2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
29-06-2011
De 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief.
Het internet is ideaal op snel,
goedkoop en doeltreffend reclame te maken voor uw bedrijf, uw producten
of diensten. In de praktijk stellen we vast dat sommige e-promotie
meer resultaat oplevert dan andere. Hoe komt dit? En waar moet u zeker
op letten?
Wat is een goede nieuwsbrief?
Dat is vrij simpel. Men spreekt van goede nieuwsbrief als het resultaat aan de gestelde verwachtingen
beantwoordt. Dat kan b.v. geplaatste orders zijn of nieuwe klanten
werven. Maar dat kan net evengoed aanvragen voor folders of iets anders
zijn. Toch zijn er een aantal zaken die voorkomen op elke doeltreffende
nieuwsbrief: De 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief.
Naast
de 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief wordt uw e-promotie
best goed geschreven. Ook daarvoor bestaan een aantal handige tips. Zie
ook het artikel Tips voor een goede nieuwsbrief.
De 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief.
Naast
een professioneel uitzicht, vlot leesbare tekst en correcte verzending
zijn volgende elementen onmisbaar voor een goede nieuwsbrief. Het kan
gebeuren dat er slechts 3 of 4 kunnen toegepast worden. Dat is niet
erg. Maar streef er wel telkens naar om zoveel mogelijk van deze
elementen te gebruiken.
Zorg voor een aansprekende titel.
De titel is van heel groot belang omdat de mensen op basis van deze
tekstregel beslissen of ze uw nieuwsbrief willen lezen. Zorg voor een
duidelijke, aantrekkelijke en aansprekende zin. Zorg ook dat de mensen
hierop automatisch antwoorden: Ja, dat wil ik ook!.
Formuleer uw boodschap in klare en duidelijke woorden.
Zorg ervoor dat uw verhaal vlot leest en als aangenaam ervaren wordt.
Vermijd nietszeggend proza, lange zinnen of herhalingen. Schrap alles
wat niet strict nodig is uit uw basistekst. Zie ook het artikel Hoe schrijf je goede teksten voor het internet?
Zet duidelijk het voordeel voor uw klant
in de verf. Heel eerlijk, de mensen kopen ofwel speciale prijzen of
voordelen via het internet. Maak dus zeker dat dit voordeel sterk
opvalt, zelfs voor wie uw nieuwsbrief niet echt geconcentreerd leest.
Werk steeds met een beperkte geldigheid.
Een actie die slechts 14 dagen of een week duurt, nodigt niet uit om
lang na te denken. Want in internetland is uitstel meestal zeker
afstel. Maak ondubbelzinnig duidelijk dat snel reageren belangrijk is.
Vraag ook altijd om reactie van uw klant.
Zorg er zeker voor dat er geen misverstand kan bestaan. Vraag uw
klanten om nu te bestellen, of om nu de nieuwe brochure aan te vragen,
enz. Dat is een vaak voorkomende fout. Het is maar de vraag of het wijs
is om een klant te laten raden naar de bedoeling van uw bericht.
Besluit.
Een
goede nieuwsbrief schrijven vergt zeker kennis en ervaring. Met De 5
elementen voor een succesvolle nieuwsbrief lukt het zeker na een aantal
keer proberen. Denk er ook aan dat de manier van opbouwen, de
gebruikte fotos en het professioneel versturen van een nieuwsbrief
bijdraagt tot het succes van uw nieuwsbrief. Daarom is het altijd een
goed idee om even contact te nemen met een goede partner. Voor meer
informatie, contacteer 2TREES.
Hoe goed is het internet ingeburgerd in
België? Hoeveel mensen surfen op het net? En hoeveel online reclame
wordt er nu eigenlijk gemaakt? De cijfers over het internetgebruik in
ons land over 2010 zijn nu bekend. Naar goede jaarlijkse gewoonte volgt
hier een update over het actueel gebruik van het internet in België.
België is Europese top qua internetgebruik. Eerder onderzoek leerde reeds dat ons land hoog scoort wat snel internet betreft. De meeste internet aansluitingen zijn breedband of ADSL verbindingen. Daardoor verhoogt het comfort
sterk bij het gebruik van het internet. Recent onderzoek van de
Europese Commissie (Digitale Agenda) over 2010 leert dat momenteel 82 % van de Belgen via het internet te bereiken is. De cijfers:
75 % van de Belgen surft minstens 1x per week op het internet;
60 % gaat minimum 1x per dag online;
45 % van de Belgen gebruikt e-government,
O.a.
internetbankieren wordt veelvuldig gebruikt door de Belgen. En door de
snelle verbindingen is ook het downloaden, muziek beluisteren en
bekijken van films heel populair. Eén minpuntje in de digitale wereld in
België. Het gebruik van mobiel internet
scoort met 2,7 % ondermaats. Het Europese gemiddelde bedraagt 7,2 %.
Niet de kostprijs van laptops, smartphones of tabletcomputers is hier de
hinderpaal, wel de kostprijs die momenteel nog te hoog is voor een
regelmatig gebruik van mobiel internet.
Het internetgebruik en online reclame in België. Zijn meer dan 80 procent van onze landgenoten via het internet te bereiken, dan kan dit een interessante online reclamemarkt zijn voor KMO's, handelaars en middenstanders. Hoe zit het, anno 2011, met Het internetgebruik en online reclame in België.
332.000.000 euro totaal bedrag online reclame in 2010 in België (+13 %);
122.880.000 euro (37 %) gaat naar reclame naast de zoekresultaten (Google Adwords);
112.880.000 euro (34 %) is voor online zoekertjesenadvertenties;
96.280.000 euro (29 %) wordt aan reclame via banners gespendeerd.
Begin
2011 vertegenwoordigt de online reclame hiermee 11 % van het totaal
reclamebudget in België. Hier zijn zeker nog groeikansen in de toekomst.
In Europa bedraagt het aandeel online reclame immers 18 % van de totale
reclamebestedingen. Vooral de zoekmachine reclame, zoals Google
Adwords, wint sterk aan interesse bij KMO's, zelfstandigen en
middenstanders.
Besluit. België
behoort tot de Europese top wat het vast internetgebruik betreft. Toch
zijn er nog kansen te benutten om het gebruik van mobiel internet en de
online reclame tot bij het Europese gemiddelde te brengen. Door de lage
kostprijs en het sterk rendement is Google Adwords hiervoor uiterst
geschikt voor KMO's en zelfstandigen. Interesse? Neem vrijblijvend met ons contact op.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:online reclame belgie, internetreclame belgie, SEA, internetgebruik belgie, internet penetratie belgie, wie surft online, bestaande google reclame verbeteren, google adwords, google reclame,
15-06-2011
BISC bindt de strijd aan tegen internetfraude.
De e-commerce is sterk in opmars. En
waar veel mensen aan deelnemen of veel omzet mee gemoeid is, daar kan
fraude een probleem worden. Daarom focust de nieuwe internetfraudedienst
BISC zich op frauduleuze handel en verdachte sites. Daarom zorgt u als
internethandelaar maar beter dat uw website of webshop wettelijk in
orde is.
BISC bindt de strijd aan tegen internetfraude. Ook
in België kent de internethandel een sterke groei. Dit jaar verwacht
Ogone, die veilige betalingstransacties in België aanbiedt, dat de
online omzet de kaap van het miljard euro overschrijdt. Steeds vaker
wordt de internethandel het slachtoffer van oplichting en online fraude.
Daarom krijgen de inspectiediensten sinds begin 2011 hulp van het Belgian Internet Service Center
(BISC). Deze nieuwe dienst is gespecialiseerd in het opsporen van
frauduleuze handel via het internet en het detecteren van verdachte
sites.
Het BISC telt momenteel 15 mensen die zich vooral focussen
op de online handel. Ze speuren constant het internet af en bekijken
het aanbod van goederen of diensten via het internet, de
betalingsmodaliteiten en de leveringen. Daarbij maken ze gebruik van
gespecialiseerde software. Ze werken nauw samen met collega's in het
buitenland. Het is duidelijk, het BISC bindt de strijd aan tegen
internetfraude. In een paar maanden tijd controleerde het BISC ruim
450.000 online handelaars en meer dan 30 miljoen producten.
E-commerce, vertrouwen garantie voor meer omzet. Het
eerste waar een online consument mee in aanraking komt, is de website
van de online handelaar. Dan is de eerste indruk bepalend voor het
vertrouwen en om te beslissen of men verder koopt. Wie succes wil halen met verkopen via het internet zorgt maar beter dat de webshop vertrouwen uitstraalt.
Een professionele look
is van het eerste belang voor een succesvolle webshop. Hier moet een
nieuwe online winkel beslist aandacht aan besteden. Immers, een
gebrekkig uitzicht van de e-commercesite zal intuïtief remmingen
oproepen en het wantrouwen in de zaak aanwakkeren. Een slecht online
koopgevoel is meestal dodelijk voor de internethandel.
Zorg er voor dat alles werkt
op de e-site. Alle navigatieknoppen natuurlijk, maar ook interne links,
afbeeldingen die vlot inladen, back-knoppen die het doen, enz. Besteed
zeker extra aandacht aan alle stappen van het koopproces én de veilige
online betaling. Niets frusterenders dan een koper die de online
transactie niet kan afronden.
Maak dat uw webshop volledig in orde is met de Belgische Wetgeving
op verkoop op afstand, de geldende online verkoop- en betalingsbedingen
en de privacy wetgeving. Niet alleen is dit in uw eigen belang als
online handelaar, het zorgt ook dat het BISC het licht op groen zet voor
uw online handel.
Vermeld duidelijk uw contactgegevens
zoals firmanaam, adres, BTW of ondernemingsnummer, telefoon- of
e-mailgegevens, ... Het is voor een online consument een hele
geruststelling als hij weet hoe hij met u in contact kan komen.
Zorg tenslotte dat uw verkoopsvoorwaarden, disclaimer en privacy-clausule
duidelijk zichtbaar en met een muisklik aanwezig zijn op uw website.
Controleer ze na verloop van tijd om te zien of ze nog actueel zijn.
Besluit. Hoe
meer mensen samenkomen en hoe meer omzet er circuleert, hoe
interessanter dit is voor criminelen en frauduleuze handelaars. Ook het
internet als virtuele marktplaats ontsnapt hier niet aan. Daarom waakt
de nieuwe internetfraudedienst BISC over e-commerce in België. En is het
superbelangrijk als online handelaar dat uw e-commerce website
professioneel gemaakt is en in orde met de Belgische wetgeving. Voor een
professionele website of succesvol e-commerce advies, contacteer
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:bisc, Belgian Internet Service Center, FCCU, Federal Computer Crime Unit, internetfraude, bestrijden internetfraude, internetwaakhond, e-commercefraude, stelen via het internet, online fraude
08-06-2011
Voordelen van een onderhoudscontract voor websites.
Een website is pure noodzaak voor een
bedrijf. Maar het is even belangrijk dat een site steeds correcte
informatie bevat. En de veiligheid ervan hangt ook voor een deel af van
het updaten van het websiteprogramma en procedures. Daarom biedt een
onderhoudscontract voor websites veel voordelen.
Wat is een onderhoudscontract voor websites. Een onderhoudscontract voor een site is een overeenkomst waarbij een persoon of bedrijf gedurende een bepaalde periode het aanpassen van de inhoud van een website uitvoert aan een vooraf bepaalde, vaste prijs.
Met de inhoud wordt meestal bedoeld de teksten aanpassen of vervangen,
foto's vervangen door nieuwe, links naar leveranciers, merken of
producten up to date houden, tijdelijke banners plaatsen en terug
weghalen, enz.
Het is ook mogelijk om een technisch onderhoudscontract af te sluiten. Met dit type onderhoudscontract wordt ook het websiteprogramma
zelf permanent ge-updateted. Indien er dus veiligheidsreleases uitkomen
voor het programma worden ze direct toegepast. Ook indien bepaalde
functies plots dienst weigeren, b.v. door een upgrade van servers bij de
hoster van uw site, wordt ogenblikkelijk tussengekomen om uw site terug
volledig operationeel te krijgen. Daarom zijn er veel Voordelen van een
onderhoudscontract voor websites.
Voordelen van een onderhoudscontract voor websites. Het
onbetwistbare voordeel van een onderhoudscontract is dat dit vrijwel de
enige manier is om een website permanent up-to-date te houden op een snelle manier en op een relatief goedkope wijze. Wat zijn nu precies de Voordelen van een onderhoudscontract voor websites.
De informatie
op een website wordt constant à jour gehouden met een
onderhoudscontract. Een telefoontje of een mailtje volstaan om teksten
aan te passen, foto's te vervangen, vervallen links naar andere sites te
laten wegvallen en nieuwe links te leggen, een aantrekkelijke
reclamebanner te laten activeren n.a.v. een tijdelijke actie (en terug
stop te zetten na afloop), enz. Dit alles met minimale moeite van de
site-eigenaar.
Foto's en afbeeldingen
worden altijd eerst bewerkt met een aangepast beeldmanipulatieprogramma
vooraleer ze op een website worden geplaatst. Het bijsnijden van de
beelden, herkaderen indien nodig, opleuken van kleuren, ... maakt dat de
beelden stralen op uw website. Zo zien uw producten er meer waard uit
voor uw bezoekers.
Wijzigingen aan websites met een onderhoudscontract gebeuren sneller en foutlozer
dan zonder contract. Er moet niet worden gewacht op de betaling
vooraleer uit te voeren. En heeft u informatie vergeten doorgeven bij de
opdracht (gebeurt vaak), dan kost het niet extra om uw fout te
corrigeren. Gewoon een nieuw bericht sturen en klaar is kees.
Met een onderhoudscontract wordt uw website gemakkelijk een volwaardig reclamemiddel.
Doordat de inhoud wijzigen niet extra kost, wordt gemakkelijk een
speciale promotie-pagina, of actiepagina toegevoegd aan een site. Hier
kunnen elke maand (week) nieuwe koopjes, artikels in promotie,
interessante producten, ... worden gepromoot.
En moet er dan toch bijkomend worden geprogrammeerd aan uw website, dan ligt de kostprijs voor de extra aanpassingen gevoelig lager dan
bij websites zonder contract. Een aantal kosten vallen sowieso ten
laste van het onderhoudscontract, terwijl voor contractsites we beter op
de hoogte zijn van de structuur, functies en werking van de site.
Daardoor hebben we minder voorbereiding aan een opdracht.
Besluit. In de praktijk is een onderhoudscontract
vrijwel de enige manier voor een bedrijf, zaak of winkel om de website
permanent actueel te houden. Want zelfs al heeft men interesse in
computers en het internet, en start men vol goede bedoelingen. De
praktijk leert dat een site-eigenaar zich best concentreert op zijn
kerntaken en het praktisch werk voor het onderhouden van een website
best uitbesteedt. Dit is de gemakkelijkste, zekerste, snelste én
goedkoopste manier van werken.