Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    14-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uw online reputatie is heel belangrijk.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Iedereen is tegenwoordig met het internet verbonden. En iedereen maakt heel intensief gebruik van de informatie die online te vinden is. Daarom is het voor uzelf en voor uw bedrijf, zaak of kantoor heel belangrijk om een goede online reputatie te hebben. Wat is een online reputatie en hoe krijgt u een heel goede reputatie op het internet? Dat leest u in dit artikel.

    Wat is een online reputatie?

    De online reputatie is het beeld dat op het internet terug te vinden is van uzelf, uw bedrijf, winkel, handelszaak of kantoor. Let wel, dat is niet alleen wat uzelf, b.v. via internet of facebook, in uw naam op het internet zet. Maar ook de reacties van andere mensen, foto's en artikels die over u verschijnen, artikels die via veilingsites te koop gesteld worden, ... bepalen voor een belangrijk deel mee hoe uw online reputatie er uitziet. Uw eigen online reputatie of imago is dus opgebouwd door zaken die uzelf online plaatst plus door hetgeen anderen over u op het internet delen.

    Waarom is een online reputatie zo belangrijk?

    Vroeger bouwde men aan een reputatie door geduldig verder te werken, zich onder de mensen te begeven en door mee te doen met organisaties die veel mensen aantrokken. Typische voorbeelden van het tijdperk bC (before Computer) zijn: na jaren werken de grote klantenkring die reclame maakte voor u; netwerken via lidmaatschappen bij b.v. Unizo, vakorganisaties, Rotary, ...; of deelnemen aan beurzen, locale goeddoelacties, ... waardoor andere mensen een positief beeld van u en uw zaak kregen.

    Dat is tegenwoordig niet anders. Alleen gebeuren al deze dingen nu via het internet. En!!! Wat daar over u is verschenen, blijft
    heel, heel lang bewaard en vindbaar voor de mensen. Daarom is het zo enorm belangrijk om een goede online reputatie op te bouwen. Een paar cijfers:
    • Bijna 50 % van de mensen googelt eerst vooraf een kandidaat vooraleer men iemand aanwerft. Dat is eigenlijk gigantisch belangrijk. Voornamelijk ook omdat iedereen het internet als een "neutrale" bron voor informatie vindt.
    • Voor mensen of zaken die met een nieuw bedrijf of leverancier in zee willen gaan zoekt tegenwoordig meer dan 80 % eerst op het internet naar informatie over de toekomstige partner.
    • Meer dan 80 % van de mensen gebruikt zoekmachines om informatie op het internet te zoeken. Daarmee zijn de gerichte opzoekingen, b.v. door rechtstreeks een webadres in te typen, bijna verwaarloosbaar voor internet opzoekingen.
    • Naar blijkt is in bedrijven in bijna 10 % van de gevallen reeds iemand ontslagen omdat er negatieve berichten of wangedrag merkbaar was op facebook of andere sociale netwerksites. Wat overduidelijk bewijst hoe belangrijk een online reputatie wel is.
    Hoe kunt u uw online reputatie verbeteren?
    De online reputatie bestaat dus uit twee componenten: alles wat uzelf op het internet zet over uw eigen persoon, uw bedrijf, winkel, handelszaak of kantoor en alles wat anderen over u online plaatsen. Wat uzelf online plaatst, daar heeft u volledige controle over. Maar voor het tweede luik gaat dat weer iets moelijker. Wat kunt u nu best doen om uw online reputatie te verbeteren?
    • Eerst en vooral moet u er voor zorgen dat u uw eigen persoon, bedrijf of zaak professioneel online zet. Dat kan best door uw website te laten maken door een ervaren webbouwer die zowel kaas gegeten heeft van lay-out als van technisch webdesign. Een goede website somt niet alleen uw producten en diensten op maar geeft ook de sfeer en imago van uw bedrijf weer.
    • Denk vooraf even na over het beeld dat u over uzelf wilt verspreiden. Zorg er vervolgens voor dat de berichten die u op sociale netwerksites zoals facebook plaatst, aan dit beeld beantwoordt.
    • Google regelmatig zelf uw eigen naam of uw bedrijf. Kijk wat er verschijnt en verbeter de informatie van uw eigen website, online shop of sociaal profiel.
    • Reageer op schadelijke imagoberichten door zelf positieve reacties te plaatsen bij berichten op facebook, recht op antwoorden te versturen aan kranten, een positievere formulering van een bericht voor te stellen aan verenigingen, groepen, enz.
    • Heel belangrijk! Denk er altijd aan om nooit echt persoonlijke zaken op het internet te delen. Met internet is het eigenlijk vrij simpel: online plaatsen gaat snel en gemakkelijk. Verwijderen is heel moeilijk en het duurt lang voordat informatie uit het internetgeheugen weggevlakt is.

    Besluit.
    De online reputatie voor een persoon, bedrijf, zaak of kantoor is tegenwoordig van vitaal belang. Een goede online reputatie draagt bij aan het succes van een zaak en zorgt voor nieuwe kansen of een sterkere groei. Daarom werk je best met een professionele internetpartner voor uw eigen online reclame. Wenst u ook uw online reputatie te verbeteren, neem contact op met ons.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    14-12-2011 om 10:16 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:online reputatie, online imago, internetreputatie, internetimago, internet reputatie, internet imago, webreputatie, web imago, online reputatie verbeteren, tips online reputatie
    07-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het e-mailgebruik in België in 2011.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen E-mail is veruit de meest gebruikte manier om te communiceren. Het e-mailgebruik zal ongetwijfeld nog toenemen in de toekomst. Wie gebruikt e-mailing? Wanneer bereikt u de mensen via e-mail en hoe gebruikt de Belg e-mail? In dit artikel krijgt u een idee van het e-mailgebruik in België.

    Wie gebruikt e-mail in België?

    Vroeger was e-mailverkeer iets wat hoofdzakelijk professioneel gebruikt werd. Dit ging samen met een computer en dat was een instrument van het werk. Tegenwoordig is e-mail alom. Quasi iedereen is thuis met het internet verbonden. Thuiswerken wordt populairder. En via smartphone of tablet kan men permanent zijn berichten lezen.

    We mogen dus gerust stellen dat, anno 2012,
    iedereen via e-mail te bereiken is. Ook het professioneel en privé gebruik van e-mailberichten is afgezwakt. Onderzoek leert dat de moderne consument regelmatig thuis mails van het werk checkt. Terwijl het niet ongewoon is dat diezelfde burger op het werk wat privé zaken regelt: betaling doen b.v. of een berichtje van een vriend beantwoorden. We mogen dus gerust stellen dat tegenwoordig bijna iedereen via een e-mail te bereiken is. Liefst 86 % van de mensen gebruikt e-mails om te communiceren terwijl de telefoon of GSM slechts in 75 % van de gevallen gebruikt wordt.

    Wanneer bekijken Belgen hun e-mails?

    Er zijn niet echt perioden in een dag waarop men intensiever de e-mailberichten bekijkt. Eigenlijk gebeurt dit van als men opstaat tot men inslaapt. 30 % van de consumenten opent de mail bij het opstaan en 40 % van de mensen checkt nog regelmatig de inbox voor het slapengaan. Ook frappant: een derde van de mensen leest hun mails in de wagen en 16 % bekijkt zelfs in bed e-mailberichten. Zelfs in het weekend kijkt 65 % van de mensen minstens 1x naar hun mails (bij 4 % blijft het mailprogramma zelfs permanent open staan).
    • E-mailberichten kunnen om het even wanneer worden verstuurd. Ongeacht wanneer dit gebeurt, mag men er zeker van zijn dat uw boodschap binnen de 24 u. gelezen wordt.
    • Relatief korte berichten in een duidelijke taal zullen beter worden gelezen dan langere, moeilijk leesbare teksten.
    • Positieve berichten en e-mails die een voordeel of geluk aankondigen geven de beste respons. Vaak krijgt men binnen de 48 u. reactie.

    Hoe gebruiken Belgen e-mailverkeer?
    Bij de meerderheid der Belgen staat het e-mailprogramma continu open. 60 % van de mensen zijn dus permanent via mail te bereiken. Ongeveer een vijfde bekijkt 2 tot 3x per dag de mails en een derde leest 1 tot 2x per dag zijn e-mailberichten. Meer dan 80 % van de mensen geeft aan niet alle mails te lezen. Bijna 7 op 10 verwijdert direct tot een kwart van de ontvangen e-mailberichten zonder ze te bekijken.
    • Het onderwerp van een e-mail is heel belangrijk. Gebruik deze tekstregel om de aandacht te trekken, nieuwsgierig te maken en als trigger om uw bericht te laten lezen.
    • Een foto of afbeelding (laagste resolutie!) kan beslist helpen om uw bericht beter te laten onthouden. Let wel dat bepaalde mailservers bijlagen en foto's als spam behandelen.
    • E-mails zijn ook ideaal voor last minute acties of voor promoties die heel uitzonderlijk zijn of erg kort in tijd gelden. Met een muisklik kan men laten reageren.

    Besluit.
    E-mailacties behoren tot de meest doeltreffende promotie-acties. Doordat bijna iedereen dezelfde dag nog bereikt wordt, door de lage kostprijs van een online actie en doordat uw geadresseerden persoonlijk worden aangesproken ligt de opbrengst van een goede e-mailing hoger dan met traditionele reclame. Om snel een heel goed resultaat te bekomen, is het raadzaam om een goede partner te contacteren die vertrouwd is met e-mailacties voor KMO's, zelfstandigen, winkels en handelaars. Meer info: neem vrijblijvend contact op met 2TREES.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    07-12-2011 om 09:18 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:e-mailverkeer, e-mailing, e-mailacties, e-mailberichten, e-mail berichten, via mail, e-mailpromotie, e-mail promotie, internetmail, online acties, online reclame
    30-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe online kopers tot kopen verleiden met uw online shop?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen E-commerce wint heel snel aan populariteit op het internet. Dat zien we o.a. door het groot aantal winkels, handelszaken en bedrijven die een online shop aankopen. Daarom is het belangrijk om eens te kijken hoe de online koper kan worden verleid tot aankopen op uw webshop. Met deze zeven tips maakt u zeker uw webshop tot een succes.

    Wat is belangrijk om de online koper te verleiden tot aankopen?

    Het internet biedt uitzonderlijke voordelen voor een e-consument. Het is heel gemakkelijk om producten en prijzen te vergelijken, aankopen gaat heel snel -soms impulsief- en het aanbod is heel groot. Alhoewel de basis voor elke online shop dezelfde is, merken we toch dat sommige internetwinkels succesvoller zijn dan andere. Waar ligt dat aan?

    De sleutel voor succes met een online shop is
    vertrouwen. Hoe meer vertrouwen uw webshop de online consumenten inboezemt, hoe gemakkelijker deze uw producten of diensten via het internet zullen aankopen en hoe meer omzet of winst u online zal behalen. Hoe online kopers tot kopen verleiden met uw online shop? De volgende 7 tips zorgen dat uw webshop een heel goed en veilig gevoel overbrengt bij de online kopers.

    Hoe online kopers tot kopen verleiden met uw online shop?

    • Toon dat u en uw zaak werkelijk bestaat. In de werkelijke wereld is dit evident. U gaat een deur binnen en ziet de producten, mensen, klanten, ... Op het internet gebeurt alles virtueel. Om te bewijzen dat u werkelijk bestaat, plaatst u uw adres en contactgegevens duidelijk zichtbaar op uw webshop. Zet een foto van uw bedrijfspand, voorraadmagazijn, bestelwagens, ... en een foto van jezelf die b.v. een levering klaarmaakt op uw online shop. En zorg dat uw ondernemingsnummer vindbaar is. Dat zijn allemaal zaken die bewijzen dat uw bedrijf bestaat.
    • Geef altijd en overal duidelijke, correcte informatie tijdens het hele koopproces. Het is natuurlijk belangrijk om uw producten een duidelijke beschrijving en foto mee te geven. Maar ook tijdens het koopproces is het beter om altijd te informeren in welke fase de koper nu is en wat de volgende is. Zorg ook dat de mensen gemakkelijk terug kunnen klikken of bijkomende producten aankopen. Een goede webshop lost veel op door de manier waarop deze gebouwd is. Zo gebeurt alles spontaan en natuurlijk, wat terug vertrouwen geeft.
    • Lok de kopers met een voordeel en verlaag het risico voor de eerste aankoop. Het is bewezen, de eerste aankoop is de moeilijkste omdat de e-klant uw zaak nog niet kent. Om mensen toch vlot te laten bestellen kunt u ze uw service laten proberen door voor bepaalde instapproducten een introductiepakket te maken of door tijdelijk bepaalde zaken in promotie te zetten. Zo betalen ze even minder en verkleint het risico op een mogelijke miskoop.
    • Laat uw klanten u aanbevelen. Op het internet is een van de sterkste motivators indien klanten of gebruikers een product of dienst een gunstige recensie meegeven. Dat kan b.v. door toe te staan dat klanten hun mening bij een product noteren. Of laat hen een waarde geven. Of aanbevelen via facebook, twitter, ... Mogelijkheden zijn legio. Een goede webbouwer bespreekt graag met u de mogelijkheden.
    • Zorg voor professionele betaalmogelijkheden en een vlot betaalsysteem. Tegenwoordig is er niemand die nog twijfelt aan Visa betalingen. Of aan Paypal of online bankingknoppen. Deze gekende organisaties waarborgen de veiligheid van de online transacties. Malafide webwinkels krijgen ook geen abonnement. Door de betaalprocedures veilig, soepel en professioneel te voorzien op uw online shop zorgt u er voor dat de online kopers automatisch vertrouwen hebben in uw webwinkel en in uw service.
    • Geef uw online shop trust certificaten of een label. Een aantal organisaties zoals BeCommerce en Unizo reiken labels uit aan online shops die aan de voorwaarden voldoen. Dit label mag dan op het ontwerp van de webshop worden opgenomen. Het is het bewijs voor de online consument dat deze webwinkel te vertrouwen is. Tevens is het bekomen van een label het bewijs dat uw internetwinkel in regel is met de geldende wetgeving op online shops.
    • Zorg snel voor een goede naam en imago als online handelaar. Een goede naam krijgt u zodra de consumenten heel tevreden zijn over uw werking, nakomen van afspraken en leveringen. Voor een belangrijk deel zal een goed gemaakte online shop u hierbij helpen door standaard de juiste mails uit te sturen bij b.v. aankopen, verzenden van leveringen, registratie van betalingen, enz. Voor een ander deel kunt u zelf het onderscheid maken. Door b.v. snel te reageren op mails met vragen, een berichtje om naar de tevredenheid te polsen na levering, ... Vergeet niet dat de online consumenten tegenwoordig heel vlot tegen elkaar praten. En mond aan mondreclame is weerom een van de sterkste troeven om snel vooruit te gaan als webshop.
    Besluit.
    Vertrouwen is essentieel om succesvol te verkopen via het internet. Daarom is het sterk aan te bevelen om voor een online shop te vertrouwen op een webbouwer die kennis van zaken heeft in online verkoop. Niet alleen zal uw webshop professioneel opgebouwd zijn en vertrouwen uitstralen. Bovendien krijgt u goede tips om snel succesvol handel te drijven via het internet.

    Wilt u meer weten over de mogelijkheden van online verkoop of voor een correcte prijsofferte,
    neem vrijblijvend contact op met 2TREES.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    30-11-2011 om 22:53 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:webshop label, becommerce label, unizo label, goede online shop, goede webshop, succesvolle webshop, tips online shop, online shopping, succestips onlineshop
    24-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2TREES werkt mee in het Google Engage programma.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het internet is voor KMO's, winkels, zelfstandigen, handelaars en vrije beroepen onmisbaar geworden. Om kleinere zaken doeltreffend gebruik te laten maken van de online advertentiemogelijkheden ontwikkelde Google het Engage programma. 2TREES is ook partner van het Google Engage programma. Wat is dit Google Engage programma en welke voordelen krijgen klanten hiermee voor Google Adwords?


    Wat is het Google Engage programma voor professionals.
    Het Google Engage programma is bedoeld voor professionele aanbieders van o.a. online marketing advies, online reclame en online adverteerders voor de KMO's, winkels, zelfstandigen, handelaars en vrije beroepen. Dit zijn precies de eerder kleinere zaken die zelf niet echt tijd en geld hebben om ofwel gekwalificeerd personeel aan te werven of om grote reclamebudgetten vrij te maken. Dit hulpprogramma voor online advertenties is bedoeld om de mensen die dagelijks met Google Adwords bezig zijn zo goed mogelijk bij te staan zodat online reclame ook voor kleinere budgetten heel rendabel wordt.

    Via het Google Engage programma kunnen KMO aanbieders van online reclame beroep doen op Google voor trainingen en bijscholingen om
    zo doeltreffend mogelijk online te adverteren met Google Adwords en met andere Google producten. Om aanvaard te worden, moet eerst succesvol een opleiding worden gevolgd. Zo is Google zeker dat de Engage partner over de nodige kennis en vaardighedenGoogle Adwords coupons zodat de advertentiecampagnes van nieuwe klanten gratis kunnen opstarten.
    beschikt van het Google Adwords programma en de online reclametoepassingen. En via dit online programma krijgen ze gratis
    Waarom kiezen voor een Google Engage partner voor online reclame?
    Het internet is zowel heel complex als heel boeiend om zaken mee te doen. Het komt er op aan om tussen de miljarden websites met informatie op het gepaste moment enkel de juiste mensen aan te trekken die naar u op zoek zijn. En precies dàt is de sterkte van een online advertentieprogramma zoals Google Adwords. Wordt uw advertentie te vroeg getoond, dan is er geen interesse. En indien uw reclame gezien wordt door de verkeerde mensen, dan is ze ook verloren. In beide gevallen spreekt men over een verloren reclambudget. Dat kunt u vermijden door te kiezen voor een Google Engage partner om uw Google Adwords reclame te laten uitwerken. Zo geniet u van volgende voordelen:
    • Google zelf zorgt voor de opleiding en training van deze aanbieders van Google Adwords reclame;
    • Over nieuwe reclametoepassingen en Google functies wordt continu informatie of bijscholingen verstrekt;
    • Een team van Google specialisten staan de Google Engage partners bij om zo doeltreffend mogelijke Google Adwords campagnes te bouwen;
    • Via uw Google Engage partner kunt u suggesties of voorstellen naar Google overmaken. Misschien wordt uw idee in de toekomst wel in het Google Engage programma opgenomen;
    • En heel belangrijk: via uw Google Engage partner bekomt u een gratis advertentiebudget om met uw eerste Google Adwords campagne te starten.
    Besluit.
    Met een Google Engage partner neemt u eigenlijk geen enkel risico voor uw online reclame. Uw reclamebudget is immers in de beste handen. De Google Engage partner is door Google zelf geïnstrueerd, kent perfect het online advertentieprogramma Google Adwords én geeft u nog een gratis advertentiebudget bovenop. Interesse? 2TREES is ook opgenomen in het Google Engage programma voor Google Adwords reclame. Vraag hier uw online advertentievoorwaarden.

    Patrick Puype -
    2trees.be

    24-11-2011 om 14:51 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Google Engage, google reclame, Google Adwords, online reclame, Adwords coupons, gratis google budget, gratis adwords budget, google adwords voordelen, voordelen google adwords
    17-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beste wensen 2012 met een 2TREES e-card.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen December is de maand waar iedereen personeel, klanten, leveranciers of relaties het allerbeste toewenst. Een moderne zaak gebruikt moderne middelen. Daarom lanceert 2TREES nu terug een e-wenskaartactie voor 2012. Op deze manier kan het nieuwe jaar suceesvol starten voor elke KMO, detailzaak, winkel of vrij beroep.

    Wat is een e-wenskaartactie?

    Een e-cardactie is een elektronische wenskaart. Dit is het equivalent van een wenskaart die met de post wordt verstuurd. Alleen wordt de e-card via het internet bezorgd. Dit is een vorm van online reclame of PR. U kunt het enigszins vergelijken met de e-nieuwsbrief. Alleen is de tekst van een e-card veel korter, net zoals met de gedrukte wenskaart.

    De voordelen van een e-cardactie zijn ook bijna dezelfde als voor een
    e-nieuwsbrief. Het is een modern, snel en leuk middel om kort de aandacht te trekken van de geadresseerde. Een e-card komt steeds sympathiek over. Een foto, een motiverende boodschap en uw naam. De reactie is altijd: "Ha, ze zijn me niet vergeten!". En niet te vergeten, de kostprijs voor een e-card zijn heel laag in vergelijking met de gedrukte wenskaarten. Misschien is het ook een idee voor uw zaak om Beste wensen 2012 met een 2TREES e-card. te bezorgen.

    Beste wensen 2012 met een 2TREES e-card.

    In december biedt 2TREES traditioneel haar e-wenskaartservice aan. KMO's, zelfstandigen, winkeliers en vrije beroepen kunnen gebruik kiezen uit een aantal ontwerpen om hun beste wensen voor het nieuwe jaar aan hun klanten, leveranciers of relaties te laten versturen. De actie Beste wensen 2012 met een 2TREES e-card. is traditioneel een succes. Steeds meer bedrijven en handelszaken gebruiken dit snel, goedkoop en modern middel om hun zaak onder de aandacht te houden.

    Het is geen platte reclame, en toch zorgt de e-wenskaart voor een promotie-effect in de handel. Dat kan heel belangrijk zijn met het oog op de
    eindejaarsaankopen of de koopjesperiode van januari. Hoe kunt u gebruik maken om uw Beste wensen 2012 met een 2TREES e-card. te bezorgen?
    • Er zijn 3 verschillende modellen e-wenskaarten waar u uit kan kiezen. U vindt ze op de actiepagina van onze website www.2trees.be.
    • Uw gekozen e-wenskaart wordt gepersonaliseerd met uw logo (of firmanaam) en een regel tekst van max. 45 lettertekens. Deze informatie wordt via de 2TREES actiepagina opgeladen.
    • Verder geeft u uw bedrijfsgegevens op voor de facturatie en het gewenste tijdstip van versturen.
    • Uw bestand met te mailen e-mailadressen wordt via een xls of een csv-file doorgestuurd.
    • De kostprijs voor het opmaken, klaarmaken en versturen van uw e-wenskaart aan uw bestand kost 350 euro +BTW. Dit is een forfaitaire prijs.
    • Het verzenden tot 1.000 adressen is gratis. Boven de 1.000 adressen betaalt u een supplement. B.v. tot 2.500 adressen kost dit 97,50 euro +BTW.
    De e-wenskaartactie is een actie onder voorwaarden. Een bestelling is vast na ontvangst van het bedrag van de order. U ontvangst een factuur voor uw boekhouding. Bestellen kan tot 15 december. Het verzenden gebeurt tussen 21 december en 31 december 2011.

    Besluit.

    Voor steeds meer KMO's, handelaars, zelfstandigen of vrije beroepen is online reclame een sterke vorm van promotie. Zeker met de toegenomen online verkoop. Daarom is deze e-wenskaartactie 2012 een heel sympathiek middel om uw onderneming positief in beeld te brengen.
    Meer info of reservaties (ook voor andere e-nieuwsbriefacties): neem nu contact op met 2TREES.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    17-11-2011 om 15:23 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:online reclame, e-card, e-wenskaart, e-nieuwsbrief
    02-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De privacy is belangrijk voor online reclame.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Online reclame is vaak een beetje inbreuk op de privacy van de mensen. Voor winkels, bedrijven en zelfstandigen is het belangrijk om er rekening mee te houden. Wie dit doet, haalt zelfs nog voordeel uit een goede behandeling van de privacy van de geadresseerden. Waar liggen de mensen wakker van en waar niet? En vooral wat mag u doen en hoe doet u het best? Een goede benadering van de privacy leest u in dit artikel.

    B2B versus B2C reclame-acties.

    Voor wie gewone consumenten hun klanten zijn (B2C), moet heel zeker vooraf stilstaan bij de bescherming van de persoonsgegevens. Vnl. wat nieuwsbrieven of ander ongevraagde mails aangaat, is dat eigenlijk taboe. U mag slechts een reclamemail sturen aan de mensen die er uitdrukkelijk om gevraagd hebben of er mee akkoord gegaan zijn. En dan nog zijn er wettelijke regels om na te leven.

    B2B handelaars of bedrijven hebben het iets gemakkelijker. Tussen professionelen is de "bescherming" van de geadresseerde iets soepeler. Dat betekent niet dat u er met de grove borstel mag doorgaan. Ook hier heeft u er zeker baat bij om rekening te houden met de privacy gegevens van uw abonnees. Het zijn tenslotte ook mensen en consument. Immers, De privacy is belangrijk voor online reclame.

    De privacy is belangrijk voor online reclame.

    Een recent onderzoek door het reclamebureau McCann bij 6.000 mensen (w.o. in België) toont het belang aan van de privacy voor acties. Een 70 % van de mensen vindt de bescherming van de eigen privacy het allerbelangrijkste. Dat komt voor problemen zoals terrorisme, opwarming van de aarde, economische situatie, enz. En dat is verwonderlijk. Aan de andere kant stellen we vast dat steeds meer mensen vrij gemakkelijk (delen van) hun eigen persoonsgegevens willen opgeven. En toch, De privacy is belangrijk voor online reclame.

    Consumenten kunnen in groepen worden onderverdeeld. Een kleine 40 % zijn best bereid om (delen van) hun privacy gegevens op te geven in ruil voor een voordeel. Dat zijn commerciële consumenten die weten dat hun gegevens iets waard zijn. Een 20 % van de mensen willen ook wat privacy opgeven, zolang het hun reputatie niet schaadt of geen gevaar vormt op financiële vlak. En ongeveer een even grote groep wil zeker geen persoonsgegevens opgeven. Zeker beide eerste groepen zijn belangrijk voor KMO's, bedrijven, winkels en handelaars die online reclame willen maken.

    Hoe haalt u voordeel uit de privacy benadering bij online reclame?

    Enerzijds moet u er natuurlijk voor zorgen dat uw mailings, e-nieuwsbrieven of andere online reclame wettelijk  in orde zijn met de privacy wetgeving. Een goed online reclamebedrijf kan u hier bijstaan. En verder is het niet echt moeilijk. Hou rekening met de vrees van de mensen en zorg dat ze krijgen wat ze verwachten. Hoe kunt u dit nu doen?

    • De mensen willen kunnen kiezen welke persoonlijke gegevens ze delen en welke niet. Maak het dus de consumenten niet moeilijker dan nodig en laat hen enkel hetgeen invullen dat nodig is. Laat geen 20 velden invullen indien een naam, telefoonnummer en e-mailadres volstaan voor een actie.
    • Stel u tot doel om op langere termijn een goede, vertrouwelijke band tot stand te brengen met uw klant. Zorg dat ze van u waardevolle informatie, werkelijk nuttige tips, verwittigingen tijdig vooraf, ... krijgen zodat ze het gevoel krijgen dat u met hen meedenkt en hen helpt.
    • En vooral, geef ze voldoende waarde terug in ruil voor hun persoonlijke gegevens. De meeste mensen weten dat voor iets, iets in return hoort. Zorg dus dat ze zich niet bedot voelen.

    Besluit.

    De privacy wetgeving is een belangrijk gegeven om de persoonsgegevens van de mensen te beschermen. Toch kunnen bedrijven, winkels en handelszaken er hun voordeel bij doen indien ze rekening houden met de vrees en de verwachting van de consumenten. Op deze manier is men van beide kanten winnaar. Meer info of voor een offerte neem vrijblijvend contact met ons op.

    Patrick Puype - www.2trees.be

    02-11-2011 om 15:07 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:privacy wetgeving, bescherming persoonsgegevens, privacy + online reclame, belgische wet op e-commerce, Belgische wetgeving e-commerce, e-commercewetgeving, wetgeving e-nieuwsbrieven
    27-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verwachtingen online verkoop in België.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Belgische KMO's hebben het begrepen. Online verkoop zorgt voor klantengroei en voor meer omzet. Wat is de actuele situatie en wat zijn de verwachtingen voor 2011 voor de online verkoop in België? Hier volgt een overzicht.

    Verwachtingen online verkoop in België.

    De online verkoop in België is volwassen geworden. Verkopen via het internet wordt nu algemeen beschouwd als een goed en degelijk verkoopplatform. De cijfers voor 2011 spreken voor zich. Een goede 54 % van de online handelaars verkoopt enkel en alleen via het internet. Dat is een stijging van 58 % t.o.v. 2009. En 46 % van de KMO's doet aan online verkoop in combinatie met hun traditionele handel. Maar er is zeker nog veel potentieel voor bestaande en nieuwe onlineshops. Over gans 2011 verwachten de online handelaars 40 % groei t.o.v. vorig jaar. Dat zijn grosso modo de Verwachtingen online verkoop in België.

    De cijfers over de e-commerce in België.

    Voor KMO's die overwegen om ook met een onlineshop te starten is het natuurlijk belangrijk om over de juiste informatie te beschikken. Wie zijn de online klanten? Wat zijn de voornaamste redenen om met een internetwinkel te beginnen? En welke producten zijn momenteel online populair?

    Wie zijn de klanten van de Belgische onlineshops?

    • 73 % verkoopt aan klanten in eigen land. Voor België betekent dit dat deze webshops minimum in 2 talen zijn, Nederlands en Frans.
    • 60 % van de Belgische webshops levert aan klanten in de E.U. Naast het Nederlands is de voornaamste tweede taal hier het Engels. Leveringen binnen de E.U. zijn ook nog vrij gemakkelijk en betaalbaar te organiseren.
    • 24 % van de internetwinkels levert ook buiten de E.U. in de rest van Europa.
    • 11 % van de Belgische webwinkels verkoopt buiten Europa.
    Welke producten worden meest online verkocht?
    1. Artikels voor binnenhuisinrichtingen (46 %) spannen de kroon;
    2. Kleding, mode en modeaccessoires staan op de 2e plaats (43 %)
    3. Multimediaproducten, boeken en CD's sluiten de top 3 af.
    4. Verder blijven ook nog belangrijk: verkoop van tickets en reizen.
    Waarom starten de meeste KMO's met online verkoop?
    • Meer service aanbieden (43 %) wordt in de meeste gevallen als hoofdreden opgegeven. Met een goede onlineshop krijgen de klanten in alle rust een mooi overzicht van al uw artikels. Bovendien wordt een bestelling op hun stoep afgezet.
    • Nieuwe klanten werven is ook een belangrijke reden. Veel moderne mensen (weinig tijd) kopen hoe langer hoe meer uitsluitend via het internet. En online is het echt gemakkelijk om nieuwe klanten van verderaf aan te trekken. Een Nederlandse klantenkring uitbouwen is b.v. typisch.
    • Meer omzet realiseren is ook een grote reden. Dit kan doordat bestaande klanten de gekende producten online kunnen bestellen. En met de juiste commerciële toepassingen kan een goede webshop voor een grotere omzet per verkoop zorgen.
    • Verder zijn nog belangrijk: de concurrentie die starten met online verkoop, economische situaties zoals wegwerkzaamheden waardoor u moeilijker bereikbaar bent, om overstocks snel verkocht te krijgen en de bestaande klanten die er herhaaldelijk om vragen.
    Besluit.
    Internetverkoop biedt heel veel mogelijkheden voor KMO's, winkels en handelszaken om hun klantenkring en omzet te vergroten. De onlineshops zijn in België sterk aan het uitbreiden. Om een goed resultaat te bekomen is het noodzakelijk om te starten met een professionele webshop die het vertrouwen wekt.
    Voor meer informatie of een vrijblijvende prijsofferte, contacteer 2TREES.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    27-10-2011 om 10:21 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:online verkoop, onlineverkoop, internetverkoop, onlineshop, onlineshops, online verkoop belgie, webshops, verwachtingen online verkoop, webwinkel, webwinkels, webshop
    19-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goede tips om de ideale domeinnaam te kiezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een goede domeinnaam kiezen voor een website of webshop is heel belangrijk. De ideale naam is referentieel voor uw zaak, is gemakkelijk te onthouden en moet nog vrij zijn. Maakt u zich geen illusies. U kunt er niet onder uit. Geen domeinnaam betekent geen website op het internet. Met deze Goede tips om de ideale domeinnaam te kiezen, lukt het u ongetwijfeld.

    Waarom is een goede domeinnaam belangrijk?

    Eerst en vooral is een domeinnaam belangrijk omdat u er een nodig heeft. Het is 1 van de gouden drie: website, hosting en domeinnaam. Zonder deze drie zaken krijgt u geen website of webshop op het internet.

    Maar een goede domeinnaam is ook heel belangrijk voor de vindbaarheid van uw site op het internet. Een goede vindbaarheid in de zin dat mensen uw website gemakkelijk spontaan vinden omdat uw naam zo logisch is of gemakkelijk te onthouden is. Meestal leert de praktijk het belang tot scha en schande bij degene die een heel foute naam hebben gekozen. Beter is om hier de nodige tijd voor vrij te maken om grondig en nauwgezet een goede naam te kiezen. Volgende Goede tips om de ideale domeinnaam te kiezen. kunnen u zeker helpen.

    Goede tips om de ideale domeinnaam te kiezen.

    Zoals steeds zijn er een aantal handige tips die helpen om een goede domeinnaam te kiezen. Deze regels zijn gebaseerd op hetgeen de doorsnee surfer verwacht, op de zoekmachine-regels voor webbouwers en op de praktijkervaringen van de mensen op het internet.

    • De beste domeinnaam sluit heel nauw aan bij uw zaak. Dit is het geval als de naam van uw winkel of bedrijf er in voorkomt. Ook uw exclusief hoofdmerk, dienstverlening of een typisch kenmerk van uw zaak is bruikbaar indien uw bedrijf of winkel reeds een reputatie heeft opgebouwd. Spontaan zullen internetzoekers even proberen met uw naam in te geven. Indien de .be naam niet meer vrij is, kijk dan even naar alternatieve achtervoegsels (.com, .eu, .shop, ...).
    • Een goede domeinnaam is gemakkelijk te onthouden eenmaal men ze heeft gezien. Controleer dus altijd op uw computer hoe uw naam er werkelijk uitziet op uw beeldscherm. Het kan best dat een logisch, verzonnen naam er heel verwarrend uitziet. Dan kiest u best een alternatief. Soms kan een tussenstreepje de leesbaarheid van een domeinnaam verbeteren.
    • Wie origineel wilt doen, is eerder gewonnen om een domeinnaam te verzinnen. Kan best. Let wel op als u hypes als basis neemt voor uw websitenaam. Hypes hebben nogal de eigenschap dat ze over waaien. Vermijd best om na een paar jaar met een gedateerde naam verder te moeten.
    • Anders is het gesteld met trends. Trends zijn meestal blijvend en winnen aan populariteit in de toekomst. Daarom kan het slim zijn om in uw domeinnaam aanduidingen van een trend te verwerken (denk b.v. aan "m" in uw domeinnaam opnemen indien u diensten via smartphones wilt aanbieden). Let er wel op dat u uw naam effectief waarmaakt ook.
    • Wie een productmerk of slogan wilt opnemen in de domeinnaam controleert best even als er geen merkrecht of beperkingen gelden voor die naam. Sommige merken mogen alleen worden gebruikt voor erkende zaken of na toestemming. B.v. Bijna alles wat F1 en formule one aangaat is geregistreerd en gelden gebruiksbeperkingen.

    Heeft u dan eindelijk de witte raaf onder de domeinnamen gevonden. Oefff... Ga dan direct na of de domeinnaam van uw keuze nog vrij is. Voor .be domeinnamen kan dat via de website van de Belgische regulator DNS (www.dns.be). Ook voor andere extensies is dit eenvoudig. Typ "domeinnaam checken" in google en u heeft de keuze uit een aantal online domeinnaam checkers.

    Is uw domeinnaam nog vrij? Prima. Dan is het best om eerst even op facebook en skype te controleren of ook daar uw naam nog beschikbaar is. En registreer ook daar eer en vooral deze naam voor uw bedrijf of zaak. Zo is deze alvast voor u tegen dat u de sociale media inschakelt voor uw promotie.

    Besluit.

    Een ideale domeinnaam is heel belangrijk om goed gevonden te worden op het internet. Dat is een grote troef voor een website of webshop. Daarom is het verstandig om een nieuwe domeinnaan zorgvuldig te kiezen. Vergeet ook niet de gekozen domeinnaam vast te leggen op de sociale media van uw keuze.

    19-10-2011 om 14:33 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:domeinnaam, domeinnaam kiezen, domeinnaam checken, goede domeinnaam, passende domeinnaam, tips domeinnaam, goede domeinaam kiezen, tips voor domeinnamen, mijn domeinnaam
    12-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 praktische tips voor een goede nieuwsbrief.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een e-nieuwsbrief is een heel doeltreffend promotiemiddel. Steeds meer winkels, kleine ondernemingen en zelfstandigen maken er graag gebruik van. Het succes van een nieuwsbrief hangt sterk af van de kwaliteit en de inhoud. In dit artikel krijgt u 5 praktische tips voor een goede nieuwsbrief. indien u deze zelf wilt schrijven.

    Het geheim van een goede e-nieuwsbrief.

    Waarom is een e-nieuwsbrief eigenlijk zo'n goed promotiemiddel. Eerst en vooral richt u zich telkens tot een echte persoon, waarvan u quasi zeker bent dat deze uw bericht zal lezen. Dat is dus een 1 op 1 communicatie. Dat betekent ook dat u haarfijn de resultaten kan analyseren, want u kent uw doelgroep en weet precies wie u bereikt heeft. Daarnaast is een e-nieuwsbrief vrij goedkoop en bijna zonder vertraging in de uitvoering. Tenslotte versterkt het uw commerciële band met uw doelgroep of met uw klanten. Dergelijk promotiemiddel is zeker voor iedereen interessant.

    5 praktische tips voor een goede nieuwsbrief.

    Niet elke nieuwsbrief is even succesvol. Het technisch aspect is een bepalende factor. Daarover leest u volgende week meer. Het resultaat van een e-nieuwsbriefactie hangt in hoge mate af van de inhoud en de presentatie van uw nieuwsbrief. De inhoud wordt samengesteld uit het algeheel uitzicht, het beeldmateriaal en de teksten. Nu is schrijven voor het internet een vak apart (lees ook: doeltreffende commerciële webteksten schrijven). Toch zijn er een aantal gulden regels voor wie zelf de teksten wilt samenstellen. Met de volgende 5 praktische tips voor een goede nieuwsbrief. heeft u zeker een goede handleiding voor het schrijven van een nieuwsbrief.
    • Overlaad een e-nieuwsbrief niet. Maximaal 3 onderwerpen per nieuwsbrief volstaan. Meer artikels zorgen voor een te lange nieuwsbrief (veel mensen haken dan al af) en vaak ook een slordige qua uitzicht. Zorg er wel voor dat in elke nieuwsbrief "nieuws" of "nuttige informatie" staat. Zorg ook dat elke nieuwsbrief een voordeel, een actie of een speciaal voorstel bevat.
    • Zet het belangrijkste bovenaan. De mensen beginnen steeds links boven te lezen om rechts onderaan te eindigen. Voor wie teksten leest op een computer "scant" eerst een pagina. D.w.z. men hopt snel van titel naar titel naar foto en besluit dan direct of de informatie het lezen waard is.
    • Maak dat uw titels beginnen met goede informatieve woorden die uw lezer aanspreken. Dat zorgt er voor dat uw artikels sneller zullen worden gelezen omdat de interesse gewekt is. Vermijd in elk geval nietszeggende zinnen, gemeenplaatsen of banale titels.
    • Gebruik sprekende foto's of beeldmateriaal om uw teksten aantrekkelijk te maken. Nog voor men woorden leest worden de foto's snel bekeken. Foto's die als het ware uit de tekst springen of waarvan de opmaak af is, verhogen de succeskans van uw nieuwsbrief (daarover volgende week meer).
    • Plaats de uitgebreide tekst van uw onderwerpen of uw promotie op uw website. Gebruik de korte inhoud (belangrijkste troeven) voor het artikel op uw nieuwsbrief en leg een link naar de volledige tekst op uw website. Ook zo voor promoties, acties, e.d.m. Zorg dat uw voorstel aanspreekt, maar leidt geïnteresseerden naar uw website voor meer uitleg of bestellingen.
    Nog een laatste puntje. Een e-nieuwsbrief is gehouden aan een aantal wettelijke regels (zie artikel ook: de Belgische wetgeving op de e-nieuwsbrieven). Schenk er aandacht aan dat uw e-nieuwsbrief ook op dat vlak in orde is met de wetgeving.

    Besluit.

    Via e-nieuwsbrieven informatie, acties of promoties uitsturen, levert gegarandeerd succes op op voorwaarde dat de inhoud interessant is. Met deze 5 praktische tips voor een goede nieuwsbrief lukt het zeker na een aantal keer oefenen. Voor het opmaken zelf (uitzicht) en het versturen is het vaak aangewezen om een professionele partner onder de arm te nemen. Neem gerust met 2TREES contact op voor een afspraak of voor bijkomende informatie.

    12-10-2011 om 14:30 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:e-nieuwsbrief, e-nieuwsbrief schrijven, tips nieuwsbrief schrijven, tips nieuwsbrieven, goede nieuwsbrief schrijven, tips goede nieuwsbrief
    06-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 goede tips voor mobiele webshops.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het aantal nieuwe webwinkels groeit flink aan. En steeds meer mensen gebruiken hun smartphone om mobiel te internetten. Uw webshop geschikt maken voor mobiel internet biedt veel voordelen. Hoe doet u dat in de praktijk en waar houdt u best rekening mee? Hier alvast de zes belangrijkste tips voor mobiele webshops.

    Webwinkels verwachten 40 % omzetgroei in 2011.

    Deze prognose is wel verrassend. In een tijd waar het in de media vnl. gaat over besparen, snoeien, inkrimpen en saneren merken we een blijvende groei van het aantal nieuwe onlineshops. Belangrijk is ook dat de bestaande webshops dit jaar een omzetstijging van zo'n 40 % verwachten. We zien in de praktijk ook steeds meer zaken die enkel online producten of diensten aanbieden. E-commerce groeit dus stilaan uit tot een volwaardig verkoopkanaal op zich. Het zijn vaak ook de nieuw startende webshops die enkel op het internet te vinden zijn. Dit is zo in een 55 % van de gevallen.

    De mensen surfen tegenwoordig ook steeds meer met hun iPhone of andere smartphone. Een enquête uit 2009 liet reeds zien dat
    40 %mobiel het internet op gaat. En dit is de laatste tijd nog sterk toegenomen. Ook hier is Google de favoriete mobiele browser. In bijna de helft van de gevallen gebruiken mobiele internetters Google om producten, diensten of bedrijven te zoeken. Nog belangrijker: bijna 85 % van de mobiele surfers bezocht het internet met hun iPhone of iPad buiten het werk. Dit deden ze vnl. tijdens het wachten of om zaken vooraf te checken. En daar liggen veel troeven voor wie een webshop heeft die geschikt is voor smartphones. Daarom deze 6 goede tips voor mobiele webshops.
    van de gebruikers
    6 goede tips voor mobiele webshops.
    De grote troef van mobiel internet zijn dat het op elk moment en overal beschikbaar is. De grote nadelen zijn het kleine scherm, moeilijker navigatie en de beperkte batterijduur. Aan een goede webbouwer om uw mobiele webshop technisch zo danig te ontwerpen dat deze vlot inlaadt en gebruiksvriendelijk werkt. Als webshop eigenaar houdt u best rekening met deze 6 goede tips voor mobiele webshops.
    • De meeste mensen gebruiken hun smartphone verticaal. Bouw daarom uw mobiele webshop verticaal op. Zet de belangrijkste zaken direct bovenaan. En laat zeker een zoekvenster inbouwen waarmee klanten snel producten of diensten kunnen opzoeken.
    • De inlaadsnelheid van een mobiele pagina is cruciaal. Het meeste geheugen van een webshop wordt door de afbeelingen ingenomen. Zorg er dus voor dat u foto's van de laagste resolutie en klein formaat gebruikt (bij voorkeur tussen de 50 en 75 kb maximaal).
    • De plaats op zo'n mobiel scherm is heel beperkt. Gebruik dus zo kort mogelijke teksten. Zet wel de essentiële informatie en de belangrijkste zoekwoorden in de tekst. En vergeet niet om vooraf zelf de snelheid en uitzicht uit te testen (liefst op verschillende mobiele browsers).
    • Voor wie met een heuse mobiele webshop wil werken, zorg dan dat elk product op een aparte pagina staat. Maak zeker dat bij elk artikel een bestelknop aanwezig is.
    • Controleer ook of uw contactgegevens op elke pagina te zien zijn. Zorg er voor dat uw telefoonnummer aanklikbaar is zodat uw klant u met een klik kan contacteren.
    • Zorg tenslotte dat uw zaak op Google Maps aanwezig is want zo bent u beter vindbaar voor wie mobiel een routeplan opvraagt. Werkt u met Google adwords, zorg er dan voor dat ook vertoningen op mobiele apparaten geactiveerd staat voor uw online advertenties.
    Besluit.
    Mobiel internet biedt zeker heel wat nieuwe kansen voor webwinkels. In de toekomst zal dit belang ongetwijfeld sterk toenemen. Wie online zijn brood verdient, zorgt er best eerst voor dat zijn zaak vlot gevonden wordt met een smartphone of tabletcomputer. Zie informatie over MobileWeb. In een volgende fase kan dan gedacht worden om (een deel van) uw producten ook via een mobiele webshop aan te bieden.
    Voor meer informatie of voor een afspraak, contacteer 2TREES.

    06-10-2011 om 09:38 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:mobiele website, mobiele websites, mobiel internet, surfen iphone, surfen ipad, mobiele webwinkels, tips mobiele webwinkel, mobiele webshop, mobiele online shop, e-mobile, mobileweb
    27-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uw zaak vindbaar maken voor smartphones.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sedert de opkomst van de iPhone gebruiken steeds meer mensen gebruiken smartphones. Dit gebeurt niet alleen voor zakelijke toepassingen. Ook in de vrije tijd zijn smartphones heel nuttig. Maar nog te weinig websites zijn aangepast voor mobiel internet. En daarvoor is de nieuwe iPhone MobileWeb website van 2TREES de oplossing.

    Waarom is een goede vindbaarheid voor iPhones belangrijk?

    Steeds meer mensen gebruiken een smartphone. Eerst voor bedrijfstoepassingen (checken e-mails, route opvragen, files nakijken, ...) maar nu ook privé. Wie b.v. snel wil controleren of een restaurant wel open is of de openingsuren nakijken van een winkel ondervindt snel het belang van vindbaar te zijn voor iPhones.

    Meestal is het geen probleem om online te geraken met een mobiele telefoon. Hét groot probleem is eigenlijk dat nog heel weinig gewone of KMO websites geschikt zijn om informatie te geven via de iPhone, Blackberry, HTC, Samsung of ander smartphonemerk. De vaakst voorkomende fouten zijn:

    • de gezochte website laadt erg, erg, erg traag in. Dat is normaal voor websites die ontwikkeld zijn om met een laptop, desktop of notebook gevonden te worden. Maar dat is wel heel ergerlijk voor een klant.
    • de pagina's zijn vrijwel onleesbaar doordat ze helemaal geen rekening houden met de leesgrootte van een smartphonescherm. U kunt wel scrollen tot uw vingernagels afgesleten zijn.
    • de belangrijkste informatie voor onderweg is daardoor heel moeilijk te vinden op een mobiele telefoon. Ook logisch want de gegevens zitten meestal weggestopt in de paginaopmaak voor grote schermen.
    • de meest nuttige links werken vaak helemaal niet. En zeker als dit over de telefoonnummer gaat, is het wel echt vervelend.

    Nog een bijkomend probleem is dat er niet echt een standaard is voor mobiele telefoonapparaten. U hebt de iPhone die met het Apple Operation System werkt. Maar daarnaast bestaat er ook nog BlackBerry, Symbian (Nokia), WebOS (hp), Windows Mobile, ... terwijl veruit de meeste smartphones met Android (Google software) draaien. Niet echt eenvoudig om Uw zaak vindbaar maken voor iPhones.

    Uw zaak vindbaar maken voor smartphones.

    Om de hoger beschreven problemen op te lossen en uw bedrijf, zaak of winkel snel en goed vindbaar te maken voor alle smartphones biedt 2TREES nu de iPhone infosite website aan. Deze iPhone website werkt samen (naast) uw gewone website. Uw website switcht automatisch naar de smartphone versie over bij zoekopdrachten via een iPhone, BlackBerry, HTC, Samsung of andere mobiele telefoon.

    Uw zaak vindbaar maken voor smartphones. is hiermee kinderspel. Alle bedrijfsinformatie die nuttig is voor mobiele consultaties staat netjes vermeld in 2 of 3 webpagina's die speciaal geschikt zijn om te bekijken met een smartphone. En heel belangrijk: deze smartphone website werkt met alle actuele besturingssystemen. Er zijn 2 versies beschikbaar:

    • MobileWeb2 - Op de homepagina staat uw logo, telefoonnummer (aanklikbaar om te bellen) en de navigatie. Op de contactpagina staan uw bedrijfsnaam, adres, openingsuren en een Google situatieplan. Kostprijs: 295 euro, excl. BTW.
    • MobileWeb3 - Naast bovenstaande homepagina en contactpagina heeft deze iPhone website een extra pagina voor een commerciële beschrijving (5 regels) over uw zaak, uw producten, merken, menu's, troeven of specialisaties. Zo weten mobiele klanten perfect wat u aanbiedt. Kostprijs: 395 euro, excl. BTW.

    Belangrijk: zowel voor de mobiele website met 2 en met 3 pagina's wordt de bestaande webiste aangepast met een verwijslink zodat de omschakeling automatisch gebeurt tussen de bedrijfswebsite (opzoeking met een gewone computer of laptop) en mobiele website (voor smartphonegebruik). En deze speciale mobiele website werkt natuurlijk op alle merken van smartphones.

    Besluit.

    Met steeds meer smartphones in gebruik is het een grote troef indien uw bedrijf of zaak ook met iPhones of andere mobiele telefoons vlot gevonden wordt. Meer informatie over deze speciale mobiele websites of voor bestellingen, neem contact op met 2TREES.


    27-09-2011 om 21:46 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:smartphone website, website iPhone, android website, iPhone website, blackberry website, mobiele website, mobiele websites, smartphones websites, website op smartphone
    21-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De voordelen van een online shop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Starten met een online shop is meestal een heel verstandige beslissing. Een webshop groeit na verloop van tijd vaak uit tot een echte winstmaker voor de handelaar. Maar ook de consument ervaart veel voordelen bij het online shoppen. In dit artikel gaan we dieper in op deze voordelen en tonen we hoe een online shop hierdoor meer winst kan opleveren voor de KMO of winkelier.

    Wat is e-commerce?
    Men spreekt van e-commerce van zodra er goederen of diensten via het internet worden gekocht of verkocht. Dat is dus iets ruimer dan alleen via een webshop producten verkopen. Ook indien men met een gewone website artikels kan bestellen, valt men onder de e-commerce wetgeving. Alle verkoop via het internet is dus aan wettelijke regels gebonden. En dat is belangrijk voor zowel de bescherming van de consument als voor de handelaar zelf.

    Deze wet op de internetverkoop legt enerzijds bepaalde regels op waaraan een website of webshop moet voldoen. Dit zijn vnl. een aantal verplichte vermeldingen die op een site moeten aanwezig zijn. Anderzijds zijn er
    een aantal vaste stappen die moeten gevolgd worden en speelt ook de wet mee die de bedenktijd en de sperperiode regelt. Daarom is het heel belangrijk om voor een online shop samen te werken met een webontwikkelaar die vertrouwd is met de e-commerce.

    De voordelen van een online shop.
    De voordelen van een online shop zijn tweeërlei. Aan de ene kant heeft de internetverkoop vaak een aantal bijzondere troeven voor de handelaar zelf. Zie o.a. het artikel "Waarom een webshop een goede beslissing is". Maar net evengoed is online shoppen voor de consument heel aangenaam en voordelig. En deze voordelen versterken het succes voor de handelaar zelf. Welke zijn nu De voordelen van een online shop voor de consument.
    • Vooreerst is online kopen heel gemakkelijk en comfortabel. Door het gebruik van snel internet zoals breedband of ADSL verbindingen is surfen werkelijk aangenaam. En nu met de doorbraak van de iPad en andere tablet computers wordt deze trend nog versterkt. Online kopen is een aangename bezigheid.
    • Via het internet is een groot productenaanbod beschikbaar met een paar muisklikken en zonder dat men zich moet verplaatsen. Tip: zorg dus dat er op uw webshop ook een ruime keuze verschillende producten per categorie zichtbaar is. Het gemak waarmee men verschillende producten kan zien speelt is een pluspunt voor de online verkoop.
    • Nog een voordeel is het gemak waarmee verschillende producten kunnen worden vergeleken via het internet. Enerzijds zijn er de vergelijkingssites om informatie te halen. Anderzijds wordt er snel tussen verschillende producten gesurft door de e-consumenten.
    • Ook een sterk voordeel: bij online aankopen zijn de aankoopprijzen meestal lager dan in een fysische winkel. Dat komt doordat de vaste kosten minder groot zijn. Maar ook de rotatie is vaak groter en de kans op winkeldochters kleiner. En dit werkt voordelig op de prijs.
    • En ten laatste is er het gemak waarmee kan besteld worden. Met een druk op de knop (belangrijk voor impulsaankopen!) koopt de e-klant via het internet producten of diensten. En zonder moeite wordt de bestelling een paar dagen aan de deur afgeleverd. Als dat niet gemakkelijk is.
    Besluit.
    Een online shop is een heel verstandige beslissing voor een KMO, handelaar of winkelier. Tegenwoordig bestaan er al professionele webshops aan heel interessante voorwaarden. Het is wel belangrijk om samen te werken met een goede webbouwer die onderlegd is in deze tak van internetverkoop. Zo bent u zeker dat uw webshop goed zal werken, volledig in orde is met de geldende wetgeving en dat uw consumenten online shoppen een aangename ervaring vinden.
    Meer informatie over een goede webshop en onze voorwaarden: contacteer nu 2Trees.

    21-09-2011 om 09:22 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:voordelen webshop, voordelen online shop, onlineshop, webshops, online shops, goede webshops, beste webshops, voordelen onlineshop winkelier, E-commerce, troeven webshop, troeven onlineshop
    14-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer goede tips om bestaande webshops te verbeteren.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het internet is een belangrijke bron voor miljoenen mensen om producten of diensten aan te kopen. Maar niet alle online shops halen een goed verkoopresultaat. Vorige week bespraken we Tips om een webshop te verbeteren. om bestaande webshops te verbeteren. Hier volgt een tweede serie van goede tips om meer online te verkopen.

    Meer goede tips om bestaande webshops te verbeteren.

    Consumenten moet u leiden. Ze wensen zekerheid, gerust gesteld worden en ze willen geholpen worden. Bij online verkoop is dit net zo. Hier volgen Meer goede tips om bestaande webshops te verbeteren.
    • Na enige tijd (vanaf een half jaar) beschikt u reeds over een schat aan waardevolle informatie. Dat haalt u uit het analyseprogramma van de bezoekers op uw webshop (zie artikel "Luister naar wat uw website u vertelt"). Het actualiseren van de SEO van uw online shop aan de hand van deze statistiekgegevens is onmisbaar om uw webshop bovenaan de zoekresultaten op het internet te houden.
    • Een Call to Action knop nodigt uw bezoekers direct uit om een bestelling te plaatsen of om te reageren. Zorg dat deze opvallend aanwezig is op elke plaats waar dit nuttig is. Niets is gemakkelijker voor een klant om direct "Ja" te klikken als men een leuk product ziet.
    • Met discrete reclamebanners kunnen niet alleen de nieuwste producten op de onlineshop getoond worden. Ze zijn ook bijzonder geschikt om continu een greep uit het assortiment naar voor te halen. Zorg er wel voor dat ze de aandacht niet wegtrekken van de hoofdzaak van een pagina. Ze mogen aanwezig zijn, maar discreet op de achtergrond. Indien ze "random" ingesteld staan, krijgt de online consument nog de indrukt dat het telkens om nieuwe producten gaat.
    • Klanten die dit product kochten, hadden ook interesse voor... Dit kan worden gebruikt om gelijkaardige artikels aan te prijzen (b.v. CD's, boeken, reizen, mode, ...) of om complementaire producten te verkopen (b.v. handschoenen bij mutsen, handtassen bij schoenen, assortiment boren bij boormachine, voorraad meel bij zelfbakovens, ...) Amazon (www.amazon.com) in de Verenigde staten behaalde hierdoor uitstekende resultaten.
    • En het ultieme online reclamemiddel is natuurlijk een speciale actiepagina instellen als landingspagina van uw online shop. Succes gegarandeerd want werkelijk élke bezoeker ziet gewis hetgeen u hier aankondigt. Onderzoek leert bovendien dat bijna niemand deze extra klik storend vindt (blijft beperkt tot 1). Integendeel, meestal stelt men het bijzonder op prijs om zo snel informatie te krijgen over promoties, tijdelijke acties, voordelen, ... Op deze pagina kunnen bezoekers kiezen om direct een bestelling te plaatsen of om verder te gaan naar de eigenlijke webshop.
    Bovenstaande commerciële functies hebben hun nut voldoende bewezen in de praktijk. Het is evident dat ze niet alleen gelden om bestaande onlineshops te verbeteren. Ook nieuwe webshops kunnen er veel baat bij hebben indien ze van de eerste keer worden ingebouwd. Zie ook artikel "Doeltreffende tips om bestaande webshops te verbeteren".

    Wanneer heeft uw online shop onderhoud nodig?
    Net zoals uw bedrijf steeds weer evolueert, veranderen ook uw klanten en hun koopgedrag continu. Daarom is het aangewezen om elke 6 maand de optimalisatie van uw onlineshop bij te werken (beperkte SEO). De optimalisatie actueel houden, zorgt er voor dat de zoekmachines de juiste zoekwoorden blijven herkennen. Het maakt dat uw webshop gemakkelijker gevonden wordt en hoger wordt weergegeven in de zoekresultaten op het internet.

    Zeker elk jaar is een groot onderhoud nodig van een goede online shop. Bij een grote SEO beurt kijken we niet allee naar het zoekgedrag van uw bezoekers. We bekijken de trends, checken de links, schonen uw databanken op en controleren alle functies op hun werking (zie ook artikel: "Wat is een uitgebreide SEO"). Zo blijft uw webshop optimaal presteren op het internet en verhoogt het gebruikscomfort voor uw klanten.

    Besluit.
    Een aantal commerciële toepassingen en functies verbeteren direct de prestaties van een webshop. Maar evengoed is een periodiek onderhoud noodzakelijk om de verkopen op peil te houden en om snel nieuwe klanten aan te trekken.
    Voor meer informatie of voor een prijsofferte, contacteer 2Trees.

    Patrick Puype - 2trees.be

    14-09-2011 om 09:58 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:bestaande webshop optimaliseren, bestaande webshop verbeteren, hoe webshop verbeteren, meer online verkopen, SEO voor webshops, tips voor webshops
    07-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doeltreffende tips om bestaande webshops te verbeteren.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Miljoenen mensen surfen op het internet op zoek naar producten, diensten of leveranciers. Daarom is een webshop altijd een goede beslissing. Maar niet elke online shop werkt even goed. In twee artikels bespreken we een aantal heel doeltreffende tips om nieuwe of bestaande webshops te verbeteren. Deze week het eerste deel.

    Waarom werkt niet elke webshop even goed?
    Er kunnen een aantal redenen zijn waardoor een internetwinkel niet goed presteert. Vaak ligt het aan de wijze waarop eigenaars omgaan met hun online shop. Het is heel belangrijk dat men er op toeziet dat alle links (ook de nieuwe) perfect werken, dat de beschrijving van de producten commercieel doordacht zijn, dat de naam van de foto's zoekmachinevriendelijk opgebouwd worden, enz. Een goede promotie om veel mensen naar een online shop te lokken is eveneens belangrijk. Maar soms is er meer aan de hand.

    Naast een "gebrekkige" opbouw van de inhoud kan het minder presteren van een webshop ook technische of externe oorzaken hebben. Laten we er van uitgaan dat het programma zelf perfect werkt, dan kunnen concurrentie die recent een actievere online shop opstarten uw resultaten ongunstig beïnvloeden. Of het niet actualiseren van de SEO (zoekmachineoptimalisatie) kan er voor zorgen dat uw site niet meer zo vlot wordt weergegeven. Dit kan het geval zijn indien nieuwe merken niet worden toegevoegd aan uw bestaande SEO, "losse eindjes" niet worden verwijderd uit databanken, enz. Een periodieke check-up van uw webshop is echt wel nodig (net zoals voor uw wagen).

    Doeltreffende tips om bestaande webshops te verbeteren.
    Een periodieke opfrissingsbeurt van de achtergrond (SEO, programma en databanken) van uw webshop gebeurt best 1x per jaar. Dan zijn ook de statistiekgegevens van uw bezoekers en hun surfgedrag bekend. Daarnaast zijn er een aantal commerciële functies (tools) die een gunstig effect hebben op zowel het aantal klanten als de omzet per klant. In dit artikel krijgt u Doeltreffende tips om bestaande webshops te verbeteren.
    • De "Nieuw op deze webshop"-box is belangrijk om bestaande klanten regelmatig te laten terugkeren op uw webshop. Natuurlijk kunt u het de mensen zelf laten uitzoeken. (Dan zien ze meer van uw producten, nietwaar?) Maar veel beter is om prominent een 3-tal "nieuwe" producten te tonen op de homepagina van uw webshop. De meeste tools geven "random" artikels weer zodat de kans groot is dat uw klanten telkens nieuwe zaken zien. De meeste klanten kopen graag wat "nieuw" is.
    • "Like" of "+1" knoppen bij de artikels zorgen er voor dat uw artikels (en webshop) via de sociale media bekend worden. Facebook is een virtueel café waar 800 miljoen (!) mensen een profiel hebben. En Google is bij voorsprong de belangrijkste zoekmachine / reclamekanaal op het internet. Logisch dat beide platforms heel doeltreffend gebruikt kunnen worden voor het promoten van uw producten of diensten. En een druk op een knop is gemakkelijk.
    • Werk met een artikelrating door uw kopers. Nog zo'n fantastisch middel. Het is nl. heel overtuigend als andere mensen uw product aanbevelen door een score op 5 te geven. Bovendien leert onderzoek dat de meeste online kopers meer vertrouwen hebben in "gerate" producten. Het neemt een psychologische drempel weg.
    • Toon voor elk product een aantal gerelateerde artikels. Er bestaan handige webshopfuncties die dit automatisch op uw webwinkel voorzien. Logisch ook dat wie b.v. een digitale camera koopt, deze ook graag beschermt met het juiste hoesje. En wie zou niet de gepaste onderhoudskit bij een product kopen zodat dit langer meegaat? Het is bewezen dat de omzet met gerelateerde artikels van 25 tot 33 % kan stijgen.
    • Een spaarpuntenprogramma is een stimulans om regelmatig producten aan te kopen. Maar het kan net evengoed motiveren om nog dat extra artikel mee te bestellen om zo een bepaalde drempel te behalen. Ook hier bestaan heel doeltreffende webshop uitbreidingen zodat de punten of kortingen per aankoop automatisch worden bijgehouden.
    Deze tools zijn vaak winstbrengers voor een online shop. Ze vergen slechts een eenmalige investering om de webshop aan te passen en ze blijven jarenlang renderen. Het zijn vnl. commerciële toepassingen die goed ingeburgerd zijn. Ze werken volgens de principes die ook in een offline winkel heel renderend zijn. Hierdoor komen ze vertrouwd en niet ergerend over bij de kopers.

    Besluit.
    Een goede webshop heeft nood aan periodiek nazicht. Minstens 1x per jaar een technisch nazicht zorgt er voor dat de SEO actueel blijft. Om die extra boost te geven op commercieel vlak kan uw webshop worden uitgerust met een aantal goede verkoopfuncties. Voor meer informatie of voor een vrijblijvende offerte, contacteer 2TREES.

    07-09-2011 om 19:09 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:SEO voor webshops, bestaande webshop optimaliseren, bestaande webshop verbeteren, meer online verkopen, hoe webshop verbeteren, tips voor webshops
    30-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf kernvragen om een goede webshop te maken.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een goede webshop maken vergt beslist een degelijke voorbereiding. Niet alleen het technisch bouwen van de site is hierbij belangrijk. Er zijn een aantal factoren waar een goede webbouwer mee rekening moet houden zodat een webshop achteraf goed kan renderen. Met de volgende vijf kernvragen slaagt u er zeker in om een heel goede webshop te (laten) maken.

    Wat is een goede webshop?

    De meeste mensen die met online verkoop bezig zijn, zullen hierop spontaan een aantal zinnige criteria opgeven. Gemakkelijk om mee te werken. Goed gevonden worden op het internet. Mooi uitzicht... Dat is allemaal waar, maar er komt toch nog meer bij kijken. Een goede webshop houdt nl. ook rekening met de producten die u online wilt verkopen. En met uw klanten, uw manier van werken en de soort promotie die u zal maken. Enkel door het totaalplaatje in beeld te brengen, is alles mooi op elkaar afgestemd. Zo zal u heel efficiënt en succesvol kunnen werken. En krijgen uw online klanten een goed gevoel. Daarom zijn volgende Vijf kernvragen om een goede webshop te maken. heel belangrijk.

    Vijf kernvragen om een goede webshop te maken.

    Net zoals bij een fysische winkel is een goede voorbereiding belangrijk. Informeer u. Kijk rond wat anderen doen. Stel u de vragen die uw klanten zich stellen. En zet alles mooi op papier. Zo heeft u zelf, én de webontwikkelaar van uw keuze, van bij de start een duidelijk overzicht wat u wenst en wat er allemaal nodig is om uw online shop te ontwikkelen.
    • Welke artikels wilt u verkopen en aan wie?
      Deze informatie is belangrijk om een goede structuur op te maken voor uw webshop. De soort producten bepaalt vaak ook het algemeen uitzicht van een webshop. Het is dus belangrijk om te weten wat u zal verkopen. Meestal is dat niet alles van een merk. Zet dus ook even onder elkaar wat u NIET zal verkopen. Zorg er in elk geval voor dat u de artikels heeft die uw toekomstige klanten verlangen. Daarom is het goed om dit samen te bekijken. Indien u vooraf niet heel goed uw nieuwe sector kent, kijk dan zeker naar concurrerende webshops (noteer de namen!). Durf gerust ook aan een aantal mensen naar hun wensen peilen.
    • Hoe wilt u klanten aantrekken?
      Denkt u er aan om regelmatig promoties via e-mail te sturen, dan moet er een goede nieuwsbrieffunctie worden voorzien. Wilt u ook via twitter, facebook of Google+ uw producten of acties promoten, dan zijn sociale knoppen een handig hulpmiddel. Door vooraf een duidelijk beeld te schetsen hoe u uw producten bekend wilt maken, kan uw online shop gemakkelijk de nodige functies en hulpmiddelen voorzien van bij de start. Deze informatie heeft u ten andere ook nodig om uw budget te kunnen bepalen (zie verder).
    • Hoe krijgt u uw verkopen tot bij uw klanten?
      Dat is een punt dat zeker goed bekeken moet worden. Afhankelijk van de aard van deze diensten hangt er meestal een bepaalde kostprijs aan vast. Deze info heeft een goede webbouwer nodig om de leveringsprocedure correct in te stellen in uw webshop. Voor de nodige documenten, bevestigingen, stappen, enz. Maar ook om de verkoopprijzen automatisch te laten berekenen is dit een kostprijsfactor. Informeer u alvast bij een aantal leveranciers voor de prijs, termijnen én garanties.
    • Hoeveel tijd wenst u te besteden aan uw online shop?
      Dat is een punt dat u voor zichzelf beslist vooraf moet inschatten. Kijk over een week gezien wanneer u "werkt" en wanneer u wat tijd voor uzelf en uw familie incalculeert. Doet u dit niet vooraf, dan zal u snel ontdekken dat quasi al uw tijd naar uw online shop gaat. Totdat u zich een slaaf zal voelen of een opgebrand gevoel krijgt. Het is beter om vooraf een duidelijk planning op te maken om uw nieuwe activiteit een gestructureerde plaats in uw leven te geven.
    • Welk budget wilt u investeren?
      Hou hiervoor niet alleen rekening met de kostprijs van een webshop an sich. Weet dat elke activiteit, ook online verkoop, reclame nodig heeft om te groeien en bekend te worden. Bepaal dus even hoeveel u denkt te besteden het eerste jaar (opmaak webshop + aankoop basisstock producten + promotie) en de volgende jaren (investeringen + promotie). Zo ziet u voor zichzelf als e.e.a. realistisch is, kunt u perfect binnen uw financiële mogelijkheden blijven én krijgt u zicht op een toekomstige groei.
    Weet tenslotte ook dat online verkopen aan een aantal wettelijke regels onderworpen is. Spreek er in elk geval uw webbouwer over. Niet alleen moet uw webshop aan deze regels voldoen. Met een aantal verplichtingen zal u zelf rekening moeten houden.

    Ook voor wie een reeds een tijdje een eigen webshop uitbaat, zijn deze Vijf kernvragen om een goede webshop te maken. belangrijk. Aan de hand van dit schema kunt u even nagaan of uw online shop nog volledig beantwoordt aan de markt. Onder druk van concurrenten of door nieuwe ontwikkelingen op het internet moeten bestaande webshops van tijd tot tijd worden bijgestuurd. Deze handleiding is perfect te gebruiken om uw online shop aan een zelfonderzoek te onderwerpen.


    Besluit.

    Een webshop starten is zeker een goede beslissing maar vergt een zorgvuldige voorbereiding. Een aantal zaken dient u zelf te bepalen. Toch is het meestal een goed idee om een goede webontwikkelaar (liefst iemand die vertrouwd is met online verkoop) in een vroeg stadium bij uw project te betrekken. Een heel aantal praktisch ideeën kunnen u helpen om uw nieuwe online zaak voor te bereiden. Voor meer informatie, neem vrijblijvend met ons contact op.

    30-08-2011 om 10:24 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:webshop seo, seo webshop, webshop optimaliseren, wat is een goede webshop, goede webshop maken, hoe webshop verbeteren, webshop voorbereiden
    23-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verwachtingen online omzet in 2012.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen E-commerce biedt veel voordelen voor bedrijven, handelszaken en middenstanders. Dat blijkt uit het aantal zaken dat met online verkoop start. Voor al wie met internetverkoop bezig is, zijn het aantal internetaansluitingen en de verwachte online omzetgroei belangrijke factoren. Hier volgen de recentste prognoses.

    Verwachtingen online omzet in 2012.

    De laatste jaren kent de online omzet in België en Europa een gezonde groei. Ook voor de toekomst blijft deze trend zich doorzetten. Met Verwachtingen online omzet in 2012 van om en bij de 103 miljard euro is het zonder meer een goede beslissing om te investeren in een goede online shop. In 2010 kende de onlineverkoop in Europa een groei van liefst 18 procent. Dit jaar verwacht men een online omzet van meer dan 90 miljard euro (+ 13 %). En heel belangrijk. Deze trend blijft zich doorzetten zodat men voor 2012 naar verwachting boven de 100 miljard online verkopen zal realiseren.

    Er zijn een
    aantal troeven die de groei van de verkoop via het internet in de hand werken. Vnl. het gemak waarmee producten met elkaar kunnen worden vergeleken, het uitgebreide aanbod en de concurrentiële prijzen bepalen de voorturende stijging van de online verkoop. Ondertussen geven bijna 60 procent van de volwassenen in Europa aan om via het internet goederen of diensten aan te kopen. Vorig jaar lag dit aantal 9 % lager.

    Meer dan 3 miljoen internetaansluitingen in België in 2011.

    Nog meer dan de verwachte evolutie van de online verkopen is het aantal internetaansluitingen bepalend voor het succes van een webshop. In België zijn er momenteel bijna 3,29 miljoen actieve internetaansluitingen (stijging bijna 6 % in 1 jaar). Slechts 43.000 maken nog manueel verbinding om op het internet te geraken. Met een marktaandeel van 98,5 procent mogen we gerust stellen dat iedereen via een breedbandaansluiting met het internet verbonden is. Ook dat is een pluspunt voor de online verkoop. Internet shoppen gebeurt zo veilig, snel en comfortabel voor de consument.

    De algemene verwachting is dat het verder doorbreken van
    m-commerce (e-commerce voor smartphones en tabletcomputers) een grote troef kan betekenen voor de online verkoop. Indien consumenten quasi permanent verbonden zijn met het internet kunnen ze op om het even welk (vrij) moment snel een een artikel bestellen. Om de impulsaankopen goed te benutten, houden online handelaars hier best nu reeds rekening mee bij de uitbouw van hun webshop. Maar hier gaan we binnenkort nader op in.

    Besluit.

    Verkopen via het internet kan een grote troef zijn voor bedrijven, winkels en handelaars om de omzet te laten stijgen. Door de grote penetratie van breedbandaansluitingen in België verloopt online shoppen heel snel, veilig en comfortabel. De sterke groei van mobiel internet zal de online omzet nog gevoelig doen stijgen. Denkt u zelf ook aan verkoop via het internet (ook voor het geschikt maken van uw bestaande onlineshop voor mobiel internet), contacteer nu 2TREES.

    23-08-2011 om 06:39 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:evolutie online verkoop, groei online omzet, internet verkoop, internetverkoop, internetaansluitingen belgie, m-commerce, online omzetstijging, groei webshop
    17-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf kernvragen om een goede website te maken.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een goede website maken vergt een goede voorbereiding. Er zijn nl. een aantal kernpunten die er voor zorgen dat een website goed gevonden wordt op het internet en doet wat men er van verlangt. De volgende 5 kernvragen zijn een onmisbare hulp voor het ontwerpen en bouwen van een goede website.

    Waarom is een goede website belangrijk?

    Een goede website is tegenwoordig even onmisbaar als een degelijk businessplan of als een goede boekhouder. Het zorgt er voor dat uw producten of diensten via het internet bekend worden en dat nieuwe klanten met u contact opnemen. Een goed gebouwde website zorgt er bovendien voor dat u voor een deel gratis promotie krijgt via het internet. Want een goed ontworpen website vertelt de zoekmachines wat u doet en toont u aanbod aan mogelijke, nieuwe klanten. Dit gebeurt gratis en spontaan zonder dat het u enig reclamebudget kost. Deze Vijf kernvragen om een goede website te maken. zijn dus heel belangrijk opdat uw website precies datgene zou doen waarvoor hij bedoeld is.

    Vijf kernvragen om een goede website te maken.

    Een nieuwe website wordt gemaakt om uw bedrijf of zaak vooruit te helpen. Dit kan echter voor een aantal verschillende redenen zijn. En meestal verschillen ook de verwachtingen van de website. Het is daarom goed om vooraf nauwkeurig uw "huiswerk" te maken. Let wel, deze voorbereiding gaat volledig over wat u wilt dat uw website u oplevert en hoe u er mee wilt werken. Dit heeft niets te zien met de wijze waarop uw nieuwe site zal worden gebouwd. Dat is eerder technisch en dat behoort tot de expertise van een goede webbouwer.
    • Wat wilt u met uw website bekend maken? Meestal zijn dit de producten die u verkoopt of de diensten die u aanbiedt. Het is best om dit even op papier te zetten. Op die manier kan een goede webdesigner beter de ideale structuur van uw nieuwe site bepalen. Want hoe duidelijker de structuur, hoe beter zoekmachines uw activiteit begrijpen en hoe gemakkelijker zij uw website aan de juiste klanten op het internet tonen.
    • Wat verwacht u van uw nieuwe website? M.a.w. wat wilt u dat uw website voor resultaat geeft? Dat kan voor iedereen een beetje verschillend zijn. Het kan gaan van mensen laten bestellen, afspraken laten aanvragen, documentatie opvragen, nieuwe producten promoten, enz. Dit punt duidelijk vermelden bij uw webbouwer is noodzakelijk omdat dit invloed kan hebben op zowel de inhoud als de opbouw van uw website.
    • Moeten er bepaalde speciale functies of tools aanwezig zijn op uw website? Sommige branches hebben nu eenmaal verplichte vermeldingen of zaken die klanten gewoonweg verwachten. B.v. erkenning voor advocaten, beroepsverenigingen voor banken en verzekeraars, vergunningen voor installateurs, enz. Soms is er een nuttig filmpje of links noodzakelijk. Maak best een lijstje vooraf en bespreek het belang met uw webbouwer.
    • Wilt u uw website zelf onderhouden achteraf? Dit is bepalend voor het soort website dat u zal aangeboden worden. Hou wel voor ogen dat zelf een website onderhouden tijd vergt. Het is ook niet steeds gemakkelijk om goede, foutloze teksten voor internet te schrijven. Indien u dit niet goed in de vingers heeft, of niet de nodige tijd kan vrijmaken, neemt u best een onderhoudscontract. Zo blijft uw website er ook na een jaar nog top uitzien.
    • Welk budget wilt u maximaal besteden aan een website? Het is goed om hier vooraf duidelijkheid over te scheppen met uw leverancier van een goede website. Indien u maar 500 euro veil heeft voor een website heeft het geen zin om een offerte te laten maken van 1.500 euro. Weet dat hoe meer functies en eisen u verlangt, hoe duurder een website is. Indien u vooraf uw budget opgeeft, kan een goede webdesigner hiermee rekening houden. Dit vermijdt verrassingen aan beide kanten.
    Besluit.
    Om een goede webiste te maken is het nodig om vooraf een aantal zaken onder elkaar te zetten qua inhoud, werking en budget. Door bovenstaande 5 kernvragen nauwgezet en eerlijk te beantwoorden kan een webbouwer alle elementen voor uw nieuwe website perfect op elkaar afstemmen en de structuur en opbouw zo zoekmachine-vriendelijk uitwerken. Op deze manier krijgt u de best mogelijke website aan de goedkoopste prijs. Voor meer informatie of voor een gesprek over uw website, neem vrijblijvend met 2Trees contact op.

    17-08-2011 om 11:26 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:website voorbereiden, informatie voor nieuwe website, nieuwe website maken, nieuwe website bouwen, goede website maken, informatie website
    11-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf eenvoudige tips om uw website te verbeteren.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De SEO (optimalisatie) zorgt dat uw website bovenaan de zoekresultaten geplaatst wordt. Daarom is een goede optimalisatie heel belangrijk voor uw site. De volgende vijf eenvoudige SEO tips kunnen de resultaten uit uw website heel sterk verbeteren. Bovendien kunt u zelf de nieuwe SEO van uw website voorbereiden. En... ze kunnen door elke website of webshop worden gebruikt.

    Waarom is SEO belangrijk voor een website?

    Een goede SEO (ook optimalisatie voor het internet genoemd) maakt dat uw website beter opgemerkt wordt door zoekmachines en dat uw inhoud sneller en beter wordt geïnventariseerd. Het resultaat is steeds dat uw website hoger in de zoekresultaten terecht komt en dat u meer bezoekers aantrekt. SEO bestaat uit een aantal technische ingrepen die op uw website worden toegepast. Maar de basis hiervoor wordt gevormd door de informatie die op uw site aanwezig is, de statistiekgegevens van uw bezoekers en uit het surfgedrag van uw klanten.

    De maatschappij en uw eigen zaak evolueren constant. Ook de zoekopdrachten, zoekwoorden en het surfgedrag van uw bezoekers wijzigt na verloop van tijd. Daarom is het belangrijk om
    minstens 1x per jaar de ingebouwde SEO van uw website te herbekijken en om bij te werken aan de realiteit. Zo blijft uw website sterk presteren en blijft u de juiste klanten aantrekken via het internet. De volgende Vijf eenvoudige tips om uw website te verbeteren. maken het u een stuk eenvoudiger.

    Vijf eenvoudige tips om uw website te verbeteren.

    De eerste keer (SEO voor een nieuwe site) is het moeilijkste. Maar een vakbekwame webdesigner weet hier beslist raad mee. Voor de eerste SEO gebruiken we de informatie die op uw website voorkomt. Verder zoeken we naar de meest waarschijnlijke zoekopdrachten en kijken we ook de sites van uw voornaamste concurrenten na. Deze informatie wordt dan gebruikt om een nieuwe site te optimaliseren. Hoe kunt u de SEO van uw website na een jaar verbeteren?
    • Optimaliseer de tekst op de homepagina van uw website. De homepagina is de belangrijkste pagina van uw website. De tekst die hierop vermeld is, moet dan ook de voornaamste zoekwoorden bevatten. Het is aan te bevelen om de top 5 zoekopdrachten van het voorbije jaar op te zoeken en -indien nodig- deze te verwerken in de introtekst van uw homepagina. De 5 belangrijkste zoekwoorden voor uw zaak kunt u halen uit een goed analyseprogramma of via de google keyword tool.
    • Voeg extra pagina's over uw kernactiviteiten toe aan uw bestaande website. Indien u nog tevreden bent over het uitzicht en de inhoud van uw website, is dit een heel goede SEO tip. Door (een paar) nieuwe informatiepagina's over uw belangrijkste werk toe te voegen, geeft u de zoekmachines meer info (woorden) over wat u doet en wat voor uw bedrijf belangrijk is. Zorg er terug voor dat de top 5 zoekwoorden in de tekst verwerkt zijn. Een paar sprekende foto's maken deze pagina's commercieel aantrekkelijk. Vergeet niet om bijschriften bij de foto's te plaatsen en laat elke pagina apart optimaliseren.
    • Na een jaar stelt men vaak vast dat er onbekende zoekwoorden in de resultaten van het analyseprogramma van uw website voorkomen. Laat in elk geval de zoekwoordenlijst en de SEO beschrijving bijwerken. Zo trekt u gauw veel extra bezoekers aan per jaar.
    • Bekijk elk jaar systematisch de websites van uw voornaamste concurrenten. Controleer de teksten, functies, foto's, ... Indien er belangrijke, nieuwe zoekwoorden op voorkomen, dan zorgt u best dan ook uw website in deze zin aangepast wordt. Denk maar aan de huidige populariteit van alles wat "groen", "ecologisch", "maatschappelijk verantwoord", enz. is. Zo blijft uw website actueel en up-to-date, ook wat nieuwe trends aangaat.
    • Een goede website wordt een heel sterk door het toevoegen van een goede sitemap. Voor relatief kleine sites kan dit perfect via interne links gestuurd worden. Meer uitgebreidere websites (vanaf 10 pagina's) met veel subpagina's verbeteren sterk door het inbouwen van een XML-sitemap. Een XML sitemap zorgt er voor dat de zoekmachines heel gemakkelijk en snel lezen hoe uw site in elkaar zit en welke informatie er op staat. Met een XML sitemap wordt nieuwe inhoud veel sneller opgeslagen door zoekmachines en wordt uw site veel vaker vertoond bij relevante zoekopdrachten.
    Besluit.
    Een goede optimalisatie is onmisbaar voor een moderne, goed werkende website. Een jaarlijkse update van de SEO van een bestaande website is evenwel sterk aan te bevelen. De hoger vermelde tips helpen u om zelf uw nieuwe SEO voor te bereiden. Door de ingebouwde SEO elk jaar aan te passen aan de analyseresultaten van uw website en rekening te houden met de actuele bezoekerstrends blijft uw site sterk presteren en veel bezoekers aantrekken. Voor meer informatie of een vrijblijvende offerte neem nu contact op met 2TREES webdesign, e-promotie, webshops.

    11-08-2011 om 18:08 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:SEO website, SEO webshop, optimalisatie websites, optimalisatie webshop, SEO updaten, SEO aanpassen, SEO opfrissen, goede SEO uitvoern, SEO opbouwen, SEO bouwen, website optimalisatie
    03-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voordelen van een e-nieuwsbrief voor uw bedrijf.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Contact houden met klanten, relaties en toekomstige klanten is heel verstandig. Hiervoor is de e-nieuwsbrief een ideaal middel. Op geen andere manier combineert u de voordelen van een nieuwsbrief met de snelheid en de lage kostprijs. In dit artikel leest u meer over deze voordelen en hoe u hier winst kunt uit halen.

    Wat is een e-nieuwsbrief?
    Eenvoudig gesteld is een e-nieuwsbrief een bericht dat via het internet wordt verstuurd aan een groep mensen of bedrijven. Zo'n nieuwsbrief kan mooi ge-lay-out zijn in de huisstijl van uw zaak. Maar net evengoed kan het een eenvoudig tekstbericht zijn. Een e-nieuwsbrief komt in elk geval steeds toe als e-mailbericht in een inbox. Dat is belangrijk omdat het de garantie is dat er steeds iemand uw bericht zal zien.

    In wezen zijn er drie zaken belangrijk. Het ontwerp van uw nieuwsbrief zorgt er voor dat de aandacht getrokken wordt op uw bedrijf, uw producten of uw website. Een professioneel opgemaakte lay-out laat uw bericht opvallen en nodigt uit om de inhoud te lezen. De inhoudde adressenlijst waarnaar uw bericht verstuurd wordt. De e-mailadressen moeten steeds bijgewerkt en up-to-date zijn voor een goed resultaat.

    Voordelen van een e-nieuwsbrief voor uw bedrijf.
    Onderzoek naar het gebruik en de resultaten uit e-nieuwsbrieven zijn unaniem. Het is het ideaal middel om regelmatig contact te houden met (potentiële) klanten, hun aandacht op uw producten of diensten te vestigen en dit aan een lage kostprijs. Bovendien zijn de resultaten direct meetbaar. Maar er zijn nog meer Voordelen van een e-nieuwsbrief voor uw bedrijf.
    zelf maakt dat abonnees reageren, contact opnemen en bestellingen plaatsen. Het aanbod moet concreet zijn, goed geschreven zijn en commercieel opgesteld zijn. Tenslotte is er
    • Met een eigen e-nieuwsbrief verhoogt u systematisch het aantal klanten en verhoogt u stelselmatig uw omzet. Indien u b.v. maandelijks een nieuwsbrief uitstuurt, blijft uw bedrijf continu onder de aandacht van mogelijke klanten. Van zodra uw aanbod hen aanspreekt, zullen ze contact nemen.
    • Een e-nieuwsbrief verstevigt de relatie tussen uw bedrijf en uw klanten. Precies door het regelmatig contact en de band die u hiermee creëert. Hierdoor blijft uw klant langer klant en kan de omzet per klant verhogen.
    • E-nieuwsbrieven bieden de mogelijkheid om te reageren met een muisklik. Door b.v. een aanbod aan te klikken kan de abonnee direct bestellen. Dit gemak verhoogt de respons en maakt het resultaat van een actie direct meetbaar.
    • Een e-nieuwsbrief versturen gaat snel en gemakkelijk. Daarom is het ideaal om telkens een specifiek voorstel uit te werken dat perfect aan de marktvraag tegemoet komt. Ook dit verhoogt de respons. Of om een promotie te combineren met tips en informatie.
    • Een correcte analyse van de resultaten van uw nieuwsbrieven geeft u veel informatie om de verkoop- en marketingbeslissingen voor uw bedrijf bij te sturen en te verbeteren.
    Vergeet tenslotte ook niet dat een e-nieuwsbrief aan wettelijke regels onderworpen is. Lees meer.

    Besluit.
    Een e-nieuwsbrief is een uniek promotiemiddel voor elk bedrijf door de doeltreffendheid, de lage kostprijs en de snelheid van uitvoering. Voor een goed resultaat is het wel noodzakelijk om een professionele lay-out te gebruiken, het aanbod internetvriendelijk te formuleren en uw bericht met een aangepast mailprogramma te versturen. Hiervoor doet u best beroep op een goed internet communicatiebedrijf. Voor meer info of een vrijblijvende offerte, contacteer nu 2Trees.

    03-08-2011 om 10:27 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:e-nieuwsbrief, doeltreffende nieuwsbrief, e-mail promotie, tips voor nieuwsbrief, e-zine, internet nieuwsbrief, online nieuwsbrief, resultaat nieuwsbrief verbeteren, SEO nieuwsbrief, nieuwsbrief optimalisatie
    20-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zelf foto's plaatsen op uw website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een goede website staat of valt met de foto's die gebruikt worden. Vaak willen site-eigenaars deze zelf regelmatig bijwerken. Om uw site commercieel aantrekkelijk en verzorgd te houden, zijn volgende tips voor het plaatsen en onderhouden van foto's op een website een goede hulp.

    Waarom zelf foto's plaatsen op uw website?
    Dat is een heel terechte vraag. In de praktijk zien we dat in bijna 80 % van de gevallen het beter is om dit aan een professional over te laten. Tegen een heel schappelijke prijs worden de afbeeldingen niet alleen stipt op tijd aangepast, bovendien worden alle foto's eerst bewerkt met een aangepast programma, worden bijschriften internet-vriendelijk gemaakt en blijft alles perfect in de stijl van uw website. Meestal zijn dat zaken waar de modale website-eigenaar niet echt kaas van gegeten heeft.

    Wie toch zelf foto's wilt plaatsen, heeft ofwel een CMS (content management system) website nodig, of toch een speciale aangepaste pagina op de website die dit toelaat. Een CMS website is duurder dan een eenvoudige KMO website. Ook het aanpasbaar maken van een pagina van een KMO website is een meerprijs, al valt dit best wel mee. Beide kosten zijn immers slechts eenmalig.

    Wanneer is het handig om zelf foto's aan te kunnen passen? Indien het heel vaak voorkomt of indien nieuwe foto's heel snel moeten geplaatst worden. B.v. zaken die eindereeksen verkopen of unieke stukken voor interieur en decoratie van ruimten. Vaklui die heel speciale projecten afwerken. Of voor zaken die heel snel nieuwe foto's online moeten kunnen krijgen. In elk geval moet het onmisbaar zijn om minstens 6x per jaar foto's te vervangen, anders heeft het geen zin om dit zelf te doen. Hou er ook rekening mee dat zelf foto's vervangen u heel wat tijd kost.

    Zelf foto's plaatsen op uw website.
    Maar soms is het inderdaad handig om zelf foto's te kunnen plaatsen op uw website. Zorg dan vooreerst dat uw website hiervoor toegerust is. Een goede website bouwer maakt het u gemakkelijker doordat het ontwerp van uw website dit toelaat. Verder geven volgende 5 tips de beste resultaten om Zelf foto's plaatsen op uw website.
    • Keep it simple. Voor het plaatsen van foto's geldt zeker het "less is more" principe. Zorg voor een eenvoudige, duidelijke structuur met titel, foto en beschrijving. Kijk hiervoor gerust vooraf naar een aantal voorbeelden op het internet. Maak vervolgens uw eigen stramien, maar hou wel rekening met de stijl van uw website.
    • Blijf consequent in uw lay-out. Begin zeker niet te variëren met verschillende lettertypes of kleuren dooreen. Dan wordt uw fotopagina snel een rommeltje. Gebruik maximum 2 verschillende lettertypes en kleuren. Varieer eventueel met vette tekst en verschillende groottes om zaken te accentueren. Maar overdrijf niet.
    • Structureer uw foto's en zorg voor variatie. De truc bestaat er uit om overzichtfoto's af te wisselen met details en met gerelateerde zaken. Maar hou de essentie voor uw zaak in het oog. Zet belangrijke foto's dominant en schep rust door het spelen met witruimte. Detailfoto's doen beter verkopen dan algemene zichten. Zoek het perfecte evenwicht.
    • Verzorg uw bijschriften. De bijschriften zorgen dat uw website aan de juiste mensen getoond wordt op het internet. Zorg dat ze in foutloos Nederlands geschreven zijn. Verzorg de taal en gebruik internetvriendelijke zinnen. Zet in elk geval de commercieel juiste tekst onder uw foto's. En denk er aan, een foto zonder bijschrift is vrij onzichtbaar op internet.
    • Blijf leren van anderen maar pas nieuwe zaken in kleine stapjes toe. Het internet is voortdurend in evolutie. Kijk gerust hoe collega's hun fotoboeken structureren, teksten plaatsen of extra's toevoegen. Ziet u een nuttige toepassing, dan kunt u dit ook toevoegen. B.v. externe links, "like"-knoppen van facebook of +1 knop van Google. Doe dit wel mondjesmaat en bewaar steeds de stijl van uw website.
    Besluit.
    Zelf foto's plaatsen en onderhouden op een website is te doen, maar vergt heel wat inzet en een goede kennis om tot resultaten te komen. In meer dan 80 % van de gevallen bent u beter af om foto's op uw site door een professionele webbouwer te laten plaatsen. Dit gebeurt stipter, uw foto's worden telkens bewerkt en de teksten zijn internet vriendelijk. Bovendien bespaart het uw eigen tijd. Voor meer info of een prijsofferte, neem vrijblijvend met 2TREES contact op.

    20-07-2011 om 11:08 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:zelf foto's plaatsen, foto's zelf wijzigen, tips foto's plaatsen, foto's op website, foto's onderhouden, zelf foto's aanpassen, foto's updaten, tips voor foto's, foto's vervangen website



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs