Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    29-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het internet is ideaal op snel, goedkoop en doeltreffend reclame te maken voor uw bedrijf, uw producten of diensten. In de praktijk stellen we vast dat sommige e-promotie meer resultaat oplevert dan andere. Hoe komt dit? En waar moet u zeker op letten?

    Wat is een goede nieuwsbrief?

    Dat is vrij simpel. Men spreekt van goede nieuwsbrief als het resultaat aan de gestelde verwachtingen beantwoordt. Dat kan b.v. geplaatste orders zijn of nieuwe klanten werven. Maar dat kan net evengoed aanvragen voor folders of iets anders zijn. Toch zijn er een aantal zaken die voorkomen op elke doeltreffende nieuwsbrief: De 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief.

    Naast de 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief wordt uw e-promotie best goed geschreven. Ook daarvoor bestaan een aantal handige tips. Zie ook het artikel “Tips voor een goede nieuwsbrief”.

    De 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief.

    Naast een professioneel uitzicht, vlot leesbare tekst en correcte verzending zijn volgende elementen onmisbaar voor een goede nieuwsbrief. Het kan gebeuren dat er slechts 3 of 4 kunnen toegepast worden. Dat is niet erg. Maar streef er wel telkens naar om zoveel mogelijk van deze elementen te gebruiken.

    • Zorg voor een aansprekende titel. De titel is van heel groot belang omdat de mensen op basis van deze tekstregel beslissen of ze uw nieuwsbrief willen lezen. Zorg voor een duidelijke, aantrekkelijke en aansprekende zin. Zorg ook dat de mensen hierop automatisch antwoorden: “Ja, dat wil ik ook!”.
    • Formuleer uw boodschap in klare en duidelijke woorden. Zorg ervoor dat uw verhaal vlot leest en als aangenaam ervaren wordt. Vermijd nietszeggend proza, lange zinnen of herhalingen. Schrap alles wat niet strict nodig is uit uw basistekst. Zie ook het artikel “Hoe schrijf je goede teksten voor het internet?”
    • Zet duidelijk het voordeel voor uw klant in de verf. Heel eerlijk, de mensen kopen ofwel speciale prijzen of voordelen via het internet. Maak dus zeker dat dit voordeel sterk opvalt, zelfs voor wie uw nieuwsbrief niet echt geconcentreerd leest.
    • Werk steeds met een beperkte geldigheid. Een actie die slechts 14 dagen of een week duurt, nodigt niet uit om lang na te denken. Want in internetland is uitstel meestal zeker afstel. Maak ondubbelzinnig duidelijk dat snel reageren belangrijk is.
    • Vraag ook altijd om reactie van uw klant. Zorg er zeker voor dat er geen misverstand kan bestaan. Vraag uw klanten om nu te bestellen, of om nu de nieuwe brochure aan te vragen, enz. Dat is een vaak voorkomende fout. Het is maar de vraag of het wijs is om een klant te laten raden naar de bedoeling van uw bericht.
    Besluit.

    Een goede nieuwsbrief schrijven vergt zeker kennis en ervaring. Met De 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief lukt het zeker na een aantal keer proberen. Denk er ook aan dat de manier van opbouwen, de gebruikte foto’s en het professioneel versturen van een nieuwsbrief bijdraagt tot het succes van uw nieuwsbrief. Daarom is het altijd een goed idee om even contact te nemen met een goede partner. Voor meer informatie, contacteer 2TREES.

    29-06-2011 om 20:07 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:e-nieuwsbrief, goede nieuwsbrief, succestips nieuwsbrief, tips nieuwsbrief, goede nieuwsbrief schrijven, goede e-nieuwbrief, suceesvolle nieuwsbrief, nieuwsbrief verzenden, nieuwsbrief opmaken
    22-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het internetgebruik en online reclame in België.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hoe goed is het internet ingeburgerd in België? Hoeveel mensen surfen op het net? En hoeveel online reclame wordt er nu eigenlijk gemaakt? De cijfers over het internetgebruik in ons land over 2010 zijn nu bekend. Naar goede jaarlijkse gewoonte volgt hier een update over het actueel gebruik van het internet in België.

    België is Europese top qua internetgebruik.
    Eerder onderzoek leerde reeds dat ons land hoog scoort wat snel internet betreft. De meeste internet aansluitingen zijn breedband of ADSL verbindingen. Daardoor verhoogt het comfort sterk bij het gebruik van het internet. Recent onderzoek van de Europese Commissie (Digitale Agenda) over 2010 leert dat momenteel 82 % van de Belgen via het internet te bereiken is. De cijfers:
    • 75 % van de Belgen surft minstens 1x per week op het internet;
    • 60 % gaat minimum 1x per dag online;
    • 45 % van de Belgen gebruikt e-government,
    O.a. internetbankieren wordt veelvuldig gebruikt door de Belgen. En door de snelle verbindingen is ook het downloaden, muziek beluisteren en bekijken van films heel populair. Eén minpuntje in de digitale wereld in België. Het gebruik van mobiel internet scoort met 2,7 % ondermaats. Het Europese gemiddelde bedraagt 7,2 %. Niet de kostprijs van laptops, smartphones of tabletcomputers is hier de hinderpaal, wel de kostprijs die momenteel nog te hoog is voor een regelmatig gebruik van mobiel internet.

    Het internetgebruik en online reclame in België.
    Zijn meer dan 80 procent van onze landgenoten via het internet te bereiken, dan kan dit een interessante online reclamemarkt zijn voor KMO's, handelaars en middenstanders. Hoe zit het, anno 2011, met Het internetgebruik en online reclame in België.
    • 332.000.000 euro totaal bedrag online reclame in 2010 in België (+13 %);
    • 122.880.000 euro (37 %) gaat naar reclame naast de zoekresultaten (Google Adwords);
    • 112.880.000 euro (34 %) is voor online zoekertjes en advertenties;
    • 96.280.000 euro (29 %) wordt aan reclame via banners gespendeerd.
    Begin 2011 vertegenwoordigt de online reclame hiermee 11 % van het totaal reclamebudget in België. Hier zijn zeker nog groeikansen in de toekomst. In Europa bedraagt het aandeel online reclame immers 18 % van de totale reclamebestedingen. Vooral de zoekmachine reclame, zoals Google Adwords, wint sterk aan interesse bij KMO's, zelfstandigen en middenstanders.

    Besluit.
    België behoort tot de Europese top wat het vast internetgebruik betreft. Toch zijn er nog kansen te benutten om het gebruik van mobiel internet en de online reclame tot bij het Europese gemiddelde te brengen. Door de lage kostprijs en het sterk rendement is Google Adwords hiervoor uiterst geschikt voor KMO's en zelfstandigen. Interesse? Neem vrijblijvend met ons contact op.

    22-06-2011 om 09:04 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:online reclame belgie, internetreclame belgie, SEA, internetgebruik belgie, internet penetratie belgie, wie surft online, bestaande google reclame verbeteren, google adwords, google reclame,
    15-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BISC bindt de strijd aan tegen internetfraude.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De e-commerce is sterk in opmars. En waar veel mensen aan deelnemen of veel omzet mee gemoeid is, daar kan fraude een probleem worden. Daarom focust de nieuwe internetfraudedienst BISC zich op frauduleuze handel en verdachte sites. Daarom zorgt u als internethandelaar maar beter dat uw website of webshop wettelijk in orde is.

    BISC bindt de strijd aan tegen internetfraude.
    Ook in België kent de internethandel een sterke groei. Dit jaar verwacht Ogone, die veilige betalingstransacties in België aanbiedt, dat de online omzet de kaap van het miljard euro overschrijdt. Steeds vaker wordt de internethandel het slachtoffer van oplichting en online fraude. Daarom krijgen de inspectiediensten sinds begin 2011 hulp van het Belgian Internet Service Center (BISC). Deze nieuwe dienst is gespecialiseerd in het opsporen van frauduleuze handel via het internet en het detecteren van verdachte sites.

    Het BISC telt momenteel 15 mensen die zich vooral focussen op de online handel. Ze speuren constant het internet af en bekijken het aanbod van goederen of diensten via het internet, de betalingsmodaliteiten en de leveringen. Daarbij maken ze gebruik van gespecialiseerde software. Ze werken nauw samen met collega's in het buitenland. Het is duidelijk, het BISC bindt de strijd aan tegen internetfraude. In een paar maanden tijd controleerde het BISC ruim 450.000 online handelaars en meer dan 30 miljoen producten.

    E-commerce, vertrouwen garantie voor meer omzet.
    Het eerste waar een online consument mee in aanraking komt, is de website van de online handelaar. Dan is de eerste indruk bepalend voor het vertrouwen en om te beslissen of men verder koopt. Wie succes wil halen met verkopen via het internet zorgt maar beter dat de webshop vertrouwen uitstraalt.
    • Een professionele look is van het eerste belang voor een succesvolle webshop. Hier moet een nieuwe online winkel beslist aandacht aan besteden. Immers, een gebrekkig uitzicht van de e-commercesite zal intuïtief remmingen oproepen en het wantrouwen in de zaak aanwakkeren. Een slecht online koopgevoel is meestal dodelijk voor de internethandel.
    • Zorg er voor dat alles werkt op de e-site. Alle navigatieknoppen natuurlijk, maar ook interne links, afbeeldingen die vlot inladen, back-knoppen die het doen, enz. Besteed zeker extra aandacht aan alle stappen van het koopproces én de veilige online betaling. Niets frusterenders dan een koper die de online transactie niet kan afronden.
    • Maak dat uw webshop volledig in orde is met de Belgische Wetgeving op verkoop op afstand, de geldende online verkoop- en betalingsbedingen en de privacy wetgeving. Niet alleen is dit in uw eigen belang als online handelaar, het zorgt ook dat het BISC het licht op groen zet voor uw online handel.
    • Vermeld duidelijk uw contactgegevens zoals firmanaam, adres, BTW of ondernemingsnummer, telefoon- of e-mailgegevens, ... Het is voor een online consument een hele geruststelling als hij weet hoe hij met u in contact kan komen.
    • Zorg tenslotte dat uw verkoopsvoorwaarden, disclaimer en privacy-clausule duidelijk zichtbaar en met een muisklik aanwezig zijn op uw website. Controleer ze na verloop van tijd om te zien of ze nog actueel zijn.
    Besluit.
    Hoe meer mensen samenkomen en hoe meer omzet er circuleert, hoe interessanter dit is voor criminelen en frauduleuze handelaars. Ook het internet als virtuele marktplaats ontsnapt hier niet aan. Daarom waakt de nieuwe internetfraudedienst BISC over e-commerce in België. En is het superbelangrijk als online handelaar dat uw e-commerce website professioneel gemaakt is en in orde met de Belgische wetgeving. Voor een professionele website of succesvol e-commerce advies, contacteer

    Patrick Puype - 2trees.be

    15-06-2011 om 08:10 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:bisc, Belgian Internet Service Center, FCCU, Federal Computer Crime Unit, internetfraude, bestrijden internetfraude, internetwaakhond, e-commercefraude, stelen via het internet, online fraude
    08-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voordelen van een onderhoudscontract voor websites.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een website is pure noodzaak voor een bedrijf. Maar het is even belangrijk dat een site steeds correcte informatie bevat. En de veiligheid ervan hangt ook voor een deel af van het updaten van het websiteprogramma en procedures. Daarom biedt een onderhoudscontract voor websites veel voordelen.

    Wat is een onderhoudscontract voor websites.
    Een onderhoudscontract voor een site is een overeenkomst waarbij een persoon of bedrijf gedurende een bepaalde periode het aanpassen van de inhoud van een website uitvoert aan een vooraf bepaalde, vaste prijs. Met de inhoud wordt meestal bedoeld de teksten aanpassen of vervangen, foto's vervangen door nieuwe, links naar leveranciers, merken of producten up to date houden, tijdelijke banners plaatsen en terug weghalen, enz.

    Het is ook mogelijk om een technisch onderhoudscontract af te sluiten. Met dit type onderhoudscontract wordt ook het websiteprogramma zelf permanent ge-updateted. Indien er dus veiligheidsreleases uitkomen voor het programma worden ze direct toegepast. Ook indien bepaalde functies plots dienst weigeren, b.v. door een upgrade van servers bij de hoster van uw site, wordt ogenblikkelijk tussengekomen om uw site terug volledig operationeel te krijgen. Daarom zijn er veel Voordelen van een onderhoudscontract voor websites.

    Voordelen van een onderhoudscontract voor websites.
    Het onbetwistbare voordeel van een onderhoudscontract is dat dit vrijwel de enige manier is om een website permanent up-to-date te houden op een snelle manier en op een relatief goedkope wijze. Wat zijn nu precies de Voordelen van een onderhoudscontract voor websites.
    • De informatie op een website wordt constant à jour gehouden met een onderhoudscontract. Een telefoontje of een mailtje volstaan om teksten aan te passen, foto's te vervangen, vervallen links naar andere sites te laten wegvallen en nieuwe links te leggen, een aantrekkelijke reclamebanner te laten activeren n.a.v. een tijdelijke actie (en terug stop te zetten na afloop), enz. Dit alles met minimale moeite van de site-eigenaar.
    • Foto's en afbeeldingen worden altijd eerst bewerkt met een aangepast beeldmanipulatieprogramma vooraleer ze op een website worden geplaatst. Het bijsnijden van de beelden, herkaderen indien nodig, opleuken van kleuren, ... maakt dat de beelden stralen op uw website. Zo zien uw producten er meer waard uit voor uw bezoekers.
    • Wijzigingen aan websites met een onderhoudscontract gebeuren sneller en foutlozer dan zonder contract. Er moet niet worden gewacht op de betaling vooraleer uit te voeren. En heeft u informatie vergeten doorgeven bij de opdracht (gebeurt vaak), dan kost het niet extra om uw fout te corrigeren. Gewoon een nieuw bericht sturen en klaar is kees.
    • Met een onderhoudscontract wordt uw website gemakkelijk een volwaardig reclamemiddel. Doordat de inhoud wijzigen niet extra kost, wordt gemakkelijk een speciale promotie-pagina, of actiepagina toegevoegd aan een site. Hier kunnen elke maand (week) nieuwe koopjes, artikels in promotie, interessante producten, ... worden gepromoot.
    • En moet er dan toch bijkomend worden geprogrammeerd aan uw website, dan ligt de kostprijs voor de extra aanpassingen gevoelig lager dan bij websites zonder contract. Een aantal kosten vallen sowieso ten laste van het onderhoudscontract, terwijl voor contractsites we beter op de hoogte zijn van de structuur, functies en werking van de site. Daardoor hebben we minder voorbereiding aan een opdracht.
    Besluit.
    In de praktijk is een onderhoudscontract vrijwel de enige manier voor een bedrijf, zaak of winkel om de website permanent actueel te houden. Want zelfs al heeft men interesse in computers en het internet, en start men vol goede bedoelingen. De praktijk leert dat een site-eigenaar zich best concentreert op zijn kerntaken en het praktisch werk voor het onderhouden van een website best uitbesteedt. Dit is de gemakkelijkste, zekerste, snelste én goedkoopste manier van werken.

    08-06-2011 om 08:21 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:onderhoudscontract websites, onderhoud website, onderhouden van een site, onderhoud websites, standaard onderhoud website, standaard onderhoudscontract, onderhoud van een site, site onderhoud, permanent onderhoud website



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs