Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    30-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is een goede homepagina.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een homepagina of startpagins is een van de belangrijkere pagina's van een website. Door rekening te houden met een aantal regels en de volgende tips kan de prestatie van een site sterk verbeteren. Waar moet u op letten voor een goede homepagina?

    Waarom is een homepagina belangrijk.
    Een homepagina is een van de voornaamste pagina's van een website omdat dit de start is voor een online bezoek. Werkelijk élke bezoeker en zoekmachine komt hier op toe. Iedereen ziet dus de informatie die op deze pagina staat. En aan de hand van wat men hier leest, beslist een surfer of uw site het bekijken waard is. Wat is een goede homepagina , dat is vrij eenvoudig samen te vatten. Het kost iets meer moeite en tijd om tot de perfecte startpagina te komen. Maar het is het beslist waard.

    Wat is een goede homepagina.
    Er zijn twee aspecten belangrijk: de inhoud van de homepagina en hoe deze technisch gebouwd is. Een goede webdesigner kan u helpen met beide. Let wel, ook voor een ervaren webbouwer kost een goede startpagina ontwikkelen extra tijd en moeite. Wat is een goede homepagina en waarom is deze zo belangrijk:
    • Een goede homepagina wekt het vertrouwen van de bezoeker op uw site. Deze pagina is het eerste contact tussen uw online bezoeker en uw zaak. Dan is het essentieel dat de surfer direct het idee krijgt dat hij op de juiste plek is terecht gekomen. Een verzorgde, vlotte en professionele homepagina geeft een positief beeld van uw bedrijf en uw werking.
    • Op een goede homepagina krijgt de bezoeker een snel beeld van wat er allemaal op uw website te vinden is. Zo kan hij zich snel een idee vormen of de informatie die hij of zij zoekt er aanwezig is en waar ze staat. En het is zeker een pluspunt als gelijktijdig uw troeven (zijn voordelen) als klant bij u naar voor komen.
    • Een homepagina is ook die pagina die de zoekmachines eerst registreren. Voor de optimalisatie (SEO) van uw site is het dus aan te bevelen om op een correcte wijze gebruik te maken van de vijf kernwoorden voor uw activiteit of bedrijf. De tekst van uw homepagina zorgt dan dat uw site bij de juiste zoekopdrachten wordt vertoond.
    • De structuur van een goede homepagina maakt gebruik van H1, H2 en H3 tags. Hiermee verhoogt de werking van uw site voor de zoekmachines. Ze krijgen een beter beeld van het belang van de inhoud. Uw site komt sneller bovenaan de zoekresultaten op het internet te staan. Dit leidt dan weer tot meer bezoekers op uw website.
    • Tenslotte wordt een goede homepagina zodanig commercieel uitgewerkt dat deze de aandacht van uw bezoeker vasthoudt. Zo'n startpagina stimuleert uw online gast om dieper op uw website te gaan. Ze leidt uw bezoeker naar een bepaald doel. Bijna altijd is dit een aankoop, bestelling, aanvraag, enz. Dit noemt men een conversie. (Zie ook: Vijf eenvoudige tips voor een betere website).
    Besluit.
    Een goede homepagina is een van de belangrijkste pagina's van uw website. Indien ze goed opgemaakt en professioneel gebouw is, trekt ze veel bezoekers aan. Ze leidt automatisch de bezoekers naar conversies. Ook bij het optimaliseren van een website wordt de nodige aandacht besteed aan het verbeteren van de homepagina van een site. Voor meer info of voor het optimaliseren van uw homepagina, neem vrijblijvend met ons contact op.

    30-03-2011 om 08:00 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:homepagina, startpagina, goede homepagina, homepagina optimaliseren, SEO homepagina, tips voor de homepagina, homepagina tips, homepagina verbeteren, website verbeteren, meer conversies, conversies verhogen
    23-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voordelen van een commerciële landingspagina.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Soms heeft u iets extra te vertellen. Of u vindt die website van een collega net ietsje professioneler. Dan is een goede extra landingspagina voor uw website misschien de aangewezen oplossing. Welke zijn de Voordelen van een commerciële landingspagina en wanneer maakt u er goed gebruik van, dat leest u in dit artikel.

    Wat is een speciale landingspagina?
    Op de meeste websites komt u toe op de home-pagina. Daar staat meestal wat uitleg over het bedrijf zelf of over de producten. Via de navigatieknoppen gaat u dan dieper op de website de gewenste informatie halen. Dat is prima, maar soms wilt u eerst de aandacht van de bezoekers op iets anders trekken. Dan bieden de Voordelen van een commerciële landingspagina soelaas.

    Zo'n landingspagina is een extra pagina die voor de home-pagina van een website wordt geplaatst. De bezoekers op uw site komen dus eerst hier op voordat ze op de werkelijke site terechtkomen. Zeg maar een 0-pagina als het ware. In een aantal specifieke gevallen is de kostprijs meer dan zijn geld waard.

    Voordelen van een commerciële landingspagina.
    Een extra pagina moet dus steeds een specifieke functie vervullen. En deze functie moet anders zijn dan hetgeen met de normale navigatie en de structuur van de website wordt bereikt. M.a.w. als er geen speciale reden is of geen specifieke toepassing wenselijk is, hoeft zo'n 0-pagina niet. Een extra landingspagina is voor een website heel nuttig:
    • Voor de specifieke promotie van een product of dienst. Ze wordt heel aantrekkelijk ontworpen, bevat een wervende kop, een supermooie sfeerfoto en een commerciële beschrijving. De bezoekers op uw website kunnen kiezen om verder door te gaan naar uw website of om direct het product of dienst te bestellen. Om het commercieel resultaat te verhogen, wordt er meestal ook een reclamebanner in dezelfde stijl toegevoegd aan de website zelf. De resultaten zijn ook beter als zo'n landingspagina regelmatig wijzigt.
    • Om extra bezoekers naar uw website te leiden. De tekst van een goed doordachte landingspagina kan perfect worden geoptimaliseerd voor uw activiteit of uw bedrijf.
      Door in enkele zinnen gebruik te maken van de belangrijkste zoekwoorden waarmee u wilt gevonden worden, verhoogt u de opmerkzaamheid van de zoekmachines. Hierdoor komt uw hoger in de zoekresultaten te staan en bereikt u meer potentiële klanten.
    • Om de volledige aandacht op een product of dienst te vestigen. Een extra landingspagina is het eerste wat bezoekers zien. Dan is hun aandacht meest geconcentreerd. Door de professionele opmaak en een goed evenwicht tussen reclametitel, mooie foto en voordelen kunnen zelfs impulsaankopen worden uitgelokt. In elk geval blijft uw reclameboodschap langer in het geheugen van uw bezoekers. Daarom is een extra landingspagina ook heel verstandig om uw advertentie- of folderreclame te ondersteunen.
    • Ook als toegangspoort tot verschillende delen van uw website is een extra landingspagina aangewezen. Een bedrijf met filialen kan op de eerste pagina van hun site de verschillende productie- of verkooplocaties voorstellen en hier de bezoekers laten doorklikken naar de deelsite van de entiteit zelf. Handelszaken met diverse grote categorieën producten kunnen de mensen via een landingspagina laten "voorsorteren". Dit verhoogt het navigatiegemak en het surfcomfort van uw bezoekers, en dus ook uw commercieel resultaat.
    Een extra commerciële landingspagina is NIET nuttig als er geen specifieke reden is om ze te plaatsen. Klinkt misschien banaal, maar kijk maar eens hoe vaak u een site ziet met op de eerste pagina "Welkom op deze site en klik hier op verder te gaan" of waar enkel de bedrijfsgegevens en een foto op staan. Soms wordt een extra pagina gebruikt om enkel een taal te laten kiezen. Dit kan perfect worden gestuurd via de gewone opmaak van de website zodat dit niet echt nodig is.

    Besluit.
    Een goede extra landingspagina kan het commercieel succes verhogen van een website doordat de aandacht van de bezoekers beter kan gefocust worden of doordat het gebruiksgemak van uw site verbetert voor de bezoekers. Om een goed resultaat te bekomen, is het wel noodzakelijk dat ze professioneel en doordacht wordt ontworpen.

    Voor meer informatie over een goede landingspagina voor uw website of webshop contacteer vrijblijvend Patrick (T 0495 935 325, E patrick@2trees.be).

    23-03-2011 om 09:21 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:landingspagina, commerciele landingspagina, extra landingpagina, 0-pagina, reclamepagina, professionele reclamepagina, geoptimaliseerde reclamepagina, professionele landingspagina, landingpagina
    16-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Troeven en voordelen van een KMO website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Regelmatig spreken nieuwe klanten ons aan voor een website of webshop. Even hardnekkig zijn de vooroordelen en misvattingen dat elke website duur is en enkel voor de grotere zaken van belang is. De KMO website is uniek door de lage kostprijs en de professionele werking. Maar er zijn nog meer voordelen.

    Wat is een KMO website van 2TREES?
    Er zijn verschillende soorten websites. Sites waarvan de klanten zelf de inhoud kunnen wijzigen zijn CMS websites. CMS is de afkorting van Content Managment System. Dat zijn ook de duurdere sits. De meer eenvoudige zijn iets goedkoper en geven louter informatie op het internet weer. Ze zijn niet bedoeld om vaak wijzigingen aan te brengen. Het is perfect mogelijk om slechts 1 pagina of zelfs een deel van een pagina te programmeren zodat de klant hier zelf de inhoud kan aanpassen. Tot deze tweede categorie behoren de KMO websites van 2TREES.

    Troeven en voordelen van een KMO website.
    De KMO websites (en ook de KMO webshops) koppelen een heel interessante prijs aan een professioneel uitzicht en goede werking op het internet. Dat maakt deze categorie van websites heel betaalbaar voor zowel nieuwe starters, kleine zelfstandigen, middenstanders en KMO's. Maar er is meer. Hieronder zetten we graag de Troeven en voordelen van een KMO website onder elkaar.
    • Een KMO website is heel voordelig in prijs. De basisprijs voor een nieuwe website ligt laag doordat we werken met een aantal standaardsites. Aan een interessante instapprijs start men met een professionele website waar alle noodzakelijke functies aanwezig zijn.
    • Door hun uitgekiende structuur worden ze snel en heel gemakkelijk gevonden en weergegeven door de zoekmachines op het internet. Daardoor kan een KMO website gemakkelijker bovenaan de google zoekresultaten komen te staan.
    • Onze KMO websites hebben alle een professionele lay-out. We kiezen steeds een tof, modern uitzicht en houden rekening met de aard van uw bedrijf en de sector waarin u werkt. Bovendien wordt ze gepersonaliseerd volgens uw huisstijl zodat ze er telkens uniek uitziet.
    • Ze zijn modulair opgebouwd zodat u enkel de functies hoeft aan te kopen die u wenst te gebruiken. Later kan uw KMO website steeds worden uitgebreid met nieuwe tools volgens u nodig heeft voor uw zaak. Achteraf kunnen we databanken toevoegen, een berichtenvenster, nieuwsbriefmodule, een klantenloket, bijkomende pagina's, enz.
    • Elke KMO website wordt bovendien geoptimaliseerd voor een goede werking op het internet. Deze SEO gebeurt steeds handmatig en houdt rekening met de inhoud van uw site en de kernwaarden voor uw bedrijf.
    • We koppelen gratis een heel uitgebreid en gebruiksvriendelijk analyseprogramma aan uw KMO website zodat u een perfect beeld krijgt over de werking van uw site en het gedrag van uw bezoekers. U krijgt heel bruikbare informatie (b.v. over zoekwoorden, herkomst, ...) en dit gebeurt in real time.
    • En het belangrijkste van al: voor een KMO website betaalt u eenmalig de afgesproken, vaste prijs en verder zijn er geen maandelijkse kosten, contractvoorwaarden of verplichtingen. U bent volledig eigenaar van uw website en beschikt over alle logingegevens.
    Voor alle duidelijkheid, dit gaat enkel over de website zelf. Naast de kostprijs van de site heeft u nog een domeinnaam en hosting nodig. Beide laatste posten worden meestal voor een jaar gerekend en zijn telkens te hernieuwen. Meer info over webhosting vindt u op de website van SiteHosting (www.sitehosting.be). En op de site van DNS (www.dns.be) kunt u nakijken of een .be domeinnaam nog vrij is.

    Besluit.
    KMO websites zijn heel interessant door hun gunstige basisprijs, door hun professioneel uitzicht en hun sterke prestaties op het internet. 2TREES personaliseert elke KMO website zodat ze uniek zijn voor uw bedrijf. Elke site is steeds uitbreidbaar met nieuwe functies en beschikt over een goede SEO en een uitgebreid analyseprogramma.

    Wie meer wil weten over een goede KMO website voor uw eigen zaak of activiteit mag vrijblijvend contact opnemen met Patrick (T 0495 935 325 / E patrick@2trees.be).

    16-03-2011 om 10:51 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:KMO website, middenstander website, website voor middenstanders, website vrije beroepen, starterswebsite, goede website voor starters, eenvoudige en goede webstie, goedkope website, prijsgunstieg website, website zelfstandigen
    09-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kan facebook een goede website vervangen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Facebook is tegenwoordig alomtegenwoordig. Maar Kan facebook een goede website vervangen. Vaak gaan mensen er van uit dat dit zo zou zijn. Waarom een goede website en een facebook profiel geen concurrenten zijn, leest u hier in dit artikel.

    Facebook en een website, geen concurrenten.
    Voornamelijk mensen die zelf regelmatig met een sociale netwerksite zoals facebook, netlog of hyves werken, zien op de duur enkel nog dit medium. Toch is facebook geen alternatief, noch een vervanger van een goede website. Ze zijn wel complementair aan elkaar. Elk kanaal heeft zijn specifiek doel en zijn eigen rol te spelen bij de bekendmaking van uw bedrijf, zaak of producten.

    Facebook en een website kunnen gewoon nooit concurrent zijn van mekaar. Een sociaal netwerkprofiel is een stuk van een community, een (virtuele) leefwereld. Een website is een promotiemiddel. Maar de belangrijkste reden is dat een website een open omgeving is en vrij beschikbaar voor iedereen, terwijl facebook een gesloten omgeving is waar u eerst lid moet van zijn vooraleer er gebruik van te maken. En dat is een wereld van verschil.

    Kan facebook een goede website vervangen.
    Het antwoord is eenvoudig: neen. Dat is onmogelijk. Toch hebben beide werelden hun voordelen, nadelen en specifieke reden van bestaan op het internet. Wat zijn nu de sterke punten en de troeven van een goede website:
    • elke goed gebouwde website is gratis toegankelijk voor iedereen die over een internetverbinding beschikt. Men hoeft zich niet te registreren of een abonnement te nemen. (Zie ook: Wat kan een goede website voor u betekenen);
    • wordt door de zoekmachines getoond aan geïnteresseerden die uw bedrijf, producten of diensten zoeken. Zeker voor websites die goed geoptimaliseerd zijn (een goede SEO) komen bovenaan de zoeklijsten te staan. (zie ook artikel: Wat is een goede SEO);
    • de inhoud van uw website heeft u 100 % zelf in de hand. U beslist wat er op komt, welke foto's, beschrijvingen of toepassingen er voor u relevant zijn;
    • een professioneel gebouwde website (ver)leidt de bezoekers tot een bepaalde actie (lead to conversion). Men kan dus bezoekers perfect sturen om een bestelling te plaatsen, informatie op te vragen, proefaanbiedingen te reserveren, ... (Zie ook: 5 eenvoudige tips voor een betere website);
    • de bezoekersstatistieken van uw website zijn perfect meetbaar. Ze geven een heel duidelijk beeld over wie interesse heeft voor uw bedrijf, welke zoekwoorden belangrijk zijn, welke inhoud populair is, enz. Deze info kunt u nuttig gebruiken voor uw promotie;
    • een goede website is tenslotte altijd een automatische bron voor nieuwe klanten. Zo kunt u e-mailadressen van bezoekers verzamelen, postadressen om een kennismakingspakket op te sturen, nieuwsbrief acties uitsturen, ... allemaal op basis van uw website.
    Een sociaal netwerkprofiel is helemaal anders. Hier ligt de klemtoon op de contacten die u opbouwt en onderhoudt met andere mensen. Dit kunnen klanten zijn, maar ook mensen die uw interesses delen. Het uitgangspunt van een facebook, netlog of hyvesaccount is informatie over uw leefwereld delen met andere mensen. Een sociaal profiel is belangrijk voor:
    • een facebook, netlog of hyves profiel kan door iedereen gratis aangemaakt worden. U beslist zelf welke informatie u ingeeft en zichtbaar stelt. Let op: schenk goed aandacht aan de gegevens die u opgeeft, want uw profiel zal werken op basis hiervan;
    • het is heel gemakkelijk en snel om berichten en foto's te verspreiden via facebook, netlog of hyves. Bovendien kunt u lid worden van groepen of zelf een groep oprichten. En voor bedrijven bestaan er speciale toepassingen van facebook voor bedrijven.
    • het is een heel doeltreffend middel om te communiceren met uw vrienden op facebook netlog of hyves. Dit kunnen best klanten of werkelijke vrienden zijn. Maar het kunnen evengoed gelijkgestemden zijn of zelfs totaal vreemden. Even opletten toch.
    • er zijn een aantal commerciële tools beschikbaar zoals een evenement creëren en dit promoten via facebook. Betalende reclame is ook een optie. Ook reageren op events of berichten van anderen trekt de aandacht op uw eigen profiel.
    • tenslotte is een facebook, netlog of hyves profiel een prima lead naar uw eigen website. Want daar staat meestal uitgebreide informatie over uw producten of diensten. Omgekeerd kan een website een goed medium zijn om nieuwe facebookvrienden te maken.
    Besluit.
    Steeds vaker denken mensen ten onrechte dat een (gratis) facebook profiel een goed alternatief is van een (betalende) website. Dat is niet het geval. Een sociaal profiel kan nooit een website vervangen, en omgekeerd, omdat ze elk hun specifiek doel en eigen toepassing hebben. Ze vullen elkaar wel perfect aan voor een goede promotie van uw bedrijf, producten of diensten.

    Voor meer info over een goede website of sociale marketing voor uw bedrijf, contacteer ons vrijblijvend.

    09-03-2011 om 10:29 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:facebook profiel, facebookreclame, facebook voor bedrijven, een geode website, websitereclame, werken met facebook, werken met een website, SEO, website conversies, website gegevens gebruiken, website statistieken
    02-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mobiel internet sterk in opmars in België.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen België behoort tot de Europese koplopers als het over internetaansluitingen en online shoppen gaat. Ook het mobiel internet is de laatste tijd sterk in opmars. Hoe sterk is de computer anno 2011 ingeburgerd en waarvoor gebruiken de Belgen het internet. Dat leest u hier in dit artikel.

    Mobiel internet sterk in opmars in België.
    Uit de laatste cijfers van Eurostat, het statistiekbureau van de Europese Unie, blijkt dat het aantal gebruikers van mobiel internet snel groeit. Dit wordt bevestigd door de boomende verkoopcijfers van de moderne smartphones, waarvan de iPhone de bekendste is. Maar ook de iPad en de nieuwe generatie tabletcomputers zorgen voor een boost.

    Wat mobiel internet betreft, heeft België op dit moment een achterstand in te halen ten opzichte van Europa. Maar we doen hard ons best. In vergelijking met het vorig onderzoek in 2007 verdubbelde het gebruik van mobiel internet via de laptop en steeg het mobiel surfen via de smartphone met liefst 400 % (!). Het is dus een troef voor KMO's, middenstanders en vrije beroepen om hun winkels, servicepunt, kantoor of magazijn in de toekomst ook via "mobile devices" te promoten. Dit kan gebeuren door b.v. google reclame geschikt te maken voor mobiele apparaten of door uw zaak te vermelden via google maps of google places, maar ook door speciale apps te (laten) ontwikkelen voor smartphones en tabletcomputers. Een app is een kleine applicatie (software) dat eigenaars op hun smartphone of tabletcomputer kunnen installeren en die de inhoud en het gebruik van een website of andere toepassing geschikt maken voor dit mobiel apparaat.

    De cijfers over mobiel internet in België.
    Men spreekt over mobiel internet indien men gebruik maakt van het internet buiten de gewone woon- of werkplek. Meestal gebeurt dit als men onderweg is en gebruikt men hiervoor een smartphone of een tabletcomputer zoals een iPad. Waaruit blijkt nu dat Mobiel internet sterk in opmars in België.

    Begin 2010 surften 4 % van de Belgen op het internet via een smartphone. Het Europees gemiddelde bedroeg 7 %. Toch was dit een stijging van 400 % t.o.v. 2007. Ondertussen zal de situatie in ons land sterk verbeterd zijn door de introductie van de iPad en de populariteit van de iPhone vorig jaar. De koplopers voor internet via smartphone waren Luxemburg en Denemarken met 40 % penetratie. In dezelfde periode surften iets meer dan 15 % van de Belgen op het internet via aan laptop. Daarmee lagen we ook onder het Europees gemiddelde dat 19 % bedroeg. Internet via draagbare computer verdubbelde in België in 3 jaar tijd. We mogen veronderstellen dat de nieuwe generatie iPad en de verruiming van het aantal merken tabletcomputers hier ook een boost zullen geven in de toekomst. Ook in dit segment was Luxemburg met 20 % penetratie de koploper, samen met Zweden.

    België, Europees koploper online shoppen.
    Alhoewel Mobiel internet sterk in opmars in België. En al heeft België nog iets in te halen op het vlak van mobiel internet, dan is de situatie van de internetintegratie net omgekeerd. Met een penetratie van 73 % van de gezinnen behoort ons land tot de Europese top qua internetverbindingen. Dit is een gevoelige toename t.o.v. eerdere onderzoeken (zie ook artikel over Hoeveel Belgen surfen op het internet). Bovendien zijn het hoofdzakelijk breedbandverbindingen wat een goede kwaliteit en surfcomfort geeft. Van alle gezinnen met kinderen gebruikt 89 % regelmatig het internet, terwijl dit het geval is voor 67 % van de gezinnen zonder kinderen.

    De Belgen gebruiken het internet voornamelijk voor:
    90 % - mailen
    50 % - online kranten en tijdschriften lezen
    29 % - online luisteren naar webradio of online TV
    38 % - van de mensen bestelden goederen of diensten online (= 2e pl. in Europa)
    26 % - van de bedrijven kochten goederen of diensten online (= 1e pl. in Europa)

    Besluit.
    In de toekomst zal een professionele aanwezigheid en de promotie via het internet voor Belgische KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen nog belangrijker worden. Goede websites, professionele webshops en betaalbare, doeltreffende e-promotiemiddelen zoals e-nieuwsbrieven, google reclame, facebookacties, ... kunnen de omzet sterk doen stijgen. Besteed ook tijdig aandacht dat uw bedrijf of zaak ook op mobiele apparaten goed getoond wordt. Neem gerust met ons contact op.

    02-03-2011 om 12:39 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:mobiel internet, smartphones, tablet computers, iphone, ipad, mobiel surfen, internet via smartphone, internet via tabletcomputer, surfen iphone, surfen ipad, galaxy tablet, hp tablet, android phone, google phone



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs