Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    28-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De meest voorkomende fouten op facebook.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Facebook, net als Google Adwords, een website en online reclame, is onmisbaar geworden voor een moderne zaak. Meestal concenteert men zich op wat u best doet om succesvol te zijn op facebook. Laten we nu eens de andere kant bekijken. In dit artikel leest u wat u zeker niet moet doen om uw bedrijf of producten te promoten op facebook.

    Starten met facebook: best eerst even nadenken.
    Ja, ik weet het. Enthousiasme werkt aanstekelijk. U hoort uw collega's of vrienden vol vuur vertellen hoe gemakkelijk u via facebook in contact komt met nieuwe mensen, hoe snel een bericht via facebook op het internet wordt verspreid, hoe veel mensen reageren om berichten en foto's, ... En natuurlijk, ook uw bedrijf of uw product wilt onder de aandacht van zoveel mogelijk (potentiële) klanten

    Zonder twijfel is het heel verstandig voor een zaak, bedrijf of merk om op facebook aanwezig te zijn. Een virtuele marktplaats van 600 miljoen mensen wereldwijd, daar kunt u als bedrijfsleider zeker wat mee doen. Bovendien gebeurt de communicatie snel en goedkoop, zijn er een heel aantal nuttige promotiemiddelen voorhanden en krijgt u een directe communicatie met uw klanten. Maar voor u effectief start met facebook voor uw bedrijf, leest u best De meest voorkomende fouten op facebook.

    De meest voorkomende fouten op facebook.
    Hieronder vindt u een opsomming van De meest voorkomende fouten op facebook. Dit lijstje kwam tot stand uit de ervaring van 2TREES met facebook voor bedrijven en uit gesprekken en onderzoek over dit onderwerp. Wat moet u nu doen om zo veel mogelijk succes te halen uit facebook voor uw bedrijf:
    komen. Dan is de stap snel gezet: ik wil ook op facebook!
    • Twee profielen gaande hebben op facebook: een persoonlijk en een bedrijfsprofiel.
      Niet alleen betekenen 2 fb profielen dubbel werk om berichten te plaatsen en om te onderhouden. Het is ook moeilijk om duidelijk af te bakenen welk profiel u voor een bepaalde vriend gebruikt. Op de duur verwateren beide facebook profielen en creëert u een onduidelijke situatie. Ook sluit facebook dubbele profielen af als het ontdekt wordt.
      Indien u dacht om 2 profielen op te maken om berichten of foto's niet te tonen aan een bepaalde doelgroep of mensen, dat kunt u heel fijn afbakenen via de privacy- en gebruiksinstellingen van uw facebook account. Het is perfect mogelijk om te zorgen dat uw uitgaans- of vakantiefoto's niet door uw al uw klanten worden gezien.
    • Een facebook profiel gebruiken in plaats van een fanpagina.
      Facebook profielen zijn bedoeld voor fysieke personen. Mensen dus, zoals u en ik. Bedrijven, merken of producten installeren een facebook pagina. Zo'n fanpagina is specifiek bedoeld voor professionele toepassingen. Het heeft een gans eigen werking op facebook, b.v. met de "vind ik leuk" knop hoeft u niemand te accepteren. Ook zijn er voor elke fb pagina statistieken beschikbaar die heel nuttig zijn voor uw marketing of promotie.
    • Het prikbord van uw professionele pagina onzichtbaar zetten.
      Facebook is bedoeld om berichten en foto's te delen. Het werkt best via de snelle interactie die plaatsvindt tussen vrienden en vrienden van vrienden. Voor deze systematiek is het prikbord cruciaal. Bovendien is dit de plaats waar u zelf met uw vrienden communiceert. Het prikbord afsluiten voor reacties van uw vrienden betekent zoveel als zeggen: "Ik ben niet geïnteresseerd in u." Tevens mist u op deze manier de kans op rechtstreeks contact met uw vrienden, klanten en toekomstige klanten.
      Indien u bang bent van negatieve reacties op uw prikbord, denk dan even aan volgende. Vooreerst zal het afsluiten van uw prikbord niet de mond snoeren van malcontente klanten. Maar via het prikbord kunt u een positief antwoord geven op een negatieve commentaar. En daar wint u dan weer bij.
    • Uw facebook pagina niet regelmatig updaten.
      Het succes van facebook is gestoeld op interactie tussen de leden. Een facebook pagina die niet of nauwelijks wijzigt is eigenlijk "dood". Er komen weinig reacties op. Er wordt nooit naar gerefereerd, geen commentaar gedeeld, trekt geen traffic, ... M.a.w. een pagina die dood is qua inhoud wordt al snel onzichtbaar en moeilijk vindbaar op facebook. Dat is dodelijk voor een bedrijf of merk op facebook aangezien sporadische nieuwsjes schaars zichtbaar worden op de prikborden van uw vrienden.
    • Geen koppeling maken met uw overige (internet) media.
      De kracht van facebook voor uw bedrijf of merk schuilt in een sterke interactie. Hierdoor trekt u snel nieuwe vrienden / klanten aan en komen uw berichten hoog op het prikbord terecht. Hoe meer vrienden, hoe meer kans op reacties, "likes", referenties, ... Zo'n populariteit van uw fb pagina kunt u aanzwengelen door ze te vermelden op uw website, "like" knoppen toe te voegen bij producten op uw webshop, uw blog te koppelen, uw nieuwsbrief in te schakelen, en folders, advertenties, enz., enz. M.a.w. gebruik alle promotiemiddelen om uw bedrijf of merk via zoveel mogelijk kanalen onder de aandacht te brengen van consumenten.
    Besluit.
    Facebook heeft een beetje de rol en de functie van het internet veranderd. Door facebook is het internet nu ook een plek geworden waar u communiceert met uw vrienden, klanten en toekomstige klanten. De doorbraak van smartphones en tabletcomputers zal het belang van e-promotie en facebook voor de bedrijven nog vesterken. Mensen zullen immers bijna constant gebruik maken van het internet doorheen de dag zelf. Daarom is het belangrijk om te zorgen dat uw zaak, bedrijf of merk op een correcte manier op facebook aanwezig is.

    Voor info of een concreet gesprek voor uw professioneel gebruik van facebook voor uw zaak, neem vrijblijvend contact met 2TREES.

    28-04-2011 om 16:56 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:facebook voor bedrijven, fouten met facebook, goede facebook bedrijven, professionele facebook, promotie via facebook, reclame via facebook, facebook professioneel gebruik, winkel op facebook, merk op facebook, bedrijf op facebook
    06-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kan facebook reclame Google Adwords vervangen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Online reclame gebeurde tot voor kort nagenoeg uitsluitend via advertenties bij de zoekresultaten. Met de opkomst van de sociale media zoals facebook, netlog, hyves, e.a. is dit medium interessant geworden om reclame op te maken. In dit artikel kijken we of facebookreclame een vervanger kan zijn voor Google reclame, en waarom dit zo is.

    Kan facebook reclame Google Adwords vervangen.
    Kort en goed: neen. Beide zijn heel zeker goede reclamemiddelen om een bedrijf, handelszaak, product of dienst te promoten. Maar zowel facebook reclame als google adwords hebben hun eigen specifieke voordelen en troeven. De reden hiervoor ligt in de aard en het uitgangspunt van beide media zelf.

    Google is een instrument om zaken op te zoeken op het internet. Google werkt uitsluitend op basis van zoekwoorden. Trefwoorden die de mensen ingeven om dingen op te zoeken én woorden die voorkomen in de inhoud van websites. Facebook werkt op basis van een profiel dat iedereen zelf ingeeft en op basis van reacties, commentaren, meningen, enz. Subjectieve criteria dus. Eigenlijk kunt u gerust stellen dat Google werkt op basis van objectieve criteria en dat facebook eerder volgt wie men graag zou willen zijn.

    Beide situaties zijn interessant voor marketeers om reclame en promotie op te baseren. Maar in essentie ligt daar ook het antwoord op de vraag Kan facebook reclame Google Adwords vervangen. Neen, dus.

    Voordelen en troeven van Google Adwords.
    Google werkt op basis van objectieve criteria, zijnde enerzijds de woorden die mensen ingeven om informatie te vinden op het internet en anderzijds de woorden die op een website staan. Als beide matchen gaat Google er van uit dat die website informatie bevat die de surfer interesseert. Google reclame is vooral interessant omdat:
    • de Google advertenties verschijnen boven of naast de zoekresultaten zelf. Als een advertentie goed geschreven is, een relevante zoekwoordenlijst bevat en geoptimaliseerd is, zal ze een antwoord bieden op een zoekopdracht waar ze naast verschijnt;
    • bovendien kunt u met een zoekwoordensimulator goede nieuwe zoekwoorden opzoeken en inbouwen, of alternatieve woorden, varianten, enz. Tevens kunt u vooraf een idee krijgen hoeveel bezoekers een bepaald woord kunnen opleveren en hoeveel dit trefwoord kost;
    • iedereen die over internet beschikt, kan zonder beperking uw reclame zien en doorklikken naar uw website. Men hoeft zich niet te registreren, lid te worden van iets of enige andere beperking te ondergaan;
    • uw google advertenties kunnen worden beperkt in grondgebied en in tijd. Ze kunnen zelfs verschillend worden weergegeven op verschillende dagen. Voor belangrijke zoekwoorden kunt u meer bieden dan voor minder belangrijke. Zo maakt u uw Google advertentie heel doeltreffend;
    • om nog beter op te vallen kunt u kiezen om, naast tekstadvertenties, ook beeldadvertenties te laten verschijnen. Bovendien kan u uw advertenties ook laten verschijnen op mobiele toestellen (iphones, ipads, ...) en op partnersites. Hierdoor vergroot u het bereik van uw advertenties;
    • bij de opbouw van een google advertentie kunt u uw bedrijfsgegevens extra laten vermelden, koppelingen maken naar google maps en google places, ... en zo de zichtbaarheid van uw zaak vergroten.
    Voordelen en troeven van facebook reclame.
    Facebook werkt op basis van de informatie die de mensen zelf ingeven in hun profiel en via hun commentaren. Meestal krijgt men hier dus wie iemand zou willen zijn, eerder dan wie men werkelijk is. De realiteit wordt vaak een beetje bijgekleurd. Dat is helemaal niet erg voor een marketeer, integendeel. Facebookreclame:
    • verschijnt op de profielpagina's van mensen die beantwoorden aan de criteria die de adverteerder zelf bepaalt of op de profielen die relevante foto's en commentaren bevatten. Facebook gaat er dus van uit dat als je op een bepaald item reageert, je er ook interesse voor hebt;
    • facebook advertenties kunnen enkel worden gezien door andere facebookleden. Uitzondering zijn de openbare bedrijfspagina's die iedereen kan zien. Maar de grootste groep mensen zit achter een eigen login verscholen. Nu is 600 miljoen leden wereldwijd niet onaardig, maar eigenlijk telt enkel hoeveel mensen tot facebook behoren in uw verkoopgebied. Dat zijn er een pak minder;
    • een voordeel is dan weer dat facebookgebruikers gemiddeld 3 tot 5x per dag hun facebookprofiel nakijken. Facebook wordt dus heel intensief gebruikt. Aanwezigheid op facebook is een stukje van de dagelijkse bezigheid beworden.
    • een facebookadvertentie bestaat -naast de link naar uw website- uit een titel, een foto en een tekst. De foto is heel belangrijk om opgemerkt te worden en om mensen te laten doorklikken. Besteed dus grote zorg zowel aan de tekst als aan de afbeelding bij uw facebook advertentie;
    • bij het opmaken van een facebook advertentie moet u ook een aantal criteria opgeven op basis waarvan uw advertentie zal worden vertoond. Zo o.m. geslacht van de mensen die u wilt bereiken, leeftijd, taal, locatie, ... Maar ook de interesses of hobby's die ze hebben;
    • ook hier kiest u het budget dat u wilt spenderen per klik of per 1000 vertoningen. Leuk is ook dat bij de ingave van de criteria voor uw advertentie, u telkens ziet hoe groot de doelgroep wordt. Zo heeft u een idee van de impact die u met uw facebook advertentie kunt bereiken.
    Verder hebben zowel Google Adwords als Facebook een aantal rapportagemogelijkheden zodat u kunt bijhouden hoe doeltreffend uw online reclame scoort. Met Google kunt u de rapportage heel sterk verfijnen en automatiseren. Ze zijn ook uitgebreider. Maar ook Facebook geeft een duidelijk beeld weer van de prestaties van een campagne.

    Besluit.
    Google Adwords of facebook reclame, beide hebben hun specifieke troeven en voordelen. Ze zijn beide waardevol om reclame mee te maken. Daar ze van uit een verschillende visie werken, zijn beide online reclame platformen eerder complementair dan dat ze directe concurrenten zijn. Het beste resultaat haalt men als beide online reclamemiddelen gemixt worden gebruikt.

    Interesse? Contacteer 2TREES voor meer informatie over de mogelijkheden van Google Adwords of facebook reclame voor uw zaak.

    06-04-2011 om 10:21 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:google adwords, google reclame, facebook reclame, reclame op facebook, reclame bij zoekresultaten, goede facebook reclame, doeltreffende google reclame, google advertenties, facebook advertenties, google adverteren
    01-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mogelijke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De actie Uw Zaak Verdient Online.
    Eerlijk, het klinkt bijzonder goed in de oren van KMO's, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Gratis het internet op. Helemaal voor niets! Ja, dan moet je toch niet twijfelen zeker...

    Toch even nadenken. Deze actie gaat uit van Belgacom, Google en bpost. Niet precies bedrijven die gekend zijn voor hun sociale ingesteldheid of altruïsme. Daar is niets mis mee. Commerciële bedrijven moeten winst maken. Hou dit als consument toch maar in gedachten.

    Gratis bestaat eigenlijk niet. Ook niet in internetland. 2TREES is gespecialiseerd in internet-communicatie voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Precies de doelgroep dus waarnaar die actie zich richt. Van uit onze ervaring sommen wij hierna een aantal zaken op waar een KMO of zelfstandige best vooraf naar kijkt, vooraleer in te gaan op een gratis aanbod. Al te veel blijkt achteraf goedkoop immers duurkoop te zijn. Welke kunnen Mogelijke "Voordelen" met Uw Zaak Verdient Online. te zijn?

    Mogelijke "Voordelen" met Uw Zaak Verdient Online.
    Grosso modo komt het er op neer dat webdesign en webshops ontwikkelen specialistenwerk is. Ook e-promotie is een activiteit die een gedegen opleiding en kennis van markt en middelen vereist. Elk zijn specialisatie nietwaar. Daarom is het vaak verstandigst als KMO of zelfstandige om de eigen tijd te stoppen in uw eigen activiteit zelf. Meestal brengt dit uiteindelijk het meeste op. Wie toch graag wat experimenteert en zelf op dit "gratis" aanbod wil ingaan, kijkt vooraf best eens naar het volgende:
    • Met de actie Uw Zaak Verdient Online krijgt u gratis 6 maand hosting. Hosting is een stukje van een internetcomputer die u afhuurt om uw website op te laden. Hiermee geraakt de inhoud van uw site op het internet en kunnen andere mensen via het internet uw website of webshop terugvinden. Hosting heeft u dus nodig zolang u een website heeft. Altijd dus. Daarom, hoeveel kost uw hosting met deze formule na die 6 gratis maanden? Let op dat u dan niet stukken meer betaalt dan het marktgemiddelde. En ja, u kunt uw website bij om het even welk hostingbedrijf onderbrengen.
    • Met de actie krijgt u 1 jaar gratis domeinnaam. Net zoals hierboven heeft u uw domeinnaam net zolang nodig als u een website heeft. Ook altijd, dus. Terug dezelfde vraag, hoeveel betaalt u dan wel na dit gratis jaar hosting?
    • Met de actie maakt u zelf gratis uw website met de website configurator. Leuk, maar ik vermoed dat u hier veel tijd en moeite zal instoppen. Het resultaat zal er vrij standaard uit zien en om een goede SEO te bouwen (waardoor uw website goed gevonden wordt op het internet) doet u er goed aan om een degelijke opleiding te volgen. Ik twijfel niet, iedereen kan zeker een website bouwen op deze manier. Maar niet elke website presteert ook goed.
    • Meestal heeft men een aantal functies nodig om op een moderne manier te werken met een website. Misschien een databank waar bezoekers hun e-mailadres kunnen ingeven. Of een functie zodat u zelf een nieuwsbrief of reclame kunt sturen aan de adressen van uw website of een toffe slideshow om uw foto's mooi voor te stellen. Dan is een minimum hostingformule niet meer voldoende. Informeer dus vooraf wat het eventueel extra kost om een databank te activeren, om meerdere e-mailadressen te kunnen instellen, hoe groot uw website mag zijn, enz.
    • Wie een eigen winkel heeft en daarnaast een online shop wilt uitbouwen, heeft er vaak baat bij om een aantal zaken te automatiseren. Een moderne webshop kan b.v. gestuurd worden via het kassasysteem van de zaak, zodat promoties, acties, artikels automatisch afgeboekt worden, ook online. Daardoor vermindert het werk voor een deel en worden fouten vermeden. Kan zo'n koppeling ook met deze automatische webshop generator?
    • Met een eigen website kunt u zich onderscheiden van uw concurrenten. U kunt een sfeer opbouwen zodat nieuwe klanten zich aangetrokken voelen tot uw zaak, eerder dan tot uw concurrent. Ik krijg er eerlijk gezegd een beetje koud van als ik denk hoe ik me met mijn website, via een automatisch zelfbouwpakket gemaakt, kan opboksen tegen een goede website van mijn concurrent als die door een professionele webdesigner is gemaakt.
    Besluit.
    Het leidt geen twijfel. Met de boven aangehaalde actie is het technisch mogelijk voor een nieuwe starter om gedurende 6 maand gratis een website te hebben. Toch loont het beslist de moeite om even uit te rekenen wat die gratis website u verder na die gratis periode zal kosten. En reken dan ook even het nodige budget uit over 3 jaar, en 5 jaar, en ... Voorwaarden opvragen en prijzen vergelijken loont steeds. Vaak is een superpromotie op korte termijn een kostelijke investering op lange termijn. Daarom, informeer u goed vooraf over de kosten en de mogelijkheden van deze actie en van mogelijke alternatieven. Succes!

    01-04-2011 om 20:25 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Uw Zaak Verdient Online, gratis internet, gratis website, gratis webshop, promotie website, promotie websites, tijdelijke actie websites, tijdelijke actie aebshop, website configurator



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs