2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
31-03-2010
Veilig kopen op online shops.
Steeds meer mensen raken vertrouwd met
het gemak van online shoppen. Maar niet alles is peis en vree. Er
liggen kapers op de loer. Met enige regelmaat steken verhalen van online
gedupeerden de kop op. Niet alle online verkopers zijn blijkbaar te
vertrouwen. Hoe kan je als argeloze consument in alle veiligheid kopen?
En wat kan je als online verkoper doen om vertrouwen te bieden aan de
kopers op het internet?
Gevaren
van het online kopen. Het internet is in wezen vrij anoniem.
Wie dit wil, kan gerust een valse identiteit aannemen. In tegenstelling
tot de werkelijke wereld zien we de andere partij immers niet fysisch.
Toch moet men het onderscheid maken tussen twee soorten webverkopen.
Enerzijds zijn er de gekende veilingsites
en online verkoopsites waar iedereen gratis producten kan
verkopen. Aan de andere kant kennen we de reguliere webshops waarmee mensen of bedrijven producten
of diensten via het internet verkopen. In beide gevallen zijn er een
aantal controlemogelijkheden om zeker te zijn dat je de gewenste
artikels ook effectief zal ontvangen na betaling.
Let wel, 100%
zekerheid heb je enkel maar in een fysieke winkel. Maar toch heb je als
online koper een aantal zaken die je kan in het oog houden om zo veilig
mogelijk aan te kopen op het internet.
Veilig aankopen op gratis veilings- en koopjessites. Op
de (anonieme) veilingsites en de gratis verkoopsites kan iedereen
artikels te koop stellen. Op de E-bay's, Kapaza's en andere koopjessites
is het gemakkelijk om zich te
registreren en om producten te koop te stellen. Meestal gebeurt dit
zelfs gratis. Malafide gasten
kunnen zich zonder problemen een fake identiteit aanmeten en fictieve
foto's van artikels online gooien. Hier zijn de detectiemogelijkheden
voor frauduleuze zaken iets moeilijker. Toch kan je op volgende letten:
Wantrouw
(merk) producten die aan een ongelooflijk lage prijs te koop gesteld worden. Te mooi om waar te zijn
bestaat ook in internetland meestal niet.
Ga nooit in op een
goedkoop aanbod waarvan je een lot
(grote hoeveelheid van hetzelfde product) in eens moet aankopen.
Vertrouw
zeker geen betaalwijze die gebruik maakt van geldtransferorganisaties zoals Western Union e.d. Dit is
nl. een wijze om geld snel over te wereld te versluizen.
Kijk
toch even wie verkoopt. Zie je geen adres of een (fictief) adres in Tsjetsenië, de
Maladiven of andere Togo's, dan moet er toch al een belletje rinkelen.
En
kijk even verder of er misschien nog andere
artikels van dezelfde online verkoper te vinden zijn of als deze
persoon regelmatig zaken te
koop stelt. Wie van tijd tot tijd de veilingsites bezoekt, kent al gauw
de actieve verkopers. Kom je iemand een aantal maanden naeen tegen, dan
is dat een goed teken.
Het kan ook perfect zijn dat de online
aanbieder op een veiling- of koopjessite een regulier bedrijf is dat op deze manier van zijn overstock
of restanten wil af geraken. Of het is een winkel die dit kanaal
gebruikt om mensen naar de eigen website te lokken. In deze gevallen
verhoogt de betrouwbaarheid natuurlijk ook.
Veilig aankopen op online shops. Wil
je een degelijke online handel uitbouwen via het internet, dan kan dit
natuurlijk ook. Veel gekende bedrijven of handelaars starten
tegenwoordige met een eigen webshop of met verkoop via het internet. Dit
is dan eerder een aanvulling op
het fysisch verkooppunt of een moderne vorm van zakendoen. Kenmerkend
voor deze soort internet winkels is dat de mensen achter de online shop
te traceren zijn op het internet
en dat de organisatie van de webshop aan wettelijke criteria voldoet. Hoe kun je als consument
zeker zijn dat je veilig koopt via het internet?
Controleer de identiteit van de internet
verkoper. Zoek even of je op naam van de online verkoper een fysische
zaak terugvindt. Een website misschien, een bedrijfsadres,
telefoonnummer, foto's, ... Via de zoekmachines geraak je snel aan een
groot aantal inlichtingen over werkelijke bedrijven.
Kijk na of
de webshop professioneel gemaakt
is en als alle stappen van een normale online shop er op voorkomen. Als
je recensies of beoordelingen
van eerdere kopers terugvindt is dit ook een pluspunt. Ook als je
eenvoudig met de verkoper (via e-mail of telefoon) in contact komt wekt dit vertrouwen.
Misschien
vind je zelfs een keurmerk of
een erkenning van de webshop. Unizo verstrekt een e-commercelabel aan
online shops die te vertrouwen zijn. Ook Be-commerce verleent een
trustcertificaat aan online shops. Zo'n erkenning biedt enige zekerheid
want enkel organisaties die de zaken op orde hebben, kunnen ze bekomen.
Ga
na op de webshop of deze in regel is met de wetgeving (zie ook artikel "wat
zegt de Belgische E-commerce wetgeving"). Vind je het BTW of
ondernemingsnummer van de zaak dan kan je via het internet controleren
hoe het met de winkel gesteld is. Wie regelmatig de balansen neerlegt,
winst maakt en al een tijdje bestaat, is meestal meer te vertrouwen dan
wie niet gevonden wordt op het internet.
Beslis je dan
uiteindelijk om een product via het internet aan te kopen, kijk dan goed
na of de betaling gebeurt via een beveiligde
betaalomgeving. Als de betalingen gebeuren via een veilig
betaalloket van Ogone
b.v. en je kan met Visa, MasterCard, online bankknoppen, enz. de
producten betalen, dan zit het wel goed. Malafide personen maken nl.
meestal geen gebruik van deze veilige betaalkanalen.
Kopen op het internet, hou ook volgende in
gedachten?
Geef nooit je bankkaartgegevens in op een
site op eenvoudig verzoek. Doe
dit enkel maar indien je betaalt via een veilig betaalloket van b.v.
Ogone.
Doe nooit online betalingen als je geen orderbevestiging
hebt gekregen waar de wettelijke
bedenktijdclausule op staat. Dit is verplicht als je regulier
zaken wilt doen via het internet.
Ga er nooit automatisch van
uit dat de tegenpartij wel te vertrouwen is. Bij de minste twijfel kan
je eenvoudigweg even informeren:
wat het fysieke adres is van de zaak, hoe producten in geval van
beschadiging terugbezorgd kunnen worden, ... Louche zaken zijn vaak niet
gemakkelijk te contacteren of antwoorden niet vlot op duidelijke
vragen.
Vertrouw je het nog niet helemaal: informeer dan even
bij je vrienden op Facebook,
Netlog e.a. sociale netwerksites. Dit is vaak een heel snelle en
doeltreffende manier om de ervaring van anderen te kennen over een
bedrijf of product.
En tenslotte, word je toch het slachtoffer
van een frauduleuze handelaar, leg dan zeker klacht neer bij de FCCU
(Federal Computer Crime Unit) van de overheid. Hoe sneller de malafide
internethandel een halt wordt toegeroepen, hoe veiliger het internet zal
zijn voor zowel consumenten als eerlijke online handelaars.
Besluit. Kopen en verkopen via het
internet gaat snel en eenvoudig. Met bovenstaande tips voor veilig
aankopen op het internet beperk je de risico's zoveel mogelijk. Wil je
toch je zaak met een online shop uitbreiden, kies dan zeker voor een professioneel gemaakte webshop en
doe beroep op een vakbekwame internet
partner.
De trend van de laatste jaren zet zich
verder door. Bijna iedereen beschikt tegenwoordig over een snelle
internetverbinding. Markant is ook de doorbraak van de sociale
netwerksites in België. Hierdoor wordt sociale netwerkmarketing een
belangrijk middel om producten of diensten te promoten. Hoe is nu de
internet situatie in België.
Steeds meer mensen beschikken over internet in België.
Eind
2009 telde ons land meer dan 3.100.000
actieve internetaansluitingen. Dat was een stijging van meer dan 6,7
procent ten opzichte van het vorig jaar. Dit meldde ISPA, de Belgische
vereniging van leveranciers van internetdiensten. Het waren vooral de gewone mensen die massaal online
gaan. In totaal zijn nu meer dan 2,5 miljoen Belgen via het internet
bereikbaar. En er waren begin 2010 bijna 540.000 bedrijfsaansluitingen.
Belangrijk
om weten is ook dat bijna 98 procent van de internetaansluitingen snelle verbindingen zijn. Dat geldt
zowel voor de residentiële gebruikers (gezinnen) als voor de bedrijven.
In totaal zijn er nog zo'n 60.000 inbelverbindingen actief, maar
algemeen gesteld mogen we er van uitgaan dat quasi iedereen beschikt over een glasvezel- of breedbandverbinding met
het internet.
De sociale
netwerksites veroveren hun plaats in het internetlandschap.
Onderzoek
naar het surfgedrag van de Belgen leert dat begin 2010 meer dan 4 miljoen landgenoten (regelmatig)
sociale netwerksites bezoekt. Dat is een 69 procent van de
internetgebruikers. Daarmee zijn de Facebooks, Netlogs, MySpaces, enz.
definitief een belangrijk promotiemiddel geworden. (zie hierover ook het
artikel over 5 doeltreffende tips om uw webshop te verbeteren - deel 2)
De
meeste surfers zijn lid van twee of
meer verschillende sociale netwerksites. Het valt vooral op dat
de mensen het vooral privé
gebruiken, in hun vrije tijd dus. Daarmee kwalificeren deze netwerksites
zich ten volle als de nieuwe marktplaatsen van de maatschappij. Men
ziet ook een constante in het gebruik van de sociale netwerksites. De
meeste gebruikers zijn trouwe bezoekers van deze sites en denken niet aan afbouwen van hun surfgedrag,
integendeel.
Welke sociale
netwerksites gebruikt men in België en hoe?
In ons land is Facebook met voorsprong het
populairst. Met over de 57 procent gebruikers ligt ze ver voor op Netlog, die met 12 procent ook een
belangrijke speler is. Het profiel van de Netlog bezoekers is wel jonger
dan dit van Facebook. De gemiddelde Belgische gebruiker heeft 133 online vrienden. Dat is iets
minder dan het gemiddelde dat 195 vrienden bedraagt. Gemiddeld logt de
Belg tweemaal per dag in op zijn
sociale netwerksites.
Er zijn twee types van adepten. Er zijn de
kijkers, mensen die veel
inloggen maar zelden actief deelnemen. Deze groep maakt zo'n 14 procent
van de gebruikers uit. Daarnaast zijn er de frequente gebruikers. Een 26 procent van de bezoekers logt
heel regelmatig in en schrijft telkens zelf ook iets neer.
Zijn de professionele netwerksites
belangrijk in België?
Alhoewel de groep professionele
gebruikers duidelijk minder groot is, betekent het toch wel een
belangrijke groep. Een 16 procent
van de internetgebruikers maakt er deel van uit. Hier spant LinkedIn de
kroon met de meeste adepten. Een tweede verschil is de
bezoekfrequentie. Gemiddeld surft men 9-10
maal per maand naar de professionele netwerksite. Dit is
duidelijk lager dan het gemiddelde van 2x per dag op de sociale
netwerksites.
Indien u gebruik maakt van zo'n netwerksite voor de
promotie van uw artikels of diensten via het internet, hou dan wel voor
ogen dat het professionele gebruikers zijn. Met andere woorden, pas ook
uw berichten aan deze doelgroep aan. Gebruik ze voornamelijk voor
berichten of informatie voor uw professionele sfeer.
Besluit.
De sociale netwerksites
zijn een belangrijke factor in België. Doordat de mensen er heel
regelmatig naartoe surfen en doordat ze dit voornamelijk doen in een
ontspannen, privé sfeer zijn ze een heel
doeltreffend middel voor e-promotietoepassingen. Daarom kan
promotie via de sociale netwerksites een sterke meerwaarde leveren voor
het succes van uw promotieacties.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:sociale netwerksites, facebook, netlog, myspace, linkedin, sociale netwerkmarketing, promotie sociale netwerksites, internet in België, informatie over internet in België, online marketing
16-03-2010
Vijf doeltreffende tips om uw webshop te verbeteren (deel 2)
Vorige week las u over een aantal
goede middelen om de werking en het resultaat van een webshop te
verhogen. Wie een succesvolle webshop of website wil hebben, meet dit
steeds af aan het aantal bezoekers. Deze week geven we u vijf goede tips
om meer bezoekers en kopers tot op uw site te krijgen. Daarvoor
gebruiken we vnl. relatiemarketing.
Het gewijzigd koopgedrag van de mensen. Vaak
wordt beweerd dat het koopgedrag van de mensen veranderd is door het
internet. Ik denk niet dat dit klopt. Tegenwoordig spelen m.i. nog
steeds dezelfde koopmotieven als
vroeger. Alleen is de praktische invulling wel aangepast aan het
internet.
In de pre-internet tijd wist elke handelaar de sterkte
van mond-aan-mond reclame.
Klanten gaven hun commentaar aan familie, vrienden en kennissen door.
Goede kritieken betekende steeds een groot voordeel om nieuwe klanten te
maken. Het heeft zijn reden dat nog steeds de persoonlijke aanbeveling
de sterkste vorm van reclame is voor een product of dienst. En voor
het internettijdperk waren een aantal plaatsen waar mensen elkaar
troffen en met elkaar praatten. Denken we maar aan horecazaken, aan de
markten of aan verzamelpunten zoals de schoolpoort, bushaltes, stations,
enz.
Tegenwoordig gebeurt dit nog net evengoed. Het enige
verschil is de plaats waar deze informatie uitwisseling gebeurt. In de
huidige, moderne tijd gebeurt de mond-aan-mondreclame via recensies op websites of webshops. En
de marktplaats is vervangen door de sociale
media zoals Facebook, Netlog, MySpace en andere Twitters. En
hier gaan we nu gebruik van maken voor onze moderne reclame.
Vijf moderne reclamemiddelen om meer te
verkopen. In tegenstelling tot vorige week gebruiken we voor
de volgende promotie de kracht van de sociale netwerken,
discussiegroepen of recentiemogelijkheden. Deze moderne manier van
promotievoeren is erg arbeidsintensief. Wie echt goed wil scoren doet
ook best beroep op professionele mensen, want het gaat tenslotte om uw imago. Wie dit met kennis van
zaken aanpakt, is verzekerd van een heel goed rendement uit deze acties en dit gedurende lange tijd.
Laat de mensen op uw
webshop een waarde toekennen
aan uw producten of diensten. Dit is een heel effectieve manier om
mensen te overtuigen dat uw aanbod heel goed is. Scores van 4 of 5 op
vijf zorgen er voor dat men meer vertrouwen heeft in uw producten. Er
mag evt. tekst bij voorzien worden, maar eigenlijk hoeft dit niet.
Gewoon de waarde is genoeg.
Meng u in discussies op discussiegroepen, chatsessies,
klantengroepen, enz. De truc is hier om quasi ongemerkt de aandacht van
alle deelnemers op uw webshop of op uw producten of diensten te
vestigen. Het resultaat is wel dat de meeste deelnemers zeker eens tot
op uw site komen kijken.
Zet bepaalde artikels, einde reeksen,
licht beschadigde producten, enz. te koop op gratis verkoopsites, veilingsites, zoekertjessites, ...
Deze gratis sites trekken normaal veel mensen aan die regelmatig
terugkomen. Zorg in uw beschrijving natuurlijk dat men ook nieuwsgierig
geraakt in de producten op uw eigen webshop. Ook dat trekt gegarandeerd
nieuwe mensen aan.
Gebruik de reclamemogelijkheden van de sociale netwerksites om "vrienden"
naar uw webshop te lokken of om hen uw promoties te laten kennen. Het
eenvoudigste is natuurlijk om uw vriendengroep te informeren. Maar u
kunt ook een advertentie nemen op de sociale netwerksite, een paar
speciale groepen creëren rond een thema of onderwerp, enz. De kwestie is
hier om inventief te zijn en te blijven. Maar dit genereert zeker een
trouw koperspubliek.
Tenslotte kunt u ook een blogfunctie toevoegen aan uw webshop
zodat uw klanten reacties met elkaar kunnen delen, bepaalde producten
becommentariëren of hun mening geven over nieuwe zaken. Deze optie kost
iets meer tijd en geld, maar het biedt de mogelijkheid om de deelnemers
aan uw blog haarfijn te leiden naar de producten of aanbiedingen die
voor u meest interessant zijn.
Besluit. De
sociale netwerken zijn heel sterke promotiemiddelen voor de moderne
ondernemer. Ze zorgen er voor dat men nu impact krijgt op de troeven van
persoonlijke aanbeveling en deze zelfs tot een zeker niveau kan sturen.
Waar dit vroeger niet mogelijk was (men kon enkel het oordeel van
andere ondergaan) is het nu wel mogelijk om een positief beeld te creëren van uw
goederen of diensten bij deze groepen.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen) Tags:affiliate marketing, mond aan mond reclame, relatiemarketing, sociale media, sociale netwerken, Facebook, netlog, blogreclame, chatreclame
10-03-2010
Vijf doeltreffende tips om uw webshop te verbeteren (deel 1)
Met een webshop verkoop je goederen en
diensten via het internet. Een goede online shop is zo ontworpen dat je
snel de artikels terugvindt. Maar sommige internetwinkels werken beter
dan andere. In dit artikel vindt u vijf tips om het succes van een
webshop te stimuleren en om meer verkoop te realiseren. Volgende week
volgt de tweede serie.
Waarom
werkt een webshop niet goed? Deze vraag is niet eenvoudig te
beantwoorden. De mogelijke oorzaken kunnen nl. heel divers zijn. De fout
kan technisch zijn: bepaalde
links die niet (meer) werken, essentiële velden of functies die
ontbreken, onduidelijke structuur of indeling, ... Maar vaker is de
hoofdoorzaak een te geringe bekendheid
van de webshop of van de artikels die online verkocht worden.
Om
de relatieve onbekendheid van een webshop te verbeteren bestaan een
aantal goede promotiemiddelen. Deze week geven we met vijf doeltreffende
tips een aantal maatregelen die u zelf
kan sturen of laten uitvoeren. Volgende week volgt een tweede
serie tips die gebruik maken van externe middelen om uw bekendheid te
verhogen.
Vijf eigen
promotiemiddelen om het succes van uw site te verbeteren. In
deze eerste serie ligt de klemtoon op promotiemiddelen of -acties die u,
als webshopeigenaar, zelf in de hand
heeft. Een aantal betekent extra kosten en een aantal enkel extra werk.
Google reclame geeft een eenvoudige
reclameboodschap weer naast relevante zoekresultaten van google zelf en
van partnersites. U kunt het effect nog verhogen met beeldadvertenties
of specifieke reclame die vertoond wordt op pda's, smartphones, Google
Maps, ... Meer informatie vindt u terug bij de "tips voor E-promotie" op
www.2trees.be of via
deze link.
Met een periodieke e-nieuwsbrief trekt u de aandacht op interessante
aanbiedingen, artikels of tijdelijke voordelen. Een e-nieuwsbrief
verhoogt de productbekendheid of leidt direct tot een boost in verkoop.
Een aantal tips staan bij de "tips voor E-promotie"
op www.2trees.be of via
deze link.
Adviseer voor de hoofdartikels ook de
aanverwante of bijhorende producten.
De bezoekers vinden het nuttig om te weten wat bij elkaar hoort. Maar
vooral kan het uw omzet gevoelig laten stijgen. Meer tips leest u bij de
"informatie voor webshops"
op www.2trees.be of via
deze link.
Trek de aandacht naar de nieuwste artikels van uw webshop. Dit
gebeurt best met een promotievak bij de vaste navigatie van uw webshop
zodat de nieuwe producten steeds zichtbaar zijn. Nieuw trekt steeds aan.
Meer tips vindt u eveneens bij de "informatie voor webshops" op
www.2trees.be.
Beloon trouw.
Dat is heel belangrijk om een langdurige relatie met uw klanten op te
bouwen en om hen te stimuleren om zoveel en zo vaak mogelijk bij u te
bestellen. U kunt klantentrouw belonen of omzettrouw. Hiervoor bestaan
een aantal heel goede middelen zoals geschenkencheques (genereert extra
omzet en nieuwe klanten), extra korting boven een bepaalde prijs (leidt
tot hogere volumes), de online klantenkaart (verhoogt de fideliteit),
gratis geschenk of gratis levering vanaf bepaald bedrag, enz. Even
uittesten en dan kijken wat best werkt in uw branche en bij uw klanten
is hier de boodschap.
Besluit. Het
opstarten van een e-shop is meestal niet voldoende om snel succes te
krijgen. Een nieuwe winkel (ook een online shop) leidt wel altijd direct
tot meer omzet en klanten. Maar een snelle groei in omzet en nieuwe
klanten moet je aanzwengelen.
Alhoewel de kosten minder zijn dan
bij traditionele reclame en het effect precies kan worden geweten, doet u
best beroep om een gespecialiseerde partner. Indien uw e-promotie met
kennis van zaken wordt ontwikkeld en uitgevoerd haalt u gegarandeerd
sneller een goed resultaat. Hou steeds voor ogen dat ook dit succes moet
groeien.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen) Tags:webshoptips, tips webshops, verkoop verhogen, succes webshop verhogen, meer online verkopen, online verkoop stimuleren, tips voor webshops, succesvolle webshops, tips voor succes
03-03-2010
Voordelen van seizoensaanpassingen op een website.
Je hebt zomercollecties en een
winterassortiment. Ofwel ken je zomeractiviteiten en winteracties. Het
werkpatroon van elke zaak valt uiteen in twee verschillende delen. Het
werk in het voorjaar en zomer verschilt sterk van dat in de herfst en
winter. Daarom is een seizoensaanpassing van de website altijd een
verstandige keuze.
Waarom
een seizoensaanpassing op een website? Zoals hierboven
uitgelegd, verschilt het werk, het assortiment of de dienstverlening van
ondernemingen sterk in de winterperiode ten opzichte van de zomer. Dit
betekent ook dat de mensen op het internet in het voorjaar andere zaken gaan opzoeken dan in het najaar. Ze hebben
duidelijk voor andere dingen interesse. Daarom is het belangrijk dat
deze verschillen ook goed vermeld worden op een website.
Een
eenvoudig voorbeeld maakt dit duidelijk. Wie een modezaak, waar er in
maart nog veel wintermode op de site staat, zal een probleem hebben als
de mensen op het internet surfen om de nieuwe zomercollectie te zien.
Maar ook b.v. chauffagisten die in de wintermaanden reclame maken voor
het nazicht en onderhoud van verwarmingsketels of boekhouders die in
december hoofzakelijk over belastingsaangiften praten, halen beslist
niet het maximum uit het site. En zo heeft elke activiteit per seizoen
andere klemtonen.
Hoe bereid je
best een seizoensaanpassing voor? Voor bepaalde zaken is dat
vrij eenvoudig. B.v. de modewereld kent duidelijk twee totaal
verschillende collecties. En jaar na jaar verschillen stijl, klemtonen,
kleuren, enz. Dan is het vrij duidelijk wie mee is met zijn tijd op de
website. Andere ondernemingen gebeurt dat subtieler. Maar elk bedrijf
heeft toch in de grond ander werk in de zomer dan in de winter.
De
eerste maal dat je een seizoensaanpassing voorbereidt, maak je best een
lijstje met zomer- en winteractiviteiten. Zet duidelijk onder elkaar
waarin je werk of je aanbod verschilt.
Het kan ook zijn dat je eerder in
vaste periodes werkt. B.v. driemaandelijkse BTW aangiftes,
jaarafsluitingen, belastingaangiftes, ... voor boekhoudkantoren. Of
autosalon, bouwbeurs, vakantiesalon, tuinbeurzen, seniorenbeurzen, ...
voor financiële instellingen, verzekeringen e.d.m.
Heb je zo'n
lijstje, deel dan de verschillende zaken in twee groepen in, nl. een zomer- en een winterlijstje.
Vervolgens lijst je de vijf beste
argumenten van elke groep op en zet je ook je eigen vijf sterkste punten in die periode onder
elkaar. En dit vormt de basis voor de seizoensaanpassing op je website.
Tweemaal per jaar leg je de accenten anders. Zo vinden de mensen snel
datgene terug waar ze in het seizoen naar op zoek zijn.
Wat zijn de voordelen van een periodieke
seizoensaanpassing? Het is duidelijk dat het heel belangrijk
is om je website up-to-date te
houden. Je kunt natuurlijk altijd proberen om zelf wat aan te passen,
maar meestal werkt dit voornamelijk ergernis en frustratie op. Als het
niet je vak is, neemt het veel tijd in beslag en moet je vaak met "try
and error" ontdekken hoe het moet. En er blijven altijd kleine dingen
die niet echt perfect zijn.
Meestal is het een beter idee om
seizoensaanpassingen toe te vertrouwen aan een professionele webbouwer. Op deze manier gebeurt de
assortimentswissel mooi op tijd, zonder ergernis en tegen een vaste prijs. Je kunt dus deze
jaarlijkse kosten perfect in je prijszetting incalculeren. Bovendien
krijg je een factuur voor het werk zodat je ze als kosten kan
inschrijven in je boekhouding.
Wat
houdt de seizoenswissel van een website in? De
assortimentsaanpassing behelst een aantal
vaste zaken om de nieuwe producten, diensten of activiteiten in
de plaats van de vorige te zetten. Hiervoor doen we:
Vervangen
van afbeeldingen (fotos,
tekeningen, impressies, ...) en het bewerken ervan met
fotobewerkingsprogrammas zodat ze zo voordelig mogelijk op je website
worden afgebeeld.
Plaatsen van de nieuwe beschrijvingen bij de bijhorende fotos zodat je
website een professioneel totaalbeeld toont van je mogelijkheden of
artikels.
Verwijderen en vervangen van logos van nieuwe merken en producten op de betreffende
pagina's van je website.
Ook worden interne of externe links gelegd voor de nieuwe producten
en worden vervallen links verwijderd van de site.
Tenslotte
doen wij een gratis check-up van
alle functies op je website om te testen of alles nog naar behoren
werkt. Zijn er zaken die mankementen vertonen, dan brengen we je op de
hoogte en bezorgen je een prijsraming om de fouten te herstellen.
Besluit. De seizoensaanpassing van
je website tweemaal per jaar toevertrouwen aan een professionele
webpartner is een noodzaak en biedt
veel voordelen. Door de stress die je zelf vermijdt, hou je meer
tijd over voor belangrijker zaken. Bovendien staan je nieuwe artikels
tijdig en aan een vaste prijs op je website. Das toch een prima
regeling? Hier
vind je meer info en prijs.