Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    27-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De 5 veelgemaakte fouten bij CMS websites.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zelf aanpasbare websites zijn handig om zelf regelmatig aanpassingen door te voeren. Dat is echter niet altijd een goed idee. Vaak stellen we vast dat CMS websites snel een onverzorgde indruk krijgen. Dat is ergens normaal. Webdesign is immers een vak en amateurs bezondigen zich snel aan een aantal veelgemaakte fouten. Hier volgen enkele tips om fouten bij een website te vermijden.

    Waarom zijn fouten nefast bij goede websites?


    Het internet en zeker de zoekmachines werken een beetje volgens hun eigen regels. Daar houdt een goede webdesigner best rekening mee bij het opmaken en onderhouden van websites en online shops. Veel belangrijker is om weten dat deze regels er eigenlijk voor zorgen dat bezoekers instinctief vertrouwen krijgen in een website en in haar inhoud. En dat is een kernpunt. Het komt er immers op aan om binnen de 5 seconden een surfer te overtuigen. Anders klikt hij weg naar een concurrent.


    Nu, het gevaar bij zelf aanpasbare CMS websites is eigenlijk dat de gebruiker niet noodzakelijk over de juiste kennis beschikt om de eigen website fris, modern en actueel te houden. Goed bedoeld, zonder twijfel. Maar aan intenties heeft een online bezoeker echt geen boodschap. Deze surft op het internet ergens naar toe, ziet een website en oordeelt. Goed of slecht, u krijgt meestal maar 1 kans bij een online bezoeker om zijn vertrouwen te werven. Doordat zelf aanpasbare websites zo gemakkelijk zelf te beheren zijn door niet-professionals zijn deze na verloop van tijd heel kwetsbaar op het vlak van geloofwaardigheid. Wat zijn nu de 5 meest gemaakte fouten bij CMS websites?


    De 5 veelgemaakte fouten bij CMS websites.


    Zelf aanpasbare (of CMS) websites zijn zo ontworpen dat niet-professionelen gemakkelijk de inhoud kunnen aanpassen. Dat geldt zowel voor foto's, teksten tot zelf nieuwe webpagina's bijmaken. Alles gebeurt menugestuurd via een aparte login. Zo kunnen (goedbedoelde) amateurs vlotjes "hun ding" doen. Niet altijd goed, want de meest voorkomende fouten zijn.:

    • De website heeft geen juiste boodschap meer of vertelt een warrig verhaal. Hou goed voor ogen dat online bezoekers altijd informatie zoeken. Vaak is dit een oplossing voor een probleem, een artikel of dienst of een zekerheid dat men zoekt. Dit is dan ook quasi altijd de reden waarom u een website online heeft staan. Nu zien we vaak dat, naarmate "amateurs" regelmatig een website aanpassen, dat de boodschap van de zaak beetje bij beetje verdwijnt. De hoofdreden is omdat niet-professionals hier gewoon niet meer aandenken eenmaal ze hun website wijzigen. Ze concentreren zich enkel op "een leuk verhaal", een "toffe bijdrage", "knappe foto", enz. zonder dat zij zich afvragen of dit in het groter verhaal van de website past. En snel wordt een website zo een onsamenhangend geheel. Met alle gevolgen van dien...
    • De gebruikte foto's zijn niet geschikt voor een website. Nog een veel voorkomende fout zijn foto's. Met de iPhone of digitale camera is snel een foto gemaakt. En ook gemakkelijk ge-uploaded naar een website. Echter meestal zijn zo'n foto's veel en veel te zwaar voor online gebruik. En dan krijg je websites die traag inladen, hosting die snel vol staat en sites die niet meer te lezen zijn. Foto's voor internet zijn bij voorkeur tussen de 150 à 500 kb groot en zijn best volgens een aantal regels gemaakt. Ook niet-bewerkte foto's zijn vaak een vloek op een website. Elke foto voor internet moet worden bijgesneden, soms opgelicht, ge-herkadreerd, recht gezet, enz. Zo zorgt u er voor dat uw CMS website een verzorgde en uniforme aanblik blijft behouden.
    • Te veel advertenties zijn een moord voor een website. Altijd leuk om ook nog eens geld te verdienen met uw website. Dan komen banners, pop-up schermen, zelf openende videofilms, enz. snel om de hoek kijken. Meestal geen goed idee want snel merkt men overdrijving en dat moet men beslist vermijden. Hou voor ogen dat reclame op een website enkel werkt als dit heel erg met mate toegepast wordt. Anders bent u gegarandeerd snel uw bezoekers kwijt.
    • Foute inhoud is ook een top killer voor websites. Foute inhoud kan op 2 vlakken erg contraproductief werken. Enerzijds verouderde of niet-relevante inhoud maakt dat mensen echt wel geen vertrouwen houden in uw website (en zaak). Maar ook taalfouten, stijlfouten, afschuwelijke kleurencombinaties, ... geven uw website een hoog amateurgehalte. En niemand die ergens geld moet voor geven, vertrouwt spontaan een amateur.
    • Tot slot een goede hosting is even belangrijk als een goede website. Veel mensen staan hier niet bij stil. Hosting ziet men niet. Het verloopt op de achtergrond. Snel is dan ook beslist om maar de goedkoopte te nemen. Hou wel voor ogen dat een goede hosting de motor vormt voor uw website. Mindere hosting geeft voor gevolg dat sneller virussen via uw website verspreid kunnen worden, u zelf aanpassingen traag en met moeite kunt opladen, uw website van tijd tot tijd offline gezet wordt, soms bepaalde toepassingen (tijdelijk) niet meer werken op uw site, enz. Websites die vlot inladen kunnen 20 - 30 % meer bezoekers doorgestuurd krijgen van Google. Online klanten die met krakkemikkige websites geconfronteerd worden, vertrouwen snel het zaakje niet meer. Kies dus ook bewust en met kennis een goede webhoster.

    Besluit.


    Zelf aanpasbare of CMS websites
    zijn zonder twijfel heel geschikt om zonder kosten, snel en vaak wijzigingen door te voeren aan een website. Maar ook webdesign is een vak. Wie vakkundig zelf zijn website wilt beheren, neemt best een paar lessen in webdesign, lay-out en online marketing. Zo vermijdt men een wanordelijke website. Of beter, voor het beste resultaat, vertrouw uw website toe in de handen van een goede online partner.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    27-04-2012 om 16:34 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:hoe cms website onderhouden, onderhoud cms website, onderhoudstips website, tips cms websites, tips onderhoud cms, tips website onderhoud, website onderhouden, website tips onderhoud
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf goede tips voor een foute website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het internet staat vol van goede informatie en mooie websites. En toch ergeren mensen zich steeds vaker aan bepaald irritante zaken als ze websites bezoeken. Dat is niet echt bevorderlijk voor uw succes. Wat zijn nu de meest ergerlijke zaken op een website of waardoor verliest u klanten en omzet via uw website.

    Hoe kan een website anti-reclame zijn?


    Mensen die het internet opgaan, openen meestal een browser, typen een paar woorden in en zoeken zo informatie. Gemakshalve laten we nu even Facebook, Google+ en andere twitters achterwege want die werken niet volgens het open principe van websites. Dat is de grote kracht van het internet. Uw informatie (via een goede website) is permanent beschikbaar voor mensen die hier naar op zoek zijn. En reken maar dat ze blij zijn als ze u bij een probleem of vraag snel vinden op het internet.


    Ziet uw website er mooi en betrouwbaar uit? Is alle informatie netjes gestructureerd en goed vindbaar? Verstaan de mensen wat u aanbiedt en hoe u werkt? Kunnen ze gemakkelijk met u in contact komen? Allemaal prima. Dan mag u zeker regelmatig nieuwe klanten verwelkomen die u via het internet hebben leren kennen. Totdat ... er zo van die ergerlijke dingen voorkomen op een website. U kent dit wel. U vindt dan al eens een goede website en begint te lezen. Dat probeert u althans. Want eerst moet u een taalkeuze maken, en dan misschien een enquête invullen, en dan nog ... Enfin, heel herkenbaar? Welnu dat zijn voldoende redenen waarom mensen snel wegklikken van een website en ergens anders klant worden. Wat zijn nu de meest ergerlijke (en dus contraproductieve) zaken op een website?


    De 5 meest ergerlijke zaken voor een foute website.


    Er zijn een aantal criteria waar aan een goede website moet voldoen. Zo o.m. moet de informatie er duidelijk en goed gestructureerd opstaan. Hij moet snel inladen en
    foutloos navigeren. En vooral, een goede website mag niet op de zenuwen werken van de bezoekers. En dat laatste is essentieel, zoniet zijn de online bezoekers binnen de kortste keren terug weg. Wat zijn nu de 5 meest irritante zaken op een webiste.
    • Hoog boven ieders ergernissenlijstje staat de pop-up reclame op een website. U bent goed en wel beginnen lezen en floeps. Daar komt zo'n vies, donker veldje van boven neergedwarreld die u "beleefd doch opdringerig" vraagt om uw mening of een andere bevestiging. Misschien zijn er klanten die het leuk vinden om zo kans te maken op een ipad, auto of vliegvakantie (die men toch nooit wint), maar veruit de meeste mensen zijn al lang van uw website verdwenen.
    • Een heel goede tweede is geluid dat automatisch start als uw website inlaadt. Dat kan dus gaan om achtergrondmuziek (let ook op auteursrecht!) of een bedrijfs- of videofilm die automatisch losbarst. Erg, erg frustrerend. Zeker voor de mensen die snel op hun werk (ook de meerderheid) nog even iets opzoeken voor hun privé. Uw klant komt er met rode oortjes van af en zal beslist nooit meer spontaan naar uw site surfen.
    • Op drie vinden we veel en storende animatie op een website terug. Mensen zoeken informatie via websites. Dan willen ze ook effectief lezen wat er op uw site staat. Denk aan de 3 seconden regel. Heel vervelend als de aandacht van uw online bezoekers telkens wordt weggehaald van uw boodschap door draaiende, wisselende, kantelende beelden. Of nog erger, door zo'n stomme smiley's of zichzelf herhalende figuurtjes. Jakkes...
    • Ook not done en voldoende reden om elders te zoeken zijn stomme foto's of foute beelden. Denken we maar aan van die steriele beelden van een paar mensen, strak in pak en das, die blij stom staan grijnzen naar elkaar rond een vergadertafel. Of van die typische foto's van fotodatabanken die blijkbaar iedereen op hetzelfde moment wil gebruiken en die u dan ook op veel sites tegenkomt. Ook foto's zonder bijschrift vallen onder deze categorie, want het vrij frustrerend als men op een foto iets ziet maar niet echt zeker is wat het betekent. Goede foto's zijn wel belangrijk.
    • En tenslotte, het goede oude contactformulier sluit de rij af. Dit is zeker nuttig en moet aanwezig zijn op een goede website om bezoekers snel contact te laten opnemen. Maar vaak moet men eerst zijn ganse personalia opgeven (tot en met schoenmaat), liefst met zo'n asterix velden waar men niet overheen kan, vooraleer men een bericht kan verzenden. De enige goede manier is om via het contactformulier enkel maar die info te vragen die op dat moment nuttig is (naam, e-mailadres, telefoon en boodschap). En verder natuurlijk de overige mogelijkheden om met u in contact te komen duidelijk op uw website zetten. Zo krijgt uw toekomstige klant weer een gezonde keuze.
    Besluit.

    Een goede website maken is niet echt eenvoudig en vergt vakkennis, gezond inzicht en een goede kennis van de wensen van de online surfers. Om de kans op succes met een website te verhogen, zorgt men er best voor om zo
    weinig mogelijk irritante zaken in een website te verwerken.
    Voor meer informatie over een goede website of voor het verbeteren van uw bestaande website, contacteer nu vrijblijvend 2TREES.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    27-04-2012 om 16:31 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:ergerlijke website, foute website, fouten op websites, gebruiksvriendelijke website, goede websites, irritante elementen website, irritante websites, klantvriendelijke websites
    11-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 praktische tips om uw privacy te beschermen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sociale media zijn niet meer weg te denken uit het leven van de mensen. Net zoals het computer- en smartphonegebruik. Dan zijn goede privacy instellingen belangrijk om uw eigen gegevens zo goed mogelijk te beschermen. In dit artikel leest u 5 praktische tips om uw privacy goed te beschermen.


    Steeds meer aandacht voor privacy beveiliging.


    We worden er regelmatig met onze neus op gewezen in de pers. Veiligheidslekken kunnen verstrekkende gevolgen hebben. Diefstal van betalingsgegevens, of zelfs identiteitsdiefstal komen voor op het internet. Daarom hebben gebruikers steeds meer aandacht voor de veiligheidsinstellingen van de programma's op hun computer en programma's. En dat is maar goed ook.


    Zeker met het intensiever gebruik van sociale media allerhande is het juist instellen van uw persoonsgebonden gegevens belangrijk. Maar ook de gebruikersinstellingen achteraf moeten ook juist worden ingesteld. Vergeet tenslotte niet om van tijd tot tijd uw instellingen te herbekijken. Op een bepaald moment in uw leven kunt u liever niet meer "zo open" zijn als in uw argeloze jeugd. Heel opvallend, vrouwen zijn over het algemeen voorzichtiger met de informatie die ze delen. Liefst bijna 70 % laten enkel hun vrienden toe op hun sociale profielpagina, terwijl amper 48 % van de mannen deze informatie afgeschermd heeft tegen onbevoegden.


    5 praktische tips om uw privacy te beschermen op sociale media.


    Het meest doeltreffend is natuurlijk ervoor zorgen dat uw gebruiksinstellingen goed ingesteld staan. Erg moeilijk schijnt dit niet te zijn. Het is wel heel intensief werk én u zorgt er best voor dat bepaalde instellingen elkaar niet tegenspreken. Wie zeker wilt zijn, kan hiervoor (eenmalig) beroep doen op
    een gespecialiseerde partner. Zeker voor professionele gebruikers (bedrijven, zelfstandigen, ...) kunnen we dit aanraden. Eenmaal dit ingesteld staat, dan nog leeft u best volgende regels na om uw privacy veilig te houden.
    • Aanvaard geen vriendschapsverzoeken van mensen die u niet kent. Dat is eigenlijk de evidentie zelf, maar toch zondigen heel wat nieuwe sociale mediagebruikers (vnl. mannen) tegen deze regel. Denk er ook aan dat op internet niet iedereen is zoals men zich voordoet. Het is heel gemakkelijk om een vals profiel op te maken en zo door het internetleven te gaan. Stelt men na verloop van tijd vast dat er toch "vreemde eenden" in de bijt gekomen zijn, dan kan men deze nog steeds ontvrienden of de-frienden. Dit gebeurt ook steeds vaker om het vriendenbestand op te kuisen.
    • Denk steeds na vooraleer u een bericht of foto op het internet plaatst. Probeer in te schatten of u volgende week nog blij zal zijn met uw commentaar, of die foto later door werkgevers gesmaakt zal worden en of uw reactie geen negatief effect zal hebben voor uw eigen imago. Bij twijfel, post niets waar u niet zeker van bent dat u er later geen spijt van zal krijgen. Berichten op het internet zijn hardnekkige dingen en eenmaal geplaatst, krijgt u ze nog moeilijk volledig weer weg. Gebeurt er toch een slippertje, weet dan dat je steeds commentaar terug kan verwijderen. 't is wel weg, maar als je bericht door (veel) vrienden is rondgestuurd, blijft het wel gezien. Toch best opletten vooraf dus.
    • Blijf goed in de gaten houden wat men over uzelf vertelt op het internet. Men kan u taggen op foto's, reageren op berichten die u plaatst of uw berichten doorsturen via andere media zoals b.v. twitter. Ziet u een vermelding waar u niet mee akkoord bent, of tagt men u ten onrechte op een foto, neem dan contact op met de "dader" en vraag om die reactie te verwijderen (of untag u zelf).
    • Controleer ook regelmatig de berichten van uw vrienden op het internet. Lees wat ze schrijven (evt. waar u in voorkomt) en wat ze delen met hun vrienden. Ziet u een bericht waar u niet mee akkoord gaat en dat betrekking heeft op u en uw imago, vraag hen dan om deze post te verwijderen of anders te formuleren. Ook secundaire vermeldingen zijn belangrijk en dragen bij tot uw imago op het internet.
    • En tenslotte, beveilig u met goede antivirussoftware. Vaak start het misbruik door infectie van uw computer via bijlagen bij berichten, annexen bij foto's die men downloadt, malware, enz. Indien u een professionele gebruiker bent, kunt u natuurlijk voor betalende antivirus software kiezen. Privé personen hebben de keuze om dit ook te doen of anders om een goede gratis antivirus beveiliging te kiezen (b.v. Avast).

    Besluit.

    Door het intensief gebruik van computers, het internet en sociale media in het leven van alledag is het belangrijk om aandacht te schenken aan een goede beveiliging van de instellingen. Systematisch de instellingen van een account, programma of computer juist definiëren is belangrijk. En achteraf een goede veiligheidsetiquette naleven houdt uw online imago top.


    Voor meer info over noodzakelijke veiligheidsinstellingen of voor het checken en updaten van uw privacy instellingen,
    contacteer vrijblijvend 2TREES.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    11-04-2012 om 00:00 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:privacy instellingen, beveiliging instellingen, instellen beveiliging, beveiliging computers, beveiliging programma's, safety on, beveiligen programma's, veiligheidsinstellingen, computer beveiliging, privacy beveiligen
    04-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De vijf courantste problemen voor websites.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Niet elke website die op het internet te vinden is, werkt even vlot. Soms komen zelfs na verloop van tijd een aantal problemen met een website naar boven. Welke zijn de vijf meest voorkomende problemen voor webistes en wat kunt u er aan doen? Dat leest u hier in dit nieuw artikel.

    Waardoor komen problemen voor bij een website?


    Laten we er gemakshalve van uitgaan dat elke nieuwe website volgens de regels van kunst is gemaakt (wat echt niet altijd het geval is). Dit betekent dus dat deze sites gemakkelijk gevonden en weergegeven worden door de zoekmachines, dat ze vlot inladen en alle informatie snel leesbaar is. Er zijn echter een aantal redenen waarom dit niet (meer) het geval is voor websites. Dat kan aan de
    programmering van de website liggen, maar net evengoed aan de instellingen van de computer of aan de webeigenaar zelf.

    Het komt zelfs voor dat websites, die bij de oplevering perfect werkten, na verloop van tijd plots stroever reageren. Vaak is dat het geval bij zelf aanpasbare (CMS) websites. Daar ligt de oorzaak bijna altijd aan het
    onoordeelkundig toevoegen van informatie op de website. Maar ook de computer van de surfer zelf kan de oorzaak zijn. Te hoog ingestelde veiligheidsprocedures b.v., firewalls of spamfilters zijn niet altijd gezond voor het internetgebruik. Wie vaak problemen ondervindt bij het zoeken op het internet moet dus naar een aantal oorzaken gaan zoeken.

    De vijf courantste problemen voor websites (en hun oplossing).


    De volgende problemen zijn heel herkenbaar voor wie regelmatig op het internet surft. Ze behoren tot de vaakst voorkomende problemen. Als website eigenaar kan u beslist ooit wel een (paar) van deze opmerkingen in uw mailbox ontvangen. Daarom zijn de volgende opmerkingen nuttig voor zowel surfers als website eigenaars.

    • Uw website opent heel traag.
      Soms komt de tekst van een homepagina direct te voorschijn en laden de afbeeldingen lijn per lijn (of niet) in. Het gebeurt ook dat maar een deel van een webpagina inlaadt. Of zelfs helemaal niet. Dan krijg je na verloop van tijd de melding dat de wachttijd voor de verbinding is verstreken.
      Er kunnen een aantal oorzaken hiervoor zijn. Als een website traag inlaadt is er misschien een probleem met het vrije geheugen van uw computer. U kunt een aantal toepassingen afsluiten of de cache-geheugens van uw computer leegmaken. Laden foto's heel traag in, dan zijn ze misschien te zwaar voor internet. Foto's voor websites zijn bij voorkeur 72 dpi en niet zwaarder dan 150 kb.
      Opent er helemaal niets, kijk dan eerst of het internet op dat moment wel beschikbaar is. Zo ja, dan kan ook de router heropstarten soelaas bieden. Traag openende websites houden meestal verband met het geheugen van ofwel uw eigen computer, routers of programma.
    • Uw website wordt niet ingeladen omdat uw computer geen cookies accepteert.
      Dit is een heel vaak voorkomend probleem, zeker bij mensen die een voordracht of cursus over computerbeveiliging hebben gevolgd. Een cookie is een stukje software dat op uw computer geïnstalleerd wordt zodat uw PC herkend wordt de volgende keren dat u terugsurft. Cookies zorgen er voor dat de volgende keren de website sneller inlaadt, maar ook dat statistiekenprogramma's zien welke pagina's bezocht worden, waar u de site verlaat, enz. Wie in de instellingen aanduidt dat de webbrowser van uw computer geen cookies accepteert, kan heel weinig websites bezoeken.
      Om dit probleem op te lossen gaat u naar de instellingen van uw webbrowser (Firefox, Safari, Chrome, ...) en geeft er aan dat u wel cookies aanvaardt.
    • De lay-out van uw website wordt "vervormd" weergegeven.
      B.v. bepaalde kolommen ontbreken op een computer, afbeeldingen staan uit verband of zelfs de hele lay-out staat door elkaar. Hoogstwaarschijnlijk houdt dit verband met de browser die u gebruikt. Was dit vroeger niet het geval dan heeft u misschien recent een nieuwe browser geïnstalleerd of een update uitgevoerd. Gekend en berucht bij webbouwers is Internet Explorer die er zelfs in slaagt om dezelfde website verschillend weer te geven met de verschillende versies van I.E.
      Indien u dit vaststelt, neemt u best contact op met een goede webbouwer. 2TREES b.v. test alle nieuwe websites op de meest gangbare browsers van het moment en past de programmatuur van een website aan zodat ze op alle courante browsers mooi worden weergegeven.
    • Uw website wordt helemaal niet gevonden op het internet.
      Ja, dat is lastig. Heeft u nog nooit problemen ondervonden met de vindbaarheid, dan ligt het misschien aan uw hostingfirma. Ze kunnen de programma's van hun servers een onderhoud of update geven waardoor de websites tijdelijk offline gaan. Meestal wordt u hiervan vooraf verwittigd. Is uw site nog nooit goed gevonden geworden op het internet, dan hapert er waarschijnlijk iets aan de programmatuur. Heel vaak komt dit doordat er geen (goede) zoekmachine optimalisatie is ingebouwd. Neem hiervoor contact op met een goede webbouwer en vraag advies.
      Ook het soort website kan oorzaak zijn. Flash websites zien er meestal flashy uit, maar zijn quasi onleesbaar voor zoekmachines. Ook wat er op uw website staat, kan de vindbaarheid negatief beïnvloeden. Foto's die niet zoekmachine vriendelijk zijn geplaatst b.v., de structuur die onlogisch in mekaar steekt, overgangen die blokkeren, enz. Het beste neemt u direct contact op met een goede webpartner.
    • Bepaalde pagina's zijn onvindbaar of worden niet weergegeven.
      Soms krijgt u zelfs een foutboodschap waar dit vroeger niet het geval was. Dit probleem komt terug meer voor bij CMS websites dan bij de eenvoudige websites. Het gebeurt dat site-eigenaars webpagina's die niet meer actueel zijn gewoon wissen. Als ze later terug belangrijk worden (b.v. voor de soldenperiode of opendeurdagen) bouwen ze ze terug op. Als de naam van de pagina wijzigt t.o.v. de oude pagina zal deze link, die vaak maanden achterblijft in de geheugens van de zoekmachines, niet meer werken. Ook na het opladen van nieuwe websites zijn er vaak oude pagina's die onvindbaar worden omdat ze niet meer bestaan.
      Het beste is om vooraf duidelijk af te spreken met de bouwer van een nieuwe website welke pagina's (en URL's) belangrijk zijn, zodat deze terug gebruikt worden voor de nieuwe site. Is dit niet het geval, dan kan uw webbouwer meestal een 301 of 302 redirect inbouwen om de zoekopdrachten om te leiden naar uw nieuwe website.
     Besluit.

    Wie problemen ondervindt bij het vinden of bezoeken van websites kijkt best eerst de eigen computer na. Indien er hier geen directe oorzaak te vinden is, kan de hostingfirma of de website zelf de reden zijn. In dit geval neemst u best
    contact op met een goede webbouwer voor advies of voor hulp. Want een gebrekkige, of gebrekkig werkende, website is direct negatieve reclame voor uw bedrijf of zaak. Want antireclame kunnen we tegenwoordig missen als kiespijn.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    04-04-2012 om 15:50 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:problemen website, website onvindbaar, website laadt niet in, cookies, lay-out website is vervormd, kan website niet openen, pagina website niet openen, website laadt traag in, website blokkeert, foto's worden niet weergegeven, SEO, vindbaarheid verbetere



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs