2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
30-08-2011
Vijf kernvragen om een goede webshop te maken.
Een goede webshop maken vergt beslist
een degelijke voorbereiding. Niet alleen het technisch bouwen van de
site is hierbij belangrijk. Er zijn een aantal factoren waar een goede
webbouwer mee rekening moet houden zodat een webshop achteraf goed kan
renderen. Met de volgende vijf kernvragen slaagt u er zeker in om een
heel goede webshop te (laten) maken.
Wat is een goede webshop? De meeste mensen die met online verkoop bezig zijn, zullen hierop
spontaan een aantal zinnige criteria opgeven. Gemakkelijk om mee te
werken. Goed gevonden worden op het internet. Mooi uitzicht... Dat is
allemaal waar, maar er komt toch nog meer bij kijken. Een goede webshop
houdt nl. ook rekening met de producten die u online wilt verkopen. En
met uw klanten, uw manier van werken en de soort promotie die u zal
maken. Enkel door het totaalplaatje in beeld te brengen, is alles mooi
op elkaar afgestemd. Zo zal u heel efficiënt en succesvol
kunnen werken. En krijgen uw online klanten een goed gevoel. Daarom
zijn volgende Vijf kernvragen om een goede webshop te maken. heel
belangrijk.
Vijf kernvragen om een goede webshop te maken. Net zoals bij een fysische winkel is een goede voorbereiding
belangrijk. Informeer u. Kijk rond wat anderen doen. Stel u de vragen
die uw klanten zich stellen. En zet alles mooi op papier. Zo heeft u
zelf, én de webontwikkelaar van uw keuze, van bij de start een duidelijk overzicht wat u wenst en wat er allemaal nodig is om uw online shop te ontwikkelen.
Welke artikels wilt u verkopen en aan wie? Deze informatie is belangrijk om een goede structuur op te maken voor
uw webshop. De soort producten bepaalt vaak ook het algemeen uitzicht
van een webshop. Het is dus belangrijk om te weten wat u zal verkopen.
Meestal is dat niet alles van een merk. Zet dus ook even onder elkaar
wat u NIET zal verkopen. Zorg er in elk geval voor dat u de artikels
heeft die uw toekomstige klanten verlangen. Daarom is het goed om dit
samen te bekijken. Indien u vooraf niet heel goed uw nieuwe sector kent,
kijk dan zeker naar concurrerende webshops (noteer de namen!). Durf
gerust ook aan een aantal mensen naar hun wensen peilen.
Hoe wilt u klanten aantrekken? Denkt u er aan om regelmatig promoties via e-mail te sturen, dan moet
er een goede nieuwsbrieffunctie worden voorzien. Wilt u ook via twitter,
facebook of Google+ uw producten of acties promoten, dan zijn sociale
knoppen een handig hulpmiddel. Door vooraf een duidelijk beeld te
schetsen hoe u uw producten bekend wilt maken, kan uw online shop
gemakkelijk de nodige functies en hulpmiddelen voorzien van bij de
start. Deze informatie heeft u ten andere ook nodig om uw budget te
kunnen bepalen (zie verder).
Hoe krijgt u uw verkopen tot bij uw klanten? Dat is een punt dat zeker goed bekeken moet worden. Afhankelijk van de
aard van deze diensten hangt er meestal een bepaalde kostprijs aan vast.
Deze info heeft een goede webbouwer nodig om de leveringsprocedure
correct in te stellen in uw webshop. Voor de nodige documenten,
bevestigingen, stappen, enz. Maar ook om de verkoopprijzen automatisch
te laten berekenen is dit een kostprijsfactor. Informeer u alvast bij
een aantal leveranciers voor de prijs, termijnen én garanties.
Hoeveel tijd wenst u te besteden aan uw online shop? Dat is een punt dat u voor zichzelf beslist vooraf moet inschatten.
Kijk over een week gezien wanneer u "werkt" en wanneer u wat tijd voor
uzelf en uw familie incalculeert. Doet u dit niet vooraf, dan zal u snel
ontdekken dat quasi al uw tijd naar uw online shop gaat. Totdat u zich
een slaaf zal voelen of een opgebrand gevoel krijgt. Het is beter om
vooraf een duidelijk planning op te maken om uw nieuwe activiteit een
gestructureerde plaats in uw leven te geven.
Welk budget wilt u investeren? Hou hiervoor niet alleen rekening met de kostprijs van een webshop an
sich. Weet dat elke activiteit, ook online verkoop, reclame nodig heeft
om te groeien en bekend te worden. Bepaal dus even hoeveel u denkt te
besteden het eerste jaar (opmaak webshop + aankoop basisstock producten +
promotie) en de volgende jaren (investeringen + promotie). Zo ziet u
voor zichzelf als e.e.a. realistisch is, kunt u perfect binnen uw
financiële mogelijkheden blijven én krijgt u zicht op een toekomstige
groei.
Weet tenslotte ook dat online verkopen aan een aantal wettelijke regels
onderworpen is. Spreek er in elk geval uw webbouwer over. Niet alleen
moet uw webshop aan deze regels voldoen. Met een aantal verplichtingen
zal u zelf rekening moeten houden.
Ook voor wie een reeds een tijdje een eigen webshop uitbaat, zijn
deze Vijf kernvragen om een goede webshop te maken. belangrijk. Aan de
hand van dit schema kunt u even nagaan of uw online shop nog volledig
beantwoordt aan de markt. Onder druk van concurrenten of door nieuwe
ontwikkelingen op het internet moeten bestaande webshops van tijd tot
tijd worden bijgestuurd. Deze handleiding is perfect te gebruiken om uw
online shop aan een zelfonderzoek te onderwerpen.
Besluit. Een webshop starten is zeker een goede beslissing
maar vergt een zorgvuldige voorbereiding. Een aantal zaken dient u zelf
te bepalen. Toch is het meestal een goed idee om een goede
webontwikkelaar (liefst iemand die vertrouwd is met online verkoop) in
een vroeg stadium bij uw project te betrekken. Een heel aantal praktisch ideeën kunnen u helpen om uw nieuwe online zaak voor te bereiden. Voor meer informatie, neem vrijblijvend met ons contact op.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:webshop seo, seo webshop, webshop optimaliseren, wat is een goede webshop, goede webshop maken, hoe webshop verbeteren, webshop voorbereiden
23-08-2011
Verwachtingen online omzet in 2012.
E-commerce biedt veel voordelen voor
bedrijven, handelszaken en middenstanders. Dat blijkt uit het aantal
zaken dat met online verkoop start. Voor al wie met internetverkoop
bezig is, zijn het aantal internetaansluitingen en de verwachte online
omzetgroei belangrijke factoren. Hier volgen de recentste prognoses.
Verwachtingen online omzet in 2012. De laatste jaren kent de online omzet in België en Europa een
gezonde groei. Ook voor de toekomst blijft deze trend zich doorzetten.
Met Verwachtingen online omzet in 2012 van om en bij de 103 miljard euro
is het zonder meer een goede beslissing om te investeren in een goede
online shop. In 2010 kende de onlineverkoop in Europa een groei van
liefst 18 procent. Dit jaar verwacht men een online omzet van meer dan
90 miljard euro (+ 13 %). En heel belangrijk. Deze trend blijft zich
doorzetten zodat men voor 2012 naar verwachting boven de 100 miljard
online verkopen zal realiseren.
Er zijn een
aantal troeven
die de groei van de verkoop via het internet in de hand werken. Vnl. het
gemak waarmee producten met elkaar kunnen worden vergeleken, het
uitgebreide aanbod en de concurrentiële prijzen bepalen de voorturende
stijging van de online verkoop. Ondertussen geven bijna 60 procent van
de volwassenen in Europa aan om via het internet goederen of diensten
aan te kopen. Vorig jaar lag dit aantal 9 % lager.
Meer dan 3 miljoen internetaansluitingen in België in 2011. Nog meer dan de verwachte evolutie van de online verkopen is het
aantal internetaansluitingen bepalend voor het succes van een webshop.
In België zijn er momenteel bijna 3,29 miljoen actieve internetaansluitingen
(stijging bijna 6 % in 1 jaar). Slechts 43.000 maken nog manueel
verbinding om op het internet te geraken. Met een marktaandeel van 98,5
procent mogen we gerust stellen dat iedereen via een
breedbandaansluiting met het internet verbonden is. Ook dat is een
pluspunt voor de online verkoop. Internet shoppen gebeurt zo veilig,
snel en comfortabel voor de consument.
De algemene verwachting is dat het verder doorbreken van
m-commerce
(e-commerce voor smartphones en tabletcomputers) een grote troef kan
betekenen voor de online verkoop. Indien consumenten quasi permanent
verbonden zijn met het internet kunnen ze op om het even welk (vrij)
moment snel een een artikel bestellen. Om de impulsaankopen goed te
benutten, houden online handelaars hier best nu reeds rekening mee bij
de uitbouw van hun webshop. Maar hier gaan we binnenkort nader op in.
Besluit. Verkopen via het internet kan een grote troef zijn voor bedrijven,
winkels en handelaars om de omzet te laten stijgen. Door de grote
penetratie van breedbandaansluitingen in België verloopt online shoppen
heel snel, veilig en comfortabel. De sterke groei van mobiel internet
zal de online omzet nog gevoelig doen stijgen. Denkt u zelf ook aan
verkoop via het internet (ook voor het geschikt maken van uw bestaande
onlineshop voor mobiel internet), contacteer nu 2TREES.
Een goede website maken vergt een goede
voorbereiding. Er zijn nl. een aantal kernpunten die er voor zorgen dat
een website goed gevonden wordt op het internet en doet wat men er van
verlangt. De volgende 5 kernvragen zijn een onmisbare hulp voor het
ontwerpen en bouwen van een goede website.
Waarom is een goede website belangrijk? Een goede website is tegenwoordig even onmisbaar als een degelijk
businessplan of als een goede boekhouder. Het zorgt er voor dat uw
producten of diensten via het internet bekend worden en dat nieuwe
klanten met u contact opnemen. Een goed gebouwde website zorgt er
bovendien voor dat u voor een deel gratis promotie krijgt via het
internet. Want een goed ontworpen website vertelt de zoekmachines wat u
doet en toont u aanbod aan mogelijke, nieuwe klanten. Dit gebeurt gratis
en spontaan zonder dat het u enig reclamebudget kost. Deze Vijf
kernvragen om een goede website te maken. zijn dus heel belangrijk opdat
uw website precies datgene zou doen waarvoor hij bedoeld is.
Vijf kernvragen om een goede website te maken. Een nieuwe website wordt gemaakt om uw bedrijf of zaak vooruit te helpen. Dit kan echter voor een aantal verschillende redenen
zijn. En meestal verschillen ook de verwachtingen van de website. Het
is daarom goed om vooraf nauwkeurig uw "huiswerk" te maken. Let wel,
deze voorbereiding gaat volledig over wat u wilt dat uw website u
oplevert en hoe u er mee wilt werken. Dit heeft niets te zien met de
wijze waarop uw nieuwe site zal worden gebouwd. Dat is eerder technisch
en dat behoort tot de expertise van een goede webbouwer.
Wat wilt u met uw website bekend maken?
Meestal zijn dit de producten die u verkoopt of de diensten die u
aanbiedt. Het is best om dit even op papier te zetten. Op die manier kan
een goede webdesigner beter de ideale structuur van uw nieuwe site
bepalen. Want hoe duidelijker de structuur, hoe beter zoekmachines uw
activiteit begrijpen en hoe gemakkelijker zij uw website aan de juiste
klanten op het internet tonen.
Wat verwacht u van uw nieuwe website? M.a.w. wat wilt u dat uw website voor resultaat geeft?
Dat kan voor iedereen een beetje verschillend zijn. Het kan gaan van
mensen laten bestellen, afspraken laten aanvragen, documentatie
opvragen, nieuwe producten promoten, enz. Dit punt duidelijk vermelden
bij uw webbouwer is noodzakelijk omdat dit invloed kan hebben op zowel
de inhoud als de opbouw van uw website.
Moeten er bepaalde speciale functies
of tools aanwezig zijn op uw website? Sommige branches hebben nu
eenmaal verplichte vermeldingen of zaken die klanten gewoonweg
verwachten. B.v. erkenning voor advocaten, beroepsverenigingen voor
banken en verzekeraars, vergunningen voor installateurs, enz. Soms is er
een nuttig filmpje of links noodzakelijk. Maak best een lijstje vooraf
en bespreek het belang met uw webbouwer.
Wilt u uw website zelf onderhouden achteraf? Dit is bepalend voor het soort website
dat u zal aangeboden worden. Hou wel voor ogen dat zelf een website
onderhouden tijd vergt. Het is ook niet steeds gemakkelijk om goede,
foutloze teksten voor internet te schrijven. Indien u dit niet goed in
de vingers heeft, of niet de nodige tijd kan vrijmaken, neemt u best een onderhoudscontract. Zo blijft uw website er ook na een jaar nog top uitzien.
Welk budget wilt u
maximaal besteden aan een website? Het is goed om hier vooraf
duidelijkheid over te scheppen met uw leverancier van een goede website.
Indien u maar 500 euro veil heeft voor een website heeft het geen zin
om een offerte te laten maken van 1.500 euro. Weet dat hoe meer functies
en eisen u verlangt, hoe duurder een website is. Indien u vooraf uw
budget opgeeft, kan een goede webdesigner hiermee rekening houden. Dit
vermijdt verrassingen aan beide kanten.
Besluit. Om een goede webiste te maken is het nodig om vooraf een aantal
zaken onder elkaar te zetten qua inhoud, werking en budget. Door
bovenstaande 5 kernvragen nauwgezet en eerlijk te beantwoorden kan een
webbouwer alle elementen voor uw nieuwe website perfect op elkaar
afstemmen en de structuur en opbouw zo zoekmachine-vriendelijk
uitwerken. Op deze manier krijgt u de best mogelijke website aan de
goedkoopste prijs. Voor meer informatie of voor een gesprek over uw
website, neem vrijblijvend met 2Trees contact op.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:website voorbereiden, informatie voor nieuwe website, nieuwe website maken, nieuwe website bouwen, goede website maken, informatie website
11-08-2011
Vijf eenvoudige tips om uw website te verbeteren.
De SEO (optimalisatie) zorgt dat uw
website bovenaan de zoekresultaten geplaatst wordt. Daarom is een goede
optimalisatie heel belangrijk voor uw site. De volgende vijf eenvoudige
SEO tips kunnen de resultaten uit uw website heel sterk verbeteren.
Bovendien kunt u zelf de nieuwe SEO van uw website voorbereiden. En...
ze kunnen door elke website of webshop worden gebruikt.
Waarom is SEO belangrijk voor een website? Een goede SEO (ook optimalisatie voor het internet genoemd) maakt dat uw website beter opgemerkt wordt door zoekmachines en dat uw inhoud sneller en beter wordt geïnventariseerd. Het resultaat is steeds dat uw website hoger in de zoekresultaten
terecht komt en dat u meer bezoekers aantrekt. SEO bestaat uit een
aantal technische ingrepen die op uw website worden toegepast. Maar de
basis hiervoor wordt gevormd door de informatie die op uw site aanwezig
is, de statistiekgegevens van uw bezoekers en uit het surfgedrag van uw
klanten.
De maatschappij en uw eigen zaak evolueren constant. Ook de
zoekopdrachten, zoekwoorden en het surfgedrag van uw bezoekers wijzigt
na verloop van tijd. Daarom is het belangrijk om
minstens 1x per jaar
de ingebouwde SEO van uw website te herbekijken en om bij te werken aan
de realiteit. Zo blijft uw website sterk presteren en blijft u de
juiste klanten aantrekken via het internet. De volgende Vijf eenvoudige
tips om uw website te verbeteren. maken het u een stuk eenvoudiger.
Vijf eenvoudige tips om uw website te verbeteren. De eerste keer (SEO voor een nieuwe site) is het moeilijkste. Maar
een vakbekwame webdesigner weet hier beslist raad mee. Voor de eerste
SEO gebruiken we de informatie die op uw website voorkomt. Verder zoeken
we naar de meest waarschijnlijke zoekopdrachten en kijken we ook de
sites van uw voornaamste concurrenten na. Deze informatie wordt dan
gebruikt om een nieuwe site te optimaliseren. Hoe kunt u de SEO van uw
website na een jaar verbeteren?
Optimaliseer de tekst op de homepagina
van uw website. De homepagina is de belangrijkste pagina van uw
website. De tekst die hierop vermeld is, moet dan ook de voornaamste
zoekwoorden bevatten. Het is aan te bevelen om de top 5 zoekopdrachten
van het voorbije jaar op te zoeken en -indien nodig- deze te verwerken
in de introtekst van uw homepagina. De 5 belangrijkste zoekwoorden voor
uw zaak kunt u halen uit een goed analyseprogramma of via de google keyword tool.
Voeg extra pagina's over uw kernactiviteiten
toe aan uw bestaande website. Indien u nog tevreden bent over het
uitzicht en de inhoud van uw website, is dit een heel goede SEO tip.
Door (een paar) nieuwe informatiepagina's over uw belangrijkste werk toe
te voegen, geeft u de zoekmachines meer info (woorden) over wat u doet
en wat voor uw bedrijf belangrijk is. Zorg er terug voor dat de top 5
zoekwoorden in de tekst verwerkt zijn. Een paar sprekende foto's maken
deze pagina's commercieel aantrekkelijk. Vergeet niet om bijschriften
bij de foto's te plaatsen en laat elke pagina apart optimaliseren.
Na
een jaar stelt men vaak vast dat er onbekende zoekwoorden in de
resultaten van het analyseprogramma van uw website voorkomen. Laat in
elk geval de zoekwoordenlijst en de SEO beschrijving bijwerken. Zo trekt u gauw veel extra bezoekers aan per jaar.
Bekijk elk jaar systematisch de websites van uw voornaamste concurrenten.
Controleer de teksten, functies, foto's, ... Indien er belangrijke,
nieuwe zoekwoorden op voorkomen, dan zorgt u best dan ook uw website in
deze zin aangepast wordt. Denk maar aan de huidige populariteit van
alles wat "groen", "ecologisch", "maatschappelijk verantwoord", enz. is.
Zo blijft uw website actueel en up-to-date, ook wat nieuwe trends
aangaat.
Een goede website wordt een heel sterk door het toevoegen van een goede sitemap.
Voor relatief kleine sites kan dit perfect via interne links gestuurd
worden. Meer uitgebreidere websites (vanaf 10 pagina's) met veel
subpagina's verbeteren sterk door het inbouwen van een XML-sitemap. Een
XML sitemap zorgt er voor dat de zoekmachines heel gemakkelijk en snel
lezen hoe uw site in elkaar zit en welke informatie er op staat. Met een
XML sitemap wordt nieuwe inhoud veel sneller opgeslagen door
zoekmachines en wordt uw site veel vaker vertoond bij relevante
zoekopdrachten.
Besluit. Een goede optimalisatie is onmisbaar voor een moderne, goed werkende
website. Een jaarlijkse update van de SEO van een bestaande website is
evenwel sterk aan te bevelen. De hoger vermelde tips helpen u om zelf uw
nieuwe SEO voor te bereiden. Door de ingebouwde SEO elk jaar aan te
passen aan de analyseresultaten van uw website en rekening te houden met
de actuele bezoekerstrends blijft uw site sterk presteren en veel
bezoekers aantrekken. Voor meer informatie of een vrijblijvende offerte neem nu contact op met 2TREES webdesign, e-promotie, webshops.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:SEO website, SEO webshop, optimalisatie websites, optimalisatie webshop, SEO updaten, SEO aanpassen, SEO opfrissen, goede SEO uitvoern, SEO opbouwen, SEO bouwen, website optimalisatie
03-08-2011
Voordelen van een e-nieuwsbrief voor uw bedrijf.
Contact houden met klanten, relaties en
toekomstige klanten is heel verstandig. Hiervoor is de e-nieuwsbrief
een ideaal middel. Op geen andere manier combineert u de voordelen van
een nieuwsbrief met de snelheid en de lage kostprijs. In dit artikel
leest u meer over deze voordelen en hoe u hier winst kunt uit halen.
Wat is een e-nieuwsbrief? Eenvoudig
gesteld is een e-nieuwsbrief een bericht dat via het internet wordt
verstuurd aan een groep mensen of bedrijven. Zo'n nieuwsbrief kan mooi
ge-lay-out zijn in de huisstijl van uw zaak. Maar net evengoed kan het
een eenvoudig tekstbericht zijn. Een e-nieuwsbrief komt in elk geval
steeds toe als e-mailbericht in een inbox. Dat is belangrijk omdat het
de garantie is dat er steeds iemand uw bericht zal zien.
In wezen zijn er drie zaken belangrijk. Het ontwerp van uw nieuwsbrief zorgt er voor dat de aandacht getrokken wordt op uw bedrijf, uw producten of uw website. Een professioneel opgemaakte lay-out laat uw bericht opvallen en nodigt uit om de inhoud te lezen. De inhoudde adressenlijst waarnaar uw bericht verstuurd wordt. De e-mailadressen moeten steeds bijgewerkt en up-to-date zijn voor een goed resultaat.
Voordelen van een e-nieuwsbrief voor uw bedrijf. Onderzoek
naar het gebruik en de resultaten uit e-nieuwsbrieven zijn unaniem. Het
is het ideaal middel om regelmatig contact te houden met (potentiële)
klanten, hun aandacht op uw producten of diensten te vestigen en dit aan
een lage kostprijs. Bovendien zijn de resultaten direct meetbaar. Maar
er zijn nog meer Voordelen van een e-nieuwsbrief voor uw bedrijf.
zelf maakt dat abonnees reageren, contact opnemen en bestellingen
plaatsen. Het aanbod moet concreet zijn, goed geschreven zijn en
commercieel opgesteld zijn. Tenslotte is er
Met een eigen e-nieuwsbrief verhoogt u systematisch het aantal klanten en verhoogt u stelselmatig uw omzet.
Indien u b.v. maandelijks een nieuwsbrief uitstuurt, blijft uw bedrijf
continu onder de aandacht van mogelijke klanten. Van zodra uw aanbod hen
aanspreekt, zullen ze contact nemen.
Een e-nieuwsbrief verstevigt de relatie
tussen uw bedrijf en uw klanten. Precies door het regelmatig contact en
de band die u hiermee creëert. Hierdoor blijft uw klant langer klant en
kan de omzet per klant verhogen.
E-nieuwsbrieven bieden de mogelijkheid om te reageren met een muisklik.
Door b.v. een aanbod aan te klikken kan de abonnee direct bestellen.
Dit gemak verhoogt de respons en maakt het resultaat van een actie
direct meetbaar.
Een e-nieuwsbrief versturen gaat snel en gemakkelijk.
Daarom is het ideaal om telkens een specifiek voorstel uit te werken
dat perfect aan de marktvraag tegemoet komt. Ook dit verhoogt de
respons. Of om een promotie te combineren met tips en informatie.
Een correcte analyse van de resultaten
van uw nieuwsbrieven geeft u veel informatie om de verkoop- en
marketingbeslissingen voor uw bedrijf bij te sturen en te verbeteren.
Vergeet tenslotte ook niet dat een e-nieuwsbrief aan wettelijke regels onderworpen is. Lees meer.
Besluit. Een
e-nieuwsbrief is een uniek promotiemiddel voor elk bedrijf door de
doeltreffendheid, de lage kostprijs en de snelheid van uitvoering. Voor
een goed resultaat is het wel noodzakelijk om een professionele lay-out
te gebruiken, het aanbod internetvriendelijk te formuleren en uw bericht
met een aangepast mailprogramma te versturen. Hiervoor doet u best
beroep op een goed internet communicatiebedrijf. Voor meer info of een
vrijblijvende offerte, contacteer nu 2Trees.