Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    27-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf basistips voor een succesvolle online shop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen België loopt nog wat achter wat online verkoop betreft. Niet dat Belgen minder online aankopen. Het zijn de Belgische winkels en bedrijven die nog wat achterblijven met het online aanbod. Voor wie reeds een webshop heeft, of voor wie wil starten met online verkopen, volgen hier vijf basistips voor een succesvolle online shop.

    De online verkoop in België.

    De Belgen laten zich zeker niet onbetuigd als het op online shoppen aankomt. Er wordt minstens even veel online aangekocht dan in onze buurlanden. Dat zien we aan de groeiende cijfers van bijvoorbeeld de online betaaldienstenleverancier Ogone. Alleen gebeurt dit vaak bij buitenlandse webshops.

    De reden hiervoor is eigenlijk simpel. Vaak worden producten online enkel gevonden bij buitenlandse bedrijven of winkels. De Vlaamse (en bij uitbreiding Belgische) zelfstandigen zijn minder goed geïntegreerd als het op online verkoop aankomt. Dat is ook de Vlaamse Regering niet ontgaan. Ze lanceren daarom nu een programma om 600 middenstanders bij te staan bij hun inspanningen tot online verkoop.

    2TREES, gespecialiseerd in online verkoop voor zelfstandigen, kan hierbij natuurlijk niet achterblijven.  Op onze website (in de blog afdeling) staan een groot aantal artikelen om de online verkoop te verhogen. De basis is echter heel belangrijk. Daarom volgen hier alvast vijf basistips voor een succesvolle online shop.

    Vijf basis-tips voor een succesvolle online shop.

    Het opmaken en in gang stellen van een webshop vergt heel wat werk. Laten we dit vooraf alvast duidelijk stellen. Het technisch ontwerpen en bouwen van een goede online shop in heel intensief. Maar dat is de taak van uw webontwikkelaar. Daarnaast moet de webshopeigenaar zelf ook voor een aantal zaken zorgen. Een goed deel hiervan zijn slechts eenmalig. Een ander deel komen telkens voor als er nieuwe producten online worden geplaatst. Een overzicht waar u zeker moet op letten om uw online shop tot een succes te maken.
    • Verzorg uw producten op uw webshop. Trek zo professioneel mogelijke foto's. Werk ze bij met een fotobewerkingsprogramma zodat ze er uitzien om door een ringetje te halen. Weet ook dat meer foto's van een product de kans op verkoop sterk verhogen. B.v. vijf foto's per product zijn een goed gemiddelde. En vergeet niet om bij elke foto de relevante uitleg te zetten. Hoe beter u uw product omschrijft, vermeldt waarvoor het allemaal kan dienen, hoe groot het is, waar het bij past, enz. hoe meer kans dat het snel verkocht wordt. Vergeet ten slotte niet om voor elke product een relevante optimalisatie (SEO) in te stellen. Dat is belangrijk voor de zoekmachines om uw producten vlot weer te geven. Gouden regel: "kopieren en plakken" werkt niet.
    • Reageer alert en snel op vragen en opmerkingen. Online shopping verloopt voornamelijk via het internet. Dat wil zeggen dat u regelmatig mails kan verwachten met vragen of voor verduidelijkingen. Van internetters weten we dat niemand "tijd heeft". Check zeker elke dat uw mailbox. Zorg ervoor dat vragen of reacties zeker binnen de 24 uur beantwoord worden. Dat is nl. de tijd die de mensen verwachten voor een antwoord via het internet. Hou zeker deze termijn in het oog. Zelfs als u niet direct een antwoord weet, kunt u altijd een bericht sturen dat de aanvraag goed is ontvangen en dat u zo snel mogelijk (of tegen ...) voor een antwoord zal zorgen. Gouden regel: geen nieuws is slecht nieuws op het internet.
    • Zorg voor een goed, haalbaar reclameplan en maak reclame. Dat is een vaak voorkomende misvatting bij nieuwe webshop-eigenaars. Nog al te vaak gaat alle budget op aan de webshop zelf en men vergeet dat -eenmaal een webshop online staat- deze ook moet worden gepromoot. Er bestaan een hele waaier aan middelen om reclame te maken voor uw online shop en uw producten. Dat gaat van betalende middelen tot gratis middelen waar u zelf kunt voor zorgen. Zie ook op onze website www.2trees.be voor meer tips, richtlijnen of ideeën voor een goede promotie. Weet ook dat er online én offline reclamemiddelen bestaan. Het meeste resultaat haalt u met een mix van beide. Gouden regel: varieer en de volhouder wint.
    • Verzorg uw leveringen aan uw klanten. Schenk dat extra aandacht aan de verpakking. Sluit een "dank"-kaartje bij of zelfs een attentie n.a.v. een bijzondere gelegenheid. En vergis u niet, een bijzondere gelegenheid kan altijd worden gevonden. Door uw leveringen bijzonder te verzorgen, maakt u dat dit opvalt bij uw klanten. Ze zullen u belonen door hierover te praten bij hun vrienden, kennissen, ... Zo werft u gegarandeerd nieuwe klanten.
    • Communiceer rechtstreeks en regelmatig met uw klanten. Ja, ook online gaat dit tegenwoordig prima. We hebben nu de beschikking over de sociale media die dit mogelijk maken. Via facebook, google+, twitter en andere pinterest toepassingen kunnen we rechtstreeks met onze klanten in contact komen. Werk ook voor de sociale media een goed en haalbaar plan uit zodat u er heel doelgericht, maar regelmatig, gebruik van kan maken. Weet wel, sociale media ziet u best niet als platte reclame. Dat werkt niet. Toon er uzelf als persoon. Reageer en spreek mensen aan als fysisch mens. Kortom, denk dat u onderweg iemand tegenkomt en laat u zien zoals u bent. Gouden regel: fake wordt altijd afgestraft. En snel!
    Besluit.

    Een online shop kan heel veel voordeel bieden voor een middenstander of handelaar. Maar als je start, is het aan te raden om een goede en onderlegde webpartner te kiezen. Laat u begeleiden en zorg voor een goed en realistisch plan om van uw webshop een succes te maken.

    Voor meer informatie of voor een goede prijsofferte neem vrijblijvend contact op met 2TREES.

    Patrick Puype - www.2trees.be

    27-12-2012 om 10:35 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:tips webshop, tips online shop, online verkoop stimuleren, meer online verkopen, tips succes online, online verkoop verhogen, steun vlaanderen, meer online verkopen
    13-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wanneer de SEO van een site updaten?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De SEO (optimalisatie) van een site is belangrijk om vlot gevonden te worden door de zoekmachines. Hoe beter ze uw site lezen, hoe gemakkelijker en hoger uw site in de zoekresultaten wordt opgenomen. Om uw website hoog te houden in deze zoekresultaten kan het goed zijn om de optimalisatie van uw site van tijd tot tijd te updaten. Waarom en wanneer dit best gebeurt, leest u in dit artikel.

    Wat is de SEO?

    De SEO (search engine optimalisation) zijn een aantal technische ingrepen toepassen op een website of webshop zodat de zoekmachines gemakkelijker de inhoud kunnen lezen en inventariseren. Hoe beter de zoekmachines deze inhoud kunnen inventariseren, hoe gemakkelijker ze uw site opnemen in hun zoeklijsten. Hoe beter ze uw inhoud begrijpen, hoe hoger uw site kan vermeld worden in de zoekresultaten. En daar komt het voor een website toch op aan.

    De SEO, vaak ook optimalisatie, van een site genoemd, wordt voor elke website of webshop afzonderlijk opgemaakt. Een SEO specialist kijkt vooreerst naar de inhoud op de site. In functie hiervan worden zoekwoorden opgelijst. Dit zijn de woorden die een modale surfer zal gebruiken om de informatie op uw site op te vragen. Vervolgens wordt een wervende titel voor uw site gezocht. Tenslotte maken we een commerciële beschrijving op die perfect de inhoud van uw site weergeeft én die daarenboven de mensen motiveert om de link naar uw site aan te klikken. Deze drie zaken worden ingebouwd in de achtergrond van uw website.

    Een goede SEO helpt de zoekmachines om beter de inhoud van uw site te begrijpen. Er bestaat de hoofdoptimalisatie. Dat is een algemene SEO die achter de homepagina wordt ingebouwd. Maar ook elke pagina afzonderlijk, of soms zelfs artikels, kunnen elk bijkomend een eigen SEO krijgen. Hoe beter de optimalisatie van een site op punt staat, hoe beter uw website presteert op het internet.

    Wanneer de SEO van een site updaten?

    Voor een normaal werkend bedrijf evolueert de inhoud van de website of webshop voortdurend. Nieuwe producten of diensten worden aangeboden. Bestaande merken worden vervangen door nieuwe of een nieuw bijhuis wordt geopend, een nieuwe afdeling in het leven geroepen, enz. Dit alles heeft een effect op de website waarvan de inhoud best voortdurend wordt aangepast aan de realiteit. Een goede optimalisatie wordt opgemaakt aan de hand van de inhoud. Daardoor is het aangewezen om de SEO van een website periodiek bij te werken. Wanneer moet dit gebeuren?

    • Voor sommige sites nooit. Dat klinkt vreemd, maar voor een aantal sites is het zinloos om de optimalisatie bij te werken. Dit is zo voor websites waarvan de inhoud nooit wijzigt. Dit is wel minder goed omdat zoekmachines er van uitgaan dat een actief bedrijf constant nieuwe zaken aan te kondigen heeft. Zaken met en website die nooit verandert, worden minder gemakkelijk bovenaan de zoekresultaten vermeld.
    • Elke 2 jaar is het gemiddelde voor de modale website. Bij de meeste bedrijven of zaken zijn het meestal wijzigingen in de rand en blijft de kern van de zaak behouden. De hoofd- of basis-SEO wordt vnl. toegespitst op de kern van een bedrijf. Daarom is het voor het merendeel van de zaken voldoende om elke 2 jaar een update uit te voeren van de optimalisatie van de site.
    • Soms is een jaarlijkse update aan te bevelen. Dit is zo voor bedrijven of zaken waar frequent wijzigingen optreden. Bij winkels bijvoorbeeld kunnen de gevoerde merken gerust tweemaal per jaar wijzigen. Of een bedrijf dat heel actief is op de overnamemarkt of aan een hoog tempo nieuwe producten lanceert. In de regel is het zo dat wie elke maand of elke 2 maand structurele inhoud aanpast, een jaarlijkse update het minimum is.
    • In bepaalde gevallen is het aangewezen om zelfs bij een aanpassing zelf ook de SEO bij te werken. Dit is zo indien de aanpassing heel ingrijpend is. Bijvoorbeeld de website van een bedrijf dat is overgenomen of een zaak die zijn activiteiten volledig omgooit en een totaal nieuwe weg inslaat. In dit geval moet niet alleen de optimalisatie worden aangepast, maar de website zelf moet meestal volledig worden herwerkt.
    Besluit.

    De optimalisatie (SEO) is heel belangrijk voor een website om hoog in de zoekresultaten te komen. Daarom is het van tijd tot tijd updaten van de SEO van een site een noodzaak. Hoe vaak dit moet gebeuren, hangt in de kern af van de verandering van de inhoud op een website.

    Voor meer informatie, of voor een offerte voor toevoegen of bijwerken van de SEO van uw website of webshop, contacteer vrijblijvend Patrick van 2TREES.

    Patrick Puype - www.2trees.be

    13-12-2012 om 10:56 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:SEO, optimalisatie, SEO updaten, SEO verbeteren, SEO aanpassen, goede SEO, website verbeteren, ranking verhogen, hoge ranking, site optimalisatie, website optimalisatie



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs