2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
26-01-2011
Goed gebruik maken van Google Adwords informatie.
Wie eenmaal de stap gezet heeft naar
online promotie, kijkt snel naar Google reclame om zijn bedrijf,
producten of diensten via het internet te promoten. Maar adverteren via
Google biedt heel wat meer dan promotie alleen. Hoe Goed gebruik maken
van Google Adwords informatie leer je in volgend artikel.
Welke voordelen biedt online promotie? Promotie
maken via het internet is snel, doeltreffend, goedkoop en perfect
meetbaar. Een heel interessant middel is de Google reclame die geplaatst
wordt naast de zoekresulaten. Vorige week kreeg u een aantal nuttige
tips om goed te starten met een nieuwe Google campagne (zie artikel: Goed starten met een nieuwe Google reclame).
Maar teveel mensen blijven hangen bij het van tijd tot tijd nakijken
van de campagne an sich. Ze controleren of er nog vertoningen zijn,
hoeveel budget er verbruikt is en (heel soms) welke zoekwoorden er meest
gebruikt worden. Dat is jammer, want een online advertentiecampagne
levert heel wat meer bruikbare informatie op. Hoe kunt u Goed gebruik
maken van Google Adwords informatie en wat kunt u er mee doen?
Goed gebruik maken van Google Adwords informatie. Google
zelf (de zoekmachine) en Google Adwords (de online advertenties)
hebben een aantal instrumenten die de prestaties van uw reclame
bijhouden en die het gedrag en de trends van uw bezoekers in kaart
kunnen brengen. Het komt er dus enkel op aan om deze
marketinginformatie goed te analyseren en correct te interpreteren.
Via de uitgebreide rapportmogelijkheden
van Google Adwords kunt u vrijwel alle gewenste informatie over
zoekwoorden, doorklikratio's, budget, ... in kaart brengen. Gebruik de
standaardrapporten voor uw campagnes of stel zelf uw rapport à la carte
samen. U kunt deze rapportage gebruiken om de zoekwoorden van uw
campagnes uit te breiden en te verbeteren. De rapporten vindt u via
"Bedieningspaneel en Bibliotheek" van uw campagne. Op deze manier kunnen
conversies tot 30 - 35 % stijgen. Nog een tip: koppel een goed analyseprogramma aan uw website en gebruik ook deze gegevens om nieuwe zoekwoorden in te bouwen.
Blijf constant de zoekwoorden optimaliseren
van uw campagnes. Stel u niet te snel tevreden met wat u reeds heeft,
maar werk uw lijsten bij met synoniemen, meervoudsvormen,
samenstellingen en woordcombinaties, enz. Gebruik alle informatie over
het bezoekgedrag van uw klanten en blijf voortdurende de prestaties van
uw campagnes beoordelen. Hierdoor zal uw kostprijs per bezoeker dalen
en de kwaliteit van uw campagne verhogen. Zie ook het artikel: Het geheim van een efficiënte Google reclame.
Speel in op de actualiteit
om meer bezoekers aan te trekken. Onderzoek leert dat gebeurtenissen
die in de media komen, leiden tot pieken qua opzoekingen op het
internet. B.v. in de periode van de Mexicaanse griep waren
zoekopdrachten met deze woorden en aanverwante termen top. Maar ook een
aangekondigde spoorstaking leidt automatisch tot extra zoekverkeer.
Voeg nu actualiteit gerelateerde zoekwoorden toe aan uw campagne en u
mag een (tijdelijk) meereffect verwachten dat kan oplopen tot 15 à 20 %.
Gebruik de kernwoorden vanandere mediacampagnes
om uw Google advertenties te verbeteren. En radio- of TV spot voor een
product of dienst, een advertententiecampagne in kranten of
tijdschriften, een folder- of flyeractie in een regio, ... Elk
reclamemedium draait rond een aantal herkenbare kernwoorden. Dus zoek
deze op en bouw ze in voor uw eigen online campagnes. Men heeft nl.
vastgesteld dat de consumenten precies deze kernwoorden onthouden en
gebruiken om informatie op het internet op te zoeken.
En omgekeerd, gebruik zelf de 10 populairste zoekwoorden
om uw eigen communicatie met uw klanten te verbeteren. Gebruik ze voor
uw website, in uw advertenties, folders, displays voor toonbank of
beursstand, enz. Want precies deze top zoekwoorden zijn de taal van uw
klanten zelf. Op deze manier wordt uw bedrijf, producten of boodschap
direct opgepikt en verstaan en zal het resultaat van uw promotieacties
sterk verbeteren.
Besluit. Via
het internet promotie voeren is heel direct, snel en levert een schat
aan gegevens op. Door deze praktijkinformatie terug te gebruiken om uw
online campagnes te verbeteren, verhoogt u stelselmatig de
rentabiliteit en de efficiëncy van uw reclame. Maar door deze info door
te trekken in al uw marketing communicatie kunt u uw totale
bedrijfsresultaten sterk verbeteren.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen) Tags:google adwords, SEA, google adverteren, google advertenties, internetreclame, publiciteit via het internet, google reclame, google reclame verbeteren, conversies verhogen
19-01-2011
Goed starten met een nieuwe Google reclame.
Informatie haalt men tegenwoordig in de
eerste plaats van het internet. De zoekmachine Google heeft hier een
bepalende rol in gespeeld. Soms zegt men dat alles online te vinden is.
Daarom kan een Google advertentie een heel verstandige beslissing zijn.
Maar nieuwe Google adverterteerders weten meestal niet hoe Goed starten
met een nieuwe Google reclame. Hier volgen enkele tips. Waarom is een Google advertentie zo doeltreffend. Dat
het internet door nagenoeg iedereen zo vaak wordt gebruikt om
informatie te zoeken, is voornamelijk te danken aan Google. Voor Google
zat alle informatie in vakjes gebundeld. De consument moest dus zelf
denken in welke rubriek van een portaalsite hij moest zoeken. Er waren
verschillende overzichtsites en nog geen standaard. Elk deed zo'n klein
beetje zijn ding. Google draaide dit om. Het gebruikte slechts 1 zoekvenster
waar de mensen moesten intypen wat ze zochten. En Google zag het als
zijn taak om zo snel mogelijk de correcte (relevante) informatie op het
scherm te toveren. Een revolutie voorwaar.
En de consument smaakte deze aanpak. Daarom is Google nu uitgegroeid tot de nummer een
om op een snelle, klantvriendelijke manier informatie op het internet
te zoeken. Wereldwijd gebruiken meer dan de helft van de mensen Google
als zoekmachine. Daarom is adverteren via Google heel doeltreffend,
relatief goedkoop en heel flexibel. Maar hoe moet een nieuwe
adverteerder Goed starten met een nieuwe Google reclame. Deze week geven
we u vijf tips om een goede google adwordscampagne te bouwen. Volgende
week gaan we wat dieper in wat u met de resultaten kunt aanvangen.
Goed starten met een nieuwe Google reclame. Om
een heel doeltreffende google campagne te ontwerpen, moet u een paar
zaken weten. Meestal maakt men de fout om altijd op de eerste plaats te
willen staan of om zoveel mogelijk kliks te krijgen. Dat kost geld en
levert weinig op. Het sleutelwoord voor een goede google reclame is
relevantie en kwaliteit. (zie ook artikel: Het geheim van een efficiënte Google reclame)
Maak uw Google advertentie voor positie 3 tot 5.
De eerste twee posities zijn topposities, kosten veel per klik. Ze
worden meestal ingenomen door grote merken of kapitaalkrachtige
bedrijven. Onderzoek leert dat mensen die een product of dienst zoeken,
meestal de eerste 5 advertenties aanklikken om informatie te krijgen.
Daarom leveren de google advertenties op 3 tot 5 bijna even veel
bezoekers op, alleen zijn ze een pak goedkoper.
Maak verschillende advertenties
voor een campagne. Eenheidsworst is meestal goedkoop (gemakkelijk) maar
smaakt niet het beste. Koppel verschillende advertenties aan een google
campagne zodat de mensen beter worden aangesproken. Na verloop van tijd
zal Google enkel de beste advertentie vertonen, waardoor uw kostprijs
per klik zal dalen.
Durf ook eens neen zeggen.
Dat doet u door het blokkeren (uitsluiten) van zoekwoorden die helemaal
niet van tel zijn voor u. B.v. indien u niets gratis heeft, blokkeert u
best alle zoekopdrachten van mensen die gratis producten of diensten
zoeken. Zo vermijdt u vertoningen / kliks van consumenten waar u geen
aanbod voor heeft. Vermijd dus kliks waar u zeker niets aan heeft.
Vertoon uw google advertentie enkel aan uw doelgroep.
Niet iedereen is een potentiële klant. Denk daarom goed na waar uw
mogelijke klanten zitten en hoe u ze via het internet kunt bereiken. Een
heel efficiënt middel is om de regio te verfijnen waar uw advertentie
mag verschijnen. Bent u een buurtwinkel die voor een algemeen product
reclame maakt, beperk dan de verschijningsregio tot b.v. 15 km. in uw
buurt. Maar ook voor online verkoop is het meestal slim om enkele
beperkingen in te bouwen.
Test uw google campagne
zelf uit als ze klaar is. Dit is een vaak voorkomende fout bij
beginners. Men neemt automatisch aan dat alles wel zal werken.
Controleer daarom voor elke advertentie of ze goed verschijnt. Klik
zeker ook op uw advertentie om te zien of ze leidt naar de juiste plaats
op uw website. Een typfout of foute link is snel gemaakt en dat kost u
wel doeltreffende reclame.
Besluit. Google
is wereldwijd de referentie voor het zoeken van goederen of diensten
via het internet. Adverteren met Google Adwords laat uw advertentie
verschijnen naast de zoekopdrachten die op uw aanbod betrekking heeft.
Dat moet gewoon heel goed, doeltreffend en rendabel zijn. Maar om goed
in beeld te komen, zorgt u best voor een commercieel aantrekkelijke
tekst en een professioneel ingestelde google campagne. Meer info of
tarieven, zie "Waarom is Google reclame zo doeltreffend". Of neem met 2TREES contact op.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:adverteren met google, eerste google reclame, google advertenties, google adwords, nieuwe google reclame, professionele google reclame
12-01-2011
Goed starten met een nieuwe website.
Een goede start maken is altijd
belangrijk. Eenmaal een nieuwe website of webshop online gaat, denken
nog teveel mensen "voilà". Niets in minder waar. Om snel succes te
krijgen met een site kunt u een aantal tips naleven. Hieronder vindt u
10 tips om Goed starten met een nieuwe website.
Het belangrijkste voor een site. Dat is heel eenvoudig. Een relevante inhoud
is het belangrijkste voor een site. Dat geldt zowel voor websites als
webshops. De mate waarin het antwoord op de vraag of het probleem van
een bezoeker op uw site terug te vinden is, bepaalt de waarde er van.
Hoe relevanter een site, hoe beter ze gevonden wordt en hoe meer ze
geconsulteerd wordt. En dan is het zaak om te zorgen dat er bestellingen
uit voortkomen. Een goede webdesigner weet hier wel weg mee. (zie ook Vijf eenvoudige tips voor een betere website.)
Dat
is allemaal wel leuk. Maar als dit spontaan moet gebeuren, gaat er wel
wat tijd overheen. En tijd heeft niemand. Daarom is het beslist een goed
idee als u een handje helpt. Dat kan door uw site op heel korte termijn
bij zoveel mogelijk mensen bekend te maken. Daarom is zijn volgende
tips belangrijk om Goed starten met een nieuwe website.
Goed starten met een nieuwe website. Met de volgende 10 tips maakt u uw website sneller bekend. U kunt steeds beroep doen op een goede webpartner
hiervoor, of u kunt dit ook (gedeeltelijk) zelf doen. Let wel, zelf
goed promotie maken voor uw website kost tijd en moeite. Indien u een
externe partner inschakelt, gebeurt het professioneel, stipt op tijd en
kunt u zich blijven concentreren op uw eigen taken. Wat kunt u doen om
uw site te promoten?
Stuur een e-mail
aan klanten, relaties, vrienden en kennissen om hen te verwittigen dat
uw nieuwe site op het internet terug te vinden is. Vermeld zeker uw
domeinnaam (www).
Zend een persbericht
of een artikel aan journalisten, krantenredacties, tijdschriften, ...
die u kent en verwijs naar een voor hun lezers relevant artikel op uw
nieuwe site.
Vermeld uw webadres (www) op alle reclamemiddelen zoals naamkaartjes, folders, advertenties, verpakkingen, ... Doe dit reeds 1 maand voordat uw site online gaat.
Vraag aan websites die door uw potentiële klanten bezocht worden om een link te leggen naar uw site. Stel gerust een link terug vanaf uw site voor.
Plaats uw website op zoveel mogelijk rubrieken van de belangrijkste portaalsites voor uw sector. Nog veel mensen gebruiken dergelijke sites om let leveranciers, producten, ... in contact te komen.
Vermeld uw producten, diensten, acties, ... op sociale media (facebook), plaats er foto's en verwijs naar uw website in de beschrijving. Twitter kwistig uw laatste nieuws rond.
Durf ook een ludiek uit de hoek te komen. Plaats een toffilmpje of een instructievideo op YouTube e.a. Ook dit zorgt voor bezoekers op uw site.
Koop zoektermen
bij de voornaamste zoekmachines en maak online reclame bij de
zoekresultaten. B.v. Google Adwords is heel flexibel en best betaalbaar (hier meer info).
Meld uw nieuwe website aan bij de voornaamste zoekmachines. 2TREES doet dit automatisch voor onze sites en -wat men er ook over beweert- het helpt wel degelijk.
Zorg voor een goede optimalisatie
(SEO) van de verschillende pagina's van uw website. Dat is belangrijk
om alle inhoud snel en correct naar voor te halen via de zoekmachines.
Besluit. Een
goed gebouwde website zal zeker met tijd en boterhammen gevonden worden
op het internet. Maar het gaat net iets sneller als u een handje helpt.
Met bovenstaande tips op Goed starten met een nieuwe website. komt u
een eind. Of contacteer een goede webpartner hiervoor.
De laatste tijd lezen we heel
regelmatig over het succes van webwinkels en online verkoop. Vaak denkt
men spontaan aan de consument als online koper. Maar ook KMO's,
zelfstandigen en bedrijven gebruiken het internet om goederen en
diensten te bestellen. Daarom is het nuttig om volgende Tips om veilig
online te shoppen in acht te nemen.
Voordelen van E-commerce voor bedrijven. Spontaan
denkt men bij het horen van online verkopen aan massa's consumenten,
wereldwijde afzet, weinig winkeldochters en een grote omzet. Met tijd en
boterhammen zal dit allemaal wel waar zijn. Maar ook bedrijven
profiteren van een aantal unieke troeven
van e-commerce. Eerst en vooral door het online overzicht van de
beschikbare producten. Men weet direct wat op voorraad is en wanneer men
het zal ontvangen. Er wordt geen tijd meer verloren met heen- en
terugrijden, wachten in files en aan de kassa bij het afrekenen. En
bovenal, men komt het afleveren, wat terug een gemak is. Kortom, er
blijft meer tijd over om uw werk
te doen en voor de hobby's. Meer en meer bedrijven gebruiken
tegenwoordig het internet om eigen bestellingen te plaatsen. Om de
risico's van online aankopen zoveel mogelijk te beperken is het
aangewezen om een aantal Tips om veilig online te shoppen na te leven.
Tips om veilig online te shoppen. Het
gevaar van online shoppen voor bedrijven en handelszaken komt grosso
modo overeen met de tips die consumenten soms krijgen. Alle regels en
tips worden samengevat in 1 zin. Wantrouw alles wat u niet verwacht, van mensen die u niet kent of aan voorwaarden die te mooi zijn om waar te zijn. Wie bedrijfsmatig regelmatig op e-commerce beroep wil doen, houdt best volgende Tips om veilig online te shoppen in het oog.
Controleer met wie u zaken doet.
U kunt dit gemakkelijk doen aan de hand van het BTW of
ondernemingsnummer. Als u een partner niet kent, kijk dan even of deze
wel bestaat. Vindt u een adres? Foto's van bedrijfspand, magazijnruimte,
personeel, ... En hoe ziet de webshop er uit? Professioneel of
amateuristisch? Lees de eerste keer ook goed de verkoopsvoorwaarden na.
Wantrouw voorstellen die te mooi zijn
om waar te zijn. Niemand kan wonderen verrichten. En wie normaal werkt,
wil graag betaald worden voor de goederen en diensten. Eenmaal u als
bedrijf regelmatig online aankoopt, zal uw e-mailadres snel bekend
worden. En dan krijgt u snel commerciële reclamepost in uw malbox.
Bekijk dit steeds met nuchter verstand.
Hoedt u voor bedrieglijke zoekresultaten.
Cybercriminelen zoeken dagelijks naar manieren om zoekresultaten te
manipuleren. Zo kan het gebeuren dat malafide websites toch bovenaan
bepaalde zoeklijsten terechtkomen. Of dat internetreclame naar malafide
webshops leidt. Controleer daarom steeds de URL waarop u zal
terechtkomen. Bij Google reclame ziet u de website onderaan de
reclameblok.
Kijk uit voor verdachte e-mails,
zelf van klanten of relaties. Internetfraude gebruikt graag adresboeken
of adressenlijsten van gehackte computers. Virussen of phisting
programma's komen meestal op uw computer binnen via links of bijlagen
bij e-mails. Klik daarom niets aan wat u niet vertrouwt en downloadt
zeker geen bestanden die u niet kent. Bij twijfel kunt u een e-mail
sturen met de vraag of het ontvangen bericht klopt en veilig is. Gebruik
wel steeds een nieuwe mail hiervoor (geen reply).
Gebruik de kracht van Google
ook voor uw veiligheid. Het is een cliché maar meestal klopt het wel
een beetje. Op internet is nagenoeg alles te vinden, als u maar goed en
correct zoekt. Dus ook negatieve ervaringen met malafide webwinkels of
onbetrouwbare voorstellen kunt u boven googlen. Daarom is het aangewezen
om de eerste keer dat u online zaken doet eens de naam van deze partner
door de zoekrobots te trekken. Over reguliere, lang bestaande en goed
werkende zaken vindt u zeker de nodige informatie.
Besluit. Online
kopen is snel, gemakkelijk en eenvoudig. Niet alleen consumenten doen
hier hun voordeel mee, ook voor bedrijven biedt e-commerce een groot
aantal voordelen. Wie dit regelmatig doet, houdt best bovenstaande Tips
om veilig online te shoppen in het oog. Meer info over het gebruik en de
voordelen van online kopen voor uw bedrijf, contacteer vrijblijvend 2TREES.