2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
28-06-2012
Tips om uw internetverbinding te verbeteren.
Voor het succes van een website en webshop is de internetverbinding
van groot belang. Hoe sneller en vlotter een online bezoeker surft, hoe
groter zijn comfort. Zeker nu steeds meer mensen draadloos het internet
op gaan, is het goed om hier aandacht aan te schenken. Wat kan een
internetter doen om de snelheid van zijn draadloos internet te verhogen?
Hier volgen 5 tips voor sneller internet.
Waarom is een snelle internetverbinding belangrijk?
Zoals in de inleiding staat, verhoogt een snelle en vlotte internetverbinding het
surfcomfort
van de online bezoeker. Precies dat bepaalt in heel grote mate of
iemand zich ergert achter zijn computer of niet. En ergernis (of
frustratie) is nooit een recept voor succes op het internet.
Daarom neemt u best
een vakbekwame webpartner als het over het ontwerpen van een goede website of webshop gaat. Technisch kan er nl. heel wat gebeuren om de snelheid van navigeren
op een site, of de vlotheid waarmee de informatie gevonden wordt,
optimaal te krijgen. Een goede webdesigner zal er zeker in slagen om,
naast dit technische, nog een mooie site af te leveren ook. Dubbele
winst, dus.
Maar ook aan de andere kant van het internet, kan er een en ander
gebeuren. De gegevens van een website of webshop komen immers toe bij uw
online klant via een
kabeltje of draadloos via Wifi. En laat nu
net dit laatste door steeds meer mensen gebruikt worden. Want wifi
(draadloos internet) is heel gemakkelijk en comfortabel. Totdat het
surfen zelf begint te haperen en te vertragen. Gelukkig zijn er een
aantal zaken die u kunt doen als u vaststelt dat het draadloos surfen
traag verloopt.
Vijf tips om uw Wifi verbinding te verbeteren.
Hoezee, overal in huis het internet op, zonder kabels, zonder moeite,
zonder gedoe! Het probleem met Wifi (draadloos internet) is dat iedereen
zowat
dezelfde frequentie gebruikt. En zeker als er kort bijeen
een aantal mensen op hetzelfde moment het internet gebruiken, kan dit
voor ergernis en vertraging zorgen. Met de volgende 5 tips kunt u snel,
eenvoudig en goedkoop de kwaliteit van uw draadloze internetverbinding
gevoelig verbeteren.
Zet uw draadloze router centraal in uw huis. Vaak wordt
een router geplaatst nabij de modem. Dat is makkelijk om apparaten op
aan te schakelen en meestal staat hij uit het zicht. Alleen vaak is dit
een meterkast aan een muur of bij de voordeur. Dat is niet ideaal omdat u
zo grosso modo 40 tot 50 % verliest aan de buitenkant van de muur.
Daardoor kunt u in bepaalde kamers van uw huis een slechte draadloze
internetverbinding krijgen. Beter is dus om uw router centraal in uw
huis te plaatsen zodat alle kamers ongeveer even ver ervan verwijderd
zijn.
Plaats uw router zo hoog mogelijk. Hoe hoger uw draadloze
router staat, hoe gemakkelijker uw PC, smartphone of tablet het signaal
kan oppikken. Vaak stopt men de router weg achter boeken, achter een
zetel, of zelfs in de televisiekast tussen kabels en bakjes. Heeft u
problemen met de signaalsterkte van uw draadloos internet, zet dan eens
uw router zo hoog mogelijk.
Verander het kanaal van uw draadloze router. De meeste
routers worden standaard ingesteld op hetzelfde kanaal. Als nu toevallig
meerdere mensen in uw omgeving via het standaardkanaal surfen zal dit
de snelheid naar beneden halen. Dit kan zelfs tot storingen leiden. Het
is echter vrij gemakkelijk om een ander kanaal te kiezen waar uw router
gebruik kan van maken. In de handleiding die bij uw draadloze router
geleverd wordt, vindt u beslist snel hoe u dit moet doen. En dan surft u
meestal alleen op deze frequentie.
Met een repeater surft u ook op de 1e en 2e verdieping. Vaak
zijn de moderne huizen goed geïsoleerd: buitenmuren, ramen, maar ook
plafonds. Dan kan het gebeuren dat het Wifi signaal vrolijk op te pikken
valt op het gelijkvloers, maar dat u geen signaal meer detecteert op de
eerste of tweede verdieping. Een repeater brengt hier soelaas. Een
repeater is een apparaatje dat geplaatst wordt op de plek waar het
signaal nog net toereikend is. En precies dit toestelletje geeft een
soort "zwiep" aan het signaal waardoor het plots wel kan worden opgepikt
op de bovenliggende verdieping(en). Repeaters zijn niet duur (vanaf een
40 euro) en gemakkelijk te installeren. Spreek er eens over met uw
hardware leverancier.
Vermijd de blackspots in uw huis. In elke woning,
appartement of zaak is niet elke plaats even goed om draadloos internet
op te pikken. En vaak kan het op een meter aankomen. Dus, indien u een
probleem heeft met uw draadloze internetverbinding aan de tafel, zetel
of bed, kijk dan eens op een andere plek in de kamer. Vaak geeft dit
plots wel een heel goed signaal. Nog een onverwachte tip is om
(terras-)deuren en ramen te sluiten. In de meeste woningen zit
tegenwoordig superisolerend glas. Dat houdt ook heel goed radiosignalen
tegen. Maar als uw ramen, én deze van uw buren, openstaan is er veel
meer kans dat de wifi signalen uit uw buurt uw ontvangst storen. En dit
is snel te verhelpen door uw deuren en ramen te sluiten.
En soms komt het ook voor dat niets helpt. Dan is er nog steeds de goede, oude kabelverbinding.
Netwerkkabels halen immers hoge snelheden en hebben geen last van de
omgeving. Plug een kabel in de modem en verbind deze met de
internettoegang op uw pc en het surfen verloopt plots rimpelloos. Nog
een tip: zet een dLAN systeem op. Hierbij schakelt u uw modem /
router aan op een stopcontact en een ander toestel verbindt het
stopcontact nabij uw computer met uw internetpoort. Met de huidige
toestellen haalt u hoge snelheden en ze zijn eenvoudig om te monteren.
Besluit.
Draadloos internet zorgt voor gebruiksgemak en comfort bij het surfen op
het internet. Indien veel mensen gebruik maken van hetzelfde kanaal of
indien uw wifi router slecht geplaatst is, kan snel ergernis en
frustratie opduiken. Met bovenstaande eenvoudige en goedkope tips kan de
kwaliteit en de snelheid van uw draadloze internetverbinding gevoelig
worden verbeterd.
Van Google Adwords wordt algemeen aangenomen dat het een van de
effectiefste middelen is om via het internet reclame te maken voor
producten, diensten of bedrijven. Wat maakt een Google campagne een
succes? Hoe begint u aan een Google Adwords reclame? En wat doet beslist
best niet? In dit artikel leert u hoe een goede online reclamecampagne
op te maken.
Waarom is Google Adwords zo succesvol?
Google Adwords reclame kan eigenlijk niet anders dan bijzonder succesvol
zijn. De mensen gebruiken het internet (google) om informatie op te
zoeken op het moment dat zij er behoefte aan hebben. En Google speelt
hierop in door de advertenties zelf maar te vertonen bij mensen waarvan
de
zoekwoorden overeenkomen met wat zij zoeken. Bovendien betaalt
u aan Google enkel voor de bezoekers die via de Google ads op uw site
geleid worden. Werkelijk heel doeltreffend dus.
Dat is zo. Op voorwaarde dat uw advertentie professioneel en met kennis
van zaken is opgemaakt. Niet alleen de advertentieteksten zelf, maar ook
zoekwoordenlijsten, profiel van uw klanten, bestemmings-URL, enz. Want
de "technische" instellingen van een Google Adwords campagne bepalen in
grote mate de
kwaliteit van uw bezoekers én staan in voor een
lage kostprijs per klik (per bezoeker). En hier kan het soms haperen.
Een Google Adwords professional is immers afhankelijk van de briefing
door zijn klant. Als deze briefing niet doordacht, correct en
realistisch is opgemaakt, wordt het moeilijk om een doeltreffende Google
reclamecampagne te ontwerpen.
Hoe een goede Google Adwords campagne opmaken?
Voor alle duidelijkheid, hier hebben we het over de voorbereiding die
een Google adverteerder vooraf moet maken om tot een doeltreffende
Google Adwords campagne te komen. Dit vormt gelijk hoe de basis van de
succesvolle Google Ads en kan enkel door de adverteerder zelf gebeuren.
Deze voorbereiding leidt dus tot een goede briefing voor de Google
Adwords professional.
Ons bedrijf,
2TREES, is erkend als Google Engage partner
voor Google Adwords. Voor elke nieuwe Google ads bespreken wij met onze
klant een aantal kernzaken die van belang zijn voor de opmaak van
trefzekere internet reclamecampagnes:
Wat wilt u online adverteren? Dit lijkt heel evident, maar is het niet. Voor een succesvolle Google reclamecampagne werkt u best met zo concreet mogelijke
doelstellingen. Dit betekent dat een campagne voor een product of
dienst beter resultaat zal opleveren dan meer algemene campagnes.
Probeer als online adverteerder dus naar de essentie van uw reclame te
gaan bij het beantwoorden van de vraag wat u nu precies wenst te
adverteren.
Wat wilt u bereiken met uw Google Adwords? Dit is belangrijk om de juiste advertentieteksten
te kunnen opmaken. In de online advertenties zullen we precies dat
beloven wat de mensen zullen krijgen. Ter zelfde tijd vragen we uw
(toekomstige) klanten om datgene te doen wat u (adverteerder) wilt
bereiken met uw reclame. Klikt een beetje moeilijk? Wel het is ook niet
gemakkelijk in de praktijk, maar wel heel noodzakelijk om succes te
hebben.
Wie zijn uw toekomstige klanten? Zijn ze mannelijk of vrouwelijk? Oud of jong? Leven ze in uw buurt of verderaf? Probeer een zo accuraat beeld te schetsen van wie uw klant
moet zijn. Dat haalt u natuurlijk uit uw businessplan, maar het is toch
altijd goed om even uw klantenbestand te overlopen om te kijken of uw
klanten aan dit profiel beantwoorden. Soms staat u voor een verrassing.
Hoeveel budget stelt u beschikbaar? Google reclame is heel doeltreffend. Toch stelt u best vooraf een budget
op en laat dit door de Google professional in het oog houden. Uw
internet reclame moet immers rendabel blijven. Weet dat hoe groter uw
advertentiegebied, hoe meer mensen u kan bereiken en hoe duurder een
campagne zal zijn. Daarom is het zaak om zoveel mogelijk nuttige kliks
(bezoekers) te krijgen zodat direct zaken kan doen.
Wie zijn uw belangrijkste concurrenten? Ook dat is een heel belangrijk gegeven voor 2TREES
bij de opmaak van een Google Adwords campagne. Uw concurrenten, en het
feit of zij ook via Google adverteren, kan een impact hebben op de
kostprijs per bezoeker. Bovendien is het altijd goed om vooraf te kijken
waarvoor zij online reclame maken en dan te zorgen dat uw eigen Google
ads zich positief onderscheiden van de teksten van uw concurrenten.
Nog een raad voor wie in het buitenland wil adverteren met Google. Vaak
wordt de fout gemaakt om gewoon een land te kiezen voor buitenlandse
expansie. Vergeet niet dat België (Vlaanderen) relatief piepklein is in
vergelijking met b.v. Duitsland, Frankrijk, ... In ons land merken we
snel verschillen tussen de provincies. Dat is in het buitenland nog
sterker. Daarom is het steeds aan te bevelen om eerst een (kleine)
buitenlandse regio te nemen om te starten met een buitenlandse Google
Adwords. Daarmee kunt u dan ervaring opdoen om uw Google campagnes te
evalueren en bij te sturen. Later kan deze gerust worden uitgebreid,
maar steeds beetje bij beetje. Zo zorgt u er ook voor dat u buitenlandse
leveringen en na-verkoop service kwaliteitsvol blijft en houdt u een en
ander betaalbaar.
Besluit.
Google Adwords is een van de doeltreffendste online reclamemiddelen op
voorwaarde dat uw briefing voor de Google professional accuraat,
realistisch en correct is opgemaakt. U beslist zelf wat u wilt
adverteren, aan wie en hoeveel u wenst te besteden. Verstandige
adverteerders laten hun Google Adwords campagnes ontwerpen door een
Adwords professional.
Voor meer info of voor een concrete prijsofferte, neem nu contact op met 2TREES.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:google adwords, tips google adwords, google ads, ad words google, add words, google marketing, addwords, googleadwords, google adds, googleleads, google adverteren, Google Engage, google reclame, google advertenties, zoekwoorden kopen
12-06-2012
6 succes-tips voor een perfecte online shop.
Er zijn evenveel online shops als er handelszaken zijn. Elke webshop
heeft meestal zijn eigen sfeer en uitzicht. Evenzeer is het waar dat
niet elke internetwinkel even goed draait. Toch zijn er een aantal
essentiële zaken die op elke succesvolle webshop aanwezig zijn. Hier
volgen de zes succestips voor een perfecte online shop.
Wat kenmerkt een goede online shop.
De meeste handelaars zullen spontaan een lijstje voorwaarden opgeven:
goed gevonden worden, gemakkelijk in gebruik, vlot navigeren, ... Dat is
zo, maar consumenten zullen u iets anders vertellen. De mensen kopen
nl. vlotter op online shops die er
aantrekkelijk uitzien, duidelijk de informatie over de producten weergeven en die verleiden tot kopen.
Voilà. Dat is dus iets anders, maar wel belangrijker dan de
(technische) criteria die vaak door webbouwers en handelaars worden
gehanteerd. Uiteindelijk is het de consument die scherprechter is in het
oordeel over goede webshops. Want het zijn de mensen zelf die online
aankopen. Dus hebben zij altijd gelijk.
Een professionele webbouwer houdt hiermee dus rekening en kan perfect de
technische specificaties verzoenen met de wensen van de eindklant. Dat
is een (weinig genoemde) reden om de ontwikkeling van uw online shop toe
te vertrouwen aan een goede online partner die over ervaring met online
verkoop beschikt.
6 succestips voor een perfecte webshop.
De kern van het succes van een online shop vormen de productpagina's
zelf. Het doel van een webshop is immers steeds verkopen. En precies op
deze productpagina's staat de informatie die een online klant nodig
heeft om tot aankoop over te gaan. De productpagina's van uw webshop
zorgen er m.a.w. voor dat de klant een product of dienst online bestelt.
Reden genoeg dus om met de volgende 6 tips voor een succesvolle
productpagina rekening te houden.
Zorg voor super verzorgde afbeeldingen van uw producten of diensten. Net
zoals in een werkelijke winkel willen de mensen ook online de artikels
zo goed mogelijk zien en kunnen keuren vooraleer over te gaan tot
aankoop. Om een product perfect te tonen worden afbeeldingen gebruikt.
Zorg er dus voor dat de foto's van een artikel kwaliteitsvol zijn en dat
het product uit meerdere hoeken getoond wordt. Zet het artikel vrij
tegen een neutrale achtergrond (gedetoureerd) en zorg dat er geen
kleurverschillen of grootte verschillen zijn.
Geef alle mogelijke informatie direct bij het product weer. Alle
informatie is natuurlijk veel, maar wel noodzakelijk indien u succes
wilt hebben. U staat immers niet bij uw online klant om uitleg te geven
of om te overtuigen. Daarom is het noodzakelijk om de productinformatie
goed te structureren. Scheid commerciële info van de technische
specificaties. Zorg ook dat de belangrijkste informatie voor een klant
op een webpagina past zonder scrollen. En maak dat uw klant gemakkelijk
andere informatie kan opvragen.
Vermeld duidelijk de voorraad en de bestelmodaliteiten bij elk product. Door
de voorraad mee te geven, verzekert u de klant dat het product snel zal
geleverd worden bij bestelling. En met de bestelmodaliteiten ziet uw
online klant hoe en wanneer hij / zij het product kan verwachten. Dat
vermijdt zeker onnodige frustratie. Want als deze info ontbreekt, zal
een online koper gegarandeerd de volgende dag zijn bestelling
verwachten.
Verleid uw klant door relevante extra's te vermelden bij een product. Door
extra informatie bij een product op te geven, nodigt u uw online klant
uit om andere, relevante producten die verband houden met zijn aankoop,
bij te kopen. Enerzijds is dit een goede dienst naar uw klant toe die
deze info echt wel apprecieert. Anderzijds verhoogt u zo natuurlijk uw
omzet en de verkoopsrotatie van uw producten. Zo kunt u voor elk artikel
b.v. gerelateerde (bijhorende) producten opgeven of meegeven dat
"klanten die dit artikel aankochten ook interesse hebben voor..."
Zet bij elk artikel een duidelijk "Koop"-knop. Maak het uw
klant super eenvoudig om de producten van zijn keuze aan te kopen. Zorg
dat hij op het moment dat hij goesting heeft, met 1 beweging uw product
in een winkelmandje kan steken. Ideaal hiervoor is een opvallende knop
in een specifieke, eigen kleur en grootte. En plaats deze dominant bij
elk artikel op uw webshop.
Zorg voor gadgets die uw klanten leuk vinden en die commercieel iets opleveren. Klanten
worden graag verleid, ook online. En ze geven ook graag hun mening of
vertellen hun vrienden over recente aankopen. Ideaal hiervoor zijn de
sociale tools van een webshop. Verlanglijstjes zorgen voor extra mensen
op uw webshop en voor uw klant die vaak terugkeert. En met een
tell-a-friend knop, facebook - twitter- google+ knop worden uw producten
onder de aandacht van nieuwe klanten gebracht. En een goede rating van
een artikel kan zeker ook mensen over de streep trekken.
Besluit.
Onlne klanten kopen graag op online shops die er aantrekkelijk uitzien,
duidelijke en volledige informatie bevatten en die verleiden om aan te
kopen. Bovenstaande 6 tips zijn essentieel voor het succes van elke
goede webshop. Voor informatie over de mogelijkheden of een offerte voor
een goede webshop, neem vrijblijvend contact op met 2TREES.
Sedert een aantal jaren merken we een structurele groei van de
verkoop via het internet. Uit de laatste cijfers blijkt dat e-commerce
een volwaardige handelsvorm is geworden. Wat is de actuele positie? Wie
koopt en hoeveel wordt er gemiddeld online aangekocht? Hier volgen de
recentste statistieken over e-commerce in België.
Wie is online koper in België?
Uit de recentste cijfers van Comeo (peiling bij meer dan 1.000 Belgen)
blijkt dat de gemiddelde online koper jong is, Nederlandstalig en een
hoger inkomen heeft. Mannen (55 %) kopen vaker online dan vrouwen (50
%). Maar deze cijfers groeien naar elkaar toe. Zowel het aandeel online
aankopen van lagere inkomens als van vrouwen gaan in stijgende lijn. Ook
60-plussers vinden tegenwoordig steeds vaker de weg naar een online
shop. Het aantal nieuwe 60+ klanten steeg met 3 % t.o.v. vorig jaar.
Op dit moment koopt 46 % van de Belgen online producten, goederen of
diensten aan. Meer dan 95 % geeft aan hierover heel tevreden te zijn. En
bijna 90 % van de ondervraagden zegt dat ze dit in de toekomst zeker
zullen blijven doen.
Wat koopt de Belg online aan?
Meest verkocht via het internet is België is digitale muziek, voeding en
films. Dat zijn zaken die de online consument dus perfect kent en waar
er weinig risico (maten, kleuren, grootte, ...) aan vast zit. De
grootste bedragen gaan online dan weer naar hotels, mode, tickets van
optredens, boeken en abonnementen.
Opmerkelijk is ook dat de vervangingsaankopen met 35 % nu even groot
zijn als de eerste aankopen. Waar men voorheen via een online shop
voornamelijk extra nieuwe producten aankocht, gebruikt men het internet
nu even vaak om een bestaand artikel te vervangen. De
vervangingsaankopen zijn hierdoor in een jaar met 4 % gestegen, terwijl
het aandeel aan eerste aankopen status quo gebleven is.
Hoeveel koopt de Belg online aan?
De Belg koopt gemiddeld 163 euro per maand online aan. Vorig jaar was
dit nog 133 euro, een stijging van liefst 25 % in 1 jaar tijd. De helft
van de mensen koopt elke drie tot zes maand online producten aan.
Ongeveer 18 % doet dit elke maand.
Waarom koopt men online?
De voornaamste reden om online goederen of diensten te bestellen is
tijdwinst. Dat is dan ook het grootste argument. Men hoeft niet in een
rij te gaan staan om af te rekenen en men is niet gebonden aan
openingsuren. Opmerkelijk is wel dat steeds meer mensen hun online
aankopen daarna gewoon gaan ophalen in een gewone winkel of in een
afhaalpunt. Steeds minder mensen laten hun online aankopen thuis
bezorgen of op het bedrijf afgeven. Dat geldt natuurlijk niet voor
verdere afstanden of voor buitenlandse leveringen.
Wat zijn de grootste hinderpalen voor de e-commerce?
Het grootste bezwaar om niet online te kopen blijft de handicap dat
men de producten vooraf niet kan zien, ruiken, voelen, keuren, ... Een
goede webshop komt hier vaak aan tegemoet door de juiste informatie en
meettools op te nemen. Maar toch blijft dit gevoelsmatig de grootste
hinderpaal.
Verder is ook twijfel over de veiligheid van de online betalingen
een grote rem alsook de weigerachtigheid om de eigen persoonsgegevens
op te geven bij een online bestelling. In de praktijk blijkt het daarom
belangrijk te zijn dat betalingen via een veilig betaalplatform
verlopen. Hiervoor is b.v. Visa en PayPal betalingen of de gekende
betaalknoppen van de banken een pluspunt. En niet onbelangrijk, ook een
keurmerk zoals b.v. het Unizo e-commercelabel, E-commercelabel, Q-shops,
e.d.m. zorgen voor een verhoging van de betrouwbaarheid van een online
shop.
Besluit.
De e-commerce in België is nu duidelijk volwassen geworden. Het is een
volwaardig verkoopkanaal, naast een fysische winkel, verkoop op markten
of verkoop aan huis. Belangrijk om weten is ook dat e-commerce in België
nog een groot potentieel heeft. Op dit moment kochten slechts 50 % van
de Belgen online producten aan. In de toekomst kan de online omzet
daardoor nog gevoelig stijgen.