Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    12-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 succestips voor uw webshop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Online verkopen biedt zonder twijfel heel veel voordelen. Nog te vaak is de beslissing om met een webshop te starten eerder ingegeven als reactie op tegenvallende verkopen, krimpende marges of als ultiem redmiddel als "men het niet goed meer weet". Vaak wordt een online shop ook voorgesteld als een wondermiddel. En dat is het ook niet. Daarom hier 5 tips om van uw internetwinkel een succes te maken.

    1. Duid een webshop verantwoordelijke aan.

    Een veel gemaakte fout is om de online shop "gewoon mee te nemen" in het dagelijkse werk. Een webwinkel is echter een apart verkooppunt en wordt best ook als dusdanig benadert. Zo vermijd je dat je online klanten stiefmoederlijk behandeld worden en deze verkopen pas verwerkt worden als er anders geen werk meer is.

    Met een specifieke verantwoordelijke heb je iemand die van de internetverkoop zijn of haar hoofdtaak maakt. Iemand die van 's morgens tot 's avonds kijkt hoe je shop kan verbeteren, welke acties kunnen gebeuren, of bestellingen vlot gebeuren, of de leveringen stipt de deur uitgaan. Maar ook als er vragen zijn of problemen met klanten lost deze persoon deze snel en vakbekwaam op.

    Door je webshop als een aparte entiteit te benaderen hou je ook beter de rentabiliteit in het oog en kun je beter specifieke reclame maken. Want ook op dit domein biedt het internet heel veel (en goedkope) mogelijkheden. Maar bovenal, met deze aanpak voelt een internetklant zich volwaardig klant van uw zaak.

    2. Zorg voor een duidelijk en compleet aanbod.

    Het internet heeft een eigen taal. Naast veel voordelen zijn er ook een aantal minpunten. Hou er bij de voorstelling van je aanbod rekening mee dat je klanten je product niet kunnen voelen, wegen, ruiken, betasten, proberen, enz.

    Zorg er dus voor dat je beschrijvingen supercompleet zijn. Dat er referentiepunten opgenomen zijn om lengte, breedte, gewicht, kleur, enz. te bepalen. Zorg er ook voor dat je werkwijze duidelijk is. Ook wat moet gebeuren met b.v. proefzendingen, retours en hoe de betaling afgewikkeld wordt.

    En heel belangrijk tegen dat toch iets mocht fout lopen of tegen dat je klant een extra informatie wilt: zet duidelijk de verantwoordelijke voor je webshop op de site, liefst met foto, telefoonnummer en e-mailadres voor contactname. En maak ook duidelijk binnen hoeveel tijd een antwoord mag verwacht worden.

    3. Elke maand iets nieuws!

    Het succes van een webshop wordt voor een groot deel gestuurd door het aantal bezoekers aan je site/shop. Hoe meer bezoekers, hoe meer kans je veel verkoopt. Doe er dus alles aan om de mensen regelmatig naar je webshop te lokken.

    Een heel goed initiatief is om je webshopverantwoordelijke opdracht te geven om minimum elke maand een nieuwe promotie te lanceren, liefst alleen online te bekomen. Kondig deze promotie duidelijk aan en je creëert op deze manier een goede reden voor je klanten om elke maand terug te komen kijken. Wil je echt klantvriendelijk werken, biedt hen dan de mogelijkheid om automatisch op de hoogte gebracht te worden van deze promoties. Dit kan b.v. door een e-mailbericht (promotie- of nieuwsbrief) of via een SMS-bericht.

    Denk er ook aan dat zo'n artikel van de maand een ideaal middel kan zijn om een nieuw product te lanceren of om een artikel dat niet erg goed verkoopt toch aan de man te brengen.

    4. Geef je online klanten extra voordelen.

    Online verkopen zijn in de regel goedkoper dan gewone verkopen. Gemakkelijk te begrijpen want b.v. de promotiemiddelen zijn veel effectiever en goedkoper dan traditioneel. En denk gewoon even aan de tijdswinst doordat je 100 % met je verkoop bezig kunt zijn, zonder dat tijdverlies van aarzelende of twijfelende klanten weegt, of zonder dat dingen onverkocht teruggeplaatst moeten worden, enz.

    Het geven van extra voordelen motiveert klanten om enerzijds zoveel mogelijk via het internet te bestellen (groei van de webshop, rendabeler omzet, ...) en neutraliseert en paar minpuntjes van het internet. Want gelijk hoe, als internetklant moet je een tijdje wachten tot je bestelling binnen valt, of er gaat al eens iets verloren bij het koeriersbedrijf. En je moet normaal toch al vooraf betalen, ... Maar als je een extra voordeel krijgt, ben je best bereid om heel begrijpend tegenover te staan.

    5. Speel alert in op de markt.

    Het onbetwistbare voordeel van het internet is de snelheid van deze wereld en de relatieve lage kostprijs. Maak hier dus permanent gebruik van om je online shop voordelen toe te spelen ten opzichte van de traditionele winkels.

    Een nieuwe collectie kan je reeds tonen (en verkopen) op het moment dat je de artikels besteld hebt. Plaats gewoon de artikels in een rubriek "binnenkort in deze winkel", zorg dat ze kunnen besteld worden en zet er duidelijk bij wanneer moet betaald worden en vanaf wanneer ze geleverd worden. Of wegenwerken blokkeren je zaak. Geef extra korting voor je klanten die nu tijdelijk via je webshop bestellen. Of een orkaan wordt aangekondigd: maak een promotie rond houten platen om de eigendommen te beschermen, extra batterijen, looplampen, enz. M.a.w. lever snel de dingen op het moment dat de mensen er nood aan hebben. En dat is iets wat met een fysische winkel heel wat meer tijd in beslag neemt en langer vooraf moet worden ingepland.

    Verkopen via het internet, een wondermiddel? Nee, heel zeker niet. En net zoals in het werkelijke leven is er slechts 1 gegarandeerd middel om zeker succes te hebben:

    werken - werken - werken - ...

    Maar het gaat iets harder als je alvast rekening houdt met bovenstaande 5 gouden tips voor een succesvolle webshop.

    2TREES is gespecialiseerd in doeltreffende, betaalbare internetverkoop voor KMO's, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Wij zorgen voor toffe, goed werkende websites, professionele webshops en heel sterke e-promoties zodat het internet een echte winstbrenger wordt. Neem gerust even met ons contact op!

    12-11-2008 om 11:02 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Styling At Home site vernieuwd voor eindejaarsfeesten.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gezelligheid kent geen grenzen, zegt men. Maar toch is een aangename, knusse sfeer afhankelijk van het uitzicht en de sfeer van de ruimtes waarin je leeft. Gezelligheid hoeft niet steeds duur te zijn. Vaak is het afhankelijk van de juiste kleurencombinaties, de perfecte mix van interieurelementen of een stijlvolle decoratie. De binnenhuisadviesafdeling van Belle et Beau vernieuwde haar "Styling At Home"-site en staat nu alvast paraat voor de drukke eindejaarsperiode.

    Misvattingen over stylingadvies.

    Een vaak voorkomende drempel voor de mensen om stylingadvies te vragen is de gedachte dat het "stukken van mensen" kost. Of ook nog dat men geen eigen zeggenschap heeft in de adviezen, of nog dat adviesgevers enkel geïnteresseerd zijn voor "grote projecten".

    Niets is minder waar, en dat bewijst Styling At Home van Belle et Beau wekelijks. Steeds meer komen klanten aankloppen om 1 enkele kamer te laten adviseren. Meestal start men met de woonkamer omdat men hier meest in leeft. Ook als er visite is, verblijft men meestal in deze woonkamer. Daarom is het belangrijk dat de sfeer van deze kamer bij de stijl van de bewoners aansluite en dat de ruimte er knus en gezellig uitziet.

    Styling At Home begint altijd met een persoonlijk gesprek waaruit de stijl, de kleurvoorkeuren, de levensvisie en het temperament (aard) van de bewoner(s) naar voor komt. Daarna pas kijkt men naar de ruimte zelf, de omgeving waarin dit moet passen. In elk geval wordt met elk advies ook rekening gehouden met de wensen en voorkeuren van de opdrachtgevers.

    Nieuwe trend voor 2009: schenk een advies als cadeau.

    Beslist nieuw voor dit jaar is de mogelijkheid om als kerst- of nieuwjaarsgeschenk een stylingadvies te schenken voor een of meerdere ruimtes van een woning. Dat is immers een erg leuk geschenk om te krijgen en daarenboven denkt diegene die dit krijgt nog jarenlang achteraf aan wie dit origineel idee heeft uitgevoerd.

    Wie maakt hier gebruik van? Vaak is het de partner die afspreekt op een moment dat "de kust vrij" is. Op deze manier is de verrassing natuurlijk het grootst. Bovendien zorgt de soepele aanpak van Styling At Home by Belle et Beau er voor dat er later nog kleine aanpassingen kunnen gebeuren aan de stylingadvies als de begunstigde b.v. speciale wensen heeft of een eigen origineel idee wil uitvoeren.

    En voor de uitvoering achteraf dan?

    De klant is vrij om met het stylingadvies te doen wat hij of zij wilt. Sommigen stappen zelf met het interieuradvies in de hand op een paar leveranciers af om de voorwaarden te vergelijken. Handige Harry's of Harriets kopen de nodige materialen en decoratie-elementen zelf aan en stropen de mouwen op. Of ze besteden een deel van het werk uit en zorgen zelf voor de aankleding. Dat alles is perfect mogelijk.

    Leuk is ook dat -mits een supplement- ook de mensen van Styling At Home van Belle et Beau met de klant meegaan om de nodige materialen te bestellen. Vaak profiteert de klant dan zelfs van betere voorwaarden bij de aankoop, zodat de kosten hiervoor reeds voor een deel gerecupereerd zijn. Maar belangrijker is natuurlijk dat men gerust kan zijn dat de kwaliteit van de materialen perfect zal zijn voor jarenlang genieten in de vernieuwde ruimte.

    Kan men enkel voor renovatie een beroep doen op Styling At Home?

    Zeker niet. En dat is ook een trend want het gebeurt reeds dat ook mensen met hun bouwplannen een afspraak maken om samen met de interieurspecialisten van in de prille fase aandacht te schenken aan de uiteindelijke afwerking. Dat is van belang voor de bestelling van bepaalde materialen en bouwstoffen of voor het kiezen van de juiste kleuren van de materialen.

    Zoals je ziet, nieuwe trends steken continu de kop op. Daarom is het altijd verstandig om vooraf even tegen specialisten te praten. Meestal kun je zo zelfs een paar jaar winnen door je interieur aan te passen aan de heersende mode of kleurenpallet.

    Misschien een ideetje voor jullie om voor dit eindejaar een interieuradvies cadeau te doen aan je geliefde(n). Styling At Home by Belle et Beau heeft een aantal praktische inlichtingen klaar op haar nieuwe site. Klik hier alvast voor een kijkje, of bel even met Delfien voor een persoonlijk gesprek.

    Goed eindejaar alvast en een warm, knus nieuw jaar.

    22-10-2008 om 23:05 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zakenkantoor Herman Roelens gaat online.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Momenteel maken de financiële markten een woelige tijd door. Banken kennen een beetje problemen, aandelen kelderen en de beurs gaat naar beneden. Dat is ook geen gemakkelijke tijd voor de mensen die soms wat extra krediet nodig hebben. Om beter bereikbaar te zijn voor de mensen investeertde zakenkantoor Herman Roelens uit Wielsbeke in een nieuwe website.

    Discretie en vertrouwen is essentieel.

    Banken geven steeds moeilijker krediet aan de mensen. Dat is niet eenvoudig voor de mensen die (tijdelijk) een tegenslag te verwerken krijgen of die een moeilijke periode doormaken. Soms moet je kunnen vertrouwen op een financieel raadgever die het goed met je meent en die je aan dat extra krediet kan helpen om de zware tijden te overwinnen. Soms is de drempel te hoog om een kantoor binnen te stappen en over je problemen te praten.

    Daarom biedt het internet een goede oplossing. In alle anonimiteit kun je een keuze maken uit de beschikbare producten. Je vindt er ook het online inlichtingenformulier die de voornaamste formaliteiten regelt om je op weg te zetten naar een tijdelijk overbruggingskrediet of een nieuwe financiering.

    Herman Roelens werkt steeds in alle discretie. De gegevens worden nauwkeurig bekeken om de meest gunstige kredietformule te bepalen. Ook vertrouwen is essentieel voor Herman. Hij streeft eerder naar een langdurige relatie met zijn klanten om hen ook later te kunnen bijstaan en raad geven.

    Een nieuwe website voor moderne dienstverlening.

    Herman Roelens investeerde in een nieuwe website omdat meer mensen op deze manier gebruik kunnen maken van zijn dienstverlening. Tevens is deze website werkbesparend omdat veel informatie vooraf kan worden ingevuld. Herman krijgt zo meer tijd om meer mensen te helpen. Een belangrijk motief was eveneens dat het internet nu de mogelijkheid biedt om nieuwe klanten aan te trekken, zelfs uit een iets verdere regio.

    De website gepromoot via Google.

    Samen met de website laat Zakenkantoor Herman Roelens ook informatie verschijnen bij de zoekresultaten van Google. Op die manier zorgt hij dat zijn website maar een muisklik verwijderd is van de mensen die informatie zoeken of die kredietmogelijkheden willen overlopen. En deze aanpak rendeert. Dag na dag stijgen de bezoekers op de website en nemen nieuwe klanten contact op met Herman.

    Moeilijke tijden vergen een inventieve aanpak. Herman Roelens tilt zijn dienstverlening naar een nieuw niveau door het doelmatig gebruik van zijn website www.herman-roelens.be of www.leenkediet.be. Naar aanleiding van het online gaan van de nieuwe website wensen we Herman alvast veel succes toe met deze nieuwe aanpak.

    2TREES is gespecialiseerd in doeltreffende, klantgerichte internetreclame voor KMO's en zelfstandigen. Wij maken uw eigen internet op uw maat en zorgen dat u het beste rendement haalt uit deze manier van werken. Neem gerust met ons contact op: www.2trees.be.

    22-10-2008 om 22:32 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Residentie Edewalle te koop via mini-site.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vastgoed is een van de sectoren waarop meest gezocht wordt op internet. Wie interesse heeft in een appartement, woning of eigendom surft nogal snel op het net om te zien wat er te koop is, hoe het er uitziet, welke troeven de omgeving biedt, enz. Daarom hebben de meeste immobiliënkantoren een goed gestructureerde, vlot navigerende website. Maar een van de nadelen is wel dat het totale aanbod er op voorkomt, wat vrij wat zoekwerk vergt van een potentiële klant. Hiervoor biedt de mini-site een goede oplossing.

    Waarom kiezen voor een mini-site voor vastgoed?

    De mini-site is niet bedoeld als concurrent van de hoofdwebsite van een kantoor. Daar is ze met slechts 1 pagina te beperkt voor. Maar voor een tijdelijk verkoopsproject, b.v. een appartementsblok een nieuwbouwwijk of een aantal kavels bouwgrond is dit een uitstekend idee. De mini-site biedt namelijk de mogelijkheid om een welbepaald aanbod heel specifiek te promoten naar een bepaalde doelgroep en in een welbepaald gebied. Zo kun je een potentiële koper bijna persoonlijk aanspreken.

    Bovendien kan een heleboel relevante informatie worden gelinkt aan deze verkoopssite, b.v. websites van toeristische of recreatieve troeven van de regio, van de gemeente waar de eigendom ligt, van de NMBS of De Lijn om de bereikbaarheid met bus of trein snel na te kijken, en natuurlijk van je hoofdsite zelf om andere aanbiedingen te consulteren.

    Door deze links, en door het gebruik van een uitgekiende zoekwoordenlijst, komt de mini-site gauw bij de eerste zoekresultaten van de zoekmachines voor. De aangepaste trefwoorden maken bovendien dat ze enkel verschijnt wie de juiste zoektermen gebruikt, kopers of geïnteresseerden dus.

    Bijkomende troeven van deze mini-site.

    Daar er gewerkt wordt met een eigen domeinnaam kan men klanten direct op dit aanbod laten reageren via e-mail. Er kunnen eigen mailadressen worden aangemaakt, die intern direct naar de bevoegde personen worden doorgelinkt. Je kunt zo heel snel reageren op vragen.

    Ook met specifieke Google reclame (de Google Adwords) kunnen bijkomende wervende boodschappen worden vertoond in het juiste verkoopsgebied, en met precies bepaalde zoekwoorden.

    De mini-site tenslotte krijgt een eigen teller- en analyseprogramma mee zodat je na verloop van tijd kunt nakijken welke de populairste zoekwoorden zijn waarmee men je site bezocht heeft, hoe lang het bezoek duurde of welke acties men er ondernomen heeft. B.v. een plan downloaden is zo'n meetbare actie.

    Residentie Edewalle is een van de eersten die nu gebruik maakt van een mini-site om de luxe-appartementen te verkopen. De eerste resultaten zijn heel positief. Op een heel korte tijdspanne (1 week) kwam het aanbod actief en heel snel kwamen reeds reacties.

    Meer info over onze websites en de overige diensten die wij leveren aan KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen, kijk dan even op www.2trees.be.

    24-09-2008 om 08:41 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat kan internet voor uw zaak betekenen?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het internet is van iedereen. Dat is een slogan die op dit moment vrij sterk in de reclame opduikt. Het is een feit dat tegenwoordig vrijwel iedereen er mee geconfronteerd wordt in de huidige maatschappij. Maar wat zijn de voornaamste motieven waarom een website een onmisbaar medium is voor de moderne zaak?

    1. Jezelf en je zaak bekend maken.

    Wie ben je? Waar bevind je zich? Hoe kom je er? Wanneer en hoe kan men je bereiken? En vooral waarom zo men klant moeten worden? Dat zijn maar een paar vragen die heel belangrijk zijn voor nieuwe en bestaande klanten. Een goede website is op het internet een permanent visitekaartje voor je zaak. Je laat continu jezelf en je bedrijf kennen aan mensen die voor jou interesse kunnen hebben. Deze aanwezigheid alleen al is goud waard op voorwaarde dat je webiste goed gemaakt is en er goed uitziet.

    2. Je activiteiten of diensten bekend maken.

    Wat doe je? Hoe doe je het? Ben jij bijzonder gespecialiseerd of gebruik je speciale, unieke technieken? En welke voordelen biedt jouw werkwijze? Eenmaal een potentiële klant beslist heeft dat jij hem wel iets te bieden kan hebben, zijn dit de logische vervolgvragen. Een degelijke website toont duidelijk je expertise, laat zien dat je vakbekwaam bent, de technieken van de branche beheerst. Maar ook dat je speciaal bent, creatief en klantvriendelijk. Met een professionele website overtuig de een klant voor het eerste contact van jouw vakbekwaamheid. En dat wekt vertrouwen.

    3. Doorgeven van nieuws of voordelen.

    Gebeurt er iets speciaals? Opening van een nieuw pand of installatie van een nieuwe machine. Maar ook als je een speciaal brevet, diploma of erkenning kreeg. Of als je een bijzonder project realiseerde is en website ideaal om hiervan bericht te geven. Vooreerst is dit prima reclame (bijna net zo goed als mond aan mond reclame) maar bovendien versterkt het je betrouwbaarheid. Ook voordelen kunnen best gecommuniceerd worden via het internet. Voordelen kunnen kortingen of koopjes via nieuwsbrieven zijn, maar ook informatie om winst te halen met jouw producten of diensten.

    4. Verkopen of omzet genereren.

    Maak het je bezoekers gemakkelijk. Eenmaal ze je website gevonden hebben en beslist hebben dat je hen iets kan bieden, geef ze dan gelijk de kans om bij je te bestellen. En je kunt dit prima aanwakkeren met b.v. een extra voordeel bij een volume-aankoop of voor snelle beslissers, of door te stellen dat een bepaald product maar heel beperkt aan die voorwaarden kunnen worden besteld. Op dit moment zijn de klanten zelf vrijwel overtuigd van je expertise en je aanbod. Geef ze met een doeltreffende website dat extra duwtje om je te contacteren.

    5. Nieuwe contacten of klanten werven.

    De meeste mensen die iets zoeken, beginnen momenteel te googlen. Of ze sturen toffe, leuke, interessante sites door aan hun vrienden of kennissen. Maar ook doordat een website permanent te bezoeken is, betekent dit een grote kans om nieuwe contacten te bereiken. En er zijn een paar bijzonder doeltreffende middelen om dit aan te zwengelen. Tell-A-Friendacties, of gratis internetwedstrijden al of niet gecombineerd met e-nieuws- of voordeelbrieven. Op deze manier wordt je website een mini-olievlek die elke dag een beetje meer uitdijt op het internet.

    Het internet is belangrijk voor iedereen. Dus neem je best geen risico's als het over je eigen zaak gaat. Voor professioneel internet doe je dan ook best beroep op professionele mensen. Want doeltreffend advies kan best betaalbaar zijn, alleen ben je wel zeker dat het meest kan opleveren.

    2TREES is gespecialiseerd in doeltreffende websites, betaalbare e-promotie en perfect werkende online shops voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Neem gerust vrijblijvend met ons contact op voor een volgende actie.

    17-09-2008 om 09:50 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De mini-sites van 2TREES: veelzijdig en heel efficiënt.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Soms wil je een specifiek product of dienst extra in het licht stellen. Of een full webshop kost wel te veel geld om mee te starten, b.v. voor een nieuw bedrijf. Of je wilt gewoon eens uit de band springen. Voor al deze toepassingen, en nog voor veel meer, is de mini-site van 2TREES een uitstekende oplossing.

    Wat is een mini-site?

    Een mini-site is een volwaardige website die echter maar uit 1 pagina bestaat. Met een volwaardige website bedoelen we dat ze een eigen domeinnaam (webadres) heeft, een eigen titel en beschrijving en dat er ook site-eigen zoekwoorden worden ingebouwd om snel gevonden te worden door de zoekmachines. Daarenboven kan een mini-site net evengoed worden uitgerust met een analyseprogramma zodat de eigenaar een precies beeld krijgt van de bezoeken en bezoekers, de trefwoorden die gebruikt worden om tot op de site te komen, de duur van de bezoeken, enz.

    Welke voordelen heeft een mini-site?

    ● Het grote voordeel van een mini-site is de kostprijs. Daar de site zelf maar uit 1 pagina bestaat, is deze relatief eenvoudig. Dus is ze snel gemaakt en daardoor is er maar een klein budget nodig.
    De beperkte grootte en eenvoud van maken zorgt er voor dat ze heel snel online kan komen. Mini-sites die binnen de week op het internet staan, zijn helemaal geen uitzondering.
    Bovendien zijn mini-sites volwaardige websites. Dat betekent dat ze de basis in zich hebben om later uitgebreid te worden met meerdere extra pagina's, zodat ze beetje bij beetje een normale full-site kunnen worden. Ze kunnen dus meegroeien met een zaak.
    Ook aan de domeinnaam van een mini-site kan je eigen e-mailadressen koppelen, zodat je precies weet wie er op de inhoud reageert.
    Doordat mini-sites een eigen domeinnaam en eigen zoekwoorden ingebouwd hebben, kunnen ze heel specifiek gepromoot worden via het internet. Ook deze vorm van promotie is vrij goedkoop, perfect meetbaar en heel efficiënt.

    Waarvoor wordt de mini-site zo al gebruikt?

    Ze kunnen eigenlijk voor alles en nog wat worden gebruikt. Dat gaat van zelfstandige sites tot complementair aan de normale bedrijfswebsite. Hieronder geven we een aantal toepassingen die momenteel vaak voorkomen. Maar niets belet ons om gans specifieke toepassingen te ontwikkelen voor deze 1-pagina sites.

    Een mini-site is heel interessant voor nieuwe starters die niet echt een budget vrij hebben voor een volledige website, maar die toch op het internet willen aanwezig zijn. Doordat de mini-site later kan worden uitgebreid, is deze investering nooit verloren, maar kan ze modulair meegroeien met de zaak zelf.
    Om een specifiek project of realisatie te promoten is een mini-site ideaal. Denken we maar aan de verkoop van woningen in een nieuwbouwwijk of appartementen in een nieuw te bouwen residentie. Maar ook een kortlopende tentoonstelling, het zoeken naar gepaste kandidaten voor een vacature, het promoten van gemeente-actie, fondsenwerven voor een goed doel, enz. halen uitstekende resultaten uit een mini-site.
    Verder is een mini-site heel geschikt om een tijdelijke promotie aan te kondigen, naast de normale website van je zaak. Een doorklikknop zorgt er vervolgens voor dat bezoekers meer informatie kunnen halen op je normale website, zodat de mini-site een prima aanvulling betekent van de bezoekers.

    Hoeveel kost een mini-site?

    Een mini-site kost standaard EUR 250,00, exclusief BTW. Hiervoor wordt een passend ontwerp voorgesteld, de inhoud opgebouwd rekening houdend met je normale huisstijl of de stijl van je branche en het gebruik van een foto (incl. bewerkingen) is standaard inbegrepen in de prijs. Bovendien wordt een passende titel ontworpen, een goede beschrijving en een doeltreffende trefwoordenlijst opgebouwd.
    Bij de bovenvermelde prijs moet enkel nog de kostprijs voor de domeinnaam en webhosting worden bijgeteld. Maar alle andere kosten om op een professionele manier op het internet aanwezig te zijn, zitten vervat in de kostprijs.

    De mini-site is een nieuwe service van 2TREES, gespecialiseerd in websites, e-promotie en online shops voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Wil je meer weten over het gebruik van een mini-site, of heb je zelf een tof idee dat je gerealiseerd wilt zien? Neem dan gerust even contact op met Patrick (T 0495/935.325 of E patrick@2trees.be).

    10-09-2008 om 15:50 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.B2B vs B2C webshop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Je bedrijf promoten via het internet én online verkopen winnen dagelijks aan belang voor wie succesvol wil zijn en blijven. Een online shop wordt dan ook een vitaal bedrijfselement die zich naast de fysische zaak ontwikkelt. Maar een webshop is niet altijd hetzelfde. Er is een duidelijk verschil tussen een B2B en een B2C shop. Een overzicht.

    Uitgangspunt.

    Men spreekt van B2B of business to business als bedrijven of ondernemers met elkaar zaken doen. Hier komt het gewoon publiek of de consument niet tussen. Indien men verkoopt aan het gewoon publiek, eindgebruikers dus, dan spreekt men van B2C of business to customers. Voor B2C webshops zijn de verplichte vermeldingen en de te volgen werkwijze strenger. Dit komt ook doordat de overheid handel drijven met consumenten veel strenger reglementeert.

    Kenmerken van een B2B webshop.

    De toegang tot een B2B webshop is afgeschermd voor de toevallige bezoekers. Om binnen te komen heb je steeds een login en paswoord nodig. Die toegangscodes ontvang je enkel indien je aanvaard bent als klant en nadat men controleerde of je wel aan de voorwaarden voldoet. Zo moet je het bewijs leveren dat je handelaar bent (BTW nr.). Maar het kan ook zijn dat je b.v. een eerste bestelling eerst cash hebt moeten betalen.

    Een B2B webshop is "technischer" van opvatting. Het zijn steeds professionelen die hier kunnen aankopen en deze kennen natuurlijk de specificaties, woordgebruik en specialiteiten van de branche. Er wordt minder belang gehecht aan het uitzicht. Het gebruiksgemak en de snelheid spelen een grote rol. En er staat ook andere informatie op, b.v. minimum bestelhoeveelheid, aantallen per verpakking, verpakkingssoort, enz.

    De B2B webshop is eenvoudiger van uitzicht. Mooie beelden spelen minder een rol, het mogen gerust afbeeldingen uit een catalogus zijn. Zelfs zwart-wit foto's zijn goed, zolang men maar ziet waarover het gaat. Omschrijvingen kunnen in een paar (branche-eigen) woorden gebeuren en toch heel duidelijk zijn.

    De bedragen van een B2B webshop mogen gerust exclusief BTW zijn. Meestal komen hier kortingen per hoeveelheid voor. Voor wie buitenlandse afnemers heeft, wordt meestal een eenheidsmunt gebruikt of is er een omrekenmodule ingebouwd.

    De betaling op een B2B site tenslotte gebeurt meestal veel eenvoudiger dan met een B2C webshop. Bij B2B zijn het immers verkopen tussen professionelen en hier gelden eigen betaalafspraken. Het kan perfect dan men bestellingen gewoon uitlevert en dat de factuur met een normale betaaltermijn mag worden overgeschreven. De factuur kan via de boekhouding met de post worden verstuurd, of er wordt voor gezorgd dat de klant ze kan afprinten (pdf-formaat).

    Maar voor de rest komt een B2B webshop quasi overeen met een B2C shop. Beiden hebben tot doel om te verkopen, omzet te genereren en winst te maken. Voor beide telt een goede opvolging van bestellingen, het snel beantwoorden van mails, vlot op de hoogte houden van de staat van afwikkeling van de bestellingen, enz. En heel belangrijk: maak dat je bereikbaar bent via telefoon, fax, mail of GSM tegen dat je klant een mens van vlees en bloed wil bereiken.


    Interesse voor een online shop? 2TREES levert heel performante webshops voor KMO's en zelfstandige ondernemers vanaf EUR 2.500,00 +BTW in aankoop of vanaf EUR 515,00 +BTW per kwartaal in huur. Neem gerust met ons contact op.

    03-09-2008 om 10:57 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwsbrief sturen? Hoe krijg je adressen?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het internet is een fantastisch medium om snel en heel rendabel producten of diensten te promoten. Met een persbericht of een nieuwsbrief bereik je met een druk op de knop een paar duizend mensen. Bovendien kun je de resultaten haarfijn analyseren. Prima, maar hoe kom je op een legale manier aan e-mailadressen?

    Principe van de opt-in.
    Dit principe wil simpelweg zeggen dat een consument altijd zelf en uitdrukkelijk toestemming moet geven (of aanvragen) om berichten van jouw bedrijf te ontvangen. Dat is wettelijk bepaald. Toch zijn er een aantal middelen die je kunnen helpen om snel een bestand van bruikbare e-mailadressen op te bouwen.

    Online middelen.
    - De eenvoudigste manier is een registratiebox te voorzien op je website en je bezoekers via een invulformuliertje zich te laten inschrijven op je nieuwsbrief. Een beetje webbouwer kan dit erg commercieel inkleden met voorbeelden van vroegere nieuwsbrieven, of een opsomming van voordelen, e.d.m.
    - Je kunt ook de mogelijkheid bieden om vorige voordeelbrieven aan te vragen via je website. En hiervoor heb je natuurlijk ook de gegevens van de klant nodig.
    - Wie snel een paar duizend mailadressen wil bekomen, kan een gratis wedstrijd organiseren waarbij een paar bezoekers een mooie prijs kunnen winnen. Natuurlijk zet je op het antwoordformulier best een vak dat toestemming geeft om in verder nieuws en informatie te laten ontvangen. Maar dit werkt altijd.

    Offline middelen.
    - Een heel logische methode voor wie ook een gedrukte reclamefolder uitgeeft, is om daar een kader op te voorzien dat de geadresseerde toelaat om zich te registreren voor online reclame. Het formuliertje kan worden teruggestuurd, of gefaxt. Als het maar door de klant zelf gebeurt.
    - Doe je een wedstrijd op een opendeurdag of beurs of zo, dan kun je op het deelnameformulier ook een aanvraagvak voor online reclame opnemen. Wie denkt om een prijs te kunnen winnen zal immers sneller geneigd zijn om zich alvast te registreren.
    - Ook iedereen van wie je een visitekaartje krijgt (met e-mailadres) is een mogelijke klant op voorwaarde dat je persoonlijk sprak over je periodieke nieuwsbrief.
    - En tenslotte mag je steeds je klanten aanschrijven. Wie is klant? Wel iedereen die de laatste 2 jaar bij je aankocht, of vroegere kopers die in de laatste 2 jaar nog mails van je ontvingen.

    Wat telt NIET?
    - Adresbestanden die je via derden kreeg, kocht of kopieerde mogen niet worden gebruikt
    - Ook lijsten of adressen die je gewoon van het internet schraapte kunnen niet zomaar worden gemaild
    - En klanten waar je de laatste 2 jaar geen contact meer mee had, mogen ook niet automatisch worden aangeschreven.
    De reden is simpel. Van al deze categorieën ontbreekt de uitdrukkelijke toestemming om reclame van jou te ontvangen. En daar is de wetgever vrij strict in.

    En wat met opt-out?
    Opt-out is het tegengestelde van opt-in. Dit is de mogelijkheid om zich terug uit te schrijven en zich zo te laten verwijderen uit mailbestanden. Zet daarom op elk commercieel bericht dat je stuurt, wat de geadresseerde moet doen om zijn adres te laten schrappen. Dat kan online via een link (dan heb je hier zelf geen werk aan), maar het kan net even goed door de nieuwsbrief te laten beantwoorden met het verzoek om zich uit te schrijven.
    Wat wel belangrijk is dat het ook effectief gebeurt op het eerste verzoek. Niemand is er immers mee gebaat dat je reclame terechtkomt bij mensen die dit niet willen. Dat wordt nooit een tevreden klant. Maar belangrijker, deze maakt beslist geen positieve reclame bij zijn kennissen.

    Online reclame is gegarandeerd een heel efficiënt, rendabel en snel promotiemiddel. Op voorwaarde dat het klantvriendelijk en volgens de regels van de kunst gebeurt. 2TREES is o.a. specialist voor het uitdenken, ontwerpen en versturen van professionele persberichten, reclame- en nieuwsbrieven voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Klik hier voor vrijblijvend contact.

    27-08-2008 om 08:53 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw: huur een webshop bij 2TREES.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De online verkoop is "booming business". Iedereen die zich met verkoop via het internet bezig houdt, merkt dit op. Alleen België bleef wat achter. Tot nu. 2TREES spant zich voluit voor de kar en biedt vanaf nu de mogelijkheid aan om een webshop te huren. Nieuw en uniek in België! Met deze huurformule is er werkelijk geen reden meer om niet met online verkopen te beginnen.

    Waarom bleef België achter in online verkoop?

    Een aantal oorzaken zijn hiervoor verantwoordelijk. Vooreerst is België een klein landje met een heel goed uitgebouwd wegennet. Daardoor zijn de meeste handelszaken vlot bereikbaar omdat er geen grote afstanden moeten worden afgelegd. Er was dus minder noodzaak aan verkopen op afstand in de grond.
    Bovendien zijn de Belgen traditioneel eerder behoudsgezind. Nieuwe trends en revolutionaire vernieuwingen worden welwillend aanschouwd. Maar er snel op inspelen? Ho, maar. Liever kijkt de modale Belg liever eerst wat de kat uit de boom. Als de nieuwe trend zich dan echt bewezen heeft, is er meestal nog tijd genoeg om hier aan mee te doen.
    Tenslotte bleef België ook relatief lange tijd onder het Europees gemiddelde wat de internetaansluitingen en het PC bezit betrof. En dat zijn nu net twee dingen die wel essentieel zijn voor het verkopen op afstand. Maar sedert de internetproviders volop de kaart trekken van ADSL en ander supersnel internet, én de bijhorende tarieven in prijs verlaagd werden, maken we snel een inhaalbeweging.

    Waarom kiezen voor het huren van een webshop?

    Eerst en vooral hoef je natuurlijk niet de volle prijs in 1x te investeren. Je kunt gedurende een periode de kostprijs afbetalen en de winst van de verkopen met je webshop alvast gebruiken om de huurprijs te betalen.

    De basis webshop van 2TREES heeft een degelijke database ingebouwd zodat je gegevens van je bezoekers, klanten en geïntereerden gemakkelijk kunt bijhouden. Op deze manier werk je later heel efficiënt met een eigen nieuwsbrief, of een klantenactie.

    Onze webshop is super compleet. De lay-out is professioneel en heel overzichtelijk. Er is eveneens een praktische back-office module om je klanten, leveranciers, producten, bestellingen, prijzen en acties, enz. bij te houden. En met de betaalmodule biedt je heel klantvriendelijk de meest veilige methoden aan zoals met Visa, online banking, PayPal, Ideal (voor Nederland), enz.

    In de huurformule van 2TREES is standaard een promotiepakket ingebouwd om 2x per jaar een reclamecampagne uit te voeren bij de Google zoekresultaten en/of een e-nieuwsbrief uit te sturen aan je klanten. Je kan ook beide combineren, b.v. 1 Google campagne + 1 mailingactie. Op deze manier trek je natuurlijk versneld kopers naar je webshop.

    Wat mag je verwachten van een online shop?

    Vooreerst is je online winkel permanent open voor je kopers. 24 u. per dag, 7 dagen per week kunnen kopers producten of diensten bestellen. Men kent geen sluiting, wegenwerken en zo spelen geen rol en ook parking is nooit een probleem. Bovendien shopt men op het moment dat men er goesting voor heeft, zonder ergernis of storing. Dat scheelt natuurlijk!

    De kopers komen ook van verdere afstanden zodat men meer kopers en meer omzet kan verwachten. Afstanden spelen immers geen rol en het internet loopt over gans de wereld.

    Men stelt vast dat producten die minder goed verkopen in de gewone winkel, blijkbaar wel vlot kopers kunnen vinden in andere regio's. Dat is handig meegenomen om "winkeldochters" toch aan de man te brengen of om eindereeksen en liquidatieartikels te verkopen. De reststocks verminderen.

    Tenslotte is promotie voeren via het internet ook in sé goedkoper dan offline reclame. Het is ook veel sneller zodat je heel vlotjes kunt reageren op b.v. acties van concurrenten of inspelen op de actualiteit. Het ijzer smeden als het heet is, noemt dit.

    Maar een van de belangrijkste zaken is wel dat met online verkoop je een perfect beeld krijgt van de klanten, hun motieven, zoekwoorden die doen kopen, omzetten per acties, enz. Zo kun je na verloop van tijd de meest rendabele methodes aanwenden en minder goede middelen verfijnen en beter maken.

    Online verkopen ook iets voor jou?

    Contacteer ons gerust even voor een vrijblijvend gesprek. Aan de hand hiervan kijken we of ons basisprogramma voldoet (is zo in 85-90 % van de gevallen) en bespreken we wat u verkoopt, hoe dit gebeurt, wie uw klanten zijn, enz., enz. Zo krijgen wij een beeld van wat wij moeten doen om de webshop te personaliseren aan uw eigen zaak.

    Wie bij ons een webshop bestelt, kan blijven beroep doen op onze expertise. Er is een uitgebreide opleiding voorzien bij de aflevering van de webshop, een duidelijk handboek en we blijven vlot telefonisch bereikbaar voor vragen.

    En we helpen actief mee om klanten naar uw online zaak te lokken. Via de Google reclame die inbegrepen is in de formule, of via een e-nieuwsbrief. Maar ook persacties, klantenacties, tell-a-friend acties of voor het werven van klantenadressen kun je op ons een beroep doen.

    2TREES is de specialist in internetcommunicatie voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Onze websites, e-promotiecampagnes en webshops zijn speciaal gemaakt voor deze zaken zodat je enkel betaalt voor wat je nodig hebt én later de nodige uitbreidingen kunt uitvoeren volgens noodzaak. Wens je ook te starten met online verkopen, neem gerust even contact op met Patrick (T. 0495/935 325 - E patrick@2trees.be).

    20-08-2008 om 19:07 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips voor een e-persbericht.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het tijdperk dat het versturen van een persbericht twee weken duurde, is reeds lang voorbij. Nu leven we van hot item tot deadline, van 's morgens tot 's avonds. Het leven van een journalist was steeds al stressy in de jacht op een scoop. Daar spelen we best zo goed mogelijk op in. 's Morgens een idee voor een persinfo, 's middags reeds verstuurd. Dat is de natte droom van iedereen die snel op een situatie wil inspelen. Maar waar hou je best rekening mee voor een professioneel persbericht?

    Zorg dat het bericht als persbericht herkend wordt.

    Met een goede titel trek je de aandacht. De titel staat in het onderwerp van je e-mail. Zorg er dus voor dat deze zowel informatief als prikkelend is. Informatief zodat de journalist direct kan zien of het onderwerp zijn dada is of eerder voor een collega. Prikkelend om hem/haar nieuwsgierig te maken en verder te laten lezen.

    De eerste paragraaf geeft de teneur weer van het bericht. Hier schets je kort de situatie die je laat reageren en de consequenties voor het publiek. Ter zelfde tijd licht je een tipje van de oplossing toe. In het begin geef je dus antwoord op het wie, wat, waar en wanneer van de situatie.

    De overige paragrafen zorgen voor verdere uitleg van je boodschap. Doe dit wel gestructureerd, duidelijk en zonder techni-chinese (moeilijk verstaanbare) woorden. Gebruik titels om verschillende rubrieken te scheiden en zet de argumenten of je oplossingen duidelijk op papier. In de rest van de tekst komt vooral het hoe en waarom van je reageren aan bod.

    Maak het persbericht niet te lang. Zeker niet als je met een e-persbericht werkt. Geef de essentie weer, maar wees wel volledig. Je kan evt. een heldere samenvatting maken, zelfs met "bulleted tekst", van een uitgeschreven perstekst. Voor gedetailleerde uitleg kan je b.v. naar een speciale pagina op je website verwijzen of naar de integrale perstekst in doc- of txt-formaat.

    Verzamel je persberichten én de bijhorende foto's op een persloket op je website zodat je boodschappen ook later nog beschikbaar blijven om down te loaden. Maak in elk geval dat je beeldmateriaal rechtenvrij is en zonder probleem mag worden gereproduceerd.

    Waarin verschilt het e-persbericht van een gewoon persbericht?

    Een gewoon persbericht wordt vaak verpakt in een (mini-)dossier waar alle informatie samen gebundeld wordt. Een e-bericht met bijlagen is echter verwarrend omdat het overzicht voor de journalist ontbreekt en omdat iedereen nogal argwanend staat tegenover bijlagen (spam-risico). Zet dus enkel tekst in het e-persbericht en laat de journalisten via een link de bijlagen van je website ophalen. Dat oogt ook professioneler.

    Een goed e-persbericht bevat enkel gewone (platte) tekst, geen fancy lettertypes of stijlvol geproduceerde pdf-formaten. Gewone tekst heeft het voordeel dat iedereen het perfect zal kunnen lezen in zijn e-mailprogramma. Pdf-teksten zien er misschien wel mooi gelay-out uit, maar voor een journalist weegt het knip/plak gehalte voor een goed artikel net iets meer door. Gedrukte persberichten hebben dit argument natuurlijk niet. Vandaar dat men soms een cd-rom met .doc-teksten en foto's meestuurt in het persdossier.

    Goede persfoto's verhogen de publicatiekans van je tekst.

    Maar wat zijn goede persfoto's. Als je zeker wilt zijn, vraag dan een professionele fotograaf om een fotosessie te organiseren. Je kunt die foto's immers later ook nog gebruiken voor een folder, documentatie of voor je website. Zo vallen de kosten zeker mee.

    Wil je het toch zelf doen, let er dan op dat het beeld én betekenisvol is en dat het je tekst verduidelijkt. Je kunt immers een perfect algemeen beeld schieten, maar als het moet dienen om een detail te verduidelijken ben je er niet veel mee.

    Zorg ook voor een mix van algemene, kleurrijke foto's en duidelijke detailfoto's. De algemene beelden dienen voor de hoofdfoto bij je artikel. De details verduidelijken ofwel de tekst voor de journalist, of kunnen als extra uitleg meer worden afgedrukt.

    Wat mag je tenslotte zeker nooit vergeten?

    Zet duidelijk de informatie bij wie de journalisten terecht kunnen voor bijkomende inlichtingen over de perstekst. Spel de naam van de persverantwoordelijke en zorg dat je bedrijfsgegevens foutloos opgenomen staan. Vermeld je een GSM nummer, zorg er dan voor dat het effectief bereikbaar is, zelfs na de normale werkuren. Journalisten kunnen immers vlot tot 22 - 23 uur doorwerken tot hun deadline. Niets vervelender dan even iets te willen checken voordat je het doorgeeft... en de GSM ligt af.

    Werk je met een embargo (= dag en uur waarvoor er niets mag worden gepubliceerd), respecteer deze zeker zelf ook. Geef dus nooit aan een (bevriende) journalist vroeger een primeur, als je een persbericht met embargo hebt verspreid. Wees gerust, journalisten onthouden heel erg lang wie hen zo een blauwtje heeft doen lopen.

    En tenslotte zorg je best voor een professionele verzending van je e-mailbericht. Let er in elk geval op dat niet elk adres zichtbaar staat weergegeven. Dat komt heel amateuristisch over. Maar als het werkelijk van belang is, contacteer dan een goede internetpartner om je
    persbericht correct, foutloos en op tijd te laten versturen.

    2TREES is gespecialiseerd in doeltreffende websites, e-promotie en online shops. Wij hebben een heel flexibele, betaalbare formule voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen om een professioneel persbericht uit te sturen. We vertalen uw eigen info naar een perstekst, zorgen voor een aangepaste webpagina, bewerken uw fotomateriaal tot bruikbare beelden en versturen uw e-persbericht op tijd naar uw en/of onze naar ons eigen persbestand van meer dan 1.500 adressen. Contacteer ons gerust voor meer info of een vrijblijvend voorstel.

    12-08-2008 om 14:48 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips voor een e-reclamebrief
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een e-nieuwsbrief is niet hetzelfde als een e-reclamebrief. Een e-reclamebrief kun je vergelijken met de gedrukte reclamefolder zoals je die wekelijks in je bus krijgt. Het uitgangspunt en het doel is totaal verschillend van deze van een e-nieuwsbrief. Haal ze zeker niet door elkaar om tot een goed resultaat te komen. Hou rekening met de volgende tips voor een goede e-reclamebrief.

    Doel van de e-reclamebrief.

    De elektronische reclamebrief informeert (potentiële) klanten over voordelen van artikels of diensten. Het doel ligt steeds op directe verkoop en het aanbod is heel beperkt in tijd. Daar tegenover staat dat wie met e-reclamebrieven werkt, een hoge frequentie aanhoudt voor de verschijning. M.a.w. we verschijnen vaak en regelmatig.

    Kenmerken van de e-reclamebrief.


    1) De artikels. In een e-reclamebrief staan relatief veel artikels opgesomd. Dit kunnen er gerust tot 15 à 20 of meer zijn. Ze staan overzichtelijk en gestructureerd vermeld. Dit kan b.v. in blokjes naast elkaar zijn, of ingedeeld in rubrieken of kolommen. Maar het document zelf wordt duidelijk herkend als zijnde reclame.


    2) De inhoud. De structuur van de opgenomen items is vrijwel steeds dezelfde: de naam van het product bovenaan, een duidelijke foto eronder. Dan een korte beschrijving (2-3 regels tekst max.) van het artikel en het voornaamste voordeel en de prijs met voordeel. Elk product heeft een link waarop men kan klikken voor meer uitleg over het artikel.


    3) De directe actie. Het doel van een e-reclamebrief is directe verkoop. Elk artikel heeft een "call-to-action" knop, m.a.w. een "bestel nu", "koop" of "order now" knop om 1 of meerdere exemplaren toe te voegen aan je bestelling. Dit is het directe doel, dus valt deze knop heel duidelijk op. Dit kan door een opvallend kleur zijn, of een vorm zoals een eclips of vierkant, of vette druk, enz.


    4) De boodschap. De klemtoon ligt unisono op verkoop en omzet. Dus zijn er weinig instrumenten die echt op merkentrouw werken. Alleen maar voordeel, prijs en beschikbaarheid spelen een rol. De enige fideliteit bestaat er uit dat er elke week, maand of seizoen terug een nieuwe e-reclamebrief zal toekomen. En de klant weet duidelijk, koop ik deze week (maand, seizoen, ...) niet dan ben ik mijn voordeel kwijt.


    5) De geldigheid. Om de klant te stimuleren om direct te reageren is het van vitaal belang om de actie zo kort mogelijk te houden. Elke week of 14-dagen scoort goed. Of je werkt met periodes, b.v. opendeurweekend, 14-daagse van de ..., koopjesmaand, ... En je vermeldt ook best op=op. M.a.w. wie nog even aarzelt, denkt best niet te lang na want het kan snel te laat zijn.


    Nuttige toepassingen bij een e-reclamebrief.


    Wie de e-reclamebrief niet systematisch als verkoopkanaal gebruikt, zoals b.v. discounters, warenhuizen, grootwinkelbedrijven, enz. kan dit medium ook voor speciale acties gebruiken. Zo is de e-reclamebrief ook nuttig om in te spelen op bepaalde situaties zoals het begin van het tuinseizoen (tuinartikels, gardening, enz.), de vakantie (terrasartikels, zonne- en strandartikels, ...), feesten (moederdag, secretaressendag, Sinterklaas, ...), kerst- en nieuwjaarsperiode (kerstboomartikels, geschenken, ...).


    Een e-reclamebrief kan ook als lokker gebruikt worden om meer normaal geprijsde artikels te verkopen. Als reageren op de reclamebrief de klanten op je normale webshop doet terechtkomen, kun je steeds andere artikels aanbevelen die bij dit product behoren, of sets voorstellen die de aankoop completeren, enz. Het enige criterium is dat je webshop hiertoe moet aangepast zijn, maar het rendement uit de actie verhoogt wel spectaculair.


    Laat je klanten steeds toe om hun vrienden en kennissen van jouw voordelen te laten profiteren. Maak het dus gemakkelijk voor wie je e-reclamebrief wil forwarden naar een vriend(in) of om iemand anders zich te laten inschrijven op je voordelen.

    Een e-reclamebrief ontwerpen en vooral rendabel uitgeven is een aparte discipline. Vooral de opmaak, regelmaat en de interactie met het normale aanbod op je bestaande webshop bepalen het succes van dit reclamemiddel. 2TREES is gespecialiseerd in doeltreffende en rendabele e-promotieacties voor KMO's en zelfstandigen. Denk je ook aan het werken met een e-reclamebrief? Neem gerust met ons contact op voor een vrijblijvend gesprek en offerte. U vindt onze gegevens op www.2trees.be.

    06-08-2008 om 08:42 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    30-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips voor een goede e-nieuwsbrief.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nu de koopjesperiode bijna achter de rug is, wordt het binnenkort terug zakendoen "as ususal". Een heel belangrijk middel om je verkoop op te krikken is de e-nieuwsbrief. Maar vaak verwart men deze met een reclamebrief, of men behandelt dit middel als spam. En dit haalt het rendement van de e-nieuwsbrief hard naar beneden. Hier enkele tips voor een doeltreffende e-nieuwsbrief:

    1. Hou de tekst kort en to-the-point.
    Een e-nieuwsbrief is ook een internet-tool. Dat betekent dat de abonnee in sé niet echt veel tijd te verliezen heeft en gemakkelijk het bericht in de foetsie kan gooien. Hou daarom de tekst bondig en direct. Zeg kort waar het over gaat, geef de belangrijkste voordelen voor de koper en duid aan waar je moet klikken om te bestellen. Overdrijf ook niet in het aantal onderwerpen. Meer dan drie items begint al lang te ogen en kan verwarring in de hand werken. En een aantrekkelijke afbeelding van je product kan natuurlijk de interesse sterk verbeteren. Maar vermijd uitweidingen, tekst om de tekst of nutteloze toelichting. Wie veel en lang wil lezen, neemt een boek of de krant. De uitgebreide uitleg staat beter op je website.

    2. Doe een concreet aanbod.
    Het doel van een e-nieuwsbrief is verkopen. Dat weet jij, maar ook je klant. Laat er daarom geen onduidelijkheid over en geef voor elk artikel van je e-nieuwsbrief duidelijk aan wat je moet doen om te bestellen. Wie niet geïnteresseerd is, leest gewoon verder en wie wil kopen apprecieert zeker een directe link. Ook voor een e-nieuwsbrief is "speed all you need".

    3. Voor meer uitleg, ga naar je website.
    Het is heel normaal dat geïnteresseerden eerst meer willen lezen over je aanbod vooraleer een bestelling te plaatsen. Maak daarom dat de uitgebreide uitleg op je website beschikbaar is voordat de nieuwsbrief vertrekt. Pas bij voorkeur je website aan met een eye-catcher op de home pagina, een link naar de actiepagina en een duidelijke uitleg over het product zelf. Voor een goed resultaat ga je best naar de vakman. Met een commerciële internetspecialist haal je al gauw een paar extra procenten winst. Een juist woordgebruik en een goede siteopbouw zijn hiervoor heel belangrijk.

    4. Bied een voordeel aan je abonnees.
    Eerlijk, tekst via internet leest al moeilijker dan gedrukte tekst. En je nieuwsbrief komt dan nog binnen bij drukke mensen tussen zakelijke berichten, spam, andere nieuwsbrieven of privé dingen. Je moet van goede huize zijn om gelezen te worden door de abonnee. Dat kan maar op één manier: maak dat het interessant genoeg is. En een van de zekerste middelen is het persoonlijk voordeel van degene die ingaat op je aanbieding. Dat kan gaan van extra korting, gemakkelijke levering, gratis een attentie, tot zelfs als eerste te kunnen kopen. Maar vergeet nooit om je klant zijn voordeel te geven als je hem wilt behouden.

    5. Bewaak trouw de regelmaat.
    Klanten kiezen voor vertrouwde zaken, zeker eenmaal je bewezen hebt dat je te vertrouwen bent. Geef daarom duidelijk aan hoeveel maal (wanneer) men je e-nieuwsbrief mag verwachten. En zorg er dan ook voor dat hij inderdaad op het afgesproken tijdstip binnenvalt. Niet te vroeg, en ook niet te laat. En begin zeker niet tussentijds nog (een paar) keer een bijkomend bericht of bestelherinneringen te sturen via mail. Zo ben je snel de weg van de spam op, met als eindresultaat gegarandeerd een hoog opt-out percentage.

    Alhoewel de meeste internetgebruikers het ongetwijfeld eens zijn dat een e-nieuwsbrief een heel doeltreffend en relatief goedkoop medium zijn om klanten te informeren en de verkoop te stimuleren, is dit tevens een van de middelen met een hoog "handig-neefje" gehalte. Veel mensen denken nog dat als men maar iets van je hoort, dat het dan voldoende is. Of dat je klanten wint met ze dood te slaan met nieuws. Niets in minder waar. Deze houding getuigt van een misprijzen voor je klanten en zal zeker niet tot de beste resultaten leiden.

    Wie zeker wil zijn dat zijn inspanningen lonen, laat zich bijstaan door een specialist. Zeker indien je op jaarbasis werkt, vallen de kosten zeker meer, maar je profiteert ongetwijfeld van een hoger rendement op je acties waardoor de kost van de specialist sterk gereduceerd wordt. Met een professionele e-nieuwsbrief verhoog je ook nog je klantentrouw en je maakt dat je zaak heel klantvriendelijk overkomt. En dat is toch (en goedkope) prima reclame voor je zaak.

    Wil je ook graag een professionele e-nieuwsbrief gebruiken om je verkoop te stimuleren? Neem gerust contact op met 2TREES voor een vrijblijvend gesprek en voorstel voor een doeltreffende en professionele e-nieuwsbrief. Klik hier voor onze contactgegevens.

    30-07-2008 om 09:37 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koopjes en superkoopjes op je webshop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Januari en juli zijn de koopjesmaanden. En in de tweede helft komen de supersolden zeker? Ook voor een webshop zijn dit twee belangrijke items. Hoe ga je hier best mee om?


    Zorg dat je webshop er uitziet als een winkel.
    Een webshop benader je best zoals een gewone fysische winkel. Dat verwachten je klanten ook. Want zij komen naar je toe om producten of diensten aan te kopen. Als uitbater van een online shop zorg je best dat je klanten direct je winkel als dusdanig herkennen. Maar werken met voorraad betekent onvermijdelijk dat er artikels minder goed presteren. Op tijd "Koopjes" houden is dus de boodschap.

    Koopjes laten je webshop boomen.
    Wie een tijdje een webshop uitbaat en regelmatig de evolutie van de bezoekers nakijkt, merkt zeker een piek net voor en tijdens de koopjesmaanden. Er is immers geen reden waarom je klanten niet even komen kijken als ze een voordeel verwachten. Zorg dus dat je voorbereid bent en zet de koopjes prominent op je website bij het begin van de soldenmaanden. Wees niet te krenterig met je inspanning. Als er 348 artikels een speciale prijs krijgen, duid dit dan op allemaal aan. Liefst heel opvallend. B.v. met een rode bol, dominant vetjes, groter lettertype, enz. Ik weet het, het betekent meer werk of grotere kosten maar het rendeert zeker. In een gewone winkel gebeurt het toch ook zo!


    Na de eerste golf: tandje bijsteken!
    En na de koopjes, de superkoopjes natuurlijk. Fijn als alle artikels in promotie de eerste week de deur uit zijn. In de praktijk gebeurt dit nagenoeg nooit. Een prima idee om de derde week een schepje boven op te doen om de vierde week de restanten aan bodemprijzen de deur uit te jagen. Hou wel voor ogen dat consumenten heel snel verwend zijn en bijzonder lang onthouden. Doe je dit eenmaal, blijf dit dan later terug herhalen. Ook voor de super- en super-superkoopjes bestaat een apart publiek (naast je gewone klanten natuurlijk).


    Is dit dan niet gevaarlijk om zo diep te gaan?
    En bestaat de kans niet dat iedereen zal wachten tot de bodemprijzen? Niet echt. Vooreerst neemt de koper een berekend risico met wachten. Het is immers goed mogelijk dat iemand anders dit artikel aankoopt, en dan heeft hij niets. Vooral je normale, goede klanten doen snel hun voordeel bij de eerste afprijzingen.
    De tweede kortingronde is prima om klanten een aankoop te laten doen die ze anders normaal gesproken niet zouden doen, omdat ze niet echt behoefte er aan hebben, of omdat ze het product niet echt nodig hebben. En met de tweede en derde golf kan je natuurlijk nieuwe klanten lokken die anders je artikel niet zouden kopen omdat het te duur is aan de normale prijs, of omdat het niet echt bij een bestaande stijl past.

    Koopjes kunnen ook nieuwe klanten werven.
    Daar is niets mis mee want wie vroeger geen klant was, kan dit in de toekomst gerust worden en wie nu iets minder verdient kan later ruimer bij kas komen te zitten. Je merk ligt alvast in huis bij deze nieuwe klanten. Daarom, ook voor webshops: solden werken, én ook supersolden en super-supersolden. Probeer het nu misschien even: Laatste kans!


    2TREES is gespecialiseerd in websites, e-promotie en online shops voor KMO's, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. We hebben ook standaardpakketten om je webshop klaar te maken voor solden, opendeur dagen, nieuwe collecties, feestperiodes, enz. Voor nieuwe of bestaande zaken, neem vrijblijvend met ons contact www.2trees.be.

    24-07-2008 om 20:08 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wijnfestijn.be gaat online.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wijn is een goddelijke drank naar het schijnt. Reeds van in de oudheid is de druif gekend als basisgrondstof voor deze lekkere drank. Bovendien worden er ook gezondheidseigenschappen aan toegedicht. In elk geval bekroont een goed glas wijn ook succes, bekroning en een aangenaam moment. En vanaf nu kunnen we op www.wijnfestijn.be terecht om deze online te bestellen.

    De firma Bart Lobbestael uit Roeselare.
    Bart startte enige tijd geleden met een handel in wijnen, voor ieders smaak en ieders beurs. Niet dat hij de stiel niet kent, hij zit immers al 25 jaar in de wijnsector als sommelier in meerdere restaurants. Zo werkte hij onder andere in de gastronomisch restaurants Den Gouden Harynck (Brugge) en in Slipway (Zeebrugge). Bart heeft heel wat ervaring met Franse wijnen, maar toch gaat hij dikwijls op zoek naar de nog kleine wijnhuizen met een uitstekende lokale reputatie en allerbeste wijnen, zoals bij voorbeeld de prachtige wijnen uit Portugal, Malta of Zuid-Afrika.

    Waarom de keuze voor een nieuwe website?
    De firma Lobbestael verkoopt zowel aan professionelen (winkels, restaurants, bedrijven, ...) als aan particulieren. In beide gevallen is het interessant aan de klanten een overzicht krijgen van de wijnen, champagnes en aperitieven die op voorraad zijn. En natuurlijk ook voor de promoties die tijdelijk gelden of speciale aanbiedingen die kunnen aangekocht worden. Het scheelt natuurlijk als de klanten zich vooraf kunnen documenteren. Bovendien is het ook voor Bart handig om zelf maar op 1 plaats te moeten kijken om een voorstel over te maken. Daar het volledig assortiment op internet staat, kan de klant na bestelling steeds over de informatie over de wijnen blijven beschikken.

    Waaruit bestaat het aanbod van wijnen van Bart Lobbestael?
    Particulieren kunnen kiezen uit de traditionele soorten rood, wit of rosé wijn. Er is een aanbod uit bekende en minder bekende wijnstreken. Frankrijk, Italië en Portugal zijn natuurlijk gekend als herkomstlanden, maar ook uit Oostenrijk, Malta en Zuid-Afrika haalt Bart heel lekkere (en betaalbare) wijnen. Er is zelfs een eigen huischampagne te verkrijgen, nl. Pétiau et Fils. Voor particulieren zijn er steeds promoties die lopen waarbij nieuwe wijnen kunnen geproefd worden of b.v. een barbecue-colli voor de zomer. En alles is terug te vinden op www.wijnfestijn.be.

    Restaurants, winkels en bedrijven kopen in sé grotere volumes aan. Speciaal voor deze sectoren is de mogelijkheid om samen met Bart degustaties te organiseren. Bedrijven kunnen dit in de eigen cafetaria of bedrijfsrestaurant laten plaatsvinden voor personeel, klanten of leveranciers. Maar ook restaurants kunnen samen met de firma Lobbestael een proefavond laten doorgaan. Bart staat steeds open voor een samenwerking.

    Alle informatie is steeds terug te vinden op de website van Bart Lobbestael. Er is ook de mogelijkheid om in te schrijven op de wijnfestijn nieuwsbrief zodat je lopende acties, promoties en voordelen rechtstreeks in je mailbox binnen krijgt.

    2TREES stond in voor de realisatie van de website en later voor het verzorgen van de nieuwsbrief. Het aanbod van wijn, champagne en speciale acties wil Bart ook o.a. via het internet promoten met gerichte Google advertenties en een consumentenwedstrijd, waarvoor wij eveneens zullen instaan. Wij wensen alvast Bart veel succes met zijn nieuwe website.

    Meer informatie over 2TREES, onze dienstverlening en onze mogelijkheden vind je op www.2trees.be of neem even -vrijblijvend- contact op met Patrick (T 0495/935 325 - patrick@2trees.be).

    16-07-2008 om 00:00 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantieregeling voor online shops.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Juli en augustus zijn vakantiemaanden bij uitstek. Vrijwel iedereen neemt in deze periode een tijdje vrijaf, van een weekje tot meerdere. In een gewone onderneming regel je best je zaakjes vooraf. Op deze manier ondervinden je klanten en je eigen mensen zo weinig mogelijk hinder of vervelende toestanden in deze periode. Ook wie een online shop beheert, bereid best vooraf de vakantie voor. Enkele tips.

    Sluiten of open blijven tijdens de vakantieperiode.
    Leg je de activiteiten een poos stil om op reis te vertrekken, dan is er natuurlijk niet echt een probleem. Je kondigt je sluitingsperiode (liefst) een tijd vooraf aan. Dat kan met een banner op je website, een tekstvak op de orderpagina van je webshop, met een bericht bij de geleverde goederen of een vermelding op de facturen. De laatste werkdag blokkeer je vervolgens de bestelpagina van je online shop en je plaatst een vakantiebericht, al of niet met de obligate, grappige foto op je website. En klaar is kees.

    Alleen verkoop je dan niet in een bepaalde periode. Hou er bovendien rekening mee dat niet iedereen in Europa op hetzelfde moment in vakantie is, zelfs niet in België. Bovendien hebben mensen die thuis blijven in de vakantieperiode, of vakantiegangers die binnen zitten wegens slecht weer veel tijd om te surfen en om dingen online te kopen.

    Gaat er een belletje rinkelen? Misschien toch niet zo'n slecht idee om je online shop ook tijdens je vakantie operationeel te houden. Mits een paar aanpassingen en op voorwaarde dat het goed voorbereid is, verdien je nog geld ook tijdens je eigen kommerloze tijd.

    Hoe bereid je je vakantie voor met een online shop?
    Niets zo vervelend voor klanten als ze voor voldongen feiten geplaatst worden, of als de dingen die normaal zijn voor je zaak plotseling niet meer werken. Zorg dus dat iedereen weet dat je in een bepaalde periode in vakantieregeling werkt. Maar doe dit wel subtiel, want het zou niet de eerste keer zijn dat bepaalde individuen via je website ontdekken wanneer er niemand thuis is om dan je waardevolle spullen te komen ophalen.

    Enkele tips vooraleer je vakantie ingaat:
    1) Kijk vooraf goed hoe de bestellingen verlopen met je online shop en organiseer de zaken zo danig dat alle processen blijven lopen. D.w.z. maak afspraken met je personeel om met een beurtrol de leveringen te blijven uitvoeren, evt. bijbestellingen bij leveranciers, betalingen checken, enz. Mits een duidelijke planning, klare afspraken en een goede opleiding is dit best te doen. Weet alvast dat klanten best begrip hebben voor je vakantie, en zelfs een paar dagjes extra levertermijn tolereren. Maar ze appreciëren hoegenaamd niet dat ze zonder bericht een paar weken extra moeten wachten op hun bestelling.

    2) Meld de langere levertermijn tijdens de vakantieperiode aan je klanten. Dat kan best bij de voorwaarden op je bestelpagina ("Vakantieregeling: uw bestelling wordt binnen de 5 dagen bij u afgeleverd") zodat iedereen dit ziet voor de aankoop. Zet het in elk geval nog in een duidelijk kader op het bestelformulier zodat het zeker opvalt. Ook een duidelijke vakantieboodschap op de website zelf gedurende een langere periode (b.v. van halfweg juni tot halfweg augustus) maakt dat iedereen dat extra beetje geduld opbrengt.

    3) Je kunt ook overwegen om tijdens de vakantieperiode een extra "vakantiekorting" te geven van b.v. 3 of 5 %. Niet dat het veel moet zijn, maar het bouwt zeker goodwill op en maakt dat je klanten ook begrip tonen als niet alles zo vlot loopt als gewoonlijk. Zet er ook duidelijk bij dat dit is als tegemoetkoming voor eventuele ongemakken tijdens de vakantieperiode.

    4) Organiseer goede helpdesk tijdens de vakantieperiode. Als je klanten de mogelijkheid hebben om iemand aan de telefoon te krijgen die kan antwoorden op hun vragen, wekt dit beslist vertrouwen. Je regelt immers toch dat de bestellingen geleverd blijven tijdens je verlof, dan kan je beslist ook de telefoon laten doorschakelen naar de medewerker van dienst. Opgelet: maak ook dat binnengekomen vragen, én de antwoorden, geregistreerd zijn en dat ze kunnen nagekeken worden door de andere medewerkers.

    5) En als baas check je elke dag minimum een maal je mails om dringende vragen te beantwoorden en problemen op te lossen. Je spreekt natuurlijk ook met de verantwoordelijke van dienst af dat je op een vast moment contact hebt met elkaar. Dat maakt je medewerker zekerder en zorgt ervoor dat je zelf de vinger aan de pols houdt. Meestal is er niets speciaals en zijn deze "zakelijke momenten" tijdens je vakantie eerder een bevestiging dat alles vlot blijft lopen. (Een hele geruststelling toch?) Maar als het nodig is, kun je direct tussenkomen. Want beter je zaakjes snel en alert regelen dan achteraf te moeten depanneren.

    En zo kun je zorgeloos een tijdje vakantie nemen en toch blijven geld verdienen met je online shop. Leuke gedachte nietwaar?

    2TREES is gespecialiseerd in doeltreffende websites, e-promotie en online shops voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Maar we maken niet alleen dat je professioneel op het internet aanwezig bent, we helpen je evenzeer om de juiste middelen te kiezen en om alles treffelijk te organiseren. Neem gerust vrijblijvend contact: www.2trees.be.

    Goede vakantie!

    09-07-2008 om 09:32 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe website Huis Detaeye is nu online.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Interieur- en decoratiewinkels zijn heel dankbaar om mee te werken. Natuurlijk heb je mooie of toffe artikels, maar daar boven op speelt de sfeer van de zaak een heel belangrijke rol. Het internet kan je een product niet laten voelen of proeven. Daarom is een goede voorstelling, duidelijke beschrijving en de doeltreffende duiding van groot belang. De sfeer van de zaak overbrengen is echter de kers op de taart. Want dit maakt dat je ook via een website beseft dat dit de zaak is die bij je past en dat het precies deze producten zijn waar je je goed bij voelt. Dat alles komt terug in de nieuwe, stijlvolle website van Huis Detaeye uit Aalter.

    Traditie, stijl en vakmanschap met persoonlijke service.
    Huis Detaeye uit de Stationsstraat 29 is al sinds generaties een begrip in Aalter (Oost-Vlaanderen) en omstreken. Danny Detaeye en zijn partner Sophie zijn specialist voor binnenhuisdecoratie en voor raamdecoratie. Hun winkel is een etalage van klassemerken zoals Flamant, Scapa Home, Gunther Lambert, Puylaert Home Basics, e.a. Ook voor raamdecoratie hebben zij een aantal mooie collecties, zo o.a. van Dedar, Jab, Romo, Kendix, e.a. Ze hebben een eigen confectieatelier waar de gordijnen en overgordijnen gemaakt worden.


    Een groot voordeel van Huis Detaeye is de mogelijkheid om het interieur van je woning of zaak perfect op elkaar af te stemmen. Gordijnen kunnen harmoniëren met interieurelementen of ze kunnen een passend decorstuk voorstellen die je ruimte een unieke touch geeft. Danny en Sophie voelen perfect aan wat te combineren valt en wat past bij de smaak en de stijl van de klanten.

    Huis Detaeye is nu ook online te bezoeken.
    Om hun klanten snel te informeren over nieuwe artikels en trends bestelden zij een website bij ons. Je vindt er een overzicht van hun merken en met een fotobook zie je de verschillende assortimenten. Zo kan je je vooraf oriënteren voordat je naar de winkel zelf toestapt. Maar Huis Detaeye wil ook haar klanten beter informeren. Daarom starten ze vanaf september met een nieuwsbrief. Daar zullen o.a. de nieuwe collecties worden aangekondigd, maar ook speciale aanbiedingen, voordelen of opendeurdagen krijg je zo snel te weten. Je kunt je nu al aanmelden voor de nieuwsbrief en zo regelmatig op de hoogte blijven van de trends en evoluties van de binnenhuisdecoratie.


    2TREES is gespecialiseerd in toffe en heel doeltreffende websites voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Maar waar we ook een speciale flair voor hebben, is het zoeken naar precies dat ontwerp van website die én de producten best accentueren en voorstellen, én dat ook perfect de sfeer en filosofie van een klant weergeven. Dat vindt je zeker ook terug op www.huisdetaeye.be.

    02-07-2008 om 08:25 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat kan een goede website voor u betekenen?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een goede website kan goud waard zijn voor een ondernemer. Er zijn nog weinig mensen die dit kunnen ontkennen. Maar als je concreet vraagt WAT zo'n beste website dan wel zou moeten betekenen, is er vaak een moment stilte. Nochtans zijn er 5 basiskenmerken die je moet terugvinden.

    1. Om jezelf en je bedrijf bekend maken.
    Iedereen weet graag aan wie hij koopt. Bestaat de onderneming wel echt, of is het eerder een beetje mooie lucht? Is er een gebouw, adres, personeel? En hoe kom je ermee in contact?

    Het wekt beslist vertrouwen als een foto van je bedrijfspand, machines of personeel glashard bewijst dat je onderneming bestaat. De "Over ons"-rubriek is niet voor niets een van de meest bekeken pagina's van een website. En als je nog wat leuke reacties van je klanten er aan toe voegt, twijfelt beslist niemand meer dat je goed en degelijk werk levert.

    2. Om je activiteit, producten of diensten bekend maken.
    Niemand vertrouwt zijn geld toe aan een partner zonder dat men zeker is dat er waar voor dat geld zal worden geleverd. En natuurlijk dat de artikels net datgene zijn wat men precies wilt. In een gewone bedrijfsomgeving is dit vrij simpel, men kan de producten tonen, voelen, proeven, enz.

    Op het internet werk je best met (professionele) foto's en duidelijke beschrijvingen om je waren aan te prijzen. Denk aan de beperkingen van het internet en zorg dat deze te niet worden gedaan door de voorstelling. Dat is nagenoeg steeds mogelijk. Zorg voor vergelijkingsmateriaal om grootte en gewicht te tonen (zelfs een tekening kan volstaan). Voor kleuren refereer je bij benadering.

    En vooral, wees steeds duidelijk hoe een bestelling zonder problemen kan worden teruggeschroefd als de levering toch niet aan de verwachtingen voldoet.

    3. Om berichten / nieuws / informatie door te geven.
    Internet is snel en een website is permanent bereikbaar. Ideaal dus om je klanten en geïnteresseerden te informeren over tijdelijke sluitingen, alternatieve routes bij werken, uitzonderlijke koopjes, enz. Maar ook indien je een nieuwe dienst aanbiedt, een bijkomende machine installeert, een grote order scoort e.d.m. is het een prima idee om hier via je website reclame voor te maken.

    Je weet immers nooit wie er op je site terechtkomt, en zeker al niet wie er over verder vertelt. Daarom is het goed om regelmatig nieuws te brengen opdat je website waarde zou krijgen voor degene die er naartoe surft.

    4. Om verkopen en omzet te creëren.
    Dat is natuurlijk het minste dat men moet bereiken met een commerciële website. Hetzij rechtstreeks via extra verkoop door en op de website, ofwel indirect doordat er in de winkel of bedrijf meer vraag komt naar de producten of diensten die via het internet worden gepromoot.

    Er zijn een aantal eenvoudige trucs om te ontdekken of je website op dit punt goed scoort. Zie b.v. vroegere bijdragen op deze blog. Hou gewoon voor ogen dat een speciale actie, of referentie, of code die je alleen maar via je website verspreidt, duidelijk zijn herkomst bewijst.

    5. Om contact te leggen.
    En dit laatste criterium is ook belangrijk. Nu je website permanent toegankelijk is, kan je ook permanent worden bereikt. Het leuke is dat je zelf niet constant aan je computer moet zitten. Je bezoekers posten een bericht als zij er zin in hebben, of als zij een vraag voor je hebben. En een paar uur later, als het jou schikt, stuur je een antwoord terug. Iedereen tevreden.

    Hou er wel mee rekening dat je zeker binnen de 24 u. een antwoord stuurt op een bericht, anders werkt dit contraproductief voor je bedrijf. Een ander voordeel is dat je kunt reageren in de hele wereld, als je maar elektriciteit, telefoon, modem en internet hebt. En dat is tegenwoordig toch in zo'n 85 % van de plaatsen (voor de rest heb je een satelliettelefoon en pc nodig). Zorg dus ook dat tijdens de vakantieperiode er ofwel een duidelijke boodschap op je website staat, ofwel dat er een regeling wordt afgesproken om berichten te beantwoorden.

    Indien je met deze 5 basisregels voor een goede website rekening houdt, zal je eigen site zonder twijfel een groot pluspunt betekenen voor je onderneming. Indien je twijfelt, schakel een professional in om je hierin bij te staan.

    Tip: 2TREES biedt in juni, juli of augustus de mogelijkheid om gratis een check-up te laten uitvoeren van je website. Stuur een e-mail aan patrick@2trees.be met als onderwerp “Gratis check-up website 0806). Zet in je bericht de tekst “Graag ontvang ik gratis een prestatierapport over mijn website www.je-naam.be. /ref. ENB-0806)”. Binnen de week ontvang je van ons een rapport over de prestaties van je website en enkele aanbevelingen om je website slagkrachtiger te maken (indien dit kan, natuurlijk). Uiteraard ben je volledig vrij om hier rekening mee te houden of niet, maar weet: een geïnformeerd man is er twee waard.

    26-06-2008 om 18:34 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe veilig is kopen via het internet?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De laatste tijd verschijnen van tijd tot tijd artikels in de media over de (on-)betrouwbaarheid om aankopen te doen via het internet. Meestal zijn het doemscenario's die verteld worden of worden webwinkels als obscuur en malafide voorgesteld. Wat is eigenlijk de werkelijkheid?

    Het internet is de weerspiegeling van de maatschappij.

    Ongeacht op welke manier men goederen of diensten aan de man of vrouw brengt, handel drijven gebeurt steeds tussen twee partijen. In de gewone wereld zitten beslist onbetrouwbare sujetten die van oplichterijen een sport maken. Ook in de virtuele wereld van het internet komt dit ongetwijfeld voor. Maar voor beide werelden geldt heel zeker de wetenschap dat er veel en veel meer handelaars zijn die op eerlijke en correcte basis zaken doen.

    Laten we er gerust van uit gaan dat -ook voor webshops en online verkopen- de handelaars normaal gesproken ter goede trouw zijn. Maar net zoals bij gewone winkels blijf je best aandachtig totdat de ervaren hebt dat je vertrouwen terecht is.

    Kan je vooraf zien dat er iets niet klopt bij online kopen?

    Eerst en vooral mag je gerust op je gevoel afgaan. Dat is ook bij een gewone winkel zo. Als je je vragen stelt over de werking, producten of service blijf je best extra alert. Webshops die eerder rommelig ogen, waarvan knoppen niet (goed) werken en waar men niet antwoordt op uw vragen mogen gerust een belletje laten rinkelen.

    Je hebt eigenlijk drie vitale zaken met online winkels: producten, betaling en service. Een goede webshop biedt klare en duidelijke informatie over de producten. Net zoals in een werkelijke winkel zie je snel de kleuren, accessoires, prijs, verpakkingen, enz. Het enige dat je niet kan, is natuurlijk het product vastnemen of proeven. Maar als je het al kent, vergemakkelijkt dit de stap. Gaat het over een totaal nieuw product, dan kan je vaak beroep doen op een try-out.

    Er bestaan tegenwoordig een aantal veilige betaalmethodes die aangeboden worden door onpartijdige partners zoals Ogone of PayPal. Ze worden wereldwijd gebruikt en hun imago staat of valt met de zekerheid die ze bieden. Vind je op een online verkoopsite betaalmogelijkheden met deze organisaties, dan mag je erop vertrouwen dat je betaling veilig zal gebeuren.

    Laatste heikel domein is dat van de service. Dit behelst alles van levering van bestelde artikels, omruilen van defecte of niet toegekomen bestellingen, garanties, maar ook informatie verstrekken over bestellingen of herstellingen, enz. Een goed werkend bedrijf ervaar je snel. Als je binnen de 48 u. antwoord krijgt op een vraag, als je een bevestiging krijgt nadat je iets bestelt, als er duidelijke algemene voorwaarden op de site staan of als de bestel-, leverings- en naverkoopsprocedure duidelijk is uitgelegd, dan werkt dit allemaal het vertrouwen in de hand.

    Tot slot...

    Gaat het over een groot bedrag, en is dit je eerste aankoop, plaats eerst een proefbestelling. Als dit vlot wordt geleverd en de afspraken zijn goed nagekomen, kan je verder gaan.

    Weet echter dat de huidige online bedrijven meestal best te vertrouwen zijn en ook op een eerlijke, correcte manier handel drijven. Zo niet kom je ze ongetwijfeld rap tegen in de pers of hoor je er over op de marktplaats. Want het internet kan ook moordend zijn voor de reputatie van een bedrijf. Nooit was het zo eenvoudig om snel een boodschap de wereld rond te sturen. Je hebt internet, maar ook GSM, messaging, chatboxen, virtuele communities, YouTube, enz.

    En dat weten de internet-bedrijven drommels goed.

    18-06-2008 om 17:35 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Optimaliseren van een webshop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Om vlot en door de juiste mensen gevonden te worden op het internet is een goede optimalisatie (SEO) van je website zeker nodig. Daar is iedereen het zowat over eens. Maar ook voor een webshop is het belangrijk om regelmatig je bezoekers- en prestatiegegevens te bekijken om de werking te verbeteren. Hier volgen een aantal zaken waar je rekening moet mee houden.

    Wat is optimaliseren?

    Het optimaliseren van een website of webshop bestaat er uit om een aantal belangrijke zaken van je website op elkaar af te stemmen. Vooreerst is er de titel. De titel van een website blijft continu bovenaan je scherm staan, dus is het een ideale reclameregel. Ten tweede wordt de beschrijving aangepakt, want de beschrijving is de tekst die je ziet als je site tussen de resultaten van een zoekopdracht staat. Dan maak je maar best dat deze zo wervend mogelijk is zodat een bezoeker besluit om even bij je website langs te komen. En ten derde is er de inhoud, m.a.w. wat er vermeld staat en waar dit is. Als je website niet logisch in elkaar zit, en als niet alle informatie terug te vinden is die men logisch gesproken verwacht, heb je zeker een probleem naar goed presteren van je site.

    En dit is niet alles, want er zijn ook nog zoektermen die maken dat je website sneller wordt opgepikt en weergegeven bij een zoekopdracht of een combinatie van zoekwoorden. Ook de gepaste zoekwoordenlijst samenstellen is een hele klus.

    Het optimaliseren (search engine optimalisation of SEO) bestaat hier in om al de bovenstaande elementen zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. Zo krijgt je website (-shop) een heel performante basis.

    Hoe belangrijk is optimalisatie voor een webshop?

    Dit is even noodzakelijk voor een webshop als voor een website. Een webshop is immers ook een website. Allen is bij een webwinkel niet enkel het informatief aspect belangrijk, maar het eigenlijke doel is verkopen en omzet realiseren. Dan maak je maar best dat je webshop ook zo'n performante basis heeft.

    De principes van een webshop zijn identiek aan deze van een website. Je moet snel gevonden worden door de juiste mensen (kopers). Daarom moet je goed aangemeld zijn en een zo hoog mogelijk aantal bezoeken scoren. De informatie zal logisch opgebouwd zijn en de taal duidelijk. Technisch mag er natuurlijk niets aan mankeren. Daar bovenop zijn er nog de specifieke zaken een een goede webshop moeten hebben, zoals de bestel- en betalingsprocedure, vraag- of klachtenbehandeling, leveringsvoorwaarden, ... die minder tot niet aanwezig zijn bij een gewone website.

    Het optimaliseren bij een webshop bestaat er in om de gegevens over de werking van je webshop te gebruiken om de inhoud, het aanbod en het uitzicht aan te passen zodat dit beter aan de wensen en verwachtingen van je kopers voldoet. En hiervoor worden net dezelfde principes toegepast als voor een website.

    Hoe gebeurt zo'n optimalisatie van een webshop?

    We gaan na of de beschrijving van je producten werkelijk overeen komt met de zoektermen die je klanten gebruiken om je artikels te vinden. Dat klinkt heel wat banaler dan het in werkelijkheid is. Niet de termen uit brochures of technische beschrijvingen zijn belangrijk. Het gaat erover dat je klanten precies moeten weten wat ze kopen en dat ze het moeten kunnen vinden met woorden die zij verstaan en gebruiken.

    Vervolgens gaan we na of je webshop logisch in mekaar zit, m.a.w. als alle noodzakelijke informatie aanwezig is en of ze op de juiste plaatsen terug te vinden is. Soms wordt een webshop stukje bij beetje uitgebreid. Daardoor is het normaal dat na een paar jaar niet alle informatie die bij elkaar hoort, samen staat. Dus moet je dit van tijd tot tijd herschikken.

    We bekijken of alle vermeldingen en clausules die wettelijk verplicht zijn, of die de mensen verwachten, aanwezig zijn. En als ze op je webshop staan, is het ook goed om even na te kijken of ze up-to-date zijn. Tenslotte bekijken we de bestel-, leverings- en betalingsprocedure van je webshop. Om vertrouwen te geven aan je klanten is het noodzakelijk dat deze correct, vlot en probleemloos werkt. Waar nodig maken we deze klantvriendelijker.

    Is dit alles?

    Niet echt, maar het is wel de noodzakelijke basis. Wat je nog meer moet doen om een hoog renderende webshop op te bouwen bevindt zich op het domein van de promotie en marketing. En dat is een onderdeel van de totale werking met je webshop. Je vindt hier in andere bijdragen al heel wat informatie over, maar als het echt van belang is, laat je dit best over aan een vakman. Zo kun je je concentreren om jouw taak, nl. het verkopen van je producten en service geven aan je klanten.

    2TREES is gespecialiseerd in het ontwerpen, bouwen en goed laten werken van webshops voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Dit behelst een hele waaier van diensten om de juiste webshop te maken volgens het bedrijf en de producten van een zaak, maar ook om bestaande webshops te verbeteren, performanter te maken en te moderniseren. Wil je hier meer over weten, neem gerust even met ons contact op.

    11-06-2008 om 08:19 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Websites onmisbaar voor vrije beroepen?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Lange tijd waren vrije beroepen zo'n beetje "beschermde" beroepen. Mensen keken er torenhoog tegen op, hun stem was wet en promotie was niet echt nodig. Iedereen kende hen immers. Tegenwoordig is specialisatie en expertise eerder troef voor vrije beroepen. Advocaten specialiseren zich in een vakgebied, architecten hebben hun soort bouwwerken waar zij dieper op ingaan, ... Zelfs diëtisten, notarissen, vertalers, enz. bekwamen zich steeds meer op bepaalde domeinen en willen zich profileren als "specialisten voor ...". Tijd dus voor een website?

    Voordelen van een vrije beroepenwebsite.
    Net zoals voor een commercieel bedrijf biedt een goede vrije beroepen website de mogelijkheid om de expertise en het imago van je kantoor efficiënt naar voor te halen. De eigenheid van het internet speelt even goed een rol. Het publiek vindt het fantastisch om voor een opdracht eerst rustig thuis kennis te maken met de activiteiten, de vakeigenschappen en de persoon zelf van een toekomstige partner. Dat verlaagt als een beetje de natuurlijke drempel die nog steeds leeft bij veel gewone mensen. Het maakt ook dat het gesprek als van bij het begin menselijker gebeurt. Zeker voor moeilijke zaken (geschillen, boedelverkopen, enz.) is een goed menselijk contact altijd belangrijk.

    Bovendien kan je als vrije beroeper gemakkelijk eigen accenten naar voor halen, zodat je "uniek" wordt in je vakgebied. Iedereen is immers uniek, ook wie een vrij beroep uitoefent. Hoe je de zaken aanpakt, hoe je met je klanten omgaat, hoe je hen informeert, of hoe je service in elkaar steekt. Dat alles is primordiaal voor een goede zakelijke relatie. Met een goede website kun je jezelf heel spontaan en menselijk voorstellen zodat een nieuwe klant als een "vertrouwd" gevoel heeft voordat het eerste contact heeft plaatsgevonden. Dat goed gevoel is werkelijk van groot belang in deze sector.

    Ook kan je essentiële kennis over je vak delen met de bezoekers van je website. Als de mensen beter vertrouwd zijn met bepaalde vaktermen, of met idiomen of gespecialiseerde woorden, verloopt de conversatie veel soepeler. Het vermijdt ook dat de sfeer gespannen wordt tijdens het gesprek. Soms moeten minder aangename situaties opgelost worden. Als je dan kan vermijden dat men zich opwindt omdat een technische term maar niet begrepen wordt, dan is een website zeker hiervoor op zijn plaats.

    Speciale criteria voor een vrije beroepen website.
    Hoewel het doel gelijkaardig is, wijkt de vrije beroepen website zelf op een aantal belangrijke punten af van de gewone commerciële website. Het doel is natuurlijk ook steeds zoveel mogelijk opdrachten (klanten) werven. Het onderscheid wordt voornamelijk bepaald door de eigenheid van het vrije beroep:

    ● Men moet slechts sporadisch tot occasioneel beroep doen op een beoefenaar van een vrij beroep. Een eigendom koopt men slechts een of tweemaal in zijn leven, bouwen gebeurt meestal zelfs meestal maar eenmaal, een geschil komt men liefst zo min mogelijk tegen, één buitenlands vakantieverblijf volstaat voor het gros van de mensen, enz.
    Elk vrij beroep heeft meestal een gans eigen woordenschat, waar er moeilijk synoniemen voor gebruikt kunnen worden. Als je een specifieke vakterm moet uitleggen, vertel je meestal een gans verhaal. Dan is het wel gemakkelijk als je het verhaal vooraf al hebt kunnen lezen.
    Een website voor een vrije beroep moet in het vast geheugen van de mensen geraken omdat er "nuttige informatie op staat die men ooit nog wel eens nodig kan hebben". En dat is belangrijk om in b.v. bladwijzers van browsers opgeslage te worden, of in "handy-lijstjes" vermeld te staan.
    De specialisatie in een bepaald vakgebied moet duidelijk naar voor komen. Dit is niet noodzakelijk een beperking van het aantal opdrachten. Wie b.v. slim samenwerkt met vakgenoten met een andere specialisatie, kan heel doeltreffend aan klantenwerving doen d.m.v. een website. Niemand is immers specialist voor alles, en daarenboven komt dit laatste niet echt geloofwaardig over.
    Het unieke kernwoord voor een ideale vrije beroep-site is vertrouwen. Vertrouwen maakt dat je partner wordt van de mensen, zelfs lang voordat iemand je deur binnenkomt om een opdracht te bespreken. En met dit vertrouwen moet heel zorgzaam worden omgesprongen. Dat moet in elke pagina van je website naar voor komen, in de stijl, woordkeuze, opbouw van de site, enz.

    2TREES specialisatie voor websites voor vrije beroepen.
    Voor alle bovenstaande redenen is het bouwen van websites voor vrije beroepen een echte specialisatie in het vak van webbouwer. Daarom begint elke opdracht voor 2TREES in dit vakgebied met een zorgvuldige documentatie en studie van het domein waar een website voor nodig is. Aan de hand van het eerste, oriënterend gesprek leren wij je kantoor beter kennen, je filosofie, de doelstellingen van je organisatie, enz. Wij letten er zorgvuldig op dat het ontwerp niet verzandt in een aggressief commerciële voorstelling maar dat ernst, discretie en vertrouwen overal aanwezig blijven. Tenslotte zorgen wij dat er tijdloze, nuttige inhoud geplaatst wordt en dat de termen (zelfs speciale vaktermen) verstaanbaar naar voor komen. Want alhoewel een bezoeker op uw website tijd heeft, sta jij noch wij er om uitleg te geven als iets niet duidelijk is.

    2TREES voor vrije beroepen. Je kunt op ons beroep doen voor eenvoudige tot heel gespecialiseerde websites, maar ook voor een discrete, stijlvolle en heel doeltreffende promotie achteraf. Meer informatie over ons bedrijf, onze filosofie en onze mogelijkheden vind je op onze website www.2trees.be. Of klik hier voor een contactformulier. Steeds tot je dienst!

    04-06-2008 om 10:01 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs