Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    28-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf goede redenen waar directe korting verstandig is.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vorige week zagen we dat directe korting als promotieactie heel voor de hand liggend is. Maar dat dit niet steeds het meest rendabele middel is. Toch zijn er een aantal gevallen waar rechtstreekse prijsverlaging sterk aan te bevelen is. Zo voor de vuist weg zijn er zeker vijf goede redenen waar directe korting heel verstandig is.

    Directe korting heeft een heel sterk argument voor. Meestal staat zo'n promotieactie voor
    directe omzet. Dat is een automatische reactie van consumenten. Een voordeel wil men direct verzilveren. Niet straks, ooit of nooit. En dat is een heel sterk motief om in bepaalde gevallen voor een directe prijsvermindering te kiezen. Wanneer kan men gerust opteren voor een prijsverlaging?

    • Als reactie op een promotieactie van een concurrent. In dit geval moet u meestal direct reageren. Doet men dit niet, dan loopt u kans dat een deel van uw eigen klanten op het concurrentieel aanbod ingaan. Zo maken ze kennis met een nieuwe leverancier en een ander product. Om dit te vermijden kunt u (tijdelijk) de prijs verlagen. Hou wel in het oog wanneer de promotie van uw concurrent afloopt. Langer korting toestaan dan noodzakelijk is niet echt nodig.
    • Om zelf nieuwe klanten te werven. Stel dat u een nieuwe vestiging opent in een totaal nieuw gebied. Niemand kent uw bedrijf of uw producten. Onbekend is onbemind, zegt het spreekwoord. En dat is een beetje zo. Consumenten zijn geneigd om terug aan te kopen bij wie men kent of de producten waar men mee vertrouwd is. Om nieuwe klanten te lokken kan het raadzaam zijn om (tijdelijk) de prijzen te verlagen als introductie. Dit zal ongetwijfeld een groot aantal mensen aanspreken die zo met u kennis maken. Een beetje het omgekeerde als hierboven dus.
    • Om nieuwe producten of diensten te lanceren. Nieuw trekt de mensen ergens wel aan uit het oogpunt van nieuwsgierigheid. Maar als het op aankopen aankomt, spelen de meeste mensen op zeker. Dan besluiten ze vaak om toch maar het gekende, vertrouwde artikel te kopen. Het argument hier is dat men er meestal van uitgaat dat nieuwe producten kinderziektes kennen. Om nieuwe zaken te introduceren, zeker ook bij de bestaande klanten, gebeurt het frequent dat er een verlaagde introductieprijs gehanteerd wordt.
    • Om eindereeksen of "winkeldochters" te liquideren. Iedereen die handel drijft, weet dat na een seizoen er altijd stukken onverkocht in de rekken blijven liggen. Of als men een artikellijn stopzet, als de leverancier een product uit het assortiment haalt, of als een seizoenscollectie ten einde loopt, blijft u vaak met residu zitten. Meestal staan de mensen niet te springen om deze nog aan te kopen aan de volle prijs. Hier is het enige middel om nog een deel van deze restartikels te verkopen, de prijs verlagen. Dan wordt het wel weer interessant voor consumenten om zo'n eindereeksen aan te kopen. En u bent er met een acceptabele marge van af.
    • Om terug in de markt te komen na calamiteit of tegenslag. Stel -extreem voorbeeld weliswaar- dat uw zaak afgebrand is. En het risicobeheersplan van uw bedrijf werkte niet adequaat. U heeft uw productie een tijdlang stil moeten leggen totdat nieuwe machines geleverd werden, nieuwe gebouwen geïnstalleerd, enz. Of uw moet uw zaak ingrijpend verbouwen en de kortste weg is om drie maand de deur te sluiten. Consumenten blijven niet wachten (zelfs trouwe klanten niet) en de concurrentie ligt natuurlijk glimlachend op de loer. Om na deze pechperiode terug op te starten en het verloren marktaandeel terug te veroveren, is een prijsverlaging een sterk middel. In no-time zullen uw trouwe klanten terug bij u aankopen (als is het maar om u te steunen). Bovendien kunt u zelfs nieuwe klanten bijwinnen op deze manier.
    Besluit.
    Directe korting is niet altijd het meest rendabele promotiemiddel. Toch zijn er een aantal gevallen waar dit actiemiddel met stip aangewezen is. Hou wel goed in het oog dat rechtstreekse korting steeds een
    tijdelijk karakter moet hebben. Zoniet wordt de broodnodige winstmarge gekannibaliseerd, en dat is niet de bedoeling. Blijft u te lang korting geven op een kwaliteitsproduct dan haalt dat uiteindelijk de waarde van uw artikel naar omlaag in de ogen van de consument. Communiceer dus duidelijk hoe lang de speciale prijzen geldig zijn. En vooral, vertrouw uw actie toe aan mensen die over de nodige expertise beschikken op uw niveau.

    28-04-2010 om 19:49 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:korting, directe korting, prijsverlaging, prijskorting, speciale prijs, actieprijzen, superkorting, promotiekorting, rechtstreekse korting, in prijs verlaagd, actieprijs
    21-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf goede redenen voor een cadeaubon als korting.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De consumenten in het algemeen reageren heel goed op speciale acties. Vaak denkt men hier spontaan aan korting. Dit is (meestal) nooit het beste idee voor de handelaar. Er zijn heel wat meer voordelen aan een cadeaubon als kortingmiddel. Hier volgt een overzicht.

    Consumenten moet je soms een duwtje in de rug geven. De gemakkelijkste vorm is zeker wel een (paar) procent korting op de verkoopprijs. Alleen bent u als handelaar dan ook direct een paar procent winst kwijt. Bovendien krijgen de klanten na verloop van tijd het idee dat uw product of dienst toch iets minder waard is dan de normale kostprijs. Niet echt een goed idee dus.

    Vaak krijgt u met creatieve middelen een veel beter resultaat. Zeker in België biedt het gebruik van een geschenken- of cadeaubon veel troeven. Voor ons land is het algemeen gekend dat de mensen graag sparen en knippen. Dat verklaart het succes van o.a. voordeelboekjes, spaarkaarten, zegelboekjes, enz. Maar ook op cadeaubonnen zijn onze consumenten heel tuk.

    Vijf supervoordelen van de geschenkbon.
    • U behoudt de normale winst op de eerste bestelling. Dat is belangrijk ook uit het principe dat voordelen liefst voorbestemd zijn voor bestaande klanten. En winst is precies datgene waar we moeten mee voortdoen. Dat is ook in het belang van uw klanten zelf.
    • Worden de cadeaubonnen verzilverd, dan betekent dat extra verkoop. Weliswaar gaat een bepaald bedrag van de winst af. Daartegenover staat dat het gebruik van geschenkbons bijkomende orders oplevert die u anders niet zou hebben gerealiseerd.
    • Bovendien worden geschenkbonnen normaal doorgegeven indien de ontvanger er geen interesse voor heeft. Typisch is ook de houding van (groot-) moeders die hun (klein) kinderen verwennen met alle soorten bonnen, voordeel- en kortingcheques. Wordt zo een geschenkbon doorgegeven, dan betekent dit vaak tweemaal winst. Meestal komt deze in handen van een onbekende persoon zodat je gelijk een totaal nieuwe klant maakt.
    • Een deel van uitgegeven cadeaubonnen wordt nooit verzilverd. U heeft daar natuurlijk geen extra omzet, noch nieuwe klanten mee. Maar aan de andere kant heeft zo'n geschenkbon ook niets gekost.
    • Zelfs voor wie niet van plan is om een geschenkbon zelf te gebruiken, blijft het een leuke geste om er een te krijgen. Het gevoel alleen al dat men gratis en voor niets een cadeautje krijgt, is leuk. Zo voelt een klant zich gelijk een beetje meer klant. Dat schept terug een extra band met uw klantenkring.
    Hoe werkt u best met de geschenkbon als kortingmiddel.
    • Geef nooit een cadeaubon zomaar. Geef deze gratis mee met een aangekocht product. U kunt een vast bedrag bepalen, of een procent nemen op het aangekochte bedrag. Een laatste mogelijkheid is een procent vermelden dat geldt op een volgende aankoop.
    • Stel wel een periode in waar de geschenkbon kan gebruikt worden. Vermeld deze geldigheidsduur ook duidelijk op de cadeaubon zelf.
    • Zet er ook steeds op dat de geschenkbon nooit kan worden ingewisseld tegen geld. U kunt evt. wel toestaan dat hij gedeeltelijk wordt gebruikt. Natuurlijk moet het steeds mogelijk zijn om een duurder product te kopen, mits opleg van het verschil.
    • Vermeld ook duidelijk dat het toegestaan is om de cadeaubon door te geven aan vrienden, kennissen, ... Eventueel kunt u een leuke geschenkenveloppe voorzien zodat uw cadeaucheque als geschenk kan worden gebruikt.
    • Voorzien altijd een invulvak waar de naam, adres, telefoon en e-mailadres van de klant moet worden ingevuld als men de cadeaubon wil verzilveren. Zo houdt u uw adressenbestand voor marketingdoeleinden op peil.
    Besluit.
    Een cadeaubon is een heel interessant promotiemiddel. Het kost niets zolang deze niet gebruikt wordt. Wordt hij wel verzilverd, dan krijgt u hierdoor automatisch extra omzet en/of nieuwe klanten. Een geschenkbon is dan ook een van de rendabelste middelen voor promotieacties.

    21-04-2010 om 10:06 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:cadeaubon, geschenkbon, cadeaucheque, waardebon, kortingsbon, cadeaubonnen, geschenkbonnen, cadeaucheques, waardebonnen, kortingactie, kortingacties
    14-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Online bedenktijd, nieuwe sperperiode en koppelverkoop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De nieuwe wet op de marktpraktijken is op 12 april 2010 verschenen in het Belgisch Staatsblad. Daarmee zijn een aantal wijzigingen een feit met betrekking tot de sperperiode, koppelverkoop en de betalingsvoorwaarden voor online shops. Deze nieuwe wet gaat in voege vanaf 12 mei 2010.

    De nieuwe sperperiode: korter en voor een paar sectoren.

    De sperperiode is de tijd voor de vaste soldenperiodes waar handelaars geen korting meer mogen toestaan op de normale verkoopprijzen. Er waren wel een aantal uitzonderingen, b.v. voor uitverkoop wegens verbouwingswerken, einde handelshuur of stopzetting activiteit. Maar grosso modo was deze wet vrij strict en algemeen. Dat is nu dus verleden tijd.
    • Met de nieuwe wet geldt nog enkel een sperperiode voor kleding, schoenen en lederwaren. Alle andere producten mogen lustig het ganse jaar door prijsverlagingen toepassen. Let wel: als handelaar moet je kunnen aantonen dat je minimum 30 dagen voor de korting de (hogere) prijs hanteerde waarop je nu de verlaging toepast.
    • Met de nieuwe wet loopt de sperperiode nu van 6 tot 30 juni voor winkeliers die kleding, fijne lederwaren en schoenen verkopen.
    • De vaste soldenperiode zelf geldt voor alle producten. Dus niet alleen voor seizoensgebonden artikels. De soldenperiodes blijven zoals vanouds van 1 tot 31 juli voor de zomersolden en van 1 tot 31 januari voor de wintersolden. Hier wijzigt niets.
    Koppelverkoop nu ook in België officieel toegestaan.

    Men spreekt van koppelverkoop als men samen met een bepaald product een tweede artikel gratis, of tegen een erg lage prijs, meelevert. De voorbeelden in het buitenland zijn legio. Denken we maar aan een GSM voor 1 euro bij het afsluiten van een abonnement bij een provider. Maar in België mocht het tot nu eigenlijk niet. Daar is nu verandering in gekomen.
    • Met de nieuwe wet op de koppelverkoop mag nu ook in België als promotie een product gratis, of aan sterk gereduceerde prijs, meeleveren bij een ander product. Dit mag in principe voor alle producten, behalve voor financiële diensten, waar wel nog een verbod op koppelverkoop van kracht blijft.
    • Er blijven wel een aantal beperkingen van kracht. Als handelaar mag u nog steeds niet verkopen met verlies. Met een heel beperkte winstmarge daarentegen mag nu wel. Ook dit is een versoepeling van de wetgeving.
    • En wie de waarde van de twee (of meer) gekoppelde artikels afzonderlijk vermeldt, mag dit enkel doen als de producten ook afzonderlijk kunnen aangekocht worden. Is dit niet het geval, en kan u de artikels niet afzonderlijk aankopen, dan afficheert u enkel 1 prijs voor het totaal pakket.
    Gewijzigde betaalvoorwaarden voor online verkoop.

    Samen met de nieuwe soldenwet zijn ook de betaalvoorwaarden voor online shops iets vereenvoudigd en is de bedenktijd verdubbeld.
    • Voorheen had elke consument die online producten aankocht zeven dagen de tijd om deze terug te sturen aan de online verkoper. Met de nieuwe wet bedraagt deze bedenkperiode 14 dagen. Binnen deze periode mag de koper de goederen terug bezorgen. Let wel: de kosten voor het terugbezorgen blijven wel ten laste van de koper.
    • En nu mag de online verkoper ook direct om de betaling van de online aankopen vragen. Vroeger mocht dit in principe enkel nadat de bedenktijd verstreken was. Maar in de praktijk gebeurde dit meestal toch niet, zodat met de nieuwe reglementering de wet eigenlijk aangepast wordt aan de feitelijke realiteit.
    • Verder blijft het ongewijzigd dat de online consument de aangekochte goederen mag terugsturen zonder opgave van redenen en dat de Belgische webwinkels verplicht blijven om de aankoopprijs terug te betalen.
    Besluit.

    Met deze nieuwe wet op marktpraktijken vereenvoudigt de Belgische overheid een aantal regels in de praktijk en zorgt zij ook dat de wetgeving over de koppelverkoop in regel komt met de Europese Wetgeving. De nieuwe wet is verschenen in het Belgisch Staatsblad op 12 april 2010 en treedt officieel in werking vanaf 15 mei 2010.

    14-04-2010 om 09:46 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:betaalvoorwaarden webshops, internetbetalingen, online betalingen, soldenperiode, sperperiode, Wet koppelverkoop, winterkoopjes, wintersolden, zomerkoopjes, zomersolden, Wet op de marktpraktijken, soldenwet



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs