Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    20-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zelf foto's plaatsen op uw website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een goede website staat of valt met de foto's die gebruikt worden. Vaak willen site-eigenaars deze zelf regelmatig bijwerken. Om uw site commercieel aantrekkelijk en verzorgd te houden, zijn volgende tips voor het plaatsen en onderhouden van foto's op een website een goede hulp.

    Waarom zelf foto's plaatsen op uw website?
    Dat is een heel terechte vraag. In de praktijk zien we dat in bijna 80 % van de gevallen het beter is om dit aan een professional over te laten. Tegen een heel schappelijke prijs worden de afbeeldingen niet alleen stipt op tijd aangepast, bovendien worden alle foto's eerst bewerkt met een aangepast programma, worden bijschriften internet-vriendelijk gemaakt en blijft alles perfect in de stijl van uw website. Meestal zijn dat zaken waar de modale website-eigenaar niet echt kaas van gegeten heeft.

    Wie toch zelf foto's wilt plaatsen, heeft ofwel een CMS (content management system) website nodig, of toch een speciale aangepaste pagina op de website die dit toelaat. Een CMS website is duurder dan een eenvoudige KMO website. Ook het aanpasbaar maken van een pagina van een KMO website is een meerprijs, al valt dit best wel mee. Beide kosten zijn immers slechts eenmalig.

    Wanneer is het handig om zelf foto's aan te kunnen passen? Indien het heel vaak voorkomt of indien nieuwe foto's heel snel moeten geplaatst worden. B.v. zaken die eindereeksen verkopen of unieke stukken voor interieur en decoratie van ruimten. Vaklui die heel speciale projecten afwerken. Of voor zaken die heel snel nieuwe foto's online moeten kunnen krijgen. In elk geval moet het onmisbaar zijn om minstens 6x per jaar foto's te vervangen, anders heeft het geen zin om dit zelf te doen. Hou er ook rekening mee dat zelf foto's vervangen u heel wat tijd kost.

    Zelf foto's plaatsen op uw website.
    Maar soms is het inderdaad handig om zelf foto's te kunnen plaatsen op uw website. Zorg dan vooreerst dat uw website hiervoor toegerust is. Een goede website bouwer maakt het u gemakkelijker doordat het ontwerp van uw website dit toelaat. Verder geven volgende 5 tips de beste resultaten om Zelf foto's plaatsen op uw website.
    • Keep it simple. Voor het plaatsen van foto's geldt zeker het "less is more" principe. Zorg voor een eenvoudige, duidelijke structuur met titel, foto en beschrijving. Kijk hiervoor gerust vooraf naar een aantal voorbeelden op het internet. Maak vervolgens uw eigen stramien, maar hou wel rekening met de stijl van uw website.
    • Blijf consequent in uw lay-out. Begin zeker niet te variëren met verschillende lettertypes of kleuren dooreen. Dan wordt uw fotopagina snel een rommeltje. Gebruik maximum 2 verschillende lettertypes en kleuren. Varieer eventueel met vette tekst en verschillende groottes om zaken te accentueren. Maar overdrijf niet.
    • Structureer uw foto's en zorg voor variatie. De truc bestaat er uit om overzichtfoto's af te wisselen met details en met gerelateerde zaken. Maar hou de essentie voor uw zaak in het oog. Zet belangrijke foto's dominant en schep rust door het spelen met witruimte. Detailfoto's doen beter verkopen dan algemene zichten. Zoek het perfecte evenwicht.
    • Verzorg uw bijschriften. De bijschriften zorgen dat uw website aan de juiste mensen getoond wordt op het internet. Zorg dat ze in foutloos Nederlands geschreven zijn. Verzorg de taal en gebruik internetvriendelijke zinnen. Zet in elk geval de commercieel juiste tekst onder uw foto's. En denk er aan, een foto zonder bijschrift is vrij onzichtbaar op internet.
    • Blijf leren van anderen maar pas nieuwe zaken in kleine stapjes toe. Het internet is voortdurend in evolutie. Kijk gerust hoe collega's hun fotoboeken structureren, teksten plaatsen of extra's toevoegen. Ziet u een nuttige toepassing, dan kunt u dit ook toevoegen. B.v. externe links, "like"-knoppen van facebook of +1 knop van Google. Doe dit wel mondjesmaat en bewaar steeds de stijl van uw website.
    Besluit.
    Zelf foto's plaatsen en onderhouden op een website is te doen, maar vergt heel wat inzet en een goede kennis om tot resultaten te komen. In meer dan 80 % van de gevallen bent u beter af om foto's op uw site door een professionele webbouwer te laten plaatsen. Dit gebeurt stipter, uw foto's worden telkens bewerkt en de teksten zijn internet vriendelijk. Bovendien bespaart het uw eigen tijd. Voor meer info of een prijsofferte, neem vrijblijvend met 2TREES contact op.

    20-07-2011 om 11:08 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:zelf foto's plaatsen, foto's zelf wijzigen, tips foto's plaatsen, foto's op website, foto's onderhouden, zelf foto's aanpassen, foto's updaten, tips voor foto's, foto's vervangen website
    13-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Info over sociale media doen de verkoop stijgen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De sociale media nemen een steeds centraler deel in van ons leven. Communities zoals facebook, twitter, e.a. noteren een verdere groei. Sedert een aantal jaren zijn de sociale media een volwaardig marketinginstrument. Hoeveel winkels en bedrijven gebruiken nu reeds sociale media voor hun promotie en welke resultaten behalen zij?

    De trend: iedereen gebruikt sociale media.
    Zeker de laatste jaren zijn de sociale media een waar onderdeel geworden van de maatschappij. Waren het aanvankelijk vnl. studenten en trendy ouders die hun leven online deelden met vrienden en kennissen, dan is nu vrijwel het grootste deel van de consumenten verbonden. Er zat een gradatie in deze trend. Na de kinderen kwamen die ouders die via facebook een (discreet) oogje probeerden te houden op hun kroost. Vervolgens de grootouders die zo gemakkelijker contact kregen met (klein-)kinderen en met hun leeftijdsgenoten. Facebook, Netlog, Hyves, e.a. boden nl. ook de kans voor minder mobiele mensen om contacten te blijven onderhouden.

    Facebook is ongetwijfeld tot de belangrijkste speler uitgegroeid. Met momenteel meer dan 750.000.000 gebruikers wereldwijd is dit sociaal platform heel dominant. Belangrijk is nu ook dat fb regelmatig nieuwe functies lanceert en nieuwe toepassingen integreert in hun sociale netwerk. Een mailfunctie om snel met elkaar te communiceren. Recent een samenwerking met Skype om gemakkelijker te communiceren en documenten te delen. De enige bedoeling is nog meer mensen en langer binnen hun platform houden. Een afgeleid voordeel is natuurlijk dat facebook hierdoor nog interessanter worden voor bedrijven, KMO's en winkels om mensen aan te spreken. Er zijn heel veel toffe, interessante en doeltreffende acties mogelijk voor KMO's, zelfstandigen en middenstanders. Daarom deze Info over sociale media doen de verkoop stijgen.

    Info over sociale media doen de verkoop stijgen.
    Doordat het zo eenvoudig, goedkoop en snel is om via sociale media mensen aan te spreken groeit het aantal bedrijven dat nieuwe klanten werft via de sociale netwerken aanzienlijk. Tijd dus voor onderzoek. Hier volgen de recentste cijfers over het gebruik en de resultaten van sociale media op de verkoop en bedrijfsresultaten:
    • 74 % van alle bedrijven is overtuigd van het nut van sociale media als reclamekanaal. Ook vinden ze dat wie er geen gebruikt van maakt, serieuze kansen laat liggen;
    • 66 % van deze bedrijven hebben effectief een deel van het marketingbudget bestemd voor hun communicatie via diverse sociale media kanelen;
    • 61 % van de bedrijven vinden de sociale media een volwaardig kanaal voor reclame en promotie. Maar ook de andere media blijven zinvol. Ze streven naar een evenwicht in hun bestedingen.
    • 53 % van de bedrijven schakelt hun medewerkers in om beter gebruik te maken van de sociale media voor hun zaken. Ze proberen dan ook zo goed mogelijk gebruik te maken van facebook, lindedin, YouTube, twitter, e.a.;
    • 52 % van de bedrijven wereldwijd maken effectief regelmatig gebruik van facebook, twitter, e.a. om contact te leggen met zijn klanten of om nieuwe klanten aan te trekken;
    • 52 % van de bedrijven reserveert nu reeds tot 10 % van het jaarlijks marketingbudget voor sociale media reclame;
    • 35 % van de bedrijven wereldwijd bestemd nu reeds meer dan 20 % van het jaarlijks marketingbudget voor online promotie en communicatie via de diverse sociale media.
    • 7 % van de gecontacteerde bedrijven slaagde er in 2010 in om via de sociale media nieuwe klanten aan te trekken (in Frankrijk zelfs 10 %).
    Besluit.
    Deze cijfers vormen het bewijs Info over sociale media doen de verkoop stijgen. Doeltreffend gebruik maken van de sociale media zoals facebook, twitter, e.a. vergt echter een realistisch marketingplan en een vast budget. Ook de professionele expertise van een partner is zeker in het begin waardevol. Voor meer info over de mogelijkheden en kostprijs voor KMO's, zelfstandigen, middenstanders contacteer vrijblijvend 2TREES.

    13-07-2011 om 09:45 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:facebook voor bedrijven, sociale media, verkoop via sociale media, professioneel facebook, zakelijk facebook, klanten werven via facebook, groei sociale media, marketing sociale media, werken met sociale media
    06-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veertien dagen bedenktijd voor online kopers in Europa.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het Europees Parlement besliste recent om de bedenktijd bij verkoop op afstand op 14 dagen te brengen. Dit geldt voor alle lidstaten van de Europese Unie. Deze maatregel moet de verkoop tussen de verschillende landen vereenvoudigen. Wat behelst deze nieuwe wet en wat zijn de voordelen?

    Europa harmoniseert de verschillende online wetgevingen.
    Een van de grote problemen voor grensoverschrijdende verkoop was tot nu toe de verschillende wetgevingen van de Europese landen. Voor een verkoop gold nl. steeds de regelgeving van het land van de koper. Wetgevingen zijn nu eenmaal vrij complex. Voor een verkoper is het quasi ondoenbaar om alle regels van -zeg maar- 27 verschillende landen te kennen. Dat leidde soms tot onaangename situaties en was zeker een rem op de buitenlandse verkoop voor KMO's, zelfstandigen en kleinere bedrijven.

    Naast deze Veertien dagen bedenktijd voor online kopers in Europa geldt nu ook een verbod op de zogenaamde verborgen kosten. Denken we maar aan vliegtuigtickets die online werden voorgesteld voor een bepaalde prijs, maar achteraf gevoelig meerkosten door allerhande toeslagen, taksen en afhandelingskosten. Nu moet alles duidelijk en transparant worden vermeld.

    Veertien dagen bedenktijd voor online kopers in Europa.
    Wie een product aankoopt op het internet krijgt twee weken tijd om zich te bedenken en om het terug te sturen. Het Europees Parlement keurde deze richtlijn goed. Van zodra de verschillende landen zelf deze beslissing omgezet hebben in hun eigen wetgevingen geldt ze voor het volledige grondgebied van de Europese Unie. Dit moet binnen de 2 jaar (dus tegen medio 2013) gebeurd zijn. Hoe zit dit nu concreet in elkaar?
    • Wie via het internet, via de telefoon of aan de deur een product of een dienst koopt moet dat binnen de 30 dagen ontvangen.
    • Van zodra men het online aangekocht product ontvangt, krijgt de consument 14 dagen de tijd om de verkoop te annuleren en om het terug te sturen naar de verkoper. De terugzendkosten zijn ten laste van de koper.
    • De verkoper moet de consument duidelijk verwittigen van dit recht. Gebeurt dit niet, dan krijgt de koper 1 jaar de tijd om het gekochte product terug te sturen.
    • Bij ontvangst van de teruggezonden goederen stort de verkoper het aankoopbedrag direct terug aan de koper.
    Digitale aankopen van muziek, films of software vallen buiten deze regeling. Van zodra het downloaden begint, worden ze als definitief verkocht beschouwd en kan de verkoop niet meer worden geannuleerd.

    Europa maakt komaf met de "verborgen kosten". Concreet moet de online consument duidelijk en ondubbelzinnig de prijs van zijn online aankoop zien. Gedaan dus met vooringevulde vakjes van toeslagen, verzekeringen of extra taksen waardoor het bedrag (ongemerkt) aardig kan aandikken. Vanaf nu moet de totaalprijs duidelijk op de bestelling staan.

    Merk wel dat deze Europese richtlijn niet alleen geldt voor online aankopen maar voor alle vormen van verkoop op afstand. Producten die in de winkel of in een bedrijf zelf worden gekocht vallen buiten deze regeling.

    Voordelen en gevaren van de online verkoop wetgeving.
    Alhoewel deze Europese wet voor online verkoop tot stand kwam met het oog op een betere consumentenbescherming, profiteert de online verkoper evengoed. Doordat de online wetgeving gelijkgeschakeld wordt, is het als verkoper een voordeel om duidelijk te weten wat er mag en wat niet. Dat vermijdt verrassingen bij buitenlandse verkopen. Het zal zeker bepaalde drempels voor grensoverschrijdende handel verlagen.

    Het grote probleem blijft evenwel dat de handelaar zelf weinig beschermd blijft tegen malafide aankooppraktijken door consumenten. Met de nieuwe online bedenktijd kan het tot 28 dagen duren vooraleer een winkelier via het internet gekochten producten terug ontvangt. Dat kan consumentenfraude in de hand werken, b.v. videocamera's die na een jubileum- of trouwfeest worden teruggestuurd, gps toestellen na de vakantieperiode of TV's en videorecorders die na een EK voetbal worden geweigerd.

    Besluit.
    De nieuwe, Europese consumentenrichtlijn voor de online verkoop is ongetwijfeld een pluspunt. Door de zekerheid voor de online koper en door de gelijkschakeling van de online wetgeving in alle Europese landen voor de online verkoper zal de buitenlandse handel sterk kunnen groeien. Wel blijft het noodzakelijk voor de online handelaar om met een professioneel gemaakte webshop te werken die volledig in orde is met de online wetgeving.

    06-07-2011 om 10:36 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:online wetgeving, online bedenktijd, annulatie online aankopen, terugzendperiode online aankopen, wetgeving internetverkoop, wetgeving online verkoop, bedenktijd online aankoop, terugzenden online producten



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs