2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
26-03-2008
Haal meer uit je website (als je er al een hebt)
Nog te vaak zien we dat de eerste website van KMO's of zelfstandigen
nauwelijks meer zijn dan een soort online "visitekaartje". Buiten de
naam, de adresgegevens, een foto en een erg summiere beschrijving, valt
enkel de knop "contacteer ons" op. Nog te veel heeft men angst om
informatie over de eigen activiteiten, realisaties, klanten,
kostprijzen, enz. vrij en open mee te delen aan wie er interesse voor
heeft. Het spook van de concurrentie dwaalt duidelijk nog sterk rond.
Dat
is jammer omdat een goede website veel meer troeven biedt voor je eigen
zaak. Onderzoek leerde ons dat een website tegenwoordig steeds meer
gebruikt wordt door potentiële klanten om zich te informeren, en dat
men een handelaar zonder website niet meer zo erg vertrouwt. Dit biedt
voordelen. Weet iemand een reden op b.v. de gewone prijzen voor je
producten of diensten niet op je website te plaatsen? Concurrentie?
Volgens mij weten je concurrenten even goed als jijzelf wat je klanten
aanrekent, of anders duurt het niet lang als ze dit willen weten. Da's
dus geen argument. Integendeel. Als je tot het hoger prijsniveau
behoort, maak je automatisch dat klanten die geen budget genoeg hebben
geen contact opnemen. Dat is toch tijd gewonnen om met de juiste mensen
te praten.
En waarom zou je je klanten of realisaties niet
vermelden? Angst om klanten kwijt te raken? Integendeel, wie met jou
zaken deed en tevreden is, gebruik je best om reclame te maken voor je
eigen zaak. Getuigenissen zijn nog steeds een van de sterkste
promotie-instrumenten. Doen dus.
En vind je echt dat je je eigen
mensen moet wegstoppen uit vrees dat ze worden weggekaapt? Ik niet,
goede mensen blijven bij goede ondernemers werken, zeker als je henzelf
respect toont als mens en werknemer en als je hen hun capaciteiten laat
ontplooien. Het risico op een onbekende, nieuwe baan weegt nooit op
tegen een aangename en gekende werksfeer. Maar klanten vinden het wel
leuk als ze vooraf reeds zien welke mensen achter een zaak staan (wauw,
het bedrijf bestaat écht!) en wat hun werk is.
Deze kleine dingen maken dat je Winst - Winst - Winst
haalt uit je eigen website. Er zijn een aantal "technische" zaken waar
je moet op letten voor je website, maar daar heb je een professionele
webbouwer voor. Wie meer wilt weten, kan op onze website gratis een informatiefolderdownloaden met informatie over een goede website of je kan je hier abonneren op de2TREES nieuwsbriefdie in de loop van april regelmatig tips, trends en tendenzen zal
melden in de boeiende wereld van de internetcommunicatie voor KMO's,
zelfstandige ondernemers en vrije beroepen.
Eind 2007 telde België 2.647.000 internetaansluitingen waarvan 82 %
voor privé gebruik. De laatste 5 jaar steeg het aantal aansluitingen
bovendien met 45 %. Recente studies wezen uit dat het gedrag van de
Belgische consument ook veranderde. Het internet wordt nu steeds vaker
gebruikt om zich vooraf te informeren en om vooraf een beeld te krijgen
van de firma of persoon waar men contact mee zoekt. Het internet wordt
duidelijk onmisbaar voor iedereen die een eigen zaak heeft.
De
redenen om met een website / webshop te starten zijn voornamelijk de
wens om nieuwe producten te verkopen bij nieuwe klanten en om meer
omzet te genereren doordat men via een webshop over gans de wereld
klanten kan zoeken. Dat is allemaal prima, maar toch stellen we vast
dat het voornamelijk grote bedrijven en dito organisaties zijn die
momenteel aan E-commerce doen. En dat is spijtig. Want ook voor KMO's,
zelfstandigen (en zelfs vrije beroepen) kan het principe van een
webshop tot een sterke stijging van de bedrijfsresultaten leiden. Bovendien zijn de moderne webshops ook uiterst klantvriendelijk en bedrijfszeker. Alleman is winnaar!
Hier wilt2TREESmet twee zaken bij aansluiten. Vooreerst bouwden wij nu een standaard
KMO-webshop die een modern, vlot en bedrijfszeker gebruik koppelt aan
een heel interessante prijs. Speciaal gebouwd om KMO's en zelfstandigen
te helpen om ook snel met internetverkoop te starten zorgt 2TREES ook
nog voor een degelijke opleiding op maat van de kleinere ondernemer.
Daarmee wordt de voornaamste vrees weggenomen, nl. de angst om de
werking met de webshop niet goed onder de knie te krijgen, of om te
falen bij hun klanten.
Een tweede, origineel idee werd gelanceerd door onze klantBelle et Beau.
Dit is een toffe interieurzaak op de markt te Tielt. Maar deze markt
kreunt nu even onder grote wegwerkzaamheden zodat de zaak moeilijker
bereikbaar is. Elke middenstander kent het wel, dit betekent
gegarandeerd omzet- en inkomenverlies. Belle et Beau gebruikt nu haarwebshopals troef en lanceerde voor de duur van de werken de gratis levering in
de Benelux van de goederen die via de webshop werden gekocht. Zij
meldde dit zowel aan haar klanten, via Google advertenties als via de
pers. Dit werd o.a. opgepikt door Het Nieuwsblad / Het Volk online die
er een artikel over plaatste. U kunt hierhet integraal artikelnalezen.
Creativiteit
in combinatie met de expertise van 2TREES, dat laat KMO's,
zelfstandigen en vrije beroepen slagen. Niet overtuigd? Test ons. Bel
gerust (0495/935 325) voor een afspraak of stuur een mail
info@2trees.be. U kunt steeds op ons rekenen.
Graag eventuele misverstanden
vermijden: een website is uitstekend en noodzakelijk in de moderne
maatschappij, maar het is niet meer dan een werk- en
promotie-instrument. Net zo belangrijk als de beslissing om een goede
website te laten bouwen is het even noodzakelijk om ter zelfde tijd te denken hoe je er
zal mee werken.
Te
veel ondernemers (zelfs KMO'ers) vertrekken van een enigszins
scheefgetrokken beeld over internet en websites. Het volstaat niet om
een site voor je eigen te hebben opdat de orders automatisch zouden
binnenwaaien. Ergens kun je een website vergelijken met een gedrukte
folder. Je mag de mooiste, duidelijkste en beste folder laten drukken,
als je deze angstvallig in je kast bewaart, zal hij nooit renderen.
Iedereen beseft dit wel, promotiemateriaal moet je verspreiden,
uitdelen, weggeven en laten doorgeven. M.a.w. je moet er mee werken. Enkel zo bekom je het beste resultaat
uit de gemaakte kosten.
Een
website is ook zoiets. Van promotie-oogpunt uit moet je er ook mee
werken. Denk er daarom aan bij de bespreking van het ontwerp van je website.
Spreek er je webdesigner over want dit zijn zaken die ook
van belang zijn voor de creatie van je site. Het maakt heel zeker
verschil als je b.v. met een periodieke nieuwsbrief zal werken, of je
een promotie van de maand zal in het leven roepen, of als je
einde-voorraad verkopen zal doen, enz.
Goede webdesign is volgens ons duidelijk meer dan enkel je folder op het internet gooien. Met 2TREES praten we vooraf samen door hoe je je nieuwe site achteraf kunt inschakelen voor de
promotievoering van je bedrijf. Waar je je adres vermeldt, wanneer je
er naar verwijst, hoe je zelf en je personeel met je site werkt, enz.
En dat allemaal vertaalt zich in het uiteindelijk ontwerp.
Websites worden steeds belangrijker voor het imago van het bedrijf. Meer en meer mensen kijken immers vooraf even op het internet met wat
soort bedrijf zij willen in zee gaan. En dit gebeurt hoofdzakelijk via
het internet. Zorg dus vooreerst dat je met een goede website op het
internet staat, maar even zeer dat je gemakkelijk te vinden bent én dat
je er betrouwbaar uitziet als partner. Neem voor je website zeker geen risico en vertrouw je
imago best enkel toe aan een professionele webbouwer.
Een nieuwe lente, de zon begint
zich meer te manifesteren en stilletjes aan beginnen we aan
opendeurdagen te denken. Dit is het signaal voor vroege vogels om ook
wat aan de "looks" te doen.
Carine van Damesboetiek Filies uit
Deinze wou het dit jaar goed aanpakken. Ze besliste daarom om niet
alleen in nieuwe collecties te investeren, maar eveneens in een toffe,
moderne en leuke website. 2TREES bouwde voor haar een starterswebsite
van 3 blz., maar wel in de XL-versie. Met deze nieuwe site wil Filies
in de toekomst meer met het internet promotie maken voor haar aanbod en
buitenkansjes. Een XL-versie heeft nl. standaard een databank waar de
klantenadressen kunnen in worden bijgehouden en een degelijke
optimalisatie.
Vooral de database functie is interessant voor
Filies. Om een nieuwsbrief of een bericht te versturen hoef je immers
geen uren meer adressen op te lijsten. En wie zelf nog een kaartje wil
versturen (b.v. n.a.v. een verjaardag of een speciale gelegenheid) kan
van uit deze module zelf adresetiketten afdrukken. Knap. En het is ook
altijd meegenomen dat een starterswebsite van 2TREES alvast geschikt is
om later uit te breiden met bijkomende pagina's of met een online
shopmodule. Zo geraak je nooit geblokkeerd.
Van 4 tot 9 maart
zijn er nog opendeurdagen bij Filies in de Gentstraat 32 te Deinze.
Altijd leuk om de nieuwe collecties te bekijken. Nu kun je er alvast
vooraf kennis mee maken op www.filies.be. En wie inschrijft op de
nieuwsbrief van Filies krijgt alvast 5 % korting. Doen dus.