Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    30-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe online kopers tot kopen verleiden met uw online shop?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen E-commerce wint heel snel aan populariteit op het internet. Dat zien we o.a. door het groot aantal winkels, handelszaken en bedrijven die een online shop aankopen. Daarom is het belangrijk om eens te kijken hoe de online koper kan worden verleid tot aankopen op uw webshop. Met deze zeven tips maakt u zeker uw webshop tot een succes.

    Wat is belangrijk om de online koper te verleiden tot aankopen?

    Het internet biedt uitzonderlijke voordelen voor een e-consument. Het is heel gemakkelijk om producten en prijzen te vergelijken, aankopen gaat heel snel -soms impulsief- en het aanbod is heel groot. Alhoewel de basis voor elke online shop dezelfde is, merken we toch dat sommige internetwinkels succesvoller zijn dan andere. Waar ligt dat aan?

    De sleutel voor succes met een online shop is
    vertrouwen. Hoe meer vertrouwen uw webshop de online consumenten inboezemt, hoe gemakkelijker deze uw producten of diensten via het internet zullen aankopen en hoe meer omzet of winst u online zal behalen. Hoe online kopers tot kopen verleiden met uw online shop? De volgende 7 tips zorgen dat uw webshop een heel goed en veilig gevoel overbrengt bij de online kopers.

    Hoe online kopers tot kopen verleiden met uw online shop?

    • Toon dat u en uw zaak werkelijk bestaat. In de werkelijke wereld is dit evident. U gaat een deur binnen en ziet de producten, mensen, klanten, ... Op het internet gebeurt alles virtueel. Om te bewijzen dat u werkelijk bestaat, plaatst u uw adres en contactgegevens duidelijk zichtbaar op uw webshop. Zet een foto van uw bedrijfspand, voorraadmagazijn, bestelwagens, ... en een foto van jezelf die b.v. een levering klaarmaakt op uw online shop. En zorg dat uw ondernemingsnummer vindbaar is. Dat zijn allemaal zaken die bewijzen dat uw bedrijf bestaat.
    • Geef altijd en overal duidelijke, correcte informatie tijdens het hele koopproces. Het is natuurlijk belangrijk om uw producten een duidelijke beschrijving en foto mee te geven. Maar ook tijdens het koopproces is het beter om altijd te informeren in welke fase de koper nu is en wat de volgende is. Zorg ook dat de mensen gemakkelijk terug kunnen klikken of bijkomende producten aankopen. Een goede webshop lost veel op door de manier waarop deze gebouwd is. Zo gebeurt alles spontaan en natuurlijk, wat terug vertrouwen geeft.
    • Lok de kopers met een voordeel en verlaag het risico voor de eerste aankoop. Het is bewezen, de eerste aankoop is de moeilijkste omdat de e-klant uw zaak nog niet kent. Om mensen toch vlot te laten bestellen kunt u ze uw service laten proberen door voor bepaalde instapproducten een introductiepakket te maken of door tijdelijk bepaalde zaken in promotie te zetten. Zo betalen ze even minder en verkleint het risico op een mogelijke miskoop.
    • Laat uw klanten u aanbevelen. Op het internet is een van de sterkste motivators indien klanten of gebruikers een product of dienst een gunstige recensie meegeven. Dat kan b.v. door toe te staan dat klanten hun mening bij een product noteren. Of laat hen een waarde geven. Of aanbevelen via facebook, twitter, ... Mogelijkheden zijn legio. Een goede webbouwer bespreekt graag met u de mogelijkheden.
    • Zorg voor professionele betaalmogelijkheden en een vlot betaalsysteem. Tegenwoordig is er niemand die nog twijfelt aan Visa betalingen. Of aan Paypal of online bankingknoppen. Deze gekende organisaties waarborgen de veiligheid van de online transacties. Malafide webwinkels krijgen ook geen abonnement. Door de betaalprocedures veilig, soepel en professioneel te voorzien op uw online shop zorgt u er voor dat de online kopers automatisch vertrouwen hebben in uw webwinkel en in uw service.
    • Geef uw online shop trust certificaten of een label. Een aantal organisaties zoals BeCommerce en Unizo reiken labels uit aan online shops die aan de voorwaarden voldoen. Dit label mag dan op het ontwerp van de webshop worden opgenomen. Het is het bewijs voor de online consument dat deze webwinkel te vertrouwen is. Tevens is het bekomen van een label het bewijs dat uw internetwinkel in regel is met de geldende wetgeving op online shops.
    • Zorg snel voor een goede naam en imago als online handelaar. Een goede naam krijgt u zodra de consumenten heel tevreden zijn over uw werking, nakomen van afspraken en leveringen. Voor een belangrijk deel zal een goed gemaakte online shop u hierbij helpen door standaard de juiste mails uit te sturen bij b.v. aankopen, verzenden van leveringen, registratie van betalingen, enz. Voor een ander deel kunt u zelf het onderscheid maken. Door b.v. snel te reageren op mails met vragen, een berichtje om naar de tevredenheid te polsen na levering, ... Vergeet niet dat de online consumenten tegenwoordig heel vlot tegen elkaar praten. En mond aan mondreclame is weerom een van de sterkste troeven om snel vooruit te gaan als webshop.
    Besluit.
    Vertrouwen is essentieel om succesvol te verkopen via het internet. Daarom is het sterk aan te bevelen om voor een online shop te vertrouwen op een webbouwer die kennis van zaken heeft in online verkoop. Niet alleen zal uw webshop professioneel opgebouwd zijn en vertrouwen uitstralen. Bovendien krijgt u goede tips om snel succesvol handel te drijven via het internet.

    Wilt u meer weten over de mogelijkheden van online verkoop of voor een correcte prijsofferte,
    neem vrijblijvend contact op met 2TREES.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    30-11-2011 om 22:53 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:webshop label, becommerce label, unizo label, goede online shop, goede webshop, succesvolle webshop, tips online shop, online shopping, succestips onlineshop
    24-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2TREES werkt mee in het Google Engage programma.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het internet is voor KMO's, winkels, zelfstandigen, handelaars en vrije beroepen onmisbaar geworden. Om kleinere zaken doeltreffend gebruik te laten maken van de online advertentiemogelijkheden ontwikkelde Google het Engage programma. 2TREES is ook partner van het Google Engage programma. Wat is dit Google Engage programma en welke voordelen krijgen klanten hiermee voor Google Adwords?


    Wat is het Google Engage programma voor professionals.
    Het Google Engage programma is bedoeld voor professionele aanbieders van o.a. online marketing advies, online reclame en online adverteerders voor de KMO's, winkels, zelfstandigen, handelaars en vrije beroepen. Dit zijn precies de eerder kleinere zaken die zelf niet echt tijd en geld hebben om ofwel gekwalificeerd personeel aan te werven of om grote reclamebudgetten vrij te maken. Dit hulpprogramma voor online advertenties is bedoeld om de mensen die dagelijks met Google Adwords bezig zijn zo goed mogelijk bij te staan zodat online reclame ook voor kleinere budgetten heel rendabel wordt.

    Via het Google Engage programma kunnen KMO aanbieders van online reclame beroep doen op Google voor trainingen en bijscholingen om
    zo doeltreffend mogelijk online te adverteren met Google Adwords en met andere Google producten. Om aanvaard te worden, moet eerst succesvol een opleiding worden gevolgd. Zo is Google zeker dat de Engage partner over de nodige kennis en vaardighedenGoogle Adwords coupons zodat de advertentiecampagnes van nieuwe klanten gratis kunnen opstarten.
    beschikt van het Google Adwords programma en de online reclametoepassingen. En via dit online programma krijgen ze gratis
    Waarom kiezen voor een Google Engage partner voor online reclame?
    Het internet is zowel heel complex als heel boeiend om zaken mee te doen. Het komt er op aan om tussen de miljarden websites met informatie op het gepaste moment enkel de juiste mensen aan te trekken die naar u op zoek zijn. En precies dàt is de sterkte van een online advertentieprogramma zoals Google Adwords. Wordt uw advertentie te vroeg getoond, dan is er geen interesse. En indien uw reclame gezien wordt door de verkeerde mensen, dan is ze ook verloren. In beide gevallen spreekt men over een verloren reclambudget. Dat kunt u vermijden door te kiezen voor een Google Engage partner om uw Google Adwords reclame te laten uitwerken. Zo geniet u van volgende voordelen:
    • Google zelf zorgt voor de opleiding en training van deze aanbieders van Google Adwords reclame;
    • Over nieuwe reclametoepassingen en Google functies wordt continu informatie of bijscholingen verstrekt;
    • Een team van Google specialisten staan de Google Engage partners bij om zo doeltreffend mogelijke Google Adwords campagnes te bouwen;
    • Via uw Google Engage partner kunt u suggesties of voorstellen naar Google overmaken. Misschien wordt uw idee in de toekomst wel in het Google Engage programma opgenomen;
    • En heel belangrijk: via uw Google Engage partner bekomt u een gratis advertentiebudget om met uw eerste Google Adwords campagne te starten.
    Besluit.
    Met een Google Engage partner neemt u eigenlijk geen enkel risico voor uw online reclame. Uw reclamebudget is immers in de beste handen. De Google Engage partner is door Google zelf geïnstrueerd, kent perfect het online advertentieprogramma Google Adwords én geeft u nog een gratis advertentiebudget bovenop. Interesse? 2TREES is ook opgenomen in het Google Engage programma voor Google Adwords reclame. Vraag hier uw online advertentievoorwaarden.

    Patrick Puype -
    2trees.be

    24-11-2011 om 14:51 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Google Engage, google reclame, Google Adwords, online reclame, Adwords coupons, gratis google budget, gratis adwords budget, google adwords voordelen, voordelen google adwords
    17-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beste wensen 2012 met een 2TREES e-card.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen December is de maand waar iedereen personeel, klanten, leveranciers of relaties het allerbeste toewenst. Een moderne zaak gebruikt moderne middelen. Daarom lanceert 2TREES nu terug een e-wenskaartactie voor 2012. Op deze manier kan het nieuwe jaar suceesvol starten voor elke KMO, detailzaak, winkel of vrij beroep.

    Wat is een e-wenskaartactie?

    Een e-cardactie is een elektronische wenskaart. Dit is het equivalent van een wenskaart die met de post wordt verstuurd. Alleen wordt de e-card via het internet bezorgd. Dit is een vorm van online reclame of PR. U kunt het enigszins vergelijken met de e-nieuwsbrief. Alleen is de tekst van een e-card veel korter, net zoals met de gedrukte wenskaart.

    De voordelen van een e-cardactie zijn ook bijna dezelfde als voor een
    e-nieuwsbrief. Het is een modern, snel en leuk middel om kort de aandacht te trekken van de geadresseerde. Een e-card komt steeds sympathiek over. Een foto, een motiverende boodschap en uw naam. De reactie is altijd: "Ha, ze zijn me niet vergeten!". En niet te vergeten, de kostprijs voor een e-card zijn heel laag in vergelijking met de gedrukte wenskaarten. Misschien is het ook een idee voor uw zaak om Beste wensen 2012 met een 2TREES e-card. te bezorgen.

    Beste wensen 2012 met een 2TREES e-card.

    In december biedt 2TREES traditioneel haar e-wenskaartservice aan. KMO's, zelfstandigen, winkeliers en vrije beroepen kunnen gebruik kiezen uit een aantal ontwerpen om hun beste wensen voor het nieuwe jaar aan hun klanten, leveranciers of relaties te laten versturen. De actie Beste wensen 2012 met een 2TREES e-card. is traditioneel een succes. Steeds meer bedrijven en handelszaken gebruiken dit snel, goedkoop en modern middel om hun zaak onder de aandacht te houden.

    Het is geen platte reclame, en toch zorgt de e-wenskaart voor een promotie-effect in de handel. Dat kan heel belangrijk zijn met het oog op de
    eindejaarsaankopen of de koopjesperiode van januari. Hoe kunt u gebruik maken om uw Beste wensen 2012 met een 2TREES e-card. te bezorgen?
    • Er zijn 3 verschillende modellen e-wenskaarten waar u uit kan kiezen. U vindt ze op de actiepagina van onze website www.2trees.be.
    • Uw gekozen e-wenskaart wordt gepersonaliseerd met uw logo (of firmanaam) en een regel tekst van max. 45 lettertekens. Deze informatie wordt via de 2TREES actiepagina opgeladen.
    • Verder geeft u uw bedrijfsgegevens op voor de facturatie en het gewenste tijdstip van versturen.
    • Uw bestand met te mailen e-mailadressen wordt via een xls of een csv-file doorgestuurd.
    • De kostprijs voor het opmaken, klaarmaken en versturen van uw e-wenskaart aan uw bestand kost 350 euro +BTW. Dit is een forfaitaire prijs.
    • Het verzenden tot 1.000 adressen is gratis. Boven de 1.000 adressen betaalt u een supplement. B.v. tot 2.500 adressen kost dit 97,50 euro +BTW.
    De e-wenskaartactie is een actie onder voorwaarden. Een bestelling is vast na ontvangst van het bedrag van de order. U ontvangst een factuur voor uw boekhouding. Bestellen kan tot 15 december. Het verzenden gebeurt tussen 21 december en 31 december 2011.

    Besluit.

    Voor steeds meer KMO's, handelaars, zelfstandigen of vrije beroepen is online reclame een sterke vorm van promotie. Zeker met de toegenomen online verkoop. Daarom is deze e-wenskaartactie 2012 een heel sympathiek middel om uw onderneming positief in beeld te brengen.
    Meer info of reservaties (ook voor andere e-nieuwsbriefacties): neem nu contact op met 2TREES.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    17-11-2011 om 15:23 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:online reclame, e-card, e-wenskaart, e-nieuwsbrief
    02-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De privacy is belangrijk voor online reclame.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Online reclame is vaak een beetje inbreuk op de privacy van de mensen. Voor winkels, bedrijven en zelfstandigen is het belangrijk om er rekening mee te houden. Wie dit doet, haalt zelfs nog voordeel uit een goede behandeling van de privacy van de geadresseerden. Waar liggen de mensen wakker van en waar niet? En vooral wat mag u doen en hoe doet u het best? Een goede benadering van de privacy leest u in dit artikel.

    B2B versus B2C reclame-acties.

    Voor wie gewone consumenten hun klanten zijn (B2C), moet heel zeker vooraf stilstaan bij de bescherming van de persoonsgegevens. Vnl. wat nieuwsbrieven of ander ongevraagde mails aangaat, is dat eigenlijk taboe. U mag slechts een reclamemail sturen aan de mensen die er uitdrukkelijk om gevraagd hebben of er mee akkoord gegaan zijn. En dan nog zijn er wettelijke regels om na te leven.

    B2B handelaars of bedrijven hebben het iets gemakkelijker. Tussen professionelen is de "bescherming" van de geadresseerde iets soepeler. Dat betekent niet dat u er met de grove borstel mag doorgaan. Ook hier heeft u er zeker baat bij om rekening te houden met de privacy gegevens van uw abonnees. Het zijn tenslotte ook mensen en consument. Immers, De privacy is belangrijk voor online reclame.

    De privacy is belangrijk voor online reclame.

    Een recent onderzoek door het reclamebureau McCann bij 6.000 mensen (w.o. in België) toont het belang aan van de privacy voor acties. Een 70 % van de mensen vindt de bescherming van de eigen privacy het allerbelangrijkste. Dat komt voor problemen zoals terrorisme, opwarming van de aarde, economische situatie, enz. En dat is verwonderlijk. Aan de andere kant stellen we vast dat steeds meer mensen vrij gemakkelijk (delen van) hun eigen persoonsgegevens willen opgeven. En toch, De privacy is belangrijk voor online reclame.

    Consumenten kunnen in groepen worden onderverdeeld. Een kleine 40 % zijn best bereid om (delen van) hun privacy gegevens op te geven in ruil voor een voordeel. Dat zijn commerciële consumenten die weten dat hun gegevens iets waard zijn. Een 20 % van de mensen willen ook wat privacy opgeven, zolang het hun reputatie niet schaadt of geen gevaar vormt op financiële vlak. En ongeveer een even grote groep wil zeker geen persoonsgegevens opgeven. Zeker beide eerste groepen zijn belangrijk voor KMO's, bedrijven, winkels en handelaars die online reclame willen maken.

    Hoe haalt u voordeel uit de privacy benadering bij online reclame?

    Enerzijds moet u er natuurlijk voor zorgen dat uw mailings, e-nieuwsbrieven of andere online reclame wettelijk  in orde zijn met de privacy wetgeving. Een goed online reclamebedrijf kan u hier bijstaan. En verder is het niet echt moeilijk. Hou rekening met de vrees van de mensen en zorg dat ze krijgen wat ze verwachten. Hoe kunt u dit nu doen?

    • De mensen willen kunnen kiezen welke persoonlijke gegevens ze delen en welke niet. Maak het dus de consumenten niet moeilijker dan nodig en laat hen enkel hetgeen invullen dat nodig is. Laat geen 20 velden invullen indien een naam, telefoonnummer en e-mailadres volstaan voor een actie.
    • Stel u tot doel om op langere termijn een goede, vertrouwelijke band tot stand te brengen met uw klant. Zorg dat ze van u waardevolle informatie, werkelijk nuttige tips, verwittigingen tijdig vooraf, ... krijgen zodat ze het gevoel krijgen dat u met hen meedenkt en hen helpt.
    • En vooral, geef ze voldoende waarde terug in ruil voor hun persoonlijke gegevens. De meeste mensen weten dat voor iets, iets in return hoort. Zorg dus dat ze zich niet bedot voelen.

    Besluit.

    De privacy wetgeving is een belangrijk gegeven om de persoonsgegevens van de mensen te beschermen. Toch kunnen bedrijven, winkels en handelszaken er hun voordeel bij doen indien ze rekening houden met de vrees en de verwachting van de consumenten. Op deze manier is men van beide kanten winnaar. Meer info of voor een offerte neem vrijblijvend contact met ons op.

    Patrick Puype - www.2trees.be

    02-11-2011 om 15:07 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:privacy wetgeving, bescherming persoonsgegevens, privacy + online reclame, belgische wet op e-commerce, Belgische wetgeving e-commerce, e-commercewetgeving, wetgeving e-nieuwsbrieven



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs