Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    08-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Succes in 2009 met 2TREES.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wij wensen u bijzonder veel geluk, geld en gezondheid toe, maar bovenal ook een heel boeiend en succesvol 2009.

    2TREES 
    www.2trees.be
    websites e-promotie webshops

     Professionele, betaalbare internetreclame
    voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen

    08-01-2009 om 09:07 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tendenzen in de internetverkooo (2).
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vorige week brachten we een eerste reeks van trends die zich aftekenen. Hier volgen de tweede serie tendenzen die belangrijk zijn om mee rekening te houden. Met deze informatie in gedachten kunnen websites en webshops sneller en beter succes kennen.

    1) Internet belangrijker nieuwsbron dan de krant.

    Onderzoek in Amerika laat nu reeds zien dat het internet de belangrijkste nieuwsbron is geworden. Ruim 40 procent van de ondervraagden beweerde het binnen- en buitenlands nieuws voornamelijk via het internet te volgen. De kranten stonden in 35 procent van de gevallen in voor de verspreiding van het nieuws. Dit is wel opmerkelijk in een land dat de naam heeft dat iedereen 's morgens eerst een beker koffie en een krant gaat halen.

    Televisie blijft wel nog het nieuwsmedium aan de top in Amerika. Zeven op de tien Amerikanen volgen dit dagelijks. Maar bij de jongeren (beneden 30 jaar) ligt de situatie anders. Daar is het internet nu reeds even belangrijk als TV als informatiebron.

    De maatschappij evolueert snel naar een interactieve, online en digitale wereld. Mails b.v. zullen in de toekomst niet uitsluitend meer via pc worden opgevraagd, maar ook met de gsm of op TV. Anderzijds zullen websites evengoed met de gsm of via het televisietoestel worden vertoond. Daarom is het belangrijk om steeds de eigen website en webshop zo professioneel mogelijk voor te stellen en de informatie strikt up-to-date te houden.

    2) Webwinkels lijden minder onder de crisis dan gewone winkels.

    De eerste resultaten van de belangrijke decembermaand maken in Amerika een sterke trend duidelijk. Online winkels voelen zeker ook de crisis maar de omzetdaling is minder uitgesproken dat de verkoopcijfers van de traditionele shops. De online omzet kromp met twee procent tegenover een daling van vijf à acht procent voor de gewone winkels.

    Het meest gebruikte promotiemiddel in deze tijden van crisis en recessie was duidelijk de kortingsacties. Het valt even in het oog te houden hoe deze trend zal evolueren want kortingen gaan meestal ten kosten van rentabiliteit. En dat is vrij schadelijk om lange termijn. Maar hoe dan ook webwinkels en online verkopen hebben een aantal heel specifieke en sterke promotiemiddelen om de verkoop en rentabiliteit aan te zwengelen.

    3) Senioren en medioren ontdekken massaal het online shoppen.

    Onderzoek in Duitsland toont aan dat de blijvende groei van de online verkopen er voornamelijk te danken zijn aan de senioren. Nu het webshoppen algemeen ingang gevonden heeft, beginnen zij massaal het internetwinkelen te ontdekken. Momenteel doet over de twintig procent van de Duitse 60+ ers reeds aankopen via het net. Deze doelgroep is daarmee zeer zeker aan een inhaalbeweging bezig.

    Mede hierdoor zijn de verwachtingen voor de online verkoop in 2009 hoog gespannen. Groeicijfers tussen de 25 - 40 procent worden vaak naar voor gebracht. Het volume aan e-commerce is in Duitsland in 8 jaar tijd verviervoudigd. Ook stelt men vast dat na een 5-6 jaar, de online omzet vaak (meer dan) de helft uitmaakt van de totale omzet, terwijl deze sneller stijgt dat de 'toonbank'-verkopen. Hieruit blijkt duidelijk dat de verkoop via het internet een sterke groei mag verwachten en dat de webshops (online verkoop) een belangrijke extra omzet voor de zaak kan betekenen.

    En hiermee kan ik 2008 feestelijk afsluiten. 2TREES wenst u alvast het allerbeste (geld, geluk en gezondheid) voor 2009. Ook in dit nieuwe jaar zal u terug op ons beroep kunnen doen voor doeltreffende en betaalbare internetreclame, speciaal en op maat van KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen.

    Patrick Puype - 2TREES

    Bronnen: De Standaard, De Tijd, Managing21

    31-12-2008 om 17:57 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tendenzen in de internetverkoop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De verdere opmars van de online verkoop in België is zeker een van de constanten dit jaar. Meer en meer winkels willen beginnen met internetverkoop en veel bedrijven willen er gebruik van maken om hun B2B verkopen sneller en gemakkelijker te laten verlopen. Op het vlak van de online verkoop zijn er 3 tendenzen voor de toekomst die we best nader in het oog houden.

    1) Koopjes, speciale aanbiedingen en extra voordelen doen extra verkopen.


    Dit zijn altijd al heel sterke argumenten geweest om mensen te laten aankopen. Maar zeker in tijden van crisis spelen ze nog een sterkere rol. Let er dus even op dat de
    voordeelaanbiedingen op jouw website vooraan staan zodat elke bezoeker ze gegarandeerd tegenkomt. We merken momenteel een sterke stijging van de internetbezoekers die zoeken met de zoektermen "tweedehands", "outlet", "speciale prijs", "outlet", ... Het aantal bezoekers steeg de laatste maanden met zo'n +40 %.

    De interesse voor deze categorie producten blijkt ook uit de geplaatste zoekertjes die met ruim 30 % stegen. De consumenten gebruiken tegenwoordig dus volop het internet om
    voordelen te ontdekken. Daarom is het goed om zelf ook rubrieken outlet, tweedehands of voordeelhoekje te gebruiken voor je website of webshop.

    We merken tenslotte ook dat er vaak gezocht wordt om de
    duurdere (merk-) artikelen via het internet aan te kopen. Maar dan wel aan de beste (speciale) prijzen. Nog meer dan anders zijn luxe-merken heel goede producten voor online verkoop omdat de kopers weten dat de kwaliteit goed is, het imago van het product beslist meespeelt en men online vrij gemakkelijk en snel de verschillende aanbiedingen kan vergelijken.

    2) Nieuwe SEPA voorschriften vormen stimulans voor overschrijvingen voor online aankopen.


    Recent werden de nieuwe SEPA voorschriften van kracht zodat men gemakkelijker
    grensoverschrijdende betalingen kan doen via een gewone bankoverschrijving. Dit biedt terug extra kansen voor online winkels. De bankoverschrijving is immers niet toevallig het betalingsproduct waar de meeste mensen over beschikken, dat ze best kennen en ook volledig vertrouwen. Daarom is het beslist te overwegen om, naast veilig betalen met bankkaarten, ook het gebruik van overschrijvingen toe te laten op je webshop.

    Online aankopen laten betalen met bankoverschrijvingen hebben de volgende troeven voor de internetverkoop:

    - de bankoverschrijving is het meest verspreide betaalmiddel,
    - iedereen kent en vertrouwt dit volledig,

    - door de nieuwe SEPA voorschriften kan dit gemakkelijk over de landsgrenzen heen,

    - ze bieden 100 % betalingsveiligheid,

    - voor de winkelier zijn er geen extra kosten voor activering, installatie of maandelijks tarief.


    Maar belangrijkst van al, elk doeltreffend extra betaalmiddel maakt het mogelijk om extra nieuwe klanten aan te trekken voor je webshop.

    3) Gebruik sociale netwerken is efficiënt extra promotiemiddel voor internetverkoop.

    Onderzoek heeft uitgewezen dat het gebruik van sociale netwerken een steeds belangrijker aandeel krijgt in de succesvolle online verkoop. Voor zowat
    30 % van de online kopers vormt de aanbeveling van vrienden, reviews bij producten op de site of de commentaar via sociale netwerken een doorslaggevende stimulans om een product, dienst of merk aan te kopen. Sterker nog, in bijna 20 % van de gevallen ging men direct over tot de aankoop nadat men een mail of een link doorgestuurd kreeg van een vriend of kennis. Dat is wel heel belangrijk.

    Samen met de informatie die men via een e-nieuwsbrief of een voordeelbrief ontvangt, wordt het gebruik van sociale netwerken een sterk argument voor online verkopen. Daarom is het beslist een goed idee om in de toekomst ook gebruik te maken van
    testimonials door klanten bij je producten en van een goede tell-a-friendactie om een product of dienst te promoten.

    Nog een laatste tip naar aanleiding van dit jaareinde. Waarschijnlijk behoort u ook tot de ondernemers die op het einde van het jaar uw klanten het beste toewensen. Indien u hen een leuke, toffe nieuwjaarskaart stuurt, profiteer er dan gelijk van om de openingsuren van uw zaak voor de feestaankopen mee te geven, én zet er gelijk reeds de start van uw koopjes op. Zo weten uw klanten niet alleen dat u hen niet vergeten bent, maar zijn ze tevens verwittigd wanneer ze kunnen langskomen om hun aankopen te doen.


    2TREES
    is gespecialiseerd in websites, e-promotie en webshops voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Wij leveren efficiënte, klantvriendelijke en heel doetreffende middelen voor kleine en middelgrote budgetten maar wel met een persoonlijke aanpak en begeleiding. Neem gerust met ons contact op.

    23-12-2008 om 09:58 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moeilijke tijden? Superkansen voor creatieve ondernemers.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Normaal gesproken is het zakenleven een boeiende bedoening. Zeker in tijden van hoogconjunctuur waar alles lijkt te lukken. Maar daar na. Als de economie in een dal terecht komt, is alles dan kommer en kwel? Nee, zeker niet. Alhoewel het dan minder evident is, biedt een moeilijke, economische periode uitzonderlijke kansen en mogelijkheden aan de creatieve ondernemer. Daarom hieronder 5 doeltreffende tips voor een succesvolle zaak in tijden van crisis.

    1. Je klant heeft altijd gelijk.

    Vrij evident zeg je? Maar waarom vergeten zoveel ondernemers dit zo vlug? In moeilijke tijden kopen klanten A) zekerheid, B) waarde voor hun geld en C) duurzaamheid. Dit betekent dat je even goed naar je assortiment kijkt. Extravagante gadgets, trendy prulletjes, onpraktische foliekes, enz. Na verloop van tijd heeft iedereen ze zitten in het assortiment. Maar in tijden van crisis plooien de mensen zich terug op gevestigde merken, gekende, traditionele producten. Vaak deze die men van kindsaf kent en vertrouwt.

    1e tip: bekijk je assortiment met de ogen van een klant. Snoei in overbodige, weinig rendabele en te dure producten en plooi naar je basis van gekende, vertrouwde, oerdegelijke en kwaliteitsvolle merkartikelen.

    2. Geef voordeel, voordelen, extra voordelen, enz.

    Moeilijke tijden voor jou zijn meestal ook moeilijke tijden voor je klanten. Ze zijn extra gevoelig voor goede deals. Een voordeel doen is een serieus argument om je producten te kopen. Vergeet niet, ook in minder florissante tijden moeten de mensen ook nog leven. Men kan de meeste aankopen een tijdje uitstellen, maar uiteindelijk gebeurt het toch. Dan maak je best dat ze merken dat ze bij jou een goede deal krijgen. Maar doe het verstandig. Geef nooit korting in geld. Maar zorg dat je er zelf ook beter van wordt. Geef b.v. een extra product bij aankoop van 5 producten. Een artikel geven kost je minder dan de waarde voor de klant en bovendien verhoogt het je omzet. Of werk met spaarkaarten (hou ze wel zelf bij en laat je klant via je website hun totaal opvragen, b.v.), of organiseer een originele Tell-A-Friendactie.

    Tip 2: Geef extra voordelen of kortingen op een slimme manier zodat het je zo weinig mogelijk kost en gegarandeerd meer omzet oplevert.

    3. Maak minstens evenveel reclame als vroeger, maar doe dit slim.

    Het slechtste wat een ondernemer kan doen in tijden van crisis is alle uitgaven stopzetten, in een hoek gaan zitten en klagen. Niemand is daar mee geholpen, je zaak niet en je klanten zeker al niet. Integendeel, als het minder goed gaat, moet je het verschil maken. De (schaarsere) consumenten die op jacht zijn voor een aankoop moet je met zoveel mogelijk middelen naar jou lokken. Dit kan het beste via de reclame om hen duidelijk te maken dat jij het beste aanbod hebt voor hen. Een bijkomend voordeel is dat men zal zien dat jij blijkbaar toch dynamisch en vol vertrouwen bent. En klanten kopen graag bij enthousiaste mensen.

    Maak wel slim reclame. Probeer vooraf in te schatten wat de werkelijke kostprijs is en welke return je normaal gezien mag verwachten. Bespreek dit ook met je reclameadviseur om de opbrengsten realistisch in te kunnen schatten. En evalueer achteraf het resultaat. Middelen die niet goed scoren passen misschien niet voor jouw zaak of producten. Of ben je van mening dat je verkeerd geadviseerd bent? Praat dan eens opnieuw tegen je reclamegoeroe. Misschien krijg je wel een gratis extra reclame als compensatie als je klacht terecht is.

    Tip 3: Blijf reclame voeren, maar op een slimme manier. Schat vooraf kosten en verwachtingen realistisch in en evalueer het resultaat achteraf.

    4. Betrek je leveranciers bij je promotiecampagnes.

    Vaak vergeet men dat men niet alleen acteert in deze wereld. Als je besluit om je omzet op te krikken met een klantenactie, en om te investeren in een promotiecampagne, dan hoeven niet alle kosten voor jou te zijn. Als je actie een succes wordt, en je verkoopt fantastisch veel meer, dan heeft ook jouw leverancier daar profijt van. Vraag dus gerust even zijn medewerking om een inspanning te doen voor jou actie. Dit kan door gratis producten te leveren, of een deel van de advertentiekosten te betalen. Maar ook een speciale prijs of betaaluitstel in het kader van deze actie tellen ook al mee.

    Tip 4: Zoek om (een deel van) je bedrijfskosten te laten dragen door leveranciers, relaties of partners van je bedrijf. Gedeelde opbrengst mag best een stuk gedeelde kost zijn.

    5. Blijf trouw aan je eigen waarden en filosofie.

    Dat is heel belangrijk om dit voor ogen te blijven houden. Nogal vaak schrikt men als men merkt dat de omzet terugloopt of de winstmarges onder druk komen te staan. Dat mag echter nooit tot paniek leiden zodat je de basiswaarden en je bedrijfsfilosofie verloochent. Denk er aan dat je klanten voor bepaalde redenen bij jou kopen. Herondek deze waarden, herdefinieer goed waar jij en je bedrijf voor staan. Wat is het doel en de missie van je zaak. Maak daar gezond reclame mee en blijf vooral trouw en consequent in je beslissingen. Zo blijven je klanten zich herkennen in je bedrijf en blijven ze vertrouwen houden. En voor nieuwe klanten is het ook duidelijk waar jij voor staat.

    Tip 5: Blijf steeds trouw aan je eigen waarden en filosofie en consequent in je acties.

    Ziezo, wie hier mee rekening houdt, zal niet alleen een mindere periode goed doorstaan. Integendeel, vaak komt een onderneming er achteraf sterker uit. En zeker op het vlak van promotie en reclame hebben we nu extra troeven via het internet. Websites die goed werken, professioneel uitgebouwd zijn en goede informatie leveren, E-promotie die snel veel mensen kan bereiken tegen een uiterst lage kostprijs of webshops die 24/7 geopend zijn, snel en accuraat over de hele wereld leveren en klantvriendelijk werken.

    Zin om met ons een degelijke basis te leggen voor een succesvolle onderneming? Neem gerust contact met 2TREES voor de doeltreffendste websites, heel betaalbare promotie via het internet en professionele, bedrijfszekere webshops. Volgend jaar begint nu reeds!

    16-12-2008 om 18:04 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Internetverkoop stijgt ondanks economische crisis.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen December, nog meer dan januari, is een maand waar veel ondernemers reikhalzend naar uitkijken en hun omzet goed in het oog houden. Waar de koopjesmaand veelal ook een sociaal gebeuren is (met familie of vrienden shoppen is fun) telt de laatste maand van het jaar immers veel feestdagen waarvoor vrijwel iedereen geschenken wil aankomen. Maar hoe zit het met de internetverkoop in deze barre economische tijden?

    December, de feest- en cadeaumaand.

    Sinterklaas, Sint-Maarten, kerstdag en nieuwjaar. Een uitgelezen moment om je kinderen te verwennen of met vrienden en familie gezellig te tafelen en feesten. Ondertussen is de feestdag van de Sint achter de rug en wat blijkt? De verkoop via internet steeg met een 30 procent t.o.v. vorig jaar. De meest verkochte producten zijn speelgoed, games, dvd's en boeken. Maar ook digitale camera's, gsm's en laptops gingen goed de elektronische deur uit. Dat blijkt uit een enquête door Thuiswinkel.org, de Nederlandse belangenorganisatie van thuis- en webwinkels.

    Ook opvallend is het sterk aantal nieuwe kopers van Sinterklaasgeschenken. Er waren dit jaar ongeveer 1,2 miljoen mensen in Nederland die voor het eerst een Klaasgeschenk op het internet kochten. De voornaamste motieven om online te kopen waren het gemak van aankopen en de goede prijs-kwaliteitverhouding.

    Hoe zijn de verwachtingen voor de kerstaankopen?

    Onderzoek in Groot-Brittanië laat een stijging van de internetaankopen met zo'n 10-15 % verwachten. Ook blijkt dat de online kopers gemiddeld meer besteden dan het bedrag dat men in een winkel spendeert. De verwachte stijging is immers voor een groot del te danken aan het bedrag dat men dit jaar denkt aan te kopen in de feestperiode. Gemiddeld ligt de aankoop op het internet immers 12-15 % boven het bedrag dat in een winkel wordt besteed. Dat blijkt uit een onderzoek door Deloitte.

    In België peilde Citibank naar het verwachte bestedingspatroon voor de feestdagen. Alhoewel 52 % van de Belgen in het huidig economisch klimaat minder denkt uit te geven, zegt meer dan de helft van de mensen dat ze dit jaar beter de prijzen gaan vergelijken. En een ideaal middel hiervoor is natuurlijk het internet, waarvan men ziet dat het surfgedrag rond de eindejaarperiode gevoelig stijgt.

    Wat koopt de gemiddelde Belg als geschenk?

    De Belg koopt vooral pakjes voor de partner (73 %), kinderen (63 %), de moeder (53 %) en de vader (39 %). Een geschenk voor de partner kost gemiddeld 87 euro. Voor de kinderen geeft men zo'n 75 euro per pakje uit en voor de ouders ongeveer 40 - 45 euro per persoon. Er wordt bijna het dubbele besteed voor partner en kinderen dan voor de overige familieleden.

    Ziezo, met deze cijfers voor ogen krijgen we toch iets van een richting. Toch zijn dit maar peilingen en verwachtingen. In de praktijk zien we vrij grote verschillen tussen webshops die gelijkaardige producten verkopen. Het succes wordt nl. in heel grote mate bepaald door het uitzicht en de voorstelling van de producten van een online winkel en door de inzet en goede promotie door de webwinkel zelf. Goede adviezen betalen zichzelf dubbel en dik terug, zeker met online verkoop.

    Voor een professionele webwinkel en doeltreffende promotie, neem gerust contact op met 2TREES.

    13-12-2008 om 10:17 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf praktijktips voor een succesvolle website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een website is geen tovermiddel. Het is een heel interessant bedrijfsinstrument dat veel kan opleveren en relatief weinig kost. Bovendien is het nagenoeg onmisbaar in de huidige maatschappij. Maar het succes komt niet automatisch. Hier volgen de vijf belangrijkste tips om van je website een echte topper te maken.

    1. Promoot voortdurend je website.


    Eenmaal je een website heeft, sta je er vaak niet genoeg meer bij stil. Een belangrijk deel van het succes hangt af van de bekendheid van je site.
    Promoot daarom voortdurend zelf website. Dit kan het best door je domeinnaam zo veel mogelijk te verspreiden:
    - zet je www. op je bedrijfsdocumenten zoals briefpapier, firmakaartjes, facturen, ...
    - vermeld steeds je domeinnaam op alle reclamedrukwerk: op advertenties, folders, leaflets, ...
    - doe dit ook op alles wat in het straatbeeld hangt: werfborden, winkelruiten, reclamepilonen voor je deur, ...
    - zorg er zeker voor dat alle reclameproducten je website vermelden, dus op draagtassen, gadgets, ballons, presentartikels, notitieblokjes, enz.
    - verspreid je een persbericht, geef je een interview of een voordracht, zorg er voor dat je website een aantal keer vermeld wordt.

    2. Hou de inhoud van je site up-to-date en speel in op de actualiteit.

    Zorg er voor dat verouderde zaken direct verwijderd worden van je site en plaats als eerste de nieuwe dingen er op. Eenmaal je bezoekers weten dat de
    meest recente informatie op je website beschikbaar is, zullen ze dit als een meerwaarde beschouwen. Maar pas ook je site regelmatig aan de tijd van het jaar aan. Haal seizoenartikelen naar voor, steek je site in een passend eindejaars- (of paas-) kleedje, enz. Zorg dat ze er verzorgd, fris en up-to-date uitziet.

    Speel gerust in op de
    actualiteit met je website. Als het economisch iets moeilijker gaat, pas dan b.v. je aanbod aan door kleinere verpakkingen aan te bieden én promoot dit duidelijk op je site. Of biedt kant en klare decoratiepakketten aan voor de kersttafel, of ... De mogelijkheden zijn legio om slim in te spelen op de actualiteit. Vaak heeft ook je personeel hier prima ideeën voor.

    3. Gebruik zelf intensief je website.

    Dat is iets wat de meeste mensen niet genoeg doen. Spreek met jezelf af dat, telkens je iemand spreekt, je
    minimum 1x je website bij dit gesprek betrekt. Dit kan zijn door te verwijzen naar je website voor uitgebreidere informatie, voor specifieke afmetingen, voor de leveringsvoorwaarden, voor de overige kleuren, enz., enz. Eenmaal je dit gewoon bent, gebeurt dit echt zonder problemen. Maar de mensen die je spreekt, krijgen wel de indruk dat ALLES op je website te vinden is en dat de informatie daarenboven accuraat is. Waarom zou je anders zelf er gebruik van maken?

    Maak je ook eigen om
    zelf je website te raadplegen. Dus ook om je verkoopsvoorwaarden haarfijn uit te leggen, of om een bepaalde maat te checken, of om te kijken of het gevraagde kleur nu wel of niet in het gamma opgenomen is. Niet alleen wekt dit vertrouwen bij je klanten, maar door zelf je site intensief te gebruiken merk je snel verouderde of niet correct informatie op. Zo kun je ze vlug laten aanpassen.

    4. Zorg dat je website maatschappelijk nuttig en relevant is.

    Dit doe je best door
    inhoud op te nemen die de mensen wel eens nodig hebben. Als je b.v. een bouwbedrijf runt, plaats dan informatie over een bouwvergunning aanvragen, waar je moet aan denken als je een architect zoekt, uitleg over technisch termen uit de bouw, enz., enz.

    Maar je kunt je website ook gebruiken om
    actueel nieuws door te geven, b.v. zet wekelijks de beste route online indien je buurt moeilijk te bereiken is tijdens wegwerkzaamheden. Of als er een storm of orkaan huisgehouden heeft, zet dan de procedure online om een schadeclaim in te dienen bij de gemeente, inclusief standaardformulier.

    Dat zijn maar een paar ideetjes om je website nuttig te maken zodat de mensen ze aan hun favorieten toevoegen en systematisch terug bezoeken.

    5. Verzorg je links en vraag systematisch backlinks.

    Om bovenaan de zoekmachines terecht te komen moet je wel kunnen bewijzen dat je
    website belangrijk is. Voor een zoekmachine is een belangrijke site er een waar veel links van vertrekken en veel andere sites naartoe linken (backlinks). Zorg er dus voor dat je zoveel mogelijk links opneemt op je eigen site en vraag systematisch aan leveranciers, klanten, media, enz. om ook een link naar je eigen website te leggen. Hou wel voor ogen dat het waardevolle links moeten zijn. Een link naar/terug van een website die 1 bezoeker per jaar telt, is echt niet waardevol.

    Veel links / backlinks heeft nog een bijkomend voordeel, nl. als je website op veel andere sites vermeld wordt, zal je naam ook door
    veel andere mensen gezien worden. Zo verhoog je terug je bekendheid en je bezoekersaantallen.

    Dit zijn de vijf belangrijkste zaken om je website bovenaan de zoeklijsten te krijgen. Een website online plaatsen is geen eindpunt, maar een begin. Om je website te laten uitgroeien tot een succesnummer moet je er continu aan werken. Maar als je bovenstaande tips nauwkeurig voor ogen houdt, zal je website gegarandeerd een veelvoud van de kostprijs opleveren. Dat heeft de praktijk ondertussen bewezen.

    Ben je niet echt tevreden over de prestaties van je eigen website? Of wil je ook een heel goede eigen site op het internet plaatsen? Aarzel dan niet en neem contact op met 2TREES, de specialist in doeltreffende en betaalbare internetreclame voor KMO s, zelfstandigen en vrije beroepen. Voor professionele websites of webshops kan je een beroep op ons doen, maar ook voor nieuwsbrieven, pers- en klantenacties, internetwedstrijden, verkoopacties, enz. Meer info op www.2trees.be.

    01-12-2008 om 19:34 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het internetgedrag van de Belgen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Google is zonder twijfel de meest gebruikte zoekmachine van de wereld. Ook in België gebruiken meer dan 90 procent van de internauten Google om op het net te surfen. Nu onderzocht RNS Infratest in hun opdracht het internetgedrag van meer dan 2.000 mensen. Hier volgt het resultaat.

    Hoe zoekt men op internet?

    Wie informatie wil zoeken op het internet doet dit meestal met behulp van een
    zoekmachine. Vijfenzeventig procent van de geënquêteerden gebruiken deze weg waarmee de zoekmachine de meest gebruikte online-informatiebron is. Wie naar specifieke producten op zoek gaat, zoekt meestal websites op met prijsvergelijkingen (33 procent). Websites waar gebruikers hun mening geven over producten of diensten worden met 27 procent vaker bezocht dan sites waar professionelen hun mening geven (23 procent).

    Wat zoekt men op het internet?

    Bijna 40 procent van de Belgische internetgebruikers
    zoekt naar informatie op het internet voordat ze een product of dienst bestellen. Eenmaal men een keuze gemaakt heeft, plaatst vervolgens 39 procent van de mensen hun bestelling online terwijl 61 procent hun aankoop doet in de "werkelijke wereld". De conclusie is duidelijk: het internet stimuleert niet enkel de verkoop via het internet, maar is nog steeds belangrijker voor de groei van het traditionele bedrijf.

    Wat doet men met de informatie van het internet?

    E-commerce is zeker niet de dooddoener van de traditionele zaak. Het is wel zo dat steeds meer mensen een deel van hun aankopen online wensen te doen, b.v. omdat dit gemakkelijk is, of omdat men anders geen tijd heeft, of omdat het artikel niet direct te vinden is in hun buurt, enz. Maar de Belg blijft het traditioneel winkelbezoek best appreciëren. Met 72 procent blijken surfers vooral reizen online te verkennen vooraleer een beslissing te nemen. Wel opvallend is dat achteraf 28 procent van deze mensen hun reis in een reisbureau bestelden.

    Besluit.

    Het internet is momenteel een van de belangrijkste bronnen voor de mensen om zich te informeren waarbij men dit hoofdzakelijk doet met behulp van een zoekmachine. Maar achteraf gaat 60 procent van de mensen naar een traditionele zaak om te kopen.


    (Bron: De Morgen 28/11/08 - Google - TNG Infratest)

    30-11-2008 om 10:27 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dertien keer meer internetverbindingen in tien jaar tijd.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het aantal internetaansluitingen is het voorbije decennium verdertienvoudigd. Uit de cijfers van de vereniging van Belgische internetproviders blijkt dat de aansluitingen bovendien nog steeds in stijgend lijn gaan. Deze gegevens laten blijken hoe belangrijk het is voor een bedrijf om met een professionele website of webshop op het internet aanwezig te zijn.

    In november 1998 telde België welgeteld 207.277 internetaansluitingen. Tien jaar later zijn dat er 2.757.318 geworden, dertien keer zoveel dus. Het merendeel van die aansluitingen, nl. 2.257.471, zijn privé-personen. Bedrijven zijn in het derde kwartaal 2008 goed voor ruim 500.000 aansluitingen. Het normaal groeiritme bedraagt 1,5 procent per kwartaal.

    Belangrijk is ook dat men aanneemt dat de stijging zich verder zal doorzetten in de toekomst. "We geloven dat er nog steeds een belangrijk groeipotentieel is in België", stelt Wim Roggeman, voorzitter van ISPA-Belgium. "We gaan ervan uit dat op termijn elk gezin met het internet zal verbonden zijn. En België telt circa 4.500.000 huishouders, waarvan dus momenteel iets meer dan 50 % een internetaansluiting bezit."

    Op wereldvlak behoort Vlaanderen tot de wereldtop inzake internetaansluitingen. Door de herhaalde acties van de leveranciers zijn deze aansluitingen voornamelijk snelle verbindingen (ADSL, breedband). Brussel en Wallonië blijven op dit moment iets achter, maar België staat wel nog rond de zesde plaats bij de OESO-landen, wat zeker een prima plaats is. Qua snelle internetverbindingen bekleedt België met een penetratiegraad van 26,6 % de 7e plaats op wereldvlak. Hiermee staan ze hoger dan b.v. de Verenigde Staten.

    Deze cijfers worden ook bevestigd door de stijging van de budgetten voor internetreclame en door het aantal nieuwe webshops die maandelijks worden geopend. Alhoewel we in Vlaanderen duidelijk nog achter lopen ten opzichte van onze buurlanden, vnl. Nederland, zien we toch een herhaalde stijging. Dit merken we zowel aan het aantal webshops, de stijging van het aantal verkopen via het internet en de stijging van de inkomsten door internetreclame.

    Heb je een bedrijf of zaak, dan neem je best geen risico op het internet. 2TREES is de specialist in doeltreffende en betaalbare internetreclame voor KMO s, zelfstandigen en vrije beroepen. Voor professionele websites of webshops kan je een beroep op ons doen, maar ook voor nieuwsbrieven, pers- en klantenacties, internetwedstrijden, verkoopacties, enz. Neem gerust met ons contact op www.2trees.be.


    (bron: De Morgen 19/11/08 - Atos - PayPal)

    26-11-2008 om 00:00 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tangoamar leert tango dansen met passie.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Tango is niet alleen maar een dans. Het is een manier van leven, emotievol, intens, passioneel en heftig. Het is een expressie van twee mensen, intens en bruisend. En tangodansen kan worden aangeleerd. Om meer mensen met de tango bekend te maken ging recent de nieuwe website van Annelies Valcke en Geert Stragier online.

    Tangoera, professionele tangodansers delen hun ervaring.

    Annelies en Geert zijn ervaren en gekende tangodansers. Ze geven regelmatig dansdemonstraties en werken vaak mee aan belangrijke projecten, zo o.m. met Praga Khan. Naast hun professionele carrière verzorgen zij sedert een aantal jaar danslessen en -opleidingen voor het publiek. Hun aanpak is steeds persoonlijk zodat iedereen die een lessenreeks start gegarandeerd resultaat mag verwachten.

    Naast opleidingen en tangodemonstraties doen Annelies en Geert vaak ook modellenwerk. Hun voordeel is natuurlijk dat zij tango-elementen, houdingen en stijlen kunnen toevoegen aan hun presentaties. Dat geeft steeds een aparte sfeer aan hun reportages.

    Hun nieuwe website is een online visitekaartje voor Tangoamar.

    De nieuwe website werd voornamelijk opgebouwd vanuit de speciale sfeer die de tango met zich brengt. Op een heel intense, dynamische en stijlvolle manier geeft www.tangoera.com de verschillende mogelijkheden van Annelies en Geert weer. Zowel de opleidingen, demonstraties als het modellenwerk komt er in voor. Via hun website kun je natuurlijk meer informatie bekomen, maar ook je interesse voor een opleiding of tangolessenreeks opgeven.

    Het nieuwe jaar kondigt zich boeiend en druk aan voor dit professioneel danspaar. Wij wensen Annelies en Geert alvast veel succes toe. Wie meer wil weten over hun programma, demonstraties en tangolessen bekijkt best even hun website www.tangoamar.com.

    Patrick Puype - 2TREES

    19-11-2008 om 09:26 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 succestips voor uw webshop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Online verkopen biedt zonder twijfel heel veel voordelen. Nog te vaak is de beslissing om met een webshop te starten eerder ingegeven als reactie op tegenvallende verkopen, krimpende marges of als ultiem redmiddel als "men het niet goed meer weet". Vaak wordt een online shop ook voorgesteld als een wondermiddel. En dat is het ook niet. Daarom hier 5 tips om van uw internetwinkel een succes te maken.

    1. Duid een webshop verantwoordelijke aan.

    Een veel gemaakte fout is om de online shop "gewoon mee te nemen" in het dagelijkse werk. Een webwinkel is echter een apart verkooppunt en wordt best ook als dusdanig benadert. Zo vermijd je dat je online klanten stiefmoederlijk behandeld worden en deze verkopen pas verwerkt worden als er anders geen werk meer is.

    Met een specifieke verantwoordelijke heb je iemand die van de internetverkoop zijn of haar hoofdtaak maakt. Iemand die van 's morgens tot 's avonds kijkt hoe je shop kan verbeteren, welke acties kunnen gebeuren, of bestellingen vlot gebeuren, of de leveringen stipt de deur uitgaan. Maar ook als er vragen zijn of problemen met klanten lost deze persoon deze snel en vakbekwaam op.

    Door je webshop als een aparte entiteit te benaderen hou je ook beter de rentabiliteit in het oog en kun je beter specifieke reclame maken. Want ook op dit domein biedt het internet heel veel (en goedkope) mogelijkheden. Maar bovenal, met deze aanpak voelt een internetklant zich volwaardig klant van uw zaak.

    2. Zorg voor een duidelijk en compleet aanbod.

    Het internet heeft een eigen taal. Naast veel voordelen zijn er ook een aantal minpunten. Hou er bij de voorstelling van je aanbod rekening mee dat je klanten je product niet kunnen voelen, wegen, ruiken, betasten, proberen, enz.

    Zorg er dus voor dat je beschrijvingen supercompleet zijn. Dat er referentiepunten opgenomen zijn om lengte, breedte, gewicht, kleur, enz. te bepalen. Zorg er ook voor dat je werkwijze duidelijk is. Ook wat moet gebeuren met b.v. proefzendingen, retours en hoe de betaling afgewikkeld wordt.

    En heel belangrijk tegen dat toch iets mocht fout lopen of tegen dat je klant een extra informatie wilt: zet duidelijk de verantwoordelijke voor je webshop op de site, liefst met foto, telefoonnummer en e-mailadres voor contactname. En maak ook duidelijk binnen hoeveel tijd een antwoord mag verwacht worden.

    3. Elke maand iets nieuws!

    Het succes van een webshop wordt voor een groot deel gestuurd door het aantal bezoekers aan je site/shop. Hoe meer bezoekers, hoe meer kans je veel verkoopt. Doe er dus alles aan om de mensen regelmatig naar je webshop te lokken.

    Een heel goed initiatief is om je webshopverantwoordelijke opdracht te geven om minimum elke maand een nieuwe promotie te lanceren, liefst alleen online te bekomen. Kondig deze promotie duidelijk aan en je creëert op deze manier een goede reden voor je klanten om elke maand terug te komen kijken. Wil je echt klantvriendelijk werken, biedt hen dan de mogelijkheid om automatisch op de hoogte gebracht te worden van deze promoties. Dit kan b.v. door een e-mailbericht (promotie- of nieuwsbrief) of via een SMS-bericht.

    Denk er ook aan dat zo'n artikel van de maand een ideaal middel kan zijn om een nieuw product te lanceren of om een artikel dat niet erg goed verkoopt toch aan de man te brengen.

    4. Geef je online klanten extra voordelen.

    Online verkopen zijn in de regel goedkoper dan gewone verkopen. Gemakkelijk te begrijpen want b.v. de promotiemiddelen zijn veel effectiever en goedkoper dan traditioneel. En denk gewoon even aan de tijdswinst doordat je 100 % met je verkoop bezig kunt zijn, zonder dat tijdverlies van aarzelende of twijfelende klanten weegt, of zonder dat dingen onverkocht teruggeplaatst moeten worden, enz.

    Het geven van extra voordelen motiveert klanten om enerzijds zoveel mogelijk via het internet te bestellen (groei van de webshop, rendabeler omzet, ...) en neutraliseert en paar minpuntjes van het internet. Want gelijk hoe, als internetklant moet je een tijdje wachten tot je bestelling binnen valt, of er gaat al eens iets verloren bij het koeriersbedrijf. En je moet normaal toch al vooraf betalen, ... Maar als je een extra voordeel krijgt, ben je best bereid om heel begrijpend tegenover te staan.

    5. Speel alert in op de markt.

    Het onbetwistbare voordeel van het internet is de snelheid van deze wereld en de relatieve lage kostprijs. Maak hier dus permanent gebruik van om je online shop voordelen toe te spelen ten opzichte van de traditionele winkels.

    Een nieuwe collectie kan je reeds tonen (en verkopen) op het moment dat je de artikels besteld hebt. Plaats gewoon de artikels in een rubriek "binnenkort in deze winkel", zorg dat ze kunnen besteld worden en zet er duidelijk bij wanneer moet betaald worden en vanaf wanneer ze geleverd worden. Of wegenwerken blokkeren je zaak. Geef extra korting voor je klanten die nu tijdelijk via je webshop bestellen. Of een orkaan wordt aangekondigd: maak een promotie rond houten platen om de eigendommen te beschermen, extra batterijen, looplampen, enz. M.a.w. lever snel de dingen op het moment dat de mensen er nood aan hebben. En dat is iets wat met een fysische winkel heel wat meer tijd in beslag neemt en langer vooraf moet worden ingepland.

    Verkopen via het internet, een wondermiddel? Nee, heel zeker niet. En net zoals in het werkelijke leven is er slechts 1 gegarandeerd middel om zeker succes te hebben:

    werken - werken - werken - ...

    Maar het gaat iets harder als je alvast rekening houdt met bovenstaande 5 gouden tips voor een succesvolle webshop.

    2TREES is gespecialiseerd in doeltreffende, betaalbare internetverkoop voor KMO's, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Wij zorgen voor toffe, goed werkende websites, professionele webshops en heel sterke e-promoties zodat het internet een echte winstbrenger wordt. Neem gerust even met ons contact op!

    12-11-2008 om 11:02 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Styling At Home site vernieuwd voor eindejaarsfeesten.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gezelligheid kent geen grenzen, zegt men. Maar toch is een aangename, knusse sfeer afhankelijk van het uitzicht en de sfeer van de ruimtes waarin je leeft. Gezelligheid hoeft niet steeds duur te zijn. Vaak is het afhankelijk van de juiste kleurencombinaties, de perfecte mix van interieurelementen of een stijlvolle decoratie. De binnenhuisadviesafdeling van Belle et Beau vernieuwde haar "Styling At Home"-site en staat nu alvast paraat voor de drukke eindejaarsperiode.

    Misvattingen over stylingadvies.

    Een vaak voorkomende drempel voor de mensen om stylingadvies te vragen is de gedachte dat het "stukken van mensen" kost. Of ook nog dat men geen eigen zeggenschap heeft in de adviezen, of nog dat adviesgevers enkel geïnteresseerd zijn voor "grote projecten".

    Niets is minder waar, en dat bewijst Styling At Home van Belle et Beau wekelijks. Steeds meer komen klanten aankloppen om 1 enkele kamer te laten adviseren. Meestal start men met de woonkamer omdat men hier meest in leeft. Ook als er visite is, verblijft men meestal in deze woonkamer. Daarom is het belangrijk dat de sfeer van deze kamer bij de stijl van de bewoners aansluite en dat de ruimte er knus en gezellig uitziet.

    Styling At Home begint altijd met een persoonlijk gesprek waaruit de stijl, de kleurvoorkeuren, de levensvisie en het temperament (aard) van de bewoner(s) naar voor komt. Daarna pas kijkt men naar de ruimte zelf, de omgeving waarin dit moet passen. In elk geval wordt met elk advies ook rekening gehouden met de wensen en voorkeuren van de opdrachtgevers.

    Nieuwe trend voor 2009: schenk een advies als cadeau.

    Beslist nieuw voor dit jaar is de mogelijkheid om als kerst- of nieuwjaarsgeschenk een stylingadvies te schenken voor een of meerdere ruimtes van een woning. Dat is immers een erg leuk geschenk om te krijgen en daarenboven denkt diegene die dit krijgt nog jarenlang achteraf aan wie dit origineel idee heeft uitgevoerd.

    Wie maakt hier gebruik van? Vaak is het de partner die afspreekt op een moment dat "de kust vrij" is. Op deze manier is de verrassing natuurlijk het grootst. Bovendien zorgt de soepele aanpak van Styling At Home by Belle et Beau er voor dat er later nog kleine aanpassingen kunnen gebeuren aan de stylingadvies als de begunstigde b.v. speciale wensen heeft of een eigen origineel idee wil uitvoeren.

    En voor de uitvoering achteraf dan?

    De klant is vrij om met het stylingadvies te doen wat hij of zij wilt. Sommigen stappen zelf met het interieuradvies in de hand op een paar leveranciers af om de voorwaarden te vergelijken. Handige Harry's of Harriets kopen de nodige materialen en decoratie-elementen zelf aan en stropen de mouwen op. Of ze besteden een deel van het werk uit en zorgen zelf voor de aankleding. Dat alles is perfect mogelijk.

    Leuk is ook dat -mits een supplement- ook de mensen van Styling At Home van Belle et Beau met de klant meegaan om de nodige materialen te bestellen. Vaak profiteert de klant dan zelfs van betere voorwaarden bij de aankoop, zodat de kosten hiervoor reeds voor een deel gerecupereerd zijn. Maar belangrijker is natuurlijk dat men gerust kan zijn dat de kwaliteit van de materialen perfect zal zijn voor jarenlang genieten in de vernieuwde ruimte.

    Kan men enkel voor renovatie een beroep doen op Styling At Home?

    Zeker niet. En dat is ook een trend want het gebeurt reeds dat ook mensen met hun bouwplannen een afspraak maken om samen met de interieurspecialisten van in de prille fase aandacht te schenken aan de uiteindelijke afwerking. Dat is van belang voor de bestelling van bepaalde materialen en bouwstoffen of voor het kiezen van de juiste kleuren van de materialen.

    Zoals je ziet, nieuwe trends steken continu de kop op. Daarom is het altijd verstandig om vooraf even tegen specialisten te praten. Meestal kun je zo zelfs een paar jaar winnen door je interieur aan te passen aan de heersende mode of kleurenpallet.

    Misschien een ideetje voor jullie om voor dit eindejaar een interieuradvies cadeau te doen aan je geliefde(n). Styling At Home by Belle et Beau heeft een aantal praktische inlichtingen klaar op haar nieuwe site. Klik hier alvast voor een kijkje, of bel even met Delfien voor een persoonlijk gesprek.

    Goed eindejaar alvast en een warm, knus nieuw jaar.

    22-10-2008 om 23:05 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zakenkantoor Herman Roelens gaat online.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Momenteel maken de financiële markten een woelige tijd door. Banken kennen een beetje problemen, aandelen kelderen en de beurs gaat naar beneden. Dat is ook geen gemakkelijke tijd voor de mensen die soms wat extra krediet nodig hebben. Om beter bereikbaar te zijn voor de mensen investeertde zakenkantoor Herman Roelens uit Wielsbeke in een nieuwe website.

    Discretie en vertrouwen is essentieel.

    Banken geven steeds moeilijker krediet aan de mensen. Dat is niet eenvoudig voor de mensen die (tijdelijk) een tegenslag te verwerken krijgen of die een moeilijke periode doormaken. Soms moet je kunnen vertrouwen op een financieel raadgever die het goed met je meent en die je aan dat extra krediet kan helpen om de zware tijden te overwinnen. Soms is de drempel te hoog om een kantoor binnen te stappen en over je problemen te praten.

    Daarom biedt het internet een goede oplossing. In alle anonimiteit kun je een keuze maken uit de beschikbare producten. Je vindt er ook het online inlichtingenformulier die de voornaamste formaliteiten regelt om je op weg te zetten naar een tijdelijk overbruggingskrediet of een nieuwe financiering.

    Herman Roelens werkt steeds in alle discretie. De gegevens worden nauwkeurig bekeken om de meest gunstige kredietformule te bepalen. Ook vertrouwen is essentieel voor Herman. Hij streeft eerder naar een langdurige relatie met zijn klanten om hen ook later te kunnen bijstaan en raad geven.

    Een nieuwe website voor moderne dienstverlening.

    Herman Roelens investeerde in een nieuwe website omdat meer mensen op deze manier gebruik kunnen maken van zijn dienstverlening. Tevens is deze website werkbesparend omdat veel informatie vooraf kan worden ingevuld. Herman krijgt zo meer tijd om meer mensen te helpen. Een belangrijk motief was eveneens dat het internet nu de mogelijkheid biedt om nieuwe klanten aan te trekken, zelfs uit een iets verdere regio.

    De website gepromoot via Google.

    Samen met de website laat Zakenkantoor Herman Roelens ook informatie verschijnen bij de zoekresultaten van Google. Op die manier zorgt hij dat zijn website maar een muisklik verwijderd is van de mensen die informatie zoeken of die kredietmogelijkheden willen overlopen. En deze aanpak rendeert. Dag na dag stijgen de bezoekers op de website en nemen nieuwe klanten contact op met Herman.

    Moeilijke tijden vergen een inventieve aanpak. Herman Roelens tilt zijn dienstverlening naar een nieuw niveau door het doelmatig gebruik van zijn website www.herman-roelens.be of www.leenkediet.be. Naar aanleiding van het online gaan van de nieuwe website wensen we Herman alvast veel succes toe met deze nieuwe aanpak.

    2TREES is gespecialiseerd in doeltreffende, klantgerichte internetreclame voor KMO's en zelfstandigen. Wij maken uw eigen internet op uw maat en zorgen dat u het beste rendement haalt uit deze manier van werken. Neem gerust met ons contact op: www.2trees.be.

    22-10-2008 om 22:32 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Residentie Edewalle te koop via mini-site.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vastgoed is een van de sectoren waarop meest gezocht wordt op internet. Wie interesse heeft in een appartement, woning of eigendom surft nogal snel op het net om te zien wat er te koop is, hoe het er uitziet, welke troeven de omgeving biedt, enz. Daarom hebben de meeste immobiliënkantoren een goed gestructureerde, vlot navigerende website. Maar een van de nadelen is wel dat het totale aanbod er op voorkomt, wat vrij wat zoekwerk vergt van een potentiële klant. Hiervoor biedt de mini-site een goede oplossing.

    Waarom kiezen voor een mini-site voor vastgoed?

    De mini-site is niet bedoeld als concurrent van de hoofdwebsite van een kantoor. Daar is ze met slechts 1 pagina te beperkt voor. Maar voor een tijdelijk verkoopsproject, b.v. een appartementsblok een nieuwbouwwijk of een aantal kavels bouwgrond is dit een uitstekend idee. De mini-site biedt namelijk de mogelijkheid om een welbepaald aanbod heel specifiek te promoten naar een bepaalde doelgroep en in een welbepaald gebied. Zo kun je een potentiële koper bijna persoonlijk aanspreken.

    Bovendien kan een heleboel relevante informatie worden gelinkt aan deze verkoopssite, b.v. websites van toeristische of recreatieve troeven van de regio, van de gemeente waar de eigendom ligt, van de NMBS of De Lijn om de bereikbaarheid met bus of trein snel na te kijken, en natuurlijk van je hoofdsite zelf om andere aanbiedingen te consulteren.

    Door deze links, en door het gebruik van een uitgekiende zoekwoordenlijst, komt de mini-site gauw bij de eerste zoekresultaten van de zoekmachines voor. De aangepaste trefwoorden maken bovendien dat ze enkel verschijnt wie de juiste zoektermen gebruikt, kopers of geïnteresseerden dus.

    Bijkomende troeven van deze mini-site.

    Daar er gewerkt wordt met een eigen domeinnaam kan men klanten direct op dit aanbod laten reageren via e-mail. Er kunnen eigen mailadressen worden aangemaakt, die intern direct naar de bevoegde personen worden doorgelinkt. Je kunt zo heel snel reageren op vragen.

    Ook met specifieke Google reclame (de Google Adwords) kunnen bijkomende wervende boodschappen worden vertoond in het juiste verkoopsgebied, en met precies bepaalde zoekwoorden.

    De mini-site tenslotte krijgt een eigen teller- en analyseprogramma mee zodat je na verloop van tijd kunt nakijken welke de populairste zoekwoorden zijn waarmee men je site bezocht heeft, hoe lang het bezoek duurde of welke acties men er ondernomen heeft. B.v. een plan downloaden is zo'n meetbare actie.

    Residentie Edewalle is een van de eersten die nu gebruik maakt van een mini-site om de luxe-appartementen te verkopen. De eerste resultaten zijn heel positief. Op een heel korte tijdspanne (1 week) kwam het aanbod actief en heel snel kwamen reeds reacties.

    Meer info over onze websites en de overige diensten die wij leveren aan KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen, kijk dan even op www.2trees.be.

    24-09-2008 om 08:41 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat kan internet voor uw zaak betekenen?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het internet is van iedereen. Dat is een slogan die op dit moment vrij sterk in de reclame opduikt. Het is een feit dat tegenwoordig vrijwel iedereen er mee geconfronteerd wordt in de huidige maatschappij. Maar wat zijn de voornaamste motieven waarom een website een onmisbaar medium is voor de moderne zaak?

    1. Jezelf en je zaak bekend maken.

    Wie ben je? Waar bevind je zich? Hoe kom je er? Wanneer en hoe kan men je bereiken? En vooral waarom zo men klant moeten worden? Dat zijn maar een paar vragen die heel belangrijk zijn voor nieuwe en bestaande klanten. Een goede website is op het internet een permanent visitekaartje voor je zaak. Je laat continu jezelf en je bedrijf kennen aan mensen die voor jou interesse kunnen hebben. Deze aanwezigheid alleen al is goud waard op voorwaarde dat je webiste goed gemaakt is en er goed uitziet.

    2. Je activiteiten of diensten bekend maken.

    Wat doe je? Hoe doe je het? Ben jij bijzonder gespecialiseerd of gebruik je speciale, unieke technieken? En welke voordelen biedt jouw werkwijze? Eenmaal een potentiële klant beslist heeft dat jij hem wel iets te bieden kan hebben, zijn dit de logische vervolgvragen. Een degelijke website toont duidelijk je expertise, laat zien dat je vakbekwaam bent, de technieken van de branche beheerst. Maar ook dat je speciaal bent, creatief en klantvriendelijk. Met een professionele website overtuig de een klant voor het eerste contact van jouw vakbekwaamheid. En dat wekt vertrouwen.

    3. Doorgeven van nieuws of voordelen.

    Gebeurt er iets speciaals? Opening van een nieuw pand of installatie van een nieuwe machine. Maar ook als je een speciaal brevet, diploma of erkenning kreeg. Of als je een bijzonder project realiseerde is en website ideaal om hiervan bericht te geven. Vooreerst is dit prima reclame (bijna net zo goed als mond aan mond reclame) maar bovendien versterkt het je betrouwbaarheid. Ook voordelen kunnen best gecommuniceerd worden via het internet. Voordelen kunnen kortingen of koopjes via nieuwsbrieven zijn, maar ook informatie om winst te halen met jouw producten of diensten.

    4. Verkopen of omzet genereren.

    Maak het je bezoekers gemakkelijk. Eenmaal ze je website gevonden hebben en beslist hebben dat je hen iets kan bieden, geef ze dan gelijk de kans om bij je te bestellen. En je kunt dit prima aanwakkeren met b.v. een extra voordeel bij een volume-aankoop of voor snelle beslissers, of door te stellen dat een bepaald product maar heel beperkt aan die voorwaarden kunnen worden besteld. Op dit moment zijn de klanten zelf vrijwel overtuigd van je expertise en je aanbod. Geef ze met een doeltreffende website dat extra duwtje om je te contacteren.

    5. Nieuwe contacten of klanten werven.

    De meeste mensen die iets zoeken, beginnen momenteel te googlen. Of ze sturen toffe, leuke, interessante sites door aan hun vrienden of kennissen. Maar ook doordat een website permanent te bezoeken is, betekent dit een grote kans om nieuwe contacten te bereiken. En er zijn een paar bijzonder doeltreffende middelen om dit aan te zwengelen. Tell-A-Friendacties, of gratis internetwedstrijden al of niet gecombineerd met e-nieuws- of voordeelbrieven. Op deze manier wordt je website een mini-olievlek die elke dag een beetje meer uitdijt op het internet.

    Het internet is belangrijk voor iedereen. Dus neem je best geen risico's als het over je eigen zaak gaat. Voor professioneel internet doe je dan ook best beroep op professionele mensen. Want doeltreffend advies kan best betaalbaar zijn, alleen ben je wel zeker dat het meest kan opleveren.

    2TREES is gespecialiseerd in doeltreffende websites, betaalbare e-promotie en perfect werkende online shops voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Neem gerust vrijblijvend met ons contact op voor een volgende actie.

    17-09-2008 om 09:50 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De mini-sites van 2TREES: veelzijdig en heel efficiënt.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Soms wil je een specifiek product of dienst extra in het licht stellen. Of een full webshop kost wel te veel geld om mee te starten, b.v. voor een nieuw bedrijf. Of je wilt gewoon eens uit de band springen. Voor al deze toepassingen, en nog voor veel meer, is de mini-site van 2TREES een uitstekende oplossing.

    Wat is een mini-site?

    Een mini-site is een volwaardige website die echter maar uit 1 pagina bestaat. Met een volwaardige website bedoelen we dat ze een eigen domeinnaam (webadres) heeft, een eigen titel en beschrijving en dat er ook site-eigen zoekwoorden worden ingebouwd om snel gevonden te worden door de zoekmachines. Daarenboven kan een mini-site net evengoed worden uitgerust met een analyseprogramma zodat de eigenaar een precies beeld krijgt van de bezoeken en bezoekers, de trefwoorden die gebruikt worden om tot op de site te komen, de duur van de bezoeken, enz.

    Welke voordelen heeft een mini-site?

    ● Het grote voordeel van een mini-site is de kostprijs. Daar de site zelf maar uit 1 pagina bestaat, is deze relatief eenvoudig. Dus is ze snel gemaakt en daardoor is er maar een klein budget nodig.
    De beperkte grootte en eenvoud van maken zorgt er voor dat ze heel snel online kan komen. Mini-sites die binnen de week op het internet staan, zijn helemaal geen uitzondering.
    Bovendien zijn mini-sites volwaardige websites. Dat betekent dat ze de basis in zich hebben om later uitgebreid te worden met meerdere extra pagina's, zodat ze beetje bij beetje een normale full-site kunnen worden. Ze kunnen dus meegroeien met een zaak.
    Ook aan de domeinnaam van een mini-site kan je eigen e-mailadressen koppelen, zodat je precies weet wie er op de inhoud reageert.
    Doordat mini-sites een eigen domeinnaam en eigen zoekwoorden ingebouwd hebben, kunnen ze heel specifiek gepromoot worden via het internet. Ook deze vorm van promotie is vrij goedkoop, perfect meetbaar en heel efficiënt.

    Waarvoor wordt de mini-site zo al gebruikt?

    Ze kunnen eigenlijk voor alles en nog wat worden gebruikt. Dat gaat van zelfstandige sites tot complementair aan de normale bedrijfswebsite. Hieronder geven we een aantal toepassingen die momenteel vaak voorkomen. Maar niets belet ons om gans specifieke toepassingen te ontwikkelen voor deze 1-pagina sites.

    Een mini-site is heel interessant voor nieuwe starters die niet echt een budget vrij hebben voor een volledige website, maar die toch op het internet willen aanwezig zijn. Doordat de mini-site later kan worden uitgebreid, is deze investering nooit verloren, maar kan ze modulair meegroeien met de zaak zelf.
    Om een specifiek project of realisatie te promoten is een mini-site ideaal. Denken we maar aan de verkoop van woningen in een nieuwbouwwijk of appartementen in een nieuw te bouwen residentie. Maar ook een kortlopende tentoonstelling, het zoeken naar gepaste kandidaten voor een vacature, het promoten van gemeente-actie, fondsenwerven voor een goed doel, enz. halen uitstekende resultaten uit een mini-site.
    Verder is een mini-site heel geschikt om een tijdelijke promotie aan te kondigen, naast de normale website van je zaak. Een doorklikknop zorgt er vervolgens voor dat bezoekers meer informatie kunnen halen op je normale website, zodat de mini-site een prima aanvulling betekent van de bezoekers.

    Hoeveel kost een mini-site?

    Een mini-site kost standaard EUR 250,00, exclusief BTW. Hiervoor wordt een passend ontwerp voorgesteld, de inhoud opgebouwd rekening houdend met je normale huisstijl of de stijl van je branche en het gebruik van een foto (incl. bewerkingen) is standaard inbegrepen in de prijs. Bovendien wordt een passende titel ontworpen, een goede beschrijving en een doeltreffende trefwoordenlijst opgebouwd.
    Bij de bovenvermelde prijs moet enkel nog de kostprijs voor de domeinnaam en webhosting worden bijgeteld. Maar alle andere kosten om op een professionele manier op het internet aanwezig te zijn, zitten vervat in de kostprijs.

    De mini-site is een nieuwe service van 2TREES, gespecialiseerd in websites, e-promotie en online shops voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Wil je meer weten over het gebruik van een mini-site, of heb je zelf een tof idee dat je gerealiseerd wilt zien? Neem dan gerust even contact op met Patrick (T 0495/935.325 of E patrick@2trees.be).

    10-09-2008 om 15:50 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.B2B vs B2C webshop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Je bedrijf promoten via het internet én online verkopen winnen dagelijks aan belang voor wie succesvol wil zijn en blijven. Een online shop wordt dan ook een vitaal bedrijfselement die zich naast de fysische zaak ontwikkelt. Maar een webshop is niet altijd hetzelfde. Er is een duidelijk verschil tussen een B2B en een B2C shop. Een overzicht.

    Uitgangspunt.

    Men spreekt van B2B of business to business als bedrijven of ondernemers met elkaar zaken doen. Hier komt het gewoon publiek of de consument niet tussen. Indien men verkoopt aan het gewoon publiek, eindgebruikers dus, dan spreekt men van B2C of business to customers. Voor B2C webshops zijn de verplichte vermeldingen en de te volgen werkwijze strenger. Dit komt ook doordat de overheid handel drijven met consumenten veel strenger reglementeert.

    Kenmerken van een B2B webshop.

    De toegang tot een B2B webshop is afgeschermd voor de toevallige bezoekers. Om binnen te komen heb je steeds een login en paswoord nodig. Die toegangscodes ontvang je enkel indien je aanvaard bent als klant en nadat men controleerde of je wel aan de voorwaarden voldoet. Zo moet je het bewijs leveren dat je handelaar bent (BTW nr.). Maar het kan ook zijn dat je b.v. een eerste bestelling eerst cash hebt moeten betalen.

    Een B2B webshop is "technischer" van opvatting. Het zijn steeds professionelen die hier kunnen aankopen en deze kennen natuurlijk de specificaties, woordgebruik en specialiteiten van de branche. Er wordt minder belang gehecht aan het uitzicht. Het gebruiksgemak en de snelheid spelen een grote rol. En er staat ook andere informatie op, b.v. minimum bestelhoeveelheid, aantallen per verpakking, verpakkingssoort, enz.

    De B2B webshop is eenvoudiger van uitzicht. Mooie beelden spelen minder een rol, het mogen gerust afbeeldingen uit een catalogus zijn. Zelfs zwart-wit foto's zijn goed, zolang men maar ziet waarover het gaat. Omschrijvingen kunnen in een paar (branche-eigen) woorden gebeuren en toch heel duidelijk zijn.

    De bedragen van een B2B webshop mogen gerust exclusief BTW zijn. Meestal komen hier kortingen per hoeveelheid voor. Voor wie buitenlandse afnemers heeft, wordt meestal een eenheidsmunt gebruikt of is er een omrekenmodule ingebouwd.

    De betaling op een B2B site tenslotte gebeurt meestal veel eenvoudiger dan met een B2C webshop. Bij B2B zijn het immers verkopen tussen professionelen en hier gelden eigen betaalafspraken. Het kan perfect dan men bestellingen gewoon uitlevert en dat de factuur met een normale betaaltermijn mag worden overgeschreven. De factuur kan via de boekhouding met de post worden verstuurd, of er wordt voor gezorgd dat de klant ze kan afprinten (pdf-formaat).

    Maar voor de rest komt een B2B webshop quasi overeen met een B2C shop. Beiden hebben tot doel om te verkopen, omzet te genereren en winst te maken. Voor beide telt een goede opvolging van bestellingen, het snel beantwoorden van mails, vlot op de hoogte houden van de staat van afwikkeling van de bestellingen, enz. En heel belangrijk: maak dat je bereikbaar bent via telefoon, fax, mail of GSM tegen dat je klant een mens van vlees en bloed wil bereiken.


    Interesse voor een online shop? 2TREES levert heel performante webshops voor KMO's en zelfstandige ondernemers vanaf EUR 2.500,00 +BTW in aankoop of vanaf EUR 515,00 +BTW per kwartaal in huur. Neem gerust met ons contact op.

    03-09-2008 om 10:57 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwsbrief sturen? Hoe krijg je adressen?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het internet is een fantastisch medium om snel en heel rendabel producten of diensten te promoten. Met een persbericht of een nieuwsbrief bereik je met een druk op de knop een paar duizend mensen. Bovendien kun je de resultaten haarfijn analyseren. Prima, maar hoe kom je op een legale manier aan e-mailadressen?

    Principe van de opt-in.
    Dit principe wil simpelweg zeggen dat een consument altijd zelf en uitdrukkelijk toestemming moet geven (of aanvragen) om berichten van jouw bedrijf te ontvangen. Dat is wettelijk bepaald. Toch zijn er een aantal middelen die je kunnen helpen om snel een bestand van bruikbare e-mailadressen op te bouwen.

    Online middelen.
    - De eenvoudigste manier is een registratiebox te voorzien op je website en je bezoekers via een invulformuliertje zich te laten inschrijven op je nieuwsbrief. Een beetje webbouwer kan dit erg commercieel inkleden met voorbeelden van vroegere nieuwsbrieven, of een opsomming van voordelen, e.d.m.
    - Je kunt ook de mogelijkheid bieden om vorige voordeelbrieven aan te vragen via je website. En hiervoor heb je natuurlijk ook de gegevens van de klant nodig.
    - Wie snel een paar duizend mailadressen wil bekomen, kan een gratis wedstrijd organiseren waarbij een paar bezoekers een mooie prijs kunnen winnen. Natuurlijk zet je op het antwoordformulier best een vak dat toestemming geeft om in verder nieuws en informatie te laten ontvangen. Maar dit werkt altijd.

    Offline middelen.
    - Een heel logische methode voor wie ook een gedrukte reclamefolder uitgeeft, is om daar een kader op te voorzien dat de geadresseerde toelaat om zich te registreren voor online reclame. Het formuliertje kan worden teruggestuurd, of gefaxt. Als het maar door de klant zelf gebeurt.
    - Doe je een wedstrijd op een opendeurdag of beurs of zo, dan kun je op het deelnameformulier ook een aanvraagvak voor online reclame opnemen. Wie denkt om een prijs te kunnen winnen zal immers sneller geneigd zijn om zich alvast te registreren.
    - Ook iedereen van wie je een visitekaartje krijgt (met e-mailadres) is een mogelijke klant op voorwaarde dat je persoonlijk sprak over je periodieke nieuwsbrief.
    - En tenslotte mag je steeds je klanten aanschrijven. Wie is klant? Wel iedereen die de laatste 2 jaar bij je aankocht, of vroegere kopers die in de laatste 2 jaar nog mails van je ontvingen.

    Wat telt NIET?
    - Adresbestanden die je via derden kreeg, kocht of kopieerde mogen niet worden gebruikt
    - Ook lijsten of adressen die je gewoon van het internet schraapte kunnen niet zomaar worden gemaild
    - En klanten waar je de laatste 2 jaar geen contact meer mee had, mogen ook niet automatisch worden aangeschreven.
    De reden is simpel. Van al deze categorieën ontbreekt de uitdrukkelijke toestemming om reclame van jou te ontvangen. En daar is de wetgever vrij strict in.

    En wat met opt-out?
    Opt-out is het tegengestelde van opt-in. Dit is de mogelijkheid om zich terug uit te schrijven en zich zo te laten verwijderen uit mailbestanden. Zet daarom op elk commercieel bericht dat je stuurt, wat de geadresseerde moet doen om zijn adres te laten schrappen. Dat kan online via een link (dan heb je hier zelf geen werk aan), maar het kan net even goed door de nieuwsbrief te laten beantwoorden met het verzoek om zich uit te schrijven.
    Wat wel belangrijk is dat het ook effectief gebeurt op het eerste verzoek. Niemand is er immers mee gebaat dat je reclame terechtkomt bij mensen die dit niet willen. Dat wordt nooit een tevreden klant. Maar belangrijker, deze maakt beslist geen positieve reclame bij zijn kennissen.

    Online reclame is gegarandeerd een heel efficiënt, rendabel en snel promotiemiddel. Op voorwaarde dat het klantvriendelijk en volgens de regels van de kunst gebeurt. 2TREES is o.a. specialist voor het uitdenken, ontwerpen en versturen van professionele persberichten, reclame- en nieuwsbrieven voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Klik hier voor vrijblijvend contact.

    27-08-2008 om 08:53 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw: huur een webshop bij 2TREES.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De online verkoop is "booming business". Iedereen die zich met verkoop via het internet bezig houdt, merkt dit op. Alleen België bleef wat achter. Tot nu. 2TREES spant zich voluit voor de kar en biedt vanaf nu de mogelijkheid aan om een webshop te huren. Nieuw en uniek in België! Met deze huurformule is er werkelijk geen reden meer om niet met online verkopen te beginnen.

    Waarom bleef België achter in online verkoop?

    Een aantal oorzaken zijn hiervoor verantwoordelijk. Vooreerst is België een klein landje met een heel goed uitgebouwd wegennet. Daardoor zijn de meeste handelszaken vlot bereikbaar omdat er geen grote afstanden moeten worden afgelegd. Er was dus minder noodzaak aan verkopen op afstand in de grond.
    Bovendien zijn de Belgen traditioneel eerder behoudsgezind. Nieuwe trends en revolutionaire vernieuwingen worden welwillend aanschouwd. Maar er snel op inspelen? Ho, maar. Liever kijkt de modale Belg liever eerst wat de kat uit de boom. Als de nieuwe trend zich dan echt bewezen heeft, is er meestal nog tijd genoeg om hier aan mee te doen.
    Tenslotte bleef België ook relatief lange tijd onder het Europees gemiddelde wat de internetaansluitingen en het PC bezit betrof. En dat zijn nu net twee dingen die wel essentieel zijn voor het verkopen op afstand. Maar sedert de internetproviders volop de kaart trekken van ADSL en ander supersnel internet, én de bijhorende tarieven in prijs verlaagd werden, maken we snel een inhaalbeweging.

    Waarom kiezen voor het huren van een webshop?

    Eerst en vooral hoef je natuurlijk niet de volle prijs in 1x te investeren. Je kunt gedurende een periode de kostprijs afbetalen en de winst van de verkopen met je webshop alvast gebruiken om de huurprijs te betalen.

    De basis webshop van 2TREES heeft een degelijke database ingebouwd zodat je gegevens van je bezoekers, klanten en geïntereerden gemakkelijk kunt bijhouden. Op deze manier werk je later heel efficiënt met een eigen nieuwsbrief, of een klantenactie.

    Onze webshop is super compleet. De lay-out is professioneel en heel overzichtelijk. Er is eveneens een praktische back-office module om je klanten, leveranciers, producten, bestellingen, prijzen en acties, enz. bij te houden. En met de betaalmodule biedt je heel klantvriendelijk de meest veilige methoden aan zoals met Visa, online banking, PayPal, Ideal (voor Nederland), enz.

    In de huurformule van 2TREES is standaard een promotiepakket ingebouwd om 2x per jaar een reclamecampagne uit te voeren bij de Google zoekresultaten en/of een e-nieuwsbrief uit te sturen aan je klanten. Je kan ook beide combineren, b.v. 1 Google campagne + 1 mailingactie. Op deze manier trek je natuurlijk versneld kopers naar je webshop.

    Wat mag je verwachten van een online shop?

    Vooreerst is je online winkel permanent open voor je kopers. 24 u. per dag, 7 dagen per week kunnen kopers producten of diensten bestellen. Men kent geen sluiting, wegenwerken en zo spelen geen rol en ook parking is nooit een probleem. Bovendien shopt men op het moment dat men er goesting voor heeft, zonder ergernis of storing. Dat scheelt natuurlijk!

    De kopers komen ook van verdere afstanden zodat men meer kopers en meer omzet kan verwachten. Afstanden spelen immers geen rol en het internet loopt over gans de wereld.

    Men stelt vast dat producten die minder goed verkopen in de gewone winkel, blijkbaar wel vlot kopers kunnen vinden in andere regio's. Dat is handig meegenomen om "winkeldochters" toch aan de man te brengen of om eindereeksen en liquidatieartikels te verkopen. De reststocks verminderen.

    Tenslotte is promotie voeren via het internet ook in sé goedkoper dan offline reclame. Het is ook veel sneller zodat je heel vlotjes kunt reageren op b.v. acties van concurrenten of inspelen op de actualiteit. Het ijzer smeden als het heet is, noemt dit.

    Maar een van de belangrijkste zaken is wel dat met online verkoop je een perfect beeld krijgt van de klanten, hun motieven, zoekwoorden die doen kopen, omzetten per acties, enz. Zo kun je na verloop van tijd de meest rendabele methodes aanwenden en minder goede middelen verfijnen en beter maken.

    Online verkopen ook iets voor jou?

    Contacteer ons gerust even voor een vrijblijvend gesprek. Aan de hand hiervan kijken we of ons basisprogramma voldoet (is zo in 85-90 % van de gevallen) en bespreken we wat u verkoopt, hoe dit gebeurt, wie uw klanten zijn, enz., enz. Zo krijgen wij een beeld van wat wij moeten doen om de webshop te personaliseren aan uw eigen zaak.

    Wie bij ons een webshop bestelt, kan blijven beroep doen op onze expertise. Er is een uitgebreide opleiding voorzien bij de aflevering van de webshop, een duidelijk handboek en we blijven vlot telefonisch bereikbaar voor vragen.

    En we helpen actief mee om klanten naar uw online zaak te lokken. Via de Google reclame die inbegrepen is in de formule, of via een e-nieuwsbrief. Maar ook persacties, klantenacties, tell-a-friend acties of voor het werven van klantenadressen kun je op ons een beroep doen.

    2TREES is de specialist in internetcommunicatie voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Onze websites, e-promotiecampagnes en webshops zijn speciaal gemaakt voor deze zaken zodat je enkel betaalt voor wat je nodig hebt én later de nodige uitbreidingen kunt uitvoeren volgens noodzaak. Wens je ook te starten met online verkopen, neem gerust even contact op met Patrick (T. 0495/935 325 - E patrick@2trees.be).

    20-08-2008 om 19:07 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips voor een e-persbericht.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het tijdperk dat het versturen van een persbericht twee weken duurde, is reeds lang voorbij. Nu leven we van hot item tot deadline, van 's morgens tot 's avonds. Het leven van een journalist was steeds al stressy in de jacht op een scoop. Daar spelen we best zo goed mogelijk op in. 's Morgens een idee voor een persinfo, 's middags reeds verstuurd. Dat is de natte droom van iedereen die snel op een situatie wil inspelen. Maar waar hou je best rekening mee voor een professioneel persbericht?

    Zorg dat het bericht als persbericht herkend wordt.

    Met een goede titel trek je de aandacht. De titel staat in het onderwerp van je e-mail. Zorg er dus voor dat deze zowel informatief als prikkelend is. Informatief zodat de journalist direct kan zien of het onderwerp zijn dada is of eerder voor een collega. Prikkelend om hem/haar nieuwsgierig te maken en verder te laten lezen.

    De eerste paragraaf geeft de teneur weer van het bericht. Hier schets je kort de situatie die je laat reageren en de consequenties voor het publiek. Ter zelfde tijd licht je een tipje van de oplossing toe. In het begin geef je dus antwoord op het wie, wat, waar en wanneer van de situatie.

    De overige paragrafen zorgen voor verdere uitleg van je boodschap. Doe dit wel gestructureerd, duidelijk en zonder techni-chinese (moeilijk verstaanbare) woorden. Gebruik titels om verschillende rubrieken te scheiden en zet de argumenten of je oplossingen duidelijk op papier. In de rest van de tekst komt vooral het hoe en waarom van je reageren aan bod.

    Maak het persbericht niet te lang. Zeker niet als je met een e-persbericht werkt. Geef de essentie weer, maar wees wel volledig. Je kan evt. een heldere samenvatting maken, zelfs met "bulleted tekst", van een uitgeschreven perstekst. Voor gedetailleerde uitleg kan je b.v. naar een speciale pagina op je website verwijzen of naar de integrale perstekst in doc- of txt-formaat.

    Verzamel je persberichten én de bijhorende foto's op een persloket op je website zodat je boodschappen ook later nog beschikbaar blijven om down te loaden. Maak in elk geval dat je beeldmateriaal rechtenvrij is en zonder probleem mag worden gereproduceerd.

    Waarin verschilt het e-persbericht van een gewoon persbericht?

    Een gewoon persbericht wordt vaak verpakt in een (mini-)dossier waar alle informatie samen gebundeld wordt. Een e-bericht met bijlagen is echter verwarrend omdat het overzicht voor de journalist ontbreekt en omdat iedereen nogal argwanend staat tegenover bijlagen (spam-risico). Zet dus enkel tekst in het e-persbericht en laat de journalisten via een link de bijlagen van je website ophalen. Dat oogt ook professioneler.

    Een goed e-persbericht bevat enkel gewone (platte) tekst, geen fancy lettertypes of stijlvol geproduceerde pdf-formaten. Gewone tekst heeft het voordeel dat iedereen het perfect zal kunnen lezen in zijn e-mailprogramma. Pdf-teksten zien er misschien wel mooi gelay-out uit, maar voor een journalist weegt het knip/plak gehalte voor een goed artikel net iets meer door. Gedrukte persberichten hebben dit argument natuurlijk niet. Vandaar dat men soms een cd-rom met .doc-teksten en foto's meestuurt in het persdossier.

    Goede persfoto's verhogen de publicatiekans van je tekst.

    Maar wat zijn goede persfoto's. Als je zeker wilt zijn, vraag dan een professionele fotograaf om een fotosessie te organiseren. Je kunt die foto's immers later ook nog gebruiken voor een folder, documentatie of voor je website. Zo vallen de kosten zeker mee.

    Wil je het toch zelf doen, let er dan op dat het beeld én betekenisvol is en dat het je tekst verduidelijkt. Je kunt immers een perfect algemeen beeld schieten, maar als het moet dienen om een detail te verduidelijken ben je er niet veel mee.

    Zorg ook voor een mix van algemene, kleurrijke foto's en duidelijke detailfoto's. De algemene beelden dienen voor de hoofdfoto bij je artikel. De details verduidelijken ofwel de tekst voor de journalist, of kunnen als extra uitleg meer worden afgedrukt.

    Wat mag je tenslotte zeker nooit vergeten?

    Zet duidelijk de informatie bij wie de journalisten terecht kunnen voor bijkomende inlichtingen over de perstekst. Spel de naam van de persverantwoordelijke en zorg dat je bedrijfsgegevens foutloos opgenomen staan. Vermeld je een GSM nummer, zorg er dan voor dat het effectief bereikbaar is, zelfs na de normale werkuren. Journalisten kunnen immers vlot tot 22 - 23 uur doorwerken tot hun deadline. Niets vervelender dan even iets te willen checken voordat je het doorgeeft... en de GSM ligt af.

    Werk je met een embargo (= dag en uur waarvoor er niets mag worden gepubliceerd), respecteer deze zeker zelf ook. Geef dus nooit aan een (bevriende) journalist vroeger een primeur, als je een persbericht met embargo hebt verspreid. Wees gerust, journalisten onthouden heel erg lang wie hen zo een blauwtje heeft doen lopen.

    En tenslotte zorg je best voor een professionele verzending van je e-mailbericht. Let er in elk geval op dat niet elk adres zichtbaar staat weergegeven. Dat komt heel amateuristisch over. Maar als het werkelijk van belang is, contacteer dan een goede internetpartner om je
    persbericht correct, foutloos en op tijd te laten versturen.

    2TREES is gespecialiseerd in doeltreffende websites, e-promotie en online shops. Wij hebben een heel flexibele, betaalbare formule voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen om een professioneel persbericht uit te sturen. We vertalen uw eigen info naar een perstekst, zorgen voor een aangepaste webpagina, bewerken uw fotomateriaal tot bruikbare beelden en versturen uw e-persbericht op tijd naar uw en/of onze naar ons eigen persbestand van meer dan 1.500 adressen. Contacteer ons gerust voor meer info of een vrijblijvend voorstel.

    12-08-2008 om 14:48 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips voor een e-reclamebrief
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een e-nieuwsbrief is niet hetzelfde als een e-reclamebrief. Een e-reclamebrief kun je vergelijken met de gedrukte reclamefolder zoals je die wekelijks in je bus krijgt. Het uitgangspunt en het doel is totaal verschillend van deze van een e-nieuwsbrief. Haal ze zeker niet door elkaar om tot een goed resultaat te komen. Hou rekening met de volgende tips voor een goede e-reclamebrief.

    Doel van de e-reclamebrief.

    De elektronische reclamebrief informeert (potentiële) klanten over voordelen van artikels of diensten. Het doel ligt steeds op directe verkoop en het aanbod is heel beperkt in tijd. Daar tegenover staat dat wie met e-reclamebrieven werkt, een hoge frequentie aanhoudt voor de verschijning. M.a.w. we verschijnen vaak en regelmatig.

    Kenmerken van de e-reclamebrief.


    1) De artikels. In een e-reclamebrief staan relatief veel artikels opgesomd. Dit kunnen er gerust tot 15 à 20 of meer zijn. Ze staan overzichtelijk en gestructureerd vermeld. Dit kan b.v. in blokjes naast elkaar zijn, of ingedeeld in rubrieken of kolommen. Maar het document zelf wordt duidelijk herkend als zijnde reclame.


    2) De inhoud. De structuur van de opgenomen items is vrijwel steeds dezelfde: de naam van het product bovenaan, een duidelijke foto eronder. Dan een korte beschrijving (2-3 regels tekst max.) van het artikel en het voornaamste voordeel en de prijs met voordeel. Elk product heeft een link waarop men kan klikken voor meer uitleg over het artikel.


    3) De directe actie. Het doel van een e-reclamebrief is directe verkoop. Elk artikel heeft een "call-to-action" knop, m.a.w. een "bestel nu", "koop" of "order now" knop om 1 of meerdere exemplaren toe te voegen aan je bestelling. Dit is het directe doel, dus valt deze knop heel duidelijk op. Dit kan door een opvallend kleur zijn, of een vorm zoals een eclips of vierkant, of vette druk, enz.


    4) De boodschap. De klemtoon ligt unisono op verkoop en omzet. Dus zijn er weinig instrumenten die echt op merkentrouw werken. Alleen maar voordeel, prijs en beschikbaarheid spelen een rol. De enige fideliteit bestaat er uit dat er elke week, maand of seizoen terug een nieuwe e-reclamebrief zal toekomen. En de klant weet duidelijk, koop ik deze week (maand, seizoen, ...) niet dan ben ik mijn voordeel kwijt.


    5) De geldigheid. Om de klant te stimuleren om direct te reageren is het van vitaal belang om de actie zo kort mogelijk te houden. Elke week of 14-dagen scoort goed. Of je werkt met periodes, b.v. opendeurweekend, 14-daagse van de ..., koopjesmaand, ... En je vermeldt ook best op=op. M.a.w. wie nog even aarzelt, denkt best niet te lang na want het kan snel te laat zijn.


    Nuttige toepassingen bij een e-reclamebrief.


    Wie de e-reclamebrief niet systematisch als verkoopkanaal gebruikt, zoals b.v. discounters, warenhuizen, grootwinkelbedrijven, enz. kan dit medium ook voor speciale acties gebruiken. Zo is de e-reclamebrief ook nuttig om in te spelen op bepaalde situaties zoals het begin van het tuinseizoen (tuinartikels, gardening, enz.), de vakantie (terrasartikels, zonne- en strandartikels, ...), feesten (moederdag, secretaressendag, Sinterklaas, ...), kerst- en nieuwjaarsperiode (kerstboomartikels, geschenken, ...).


    Een e-reclamebrief kan ook als lokker gebruikt worden om meer normaal geprijsde artikels te verkopen. Als reageren op de reclamebrief de klanten op je normale webshop doet terechtkomen, kun je steeds andere artikels aanbevelen die bij dit product behoren, of sets voorstellen die de aankoop completeren, enz. Het enige criterium is dat je webshop hiertoe moet aangepast zijn, maar het rendement uit de actie verhoogt wel spectaculair.


    Laat je klanten steeds toe om hun vrienden en kennissen van jouw voordelen te laten profiteren. Maak het dus gemakkelijk voor wie je e-reclamebrief wil forwarden naar een vriend(in) of om iemand anders zich te laten inschrijven op je voordelen.

    Een e-reclamebrief ontwerpen en vooral rendabel uitgeven is een aparte discipline. Vooral de opmaak, regelmaat en de interactie met het normale aanbod op je bestaande webshop bepalen het succes van dit reclamemiddel. 2TREES is gespecialiseerd in doeltreffende en rendabele e-promotieacties voor KMO's en zelfstandigen. Denk je ook aan het werken met een e-reclamebrief? Neem gerust met ons contact op voor een vrijblijvend gesprek en offerte. U vindt onze gegevens op www.2trees.be.

    06-08-2008 om 08:42 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs