Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    28-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips om uw internetverbinding te verbeteren.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor het succes van een website en webshop is de internetverbinding van groot belang. Hoe sneller en vlotter een online bezoeker surft, hoe groter zijn comfort. Zeker nu steeds meer mensen draadloos het internet op gaan, is het goed om hier aandacht aan te schenken. Wat kan een internetter doen om de snelheid van zijn draadloos internet te verhogen? Hier volgen 5 tips voor sneller internet.

    Waarom is een snelle internetverbinding belangrijk?


    Zoals in de inleiding staat, verhoogt een snelle en vlotte internetverbinding het
    surfcomfort van de online bezoeker. Precies dat bepaalt in heel grote mate of iemand zich ergert achter zijn computer of niet. En ergernis (of frustratie) is nooit een recept voor succes op het internet.

    Daarom neemt u best
    een vakbekwame webpartner als het over het ontwerpen van een goede website of webshop gaat. Technisch kan er nl. heel wat gebeuren om de snelheid van navigeren op een site, of de vlotheid waarmee de informatie gevonden wordt, optimaal te krijgen. Een goede webdesigner zal er zeker in slagen om, naast dit technische, nog een mooie site af te leveren ook. Dubbele winst, dus.

    Maar ook aan de andere kant van het internet, kan er een en ander gebeuren. De gegevens van een website of webshop komen immers toe bij uw online klant via een
    kabeltje of draadloos via Wifi. En laat nu net dit laatste door steeds meer mensen gebruikt worden. Want wifi (draadloos internet) is heel gemakkelijk en comfortabel. Totdat het surfen zelf begint te haperen en te vertragen. Gelukkig zijn er een aantal zaken die u kunt doen als u vaststelt dat het draadloos surfen traag verloopt.

    Vijf tips om uw Wifi verbinding te verbeteren.


    Hoezee, overal in huis het internet op, zonder kabels, zonder moeite, zonder gedoe! Het probleem met Wifi (draadloos internet) is dat iedereen zowat
    dezelfde frequentie gebruikt. En zeker als er kort bijeen een aantal mensen op hetzelfde moment het internet gebruiken, kan dit voor ergernis en vertraging zorgen. Met de volgende 5 tips kunt u snel, eenvoudig en goedkoop de kwaliteit van uw draadloze internetverbinding gevoelig verbeteren.
    • Zet uw draadloze router centraal in uw huis.
      Vaak wordt een router geplaatst nabij de modem. Dat is makkelijk om apparaten op aan te schakelen en meestal staat hij uit het zicht. Alleen vaak is dit een meterkast aan een muur of bij de voordeur. Dat is niet ideaal omdat u zo grosso modo 40 tot 50 % verliest aan de buitenkant van de muur. Daardoor kunt u in bepaalde kamers van uw huis een slechte draadloze internetverbinding krijgen. Beter is dus om uw router centraal in uw huis te plaatsen zodat alle kamers ongeveer even ver ervan verwijderd zijn.
    • Plaats uw router zo hoog mogelijk.
      Hoe hoger uw draadloze router staat, hoe gemakkelijker uw PC, smartphone of tablet het signaal kan oppikken. Vaak stopt men de router weg achter boeken, achter een zetel, of zelfs in de televisiekast tussen kabels en bakjes. Heeft u problemen met de signaalsterkte van uw draadloos internet, zet dan eens uw router zo hoog mogelijk.
    • Verander het kanaal van uw draadloze router.
      De meeste routers worden standaard ingesteld op hetzelfde kanaal. Als nu toevallig meerdere mensen in uw omgeving via het standaardkanaal surfen zal dit de snelheid naar beneden halen. Dit kan zelfs tot storingen leiden. Het is echter vrij gemakkelijk om een ander kanaal te kiezen waar uw router gebruik kan van maken. In de handleiding die bij uw draadloze router geleverd wordt, vindt u beslist snel hoe u dit moet doen. En dan surft u meestal alleen op deze frequentie.
    • Met een repeater surft u ook op de 1e en 2e verdieping.
      Vaak zijn de moderne huizen goed geïsoleerd: buitenmuren, ramen, maar ook plafonds. Dan kan het gebeuren dat het Wifi signaal vrolijk op te pikken valt op het gelijkvloers, maar dat u geen signaal meer detecteert op de eerste of tweede verdieping. Een repeater brengt hier soelaas. Een repeater is een apparaatje dat geplaatst wordt op de plek waar het signaal nog net toereikend is. En precies dit toestelletje geeft een soort "zwiep" aan het signaal waardoor het plots wel kan worden opgepikt op de bovenliggende verdieping(en). Repeaters zijn niet duur (vanaf een € 40 euro) en gemakkelijk te installeren. Spreek er eens over met uw hardware leverancier.
    • Vermijd de blackspots in uw huis.
      In elke woning, appartement of zaak is niet elke plaats even goed om draadloos internet op te pikken. En vaak kan het op een meter aankomen. Dus, indien u een probleem heeft met uw draadloze internetverbinding aan de tafel, zetel of bed, kijk dan eens op een andere plek in de kamer. Vaak geeft dit plots wel een heel goed signaal.
      Nog een onverwachte tip is om (terras-)deuren en ramen te sluiten. In de meeste woningen zit tegenwoordig superisolerend glas. Dat houdt ook heel goed radiosignalen tegen. Maar als uw ramen, én deze van uw buren, openstaan is er veel meer kans dat de wifi signalen uit uw buurt uw ontvangst storen. En dit is snel te verhelpen door uw deuren en ramen te sluiten.
    En soms komt het ook voor dat niets helpt. Dan is er nog steeds de goede, oude kabelverbinding. Netwerkkabels halen immers hoge snelheden en hebben geen last van de omgeving. Plug een kabel in de modem en verbind deze met de internettoegang op uw pc en het surfen verloopt plots rimpelloos.  Nog een tip: zet een dLAN systeem op. Hierbij schakelt u uw modem / router aan op een stopcontact en een ander toestel verbindt het stopcontact nabij uw computer met uw internetpoort. Met de huidige toestellen haalt u hoge snelheden en ze zijn eenvoudig om te monteren.

    Besluit.

    Draadloos internet zorgt voor gebruiksgemak en comfort bij het surfen op het internet. Indien veel mensen gebruik maken van hetzelfde kanaal of indien uw wifi router slecht geplaatst is, kan snel ergernis en frustratie opduiken. Met bovenstaande eenvoudige en goedkope tips kan de kwaliteit en de snelheid van uw draadloze internetverbinding gevoelig worden verbeterd.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    28-06-2012 om 10:44 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:wifi, draadloos internet, draadloze internetverbinding, draadloze router, dLAN, wifi repeater, wifi antenne, wifi extender, wifi verbinding, wifi installatie, problemen met wifi oplossen
    21-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe een goede Google Adwords opmaken?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Van Google Adwords wordt algemeen aangenomen dat het een van de effectiefste middelen is om via het internet reclame te maken voor producten, diensten of bedrijven. Wat maakt een Google campagne een succes? Hoe begint u aan een Google Adwords reclame? En wat doet beslist best niet? In dit artikel leert u hoe een goede online reclamecampagne op te maken.

    Waarom is Google Adwords zo succesvol?


    Google Adwords reclame kan eigenlijk niet anders dan bijzonder succesvol zijn. De mensen gebruiken het internet (google) om informatie op te zoeken op het moment dat zij er behoefte aan hebben. En Google speelt hierop in door de advertenties zelf maar te vertonen bij mensen waarvan de
    zoekwoorden overeenkomen met wat zij zoeken. Bovendien betaalt u aan Google enkel voor de bezoekers die via de Google ads op uw site geleid worden. Werkelijk heel doeltreffend dus.

    Dat is zo. Op voorwaarde dat uw advertentie professioneel en met kennis van zaken is opgemaakt. Niet alleen de advertentieteksten zelf, maar ook zoekwoordenlijsten, profiel van uw klanten, bestemmings-URL, enz. Want de "technische" instellingen van een Google Adwords campagne bepalen in grote mate de
    kwaliteit van uw bezoekers én staan in voor een lage kostprijs per klik (per bezoeker). En hier kan het soms haperen. Een Google Adwords professional is immers afhankelijk van de briefing door zijn klant. Als deze briefing niet doordacht, correct en realistisch is opgemaakt, wordt het moeilijk om een doeltreffende Google reclamecampagne te ontwerpen.

    Hoe een goede Google Adwords campagne opmaken?


    Voor alle duidelijkheid, hier hebben we het over de voorbereiding die een Google adverteerder vooraf moet maken om tot een doeltreffende Google Adwords campagne te komen. Dit vormt gelijk hoe de basis van de succesvolle Google Ads en kan enkel door de adverteerder zelf gebeuren. Deze voorbereiding leidt dus tot een goede briefing voor de Google Adwords professional.


    Ons bedrijf,
    2TREES, is erkend als Google Engage partner voor Google Adwords. Voor elke nieuwe Google ads bespreken wij met onze klant een aantal kernzaken die van belang zijn voor de opmaak van trefzekere internet reclamecampagnes:
    • Wat wilt u online adverteren?
      Dit lijkt heel evident, maar is het niet. Voor een succesvolle Google reclamecampagne werkt u best met zo concreet mogelijke doelstellingen. Dit betekent dat een campagne voor een product of dienst beter resultaat zal opleveren dan meer algemene campagnes. Probeer als online adverteerder dus naar de essentie van uw reclame te gaan bij het beantwoorden van de vraag wat u nu precies wenst te adverteren.
    • Wat wilt u bereiken met uw Google Adwords?
      Dit is belangrijk om de juiste advertentieteksten te kunnen opmaken. In de online advertenties zullen we precies dat beloven wat de mensen zullen krijgen. Ter zelfde tijd vragen we uw (toekomstige) klanten om datgene te doen wat u (adverteerder) wilt bereiken met uw reclame. Klikt een beetje moeilijk? Wel het is ook niet gemakkelijk in de praktijk, maar wel heel noodzakelijk om succes te hebben.
    • Wie zijn uw toekomstige klanten?
      Zijn ze mannelijk of vrouwelijk? Oud of jong? Leven ze in uw buurt of verderaf? Probeer een zo accuraat beeld te schetsen van wie uw klant moet zijn. Dat haalt u natuurlijk uit uw businessplan, maar het is toch altijd goed om even uw klantenbestand te overlopen om te kijken of uw klanten aan dit profiel beantwoorden. Soms staat u voor een verrassing.
    • Hoeveel budget stelt u beschikbaar?
      Google reclame is heel doeltreffend. Toch stelt u best vooraf een budget op en laat dit door de Google professional in het oog houden. Uw internet reclame moet immers rendabel blijven. Weet dat hoe groter uw advertentiegebied, hoe meer mensen u kan bereiken en hoe duurder een campagne zal zijn. Daarom is het zaak om zoveel mogelijk nuttige kliks (bezoekers) te krijgen zodat direct zaken kan doen.
    • Wie zijn uw belangrijkste concurrenten?
      Ook dat is een heel belangrijk gegeven voor 2TREES bij de opmaak van een Google Adwords campagne. Uw concurrenten, en het feit of zij ook via Google adverteren, kan een impact hebben op de kostprijs per bezoeker. Bovendien is het altijd goed om vooraf te kijken waarvoor zij online reclame maken en dan te zorgen dat uw eigen Google ads zich positief onderscheiden van de teksten van uw concurrenten.
    Nog een raad voor wie in het buitenland wil adverteren met Google. Vaak wordt de fout gemaakt om gewoon een land te kiezen voor buitenlandse expansie. Vergeet niet dat België (Vlaanderen) relatief piepklein is in vergelijking met b.v. Duitsland, Frankrijk, ... In ons land merken we snel verschillen tussen de provincies. Dat is in het buitenland nog sterker. Daarom is het steeds aan te bevelen om eerst een (kleine) buitenlandse regio te nemen om te starten met een buitenlandse Google Adwords. Daarmee kunt u dan ervaring opdoen om uw Google campagnes te evalueren en bij te sturen. Later kan deze gerust worden uitgebreid, maar steeds beetje bij beetje. Zo zorgt u er ook voor dat u buitenlandse leveringen en na-verkoop service kwaliteitsvol blijft en houdt u een en ander betaalbaar.

    Besluit.


    Google Adwords is een van de doeltreffendste online reclamemiddelen op voorwaarde dat uw briefing voor de Google professional accuraat, realistisch en correct is opgemaakt. U beslist zelf wat u wilt adverteren, aan wie en hoeveel u wenst te besteden. Verstandige adverteerders laten hun Google Adwords campagnes ontwerpen door een Adwords professional.

    Voor meer info of voor een concrete prijsofferte, neem nu contact op met 2TREES.

    Patrick Puype - www.2trees.be

    21-06-2012 om 14:50 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:google adwords, tips google adwords, google ads, ad words google, add words, google marketing, addwords, googleadwords, google adds, googleleads, google adverteren, Google Engage, google reclame, google advertenties, zoekwoorden kopen
    12-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 succes-tips voor een perfecte online shop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Er zijn evenveel online shops als er handelszaken zijn. Elke webshop heeft meestal zijn eigen sfeer en uitzicht. Evenzeer is het waar dat niet elke internetwinkel even goed draait. Toch zijn er een aantal essentiële zaken die op elke succesvolle webshop aanwezig zijn. Hier volgen de zes succestips voor een perfecte online shop.

    Wat kenmerkt een goede online shop.


    De meeste handelaars zullen spontaan een lijstje voorwaarden opgeven: goed gevonden worden, gemakkelijk in gebruik, vlot navigeren, ... Dat is zo, maar consumenten zullen u iets anders vertellen. De mensen kopen nl. vlotter op online shops die er
    aantrekkelijk uitzien, duidelijk de informatie over de producten weergeven en die verleiden tot kopen. Voilà. Dat is dus iets anders, maar wel belangrijker dan de (technische) criteria die vaak door webbouwers en handelaars worden gehanteerd. Uiteindelijk is het de consument die scherprechter is in het oordeel over goede webshops. Want het zijn de mensen zelf die online aankopen. Dus hebben zij altijd gelijk.

    Een professionele webbouwer houdt hiermee dus rekening en kan perfect de technische specificaties verzoenen met de wensen van de eindklant. Dat is een (weinig genoemde) reden om de ontwikkeling van uw online shop toe te vertrouwen aan een goede online partner die over ervaring met online verkoop beschikt.


    6 succestips voor een perfecte webshop.


    De kern van het succes van een online shop vormen de productpagina's zelf. Het doel van een webshop is immers steeds verkopen. En precies op deze productpagina's staat de informatie die een online klant nodig heeft om tot aankoop over te gaan. De productpagina's van uw webshop zorgen er m.a.w. voor dat de klant een product of dienst online bestelt. Reden genoeg dus om met de volgende 6 tips voor een succesvolle productpagina rekening te houden.

    • Zorg voor super verzorgde afbeeldingen van uw producten of diensten.
      Net zoals in een werkelijke winkel willen de mensen ook online de artikels zo goed mogelijk zien en kunnen keuren vooraleer over te gaan tot aankoop. Om een product perfect te tonen worden afbeeldingen gebruikt. Zorg er dus voor dat de foto's van een artikel kwaliteitsvol zijn en dat het product uit meerdere hoeken getoond wordt. Zet het artikel vrij tegen een neutrale achtergrond (gedetoureerd) en zorg dat er geen kleurverschillen of grootte verschillen zijn.
    • Geef alle mogelijke informatie direct bij het product weer.
      Alle informatie is natuurlijk veel, maar wel noodzakelijk indien u succes wilt hebben. U staat immers niet bij uw online klant om uitleg te geven of om te overtuigen. Daarom is het noodzakelijk om de productinformatie goed te structureren. Scheid commerciële info van de technische specificaties. Zorg ook dat de belangrijkste informatie voor een klant op een webpagina past zonder scrollen. En maak dat uw klant gemakkelijk andere informatie kan opvragen.
    • Vermeld duidelijk de voorraad en de bestelmodaliteiten bij elk product.
      Door de voorraad mee te geven, verzekert u de klant dat het product snel zal geleverd worden bij bestelling. En met de bestelmodaliteiten ziet uw online klant hoe en wanneer hij / zij het product kan verwachten. Dat vermijdt zeker onnodige frustratie. Want als deze info ontbreekt, zal een online koper gegarandeerd de volgende dag zijn bestelling verwachten.
    • Verleid uw klant door relevante extra's te vermelden bij een product.
      Door extra informatie bij een product op te geven, nodigt u uw online klant uit om andere, relevante producten die verband houden met zijn aankoop, bij te kopen. Enerzijds is dit een goede dienst naar uw klant toe die deze info echt wel apprecieert. Anderzijds verhoogt u zo natuurlijk uw omzet en de verkoopsrotatie van uw producten. Zo kunt u voor elk artikel b.v. gerelateerde (bijhorende) producten opgeven of meegeven dat "klanten die dit artikel aankochten ook interesse hebben voor..."
    • Zet bij elk artikel een duidelijk "Koop"-knop.
      Maak het uw klant super eenvoudig om de producten van zijn keuze aan te kopen. Zorg dat hij op het moment dat hij goesting heeft, met 1 beweging uw product in een winkelmandje kan steken. Ideaal hiervoor is een opvallende knop in een specifieke, eigen kleur en grootte. En plaats deze dominant bij elk artikel op uw webshop.
    • Zorg voor gadgets die uw klanten leuk vinden en die commercieel iets opleveren.
      Klanten worden graag verleid, ook online. En ze geven ook graag hun mening of vertellen hun vrienden over recente aankopen. Ideaal hiervoor zijn de sociale tools van een webshop. Verlanglijstjes zorgen voor extra mensen op uw webshop en voor uw klant die vaak terugkeert. En met een tell-a-friend knop, facebook - twitter- google+ knop worden uw producten onder de aandacht van nieuwe klanten gebracht. En een goede rating van een artikel kan zeker ook mensen over de streep trekken.
    Besluit.

    Onlne klanten kopen graag op online shops die er aantrekkelijk uitzien, duidelijke en volledige informatie bevatten en die verleiden om aan te kopen. Bovenstaande 6 tips zijn essentieel voor het succes van elke goede webshop. Voor informatie over de mogelijkheden of een offerte voor een goede webshop, neem vrijblijvend contact op met 2TREES.


    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    12-06-2012 om 16:30 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:tips online shop, tips webshop, tips productpagina, tips product pagina, goede productpagina, meer verkopen online, producten webshop, producten online shop, artikels webshop
    06-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De cijfers over e-commerce in België.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sedert een aantal jaren merken we een structurele groei van de verkoop via het internet. Uit de laatste cijfers blijkt dat e-commerce een volwaardige handelsvorm is geworden. Wat is de actuele positie? Wie koopt en hoeveel wordt er gemiddeld online aangekocht? Hier volgen de recentste statistieken over e-commerce in België.

    Wie is online koper in België?


    Uit de recentste cijfers van Comeo (peiling bij meer dan 1.000 Belgen) blijkt dat de gemiddelde online koper jong is, Nederlandstalig en een hoger inkomen heeft. Mannen (55 %) kopen vaker online dan vrouwen (50 %). Maar deze cijfers groeien naar elkaar toe. Zowel het aandeel online aankopen van lagere inkomens als van vrouwen gaan in stijgende lijn. Ook 60-plussers vinden tegenwoordig steeds vaker de weg naar een online shop. Het aantal nieuwe 60+ klanten steeg met 3 % t.o.v. vorig jaar.


    Op dit moment koopt 46 % van de Belgen online producten, goederen of diensten aan. Meer dan 95 % geeft aan hierover heel tevreden te zijn. En bijna 90 % van de ondervraagden zegt dat ze dit in de toekomst zeker zullen blijven doen.


    Wat koopt de Belg online aan?


    Meest verkocht via het internet is België is digitale muziek, voeding en films. Dat zijn zaken die de online consument dus perfect kent en waar er weinig risico (maten, kleuren, grootte, ...) aan vast zit. De grootste bedragen gaan online dan weer naar hotels, mode, tickets van optredens, boeken en abonnementen.


    Opmerkelijk is ook dat de vervangingsaankopen met 35 % nu even groot zijn als de eerste aankopen. Waar men voorheen via een online shop voornamelijk extra nieuwe producten aankocht, gebruikt men het internet nu even vaak om een bestaand artikel te vervangen. De vervangingsaankopen zijn hierdoor in een jaar met 4 % gestegen, terwijl het aandeel aan eerste aankopen status quo gebleven is.


    Hoeveel koopt de Belg online aan?


    De Belg koopt gemiddeld 163 euro per maand online aan. Vorig jaar was dit nog 133 euro, een stijging van liefst 25 % in 1 jaar tijd. De helft van de mensen koopt elke drie tot zes maand online producten aan. Ongeveer 18 % doet dit elke maand.


    Waarom koopt men online?


    De voornaamste reden om online goederen of diensten te bestellen is tijdwinst. Dat is dan ook het grootste argument. Men hoeft niet in een rij te gaan staan om af te rekenen en men is niet gebonden aan openingsuren. Opmerkelijk is wel dat steeds meer mensen hun online aankopen daarna gewoon gaan ophalen in een gewone winkel of in een afhaalpunt. Steeds minder mensen laten hun online aankopen thuis bezorgen of op het bedrijf afgeven. Dat geldt natuurlijk niet voor verdere afstanden of voor buitenlandse leveringen.


    Wat zijn de grootste hinderpalen voor de e-commerce?


    Het grootste bezwaar om niet online te kopen blijft de handicap dat men de producten vooraf niet kan zien, ruiken, voelen, keuren, ... Een goede webshop komt hier vaak aan tegemoet door de juiste informatie en meettools op te nemen. Maar toch blijft dit gevoelsmatig de grootste hinderpaal.


    Verder is ook twijfel over de veiligheid van de online betalingen een grote rem alsook de weigerachtigheid om de eigen persoonsgegevens op te geven bij een online bestelling. In de praktijk blijkt het daarom belangrijk te zijn dat betalingen via een veilig betaalplatform verlopen. Hiervoor is b.v. Visa en PayPal betalingen of de gekende betaalknoppen van de banken een pluspunt. En niet onbelangrijk, ook een keurmerk zoals b.v. het Unizo e-commercelabel, E-commercelabel, Q-shops, e.d.m. zorgen voor een verhoging van de betrouwbaarheid van een online shop.


    Besluit.


    De e-commerce in België is nu duidelijk volwassen geworden. Het is een volwaardig verkoopkanaal, naast een fysische winkel, verkoop op markten of verkoop aan huis. Belangrijk om weten is ook dat e-commerce in België nog een groot potentieel heeft. Op dit moment kochten slechts 50 % van de Belgen online producten aan. In de toekomst kan de online omzet daardoor nog gevoelig stijgen.


    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    06-06-2012 om 10:45 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:e-commerce in belgie, e-commerce cijfers, e-commerce statistieken, internetverkoop belgie, online verkoop belgie, verwachtingen online verkoop, online verkoop evolutie, online verkoop trends, e-commerce trends



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs