2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
22-09-2010
Tips om veilig te verkopen via het internet.
Internetverkoop is tegenwoordig erg
populair in België. Mensen verkopen artikels via veilingsites. En veel
bedrijven, winkels en thuiswerkers starten met een online shop. Toch let
je best op een aantal zaken als u met een webshop start. Met volgende
Tips om veilig te verkopen via het internet helpen u goed op weg.
Belangrijk voordat een online verkoop gebeurt. Verkopen
via het internet komen vrij gemakkelijk tot stand. Het enige contact
met een online klant gebeurt via de online shop. Dat is vrij anoniem.
Problemen achteraf worden best vermeden door vooraf heel correcte en
duidelijke informatie op de webshop te zetten. Volgende Tips om veilig
te verkopen via het internet helpen u daarbij.
De mensen kopen uw artikels of diensten aan via het internet. Zorg daarom voor duidelijke en complete beschrijvingen
van uw producten zodat ze een helder beeld krijgen van de
mogelijkheden, de voordelen en ook evt. nadelen. Plaats klare foto's
voor een product. Neem de nodige tijd om een goede beschrijving op te
maken. Vergeet ook niet te vermelden als er risicogroepen zijn, b.v.
mogelijke allergische reacties, niet geschikt voor kinderen, minimum
afmetingen doorgangen, niet in direct zonlicht plaatsen, ... Zo vermijdt
u de meeste discussies achteraf.
Het is heel belangrijk op vertrouwenswaardig
over te komen als online handelaar. Dat kunt u doen door positieve
reacties te vragen van klanten en deze op uw webshop te plaatsen. Of een
waardering bij uw artikels te laten noteren door uw klanten. Ook de
vermelding van een kwaliteitslabel als online handelaar of het gebruik
van een veilig betaalplatform (b.v. Ogone) helpen dit vertrouwen te
vestigen. Malafide online verkopers worden immers uitgesloten van deze
erkenningen.
Zet duidelijk uw leverings- en betaalvoorwaarden
op uw site. Maak niet alleen dat ze aanwezig zijn, maar zorg ook dat
een online koper ze moet aanklikken en bevestigen dat ze gelezen zijn.
Vermeld ook goed wat er moet gebeuren indien de levering niet toekomt of
beschadigd toekomt. Wat moet de online koper dan doen en hoe gebeurt de
afhandeling van een klacht. Ook dat weet een webshopper erg graag
vooraf.
Zorg tenslotte dat u over alle gegevens
beschikt over uw online koper. Vraag bij de bestelling om de volledige
naam en het adres maar ook om een geldig telefoonnummer, e-mailadres en
evt. BTW nummer. Niet alleen kunt u zo gemakkelijker met uw online koper
in contact komen. Via een vaste telefoonnummer of een BTW nummer kunt u
ook snel een aantal zaken controleren over uw online klant.
Belangrijk nadat een online verkoop gebeurd is? Als
een product via het internet verkocht is, gebeuren een aantal
administratieve zaken op uw webshop. B.v. voorraad verminderen,
bestelbevestigingen, klaarmaken voor levering, enz. Belangrijk om weten
is dat een online koper graag heel snel het aangekochte artikel wil
ontvangen (liefst gisteren). Toch let u als online handelaar best op
volgende Tips om veilig te verkopen via het internet voor de levering.
Als online handelaar is het belangrijk dat u zeker bent van uw geld als u levert. Verzend daarom enkel goederen nadat de betaling op uw bankrekening
staat. U biedt de klant meer zekerheid van levering door betaling met
Visa, mastercard, American Express e.a. kredietkaarten toe te laten.
Deze betalingen gebeuren via een erkende betaalprovider (b.v. Ogone) en
gebeuren in een veilige betaalomgeving. Enkel bonafide online handelaars
kunnen hiervan gebruik maken.
Indien u dure, exclusieve of
unieke producten via het internet verkoopt kan een online koper extra
zekerheid wensen. Daarvoor kunt u een escrow service
inschakelen. Dat is een derde partij die als onafhankelijke,
betrouwbare derde partij tussenkomt bij de betaling. Let wel: indien een
online koper een bepaalde escrow service niet kent, kan de
betrouwbaarheid worden gecontroleerd via het internet d.m.v. een
zoekopdracht [ naam van de escrow service + fraud(e) ].
Wijk nooit af van uw normale betaal- en uitleveringsprocedure.
Ga zeker niet in op voorstellen van online kopers om via anonieme
kanalen te betalen Western Union, BidPay, MoneyGram, e.a. te betalen.
Ook cheques (evt. van ongekende, buitenlandse banken en dito rekeningen)
bieden niet echt zekerheid. Ze kunnen vals of ongedekt zijn.
Nog
een heikel punt is het moment dat de verkochte goederen bij u de deur
uit zijn. Dan zijn ze immers nog niet bij uw online klant en kan er van
alles gebeuren. Wie zeker wil zijn dat online verkochte producten ook
toekomen, doet voor de verzending beroep op een gekend koerierbedrijf
zoals DHL, FedEx, UPS, e.a. Deze firma's bieden een tracking systeem
aan zodat u online kunt volgen waar uw product zich bevindt. Wie via de
post verstuurt, kan dit aangetekend doen. Zo ontvangt u een vezendbewijs. En voor belangrijke zaken neemt u best een goede verzekering om de risico's bij verzending te dekken.
Altijd belangrijk voor online verkoop. In
het echte leven heeft u bedrijven, winkels en handelaars die direct
vertrouwen uitstralen. Dat is een goede basis voor succes. Ook voor
verkoop via het internet is vertrouwen heel belangrijk. Daarom gelden
ook volgende algemene Tips om veilig te verkopen via het internet.
zorg
dat u als online handelaar betrouwbaar overkomt via het internet. Dat
kan door een e-commerce label aan te vragen (zie hoger). Maar ook het
vermelden van uw bedrijfsgegevens, contactgegevens, een goede foto,
beschrijving over uzelf, ... versterken uw betrouwbaarheid. Zo "bewijst"
u dat u werkelijk bestaat.
Online kopers hebben meestal enige
ervaring met online aankopen. Daarom verwachten ze bepaalde zaken op een
webshop terug te vinden. Het is daarom belangrijk om uw webshop volgens
een geëigend concept te laten opmaken. Een ervaren webdesigner weet nl.
wat online kopers verwachten om terug te vinden en ook de plaats waar
informatie moet staan.
Maak in elk geval dat uw online shop aan
de wettelijke verplichtingen voldoet. Voor online verkoop gelden nl.
wettelijke voorwaarden, zowel voor termijnen, verzakingsrecht, betaling,
... als voor wettelijke vermeldingen die moeten aanwezig zijn. Met een
goede webbouwer neemt u hier geen risico.
Een betrouwbare indruk
wordt later nog bevestigd door alert en snel te reageren op vragen,
verzoeken, klachten, opmerkingen die via uw webshop binnen komen. Mails
worden best binnen de 24 u. beantwoord. Indien er nuttige suggesties en
verbeteringen worden gemeld door online klanten, laat dan uw webshop
aanpassen en vermeld dat een tijdje op uw online shop.
Besluit. Verkopen
via het internet biedt tegenwoordig heel veel troeven en voordelen. Om
succesvol te verkopen houdt u best rekening met bovenstaande Tips om
veilig te verkopen via het internet. Bovendien doet u best beroep op een
betrouwbare webpartner om uw online shop te ontwikkelen volgens de
regels van de kunst. Wenst u meer informatie of wilt u een eigen online shop starten, neem gerust contact met ons op.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:betrouwbare webshop, succes webshop verhogen, succesvol verkopen internet, tips online verkoop, tips veilig verkopen, veilig aankopen internet, veilig aankopen op internet, veilig kopen op internet
15-09-2010
Vijf eenvoudige tips voor een betere website.
Conversies zijn tegenwoordig de nieuwe
toverwoorden. Conversies voor websites. Conversies voor webshops.
Natuurlijk is het belangrijk dat een website of webshop veel opbrengt.
In dit artikel krijgt u een beter inzicht hoe u dit kunt bereiken door
Vijf eenvoudige tips voor een betere website.
Wat betekenen conversies voor een site? Eigenlijk is het vrij simpel. Een conversie is een bepaalde actie
die via de website of webshop gestuurd wordt. Dat kan b.v. een aankoop
van een product zijn, een folder aanvragen, een reservatie boeken, enz.
Met een conversie zorgt men dat een site resultaat oplevert. Hoe meer
conversies er gebeuren, hoe meer een site opbrengt. Er zijn een aantal
nuttige tips die de conversies van uw site kunnen verhogen. Daarom de
volgende Vijf eenvoudige tips voor een betere website helpen u op weg.
De home- of landingspagina
voor een website of webshop is heel belangrijk. Hier komen bezoekers
nl. bij u binnen. De inhoud van deze pagina is meestal bepalend voor
conversies of wegklikken. M.a.w. de startpagina van uw site maakt dat
mensen verder doorklikken of wegklikken. Google meet b.v. het weigeringspercentage van een pagina. Dat is het tegengestelde van conversies, nl. hoe lager dit percentage, hoe minder mensen er wegklikken.
Vijf eenvoudige tips voor een betere website. Webpagina's die veel conversies opleveren voldoen aan drie criteria: ze spreken de bezoekers aan, ze bieden de juiste antwoorden op hun vragen en ze nodigen actief uit
om iets te doen. Op deze manier trekken ze de aandacht van de
bezoekers, ze zorgen dat men terugvindt wat men zoekt en ze zorgen voor
acties. Hoe doet men dit?
Plaats de juiste teksten op uw website. Het is verbazend hoe vaak hier tegen gezondigd wordt. Conversies lokkende teksten voldoen aan drie criteria.
Vooreerst noemen ze duidelijk problemen of situaties. Dit zorgt voor
herkenning bij bezoekers. Ze sommen de oorzaken ervan op en vertellen in
een ruk hoe het anders zou kunnen. Hiermee verwerft uw site een
expertise en ter zelfde tijd leidt u de bezoekers naar de oplossingen
die u aanbiedt. Tenslotte nodigt u de bezoekers uit om een oplossing te
kiezen door op een drukveld of button te klikken. Hiermee start de
conversie.
Gebruik verstaanbare taal voor
de gemiddelde bezoeker. Zorg dat de mensen begrijpen waar het over gaat
en wat uw producten of diensten voor hen kan doen. Zorg daarom dat uw
teksten in de spreektaal staan zoals ze courant gebezigd wordt. Zorg vooral ook dat er geen misverstanden of interpretaties mogelijk zijn.
Zorg dat de lay-out van uw website internetvriendelijk
is. Gebruik dus duidelijke titels, ondertitels en tekstvelden. Speel
met grootte, afbeeldingen en witruimte. Een ideale homepagina heeft
maximaal een 150-tal woorden die in 2 of 3 alinea's geschikt zijn. Hou
voor ogen dat internetpagina's eerder "gescand" worden in plaats van gelezen.
Inhoud is belangrijk
voor een website. Zorg voor voldoende woorden, want hierop reageren de
zoekmachines om uw site te tonen boven deze van een concurrent. Maar
schenk heel veel aandacht aan een goede, duidelijke structuur.
Orden de inhoud zodanig dat uw site aangenaam leest en vlot navigeert.
Zo houdt u uw bezoekers langer geïnteresseerd en leidt u ze beter naar
resultaat.
Zet tenslotte concreet uw voordelen en troeven
in de verf en werk naar het resultaat toe. Opsommingen zijn mooi en
nuttig om weten. Maar waar het op aankomt is dat men uw bedrijf verkiest
boven een concurrent en wel nu direct. Dat kan enkel als u meer
voordelen biedt dan de alternatieven. Vermeld daarom duidelijk de unieke voordelen
van uw producten of diensten. En vraag uw bezoekers om nu te klikken
voor een bestelling of om hier een aanvraag in te vullen voor meer
informatie, enz.
Besluit. Het
succes van een website of webshop hangt zowel af van de inhoud (content
is king) als van een internetvriendelijke opbouw van een site. Voor de
inhoud moet u meestal zelf instaan. Niemand kent immers beter uw zaak en
uw producten dan uzelf. En voor een goede opbouw doet u best beroep op
een professionele webdesigner. Klik hier om met ons contact op te nemen
voor een nieuwe website of webshop of om uw bestaande site op te
frissen of te moderniseren volgens de internetvriendelijke principes.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:website conversies, tips voor conversies, veel conversies, conversies verhogen, conversies verbeteren, meer conversies, meer laten klikken, conversies webshop, website prestaties verbeteren
08-09-2010
Hoe een Google reclame campagne te optimaliseren?
Google Adwords is een slim systeem van
internet reclame. Het werkt als een veiling. De online reclamecampagnes
met de beste kwaliteit kosten minst en worden hoogst vertoond. Om de
prestaties op peil te houden moet een Google campagne minimum elke 6
maand worden geoptimaliseerd. Hoe een Google reclame campagne te
optimaliseren?
Wat is belangrijk voor een goede Google reclamecampagne? Google
reclameacties werken eigenlijk vrij logisch. Het is de bedoeling om
mensen die via het internet zoeken naar producten of diensten zo accuraat mogelijk de gewenste info te geven. Daarom is de kwaliteit
van een Google campagne uiterst belangrijk. Google beloont immers de
relevantste advertenties met een hogere positie in de zoekresultaten en
met een lagere kostprijs per vertoning. Zo staat uw advertentie bovenaan
aan de laagste kostprijs.
De vraag is natuurlijk: Hoe een Google
reclame campagne te optimaliseren? Om dat te bereiken moet u vooreerst
rekening houden met een goede structuur
van uw Google campagnes. Verder is het noodzakelijk om de zoekwoorden
die aan een campagne gekoppeld worden uiterst zorgvuldig samen te
stellen. De advertentieteksten zelf worden best volgens een wervend
patroon geschreven. En tenslotte moeten nieuwe campagnes een tijd worden
opgevolgd om tot de ideale mix van advertentieteksten / zoekwoorden te
komen. Met uitproberen, testen en meten kan een goede Google campagne
uitgroeien tot een supercampagne. Maar dit vergt tijd en nauwgezet werk.
Waarom een Google reclamecampagne optimaliseren? Google reclamecampagnes reageren op zoekopdrachten
van de mensen. Wie in het zoekvenster een (paar) zoektermen intypt,
krijgt een lijst met websites die mogelijks informatie geven over het
gevraagde. Aan de zijkant en bovenaan deze resultaten komen de
"gesponsorde links". Dat zijn de Google advertenties die eveneens
verband houden met de ingetypte zoektermen.
Nu, over een langere
periode gezien, wijzigen de populaire zoektermen voor artikels of
diensten beetje bij beetje. Dat kan gebeuren onder invloed van trends of
door de actualiteit van het moment. Dus zoekwoorden die vorig jaar een
superhoog resultaat opleverden, maken veel kans om vandaag lager te
scoren. Dan zullen er andere woorden zijn die momenteel populairder
zijn.
Algemeen is men het er over eens dat het nodig is om minimum elke 6 maand
een Google reclamecampagne te optimaliseren. Op deze manier kunnen de
zoekwoordenlijsten en advertentieteksten worden bijgewerkt zodat de
Google Adwords campagnes van hoge kwaliteit blijven.
Hoe gebeurt de optimalisatie van een Google reclame? Ervaring
leert dat het beste resultaat wordt bekomen indien men elke 6 maand een
optimalisatie uitvoert van een Google campagne. Dit gebeurt aan de hand
van de prestaties in het voorbije half jaar. M.a.w. men neemt steeds de
effectieve resultaten als basis om de bestaande online reclamecampagnes te verfijnen en te verbeteren. Een SEO van een Google Adwords bestaat uit:
Verwijderen van
zoekwoorden van weinig waarde omdat deze het rendement van een online
campagne naar beneden halen. Advertentiecampagnes van lage kwaliteit
leiden tot hogere kosten om ze te vertonen.
Nakijken wat de best presterende
zoekwoorden zijn en dan nieuwe alternatieve zoektermen toevoegen.
Hierdoor maakt uw online reclamecampagne kans om nog meer vertoond te
worden.
Zorgvuldig de teksten en zoekwoorden nakijken en bepaalde zoektermen uitsluiten.
Hiervoor vermijdt u vertoning van uw online advertenties voor zaken die
u toch niet aanbiedt. Op deze manier verhoogt weerom de kwaliteit van
uw internetcampagnes.
Vervolgens kijken we om uw zoekwoorden verder te verfijnen. We zoeken de beste combinaties en kijken om specifieke zoektermen bij te zoeken.
Tenslotte bekijken we de advertentieteksten
zelf aan de hand van de Google advertentie richtlijnen. Waar nodig
herwerken we de Google reclames zodat ze actiever, wervender en
effectiever worden. Op deze manier verhoogt de relevantie van uw online
advertenties gevoelig waardoor het rendement van uw campagnes verhoogt.
Besluit. Internet
reclame behoort tot de meest doeltreffende en goedkoopste reclame die
er momenteel bestaat. Het is wel noodzakelijk om elke online
reclamecampagne zo relevant mogelijk
te maken zodat de kwaliteit zo hoog mogelijk is. Dat vergt een tijd van
nauwgezette inspanningen, proberen en verbeteren. Eenmaal dit gelukt
is, kan men best elke 6 maand de campagnes nakijken op de prestaties op
peil te houden of te verbeteren.
Deze richtlijnen gelden niet alleen voor nieuwe Google Adwords reclame. Ook (oudere) bestaande reclamecampagnes
kunnen sterk in resultaat verbeteren door ze doeltreffend te
optimaliseren en er de Google kwaliteitsrichtlijnen op toe te passen. Contacteer ons gerust voor meer informatie of een offerte.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:google reclame optimaliseren, google adwords opmaken, internetreclame opmaken, google campagnes opmaken, google reclame verbeteren, bestaande google reclame verbeteren, google campagnes schrijven, tips voor google adwords, tips voor google reclame, goede