Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    31-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veilig kopen op online shops.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Steeds meer mensen raken vertrouwd met het gemak van online shoppen. Maar niet alles is peis en vree. Er liggen kapers op de loer. Met enige regelmaat steken verhalen van online gedupeerden de kop op. Niet alle online verkopers zijn blijkbaar te vertrouwen. Hoe kan je als argeloze consument in alle veiligheid kopen? En wat kan je als online verkoper doen om vertrouwen te bieden aan de kopers op het internet?

    Gevaren van het online kopen.
    Het internet is in wezen vrij anoniem. Wie dit wil, kan gerust een valse identiteit aannemen. In tegenstelling tot de werkelijke wereld zien we de andere partij immers niet fysisch. Toch moet men het onderscheid maken tussen twee soorten webverkopen. Enerzijds zijn er de gekende
    veilingsites en online verkoopsites waar iedereen gratis producten kan verkopen. Aan de andere kant kennen we de reguliere webshops waarmee mensen of bedrijven producten of diensten via het internet verkopen. In beide gevallen zijn er een aantal controlemogelijkheden om zeker te zijn dat je de gewenste artikels ook effectief zal ontvangen na betaling.

    Let wel, 100% zekerheid heb je enkel maar in een fysieke winkel. Maar toch heb je als online koper een aantal zaken die je kan in het oog houden om zo veilig mogelijk aan te kopen op het internet.

    Veilig aankopen op gratis veilings- en koopjessites.
    Op de (anonieme) veilingsites en de gratis verkoopsites kan iedereen artikels te koop stellen. Op de E-bay's, Kapaza's en andere koopjessites is het
    gemakkelijk om zich te registreren en om producten te koop te stellen. Meestal gebeurt dit zelfs gratis. Malafide gasten kunnen zich zonder problemen een fake identiteit aanmeten en fictieve foto's van artikels online gooien. Hier zijn de detectiemogelijkheden voor frauduleuze zaken iets moeilijker. Toch kan je op volgende letten:
    • Wantrouw (merk) producten die aan een ongelooflijk lage prijs te koop gesteld worden. Te mooi om waar te zijn bestaat ook in internetland meestal niet.
    • Ga nooit in op een goedkoop aanbod waarvan je een lot (grote hoeveelheid van hetzelfde product) in eens moet aankopen.
    • Vertrouw zeker geen betaalwijze die gebruik maakt van geldtransferorganisaties zoals Western Union e.d. Dit is nl. een wijze om geld snel over te wereld te versluizen.
    • Kijk toch even wie verkoopt. Zie je geen adres of een (fictief) adres in Tsjetsenië, de Maladiven of andere Togo's, dan moet er toch al een belletje rinkelen.
    • En kijk even verder of er misschien nog andere artikels van dezelfde online verkoper te vinden zijn of als deze persoon regelmatig zaken te koop stelt. Wie van tijd tot tijd de veilingsites bezoekt, kent al gauw de actieve verkopers. Kom je iemand een aantal maanden naeen tegen, dan is dat een goed teken.
    Het kan ook perfect zijn dat de online aanbieder op een veiling- of koopjessite een regulier bedrijf is dat op deze manier van zijn overstock of restanten wil af geraken. Of het is een winkel die dit kanaal gebruikt om mensen naar de eigen website te lokken. In deze gevallen verhoogt de betrouwbaarheid natuurlijk ook.

    Veilig aankopen op online shops.
    Wil je een degelijke online handel uitbouwen via het internet, dan kan dit natuurlijk ook. Veel gekende bedrijven of handelaars starten tegenwoordige met een eigen webshop of met verkoop via het internet. Dit is dan eerder een
    aanvulling op het fysisch verkooppunt of een moderne vorm van zakendoen. Kenmerkend voor deze soort internet winkels is dat de mensen achter de online shop te traceren zijn op het internet en dat de organisatie van de webshop aan wettelijke criteria voldoet. Hoe kun je als consument zeker zijn dat je veilig koopt via het internet?
    • Controleer de identiteit van de internet verkoper. Zoek even of je op naam van de online verkoper een fysische zaak terugvindt. Een website misschien, een bedrijfsadres, telefoonnummer, foto's, ... Via de zoekmachines geraak je snel aan een groot aantal inlichtingen over werkelijke bedrijven.
    • Kijk na of de webshop professioneel gemaakt is en als alle stappen van een normale online shop er op voorkomen. Als je recensies of beoordelingen van eerdere kopers terugvindt is dit ook een pluspunt. Ook als je eenvoudig met de verkoper (via e-mail of telefoon) in contact komt wekt dit vertrouwen.
    • Misschien vind je zelfs een keurmerk of een erkenning van de webshop. Unizo verstrekt een e-commercelabel aan online shops die te vertrouwen zijn. Ook Be-commerce verleent een trustcertificaat aan online shops. Zo'n erkenning biedt enige zekerheid want enkel organisaties die de zaken op orde hebben, kunnen ze bekomen.
    • Ga na op de webshop of deze in regel is met de wetgeving (zie ook artikel "wat zegt de Belgische E-commerce wetgeving"). Vind je het BTW of ondernemingsnummer van de zaak dan kan je via het internet controleren hoe het met de winkel gesteld is. Wie regelmatig de balansen neerlegt, winst maakt en al een tijdje bestaat, is meestal meer te vertrouwen dan wie niet gevonden wordt op het internet.
    • Beslis je dan uiteindelijk om een product via het internet aan te kopen, kijk dan goed na of de betaling gebeurt via een beveiligde betaalomgeving. Als de betalingen gebeuren via een veilig betaalloket van Ogone b.v. en je kan met Visa, MasterCard, online bankknoppen, enz. de producten betalen, dan zit het wel goed. Malafide personen maken nl. meestal geen gebruik van deze veilige betaalkanalen.
    Kopen op het internet, hou ook volgende in gedachten?
    • Geef nooit je bankkaartgegevens in op een site op eenvoudig verzoek. Doe dit enkel maar indien je betaalt via een veilig betaalloket van b.v. Ogone.
    • Doe nooit online betalingen als je geen orderbevestiging hebt gekregen waar de wettelijke bedenktijdclausule op staat. Dit is verplicht als je regulier zaken wilt doen via het internet.
    • Ga er nooit automatisch van uit dat de tegenpartij wel te vertrouwen is. Bij de minste twijfel kan je eenvoudigweg even informeren: wat het fysieke adres is van de zaak, hoe producten in geval van beschadiging terugbezorgd kunnen worden, ... Louche zaken zijn vaak niet gemakkelijk te contacteren of antwoorden niet vlot op duidelijke vragen.
    • Vertrouw je het nog niet helemaal: informeer dan even bij je vrienden op Facebook, Netlog e.a. sociale netwerksites. Dit is vaak een heel snelle en doeltreffende manier om de ervaring van anderen te kennen over een bedrijf of product.
    • En tenslotte, word je toch het slachtoffer van een frauduleuze handelaar, leg dan zeker klacht neer bij de FCCU (Federal Computer Crime Unit) van de overheid. Hoe sneller de malafide internethandel een halt wordt toegeroepen, hoe veiliger het internet zal zijn voor zowel consumenten als eerlijke online handelaars.
    Besluit.
    Kopen en verkopen via het internet gaat snel en eenvoudig. Met bovenstaande tips voor veilig aankopen op het internet beperk je de risico's zoveel mogelijk. Wil je toch je zaak met een online shop uitbreiden, kies dan zeker voor een professioneel gemaakte webshop en doe beroep op een vakbekwame internet partner.

    31-03-2010 om 15:29 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:E-commercelabel, e-commerce label, veilig aankopen op internet, veilige webshops, veilig internetwinkelen, veilig online aankopen, veilgiheidstips webwinkels
    24-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het internet en het surfgedrag in België.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De trend van de laatste jaren zet zich verder door. Bijna iedereen beschikt tegenwoordig over een snelle internetverbinding. Markant is ook de doorbraak van de sociale netwerksites in België. Hierdoor wordt sociale netwerkmarketing een belangrijk middel om producten of diensten te promoten. Hoe is nu de internet situatie in België.

    Steeds meer mensen beschikken over internet in België.

    Eind 2009 telde ons land meer dan
    3.100.000 actieve internetaansluitingen. Dat was een stijging van meer dan 6,7 procent ten opzichte van het vorig jaar. Dit meldde ISPA, de Belgische vereniging van leveranciers van internetdiensten. Het waren vooral de gewone mensen die massaal online gaan. In totaal zijn nu meer dan 2,5 miljoen Belgen via het internet bereikbaar. En er waren begin 2010 bijna 540.000 bedrijfsaansluitingen.

    Belangrijk om weten is ook dat bijna 98 procent van de internetaansluitingen
    snelle verbindingen zijn. Dat geldt zowel voor de residentiële gebruikers (gezinnen) als voor de bedrijven. In totaal zijn er nog zo'n 60.000 inbelverbindingen actief, maar algemeen gesteld mogen we er van uitgaan dat quasi iedereen beschikt over een glasvezel- of breedbandverbinding met het internet.

    De sociale netwerksites veroveren hun plaats in het internetlandschap.

    Onderzoek naar het surfgedrag van de Belgen leert dat begin 2010 meer dan
    4 miljoen landgenoten (regelmatig) sociale netwerksites bezoekt. Dat is een 69 procent van de internetgebruikers. Daarmee zijn de Facebooks, Netlogs, MySpaces, enz. definitief een belangrijk promotiemiddel geworden. (zie hierover ook het artikel over 5 doeltreffende tips om uw webshop te verbeteren - deel 2)

    De meeste surfers zijn lid van
    twee of meer verschillende sociale netwerksites. Het valt vooral op dat de mensen het vooral privé gebruiken, in hun vrije tijd dus. Daarmee kwalificeren deze netwerksites zich ten volle als de nieuwe marktplaatsen van de maatschappij. Men ziet ook een constante in het gebruik van de sociale netwerksites. De meeste gebruikers zijn trouwe bezoekers van deze sites en denken niet aan afbouwen van hun surfgedrag, integendeel.

    Welke sociale netwerksites gebruikt men in België en hoe?

    In ons land is
    Facebook met voorsprong het populairst. Met over de 57 procent gebruikers ligt ze ver voor op Netlog, die met 12 procent ook een belangrijke speler is. Het profiel van de Netlog bezoekers is wel jonger dan dit van Facebook. De gemiddelde Belgische gebruiker heeft 133 online vrienden. Dat is iets minder dan het gemiddelde dat 195 vrienden bedraagt. Gemiddeld logt de Belg tweemaal per dag in op zijn sociale netwerksites.

    Er zijn twee types van adepten. Er zijn de
    kijkers, mensen die veel inloggen maar zelden actief deelnemen. Deze groep maakt zo'n 14 procent van de gebruikers uit. Daarnaast zijn er de frequente gebruikers. Een 26 procent van de bezoekers logt heel regelmatig in en schrijft telkens zelf ook iets neer.

    Zijn de professionele netwerksites belangrijk in België?

    Alhoewel de groep professionele gebruikers duidelijk minder groot is, betekent het toch wel een belangrijke groep. Een
    16 procent van de internetgebruikers maakt er deel van uit. Hier spant LinkedIn de kroon met de meeste adepten. Een tweede verschil is de bezoekfrequentie. Gemiddeld surft men 9-10 maal per maand naar de professionele netwerksite. Dit is duidelijk lager dan het gemiddelde van 2x per dag op de sociale netwerksites.

    Indien u gebruik maakt van zo'n netwerksite voor de promotie van uw artikels of diensten via het internet, hou dan wel voor ogen dat het professionele gebruikers zijn. Met andere woorden, pas ook uw berichten aan deze doelgroep aan. Gebruik ze voornamelijk voor berichten of informatie voor uw professionele sfeer.

    Besluit.

    De sociale netwerksites zijn een belangrijke factor in België. Doordat de mensen er heel regelmatig naartoe surfen en doordat ze dit voornamelijk doen in een ontspannen, privé sfeer zijn ze een
    heel doeltreffend middel voor e-promotietoepassingen. Daarom kan promotie via de sociale netwerksites een sterke meerwaarde leveren voor het succes van uw promotieacties.

    24-03-2010 om 08:01 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:sociale netwerksites, facebook, netlog, myspace, linkedin, sociale netwerkmarketing, promotie sociale netwerksites, internet in België, informatie over internet in België, online marketing
    16-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf doeltreffende tips om uw webshop te verbeteren (deel 2)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vorige week las u over een aantal goede middelen om de werking en het resultaat van een webshop te verhogen. Wie een succesvolle webshop of website wil hebben, meet dit steeds af aan het aantal bezoekers. Deze week geven we u vijf goede tips om meer bezoekers en kopers tot op uw site te krijgen. Daarvoor gebruiken we vnl. relatiemarketing.

    Het gewijzigd koopgedrag van de mensen.
    Vaak wordt beweerd dat het koopgedrag van de mensen veranderd is door het internet. Ik denk niet dat dit klopt. Tegenwoordig spelen m.i. nog steeds
    dezelfde koopmotieven als vroeger. Alleen is de praktische invulling wel aangepast aan het internet.

    In de pre-internet tijd wist elke handelaar de sterkte van
    mond-aan-mond reclame. Klanten gaven hun commentaar aan familie, vrienden en kennissen door. Goede kritieken betekende steeds een groot voordeel om nieuwe klanten te maken. Het heeft zijn reden dat nog steeds de persoonlijke aanbeveling de sterkste vorm van reclame is voor een product of dienst.
    En voor het internettijdperk waren een aantal plaatsen waar mensen elkaar troffen en met elkaar praatten. Denken we maar aan horecazaken, aan de markten of aan verzamelpunten zoals de schoolpoort, bushaltes, stations, enz.

    Tegenwoordig gebeurt dit nog net evengoed. Het enige verschil is de plaats waar deze informatie uitwisseling gebeurt. In de huidige, moderne tijd gebeurt de mond-aan-mondreclame via
    recensies op websites of webshops. En de marktplaats is vervangen door de sociale media zoals Facebook, Netlog, MySpace en andere Twitters. En hier gaan we nu gebruik van maken voor onze moderne reclame.

    Vijf moderne reclamemiddelen om meer te verkopen.
    In tegenstelling tot vorige week gebruiken we voor de volgende promotie de kracht van de sociale netwerken, discussiegroepen of recentiemogelijkheden. Deze moderne manier van promotievoeren is erg arbeidsintensief. Wie echt goed wil scoren doet ook best beroep op professionele mensen, want het gaat tenslotte om
    uw imago. Wie dit met kennis van zaken aanpakt, is verzekerd van een heel goed rendement uit deze acties en dit gedurende lange tijd.

    • Laat de mensen op uw webshop een waarde toekennen aan uw producten of diensten. Dit is een heel effectieve manier om mensen te overtuigen dat uw aanbod heel goed is. Scores van 4 of 5 op vijf zorgen er voor dat men meer vertrouwen heeft in uw producten. Er mag evt. tekst bij voorzien worden, maar eigenlijk hoeft dit niet. Gewoon de waarde is genoeg.
    • Meng u in discussies op discussiegroepen, chatsessies, klantengroepen, enz. De truc is hier om quasi ongemerkt de aandacht van alle deelnemers op uw webshop of op uw producten of diensten te vestigen. Het resultaat is wel dat de meeste deelnemers zeker eens tot op uw site komen kijken.
    • Zet bepaalde artikels, einde reeksen, licht beschadigde producten, enz. te koop op gratis verkoopsites, veilingsites, zoekertjessites, ... Deze gratis sites trekken normaal veel mensen aan die regelmatig terugkomen. Zorg in uw beschrijving natuurlijk dat men ook nieuwsgierig geraakt in de producten op uw eigen webshop. Ook dat trekt gegarandeerd nieuwe mensen aan.
    • Gebruik de reclamemogelijkheden van de sociale netwerksites om "vrienden" naar uw webshop te lokken of om hen uw promoties te laten kennen. Het eenvoudigste is natuurlijk om uw vriendengroep te informeren. Maar u kunt ook een advertentie nemen op de sociale netwerksite, een paar speciale groepen creëren rond een thema of onderwerp, enz. De kwestie is hier om inventief te zijn en te blijven. Maar dit genereert zeker een trouw koperspubliek.
    • Tenslotte kunt u ook een blogfunctie toevoegen aan uw webshop zodat uw klanten reacties met elkaar kunnen delen, bepaalde producten becommentariëren of hun mening geven over nieuwe zaken. Deze optie kost iets meer tijd en geld, maar het biedt de mogelijkheid om de deelnemers aan uw blog haarfijn te leiden naar de producten of aanbiedingen die voor u meest interessant zijn.
    Besluit.
    De sociale netwerken zijn heel sterke promotiemiddelen voor de moderne ondernemer. Ze zorgen er voor dat men nu impact krijgt op de troeven van persoonlijke aanbeveling en deze zelfs tot een zeker niveau kan sturen. Waar dit vroeger niet mogelijk was (men kon enkel het oordeel van andere ondergaan) is het nu wel mogelijk om een
    positief beeld te creëren van uw goederen of diensten bij deze groepen.

    16-03-2010 om 14:18 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Tags:affiliate marketing, mond aan mond reclame, relatiemarketing, sociale media, sociale netwerken, Facebook, netlog, blogreclame, chatreclame
    10-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf doeltreffende tips om uw webshop te verbeteren (deel 1)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met een webshop verkoop je goederen en diensten via het internet. Een goede online shop is zo ontworpen dat je snel de artikels terugvindt. Maar sommige internetwinkels werken beter dan andere. In dit artikel vindt u vijf tips om het succes van een webshop te stimuleren en om meer verkoop te realiseren. Volgende week volgt de tweede serie.

    Waarom werkt een webshop niet goed?
    Deze vraag is niet eenvoudig te beantwoorden. De mogelijke oorzaken kunnen nl. heel divers zijn. De fout kan
    technisch zijn: bepaalde links die niet (meer) werken, essentiële velden of functies die ontbreken, onduidelijke structuur of indeling, ... Maar vaker is de hoofdoorzaak een te geringe bekendheid van de webshop of van de artikels die online verkocht worden.

    Om de relatieve onbekendheid van een webshop te verbeteren bestaan een aantal goede promotiemiddelen. Deze week geven we met vijf doeltreffende tips een aantal maatregelen die u
    zelf kan sturen of laten uitvoeren. Volgende week volgt een tweede serie tips die gebruik maken van externe middelen om uw bekendheid te verhogen.

    Vijf eigen promotiemiddelen om het succes van uw site te verbeteren.
    In deze eerste serie ligt de klemtoon op promotiemiddelen of -acties die u, als webshopeigenaar,
    zelf in de hand heeft. Een aantal betekent extra kosten en een aantal enkel extra werk.
    • Google reclame geeft een eenvoudige reclameboodschap weer naast relevante zoekresultaten van google zelf en van partnersites. U kunt het effect nog verhogen met beeldadvertenties of specifieke reclame die vertoond wordt op pda's, smartphones, Google Maps, ... Meer informatie vindt u terug bij de "tips voor E-promotie" op www.2trees.be of via deze link.
    • Met een periodieke e-nieuwsbrief trekt u de aandacht op interessante aanbiedingen, artikels of tijdelijke voordelen. Een e-nieuwsbrief verhoogt de productbekendheid of leidt direct tot een boost in verkoop. Een aantal tips staan bij de "tips voor E-promotie" op www.2trees.be of via deze link.
    • Adviseer voor de hoofdartikels ook de aanverwante of bijhorende producten. De bezoekers vinden het nuttig om te weten wat bij elkaar hoort. Maar vooral kan het uw omzet gevoelig laten stijgen. Meer tips leest u bij de "informatie voor webshops" op www.2trees.be of via deze link.
    • Trek de aandacht naar de nieuwste artikels van uw webshop. Dit gebeurt best met een promotievak bij de vaste navigatie van uw webshop zodat de nieuwe producten steeds zichtbaar zijn. Nieuw trekt steeds aan. Meer tips vindt u eveneens bij de "informatie voor webshops" op www.2trees.be.
    • Beloon trouw. Dat is heel belangrijk om een langdurige relatie met uw klanten op te bouwen en om hen te stimuleren om zoveel en zo vaak mogelijk bij u te bestellen. U kunt klantentrouw belonen of omzettrouw. Hiervoor bestaan een aantal heel goede middelen zoals geschenkencheques (genereert extra omzet en nieuwe klanten), extra korting boven een bepaalde prijs (leidt tot hogere volumes), de online klantenkaart (verhoogt de fideliteit), gratis geschenk of gratis levering vanaf bepaald bedrag, enz. Even uittesten en dan kijken wat best werkt in uw branche en bij uw klanten is hier de boodschap.
    Besluit.
    Het opstarten van een e-shop is meestal niet voldoende om snel succes te krijgen. Een nieuwe winkel (ook een online shop) leidt wel altijd direct tot meer omzet en klanten. Maar een snelle groei in omzet en nieuwe klanten moet je aanzwengelen.

    Alhoewel de kosten minder zijn dan bij traditionele reclame en het effect precies kan worden geweten, doet u best beroep om een gespecialiseerde partner. Indien uw e-promotie met kennis van zaken wordt ontwikkeld en uitgevoerd haalt u gegarandeerd sneller een goed resultaat. Hou steeds voor ogen dat ook dit succes moet groeien.

    10-03-2010 om 09:32 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Tags:webshoptips, tips webshops, verkoop verhogen, succes webshop verhogen, meer online verkopen, online verkoop stimuleren, tips voor webshops, succesvolle webshops, tips voor succes
    03-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voordelen van seizoensaanpassingen op een website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Je hebt zomercollecties en een winterassortiment. Ofwel ken je zomeractiviteiten en winteracties. Het werkpatroon van elke zaak valt uiteen in twee verschillende delen. Het werk in het voorjaar en zomer verschilt sterk van dat in de herfst en winter. Daarom is een seizoensaanpassing van de website altijd een verstandige keuze.

    Waarom een seizoensaanpassing op een website?
    Zoals hierboven uitgelegd, verschilt het werk, het assortiment of de dienstverlening van ondernemingen sterk in de winterperiode ten opzichte van de zomer. Dit betekent ook dat de mensen op het internet in het voorjaar andere zaken gaan opzoeken dan in het najaar. Ze hebben duidelijk voor andere dingen interesse. Daarom is het belangrijk dat deze verschillen ook goed vermeld worden op een website.

    Een eenvoudig voorbeeld maakt dit duidelijk. Wie een modezaak, waar er in maart nog veel wintermode op de site staat, zal een probleem hebben als de mensen op het internet surfen om de nieuwe zomercollectie te zien. Maar ook b.v. chauffagisten die in de wintermaanden reclame maken voor het nazicht en onderhoud van verwarmingsketels of boekhouders die in december hoofzakelijk over belastingsaangiften praten, halen beslist niet het maximum uit het site. En zo heeft elke activiteit per seizoen andere klemtonen.

    Hoe bereid je best een seizoensaanpassing voor?
    Voor bepaalde zaken is dat vrij eenvoudig. B.v. de modewereld kent duidelijk twee totaal verschillende collecties. En jaar na jaar verschillen stijl, klemtonen, kleuren, enz. Dan is het vrij duidelijk wie mee is met zijn tijd op de website. Andere ondernemingen gebeurt dat subtieler. Maar elk bedrijf heeft toch in de grond ander werk in de zomer dan in de winter.

    De eerste maal dat je een seizoensaanpassing voorbereidt, maak je best een lijstje met zomer- en winteractiviteiten. Zet duidelijk onder elkaar waarin je werk of je aanbod verschilt. Het kan ook zijn dat je eerder in vaste periodes werkt. B.v. driemaandelijkse BTW aangiftes, jaarafsluitingen, belastingaangiftes, ... voor boekhoudkantoren. Of autosalon, bouwbeurs, vakantiesalon, tuinbeurzen, seniorenbeurzen, ... voor financiële instellingen, verzekeringen e.d.m.

    Heb je zo'n lijstje, deel dan de verschillende zaken in twee groepen in, nl. een zomer- en een winterlijstje. Vervolgens lijst je de vijf beste argumenten van elke groep op en zet je ook je eigen vijf sterkste punten in die periode onder elkaar. En dit vormt de basis voor de seizoensaanpassing op je website. Tweemaal per jaar leg je de accenten anders. Zo vinden de mensen snel datgene terug waar ze in het seizoen naar op zoek zijn.

    Wat zijn de voordelen van een periodieke seizoensaanpassing?
    Het is duidelijk dat het heel belangrijk is om je website up-to-date te houden. Je kunt natuurlijk altijd proberen om zelf wat aan te passen, maar meestal werkt dit voornamelijk ergernis en frustratie op. Als het niet je vak is, neemt het veel tijd in beslag en moet je vaak met "try and error" ontdekken hoe het moet. En er blijven altijd kleine dingen die niet echt perfect zijn.

    Meestal is het een beter idee om seizoensaanpassingen toe te vertrouwen aan een professionele webbouwer. Op deze manier gebeurt de assortimentswissel mooi op tijd, zonder ergernis en tegen een vaste prijs. Je kunt dus deze jaarlijkse kosten perfect in je prijszetting incalculeren. Bovendien krijg je een factuur voor het werk zodat je ze als kosten kan inschrijven in je boekhouding.

    Wat houdt de seizoenswissel van een website in?
    De assortimentsaanpassing behelst een aantal vaste zaken om de nieuwe producten, diensten of activiteiten in de plaats van de vorige te zetten. Hiervoor doen we:
    • Vervangen van afbeeldingen (foto’s, tekeningen, impressies, ...) en het bewerken ervan met fotobewerkingsprogramma’s zodat ze zo voordelig mogelijk op je website worden afgebeeld.
    • Plaatsen van de nieuwe beschrijvingen bij de bijhorende foto’s zodat je website een professioneel totaalbeeld toont van je mogelijkheden of artikels.
    • Verwijderen en vervangen van logo’s van nieuwe merken en producten op de betreffende pagina's van je website.
    • Ook worden interne of externe links gelegd voor de nieuwe producten en worden vervallen links verwijderd van de site.
    • Tenslotte doen wij een gratis check-up van alle functies op je website om te testen of alles nog naar behoren werkt. Zijn er zaken die mankementen vertonen, dan brengen we je op de hoogte en bezorgen je een prijsraming om de fouten te herstellen.
    Besluit.
    De seizoensaanpassing van je website tweemaal per jaar toevertrouwen aan een professionele webpartner is een noodzaak en biedt veel voordelen. Door de stress die je zelf vermijdt, hou je meer tijd over voor belangrijker zaken. Bovendien staan je nieuwe artikels tijdig en aan een vaste prijs op je website. Da’s toch een prima regeling? Hier vind je meer info en prijs.

    03-03-2010 om 08:53 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    Tags:aanpassen website, zomeraanpassing, winteraanpassing, website aanpassen zomer, website aanpassen winter, zomercollectie website, wintercollectie website, collectiewissel



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs