2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
30-11-2011
Hoe online kopers tot kopen verleiden met uw online shop?
E-commerce wint heel snel aan populariteit op het internet. Dat zien
we o.a. door het groot aantal winkels, handelszaken en bedrijven die een
online shop aankopen. Daarom is het belangrijk om eens te kijken hoe de
online koper kan worden verleid tot aankopen op uw webshop. Met deze
zeven tips maakt u zeker uw webshop tot een succes.
Wat is belangrijk om de online koper te verleiden tot aankopen?
Het internet biedt uitzonderlijke voordelen voor een e-consument. Het is
heel gemakkelijk om producten en prijzen te vergelijken, aankopen gaat
heel snel -soms impulsief- en het aanbod is heel groot. Alhoewel de
basis voor elke online shop dezelfde is, merken we toch dat sommige
internetwinkels succesvoller zijn dan andere. Waar ligt dat aan?
De sleutel voor succes met een online shop is
vertrouwen. Hoe
meer vertrouwen uw webshop de online consumenten inboezemt, hoe
gemakkelijker deze uw producten of diensten via het internet zullen
aankopen en hoe meer omzet of winst u online zal behalen. Hoe online
kopers tot kopen verleiden met uw online shop? De volgende 7 tips zorgen
dat uw webshop een heel goed en veilig gevoel overbrengt bij de online
kopers.
Hoe online kopers tot kopen verleiden met uw online shop?
Toon dat u en uw zaak werkelijk bestaat. In de werkelijke
wereld is dit evident. U gaat een deur binnen en ziet de producten,
mensen, klanten, ... Op het internet gebeurt alles virtueel. Om te
bewijzen dat u werkelijk bestaat, plaatst u uw adres en contactgegevens
duidelijk zichtbaar op uw webshop. Zet een foto van uw bedrijfspand,
voorraadmagazijn, bestelwagens, ... en een foto van jezelf die b.v. een
levering klaarmaakt op uw online shop. En zorg dat uw ondernemingsnummer
vindbaar is. Dat zijn allemaal zaken die bewijzen dat uw bedrijf
bestaat.
Geef altijd en overal duidelijke, correcte informatie tijdens
het hele koopproces. Het is natuurlijk belangrijk om uw producten een
duidelijke beschrijving en foto mee te geven. Maar ook tijdens het
koopproces is het beter om altijd te informeren in welke fase de koper
nu is en wat de volgende is. Zorg ook dat de mensen gemakkelijk terug
kunnen klikken of bijkomende producten aankopen. Een goede webshop lost
veel op door de manier waarop deze gebouwd is. Zo gebeurt alles spontaan
en natuurlijk, wat terug vertrouwen geeft.
Lok de kopers met een voordeel en verlaag het risico voor de
eerste aankoop. Het is bewezen, de eerste aankoop is de moeilijkste
omdat de e-klant uw zaak nog niet kent. Om mensen toch vlot te laten
bestellen kunt u ze uw service laten proberen door voor bepaalde
instapproducten een introductiepakket te maken of door tijdelijk
bepaalde zaken in promotie te zetten. Zo betalen ze even minder en
verkleint het risico op een mogelijke miskoop.
Laat uw klanten u aanbevelen. Op het internet is een van de
sterkste motivators indien klanten of gebruikers een product of dienst
een gunstige recensie meegeven. Dat kan b.v. door toe te staan dat
klanten hun mening bij een product noteren. Of laat hen een waarde
geven. Of aanbevelen via facebook, twitter, ... Mogelijkheden zijn
legio. Een goede webbouwer bespreekt graag met u de mogelijkheden.
Zorg voor professionele betaalmogelijkheden en een vlot
betaalsysteem. Tegenwoordig is er niemand die nog twijfelt aan Visa
betalingen. Of aan Paypal of online bankingknoppen. Deze gekende
organisaties waarborgen de veiligheid van de online transacties.
Malafide webwinkels krijgen ook geen abonnement. Door de
betaalprocedures veilig, soepel en professioneel te voorzien op uw
online shop zorgt u er voor dat de online kopers automatisch vertrouwen
hebben in uw webwinkel en in uw service.
Geef uw online shop trust certificaten of een label.
Een aantal organisaties zoals BeCommerce en Unizo reiken labels uit aan
online shops die aan de voorwaarden voldoen. Dit label mag dan op het
ontwerp van de webshop worden opgenomen. Het is het bewijs voor de
online consument dat deze webwinkel te vertrouwen is. Tevens is het
bekomen van een label het bewijs dat uw internetwinkel in regel is met
de geldende wetgeving op online shops.
Zorg snel voor een goede naam en imago als online handelaar.
Een goede naam krijgt u zodra de consumenten heel tevreden zijn over uw
werking, nakomen van afspraken en leveringen. Voor een belangrijk deel
zal een goed gemaakte online shop u hierbij helpen door standaard de
juiste mails uit te sturen bij b.v. aankopen, verzenden van leveringen,
registratie van betalingen, enz. Voor een ander deel kunt u zelf het
onderscheid maken. Door b.v. snel te reageren op mails met vragen, een
berichtje om naar de tevredenheid te polsen na levering, ... Vergeet
niet dat de online consumenten tegenwoordig heel vlot tegen elkaar
praten. En mond aan mondreclame is weerom een van de sterkste troeven om
snel vooruit te gaan als webshop.
Besluit.
Vertrouwen is essentieel om succesvol te verkopen via het internet.
Daarom is het sterk aan te bevelen om voor een online shop te vertrouwen
op een webbouwer die kennis van zaken heeft in online verkoop. Niet
alleen zal uw webshop professioneel opgebouwd zijn en vertrouwen
uitstralen. Bovendien krijgt u goede tips om snel succesvol handel te
drijven via het internet.
Het internet is voor KMO's, winkels, zelfstandigen, handelaars en
vrije beroepen onmisbaar geworden. Om kleinere zaken doeltreffend
gebruik te laten maken van de online advertentiemogelijkheden
ontwikkelde Google het Engage programma. 2TREES is ook partner van het
Google Engage programma. Wat is dit Google Engage programma en welke
voordelen krijgen klanten hiermee voor Google Adwords?
Wat is het Google Engage programma voor professionals.
Het Google Engage programma is bedoeld voor professionele aanbieders van
o.a. online marketing advies, online reclame en online adverteerders
voor de KMO's, winkels, zelfstandigen, handelaars en vrije beroepen. Dit
zijn precies de eerder kleinere zaken die zelf niet echt tijd en
geld hebben om ofwel gekwalificeerd personeel aan te werven of om grote
reclamebudgetten vrij te maken. Dit hulpprogramma voor online
advertenties is bedoeld om de mensen die dagelijks met Google Adwords
bezig zijn zo goed mogelijk bij te staan zodat online reclame ook voor
kleinere budgetten heel rendabel wordt.
Via het Google Engage programma kunnen KMO aanbieders van online reclame
beroep doen op Google voor trainingen en bijscholingen om
zo doeltreffend mogelijk
online te adverteren met Google Adwords en met andere Google producten.
Om aanvaard te worden, moet eerst succesvol een opleiding worden
gevolgd. Zo is Google zeker dat de Engage partner over de nodige kennis en vaardighedenGoogle Adwords coupons zodat de advertentiecampagnes van nieuwe klanten gratis kunnen opstarten. beschikt van het Google Adwords programma en de online reclametoepassingen. En via dit online programma krijgen ze gratis
Waarom kiezen voor een Google Engage partner voor online reclame?
Het internet is zowel heel complex als heel boeiend om zaken mee te
doen. Het komt er op aan om tussen de miljarden websites met informatie
op het gepaste moment enkel de juiste mensen aan te
trekken die naar u op zoek zijn. En precies dàt is de sterkte van een
online advertentieprogramma zoals Google Adwords. Wordt uw advertentie
te vroeg getoond, dan is er geen interesse. En indien uw reclame gezien
wordt door de verkeerde mensen, dan is ze ook verloren. In beide
gevallen spreekt men over een verloren reclambudget. Dat kunt u
vermijden door te kiezen voor een Google Engage partner om uw Google
Adwords reclame te laten uitwerken. Zo geniet u van volgende voordelen:
Google zelf zorgt voor de opleiding en training van deze aanbieders van Google Adwords reclame;
Over nieuwe reclametoepassingen en Google functies wordt continu informatie of bijscholingen verstrekt;
Een team van Google specialisten staan de Google Engage partners bij om zo doeltreffend mogelijke Google Adwords campagnes te bouwen;
Via uw Google Engage partner kunt u suggesties of voorstellen naar Google overmaken. Misschien wordt uw idee in de toekomst wel in het Google Engage programma opgenomen;
En heel belangrijk: via uw Google Engage partner bekomt u een gratis advertentiebudget om met uw eerste Google Adwords campagne te starten.
Besluit. Met een Google Engage partner neemt u eigenlijk geen
enkel risico voor uw online reclame. Uw reclamebudget is immers in de
beste handen. De Google Engage partner is door Google zelf geïnstrueerd,
kent perfect het online advertentieprogramma Google Adwords én geeft u
nog een gratis advertentiebudget bovenop. Interesse? 2TREES is ook
opgenomen in het Google Engage programma voor Google Adwords reclame. Vraag hier uw online advertentievoorwaarden.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:Google Engage, google reclame, Google Adwords, online reclame, Adwords coupons, gratis google budget, gratis adwords budget, google adwords voordelen, voordelen google adwords
17-11-2011
Beste wensen 2012 met een 2TREES e-card.
December is de maand waar iedereen personeel, klanten, leveranciers
of relaties het allerbeste toewenst. Een moderne zaak gebruikt moderne
middelen. Daarom lanceert 2TREES nu terug een e-wenskaartactie voor
2012. Op deze manier kan het nieuwe jaar suceesvol starten voor elke
KMO, detailzaak, winkel of vrij beroep.
Wat is een e-wenskaartactie?
Een e-cardactie is een elektronische wenskaart. Dit is het equivalent van een wenskaart die met de post wordt verstuurd. Alleen wordt de e-card via het internet
bezorgd. Dit is een vorm van online reclame of PR. U kunt het enigszins
vergelijken met de e-nieuwsbrief. Alleen is de tekst van een e-card
veel korter, net zoals met de gedrukte wenskaart.
De voordelen van een e-cardactie zijn ook bijna dezelfde als voor een
e-nieuwsbrief.
Het is een modern, snel en leuk middel om kort de aandacht te trekken
van de geadresseerde. Een e-card komt steeds sympathiek over. Een foto,
een motiverende boodschap en uw naam. De reactie is altijd: "Ha, ze zijn
me niet vergeten!". En niet te vergeten, de kostprijs voor een e-card
zijn heel laag in vergelijking met de gedrukte wenskaarten. Misschien is
het ook een idee voor uw zaak om Beste wensen 2012 met een 2TREES
e-card. te bezorgen.
Beste wensen 2012 met een 2TREES e-card.
In december biedt 2TREES traditioneel haar e-wenskaartservice aan.
KMO's, zelfstandigen, winkeliers en vrije beroepen kunnen gebruik kiezen
uit een aantal ontwerpen om hun beste wensen voor het nieuwe jaar aan
hun klanten, leveranciers of relaties te laten versturen. De actie Beste
wensen 2012 met een 2TREES e-card. is traditioneel een succes. Steeds meer bedrijven en handelszaken gebruiken dit snel, goedkoop en modern middel om hun zaak onder de aandacht te houden.
Het is geen platte reclame, en toch zorgt de e-wenskaart voor een
promotie-effect in de handel. Dat kan heel belangrijk zijn met het oog
op de
eindejaarsaankopen of de koopjesperiode van januari. Hoe kunt u gebruik maken om uw Beste wensen 2012 met een 2TREES e-card. te bezorgen?
Er zijn 3 verschillende modellen e-wenskaarten waar u uit kan kiezen. U vindt ze op de actiepagina van onze website www.2trees.be.
Uw gekozen e-wenskaart wordt gepersonaliseerd met uw logo (of
firmanaam) en een regel tekst van max. 45 lettertekens. Deze informatie
wordt via de 2TREES actiepagina opgeladen.
Verder geeft u uw bedrijfsgegevens op voor de facturatie en het gewenste tijdstip van versturen.
Uw bestand met te mailen e-mailadressen wordt via een xls of een csv-file doorgestuurd.
De kostprijs voor het opmaken, klaarmaken en versturen van uw e-wenskaart aan uw bestand kost 350 euro +BTW. Dit is een forfaitaire prijs.
Het verzenden tot 1.000 adressen is gratis. Boven de 1.000 adressen betaalt u een supplement. B.v. tot 2.500 adressen kost dit 97,50 euro +BTW.
De e-wenskaartactie is een actie onder voorwaarden. Een bestelling is
vast na ontvangst van het bedrag van de order. U ontvangst een factuur
voor uw boekhouding. Bestellen kan tot 15 december. Het verzenden
gebeurt tussen 21 december en 31 december 2011.
Besluit.
Voor steeds meer KMO's, handelaars, zelfstandigen of vrije beroepen is
online reclame een sterke vorm van promotie. Zeker met de toegenomen
online verkoop. Daarom is deze e-wenskaartactie 2012 een heel sympathiek
middel om uw onderneming positief in beeld te brengen.
Meer info of reservaties (ook voor andere e-nieuwsbriefacties): neem nu contact op met 2TREES.
Online reclame is vaak een beetje inbreuk op de privacy van de
mensen. Voor winkels, bedrijven en zelfstandigen is het belangrijk om er
rekening mee te houden. Wie dit doet, haalt zelfs nog voordeel uit een
goede behandeling van de privacy van de geadresseerden. Waar liggen de
mensen wakker van en waar niet? En vooral wat mag u doen en hoe doet u
het best? Een goede benadering van de privacy leest u in dit artikel.
B2B versus B2C reclame-acties.
Voor wie gewone consumenten hun klanten zijn (B2C), moet heel zeker vooraf stilstaan bij de bescherming van de persoonsgegevens.
Vnl. wat nieuwsbrieven of ander ongevraagde mails aangaat, is dat
eigenlijk taboe. U mag slechts een reclamemail sturen aan de mensen die
er uitdrukkelijk om gevraagd hebben of er mee akkoord gegaan zijn. En
dan nog zijn er wettelijke regels om na te leven.
B2B handelaars of bedrijven hebben het iets gemakkelijker. Tussen professionelen is de "bescherming" van de geadresseerde iets soepeler.
Dat betekent niet dat u er met de grove borstel mag doorgaan. Ook hier
heeft u er zeker baat bij om rekening te houden met de privacy
gegevens van uw abonnees. Het zijn tenslotte ook mensen en consument.
Immers, De privacy is belangrijk voor online reclame.
De privacy is belangrijk voor online reclame.
Een
recent onderzoek door het reclamebureau McCann bij 6.000 mensen (w.o.
in België) toont het belang aan van de privacy voor acties. Een 70 %
van de mensen vindt de bescherming van de eigen privacy
het allerbelangrijkste. Dat komt voor problemen zoals terrorisme,
opwarming van de aarde, economische situatie, enz. En dat is
verwonderlijk. Aan de andere kant stellen we vast dat steeds meer
mensen vrij gemakkelijk (delen van) hun eigen persoonsgegevens willen
opgeven. En toch, De privacy is belangrijk voor online reclame.
Consumenten kunnen in groepen worden onderverdeeld. Een kleine 40 %
zijn best bereid om (delen van) hun privacy gegevens op te geven in
ruil voor een voordeel. Dat zijn commerciële consumenten die weten dat
hun gegevens iets waard zijn. Een 20 % van de mensen
willen ook wat privacy opgeven, zolang het hun reputatie niet schaadt
of geen gevaar vormt op financiële vlak. En ongeveer een even grote
groep wil zeker geen persoonsgegevens opgeven. Zeker beide eerste
groepen zijn belangrijk voor KMO's, bedrijven, winkels en handelaars
die online reclame willen maken.
Hoe haalt u voordeel uit de privacy benadering bij online reclame?
Enerzijds
moet u er natuurlijk voor zorgen dat uw mailings, e-nieuwsbrieven of
andere online reclame wettelijk in orde zijn met de privacy wetgeving.
Een goed online reclamebedrijf kan u hier bijstaan. En verder is het
niet echt moeilijk. Hou rekening met de vrees van de mensen en zorg dat
ze krijgen wat ze verwachten. Hoe kunt u dit nu doen?
De mensen willen kunnen kiezen
welke persoonlijke gegevens ze delen en welke niet. Maak het dus de
consumenten niet moeilijker dan nodig en laat hen enkel hetgeen
invullen dat nodig is. Laat geen 20 velden invullen indien een naam,
telefoonnummer en e-mailadres volstaan voor een actie.
Stel u tot doel om op langere termijn een goede, vertrouwelijkeband
tot stand te brengen met uw klant. Zorg dat ze van u waardevolle
informatie, werkelijk nuttige tips, verwittigingen tijdig vooraf, ...
krijgen zodat ze het gevoel krijgen dat u met hen meedenkt en hen helpt.
En vooral, geef ze voldoende waarde
terug in ruil voor hun persoonlijke gegevens. De meeste mensen weten
dat voor iets, iets in return hoort. Zorg dus dat ze zich niet bedot
voelen.
Besluit.
De privacy
wetgeving is een belangrijk gegeven om de persoonsgegevens van de
mensen te beschermen. Toch kunnen bedrijven, winkels en handelszaken er
hun voordeel bij doen indien ze rekening houden met de vrees en de
verwachting van de consumenten. Op deze manier is men van beide kanten
winnaar. Meer info of voor een offerte neem vrijblijvend contact met ons op.