2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
29-02-2012
Vijf tips voor succesvolle online reclame.
Steeds meer ondernemers, middenstanders en winkeliers ontdekken de
voordelen van online reclame. Soms zijn de resultaten fantastisch goed.
Andere keren had men er meer van verwacht. Moet u "geluk hebben"? Niet
echt. In dit artikel krijgt u 5 goede tips voor succesvolle online
reclame.
Wanneer is online reclame een goede beslissing?
Online reclame is eigenlijk altijd een verstandige besluit. Wie veel
resultaat wil halen uit internetpromotie houdt best rekening met een
aantal regels. Enerzijds moet u ten alle tijde zorgen dat uw adresbestanden op punt staan.
Enkel zo kunt u de juiste mensen aanspreken met een passende boodschap.
De tijd dat 1 bericht gerust naar een paar duizend adressen kon worden
gestuurd, is nu echt wel voorbij. Anderzijds moet de boodschap aan een
aantal regels voldoen wilt u scoren via het internet. En dit heeft u
zelf in de hand bij het opmaken van uw reclame-aanbod. Waar moet u zeker
op letten?
Vijf tips voor succesvolle online reclame.
Het internet kent een eigen realiteit. Consumenten die informatie via
het internet opzoeken, bekijken en beoordelen boodschappen, teksten en
aanbiedingen anders dan zij een folder of een advertentie lezen.
Hieronder volgen de vijf belangrijkste regels die u moet naleven om een
succesvolle online reclame op te maken.
Het internet is een vluchtig medium. Berichten die de mensen online
bereiken worden hoogstens 1 tot maximaal 2 dagen onthouden. Dat is het
geval voor e-mailings, sociale mediaberichten, internetreclame zoals
banners, google reclame, enz. Het is dus best om de mensen direct te
doen (laten) reageren op online aanbiedingen.
Wie online een bericht binnenkrijgt, leest dit eigenlijk niet
(grondig). Onderzoek leert dat de mensen deze berichten "zien",
eigenlijk een soort scannen. Op basis van de indruk die men spontaan
ervaart, beslist men om er aandacht aan te besteden of niet. Daarom is
een mooi, modern algemeen uitzicht van uw online reclame heel
belangrijk.
De opmaak van de tekst kan uw online reclame maken of kraken. Zorg dat uw (reclame-) boodschap duidelijk uit de e-nieuwsbrief naar voor komt.
Maak een opvallende titel waarbij de mensen spontaan reageren: "Ook
ik!". Tussentitels, vetregels, kernzinnen in opvallende letters, ... dat
alles maakt dat de mensen met diagonaal lezen uw bericht assimileren.
Voordelen doet de mensen reageren.
Hoe interessanter uw aanbiedingen, hoe groter de positieve respons zal
zijn. Maar ook hoe exclusiever uw aanbod, hoe sneller respons kan worden
verwacht. Daarom is het altijd goed om te vermelden dat het aanbod voor
een beperkt aantal geldt of gedurende een heel beperkte periode.
Twijfelen wordt zo uit den boze.
Tegenwoordig zijn de sociale media alomtegenwoordig. Zeker voor
online wedstrijden is het zonder meer interessant om de aanbiedingen van
uw e-mailings ter zelfde tijd ook via de sociale media te verspreiden.
Facebook, twitter, google+ e.a. hebben een aantal mogelijkheden om voor een hefboomeffect te zorgen.
Besluit.
Online reclame is een heel interessante manier
om uw bedrijf, uw producten of uw diensten te promoten. Het koppelt een
lage kostprijs per contact aan een hoge snelheid van uitvoering en een
perfect meetbaar resultaat. Met bovenstaande richtlijnen kunt u, na een
paar keer proberen, zeker een fantastisch internet aanbod opmaken. Voor
de lay-out en de uitvoering doet u best beroep op een partner met kennis
van zaken.
Voor meer informatie over een online reclame-actie voor uw onderneming of voor een concrete prijsofferte neem nu vrijblijvend contact op met 2TREES.
Een goed e-mailbestand is goud waard voor een zaak. Maar de waarde is
direct afhankelijk van de kwaliteit van het bestand. Het is dus heel
belangrijk dat uw bestand van e-mailadressen steeds up-to-date is. Hoe
doet u dit en waar moet u zeker op letten om succesvol online reclame te
kunnen maken. Dat leest u in dit artikel.
Waarom is een up-to-date adressenbestand belangrijk?
Een geactualiseerd (= bijgewerkt) e-mailbestand is van heel groot belang omdat het de enige manier is om zoveel mogelijk juiste mensen te bereiken. Bovendien is het de enige manier om zo goedkoop mogelijk online reclame te maken. Dit lijkt me dus inderdaad vrij belangrijk.
Een adressenbestand waar niet aan gewerkt wordt, veroudert. Men neemt aan dat elk jaar zo'n
20 % van de adressen
wijzigen. Dat kan gaan van adreswijzigingen, verandering van
e-mailadres, rechtsvorm tot zelfs naam. Zaken fusioneren, veranderen of
verdwijnen. Ook contacten veranderen van werk (of erger: gaan dood) ...
Vrij vervelend om nog een e-mail te sturen aan iemand die een paar maand
geleden overleden is. Dat is niet echt reclame.
Bovendien kost elk adres dat niet correct is, geld. En het zal zeker
nooit meer iets opleveren. Het kost geld omdat de kostprijs van online
reclame voor een deel op het aantal adressen wordt gebaseerd. Maar ook
door een negatief imago dat u zich aanmeet indien u een bericht naar
verkeerde mensen stuurt. En neem maar van mij aan dat dit in het huidige
sociale mediatijdperk erg snel gebeurt. Het is dus zaak om permanent
over uw e-mailadressen te waken en er zorg voor te dragen (net zoals u
met goud doet).
5 goede tips om uw e-mailbestand te beheren.
Er is maar 1 goede manier om uw bestand e-mailadressen up-to-date en van
hoge kwaliteit te houden. Meet uzelf een goede houding aan en voer
wijzigingen direct door. Zeker voor het beheer van een e-mailbestand is
uittel quasi zeker afstel. En direct doorgevoerde aanpassingen zijn ook
direct weer bruikbaar.
Stop nooit met nieuwe adressen toe te voegen aan uw bestand.
Hoe goed u ook zorg draagt voor uw adressenbestand, er gaan steeds
adressen verloren. Mensen schrijven uit of zijn niet meer interessant
(b.v. een nieuwe Android telefoonklant is zeker voor 2 jaar geen iPhone
klant). Soms nemen contacten enkel maar tijd zonder dat ze ooit klant
worden. Door systematisch, wekelijks nieuwe adressen toe te voegen,
zorgt u dat de automatische uitval aan adressen netjes aangevuld wordt
met goede, nieuwe adressen. Tips om e-mailadressen te bekomen vindt u in
ons artikel van vorige week.
Verbeter voortdurend het beschikbare adressenbestand. Voer
deze direct uit van zodra u wijzigingen opmerkt. Zeker uitschrijvingen
doet u best direct (vergeet geen mailtje te sturen ter bevestiging van
de uitschrijving). Maar ook dubbele verwijdert u seffens (blijven anders
geld kosten), adreswijzigingen, veranderingen van contactpersonen, van
functie, ...
Deel uw bestand netjes in categorieën in. Dat is heel
interessant om uw aanbiedingen beter af te stemmen op uw doelgroep. Denk
hier even vooraf aan. Om dit te doen kunt u b.v. de mensen indelen
volgens uw productencategorieën. Of anders volgens hun activiteit (b.v.
de Gouden Gids kan u hier aan ideeën helpen). Het is beter om een aantal
kleinere mailings te sturen dan 1 grote dumpmail.
Stuur regelmatig een bericht naar uw bestand. Een e-mail
mailing gaat snel en is relatief goedkoop. Elk bericht is een
herinnering dat u nog bestaat en voor de producten of diensten die u
aanbiedt. Onderzoek leert dat de meeste mensen contact nemen op het
moment dat uw aanbieding voor hen "als geroepen" komt. Hoe regelmatiger u
een bericht stuurt, hoe beter dan u onder de aandacht blijft.
Behandel uw e-mailbestand als Koning. Dat betekent dat
u het werkelijk vertroetelt, altijd verbetert, uitkuist, bijwerkt, ...
Zo vermijdt u als spam geboekstaafd te worden. Geef uw abonnees ook van
tijd tot tijd een voordeel als dank om in uw bestand te blijven. En
biedt ze de mogelijkheid om hun vrienden, kennissen, klanten, ... op uw
nieuwsbrief te laten abonneren.
Besluit.
E-mail mailings zijn heel doeltreffend,
snel en leveren normaal direct resultaat op. Het succes van mailings
wordt in grote mate mede bepaald door de kwaliteit van het
adressenbestand. En een aantal kleinere, op maat gemaakte, mailings
halen beter resultaat dan een omvangrijke bulkmailing.
Meer informatie en voorwaarden voor een eigen, succesvolle mailing, neem nu contact op met 2TREES.
Hoe goede e-mailadressen zoeken voor online reclame.
Een bestand met e-mailadressen is goud waard voor uw online reclame.
Er zijn een aantal heel goede manieren (en ook een paar slechte). Hoe
bekomt u een goed adressenbestand? Waar kunt u terecht en waar moet u op
letten. Dat leest u hier in dit artikel.
Waarom is een goed e-mailadressenbestand belangrijk?
Samen met uw boodschap is een goed bestand emailadressen is immers
bepalend voor het resultaat van uw online reclame. Hoe beter de
kwaliteit van uw mailadressen zijn, hoe meer resultaat u mag
verwachten uit direct mailingacties. Dat is eigenlijk ook logisch. U
behaalt het meeste succes indien u precies datgene aanbiedt waar iemand
naar op zoek is. Precies daarom is uw mailbestand voor 50 %
verantwoordelijk voor het succes van een e-mailactie.
Er zijn eigenlijk maar twee manieren om aan e-mailadressen te komen: ze
zelf verzamelen of ze aankopen of ruilen.
De eerste gaat langzamer en gestaag, maar de kwaliteit is heel zeker
veel beter. De tweede is duurder en u bent nooit zeker van de kwaliteit
van de e-mailadressen. Maar u heeft wel direct een pak adressen. Is dit
nodig? Niet noodzakeljk. Beter maar een paar honderd heel goede
e-mailadressen dan vele duizenden adressen waar u niets over weet.
Vergeet niet dat hoe groter een e-mailbestand, hoe duurder de
behandeling is.
Hoe goede e-mailadressen zoeken voor uw e-mailing mailings?
Er zijn twee manieren om emailadressen te bekomen. Ergens aankopen of ze
zelf verzamelen. Zelf een bestand met goede e-mailadressen opbouwen is
helemaal niet zo moeilijk. Vooreerst heeft u de gegevens die in uw eigen
bedrijf beschikbaar zijn. En verder kent u zeker ook collega's waarmee u
bestanden kunt ruilen. Waar kunt u nu terecht om zelf een goed
e-mailadressenbestand op te bouwen.
Uw eigen bedrijfsadministratie is de eerste plaats waar u een
schat aan goede mailadressen zal vinden. E-mailadressen van uw klanten
en leveranciers haalt u uit de boekhouding. Via uw verkoop vult u deze
aan met de mailadressen van uw prospecten en van degene die vroeger ooit
een offerte vroegen of contact namen. En verder heeft u het archief:
oude formulieren van beursdeelnames, tombolaformulieren, ...
Vraag even uw medewerk(st)ers die een commerciële functie
hebben of die met klanten in contact komen om uw e-mailbestand aan te
vullen met hun eigen e-mailadressen. Uw mensen hebben vrij zeker een
aantal mailadressen toe te voegen van eigen contacten, relaties,
kennissen, ... waar ze mee in contact kwamen.
Via de klantendesk of uw eigen showroom haalt u ook
heel goede nieuwe e-mailadressen binnen. Vraag uw bezoekers standaard om
hun mailadres. Zet er een computerscherm neer waar de mensen hun eigen
e-mailadres (en van hun kennissen) kunnen ingeven. Of leg simpelweg een
boek om ze op te schrijven. Vergeet niet dat een geschenkje of een
gadget als dank wonderen kan doen.
Ook via uw eigen website kunt u een invulvenster voorzien
waar spontane bezoekers hun e-mailadres kunnen ingeven. B.v. om in te
schrijven op uw e-nieuwsbrief, of om een voordeel, een geschenk, een
gratis e-book, een eenmalige extra korting, ... te bekomen in ruil voor
hun emailadres.
Staat u met uw bedrijf op een event, een beurs,
demonstratie of een verkoopshow, profiteer er van om aan zoveel
mogelijk bezoekers hun mailadres te vragen. Ook een terugzendstrook (met
e-mailadres) voorzien op uw flyers, folders en contactkaartjes zal u
aan extra adressen helpen. Zeker als bezoekers op uw stand een
geschenkje krijgen bij afgifte van de invulkaart. Vaak koppelt men een
mooie wedstrijd aan zo'n actie.
Tenslotte zijn er een aantal tell-a-friendacties die er voor
zorgen dat uw bestaande klanten (waarvan u hun e-mailadres kent) u de
mailadressen doorgeven van een aantal van hun eigen vrienden, relaties
en kennissen. Ook dat zijn normaal gezien goede en kwaliteitsvolle
e-mailadressen als uw promotie-actie doordacht en met kennis van zaken
is uitgewerkt.
Naast deze mogelijkheden om zelf een mailbestand met goede e-mailadressen aan te leggen, kunt u er natuurlijk altijd ook aankopen.
Vaak krijgt u spontaan de meest fantastische voorstellen hiervoor in uw
mailbox. Persoonlijk ben ik niet echt een fan van deze werkwijze.
Akkoord het gaat snel om een groot aantal e-mailadressen te bekomen.
Maar u heeft helemaal geen garantie op de kwaliteit en ook het wettelijk
aspect (opt-in) speelt een rol voor consumentenadressen. Ook ruilen
met collega's is iets minder goed dan zelf uw adressenbestand
samenstellen. Wie geeft er nu heel waardevolle e-mailadressen uit handen
en vooral hoe kunt u zien dat een evt. ruil evenwaardig is?
Besluit.
Zelf e-mailadressen zoeken voor e-mailingacties of online reclame is
vrij gemakkelijk. Vaak zijn er direct een paar honderd adressen in uw
bedrijf zelf te vinden. En eenmaal u er zich op toelegt, kunt u na een
paar maanden uw basisbestand met e-mailadressen sterk uitbreiden via een
goede commerciële werking. Let wel, deugdelijke e-mailadressen zijn
voor 50 % verantwoordelijk voor het resultaat van uw e-mailingactie.
Voor de overige 50 % succes contacteert u best een webpartner met kennis van zaken om uw online reclame professioneel op te maken.
Technisch onderhoud is noodzakelijk voor websites of webshops.
Het technisch onderhoud van een website of webshop zorgt dat de
programmatuur voor uw site veilig en up to date blijft. Het is dan ook
belangrijk dat dit regelmatig gebeurt. Zo blijft het aangenaam werken
met uw site en kunnen uw bezoekers snel en veilig uw site bezoeken.
Waarom is een technisch onderhoud noodzakelijk en wat zijn de voordelen
leest u in dit artikel.
Wat is het technisch onderhoud van een website of online shop?
Het technisch onderhoud van een website of een webshop zorgt dat de programmatuur veilig en up to date
blijft. Dat is dus het basisprogramma zelf waarmee uw site gemaakt is.
Maar ook de afzonderlijke toepassingen, tools en modules kunnen een upgrade nodig hebben. Na een tijdje worden nieuwe versies van programma's gelanceerd. Meestal werken deze beter en sneller
en worden uw programma's zo aangepast aan de specificaties van nieuwe
computers en toestellen. Vaak bieden upgrades ook bescherming tegen
virussen, hackers en andere ongewenste effecten. Het technisch onderhoud
mag dus niet worden verward met het onderhouden van de inhoud van een site.
Het wordt aanbevolen om regelmatig een technische update te laten uitvoeren aan uw site. Niet alleen blijft de
beveiliging
van uw website of online shop hiermee op peil. U zal merken dat het
comfort voor uzelf om met uw site te werken hoog blijft. Het aanpassen
van teksten, plaatsen van foto's, enz. blijft vlot en zonder hinder
gebeuren. Maar ook uw online bezoekers kunnen snel en veilig uw site
blijven bezoeken. En ook dit comfort is aangenaam voor uw klanten. Als u
zelf uw website onderhoudt, wordt aangeraden om minimum 1x per jaar een technisch onderhoud te laten uitvoeren uw website.
Wat zijn de voordelen van een technisch onderhoud van een website?
De drie grote voordelen zijn veiligheid, zekerheid en snelheid
voor u en uw online bezoekers. Enerzijds is een technisch onderhoud
preventief. Het vermijdt dat uw site vastloopt of dat bepaalde
toepassingen plots niet meer werken. B.v. nadat uw hoster zijn
programma's updatet. Anderzijds zorgt het er voor dat uw
websiteprogramma modern en accuraat blijft. Vergelijk het gerust met het
jaarlijks onderhoud van uw wagen. Een aantal vitale punten worden
gecontroleerd, vaste werken worden uitgevoerd én de elektronica van uw
wagen wordt geupgraded.
Het programma waarmee uw website gemaakt is, blijft up to date.
Als er een te groot verschil is tussen uw versie en de normaal gangbare
versie, kan het zijn dat er problemen komen met b.v. slideshows die
moeilijker (of niet meer) afspelen, gegevens die haperen bij het
doorgeven, enz. Dit is meestal het geval nadat uw hoster zijn de
sturingprogramma's van zijn servers een upgrade geeft. En dat laatste is
ook nodig voor de veiligheid en om de moderne computers vlot te laten surfen.
Ook alle tools, toepassingen, apps, enz. die ingebouwd zijn op uw website worden gecontroleerd en krijgen waar nodig een upgrade.
Hierdoor blijven ze vlot werken met uw vernieuwd basisprogramma, met de
moderne sturingprogramma's van de servers bij uw hoster en op de
recente computers van uw online klanten.
Het uitzicht van uw website blijft fris en modern. Bij een
technisch onderhoud kan een seizoenskleur worden aangepast, uw nieuw
logo toegevoegd en de hoofdtekst en foto van de homepagina worden
bijgewerkt. Hierdoor blijft ook uw site er goed uitzien voor de online
bezoekers.
Bij een technisch onderhoud worden ook de databanken opgeschoond en gecomprimeerd, de cachegeheugens
uitgezuiverd en de dode links verwijderd. Ook dit helpt mee om de
surfsnelheid en het surfcomfort voor uw site te verbeteren. Uw online
bezoekers blijven snel surfen op uw website.
De vindbaarheid van uw site blijft hoog of verbetert
aanzienlijk. Dat komt doordat de SEO voor uw website wordt aangepast. De
bestaande zoekmachine optimalisatie passen we aan met de relevante
zoekwoorden volgens de recentste inhoud van uw site. Op een bepaald
moment worden producten of merken vervangen. Of komen nieuwe producten
en diensten uw aanbod vervoegen. Het is belangrijk om de SEO van uw
website hieraan aan te passen.
Besluit.
Een technisch onderhoud is een noodzaak voor elke website en webshop. Zo
blijft uw site modern, veilig en up to date. Hierdoor blijft u vlot en
snel werken met uw site. En uw klanten kunnen veilig, vlot en met een
groot comfort uw website via het internet bezoeken. Het wordt aangeraden
om minimum 1x per jaar een technisch onderhoud aan een CMS website te
laten uitvoeren.
Voor meer informatie of het bestellen van een onderhoud aan een website of webshop, neem nu contact op met 2TREES.