Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    28-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een goede online shop volstaat meestal niet om ook veel te verkopen. Net zoals bij een fysische winkel moet men ook met een webshop reclame maken. Meestal betekent reclame voeren een hele hap uit het budget voor een bedrijf. Toch zijn er een aantal goede middelen die best betaalbaar zijn én heel doeltreffend zijn. Hier volgen vijf goede tips om meer te verkopen met uw online shop.

    Reclame is onmisbaar voor online shops.

    Veel mensen zijn (verkeerdelijk) van mening dat een goede webshop volstaat om veel producten te verkopen. Een goede online shop wordt gemakkelijk opgepikt door zoekmachines en wordt hoog getoond in de zoekresultaten. Dat helpt natuurlijk. Maar het is niet alles. Net zoals bij een fysische winkel moet een goede webshop ook reclame maken voor zijn producten of diensten.

    Als we reclame zeggen, dan denken we spontaan aan grote budgetten. Inderdaad, gedrukte reclame kost veel geld. Zeker advertenties in populaire kranten of tijdschriften zijn duur. Gelukkig bestaat er ook nog online reclame. De voordelen van online reclamezijn legio: het gaat heel snel, u kan precies de gewenste doelgroep bereiken én het is heel betaalbaar. Bovendien kunt u zelf een aantal doeltreffende reclamemiddelen beheren, wat natuurlijk ook een slok op de borrel scheelt. Hier volgen vijf goede tips om meer te verkopen met uw online shop.

    Vijf goede tips om meer te verkopen met uw online shop.

    Online reclame is een must voor elke webshop. Goede online reclame is bovendien onmisbaar. Maar wat is goede online reclame? Dat is simpelweg reclame die opbrengt. Al de rest kan best leuk zijn, of uw imago verbeteren, maar als uw reclame niets oplevert, heeft u er eigenlijk niet veel aan (behalve kosten). Met volgende praktijktips kunt u uw online verkopen sterk verhogen.

    • Informeer uw klanten d.m.v. een periodiek e-nieuwsbrief.
      Een van de doeltreffendste truc'en bestaat er uit om uw bestaande klanten meer te laten verkopen. Dat kan best door hen regelmatig op nieuwe producten te wijzen, voorstellen te doen om artikels aan te kopen, op acties in te gaan, enz. Een goede nieuwsbrief is hiervoor het aangewezen middel. U beschikt immers over de e-mailadressen van uw klanten en weet wat hun voorkeur is. Voorwaarde is wel dat uw aanbod via de nieuwsbrief interessant is en dat uw e-nieuwsbrief regelmatig bij uw klanten komt.
    • Adverteer uw producten online met Google Adwords.
      Google Adwords is het advertentieprogramma dat uw reclame naast en boven de Google zoekresultaten plaatst. Het voordeel hiervan is dat u enkel mensen bereikt die heel waarschijnlijk in uw producten geïnteresseerd zijn. Bovendien betaalt u aan Google enkel voor de mensen die werkelijk uw webshop bezoeken. Voorwaarde is wel dat uw Google advertentieaccount goed is ingesteld, dat uw online reclames vakkundig zijn opgesteld en dat de juiste parameters zijn ingebouwd. Succes verzekerd in elk geval.
    • Gebruik Facebook om met nieuwe klanten in contact te komen.
      Facebook biedt het voordeel dat het gratis is, dat u -mits wat inspanning- snel veel mensen kunt bereiken en dat foto's vaak worden doorgestuurd aan vrienden. Het walhalla? Niet exact.Facebook kan prima zijn, op voorwaarde dat u zich er heel regelmatig én met de juiste reden mee bezig houdt. Heel regelmatig betekent minimum 3 à 5x per week. Maar op termijn kan FB een goede aanvulling zijn op uw andere online reclame.
    • Start met een blog over uw producten of diensten.
      Een blog is een speciale website waarop de mensen hun reacties kunnen geven. Een blog wordt meestal ook vlot opgepikt door zoekmachines. Via uw blog kunt u gemakkelijk tips, adviezen en nieuwe producten bespreken. Als dit op een aantrekkelijke manier gebeurt, zal uw blog intensief bezocht worden door geïnteresseerde mensen. Dan is het maar een kleine sprong om de besproken producten via uw online shop te laten aankopen.
    • Geef uw klanten heel goede ideeën.
      Dat is een punt dat veel mensen vergeten. Uw klanten willen zeker zijn dat hun aankopen terecht zijn. Daarom is het altijd goed om b.v. combinaties van uw producten voor te stellen. Gebruik daarom foto's van composities, eerder dan foto's van losse artikels. Composities laten verschillende producten zien die bij elkaar passen. Ze zorgen meestal voor ideeën bij uw klanten en maken dat de mensen gemakkelijk bij elkaar horende producten aankopen. Dat verhoogt de omzet én zorgt voor tevreden klanten.
    Besluit.

    Reclame is voor elke online shop essentieel om veel te verkopen. Goede online reclame kan best betaalbaar en toch doeltreffend zijn. Vaak is het beter om gebruik te maken van gespecialiseerde partners voor wie online reclame hun vak is. Zo bent u zeker dat u meeste kans heeft om een goede resultaat te bekomen met uw online reclame. Voor meer informatie en een prijsofferte voor uw online reclame, neem gerust contact op met 2TREES.

    Patrick Puype - www.2trees.be

    28-02-2013 om 09:48 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:online reclame, webshop reclame, webshop promoten, online promoten, betaalbare reclame, internet reclame, internetreclame, tips reclame, reclametips, meer verkopen, online verkopen
    14-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe de vindbaarheid van uw e-shop verbeteren?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Online shops zijn speciaal gebouwd om te verkopen via het internet. Daarbij speelt een goede vindbaarheid een cruciale rol. Er bestaan een aantal mogelijkheden om een e-shop beter te laten opmerken voor de zoekmachines. In dit artikel krijgt u de vijf meest doeltreffende tips om de vindbaarheid op het internet te verhogen.


    Waarom is een goede vindbaarheid van vitaal belang?

    Hoe beter een webshop gevonden wordt, hoe hoger ze wordt getoond in de zoekresultaten en hoe meer mensen uw online shop en uw producten zullen bekijken. Een goede vindbaarheid betekent ook dat de artikels op uw online shop worden getoond aan iedereen die hier interesse voor heeft. Daarom is het van cruciaal belang dat de zoekmachines goed uw webshop kunnen lezen. Zo weten ze precies wat uw producten zijn en aan wie ze deze informatie moeten tonen.

    Met de volgende tips zal uw online shop beter afgestemd worden op de leesbaarheid door zoekmachines. Een aantal tips zorgen er voor dat uw producten bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht komen. In beide gevallen is een toename van het aantal bezoekers op uw site en een verhoging van het aantal online verkopen het gevolg.

    Hoe kan de vindbaarheid van uw e-shop worden verbeterd?

    Er zijn twee middelen die meer bezoekes of kopers kunnen verhogen. Enerzijds uw webshop op zoveel mogelijk kanalen laten kennen en anderzijds zorgen dat de optimalisatie van uw online shop en uw artikels zo goed mogelijk is ingesteld. De volgende vijf tips zorgen voor een verbetering van de vindbaarheid van uw e-shop.

    • Registreer uw online shop op zoveel mogelijk portaalsites.
      Portaalsites zijn belangrijk omdat ze meestal veel bezoekers aantrekken. Hierdoor worden ze steevast bovenaan de zoekresultaten vermeld. Veel mensen starten nog steeds hun zoektocht door leveranciers te zoeken in relevante categorieën van portaal- of overzichtsites. Het is dus belangrijk om op zoveel mogelijk portaalsites vermeld te zijn. De meeste overzichtsites vragen ongeveer dezelfde informatie. Daarom is het nuttig om vooraf een aantal standaardteksten (waarin uw belangrijkste zoekwoorden vervat zijn) op te maken.
      Een bijkomend voordeel is dat u door een vermelding op portaalsites ook de links naar uw webshop verhoogt. En dat is terug belangrijk om uw PageRank te verhogen. Hoe hoger uw PageRank, hoe hoger uw site in de zoekresultaten vermeld wordt.
    • Verzorg de SEO van uw webshop overal waar dit mogelijk is.
      Het optimaliseren (SEO) van een site gebeurt door het inbouwen van "tags" in uw site. Een tag is een stukje relevante tekst dat opgenomen is in de HTML code van uw webshop. Zoekmachines "lezen" deze tags om beter te snappen wat er op uw webshop staat en wanneer ze moet worden weergeven. Dit laatste gebeurt a.h.v. de vermelde zoekwoorden.
      Schenk ook aandacht aan de titel van uw webpagina. Zorg voor een aantrekkelijke, wervende tekst die de bezoekers stimuleert om uw webshop aan te klikken. Vergeet ook niet dat u SEO kan instellen op programmaniveau (algemeen voor uw webshop), maar ook voor elke pagina en zelfs voor elk artikel afzonderlijk. Hoe vollediger u uw SEO opbouwt, hoe beter uw webshop zal vertoond worden.
    • Gebruik duidelijke en uniek benamingen voor uw artikels.
      Het is heel belangrijk dat de producten op uw webshop door de juiste mensen worden gevonden. Een eerste, belangrijke regel is om de naam van uw artikels op te bouwen met vlot herkenbare tekst. Het is goed om hiervoor zo dicht mogelijk aan te leunen bij de zoektermen die de mensen spontaan intypen om uw artikel(s) te zoeken.
      Ook foto's hebben een naam. Als het van een digitale camera komt, is de titel meestal iets als DSC_0123.jpg. Zoekmachines kunnen moeilijk de inhoud van een foto interpreteren. U kunt ze helpen als u de naam van de foto wijzigt in verstaanbare taal, b.v. groene-termoskan.jpg.
    • Voeg heel regelmatig nieuwe inhoud toe aan uw online shop.
      Zoekmachines zijn verzot op nieuwe inhoud. Liefst zien ze, telkens ze uw webshop inventariseren, nieuwe inhoud. Sites die vaak nieuwe inhoud hebben, worden daarom beloond door zoekmachines. Ze worden hoger getoond in de zoekresultaten dan sites die slechts sporadisch nieuwe inhoud hebben. Ook uw bezoekers houden nogal van nieuwe zaken op een webshop. Zo maakt het voor hen waard om regelmatig uw site te bezoeken om nieuwe zaken te leren kennen.
      Vermijd wel het kopie - pasten bij de ingave van teksten. Zorg voor unieke beschrijvingen, zelfs voor artikels waar enkel de afmetingen en/of kleuren anders zijn. Plagiaat plegen (kopie - pasten) wordt steevast afgestraft door zoekmachines.
    • Analyseer regelmatig de statistiekgegevens van uw site.
      Alle webshops die 2TREES aflevert, zijn standaard uitgerust met een uitgebreid statistiekenprogramma. Dit geeft het surfgedrag en de objectieve gegevens van uw bezoekers weer. Een aantal inlichtingen zijn heel nuttig om de inhoud van uw webshop te verbeteren. B.v. de meest gebruikte zoekwoorden kunnen worden gebruikt om teksten op uw online shop te verbeteren, de meest aangeklikte producten kunt u instellen om artikels te tonen aan elke bezoeker, enz. Kijk regelmatig de statistiekgegevens van uw online shop na en gebruik deze informatie om uw webshop te verbeteren.
    Besluit.

    Een goede vindbaarheid is voor elke webshop belangrijk om zoveel mogelijk bezoekers aan te trekken. Met bovenvermelde praktische tips verbetert u gevoelig de werking van uw e-shop. Dat is nuttig op het bezoekersaantal te verhogen en om uw online omzet te verhogen.
    Wenst u met online verkoop te starten of wilt u de werking van uw bestaande webshop verbeteren, neem dan vrijblijvend contact op met 2TREES.

    Patrick Puype - www.2trees.be

    14-02-2013 om 13:45 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:SEO verbeteren, SEO webshop, SEO online shop, SEO e-shop, meer bezoekers, meer omzet, omzet verhogen, PageRank verhogen, ranking verbeteren, linkbuilding, optimalisatie webshop, analyseprogramma



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs