Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    26-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haal meer uit je website (als je er al een hebt)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nog te vaak zien we dat de eerste website van KMO's of zelfstandigen nauwelijks meer zijn dan een soort online "visitekaartje". Buiten de naam, de adresgegevens, een foto en een erg summiere beschrijving, valt enkel de knop "contacteer ons" op. Nog te veel heeft men angst om informatie over de eigen activiteiten, realisaties, klanten, kostprijzen, enz. vrij en open mee te delen aan wie er interesse voor heeft. Het spook van de concurrentie dwaalt duidelijk nog sterk rond.

    Dat is jammer omdat een goede website veel meer troeven biedt voor je eigen zaak. Onderzoek leerde ons dat een website tegenwoordig steeds meer gebruikt wordt door potentiële klanten om zich te informeren, en dat men een handelaar zonder website niet meer zo erg vertrouwt. Dit biedt voordelen. Weet iemand een reden op b.v. de gewone prijzen voor je producten of diensten niet op je website te plaatsen? Concurrentie? Volgens mij weten je concurrenten even goed als jijzelf wat je klanten aanrekent, of anders duurt het niet lang als ze dit willen weten. Da's dus geen argument. Integendeel. Als je tot het hoger prijsniveau behoort, maak je automatisch dat klanten die geen budget genoeg hebben geen contact opnemen. Dat is toch tijd gewonnen om met de juiste mensen te praten.

    En waarom zou je je klanten of realisaties niet vermelden? Angst om klanten kwijt te raken? Integendeel, wie met jou zaken deed en tevreden is, gebruik je best om reclame te maken voor je eigen zaak. Getuigenissen zijn nog steeds een van de sterkste promotie-instrumenten. Doen dus.

    En vind je echt dat je je eigen mensen moet wegstoppen uit vrees dat ze worden weggekaapt? Ik niet, goede mensen blijven bij goede ondernemers werken, zeker als je henzelf respect toont als mens en werknemer en als je hen hun capaciteiten laat ontplooien. Het risico op een onbekende, nieuwe baan weegt nooit op tegen een aangename en gekende werksfeer. Maar klanten vinden het wel leuk als ze vooraf reeds zien welke mensen achter een zaak staan (wauw, het bedrijf bestaat écht!) en wat hun werk is.

    Deze kleine dingen maken dat je
    Winst - Winst - Winst haalt uit je eigen website. Er zijn een aantal "technische" zaken waar je moet op letten voor je website, maar daar heb je een professionele webbouwer voor. Wie meer wilt weten, kan op onze website gratis een informatiefolder downloaden met informatie over een goede website of je kan je hier abonneren op de 2TREES nieuwsbrief die in de loop van april regelmatig tips, trends en tendenzen zal melden in de boeiende wereld van de internetcommunicatie voor KMO's, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen.

    26-03-2008 om 08:31 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Creatief omspringen met een webshop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eind 2007 telde België 2.647.000 internetaansluitingen waarvan 82 % voor privé gebruik. De laatste 5 jaar steeg het aantal aansluitingen bovendien met 45 %. Recente studies wezen uit dat het gedrag van de Belgische consument ook veranderde. Het internet wordt nu steeds vaker gebruikt om zich vooraf te informeren en om vooraf een beeld te krijgen van de firma of persoon waar men contact mee zoekt. Het internet wordt duidelijk onmisbaar voor iedereen die een eigen zaak heeft.

    De redenen om met een website / webshop te starten zijn voornamelijk de wens om nieuwe producten te verkopen bij nieuwe klanten en om meer omzet te genereren doordat men via een webshop over gans de wereld klanten kan zoeken. Dat is allemaal prima, maar toch stellen we vast dat het voornamelijk grote bedrijven en dito organisaties zijn die momenteel aan E-commerce doen. En dat is spijtig. Want ook voor KMO's, zelfstandigen (en zelfs vrije beroepen) kan het principe van een webshop tot een sterke
    stijging van de bedrijfsresultaten leiden. Bovendien zijn de moderne webshops ook uiterst klantvriendelijk en bedrijfszeker. Alleman is winnaar!

    Hier wilt 2TREES met twee zaken bij aansluiten. Vooreerst bouwden wij nu een standaard KMO-webshop die een modern, vlot en bedrijfszeker gebruik koppelt aan een heel interessante prijs. Speciaal gebouwd om KMO's en zelfstandigen te helpen om ook snel met internetverkoop te starten zorgt 2TREES ook nog voor een degelijke opleiding op maat van de kleinere ondernemer. Daarmee wordt de voornaamste vrees weggenomen, nl. de angst om de werking met de webshop niet goed onder de knie te krijgen, of om te falen bij hun klanten.

    Een tweede, origineel idee werd gelanceerd door onze klant Belle et Beau. Dit is een toffe interieurzaak op de markt te Tielt. Maar deze markt kreunt nu even onder grote wegwerkzaamheden zodat de zaak moeilijker bereikbaar is. Elke middenstander kent het wel, dit betekent gegarandeerd omzet- en inkomenverlies. Belle et Beau gebruikt nu haar webshop als troef en lanceerde voor de duur van de werken de gratis levering in de Benelux van de goederen die via de webshop werden gekocht. Zij meldde dit zowel aan haar klanten, via Google advertenties als via de pers. Dit werd o.a. opgepikt door Het Nieuwsblad / Het Volk online die er een artikel over plaatste. U kunt hier het integraal artikel nalezen.

    Creativiteit in combinatie met de expertise van 2TREES, dat laat KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen slagen. Niet overtuigd? Test ons. Bel gerust (0495/935 325) voor een afspraak of stuur een mail info@2trees.be. U kunt steeds op ons rekenen.

    18-03-2008 om 11:15 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Je denkt aan 'n website? Prima, en dan?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Graag eventuele misverstanden vermijden: een website is uitstekend en noodzakelijk in de moderne maatschappij, maar het is niet meer dan een werk- en promotie-instrument. Net zo belangrijk als de beslissing om een goede website te laten bouwen is het even noodzakelijk om ter zelfde tijd te denken hoe je er zal mee werken.

    Te veel ondernemers (zelfs KMO'ers) vertrekken van een enigszins scheefgetrokken beeld over internet en websites. Het volstaat niet om een site voor je eigen te hebben opdat de orders automatisch zouden binnenwaaien. Ergens kun je een website vergelijken met een gedrukte folder. Je mag de mooiste, duidelijkste en beste folder laten drukken, als je deze angstvallig in je kast bewaart, zal hij nooit renderen. Iedereen beseft dit wel, promotiemateriaal moet je verspreiden, uitdelen, weggeven en laten doorgeven. M.a.w. je moet er mee werken. Enkel zo bekom je het beste resultaat uit de gemaakte kosten.

    Een website is ook zoiets. Van promotie-oogpunt uit moet je er ook mee werken. Denk er daarom aan bij de bespreking van het ontwerp van je website. Spreek er je webdesigner over want dit zijn zaken die ook van belang zijn voor de creatie van je site. Het maakt heel zeker verschil als je b.v. met een periodieke nieuwsbrief zal werken, of je een promotie van de maand zal in het leven roepen, of als je einde-voorraad verkopen zal doen, enz.

    Goede webdesign is volgens ons duidelijk meer dan enkel je folder op het internet gooien. Met 2TREES praten we vooraf samen door hoe je je nieuwe site achteraf kunt inschakelen voor de promotievoering van je bedrijf. Waar je je adres vermeldt, wanneer je er naar verwijst, hoe je zelf en je personeel met je site werkt, enz. En dat allemaal vertaalt zich in het uiteindelijk ontwerp.

    Websites worden steeds belangrijker voor het imago van het bedrijf. Meer en meer mensen kijken immers vooraf even op het internet met wat soort bedrijf zij willen in zee gaan. En dit gebeurt hoofdzakelijk via het internet. Zorg dus vooreerst dat je met een goede website op het internet staat, maar even zeer dat je gemakkelijk te vinden bent én dat je er betrouwbaar uitziet als partner. Neem voor je website zeker geen risico en vertrouw je imago best enkel toe aan een professionele webbouwer.

    11-03-2008 om 16:03 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Damesboetiek Filies uit Deinze in het nieuw
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een nieuwe lente, de zon begint zich meer te manifesteren en stilletjes aan beginnen we aan opendeurdagen te denken. Dit is het signaal voor vroege vogels om ook wat aan de "looks" te doen.

    Carine van Damesboetiek Filies uit Deinze wou het dit jaar goed aanpakken. Ze besliste daarom om niet alleen in nieuwe collecties te investeren, maar eveneens in een toffe, moderne en leuke website. 2TREES bouwde voor haar een starterswebsite van 3 blz., maar wel in de XL-versie. Met deze nieuwe site wil Filies in de toekomst meer met het internet promotie maken voor haar aanbod en buitenkansjes. Een XL-versie heeft nl. standaard een databank waar de klantenadressen kunnen in worden bijgehouden en een degelijke optimalisatie.

    Vooral de database functie is interessant voor Filies. Om een nieuwsbrief of een bericht te versturen hoef je immers geen uren meer adressen op te lijsten. En wie zelf nog een kaartje wil versturen (b.v. n.a.v. een verjaardag of een speciale gelegenheid) kan van uit deze module zelf adresetiketten afdrukken. Knap. En het is ook altijd meegenomen dat een starterswebsite van 2TREES alvast geschikt is om later uit te breiden met bijkomende pagina's of met een online shopmodule. Zo geraak je nooit geblokkeerd.

    Van 4 tot 9 maart zijn er nog opendeurdagen bij Filies in de Gentstraat 32 te Deinze. Altijd leuk om de nieuwe collecties te bekijken. Nu kun je er alvast vooraf kennis mee maken op www.filies.be. En wie inschrijft op de nieuwsbrief van Filies krijgt alvast 5 % korting. Doen dus.

    05-03-2008 om 09:10 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs