Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    29-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf tips voor succesvolle online reclame.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Steeds meer ondernemers, middenstanders en winkeliers ontdekken de voordelen van online reclame. Soms zijn de resultaten fantastisch goed. Andere keren had men er meer van verwacht. Moet u "geluk hebben"? Niet echt. In dit artikel krijgt u 5 goede tips voor succesvolle online reclame.

    Wanneer is online reclame een goede beslissing?
    Online reclame is eigenlijk altijd een verstandige besluit. Wie veel resultaat wil halen uit internetpromotie houdt best rekening met een aantal regels. Enerzijds moet u ten alle tijde zorgen dat uw adresbestanden op punt staan. Enkel zo kunt u de juiste mensen aanspreken met een passende boodschap. De tijd dat 1 bericht gerust naar een paar duizend adressen kon worden gestuurd, is nu echt wel voorbij. Anderzijds moet de boodschap aan een aantal regels voldoen wilt u scoren via het internet. En dit heeft u zelf in de hand bij het opmaken van uw reclame-aanbod. Waar moet u zeker op letten?

    Vijf tips voor succesvolle online reclame.
    Het internet kent een eigen realiteit. Consumenten die informatie via het internet opzoeken, bekijken en beoordelen boodschappen, teksten en aanbiedingen anders dan zij een folder of een advertentie lezen. Hieronder volgen de vijf belangrijkste regels die u moet naleven om een succesvolle online reclame op te maken.
    • Het internet is een vluchtig medium. Berichten die de mensen online bereiken worden hoogstens 1 tot maximaal 2 dagen onthouden. Dat is het geval voor e-mailings, sociale mediaberichten, internetreclame zoals banners, google reclame, enz. Het is dus best om de mensen direct te doen (laten) reageren op online aanbiedingen.
    • Wie online een bericht binnenkrijgt, leest dit eigenlijk niet (grondig). Onderzoek leert dat de mensen deze berichten "zien", eigenlijk een soort scannen. Op basis van de indruk die men spontaan ervaart, beslist men om er aandacht aan te besteden of niet. Daarom is een mooi, modern algemeen uitzicht van uw online reclame heel belangrijk.
    • De opmaak van de tekst kan uw online reclame maken of kraken. Zorg dat uw (reclame-) boodschap duidelijk uit de e-nieuwsbrief naar voor komt. Maak een opvallende titel waarbij de mensen spontaan reageren: "Ook ik!". Tussentitels, vetregels, kernzinnen in opvallende letters, ... dat alles maakt dat de mensen met diagonaal lezen uw bericht assimileren.
    • Voordelen doet de mensen reageren. Hoe interessanter uw aanbiedingen, hoe groter de positieve respons zal zijn. Maar ook hoe exclusiever uw aanbod, hoe sneller respons kan worden verwacht. Daarom is het altijd goed om te vermelden dat het aanbod voor een beperkt aantal geldt of gedurende een heel beperkte periode. Twijfelen wordt zo uit den boze.
    • Tegenwoordig zijn de sociale media alomtegenwoordig. Zeker voor online wedstrijden is het zonder meer interessant om de aanbiedingen van uw e-mailings ter zelfde tijd ook via de sociale media te verspreiden. Facebook, twitter, google+ e.a. hebben een aantal mogelijkheden om voor een hefboomeffect te zorgen.
    Besluit.
    Online reclame is een heel interessante manier om uw bedrijf, uw producten of uw diensten te promoten. Het koppelt een lage kostprijs per contact aan een hoge snelheid van uitvoering en een perfect meetbaar resultaat. Met bovenstaande richtlijnen kunt u, na een paar keer proberen, zeker een fantastisch internet aanbod opmaken. Voor de lay-out en de uitvoering doet u best beroep op een partner met kennis van zaken.
    Voor meer informatie over een online reclame-actie voor uw onderneming of voor een concrete prijsofferte neem nu vrijblijvend contact op met 2TREES.

    Patrick Puype - www.2trees.be

    29-02-2012 om 20:22 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:online reclame, online reclame opmaken, online reclame schrijven, goede reclameteksten schrijven, hoe reclameteksten schrijven, tips online reclame, online reclametips
    15-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 goede tips om uw e-mailbestand te beheren.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een goed e-mailbestand is goud waard voor een zaak. Maar de waarde is direct afhankelijk van de kwaliteit van het bestand. Het is dus heel belangrijk dat uw bestand van e-mailadressen steeds up-to-date is. Hoe doet u dit en waar moet u zeker op letten om succesvol online reclame te kunnen maken. Dat leest u in dit artikel.


    Waarom is een up-to-date adressenbestand belangrijk?

    Een geactualiseerd (= bijgewerkt) e-mailbestand is van heel groot belang omdat het de enige manier is om zoveel mogelijk juiste mensen te bereiken. Bovendien is het de enige manier om zo goedkoop mogelijk online reclame te maken. Dit lijkt me dus inderdaad vrij belangrijk.

    Een adressenbestand waar niet aan gewerkt wordt, veroudert. Men neemt aan dat elk jaar zo'n
    20 % van de adressen wijzigen. Dat kan gaan van adreswijzigingen, verandering van e-mailadres, rechtsvorm tot zelfs naam. Zaken fusioneren, veranderen of verdwijnen. Ook contacten veranderen van werk (of erger: gaan dood) ... Vrij vervelend om nog een e-mail te sturen aan iemand die een paar maand geleden overleden is. Dat is niet echt reclame.

    Bovendien kost elk adres dat niet correct is, geld. En het zal zeker nooit meer iets opleveren. Het kost geld omdat de kostprijs van online reclame voor een deel op het aantal adressen wordt gebaseerd. Maar ook door een negatief imago dat u zich aanmeet indien u een bericht naar verkeerde mensen stuurt. En neem maar van mij aan dat dit in het huidige sociale mediatijdperk erg snel gebeurt. Het is dus zaak om permanent over uw e-mailadressen te waken en er zorg voor te dragen (net zoals u met goud doet).



    5 goede tips om uw e-mailbestand te beheren.

    Er is maar 1 goede manier om uw bestand e-mailadressen up-to-date en van hoge kwaliteit te houden. Meet uzelf een goede houding aan en voer wijzigingen direct door. Zeker voor het beheer van een e-mailbestand is uittel quasi zeker afstel. En direct doorgevoerde aanpassingen zijn ook direct weer bruikbaar.
    • Stop nooit met nieuwe adressen toe te voegen aan uw bestand. Hoe goed u ook zorg draagt voor uw adressenbestand, er gaan steeds adressen verloren. Mensen schrijven uit of zijn niet meer interessant (b.v. een nieuwe Android telefoonklant is zeker voor 2 jaar geen iPhone klant). Soms nemen contacten enkel maar tijd zonder dat ze ooit klant worden. Door systematisch, wekelijks nieuwe adressen toe te voegen, zorgt u dat de automatische uitval aan adressen netjes aangevuld wordt met goede, nieuwe adressen. Tips om e-mailadressen te bekomen vindt u in ons artikel van vorige week.
    • Verbeter voortdurend het beschikbare adressenbestand. Voer deze direct uit van zodra u wijzigingen opmerkt. Zeker uitschrijvingen doet u best direct (vergeet geen mailtje te sturen ter bevestiging van de uitschrijving). Maar ook dubbele verwijdert u seffens (blijven anders geld kosten), adreswijzigingen, veranderingen van contactpersonen, van functie, ...
    • Deel uw bestand netjes in categorieën in. Dat is heel interessant om uw aanbiedingen beter af te stemmen op uw doelgroep. Denk hier even vooraf aan. Om dit te doen kunt u b.v. de mensen indelen volgens uw productencategorieën. Of anders volgens hun activiteit (b.v. de Gouden Gids kan u hier aan ideeën helpen). Het is beter om een aantal kleinere mailings te sturen dan 1 grote dumpmail.
    • Stuur regelmatig een bericht naar uw bestand. Een e-mail mailing gaat snel en is relatief goedkoop. Elk bericht is een herinnering dat u nog bestaat en voor de producten of diensten die u aanbiedt. Onderzoek leert dat de meeste mensen contact nemen op het moment dat uw aanbieding voor hen "als geroepen" komt. Hoe regelmatiger u een bericht stuurt, hoe beter dan u onder de aandacht blijft.
    • Behandel uw e-mailbestand als Koning. Dat betekent dat u het werkelijk vertroetelt, altijd verbetert, uitkuist, bijwerkt, ... Zo vermijdt u als spam geboekstaafd te worden. Geef uw abonnees ook van tijd tot tijd een voordeel als dank om in uw bestand te blijven. En biedt ze de mogelijkheid om hun vrienden, kennissen, klanten, ... op uw nieuwsbrief te laten abonneren.
    Besluit.
    E-mail mailings zijn heel doeltreffend, snel en leveren normaal direct resultaat op. Het succes van mailings wordt in grote mate mede bepaald door de kwaliteit van het adressenbestand. En een aantal kleinere, op maat gemaakte, mailings halen beter resultaat dan een omvangrijke bulkmailing.
    Meer informatie en voorwaarden voor een eigen, succesvolle mailing, neem nu contact op met 2TREES.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    15-02-2012 om 18:20 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:e-mailbestand, e-mailadressen, mailbestand, e-mailbestand bijwerken, e-mailbestand kuisen, e-mailbestand beheren, beheer adressen
    08-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe goede e-mailadressen zoeken voor online reclame.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een bestand met e-mailadressen is goud waard voor uw online reclame. Er zijn een aantal heel goede manieren (en ook een paar slechte). Hoe bekomt u een goed adressenbestand? Waar kunt u terecht en waar moet u op letten. Dat leest u hier in dit artikel.

    Waarom is een goed e-mailadressenbestand belangrijk?

    Samen met uw boodschap is een goed bestand emailadressen is immers bepalend voor het resultaat van uw online reclame. Hoe beter de kwaliteit van uw mailadressen zijn, hoe meer resultaat u mag verwachten uit direct mailingacties. Dat is eigenlijk ook logisch. U behaalt het meeste succes indien u precies datgene aanbiedt waar iemand naar op zoek is. Precies daarom is uw mailbestand voor 50 % verantwoordelijk voor het succes van een e-mailactie.

    Er zijn eigenlijk maar twee manieren om aan e-mailadressen te komen: ze
    zelf verzamelen of ze aankopen of ruilen. De eerste gaat langzamer en gestaag, maar de kwaliteit is heel zeker veel beter. De tweede is duurder en u bent nooit zeker van de kwaliteit van de e-mailadressen. Maar u heeft wel direct een pak adressen. Is dit nodig? Niet noodzakeljk. Beter maar een paar honderd heel goede e-mailadressen dan vele duizenden adressen waar u niets over weet. Vergeet niet dat hoe groter een e-mailbestand, hoe duurder de behandeling is.

    Hoe goede e-mailadressen zoeken voor uw e-mailing mailings?

    Er zijn twee manieren om emailadressen te bekomen. Ergens aankopen of ze zelf verzamelen. Zelf een bestand met goede e-mailadressen opbouwen is helemaal niet zo moeilijk. Vooreerst heeft u de gegevens die in uw eigen bedrijf beschikbaar zijn. En verder kent u zeker ook collega's waarmee u bestanden kunt ruilen. Waar kunt u nu terecht om zelf een goed e-mailadressenbestand op te bouwen.
    • Uw eigen bedrijfsadministratie is de eerste plaats waar u een schat aan goede mailadressen zal vinden. E-mailadressen van uw klanten en leveranciers haalt u uit de boekhouding. Via uw verkoop vult u deze aan met de mailadressen van uw prospecten en van degene die vroeger ooit een offerte vroegen of contact namen. En verder heeft u het archief: oude formulieren van beursdeelnames, tombolaformulieren, ...
    • Vraag even uw medewerk(st)ers die een commerciële functie hebben of die met klanten in contact komen om uw e-mailbestand aan te vullen met hun eigen e-mailadressen. Uw mensen hebben vrij zeker een aantal mailadressen toe te voegen van eigen contacten, relaties, kennissen, ... waar ze mee in contact kwamen.
    • Via de klantendesk of uw eigen showroom haalt u ook heel goede nieuwe e-mailadressen binnen. Vraag uw bezoekers standaard om hun mailadres. Zet er een computerscherm neer waar de mensen hun eigen e-mailadres (en van hun kennissen) kunnen ingeven. Of leg simpelweg een boek om ze op te schrijven. Vergeet niet dat een geschenkje of een gadget als dank wonderen kan doen.
    • Ook via uw eigen website kunt u een invulvenster voorzien waar spontane bezoekers hun e-mailadres kunnen ingeven. B.v. om in te schrijven op uw e-nieuwsbrief, of om een voordeel, een geschenk, een gratis e-book, een eenmalige extra korting, ... te bekomen in ruil voor hun emailadres.
    • Staat u met uw bedrijf op een event, een beurs, demonstratie of een verkoopshow, profiteer er van om aan zoveel mogelijk bezoekers hun mailadres te vragen. Ook een terugzendstrook (met e-mailadres) voorzien op uw flyers, folders en contactkaartjes zal u aan extra adressen helpen. Zeker als bezoekers op uw stand een geschenkje krijgen bij afgifte van de invulkaart. Vaak koppelt men een mooie wedstrijd aan zo'n actie.
    • Tenslotte zijn er een aantal tell-a-friendacties die er voor zorgen dat uw bestaande klanten (waarvan u hun e-mailadres kent) u de mailadressen doorgeven van een aantal van hun eigen vrienden, relaties en kennissen. Ook dat zijn normaal gezien goede en kwaliteitsvolle e-mailadressen als uw promotie-actie doordacht en met kennis van zaken is uitgewerkt.
    Naast deze mogelijkheden om zelf een mailbestand met goede e-mailadressen aan te leggen, kunt u er natuurlijk altijd ook aankopen. Vaak krijgt u spontaan de meest fantastische voorstellen hiervoor in uw mailbox. Persoonlijk ben ik niet echt een fan van deze werkwijze. Akkoord het gaat snel om een groot aantal e-mailadressen te bekomen. Maar u heeft helemaal geen garantie op de kwaliteit en ook het wettelijk aspect (opt-in) speelt een rol voor consumentenadressen. Ook ruilen met collega's is iets minder goed dan zelf uw adressenbestand samenstellen. Wie geeft er nu heel waardevolle e-mailadressen uit handen en vooral hoe kunt u zien dat een evt. ruil evenwaardig is?

    Besluit.

    Zelf e-mailadressen zoeken voor e-mailingacties of online reclame is vrij gemakkelijk. Vaak zijn er direct een paar honderd adressen in uw bedrijf zelf te vinden. En eenmaal u er zich op toelegt, kunt u na een paar maanden uw basisbestand met e-mailadressen sterk uitbreiden via een goede commerciële werking. Let wel, deugdelijke e-mailadressen zijn voor 50 % verantwoordelijk voor het resultaat van uw e-mailingactie. Voor de overige 50 % succes contacteert u best een webpartner met kennis van zaken om uw online reclame professioneel op te maken.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    08-02-2012 om 08:45 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:e-mailadressen kopen, emailadressen kopen, e-mailadressen opzoeken, e-mailadressen verzamelen, e-mailadressen aankopen, mailbestanden kopen, mailbestanden, e-mailadressen, e-mailbestand, e-mailbestanden, mailbestand, mailadressen, e-mail adressen, emailad
    01-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Technisch onderhoud is noodzakelijk voor websites of webshops.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het technisch onderhoud van een website of webshop zorgt dat de programmatuur voor uw site veilig en up to date blijft. Het is dan ook belangrijk dat dit regelmatig gebeurt. Zo blijft het aangenaam werken met uw site en kunnen uw bezoekers snel en veilig uw site bezoeken. Waarom is een technisch onderhoud noodzakelijk en wat zijn de voordelen leest u in dit artikel.

    Wat is het technisch onderhoud van een website of online shop?

    Het technisch onderhoud van een website of een webshop zorgt dat de programmatuur veilig en up to date blijft. Dat is dus het basisprogramma zelf waarmee uw site gemaakt is. Maar ook de afzonderlijke toepassingen, tools en modules kunnen een upgrade nodig hebben. Na een tijdje worden nieuwe versies van programma's gelanceerd. Meestal werken deze beter en sneller en worden uw programma's zo aangepast aan de specificaties van nieuwe computers en toestellen. Vaak bieden upgrades ook bescherming tegen virussen, hackers en andere ongewenste effecten. Het technisch onderhoud mag dus niet worden verward met het onderhouden van de inhoud van een site.

    Het wordt aanbevolen om regelmatig een technische update te laten uitvoeren aan uw site. Niet alleen blijft de
    beveiliging van uw website of online shop hiermee op peil. U zal merken dat het comfort voor uzelf om met uw site te werken hoog blijft. Het aanpassen van teksten, plaatsen van foto's, enz. blijft vlot en zonder hinder gebeuren. Maar ook uw online bezoekers kunnen snel en veilig uw site blijven bezoeken. En ook dit comfort is aangenaam voor uw klanten. Als u zelf uw website onderhoudt, wordt aangeraden om minimum 1x per jaar een technisch onderhoud te laten uitvoeren uw website.

    Wat zijn de voordelen van een technisch onderhoud van een website?

    De drie grote voordelen zijn veiligheid, zekerheid en snelheid voor u en uw online bezoekers. Enerzijds is een technisch onderhoud preventief. Het vermijdt dat uw site vastloopt of dat bepaalde toepassingen plots niet meer werken. B.v. nadat uw hoster zijn programma's updatet. Anderzijds zorgt het er voor dat uw websiteprogramma modern en accuraat blijft. Vergelijk het gerust met het jaarlijks onderhoud van uw wagen. Een aantal vitale punten worden gecontroleerd, vaste werken worden uitgevoerd én de elektronica van uw wagen wordt geupgraded.
    • Het programma waarmee uw website gemaakt is, blijft up to date. Als er een te groot verschil is tussen uw versie en de normaal gangbare versie, kan het zijn dat er problemen komen met b.v. slideshows die moeilijker (of niet meer) afspelen, gegevens die haperen bij het doorgeven, enz. Dit is meestal het geval nadat uw hoster zijn de sturingprogramma's van zijn servers een upgrade geeft. En dat laatste is ook nodig voor de veiligheid en om de moderne computers vlot te laten surfen.
    • Ook alle tools, toepassingen, apps, enz. die ingebouwd zijn op uw website worden gecontroleerd en krijgen waar nodig een upgrade. Hierdoor blijven ze vlot werken met uw vernieuwd basisprogramma, met de moderne sturingprogramma's van de servers bij uw hoster en op de recente computers van uw online klanten.
    • Het uitzicht van uw website blijft fris en modern. Bij een technisch onderhoud kan een seizoenskleur worden aangepast, uw nieuw logo toegevoegd en de hoofdtekst en foto van de homepagina worden bijgewerkt. Hierdoor blijft ook uw site er goed uitzien voor de online bezoekers.
    • Bij een technisch onderhoud worden ook de databanken opgeschoond en gecomprimeerd, de cachegeheugens uitgezuiverd en de dode links verwijderd. Ook dit helpt mee om de surfsnelheid en het surfcomfort voor uw site te verbeteren. Uw online bezoekers blijven snel surfen op uw website.
    • De vindbaarheid van uw site blijft hoog of verbetert aanzienlijk. Dat komt doordat de SEO voor uw website wordt aangepast. De bestaande zoekmachine optimalisatie passen we aan met de relevante zoekwoorden volgens de recentste inhoud van uw site. Op een bepaald moment worden producten of merken vervangen. Of komen nieuwe producten en diensten uw aanbod vervoegen. Het is belangrijk om de SEO van uw website hieraan aan te passen.
    Besluit.
    Een technisch onderhoud is een noodzaak voor elke website en webshop. Zo blijft uw site modern, veilig en up to date. Hierdoor blijft u vlot en snel werken met uw site. En uw klanten kunnen veilig, vlot en met een groot comfort uw website via het internet bezoeken. Het wordt aangeraden om minimum 1x per jaar een technisch onderhoud aan een CMS website te laten uitvoeren.
    Voor meer informatie of het bestellen van een onderhoud aan een website of webshop, neem nu contact op met 2TREES.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    01-02-2012 om 10:00 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:website onderhoud, webshop onderhoud, technisch onderhoud website, veiligheidsupdate, website upgraden, website onderhouden, webshop onderhouden, beveiliging updaten, website opfrissen



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs