Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    31-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zorg dat uw privacy instellingen voor facebook goed ingesteld zijn.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Facebook, met wereldwijd meer dan 1 miljoen gebruikers, is onbetwistbaar de belangrijkste sociale netwerksite. Ook bedrijven en lokale zaken schakelen facebook in voor de reclame en promotie van hun producten of diensten. Prima, maar ook minder eerbare lieden hebben de voordelen van facebook ontdekt. En dit is meestal niet met de beste bedoelingen. Daarom zijn goed ingestelde privacy instellingen van facebook van cruciaal belang. Een overzicht.

    Waarom is facebook zo interessant voor inbrekers en oplichters?

    Facebook is de plaats waar vrienden alles met elkaar delen. Dit betekent dat de mensen heel veel persoonsgegevens ingeven op deze sociale site: massa's persoonlijke foto's, homevideo's, links naar artikels, producten die zij leuk vinden, enz. De meeste mensen doen dit zonder argwaan en vergeten dat soms heel veel andere mensen die informatie kunnen opvragen. Ook dat die persoonlijke informatie eeuwig en altijd op het internet zal blijven bestaan, ontsnapt vaak aan hun aandacht. Maar na verloop van tijd vormt het facebook profiel van een actieve facebooker een schat aan persoonlijke informatie (zelfs vaak info die men liever niet meer deelt).

    Ook dieven, oplichters, inbrekers en andere mensen met minder goede bedoelingen hebben sinds enkele jaren massaal de "voordelen" van facebook voor hun activiteiten ontdekt. Het is vrij gemakkelijk om de persoonlijke informatie van anderen op te vragen. Dit gebeurt natuurlijk niet onder hun werkelijke identiteit. Maar een fictief profiel aanmaken is toch o zo simpel. Dus... het verhaaltje van de kat en de melk telt hier zeker.

    Tips voor een veilig gebruik van facebook.

    Moet men dan bang zijn om facebook te gebruiken en zijn gevoelens, mening, foto's, ... te delen met vrienden? Neen, zeker niet. Het volstaat om rekening te houden met onderstaande tips en uw facebook aanwezigheid zal al veel veiliger zijn. Maar hoofdzaak is natuurlijk om ervoor te zorgen dat de privacy instellingen goed ingesteld zijn. Bent u niet zeker van uw zaak of bij de lichtste twijfel, aarzel niet om professionele hulp in te roepen. Tegen een eenmalige kost, kunt u alvast voor deze cruciale instellingen gerust zijn.

    • Plaats nooit vakantiefoto's op uw facebookprofiel tijdens uw vakantie. Natuurlijk is dit leuk. Met Instagram of andere fotoprogramma's maakt u met uw smartphone de leukste vakantiefoto's. U kunt ze zelf bewerken. En dan natuurlijk: direct op uw facebook gooien. Zo weten uw vrienden dat u de tijd van uw leven beleeft. Niet alleen uw vrienden hé. Altijd leuk voor malafide gasten om te weten wanneer u niet thuis bent...
    • Bevestig nooit uw deelname aan een facebook event. Iedereen kan immers zien wanneer dit plaatsvindt. En indien u zeker op dit event zal zijn tussen bepaalde uren, bent u niet thuis hé.
    • Spring zorgzaam om met foto's en berichten over uw hobby's, interesses, clubleven, ... Wie b.v. van motorcross houdt, zal met vrij grote kans aanwezig zijn als er in de omgeving een motorcrossevent plaatsvindt. Of wie van een bepaalde zanger / groep houdt, wil zeker het concert niet missen. Dan bent u algauw een paar uur niet thuis.
    • Wees ook heel voorzichtig met berichten over toekomstige evenementen en uw aanwezigheid hierop. Altijd voor dezelfde reden: wie gemakkelijk de evenementenduur kan koppelen aan een quasi zeker uithuizigheid van personen, heeft een onbetwistbaar voordeel.
    • Plaats zeker geen foto's van dure aankopen of foto's van een heel waardevol interieur op uw facebookprofiel. Altijd leuk om weten (als dief) dat u een originele Raveel aan uw muur heeft hangen.
    Besluit.

    Facebook is een prima middel om contact te houden met vrienden en kennissen. Facebook is ook een prima reclamemiddel voor zaken, bedrijven en organisaties. Maar facebook is ook een heel inspirerende bron voor mensen met minder goede bedoelingen. "Prospectie" via facebook is vrij simpel. En alle belangrijke informatie staat er netjes klaar en blijft onbeperkt opvraagbaar...
    Daarom is het altijd nuttig om tenminste uw privacy instellingen te laten nazien en verbeteren door een facebook specialist. Voor meer informatie en prijs: contacteer vrijblijvend 2TREES.

    Patrick Puype - www.2trees.be

    31-01-2013 om 10:01 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:privacy instellingen, privacy settings, veiligheidsinstellingen, facebook, persoonlijke instellingen, privacy instellingen controleren, privacy instellingen verbeteren, privacy instellingen instellen
    16-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goede facebook tips voor bedrijven en winkels.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Facebook, met meer dan 1 miljard leden, is uitgegroeid tot een marketinginstrument. Veel bedrijven en winkels willen hun promotie sturen via facebook. Vaak komen de resultaten niet echt overeen met de verwachtingen. Goede facebook reclame is aan een aantal regels gebonden. In dit artikel krijgt u een aantal praktische tips om facebook goed te gebruiken voor uw zaak.

    Facebook voor bedrijven.

    Er zijn verschillende facebook accounts mogelijk. Vooreerst is er het persoonlijk facebook profiel dat iedereen moet aanmaken vooraleer toegang te krijgen tot deze sociale netwerksite. Bedrijven, winkels en zelfstandigen kunnen kiezen om een professionele facebook pagina op te starten. En tenslotte zijn er nog de facebook groepen. Alle drie de mogelijkheden hebben hun eigen specifieke voordelen. Aan u dus de keuze met welke soort account u verder wilt.

    Bedrijven, winkels en zelfstandigen, die professioneel gebruik willen maken van facebook, kiezen voornamelijk een facebook pagina als referentie. Zo'n FB pagina is immers bedoeld om professioneel aanwezig te zijn op facebook. Dat biedt een aantal commerciële voordelen, vnl. op het vlak van rapportering. Meer info hierover vindt u op facebook zelf.

    Goede facebook tips voor bedrijf of winkel.

    We nemen aan dat u over een professionele facebook pagina beschikt, die ook nog goed is ingesteld en opgebouwd. Bent u niet zeker of dit voor uw zaak in orde is, neem dan gerust contact op met een gespecialiseerde partner. Eerst en vooral wil ik u geruststellen: promotie via facebook geeft op middellange tot lange termijn een succesvol resultaat. Automatisch zal dit niet gaan. Er moeten hiervoor dagelijks inspanningen worden geleverd. Eenmaal u daartoe bereid bent, zijn volgende tips voor facebook voor bedrijven heel nuttig:

    • Zet zoveel mogelijk informatie over uw bedrijf, winkel of activiteit op uw facebookprofiel. Bij de opmaak ervan zijn hiervoor de nodige velden voorzien. Maak er gebruik van om u zo goed mogelijk te profileren. Hoe beter u uw zaak, producten of diensten omschrijft, hoe beter de mensen zich een idee kunnen vormen of uw bedrijf voor hen interessant kan zijn.
    • Bepaal vooraf goed wat u wenst te delen via facebook. Ik kan me goed voorstellen dat u niet gans uw hebben en houden op internet wilt gooien. Kijk daarom vooraf waar u geld mee verdient, wat daarvoor belangrijk is om te delen en hoe u dit zal meedelen. Aan de hand hiervan kunt u uw fb pagina structuur aanpassen zodat alles heel duidelijk wordt.
    • Zet nuttige en leuke informatie op uw facebook pagina. Niemand is geïnteresseerd in rommel of zelfverheerlijking. Zorg voor toffe (verrassende) foto's en deel ze. Foto's werken altijd. Iedereen kijkt nl. graag plaatjes. Maar hou steeds uw boodschap in het oog. Uw facebook pagina moet zo snel mogelijk commercieel renderen.
    • Reageer voortdurend op berichten van anderen. Geef positieve reacties en verwijs (met een knipoog) altijd naar uw eigen producten, voordelen, website, ... Als u dit op een natuurlijke manier doet, neemt niemand aanstoot aan uw bericht. Enkel platte reclame werkt niet zo goed op facebook, behalve natuurlijk als u gebruik maakt van de ingebakken reclamemogelijkheden.
    • Zorg altijd voor interactie met de mensen die u leuk vinden. Vraag reacties. Vraag hen om uw link te delen. Vraag hun mening en vraag vooral dat ze hun vrienden aanspreken om uw facebook pagina leuk te vinden. Soms kan een leuke attentie voor wie reageert een motivatie zijn. Het is zeker een gelegenheid om ze naar u toe te lokken en in contact te komen.
    Besluit.

    Facebook biedt een aantal troeven voor wie rechtstreeks met consumenten in contact wilt komen. Deze vorm van promotie is heel arbeidsintensief en moet lange tijd worden volgehouden. Met bovenstaande praktische tips voor een goede facebook reclame komt u geheid een heel eind. Meer info over de mogelijkheden van een doeltreffende facebookpagina: neem met 2TREES contact op.

    Patrick Puype - www.2trees.be

    16-01-2013 om 11:45 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:facebook bedrijfspagina, bedrijf op facebook, facebook pagina promoten, facebook reclame, facebook voor bedrijven, facebookreclame, reclame via facebook, zakelijk facebook, professionele facebook
    10-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goede SEO tips voor een betere website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Veel mensen hebben een website die ze zelf kunnen aanpassen. Om de vindbaarheid voor de zoekmachines op peil te houden, houdt men best rekening met een aantal regels. Hier volgen een vijftal praktische tips om de SEO van de website te verbeteren. Moeilijk is het niet. Maar zo blijft een website optimaal presteren.

    Waarom zijn deze SEO tips belangrijk?

    Veel mensen willen zelf bepaalde zaken aanpassen aan hun website. Niets mis mee, natuurlijk. Want dit gaat het snelst en kost ook minst. Toch is het niet altijd verstandig. Wie een visueel sterke website heeft en zelf weinig kennis heeft van fotobewerking bijvoorbeeld, bemerkt dat de kwaliteit van een site kan achteruit gaan. Of wie niet echt het schrijven van zoekmachine-vriendelijke teksten beheerst, stelt vaak vast dat de website steeds lager getoond wordt in de zoekresultaten.

    Toch zijn er een aantal praktische regels die iedereen kan gebruiken om de eigen website zo hoog mogelijk te handhaven in de zoekresultaten van de zoekmachines. Moeilijk zijn ze niet. Het volstaat om ze consequent te volgen en de vindbaarheid van de website zal zeker op peil blijven, of zelfs gevoelig verbeteren.

    Goede SEO tips voor een betere website.

    Vooreerst, om goed te scoren in de zoekresultaten van zoekmachines, is het noodzakelijk om een technisch perfecte website te hebben. Bent u niet zeker dat dit het geval is, contacteer dan even een vakbekwame webbouwer om dit te laten nazien. Met een (technisch) gebrekkige website kan niemand fantastische resultaten verwachten. Eenmaal dit in orde is, zijn de volgende praktische SEO tips een goede steun om uw website hoog in de zoekresultaten te handhaven:

    • Plaats ten minste elke week nieuwe inhoud op uw website. Dat hoeven geen uitgebreide teksten te zijn. Ook kleine wijzigingen of aanpassingen zijn voldoende om zoekmachines duidelijk te maken dat uw zaak actief en levend is. Voor wie zich erop toelegt, is er altijd wel iets zinnigs te melden. Een leuk nieuwsje van de zaak, een reactie op een persbericht, wegenwerken, ...
    • Zorg voor waardevolle inhoud op uw website. Waardevolle inhoud is altijd nuttig of interessant voor de bezoekers. Dat kan dus informatie zijn (info over uw bereikbaarheid bij wegenwerken, tijdelijke omleidingen, nieuwe college, ...). Wat zeker goed scoort, zijn natuurlijk voordelen of interessante aanbiedingen die enkel via de website worden aangeboden.
    • Voorzie elke foto van een relevant bijschrift. Dat is belangrijk omdat u zo belangrijke facetten van het beeld kunt benadrukken. U kunt uw bezoekers beter duidelijk maken wat u ze wilt laten zien. Bovendien is dit terug tekst die door de zoekmachines wordt opgepikt.
    • Geef elke afbeelding een duidelijke en logische filenaamvooraleer u ze oplaadt naar uw website. Onveranderde fotofiles hebben meestal een onbegrijpelijke filenaam (b.v. DSC_0256.jpg). Het is beter dat u deze standaardnaam wijzigt in een logische naam, b.v. kast_ontkleuren.jpg. Want ook deze termen worden gelezen door zoekmachines.
    • Laat minimum eenmaal per jaar een SEO update uitvoeren van uw website. Een goede SEO opmaken en inbouwen op de juiste plaats(en) is eigenlijk specialistenwerk. Er wordt niet alleen rekening gehouden met wat er op uw site staat. Ook veel gebruikte zoekwoorden zijn van belang. Zoekmachine optimalisatie is niet zichtbaar voor bezoekers. Goede SEO is wel vitaal om goed gevonden te worden op het internet.
    • Gebruik sociale media om bezoekers naar uw website te leiden. Facebook, Google+, Pinterest, FlickR en andere sociale platforms zijn heel laagdrempelig. Mits u er goed gebruik van maakt, kunt u er veel mensen mee aanspreken. Dit is vaak heel belangrijk om het aantal bezoekers op uw website te verhogen en om uw verkoop een stimulans te geven.
    Besluit.

    Een goede website hoog blijven houden in de zoekresultaten vergt een permanente inspanning. Met bovenstaande, handige en praktische regels lukt het iedereen die zelf aanpassingen doet aan een website. Wie echter niet voldoende tijd kan vrijmaken of zeker wilt zijn van een goede ranking in de zoekresultaten kan steeds contact opnemen met 2TREES. Wij helpen u snel en graag verder.

    Patrick Puype - www.2trees.be

    10-01-2013 om 10:18 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:seo tips, seo verbeteren, vindbaarheid verbeteren, bovenaan zoekresultaten, zoekresultaten verbeteren, ranking verhogen, zoekmachine optimalisatie, tips betere website
    02-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Persoonlijke mailings, een eerste sleutel tot succes.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen E-mailing is een eerste stap om het succes van een website of webshop te verhogen. Na een aantal mailings is het zaak om de doeltreffendheid van een mailing te verhogen. De sleutel voor een succesvolle mailing ligt in het databestand. Wat kunt u doen om het resultaat van een mailing te verhogen en hoe pakt u dit aan? In dit artikel lichten wij een tip van de sluier.

    Een goede mailing is persoonlijk en concreet.

    Massamailings zijn out. Leve de gepersonaliseerde mailing. Iedereen wordt immers graag persoonlijk aangesproken via een bericht in zijn of haar inbox. Massamailings worden intuïtief als junkmails beschouwd. Te mijden dus. Om tot een goede, persoonlijke aanbieding te komen, is een aangepaste databank met adressen nodig. Het volstaat immers niet om enkel een e-mailadres en (evt.) een naam bij te houden. We hebben meer informatie nodig.

    Welke informatie voor u relevant is, hangt uitsluitend af van hetgeen u aanbiedt en waar u belang aan hecht. Dit kan dus voor de meeste bedrijven of zaken verschillen. Vooraleer u kosten begint te doen om uw bestanden aan te passen, neemt u best even de tijd om e.e.a. onder elkaar te zetten. Stel een aantal punten op die voor u en uw zaak van belang zijn. Kijk vervolgens welke soort klanten u wilt aantrekken. Zet tenslotte ook onder elkaar wat u doorheen het jaar vast kunt aanbieden. Met deze lijstjes kunt u een aantal "criteria" opmaken, m.a.w. een aantal zaken die u moet weten van uw contacten.

    Stappenplan voor een goede databankindeling.

    Voor wie nog geen e-mailgegevens heeft, is het eenvoudiger. Met de eerste contacten kunt u alle gewenste informatie proberen op te vragen. Wie reeds over een databank beschikt, heeft een beetje meer werk. Let wel, u kunt een bestaande databank ook stapsgewijs aanpassen. Het volstaat om eerst het programma zelf aan te (laten) passen om vervolgens beetje bij beetje de informatie up te daten. Welke stappen moet u doorlopen om een goede indeling op te maken van uw e-maildatabank?

    • Bepaal wat voor u van belang is qua informatie voor gepersonaliseerde mailings.
      Deze informatie is meestal nauw verbonden met de producten of diensten die u aanbiedt. Ook de winstmarge is een criterium. Soms is de aankoopdatum van belang om vervanging te adviseren. Maar ook voorkeuren, levensstijl, sociale klasse, ... van uw klanten kunnen heel nuttig zijn. Maak het niet te ingewikkeld. Zet spontaan een 5 tot 10 criteria onder elkaar.
    • Bepaal welke gegevens nodig zijn om de belangrijke informatie te catalogeren.
      Probeer deze gegevens zo objectief mogelijk te omschrijven. Hou voor ogen dat heel persoonlijke inlichtingen moeilijker te bekomen zijn dan algemene voorkeuren. Na deze oefening moet u lijstje klaarhebben met vragen om inlichtingen die u elke nieuwe klant of prospect kunt voorleggen.
    • Bepaal hoe u aan de gewenste inlichtingen kunt geraken.
      U kunt natuurlijk altijd uw vragenlijst rondmailen of uw website laten aanpassen zodat alle inlichtingen moeten worden opgegeven. De ervaring leert echter dat het resultaat met deze benadering niet echt "wauw" is. Inventiviteit is hier de sleutel. Via de sociale media (facebook, google+, ...) kunt u vaak heel wat persoonsgebonden inlichtingen verzamelen. Ook de klantendesk in uw winkel of bedrijf kunt u gebruiken om uw verkoper een klant deze vragen te laten stellen. Helemaal tof wordt het als u een leuke klantenactie koppelt aan het terugsturen van het informatieformulier. Laat uw fantasie gerust werken (of spreek er uw webbureau over).
    • Bepaal wat er nodig is om deze informatie te verwerken.
      Het volstaat niet om nuttige e-mailgegevens op te vragen. Ze moeten ook verwerkt worden. Voor wie reeds over een databank met e-mailadressen beschikt, betekent dit dat het adressenbestand moet worden aangepast. Dat kost altijd een hoop tijd en geld. Niet alleen het ingavewerk telt, maar ook het aanpassen van uw programma's. En dat is meestal niet alleen de databank zelf, maar ook het mailprogramma, uw website, webshop of andere gekoppelde toepassingen. Spreek er dus tijdig uw webontwikkelaar over.
    • Bepaal wat en wanneer u in de toekomst zult e-mailen.
      Het opmaken van een persoonsgebonden mailing wijkt sterk af van een massamailing. Een gepersonaliseerde mailing opmaken is niet alleen de tekst aanpassen aan de geadresseerde. Ook de foto's die gebruikt worden in de mailing en de aanbieding(en) zelf worden in functie van de ontvangen opgemaakt. Dat betekent heel wat meer (denk-)werk vooraf en uitvoeringswerk. Het is nuttig om vooraf, bijvoorbeeld per kwartaal of per maand, een lijst aan te leggen van uw producten die u kunt aanbevelen via e-mail. Indien u een aanbieding wilt maken om een vervanging te promoten, kunt u vooraf een standaardmailing opmaken die u op een aantal plaatsen laat personaliseren. Kortom, denk vooraf goed na wat en wanneer u uw gepersonaliseerde mailing(s) zal versturen.
    Besluit.

    Massamailings schieten tegenwoordig hun doel grotendeels voorbij. De nieuwe winst ligt in het e-mailen van strikt persoonlijke aanbiedingen. Een goede planning vooraf en een tijdige voorbereiding zijn onmisbaar om tot succesvolle e-mailingcampagnes te komen. Voor meer informatie over gepersonaliseerde mailings en het opmaken van e-mailcampagnes, contacteer nu 2TREES.

    Patrick Puype - www.2trees.be

    02-01-2013 om 17:16 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:e-mailings, e-mail mailings, e-mailcampagnes, e-mail resultaat, resultaat e-mailing, persoonlijke mailings, gepersonaliseerde e-mailings, persoonlijke aanbieding, e-mailing reclame



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs