2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
18-01-2012
Hoe een onlineshop verbeteren tot een succesvolle webshop?
Een succesvolle onlineshop is altijd een actieve webshop. Dit lukt
blijkbaar beter voor sommige internetwinkels dan voor andere.
Suceesvolle webshops hebben allemaal een aantal zaken gemeen. In dit
artikel leest u de "must-haves" om van een bestaande onlineshop een heel
goede webshop te maken.
Wanneer is een onlineshop een succes?
Een goede onlineshop is een succes als de webshop aan de verwachtingen
voldoet, vlot nieuwe bezoekers aantrekt en een stijgende omzet haalt.
Dit zijn de drie basisvoorwaarden waaraan voldaan moet worden. Er zijn
een aantal hulpmiddelen, trucs en promotiemiddelen die deze criteria
kunnen aanzwengelen. Maar in sé is alles terug te voeren tot deze drie
kernwaarden.
Vorige week gaven we
een aantal tips
voor webshopeigenaars die meehelpen om een succesvolle webshop te
maken. Het voordeel van deze tips is dat iedereen ze eenvoudig kan
toepassen en dat het succes gegarandeerd komt voor de onlineshop. Ook
het uitzicht, de opbouw en de structuur van een webshop helpen mee om
het resultaat van online shops te verbeteren. En hier komt een
professionele webbouwer bij kijken. Daarom is het heel belangrijk om een goede webpartner te kiezen die vertrouwd is met e-commerce en webshops bouwen.
Hoe een onlineshop verbeteren tot een succesvolle webshop?
Naast de teksten, foto's en beschrijvingen die op een online shop
voorkomen, is het uitzicht, de structuur en de algehele opbouw enorm
belangrijk. Een goed ontworpen, professioneel opgebouwde webshop wekt
instinctief vertrouwen. Dit uitzicht zorgt immers voor een heel positief
oordeel van bij de eerste blik op de webshop. En laat dit nu cruciaal
zijn. Hoe kan een webbouwer uw (bestaande) webshop verbeteren zodat deze
heel succesvol wordt:
Een moderne, functionele lay-out wekt een professionele indruk. De navigatie
van een webshop is de leidraad voor de online koper. Vaak is deze
nodeloos ingewikkeld tot zelfs onlogisch. Een goede webbouwer zorgt voor
een zo simpel mogelijke structuur en een eenvoudige, duidelijke navigatie. Maar ook het uitzichtgebruikscomfort. En natuurlijk moet alles werken.
Zeker aan de veilige betaalprocedure moet oordeelkundig aandacht besteed
worden. Het is immers sneu als een online koper zijn webmandje vult en
dan blokkeert bij de betaling.
zelf kan de doorslag geven. Een moderne look die goed geproportioneerd
is en waarvan de kleuren en lettertypes op elkaar afgestemd zijn,
verhogen het
Webshops die te vertrouwen zijn, zijn ook wettelijk in orde. Een goede webshop moet een aantal wettelijk verplichte zaken
bevatten. Zo o.m. uw firmagegevens, BTW of ondernemingsnummer, een
goede disclaimer en uw algemene voorwaarden. Maar er zijn daarnaast een
aantal zaken die het vertrouwen van een online koper versterken.
Duidelijke beschrijving en uitvoering van de bestelprocedure, wat te doen bij klachten, de mogelijkheid om van winkelmandje snel verder te winkelen, ... En dan zijn er nog nuttige tools zoals testimonials, ratingfunctie, instructievideo's, enz. die een online koper over de streep kunnen trekken. Een goede webbouwer kan u hiervoor adviseren.
Terugkompaden zorgen voor herhalingsomzet en meer winst. De
eerste aankoop is natuurlijk heel belangrijk. Maar eenmaal een online
koper uw webshop zijn vertrouwen gegeven heeft, kan heel wat omzet
worden behaald door herhalingsaankopen. Hiervoor kunnen actiekaarten of klantenkaarten
worden gebruikt. Let er wel op om ook hier een vervaldatum te plaatsen
waarop de kaart moet verzilverd worden. Ook met bonuspunten of extra
spaarpunten bij online verkopen, te gebruiken bij een volgende aankoop
of van zodra men een bepaald aantal bereikt heeft, zijn goede zaken te
doen. Een goede webbouwer zorgt dat deze klanten- of puntenkaarten automatisch bijgewerkt worden en online bijgehouden blijven. Zo wordt uw online klant later nogmaals naar uw webshop gelokt.
Met gerelateerde producten stijgt uw omzet per verkoop direct. Online kopers willen zekerheid en wensen geholpen te worden.
Iedereen vindt het leuk om bij een online aankoop ook te zien welke
accessoires passen bij het product, welke andere artikels kunnen
gecombineerd worden of wat men nodig heeft als bescherming, voor
onderhoud, ... Dat kan door aan elk hoofdproduct een aantal gerelateerde
artikels te koppelen. Deze worden getoond, samen met het hoofdproduct.
De meeste mensen schaffen gelijk een of meerdere bijproducten aan met
het hoofdproduct. Zo stijgt uw omzet en is de klant zeker dat alle
aankopen mooi samen passen.
Een goede SEO inbouwen zorgt automatisch voor nieuwe bezoekers. Eenmaal
een nieuwe onlineshop op het internet staat, is het belangrijk dat
zoveel mogelijk mensen de artikels van de webshop vinden via hun
zoekopdrachten. Een goede SEO of zoekmachine optimalisatie verbetert sterk de vindbaarheid
van een webshop. Een professionele webbouwer zal automatisch een goede
basis SEO inbouwen zodat de zoekmachines snel naar de inhoud van uw
webshop worden geleid. Bovendien krijgt u bij 2TREES een nuttige handleiding
hoe uw best de beschrijvingen van de artikels en de bijschriften bij
foto's opbouwt en hoe u de optimalisatie op artikelniveau kunt
aanpakken. Goede informatie is immers de sleutel tot online succes.
Besluit.
Een succesvolle webshop ziet er niet alleen professioneel uit. Met een
goede structuur, uitgekiende commerciële toepassingen en bekwaam advies
kan elke webshop eigenaar zijn (bestaande) onlineshop verbeteren tot een
succesvolle webshop. Volgende week geven we de vijf belangrijkste tips
om een webshop te verbeteren via het internet.
Voor meer informatie of voor een afspraak om uw online shop te bespreken, neem nu contact op met 2TREES.
Hoe van uw onlineshop een succesvolle webshop maken?
Steeds meer mensen bestellen online goederen en diensten. Wekelijks
starten nieuwe onlineshops. Maar niet alle webshops zijn even succesvol.
Toch kan elke onlineshop heel succesvol worden. In de komende 3
artikels leest u een aantal goede tips om heel veel winst te halen uit
uw online verkoop.
Waarom worden niet alle webshops een succes?
Eigenlijk zijn er twee grote oorzaken waarom niet alle onlineshops een succes worden. Enerzijds een verkeerde inschatting door de eigenaar en anderzijds een onvolledige kennis van de mogelijkheden
van een online shop. Een webshop biedt heel veel voordelen. Maar het
blijft wel nog steeds een nieuw verkooppunt. Profiteert de webshop
eigenaar van relatief lage vaste startkosten, dan nog moet men steeds
voor ogen houden dat een webshop succesvol maken heel intensief werk
betekent. Zonder dagelijks met uw internetwinkel bezig te zijn, lukt het
niet.
Een goede kennis van de mogelijkheden van een webshop is een andere
oorzaak. Er zijn drie belangrijke factoren die u kunt gebruiken om uw
onlineshop succesvol te maken. Een aantal zaken kunt u zelf doen. In dit
artikel krijgt u concrete tips om zelf uw onlineshop tot een succes te
maken. De volgende twee weken leest u wat uw webbouwer voor u kan doen
en hoe u het internet zelf kunt gebruiken om uw online verkopen te
verbeteren.
Wat u kunt doen om van uw onlineshop een succesvolle webshop te maken.
Als succesvolle webshop eigenaar bent u natuurlijk dagelijks met uw
onlineshop bezig. Maar vaak vergeet men dat uw online kopers gans alleen
zijn als ze uw internetwinkel bezoeken. De volgende succestips voor uw
webshop zetten steeds de online koper centraal. Stel u, bij alles wat u
aan uw webshop doet, steeds de vraag of dit duidelijk is voor een leek,
vertrouwen wekt, vlot werkt, enz. Dan komt u al een heel eind.
Maak snel duidelijk welke soort webshop u heeft. Net
zoals met een fysische winkel heeft een onlineshop ook een eigen
identiteit, producten en een doelgroep voor ogen. Zorg er voor dat uw
online bezoekers direct snappen welke artikels op uw webshop te vinden
zijn en wie er klant is bij u. Durf gerust ook vermelden wat er niet te
vinden is op uw webshop. Een goede basistekst die uw internetwinkel
duidelijk voorstelt, is niet alleen een must. Het is een ook een prima
leidraad voor de zoekmachines die de juiste mensen tot bij u zullen
brengen.
Zorg dat heel veel paden naar uw webshop leiden. Een
goed opgebouwde webshop zal snel gevonden worden door zoekmachines en
vlot worden weergegeven. Het is een prima investering om te zorgen dat
zoveel mogelijk paden bezoekers tot bij uw onlineshop leiden. Uw webshop
kan worden vermeld op relevante rubrieken van veel portaalsites. Een
eigen nieuwsbrief kan door uw online klanten worden doorgestuurd aan
vrienden. U kunt een tof kennismakingsaanbod uitwerken om nieuwe
klanten aan te trekken. Op hoe meer plaatsen uw webshop voorkomt, hoe
meer mensen naar u geleid worden.
Zet (een deel van) uw aanbod ook op andere plaatsen. Verschillende
kanalen trekken verschillende mensen aan. Door (een deel van) uw aanbod
op verschillende verkoopssites te zetten, komen deze online kopers
uiteindelijk op uw onlineshop terecht en zien ze uw overige producten.
Niet alleen typische verkoopsites zijn belangrijk. Ook facebook en
google+ bieden de mogelijkheid om uw producten via hun infrastructuur
aan te bieden. Let er wel steeds op dat u het juiste type e-klanten
aanspreekt. Wees dus steeds duidelijk over het profiel van de mensen die
klant zijn bij u.
Plaats uw producten klantvriendelijk op uw webshop. Vergeet
nooit dat u niet naast uw online koper staat als deze uw webshop
bezoekt. Daarom is het noodzakelijk om perfecte foto's te plaatsen van
uw artikels. Een duidelijke beschrijving is ook onmisbaar. Beschrijf
liever iets te veel dan te weinig. En geef ook vergelijkingen zodat de
mensen kunnen inschatten of uw product in hun situatie zal passen. Zorg
voor een maattabel als dit nodig is of voor foto's waar uw product in
een referentiekader is afgebeeld. B.v. een kastje naast een deuropening.
Vraag u steeds af of een kind van 10 jaar het zal begrijpen.
Lever Super-service aan uw online klanten. Dat is
eigenlijk vrij simpel indien u dagelijks met uw onlineshop bezig bent.
Beantwoord snel vragen of opmerkingen van online kopers. Geef accurate
informatie op concrete vragen. En durf gerust het principe hanteren van
"niet goed, geld terug". Als u overtuigd bent van uw waarde is dit
helemaal geen risico. Uw online klant zal zeker tevreden zijn. Snelheid
is hier van vitaal belang. Wie nu een vraag stelt, heeft graag binnen de
24 u. een antwoord. Om het even wat het is, maar hou deze regel voor
ogen. En uw online klanten zullen zonder problemen mond-aan-mond reclame
maken voor uw goede webshop.
Promoot uw webwinkelop zoveel mogelijk plaatsen. Er
zijn heel wat mogelijkheden om uw webshop onder de aandacht te brengen
van de mensen. Zowel online als offline. Dit gaat van het vermelden van
de naam van uw onlineshop op e-mails, brieven, facturen, uw wagen, de
vensterruit van uw bedrijfspand, enz. Maar ook indien u een advertentie
plaatst in een krant of tijdschrift, op uw folders, verpakkingen,
klantenkaarten, enz. Zet u adres eigenlijk op alles en overal. Daarnaast
zijn er nog een aantal goede promotiemiddelen zoals een persactie, een
klantenactie of uw aanwezigheid op kortingsites om meer mensen naar uw
online shop te leiden.
Besluit.
Een goede onlineshop zal nu snel onmisbaar zijn voor elke KMO, winkelier
of handelaar. E-commercie biedt uitzonderlijke troeven om nieuwe
klanten en meer omzet te bekomen tegen relatief lage kosten. Toch moet
men voor ogen houden dat men enkel succesvol kan zijn indien men
dagelijks bezig is met de onlineshop.
In het volgend artikel leest u hoe uw webshop kan verbeteren om meer klanten en omzet te bekomen uit uw internetwinkel.
Wenst u meer informatie of een concrete vraag over uw onlineshop, neem nu contact op met 2TREES.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:succesvolle webshop, succes webshop, succesvolle onlineshop, hoe webshop succesvol maken, tips voor succes webshop, tips succes onlineshop, succestips onlineshop
04-01-2012
Vijf praktische tips voor een goede e-mail mailing.
De e-mailing is een van de krachtigste manieren om een boodschap over
te brengen. Daarom biedt een e-mail mailing heel sterke commerciële
voordelen. Hoe begint u er aan en waar moet u op letten om een
doeltreffende e-mailing op te maken. Hier volgen vijf praktische tips
voor een goede e-mail mailing.
Waarom is een e-mailing een sterk promotiemiddel?
De brief en bij uitbreiding de elektronische versie, de e-mailing, is een van de sterkste commerciële middelen
om een boodschap over te brengen. Dit komt door het persoonlijk
karakter van de brief. De mensen die er een in de brievenbus krijgen,
voelen zich persoonlijk aangesproken. Ook een beetje vereerd zelfs.
Iedereen ervaart immers automatisch een goed gevoel als men ontdekt dat
men niet vergeten is. En daar ligt een sterke commerciële kracht.
Het is wel belangrijk dat een commerciële mailing er
professioneel uitziet en goed ontworpen is. Hiervoor doet u best beroep op een online reclamepartner
die ervaring heeft met goede e-mailing acties. Maar de boodschap
(inhoud) moet u natuurlijk samenstellen. Hier geldt het credo: hoe
persoonlijker, hoe beter en hoe concreter, hoe beter de respons op uw
e-mailing zal zijn. Hou de volgende vijf tips voor een goede e-mail
mailing in gedachten en dan maakt uw webservice partner een fantastische
e-mailing actie voor u.
Vijf praktische tips voor een goede e-mailing mailing.
Een e-mailing wordt vaak ook direct mailing genoemd. Dat verklaart al
heel wat. Uw boodschap wordt dus direct bij iemand afgeleverd. Vergeet
dit nooit bij het bepalen van de inhoud van uw e-mailing. Tips om een goede commerciële tekst te schrijven vindt u hier.
Zorg er voor dat uw klant heel persoonlijk aangesproken
wordt. Een klant die al jarenlang producten of diensten bij u bestelt,
ziet lever zijn naam boven uw e-mailing staan dan het onpersoonlijke
"geachte", "beste" of "geachte klant". Hiervoor moet uw adressenbestand,
naast een correct e-mailadres, een aantal extra velden bevatten zoals
"voornaam" of "naam". Maak wel dat voor elk adres alle velden ingevuld
zijn! Stuurt u een e-mailing aan enkel klanten, dan kunt u de
voornaam gebruiken in de aanhef. Indien u zowel klanten als niet-klanten
aanschrijft, dan is het beter om wat formeler te werken. "Geachte
mevrouw ..." is prima. Maar hiervoor moet er wel een veld voor het
geslacht in uw bestand zitten.
Breng de juiste boodschap aan uw klanten. Zeker bij grotere
adressenbestanden is dit belangrijk. Meestal heeft het geen zin om
dezelfde boodschap te brengen aan eenmanszaken, winkels, KMO's met 30-50
man personeel en internationale bedrijven. Met een goede databank kunt u
de adressen volgens grootte sorteren of per activiteit, startdatum, ...
Maak kleinere e-mailing acties met een zo concreet mogelijke
aanbieding. Dit betekent b.v. dat u enkel naar kledingwinkels, lingerie-
en interieurzaken mailt om een actie voor te stellen n.a.v. het nieuwe
seizoen. Dit vermijdt veel uitschrijvingen omdat bepaalde doelgroepen
zich helemaal niet aangesproken voelen. Wel kunt u meerdere kleine
e-mail mailings ter zelfde tijd versturen.
Spreek de taal die uw doelgroep verstaat. Vermijd
vak-chinees of termen die enkel voor insiders duidelijk zijn. Anderzijds
mag u gerust vaktermen gebruiken die gemeengoed geworden zijn. Ik
veronderstel dat iedereen ondertussen een harddisk kent, of een
databank, Wifi, bluetooth, enz. Door algemeen gekende vaktermen te
gebruiken vermijdt u extra uitleg en toont u aan dat u een professional
bent. Maar onverstaanbaar vakjargon is uit den boze.
Zorg dat elke e-mailing actie een duidelijke aanbieding
bevat. Een commerciële e-maling wordt steeds gestuurd met de bedoeling
om iets te verkopen. Probeer wel uw aanbod te brengen van uit het
standpunt van de koper. Overtuig met de troeven van uw product en de
voordelen die het uw klant kan bezorgen. Maak de aanbieding zo
aantrekkelijk dat men eigenlijk geen neen kan zeggen.
Vraag ook altijd om een reactie van uw klant of prospect. Zet
duidelijk in uw e-mailing wat u verwacht van uw klant en wat de
volgende stap van hem moet zijn. Sommige mensen reageren liever per
mail. Dat gaat sneller. Maar anderen bellen liever. Het is altijd een
goed idee om beide mogelijkheden te voorzien. Vraagt u om te bellen,
vergeet dan de naam van uw verantwoordelijke niet. Dat maakt het contact
direct veel persoonlijker.
Besluit.
De e-mailing is een heel krachtige manier om een commerciële boodschap over te brengen en zorgt voor heel wat voordelen voor uw bedrijf.
U haalt meer resultaat uit een e-mail mailing indien de boodschap heel
persoonlijk en concreet is opgemaakt. En op voorwaarde dat uw e-mailing
professioneel gelay-out en verzonden wordt.
Voor meer informatie of om een concrete e-mailing actie te bespreken, neem gerust met ons contact op.
Het internet is onmisbaar voor elk modern bedrijf, winkel of zaak.
Via het internet deelt u informatie, foto's of promotie-acties met uw
klanten. Om online het meeste succes te bekomen, houdt u best rekening
met het surfgedrag van de mensen. Hoe internetten consumenten in België
en hoe kunt u uw online resultaat verhogen? Een aantal online tips leest
u hier.
Waarom surfen mensen op het internet?
Lange tijd werd aangenomen dat mensen het internet gebruikten om
informatie op te zoeken of om producten of diensten te kopen. Dat is
natuurlijk ook zo. Alleen is dit niet de enige reden om te surfen.
Liefst 75 % van de volwassenen surft op het internet zonder specifieke reden.
En bijna 60 % gebruikt het internet gewoon om tijd te doden of om
plezier te maken. Het grootste deel van de tijd surfen de mensen dus
doelloos op het internet.
Nu blijkt ook dat het doelloos surfen afneemt naarmate de internetter
ouder wordt. Op een willekeurige dag zitten meer dan 50 % van de 18 tot
30-jarigen op het internet om plezier te maken of gewoon om de tijd te
doden. Van de 50 tot 65-jarigen is het aantal gedaald tot rond de 30 %
en van de 65+ ers surft maar een goede 10 % doelloos rond op het
internet. Toch is dit een belangrijke groep mensen die blijkbaar
internetten zonder specifiek iets te zoeken.
Goede tips om uw online succes te vergroten.
Tussen de 30 à 50 % van de actieve bevolking die doelloos surft op het
internet, dan zorgt u best dat uw website, online shop of online reclame
goed opvalt op het internet. Op het internet heeft niemand tijd.
Bovendien staat men snel klaar om te (ver)oordelen. Dus wie het internet
voluit wil gebruiken om de eigen zaak vooruit te helpen, houdt best
rekening met de volgende online reclametips.
Maak dat uw internetaanbod goed opvalt en er mooi uitziet. Het
visuele is enorm belangrijk op het internet. Enkel professioneel
gemaakte webpagina's trekken online mensen aan. Niet alleen de opbouw is
belangrijk, maar ook de plaatsing van de foto's, hun formaten, de
gebruikte kleuren, de stijl van de webpagina en de verhoudingen. Een
professionele webpagina ziet er professioneel uit in elk detail.
Zorg dat ze de aandacht trekt en nieuwsgierig maakt. Goede
titels zijn belangrijk. Een vlot lezende zin die zowel de aandacht
trekt als nieuwsgierig maakt, is een must. Hou ook rekening met veel
gebruikte zoekwoorden bij de opbouw van uw hoofdtitel. En zet de must
van uw aanbieding duidelijk in de eerste paragraaf.
Maak elke aanbieding te mooi om waar te zijn. Een
aanbieding die echt niemand kan weigeren werkt ook op het internet. Want
bij zo'n aanbod kan men echt niet twijfelen. Stel daarom zorgvuldig de
troeven of het voordeel van uw actie samen en vermeld het duidelijk
vanuit het standpunt van de online koper.
Maak enkel acties voor snelle beslissers. Het internet is
een snel medium. Het is de plaats bij uitstek om impulsaankopen te
bekomen. Daar speelt u best op in. Maak duidelijk dat de directe actie
het verstandigste is en dat wachten te laat kan zijn. Beperk dus uw
aanbieding in aantal en in de tijd.
Zorg dat surfers u snel en eenvoudig contacteren. Het
internet is de plek waar alles met een muisklik kan gebeuren. Zorg er
dan ook voor dat men op uw aanbieding kan ingaan met een druk op de
knop. Maak het zo eenvoudig mogelijk om te bestellen en vermijd alle
ballast of onnuttige acties. Een te omslachtige werkwijze is de meest
voorkomende oorzaak waarom veel klanten hier nog afhaken.
Besluit.
Het internet biedt fantastische mogelijkheden om online zaken te doen.
Om online succes te hebben is het meer dan ooit noodzakelijk om dit
professioneel aan te pakken en om uw boodschap op de juiste manier op
het internet te tonen. Wilt u meer halen uit het internet voor uw
bedrijf, zaak of producten? Neem vrijblijvend contact op met 2TREES voor een afspraak.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:internetten in belgie, surfgedrag, internetgedrag, tips online reclame, tips internetreclame, wie surft, surfen op internet, online tips, tips internet reclame, tips internet promotie
21-12-2011
Praktische tips voor een goede mobiele website.
Mobiel internet wordt binnenkort een belangrijk deel van het
dagelijkse leven. Dan is gebruiksvriendelijkheid natuurlijk cruciaal. En
dat gaat verder dan alle informatie netjes op het scherm proppen. Een
goede mobiele website begint bij het ontwerpen ervan. Met deze 5
praktische tips voor mobiele sites leert u hoe u best uw mobiele website
voorbereidt.
Waarom is een mobiele website nodig?
Mobiel internet wordt onmiskenbaar heel belangrijk in het dagelijks
gebruik. Onderzoek toont aan dat er tegen 2015 evenveel mobiele
apparaten in gebruik zullen zijn als er mensen zijn. En men verwacht dat
de mobiele zoekopdrachten de komende jaren exponentieel zullen stijgen.
Om een goed resultaat te bekomen met een mobiele website is het
gebruiksgemak
van cruciaal belang. Hetzelfde onderzoek toont verder aan dat momenteel
teveel mobiele surfers wegklikken van websites die via iPhone of iPad
worden bezocht omdat de inlaadtijd te lang duurt of omdat het teveel
moeite kost om de gewenste informatie te bereiken. Veel hangt af van de
kennis van uw webbouwer. Maar een goede mobiele website
is meer dan ervoor zorgen dat de informatie netjes in het schermpje
past. Om een goede mobiele website te maken begint het werk bij de voorbereiding ervan. Met de volgende vijf praktische tips voor een goede mobiele website lukt het beslist wel.
Praktische tips voor een goede mobiele website.
Om een goede mobiele website te ontwerpen moet u eerst even nadenken waarom de mensen uw mobiele website zullen gebruiken. Zoekopdrachten via smartphone of tabletcomputer gebeuren onderweg en zijn altijd lokaal gebonden.
Bovendien heeft u nog uw gewone website waar alle informatie in het
lang en het breed op voorkomt. Het is dus belangrijk dat een mobiele
website enkel die gegevens toont die mensen onderweg nodig hebben en dat
de interactie met uw full website naadloos in elkaar overgaat.
Hou het snel. Mobiele gebruikers hebben nooit veel tijd.
Ze gebruiken mobiel internet om snel wat zaken tussendoor te regelen.
Denk daarom goed waarvoor men uw mobiele website zal gebruiken en maak
een lijstje van alle informatie die u wilt plaatsen. Vooral
dingen die veel geheugen vergen laat u achterwege. Flash toepassingen
zijn heel vaak onbruikbaar en zware foto's zorgen altijd voor ergernis.
Hier telt het principe "Quick = best".
Gebruik een eenvoudige navigatie. Heel handig is de drie stappenregel. Voor een mobiele website wordt alle informatie best in maximaal 3 stappen bereikt voor een goed gebruiksgemak. Voor mobiel surfen wordt vaak de duim gebruikt. Zorg dus voor keuzelijstjes die via selectievakjes kunnen worden geselecteerd indien gebruikers moeten kiezen.
Geef enkel relevante inhoud. Gebruik korte, vlot leesbare zinnen
zodat de informatie netjes binnen het scherm kan worden geschikt. Dit
is ook nodig om uw mobiele website zowel in horizontale als in
verticale stand gebruiksvriendelijk te houden. Vermijd zeker flash
toepassingen. En als een foto onmisbaar is, zorg dan voor een heel lage
resolutie. Naar informatie die op meerdere pagina's staat, kan worden
genavigeerd via pictogrammen of knoppen die in de lay-out passen.
Zorg voor vlot werkende links. Denk er steeds aan dat mobiele surfers uw informatie bereiken met een virtueel toetsenbord en zonder muis.
Zorg daarom dat selecties aanklikbaar zijn, telefoonnummers gebeld
worden via aanklikken en invulformulieren kort en enkel noodzakelijke
inlichtingen vragen. Beperk ook de stappen van navigatie tot het
noodzakelijke minimum. En zorg er voor dat uw webbouwer naadloos
overschakelt tussen uw mobiele website en uw full website (en terug).
Denk lokaal. Dat is heel belangrijk om voor ogen te
houden. Niet alleen voor de algemene informatie, maar zeker voor uw
bedrijfsinformatie. Wat er zeker nodig is op een mobiele website is uw
adres, telefoonnummer, openingsuren, duidelijk plannetje. Soms is een
routebeschrijving heel handig en ook de GPS coördinatie zijn vaak
nuttig. En terwijl uw webbouwer een goed ontwerp van mobiele website aan
het maken is, kijk zelf even na of uw gegevens correct aangemeld zijn
op Google Maps of Google Places en andere portaalsites die mobiele
mensen vaak raadplegen.
Besluit. Een goede mobiele website
wordt binnenkort beslist een noodzaak. Om er veel respons door te
krijgen, is het nodig om een mobiele website uit te denken vanuit het
standpunt van de mobiele surfer en om voor een perfecte interactie te
zorgen met de gewone, full website. Een goede webbouwer die over de nodige kennis van mobiele websites beschikt, is wel nodig.
Wilt u controleren hoe uw huidige website gezien wordt op smartphones? Dat kan hier met deze online iPhonetester. Wilt u de vindbaarheid van uw zaak via smartphone of tabletcomputer verbeteren, neem dan vrijblijvend contact op met 2TREES.
Iedereen is tegenwoordig met het internet verbonden. En iedereen
maakt heel intensief gebruik van de informatie die online te vinden is.
Daarom is het voor uzelf en voor uw bedrijf, zaak of kantoor heel
belangrijk om een goede online reputatie te hebben. Wat is een online
reputatie en hoe krijgt u een heel goede reputatie op het internet? Dat leest u in dit artikel.
Wat is een online reputatie?
De online reputatie is het beeld dat op het internet terug te vinden is
van uzelf, uw bedrijf, winkel, handelszaak of kantoor. Let wel, dat is
niet alleen wat uzelf, b.v. via internet of facebook, in uw naam op het
internet zet. Maar ook de reacties van andere mensen, foto's en artikels
die over u verschijnen, artikels die via veilingsites te koop gesteld
worden, ... bepalen voor een belangrijk deel mee hoe uw online reputatie
er uitziet. Uw eigen online reputatie of imago is dus opgebouwd door
zaken die uzelf online plaatst plus door hetgeen anderen over u op het
internet delen.
Waarom is een online reputatie zo belangrijk?
Vroeger bouwde men aan een reputatie door geduldig verder te werken,
zich onder de mensen te begeven en door mee te doen met organisaties die
veel mensen aantrokken. Typische voorbeelden van het tijdperk bC
(before Computer) zijn: na jaren werken de grote klantenkring die
reclame maakte voor u; netwerken via lidmaatschappen bij b.v. Unizo,
vakorganisaties, Rotary, ...; of deelnemen aan beurzen, locale
goeddoelacties, ... waardoor andere mensen een positief beeld van u en
uw zaak kregen.
Dat is tegenwoordig niet anders. Alleen gebeuren al deze dingen nu via
het internet. En!!! Wat daar over u is verschenen, blijft
heel, heel lang bewaard en vindbaar voor de mensen. Daarom is het zo enorm belangrijk om een goede online reputatie op te bouwen. Een paar cijfers:
Bijna 50 % van de mensen googelt eerst vooraf een
kandidaat vooraleer men iemand aanwerft. Dat is eigenlijk gigantisch
belangrijk. Voornamelijk ook omdat iedereen het internet als een
"neutrale" bron voor informatie vindt.
Voor mensen of zaken die met een nieuw bedrijf of leverancier in zee willen gaan zoekt tegenwoordig meer dan 80 % eerst op het internet naar informatie over de toekomstige partner.
Meer dan 80 % van de mensen gebruikt zoekmachines om
informatie op het internet te zoeken. Daarmee zijn de gerichte
opzoekingen, b.v. door rechtstreeks een webadres in te typen, bijna
verwaarloosbaar voor internet opzoekingen.
Naar blijkt is in bedrijven in bijna 10 % van de gevallen reeds iemand ontslagen
omdat er negatieve berichten of wangedrag merkbaar was op facebook of
andere sociale netwerksites. Wat overduidelijk bewijst hoe belangrijk
een online reputatie wel is.
Hoe kunt u uw online reputatie verbeteren?
De online reputatie bestaat dus uit twee componenten: alles wat uzelf op het internet zet over uw eigen persoon, uw bedrijf, winkel, handelszaak of kantoor en alles wat anderen over u online plaatsen.
Wat uzelf online plaatst, daar heeft u volledige controle over. Maar
voor het tweede luik gaat dat weer iets moelijker. Wat kunt u nu best
doen om uw online reputatie te verbeteren?
Eerst en vooral moet u er voor zorgen dat u uw eigen persoon, bedrijf of zaak professioneel online zet. Dat kan best door uw website te laten maken door een ervaren webbouwer die zowel kaas gegeten heeft van lay-out als van technisch webdesign. Een goede website somt niet alleen uw producten en diensten op maar geeft ook de sfeer en imago van uw bedrijf weer.
Denk vooraf even na over het beeld dat u over uzelf wilt
verspreiden. Zorg er vervolgens voor dat de berichten die u op sociale
netwerksites zoals facebook plaatst, aan dit beeld beantwoordt.
Google regelmatig zelf uw eigen naam of uw bedrijf. Kijk wat
er verschijnt en verbeter de informatie van uw eigen website, online
shop of sociaal profiel.
Reageer op schadelijke imagoberichten door zelf positieve reacties
te plaatsen bij berichten op facebook, recht op antwoorden te versturen
aan kranten, een positievere formulering van een bericht voor te
stellen aan verenigingen, groepen, enz.
Heel belangrijk! Denk er altijd aan om nooit echt persoonlijke zaken
op het internet te delen. Met internet is het eigenlijk vrij simpel:
online plaatsen gaat snel en gemakkelijk. Verwijderen is heel moeilijk
en het duurt lang voordat informatie uit het internetgeheugen weggevlakt
is.
Besluit.
De online reputatie voor een persoon, bedrijf, zaak of kantoor is
tegenwoordig van vitaal belang. Een goede online reputatie draagt bij
aan het succes van een zaak en zorgt voor nieuwe kansen of een sterkere
groei. Daarom werk je best met een professionele internetpartner voor uw
eigen online reclame. Wenst u ook uw online reputatie te verbeteren, neem contact op met ons.
E-mail is veruit de meest gebruikte manier om te communiceren. Het
e-mailgebruik zal ongetwijfeld nog toenemen in de toekomst. Wie gebruikt
e-mailing? Wanneer bereikt u de mensen via e-mail en hoe gebruikt de
Belg e-mail? In dit artikel krijgt u een idee van het e-mailgebruik in
België.
Wie gebruikt e-mail in België?
Vroeger was e-mailverkeer iets wat hoofdzakelijk professioneel gebruikt
werd. Dit ging samen met een computer en dat was een instrument van het
werk. Tegenwoordig is e-mail alom. Quasi iedereen is thuis met het
internet verbonden. Thuiswerken wordt populairder. En via smartphone of
tablet kan men permanent zijn berichten lezen.
We mogen dus gerust stellen dat, anno 2012,
iedereen via e-mail
te bereiken is. Ook het professioneel en privé gebruik van
e-mailberichten is afgezwakt. Onderzoek leert dat de moderne consument
regelmatig thuis mails van het werk checkt. Terwijl het niet ongewoon is
dat diezelfde burger op het werk wat privé zaken regelt: betaling doen
b.v. of een berichtje van een vriend beantwoorden. We mogen dus gerust
stellen dat tegenwoordig bijna iedereen via een e-mail te bereiken is.
Liefst 86 % van de mensen gebruikt e-mails om te communiceren terwijl de
telefoon of GSM slechts in 75 % van de gevallen gebruikt wordt.
Wanneer bekijken Belgen hun e-mails?
Er zijn niet echt perioden in een dag waarop men intensiever de
e-mailberichten bekijkt. Eigenlijk gebeurt dit van als men opstaat tot
men inslaapt. 30 % van de consumenten opent de mail bij het opstaan en
40 % van de mensen checkt nog regelmatig de inbox voor het slapengaan.
Ook frappant: een derde van de mensen leest hun mails in de wagen en 16 %
bekijkt zelfs in bed e-mailberichten. Zelfs in het weekend kijkt 65 %
van de mensen minstens 1x naar hun mails (bij 4 % blijft het
mailprogramma zelfs permanent open staan).
E-mailberichten kunnen om het even wanneer worden verstuurd.
Ongeacht wanneer dit gebeurt, mag men er zeker van zijn dat uw boodschap
binnen de 24 u. gelezen wordt.
Relatief korte berichten in een duidelijke taal zullen beter worden gelezen dan langere, moeilijk leesbare teksten.
Positieve berichten en e-mails die een voordeel of geluk aankondigen geven de beste respons. Vaak krijgt men binnen de 48 u. reactie.
Hoe gebruiken Belgen e-mailverkeer?
Bij de meerderheid der Belgen staat het e-mailprogramma continu open. 60
% van de mensen zijn dus permanent via mail te bereiken. Ongeveer een
vijfde bekijkt 2 tot 3x per dag de mails en een derde leest 1 tot 2x per
dag zijn e-mailberichten. Meer dan 80 % van de mensen geeft aan niet
alle mails te lezen. Bijna 7 op 10 verwijdert direct tot een kwart van
de ontvangen e-mailberichten zonder ze te bekijken.
Het onderwerp van een e-mail is heel belangrijk. Gebruik deze
tekstregel om de aandacht te trekken, nieuwsgierig te maken en als
trigger om uw bericht te laten lezen.
Een foto of afbeelding (laagste resolutie!) kan beslist helpen om uw
bericht beter te laten onthouden. Let wel dat bepaalde mailservers
bijlagen en foto's als spam behandelen.
E-mails zijn ook ideaal voor last minute acties of voor promoties die heel uitzonderlijk zijn of erg kort in tijd gelden. Met een muisklik kan men laten reageren.
Besluit.
E-mailacties behoren tot de meest doeltreffende promotie-acties. Doordat
bijna iedereen dezelfde dag nog bereikt wordt, door de lage kostprijs
van een online actie en doordat uw geadresseerden persoonlijk worden
aangesproken ligt de opbrengst van een goede e-mailing hoger dan met
traditionele reclame. Om snel een heel goed resultaat te bekomen, is het
raadzaam om een goede partner te contacteren die vertrouwd is met
e-mailacties voor KMO's, zelfstandigen, winkels en handelaars. Meer
info: neem vrijblijvend contact op met 2TREES.
Hoe online kopers tot kopen verleiden met uw online shop?
E-commerce wint heel snel aan populariteit op het internet. Dat zien
we o.a. door het groot aantal winkels, handelszaken en bedrijven die een
online shop aankopen. Daarom is het belangrijk om eens te kijken hoe de
online koper kan worden verleid tot aankopen op uw webshop. Met deze
zeven tips maakt u zeker uw webshop tot een succes.
Wat is belangrijk om de online koper te verleiden tot aankopen?
Het internet biedt uitzonderlijke voordelen voor een e-consument. Het is
heel gemakkelijk om producten en prijzen te vergelijken, aankopen gaat
heel snel -soms impulsief- en het aanbod is heel groot. Alhoewel de
basis voor elke online shop dezelfde is, merken we toch dat sommige
internetwinkels succesvoller zijn dan andere. Waar ligt dat aan?
De sleutel voor succes met een online shop is
vertrouwen. Hoe
meer vertrouwen uw webshop de online consumenten inboezemt, hoe
gemakkelijker deze uw producten of diensten via het internet zullen
aankopen en hoe meer omzet of winst u online zal behalen. Hoe online
kopers tot kopen verleiden met uw online shop? De volgende 7 tips zorgen
dat uw webshop een heel goed en veilig gevoel overbrengt bij de online
kopers.
Hoe online kopers tot kopen verleiden met uw online shop?
Toon dat u en uw zaak werkelijk bestaat. In de werkelijke
wereld is dit evident. U gaat een deur binnen en ziet de producten,
mensen, klanten, ... Op het internet gebeurt alles virtueel. Om te
bewijzen dat u werkelijk bestaat, plaatst u uw adres en contactgegevens
duidelijk zichtbaar op uw webshop. Zet een foto van uw bedrijfspand,
voorraadmagazijn, bestelwagens, ... en een foto van jezelf die b.v. een
levering klaarmaakt op uw online shop. En zorg dat uw ondernemingsnummer
vindbaar is. Dat zijn allemaal zaken die bewijzen dat uw bedrijf
bestaat.
Geef altijd en overal duidelijke, correcte informatie tijdens
het hele koopproces. Het is natuurlijk belangrijk om uw producten een
duidelijke beschrijving en foto mee te geven. Maar ook tijdens het
koopproces is het beter om altijd te informeren in welke fase de koper
nu is en wat de volgende is. Zorg ook dat de mensen gemakkelijk terug
kunnen klikken of bijkomende producten aankopen. Een goede webshop lost
veel op door de manier waarop deze gebouwd is. Zo gebeurt alles spontaan
en natuurlijk, wat terug vertrouwen geeft.
Lok de kopers met een voordeel en verlaag het risico voor de
eerste aankoop. Het is bewezen, de eerste aankoop is de moeilijkste
omdat de e-klant uw zaak nog niet kent. Om mensen toch vlot te laten
bestellen kunt u ze uw service laten proberen door voor bepaalde
instapproducten een introductiepakket te maken of door tijdelijk
bepaalde zaken in promotie te zetten. Zo betalen ze even minder en
verkleint het risico op een mogelijke miskoop.
Laat uw klanten u aanbevelen. Op het internet is een van de
sterkste motivators indien klanten of gebruikers een product of dienst
een gunstige recensie meegeven. Dat kan b.v. door toe te staan dat
klanten hun mening bij een product noteren. Of laat hen een waarde
geven. Of aanbevelen via facebook, twitter, ... Mogelijkheden zijn
legio. Een goede webbouwer bespreekt graag met u de mogelijkheden.
Zorg voor professionele betaalmogelijkheden en een vlot
betaalsysteem. Tegenwoordig is er niemand die nog twijfelt aan Visa
betalingen. Of aan Paypal of online bankingknoppen. Deze gekende
organisaties waarborgen de veiligheid van de online transacties.
Malafide webwinkels krijgen ook geen abonnement. Door de
betaalprocedures veilig, soepel en professioneel te voorzien op uw
online shop zorgt u er voor dat de online kopers automatisch vertrouwen
hebben in uw webwinkel en in uw service.
Geef uw online shop trust certificaten of een label.
Een aantal organisaties zoals BeCommerce en Unizo reiken labels uit aan
online shops die aan de voorwaarden voldoen. Dit label mag dan op het
ontwerp van de webshop worden opgenomen. Het is het bewijs voor de
online consument dat deze webwinkel te vertrouwen is. Tevens is het
bekomen van een label het bewijs dat uw internetwinkel in regel is met
de geldende wetgeving op online shops.
Zorg snel voor een goede naam en imago als online handelaar.
Een goede naam krijgt u zodra de consumenten heel tevreden zijn over uw
werking, nakomen van afspraken en leveringen. Voor een belangrijk deel
zal een goed gemaakte online shop u hierbij helpen door standaard de
juiste mails uit te sturen bij b.v. aankopen, verzenden van leveringen,
registratie van betalingen, enz. Voor een ander deel kunt u zelf het
onderscheid maken. Door b.v. snel te reageren op mails met vragen, een
berichtje om naar de tevredenheid te polsen na levering, ... Vergeet
niet dat de online consumenten tegenwoordig heel vlot tegen elkaar
praten. En mond aan mondreclame is weerom een van de sterkste troeven om
snel vooruit te gaan als webshop.
Besluit.
Vertrouwen is essentieel om succesvol te verkopen via het internet.
Daarom is het sterk aan te bevelen om voor een online shop te vertrouwen
op een webbouwer die kennis van zaken heeft in online verkoop. Niet
alleen zal uw webshop professioneel opgebouwd zijn en vertrouwen
uitstralen. Bovendien krijgt u goede tips om snel succesvol handel te
drijven via het internet.
Het internet is voor KMO's, winkels, zelfstandigen, handelaars en
vrije beroepen onmisbaar geworden. Om kleinere zaken doeltreffend
gebruik te laten maken van de online advertentiemogelijkheden
ontwikkelde Google het Engage programma. 2TREES is ook partner van het
Google Engage programma. Wat is dit Google Engage programma en welke
voordelen krijgen klanten hiermee voor Google Adwords?
Wat is het Google Engage programma voor professionals.
Het Google Engage programma is bedoeld voor professionele aanbieders van
o.a. online marketing advies, online reclame en online adverteerders
voor de KMO's, winkels, zelfstandigen, handelaars en vrije beroepen. Dit
zijn precies de eerder kleinere zaken die zelf niet echt tijd en
geld hebben om ofwel gekwalificeerd personeel aan te werven of om grote
reclamebudgetten vrij te maken. Dit hulpprogramma voor online
advertenties is bedoeld om de mensen die dagelijks met Google Adwords
bezig zijn zo goed mogelijk bij te staan zodat online reclame ook voor
kleinere budgetten heel rendabel wordt.
Via het Google Engage programma kunnen KMO aanbieders van online reclame
beroep doen op Google voor trainingen en bijscholingen om
zo doeltreffend mogelijk
online te adverteren met Google Adwords en met andere Google producten.
Om aanvaard te worden, moet eerst succesvol een opleiding worden
gevolgd. Zo is Google zeker dat de Engage partner over de nodige kennis en vaardighedenGoogle Adwords coupons zodat de advertentiecampagnes van nieuwe klanten gratis kunnen opstarten. beschikt van het Google Adwords programma en de online reclametoepassingen. En via dit online programma krijgen ze gratis
Waarom kiezen voor een Google Engage partner voor online reclame?
Het internet is zowel heel complex als heel boeiend om zaken mee te
doen. Het komt er op aan om tussen de miljarden websites met informatie
op het gepaste moment enkel de juiste mensen aan te
trekken die naar u op zoek zijn. En precies dàt is de sterkte van een
online advertentieprogramma zoals Google Adwords. Wordt uw advertentie
te vroeg getoond, dan is er geen interesse. En indien uw reclame gezien
wordt door de verkeerde mensen, dan is ze ook verloren. In beide
gevallen spreekt men over een verloren reclambudget. Dat kunt u
vermijden door te kiezen voor een Google Engage partner om uw Google
Adwords reclame te laten uitwerken. Zo geniet u van volgende voordelen:
Google zelf zorgt voor de opleiding en training van deze aanbieders van Google Adwords reclame;
Over nieuwe reclametoepassingen en Google functies wordt continu informatie of bijscholingen verstrekt;
Een team van Google specialisten staan de Google Engage partners bij om zo doeltreffend mogelijke Google Adwords campagnes te bouwen;
Via uw Google Engage partner kunt u suggesties of voorstellen naar Google overmaken. Misschien wordt uw idee in de toekomst wel in het Google Engage programma opgenomen;
En heel belangrijk: via uw Google Engage partner bekomt u een gratis advertentiebudget om met uw eerste Google Adwords campagne te starten.
Besluit. Met een Google Engage partner neemt u eigenlijk geen
enkel risico voor uw online reclame. Uw reclamebudget is immers in de
beste handen. De Google Engage partner is door Google zelf geïnstrueerd,
kent perfect het online advertentieprogramma Google Adwords én geeft u
nog een gratis advertentiebudget bovenop. Interesse? 2TREES is ook
opgenomen in het Google Engage programma voor Google Adwords reclame. Vraag hier uw online advertentievoorwaarden.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:Google Engage, google reclame, Google Adwords, online reclame, Adwords coupons, gratis google budget, gratis adwords budget, google adwords voordelen, voordelen google adwords
17-11-2011
Beste wensen 2012 met een 2TREES e-card.
December is de maand waar iedereen personeel, klanten, leveranciers
of relaties het allerbeste toewenst. Een moderne zaak gebruikt moderne
middelen. Daarom lanceert 2TREES nu terug een e-wenskaartactie voor
2012. Op deze manier kan het nieuwe jaar suceesvol starten voor elke
KMO, detailzaak, winkel of vrij beroep.
Wat is een e-wenskaartactie?
Een e-cardactie is een elektronische wenskaart. Dit is het equivalent van een wenskaart die met de post wordt verstuurd. Alleen wordt de e-card via het internet
bezorgd. Dit is een vorm van online reclame of PR. U kunt het enigszins
vergelijken met de e-nieuwsbrief. Alleen is de tekst van een e-card
veel korter, net zoals met de gedrukte wenskaart.
De voordelen van een e-cardactie zijn ook bijna dezelfde als voor een
e-nieuwsbrief.
Het is een modern, snel en leuk middel om kort de aandacht te trekken
van de geadresseerde. Een e-card komt steeds sympathiek over. Een foto,
een motiverende boodschap en uw naam. De reactie is altijd: "Ha, ze zijn
me niet vergeten!". En niet te vergeten, de kostprijs voor een e-card
zijn heel laag in vergelijking met de gedrukte wenskaarten. Misschien is
het ook een idee voor uw zaak om Beste wensen 2012 met een 2TREES
e-card. te bezorgen.
Beste wensen 2012 met een 2TREES e-card.
In december biedt 2TREES traditioneel haar e-wenskaartservice aan.
KMO's, zelfstandigen, winkeliers en vrije beroepen kunnen gebruik kiezen
uit een aantal ontwerpen om hun beste wensen voor het nieuwe jaar aan
hun klanten, leveranciers of relaties te laten versturen. De actie Beste
wensen 2012 met een 2TREES e-card. is traditioneel een succes. Steeds meer bedrijven en handelszaken gebruiken dit snel, goedkoop en modern middel om hun zaak onder de aandacht te houden.
Het is geen platte reclame, en toch zorgt de e-wenskaart voor een
promotie-effect in de handel. Dat kan heel belangrijk zijn met het oog
op de
eindejaarsaankopen of de koopjesperiode van januari. Hoe kunt u gebruik maken om uw Beste wensen 2012 met een 2TREES e-card. te bezorgen?
Er zijn 3 verschillende modellen e-wenskaarten waar u uit kan kiezen. U vindt ze op de actiepagina van onze website www.2trees.be.
Uw gekozen e-wenskaart wordt gepersonaliseerd met uw logo (of
firmanaam) en een regel tekst van max. 45 lettertekens. Deze informatie
wordt via de 2TREES actiepagina opgeladen.
Verder geeft u uw bedrijfsgegevens op voor de facturatie en het gewenste tijdstip van versturen.
Uw bestand met te mailen e-mailadressen wordt via een xls of een csv-file doorgestuurd.
De kostprijs voor het opmaken, klaarmaken en versturen van uw e-wenskaart aan uw bestand kost 350 euro +BTW. Dit is een forfaitaire prijs.
Het verzenden tot 1.000 adressen is gratis. Boven de 1.000 adressen betaalt u een supplement. B.v. tot 2.500 adressen kost dit 97,50 euro +BTW.
De e-wenskaartactie is een actie onder voorwaarden. Een bestelling is
vast na ontvangst van het bedrag van de order. U ontvangst een factuur
voor uw boekhouding. Bestellen kan tot 15 december. Het verzenden
gebeurt tussen 21 december en 31 december 2011.
Besluit.
Voor steeds meer KMO's, handelaars, zelfstandigen of vrije beroepen is
online reclame een sterke vorm van promotie. Zeker met de toegenomen
online verkoop. Daarom is deze e-wenskaartactie 2012 een heel sympathiek
middel om uw onderneming positief in beeld te brengen.
Meer info of reservaties (ook voor andere e-nieuwsbriefacties): neem nu contact op met 2TREES.
Online reclame is vaak een beetje inbreuk op de privacy van de
mensen. Voor winkels, bedrijven en zelfstandigen is het belangrijk om er
rekening mee te houden. Wie dit doet, haalt zelfs nog voordeel uit een
goede behandeling van de privacy van de geadresseerden. Waar liggen de
mensen wakker van en waar niet? En vooral wat mag u doen en hoe doet u
het best? Een goede benadering van de privacy leest u in dit artikel.
B2B versus B2C reclame-acties.
Voor wie gewone consumenten hun klanten zijn (B2C), moet heel zeker vooraf stilstaan bij de bescherming van de persoonsgegevens.
Vnl. wat nieuwsbrieven of ander ongevraagde mails aangaat, is dat
eigenlijk taboe. U mag slechts een reclamemail sturen aan de mensen die
er uitdrukkelijk om gevraagd hebben of er mee akkoord gegaan zijn. En
dan nog zijn er wettelijke regels om na te leven.
B2B handelaars of bedrijven hebben het iets gemakkelijker. Tussen professionelen is de "bescherming" van de geadresseerde iets soepeler.
Dat betekent niet dat u er met de grove borstel mag doorgaan. Ook hier
heeft u er zeker baat bij om rekening te houden met de privacy
gegevens van uw abonnees. Het zijn tenslotte ook mensen en consument.
Immers, De privacy is belangrijk voor online reclame.
De privacy is belangrijk voor online reclame.
Een
recent onderzoek door het reclamebureau McCann bij 6.000 mensen (w.o.
in België) toont het belang aan van de privacy voor acties. Een 70 %
van de mensen vindt de bescherming van de eigen privacy
het allerbelangrijkste. Dat komt voor problemen zoals terrorisme,
opwarming van de aarde, economische situatie, enz. En dat is
verwonderlijk. Aan de andere kant stellen we vast dat steeds meer
mensen vrij gemakkelijk (delen van) hun eigen persoonsgegevens willen
opgeven. En toch, De privacy is belangrijk voor online reclame.
Consumenten kunnen in groepen worden onderverdeeld. Een kleine 40 %
zijn best bereid om (delen van) hun privacy gegevens op te geven in
ruil voor een voordeel. Dat zijn commerciële consumenten die weten dat
hun gegevens iets waard zijn. Een 20 % van de mensen
willen ook wat privacy opgeven, zolang het hun reputatie niet schaadt
of geen gevaar vormt op financiële vlak. En ongeveer een even grote
groep wil zeker geen persoonsgegevens opgeven. Zeker beide eerste
groepen zijn belangrijk voor KMO's, bedrijven, winkels en handelaars
die online reclame willen maken.
Hoe haalt u voordeel uit de privacy benadering bij online reclame?
Enerzijds
moet u er natuurlijk voor zorgen dat uw mailings, e-nieuwsbrieven of
andere online reclame wettelijk in orde zijn met de privacy wetgeving.
Een goed online reclamebedrijf kan u hier bijstaan. En verder is het
niet echt moeilijk. Hou rekening met de vrees van de mensen en zorg dat
ze krijgen wat ze verwachten. Hoe kunt u dit nu doen?
De mensen willen kunnen kiezen
welke persoonlijke gegevens ze delen en welke niet. Maak het dus de
consumenten niet moeilijker dan nodig en laat hen enkel hetgeen
invullen dat nodig is. Laat geen 20 velden invullen indien een naam,
telefoonnummer en e-mailadres volstaan voor een actie.
Stel u tot doel om op langere termijn een goede, vertrouwelijkeband
tot stand te brengen met uw klant. Zorg dat ze van u waardevolle
informatie, werkelijk nuttige tips, verwittigingen tijdig vooraf, ...
krijgen zodat ze het gevoel krijgen dat u met hen meedenkt en hen helpt.
En vooral, geef ze voldoende waarde
terug in ruil voor hun persoonlijke gegevens. De meeste mensen weten
dat voor iets, iets in return hoort. Zorg dus dat ze zich niet bedot
voelen.
Besluit.
De privacy
wetgeving is een belangrijk gegeven om de persoonsgegevens van de
mensen te beschermen. Toch kunnen bedrijven, winkels en handelszaken er
hun voordeel bij doen indien ze rekening houden met de vrees en de
verwachting van de consumenten. Op deze manier is men van beide kanten
winnaar. Meer info of voor een offerte neem vrijblijvend contact met ons op.
De Belgische KMO's hebben het begrepen. Online verkoop zorgt voor
klantengroei en voor meer omzet. Wat is de actuele situatie en wat zijn
de verwachtingen voor 2011 voor de online verkoop in België? Hier volgt
een overzicht.
Verwachtingen online verkoop in België.
De online verkoop in België is volwassen geworden. Verkopen via het
internet wordt nu algemeen beschouwd als een goed en degelijk
verkoopplatform. De cijfers voor 2011 spreken voor zich. Een goede 54 %
van de online handelaars verkoopt enkel en alleen via het internet. Dat
is een stijging van 58 % t.o.v. 2009. En 46 % van de KMO's doet aan
online verkoop in combinatie met hun traditionele handel. Maar er is
zeker nog veel potentieel voor bestaande en nieuwe onlineshops. Over
gans 2011 verwachten de online handelaars 40 % groei t.o.v. vorig jaar.
Dat zijn grosso modo de Verwachtingen online verkoop in België.
De cijfers over de e-commerce in België.
Voor KMO's die overwegen om ook met een onlineshop te starten is het
natuurlijk belangrijk om over de juiste informatie te beschikken. Wie
zijn de online klanten? Wat zijn de voornaamste redenen om met een
internetwinkel te beginnen? En welke producten zijn momenteel online
populair?
Wie zijn de klanten van de Belgische onlineshops?
73 % verkoopt aan klanten in eigen land. Voor België betekent dit
dat deze webshops minimum in 2 talen zijn, Nederlands en Frans.
60 % van de Belgische webshops levert aan klanten in de E.U. Naast
het Nederlands is de voornaamste tweede taal hier het Engels. Leveringen
binnen de E.U. zijn ook nog vrij gemakkelijk en betaalbaar te
organiseren.
24 % van de internetwinkels levert ook buiten de E.U. in de rest van Europa.
11 % van de Belgische webwinkels verkoopt buiten Europa.
Welke producten worden meest online verkocht?
Artikels voor binnenhuisinrichtingen (46 %) spannen de kroon;
Kleding, mode en modeaccessoires staan op de 2e plaats (43 %)
Multimediaproducten, boeken en CD's sluiten de top 3 af.
Verder blijven ook nog belangrijk: verkoop van tickets en reizen.
Waarom starten de meeste KMO's met online verkoop?
Meer service aanbieden (43 %) wordt in de meeste gevallen als
hoofdreden opgegeven. Met een goede onlineshop krijgen de klanten in
alle rust een mooi overzicht van al uw artikels. Bovendien wordt een
bestelling op hun stoep afgezet.
Nieuwe klanten werven is ook een belangrijke reden. Veel moderne
mensen (weinig tijd) kopen hoe langer hoe meer uitsluitend via het
internet. En online is het echt gemakkelijk om nieuwe klanten van
verderaf aan te trekken. Een Nederlandse klantenkring uitbouwen is b.v.
typisch.
Meer omzet realiseren is ook een grote reden. Dit kan doordat
bestaande klanten de gekende producten online kunnen bestellen. En met
de juiste commerciële toepassingen kan een goede webshop voor een
grotere omzet per verkoop zorgen.
Verder zijn nog belangrijk: de concurrentie die starten met online
verkoop, economische situaties zoals wegwerkzaamheden waardoor u
moeilijker bereikbaar bent, om overstocks snel verkocht te krijgen en de
bestaande klanten die er herhaaldelijk om vragen.
Besluit.
Internetverkoop biedt heel veel mogelijkheden voor KMO's, winkels en
handelszaken om hun klantenkring en omzet te vergroten. De onlineshops
zijn in België sterk aan het uitbreiden. Om een goed resultaat te
bekomen is het noodzakelijk om te starten met een professionele webshop
die het vertrouwen wekt.
Voor meer informatie of een vrijblijvende prijsofferte, contacteer 2TREES.
Een goede domeinnaam kiezen voor een website of webshop is heel
belangrijk. De ideale naam is referentieel voor uw zaak, is gemakkelijk
te onthouden en moet nog vrij zijn. Maakt u zich geen illusies. U kunt
er niet onder uit. Geen domeinnaam betekent geen website op het
internet. Met deze Goede tips om de ideale domeinnaam te kiezen, lukt
het u ongetwijfeld.
Waarom is een goede domeinnaam belangrijk?
Eerst
en vooral is een domeinnaam belangrijk omdat u er een nodig heeft. Het
is 1 van de gouden drie: website, hosting en domeinnaam. Zonder deze
drie zaken krijgt u geen website of webshop op het internet.
Maar
een goede domeinnaam is ook heel belangrijk voor de vindbaarheid van uw
site op het internet. Een goede vindbaarheid in de zin dat mensen uw
website gemakkelijk spontaan vinden omdat uw naam zo logisch is of
gemakkelijk te onthouden is. Meestal leert de praktijk het belang tot
scha en schande bij degene die een heel foute naam hebben gekozen. Beter
is om hier de nodige tijd voor vrij te maken om grondig en nauwgezet
een goede naam te kiezen. Volgende Goede tips om de ideale domeinnaam te
kiezen. kunnen u zeker helpen.
Goede tips om de ideale domeinnaam te kiezen.
Zoals steeds zijn er een aantal handige tips die helpen om een goede domeinnaam
te kiezen. Deze regels zijn gebaseerd op hetgeen de doorsnee surfer
verwacht, op de zoekmachine-regels voor webbouwers en op de
praktijkervaringen van de mensen op het internet.
De beste domeinnaam sluit heel nauw aan bij uw zaak.
Dit is het geval als de naam van uw winkel of bedrijf er in voorkomt.
Ook uw exclusief hoofdmerk, dienstverlening of een typisch kenmerk van
uw zaak is bruikbaar indien uw bedrijf of winkel reeds een reputatie
heeft opgebouwd. Spontaan zullen internetzoekers even proberen met uw
naam in te geven. Indien de .be naam niet meer vrij is, kijk dan even
naar alternatieve achtervoegsels (.com, .eu, .shop, ...).
Een goede domeinnaam is gemakkelijk te onthouden
eenmaal men ze heeft gezien. Controleer dus altijd op uw computer hoe
uw naam er werkelijk uitziet op uw beeldscherm. Het kan best dat een
logisch, verzonnen naam er heel verwarrend uitziet. Dan kiest u best een
alternatief. Soms kan een tussenstreepje de leesbaarheid van een
domeinnaam verbeteren.
Wie origineel wilt doen, is eerder gewonnen om een domeinnaam te verzinnen. Kan best. Let wel op als u hypes
als basis neemt voor uw websitenaam. Hypes hebben nogal de eigenschap
dat ze over waaien. Vermijd best om na een paar jaar met een gedateerde
naam verder te moeten.
Anders is het gesteld met trends.
Trends zijn meestal blijvend en winnen aan populariteit in de toekomst.
Daarom kan het slim zijn om in uw domeinnaam aanduidingen van een trend
te verwerken (denk b.v. aan "m" in uw domeinnaam opnemen indien u
diensten via smartphones wilt aanbieden). Let er wel op dat u uw naam
effectief waarmaakt ook.
Wie een productmerk of slogan wilt opnemen in de domeinnaam controleert best even als er geen merkrecht of beperkingen
gelden voor die naam. Sommige merken mogen alleen worden gebruikt voor
erkende zaken of na toestemming. B.v. Bijna alles wat F1 en formule one
aangaat is geregistreerd en gelden gebruiksbeperkingen.
Heeft u dan eindelijk de witte raaf onder de domeinnamen gevonden. Oefff... Ga dan direct na of de domeinnaam van uw keuze nog vrij is. Voor .be domeinnamen kan dat via de website van de Belgische regulator DNS (www.dns.be). Ook voor andere extensies is dit eenvoudig. Typ "domeinnaam checken" in google en u heeft de keuze uit een aantal online domeinnaam checkers.
Is uw domeinnaam nog vrij? Prima. Dan is het best om eerst even op facebook en skype
te controleren of ook daar uw naam nog beschikbaar is. En registreer
ook daar eer en vooral deze naam voor uw bedrijf of zaak. Zo is deze
alvast voor u tegen dat u de sociale media inschakelt voor uw promotie.
Besluit.
Een
ideale domeinnaam is heel belangrijk om goed gevonden te worden op het
internet. Dat is een grote troef voor een website of webshop. Daarom is
het verstandig om een nieuwe domeinnaan zorgvuldig te kiezen. Vergeet
ook niet de gekozen domeinnaam vast te leggen op de sociale media van uw
keuze.
Een e-nieuwsbrief is een heel doeltreffend promotiemiddel. Steeds
meer winkels, kleine ondernemingen en zelfstandigen maken er graag
gebruik van. Het succes van een nieuwsbrief hangt sterk af van de
kwaliteit en de inhoud. In dit artikel krijgt u 5 praktische tips voor
een goede nieuwsbrief. indien u deze zelf wilt schrijven.
Het geheim van een goede e-nieuwsbrief.
Waarom is een e-nieuwsbrief eigenlijk zo'n goed promotiemiddel. Eerst en
vooral richt u zich telkens tot een echte persoon, waarvan u quasi
zeker bent dat deze uw bericht zal lezen. Dat is dus een 1 op 1 communicatie.
Dat betekent ook dat u haarfijn de resultaten kan analyseren, want u
kent uw doelgroep en weet precies wie u bereikt heeft. Daarnaast is een
e-nieuwsbrief vrij goedkoop en bijna zonder vertraging in de uitvoering.
Tenslotte versterkt het uw commerciële band met uw doelgroep of met uw
klanten. Dergelijk promotiemiddel is zeker voor iedereen interessant.
5 praktische tips voor een goede nieuwsbrief.
Niet elke nieuwsbrief is even succesvol. Het technisch aspect is een
bepalende factor. Daarover leest u volgende week meer. Het resultaat van
een e-nieuwsbriefactie hangt in hoge mate af van de inhoud en de presentatie
van uw nieuwsbrief. De inhoud wordt samengesteld uit het algeheel
uitzicht, het beeldmateriaal en de teksten. Nu is schrijven voor het
internet een vak apart (lees ook: doeltreffende commerciële webteksten schrijven).
Toch zijn er een aantal gulden regels voor wie zelf de teksten wilt
samenstellen. Met de volgende 5 praktische tips voor een goede
nieuwsbrief. heeft u zeker een goede handleiding voor het schrijven van
een nieuwsbrief.
Overlaad een e-nieuwsbrief niet. Maximaal 3 onderwerpen per
nieuwsbrief volstaan. Meer artikels zorgen voor een te lange nieuwsbrief
(veel mensen haken dan al af) en vaak ook een slordige qua uitzicht.
Zorg er wel voor dat in elke nieuwsbrief "nieuws" of "nuttige
informatie" staat. Zorg ook dat elke nieuwsbrief een voordeel, een actie of een speciaal voorstel bevat.
Zet het belangrijkste bovenaan. De mensen beginnen steeds
links boven te lezen om rechts onderaan te eindigen. Voor wie teksten
leest op een computer "scant" eerst een pagina. D.w.z. men hopt snel van
titel naar titel naar foto en besluit dan direct of de informatie het
lezen waard is.
Maak dat uw titels beginnen met goede informatieve woorden
die uw lezer aanspreken. Dat zorgt er voor dat uw artikels sneller
zullen worden gelezen omdat de interesse gewekt is. Vermijd in elk geval
nietszeggende zinnen, gemeenplaatsen of banale titels.
Gebruik sprekende foto's of beeldmateriaal om uw teksten
aantrekkelijk te maken. Nog voor men woorden leest worden de foto's snel
bekeken. Foto's die als het ware uit de tekst springen of waarvan de
opmaak af is, verhogen de succeskans van uw nieuwsbrief (daarover
volgende week meer).
Plaats de uitgebreide tekst van uw onderwerpen of uw promotie op uw website. Gebruik de korte inhoud (belangrijkste troeven) voor het artikel op uw nieuwsbrief en leg een link
naar de volledige tekst op uw website. Ook zo voor promoties, acties,
e.d.m. Zorg dat uw voorstel aanspreekt, maar leidt geïnteresseerden naar
uw website voor meer uitleg of bestellingen.
Nog een laatste puntje. Een e-nieuwsbrief is gehouden aan een aantal wettelijke regels (zie artikel ook: de Belgische wetgeving op de e-nieuwsbrieven). Schenk er aandacht aan dat uw e-nieuwsbrief ook op dat vlak in orde is met de wetgeving.
Besluit.
Via e-nieuwsbrieven informatie, acties of promoties uitsturen, levert
gegarandeerd succes op op voorwaarde dat de inhoud interessant is. Met
deze 5 praktische tips voor een goede nieuwsbrief lukt het zeker na een
aantal keer oefenen. Voor het opmaken zelf (uitzicht) en het versturen
is het vaak aangewezen om een professionele partner onder de arm te
nemen. Neem gerust met 2TREES contact op voor een afspraak of voor bijkomende informatie.
Het aantal nieuwe webwinkels groeit flink aan. En steeds meer mensen
gebruiken hun smartphone om mobiel te internetten. Uw webshop geschikt
maken voor mobiel internet biedt veel voordelen. Hoe doet u dat in de
praktijk en waar houdt u best rekening mee? Hier alvast de zes
belangrijkste tips voor mobiele webshops.
Webwinkels verwachten 40 % omzetgroei in 2011.
Deze prognose is wel verrassend. In een tijd waar het in de media vnl.
gaat over besparen, snoeien, inkrimpen en saneren merken we een
blijvende groei van het aantal nieuwe onlineshops. Belangrijk is ook dat
de bestaande webshops dit jaar een omzetstijging van zo'n 40 %
verwachten. We zien in de praktijk ook steeds meer zaken die enkel online
producten of diensten aanbieden. E-commerce groeit dus stilaan uit tot
een volwaardig verkoopkanaal op zich. Het zijn vaak ook de nieuw
startende webshops die enkel op het internet te vinden zijn. Dit is zo
in een 55 % van de gevallen.
De mensen surfen tegenwoordig ook steeds meer met hun iPhone of andere smartphone. Een enquête uit 2009 liet reeds zien dat
40 %mobiel het internet
op gaat. En dit is de laatste tijd nog sterk toegenomen. Ook hier is
Google de favoriete mobiele browser. In bijna de helft van de gevallen
gebruiken mobiele internetters Google om producten, diensten of
bedrijven te zoeken. Nog belangrijker: bijna 85 % van de mobiele surfers
bezocht het internet met hun iPhone of iPad buiten het werk. Dit
deden ze vnl. tijdens het wachten of om zaken vooraf te checken. En
daar liggen veel troeven voor wie een webshop heeft die geschikt is voor
smartphones. Daarom deze 6 goede tips voor mobiele webshops. van de gebruikers
6 goede tips voor mobiele webshops.
De grote troef van mobiel internet zijn dat het op elk moment en overal
beschikbaar is. De grote nadelen zijn het kleine scherm, moeilijker
navigatie en de beperkte batterijduur. Aan een goede webbouwer
om uw mobiele webshop technisch zo danig te ontwerpen dat deze vlot
inlaadt en gebruiksvriendelijk werkt. Als webshop eigenaar houdt u best
rekening met deze 6 goede tips voor mobiele webshops.
De meeste mensen gebruiken hun smartphone verticaal. Bouw daarom uw mobiele webshop verticaal op. Zet de belangrijkste zaken direct bovenaan. En laat zeker een zoekvenster inbouwen waarmee klanten snel producten of diensten kunnen opzoeken.
De inlaadsnelheid van een mobiele pagina is cruciaal. Het
meeste geheugen van een webshop wordt door de afbeelingen ingenomen.
Zorg er dus voor dat u foto's van de laagste resolutie en klein formaat gebruikt (bij voorkeur tussen de 50 en 75 kb maximaal).
De plaats op zo'n mobiel scherm is heel beperkt. Gebruik dus zo kort mogelijke teksten.
Zet wel de essentiële informatie en de belangrijkste zoekwoorden in de
tekst. En vergeet niet om vooraf zelf de snelheid en uitzicht uit te
testen (liefst op verschillende mobiele browsers).
Voor wie met een heuse mobiele webshop wil werken, zorg dan dat elk product op een aparte pagina staat. Maak zeker dat bij elk artikel een bestelknop aanwezig is.
Controleer ook of uw contactgegevens op elke pagina te zien zijn. Zorg er voor dat uw telefoonnummer aanklikbaar is zodat uw klant u met een klik kan contacteren.
Zorg tenslotte dat uw zaak op Google Maps aanwezig is want zo
bent u beter vindbaar voor wie mobiel een routeplan opvraagt. Werkt u
met Google adwords, zorg er dan voor dat ook vertoningen op mobiele apparaten geactiveerd staat voor uw online advertenties.
Besluit.
Mobiel internet biedt zeker heel wat nieuwe kansen voor webwinkels. In
de toekomst zal dit belang ongetwijfeld sterk toenemen. Wie online zijn
brood verdient, zorgt er best eerst voor dat zijn zaak vlot gevonden
wordt met een smartphone of tabletcomputer. Zie informatie over MobileWeb. In een volgende fase kan dan gedacht worden om (een deel van) uw producten ook via een mobiele webshop aan te bieden.
Voor meer informatie of voor een afspraak, contacteer 2TREES.
Sedert de opkomst van de iPhone gebruiken steeds meer mensen
gebruiken smartphones. Dit gebeurt niet alleen voor zakelijke
toepassingen. Ook in de vrije tijd zijn smartphones heel nuttig. Maar
nog te weinig websites zijn aangepast voor mobiel internet. En daarvoor
is de nieuwe iPhone MobileWeb website van 2TREES de oplossing.
Waarom is een goede vindbaarheid voor iPhones belangrijk?
Steeds
meer mensen gebruiken een smartphone. Eerst voor bedrijfstoepassingen
(checken e-mails, route opvragen, files nakijken, ...) maar nu ook
privé. Wie b.v. snel wil controleren of een restaurant wel open is of de
openingsuren nakijken van een winkel ondervindt snel het belang van
vindbaar te zijn voor iPhones.
Meestal is het geen
probleem om online te geraken met een mobiele telefoon. Hét groot
probleem is eigenlijk dat nog heel weinig gewone of KMO websites
geschikt zijn om informatie te geven via de iPhone, Blackberry, HTC,
Samsung of ander smartphonemerk. De vaakst voorkomende fouten zijn:
de gezochte website laadt erg, erg, erg traag in. Dat is
normaal voor websites die ontwikkeld zijn om met een laptop, desktop of
notebook gevonden te worden. Maar dat is wel heel ergerlijk voor een
klant.
de pagina's zijn vrijwel onleesbaar doordat ze helemaal geen
rekening houden met de leesgrootte van een smartphonescherm. U kunt wel
scrollen tot uw vingernagels afgesleten zijn.
de belangrijkste informatie voor onderweg is daardoor heel moeilijk te vinden op een mobiele telefoon. Ook logisch want de gegevens zitten meestal weggestopt in de paginaopmaak voor grote schermen.
de meest nuttige links werken vaak helemaal niet. En zeker als dit over de telefoonnummer gaat, is het wel echt vervelend.
Nog een bijkomend probleem is dat er niet echt een standaard is
voor mobiele telefoonapparaten. U hebt de iPhone die met het Apple
Operation System werkt. Maar daarnaast bestaat er ook nog BlackBerry,
Symbian (Nokia), WebOS (hp), Windows Mobile, ... terwijl veruit de
meeste smartphones met Android (Google software) draaien. Niet echt
eenvoudig om Uw zaak vindbaar maken voor iPhones.
Uw zaak vindbaar maken voor smartphones.
Om
de hoger beschreven problemen op te lossen en uw bedrijf, zaak of
winkel snel en goed vindbaar te maken voor alle smartphones biedt 2TREES
nu de iPhone infosite website aan. Deze iPhone website werkt samen
(naast) uw gewone website. Uw website switcht automatisch naar de
smartphone versie over bij zoekopdrachten via een iPhone, BlackBerry,
HTC, Samsung of andere mobiele telefoon.
Uw zaak
vindbaar maken voor smartphones. is hiermee kinderspel. Alle
bedrijfsinformatie die nuttig is voor mobiele consultaties staat netjes
vermeld in 2 of 3 webpagina's die speciaal geschikt zijn om te bekijken
met een smartphone. En heel belangrijk: deze smartphone website werkt
met alle actuele besturingssystemen. Er zijn 2 versies beschikbaar:
MobileWeb2 - Op de homepagina staat uw logo, telefoonnummer (aanklikbaar om te bellen) en de navigatie. Op de contactpagina staan uw bedrijfsnaam, adres, openingsuren en een Google situatieplan. Kostprijs: 295 euro, excl. BTW.
MobileWeb3 - Naast bovenstaande homepagina en contactpagina heeft deze iPhone website een extra pagina voor een commerciële beschrijving
(5 regels) over uw zaak, uw producten, merken, menu's, troeven of
specialisaties. Zo weten mobiele klanten perfect wat u aanbiedt.
Kostprijs: 395 euro, excl. BTW.
Belangrijk: zowel voor de mobiele website met 2 en met 3
pagina's wordt de bestaande webiste aangepast met een verwijslink zodat
de omschakeling automatisch gebeurt tussen de bedrijfswebsite (opzoeking
met een gewone computer of laptop) en mobiele website (voor
smartphonegebruik). En deze speciale mobiele website werkt natuurlijk op
alle merken van smartphones.
Besluit.
Met
steeds meer smartphones in gebruik is het een grote troef indien uw
bedrijf of zaak ook met iPhones of andere mobiele telefoons vlot
gevonden wordt. Meer informatie over deze speciale mobiele websites of
voor bestellingen, neem contact op met 2TREES.
Starten met een online shop is meestal een heel verstandige
beslissing. Een webshop groeit na verloop van tijd vaak uit tot een
echte winstmaker voor de handelaar. Maar ook de consument ervaart veel
voordelen bij het online shoppen. In dit artikel gaan we dieper in op
deze voordelen en tonen we hoe een online shop hierdoor meer winst kan
opleveren voor de KMO of winkelier.
Wat is e-commerce?
Men spreekt van e-commerce van zodra er goederen of diensten via het
internet worden gekocht of verkocht. Dat is dus iets ruimer dan alleen
via een webshop producten verkopen. Ook indien men met een gewone
website artikels kan bestellen, valt men onder de e-commerce wetgeving.
Alle verkoop via het internet is dus aan wettelijke regels gebonden. En
dat is belangrijk voor zowel de bescherming van de consument als voor
de handelaar zelf.
Deze wet op de internetverkoop legt enerzijds bepaalde regels op waaraan
een website of webshop moet voldoen. Dit zijn vnl. een aantal
verplichte vermeldingen die op een site moeten aanwezig zijn. Anderzijds
zijn er
een aantal vaste stappen die moeten gevolgd worden en speelt ook de wet mee die de bedenktijd en de sperperiode regelt. Daarom is het heel belangrijk om voor een online shop samen te werken met een webontwikkelaar die vertrouwd is met de e-commerce.
De voordelen van een online shop.
De voordelen van een online shop zijn tweeërlei. Aan de ene kant heeft
de internetverkoop vaak een aantal bijzondere troeven voor de handelaar
zelf. Zie o.a. het artikel "Waarom een webshop een goede beslissing is".
Maar net evengoed is online shoppen voor de consument heel aangenaam en
voordelig. En deze voordelen versterken het succes voor de handelaar
zelf. Welke zijn nu De voordelen van een online shop voor de consument.
Vooreerst is online kopen heel gemakkelijk en comfortabel.
Door het gebruik van snel internet zoals breedband of ADSL verbindingen
is surfen werkelijk aangenaam. En nu met de doorbraak van de iPad en
andere tablet computers wordt deze trend nog versterkt. Online kopen is
een aangename bezigheid.
Via het internet is een groot productenaanbod beschikbaar met
een paar muisklikken en zonder dat men zich moet verplaatsen. Tip: zorg
dus dat er op uw webshop ook een ruime keuze verschillende producten
per categorie zichtbaar is. Het gemak waarmee men verschillende
producten kan zien speelt is een pluspunt voor de online verkoop.
Nog een voordeel is het gemak waarmee verschillende producten kunnen worden vergeleken
via het internet. Enerzijds zijn er de vergelijkingssites om informatie
te halen. Anderzijds wordt er snel tussen verschillende producten
gesurft door de e-consumenten.
Ook een sterk voordeel: bij online aankopen zijn de aankoopprijzen meestal lager
dan in een fysische winkel. Dat komt doordat de vaste kosten minder
groot zijn. Maar ook de rotatie is vaak groter en de kans op
winkeldochters kleiner. En dit werkt voordelig op de prijs.
En ten laatste is er het gemak waarmee kan besteld worden.
Met een druk op de knop (belangrijk voor impulsaankopen!) koopt de
e-klant via het internet producten of diensten. En zonder moeite wordt
de bestelling een paar dagen aan de deur afgeleverd. Als dat niet
gemakkelijk is.
Besluit.
Een online shop is een heel verstandige beslissing voor een KMO,
handelaar of winkelier. Tegenwoordig bestaan er al professionele
webshops aan heel interessante voorwaarden.
Het is wel belangrijk om samen te werken met een goede webbouwer die
onderlegd is in deze tak van internetverkoop. Zo bent u zeker dat uw
webshop goed zal werken, volledig in orde is met de geldende wetgeving
en dat uw consumenten online shoppen een aangename ervaring vinden.
Meer informatie over een goede webshop en onze voorwaarden: contacteer nu 2Trees.
Meer goede tips om bestaande webshops te verbeteren.
Het internet is een belangrijke bron voor miljoenen mensen om
producten of diensten aan te kopen. Maar niet alle online shops halen
een goed verkoopresultaat. Vorige week bespraken we Tips om een webshop te verbeteren. om bestaande webshops te verbeteren. Hier volgt een tweede serie van goede tips om meer online te verkopen. Meer goede tips om bestaande webshops te verbeteren.
Consumenten moet u leiden. Ze wensen zekerheid, gerust gesteld worden en
ze willen geholpen worden. Bij online verkoop is dit net zo. Hier
volgen Meer goede tips om bestaande webshops te verbeteren.
Na enige tijd (vanaf een half jaar) beschikt u reeds over een schat
aan waardevolle informatie. Dat haalt u uit het analyseprogramma van de
bezoekers op uw webshop (zie artikel "Luister naar wat uw website u vertelt"). Het actualiseren van de SEO
van uw online shop aan de hand van deze statistiekgegevens is onmisbaar
om uw webshop bovenaan de zoekresultaten op het internet te houden.
Een Call to Action knop nodigt uw bezoekers direct uit om een
bestelling te plaatsen of om te reageren. Zorg dat deze opvallend
aanwezig is op elke plaats waar dit nuttig is. Niets is gemakkelijker
voor een klant om direct "Ja" te klikken als men een leuk product ziet.
Met discrete reclamebanners kunnen niet alleen de nieuwste
producten op de onlineshop getoond worden. Ze zijn ook bijzonder
geschikt om continu een greep uit het assortiment naar voor te halen.
Zorg er wel voor dat ze de aandacht niet wegtrekken van de hoofdzaak van
een pagina. Ze mogen aanwezig zijn, maar discreet op de achtergrond.
Indien ze "random" ingesteld staan, krijgt de online consument nog de
indrukt dat het telkens om nieuwe producten gaat.
Klanten die dit product kochten, hadden ook interesse voor...
Dit kan worden gebruikt om gelijkaardige artikels aan te prijzen (b.v.
CD's, boeken, reizen, mode, ...) of om complementaire producten te
verkopen (b.v. handschoenen bij mutsen, handtassen bij schoenen,
assortiment boren bij boormachine, voorraad meel bij zelfbakovens, ...)
Amazon (www.amazon.com) in de Verenigde staten behaalde hierdoor uitstekende resultaten.
En het ultieme online reclamemiddel is natuurlijk een speciale actiepagina
instellen als landingspagina van uw online shop. Succes gegarandeerd
want werkelijk élke bezoeker ziet gewis hetgeen u hier aankondigt.
Onderzoek leert bovendien dat bijna niemand deze extra klik storend
vindt (blijft beperkt tot 1). Integendeel, meestal stelt men het
bijzonder op prijs om zo snel informatie te krijgen over promoties,
tijdelijke acties, voordelen, ... Op deze pagina kunnen bezoekers kiezen
om direct een bestelling te plaatsen of om verder te gaan naar de
eigenlijke webshop.
Bovenstaande commerciële functies hebben hun nut voldoende bewezen in de praktijk. Het is evident dat ze niet alleen gelden om bestaande onlineshops
te verbeteren. Ook nieuwe webshops kunnen er veel baat bij hebben
indien ze van de eerste keer worden ingebouwd. Zie ook artikel "Doeltreffende tips om bestaande webshops te verbeteren".
Wanneer heeft uw online shop onderhoud nodig?
Net zoals uw bedrijf steeds weer evolueert, veranderen ook uw klanten en hun koopgedrag continu. Daarom is het aangewezen om elke 6 maand de optimalisatie van uw onlineshop bij te werken (beperkte SEO).
De optimalisatie actueel houden, zorgt er voor dat de zoekmachines de
juiste zoekwoorden blijven herkennen. Het maakt dat uw webshop
gemakkelijker gevonden wordt en hoger wordt weergegeven in de
zoekresultaten op het internet.
Zeker elk jaar is een groot onderhoud nodig van een goede online
shop. Bij een grote SEO beurt kijken we niet allee naar het zoekgedrag
van uw bezoekers. We bekijken de trends, checken de links, schonen uw
databanken op en controleren alle functies op hun werking (zie ook
artikel: "Wat is een uitgebreide SEO"). Zo blijft uw webshop optimaal presteren op het internet en verhoogt het gebruikscomfort voor uw klanten.
Besluit.
Een aantal commerciële toepassingen en functies verbeteren direct de
prestaties van een webshop. Maar evengoed is een periodiek onderhoud
noodzakelijk om de verkopen op peil te houden en om snel nieuwe klanten
aan te trekken.
Voor meer informatie of voor een prijsofferte, contacteer 2Trees.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:bestaande webshop optimaliseren, bestaande webshop verbeteren, hoe webshop verbeteren, meer online verkopen, SEO voor webshops, tips voor webshops
07-09-2011
Doeltreffende tips om bestaande webshops te verbeteren.
Miljoenen mensen surfen op het internet
op zoek naar producten, diensten of leveranciers. Daarom is een webshop
altijd een goede beslissing. Maar niet elke online shop werkt even
goed. In twee artikels bespreken we een aantal heel doeltreffende tips
om nieuwe of bestaande webshops te verbeteren. Deze week het eerste
deel.
Waarom werkt niet elke webshop even goed? Er
kunnen een aantal redenen zijn waardoor een internetwinkel niet goed
presteert. Vaak ligt het aan de wijze waarop eigenaars omgaan met hun
online shop. Het is heel belangrijk dat men er op toeziet dat alle links
(ook de nieuwe) perfect werken, dat de beschrijving van de producten
commercieel doordacht zijn, dat de naam van de foto's
zoekmachinevriendelijk opgebouwd worden, enz. Een goede promotie om veel
mensen naar een online shop te lokken is eveneens belangrijk. Maar soms
is er meer aan de hand.
Naast een "gebrekkige" opbouw van de inhoud kan het minder presteren van een webshop ook technische of externe oorzaken
hebben. Laten we er van uitgaan dat het programma zelf perfect werkt,
dan kunnen concurrentie die recent een actievere online shop opstarten
uw resultaten ongunstig beïnvloeden. Of het niet actualiseren van de SEO
(zoekmachineoptimalisatie) kan er voor zorgen dat uw site niet meer zo
vlot wordt weergegeven. Dit kan het geval zijn indien nieuwe merken niet
worden toegevoegd aan uw bestaande SEO, "losse eindjes" niet worden
verwijderd uit databanken, enz. Een periodieke check-up van uw webshop is echt wel nodig (net zoals voor uw wagen).
Doeltreffende tips om bestaande webshops te verbeteren. Een
periodieke opfrissingsbeurt van de achtergrond (SEO, programma en
databanken) van uw webshop gebeurt best 1x per jaar. Dan zijn ook de
statistiekgegevens van uw bezoekers en hun surfgedrag bekend. Daarnaast
zijn er een aantal commerciële functies
(tools) die een gunstig effect hebben op zowel het aantal klanten als
de omzet per klant. In dit artikel krijgt u Doeltreffende tips om
bestaande webshops te verbeteren.
De "Nieuw op deze webshop"-box
is belangrijk om bestaande klanten regelmatig te laten terugkeren op uw
webshop. Natuurlijk kunt u het de mensen zelf laten uitzoeken. (Dan
zien ze meer van uw producten, nietwaar?) Maar veel beter is om
prominent een 3-tal "nieuwe" producten te tonen op de homepagina van uw
webshop. De meeste tools geven "random" artikels weer zodat de kans
groot is dat uw klanten telkens nieuwe zaken zien. De meeste klanten
kopen graag wat "nieuw" is.
"Like" of "+1" knoppen
bij de artikels zorgen er voor dat uw artikels (en webshop) via de
sociale media bekend worden. Facebook is een virtueel café waar 800
miljoen (!) mensen een profiel hebben. En Google is bij voorsprong de
belangrijkste zoekmachine / reclamekanaal op het internet. Logisch dat
beide platforms heel doeltreffend gebruikt kunnen worden voor het
promoten van uw producten of diensten. En een druk op een knop is
gemakkelijk.
Werk met een artikelrating
door uw kopers. Nog zo'n fantastisch middel. Het is nl. heel
overtuigend als andere mensen uw product aanbevelen door een score op 5
te geven. Bovendien leert onderzoek dat de meeste online kopers meer
vertrouwen hebben in "gerate" producten. Het neemt een psychologische
drempel weg.
Toon voor elk product een aantal gerelateerde artikels.
Er bestaan handige webshopfuncties die dit automatisch op uw webwinkel
voorzien. Logisch ook dat wie b.v. een digitale camera koopt, deze ook
graag beschermt met het juiste hoesje. En wie zou niet de gepaste
onderhoudskit bij een product kopen zodat dit langer meegaat? Het is
bewezen dat de omzet met gerelateerde artikels van 25 tot 33 % kan
stijgen.
Een spaarpuntenprogramma
is een stimulans om regelmatig producten aan te kopen. Maar het kan net
evengoed motiveren om nog dat extra artikel mee te bestellen om zo een
bepaalde drempel te behalen. Ook hier bestaan heel doeltreffende webshop
uitbreidingen zodat de punten of kortingen per aankoop automatisch
worden bijgehouden.
Deze tools zijn vaak winstbrengers voor een
online shop. Ze vergen slechts een eenmalige investering om de webshop
aan te passen en ze blijven jarenlang renderen. Het zijn vnl.
commerciële toepassingen die goed ingeburgerd zijn. Ze werken volgens de
principes die ook in een offline winkel heel renderend zijn. Hierdoor
komen ze vertrouwd en niet ergerend over bij de kopers.
Besluit. Een
goede webshop heeft nood aan periodiek nazicht. Minstens 1x per jaar
een technisch nazicht zorgt er voor dat de SEO actueel blijft. Om die
extra boost te geven op commercieel vlak kan uw webshop worden uitgerust
met een aantal goede verkoopfuncties. Voor meer informatie of voor een
vrijblijvende offerte, contacteer 2TREES.
Een goede webshop maken vergt beslist
een degelijke voorbereiding. Niet alleen het technisch bouwen van de
site is hierbij belangrijk. Er zijn een aantal factoren waar een goede
webbouwer mee rekening moet houden zodat een webshop achteraf goed kan
renderen. Met de volgende vijf kernvragen slaagt u er zeker in om een
heel goede webshop te (laten) maken.
Wat is een goede webshop? De meeste mensen die met online verkoop bezig zijn, zullen hierop
spontaan een aantal zinnige criteria opgeven. Gemakkelijk om mee te
werken. Goed gevonden worden op het internet. Mooi uitzicht... Dat is
allemaal waar, maar er komt toch nog meer bij kijken. Een goede webshop
houdt nl. ook rekening met de producten die u online wilt verkopen. En
met uw klanten, uw manier van werken en de soort promotie die u zal
maken. Enkel door het totaalplaatje in beeld te brengen, is alles mooi
op elkaar afgestemd. Zo zal u heel efficiënt en succesvol
kunnen werken. En krijgen uw online klanten een goed gevoel. Daarom
zijn volgende Vijf kernvragen om een goede webshop te maken. heel
belangrijk.
Vijf kernvragen om een goede webshop te maken. Net zoals bij een fysische winkel is een goede voorbereiding
belangrijk. Informeer u. Kijk rond wat anderen doen. Stel u de vragen
die uw klanten zich stellen. En zet alles mooi op papier. Zo heeft u
zelf, én de webontwikkelaar van uw keuze, van bij de start een duidelijk overzicht wat u wenst en wat er allemaal nodig is om uw online shop te ontwikkelen.
Welke artikels wilt u verkopen en aan wie? Deze informatie is belangrijk om een goede structuur op te maken voor
uw webshop. De soort producten bepaalt vaak ook het algemeen uitzicht
van een webshop. Het is dus belangrijk om te weten wat u zal verkopen.
Meestal is dat niet alles van een merk. Zet dus ook even onder elkaar
wat u NIET zal verkopen. Zorg er in elk geval voor dat u de artikels
heeft die uw toekomstige klanten verlangen. Daarom is het goed om dit
samen te bekijken. Indien u vooraf niet heel goed uw nieuwe sector kent,
kijk dan zeker naar concurrerende webshops (noteer de namen!). Durf
gerust ook aan een aantal mensen naar hun wensen peilen.
Hoe wilt u klanten aantrekken? Denkt u er aan om regelmatig promoties via e-mail te sturen, dan moet
er een goede nieuwsbrieffunctie worden voorzien. Wilt u ook via twitter,
facebook of Google+ uw producten of acties promoten, dan zijn sociale
knoppen een handig hulpmiddel. Door vooraf een duidelijk beeld te
schetsen hoe u uw producten bekend wilt maken, kan uw online shop
gemakkelijk de nodige functies en hulpmiddelen voorzien van bij de
start. Deze informatie heeft u ten andere ook nodig om uw budget te
kunnen bepalen (zie verder).
Hoe krijgt u uw verkopen tot bij uw klanten? Dat is een punt dat zeker goed bekeken moet worden. Afhankelijk van de
aard van deze diensten hangt er meestal een bepaalde kostprijs aan vast.
Deze info heeft een goede webbouwer nodig om de leveringsprocedure
correct in te stellen in uw webshop. Voor de nodige documenten,
bevestigingen, stappen, enz. Maar ook om de verkoopprijzen automatisch
te laten berekenen is dit een kostprijsfactor. Informeer u alvast bij
een aantal leveranciers voor de prijs, termijnen én garanties.
Hoeveel tijd wenst u te besteden aan uw online shop? Dat is een punt dat u voor zichzelf beslist vooraf moet inschatten.
Kijk over een week gezien wanneer u "werkt" en wanneer u wat tijd voor
uzelf en uw familie incalculeert. Doet u dit niet vooraf, dan zal u snel
ontdekken dat quasi al uw tijd naar uw online shop gaat. Totdat u zich
een slaaf zal voelen of een opgebrand gevoel krijgt. Het is beter om
vooraf een duidelijk planning op te maken om uw nieuwe activiteit een
gestructureerde plaats in uw leven te geven.
Welk budget wilt u investeren? Hou hiervoor niet alleen rekening met de kostprijs van een webshop an
sich. Weet dat elke activiteit, ook online verkoop, reclame nodig heeft
om te groeien en bekend te worden. Bepaal dus even hoeveel u denkt te
besteden het eerste jaar (opmaak webshop + aankoop basisstock producten +
promotie) en de volgende jaren (investeringen + promotie). Zo ziet u
voor zichzelf als e.e.a. realistisch is, kunt u perfect binnen uw
financiële mogelijkheden blijven én krijgt u zicht op een toekomstige
groei.
Weet tenslotte ook dat online verkopen aan een aantal wettelijke regels
onderworpen is. Spreek er in elk geval uw webbouwer over. Niet alleen
moet uw webshop aan deze regels voldoen. Met een aantal verplichtingen
zal u zelf rekening moeten houden.
Ook voor wie een reeds een tijdje een eigen webshop uitbaat, zijn
deze Vijf kernvragen om een goede webshop te maken. belangrijk. Aan de
hand van dit schema kunt u even nagaan of uw online shop nog volledig
beantwoordt aan de markt. Onder druk van concurrenten of door nieuwe
ontwikkelingen op het internet moeten bestaande webshops van tijd tot
tijd worden bijgestuurd. Deze handleiding is perfect te gebruiken om uw
online shop aan een zelfonderzoek te onderwerpen.
Besluit. Een webshop starten is zeker een goede beslissing
maar vergt een zorgvuldige voorbereiding. Een aantal zaken dient u zelf
te bepalen. Toch is het meestal een goed idee om een goede
webontwikkelaar (liefst iemand die vertrouwd is met online verkoop) in
een vroeg stadium bij uw project te betrekken. Een heel aantal praktisch ideeën kunnen u helpen om uw nieuwe online zaak voor te bereiden. Voor meer informatie, neem vrijblijvend met ons contact op.