je acties.
Ziezo,
wie hier mee rekening houdt, zal niet alleen een mindere periode goed
doorstaan. Integendeel, vaak komt een onderneming er achteraf sterker
uit. En zeker op het vlak van promotie en reclame hebben we nu extra
troeven via het internet. Websites die goed werken, professioneel uitgebouwd zijn en goede informatie leveren, E-promotie die snel veel mensen kan bereiken tegen een uiterst lage kostprijs of webshops die 24/7 geopend zijn, snel en accuraat over de hele wereld leveren en klantvriendelijk werken.
Zin om met ons een degelijke basis te leggen voor een succesvolle onderneming? Neem gerust contact met 2TREES
voor de doeltreffendste websites, heel betaalbare promotie via het
internet en professionele, bedrijfszekere webshops. Volgend jaar begint
nu reeds!
December, nog meer dan
januari, is een maand waar veel ondernemers reikhalzend naar uitkijken
en hun omzet goed in het oog houden. Waar de koopjesmaand veelal ook
een sociaal gebeuren is (met familie of vrienden shoppen is fun) telt
de laatste maand van het jaar immers veel feestdagen waarvoor vrijwel
iedereen geschenken wil aankomen. Maar hoe zit het met de
internetverkoop in deze barre economische tijden?
December, de feest- en cadeaumaand.
Sinterklaas,
Sint-Maarten, kerstdag en nieuwjaar. Een uitgelezen moment om je
kinderen te verwennen of met vrienden en familie gezellig te tafelen en
feesten. Ondertussen is de feestdag van de Sint achter de rug en wat
blijkt? De verkoop via internet steeg met een 30 procent
t.o.v. vorig jaar. De meest verkochte producten zijn speelgoed, games,
dvd's en boeken. Maar ook digitale camera's, gsm's en laptops gingen
goed de elektronische deur uit. Dat blijkt uit een enquête door
Thuiswinkel.org, de Nederlandse belangenorganisatie van thuis- en
webwinkels.
Ook opvallend is het sterk aantal nieuwe kopers
van Sinterklaasgeschenken. Er waren dit jaar ongeveer 1,2 miljoen
mensen in Nederland die voor het eerst een Klaasgeschenk op het
internet kochten. De voornaamste motieven om online te kopen waren het
gemak van aankopen en de goede prijs-kwaliteitverhouding.
Hoe zijn de verwachtingen voor de kerstaankopen?
Onderzoek in Groot-Brittanië laat een stijging van de internetaankopen met zo'n 10-15 % verwachten. Ook blijkt dat de online kopers gemiddeld meer besteden
dan het bedrag dat men in een winkel spendeert. De verwachte stijging
is immers voor een groot del te danken aan het bedrag dat men dit jaar
denkt aan te kopen in de feestperiode. Gemiddeld ligt de aankoop op het
internet immers 12-15 % boven het bedrag dat in een winkel wordt
besteed. Dat blijkt uit een onderzoek door Deloitte.
In
België peilde Citibank naar het verwachte bestedingspatroon voor de
feestdagen. Alhoewel 52 % van de Belgen in het huidig economisch
klimaat minder denkt uit te geven, zegt meer dan de helft van de mensen
dat ze dit jaar beter de prijzen gaan vergelijken.
En een ideaal middel hiervoor is natuurlijk het internet, waarvan men
ziet dat het surfgedrag rond de eindejaarperiode gevoelig stijgt.
Wat koopt de gemiddelde Belg als geschenk?
De
Belg koopt vooral pakjes voor de partner (73 %), kinderen (63 %), de
moeder (53 %) en de vader (39 %). Een geschenk voor de partner kost
gemiddeld 87 euro. Voor de kinderen geeft men zo'n 75 euro per pakje
uit en voor de ouders ongeveer 40 - 45 euro per persoon. Er wordt bijna
het dubbele besteed voor partner en kinderen dan voor de overige familieleden.
Ziezo,
met deze cijfers voor ogen krijgen we toch iets van een richting. Toch
zijn dit maar peilingen en verwachtingen. In de praktijk zien we vrij
grote verschillen tussen webshops die gelijkaardige producten verkopen.
Het succes wordt nl. in heel grote mate bepaald door het uitzicht en de
voorstelling van de producten van een online winkel en door de inzet en
goede promotie door de webwinkel zelf. Goede adviezen betalen zichzelf
dubbel en dik terug, zeker met online verkoop.
Voor een professionele webwinkel en doeltreffende promotie, neem gerust contact op met 2TREES.
Een website is geen tovermiddel. Het
is een heel interessant bedrijfsinstrument dat veel kan opleveren en
relatief weinig kost. Bovendien is het nagenoeg onmisbaar in de huidige
maatschappij. Maar het succes komt niet automatisch. Hier volgen de
vijf belangrijkste tips om van je website een echte topper te maken.
1. Promoot voortdurend je website.
Eenmaal
je een website heeft, sta je er vaak niet genoeg meer bij stil. Een
belangrijk deel van het succes hangt af van de bekendheid van je site. Promoot daarom voortdurend zelf website. Dit kan het best door je domeinnaam zo veel mogelijk te verspreiden: - zet je www. op je bedrijfsdocumenten zoals briefpapier, firmakaartjes, facturen, ... - vermeld steeds je domeinnaam op alle reclamedrukwerk: op advertenties, folders, leaflets, ... - doe dit ook op alles wat in het straatbeeld hangt: werfborden, winkelruiten, reclamepilonen voor je deur, ... -
zorg er zeker voor dat alle reclameproducten je website vermelden, dus
op draagtassen, gadgets, ballons, presentartikels, notitieblokjes, enz. -
verspreid je een persbericht, geef je een interview of een voordracht,
zorg er voor dat je website een aantal keer vermeld wordt.
2. Hou de inhoud van je site up-to-date en speel in op de actualiteit.
Zorg
er voor dat verouderde zaken direct verwijderd worden van je site en
plaats als eerste de nieuwe dingen er op. Eenmaal je bezoekers weten
dat de meest recente informatie op
je website beschikbaar is, zullen ze dit als een meerwaarde beschouwen.
Maar pas ook je site regelmatig aan de tijd van het jaar aan. Haal
seizoenartikelen naar voor, steek je site in een passend eindejaars-
(of paas-) kleedje, enz. Zorg dat ze er verzorgd, fris en up-to-date
uitziet.
Speel gerust in op de actualiteit
met je website. Als het economisch iets moeilijker gaat, pas dan b.v.
je aanbod aan door kleinere verpakkingen aan te bieden én promoot dit
duidelijk op je site. Of biedt kant en klare decoratiepakketten aan
voor de kersttafel, of ... De mogelijkheden zijn legio om slim in te
spelen op de actualiteit. Vaak heeft ook je personeel hier prima ideeën
voor.
3. Gebruik zelf intensief je website.
Dat is iets wat de meeste mensen niet genoeg doen. Spreek met jezelf af dat, telkens je iemand spreekt, je minimum 1x
je website bij dit gesprek betrekt. Dit kan zijn door te verwijzen naar
je website voor uitgebreidere informatie, voor specifieke afmetingen,
voor de leveringsvoorwaarden, voor de overige kleuren, enz., enz.
Eenmaal je dit gewoon bent, gebeurt dit echt zonder problemen. Maar de
mensen die je spreekt, krijgen wel de indruk dat ALLES op je website te
vinden is en dat de informatie daarenboven accuraat is. Waarom zou je
anders zelf er gebruik van maken?
Maak je ook eigen om zelf
je website te raadplegen. Dus ook om je verkoopsvoorwaarden haarfijn
uit te leggen, of om een bepaalde maat te checken, of om te kijken of
het gevraagde kleur nu wel of niet in het gamma opgenomen is. Niet
alleen wekt dit vertrouwen bij je klanten, maar door zelf je site
intensief te gebruiken merk je snel verouderde of niet correct
informatie op. Zo kun je ze vlug laten aanpassen.
4. Zorg dat je website maatschappelijk nuttig en relevant is.
Dit doe je best door inhoud
op te nemen die de mensen wel eens nodig hebben. Als je b.v. een
bouwbedrijf runt, plaats dan informatie over een bouwvergunning
aanvragen, waar je moet aan denken als je een architect zoekt, uitleg
over technisch termen uit de bouw, enz., enz.
Maar je kunt je website ook gebruiken om actueel nieuws
door te geven, b.v. zet wekelijks de beste route online indien je buurt
moeilijk te bereiken is tijdens wegwerkzaamheden. Of als er een storm
of orkaan huisgehouden heeft, zet dan de procedure online om een
schadeclaim in te dienen bij de gemeente, inclusief standaardformulier.
Dat
zijn maar een paar ideetjes om je website nuttig te maken zodat de
mensen ze aan hun favorieten toevoegen en systematisch terug bezoeken.
5. Verzorg je links en vraag systematisch backlinks.
Om bovenaan de zoekmachines terecht te komen moet je wel kunnen bewijzen dat je website belangrijk
is. Voor een zoekmachine is een belangrijke site er een waar veel links
van vertrekken en veel andere sites naartoe linken (backlinks). Zorg er
dus voor dat je zoveel mogelijk links opneemt op je eigen site en vraag
systematisch aan leveranciers, klanten, media, enz. om ook een link
naar je eigen website te leggen. Hou wel voor ogen dat het waardevolle
links moeten zijn. Een link naar/terug van een website die 1 bezoeker
per jaar telt, is echt niet waardevol.
Veel links / backlinks
heeft nog een bijkomend voordeel, nl. als je website op veel andere
sites vermeld wordt, zal je naam ook door veel andere mensen gezien worden. Zo verhoog je terug je bekendheid en je bezoekersaantallen.
Dit
zijn de vijf belangrijkste zaken om je website bovenaan de zoeklijsten
te krijgen. Een website online plaatsen is geen eindpunt, maar een
begin. Om je website te laten uitgroeien tot een succesnummer moet je
er continu aan werken. Maar als je bovenstaande tips nauwkeurig voor
ogen houdt, zal je website gegarandeerd een veelvoud van de kostprijs
opleveren. Dat heeft de praktijk ondertussen bewezen.
Ben je
niet echt tevreden over de prestaties van je eigen website? Of wil je
ook een heel goede eigen site op het internet plaatsen? Aarzel dan niet
en neem contact op met 2TREES, de specialist in doeltreffende en
betaalbare internetreclame voor KMO s, zelfstandigen en vrije beroepen.
Voor professionele websites of webshops kan je een beroep op ons doen,
maar ook voor nieuwsbrieven, pers- en klantenacties,
internetwedstrijden, verkoopacties, enz. Meer info op www.2trees.be.
Google
is zonder twijfel de meest gebruikte zoekmachine van de wereld. Ook in
België gebruiken meer dan 90 procent van de internauten Google om op
het net te surfen. Nu onderzocht RNS Infratest in hun opdracht het
internetgedrag van meer dan 2.000 mensen. Hier volgt het resultaat.
Hoe zoekt men op internet?
Wie informatie wil zoeken op het internet doet dit meestal met behulp van een zoekmachine.
Vijfenzeventig procent van de geënquêteerden gebruiken deze weg waarmee
de zoekmachine de meest gebruikte online-informatiebron is. Wie naar
specifieke producten op zoek gaat, zoekt meestal websites op met prijsvergelijkingen
(33 procent). Websites waar gebruikers hun mening geven over producten
of diensten worden met 27 procent vaker bezocht dan sites waar
professionelen hun mening geven (23 procent).
Wat zoekt men op het internet?
Bijna 40 procent van de Belgische internetgebruikers zoekt naar informatie
op het internet voordat ze een product of dienst bestellen. Eenmaal men
een keuze gemaakt heeft, plaatst vervolgens 39 procent van de mensen
hun bestelling online terwijl 61 procent hun aankoop doet in de
"werkelijke wereld". De conclusie is duidelijk: het internet stimuleert
niet enkel de verkoop via het internet, maar is nog steeds belangrijker
voor de groei van het traditionele bedrijf.
Wat doet men met de informatie van het internet?
E-commerce
is zeker niet de dooddoener van de traditionele zaak. Het is wel zo dat
steeds meer mensen een deel van hun aankopen online wensen te doen,
b.v. omdat dit gemakkelijk is, of omdat men anders geen tijd heeft, of
omdat het artikel niet direct te vinden is in hun buurt, enz. Maar de
Belg blijft het traditioneel winkelbezoek best appreciëren. Met 72
procent blijken surfers vooral reizen online te verkennen vooraleer een
beslissing te nemen. Wel opvallend is dat achteraf 28 procent van deze
mensen hun reis in een reisbureau bestelden.
Besluit.
Het
internet is momenteel een van de belangrijkste bronnen voor de mensen
om zich te informeren waarbij men dit hoofdzakelijk doet met behulp van
een zoekmachine. Maar achteraf gaat 60 procent van de mensen naar een
traditionele zaak om te kopen.
(Bron: De Morgen 28/11/08 - Google - TNG Infratest)
Dertien keer meer internetverbindingen in tien jaar tijd.
Het aantal
internetaansluitingen is het voorbije decennium verdertienvoudigd.
Uit de cijfers van de vereniging van Belgische internetproviders blijkt
dat de aansluitingen bovendien nog steeds in stijgend lijn gaan. Deze
gegevens laten blijken hoe belangrijk het is voor een bedrijf om met
een professionele website of webshop op het internet aanwezig te zijn.
In november 1998 telde België welgeteld 207.277 internetaansluitingen. Tien jaar later zijn dat er 2.757.318
geworden, dertien keer zoveel dus. Het merendeel van die aansluitingen,
nl. 2.257.471, zijn privé-personen. Bedrijven zijn in het derde
kwartaal 2008 goed voor ruim 500.000 aansluitingen. Het normaal groeiritme bedraagt 1,5 procent per kwartaal.
Belangrijk
is ook dat men aanneemt dat de stijging zich verder zal doorzetten in
de toekomst. "We geloven dat er nog steeds een belangrijk
groeipotentieel is in België", stelt Wim Roggeman, voorzitter van
ISPA-Belgium. "We gaan ervan uit dat op termijn elk gezin met het
internet zal verbonden zijn. En België telt circa 4.500.000
huishouders, waarvan dus momenteel iets meer dan 50 % een internetaansluiting bezit."
Op wereldvlak behoort Vlaanderen tot de wereldtop inzake internetaansluitingen. Door de herhaalde acties van de leveranciers zijn deze aansluitingen voornamelijk snelle verbindingen (ADSL, breedband). Brussel en Wallonië blijven op dit moment iets achter, maar België staat wel nog rond de zesde plaats bij de OESO-landen, wat zeker een prima plaats is. Qua snelle internetverbindingen bekleedt België met een penetratiegraad van 26,6 % de 7e plaats op wereldvlak. Hiermee staan ze hoger dan b.v. de Verenigde Staten.
Deze
cijfers worden ook bevestigd door de stijging van de budgetten voor
internetreclame en door het aantal nieuwe webshops die maandelijks
worden geopend. Alhoewel we in Vlaanderen duidelijk nog achter lopen
ten opzichte van onze buurlanden, vnl. Nederland, zien we toch een
herhaalde stijging. Dit merken we zowel aan het aantal webshops, de
stijging van het aantal verkopen via het internet en de stijging van de
inkomsten door internetreclame.
Heb
je een bedrijf of zaak, dan neem je best geen risico op het internet.
2TREES is de specialist in doeltreffende en betaalbare internetreclame
voor KMO s, zelfstandigen en vrije beroepen. Voor professionele
websites of webshops kan je een beroep op ons doen, maar ook voor
nieuwsbrieven, pers- en klantenacties, internetwedstrijden,
verkoopacties, enz. Neem gerust met ons contact op www.2trees.be.
Tango is niet alleen maar een dans. Het is een
manier van leven, emotievol, intens, passioneel en heftig. Het is een
expressie van twee mensen, intens en bruisend. En tangodansen kan
worden aangeleerd. Om meer mensen met de tango bekend te maken ging
recent de nieuwe website van Annelies Valcke en Geert Stragier online.
Tangoera, professionele tangodansers delen hun ervaring.
Annelies en Geert zijn ervaren en gekende
tangodansers. Ze geven regelmatig dansdemonstraties en werken vaak mee
aan belangrijke projecten, zo o.m. met Praga Khan. Naast hun
professionele carrière verzorgen zij sedert een aantal jaar danslessen
en -opleidingen voor het publiek. Hun aanpak is steeds persoonlijk
zodat iedereen die een lessenreeks start gegarandeerd resultaat mag
verwachten.
Naast opleidingen en tangodemonstraties doen
Annelies en Geert vaak ook modellenwerk. Hun voordeel is natuurlijk dat
zij tango-elementen, houdingen en stijlen kunnen toevoegen aan hun
presentaties. Dat geeft steeds een aparte sfeer aan hun reportages.
Hun nieuwe website is een online visitekaartje voor Tangoamar.
De nieuwe website werd voornamelijk opgebouwd
vanuit de speciale sfeer die de tango met zich brengt. Op een heel
intense, dynamische en stijlvolle manier geeft www.tangoera.com
de verschillende mogelijkheden van Annelies en Geert weer. Zowel de
opleidingen, demonstraties als het modellenwerk komt er in voor. Via
hun website kun je natuurlijk meer informatie bekomen, maar ook je
interesse voor een opleiding of tangolessenreeks opgeven.
Het nieuwe jaar kondigt zich boeiend en druk aan
voor dit professioneel danspaar. Wij wensen Annelies en Geert alvast
veel succes toe. Wie meer wil weten over hun programma, demonstraties
en tangolessen bekijkt best even hun website www.tangoamar.com.
Online verkopen
biedt zonder twijfel heel veel voordelen. Nog te vaak is de beslissing
om met een webshop te starten eerder ingegeven als reactie op
tegenvallende verkopen, krimpende marges of als ultiem redmiddel als
"men het niet goed meer weet". Vaak wordt een online shop ook
voorgesteld als een wondermiddel. En dat is het ook niet. Daarom hier 5
tips om van uw internetwinkel een succes te maken.
1. Duid een webshop verantwoordelijke aan.
Een veel gemaakte fout is om de online shop "gewoon mee te nemen" in het dagelijkse werk. Een webwinkel is echter een apart verkooppunt
en wordt best ook als dusdanig benadert. Zo vermijd je dat je online
klanten stiefmoederlijk behandeld worden en deze verkopen pas verwerkt
worden als er anders geen werk meer is.
Met een specifieke verantwoordelijke heb je iemand die van de internetverkoop zijn of haar hoofdtaak
maakt. Iemand die van 's morgens tot 's avonds kijkt hoe je shop kan
verbeteren, welke acties kunnen gebeuren, of bestellingen vlot
gebeuren, of de leveringen stipt de deur uitgaan. Maar ook als er
vragen zijn of problemen met klanten lost deze persoon deze snel en
vakbekwaam op.
Door je webshop als een aparte entiteit te benaderen hou je ook beter de rentabiliteit
in het oog en kun je beter specifieke reclame maken. Want ook op dit
domein biedt het internet heel veel (en goedkope) mogelijkheden. Maar
bovenal, met deze aanpak voelt een internetklant zich volwaardig klant
van uw zaak.
2. Zorg voor een duidelijk en compleet aanbod.
Het
internet heeft een eigen taal. Naast veel voordelen zijn er ook een
aantal minpunten. Hou er bij de voorstelling van je aanbod rekening mee
dat je klanten je product niet kunnen voelen, wegen, ruiken, betasten,
proberen, enz.
Zorg er dus voor dat je beschrijvingen
supercompleet zijn. Dat er referentiepunten opgenomen zijn om lengte,
breedte, gewicht, kleur, enz. te bepalen. Zorg er ook voor dat je
werkwijze duidelijk is. Ook wat moet gebeuren met b.v. proefzendingen,
retours en hoe de betaling afgewikkeld wordt.
En heel belangrijk tegen dat toch iets mocht fout lopen of tegen dat je klant een extra informatie wilt: zet duidelijk de verantwoordelijke
voor je webshop op de site, liefst met foto, telefoonnummer en
e-mailadres voor contactname. En maak ook duidelijk binnen hoeveel tijd
een antwoord mag verwacht worden.
3. Elke maand iets nieuws!
Het succes van een webshop wordt voor een groot deel gestuurd door het aantal bezoekers
aan je site/shop. Hoe meer bezoekers, hoe meer kans je veel verkoopt.
Doe er dus alles aan om de mensen regelmatig naar je webshop te lokken.
Een heel goed initiatief is om je webshopverantwoordelijke opdracht te geven om minimum elke maand een nieuwe promotie
te lanceren, liefst alleen online te bekomen. Kondig deze promotie
duidelijk aan en je creëert op deze manier een goede reden voor je
klanten om elke maand terug te komen kijken. Wil je echt
klantvriendelijk werken, biedt hen dan de mogelijkheid om automatisch
op de hoogte gebracht te worden van deze promoties. Dit kan b.v. door
een e-mailbericht (promotie- of nieuwsbrief) of via een SMS-bericht.
Denk er ook aan dat zo'n artikel van de maand een ideaal middel kan zijn om een nieuw product te lanceren of om een artikel dat niet erg goed verkoopt toch aan de man te brengen.
4. Geef je online klanten extra voordelen.
Online verkopen zijn in de regel goedkoper
dan gewone verkopen. Gemakkelijk te begrijpen want b.v. de
promotiemiddelen zijn veel effectiever en goedkoper dan traditioneel.
En denk gewoon even aan de tijdswinst doordat je 100 % met je verkoop
bezig kunt zijn, zonder dat tijdverlies van aarzelende of twijfelende
klanten weegt, of zonder dat dingen onverkocht teruggeplaatst moeten
worden, enz.
Het geven van extra voordelen motiveert klanten om enerzijds zoveel mogelijk
via het internet te bestellen (groei van de webshop, rendabeler omzet,
...) en neutraliseert en paar minpuntjes van het internet. Want gelijk
hoe, als internetklant moet je een tijdje wachten tot je bestelling
binnen valt, of er gaat al eens iets verloren bij het koeriersbedrijf.
En je moet normaal toch al vooraf betalen, ... Maar als je een extra
voordeel krijgt, ben je best bereid om heel begrijpend tegenover te
staan.
5. Speel alert in op de markt.
Het onbetwistbare voordeel van het internet is de snelheid van deze wereld en de relatieve lage kostprijs. Maak hier dus permanent gebruik van om je online shop voordelen toe te spelen ten opzichte van de traditionele winkels.
Een nieuwe collectie
kan je reeds tonen (en verkopen) op het moment dat je de artikels
besteld hebt. Plaats gewoon de artikels in een rubriek "binnenkort in
deze winkel", zorg dat ze kunnen besteld worden en zet er duidelijk bij
wanneer moet betaald worden en vanaf wanneer ze geleverd worden. Of wegenwerken blokkeren je zaak. Geef extra korting voor je klanten die nu tijdelijk via je webshop bestellen. Of een orkaan
wordt aangekondigd: maak een promotie rond houten platen om de
eigendommen te beschermen, extra batterijen, looplampen, enz. M.a.w.
lever snel de dingen op het moment dat de mensen er nood aan hebben. En
dat is iets wat met een fysische winkel heel wat meer tijd in beslag
neemt en langer vooraf moet worden ingepland.
Verkopen via het
internet, een wondermiddel? Nee, heel zeker niet. En net zoals in het
werkelijke leven is er slechts 1 gegarandeerd middel om zeker succes te
hebben:
werken - werken - werken - ...
Maar het gaat iets harder als je alvast rekening houdt met bovenstaande 5 gouden tips voor een succesvolle webshop.
2TREES
is gespecialiseerd in doeltreffende, betaalbare internetverkoop voor
KMO's, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Wij zorgen voor
toffe, goed werkende websites, professionele webshops en heel sterke
e-promoties zodat het internet een echte winstbrenger wordt. Neem
gerust even met ons contact op!
Styling At Home site vernieuwd voor eindejaarsfeesten.
Gezelligheid
kent geen grenzen, zegt men. Maar toch is een aangename, knusse sfeer
afhankelijk van het uitzicht en de sfeer van de ruimtes waarin je
leeft. Gezelligheid hoeft niet steeds duur te zijn. Vaak is het
afhankelijk van de juiste kleurencombinaties, de perfecte mix van
interieurelementen of een stijlvolle decoratie. De
binnenhuisadviesafdeling van Belle et Beau vernieuwde haar "Styling At
Home"-site en staat nu alvast paraat voor de drukke eindejaarsperiode.
Misvattingen over stylingadvies.
Een
vaak voorkomende drempel voor de mensen om stylingadvies te vragen is
de gedachte dat het "stukken van mensen" kost. Of ook nog dat men geen
eigen zeggenschap heeft in de adviezen, of nog dat adviesgevers enkel
geïnteresseerd zijn voor "grote projecten".
Niets is minder
waar, en dat bewijst Styling At Home van Belle et Beau wekelijks.
Steeds meer komen klanten aankloppen om 1 enkele kamer te laten
adviseren. Meestal start men met de woonkamer omdat men hier meest in
leeft. Ook als er visite is, verblijft men meestal in deze woonkamer.
Daarom is het belangrijk dat de sfeer van deze kamer bij de stijl van
de bewoners aansluite en dat de ruimte er knus en gezellig uitziet.
Styling
At Home begint altijd met een persoonlijk gesprek waaruit de stijl, de
kleurvoorkeuren, de levensvisie en het temperament (aard) van de
bewoner(s) naar voor komt. Daarna pas kijkt men naar de ruimte zelf, de
omgeving waarin dit moet passen. In elk geval wordt met elk advies ook
rekening gehouden met de wensen en voorkeuren van de opdrachtgevers.
Nieuwe trend voor 2009: schenk een advies als cadeau.
Beslist
nieuw voor dit jaar is de mogelijkheid om als kerst- of
nieuwjaarsgeschenk een stylingadvies te schenken voor een of meerdere
ruimtes van een woning. Dat is immers een erg leuk geschenk om te
krijgen en daarenboven denkt diegene die dit krijgt nog jarenlang
achteraf aan wie dit origineel idee heeft uitgevoerd.
Wie maakt
hier gebruik van? Vaak is het de partner die afspreekt op een moment
dat "de kust vrij" is. Op deze manier is de verrassing natuurlijk het
grootst. Bovendien zorgt de soepele aanpak van Styling At Home by Belle
et Beau er voor dat er later nog kleine aanpassingen kunnen gebeuren
aan de stylingadvies als de begunstigde b.v. speciale wensen heeft of
een eigen origineel idee wil uitvoeren.
En voor de uitvoering achteraf dan?
De
klant is vrij om met het stylingadvies te doen wat hij of zij wilt.
Sommigen stappen zelf met het interieuradvies in de hand op een paar
leveranciers af om de voorwaarden te vergelijken. Handige Harry's of
Harriets kopen de nodige materialen en decoratie-elementen zelf aan en
stropen de mouwen op. Of ze besteden een deel van het werk uit en
zorgen zelf voor de aankleding. Dat alles is perfect mogelijk.
Leuk
is ook dat -mits een supplement- ook de mensen van Styling At Home van
Belle et Beau met de klant meegaan om de nodige materialen te
bestellen. Vaak profiteert de klant dan zelfs van betere voorwaarden
bij de aankoop, zodat de kosten hiervoor reeds voor een deel
gerecupereerd zijn. Maar belangrijker is natuurlijk dat men gerust kan
zijn dat de kwaliteit van de materialen perfect zal zijn voor jarenlang
genieten in de vernieuwde ruimte.
Kan men enkel voor renovatie een beroep doen op Styling At Home?
Zeker
niet. En dat is ook een trend want het gebeurt reeds dat ook mensen met
hun bouwplannen een afspraak maken om samen met de
interieurspecialisten van in de prille fase aandacht te schenken aan de
uiteindelijke afwerking. Dat is van belang voor de bestelling van
bepaalde materialen en bouwstoffen of voor het kiezen van de juiste
kleuren van de materialen.
Zoals je ziet, nieuwe trends steken
continu de kop op. Daarom is het altijd verstandig om vooraf even tegen
specialisten te praten. Meestal kun je zo zelfs een paar jaar winnen
door je interieur aan te passen aan de heersende mode of kleurenpallet.
Misschien een ideetje voor jullie om voor dit eindejaar een interieuradvies cadeau
te doen aan je geliefde(n). Styling At Home by Belle et Beau heeft een
aantal praktische inlichtingen klaar op haar nieuwe site. Klik hier alvast voor een kijkje, of bel even met Delfien voor een persoonlijk gesprek.
Goed eindejaar alvast en een warm, knus nieuw jaar.
Momenteel
maken de financiële markten een woelige tijd door. Banken kennen een
beetje problemen, aandelen kelderen en de beurs gaat naar beneden. Dat
is ook geen gemakkelijke tijd voor de mensen die soms wat extra krediet
nodig hebben. Om beter bereikbaar te zijn voor de mensen investeertde
zakenkantoor Herman Roelens uit Wielsbeke in een nieuwe website.
Discretie en vertrouwen is essentieel.
Banken
geven steeds moeilijker krediet aan de mensen. Dat is niet eenvoudig
voor de mensen die (tijdelijk) een tegenslag te verwerken krijgen of
die een moeilijke periode doormaken. Soms moet je kunnen vertrouwen op
een financieel raadgever die het goed met je meent en die je aan dat
extra krediet kan helpen om de zware tijden te overwinnen. Soms is de
drempel te hoog om een kantoor binnen te stappen en over je problemen
te praten.
Daarom biedt het internet een goede oplossing. In
alle anonimiteit kun je een keuze maken uit de beschikbare producten.
Je vindt er ook het online inlichtingenformulier die de voornaamste
formaliteiten regelt om je op weg te zetten naar een tijdelijk
overbruggingskrediet of een nieuwe financiering.
Herman Roelens
werkt steeds in alle discretie. De gegevens worden nauwkeurig bekeken
om de meest gunstige kredietformule te bepalen. Ook vertrouwen is
essentieel voor Herman. Hij streeft eerder naar een langdurige relatie
met zijn klanten om hen ook later te kunnen bijstaan en raad geven.
Een nieuwe website voor moderne dienstverlening.
Herman
Roelens investeerde in een nieuwe website omdat meer mensen op deze
manier gebruik kunnen maken van zijn dienstverlening. Tevens is deze
website werkbesparend omdat veel informatie vooraf kan worden ingevuld.
Herman krijgt zo meer tijd om meer mensen te helpen. Een belangrijk
motief was eveneens dat het internet nu de mogelijkheid biedt om nieuwe
klanten aan te trekken, zelfs uit een iets verdere regio.
De website gepromoot via Google.
Samen
met de website laat Zakenkantoor Herman Roelens ook informatie
verschijnen bij de zoekresultaten van Google. Op die manier zorgt hij
dat zijn website maar een muisklik verwijderd is van de mensen die
informatie zoeken of die kredietmogelijkheden willen overlopen. En deze
aanpak rendeert. Dag na dag stijgen de bezoekers op de website en nemen
nieuwe klanten contact op met Herman.
Moeilijke tijden vergen
een inventieve aanpak. Herman Roelens tilt zijn dienstverlening naar
een nieuw niveau door het doelmatig gebruik van zijn website www.herman-roelens.be of www.leenkediet.be. Naar aanleiding van het online gaan van de nieuwe website wensen we Herman alvast veel succes toe met deze nieuwe aanpak.
2TREES
is gespecialiseerd in doeltreffende, klantgerichte internetreclame voor
KMO's en zelfstandigen. Wij maken uw eigen internet op uw maat en
zorgen dat u het beste rendement haalt uit deze manier van werken. Neem
gerust met ons contact op: www.2trees.be.
Vastgoed is een
van de sectoren waarop meest gezocht wordt op internet. Wie interesse
heeft in een appartement, woning of eigendom surft nogal snel op het
net om te zien wat er te koop is, hoe het er uitziet, welke troeven de
omgeving biedt, enz. Daarom hebben de meeste immobiliënkantoren een
goed gestructureerde, vlot navigerende website. Maar een van de nadelen
is wel dat het totale aanbod er op voorkomt, wat vrij wat zoekwerk
vergt van een potentiële klant. Hiervoor biedt de mini-site een goede
oplossing.
Waarom kiezen voor een mini-site voor vastgoed?
De mini-site is niet bedoeld als concurrent van de
hoofdwebsite van een kantoor. Daar is ze met slechts 1 pagina te
beperkt voor. Maar voor een tijdelijk verkoopsproject, b.v. een
appartementsblok een nieuwbouwwijk of een aantal kavels bouwgrond is
dit een uitstekend idee. De mini-site biedt namelijk de mogelijkheid om
een welbepaald aanbod heel specifiek te promoten naar een bepaalde doelgroep en in een welbepaald gebied. Zo kun je een potentiële koper bijna persoonlijk aanspreken.
Bovendien kan een heleboel relevante informatie
worden gelinkt aan deze verkoopssite, b.v. websites van toeristische of
recreatieve troeven van de regio, van de gemeente waar de eigendom
ligt, van de NMBS of De Lijn om de bereikbaarheid met bus of trein snel
na te kijken, en natuurlijk van je hoofdsite zelf om andere
aanbiedingen te consulteren.
Door deze links, en door het gebruik van een uitgekiende zoekwoordenlijst, komt de mini-site gauw bij de eerste zoekresultaten
van de zoekmachines voor. De aangepaste trefwoorden maken bovendien dat
ze enkel verschijnt wie de juiste zoektermen gebruikt, kopers of
geïnteresseerden dus.
Bijkomende troeven van deze mini-site.
Daar er gewerkt wordt met een eigen domeinnaam
kan men klanten direct op dit aanbod laten reageren via e-mail. Er
kunnen eigen mailadressen worden aangemaakt, die intern direct naar de
bevoegde personen worden doorgelinkt. Je kunt zo heel snel reageren op
vragen.
Ook met specifieke Google reclame
(de Google Adwords) kunnen bijkomende wervende boodschappen worden
vertoond in het juiste verkoopsgebied, en met precies bepaalde
zoekwoorden.
De mini-site tenslotte krijgt een eigen teller- en analyseprogramma
mee zodat je na verloop van tijd kunt nakijken welke de populairste
zoekwoorden zijn waarmee men je site bezocht heeft, hoe lang het bezoek
duurde of welke acties men er ondernomen heeft. B.v. een plan
downloaden is zo'n meetbare actie.
Residentie Edewalle
is een van de eersten die nu gebruik maakt van een mini-site om de
luxe-appartementen te verkopen. De eerste resultaten zijn heel
positief. Op een heel korte tijdspanne (1 week) kwam het aanbod actief
en heel snel kwamen reeds reacties.
Meer info over onze websites en de overige
diensten die wij leveren aan KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen,
kijk dan even op www.2trees.be.
Het
internet is van iedereen. Dat is een slogan die op dit moment vrij
sterk in de reclame opduikt. Het is een feit dat tegenwoordig vrijwel
iedereen er mee geconfronteerd wordt in de huidige maatschappij. Maar
wat zijn de voornaamste motieven waarom een website een onmisbaar
medium is voor de moderne zaak?
1. Jezelf en je zaak bekend maken.
Wie
ben je? Waar bevind je zich? Hoe kom je er? Wanneer en hoe kan men je
bereiken? En vooral waarom zo men klant moeten worden? Dat zijn maar
een paar vragen die heel belangrijk zijn voor nieuwe en bestaande
klanten. Een goede website is op het internet een permanent visitekaartje
voor je zaak. Je laat continu jezelf en je bedrijf kennen aan mensen
die voor jou interesse kunnen hebben. Deze aanwezigheid alleen al is
goud waard op voorwaarde dat je webiste goed gemaakt is en er goed
uitziet.
2. Je activiteiten of diensten bekend maken.
Wat
doe je? Hoe doe je het? Ben jij bijzonder gespecialiseerd of gebruik je
speciale, unieke technieken? En welke voordelen biedt jouw werkwijze?
Eenmaal een potentiële klant beslist heeft dat jij hem wel iets te
bieden kan hebben, zijn dit de logische vervolgvragen. Een degelijke
website toont duidelijk je expertise,
laat zien dat je vakbekwaam bent, de technieken van de branche
beheerst. Maar ook dat je speciaal bent, creatief en klantvriendelijk.
Met een professionele website overtuig de een klant voor het eerste
contact van jouw vakbekwaamheid. En dat wekt vertrouwen.
3. Doorgeven van nieuws of voordelen.
Gebeurt
er iets speciaals? Opening van een nieuw pand of installatie van een
nieuwe machine. Maar ook als je een speciaal brevet, diploma of
erkenning kreeg. Of als je een bijzonder project realiseerde is en
website ideaal om hiervan bericht te geven. Vooreerst is dit prima reclame
(bijna net zo goed als mond aan mond reclame) maar bovendien versterkt
het je betrouwbaarheid. Ook voordelen kunnen best gecommuniceerd worden
via het internet. Voordelen kunnen kortingen of koopjes via
nieuwsbrieven zijn, maar ook informatie om winst te halen met jouw
producten of diensten.
4. Verkopen of omzet genereren.
Maak
het je bezoekers gemakkelijk. Eenmaal ze je website gevonden hebben en
beslist hebben dat je hen iets kan bieden, geef ze dan gelijk de kans
om bij je te bestellen. En je kunt dit prima aanwakkeren
met b.v. een extra voordeel bij een volume-aankoop of voor snelle
beslissers, of door te stellen dat een bepaald product maar heel
beperkt aan die voorwaarden kunnen worden besteld. Op dit moment zijn
de klanten zelf vrijwel overtuigd van je expertise en je aanbod. Geef
ze met een doeltreffende website dat extra duwtje om je te contacteren.
5. Nieuwe contacten of klanten werven.
De
meeste mensen die iets zoeken, beginnen momenteel te googlen. Of ze
sturen toffe, leuke, interessante sites door aan hun vrienden of
kennissen. Maar ook doordat een website permanent te bezoeken is,
betekent dit een grote kans om nieuwe contacten te bereiken. En er zijn
een paar bijzonder doeltreffende middelen om dit aan te zwengelen.
Tell-A-Friendacties, of gratis internetwedstrijden al of niet
gecombineerd met e-nieuws- of voordeelbrieven. Op deze manier wordt je
website een mini-olievlek die elke dag een beetje meer uitdijt op het
internet.
Het
internet is belangrijk voor iedereen. Dus neem je best geen risico's
als het over je eigen zaak gaat. Voor professioneel internet doe je dan
ook best beroep op professionele mensen. Want doeltreffend advies kan
best betaalbaar zijn, alleen ben je wel zeker dat het meest kan
opleveren.
2TREES
is gespecialiseerd in doeltreffende websites, betaalbare e-promotie en
perfect werkende online shops voor KMO's, zelfstandigen en vrije
beroepen. Neem gerust vrijblijvend met ons contact op voor een volgende actie.
De mini-sites van 2TREES: veelzijdig en heel efficiënt.
Soms wil je een
specifiek product of dienst extra in het licht stellen. Of een full
webshop kost wel te veel geld om mee te starten, b.v. voor een nieuw
bedrijf. Of je wilt gewoon eens uit de band springen. Voor al deze
toepassingen, en nog voor veel meer, is de mini-site van 2TREES een
uitstekende oplossing.
Wat is een mini-site?
Een mini-site is een volwaardige website die echter maar uit 1 pagina bestaat. Met een volwaardige website bedoelen we dat ze een eigen domeinnaam (webadres) heeft, een eigen titel en beschrijving en dat er ook site-eigen zoekwoorden
worden ingebouwd om snel gevonden te worden door de zoekmachines.
Daarenboven kan een mini-site net evengoed worden uitgerust met een analyseprogramma
zodat de eigenaar een precies beeld krijgt van de bezoeken en
bezoekers, de trefwoorden die gebruikt worden om tot op de site te
komen, de duur van de bezoeken, enz.
Welke voordelen heeft een mini-site?
● Het grote voordeel van een mini-site is de kostprijs.
Daar de site zelf maar uit 1 pagina bestaat, is deze relatief
eenvoudig. Dus is ze snel gemaakt en daardoor is er maar een klein
budget nodig. ● De beperkte grootte en eenvoud van maken zorgt er voor dat ze heel snel online kan komen. Mini-sites die binnen de week op het internet staan, zijn helemaal geen uitzondering. ● Bovendien zijn mini-sites volwaardige websites.
Dat betekent dat ze de basis in zich hebben om later uitgebreid te
worden met meerdere extra pagina's, zodat ze beetje bij beetje een
normale full-site kunnen worden. Ze kunnen dus meegroeien met een zaak. ● Ook aan de domeinnaam van een mini-site kan je eigen e-mailadressen koppelen, zodat je precies weet wie er op de inhoud reageert. ● Doordat mini-sites een eigen domeinnaam en eigen zoekwoorden ingebouwd hebben, kunnen ze heel specifiek gepromoot worden via het internet. Ook deze vorm van promotie is vrij goedkoop, perfect meetbaar en heel efficiënt.
Waarvoor wordt de mini-site zo al gebruikt?
Ze
kunnen eigenlijk voor alles en nog wat worden gebruikt. Dat gaat van
zelfstandige sites tot complementair aan de normale bedrijfswebsite.
Hieronder geven we een aantal toepassingen die momenteel vaak
voorkomen. Maar niets belet ons om gans specifieke toepassingen te
ontwikkelen voor deze 1-pagina sites.
● Een mini-site is heel interessant voor nieuwe starters
die niet echt een budget vrij hebben voor een volledige website, maar
die toch op het internet willen aanwezig zijn. Doordat de mini-site
later kan worden uitgebreid, is deze investering nooit verloren, maar
kan ze modulair meegroeien met de zaak zelf. ● Om een specifiek project
of realisatie te promoten is een mini-site ideaal. Denken we maar aan
de verkoop van woningen in een nieuwbouwwijk of appartementen in een
nieuw te bouwen residentie. Maar ook een kortlopende tentoonstelling,
het zoeken naar gepaste kandidaten voor een vacature, het promoten van
gemeente-actie, fondsenwerven voor een goed doel, enz. halen
uitstekende resultaten uit een mini-site. ● Verder is een mini-site heel geschikt om een tijdelijke promotie
aan te kondigen, naast de normale website van je zaak. Een doorklikknop
zorgt er vervolgens voor dat bezoekers meer informatie kunnen halen op
je normale website, zodat de mini-site een prima aanvulling betekent
van de bezoekers.
Hoeveel kost een mini-site?
Een
mini-site kost standaard EUR 250,00, exclusief BTW. Hiervoor wordt een
passend ontwerp voorgesteld, de inhoud opgebouwd rekening houdend met
je normale huisstijl of de stijl van je branche en het gebruik van een
foto (incl. bewerkingen) is standaard inbegrepen in de prijs. Bovendien
wordt een passende titel ontworpen, een goede beschrijving en een
doeltreffende trefwoordenlijst opgebouwd. Bij
de bovenvermelde prijs moet enkel nog de kostprijs voor de domeinnaam
en webhosting worden bijgeteld. Maar alle andere kosten om op een
professionele manier op het internet aanwezig te zijn, zitten vervat in
de kostprijs.
De mini-site is een nieuwe service van 2TREES,
gespecialiseerd in websites, e-promotie en online shops voor KMO's,
zelfstandigen en vrije beroepen. Wil je meer weten over het gebruik van
een mini-site, of heb je zelf een tof idee dat je gerealiseerd wilt
zien? Neem dan gerust even contact op met Patrick (T 0495/935.325 of E patrick@2trees.be).