Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    27-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uw zaak vindbaar maken voor smartphones.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sedert de opkomst van de iPhone gebruiken steeds meer mensen gebruiken smartphones. Dit gebeurt niet alleen voor zakelijke toepassingen. Ook in de vrije tijd zijn smartphones heel nuttig. Maar nog te weinig websites zijn aangepast voor mobiel internet. En daarvoor is de nieuwe iPhone MobileWeb website van 2TREES de oplossing.

    Waarom is een goede vindbaarheid voor iPhones belangrijk?

    Steeds meer mensen gebruiken een smartphone. Eerst voor bedrijfstoepassingen (checken e-mails, route opvragen, files nakijken, ...) maar nu ook privé. Wie b.v. snel wil controleren of een restaurant wel open is of de openingsuren nakijken van een winkel ondervindt snel het belang van vindbaar te zijn voor iPhones.

    Meestal is het geen probleem om online te geraken met een mobiele telefoon. Hét groot probleem is eigenlijk dat nog heel weinig gewone of KMO websites geschikt zijn om informatie te geven via de iPhone, Blackberry, HTC, Samsung of ander smartphonemerk. De vaakst voorkomende fouten zijn:

    • de gezochte website laadt erg, erg, erg traag in. Dat is normaal voor websites die ontwikkeld zijn om met een laptop, desktop of notebook gevonden te worden. Maar dat is wel heel ergerlijk voor een klant.
    • de pagina's zijn vrijwel onleesbaar doordat ze helemaal geen rekening houden met de leesgrootte van een smartphonescherm. U kunt wel scrollen tot uw vingernagels afgesleten zijn.
    • de belangrijkste informatie voor onderweg is daardoor heel moeilijk te vinden op een mobiele telefoon. Ook logisch want de gegevens zitten meestal weggestopt in de paginaopmaak voor grote schermen.
    • de meest nuttige links werken vaak helemaal niet. En zeker als dit over de telefoonnummer gaat, is het wel echt vervelend.

    Nog een bijkomend probleem is dat er niet echt een standaard is voor mobiele telefoonapparaten. U hebt de iPhone die met het Apple Operation System werkt. Maar daarnaast bestaat er ook nog BlackBerry, Symbian (Nokia), WebOS (hp), Windows Mobile, ... terwijl veruit de meeste smartphones met Android (Google software) draaien. Niet echt eenvoudig om Uw zaak vindbaar maken voor iPhones.

    Uw zaak vindbaar maken voor smartphones.

    Om de hoger beschreven problemen op te lossen en uw bedrijf, zaak of winkel snel en goed vindbaar te maken voor alle smartphones biedt 2TREES nu de iPhone infosite website aan. Deze iPhone website werkt samen (naast) uw gewone website. Uw website switcht automatisch naar de smartphone versie over bij zoekopdrachten via een iPhone, BlackBerry, HTC, Samsung of andere mobiele telefoon.

    Uw zaak vindbaar maken voor smartphones. is hiermee kinderspel. Alle bedrijfsinformatie die nuttig is voor mobiele consultaties staat netjes vermeld in 2 of 3 webpagina's die speciaal geschikt zijn om te bekijken met een smartphone. En heel belangrijk: deze smartphone website werkt met alle actuele besturingssystemen. Er zijn 2 versies beschikbaar:

    • MobileWeb2 - Op de homepagina staat uw logo, telefoonnummer (aanklikbaar om te bellen) en de navigatie. Op de contactpagina staan uw bedrijfsnaam, adres, openingsuren en een Google situatieplan. Kostprijs: 295 euro, excl. BTW.
    • MobileWeb3 - Naast bovenstaande homepagina en contactpagina heeft deze iPhone website een extra pagina voor een commerciële beschrijving (5 regels) over uw zaak, uw producten, merken, menu's, troeven of specialisaties. Zo weten mobiele klanten perfect wat u aanbiedt. Kostprijs: 395 euro, excl. BTW.

    Belangrijk: zowel voor de mobiele website met 2 en met 3 pagina's wordt de bestaande webiste aangepast met een verwijslink zodat de omschakeling automatisch gebeurt tussen de bedrijfswebsite (opzoeking met een gewone computer of laptop) en mobiele website (voor smartphonegebruik). En deze speciale mobiele website werkt natuurlijk op alle merken van smartphones.

    Besluit.

    Met steeds meer smartphones in gebruik is het een grote troef indien uw bedrijf of zaak ook met iPhones of andere mobiele telefoons vlot gevonden wordt. Meer informatie over deze speciale mobiele websites of voor bestellingen, neem contact op met 2TREES.


    27-09-2011 om 21:46 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:smartphone website, website iPhone, android website, iPhone website, blackberry website, mobiele website, mobiele websites, smartphones websites, website op smartphone
    21-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De voordelen van een online shop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Starten met een online shop is meestal een heel verstandige beslissing. Een webshop groeit na verloop van tijd vaak uit tot een echte winstmaker voor de handelaar. Maar ook de consument ervaart veel voordelen bij het online shoppen. In dit artikel gaan we dieper in op deze voordelen en tonen we hoe een online shop hierdoor meer winst kan opleveren voor de KMO of winkelier.

    Wat is e-commerce?
    Men spreekt van e-commerce van zodra er goederen of diensten via het internet worden gekocht of verkocht. Dat is dus iets ruimer dan alleen via een webshop producten verkopen. Ook indien men met een gewone website artikels kan bestellen, valt men onder de e-commerce wetgeving. Alle verkoop via het internet is dus aan wettelijke regels gebonden. En dat is belangrijk voor zowel de bescherming van de consument als voor de handelaar zelf.

    Deze wet op de internetverkoop legt enerzijds bepaalde regels op waaraan een website of webshop moet voldoen. Dit zijn vnl. een aantal verplichte vermeldingen die op een site moeten aanwezig zijn. Anderzijds zijn er
    een aantal vaste stappen die moeten gevolgd worden en speelt ook de wet mee die de bedenktijd en de sperperiode regelt. Daarom is het heel belangrijk om voor een online shop samen te werken met een webontwikkelaar die vertrouwd is met de e-commerce.

    De voordelen van een online shop.
    De voordelen van een online shop zijn tweeërlei. Aan de ene kant heeft de internetverkoop vaak een aantal bijzondere troeven voor de handelaar zelf. Zie o.a. het artikel "Waarom een webshop een goede beslissing is". Maar net evengoed is online shoppen voor de consument heel aangenaam en voordelig. En deze voordelen versterken het succes voor de handelaar zelf. Welke zijn nu De voordelen van een online shop voor de consument.
    • Vooreerst is online kopen heel gemakkelijk en comfortabel. Door het gebruik van snel internet zoals breedband of ADSL verbindingen is surfen werkelijk aangenaam. En nu met de doorbraak van de iPad en andere tablet computers wordt deze trend nog versterkt. Online kopen is een aangename bezigheid.
    • Via het internet is een groot productenaanbod beschikbaar met een paar muisklikken en zonder dat men zich moet verplaatsen. Tip: zorg dus dat er op uw webshop ook een ruime keuze verschillende producten per categorie zichtbaar is. Het gemak waarmee men verschillende producten kan zien speelt is een pluspunt voor de online verkoop.
    • Nog een voordeel is het gemak waarmee verschillende producten kunnen worden vergeleken via het internet. Enerzijds zijn er de vergelijkingssites om informatie te halen. Anderzijds wordt er snel tussen verschillende producten gesurft door de e-consumenten.
    • Ook een sterk voordeel: bij online aankopen zijn de aankoopprijzen meestal lager dan in een fysische winkel. Dat komt doordat de vaste kosten minder groot zijn. Maar ook de rotatie is vaak groter en de kans op winkeldochters kleiner. En dit werkt voordelig op de prijs.
    • En ten laatste is er het gemak waarmee kan besteld worden. Met een druk op de knop (belangrijk voor impulsaankopen!) koopt de e-klant via het internet producten of diensten. En zonder moeite wordt de bestelling een paar dagen aan de deur afgeleverd. Als dat niet gemakkelijk is.
    Besluit.
    Een online shop is een heel verstandige beslissing voor een KMO, handelaar of winkelier. Tegenwoordig bestaan er al professionele webshops aan heel interessante voorwaarden. Het is wel belangrijk om samen te werken met een goede webbouwer die onderlegd is in deze tak van internetverkoop. Zo bent u zeker dat uw webshop goed zal werken, volledig in orde is met de geldende wetgeving en dat uw consumenten online shoppen een aangename ervaring vinden.
    Meer informatie over een goede webshop en onze voorwaarden: contacteer nu 2Trees.

    21-09-2011 om 09:22 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:voordelen webshop, voordelen online shop, onlineshop, webshops, online shops, goede webshops, beste webshops, voordelen onlineshop winkelier, E-commerce, troeven webshop, troeven onlineshop
    14-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer goede tips om bestaande webshops te verbeteren.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het internet is een belangrijke bron voor miljoenen mensen om producten of diensten aan te kopen. Maar niet alle online shops halen een goed verkoopresultaat. Vorige week bespraken we Tips om een webshop te verbeteren. om bestaande webshops te verbeteren. Hier volgt een tweede serie van goede tips om meer online te verkopen.

    Meer goede tips om bestaande webshops te verbeteren.

    Consumenten moet u leiden. Ze wensen zekerheid, gerust gesteld worden en ze willen geholpen worden. Bij online verkoop is dit net zo. Hier volgen Meer goede tips om bestaande webshops te verbeteren.
    • Na enige tijd (vanaf een half jaar) beschikt u reeds over een schat aan waardevolle informatie. Dat haalt u uit het analyseprogramma van de bezoekers op uw webshop (zie artikel "Luister naar wat uw website u vertelt"). Het actualiseren van de SEO van uw online shop aan de hand van deze statistiekgegevens is onmisbaar om uw webshop bovenaan de zoekresultaten op het internet te houden.
    • Een Call to Action knop nodigt uw bezoekers direct uit om een bestelling te plaatsen of om te reageren. Zorg dat deze opvallend aanwezig is op elke plaats waar dit nuttig is. Niets is gemakkelijker voor een klant om direct "Ja" te klikken als men een leuk product ziet.
    • Met discrete reclamebanners kunnen niet alleen de nieuwste producten op de onlineshop getoond worden. Ze zijn ook bijzonder geschikt om continu een greep uit het assortiment naar voor te halen. Zorg er wel voor dat ze de aandacht niet wegtrekken van de hoofdzaak van een pagina. Ze mogen aanwezig zijn, maar discreet op de achtergrond. Indien ze "random" ingesteld staan, krijgt de online consument nog de indrukt dat het telkens om nieuwe producten gaat.
    • Klanten die dit product kochten, hadden ook interesse voor... Dit kan worden gebruikt om gelijkaardige artikels aan te prijzen (b.v. CD's, boeken, reizen, mode, ...) of om complementaire producten te verkopen (b.v. handschoenen bij mutsen, handtassen bij schoenen, assortiment boren bij boormachine, voorraad meel bij zelfbakovens, ...) Amazon (www.amazon.com) in de Verenigde staten behaalde hierdoor uitstekende resultaten.
    • En het ultieme online reclamemiddel is natuurlijk een speciale actiepagina instellen als landingspagina van uw online shop. Succes gegarandeerd want werkelijk élke bezoeker ziet gewis hetgeen u hier aankondigt. Onderzoek leert bovendien dat bijna niemand deze extra klik storend vindt (blijft beperkt tot 1). Integendeel, meestal stelt men het bijzonder op prijs om zo snel informatie te krijgen over promoties, tijdelijke acties, voordelen, ... Op deze pagina kunnen bezoekers kiezen om direct een bestelling te plaatsen of om verder te gaan naar de eigenlijke webshop.
    Bovenstaande commerciële functies hebben hun nut voldoende bewezen in de praktijk. Het is evident dat ze niet alleen gelden om bestaande onlineshops te verbeteren. Ook nieuwe webshops kunnen er veel baat bij hebben indien ze van de eerste keer worden ingebouwd. Zie ook artikel "Doeltreffende tips om bestaande webshops te verbeteren".

    Wanneer heeft uw online shop onderhoud nodig?
    Net zoals uw bedrijf steeds weer evolueert, veranderen ook uw klanten en hun koopgedrag continu. Daarom is het aangewezen om elke 6 maand de optimalisatie van uw onlineshop bij te werken (beperkte SEO). De optimalisatie actueel houden, zorgt er voor dat de zoekmachines de juiste zoekwoorden blijven herkennen. Het maakt dat uw webshop gemakkelijker gevonden wordt en hoger wordt weergegeven in de zoekresultaten op het internet.

    Zeker elk jaar is een groot onderhoud nodig van een goede online shop. Bij een grote SEO beurt kijken we niet allee naar het zoekgedrag van uw bezoekers. We bekijken de trends, checken de links, schonen uw databanken op en controleren alle functies op hun werking (zie ook artikel: "Wat is een uitgebreide SEO"). Zo blijft uw webshop optimaal presteren op het internet en verhoogt het gebruikscomfort voor uw klanten.

    Besluit.
    Een aantal commerciële toepassingen en functies verbeteren direct de prestaties van een webshop. Maar evengoed is een periodiek onderhoud noodzakelijk om de verkopen op peil te houden en om snel nieuwe klanten aan te trekken.
    Voor meer informatie of voor een prijsofferte, contacteer 2Trees.

    Patrick Puype - 2trees.be

    14-09-2011 om 09:58 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:bestaande webshop optimaliseren, bestaande webshop verbeteren, hoe webshop verbeteren, meer online verkopen, SEO voor webshops, tips voor webshops
    07-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doeltreffende tips om bestaande webshops te verbeteren.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Miljoenen mensen surfen op het internet op zoek naar producten, diensten of leveranciers. Daarom is een webshop altijd een goede beslissing. Maar niet elke online shop werkt even goed. In twee artikels bespreken we een aantal heel doeltreffende tips om nieuwe of bestaande webshops te verbeteren. Deze week het eerste deel.

    Waarom werkt niet elke webshop even goed?
    Er kunnen een aantal redenen zijn waardoor een internetwinkel niet goed presteert. Vaak ligt het aan de wijze waarop eigenaars omgaan met hun online shop. Het is heel belangrijk dat men er op toeziet dat alle links (ook de nieuwe) perfect werken, dat de beschrijving van de producten commercieel doordacht zijn, dat de naam van de foto's zoekmachinevriendelijk opgebouwd worden, enz. Een goede promotie om veel mensen naar een online shop te lokken is eveneens belangrijk. Maar soms is er meer aan de hand.

    Naast een "gebrekkige" opbouw van de inhoud kan het minder presteren van een webshop ook technische of externe oorzaken hebben. Laten we er van uitgaan dat het programma zelf perfect werkt, dan kunnen concurrentie die recent een actievere online shop opstarten uw resultaten ongunstig beïnvloeden. Of het niet actualiseren van de SEO (zoekmachineoptimalisatie) kan er voor zorgen dat uw site niet meer zo vlot wordt weergegeven. Dit kan het geval zijn indien nieuwe merken niet worden toegevoegd aan uw bestaande SEO, "losse eindjes" niet worden verwijderd uit databanken, enz. Een periodieke check-up van uw webshop is echt wel nodig (net zoals voor uw wagen).

    Doeltreffende tips om bestaande webshops te verbeteren.
    Een periodieke opfrissingsbeurt van de achtergrond (SEO, programma en databanken) van uw webshop gebeurt best 1x per jaar. Dan zijn ook de statistiekgegevens van uw bezoekers en hun surfgedrag bekend. Daarnaast zijn er een aantal commerciële functies (tools) die een gunstig effect hebben op zowel het aantal klanten als de omzet per klant. In dit artikel krijgt u Doeltreffende tips om bestaande webshops te verbeteren.
    • De "Nieuw op deze webshop"-box is belangrijk om bestaande klanten regelmatig te laten terugkeren op uw webshop. Natuurlijk kunt u het de mensen zelf laten uitzoeken. (Dan zien ze meer van uw producten, nietwaar?) Maar veel beter is om prominent een 3-tal "nieuwe" producten te tonen op de homepagina van uw webshop. De meeste tools geven "random" artikels weer zodat de kans groot is dat uw klanten telkens nieuwe zaken zien. De meeste klanten kopen graag wat "nieuw" is.
    • "Like" of "+1" knoppen bij de artikels zorgen er voor dat uw artikels (en webshop) via de sociale media bekend worden. Facebook is een virtueel café waar 800 miljoen (!) mensen een profiel hebben. En Google is bij voorsprong de belangrijkste zoekmachine / reclamekanaal op het internet. Logisch dat beide platforms heel doeltreffend gebruikt kunnen worden voor het promoten van uw producten of diensten. En een druk op een knop is gemakkelijk.
    • Werk met een artikelrating door uw kopers. Nog zo'n fantastisch middel. Het is nl. heel overtuigend als andere mensen uw product aanbevelen door een score op 5 te geven. Bovendien leert onderzoek dat de meeste online kopers meer vertrouwen hebben in "gerate" producten. Het neemt een psychologische drempel weg.
    • Toon voor elk product een aantal gerelateerde artikels. Er bestaan handige webshopfuncties die dit automatisch op uw webwinkel voorzien. Logisch ook dat wie b.v. een digitale camera koopt, deze ook graag beschermt met het juiste hoesje. En wie zou niet de gepaste onderhoudskit bij een product kopen zodat dit langer meegaat? Het is bewezen dat de omzet met gerelateerde artikels van 25 tot 33 % kan stijgen.
    • Een spaarpuntenprogramma is een stimulans om regelmatig producten aan te kopen. Maar het kan net evengoed motiveren om nog dat extra artikel mee te bestellen om zo een bepaalde drempel te behalen. Ook hier bestaan heel doeltreffende webshop uitbreidingen zodat de punten of kortingen per aankoop automatisch worden bijgehouden.
    Deze tools zijn vaak winstbrengers voor een online shop. Ze vergen slechts een eenmalige investering om de webshop aan te passen en ze blijven jarenlang renderen. Het zijn vnl. commerciële toepassingen die goed ingeburgerd zijn. Ze werken volgens de principes die ook in een offline winkel heel renderend zijn. Hierdoor komen ze vertrouwd en niet ergerend over bij de kopers.

    Besluit.
    Een goede webshop heeft nood aan periodiek nazicht. Minstens 1x per jaar een technisch nazicht zorgt er voor dat de SEO actueel blijft. Om die extra boost te geven op commercieel vlak kan uw webshop worden uitgerust met een aantal goede verkoopfuncties. Voor meer informatie of voor een vrijblijvende offerte, contacteer 2TREES.

    07-09-2011 om 19:09 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:SEO voor webshops, bestaande webshop optimaliseren, bestaande webshop verbeteren, meer online verkopen, hoe webshop verbeteren, tips voor webshops



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs