Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    31-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een website als turbo voor je promotieactie.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een goede website is prima. Daar moet je zeker je voordeel mee kunnen doen. Maar al te vaak stellen we vast dat, eenmaal ze is afgewerkt, veel mensen ze prompt "vergeten". Ze ziet er mooi uit en is te vinden via zoekmachines. That's it? Niet helemaal. Hoe meer je er zelf mee werkt, hoe beter een website rendeert. Hier volgen een aantal goede tips om het verschil te maken.

    Hoe haal je meer uit een website?

    Boeiende vraag. Daar gaat zeker een beetje tijd over heen. De best werkende websites zijn deze die enerzijds veel worden bezocht, én herbezocht, door klanten en prospecten. En anderzijds zorgt een goede website ook constant voor nieuwe e-mailadressen zodat je beter en bij meer mensen reclame kunt maken. Zoals je weet, e-mailadressen zijn goud waard voor e-commerce.

    Beide zaken, hoog bezoekersaantal en nieuwe e-mailadressen krijg je maar als je zelf voortdurend je website betrekt bij je eigen acties en promoties. Het enige dat je moet doen is er tijdig op denken en een commercieel ingestelde webbouwer onder de arm nemen.

    Een website als extra troef gebruiken.

    Een website is een unieke troef voor een zaak. Het maakt dat je reclame permanent kan gezien worden via het internet. Het toont je producten, diensten, sterke punten en troeven. Bovendien kun je er een schat aan informatie door bekomen. Maar je scoort beter als je je consumenten een handje helpt. Staan er binnenkort opendeurdagen of een promotieactie op stapel? Dan moet je zeker eens denken om je website als "turbo" in te schakelen.

    a) Zet een extra landingspagina als reclame voor je homepagina.

    De home is de pagina waar je op toe komt als je je domeinnaam intypt in een browser. Dat is een heel belangrijke plaats omdat iedereen deze ziet. Om een nieuwe actie met slaande trom aan te kondigen, kun je een speciale reclamepagina maken en deze voor de homepagina van je website plaatsen. Dan komen je bezoekers eerst op deze reclamepagina terecht en van daar surfen ze door naar je eigenlijke home pagina.

    Deze reclame-landingspagina (ook wel 0-pagina genoemd) is eigenlijk een E-advertentie of een E-flyer waar je komende actie aantrekkelijk en commercieel wordt aangekondigd. Beschrijf klaar en duidelijk de voordelen van de actie, de periode waarin ze geldt en geef duidelijk aan waar men kan klikken om meer informatie te lezen. Een goede 0-pagina stimuleert de bezoekers om direct meer informatie te halen en om gebruik te maken van je actie. Het grote voordeel is ook dat werkelijk iedereen je aankondiging zal zien. Men kan er niet naast kijken.

    b) Laat een reclamebanner lopen op je eigen website.

    Eenmaal men de reclame-landingspagina verlaten heeft, is de boodschap ook weg. Dan primeert de overige inhoud van je website. Om te vermijden dat de komende actie te snel uit de aandacht van de bezoeker verdwijnt, kan een toffe reclamebanner worden geplaatst op de eigen website. Deze reclamebanner blijft terug altijd zichtbaar tijdens het surfen en laat de bezoekers op het even welk moment doorklikken naar de speciale pagina waar de actie in detail wordt uitgelegd.

    Niet alleen blijft je reclame zo tijdens gans het bezoek zichtbaar, ook indien men tijdens het surfen plots interesse krijgt, kan men zo tot bij de informatie doorklikken. Bovendien kan een banner echt attractief en dynamisch gemaakt worden, zodat deze onbewust maar onvermijdelijk de aandacht trekt.

    c) Een extra voordeel voor wie je website bezoekt én dit bewijst.

    Een van de constante verzuchtingen van een goede website is om permanent e-mailadressen te verzamelen. Als je een promotieactie uitvoert, heb je een uniek voordeel. Spontane bezoekers aan je site kun je stimuleren om hun naam en e-mailadres achter te laten in ruil voor een extra voordeel. Geef b.v. 10 % extra korting, of een nuttig accessoire of een exclusief hebbeding gratis voor wie deze gegevens ingeeft op je website. Als je dit mailadres hebt, kun je gemakkelijk een (automatische) mail terugsturen met de extra kortingsbon of de voucher voor het promotievoordeel. Maar het belangrijkste is wel dat je zo een bestand nieuwe adressen verzamelt, waar je natuurlijk later weer promotie kan bij maken.

    d) Een speciale actie vraagt een speciale actiepagina.

    Meestal is het stramien van een doeltreffende website vast bepaald. Alles komt er op voor en de informatie heeft ook een vaste plaats. Het is nooit aangewezen om dit stramien overhoop te halen om een tijdelijke actie in vedette te stellen. Het is beter om een nieuwe, speciale actiepagina te maken om de komende promotieactie in detail te beschrijven. Deze extra pagina wordt natuurlijk uitgevoerd in de stijl van uw website, maar bevat de uitgebreide informatie over de actie. Eventueel aangevuld met foto's, schema's, beelden van vorige acties, getuigenissen van tevreden klanten, enz.

    Deze speciale actiepagina wordt tijdelijk aan je website aangekoppeld. Naast de detailinformatie kan de bezoeker er kiezen om hier direct in te gaan op het aanbod, of om terug te gaan naar de hoofdsite. Na afloop van de actie wordt de promotietekst even vervangen door sfeerbeelden van de actie of de resultaten in woord en grafiek. En na een maandje wordt ze terug gedesactiveerd totdat er later een nieuwe actie aankomt.

    e) De Tell-A-Friendactie: laat je klanten nieuwe klanten werven.

    Voortbouwend op het marketingprincipe "van horen zeggen is de beste reclame" is de Tell A Friendactie een heel sterke internetreclamevorm. Mensen bevelen nl. maar iemand aan als ze én overtuigd zijn van de kennis, én zelf heel tevreden zijn. Als je dus van je vriend(in), familielid, kennis, collega, enz. een adresje krijgt, dan vertrouw je dit zonder meer als start. Daarom is het heel sterk om ook voor internetreclame je klanten in te schakelen.

    Dit kan via een toffe Tell-A-Friendactie waarbij zowel diegene die je aanbeveelt een voordeel krijgt, zowel als degene die de aanbeveling krijgt. De truc zit hier in dat, als je dit alles via je website stuurt, je automatisch aan een heleboel nieuwe mailadressen geraakt van mensen die hoogstwaarschijnlijk interesse hebben voor je zaak, producten of diensten. Als dat niet mooi is.

    Een mooie website hebben is leuk. Maar door je website doeltreffend in te schakelen bij je acties laat je ze effectief beter renderen. Elk bedrijf of zaak is anders. Net zoals geen twee promotieacties gelijk zijn. Daarom is het zeker aangewezen om bij de voorbereiding van je acties ook een goede webadviseur te betrekken. Je kunt maar best alle goede ideeën gebruiken om tot succes te komen.

    Doeltreffende reclame via het internet is gespecialiseerd werk en vergt echt wel kennis van zaken. Daarom, plan je in de komende tijd een eigen promotie- of verkoopactie en je hebt een eigen website? Hou je b.v. opendeurdagen, promoot je nieuwe producten of diensten, of neem je deel aan een handelsbeurs? Neem nu even met ons contact op en we kijken samen hoe we maximaal voordeel kunnen halen uit het internet.

    2TREES
    is de specialist in doeltreffende en betaalbare internetreclame voor KMO s, zelfstandigen en vrije beroepen. Voor professionele websites of webshops kan je een beroep op ons doen, maar ook voor nieuwsbrieven, pers- en klantenacties, internetwedstrijden, verkoopacties, enz. Neem gerust met ons contact op www.2trees.be.

    31-03-2009 om 11:55 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:E-commerce, e-promotie, internetreclame, tell a friendactie, Tall-A-Friendactie, websitereclame
    26-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een goede domeinnaam kiezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een goede domeinnaam is belangrijk omdat het helpt om je website of webshop sneller bekend te maken en veel bezoekers aan te trekken. De beste domeinnamen lijken logisch, liggen goed in het geheugen en zijn gemakkelijk om in te typen. Toch moet je het belang ook niet overdrijven. Een domeinnaam is maar een naam en kan bekend gemaakt worden. Maar hoe beter doordacht, hoe meer je website of webshop een streepje voor heeft. Hier volgen enkele tips om een goede domeinnaam te kiezen.

    1. Zoek de beste naam en koop ze.

    Bij de zoektocht naar een geschikte naam voor je nieuwe website of webshop begin je automatisch bij je firmanaam of eigen naam. De meeste mensen nemen immers spontaan aan dat www.jenaam.xx ook de naam van je website is. In bepaalde gevallen is het aangewezen om je productnaam of je belangrijkste dienst te nemen als domeinnaam.

    Een goede regel is om even na te denken wat de mensen zullen intypen in zoekmachines om je te vinden. Als je productnaam belangrijker is dan je eigen naam moet je deze kiezen. Het resultaat primeert immers steeds boven de show. De beste domeinnaam moet wel voldoen aan drie criteria, nl. ze komt heel logisch over, blijft goed in het geheugen hangen en kan gemakkelijk en foutloos worden ingetypt.

    2. Kijk steeds na of je domeinnaam nog vrij is.

    Van zodra je een naam gekozen hebt, kijk je best of deze nog vrij is. Maak niet de fout om gewoon www.jegekozennaam.be in je browser te typen. Veel domeinnamen zijn immers wel vastgelegd, maar nog niet actief in gebruik. Soms reserveren bedrijven ook bepaalde namen om te vermijden dat de concurrentie ze kan gebruiken.

    Check de status bij voorkeur bij de site van DNS, de officiële Belgische regulator voor de domeinnamen. Dit doe je door naar www.dns.be te surfen en in het vak rechts bovenaan de gewenste domeinnaam in te geven (zonder www en .be). Je ziet er direct of je deze nog vrij is of eventueel wie ze in eigendom heeft.

    3.Welk achtervoegsel neem je best?

    Leef en werk je in België, denk dan automatisch eerst aan een .be registratie. De meeste mensen nemen automatisch aan dat je naam in België door .be gevolgd wordt. Dat wekt ook meer vertrouwen dan bijvoorbeeld een .cz of .ae extensie. In het professioneel zakenleven ben je niet veel met zo'n exotische achtervoegsels.

    Is de .be registratie niet meer mogelijk, en je gebruikt je website voor commerciële doeleinden, dan is een .com een heel goede tweede keuze. Soms kan een .com extensie ook beter zijn, b.v. als je vooral met Engelstalige landen zaken doet.

    Heb je een paar hoofdmarkten (landen) waar je actief bent, kijk dan even om je naam met meerdere achtervoegsels vast te leggen. Er spelen nl. wat chauvinistische trekjes bij de mensen want hun voorkeur gaat meestal automatisch uit naar websites die de eigen landcode dragen. En dat stukje vertrouwen is heel dankbaar meegenomen voor je bedrijf.

    4. Werken aliassen namen ook goed?

    Indien de naam van je eerste keuze niet meer vrij is, moet je vanzelfsprekend voor een alternatieve naam kiezen. Soms kun je je redden door ergens in de naam een tussenstreepje toe te voegen. Maar vaak ook niet.

    Naast je eigen naam of firmanaam kan je ervoor kiezen om een activiteitgebonden naam te registreren. Bijvoorbeeld www.snelgeld.be of www.invertrouwen.be kan heel doeltreffend zijn voor een kredietverstrekker. Of www.primasite.be voor een webbouwer.

    Nog andere mogelijkheden zijn de merknamen die je voert gebruiken. Als je zelf producent bent, is er meestal niets aan de hand. Maar als je deze producten of diensten betrekt van een leverancier kijk je best eerst even na of je deze naam of terminologie vrij mag gebruiken. Eventuele problemen voorkomen is altijd beter dan achteraf reddingsoperaties te moeten doen.

    5. Wel of niet een koppelteken gebruiken?

    Er bestaat geen wetenschappelijk bewijs voor of tegen het tussenstreepje in een naam. Soms is het aangewezen om er eentje te gebruiken, b.v. als reddingsmiddel om een niet-vrije domeinnaam toch te kunnen gebruiken, of om de leesbaarheid (duidelijkheid) te bevorderen. Laat dat laatste het criterium zijn. Als je er beter door herinnerd wordt, gebruik er dan eentje. Voor wie typt zal dat ene letterteken niet de wereld van verschil uitmaken.

    6. Een bestaande domeinnaam overkopen.

    Het gebeurt regelmatig dat domeinnamen wel door iemand aangekocht zijn, maar niet in gebruik. Dat kan zijn omdat het "populaire" zoekwoorden zijn, of heel typerend voor een merk of branche, of ook omdat de eigenaar ze registreerde om ze met winst te kunnen doorverkopen. Als je ziet dat je gewenste domeinnaam geregistreerd staat, maar je vindt geen actieve website terug op dit adres, durf gerust contact op te nemen met de eigenaar. Misschien kun je tegen een betaalbare prijs de naam van je eerste keuze overkopen.

    In bepaalde omstandigheden kun je een domeinnaam gerechterlijk opeisen. Als het je hoofdactiviteit typeert en de eigenaar maakt er geen of oneigenlijk gebruik van, dan is het mogelijk om klacht neer te leggen en een procedure op te starten om deze naam weer vrij te krijgen. Meer informatie kan je bekomen via DNS (www.dns.be).

    7. Rekening houden met typ- en spellingsfouten.

    Het kan slim zijn om, naast je domeinnaam met normale schrijfwijze, ook de namen met vaak voorkomende typ- of spellingsfouten actief te maken met een doorverwijzing naar je hoofdsite. Bezit je b.v. www.mammoet.be, dan kan het aangewezen zijn om ook www.mamoet.be te gebruiken. Hierdoor maak je je hoofdsite gemakkelijker bereikbaar voor het publiek en mag je iets meer bezoekers verwachten.

    Nog een tip, zelfs als je er niets mee doet dan nog kan je kiezen om een aantal populaire varianten op je naam vast te leggen. Gewoon om te vermijden dat je voornaamste concurrenten er beslag op leggen, of ook nog om ze actief te stellen en naar je hoofdsite door te verwijzen. Er zijn zelfs individuen die bepaalde "bloopers" registeren en er een reclamepagina van maken. Een voorbeeld hiervan is www.gooogle.be.

    8. Speciale (tijdelijke) actie-namen.

    Als je eenmalig een grote promotieactie zal uitvoeren, of als je dezelfde actie een aantal maal herhaalt, is het tof om een speciale "actie-URL" in het leven te roepen. Stel dat je elk jaar je opendeurweekend combineert met een reclameactie die "de dolle dagen" noemt. Wat belet er je dan om www.dedolledagen.be in het leven te roepen en hier je speciale acties in detail aan te kondigen? Met deze variant kan je mooi spelen op marketingvlak zodat je je succes kunt versterken.

    En na de actie laat je deze naam natuurlijk actief, want een aantal mensen kennen hem. In de maanden dat deze actie niet meer loopt kun je er ofwel verwijzen naar een volgende, nieuwe campagne ofwel een redirect (doorverwijzing) installeren terug naar je hoofdsite. En op gestelde tijden koppel je deze naam weer los van je eigen site om er de volgende promotieacie mee te voeren.

    9. Eenmaal gekozen, blijf dan je naam trouw.

    Het is een vaak voorkomende fout is te denken dat je domeinnaam de oorzaak is van een minder goed scorende website of webshop. Een domeinnaam is maar een naam, niets meer en niets minder. Steek daarom echt wat tijd in het vinden van een goede URL en blijf daarna je gekozen naam trouw. Hou er rekening mee dat, eenmaal je gestart bent met een naam, deze in een aantal voorkeurslijstjes, adressenboeken of bladwijzerlijsten terecht komt. Zelfs al houden er maar twintig mensen je websiteadres bij, dan nog is het voor je zaak commercieel slecht als iemand plots het bericht "onvindbaar" ziet bij het surfen.

    Het is veel belangrijker om achteraf bij je gekozen naam te blijven en tijd en inspanning te steken om je naamsbekendheid te verbeteren. En daar kun je aan bouwen. Denk er gewoon even aan wie tien jaar terug een naam als Google kende. En op deze korte tijd is het uitgegroeid tot een begrip en zelfs een woord waar er een betekenis achter zit.

    Blijkt er uit de praktijk dat je toch echt fout hebt gekozen, dan kan je overwegen om een nieuwe naam te nemen. Doe dit wel zo snel mogelijk (want elke dag kan er een nieuwe persoon je ontdekken) en doe dit ook maar 1 maal. Een tweede kans is nog acceptabel voor de mensen, maar teveel van naam wijzigen neigt eerder naar wispelturigheid dan naar stabiliteit. Hou steeds de vuistregel voor ogen dat een vlot werkende foute naam steeds te verkiezen is boven een slecht presterende correcte naam.

    10. Blijf constant werken aan je naambekendheid.

    En eenmaal je een naam gekozen hebt, deze vastgelegd is en je website online staat, gelden de algemene regels van de reclame. Maak je naam tot een begrip door ze systematisch, continu en herhaaldelijk te vernoemen. Hoe meer je reclame maakt met je websiteadres, hoe beter ze in het geheugen van de mensen verankerd wordt, hoe gemakkelijker ze herinnerd wordt en hoe bekender ze wordt. Zorg dat je domeinnaam uitgroeit tot een begrip. En hierover vindt je een aantal andere artikels op deze blog.

    Een goede domeinnaam is een belangrijk element om van je website of webshop een succes te maken. Het is niet het enige maar wel een voornaam hulpmiddel. Steek daarom de nodige tijd in het vinden van een goede domeinnaam en doe het ernstig en bestudeerd. En kom je er zelf niet uit, vraag gerust professioneel advies aan je webbouwer.

    Wil je meer weten over goede, betaalbare websites en KMO-webshops of wil je gewoon een extra opinie over je domeinnaam vooraleer je ze registreert, neem dan vrijblijvend met ons contact op.

    26-03-2009 om 05:04 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:domeinnaam, domeinnaam kiezen, goede domeinnaam, url, websiteadres, webadres, web-adres, website-adres, domein kiezen
    18-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2TREES krijgt Unizo E-commerce diploma.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eén op drie Europeanen kocht in 2008 producten of diensten op het internet. Vooral in Denemarken (59 %), Groot-Brittannië (57 %) en in Nederland (56 %) is het online shoppen goed ingeburgerd. België met 21 % heeft een achterstand op te halen. Daar wil Unizo iets aan doen met het Unizo E-commercelabel.

    Wat is het Unizo E-commercelabel?


    Dit E-commercelabel is niets minder of meer dan een kwaliteitsgarantie voor de handelaar en voor de webshop zodat de klanten weten dat ze in vertrouwen kunnen aankopen. In de actuele internetwereld, waar -spijtig genoeg- nog al te vaak "cowboys" en malafide personen actief zijn, is dit kwaliteitslabel beslist een pluspunt.
    Amper 4 procent van de Vlaamse ondernemers biedt de klanten een waterdichte online verkoop, inclusief betaalmogelijkheden, aan via de eigen website. Dit blijkt uit een Unizo onderzoek.

    Om ondernemers te stimuleren om hun online verkopen op een veilige, klantvriendelijke manier te laten verlopen, ontwikkelde Unizo een E-commerce audit. Webshops die beantwoorden aan de wettelijke vereisten en die voldoen aan de voorwaarden van gebruiksgemak en veiligheid, kunnen het Unizo E-commercelabel aanvragen. Unizo voert dan in alle objectiviteit een audit door van de internetwinkel en wie slaagt mag het Unizo kwaliteitslabel op de site plaatsen. Dit betekent een kwaliteitsgarantie en geruststelling voor de kopers.


    Wat betekent het Unizo E-commercelabel voor een webshop?

    Het E-commercelabel garandeert een aantal heel belangrijke factoren aan de kopers op deze webshop. Het verzekert consumenten dat deze site correcte en volledige informatie over het bedrijf en de ondernemer achter de site bevat. Ook dat de prijzen van de goederen of diensten, eventuele bijkomende leveringskosten, betalingsmogelijkheden en -voorwaarden en annulatiekosten ondubbelzinnig vermeld staan op de site. En nog dat bij online bestellingen of aankopen de koper een bevestiging van zijn order met daarop alle gegevens van de transactie ter controle ontvangt. En dat de online betalingen er gebeuren via een erkende payment service provider.

    Hiermee garandeert het Unizo E-commercelabel de essentie van een veilige en betrouwbare aankoop op een webshop. Het levert zo het nodige vertrouwen om nieuwe online klanten de zekerheid te bieden om voor jouw webshop te kiezen. Ze zijn immers zeker dat je een bonafide handelaar bent en dat je webshop te vertrouwen is. Dit is ongetwijfeld een groot pluspunt voor wie zijn internetwinkel succesvol wil ontwikkelen.

    2TREES behaalt het Unizo E-commerce diploma.

    Omdat wij ervan overtuigd zijn dat een gecertifieerde webshop sterk bijdraagt in het stijgend succes van online verkopen, volgden Ann en Patrick van 2TREES vorig jaar met succes de Unizo E-commerce opleiding. Door deze opleiding kunnen wij de garantie bieden dat de webshops die 2TREES ontwikkelt betrouwbaar en veilig zijn. Dit is belangrijk voor onze klanten.

    Zelfs al vragen zij het Unizo E-commercelabel niet aan van bij het begin, de zekerheid dat hun webshop in regel is met de objectieve criteria voor goede online verkoop is een extra troef.
    Het feit dat 2TREES webshops ten alle tijde het Unizo E-commercelabel kunnen aanvragen, én zullen behalen, is een pluspunt voor de handelaars. Wij passen nl. altijd de Unizo richtlijnen toe voor betrouwbare en veilige online verkopen. Dit komt ook tot uiting in het ontwerp en uitzicht van de 2TREES webshops. En dat wordt dan terug snel opgemerkt door de internetbezoekers die snel hun vertrouwen geven en overgaan tot aankopen.

    2TREES is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO's, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Heb je interesse in een goede website, een professionele webshop of heel doeltreffende en betaalbare e-promotie, neem gerust met ons contact op.

    18-03-2009 om 16:04 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:online verkoop, webshop, webwinkel, internetwinkel, online shop, webverkoop, Unizo E-commerce, Unizo E-commercelabel
    12-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2TREES partner Unizo clubkaartactie 2009.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen UNIZO Noord-West-Vlaanderen start vanaf 10 maart 2009 met een nieuwe voordelenformule voor UNIZO-leden. Elk UNIZO lid kan op vertoon van zijn UNIZO - ondernemerspas bij tal van andere UNIZO-leden uit de regio Noord-West-Vlaanderen vaste kortingen krijgen. Die kortingen zijn er zowel op typische consumentenproducten als puur Business tot Business. De voordelen zijn voorlopig geldig tot eind 2009.

    De deelnemende bedrijven kun je bekijken op de UNIZO website, waar een korte beschrijving van hun producten of activiteit is vermeld en een link naar de eigen website. Uiteraard is er ook het ledenvoordeel vermeld. Hiermee worden minimum 5000 andere UNIZO-leden bereikt.

    2TREES neemt ook deel aan deze Unizo Clubkaartactie. Hierdoor bekomen leden van Unizo Noord-West-Vlaanderen op vertoon van een geldige Unizo-lidkaart 10 % korting op alle bestellingen in 2009 (niet geldig op kosten van derden of onderhoud van websites of webshops).

    Meer informatie over het specifieke aanbod voor internetreclame voor KMO's en zelfstandigen, de mogelijkheden en de kostprijs, kan je nakijken op www.2trees.be, of neem vrijblijvend met ons contact op.

    12-03-2009 om 15:19 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Unizo, unizo clubkaart, unizo kortingactie, unizo ledenvoordelen, unizo noord-west-vlaanderen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2TREES behaalt erkenning Ogone gecertifieerde partner.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ogone is een van de belangrijkste Payment Service Providers in België. Voor E-commerce toepassingen zorgen zij dat betalingen via het internet op een veilige, zekere manier kunnen verlopen. Daarom zijn zij een onmisbare schakel bij het online verkopen van producten of diensten.

    Wat is een Payment Service Provider?

    Ogone is een van de voornaamste Europese leveranciers van betalingsdiensten met meer dan 18.000 klanten in 35 landen. Ze leveren verschillende oplossingen voor het realiseren van elektronische betalingen op diverse gebieden, zoals e-commerce, ticketing, call centers of hotelwezen. Daarbij gaat het evengoed om business-to-consumer oplossingen, als om business-to-business (aankoopkaarten). Het dienstenaanbod van Ogone is één van de meest volledige van het moment, dankzij uitgebreide transactionele- en back-office functies.

    2TREES behaalt erkenning als Ogone gecertifieerde partner.

    Ogone werkt samen met een netwerk van gecertificeerde webdesign agentschappen om zo handelaars te helpen bij het creeëren van een veilig platform voor betalingen bij e-Commerce projecten. ‘Certified Ogone Solution Providers’ hebben met succes een opleiding bij Ogone gevolgd en hebben bewezen, aan de hand van verschillende projecten, dat ze bekwaam zijn om de Ogone betaaloplossingen te installeren.

    Door het behalen van deze Ogone erkenning zijn onze klanten verzekerd van een professionele ondersteuning voor de online betalingen van hun online verkopen. Hierdoor verhoogt 2TREES haar dienstverlening aan haar klanten omdat zij in de toekomst als Ogone partner over de volgende extra voordelen beschikt:

    a) De opleiding voor partners leert ons de verschillende mogelijkheden van de Ogone producten die de klanten kunnen gebruiken voor hun online verkoop. Afhankelijk van de wijze waarop ze werken, kunnen andere toepassingen worden geactiveerd. Om tot het beste resultaat te komen, kunnen deze betalingsinstellingen zelfs per land verschillen. 2TREES leerde de verschillende mogelijkheden kennen en werd opgeleid om de instellingen en de activatie correct te laten gebeuren.

    b) Als Ogone partner kunnen wij permanent beroep doen op de Ogone helpdesk van specialisten om een bepaalde zaak te bespreken en om de beste oplossing te zoeken. Dit maakt dat onze expertise als webbouwer, gekoppeld aan deze van Ogone, ook op het vlak van online betalingen de meest geschikte formules kunnen gebruiken voor onze webshops.

    c) Door de erkenning als Certified Ogone Solution Provider (COSP) worden wij permanent geïnformeerd over eventuele nieuwe producten voor het veilig en bedrijfszeker betalen via het internet. Ogone past haar eigen producten constant aan de wensen van de gebruikers aan. Om de meest efficiënte en bedrijfszekere betaalsystemen in de toekomst te kunnen blijven aanbieden is deze erkenning van groot belang voor ons bedrijf.

    d) Als COSP beschikken wij over een interne Ogone contactpersoon waarop we beroep kunnen doen voor speciale vragen of wensen van onze klanten. Zo kunnen we, in extreme gevallen, zelfs heel speciale oplossingen op maat uitwerken voor specifieke gevallen.

    e) Als Ogone Certified Partner blijft 2TREES ook in de toekomst op de hoogte van de meest recente toepassingen en reglementeringen voor veilige en betrouwbare online betalingen. Er worden immers periodiek opleidingen en bijscholingen georganiseerd, zodat onze kennis steeds actueel blijft.

    De erkenning door Ogone als gecertifieerde partner betekent voor 2TREES een nieuwe, belangrijke stap in haar verdere groei. Door ons te verzekeren van stabiele, betrouwbare partners zorgen wij dat ook KMO's en zelfstandigen steeds over de beste oplossingen in de markt kunnen beschikken. En zeker als het over betalingen gaat, neem je als bedrijfsleider liefst zo weinig mogelijk risico's.

    Meer informatie over de verschillende betalingsmogelijkheden voor online verkopen in binnen- en buitenland vind je op www.2trees.be, of neem gerust even met ons contact op.

    12-03-2009 om 06:45 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:betalen via het internet, E-commerce, Ogone, Ogone partner, online betaling
    04-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een krachtige webshop in vijf stappen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het internet is tegenwoordig een onmisbaar onderdeel van de moderne bedrijfsvoering. Een goede website trekt de aandacht van de mensen op je zaak en op je producten of diensten. Promotie voeren via het internet gaat veel sneller, goedkoper en doelgerichter. Maar wie het maximum uit het internet wil halen denkt al gauw ook aan online verkopen. Maar hoe begin je daar aan. Hier volgt een praktische handleiding in vijf stappen:

    Stap 1: Een goede voorbereiding vormt de basis voor je webshop.

    Tot de voorbereiding behoort alles wat je toelaat om een performante online shop te bouwen. Eerst en vooral moet je eens goed onder elkaar zetten wat jij met de webshop wilt doen. Het is niet zo dat online verkoop enkel goed gaat voor boeken, video's, CD"s, reizen en elektronica. Je kunt nagenoeg alles online verhandelen, zelfs reservaties van diensten, boekingen van afspraken of inschrijvingen voor programma's, enz. kunnen perfect online gebeuren. Alleen is dit vooraf wel essentieel om weten voor je webbouwer.

    De voorbereiding bestaat uit 3 grote blokken. Vooreerst alles wat verband houdt met je producten en klanten die je wilt verkopen, tweedens de zaken die je eigen, interne organisatie aangaan en ten derde alles rond je bedrijfsvoering en promotie van de webshop.

    a) Je producten en klanten.
    Hier zoek je de antwoorden op welke artikels / diensten wil ik online aanbieden. Wie zijn mijn klanten. Hoe verlopen de aankopen? Wat moet er gebeuren opdat klanten kunnen bestellen? Hoe verlopen de leveringen? En de betalingen?

    b) Je interne organisatie.
    Nu denk je even op de manier waarop je online verkoop zal ingecorporeerd worden in je zaak. Verkoop je enkel online of is het een uitbreiding van de bestaande desk-verkoop? Gebeurt de webverkoop door een speciale verantwoordelijke of moeten alle personeelsleden deze verkopen kunenn behandelen. Kunnen dezelfde producten ter zelfde tijd online en in je bedrijf worden verkocht?

    c) Bedrijfsvoering en promotie.
    Hier zet je volgende zaken onder elkaar: welk budget maak ik vrij voor het bouwen van de online shop? Hoe promoot ik mijn webshop en hoeveel geld voorzie ik hiervoor? Wie contacteer ik om mijn online shop te bouwen? En wie onderhoudt de webshop na het opstarten?

    Tenslotte kijk je even rond op het internet of er webwinkels zijn die je bijzonder aanstaan. Met deze en de bovenstaande informatie ga je over tot het zoeken van een vakkundige webbouwer, liefst iemand die daadwerkelijk ervaring heeft met het bouwen van een online shop.

    Stap 2: Het bouwen van je online shop.

    Met de bovenstaande gegevens gaat je webbouwer nu aan de slag om een goede lay-out te zoeken voor je webshop. Technisch wordt de structuur zo opgebouwd dat je later niet direct geblokkeerd wordt als er een nieuw product bijkomt. Of als er een uitbreiding van je activiteiten gebeurt. Het internetbedrijf van je keuze bouwt je webshop uit drie grote brokken: het online winkelgedeelte waar je klanten terecht komen om te shoppen, de back-office die enkel toegankelijk is voor jou en waar de "administratie" gebeurt van je online winkel en de betaalmodule waarmee je klanten op een veilige manier hun aankopen regelen.

    Zelf heb je in deze tweede fase werk met het zoeken en vastleggen van een goede naam voor je webshop en met het verzamelen van alle gegevens die je moet toelaten om je producten of diensten op te bouwen in je nieuwe internetstore. Meestal neem je contact met je leveranciers en vraagt hen CD's met foto's van je artikels; je zoekt goede, kernachtige en duidelijke beschrijvingen van je producten of diensten; je schrijft of werkt de historiek van je bedrijf bij; contacteert je partners die voor de (veilige) betaling op je shop moeten instaan, enz. Met andere woorden, je verzamelt alle informatie die je nodig hebt in fase 3.

    Stap 3: De praktische inrichting van je online shop.

    Nadat je het uitzicht, de indeling en de werking van je nieuwe webshop hebt goedgekeurd, krijg je hem opgeleverd van je webbouwer. Nu is het aan jou om deze op te bouwen zodat je klanten en je personeel er mee kunnen werken. Dit is -zeker de eerste keer- een vrij omslachtig en heel intensief werk. Het komt er op neer dat je een beschrijving van alle artikels in het catalogusbestand typt, per product een mooie foto of een duidelijke referentie noteert, klanten- en leverancierslijsten opbouwt, enz.

    Maar ook de online administratie moet worden opgebouwd de eerste maal, zoals de mail die klanten krijgen ter bevestiging van hun bestelling, de verwittiging dat de producten onderweg zijn, een bericht om te verwittigen als er vertraging optreedt, ... En de praktische zaken zoals wie men kan contacteren om uitleg te vragen, wat er moet gebeuren als bestellingen niet toekomen, enz.

    Vergeet niet als laatste om alles goed en degelijk te testen. Vooral de bestel- en leveringsprocedures. Doe dit eerst zelf en laat daarna een paar vrienden of kennissen je online shop uittesten vooraleer je deze werkelijk lanceert. Meestal moet je nog een paar praktische zaken aanpassen met de reacties die je krijgt van deze "testklanten".

    Stap 4: De lancering van je nieuwe webshop.

    Indien je zelf instaat voor de werking met de online shop ben je nu klaar om het internet op te trekken. Maar als je personeel hebt die met je nieuwe webshop moet werken, is het best om een veertiental dagen voor de effectieve start een voorstelling te organiseren voor je mensen. Met een powerpointpresentatie en een beamer kun je tegenwoordig heel visueel en heel gestructureerd uitleggen hoe je nieuwe online shop werkt en wat er van hen verwacht wordt. Laat hen ook maar een weekje alles uitproberen tot zo'n twee à drie dagen vooraleer je opstart.

    Het opstarten zelf laat je best verlopen met zoveel mogelijk ruchtbaarheid. Een persbericht naar de (lokale) media, affiches die in je zaak ophangen, een toffe folder op de desk en bij je brieven en facturen, een mailing aan je klanten. Vergeet ook niet op al je publiciteit te vermelden dat je nieuwe webshop nu bereikbaar is en zet de naam van je webwinkel duidelijk op folders, affiches, advertenties, je briefpapier, e-mails, facturen, bedrijfswagens, enz.

    Wil je het echt professioneel aanpakken, combineer dan de opstart van je webshop met je jaarlijkse show of opendeurdagen waar veel volk over de vloer komt. Of lanceer online een introductie-actie voor de producten die via het internet bij je gekocht worden. Goede reclame kan je zowel online als offline voeren. Het beste is om steeds een mix van beide te hanteren om een zo breed mogelijk publiek te bereiken. Enkel goed scorende middelen zijn Tell-A-Friend acties om je eigen klanten te activeren, gratis wedstrijdacties om nieuwe klanten te werven, Google reclame om heel doelgericht te adverteren en E-nieuwsbrieven of E-voordeelberichten die de band met je klanten kunnen versterken.

    Stap 5: De uitbouw van je online shop.

    Nu je gestart bent, is het zaak om je online shop met een goed oog te blijven bekijken. Heb constant aandacht voor de verkoopsresultaten, de omzet, de vlotte afhandeling van de bestellingen, de snelle reactie op vragen of klachten van je klanten, enz. Luister eveneens naar je mensen die dagelijks met je webshop werken. Vraag hen wat ze er zelf van denken, of en hoe de werking nog kan verbeteren en wat er goed is. Laat hen ook hun mening geven over eventuele manieren om de producten te promoten of over acties die volgens hun zouden aanslaan.

    Vraag ook van tijd tot tijd aan je klanten wat ze van je online serviceverlening vinden. Dit kan door middel van een "poll" op je webshop zelf of door dit systematisch te vragen als je tegen een klant praat. Je zal versteld staan van de bruikbare ideeën die je hieruit haalt.

    Vergeet tenslotte nooit dat je met via het internet beschikt over een schat van informatie die een onpartijdig, snel en correct beeld geven van de prestaties van je webshop en van je acties. Nagenoeg alles is meetbaar via het internet. En meten is weten, zegt het spreekwoord. Je weet haarfijn hoeveel bezoekers er geweest zijn op je online winkel, hoe lang ze gebleven zijn, welke pagina's ze geconsulteerd hebben en waar ze hebben afgehaakt. Maar ook met welke zoekwoorden ze tot bij je zijn gekomen, en hoeveel mensen via je promotiefolder zijn gekomen of hoeveel een bepaalde online actie aan omzet heeft opgeleverd. Kijk dus heel regelmatig naar je statistieken, praat met je personeel en met je klanten en stuur constant bij. Behoud en verbeter wat goed is en pas de zaken snel aan waar er iets niet goed werkt. En vrij snel zal je zien dat de nieuwe webshop een heel goed rendement haalt.

    Een nieuwe webshop installeren is niet iets wat rap, rap tussendoor gebeurt. Je haalt enkel maar goed resultaat als de voorbereiding en de opstart goed doordacht en heel gestructureerd gebeurt. Met bovenstaande handleiding ben je zeker bij machte om een heel performante online shop te installeren. Maar het is even belangrijk dat je op een degelijke expertise kunt rekenen van je webbouwer. Meestal komen er tijdens het tot standkomingsproces nog een aantal praktische vragen naar voor waar een ervaren internetpartner je vakbewaam advies kan geven. En dat is evenveel waard als de nauwkeurige voorbereiding.

    Denk je er aan om met online verkoop te starten of ben je bezig met een webshop. Neem gerust volledig vrijblijvend contact op met 2TREES. Wij zijn gespecialiseerd in goed werkende, betaalbare online shops voor KMO's en zelfstandigen. Meer informatie en onze contactgegevens vind je op www.2trees.be.

    04-03-2009 om 00:00 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:webshop, online shop, webwinkel, internetwinkel, tips voor webshops, een goede webshop bouwen, online store, online verkopen, webshop bouwen



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs