Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    26-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed gebruik maken van Google Adwords informatie.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wie eenmaal de stap gezet heeft naar online promotie, kijkt snel naar Google reclame om zijn bedrijf, producten of diensten via het internet te promoten. Maar adverteren via Google biedt heel wat meer dan promotie alleen. Hoe Goed gebruik maken van Google Adwords informatie leer je in volgend artikel.

    Welke voordelen biedt online promotie?
    Promotie maken via het internet is snel, doeltreffend, goedkoop en perfect meetbaar. Een heel interessant middel is de Google reclame die geplaatst wordt naast de zoekresulaten. Vorige week kreeg u een aantal nuttige tips om goed te starten met een nieuwe Google campagne (zie artikel: Goed starten met een nieuwe Google reclame). Maar teveel mensen blijven hangen bij het van tijd tot tijd nakijken van de campagne an sich. Ze controleren of er nog vertoningen zijn, hoeveel budget er verbruikt is en (heel soms) welke zoekwoorden er meest gebruikt worden. Dat is jammer, want een online advertentiecampagne levert heel wat meer bruikbare informatie op. Hoe kunt u Goed gebruik maken van Google Adwords informatie en wat kunt u er mee doen?

    Goed gebruik maken van Google Adwords informatie.
    Google zelf (de zoekmachine) en Google Adwords (de online advertenties) hebben een aantal instrumenten die de prestaties van uw reclame bijhouden en die het gedrag en de trends van uw bezoekers in kaart kunnen brengen. Het komt er dus enkel op aan om deze marketinginformatie goed te analyseren en correct te interpreteren.
    • Via de uitgebreide rapportmogelijkheden van Google Adwords kunt u vrijwel alle gewenste informatie over zoekwoorden, doorklikratio's, budget, ... in kaart brengen. Gebruik de standaardrapporten voor uw campagnes of stel zelf uw rapport à la carte samen. U kunt deze rapportage gebruiken om de zoekwoorden van uw campagnes uit te breiden en te verbeteren. De rapporten vindt u via "Bedieningspaneel en Bibliotheek" van uw campagne. Op deze manier kunnen conversies tot 30 - 35 % stijgen.
      Nog een tip: koppel een goed analyseprogramma aan uw website en gebruik ook deze gegevens om nieuwe zoekwoorden in te bouwen.
    • Blijf constant de zoekwoorden optimaliseren van uw campagnes. Stel u niet te snel tevreden met wat u reeds heeft, maar werk uw lijsten bij met synoniemen, meervoudsvormen, samenstellingen en woordcombinaties, enz. Gebruik alle informatie over het bezoekgedrag van uw klanten en blijf voortdurende de prestaties van uw campagnes beoordelen. Hierdoor zal uw kostprijs per bezoeker dalen en de kwaliteit van uw campagne verhogen. Zie ook het artikel: Het geheim van een efficiënte Google reclame.
    • Speel in op de actualiteit om meer bezoekers aan te trekken. Onderzoek leert dat gebeurtenissen die in de media komen, leiden tot pieken qua opzoekingen op het internet. B.v. in de periode van de Mexicaanse griep waren zoekopdrachten met deze woorden en aanverwante termen top. Maar ook een aangekondigde spoorstaking leidt automatisch tot extra zoekverkeer. Voeg nu actualiteit gerelateerde zoekwoorden toe aan uw campagne en u mag een (tijdelijk) meereffect verwachten dat kan oplopen tot 15 à 20 %.
    • Gebruik de kernwoorden van andere mediacampagnes om uw Google advertenties te verbeteren. En radio- of TV spot voor een product of dienst, een advertententiecampagne in kranten of tijdschriften, een folder- of flyeractie in een regio, ... Elk reclamemedium draait rond een aantal herkenbare kernwoorden. Dus zoek deze op en bouw ze in voor uw eigen online campagnes. Men heeft nl. vastgesteld dat de consumenten precies deze kernwoorden onthouden en gebruiken om informatie op het internet op te zoeken.
    • En omgekeerd, gebruik zelf de 10 populairste zoekwoorden om uw eigen communicatie met uw klanten te verbeteren. Gebruik ze voor uw website, in uw advertenties, folders, displays voor toonbank of beursstand, enz. Want precies deze top zoekwoorden zijn de taal van uw klanten zelf. Op deze manier wordt uw bedrijf, producten of boodschap direct opgepikt en verstaan en zal het resultaat van uw promotieacties sterk verbeteren.
    Besluit.
    Via het internet promotie voeren is heel direct, snel en levert een schat aan gegevens op. Door deze praktijkinformatie terug te gebruiken om uw online campagnes te verbeteren, verhoogt u stelselmatig de rentabiliteit en de efficiëncy van uw reclame. Maar door deze info door te trekken in al uw marketing communicatie kunt u uw totale bedrijfsresultaten sterk verbeteren.

    26-01-2011 om 09:43 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:google adwords, SEA, google adverteren, google advertenties, internetreclame, publiciteit via het internet, google reclame, google reclame verbeteren, conversies verhogen
    19-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed starten met een nieuwe Google reclame.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Informatie haalt men tegenwoordig in de eerste plaats van het internet. De zoekmachine Google heeft hier een bepalende rol in gespeeld. Soms zegt men dat alles online te vinden is. Daarom kan een Google advertentie een heel verstandige beslissing zijn. Maar nieuwe Google adverterteerders weten meestal niet hoe Goed starten met een nieuwe Google reclame. Hier volgen enkele tips.

    Waarom is een Google advertentie zo doeltreffend.

    Dat het internet door nagenoeg iedereen zo vaak wordt gebruikt om informatie te zoeken, is voornamelijk te danken aan Google. Voor Google zat alle informatie in vakjes gebundeld. De consument moest dus zelf denken in welke rubriek van een portaalsite hij moest zoeken. Er waren verschillende overzichtsites en nog geen standaard. Elk deed zo'n klein beetje zijn ding. Google draaide dit om. Het gebruikte slechts 1 zoekvenster waar de mensen moesten intypen wat ze zochten. En Google zag het als zijn taak om zo snel mogelijk de correcte (relevante) informatie op het scherm te toveren. Een revolutie voorwaar.

    En de consument smaakte deze aanpak. Daarom is Google nu uitgegroeid tot de nummer een om op een snelle, klantvriendelijke manier informatie op het internet te zoeken. Wereldwijd gebruiken meer dan de helft van de mensen Google als zoekmachine. Daarom is adverteren via Google heel doeltreffend, relatief goedkoop en heel flexibel. Maar hoe moet een nieuwe adverteerder Goed starten met een nieuwe Google reclame. Deze week geven we u vijf tips om een goede google adwordscampagne te bouwen. Volgende week gaan we wat dieper in wat u met de resultaten kunt aanvangen.

    Goed starten met een nieuwe Google reclame.
    Om een heel doeltreffende google campagne te ontwerpen, moet u een paar zaken weten. Meestal maakt men de fout om altijd op de eerste plaats te willen staan of om zoveel mogelijk kliks te krijgen. Dat kost geld en levert weinig op. Het sleutelwoord voor een goede google reclame is relevantie en kwaliteit. (zie ook artikel: Het geheim van een efficiënte Google reclame)
    • Maak uw Google advertentie voor positie 3 tot 5. De eerste twee posities zijn topposities, kosten veel per klik. Ze worden meestal ingenomen door grote merken of kapitaalkrachtige bedrijven. Onderzoek leert dat mensen die een product of dienst zoeken, meestal de eerste 5 advertenties aanklikken om informatie te krijgen. Daarom leveren de google advertenties op 3 tot 5 bijna even veel bezoekers op, alleen zijn ze een pak goedkoper.
    • Maak verschillende advertenties voor een campagne. Eenheidsworst is meestal goedkoop (gemakkelijk) maar smaakt niet het beste. Koppel verschillende advertenties aan een google campagne zodat de mensen beter worden aangesproken. Na verloop van tijd zal Google enkel de beste advertentie vertonen, waardoor uw kostprijs per klik zal dalen.
    • Durf ook eens neen zeggen. Dat doet u door het blokkeren (uitsluiten) van zoekwoorden die helemaal niet van tel zijn voor u. B.v. indien u niets gratis heeft, blokkeert u best alle zoekopdrachten van mensen die gratis producten of diensten zoeken. Zo vermijdt u vertoningen / kliks van consumenten waar u geen aanbod voor heeft. Vermijd dus kliks waar u zeker niets aan heeft.
    • Vertoon uw google advertentie enkel aan uw doelgroep. Niet iedereen is een potentiële klant. Denk daarom goed na waar uw mogelijke klanten zitten en hoe u ze via het internet kunt bereiken. Een heel efficiënt middel is om de regio te verfijnen waar uw advertentie mag verschijnen. Bent u een buurtwinkel die voor een algemeen product reclame maakt, beperk dan de verschijningsregio tot b.v. 15 km. in uw buurt. Maar ook voor online verkoop is het meestal slim om enkele beperkingen in te bouwen.
    • Test uw google campagne zelf uit als ze klaar is. Dit is een vaak voorkomende fout bij beginners. Men neemt automatisch aan dat alles wel zal werken. Controleer daarom voor elke advertentie of ze goed verschijnt. Klik zeker ook op uw advertentie om te zien of ze leidt naar de juiste plaats op uw website. Een typfout of foute link is snel gemaakt en dat kost u wel doeltreffende reclame.
    Besluit.
    Google is wereldwijd de referentie voor het zoeken van goederen of diensten via het internet. Adverteren met Google Adwords laat uw advertentie verschijnen naast de zoekopdrachten die op uw aanbod betrekking heeft. Dat moet gewoon heel goed, doeltreffend en rendabel zijn. Maar om goed in beeld te komen, zorgt u best voor een commercieel aantrekkelijke tekst en een professioneel ingestelde google campagne. Meer info of tarieven, zie "Waarom is Google reclame zo doeltreffend". Of neem met 2TREES contact op.

    19-01-2011 om 08:51 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:adverteren met google, eerste google reclame, google advertenties, google adwords, nieuwe google reclame, professionele google reclame
    12-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed starten met een nieuwe website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een goede start maken is altijd belangrijk. Eenmaal een nieuwe website of webshop online gaat, denken nog teveel mensen "voilà". Niets in minder waar. Om snel succes te krijgen met een site kunt u een aantal tips naleven. Hieronder vindt u 10 tips om Goed starten met een nieuwe website.

    Het belangrijkste voor een site.
    Dat is heel eenvoudig. Een relevante inhoud is het belangrijkste voor een site. Dat geldt zowel voor websites als webshops. De mate waarin het antwoord op de vraag of het probleem van een bezoeker op uw site terug te vinden is, bepaalt de waarde er van. Hoe relevanter een site, hoe beter ze gevonden wordt en hoe meer ze geconsulteerd wordt. En dan is het zaak om te zorgen dat er bestellingen uit voortkomen. Een goede webdesigner weet hier wel weg mee. (zie ook Vijf eenvoudige tips voor een betere website.)

    Dat is allemaal wel leuk. Maar als dit spontaan moet gebeuren, gaat er wel wat tijd overheen. En tijd heeft niemand. Daarom is het beslist een goed idee als u een handje helpt. Dat kan door uw site op heel korte termijn bij zoveel mogelijk mensen bekend te maken. Daarom is zijn volgende tips belangrijk om Goed starten met een nieuwe website.

    Goed starten met een nieuwe website.
    Met de volgende 10 tips maakt u uw website sneller bekend. U kunt steeds beroep doen op een goede webpartner hiervoor, of u kunt dit ook (gedeeltelijk) zelf doen. Let wel, zelf goed promotie maken voor uw website kost tijd en moeite. Indien u een externe partner inschakelt, gebeurt het professioneel, stipt op tijd en kunt u zich blijven concentreren op uw eigen taken. Wat kunt u doen om uw site te promoten?
    • Stuur een e-mail aan klanten, relaties, vrienden en kennissen om hen te verwittigen dat uw nieuwe site op het internet terug te vinden is. Vermeld zeker uw domeinnaam (www).
    • Zend een persbericht of een artikel aan journalisten, krantenredacties, tijdschriften, ... die u kent en verwijs naar een voor hun lezers relevant artikel op uw nieuwe site.
    • Vermeld uw webadres (www) op alle reclamemiddelen zoals naamkaartjes, folders, advertenties, verpakkingen, ... Doe dit reeds 1 maand voordat uw site online gaat.
    • Vraag aan websites die door uw potentiële klanten bezocht worden om een link te leggen naar uw site. Stel gerust een link terug vanaf uw site voor.
    • Plaats uw website op zoveel mogelijk rubrieken van de belangrijkste portaalsites voor uw sector. Nog veel mensen gebruiken dergelijke sites om let leveranciers, producten, ... in contact te komen.
    • Vermeld uw producten, diensten, acties, ... op sociale media (facebook), plaats er foto's en verwijs naar uw website in de beschrijving. Twitter kwistig uw laatste nieuws rond.
    • Durf ook een ludiek uit de hoek te komen. Plaats een tof filmpje of een instructievideo op YouTube e.a. Ook dit zorgt voor bezoekers op uw site.
    • Koop zoektermen bij de voornaamste zoekmachines en maak online reclame bij de zoekresultaten. B.v. Google Adwords is heel flexibel en best betaalbaar (hier meer info).
    • Meld uw nieuwe website aan bij de voornaamste zoekmachines. 2TREES doet dit automatisch voor onze sites en -wat men er ook over beweert- het helpt wel degelijk.
    • Zorg voor een goede optimalisatie (SEO) van de verschillende pagina's van uw website. Dat is belangrijk om alle inhoud snel en correct naar voor te halen via de zoekmachines.
    Besluit.
    Een goed gebouwde website zal zeker met tijd en boterhammen gevonden worden op het internet. Maar het gaat net iets sneller als u een handje helpt. Met bovenstaande tips op Goed starten met een nieuwe website. komt u een eind. Of contacteer een goede webpartner
    hiervoor.

    12-01-2011 om 10:30 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:nieuwe website starten, website promoten, website succes, succesvolle website, website populair maken, promotietips website, google adwords, webadvertenties, SEO
    05-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips om veilig online te shoppen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De laatste tijd lezen we heel regelmatig over het succes van webwinkels en online verkoop. Vaak denkt men spontaan aan de consument als online koper. Maar ook KMO's, zelfstandigen en bedrijven gebruiken het internet om goederen en diensten te bestellen. Daarom is het nuttig om volgende Tips om veilig online te shoppen in acht te nemen.

    Voordelen van E-commerce voor bedrijven.
    Spontaan denkt men bij het horen van online verkopen aan massa's consumenten, wereldwijde afzet, weinig winkeldochters en een grote omzet. Met tijd en boterhammen zal dit allemaal wel waar zijn. Maar ook bedrijven profiteren van een aantal unieke troeven van e-commerce. Eerst en vooral door het online overzicht van de beschikbare producten. Men weet direct wat op voorraad is en wanneer men het zal ontvangen. Er wordt geen tijd meer verloren met heen- en terugrijden, wachten in files en aan de kassa bij het afrekenen. En bovenal, men komt het afleveren, wat terug een gemak is. Kortom, er blijft meer tijd over om uw werk te doen en voor de hobby's. Meer en meer bedrijven gebruiken tegenwoordig het internet om eigen bestellingen te plaatsen. Om de risico's van online aankopen zoveel mogelijk te beperken is het aangewezen om een aantal Tips om veilig online te shoppen na te leven.

    Tips om veilig online te shoppen.
    Het gevaar van online shoppen voor bedrijven en handelszaken komt grosso modo overeen met de tips die consumenten soms krijgen. Alle regels en tips worden samengevat in 1 zin. Wantrouw alles wat u niet verwacht, van mensen die u niet kent of aan voorwaarden die te mooi zijn om waar te zijn. Wie bedrijfsmatig regelmatig op e-commerce beroep wil doen, houdt best volgende Tips om veilig online te shoppen in het oog.
    • Controleer met wie u zaken doet. U kunt dit gemakkelijk doen aan de hand van het BTW of ondernemingsnummer. Als u een partner niet kent, kijk dan even of deze wel bestaat. Vindt u een adres? Foto's van bedrijfspand, magazijnruimte, personeel, ... En hoe ziet de webshop er uit? Professioneel of amateuristisch? Lees de eerste keer ook goed de verkoopsvoorwaarden na.
    • Wantrouw voorstellen die te mooi zijn om waar te zijn. Niemand kan wonderen verrichten. En wie normaal werkt, wil graag betaald worden voor de goederen en diensten. Eenmaal u als bedrijf regelmatig online aankoopt, zal uw e-mailadres snel bekend worden. En dan krijgt u snel commerciële reclamepost in uw malbox. Bekijk dit steeds met nuchter verstand.
    • Hoedt u voor bedrieglijke zoekresultaten. Cybercriminelen zoeken dagelijks naar manieren om zoekresultaten te manipuleren. Zo kan het gebeuren dat malafide websites toch bovenaan bepaalde zoeklijsten terechtkomen. Of dat internetreclame naar malafide webshops leidt. Controleer daarom steeds de URL waarop u zal terechtkomen. Bij Google reclame ziet u de website onderaan de reclameblok.
    • Kijk uit voor verdachte e-mails, zelf van klanten of relaties. Internetfraude gebruikt graag adresboeken of adressenlijsten van gehackte computers. Virussen of phisting programma's komen meestal op uw computer binnen via links of bijlagen bij e-mails. Klik daarom niets aan wat u niet vertrouwt en downloadt zeker geen bestanden die u niet kent. Bij twijfel kunt u een e-mail sturen met de vraag of het ontvangen bericht klopt en veilig is. Gebruik wel steeds een nieuwe mail hiervoor (geen reply).
    • Gebruik de kracht van Google ook voor uw veiligheid. Het is een cliché maar meestal klopt het wel een beetje. Op internet is nagenoeg alles te vinden, als u maar goed en correct zoekt. Dus ook negatieve ervaringen met malafide webwinkels of onbetrouwbare voorstellen kunt u boven googlen. Daarom is het aangewezen om de eerste keer dat u online zaken doet eens de naam van deze partner door de zoekrobots te trekken. Over reguliere, lang bestaande en goed werkende zaken vindt u zeker de nodige informatie.
    Besluit.
    Online kopen is snel, gemakkelijk en eenvoudig. Niet alleen consumenten doen hier hun voordeel mee, ook voor bedrijven biedt e-commerce een groot aantal voordelen. Wie dit regelmatig doet, houdt best bovenstaande Tips om veilig online te shoppen in het oog. Meer info over het gebruik en de voordelen van online kopen voor uw bedrijf, contacteer vrijblijvend 2TREES.

    05-01-2011 om 15:47 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:veilig online shoppen, tips veilig shoppen, veilig online aankopen, betrouwbaar internet, veilige e-shops, betrouwbare e-commerce, tips veilig aankopen, veilige online shops



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs