Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    31-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De cijfers over Facebook in België.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sociale media zijn pas zinvol als men via deze weg veel mensen kan bereiken. Dat geldt ook voor Facebook. Voor wie zich afvraagt of het nuttig is om op Facebook aanwezig te zijn, volgen hier de laatste cijfers. Hoe sterk is Facebook in België. Wie bereikt u er mee en wie niet? Een overzicht.

    Facebook is vrij dominant in België.


    Facebook is de laatste tijd heel vaak in het nieuws. Eerst de beursintroductie en dan de mislukking er van. Maar ook overnames zoals van Instagram, berichten over misschien een facebook smartphone, privacy perikelen, enz. enz. Veel rumoer maakt dat veel mensen nieuwsgierig worden in een medium. Ook sociale media ontsnappen niet aan deze stelling.


    Sociale media zijn pas nuttig als
    online reclamemiddel als men er:
    a) veel mensen mee kan bereiken;
    b) men de juiste mensen (doelgroep) er mee kan contacteren;
    c) er een regelmatige communicatie tussen vrienden door ontstaat.

    Pas dan en enkel onder deze voorwaarden is het de moeite waard voor KMO's, zelfstandigen, winkels, handelaars of vrije beroepen om hier tijd (en geld) in te investeren. Sociale media zijn toch gratis? Dat dacht ik niet. U hoeft inderdaad niets aan te kopen (behalve PC en internetverbinding) om een sociale pagina voor uzelf te openen. Dat klopt. Maar een
    bedrijfspagina opmaken en succesvol maken, is nog even iets anders. Bovendien is er zeker een goed plan vooraf nodig wil men slagen. En een behoorlijke kennis van fotobewerking en reclametechnieken is evenzeer noodzakelijk om als professioneel bedrijf door het leven te gaan op een sociale netwerksite. Wie meer wil weten hierover mag steeds even 2TREES contacteren.

    De cijfers over Facebook in België.


    Dat Facebook, wereldwijd 900 miljoen gebruikers, ook in België de grootste sociale netwerksite is. Dat is algemeen geweten. Waar vroeger Netlog nog een meetelde, is dit nu eerder een nichespeler aan het worden. Logisch dus dat veel mensen, en ook bedrijven, een Facebook profiel of pagina actief hebben.

    • In juni 2012 telde Facebook 4.696.020 gebruikers in België. Hiermee kende dit platform een aangroei van meer dan 310.300 gebruikers in de laatste 6 maand.
    • België staat hiermee op de 32e plaats in de wereld volgens aantal gebruikers, na Roemenië maar voor Zweden.
    • Dit betekent eveneens dat 45,05 % van de Belgen (personen) op Facebook aanwezig zijn. Kijkt men naar de online populatie, dan haalt Facebook in België een penetratie van liefst 57,88 %. Dat is heel veel. (Ter vergelijking, Nederland staat op de 27e plaats naar aantal mensen maar haalt maar een penetratie van 38;8 %.)
    • Ook leuk om weten, 51 % van de Belgische facebookers zijn een man. Dus 49 % zijn dan een vrouw.
    • Naar doelgroep toe kan men stellen dat men via Facebook ongeveer 80 % van de mensen kan bereiken tussen 18 en 54 jaar. De best vertegenwoordigde categorie zijn de mensen van 25-34 jaar (25 %), gevolgd door deze van 18-24 jaar (22 %), 35-44 jaar (18 %) en 45-54 jaar (12 %).

    Hoe start u best met Facebook als bedrijf, winkel of handelszaak?


    Om succesvol te zijn op Facebook moet men weten hoe een sociaal platform werkt en hoe men zelf de eigen promotie op een goede, correcte manier kan voeren. Wie bij 2TREES b.v. Facebook reclame bestelt, start met een voorbereidend gesprek waar we een aantal zaken grondig bespreken:

    • Hoeveel tijd wenst de klant door te brengen op Facebook?
    • Wie zal dit doen?
    • Wat wilt u met Facebook bereiken?
    • Wat wilt u delen via Facebook?
    • Wie wenst u te bereiken?
    • Hoe zal u omgaan met de reacties die u ontvangt via uw Facebook pagina?
    Dat zijn eigenlijk de kernvragen waarmee we aan de slag gaan. Op basis hiervan kunnen we een professionele Facebook pagina (een FB bedrijfspagina) opmaken, de FB gegevens zelf juist instellen, de werkingsmiddelen opmaken en instellen en een goed Facebook marketingplan opmaken. Enkel zo kan men succesvol gebruik maken van Facebook voor de online reclame van producten, merken of acties.


    Besluit.


    Facebook is heel dominant wereldwijd, maar ook in België. Voor een doeltreffende FB reclame is een goede kennis, een realistisch plan en een professionele ondersteuning aan te bevelen. Wie meer wilt weten over de Facebook mogelijkheden in België of voor de opmaak van een professionele FB bedrijfspagina kan steeds
    contact opnemen met 2TREES.

    Patrick Puype-
    www.2trees.be

    31-05-2012 om 14:49 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:facebook, facebook bedrijfspagina, , facebook in belgie, facebook promotie, sociale media, sociale netwerken, facebook reclame, facebook voor bedrijven, facebookgebruik in belgie, bedrijf op facebook
    24-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe krijgt uw bedrijfs facebook pagina veel vrienden?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 2TREES ontwerpt regelmatig professionele facebook pagina's voor merken, bedrijven of handelszaken. Even vaak komt dan de vraag: "Hoe krijg ik snel vrienden?". Een populaire facebook pagina uitbouwen gaat niet automatisch. Om succesvol te zijn op facebook heeft men een goede strategie nodig en een even goed plan. Hier volgen alvast 5 tips die zeker kunnen meehelpen om van uw facebook pagina een succes te maken.

    Wanneer heeft uw bedrijf of merk een goede facebook pagina nodig?


    Facebook gaat over communicatie, contact houden, ontdekken en beleven. Dit is helemaal anders dan bij Google. Daar draait alles over (op)zoeken en informeren. Weet dus, als u kiest om aanwezig te zijn op Facebook, dat dit een continue inspanning zal vergen op het vlak van communicatie. Daarom is een goede communicatieplan nodig voordat u begint. En natuurlijk moet uw bedrijf of merk hiervoor toegerust zijn. Als dit geen deel uitmaakt van uw bedrijfscultuur, kan dit best moeilijk worden op langere termijn.


    Weet ook dat een professionele (bedrijfs-) pagina op facebook niet hetzelfde is als uw persoonlijke pagina. Zowel het uitgangspunt, doel als de werking is verschillend. Een persoonlijke facebookstek (uzelf dus) noemt men een facebookprofiel. Uw merk of bedrijf krijgt een facebookpagina. Om een professionele facebookpagina te ontwikkelen, vertrekken we van een voorbereidend gesprek waar we samen praten over uw bedoeling met facebook, wat u wel en niet zal doen en hoe u dit zal onderhouden en promoten. Wilt u meer weten hierover,
    neem hier vrijblijvend met ons contact op.

    Wat moet u doen om (veel) vrienden te krijgen van uw facebook pagina?


    Zoals hierboven uiteen gelegd moet de promotie via uw eigen facebook pagina passen in de normale werking van uw zaak. Daarvoor denkt u eerst na waarom iemand fan zou willen worden van uw merk of bedrijf, waarom een fan dit vervolgens zou willen blijven en ten slotte hoe u er kan in slagen om de vrienden en kennissen van uw fans aan u te binden.

    • Ruim 75 % worden fan van een facebook pagina omdat ze een uitnodiging hiertoe hebben ontvangen. Dat kan een uitnodiging zijn per brief, mail, op een advertentie of op een poster. Dat is gigantisch succesvol. Wilt uw bedrijf of uw merk een groot aantal fans, volgers of likers bekomen, zorg dan dat ze een goede reden krijgen om uw bedrijfspagina "leuk" te vinden. En vraag het ze!
    • Een goede 60 % is fan van een merk of bedrijf omdat een vriend of kennis hen hiertoe aangezet heeft. Dat is ook een heel behoorlijke score. Denk er daarom zeker aan om uw bestaande vrienden actief bij uw merk of product te betrekken en zorg ervoor dat zij hun vrienden bij u aandragen. Ook met stimulerende promotie-acties (reclame acties) kunt u uw eigen vrienden in beweging zetten. Doen!
    • Ongeveer 50 % van de facebook vrienden van een merk of bedrijf hebben zich spontaan aangevriend (op de Vind ik leuk-knop gedrukt). Facebook reclame zelf (betaalde advertenties) zijn een goed middel om uw professionele pagina binnen facebook bekend te maken. Maar ook hier geldt de regel dat niets automatisch gaat. Ook goede offline en online reclame acties kunnen maken dat nieuwe mensen uw facebook pagina leuk gaan vinden.
    • Eenmaal men vrienden heeft, is de volgende vraag: hoe behoudt u uw vrienden? Onderzoek leert dat bijna 40 % van de facebook vrienden ooit gestopt zijn met een merk of bedrijf te volgen. Dit gebeurde voornamelijk omdat de interesse in het merk of bedrijf afnam of omdat de informatie via facebook niet meer interessant genoeg bevonden werd. Daarom terug het advies om continue uw facebook vrienden te blijven aanspreken en te betrekken bij uw merk.
    • Een laatste vraag die nagenoeg iedereen ons stelt: "Hoe vaak moet ik dan berichten plaatsen op mijn facebook pagina?" Blijkt dat bijna 30 % van de facebookers zich reeds de-frienden een te grote hoeveelheid oninteressante berichten was. Goed om in het oog te houden, want naast de kwaliteit van uw berichten is de regelmaat van publiceren en de hoeveelheid aan inhoud van belang. Maar verder zijn er geen vaste regels in te stellen. Het enige wat u moet voor ogen houden is dat de informatie die u via uw facebook pagina verspreid leuk, interessant en de moeite waard moet zijn. Denk er aan dat facebook draait rond communiceren, ontdekken en beleven.
    Besluit.

    Een aantrekkelijke, professioneel gemaakte facebook pagina kan voor elk bedrijf of merk interessant zijn om nieuwe mensen (klanten) aan zich te binden. Om succes te hebben met de facebook pagina is het essentieel om vooraf een goed online communicatieplan te ontwikkelen en een doelgerichte facebook strategie op te maken. En weet ook dat een facebook pagina geen
    alternatief is voor een goede website. Voor meer informatie of een concrete vraag over uw eigen facebook aanwezigheid, neem vrijblijvend met 2TREES contact op.

    Patrick Puype - www.2trees.be

    24-05-2012 om 14:46 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:facebook vrienden, vind ik leuk, facebook vrienden maken, vrienden aantrekken, facebook pagina promoten, reclame maken op facebook, facebook reclame, facebook bedrijfspagina, professionele facebook
    16-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is essentieel op een goede website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Er zijn twee dingen belangrijk voor een goede website: de technische bouw en de inhoud van een website. Maar niet alle inhoud is evenveel waard. Een aantal zaken zijn gewoon onmisbaar omdat ze sterk de aandacht trekken van de bezoekers. In dit artikel leest u welke informatie zeker op een goede website moet staan.

    Waarom is de inhoud belangrijk voor een goede website?

    De meeste mensen gebruiken tegenwoordig een zoekmachine om informatie of een website te zoeken op het internet. In Europa gebeurt dit in meer dan 95 % met Google. Maar het principe is ook voor andere zoekrobotten hetzelfde. Zoekmachines lezen de inhoud en kijken naar de structuur van een website om te weten welke informatie er op staat en wat een groter belang heeft. De inhoud wordt quasi altijd door woorden gevormd. Daarom is de tekst van een website, de wijze waarop deze opgebouwd is en de woorden die gebruikt worden van vitaal belang voor een goede vindbaarheid van een website.

    Een goede webbouwer houdt rekening met de Google richtlijnen voor webbouwers. Vaak kunt u (mits een supplement) ook uw teksten zoekmachinevriendelijk laten omvormen door uw webpartner. Daarvoor analyseren wij de inhoud van uw website, kijken na of de gebruikte key-woorden vaak gebruikt worden bij zoekopdrachten en vervangen minder populaire woorden door trefwoorden die wel meer gebruikt worden. Meestal wordt ook aan de zinsbouw (korte zinnen) en de structuur gesleuteld. Zo kan de vindbaarheid van een website heel sterk verbeteren waardoor ook de Google ranking verhoogt.

    Welke informatie is onmisbaar voor een goede website?

    Bezoekers aan uw website vormen zich in een fractie van een seconde een idee over uw website en over de inhoud. Bijna op het gevoel oordelen zij of uw site hen interesseert en of de inhoud voor hen van belang is. O.m. daarom is een logo heel belangrijk als herkenning. Bovendien zorgt het meestal voor een positieve eerste indruk.

    Onderzoek door de Missouri University of Science and Technology toont aan dat bezoekers zich binnen 1/5 seconde een eerste indruk vormen over een website. Maar het duurt gemiddeld 2,6 seconden vooraleer het oog zich heeft aangepast aan een website. Daarom is een positieve indruk van cruciaal belang om succes te halen uit uw website. Wat zijn nu de zaken die sterk de aandacht trekken van online bezoekers en hoe lang blijft men geconcentreerd op deze informatie:
    • het logo – 6,48 seconden
    • de hoofdnavigatie – 6,44 seconden
    • het zoekvenster – 6 seconden
    • sociale netwerklinks – 5,95 seconden
    • de hoofdfoto – 5,94 seconden
    • de tekst zelf – 5,59 seconden
    • de onderkant van de website – 5,25 seconden.
    Dit is van cruciaal belang om mee rekening te houden. Het onderzoek stelde immers ook vast dat hoe langer de mensen op een website bleven hangen, hoe positiever men deze beoordeelde. Daarom is het zonder meer slim om alle elementen te gebruiken die online bezoekers kan binden aan uw website.

    Onderzoek leert verder ook dat de plaats waar iets op een website staat van belang is. Anders gezegd, niet elke plaats op een website is even veel waard. Daarom zorgt 2TREES er steeds voor dat bovenstaande, vitale elementen op een website geplaatst worden op die plaatsen die spontaan eerst bekeken worden door online bezoekers.

    Besluit.

    De eerste indruk is sterk bepalend voor het succes van een website. Deze indruk wordt spontaan en binnen 1/5 seconde gevormd. De aanwezigheid van een aantal zaken kan de bezoekduur aan uw website sterk verhogen. Hoe langer online bezoekers op uw website blijven, hoe positiever zij deze beoordelen en hoe succesvoller deze kan worden uitgebouwd.

    Meer informatie over het verbeteren van een bestaande website of voor een nieuwe site, neem vrijblijvendcontact op met 2TREES websites, online shops, online reclame.

    Patrick Puype – www.2trees.be

    16-05-2012 om 18:43 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:website verbeteren, online bezoeken verhogen, meer bezoekers website, website bezoekers, site bezoekers, website optimalisatie, aantal bezoekers website, webdesign, redesign website, seo website, website tools, ranking website
    10-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe uw omzet verhogen en de prestaties verbeteren van uw website?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ondermaats presteren is een van de meest voorkomende problemen bij websites. Dat heeft vaak te maken met de inhoud en de manier waarop een website is opgebouwd. Wat zijn de vijf grootste fouten waardoor de prestaties van een website kunnen verbeteren?

    Hoe komt het dat een website slecht presteert?


    Aan de ene kant moet de technische opbouw en het ontwerp zoekmachine vriendelijk gebeuren. Bij het ontwikkelen van een website houdt een professionele webbouwer beslist rekening met de richtlijnen voor een goede vindbaarheid door zoekmachines. Niet iedereen die websites bouwt is even vaardig op dit vlak.


    Maar ook als (toekomstig) eigenaar van een website kunt u meehelpen om de prestaties van uw nieuwe website zo goed mogelijk te krijgen. Dan spreken we over de inhoud die u aan uw webbouwer doorgeeft. Zorg vooreerst dat u duidelijk opschrijft waarom u een nieuwe website wilt. Dat is echt belangrijk. Vervolgens maakt u een lijstje van uw producten of diensten die u online wilt adverteren. Hiernaast zet u telkens de voordelen voor de mensen om bij u te bestellen. Ziezo, dat is essentiële informatie die van u zelf moet komen. En hier kan
    een professionele webbouwer dan mee aan de slag.

    Vijf tips die zeker de prestaties van uw website verbeteren.


    Onderzoek leert dat vaak dezelfde fouten terugkomen bij websites waardoor ze niet goed presteren op het internet. Hieronder vindt u de vijf belangrijkste redenen waarom een website niet geeft wat men ervan verwacht. Dat zijn dan ook de 5 belangrijkste tips om de prestaties van een website te verbeteren.

    • Een wanordelijke of onduidelijke structuur van een website schaadt de vindbaarheid. Zoekmachines (en online bezoekers) houden van duidelijkheid. Hoe beter uw informatie is ingedeeld in goed ingedeelde rubrieken, onderverdelingen, categorieën, enz., hoe gemakkelijker de mensen uw informatie terugvinden en hoe vlotter zoekmachines uw website bovenaan de zoekresultaten weergeven. Zorg daarom dat uw webbouwer een goede lijst krijgt van uw producten of diensten. Maar ook over alle andere informatie die u op uw website wilt plaatsen. Hiermee kan een professionele webbouwer aan de slag op de beste structuur voor uw nieuwe website op te maken.
    • Commercieel opgemaakte teksten stimuleren online bezoekers om contact op te nemen. Een website is een beetje communiceren zonder gesproken woorden met uw (toekomstige) klant. Daarom is het een goed idee om uw webbouwer een supplement te betalen om uw teksten klantgericht en commercieel te laten opmaken. Een website die op de homepagina start met: "Welkom op onze nieuwe website. Ons bedrijf XYZ werd 15 jaar geleden gesticht door dhr. ... zaliger..." zal veel minder resultaat geven dan "Wij zijn gespecialiseerd in het ontstoppen van buizen van keukens, badkamers, WC's, enz. We werken heel efficiënt en snel. Hierdoor vallen onze prijzen heel erg mee..." Zorg dat al uw teksten op uw website klantgericht opgemaakt zijn en dat uw voordelen goed naar voor komen.
    • Vraag uw klant regelmatig om te reageren. Dat noemt men "Call To Action" of CTA. Op deze manier is het voor uw online bezoeker duidelijk wat hij kan doen met uw aanbod, maar ook voor u is het de snelste weg om nieuwe klanten binnen te krijgen. Even voortbordurend op bovenstaand voorbeeld kan dit zijn "... Hierdoor vallen onze prijzen heel erg mee. Heeft u verstopte buizen of een vochtprobleem? Test ons even en contacteer..." En de contacteer-tekst krijgt dan natuurlijk een interne link naar uw contactpagina. Maar ook een goed ontworpen reclamebanner, CTA-knop of een aanklikbare reclame-afbeelding kunnen prima werken.
    • Een te ingewikkeld contactformulier jaagt uw online klanten weg. De gulden regel voor een contactformulier bepaalt dat u enkel vraagt wat noodzakelijk is. Het is contraproductief om 15 velden te laten invullen indien u enkel een naam, telefoonnummer, e-mailadres en vraag nodig heeft. De rest komt later wel nadat u contact gekregen heeft, een offerte opgemaakt en een bestelling binnengekregen hebt. Hou het simpel en eenvoudig voor de mensen om met u in contact te komen.
    • De SEO van uw website ontbreekt of is gebrekkig opgebouwd. Een goede SEO (zoekmachine optimalisatie) in combinatie met de inhoud van uw website en de meest gebruikte zoekopdrachten is essentieel om uw website bovenaan de zoekresultaten te tonen. Als uw website goed gebouwd is en de SEO is met vakkennis opgebouwd dan zal uw website vlot gevonden worden en hoog weergegeven worden in de zoekresultaten. Zo kunt u dan veel bezoekers aantrekken waardoor de ranking van uw website snel zal verhogen. Maar zonder (goede) SEO is uw website voor een deel vleugellam.
    Besluit.

    Om een goede website te krijgen waar u trots op bent én die ook nog goed presteert zijn een aantal eenvoudige regels van toepassing. Zorg enerzijds voor duidelijke boodschappen / inhoud op uw website en kies anderzijds
    een professionele webbouwer die over een goede vakkennis beschikt. Dan krijgt u van uw webontwikkelaar beslist heel bruikbare tips en een goede hulp bij het opmaken van uw nieuwe website.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    10-05-2012 om 11:48 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:SEO website, website verbeteren, prestaties website verbeteren, meer klanten, meer bezoekers, vindbaarheid verhogen, ranking verbeteren, omzet verhogen, tips website, +SEO, +vindbaarheid, +ranking
    02-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 essentiële tips voor goede online reclame.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wie succesvol een zaak wil uitbouwen kan niet zonder reclame. Dat geldt eveneens voor wie een website bekend wil maken of wie een webshop uitbaat. Bedrijven, winkels en handelaars die via het internet zaken doen, hebben baat bij online reclame. Lees hier de 5 tips die u zeker moet weten om zo goed mogelijk online reclame te maken.

    Waarom kiezen voor online reclame?


    Zeker voor middelen die via het internet verlopen, is online reclame gewoonweg onmisbaar. Aan de ene kant is internet reclame
    goedkoper dan traditionele reclame. U kunt deze haarfijn afstemmen op elke gewenste doelgroep en de resultaten zijn 100 % meetbaar. Maar dat is niet alles. Via online reclame trekt u rechtstreeks mensen aan via het internet. En precies daar is ook uw website of webshop te vinden. Met een simpele muisklik kunt u (potentiële) klanten tot bij uw producten krijgen. En nu uw klanten er toch zijn, kunt u maken dat zij direct een bestelling plaatsen. Hiervan kan traditionele reclame enkel dromen.

    Toch een bemerking. Noch met online, noch offline reclame bereikt u alle mogelijke klanten. Hoe vaak iemand via computer, tablet of smartphone in verbinding gaat met het internet, toch leest men nog altijd een (gratis) krant of tijdschrift, passeert men voorbij reclame-affiches, opent men dagelijks de brievenbus, enz. De meest effectieve reclame maakt gebruik van een mix van offline en online reclame. Onderzoek toont wel aan dat bedrijven, winkels en handelaars die hoofdzakelijk via het internet werken na verloop van tijd tot
    80 % van hun reclamebestedingen online laten verlopen.

    5 essentiële tips voor goede online reclame.


    De beste online reclame is opgemaakt volgens de regels van het internet en houdt rekening met het surfgedrag van de mensen. Internet advertenties zijn daarom eenvoudig opgemaakt, hebben een sterk wervende tekst en verleiden steevast tot een bepaalde actie. Voor het opmaken van doeltreffende online reclame vertrouwt u best op
    een specialist. Maar er zijn wel een aantal zaken die u best voor ogen houdt om de juiste online reclame-campagne te bestellen:

    • Kies de juiste doelgroep voor uw online reclame. Dit is heel belangrijk om de juiste teksten te gebruiken zodat zoveel mogelijk potentiële kopers aangesproken worden. Ook voor de opmaak (lay-out) van een advertentie is dit een must om weten. En tenslotte bepaalt de doelgroep ook de periode waarin reclame gemaakt moet worden.
    • Kies de juiste online reclamemiddelen voor uw promotie. Nu u weet wie u wilt bereiken, is het eenvoudiger om te ontdekken hoe u ze kunt aanspreken. U kunt kiezen uit een waaier van online reclamemiddelen, gaande van e-nieuwsbrieven, google reclame, facebook advertenties, banners, gratis kortingsites, enz. Meestal, afhankelijk van de prijs, kunnen een paar complementaire online media samen gebruikt worden om het succes te bevorderen.
    • Hoe groter, hoe beter. Voor banners kunt u zich hier zeker iets bij voorstellen. Skyscrapers (vertikaal, rechthoekig), leaderboards (grotere skyscrapers, ook horizontaal) en vierkante advertenties (rectangles) zijn gemiddeld zo'n 5 keer effectiever dan kleine banners of buttons. Maar ook als u commerciële ruimte koopt op een bestaande nieuwsbrief scoort u beter als uw online reclame dubbel zo groot is als de andere artikels.
    • Hoe vaker, hoe beter. Dat is een van de algemene principes van doeltreffende promotie en geldt zeker ook voor online reclame. Hoe meer men uw online reclame ziet, hoe beter men ze onthoudt en hoe langer men uw merk of producten zal herkennen. Ook nadat uw campagne is afgelopen kan er een tijdje nog een herkenningseffect overblijven. Zeker als ook uw logo, naam of merk dominant vermeld werd.
    • Eén idee per keer. Hou het eenvoudig en simpel. Op het internet heeft niemand tijd (toch enkel maar de tijd die men aan uw boodschap spendeert). Bovendien beslist men met een oogopslag of iets interessant is. Zorg daarom dat uw online advertentiecampagne 1 boodschap telt en zorg voor een eenvoudige call to action. Simpel gezegd: Kijk hier, wil je het hebben, klik nu hier. Maar nogmaals, ook hoe het voorgesteld wordt (de verpakking) is minstens even belangrijk.
    Besluit.

    Online reclame biedt heel veel troeven voor wie de juiste mensen kan aanspreken met de ideale boodschap. Bovenstaande essentiële tips helpen u uw online reclame voor te bereiden. Voor de uitwerking en opmaak van uw internet reclame acties neemt u best even contact op met een goede internetpartner.


    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    02-05-2012 om 14:17 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:beste online reclame, online reclame, tips online reclame, goede tips online reclame, hoe online reclame maken, essentiele tips online reclame, waarom online reclame



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs