Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    29-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het internet, een stabiele factor in onzekere tijden.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Economen en bedrijfsadviseurs beleven boeiende tijden. Nog nooit waren de markten zo volatiel en spreken voorspellingen elkaar vaak tegen. De wereldwijde economische toestand ligt natuurlijk aan de basis hiervan. Toch is er een constante trend zichtbaar. De goede resultaten van het internet, en de vele mogelijkheden die het de gebruikers biedt, vallen op als witte merels. Waarom scoort het internet nu zo goed?

    Het internet, een onderdeel van het dagelijkse leven.

    Meer en meer Belgen raken verslaafd aan het internet. Dat is een erg boude uitspraak, maar onderzoek toont signalen aan die in deze richting gaan. Liefst vijftien procent van de Belgen gebruikt het internet meer dan gemiddeld. Dit gaat van surfen over chatten en mailen. De tendens om het internet binnenkort door te trekken naar GSM, pda of zelfs digitale TV kan dit enkel nog versterken.

    Ook de jongerencultuur van tegenwoordig versterkt de internet dominantie. De jeugd chat intensief, voert urenlang msn-gesprekken, deelt hun leven via Facebook, Netlog, MySpace, e.a. of Twittert er lustig op los. Vaak zien we dat grote delen van de bevolking elke dag uren achter de PC doorbrengt. Dit is een ideale voedingsbodem voor het bedrijfsleven en de reclamewereld.

    Internetreclame mikt nu op een aantal topjaren.

    In de "werkelijke wereld", de offline wereld dus, kijken de reclamejongens actueel tegen een dalende omzet aan. Met dank aan de crisis. Advertentiebudgetten worden teruggeschroefd. TV en radioreclame krimpt en gedrukte reclame in het algemeen laat een dalende tendens zien.

    Niet zo bij de online reclame. Vaak stellen we vast dat gedeelten van offline budgetten omgeleid worden naar nieuwe promotievormen op het internet. Meestal wordt nu gekozen voor gerichte reclame in plaats van massa-reclame. Internetreclame is goedkoper dan traditionele reclame. Bovendien kan men via het internet zich ook beter richten op specifieke doelgroepen. En dat biedt heel veel mogelijkheden. E-mailmarketing en direct mail profiteren hier volop van. Maar ook gans nieuwe online campagnes, zoals tell-a-friendacties, community marketing of cash-back shopping behalen heel sterke resultaten.

    Waarom is het internet een onmisbare factor voor elke zaak?

    Het gegeven dat elke dag zo'n 4,5 miljoen Belgen online te bereiken zijn, maakt van het internet een onmisbare factor om zaken te doen. Koppel deze massa consumenten aan de tijd die zij elke dag online zijn (zie artikel vorige week) en aan de relatief lage kostprijs van internetreclame en je krijgt een ideale basis voor online promotie.

    Consumenten die online gaan, nemen de nodige tijd om informatie te lezen en te verwerken. Reageren zoals bestellingen plaatsen, inlichtingen vragen, contact opnemen, enz. vergt slechts een muisklik. Bovendien is het gebruikscomfort van de moderne websites en webshops een echte troef. Wie gewend is om het internet elke dag te gebruiken wil deze luxe echt niet meer missen. En dit werkt ook verslavend.

    Vaak stelt men vast dat regelmatige internetgebruikers prefereren om zoveel mogelijk hun zaken online te regelen. Wie online koopt, zoekt eerst om alles via de computer te bestellen. Mensen die graag inlichtingen via het internet verzamelen, boeken liefst reizen via deze weg, of vragen info aan, of bestellen boeken en geschenken met behulp van de computer. Het gebruiksgemak, comfort en snelheid van actie spelen hier een doorslaggevende rol.

    Het is nu wel bewezen dat het internet een heel sterke stijging kan veroorzaken van de omzet en de verdiensten. Met een goede website of E-commerceshop profiteer je alvast direct van een groter publiek die je vindt op het internet en die de informatie over je zaak leest. Eenmaal je met online zakendoen vertrouwd bent, stijgen de opbrengsten heel snel terwijl de kosten slechts langzaam meegroeien. Hoe groter het online aandeel in het zakencijfer, hoe beter je winstmarge en de rentabiliteit van je zaak. En daar komt het tegenwoordig meer en meer op aan.

    De sterke groei van de internetreclame is hier een duidelijk bewijs van. Meer en meer mensen betrekken het internet dagelijks bij hun leven. Daardoor kent het online zakendoen steeds meer succes. Dan is het maar normaal dat de online promotie in de huidige tijden een sterke groei kent. Het internet is namelijk momenteel nog de enige marktplaats waar miljoenen consumenten samenkomen die daarenboven door iedereen heel gemakkelijk en trefzeker te bereiken zijn.

    29-07-2009 om 17:47 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:E-commerce, e-promotie, E-sales, E-shop, internet verkoop, internetverkoop, online sales, online shop, onlineshop, onlineverkoop
    22-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trend: online shoppen zet zich verder door.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In 2008 kocht meer dan 30 % van de Europeanen iets op het internet. Onderzoek leert ook dat meer dan 50 % van de Belgen constant online zijn. Deze gegevens verklaren voor een deel de verder groeiende populariteit van de internet verkoopsites. Wat zijn nu de trends en waarom is België een groeiland met toekomst?

    Stijging online verkoop, een Europees fenomeen.

    Met over de 30 procent Europeanen die vorig jaar een online aankoop deden, kan men gerust stellen dat de internet verkoop verder aan populariteit wint. Wel stellen we vast dat de consumenten voornamelijk in webwinkels in eigen land aankopen. Winkeliers uit andere landen vallen vaak uit de boot. Een mogelijke verklaring is de taalbarrière. Aankopen in een taal die men niet goed kent, vormt zeker een grote hinderpaal. Maar vaak speelt ook het algeheel uitzicht en een amateuristische organisatie van de internetwinkel een rol. De betere online winkels zien er professioneel uit en zijn minstens in een universele taal, b.v. het Engels, te bezoeken.

    In 2008 steeg het aantal online shoppers in Europa met 5 procent ten opzichte van het vorig jaar. Dit zijn zo'n slordige 150 miljoen consumenten extra. De landen waar internetwinkelen het populairst is, zijn Denemarken, Groot-Brittannië en Nederland. Deze top drie halen een score van boven de 55 procent. België heeft nog een grote marge. Momenteel kopen 21 procent van onze consumenten goederen en diensten online.

    Welke producten worden meest online aangekocht?

    De populairste producten houden nog steeds verband met het reizen. Reizen en hotels boeken halen de top. Maar ook sportartikelen, kledij, boeken, speelgoed, tickets, films, muziek en software worden vlot online verhandeld.

    Peilen we naar de reden van online aankopen, dan zijn de voornaamste motieven het gemak waarmee men een groot aanbod kan bekijken. Maar ook de vlotte mogelijkheid om prijzen te vergelijken, de betaalbaarheid en het gemak van bestellen zijn de pluspunten. De voornaamste zaken die mensen tegenhouden om online aan te kopen zijn dan weer onduidelijke productinformatie, ontbreken van de privacyvermeldingen, te aggressieve reclame en het ontbreken van richtlijnenen om goederen terug te sturen.

    België, groeiland voor online verkoop.

    De meerderheid van de Belgen zijn permanent online. En nog een vijfde logt minstens tweemaal per dag op het internet in. Bijna 30 procent surft tot 2 uur per dag op het internet en nog zo'n 20 procent doet dit gemiddeld 1 uur per dag. Gemiddeld worden per sessie vier tot zes internetsites bezocht.

    De populairste sites in België zijn nieuwssites, netwerksites zoals Facebook, Netlog, e.a. en amusementssites. Meestal bezoekt men voornamelijk gekende sites. Op dit vlak scoort België duidelijk beter dan de rest van Europa. Bij ons zijn gemiddeld de helft nieuwe sites, terwijl in Europa gemiddelde drie van de tien bezochte sites nieuw zijn. Deze tendens verklaart dan ook voor een deel waarom de online verkoop en het succes van webshops in België duidelijk hoger ligt dan in de rest van Europa. Zeker voor KMO's en gespecialiseerde winkels is het starten met een onlineshop momenteel een heel goede beslissing om de verkoop en de rentabiliteit in de toekomst te verstevigen.

    Een betrouwbare, goede online winkel ontwerpen is gespecialiseerd werk. Zeker voor KMO's en zelfstandige ondernemers is kennis van zaken van een webbouwer van doorslaggevend belang. 2TREES ontwerpt en bouwt uw perfecte internetwinkel op maat. Van heel eenvoudige KMO-webshops tot gesofisticeerde, luxe onlineshops kunt u bij ons terecht. Samen met u bespreken we het concept, de indeling, de beste organisatie en werking. Wilt u binnenkort met een onlineshop starten, neem dan vrijblijvend met ons contact op.

    22-07-2009 om 11:04 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:online verkoop, online shop, KMO webshop, internetwinkel, internetverkoop, internet verkopen, online sales, webverkoop, webshop, verkoop op afstand, webwinkelen
    15-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Webshop + website: de ideale combinatie.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een website is iets totaal anders dan een webshop. Vaak staat men hier niet bij stil. Het uitgangspunt verschilt immers in de grond. Om perfect met het internet te werken zijn beiden noodzakelijk. Ze versterken elkaar. Waardoor komt dit?

    Het doel van een site bepaalt de goede werking.

    Met een website is het de bedoeling om de mensen te informeren. Dat kan gaan over technische zaken zoals het gebruik van een apparaat, handleidingen, kalenders, enz. Ook algemene zaken kan men communiceren zoals openingsuren, wegwijzers, verantwoordelijken en hun contactgegevens, enz.

    Even belangrijk aan een website is echter het promotioneel doel. Met een goede site laat men als het ware zien welke voordelen een product of dienst biedt aan de gebruiker. Hier is de sfeer het belangrijkste. En deze sfeer komt tot uiting door de teksten en door de foto's of beelden. Een goede website zorgt voor het gevoel dat je ook iets wilt hebben, meemaken, gebruiken. Of tout court, zorgt er voor dat je vindt dat je ook deel wilt uitmaken van deze wereld. Dat is het wervend aspect van een website.

    Een webshop heeft de bedoeling om te verkopen. Alles staat in dit teken. De producten zijn er logisch geordend. Je kan er artikels reserveren en afrekenen aan de kassa. Technisch moet alles vlot verlopen. Overzichten van bestellingen, facturen, leveringsbons, betaalmogelijkheden, enz. moeten prima geregeld zijn. En vooral, een online shop is gebonden aan een aantal wettelijke regels en verplichte vermeldingen. Maar het belangrijkste is wel dat bij een internetwinkel alles in het teken van de verkoop staat.

    Hoe combineer je best een webshop met je website?

    Je hoeft het niet moeilijker te maken dan nodig. Het is perfect mogelijk om beide op je domeinnaam te laten hosten. Denk er wel aan dat een webshop meer ruimte nodig heeft dan een website. Op een online shop staan meestal veel meer producten met hun foto. En dat neemt nu eenmaal meer plaats in.

    Het ideale is dat de mensen steeds op de homepagina van je website terecht komen. Daar hebben ze alle mogelijkheden om zich te informeren of om direct naar de webwinkel door te klikken. De homepagina is normaal promotioneel perfect in orde. Hier moet de juiste sfeer van je zaak of producten als het ware uit het beeldscherm springen en de bezoekers zien hier de volledige en duidelijke navigatie op je site. Als er banners of promotievakken actief zijn, staan deze hoofdzakelijk op de home. Een ideaal vertrekpunt dus.

    Kies je voor verschillende domeinnamen voor je webshop en website, dan maken we dat er op de homepagina van je website een directe link staat naar je webshop. Verschillende domeinnamen kan handig zijn in bepaalde gevallen. Als je b.v. verschillende doelgroepen wilt aanspreken, b.v. consumenten (= toegang via je website naar je consumentenshop) en professionelen (= directe toegang via de onlinshop-url). Je kunt hier ver in gaan. Maar doe het wel steeds doordacht. Het is b.v. perfect mogelijk om enerzijds de jongeren aan te spreken met een flitsende, drukke, dynamische website annex webshop en daarnaast moderne, prijsbewuste vrouwen van 25 tot 45 jaar met een directe link naar de webshop.

    Website en webshop, zelfs al zijn ze geïntegreerd in elkaar, krijgen een eigen optimalisatie (SEO) op het internet met eigen zoekwoordenlijsten, beschrijvingen, enz. Doordat er op een webshop meer artikels staan met beschrijvingen, vaker wijzigingen zijn, meer beweging is, enz. zal deze iets vlotter worden weergegeven door de zoekmachines. Een website biedt dan weer het voordeel dat er beter promotionele accenten kunnen worden gelegd met uitgebreidere teksten, mooie lay-outs en prachtige sfeerbeelden. Dat is de kers op de taart.

    De tijdelijke tussenoplossing: een semi-verkoopsite.

    Al ligt de klemtoon van een webshop op het verkopen en opbrengst genereren, de investering is meestal een veelvoud van een website. Je moet er ook rekening mee houden dat een online shop niet op zijn eigen draait. Je moet er tijd in steken om deze op te bouwen, artikels, foto's en beschrijvingen te plaatsen, orders te verwerken, nieuwe producten te vermelden en uitverkochte te verwijderen. Net zoals bij een fysische winkel dus. En dat is een beslissing die je goed doordacht neemt.

    Daarom bestaat een tussenoplossing om je bestaande, informatieve website in een eerste fase uit te breiden met een aantal verkooppagina's. Hier kun je dan bepaalde producten in de kijker zetten of bepaalde promoties aankondigen. Heb je ook nog een fysische winkel dan kun je de artikels daar laten afhalen (en betalen). Of anders lever je uit nadat het geld van de bestelling op je rekening staat. Op deze manier kun je beetje bij beetje ervaring opdoen met online verkoop en bereid je een goed deel van je bezoekers reeds voor op een toekomstige online winkel.

    Deze formule is niet ideaal, maar is best werkbaar in een eerste fase. Om ervaring op te doen b.v. of om een en ander op de online markt uit te testen. En als je later de stap waagt en een volwaardige internetshop start, dan nog kunnen deze verkooppagina's van je gewone website blijven bestaan als extra promotiemiddel voor je webshop.

    Besluit: een website + webshop = de ideale combinatie.

    De sterkste resultaten in internetland zet je neer als je brengt wat de mensen verwachten. Van een website verwachten bezoekers informatie en duiding. Van een webshop verwachten ze duidelijk overzicht van de producten, goede beschrijvingen en een helder kostprijs en leveringsvoorwaarden. Deze twee totaal verschillende uitgangspunten combineren in één site is quasi ondoenbaar. Het kan nooit tot een goed huwelijk leiden. Daarom is het aangewezen om ofwel de lay-out en uitbouw van je website mee te bespreken met je webshop, of anders minstens je online shop uit te breiden met een aparte show-homepage en een drie tot vijf commerciële pagina's om de juiste klemtonen te leggen voor diverse categorieën.

    Wil je meer rendement en omzet halen met weinig vast, directe kosten? Dan is een online shop een prima beslissing. Doe het wel doordacht en spreek met mensen die kennis van zaken hebben. Zo vermijd je onnodige verrassingen en "de harde leerschool" achteraf.

    2TREES is gespecialiseerd in doeltreffende internetreclame voor KMO's, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Heb je interesse in een goede website, een professionele webshop, een vlotte, commerciële nieuwsbrief of moderne e-promotie voor je zaak, neem gerust met ons contact op.

    15-07-2009 om 09:16 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:website, webshop, online shop, internetwinkel, internetshop, online verkoop, verschil website en webshop, webverkoop, onlineshop, goede website, SEO, optimalisatie
    08-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De voordelen van een eigen e-nieuwsbrief.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een van de meest succesvolle promotiemiddelen op het internet is ongetwijfeld de e-nieuwsbrief. Soms wordt dit medium misbruikt, maar meestal is dit een uiterst rendabele manier om je zaak uit te breiden. Maar wat zijn nu eigenlijk de voordelen van een eigen e-nieuwsbrief?

    1. E-nieuwsbrieven hebben de laagste kostprijs per contact.
    • De ontwerp en opmaakkosten zijn heel laag. Ontwerpen kunnen online worden gemaakt en goedgekeurd waardoor dit snel en efficiënt gebeurt. Eenmaal een lay-out is ontwikkeld, kosten de volgende uitgaven enkel meer het opmaken van de nieuwe inhoud. Hierdoor is de productiekost van een nieuwsbrief heel goedkoop.
    • E-nieuwsbrieven worden online klaargemaakt. Ze moeten niet worden gedrukt. Er is dus geen papier of drukwerk nodig. Bovendien moet je nooit overschot van een e-nieuwsbrief weggooien.
    • E-nieuwsbrieven worden ook online verstuurd. Je hoeft geen dragers zoals enveloppen, plastiek folie, enz. aan te kopen. Port- en afhandelingskosten om de zending onder enveloppe te steken of te sorteren ken je ook niet.
    • Deze lage kostprijs en de hoge efficiëntie maakt dat de e-nieuwsbrief het enige reclamemiddel is dat ook rendabel kan worden ingezet bij goedkope artikels of producten met een lage winstmarge.
    2. E-nieuwsbrieven zijn het snelste reclamemedium.
    • Doordat de volledige behandeling online gebeurt is er maar heel korte tijd nodig tussen de bestelling van een nieuwsbrief en het verzendklaar hebben ervan. Deze tijd kan nog worden ingekort indien er b.v. vooraf een planning wordt gemaakt over een langere periode.
    • Ook de tijd tussen het versturen van een nieuwsbrief en het ontvangen ervan is heel kort. Via het internet komen je nieuwsberichten overal zeker dezelfde dag nog toe, zelfs aan de andere kant van de wereld. Dit kan heel belangrijk zijn als je wilt reageren op acties van concurrenten, of om last-minute acties te lanceren.
    • Met een e-nieuwsbrief kun je gerichte en gepersonaliseerde mailings versturen. Je kunt je doelgroepen indelen naar b.v. taal, land, gender, interesses, leeftijd of zelfs aankoopprofiel en dan je mailings zo ontwerpen dat deze mensen direct aangesproken worden. Ook hier kan er een standardisatie worden uitgewerkt zodat deze uitsplitsing heel efficiënt gebeurt.
    • Door de lage kostprijs en de snelheid van reageren kun je een e-nieuwsbrief ook gebruiken om vaker korte berichten te sturen. Dit geeft meer het gevoel dat je de mensen "op de hoogte" houdt, eerder dan het gevoel dat je ze stalkt. Vergeet niet dat iedereen graag op de hoogte blijft.
    3. E-nieuwsbrieven zorgen voor herhaalde reclame.
    • E-nieuwsbrieven hebben de eigenschap dat ze door de ontvanger heel eenvoudig kunnen worden doorgestuurd aan vrienden, kennissen of gelijkgestemden. Zo kan je boodschap bij heel wat nieuwe contacten terechtkomen zonder dat je ze zelf kent. Hiervoor is het belangrijk dat iedereen zich gemakkelijk kan abonneren op je nieuwsbrief.
    • Door een goede, uitgekiende opmaak van de e-nieuwsbrieven zorg je dat meer mensen je website bezoeken. Dit is belangrijk om je overige producten of diensten onder de aandacht te brengen. Bovendien stijgt het belang van je site hierdoor bij de zoekmachines, zodat je website sneller en gemakkelijker wordt weergegeven.
    • E-nieuwsbrieven zijn ook heel ecologisch, want ze belasten het milieu niet. Er zijn geen residuën van drukprocessen, materiaal of overschot omdat alles online gebeurt.
    4. E-nieuwsbrieven versterken het imago van je zaak.
    • Door regelmatig een goede nieuwsbrief uit te geven kweekt je zaak expertise in de ogen van de abonnees. Doordat je onderwerpen met kennis van zaken behandelt, maak je dat weinigen twijfelen aan je vakkennis en professionaliteit. Je krijgt zeker een voetje voor ten opzicht van veel concurrenten.
    • Je blijft ook regelmatig onder de aandacht komen van klanten en potentiële klanten. Van zodra ze een artikel of dienst nodig hebben die jij levert, sta je op de eerste rij om geconctacteerd te worden. Dit is zeker het geval als je b.v. maandelijks een nieuwsbrief uitgeeft.
    • Met een goede nieuwsbrief kun je meer doen dan alleen maar een product of dienst voorstellen. Je geeft wat achtergrondinformatie mee, of gebruikstips, of zelfs referenties van andere gebruikers. Dit gebeurt allemaal heel efficiënt en laagdrempelig want je komt met je boodschap direct bij je (toekomstige) klant terecht.
    • Doordat en nieuwsbrief heel snel en eenvoudig wordt doorgestuurd naar nieuwe mensen kan je bestand e-mailadressen snel uitgroeien tot een heel waardevol verkoopsbestand.

    Een e-nieuwsbrief is dus een heel efficiënt en rendabel marketinginstrument in deze moderne maatschappij. Toch zijn er niet alleen maar voordelen als je hiermee begint. Denk er ook aan dat het ook werk kost om regelmatig nieuws te brengen. Je moet de basisinformatie schrijven, duidelijke afbeeldingen zoeken, je adressenbestanden up-to-date houden en vooral strikt je eigen planning nakomen. Maar los van deze zaken biedt een e-nieuwsbrief alleen maar voordelen.

    2TREES is gespecialiseerd in doeltreffende internetreclame voor KMO's, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Heb je interesse in een goede website, een professionele webshop of vlotte commerciële nieuwsbrief of moderne e-promotie voor je zaak, neem gerust met ons contact op.

    08-07-2009 om 16:06 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Tags:e-nieuwsbrief, voordelen nieuwsbrief, internet nieuwsbrief, online nieuwsbrief, goede e-nieuwsbrief, newsletter, professionele e-nieuwsbrief, kmo nieuwsbrief, e-nieuwsbrief uitgeven
    01-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maak je website een succes tijdens de koopjes.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De jaarlijkse zomersolden zijn vandaag gestart. Dit betekent ongetwijfeld een heel drukke maand voor veel winkeliers, middenstanders en ondernemers. Dit is een van de drukste perioden van het jaar omdat heel veel mensen naarMet een paar eenvoudige acties kan je van een website een heel krachtig promotiemiddel maken. En dit kost zeker geen dagen werk. Hoe gebruik je op een slimme manier je website als extra promotie?

    1. Waarom moet je je website extra verzorgen tijdens koopjesperiodes?

    De jaarlijkse solden behoren tot de drukste periodes van het jaar wat surfen betreft. Heel veel mensen zoeken via het internet waar de beste koopjes te doen zijn. Of ze kijken waar de tofste artikels te vinden zijn. Maar ook de openingstijden van de zaken, de merken in promotie, de algemene kortingen, enz. worden tegenwoordig vanuit de luie zetel opgevraagd vooraleer men zich in het koopgewoel stort.

    Daarom is het heel sterk aan te bevelen aan de ondernemers om de website gericht aan te passen en de juiste commerciële zaken dominant te vermelden. Deze boodschappen worden nu immers beter gezien en onthouden dan tijdens de rest van het jaar.

    2. Hoe speel je best in op de koopjesperiode met je website?

    Het is niet de bedoeling om halve dagen achter het computerscherm door te brengen. Je spendeert je tijd beter met klanten bedienen en verkopen. Maar het is wel slim om elke dag (week) een half uurtje tot een uur voordat je open bent, je website bij te werken. Eenmaal je dit gewend bent, kost dat echt niet veel moeite en bovendien is het maar voor een beperkte tijd.

    a) Pas dagelijks (wekelijks) je berichtenvenster of actievenster aan.
    Zo'n venster is speciaal bedoeld om heel snel, zonder programmatie en zonder problemen korte boodschappen te plaatsen op een deel van een websitepagina. Ook foto's zijn mogelijk. Tijdens de solden kun je hier dagelijks (wekelijks) een paar artikels in promotie op plaatsen. Je kunt ze gerust aanpassen aan de situatie in je zaak. Zo kun je snel en eenvoudig de aandacht trekken op producten die minder in trek zijn.

    b) Voeg een E-folderpagina toe aan je website.
    Op een e-folder stel je meerdere artikels in promotie voor. Vergelijk het een beetje met de weekfolder van een supermarkt. Een e-folder gaat langer mee dan de reclames op het berichtenvenster, b.v. een week of 14 dagen. Het voordeel van zo'n extra pagina is dat je aanbod mooi op 1 bladzijde verzameld staat en dat je ze kunt doormailen aan je klantenbestand als reclame. Bovendien wordt de tekst ook geïnventariseerd door de zoekmachines.

    c) Denk vooraf goed na over je promotiepolitiek.
    Vaak staan we er niet bij stil en stellen we gewoon een extra percentage korting in bij het begin van de solden. En plots valt het op dat we eigenlijk korting op korting geven. Dubbel verlies dus. En dat hoeft niet echt. Werk je doorheen het jaar met een klantenkaart, dan kan je vermelden dat de soldenartikels niet tellen voor deze getrouwheidskaart. Idem als je gezinszegels, bonuspunten, enz. geeft op aankopen. Communiceer het wel duidelijk via je website en d.m.v. een pancarte die nabij de kassa staat.

    d) Denk ook eens buiten korting alleen.
    Vanzelfsprekend is het in de soldenperiode vooral om die korting te doen bij de kopers. Daarom moet je gewoon hier op inspelen om voldoende klanten te lokken. Hou er wel rekening mee dat consumenten minimum twee golven van korting verwachten. Namelijk een eerste serie bij de start van de koopjes en een tweede golf halverwege. Zorg dus dat je nog marge genoeg hebt om middenin "Superkortingen" te bieden en de prijzen een tweede maal te verlagen.

    Toch is het niet altijd nodig om alles in korting te steken. Voor duurdere producten (b.v. camera's) kan een koopje ook inhouden dat er een accessoire gratis of aan halve prijs gegeven wordt. B.v. een cameratas of een tweede lens gratis wordt beslist ook geapprecieerd. Speel je op zeker, laat dan de consument kiezen tussen een van beide voor eenzelfde waarde.

    e) Let op met gratis artikels tijdens de soldenperiode.
    Geef je artikels gratis tijdens een bepaalde periode, of bij aankoop van een product, dan maak je best dat je voldoende van deze artikels in voorraad hebt. Zijn ze voortijdig uitgeput, voorzie dan een evenwaardig artikel van gelijke waarde als alternatief. Je kan natuurlijk steeds in de reclame opnemen dat deze actie geldt zolang de voorraad strekt, maar weet dat de wetgever aanneemt dat je voor voldoende voorraad zorgt om aan de verwachte vraag te voldoen.

    En koppel je geen voorwaarden aan een gratis artikel, b.v. tijdens de koopjesperiode een gratis attentie voor elke klant, wees dan niet verontwaardigd als iemand niets koopt maar wel de attentie vraagt. Dit is hun goed recht, dus geef je het best met de glimlach.

    3. Kan je nog een extra push geven aan koopjes via het internet?

    Zeer zeker. Eenmaal je je website hebt aangepast, beschik je meestal over een heel goede basis om je voordeelproducten onder de aandacht te brengen van de kopers. Zo kun je vrij eenvoudig en zonder dat het stukken van mensen kost een paar slimme truc'en toepassen.

    - maak van de e-reclamepagina van je website een nieuwsbriefversie en mail ze bij het begin van de koopjes aan je klantenbestand door;
    - plaats een opvallende banner op je website die je koopjes aanbevelen en die doorlinkt naar je e-reclamepagina;
    - maak een google advertentie over je koopjes en link deze rechtstreeks aan je e-reclamepagina;
    - maak een e-mailbanner (klein reclameblokje dat je in je handtekening voor je e-mails verwerkt) en zorg dat tijdens de solden iedereen die een berichtje van je ontvangt ook je reclame ontvangt. Vergeet niet ook de link op te nemen naar je e-reclamepagina.
    - tenslotte kan je ook in je winkel of zaak een paar pancartes ophangen die vermelden dat de mensen de recentste koopjes kunnen zien via je website. Dit natuurlijk voor wie zorgvuldig en regelmatig deze artikels met een berichtenvenster adverteert.

    Dit zijn een aantal eenvoudige richtlijnen om heel doeltreffend gebruik te maken van het internet voor de solden. Het is eigenlijk vrij simpel. Maak dat de surfers bij jou kunnen lezen waar ze naar op zoek zijn. En in de koopjestijd zijn dit "voordelen en kortingen". Maar doe het voorbereid, uitgekiend en regelmatig zodat het niet te veel extra tijd kost.

    2Trees ontwerpt internetreclame die werkt: websites, E-promotie en webshops. E-nieuwsbrieven, persberichten, klantenacties, Google reclame, Tell-A-Friend acties, enz., heel efficiënt en uiterst rendabel zelfs voor kleinere budgetten. Contacteer ons vrijblijvend.

    01-07-2009 om 12:54 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Tags:solden, koopjes, voordelen online, koopjes zoeken, voordelen zoeken, voordelen op internet, outlet, website solden, website koopjes, soldenacties online, internetkoopjes



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs