2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
28-12-2011
Hoe internetten consumenten in België?
Het internet is onmisbaar voor elk modern bedrijf, winkel of zaak.
Via het internet deelt u informatie, foto's of promotie-acties met uw
klanten. Om online het meeste succes te bekomen, houdt u best rekening
met het surfgedrag van de mensen. Hoe internetten consumenten in België
en hoe kunt u uw online resultaat verhogen? Een aantal online tips leest
u hier.
Waarom surfen mensen op het internet?
Lange tijd werd aangenomen dat mensen het internet gebruikten om
informatie op te zoeken of om producten of diensten te kopen. Dat is
natuurlijk ook zo. Alleen is dit niet de enige reden om te surfen.
Liefst 75 % van de volwassenen surft op het internet zonder specifieke reden.
En bijna 60 % gebruikt het internet gewoon om tijd te doden of om
plezier te maken. Het grootste deel van de tijd surfen de mensen dus
doelloos op het internet.
Nu blijkt ook dat het doelloos surfen afneemt naarmate de internetter
ouder wordt. Op een willekeurige dag zitten meer dan 50 % van de 18 tot
30-jarigen op het internet om plezier te maken of gewoon om de tijd te
doden. Van de 50 tot 65-jarigen is het aantal gedaald tot rond de 30 %
en van de 65+ ers surft maar een goede 10 % doelloos rond op het
internet. Toch is dit een belangrijke groep mensen die blijkbaar
internetten zonder specifiek iets te zoeken.
Goede tips om uw online succes te vergroten.
Tussen de 30 à 50 % van de actieve bevolking die doelloos surft op het
internet, dan zorgt u best dat uw website, online shop of online reclame
goed opvalt op het internet. Op het internet heeft niemand tijd.
Bovendien staat men snel klaar om te (ver)oordelen. Dus wie het internet
voluit wil gebruiken om de eigen zaak vooruit te helpen, houdt best
rekening met de volgende online reclametips.
Maak dat uw internetaanbod goed opvalt en er mooi uitziet. Het
visuele is enorm belangrijk op het internet. Enkel professioneel
gemaakte webpagina's trekken online mensen aan. Niet alleen de opbouw is
belangrijk, maar ook de plaatsing van de foto's, hun formaten, de
gebruikte kleuren, de stijl van de webpagina en de verhoudingen. Een
professionele webpagina ziet er professioneel uit in elk detail.
Zorg dat ze de aandacht trekt en nieuwsgierig maakt. Goede
titels zijn belangrijk. Een vlot lezende zin die zowel de aandacht
trekt als nieuwsgierig maakt, is een must. Hou ook rekening met veel
gebruikte zoekwoorden bij de opbouw van uw hoofdtitel. En zet de must
van uw aanbieding duidelijk in de eerste paragraaf.
Maak elke aanbieding te mooi om waar te zijn. Een
aanbieding die echt niemand kan weigeren werkt ook op het internet. Want
bij zo'n aanbod kan men echt niet twijfelen. Stel daarom zorgvuldig de
troeven of het voordeel van uw actie samen en vermeld het duidelijk
vanuit het standpunt van de online koper.
Maak enkel acties voor snelle beslissers. Het internet is
een snel medium. Het is de plaats bij uitstek om impulsaankopen te
bekomen. Daar speelt u best op in. Maak duidelijk dat de directe actie
het verstandigste is en dat wachten te laat kan zijn. Beperk dus uw
aanbieding in aantal en in de tijd.
Zorg dat surfers u snel en eenvoudig contacteren. Het
internet is de plek waar alles met een muisklik kan gebeuren. Zorg er
dan ook voor dat men op uw aanbieding kan ingaan met een druk op de
knop. Maak het zo eenvoudig mogelijk om te bestellen en vermijd alle
ballast of onnuttige acties. Een te omslachtige werkwijze is de meest
voorkomende oorzaak waarom veel klanten hier nog afhaken.
Besluit.
Het internet biedt fantastische mogelijkheden om online zaken te doen.
Om online succes te hebben is het meer dan ooit noodzakelijk om dit
professioneel aan te pakken en om uw boodschap op de juiste manier op
het internet te tonen. Wilt u meer halen uit het internet voor uw
bedrijf, zaak of producten? Neem vrijblijvend contact op met 2TREES voor een afspraak.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:internetten in belgie, surfgedrag, internetgedrag, tips online reclame, tips internetreclame, wie surft, surfen op internet, online tips, tips internet reclame, tips internet promotie
21-12-2011
Praktische tips voor een goede mobiele website.
Mobiel internet wordt binnenkort een belangrijk deel van het
dagelijkse leven. Dan is gebruiksvriendelijkheid natuurlijk cruciaal. En
dat gaat verder dan alle informatie netjes op het scherm proppen. Een
goede mobiele website begint bij het ontwerpen ervan. Met deze 5
praktische tips voor mobiele sites leert u hoe u best uw mobiele website
voorbereidt.
Waarom is een mobiele website nodig?
Mobiel internet wordt onmiskenbaar heel belangrijk in het dagelijks
gebruik. Onderzoek toont aan dat er tegen 2015 evenveel mobiele
apparaten in gebruik zullen zijn als er mensen zijn. En men verwacht dat
de mobiele zoekopdrachten de komende jaren exponentieel zullen stijgen.
Om een goed resultaat te bekomen met een mobiele website is het
gebruiksgemak
van cruciaal belang. Hetzelfde onderzoek toont verder aan dat momenteel
teveel mobiele surfers wegklikken van websites die via iPhone of iPad
worden bezocht omdat de inlaadtijd te lang duurt of omdat het teveel
moeite kost om de gewenste informatie te bereiken. Veel hangt af van de
kennis van uw webbouwer. Maar een goede mobiele website
is meer dan ervoor zorgen dat de informatie netjes in het schermpje
past. Om een goede mobiele website te maken begint het werk bij de voorbereiding ervan. Met de volgende vijf praktische tips voor een goede mobiele website lukt het beslist wel.
Praktische tips voor een goede mobiele website.
Om een goede mobiele website te ontwerpen moet u eerst even nadenken waarom de mensen uw mobiele website zullen gebruiken. Zoekopdrachten via smartphone of tabletcomputer gebeuren onderweg en zijn altijd lokaal gebonden.
Bovendien heeft u nog uw gewone website waar alle informatie in het
lang en het breed op voorkomt. Het is dus belangrijk dat een mobiele
website enkel die gegevens toont die mensen onderweg nodig hebben en dat
de interactie met uw full website naadloos in elkaar overgaat.
Hou het snel. Mobiele gebruikers hebben nooit veel tijd.
Ze gebruiken mobiel internet om snel wat zaken tussendoor te regelen.
Denk daarom goed waarvoor men uw mobiele website zal gebruiken en maak
een lijstje van alle informatie die u wilt plaatsen. Vooral
dingen die veel geheugen vergen laat u achterwege. Flash toepassingen
zijn heel vaak onbruikbaar en zware foto's zorgen altijd voor ergernis.
Hier telt het principe "Quick = best".
Gebruik een eenvoudige navigatie. Heel handig is de drie stappenregel. Voor een mobiele website wordt alle informatie best in maximaal 3 stappen bereikt voor een goed gebruiksgemak. Voor mobiel surfen wordt vaak de duim gebruikt. Zorg dus voor keuzelijstjes die via selectievakjes kunnen worden geselecteerd indien gebruikers moeten kiezen.
Geef enkel relevante inhoud. Gebruik korte, vlot leesbare zinnen
zodat de informatie netjes binnen het scherm kan worden geschikt. Dit
is ook nodig om uw mobiele website zowel in horizontale als in
verticale stand gebruiksvriendelijk te houden. Vermijd zeker flash
toepassingen. En als een foto onmisbaar is, zorg dan voor een heel lage
resolutie. Naar informatie die op meerdere pagina's staat, kan worden
genavigeerd via pictogrammen of knoppen die in de lay-out passen.
Zorg voor vlot werkende links. Denk er steeds aan dat mobiele surfers uw informatie bereiken met een virtueel toetsenbord en zonder muis.
Zorg daarom dat selecties aanklikbaar zijn, telefoonnummers gebeld
worden via aanklikken en invulformulieren kort en enkel noodzakelijke
inlichtingen vragen. Beperk ook de stappen van navigatie tot het
noodzakelijke minimum. En zorg er voor dat uw webbouwer naadloos
overschakelt tussen uw mobiele website en uw full website (en terug).
Denk lokaal. Dat is heel belangrijk om voor ogen te
houden. Niet alleen voor de algemene informatie, maar zeker voor uw
bedrijfsinformatie. Wat er zeker nodig is op een mobiele website is uw
adres, telefoonnummer, openingsuren, duidelijk plannetje. Soms is een
routebeschrijving heel handig en ook de GPS coördinatie zijn vaak
nuttig. En terwijl uw webbouwer een goed ontwerp van mobiele website aan
het maken is, kijk zelf even na of uw gegevens correct aangemeld zijn
op Google Maps of Google Places en andere portaalsites die mobiele
mensen vaak raadplegen.
Besluit. Een goede mobiele website
wordt binnenkort beslist een noodzaak. Om er veel respons door te
krijgen, is het nodig om een mobiele website uit te denken vanuit het
standpunt van de mobiele surfer en om voor een perfecte interactie te
zorgen met de gewone, full website. Een goede webbouwer die over de nodige kennis van mobiele websites beschikt, is wel nodig.
Wilt u controleren hoe uw huidige website gezien wordt op smartphones? Dat kan hier met deze online iPhonetester. Wilt u de vindbaarheid van uw zaak via smartphone of tabletcomputer verbeteren, neem dan vrijblijvend contact op met 2TREES.
Iedereen is tegenwoordig met het internet verbonden. En iedereen
maakt heel intensief gebruik van de informatie die online te vinden is.
Daarom is het voor uzelf en voor uw bedrijf, zaak of kantoor heel
belangrijk om een goede online reputatie te hebben. Wat is een online
reputatie en hoe krijgt u een heel goede reputatie op het internet? Dat leest u in dit artikel.
Wat is een online reputatie?
De online reputatie is het beeld dat op het internet terug te vinden is
van uzelf, uw bedrijf, winkel, handelszaak of kantoor. Let wel, dat is
niet alleen wat uzelf, b.v. via internet of facebook, in uw naam op het
internet zet. Maar ook de reacties van andere mensen, foto's en artikels
die over u verschijnen, artikels die via veilingsites te koop gesteld
worden, ... bepalen voor een belangrijk deel mee hoe uw online reputatie
er uitziet. Uw eigen online reputatie of imago is dus opgebouwd door
zaken die uzelf online plaatst plus door hetgeen anderen over u op het
internet delen.
Waarom is een online reputatie zo belangrijk?
Vroeger bouwde men aan een reputatie door geduldig verder te werken,
zich onder de mensen te begeven en door mee te doen met organisaties die
veel mensen aantrokken. Typische voorbeelden van het tijdperk bC
(before Computer) zijn: na jaren werken de grote klantenkring die
reclame maakte voor u; netwerken via lidmaatschappen bij b.v. Unizo,
vakorganisaties, Rotary, ...; of deelnemen aan beurzen, locale
goeddoelacties, ... waardoor andere mensen een positief beeld van u en
uw zaak kregen.
Dat is tegenwoordig niet anders. Alleen gebeuren al deze dingen nu via
het internet. En!!! Wat daar over u is verschenen, blijft
heel, heel lang bewaard en vindbaar voor de mensen. Daarom is het zo enorm belangrijk om een goede online reputatie op te bouwen. Een paar cijfers:
Bijna 50 % van de mensen googelt eerst vooraf een
kandidaat vooraleer men iemand aanwerft. Dat is eigenlijk gigantisch
belangrijk. Voornamelijk ook omdat iedereen het internet als een
"neutrale" bron voor informatie vindt.
Voor mensen of zaken die met een nieuw bedrijf of leverancier in zee willen gaan zoekt tegenwoordig meer dan 80 % eerst op het internet naar informatie over de toekomstige partner.
Meer dan 80 % van de mensen gebruikt zoekmachines om
informatie op het internet te zoeken. Daarmee zijn de gerichte
opzoekingen, b.v. door rechtstreeks een webadres in te typen, bijna
verwaarloosbaar voor internet opzoekingen.
Naar blijkt is in bedrijven in bijna 10 % van de gevallen reeds iemand ontslagen
omdat er negatieve berichten of wangedrag merkbaar was op facebook of
andere sociale netwerksites. Wat overduidelijk bewijst hoe belangrijk
een online reputatie wel is.
Hoe kunt u uw online reputatie verbeteren?
De online reputatie bestaat dus uit twee componenten: alles wat uzelf op het internet zet over uw eigen persoon, uw bedrijf, winkel, handelszaak of kantoor en alles wat anderen over u online plaatsen.
Wat uzelf online plaatst, daar heeft u volledige controle over. Maar
voor het tweede luik gaat dat weer iets moelijker. Wat kunt u nu best
doen om uw online reputatie te verbeteren?
Eerst en vooral moet u er voor zorgen dat u uw eigen persoon, bedrijf of zaak professioneel online zet. Dat kan best door uw website te laten maken door een ervaren webbouwer die zowel kaas gegeten heeft van lay-out als van technisch webdesign. Een goede website somt niet alleen uw producten en diensten op maar geeft ook de sfeer en imago van uw bedrijf weer.
Denk vooraf even na over het beeld dat u over uzelf wilt
verspreiden. Zorg er vervolgens voor dat de berichten die u op sociale
netwerksites zoals facebook plaatst, aan dit beeld beantwoordt.
Google regelmatig zelf uw eigen naam of uw bedrijf. Kijk wat
er verschijnt en verbeter de informatie van uw eigen website, online
shop of sociaal profiel.
Reageer op schadelijke imagoberichten door zelf positieve reacties
te plaatsen bij berichten op facebook, recht op antwoorden te versturen
aan kranten, een positievere formulering van een bericht voor te
stellen aan verenigingen, groepen, enz.
Heel belangrijk! Denk er altijd aan om nooit echt persoonlijke zaken
op het internet te delen. Met internet is het eigenlijk vrij simpel:
online plaatsen gaat snel en gemakkelijk. Verwijderen is heel moeilijk
en het duurt lang voordat informatie uit het internetgeheugen weggevlakt
is.
Besluit.
De online reputatie voor een persoon, bedrijf, zaak of kantoor is
tegenwoordig van vitaal belang. Een goede online reputatie draagt bij
aan het succes van een zaak en zorgt voor nieuwe kansen of een sterkere
groei. Daarom werk je best met een professionele internetpartner voor uw
eigen online reclame. Wenst u ook uw online reputatie te verbeteren, neem contact op met ons.
E-mail is veruit de meest gebruikte manier om te communiceren. Het
e-mailgebruik zal ongetwijfeld nog toenemen in de toekomst. Wie gebruikt
e-mailing? Wanneer bereikt u de mensen via e-mail en hoe gebruikt de
Belg e-mail? In dit artikel krijgt u een idee van het e-mailgebruik in
België.
Wie gebruikt e-mail in België?
Vroeger was e-mailverkeer iets wat hoofdzakelijk professioneel gebruikt
werd. Dit ging samen met een computer en dat was een instrument van het
werk. Tegenwoordig is e-mail alom. Quasi iedereen is thuis met het
internet verbonden. Thuiswerken wordt populairder. En via smartphone of
tablet kan men permanent zijn berichten lezen.
We mogen dus gerust stellen dat, anno 2012,
iedereen via e-mail
te bereiken is. Ook het professioneel en privé gebruik van
e-mailberichten is afgezwakt. Onderzoek leert dat de moderne consument
regelmatig thuis mails van het werk checkt. Terwijl het niet ongewoon is
dat diezelfde burger op het werk wat privé zaken regelt: betaling doen
b.v. of een berichtje van een vriend beantwoorden. We mogen dus gerust
stellen dat tegenwoordig bijna iedereen via een e-mail te bereiken is.
Liefst 86 % van de mensen gebruikt e-mails om te communiceren terwijl de
telefoon of GSM slechts in 75 % van de gevallen gebruikt wordt.
Wanneer bekijken Belgen hun e-mails?
Er zijn niet echt perioden in een dag waarop men intensiever de
e-mailberichten bekijkt. Eigenlijk gebeurt dit van als men opstaat tot
men inslaapt. 30 % van de consumenten opent de mail bij het opstaan en
40 % van de mensen checkt nog regelmatig de inbox voor het slapengaan.
Ook frappant: een derde van de mensen leest hun mails in de wagen en 16 %
bekijkt zelfs in bed e-mailberichten. Zelfs in het weekend kijkt 65 %
van de mensen minstens 1x naar hun mails (bij 4 % blijft het
mailprogramma zelfs permanent open staan).
E-mailberichten kunnen om het even wanneer worden verstuurd.
Ongeacht wanneer dit gebeurt, mag men er zeker van zijn dat uw boodschap
binnen de 24 u. gelezen wordt.
Relatief korte berichten in een duidelijke taal zullen beter worden gelezen dan langere, moeilijk leesbare teksten.
Positieve berichten en e-mails die een voordeel of geluk aankondigen geven de beste respons. Vaak krijgt men binnen de 48 u. reactie.
Hoe gebruiken Belgen e-mailverkeer?
Bij de meerderheid der Belgen staat het e-mailprogramma continu open. 60
% van de mensen zijn dus permanent via mail te bereiken. Ongeveer een
vijfde bekijkt 2 tot 3x per dag de mails en een derde leest 1 tot 2x per
dag zijn e-mailberichten. Meer dan 80 % van de mensen geeft aan niet
alle mails te lezen. Bijna 7 op 10 verwijdert direct tot een kwart van
de ontvangen e-mailberichten zonder ze te bekijken.
Het onderwerp van een e-mail is heel belangrijk. Gebruik deze
tekstregel om de aandacht te trekken, nieuwsgierig te maken en als
trigger om uw bericht te laten lezen.
Een foto of afbeelding (laagste resolutie!) kan beslist helpen om uw
bericht beter te laten onthouden. Let wel dat bepaalde mailservers
bijlagen en foto's als spam behandelen.
E-mails zijn ook ideaal voor last minute acties of voor promoties die heel uitzonderlijk zijn of erg kort in tijd gelden. Met een muisklik kan men laten reageren.
Besluit.
E-mailacties behoren tot de meest doeltreffende promotie-acties. Doordat
bijna iedereen dezelfde dag nog bereikt wordt, door de lage kostprijs
van een online actie en doordat uw geadresseerden persoonlijk worden
aangesproken ligt de opbrengst van een goede e-mailing hoger dan met
traditionele reclame. Om snel een heel goed resultaat te bekomen, is het
raadzaam om een goede partner te contacteren die vertrouwd is met
e-mailacties voor KMO's, zelfstandigen, winkels en handelaars. Meer
info: neem vrijblijvend contact op met 2TREES.