Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    26-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trend: Belgen kopen steeds meer via het internet.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is een duidelijke trend: Belgen kopen steeds meer via het internet. Dagelijks starten nieuwe webshops op terwijl ook de online omzet van bestaande internetwinkels sterk stijgt. Niet verwonderlijk dat Belgen het meest online te beïnvloeden zijn.

    Informatie over de online aankopen in België.
    De Belgische consument shopt steeds vaker op het internet. Voornamelijk vrouwen dan. Dit komt doordat vrouwen vaakst nog het gezinsbudget en de gezinsaankopen behartigen. Maar doordat zij ook gaan werken tijdens de dag is het ideaal om de gewone aankopen via het internet te regelen. Online winkelen is dus een heel handige en snelle manier om de boodschappen te doen.

    De best verkopende producten blijven nog steeds reizen, boeken, CD's en DVD's. Sterke stijgers zijn tegenwoordig kleding (+ 33,30 %), kledingaccessoires (+31,10 %) en decoratieartikels (+ 35,60 %). Dit komt doordat de mode- en decoratieartikels via het internet aan heel scherpe prijzen kunnen worden verkocht. En zeker voor merkartikelen is de kwaliteit en de grootte gekend bij de meeste online consumenten. De laatste tijd zien we dat steeds meer bioscoop-, entertainment- en treintickets online worden aangekocht. Daardoor daalt het gemiddelde bedrag per aankoop wel iets.

    Online shops: booming business.
    Zijn er steeds meer consumenten die online aankopen doen aan de ene kant, dan zien we anderzijds ook dat er dagelijks nieuwe webshops bij komen. Gemiddeld 5 per dag. Momenteel zijn er ruim boven de 5.000 internetwinkels actief. Dit is een verdubbeling ten opzicht van vorig jaar. Vaak gaat het hier over totaal nieuwe online ondernemers, alhoewel ook vrij veel bestaande zaken met online verkoop beginnen.

    De online omzet steeg het afgelopen jaar in België met zo'n kleine +20 % tot 1,6 miljard euro. Er werden 1/3 meer online transacties geregistreerd dan een jaar geleden. Maar doordat nu ook steeds vaker kleinere zaken (tickets e.d.m.) via het internet worden aangekocht is het gemiddelde aankoopbedrag gedaald tot zo'n 90-95 euro per verrichting.

    Besluit.
    Meer en meer Belgen gaan nu wekelijks het internet op om online producten of diensten aan te kopen. Vrouwen zeker, maar ook de gemiddelde consument ziet dat men online producten aan heel interessante prijzen kan aankopen. De crisis heeft deze trend zeker versterkt. Daarom investeren zowel traditionele als nieuwe ondernemingen massaal in het online verkopen van hun producten.

    26-08-2010 om 17:20 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:online shopping, online shops, internetwinkel, webshop, webwinkel, webshops in België, online shopping, webshopping, internetwinkelen, online omzet, online verkopen, online aankopen
    18-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips om meer te verkopen via het internet.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vorige weken bespraken we een aantal tips die de prestaties van websites sterk kunnen verbeteren. Webshops hebben een speciaal doel, nl. verkopen. Hiervoor bestaan eveneens een paar trucs die de resultaten positief beïnvloeden. Een overzicht.

    Wat is belangrijk voor een online shop?

    Een online shop of internetwinkel heeft maar 1 hoofdreden en dat is verkopen. Het voordeel is dat de markt gigantisch groot is. Er zijn heel veel mensen met het internet verbonden. Aan de andere kant zijn er weinig beperkingen zijn. Online kopers zijn niet gebonden aan afstanden, openinguren, parkeerproblemen, enz. In feite zijn er maar 3 grote problemen: de taal, vertrouwen door de klant en gevonden worden op het internet. Dit laatste probleem kunnen we grotendeels oplossen door een webshop professioneel te maken en met de volgende tips.

    Praktijktips om een webshop te verbeteren.

    We gaan ervan uit dat u een professionele, goede webshop heeft gebouwd. Alles wat nodig is, staat er op en alles functioneert perfect. Toch zijn er in de praktijk grote verschillen merkbaar tussen online shops onderling. Sommige trekken spontaan veel meer klanten aan en verkopen gemakkelijker dan andere. Vaak ligt dit niet aan het online programma zelf, maar is de inhoud verantwoordelijk. Volgende tips zorgen dat de prestatie van uw webshop verbetert en dat u meer verkopen (conversies) bekomt:

    • Een duidelijke omschrijving van uw artikels zorgt er voor dat zoekmachines uw webshop sneller en hoger vertonen. Een goede omschrijving stelt u zorgvuldig samen. Gebruik zoveel mogelijk woorden die mensen intypen in een zoekmachine om uw product of dienst te vinden. Leg een positieve toon in uw beschrijving. En geef de mensen informatie waar ze iets aan hebben. En vooral, gebruik niet meer woorden dan nodig zijn. Korte teksten zijn ook hier te verkiezen.
    • Gebruik sprekende foto's voor uw producten. Goede foto's laten haarfijn zien hoe uw product er uitziet. Vermijd foto's van verpakkingen. Kies eerder om de inhoud te tonen. Zo zien klanten hoe uw artikel er uitziet én wat er allemaal in de verpakking zit (product zelf, instructieboek, garantiebon, hulpstukken, ;..). Met commerciële foto's werkt u een beetje een ander nadeel van het internet weg: klanten kunnen een product niet zien, voelen, testen, ... Een goede foto wekt vertrouwen bij de online koper. Neem evt. een professonele fotograaf onder de arm.
    • Zet meerdere foto's per artikel online. Zo kunt u het product uit verschillende hoeken tonen, of het tegen een gekend product afzetten. Dit maakt het mogelijk om kopers een beter beeld te geven over de grootte, gewicht, stijl, aard, ... van uw artikels. Een goed gemiddelde is drie foto's per artikel, maar meer mag natuurlijk altijd. Hou wel de kosten voor ogen: veel foto's kosten tijd om ze goed te fotograferen, tijd om ze online te zetten (incl. bijschriften) en vaak zit u snel aan het plafond van uw hostingruimte.
    • Zoek bijpassende (gerelateerde) artikels en vermeld ze bij het hoofdproduct. Dat gaat voor extra accessoires voor een artikel, onderhoudsproducten, serviceplannen, enz. Voor de meeste producten of diensten is dit mogelijk. Stel ze aan aan de kopers om ze samen met het hoofdproduct te bestellen. Dit is een nuttige service aan uw klanten. Bovendien gaat hierdoor uw omzet flink omhoog.
    • Laat toe dat uw klanten recensies, reacties, aanbevelingen, ... schrijven bij de producten op uw webshop. Positieve reacties van andere mensen zijn een heel sterke motivator voor nieuwe klanten. Bovendien worden ze gewoon geloofd en trekken ze aarzelende kopers over de streep. Ervaring leert dat reacties die online geplaatst worden meestal positief zijn. Verplicht wel om b.v. de naam en de woonplaats van de recensent te vermelden.
    • Zet een aantal sociale knoppen bij elk artikel. B.v. De “vind ik leuk” knop om uw product op facebook te vermelden, mogelijkheid om dit artikel aan vrienden door dt mailen (= aanbevelen), ... zijn commercieel heel nuttig. Ze zorgen er voor dat uw webshop op diverse plaatsen vermeld staat.

    Bekijk tenslotte zorgvuldig de procedures en de beschrijvingen van uw online shop. Heel vaak gaat het daar immers mis. Maak dat uw werkwijze haarfijn en heel duidelijk uitgelegd staat. Vermeld wat er moet gebeuren om te bestellen. Hoe klanten een reactie of klacht kunnen doorgeven. Wanneer en hoe er betaald kan worden. Welke garantie er gegeven wordt. Ook uw algemene voorwaarden en bedrijfsgegevens zijn heel belangrijk. Zorg dat ze gestructureerd en in leesbare tekst op uw site staan. Heel vaak is dat immers een van de voornaamste oorzaken waarom een webshop niet echt goed draait. Eenmaal klanten beslist hebben om een online bestelling te plaatsen, verzanden ze nogal vaak in onbegrijpbare procedures, blokkerende betaalknoppen, programma's die de indruk geven dat ze blijven hangen, onduidelijke voorwaarden, enz. En dan haken de meeste mensen af.

    Besluit.

    Om veel te verkopen via het internet zijn twee zaken onmisbaar: een goede, professioneel gemaakte webshop en duidelijke, klantgerichte inhoud. Voor het eerste doet u best beroep op een internetpartner die met kennis van zaken werkt. En voor de inhoud zijn bovenvermelde tips voor een succesvolle webshop onmisbaar.


    18-08-2010 om 12:35 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Tags:tips voor webshops, tips online shops, tips internetverkoop, succesvol verkopen internet, succesvolle webshops, veel verkopen internet, goede online verkoop, tips online verkoop
    10-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verbeter de werking van website of webshop. (2)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vorige week gaven we een eerste serie tips om van een mooie website ook een beste te maken. Deze aanpassingen gingen meer over het bouwen en uitzicht van een goede website. Naast het technische speelt ook het inhoudelijke aspect een heel grote rol. Daarover gaan deze tweede serie tips voor een goede website of webshop.

    Waarom is de inhoud van een website belangrijk?

    Heel simpel gezegd omdat de inhoud bepaalt of een bezoeker ook klant wordt. Daarom wordt een goed werkende website getypeerd door korte, bondige teksten. Ze zijn
    informatief en zijn zo geschreven dat ze aanzetten tot handelen. Want dat typeert elke doeltreffende website: ze zorgen dat een bezoek aan de site zinvol is voor zowel de bezoeker als voor de site-eigenaar. M.a.w. een goed werkende site zorgt steeds dat er na een bezoek iets achter blijft. Een bestelling, een naam en adres, een aanvraag voor informatie of voor een folder, enz.

    Goede inhoud kunt u
    testen, verbeteren en optimaal maken. Daarvoor bestaat een (minder gebruikte) gratis tool van Google, de conversion optimiser. Met de conversion optimiser toetst u twee versies van eenzelfde website tegen elkaar af. De twee versies verschillen slechts op een aantal punten. Beiden worden op beurt vertoond aan de bezoekers. Met de conversion optimiser kunt u nagaan welke versie het meeste resultaat oplevert. Vervolgens neemt u de beste elementen op in uw definitieve website, die u weer kunt afzetten tegen een c-versie. En zo verder totdat het resultaat van uw website optimaal is.

    Hoe kan de inhoud van uw site meer resultaat opleveren?

    Eerst en vooral moet u haarfijn weten wat u wilt bereiken met uw website, m.a.w. wat ze moet opleveren. En vervolgens vertaalt u dat in een taal die
    uw klanten aanspreekt. Een goed middel om te weten of uw teksten bruikbaar zijn, is de "markttest". Laat uw vrienden, kennissen, familie (zelfs toevallige) vreemden uw site lezen en vraag wat ze er van vinden. De inhoud van uw site wordt verbeterd door:
    • het gebruik van een duidelijke structuur bij de opmaak van uw pagina's. Gebruik sprekende titels, verhelderende tussentitels en goede foto's voor meer uitleg. Zorg dat de teksten kort en duidelijk verstaanbaar zijn. Als u een lepel verkoopt, noem het ding dan "lepel'. Meer info over het schrijven van goede teksten vindt u in het artikel "Hoe schrijf je goede teksten voor het internet."
    • Zorg voor voldoende redenen om in actie te komen. Laat een proefexemplaar bestellen. Biedt een folder met tips aan. Of stuur een kortingvoucher te gebruiken op een volgende aankoop. Inventiviteit is hier troef. Maar zorg dat het altijd de moeite loont om zich aan te melden.
    • Verwerk systematisch en op elke pagina links in de teksten. Ze genereren immers meer kliks (conversies) dan de traditionele buttons of tabs. Maar zorg wel dat men na het klikken op de eigen website blijft. Anders bent u de bezoeker gegarandeerd kwijt.
    • Test systematisch een aantal verschillende versies (zie hoger). Experimenteer met teksten, woorden of foto's. Verander ook even de plaats van de foto's en de onderschriften. En gebruik enkel de elementen die het beste resultaat opleveren.
    • Complexere zaken kunnen heel duidelijk worden uitgelegd aan de hand van een video of een geanimeerde presentatie. Dit kan ook worden gebruikt door webshops als "getuigenis" over hoe gemakkelijk iets geplaatst / onderhouden / gebruikt / ... kan worden. Of hoe groot iets is in een interieur b.v. En tegenwoordig kan iedereen wel een leuke, bruikbare video of animatie samen steken. Hiervoor terug: try and error is een heel goede methode.
    • Gebruik zoveel mogelijk kanalen, en liefst alles wat tot uw beschikking staat. Dus niet alleen offline stuff, maar zorg voor een link tussen website en uw facebook pagina, een blog, You-tube, Google buzz, twitter, e.a. Zorg wel dat u steeds blijft voor ogen houden waarvoor u een bepaald kanaal gebruikt. En gebruik de specifieke troeven van dit kanaal in uw voordeel. Door slim te linken profiteert elk deeltje van de gebruikers die met u in contact komen.
    Besluit.

    In de moderne audiovisuele wereld is een website of webshop geen alleenstaand ding meer. Net zoals een krant een eigen rol speelt, naast de online versies (voor snel nieuws / overzichten), twitter of sms berichten (direct nieuws), radio en televisie. Ook een moderne website of webshop moet op elk moment en overal de mensen kunnen aanspreken. Want zeker in de toekomst zal ze niet alleen worden bezocht via een computerscherm, maar ook onderweg via pda of smartphone. Bepaalde inhoud zal worden gedeeld op andere sites en sociale pagina's en zo steeds nieuwe bezoekers aantrekken ... op voorwaarde dat de inhoud interessant genoeg is.

    10-08-2010 om 15:28 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:inhoud website verbeteren, werking website verbeteren, SEO, website conversies verbeteren, prestaties website verbeteren, website inhoud testen, conversion optimiser, inhoud website testen
    04-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verbeter de werking van website of webshop. (1)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een mooie website is daarom nog geen goede website. Het resultaat of de opbrengst bepalen in welke mate een website of webshop goed werkt. Een aantal ingrepen kunnen de werking wel gevoelig verbeteren. Deze week belichten we de eerder technisch, structurele zaken. Volgende week geven we tips om de inhoud te verbeteren.

    Wat is een goede website of webshop?

    Een goede site is deze die perfect
    levert waarvoor ze bedoeld is. En dat kan voor iedereen verschillend zijn. Daarom begint een professionele webdesigner eerst met te vragen wat u van uw website verwacht, hoe u er mee wilt werken en wat ze moet opleveren. Dat laatste is wel cruciaal. Een website of webshop moet steeds opbrengen, anders is ze nutteloos.

    Vaak stellen we echter vast dat klanten eigenlijk geen
    duidelijk doel bepaald hebben voor hun website. Dat doet u dan best wel eerst even. Het doel kan divers zijn. Meer aanvragen bekomen bijvoorbeeld, maar ook meer inschrijvingen op uw nieuwsbrief, meer fans op uw facebook pagina, meer deelnemers aan uw evenementen, meer downloads van folders, ... zijn duidelijke doelstellingen. Dan is het de taak van uw webdesigner om uw website zo te ontwerpen dat uw site dit resultaat oplevert.

    Hoe kan een bestaande website of webshop verbeterd worden?

    Eerst en vooral zijn dit slechts ingrepen. Is een website of webshop echt niet goed gemaakt, dan is het verstandig om ze gelijk opnieuw te laten maken. Meestal is dit ook financieel het goedkoopst. Maar als uw site in se wel goed gebouwd is (technisch en qua inhoud), dan kunnen de volgende
    structurele ingrepen de werking van uw website of webshop sterk verbeteren:
    • Laat uw bezoekers toekomen op een speciale landingspagina, van waar ze verder doorklikken naar de inhoud uw website. Een goede landingpagina leunt qua opmaak, teksten en foto's nauw aan bij de redenen en de voordelen die klanten van u krijgen. Het bevestigt uw bezoekers dat uw zaak een goede keuze is en dat u levert wat ze zoeken. Met een goede landingspagina zijn de mensen vaak al half overtuigd.
    • Zorg dat elk product, dienst of activiteit op uw website een aparte pagina heeft die direct via de hoofdnavigatie te bereiken is. Elke pagina kan verder nog apart geoptimaliseerd worden voor het internet zodat uw aanbod snel en gemakkelijk gevonden wordt door geïnteresseerden.
    • Wat vaak ontbreekt maar heel belangrijk is. Zorg dat er overal waar dit nuttig kan zijn een "call to action" wordt ingebouwd. Dit kan d.m.v. een knop, b.v. bestel hier, of door middel van een link die de bezoeker verder leidt tot actie.
    • Zorg dat uw algemene gegevens op elke pagina zichtbaar zijn. Dit wekt enerzijds vertrouwen, maar het maakt het uw bezoekers ook gemakkelijk om u op te bellen of een bericht te sturen als ze dit willen. Maak ook dat uw e-mailadres met een link is voorzien.
    • Een simpele, doch heel effectieve tip is uw logo aanklikbaar maken zodat een surfer direct teruggeleid wordt naar de homepagina van uw site. Onbewust gebruiken de meeste mensen immers deze weg i.p.v. de home-knop.
    • Een laatste tip is om regelmatig de analyse te bekijken van het bezoekgedrag op uw website of webshop. Daartoe wordt een uitgebreid, onafhankelijk analyseprogramma gekoppeld aan uw site. Wij gebruiken meestal Google Analytics of Statcounter. Dit zijn heel gebruiksvriendelijke tools die een duidelijk inzicht geven in het gedrag van de bezoekers op uw site.
    Besluit.

    Een goede website of webshop moet het resultaat opleveren dat u er van verwacht. Wie een technisch goede website bezit, kan de prestaties verbeteren door een aantal eenvoudige structurele aanpassingen. Wilt u weten hoe de prestaties van uw website of webshop kunnen verbeteren, neem dan vrijblijvend contact op met ons.

    04-08-2010 om 10:13 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:goede prestaties website, prestaties webshop verbeteren, prestaties website, prestaties website verbeteren, analysegegevens website, analyseprogramma website, website verbeteren, webshop verbeteren



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs