2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
27-09-2011
Uw zaak vindbaar maken voor smartphones.
Sedert de opkomst van de iPhone gebruiken steeds meer mensen
gebruiken smartphones. Dit gebeurt niet alleen voor zakelijke
toepassingen. Ook in de vrije tijd zijn smartphones heel nuttig. Maar
nog te weinig websites zijn aangepast voor mobiel internet. En daarvoor
is de nieuwe iPhone MobileWeb website van 2TREES de oplossing.
Waarom is een goede vindbaarheid voor iPhones belangrijk?
Steeds
meer mensen gebruiken een smartphone. Eerst voor bedrijfstoepassingen
(checken e-mails, route opvragen, files nakijken, ...) maar nu ook
privé. Wie b.v. snel wil controleren of een restaurant wel open is of de
openingsuren nakijken van een winkel ondervindt snel het belang van
vindbaar te zijn voor iPhones.
Meestal is het geen
probleem om online te geraken met een mobiele telefoon. Hét groot
probleem is eigenlijk dat nog heel weinig gewone of KMO websites
geschikt zijn om informatie te geven via de iPhone, Blackberry, HTC,
Samsung of ander smartphonemerk. De vaakst voorkomende fouten zijn:
de gezochte website laadt erg, erg, erg traag in. Dat is
normaal voor websites die ontwikkeld zijn om met een laptop, desktop of
notebook gevonden te worden. Maar dat is wel heel ergerlijk voor een
klant.
de pagina's zijn vrijwel onleesbaar doordat ze helemaal geen
rekening houden met de leesgrootte van een smartphonescherm. U kunt wel
scrollen tot uw vingernagels afgesleten zijn.
de belangrijkste informatie voor onderweg is daardoor heel moeilijk te vinden op een mobiele telefoon. Ook logisch want de gegevens zitten meestal weggestopt in de paginaopmaak voor grote schermen.
de meest nuttige links werken vaak helemaal niet. En zeker als dit over de telefoonnummer gaat, is het wel echt vervelend.
Nog een bijkomend probleem is dat er niet echt een standaard is
voor mobiele telefoonapparaten. U hebt de iPhone die met het Apple
Operation System werkt. Maar daarnaast bestaat er ook nog BlackBerry,
Symbian (Nokia), WebOS (hp), Windows Mobile, ... terwijl veruit de
meeste smartphones met Android (Google software) draaien. Niet echt
eenvoudig om Uw zaak vindbaar maken voor iPhones.
Uw zaak vindbaar maken voor smartphones.
Om
de hoger beschreven problemen op te lossen en uw bedrijf, zaak of
winkel snel en goed vindbaar te maken voor alle smartphones biedt 2TREES
nu de iPhone infosite website aan. Deze iPhone website werkt samen
(naast) uw gewone website. Uw website switcht automatisch naar de
smartphone versie over bij zoekopdrachten via een iPhone, BlackBerry,
HTC, Samsung of andere mobiele telefoon.
Uw zaak
vindbaar maken voor smartphones. is hiermee kinderspel. Alle
bedrijfsinformatie die nuttig is voor mobiele consultaties staat netjes
vermeld in 2 of 3 webpagina's die speciaal geschikt zijn om te bekijken
met een smartphone. En heel belangrijk: deze smartphone website werkt
met alle actuele besturingssystemen. Er zijn 2 versies beschikbaar:
MobileWeb2 - Op de homepagina staat uw logo, telefoonnummer (aanklikbaar om te bellen) en de navigatie. Op de contactpagina staan uw bedrijfsnaam, adres, openingsuren en een Google situatieplan. Kostprijs: 295 euro, excl. BTW.
MobileWeb3 - Naast bovenstaande homepagina en contactpagina heeft deze iPhone website een extra pagina voor een commerciële beschrijving
(5 regels) over uw zaak, uw producten, merken, menu's, troeven of
specialisaties. Zo weten mobiele klanten perfect wat u aanbiedt.
Kostprijs: 395 euro, excl. BTW.
Belangrijk: zowel voor de mobiele website met 2 en met 3
pagina's wordt de bestaande webiste aangepast met een verwijslink zodat
de omschakeling automatisch gebeurt tussen de bedrijfswebsite (opzoeking
met een gewone computer of laptop) en mobiele website (voor
smartphonegebruik). En deze speciale mobiele website werkt natuurlijk op
alle merken van smartphones.
Besluit.
Met
steeds meer smartphones in gebruik is het een grote troef indien uw
bedrijf of zaak ook met iPhones of andere mobiele telefoons vlot
gevonden wordt. Meer informatie over deze speciale mobiele websites of
voor bestellingen, neem contact op met 2TREES.
Starten met een online shop is meestal een heel verstandige
beslissing. Een webshop groeit na verloop van tijd vaak uit tot een
echte winstmaker voor de handelaar. Maar ook de consument ervaart veel
voordelen bij het online shoppen. In dit artikel gaan we dieper in op
deze voordelen en tonen we hoe een online shop hierdoor meer winst kan
opleveren voor de KMO of winkelier.
Wat is e-commerce?
Men spreekt van e-commerce van zodra er goederen of diensten via het
internet worden gekocht of verkocht. Dat is dus iets ruimer dan alleen
via een webshop producten verkopen. Ook indien men met een gewone
website artikels kan bestellen, valt men onder de e-commerce wetgeving.
Alle verkoop via het internet is dus aan wettelijke regels gebonden. En
dat is belangrijk voor zowel de bescherming van de consument als voor
de handelaar zelf.
Deze wet op de internetverkoop legt enerzijds bepaalde regels op waaraan
een website of webshop moet voldoen. Dit zijn vnl. een aantal
verplichte vermeldingen die op een site moeten aanwezig zijn. Anderzijds
zijn er
een aantal vaste stappen die moeten gevolgd worden en speelt ook de wet mee die de bedenktijd en de sperperiode regelt. Daarom is het heel belangrijk om voor een online shop samen te werken met een webontwikkelaar die vertrouwd is met de e-commerce.
De voordelen van een online shop.
De voordelen van een online shop zijn tweeërlei. Aan de ene kant heeft
de internetverkoop vaak een aantal bijzondere troeven voor de handelaar
zelf. Zie o.a. het artikel "Waarom een webshop een goede beslissing is".
Maar net evengoed is online shoppen voor de consument heel aangenaam en
voordelig. En deze voordelen versterken het succes voor de handelaar
zelf. Welke zijn nu De voordelen van een online shop voor de consument.
Vooreerst is online kopen heel gemakkelijk en comfortabel.
Door het gebruik van snel internet zoals breedband of ADSL verbindingen
is surfen werkelijk aangenaam. En nu met de doorbraak van de iPad en
andere tablet computers wordt deze trend nog versterkt. Online kopen is
een aangename bezigheid.
Via het internet is een groot productenaanbod beschikbaar met
een paar muisklikken en zonder dat men zich moet verplaatsen. Tip: zorg
dus dat er op uw webshop ook een ruime keuze verschillende producten
per categorie zichtbaar is. Het gemak waarmee men verschillende
producten kan zien speelt is een pluspunt voor de online verkoop.
Nog een voordeel is het gemak waarmee verschillende producten kunnen worden vergeleken
via het internet. Enerzijds zijn er de vergelijkingssites om informatie
te halen. Anderzijds wordt er snel tussen verschillende producten
gesurft door de e-consumenten.
Ook een sterk voordeel: bij online aankopen zijn de aankoopprijzen meestal lager
dan in een fysische winkel. Dat komt doordat de vaste kosten minder
groot zijn. Maar ook de rotatie is vaak groter en de kans op
winkeldochters kleiner. En dit werkt voordelig op de prijs.
En ten laatste is er het gemak waarmee kan besteld worden.
Met een druk op de knop (belangrijk voor impulsaankopen!) koopt de
e-klant via het internet producten of diensten. En zonder moeite wordt
de bestelling een paar dagen aan de deur afgeleverd. Als dat niet
gemakkelijk is.
Besluit.
Een online shop is een heel verstandige beslissing voor een KMO,
handelaar of winkelier. Tegenwoordig bestaan er al professionele
webshops aan heel interessante voorwaarden.
Het is wel belangrijk om samen te werken met een goede webbouwer die
onderlegd is in deze tak van internetverkoop. Zo bent u zeker dat uw
webshop goed zal werken, volledig in orde is met de geldende wetgeving
en dat uw consumenten online shoppen een aangename ervaring vinden.
Meer informatie over een goede webshop en onze voorwaarden: contacteer nu 2Trees.
Meer goede tips om bestaande webshops te verbeteren.
Het internet is een belangrijke bron voor miljoenen mensen om
producten of diensten aan te kopen. Maar niet alle online shops halen
een goed verkoopresultaat. Vorige week bespraken we Tips om een webshop te verbeteren. om bestaande webshops te verbeteren. Hier volgt een tweede serie van goede tips om meer online te verkopen. Meer goede tips om bestaande webshops te verbeteren.
Consumenten moet u leiden. Ze wensen zekerheid, gerust gesteld worden en
ze willen geholpen worden. Bij online verkoop is dit net zo. Hier
volgen Meer goede tips om bestaande webshops te verbeteren.
Na enige tijd (vanaf een half jaar) beschikt u reeds over een schat
aan waardevolle informatie. Dat haalt u uit het analyseprogramma van de
bezoekers op uw webshop (zie artikel "Luister naar wat uw website u vertelt"). Het actualiseren van de SEO
van uw online shop aan de hand van deze statistiekgegevens is onmisbaar
om uw webshop bovenaan de zoekresultaten op het internet te houden.
Een Call to Action knop nodigt uw bezoekers direct uit om een
bestelling te plaatsen of om te reageren. Zorg dat deze opvallend
aanwezig is op elke plaats waar dit nuttig is. Niets is gemakkelijker
voor een klant om direct "Ja" te klikken als men een leuk product ziet.
Met discrete reclamebanners kunnen niet alleen de nieuwste
producten op de onlineshop getoond worden. Ze zijn ook bijzonder
geschikt om continu een greep uit het assortiment naar voor te halen.
Zorg er wel voor dat ze de aandacht niet wegtrekken van de hoofdzaak van
een pagina. Ze mogen aanwezig zijn, maar discreet op de achtergrond.
Indien ze "random" ingesteld staan, krijgt de online consument nog de
indrukt dat het telkens om nieuwe producten gaat.
Klanten die dit product kochten, hadden ook interesse voor...
Dit kan worden gebruikt om gelijkaardige artikels aan te prijzen (b.v.
CD's, boeken, reizen, mode, ...) of om complementaire producten te
verkopen (b.v. handschoenen bij mutsen, handtassen bij schoenen,
assortiment boren bij boormachine, voorraad meel bij zelfbakovens, ...)
Amazon (www.amazon.com) in de Verenigde staten behaalde hierdoor uitstekende resultaten.
En het ultieme online reclamemiddel is natuurlijk een speciale actiepagina
instellen als landingspagina van uw online shop. Succes gegarandeerd
want werkelijk élke bezoeker ziet gewis hetgeen u hier aankondigt.
Onderzoek leert bovendien dat bijna niemand deze extra klik storend
vindt (blijft beperkt tot 1). Integendeel, meestal stelt men het
bijzonder op prijs om zo snel informatie te krijgen over promoties,
tijdelijke acties, voordelen, ... Op deze pagina kunnen bezoekers kiezen
om direct een bestelling te plaatsen of om verder te gaan naar de
eigenlijke webshop.
Bovenstaande commerciële functies hebben hun nut voldoende bewezen in de praktijk. Het is evident dat ze niet alleen gelden om bestaande onlineshops
te verbeteren. Ook nieuwe webshops kunnen er veel baat bij hebben
indien ze van de eerste keer worden ingebouwd. Zie ook artikel "Doeltreffende tips om bestaande webshops te verbeteren".
Wanneer heeft uw online shop onderhoud nodig?
Net zoals uw bedrijf steeds weer evolueert, veranderen ook uw klanten en hun koopgedrag continu. Daarom is het aangewezen om elke 6 maand de optimalisatie van uw onlineshop bij te werken (beperkte SEO).
De optimalisatie actueel houden, zorgt er voor dat de zoekmachines de
juiste zoekwoorden blijven herkennen. Het maakt dat uw webshop
gemakkelijker gevonden wordt en hoger wordt weergegeven in de
zoekresultaten op het internet.
Zeker elk jaar is een groot onderhoud nodig van een goede online
shop. Bij een grote SEO beurt kijken we niet allee naar het zoekgedrag
van uw bezoekers. We bekijken de trends, checken de links, schonen uw
databanken op en controleren alle functies op hun werking (zie ook
artikel: "Wat is een uitgebreide SEO"). Zo blijft uw webshop optimaal presteren op het internet en verhoogt het gebruikscomfort voor uw klanten.
Besluit.
Een aantal commerciële toepassingen en functies verbeteren direct de
prestaties van een webshop. Maar evengoed is een periodiek onderhoud
noodzakelijk om de verkopen op peil te houden en om snel nieuwe klanten
aan te trekken.
Voor meer informatie of voor een prijsofferte, contacteer 2Trees.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:bestaande webshop optimaliseren, bestaande webshop verbeteren, hoe webshop verbeteren, meer online verkopen, SEO voor webshops, tips voor webshops
07-09-2011
Doeltreffende tips om bestaande webshops te verbeteren.
Miljoenen mensen surfen op het internet
op zoek naar producten, diensten of leveranciers. Daarom is een webshop
altijd een goede beslissing. Maar niet elke online shop werkt even
goed. In twee artikels bespreken we een aantal heel doeltreffende tips
om nieuwe of bestaande webshops te verbeteren. Deze week het eerste
deel.
Waarom werkt niet elke webshop even goed? Er
kunnen een aantal redenen zijn waardoor een internetwinkel niet goed
presteert. Vaak ligt het aan de wijze waarop eigenaars omgaan met hun
online shop. Het is heel belangrijk dat men er op toeziet dat alle links
(ook de nieuwe) perfect werken, dat de beschrijving van de producten
commercieel doordacht zijn, dat de naam van de foto's
zoekmachinevriendelijk opgebouwd worden, enz. Een goede promotie om veel
mensen naar een online shop te lokken is eveneens belangrijk. Maar soms
is er meer aan de hand.
Naast een "gebrekkige" opbouw van de inhoud kan het minder presteren van een webshop ook technische of externe oorzaken
hebben. Laten we er van uitgaan dat het programma zelf perfect werkt,
dan kunnen concurrentie die recent een actievere online shop opstarten
uw resultaten ongunstig beïnvloeden. Of het niet actualiseren van de SEO
(zoekmachineoptimalisatie) kan er voor zorgen dat uw site niet meer zo
vlot wordt weergegeven. Dit kan het geval zijn indien nieuwe merken niet
worden toegevoegd aan uw bestaande SEO, "losse eindjes" niet worden
verwijderd uit databanken, enz. Een periodieke check-up van uw webshop is echt wel nodig (net zoals voor uw wagen).
Doeltreffende tips om bestaande webshops te verbeteren. Een
periodieke opfrissingsbeurt van de achtergrond (SEO, programma en
databanken) van uw webshop gebeurt best 1x per jaar. Dan zijn ook de
statistiekgegevens van uw bezoekers en hun surfgedrag bekend. Daarnaast
zijn er een aantal commerciële functies
(tools) die een gunstig effect hebben op zowel het aantal klanten als
de omzet per klant. In dit artikel krijgt u Doeltreffende tips om
bestaande webshops te verbeteren.
De "Nieuw op deze webshop"-box
is belangrijk om bestaande klanten regelmatig te laten terugkeren op uw
webshop. Natuurlijk kunt u het de mensen zelf laten uitzoeken. (Dan
zien ze meer van uw producten, nietwaar?) Maar veel beter is om
prominent een 3-tal "nieuwe" producten te tonen op de homepagina van uw
webshop. De meeste tools geven "random" artikels weer zodat de kans
groot is dat uw klanten telkens nieuwe zaken zien. De meeste klanten
kopen graag wat "nieuw" is.
"Like" of "+1" knoppen
bij de artikels zorgen er voor dat uw artikels (en webshop) via de
sociale media bekend worden. Facebook is een virtueel café waar 800
miljoen (!) mensen een profiel hebben. En Google is bij voorsprong de
belangrijkste zoekmachine / reclamekanaal op het internet. Logisch dat
beide platforms heel doeltreffend gebruikt kunnen worden voor het
promoten van uw producten of diensten. En een druk op een knop is
gemakkelijk.
Werk met een artikelrating
door uw kopers. Nog zo'n fantastisch middel. Het is nl. heel
overtuigend als andere mensen uw product aanbevelen door een score op 5
te geven. Bovendien leert onderzoek dat de meeste online kopers meer
vertrouwen hebben in "gerate" producten. Het neemt een psychologische
drempel weg.
Toon voor elk product een aantal gerelateerde artikels.
Er bestaan handige webshopfuncties die dit automatisch op uw webwinkel
voorzien. Logisch ook dat wie b.v. een digitale camera koopt, deze ook
graag beschermt met het juiste hoesje. En wie zou niet de gepaste
onderhoudskit bij een product kopen zodat dit langer meegaat? Het is
bewezen dat de omzet met gerelateerde artikels van 25 tot 33 % kan
stijgen.
Een spaarpuntenprogramma
is een stimulans om regelmatig producten aan te kopen. Maar het kan net
evengoed motiveren om nog dat extra artikel mee te bestellen om zo een
bepaalde drempel te behalen. Ook hier bestaan heel doeltreffende webshop
uitbreidingen zodat de punten of kortingen per aankoop automatisch
worden bijgehouden.
Deze tools zijn vaak winstbrengers voor een
online shop. Ze vergen slechts een eenmalige investering om de webshop
aan te passen en ze blijven jarenlang renderen. Het zijn vnl.
commerciële toepassingen die goed ingeburgerd zijn. Ze werken volgens de
principes die ook in een offline winkel heel renderend zijn. Hierdoor
komen ze vertrouwd en niet ergerend over bij de kopers.
Besluit. Een
goede webshop heeft nood aan periodiek nazicht. Minstens 1x per jaar
een technisch nazicht zorgt er voor dat de SEO actueel blijft. Om die
extra boost te geven op commercieel vlak kan uw webshop worden uitgerust
met een aantal goede verkoopfuncties. Voor meer informatie of voor een
vrijblijvende offerte, contacteer 2TREES.