Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    26-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat kan een goede website voor u betekenen?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een goede website kan goud waard zijn voor een ondernemer. Er zijn nog weinig mensen die dit kunnen ontkennen. Maar als je concreet vraagt WAT zo'n beste website dan wel zou moeten betekenen, is er vaak een moment stilte. Nochtans zijn er 5 basiskenmerken die je moet terugvinden.

    1. Om jezelf en je bedrijf bekend maken.
    Iedereen weet graag aan wie hij koopt. Bestaat de onderneming wel echt, of is het eerder een beetje mooie lucht? Is er een gebouw, adres, personeel? En hoe kom je ermee in contact?

    Het wekt beslist vertrouwen als een foto van je bedrijfspand, machines of personeel glashard bewijst dat je onderneming bestaat. De "Over ons"-rubriek is niet voor niets een van de meest bekeken pagina's van een website. En als je nog wat leuke reacties van je klanten er aan toe voegt, twijfelt beslist niemand meer dat je goed en degelijk werk levert.

    2. Om je activiteit, producten of diensten bekend maken.
    Niemand vertrouwt zijn geld toe aan een partner zonder dat men zeker is dat er waar voor dat geld zal worden geleverd. En natuurlijk dat de artikels net datgene zijn wat men precies wilt. In een gewone bedrijfsomgeving is dit vrij simpel, men kan de producten tonen, voelen, proeven, enz.

    Op het internet werk je best met (professionele) foto's en duidelijke beschrijvingen om je waren aan te prijzen. Denk aan de beperkingen van het internet en zorg dat deze te niet worden gedaan door de voorstelling. Dat is nagenoeg steeds mogelijk. Zorg voor vergelijkingsmateriaal om grootte en gewicht te tonen (zelfs een tekening kan volstaan). Voor kleuren refereer je bij benadering.

    En vooral, wees steeds duidelijk hoe een bestelling zonder problemen kan worden teruggeschroefd als de levering toch niet aan de verwachtingen voldoet.

    3. Om berichten / nieuws / informatie door te geven.
    Internet is snel en een website is permanent bereikbaar. Ideaal dus om je klanten en geïnteresseerden te informeren over tijdelijke sluitingen, alternatieve routes bij werken, uitzonderlijke koopjes, enz. Maar ook indien je een nieuwe dienst aanbiedt, een bijkomende machine installeert, een grote order scoort e.d.m. is het een prima idee om hier via je website reclame voor te maken.

    Je weet immers nooit wie er op je site terechtkomt, en zeker al niet wie er over verder vertelt. Daarom is het goed om regelmatig nieuws te brengen opdat je website waarde zou krijgen voor degene die er naartoe surft.

    4. Om verkopen en omzet te creëren.
    Dat is natuurlijk het minste dat men moet bereiken met een commerciële website. Hetzij rechtstreeks via extra verkoop door en op de website, ofwel indirect doordat er in de winkel of bedrijf meer vraag komt naar de producten of diensten die via het internet worden gepromoot.

    Er zijn een aantal eenvoudige trucs om te ontdekken of je website op dit punt goed scoort. Zie b.v. vroegere bijdragen op deze blog. Hou gewoon voor ogen dat een speciale actie, of referentie, of code die je alleen maar via je website verspreidt, duidelijk zijn herkomst bewijst.

    5. Om contact te leggen.
    En dit laatste criterium is ook belangrijk. Nu je website permanent toegankelijk is, kan je ook permanent worden bereikt. Het leuke is dat je zelf niet constant aan je computer moet zitten. Je bezoekers posten een bericht als zij er zin in hebben, of als zij een vraag voor je hebben. En een paar uur later, als het jou schikt, stuur je een antwoord terug. Iedereen tevreden.

    Hou er wel mee rekening dat je zeker binnen de 24 u. een antwoord stuurt op een bericht, anders werkt dit contraproductief voor je bedrijf. Een ander voordeel is dat je kunt reageren in de hele wereld, als je maar elektriciteit, telefoon, modem en internet hebt. En dat is tegenwoordig toch in zo'n 85 % van de plaatsen (voor de rest heb je een satelliettelefoon en pc nodig). Zorg dus ook dat tijdens de vakantieperiode er ofwel een duidelijke boodschap op je website staat, ofwel dat er een regeling wordt afgesproken om berichten te beantwoorden.

    Indien je met deze 5 basisregels voor een goede website rekening houdt, zal je eigen site zonder twijfel een groot pluspunt betekenen voor je onderneming. Indien je twijfelt, schakel een professional in om je hierin bij te staan.

    Tip: 2TREES biedt in juni, juli of augustus de mogelijkheid om gratis een check-up te laten uitvoeren van je website. Stuur een e-mail aan patrick@2trees.be met als onderwerp “Gratis check-up website 0806). Zet in je bericht de tekst “Graag ontvang ik gratis een prestatierapport over mijn website www.je-naam.be. /ref. ENB-0806)”. Binnen de week ontvang je van ons een rapport over de prestaties van je website en enkele aanbevelingen om je website slagkrachtiger te maken (indien dit kan, natuurlijk). Uiteraard ben je volledig vrij om hier rekening mee te houden of niet, maar weet: een geïnformeerd man is er twee waard.

    26-06-2008 om 18:34 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe veilig is kopen via het internet?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De laatste tijd verschijnen van tijd tot tijd artikels in de media over de (on-)betrouwbaarheid om aankopen te doen via het internet. Meestal zijn het doemscenario's die verteld worden of worden webwinkels als obscuur en malafide voorgesteld. Wat is eigenlijk de werkelijkheid?

    Het internet is de weerspiegeling van de maatschappij.

    Ongeacht op welke manier men goederen of diensten aan de man of vrouw brengt, handel drijven gebeurt steeds tussen twee partijen. In de gewone wereld zitten beslist onbetrouwbare sujetten die van oplichterijen een sport maken. Ook in de virtuele wereld van het internet komt dit ongetwijfeld voor. Maar voor beide werelden geldt heel zeker de wetenschap dat er veel en veel meer handelaars zijn die op eerlijke en correcte basis zaken doen.

    Laten we er gerust van uit gaan dat -ook voor webshops en online verkopen- de handelaars normaal gesproken ter goede trouw zijn. Maar net zoals bij gewone winkels blijf je best aandachtig totdat de ervaren hebt dat je vertrouwen terecht is.

    Kan je vooraf zien dat er iets niet klopt bij online kopen?

    Eerst en vooral mag je gerust op je gevoel afgaan. Dat is ook bij een gewone winkel zo. Als je je vragen stelt over de werking, producten of service blijf je best extra alert. Webshops die eerder rommelig ogen, waarvan knoppen niet (goed) werken en waar men niet antwoordt op uw vragen mogen gerust een belletje laten rinkelen.

    Je hebt eigenlijk drie vitale zaken met online winkels: producten, betaling en service. Een goede webshop biedt klare en duidelijke informatie over de producten. Net zoals in een werkelijke winkel zie je snel de kleuren, accessoires, prijs, verpakkingen, enz. Het enige dat je niet kan, is natuurlijk het product vastnemen of proeven. Maar als je het al kent, vergemakkelijkt dit de stap. Gaat het over een totaal nieuw product, dan kan je vaak beroep doen op een try-out.

    Er bestaan tegenwoordig een aantal veilige betaalmethodes die aangeboden worden door onpartijdige partners zoals Ogone of PayPal. Ze worden wereldwijd gebruikt en hun imago staat of valt met de zekerheid die ze bieden. Vind je op een online verkoopsite betaalmogelijkheden met deze organisaties, dan mag je erop vertrouwen dat je betaling veilig zal gebeuren.

    Laatste heikel domein is dat van de service. Dit behelst alles van levering van bestelde artikels, omruilen van defecte of niet toegekomen bestellingen, garanties, maar ook informatie verstrekken over bestellingen of herstellingen, enz. Een goed werkend bedrijf ervaar je snel. Als je binnen de 48 u. antwoord krijgt op een vraag, als je een bevestiging krijgt nadat je iets bestelt, als er duidelijke algemene voorwaarden op de site staan of als de bestel-, leverings- en naverkoopsprocedure duidelijk is uitgelegd, dan werkt dit allemaal het vertrouwen in de hand.

    Tot slot...

    Gaat het over een groot bedrag, en is dit je eerste aankoop, plaats eerst een proefbestelling. Als dit vlot wordt geleverd en de afspraken zijn goed nagekomen, kan je verder gaan.

    Weet echter dat de huidige online bedrijven meestal best te vertrouwen zijn en ook op een eerlijke, correcte manier handel drijven. Zo niet kom je ze ongetwijfeld rap tegen in de pers of hoor je er over op de marktplaats. Want het internet kan ook moordend zijn voor de reputatie van een bedrijf. Nooit was het zo eenvoudig om snel een boodschap de wereld rond te sturen. Je hebt internet, maar ook GSM, messaging, chatboxen, virtuele communities, YouTube, enz.

    En dat weten de internet-bedrijven drommels goed.

    18-06-2008 om 17:35 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Optimaliseren van een webshop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Om vlot en door de juiste mensen gevonden te worden op het internet is een goede optimalisatie (SEO) van je website zeker nodig. Daar is iedereen het zowat over eens. Maar ook voor een webshop is het belangrijk om regelmatig je bezoekers- en prestatiegegevens te bekijken om de werking te verbeteren. Hier volgen een aantal zaken waar je rekening moet mee houden.

    Wat is optimaliseren?

    Het optimaliseren van een website of webshop bestaat er uit om een aantal belangrijke zaken van je website op elkaar af te stemmen. Vooreerst is er de titel. De titel van een website blijft continu bovenaan je scherm staan, dus is het een ideale reclameregel. Ten tweede wordt de beschrijving aangepakt, want de beschrijving is de tekst die je ziet als je site tussen de resultaten van een zoekopdracht staat. Dan maak je maar best dat deze zo wervend mogelijk is zodat een bezoeker besluit om even bij je website langs te komen. En ten derde is er de inhoud, m.a.w. wat er vermeld staat en waar dit is. Als je website niet logisch in elkaar zit, en als niet alle informatie terug te vinden is die men logisch gesproken verwacht, heb je zeker een probleem naar goed presteren van je site.

    En dit is niet alles, want er zijn ook nog zoektermen die maken dat je website sneller wordt opgepikt en weergegeven bij een zoekopdracht of een combinatie van zoekwoorden. Ook de gepaste zoekwoordenlijst samenstellen is een hele klus.

    Het optimaliseren (search engine optimalisation of SEO) bestaat hier in om al de bovenstaande elementen zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. Zo krijgt je website (-shop) een heel performante basis.

    Hoe belangrijk is optimalisatie voor een webshop?

    Dit is even noodzakelijk voor een webshop als voor een website. Een webshop is immers ook een website. Allen is bij een webwinkel niet enkel het informatief aspect belangrijk, maar het eigenlijke doel is verkopen en omzet realiseren. Dan maak je maar best dat je webshop ook zo'n performante basis heeft.

    De principes van een webshop zijn identiek aan deze van een website. Je moet snel gevonden worden door de juiste mensen (kopers). Daarom moet je goed aangemeld zijn en een zo hoog mogelijk aantal bezoeken scoren. De informatie zal logisch opgebouwd zijn en de taal duidelijk. Technisch mag er natuurlijk niets aan mankeren. Daar bovenop zijn er nog de specifieke zaken een een goede webshop moeten hebben, zoals de bestel- en betalingsprocedure, vraag- of klachtenbehandeling, leveringsvoorwaarden, ... die minder tot niet aanwezig zijn bij een gewone website.

    Het optimaliseren bij een webshop bestaat er in om de gegevens over de werking van je webshop te gebruiken om de inhoud, het aanbod en het uitzicht aan te passen zodat dit beter aan de wensen en verwachtingen van je kopers voldoet. En hiervoor worden net dezelfde principes toegepast als voor een website.

    Hoe gebeurt zo'n optimalisatie van een webshop?

    We gaan na of de beschrijving van je producten werkelijk overeen komt met de zoektermen die je klanten gebruiken om je artikels te vinden. Dat klinkt heel wat banaler dan het in werkelijkheid is. Niet de termen uit brochures of technische beschrijvingen zijn belangrijk. Het gaat erover dat je klanten precies moeten weten wat ze kopen en dat ze het moeten kunnen vinden met woorden die zij verstaan en gebruiken.

    Vervolgens gaan we na of je webshop logisch in mekaar zit, m.a.w. als alle noodzakelijke informatie aanwezig is en of ze op de juiste plaatsen terug te vinden is. Soms wordt een webshop stukje bij beetje uitgebreid. Daardoor is het normaal dat na een paar jaar niet alle informatie die bij elkaar hoort, samen staat. Dus moet je dit van tijd tot tijd herschikken.

    We bekijken of alle vermeldingen en clausules die wettelijk verplicht zijn, of die de mensen verwachten, aanwezig zijn. En als ze op je webshop staan, is het ook goed om even na te kijken of ze up-to-date zijn. Tenslotte bekijken we de bestel-, leverings- en betalingsprocedure van je webshop. Om vertrouwen te geven aan je klanten is het noodzakelijk dat deze correct, vlot en probleemloos werkt. Waar nodig maken we deze klantvriendelijker.

    Is dit alles?

    Niet echt, maar het is wel de noodzakelijke basis. Wat je nog meer moet doen om een hoog renderende webshop op te bouwen bevindt zich op het domein van de promotie en marketing. En dat is een onderdeel van de totale werking met je webshop. Je vindt hier in andere bijdragen al heel wat informatie over, maar als het echt van belang is, laat je dit best over aan een vakman. Zo kun je je concentreren om jouw taak, nl. het verkopen van je producten en service geven aan je klanten.

    2TREES is gespecialiseerd in het ontwerpen, bouwen en goed laten werken van webshops voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Dit behelst een hele waaier van diensten om de juiste webshop te maken volgens het bedrijf en de producten van een zaak, maar ook om bestaande webshops te verbeteren, performanter te maken en te moderniseren. Wil je hier meer over weten, neem gerust even met ons contact op.

    11-06-2008 om 08:19 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Websites onmisbaar voor vrije beroepen?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Lange tijd waren vrije beroepen zo'n beetje "beschermde" beroepen. Mensen keken er torenhoog tegen op, hun stem was wet en promotie was niet echt nodig. Iedereen kende hen immers. Tegenwoordig is specialisatie en expertise eerder troef voor vrije beroepen. Advocaten specialiseren zich in een vakgebied, architecten hebben hun soort bouwwerken waar zij dieper op ingaan, ... Zelfs diëtisten, notarissen, vertalers, enz. bekwamen zich steeds meer op bepaalde domeinen en willen zich profileren als "specialisten voor ...". Tijd dus voor een website?

    Voordelen van een vrije beroepenwebsite.
    Net zoals voor een commercieel bedrijf biedt een goede vrije beroepen website de mogelijkheid om de expertise en het imago van je kantoor efficiënt naar voor te halen. De eigenheid van het internet speelt even goed een rol. Het publiek vindt het fantastisch om voor een opdracht eerst rustig thuis kennis te maken met de activiteiten, de vakeigenschappen en de persoon zelf van een toekomstige partner. Dat verlaagt als een beetje de natuurlijke drempel die nog steeds leeft bij veel gewone mensen. Het maakt ook dat het gesprek als van bij het begin menselijker gebeurt. Zeker voor moeilijke zaken (geschillen, boedelverkopen, enz.) is een goed menselijk contact altijd belangrijk.

    Bovendien kan je als vrije beroeper gemakkelijk eigen accenten naar voor halen, zodat je "uniek" wordt in je vakgebied. Iedereen is immers uniek, ook wie een vrij beroep uitoefent. Hoe je de zaken aanpakt, hoe je met je klanten omgaat, hoe je hen informeert, of hoe je service in elkaar steekt. Dat alles is primordiaal voor een goede zakelijke relatie. Met een goede website kun je jezelf heel spontaan en menselijk voorstellen zodat een nieuwe klant als een "vertrouwd" gevoel heeft voordat het eerste contact heeft plaatsgevonden. Dat goed gevoel is werkelijk van groot belang in deze sector.

    Ook kan je essentiële kennis over je vak delen met de bezoekers van je website. Als de mensen beter vertrouwd zijn met bepaalde vaktermen, of met idiomen of gespecialiseerde woorden, verloopt de conversatie veel soepeler. Het vermijdt ook dat de sfeer gespannen wordt tijdens het gesprek. Soms moeten minder aangename situaties opgelost worden. Als je dan kan vermijden dat men zich opwindt omdat een technische term maar niet begrepen wordt, dan is een website zeker hiervoor op zijn plaats.

    Speciale criteria voor een vrije beroepen website.
    Hoewel het doel gelijkaardig is, wijkt de vrije beroepen website zelf op een aantal belangrijke punten af van de gewone commerciële website. Het doel is natuurlijk ook steeds zoveel mogelijk opdrachten (klanten) werven. Het onderscheid wordt voornamelijk bepaald door de eigenheid van het vrije beroep:

    ● Men moet slechts sporadisch tot occasioneel beroep doen op een beoefenaar van een vrij beroep. Een eigendom koopt men slechts een of tweemaal in zijn leven, bouwen gebeurt meestal zelfs meestal maar eenmaal, een geschil komt men liefst zo min mogelijk tegen, één buitenlands vakantieverblijf volstaat voor het gros van de mensen, enz.
    Elk vrij beroep heeft meestal een gans eigen woordenschat, waar er moeilijk synoniemen voor gebruikt kunnen worden. Als je een specifieke vakterm moet uitleggen, vertel je meestal een gans verhaal. Dan is het wel gemakkelijk als je het verhaal vooraf al hebt kunnen lezen.
    Een website voor een vrije beroep moet in het vast geheugen van de mensen geraken omdat er "nuttige informatie op staat die men ooit nog wel eens nodig kan hebben". En dat is belangrijk om in b.v. bladwijzers van browsers opgeslage te worden, of in "handy-lijstjes" vermeld te staan.
    De specialisatie in een bepaald vakgebied moet duidelijk naar voor komen. Dit is niet noodzakelijk een beperking van het aantal opdrachten. Wie b.v. slim samenwerkt met vakgenoten met een andere specialisatie, kan heel doeltreffend aan klantenwerving doen d.m.v. een website. Niemand is immers specialist voor alles, en daarenboven komt dit laatste niet echt geloofwaardig over.
    Het unieke kernwoord voor een ideale vrije beroep-site is vertrouwen. Vertrouwen maakt dat je partner wordt van de mensen, zelfs lang voordat iemand je deur binnenkomt om een opdracht te bespreken. En met dit vertrouwen moet heel zorgzaam worden omgesprongen. Dat moet in elke pagina van je website naar voor komen, in de stijl, woordkeuze, opbouw van de site, enz.

    2TREES specialisatie voor websites voor vrije beroepen.
    Voor alle bovenstaande redenen is het bouwen van websites voor vrije beroepen een echte specialisatie in het vak van webbouwer. Daarom begint elke opdracht voor 2TREES in dit vakgebied met een zorgvuldige documentatie en studie van het domein waar een website voor nodig is. Aan de hand van het eerste, oriënterend gesprek leren wij je kantoor beter kennen, je filosofie, de doelstellingen van je organisatie, enz. Wij letten er zorgvuldig op dat het ontwerp niet verzandt in een aggressief commerciële voorstelling maar dat ernst, discretie en vertrouwen overal aanwezig blijven. Tenslotte zorgen wij dat er tijdloze, nuttige inhoud geplaatst wordt en dat de termen (zelfs speciale vaktermen) verstaanbaar naar voor komen. Want alhoewel een bezoeker op uw website tijd heeft, sta jij noch wij er om uitleg te geven als iets niet duidelijk is.

    2TREES voor vrije beroepen. Je kunt op ons beroep doen voor eenvoudige tot heel gespecialiseerde websites, maar ook voor een discrete, stijlvolle en heel doeltreffende promotie achteraf. Meer informatie over ons bedrijf, onze filosofie en onze mogelijkheden vind je op onze website www.2trees.be. Of klik hier voor een contactformulier. Steeds tot je dienst!

    04-06-2008 om 10:01 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs