Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    23-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe de juiste e-promotiemiddelen kiezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sedert de doorbraak van het internet in de samenleving kan iedereen beter, sneller en goedkoper worden bereikt. Bovendien zijn de resultaten haarfijn meet- en analyseerbaar. De natte droom voor de internetmarketeer. Daarom is het superbelangrijk om weten Hoe de juiste e-promotiemiddelen kiezen. In dit artikel geven we u de trends en cijfers over het internet in België en Europa.

    Hoe de juiste e-promotiemiddelen kiezen.
    Bij de start van het world wide web (en de eerste jaren daarna) was het vrij simpel. Reclame e-mails versturen en banners op websites waren heel doeltreffende promotiemiddelen. Maar naargelang het gebruik zelf van het internet door de mensen veranderde, namen ze in effectiviteit af. Denk maar aan de negatieve reclame bij het "spam"-gevoel van berichten. Wie rekening houdt met de trends in het internetlandschap weet meestal gemakkelijker Hoe de juiste e-promotiemiddelen kiezen.
    • Trend 1: het internet verdringt beetje bij beetje de televisie als reclamemedium. De mensen zoeken steeds vaker en sneller online informatie op. Ook nieuwe media zoals streaming TV, video on demand via het internet, online muziekstores, ... maken dat de computer ook voor ontspanning zijn plaats aan het innemen is.
    • Trend 2: de sociale media verdringen beetje bij beetje de e-mail als communicatiemiddel tussen de mensen. B.v. Facebook schiet in 2010 ruim over de 500 miljoen regelmatige gebruikers, dat is geen toeval. Eerst bereikte men voornamelijk de jongere mensen op deze manier. Nu zijn ook de medioren en senioren serieus aan een inhaalbeweging bezig.
    • Trend 3: Mobiel internet is de sterkste groeier ten koste van de vaste verbinding. Indereen permanent online biedt zijn voordelen en gebruikerscomfort. Denk maar aan de mogelijkheid om online de weg op te zoeken. Dit biedt nieuwe en heel interessante kansen voor reclame- en promotiedoeleinden.
    Wereldwijd (voor mensen die ook buiten Europa zaken doen) zien we dat hoe recenter internet doorbreekt, hoe intensiever dit medium gebruikt wordt. Typerend is b.v. dat het dagelijks internetgebruik in Egypte, Saudi-Arabië en China (alle boven de 50 %) ruim hoger is dan in de westerse wereld. Ten tweede stellen we vast dat hoe minder persoonlijke vrijheid in een land, hoe hoger het intensief internetgebruik. Voorbeeld hiervan de boost van twitterberichten tijdens de repressie in Iran of de communicatie via blogs tijdens de bezetting van de Palestijnse gebieden. Het internet geeft de mensen een beetje persoonlijke vrijheid van denken en zeggen terug in deze landen, wat het gebruik ervan sterk doet toenemen.

    Hoeveel mensen bereikt men in België en Europa via het internet?
    Om doeltreffende promotie-acties te ontwikkelen is het vaak belangrijk om de gezinnen te bereiken. Waar in België 36 % van de bevolking dagelijks het internet gebruikt, zien we anno 2010 dat 73 % van de gezinnen toegang hebben tot het internet. In de laatste 4 jaar steeg dit aantal met meer dan 35 %. Dat is iets boven het Europese gemiddelde. En Hoe de juiste e-promotiemiddelen kiezen in Europa?

    In Europa gebruiken ruim 70 % van de gezinnen het internet (stijging met 43 % tov. 2006). Dit gebeurt vnl. via breedbandverbindinggezinnen
    (61 %) waardoor ook dynamische media zoals streaming video, gesproken boodschappen met audio-files, geanimeerde berichten, enz. bruikbaar worden als reclamemiddel. We stellen eveneens vast dat gezinnen met kinderen heel wat vaker op het internet terug te vinden zijn (89 %) t.o.v. kinderloze gezinnen (67 %). Tenslotte leest en verstuurt ruim 90 % van de mensen regelmatig e-mailberichten. Dit bewijst dat e-nieuwsbrieven nog steeds super efficiënt kunnen gebruikt worden op voorwaarde dat ze professioneel en goed opgemaakt en verstuurd zijn.

    Besluit.
    Het internet is meer dan ooit belangrijk voor de mensen in deze samenleving. KMO's, winkels, ondernemers, zelfstandigen en vrije beroepen kunnen zeker heel doeltreffend gebruik maken van de mogelijkheden en de troeven die online reclame bieden. Maar nu is het meer dan ooit belangrijk om dit professioneel aan te pakken en uit te werken. Zoniet verwatert het effect en het resultaat. Voor meer info over goede, betaalbare online promotie voor uw zaak, neem vrijblijvend contact op met 2TREES.

    23-12-2010 om 08:50 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:internetgebruik in België, internetgebruik europa, juiste reclamemiddelen kiezen, doeltreffende reclame, doeltreffendste reclame, e-marketing, e-promotie, e-reclame,
    15-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prognoses en e-commerce trends in België.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen December is meestal de maand waarop men gegevens verzamelt en doelstellingen voor de toekomst formuleert. Ook de e-commerce ontsnapt hier niet aan. Voor bedrijven en winkels die online verkopen zijn de Prognoses en e-commerce trends in België nuttige informatie. Maar ook wie straks met een webwinkel wil starten kan ze gebruiken voor een goed buisinessplan.

    Verwachtingen voor de e-commerce in België.
    Elk jaar peilt BeCommerce naar de toestand en de verwachtingen van de online handel bij hun leden. Hieruit blijkt dat de Belgische e-commercebedrijven dit jaar gedurende de eindejaarsperiode een omzet verwachten van ongeveer 750 miljoen euro, een stijging van 45 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

    Belgen winkelen ook steeds vaker online. Een belangrijke push hiertoe kwam er door de Maestro kaart aangepast te maken voor online betalingen. Maar ook het gegeven dat ruim 73 procent van de gezinnen op het internet zijn aangesloten (en hoofdzakelijk met een snelle verbinding) en het feit dat ons land met 34 procent tot de intensiefste gebruikers ter wereld behoren, zijn hier niet vreemd aan. Dat zijn heel belangrijke Prognoses en e-commercetrends in België.

    Prognoses en e-commercetrends in België.
    Op dit moment gaan er elke dag een vijftal nieuwe webwinkels online. Op basis van de huidige gegevens mogen we er van uitgaan dat dit minimum zo zal blijven in de nabije toekomst, waarschijnlijk zelfs nog iets stijgen. In de eindejaarperiode verwacht men dat ongeveer 30 % van de online klanten gemiddeld tussen de 50 à 100 euro per aankoop spendeert. Twintig procent koopt zelfs meer dan 150 euro per aankoop. Maar heel belangrijk is dat elke online handelaar verwacht dat zijn online omzet zal stijgen in 2011.

    Op het vlak van betalingen vindt de online consumet online betalingen zonder meer veilig en betrouwbaar. Zeker nu de aangepaste Maestro kaarten uitgerust zijn met het SecureCode veiligheidssysteem en daar bijna 80 % van de Belgische bankkaarten nu zijn aangepast voor online betaalopdrachten. Uit een recente enquête van Belga iVox blijkt dat 72 procent van de Belgen online winkelen minder stresserend vindt, 66 procent vindt het gemakkelijk, 58 procent noemt goedkoper als troef en 55 procent is van oordeel dat het sneller gaat. En dat zijn precies de troeven uit de Prognose en e-commerce trends in België waarop nieuwe online shops ten volle moeten inspelen.

    Besluit.
    België behoort tot de top als het over op het internet aangesloten gezinnen gaat die daarenboven tot de meest intensieve, dagelijkse online gebruikers behoren. Mede door het vertrouwen van de online consumenten in e-commerce en de verwachte omzetstijging van de online handel in de toekomst zal het online zakendoen binnenkort onmisbaar zijn voor de groei en de omzet van een bedrijf in België.

    15-12-2010 om 08:18 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:e-commerce in belgie, verwachtingen e-commerce, e-commerce trends, trends online verkoop, verwachtingen belgie online verkoop, evolutie webshops, troeven webshops, omzet online shops, trends internetverkoop, verwachtingen internetverkoop
    08-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoeveel Belgen surfen op het internet.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Elk jaar rond het jaareinde wordt bekeken Hoeveel Belgen surfen op het internet. Dat is belangrijke informatie voor webwinkels en online verkoop. En rond deze periode start ook de sperperiode voor de solden. In dit artikel leest u meer over het internetgebruik van de Belgen en de nieuwe sperperiode 2010.

    Hoeveel Belgen surfen op het internet.
    Het CIM (Centrum voor Informatie over de Media) onderzocht naar jaarlijkse gewoonte het gebruik van het internet in België. Onderzoek bij meer dan 10.000 mensen tussen juli 2009 en juni 2010 leert dat 62 % van de Belgen gebruikt maakt van het internet. Dat zijn bijna 5.800.000 mensen. Deze internauten zijn vnl. hoger opgeleid of mensen die een verantwoordelijke positie uitoefenen. Van deze doelgroep gebruikt meer dan 90 % regelmatig internet, zowel professioneel als privé.

    Online verkoop heeft nog een groot groeipotentieel in België.
    Recent lazen we in de pers. Voor het eerst sedert het ontstaan van het internet en de opkomst van webwinkels werd er begin december 2010 in Amerika voor meer dan 1 miljard dollar verkocht via het internet op 1 dag. Dat is een stijging van meer dan 16 % t.o.v. het vorig jaar. Om de situatie voor België te kunnen inschatten is het daarom belangrijk om weten Hoeveel Belgen surfen op het internet.

    Alhoewel we in België en Europa nog een heel eind verwijderd zitten van dergelijke online omzet stellen we toch vast dat de internetverkoop in stijgende lijn gaat. Dit komt doordat er steeds meer bedrijven met online verkoop starten (gemiddeld 5 nieuwe webshops per dag in 2010). Bestaande webshops zien de totale omzet én het gemiddeld aankoopbedrag per klant dan weer stijgen, op voorwaarde dat het online verkoopprogramma professioneel en commercieel goed ontworpen is en er intensief mee wordt gewerkt. Op basis hiervan, en rekening houdend met de situatie in België t.o.v. de rest van Europa, kunnen we stellen dat het nu meer dan ooit noodzakelijk is om met online shopping te starten om stijging in omzet in de toekomst veilig te stellen.

    Wat met de nieuwe sperperiode in 2010?
    Medio dit jaar werd de nieuwe wet op solden en koopjes van kracht. Een aantal zaken zijn gewijzigd t.o.v. de vorige situatie (zie ook artikel: Nieuwe wet online bedenktijd, ...). De sperperiode voor de wintersolden loopt dit jaar van 6 december tot 2 januari 2011. In deze periode is het aankondigen van prijsverminderingen voor kleding, schoenen en lederwaren verboden. Ook fluistersolden en privé verkopen zijn niet toegestaan. Kassakorting en koppelverkoopacties zijn wel toegestaan. Deze beperking op prijsreclame geldt enkel nog voor kleding, schoenen en lederwaren. Andere producten vallen niet onder de nieuwe regeling voor de sperperiode. Let wel, ook tijdens de koopjes blijft de wet op de marktpraktijken en consumentenbescherming van toepassing.

    Besluit.
    In België biedt de actuele situatie van de online verkopen nog grote groeivooruitzichten qua online omzet en op het vlak van klantengroei. Meer dan 60 % van de Belgen zijn potentiële klant via het internet. Voor een goede uitbouw van de online verkoop is een professioneel ontworpen webshop noodzakelijk en verder een goed doordacht marketing- en verkoopplan.

    Voor meer info over de mogelijkheden en kostprijs voor online verkoop, neem vrijblijvend contact op met 2TREES.

    08-12-2010 om 09:32 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:sperperiode 2010, online sperperiode, wintersolden 2010, internetgebruik in België, online verkoop België, situatie webverkoop belgie, profiel internetgebruikers, wie gebruikt internet
    01-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bijna iedereen in onze moderne maatschappij is met het internet verbonden. Mensen sturen elkaar berichten per e-mail. Bedrijven sturen informatie rond. Dat veroorzaakte een explosie van berichten in de inbox. De afhandeling hiervan kost steeds meer tijd. Maar het kan ook anders met de volgende Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen.

    Wat veroorzaakt de explosie van e-mailverkeer?
    Er zijn een aantal oorzaken waardoor het e-mailverkeer de voorbije jaren exponentieel is gegroeid. Eerst en vooral beschikt nu bijna iedereen over een of meerdere e-mailadressen. Bedrijven hebben quasi allemaal een website waarop de contactgegevens gemakkelijk te vinden zijn. En dan heb je nog het fenomeen van nieuwsbriefacties, sweepstakes, tell-a-friendacties ... tot junkmail toe. Dat aan de professionele kant van de zaak.

    Maar vergeet ook het menselijke aspect van de zaak niet. E-mails versturen kan voor de mensen een vorm van persoonlijk contact zijn. Ook gemakzucht speelt een rol. Als u informatie met iedereen deelt, kan men verantwoordelijkheid delen of vermijden. Of wat te denken van spamacties, kettingmails, ... tot gerichte e-mail aanvallen in extreme gevallen. Kortom, het e-mailverkeer kost steeds meer tijd en geld aan de mensen en bedrijven. Tijd om een aantal Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen.

    Wat kan men doen om de instroom aan e-mailberichten te beperken?
    Er zijn een aantal Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen. Ze houden echter steeds verband met een mentaliteitswijziging en een andere houding bij de mensen zelf. Eenmaal men het gewoon is, zal het werkcomfort en de efficiëncy stukken beter worden.
    • Kijk maar een paar keer per dag uw e-mails na. Vaak start het e-mailprogramma op samen met de computer. Men is dan geneigd om alle ongelezen berichten te openen. Het resultaat is dat men in de maalstroom van e-mails terecht komt en de voorziene werkplanning uit het oog verliest. Check daarom 1x in de voormiddag en 1x in de namiddag de mails, liefst op een vast uur. Laat het mailprogramma niet automatisch opstarten en schakel de verwittigingen van inkomende mails uit.
    • Gebruik e-mails enkel voor korte, dringende of snelle berichten. Daarvoor waren ze eigenlijk oorspronkelijk bedoeld. Een mail hoeft niet langer te zijn dan maximaal 3 paragrafen. Om iets mee te delen of een informatie op te vragen kunt u de telefoon nemen, even tot bij uw collega lopen of in de koffiekamer een paar dingen navragen. Voor langere boodschappen gebruikt u een rapport of een brief met bijlagen. Zo zal alles ook veel duidelijker zijn.
    • Vermijd social talk via e-mail. Daarvoor heb je sociale netwerksites zoals Facebook, terug de koffiekamer of het café. Ook reacties op reacties per e-mail zijn uit den boze. Als gans de wereld begint te reageren krijg je snel een lawine aan nutteloze mails.
    • Denk steeds na tot wie u zich richt met een mailtje. Vermijd in elk geval om iedereen die u kent in c.c. te zetten. Eerst en vooral hoe meer mensen een bericht krijgen, hoe meer kans op reacties. Maar ook hoe meer mensen, hoe meer meningen. Door enkel degenenodig is, werkt u snel en vakkundig. per e-mail aan te spreken die
    • Organiseer uw e-mailverkeer op een efficiënte manier. Gebruik verschillende e-mailadressen voor uw professionele berichten en uw privé berichten. Gratis abonnementen en inschrijven op nieuwsbrieven doet u best met een gratis @gmail.com, @hotmail.com of @yahoo.com adres. Als het volume aan e-mails te groot wordt, schrapt u gewoon de account. En stel een goed archiveringssysteem in voor inkomende e-mails. Bij de meeste mailprogramma's kunt u dit automatisch instellen.
    Besluit.
    Wildgroei wurgt steeds het goed gebruik van nuttige functies of systemen. Daarom is het noodzakelijk om de afhandeling van het e-mailverkeer te organiseren. Met bovenstaande Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen lukt dit heel wel. Uw organisatie en uw medewerkers kunnen er enkel baat bij hebben.

    01-12-2010 om 08:41 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:efficient e-mailverkeer, e-mails organiseren, spamberichten vermijden, e-mails afhandelen, e-mails behandelen, e-mails verwerken, e-mails beheersen, e-mailprogramma instellen, archiveren e-mails



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs