2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
20-07-2011
Zelf foto's plaatsen op uw website.
Een goede website staat of valt met de
foto's die gebruikt worden. Vaak willen site-eigenaars deze zelf
regelmatig bijwerken. Om uw site commercieel aantrekkelijk en verzorgd
te houden, zijn volgende tips voor het plaatsen en onderhouden van
foto's op een website een goede hulp.
Waarom zelf foto's plaatsen op uw website? Dat
is een heel terechte vraag. In de praktijk zien we dat in bijna 80 %
van de gevallen het beter is om dit aan een professional over te laten.
Tegen een heel schappelijke prijs
worden de afbeeldingen niet alleen stipt op tijd aangepast, bovendien
worden alle foto's eerst bewerkt met een aangepast programma, worden
bijschriften internet-vriendelijk gemaakt en blijft alles perfect in de
stijl van uw website. Meestal zijn dat zaken waar de modale
website-eigenaar niet echt kaas van gegeten heeft.
Wie toch zelf
foto's wilt plaatsen, heeft ofwel een CMS (content management system)
website nodig, of toch een speciale aangepaste pagina op de website die
dit toelaat. Een CMS website is duurder dan een eenvoudige KMO website.
Ook het aanpasbaar maken van een pagina van een KMO website is een
meerprijs, al valt dit best wel mee. Beide kosten zijn immers slechts eenmalig.
Wanneer is het handig om zelf foto's aan te kunnen passen? Indien het heel vaak voorkomt of indien nieuwe foto's heel snel
moeten geplaatst worden. B.v. zaken die eindereeksen verkopen of unieke
stukken voor interieur en decoratie van ruimten. Vaklui die heel
speciale projecten afwerken. Of voor zaken die heel snel nieuwe foto's
online moeten kunnen krijgen. In elk geval moet het onmisbaar zijn om
minstens 6x per jaar foto's te vervangen, anders heeft het geen zin om
dit zelf te doen. Hou er ook rekening mee dat zelf foto's vervangen u
heel wat tijd kost.
Zelf foto's plaatsen op uw website. Maar
soms is het inderdaad handig om zelf foto's te kunnen plaatsen op uw
website. Zorg dan vooreerst dat uw website hiervoor toegerust is. Een
goede website bouwer maakt het u gemakkelijker doordat het ontwerp van
uw website dit toelaat. Verder geven volgende 5 tips de beste resultaten
om Zelf foto's plaatsen op uw website.
Keep it simple.
Voor het plaatsen van foto's geldt zeker het "less is more" principe.
Zorg voor een eenvoudige, duidelijke structuur met titel, foto en
beschrijving. Kijk hiervoor gerust vooraf naar een aantal voorbeelden op
het internet. Maak vervolgens uw eigen stramien, maar hou wel rekening
met de stijl van uw website.
Blijf consequent in uw lay-out.
Begin zeker niet te variëren met verschillende lettertypes of kleuren
dooreen. Dan wordt uw fotopagina snel een rommeltje. Gebruik maximum 2
verschillende lettertypes en kleuren. Varieer eventueel met vette tekst
en verschillende groottes om zaken te accentueren. Maar overdrijf niet.
Structureer uw foto's en zorg voor variatie.
De truc bestaat er uit om overzichtfoto's af te wisselen met details en
met gerelateerde zaken. Maar hou de essentie voor uw zaak in het oog.
Zet belangrijke foto's dominant en schep rust door het spelen met
witruimte. Detailfoto's doen beter verkopen dan algemene zichten. Zoek
het perfecte evenwicht.
Verzorg uw bijschriften.
De bijschriften zorgen dat uw website aan de juiste mensen getoond
wordt op het internet. Zorg dat ze in foutloos Nederlands geschreven
zijn. Verzorg de taal en gebruik internetvriendelijke zinnen.
Zet in elk geval de commercieel juiste tekst onder uw foto's. En denk
er aan, een foto zonder bijschrift is vrij onzichtbaar op internet.
Blijf leren van anderen
maar pas nieuwe zaken in kleine stapjes toe. Het internet is
voortdurend in evolutie. Kijk gerust hoe collega's hun fotoboeken
structureren, teksten plaatsen of extra's toevoegen. Ziet u een nuttige
toepassing, dan kunt u dit ook toevoegen. B.v. externe links,
"like"-knoppen van facebook of +1 knop van Google. Doe dit wel
mondjesmaat en bewaar steeds de stijl van uw website.
Besluit. Zelf
foto's plaatsen en onderhouden op een website is te doen, maar vergt
heel wat inzet en een goede kennis om tot resultaten te komen. In meer
dan 80 % van de gevallen bent u beter af om foto's op uw site door een
professionele webbouwer te laten plaatsen. Dit gebeurt stipter, uw
foto's worden telkens bewerkt en de teksten zijn internet vriendelijk.
Bovendien bespaart het uw eigen tijd. Voor meer info of een
prijsofferte, neem vrijblijvend met 2TREES contact op.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:zelf foto's plaatsen, foto's zelf wijzigen, tips foto's plaatsen, foto's op website, foto's onderhouden, zelf foto's aanpassen, foto's updaten, tips voor foto's, foto's vervangen website
13-07-2011
Info over sociale media doen de verkoop stijgen.
De sociale media nemen een steeds
centraler deel in van ons leven. Communities zoals facebook, twitter,
e.a. noteren een verdere groei. Sedert een aantal jaren zijn de sociale
media een volwaardig marketinginstrument. Hoeveel winkels en bedrijven gebruiken nu reeds sociale media voor hun promotie en welke resultaten behalen zij?
De trend: iedereen gebruikt sociale media. Zeker
de laatste jaren zijn de sociale media een waar onderdeel geworden van
de maatschappij. Waren het aanvankelijk vnl. studenten en trendy ouders
die hun leven online deelden met vrienden en kennissen, dan is nu
vrijwel het grootste deel van de consumenten verbonden. Er zat een
gradatie in deze trend. Na de kinderen kwamen die ouders die via
facebook een (discreet) oogje probeerden te houden op hun kroost.
Vervolgens de grootouders die zo gemakkelijker contact kregen met
(klein-)kinderen en met hun leeftijdsgenoten. Facebook, Netlog, Hyves,
e.a. boden nl. ook de kans voor minder mobiele mensen om contacten te
blijven onderhouden.
Facebook is ongetwijfeld tot de
belangrijkste speler uitgegroeid. Met momenteel meer dan 750.000.000
gebruikers wereldwijd is dit sociaal platform heel dominant. Belangrijk
is nu ook dat fb regelmatig nieuwe functies
lanceert en nieuwe toepassingen integreert in hun sociale netwerk. Een
mailfunctie om snel met elkaar te communiceren. Recent een samenwerking
met Skype om gemakkelijker te communiceren en documenten te delen. De
enige bedoeling is nog meer mensen en langer binnen hun platform
houden. Een afgeleid voordeel is natuurlijk dat facebook hierdoor nog
interessanter worden voor bedrijven, KMO's en winkels om mensen aan te
spreken. Er zijn heel veel toffe, interessante en doeltreffende acties mogelijk voor KMO's, zelfstandigen en middenstanders. Daarom deze Info over sociale media doen de verkoop stijgen.
Info over sociale media doen de verkoop stijgen. Doordat het zo eenvoudig, goedkoop en snel
is om via sociale media mensen aan te spreken groeit het aantal
bedrijven dat nieuwe klanten werft via de sociale netwerken aanzienlijk.
Tijd dus voor onderzoek. Hier volgen de recentste cijfers over het
gebruik en de resultaten van sociale media op de verkoop en
bedrijfsresultaten:
74 % van alle bedrijven is overtuigd van het nut van sociale media als reclamekanaal. Ook vinden ze dat wie er geen gebruikt van maakt, serieuze kansen laat liggen;
66 % van deze bedrijven hebben effectief een deel van het marketingbudget bestemd voor hun communicatie via diverse sociale media kanelen;
61 % van de bedrijven vinden de sociale media een volwaardig kanaal voor reclame en promotie. Maar ook de andere media blijven zinvol. Ze streven naar een evenwicht in hun bestedingen.
53 % van de bedrijven schakelt hun medewerkers
in om beter gebruik te maken van de sociale media voor hun zaken. Ze
proberen dan ook zo goed mogelijk gebruik te maken van facebook,
lindedin, YouTube, twitter, e.a.;
52 % van de bedrijven wereldwijd maken effectief regelmatig gebruik van facebook, twitter, e.a. om contact te leggen met zijn klanten of om nieuwe klanten aan te trekken;
52 % van de bedrijven reserveert nu reeds tot 10 % van het jaarlijks marketingbudget voor sociale media reclame;
35 % van de bedrijven wereldwijd bestemd nu reeds meer dan 20 % van het jaarlijks marketingbudget voor online promotie en communicatie via de diverse sociale media.
7 % van de gecontacteerde bedrijven slaagde er in 2010 in om via de sociale media nieuwe klanten aan te trekken (in Frankrijk zelfs 10 %).
Besluit. Deze
cijfers vormen het bewijs Info over sociale media doen de verkoop
stijgen. Doeltreffend gebruik maken van de sociale media zoals facebook,
twitter, e.a. vergt echter een realistisch marketingplan en een vast
budget. Ook de professionele expertise van een partner is zeker in het
begin waardevol. Voor meer info over de mogelijkheden en kostprijs voor
KMO's, zelfstandigen, middenstanders contacteer vrijblijvend 2TREES.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:facebook voor bedrijven, sociale media, verkoop via sociale media, professioneel facebook, zakelijk facebook, klanten werven via facebook, groei sociale media, marketing sociale media, werken met sociale media
06-07-2011
Veertien dagen bedenktijd voor online kopers in Europa.
Het Europees Parlement besliste recent
om de bedenktijd bij verkoop op afstand op 14 dagen te brengen. Dit
geldt voor alle lidstaten van de Europese Unie. Deze maatregel moet de
verkoop tussen de verschillende landen vereenvoudigen. Wat behelst deze
nieuwe wet en wat zijn de voordelen?
Europa harmoniseert de verschillende online wetgevingen. Een
van de grote problemen voor grensoverschrijdende verkoop was tot nu toe
de verschillende wetgevingen van de Europese landen. Voor een verkoop
gold nl. steeds de regelgeving van het land van de koper.
Wetgevingen zijn nu eenmaal vrij complex. Voor een verkoper is het
quasi ondoenbaar om alle regels van -zeg maar- 27 verschillende landen
te kennen. Dat leidde soms tot onaangename situaties en was zeker een
rem op de buitenlandse verkoop voor KMO's, zelfstandigen en kleinere
bedrijven.
Naast deze Veertien dagen bedenktijd voor online kopers in Europa geldt nu ook een verbod op de zogenaamde verborgen kosten.
Denken we maar aan vliegtuigtickets die online werden voorgesteld voor
een bepaalde prijs, maar achteraf gevoelig meerkosten door allerhande
toeslagen, taksen en afhandelingskosten. Nu moet alles duidelijk en
transparant worden vermeld.
Veertien dagen bedenktijd voor online kopers in Europa. Wie
een product aankoopt op het internet krijgt twee weken tijd om zich te
bedenken en om het terug te sturen. Het Europees Parlement keurde deze
richtlijn goed. Van zodra de verschillende landen zelf deze beslissing
omgezet hebben in hun eigen wetgevingen geldt ze voor het volledige
grondgebied van de Europese Unie. Dit moet binnen de 2 jaar (dus tegen
medio 2013) gebeurd zijn. Hoe zit dit nu concreet in elkaar?
Wie via het internet, via de telefoon of aan de deur een product of een dienst koopt moet dat binnen de 30 dagen ontvangen.
Van zodra men het online aangekocht product ontvangt, krijgt de consument 14 dagen de tijd om de verkoop te annuleren en om het terug te sturen naar de verkoper. De terugzendkosten zijn ten laste van de koper.
De verkoper moet de consument duidelijk verwittigen van dit recht. Gebeurt dit niet, dan krijgt de koper 1 jaar de tijd om het gekochte product terug te sturen.
Bij ontvangst van de teruggezonden goederen stort de verkoper het aankoopbedrag direct terug aan de koper.
Digitale
aankopen van muziek, films of software vallen buiten deze regeling. Van
zodra het downloaden begint, worden ze als definitief verkocht
beschouwd en kan de verkoop niet meer worden geannuleerd.
Europa maakt komaf met de "verborgen kosten".
Concreet moet de online consument duidelijk en ondubbelzinnig de prijs
van zijn online aankoop zien. Gedaan dus met vooringevulde vakjes van
toeslagen, verzekeringen of extra taksen waardoor het bedrag (ongemerkt)
aardig kan aandikken. Vanaf nu moet de totaalprijs duidelijk op de
bestelling staan.
Merk wel dat deze Europese richtlijn niet alleen geldt voor online aankopen maar voor alle vormen van verkoop op afstand. Producten die in de winkel of in een bedrijf zelf worden gekocht vallen buiten deze regeling.
Voordelen en gevaren van de online verkoop wetgeving. Alhoewel deze Europese wet voor online verkoop tot stand kwam met het oog op een betere consumentenbescherming,
profiteert de online verkoper evengoed. Doordat de online wetgeving
gelijkgeschakeld wordt, is het als verkoper een voordeel om duidelijk te
weten wat er mag en wat niet. Dat vermijdt verrassingen bij
buitenlandse verkopen. Het zal zeker bepaalde drempels voor
grensoverschrijdende handel verlagen.
Het grote probleem blijft
evenwel dat de handelaar zelf weinig beschermd blijft tegen malafide
aankooppraktijken door consumenten. Met de nieuwe online bedenktijd kan
het tot 28 dagen duren vooraleer een winkelier via het internet
gekochten producten terug ontvangt. Dat kan consumentenfraude
in de hand werken, b.v. videocamera's die na een jubileum- of
trouwfeest worden teruggestuurd, gps toestellen na de vakantieperiode of
TV's en videorecorders die na een EK voetbal worden geweigerd.
Besluit. De
nieuwe, Europese consumentenrichtlijn voor de online verkoop is
ongetwijfeld een pluspunt. Door de zekerheid voor de online koper en
door de gelijkschakeling van de online wetgeving in alle Europese landen
voor de online verkoper zal de buitenlandse handel sterk kunnen
groeien. Wel blijft het noodzakelijk voor de online handelaar om met een professioneel gemaakte webshop te werken die volledig in orde is met de online wetgeving.