2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
12-10-2011
5 praktische tips voor een goede nieuwsbrief.
Een e-nieuwsbrief is een heel doeltreffend promotiemiddel. Steeds
meer winkels, kleine ondernemingen en zelfstandigen maken er graag
gebruik van. Het succes van een nieuwsbrief hangt sterk af van de
kwaliteit en de inhoud. In dit artikel krijgt u 5 praktische tips voor
een goede nieuwsbrief. indien u deze zelf wilt schrijven.
Het geheim van een goede e-nieuwsbrief.
Waarom is een e-nieuwsbrief eigenlijk zo'n goed promotiemiddel. Eerst en
vooral richt u zich telkens tot een echte persoon, waarvan u quasi
zeker bent dat deze uw bericht zal lezen. Dat is dus een 1 op 1 communicatie.
Dat betekent ook dat u haarfijn de resultaten kan analyseren, want u
kent uw doelgroep en weet precies wie u bereikt heeft. Daarnaast is een
e-nieuwsbrief vrij goedkoop en bijna zonder vertraging in de uitvoering.
Tenslotte versterkt het uw commerciële band met uw doelgroep of met uw
klanten. Dergelijk promotiemiddel is zeker voor iedereen interessant.
5 praktische tips voor een goede nieuwsbrief.
Niet elke nieuwsbrief is even succesvol. Het technisch aspect is een
bepalende factor. Daarover leest u volgende week meer. Het resultaat van
een e-nieuwsbriefactie hangt in hoge mate af van de inhoud en de presentatie
van uw nieuwsbrief. De inhoud wordt samengesteld uit het algeheel
uitzicht, het beeldmateriaal en de teksten. Nu is schrijven voor het
internet een vak apart (lees ook: doeltreffende commerciële webteksten schrijven).
Toch zijn er een aantal gulden regels voor wie zelf de teksten wilt
samenstellen. Met de volgende 5 praktische tips voor een goede
nieuwsbrief. heeft u zeker een goede handleiding voor het schrijven van
een nieuwsbrief.
Overlaad een e-nieuwsbrief niet. Maximaal 3 onderwerpen per
nieuwsbrief volstaan. Meer artikels zorgen voor een te lange nieuwsbrief
(veel mensen haken dan al af) en vaak ook een slordige qua uitzicht.
Zorg er wel voor dat in elke nieuwsbrief "nieuws" of "nuttige
informatie" staat. Zorg ook dat elke nieuwsbrief een voordeel, een actie of een speciaal voorstel bevat.
Zet het belangrijkste bovenaan. De mensen beginnen steeds
links boven te lezen om rechts onderaan te eindigen. Voor wie teksten
leest op een computer "scant" eerst een pagina. D.w.z. men hopt snel van
titel naar titel naar foto en besluit dan direct of de informatie het
lezen waard is.
Maak dat uw titels beginnen met goede informatieve woorden
die uw lezer aanspreken. Dat zorgt er voor dat uw artikels sneller
zullen worden gelezen omdat de interesse gewekt is. Vermijd in elk geval
nietszeggende zinnen, gemeenplaatsen of banale titels.
Gebruik sprekende foto's of beeldmateriaal om uw teksten
aantrekkelijk te maken. Nog voor men woorden leest worden de foto's snel
bekeken. Foto's die als het ware uit de tekst springen of waarvan de
opmaak af is, verhogen de succeskans van uw nieuwsbrief (daarover
volgende week meer).
Plaats de uitgebreide tekst van uw onderwerpen of uw promotie op uw website. Gebruik de korte inhoud (belangrijkste troeven) voor het artikel op uw nieuwsbrief en leg een link
naar de volledige tekst op uw website. Ook zo voor promoties, acties,
e.d.m. Zorg dat uw voorstel aanspreekt, maar leidt geïnteresseerden naar
uw website voor meer uitleg of bestellingen.
Nog een laatste puntje. Een e-nieuwsbrief is gehouden aan een aantal wettelijke regels (zie artikel ook: de Belgische wetgeving op de e-nieuwsbrieven). Schenk er aandacht aan dat uw e-nieuwsbrief ook op dat vlak in orde is met de wetgeving.
Besluit.
Via e-nieuwsbrieven informatie, acties of promoties uitsturen, levert
gegarandeerd succes op op voorwaarde dat de inhoud interessant is. Met
deze 5 praktische tips voor een goede nieuwsbrief lukt het zeker na een
aantal keer oefenen. Voor het opmaken zelf (uitzicht) en het versturen
is het vaak aangewezen om een professionele partner onder de arm te
nemen. Neem gerust met 2TREES contact op voor een afspraak of voor bijkomende informatie.
Het aantal nieuwe webwinkels groeit flink aan. En steeds meer mensen
gebruiken hun smartphone om mobiel te internetten. Uw webshop geschikt
maken voor mobiel internet biedt veel voordelen. Hoe doet u dat in de
praktijk en waar houdt u best rekening mee? Hier alvast de zes
belangrijkste tips voor mobiele webshops.
Webwinkels verwachten 40 % omzetgroei in 2011.
Deze prognose is wel verrassend. In een tijd waar het in de media vnl.
gaat over besparen, snoeien, inkrimpen en saneren merken we een
blijvende groei van het aantal nieuwe onlineshops. Belangrijk is ook dat
de bestaande webshops dit jaar een omzetstijging van zo'n 40 %
verwachten. We zien in de praktijk ook steeds meer zaken die enkel online
producten of diensten aanbieden. E-commerce groeit dus stilaan uit tot
een volwaardig verkoopkanaal op zich. Het zijn vaak ook de nieuw
startende webshops die enkel op het internet te vinden zijn. Dit is zo
in een 55 % van de gevallen.
De mensen surfen tegenwoordig ook steeds meer met hun iPhone of andere smartphone. Een enquête uit 2009 liet reeds zien dat
40 %mobiel het internet
op gaat. En dit is de laatste tijd nog sterk toegenomen. Ook hier is
Google de favoriete mobiele browser. In bijna de helft van de gevallen
gebruiken mobiele internetters Google om producten, diensten of
bedrijven te zoeken. Nog belangrijker: bijna 85 % van de mobiele surfers
bezocht het internet met hun iPhone of iPad buiten het werk. Dit
deden ze vnl. tijdens het wachten of om zaken vooraf te checken. En
daar liggen veel troeven voor wie een webshop heeft die geschikt is voor
smartphones. Daarom deze 6 goede tips voor mobiele webshops. van de gebruikers
6 goede tips voor mobiele webshops.
De grote troef van mobiel internet zijn dat het op elk moment en overal
beschikbaar is. De grote nadelen zijn het kleine scherm, moeilijker
navigatie en de beperkte batterijduur. Aan een goede webbouwer
om uw mobiele webshop technisch zo danig te ontwerpen dat deze vlot
inlaadt en gebruiksvriendelijk werkt. Als webshop eigenaar houdt u best
rekening met deze 6 goede tips voor mobiele webshops.
De meeste mensen gebruiken hun smartphone verticaal. Bouw daarom uw mobiele webshop verticaal op. Zet de belangrijkste zaken direct bovenaan. En laat zeker een zoekvenster inbouwen waarmee klanten snel producten of diensten kunnen opzoeken.
De inlaadsnelheid van een mobiele pagina is cruciaal. Het
meeste geheugen van een webshop wordt door de afbeelingen ingenomen.
Zorg er dus voor dat u foto's van de laagste resolutie en klein formaat gebruikt (bij voorkeur tussen de 50 en 75 kb maximaal).
De plaats op zo'n mobiel scherm is heel beperkt. Gebruik dus zo kort mogelijke teksten.
Zet wel de essentiële informatie en de belangrijkste zoekwoorden in de
tekst. En vergeet niet om vooraf zelf de snelheid en uitzicht uit te
testen (liefst op verschillende mobiele browsers).
Voor wie met een heuse mobiele webshop wil werken, zorg dan dat elk product op een aparte pagina staat. Maak zeker dat bij elk artikel een bestelknop aanwezig is.
Controleer ook of uw contactgegevens op elke pagina te zien zijn. Zorg er voor dat uw telefoonnummer aanklikbaar is zodat uw klant u met een klik kan contacteren.
Zorg tenslotte dat uw zaak op Google Maps aanwezig is want zo
bent u beter vindbaar voor wie mobiel een routeplan opvraagt. Werkt u
met Google adwords, zorg er dan voor dat ook vertoningen op mobiele apparaten geactiveerd staat voor uw online advertenties.
Besluit.
Mobiel internet biedt zeker heel wat nieuwe kansen voor webwinkels. In
de toekomst zal dit belang ongetwijfeld sterk toenemen. Wie online zijn
brood verdient, zorgt er best eerst voor dat zijn zaak vlot gevonden
wordt met een smartphone of tabletcomputer. Zie informatie over MobileWeb. In een volgende fase kan dan gedacht worden om (een deel van) uw producten ook via een mobiele webshop aan te bieden.
Voor meer informatie of voor een afspraak, contacteer 2TREES.
Sedert de opkomst van de iPhone gebruiken steeds meer mensen
gebruiken smartphones. Dit gebeurt niet alleen voor zakelijke
toepassingen. Ook in de vrije tijd zijn smartphones heel nuttig. Maar
nog te weinig websites zijn aangepast voor mobiel internet. En daarvoor
is de nieuwe iPhone MobileWeb website van 2TREES de oplossing.
Waarom is een goede vindbaarheid voor iPhones belangrijk?
Steeds
meer mensen gebruiken een smartphone. Eerst voor bedrijfstoepassingen
(checken e-mails, route opvragen, files nakijken, ...) maar nu ook
privé. Wie b.v. snel wil controleren of een restaurant wel open is of de
openingsuren nakijken van een winkel ondervindt snel het belang van
vindbaar te zijn voor iPhones.
Meestal is het geen
probleem om online te geraken met een mobiele telefoon. Hét groot
probleem is eigenlijk dat nog heel weinig gewone of KMO websites
geschikt zijn om informatie te geven via de iPhone, Blackberry, HTC,
Samsung of ander smartphonemerk. De vaakst voorkomende fouten zijn:
de gezochte website laadt erg, erg, erg traag in. Dat is
normaal voor websites die ontwikkeld zijn om met een laptop, desktop of
notebook gevonden te worden. Maar dat is wel heel ergerlijk voor een
klant.
de pagina's zijn vrijwel onleesbaar doordat ze helemaal geen
rekening houden met de leesgrootte van een smartphonescherm. U kunt wel
scrollen tot uw vingernagels afgesleten zijn.
de belangrijkste informatie voor onderweg is daardoor heel moeilijk te vinden op een mobiele telefoon. Ook logisch want de gegevens zitten meestal weggestopt in de paginaopmaak voor grote schermen.
de meest nuttige links werken vaak helemaal niet. En zeker als dit over de telefoonnummer gaat, is het wel echt vervelend.
Nog een bijkomend probleem is dat er niet echt een standaard is
voor mobiele telefoonapparaten. U hebt de iPhone die met het Apple
Operation System werkt. Maar daarnaast bestaat er ook nog BlackBerry,
Symbian (Nokia), WebOS (hp), Windows Mobile, ... terwijl veruit de
meeste smartphones met Android (Google software) draaien. Niet echt
eenvoudig om Uw zaak vindbaar maken voor iPhones.
Uw zaak vindbaar maken voor smartphones.
Om
de hoger beschreven problemen op te lossen en uw bedrijf, zaak of
winkel snel en goed vindbaar te maken voor alle smartphones biedt 2TREES
nu de iPhone infosite website aan. Deze iPhone website werkt samen
(naast) uw gewone website. Uw website switcht automatisch naar de
smartphone versie over bij zoekopdrachten via een iPhone, BlackBerry,
HTC, Samsung of andere mobiele telefoon.
Uw zaak
vindbaar maken voor smartphones. is hiermee kinderspel. Alle
bedrijfsinformatie die nuttig is voor mobiele consultaties staat netjes
vermeld in 2 of 3 webpagina's die speciaal geschikt zijn om te bekijken
met een smartphone. En heel belangrijk: deze smartphone website werkt
met alle actuele besturingssystemen. Er zijn 2 versies beschikbaar:
MobileWeb2 - Op de homepagina staat uw logo, telefoonnummer (aanklikbaar om te bellen) en de navigatie. Op de contactpagina staan uw bedrijfsnaam, adres, openingsuren en een Google situatieplan. Kostprijs: 295 euro, excl. BTW.
MobileWeb3 - Naast bovenstaande homepagina en contactpagina heeft deze iPhone website een extra pagina voor een commerciële beschrijving
(5 regels) over uw zaak, uw producten, merken, menu's, troeven of
specialisaties. Zo weten mobiele klanten perfect wat u aanbiedt.
Kostprijs: 395 euro, excl. BTW.
Belangrijk: zowel voor de mobiele website met 2 en met 3
pagina's wordt de bestaande webiste aangepast met een verwijslink zodat
de omschakeling automatisch gebeurt tussen de bedrijfswebsite (opzoeking
met een gewone computer of laptop) en mobiele website (voor
smartphonegebruik). En deze speciale mobiele website werkt natuurlijk op
alle merken van smartphones.
Besluit.
Met
steeds meer smartphones in gebruik is het een grote troef indien uw
bedrijf of zaak ook met iPhones of andere mobiele telefoons vlot
gevonden wordt. Meer informatie over deze speciale mobiele websites of
voor bestellingen, neem contact op met 2TREES.
Starten met een online shop is meestal een heel verstandige
beslissing. Een webshop groeit na verloop van tijd vaak uit tot een
echte winstmaker voor de handelaar. Maar ook de consument ervaart veel
voordelen bij het online shoppen. In dit artikel gaan we dieper in op
deze voordelen en tonen we hoe een online shop hierdoor meer winst kan
opleveren voor de KMO of winkelier.
Wat is e-commerce?
Men spreekt van e-commerce van zodra er goederen of diensten via het
internet worden gekocht of verkocht. Dat is dus iets ruimer dan alleen
via een webshop producten verkopen. Ook indien men met een gewone
website artikels kan bestellen, valt men onder de e-commerce wetgeving.
Alle verkoop via het internet is dus aan wettelijke regels gebonden. En
dat is belangrijk voor zowel de bescherming van de consument als voor
de handelaar zelf.
Deze wet op de internetverkoop legt enerzijds bepaalde regels op waaraan
een website of webshop moet voldoen. Dit zijn vnl. een aantal
verplichte vermeldingen die op een site moeten aanwezig zijn. Anderzijds
zijn er
een aantal vaste stappen die moeten gevolgd worden en speelt ook de wet mee die de bedenktijd en de sperperiode regelt. Daarom is het heel belangrijk om voor een online shop samen te werken met een webontwikkelaar die vertrouwd is met de e-commerce.
De voordelen van een online shop.
De voordelen van een online shop zijn tweeërlei. Aan de ene kant heeft
de internetverkoop vaak een aantal bijzondere troeven voor de handelaar
zelf. Zie o.a. het artikel "Waarom een webshop een goede beslissing is".
Maar net evengoed is online shoppen voor de consument heel aangenaam en
voordelig. En deze voordelen versterken het succes voor de handelaar
zelf. Welke zijn nu De voordelen van een online shop voor de consument.
Vooreerst is online kopen heel gemakkelijk en comfortabel.
Door het gebruik van snel internet zoals breedband of ADSL verbindingen
is surfen werkelijk aangenaam. En nu met de doorbraak van de iPad en
andere tablet computers wordt deze trend nog versterkt. Online kopen is
een aangename bezigheid.
Via het internet is een groot productenaanbod beschikbaar met
een paar muisklikken en zonder dat men zich moet verplaatsen. Tip: zorg
dus dat er op uw webshop ook een ruime keuze verschillende producten
per categorie zichtbaar is. Het gemak waarmee men verschillende
producten kan zien speelt is een pluspunt voor de online verkoop.
Nog een voordeel is het gemak waarmee verschillende producten kunnen worden vergeleken
via het internet. Enerzijds zijn er de vergelijkingssites om informatie
te halen. Anderzijds wordt er snel tussen verschillende producten
gesurft door de e-consumenten.
Ook een sterk voordeel: bij online aankopen zijn de aankoopprijzen meestal lager
dan in een fysische winkel. Dat komt doordat de vaste kosten minder
groot zijn. Maar ook de rotatie is vaak groter en de kans op
winkeldochters kleiner. En dit werkt voordelig op de prijs.
En ten laatste is er het gemak waarmee kan besteld worden.
Met een druk op de knop (belangrijk voor impulsaankopen!) koopt de
e-klant via het internet producten of diensten. En zonder moeite wordt
de bestelling een paar dagen aan de deur afgeleverd. Als dat niet
gemakkelijk is.
Besluit.
Een online shop is een heel verstandige beslissing voor een KMO,
handelaar of winkelier. Tegenwoordig bestaan er al professionele
webshops aan heel interessante voorwaarden.
Het is wel belangrijk om samen te werken met een goede webbouwer die
onderlegd is in deze tak van internetverkoop. Zo bent u zeker dat uw
webshop goed zal werken, volledig in orde is met de geldende wetgeving
en dat uw consumenten online shoppen een aangename ervaring vinden.
Meer informatie over een goede webshop en onze voorwaarden: contacteer nu 2Trees.
Meer goede tips om bestaande webshops te verbeteren.
Het internet is een belangrijke bron voor miljoenen mensen om
producten of diensten aan te kopen. Maar niet alle online shops halen
een goed verkoopresultaat. Vorige week bespraken we Tips om een webshop te verbeteren. om bestaande webshops te verbeteren. Hier volgt een tweede serie van goede tips om meer online te verkopen. Meer goede tips om bestaande webshops te verbeteren.
Consumenten moet u leiden. Ze wensen zekerheid, gerust gesteld worden en
ze willen geholpen worden. Bij online verkoop is dit net zo. Hier
volgen Meer goede tips om bestaande webshops te verbeteren.
Na enige tijd (vanaf een half jaar) beschikt u reeds over een schat
aan waardevolle informatie. Dat haalt u uit het analyseprogramma van de
bezoekers op uw webshop (zie artikel "Luister naar wat uw website u vertelt"). Het actualiseren van de SEO
van uw online shop aan de hand van deze statistiekgegevens is onmisbaar
om uw webshop bovenaan de zoekresultaten op het internet te houden.
Een Call to Action knop nodigt uw bezoekers direct uit om een
bestelling te plaatsen of om te reageren. Zorg dat deze opvallend
aanwezig is op elke plaats waar dit nuttig is. Niets is gemakkelijker
voor een klant om direct "Ja" te klikken als men een leuk product ziet.
Met discrete reclamebanners kunnen niet alleen de nieuwste
producten op de onlineshop getoond worden. Ze zijn ook bijzonder
geschikt om continu een greep uit het assortiment naar voor te halen.
Zorg er wel voor dat ze de aandacht niet wegtrekken van de hoofdzaak van
een pagina. Ze mogen aanwezig zijn, maar discreet op de achtergrond.
Indien ze "random" ingesteld staan, krijgt de online consument nog de
indrukt dat het telkens om nieuwe producten gaat.
Klanten die dit product kochten, hadden ook interesse voor...
Dit kan worden gebruikt om gelijkaardige artikels aan te prijzen (b.v.
CD's, boeken, reizen, mode, ...) of om complementaire producten te
verkopen (b.v. handschoenen bij mutsen, handtassen bij schoenen,
assortiment boren bij boormachine, voorraad meel bij zelfbakovens, ...)
Amazon (www.amazon.com) in de Verenigde staten behaalde hierdoor uitstekende resultaten.
En het ultieme online reclamemiddel is natuurlijk een speciale actiepagina
instellen als landingspagina van uw online shop. Succes gegarandeerd
want werkelijk élke bezoeker ziet gewis hetgeen u hier aankondigt.
Onderzoek leert bovendien dat bijna niemand deze extra klik storend
vindt (blijft beperkt tot 1). Integendeel, meestal stelt men het
bijzonder op prijs om zo snel informatie te krijgen over promoties,
tijdelijke acties, voordelen, ... Op deze pagina kunnen bezoekers kiezen
om direct een bestelling te plaatsen of om verder te gaan naar de
eigenlijke webshop.
Bovenstaande commerciële functies hebben hun nut voldoende bewezen in de praktijk. Het is evident dat ze niet alleen gelden om bestaande onlineshops
te verbeteren. Ook nieuwe webshops kunnen er veel baat bij hebben
indien ze van de eerste keer worden ingebouwd. Zie ook artikel "Doeltreffende tips om bestaande webshops te verbeteren".
Wanneer heeft uw online shop onderhoud nodig?
Net zoals uw bedrijf steeds weer evolueert, veranderen ook uw klanten en hun koopgedrag continu. Daarom is het aangewezen om elke 6 maand de optimalisatie van uw onlineshop bij te werken (beperkte SEO).
De optimalisatie actueel houden, zorgt er voor dat de zoekmachines de
juiste zoekwoorden blijven herkennen. Het maakt dat uw webshop
gemakkelijker gevonden wordt en hoger wordt weergegeven in de
zoekresultaten op het internet.
Zeker elk jaar is een groot onderhoud nodig van een goede online
shop. Bij een grote SEO beurt kijken we niet allee naar het zoekgedrag
van uw bezoekers. We bekijken de trends, checken de links, schonen uw
databanken op en controleren alle functies op hun werking (zie ook
artikel: "Wat is een uitgebreide SEO"). Zo blijft uw webshop optimaal presteren op het internet en verhoogt het gebruikscomfort voor uw klanten.
Besluit.
Een aantal commerciële toepassingen en functies verbeteren direct de
prestaties van een webshop. Maar evengoed is een periodiek onderhoud
noodzakelijk om de verkopen op peil te houden en om snel nieuwe klanten
aan te trekken.
Voor meer informatie of voor een prijsofferte, contacteer 2Trees.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:bestaande webshop optimaliseren, bestaande webshop verbeteren, hoe webshop verbeteren, meer online verkopen, SEO voor webshops, tips voor webshops
07-09-2011
Doeltreffende tips om bestaande webshops te verbeteren.
Miljoenen mensen surfen op het internet
op zoek naar producten, diensten of leveranciers. Daarom is een webshop
altijd een goede beslissing. Maar niet elke online shop werkt even
goed. In twee artikels bespreken we een aantal heel doeltreffende tips
om nieuwe of bestaande webshops te verbeteren. Deze week het eerste
deel.
Waarom werkt niet elke webshop even goed? Er
kunnen een aantal redenen zijn waardoor een internetwinkel niet goed
presteert. Vaak ligt het aan de wijze waarop eigenaars omgaan met hun
online shop. Het is heel belangrijk dat men er op toeziet dat alle links
(ook de nieuwe) perfect werken, dat de beschrijving van de producten
commercieel doordacht zijn, dat de naam van de foto's
zoekmachinevriendelijk opgebouwd worden, enz. Een goede promotie om veel
mensen naar een online shop te lokken is eveneens belangrijk. Maar soms
is er meer aan de hand.
Naast een "gebrekkige" opbouw van de inhoud kan het minder presteren van een webshop ook technische of externe oorzaken
hebben. Laten we er van uitgaan dat het programma zelf perfect werkt,
dan kunnen concurrentie die recent een actievere online shop opstarten
uw resultaten ongunstig beïnvloeden. Of het niet actualiseren van de SEO
(zoekmachineoptimalisatie) kan er voor zorgen dat uw site niet meer zo
vlot wordt weergegeven. Dit kan het geval zijn indien nieuwe merken niet
worden toegevoegd aan uw bestaande SEO, "losse eindjes" niet worden
verwijderd uit databanken, enz. Een periodieke check-up van uw webshop is echt wel nodig (net zoals voor uw wagen).
Doeltreffende tips om bestaande webshops te verbeteren. Een
periodieke opfrissingsbeurt van de achtergrond (SEO, programma en
databanken) van uw webshop gebeurt best 1x per jaar. Dan zijn ook de
statistiekgegevens van uw bezoekers en hun surfgedrag bekend. Daarnaast
zijn er een aantal commerciële functies
(tools) die een gunstig effect hebben op zowel het aantal klanten als
de omzet per klant. In dit artikel krijgt u Doeltreffende tips om
bestaande webshops te verbeteren.
De "Nieuw op deze webshop"-box
is belangrijk om bestaande klanten regelmatig te laten terugkeren op uw
webshop. Natuurlijk kunt u het de mensen zelf laten uitzoeken. (Dan
zien ze meer van uw producten, nietwaar?) Maar veel beter is om
prominent een 3-tal "nieuwe" producten te tonen op de homepagina van uw
webshop. De meeste tools geven "random" artikels weer zodat de kans
groot is dat uw klanten telkens nieuwe zaken zien. De meeste klanten
kopen graag wat "nieuw" is.
"Like" of "+1" knoppen
bij de artikels zorgen er voor dat uw artikels (en webshop) via de
sociale media bekend worden. Facebook is een virtueel café waar 800
miljoen (!) mensen een profiel hebben. En Google is bij voorsprong de
belangrijkste zoekmachine / reclamekanaal op het internet. Logisch dat
beide platforms heel doeltreffend gebruikt kunnen worden voor het
promoten van uw producten of diensten. En een druk op een knop is
gemakkelijk.
Werk met een artikelrating
door uw kopers. Nog zo'n fantastisch middel. Het is nl. heel
overtuigend als andere mensen uw product aanbevelen door een score op 5
te geven. Bovendien leert onderzoek dat de meeste online kopers meer
vertrouwen hebben in "gerate" producten. Het neemt een psychologische
drempel weg.
Toon voor elk product een aantal gerelateerde artikels.
Er bestaan handige webshopfuncties die dit automatisch op uw webwinkel
voorzien. Logisch ook dat wie b.v. een digitale camera koopt, deze ook
graag beschermt met het juiste hoesje. En wie zou niet de gepaste
onderhoudskit bij een product kopen zodat dit langer meegaat? Het is
bewezen dat de omzet met gerelateerde artikels van 25 tot 33 % kan
stijgen.
Een spaarpuntenprogramma
is een stimulans om regelmatig producten aan te kopen. Maar het kan net
evengoed motiveren om nog dat extra artikel mee te bestellen om zo een
bepaalde drempel te behalen. Ook hier bestaan heel doeltreffende webshop
uitbreidingen zodat de punten of kortingen per aankoop automatisch
worden bijgehouden.
Deze tools zijn vaak winstbrengers voor een
online shop. Ze vergen slechts een eenmalige investering om de webshop
aan te passen en ze blijven jarenlang renderen. Het zijn vnl.
commerciële toepassingen die goed ingeburgerd zijn. Ze werken volgens de
principes die ook in een offline winkel heel renderend zijn. Hierdoor
komen ze vertrouwd en niet ergerend over bij de kopers.
Besluit. Een
goede webshop heeft nood aan periodiek nazicht. Minstens 1x per jaar
een technisch nazicht zorgt er voor dat de SEO actueel blijft. Om die
extra boost te geven op commercieel vlak kan uw webshop worden uitgerust
met een aantal goede verkoopfuncties. Voor meer informatie of voor een
vrijblijvende offerte, contacteer 2TREES.
Een goede webshop maken vergt beslist
een degelijke voorbereiding. Niet alleen het technisch bouwen van de
site is hierbij belangrijk. Er zijn een aantal factoren waar een goede
webbouwer mee rekening moet houden zodat een webshop achteraf goed kan
renderen. Met de volgende vijf kernvragen slaagt u er zeker in om een
heel goede webshop te (laten) maken.
Wat is een goede webshop? De meeste mensen die met online verkoop bezig zijn, zullen hierop
spontaan een aantal zinnige criteria opgeven. Gemakkelijk om mee te
werken. Goed gevonden worden op het internet. Mooi uitzicht... Dat is
allemaal waar, maar er komt toch nog meer bij kijken. Een goede webshop
houdt nl. ook rekening met de producten die u online wilt verkopen. En
met uw klanten, uw manier van werken en de soort promotie die u zal
maken. Enkel door het totaalplaatje in beeld te brengen, is alles mooi
op elkaar afgestemd. Zo zal u heel efficiënt en succesvol
kunnen werken. En krijgen uw online klanten een goed gevoel. Daarom
zijn volgende Vijf kernvragen om een goede webshop te maken. heel
belangrijk.
Vijf kernvragen om een goede webshop te maken. Net zoals bij een fysische winkel is een goede voorbereiding
belangrijk. Informeer u. Kijk rond wat anderen doen. Stel u de vragen
die uw klanten zich stellen. En zet alles mooi op papier. Zo heeft u
zelf, én de webontwikkelaar van uw keuze, van bij de start een duidelijk overzicht wat u wenst en wat er allemaal nodig is om uw online shop te ontwikkelen.
Welke artikels wilt u verkopen en aan wie? Deze informatie is belangrijk om een goede structuur op te maken voor
uw webshop. De soort producten bepaalt vaak ook het algemeen uitzicht
van een webshop. Het is dus belangrijk om te weten wat u zal verkopen.
Meestal is dat niet alles van een merk. Zet dus ook even onder elkaar
wat u NIET zal verkopen. Zorg er in elk geval voor dat u de artikels
heeft die uw toekomstige klanten verlangen. Daarom is het goed om dit
samen te bekijken. Indien u vooraf niet heel goed uw nieuwe sector kent,
kijk dan zeker naar concurrerende webshops (noteer de namen!). Durf
gerust ook aan een aantal mensen naar hun wensen peilen.
Hoe wilt u klanten aantrekken? Denkt u er aan om regelmatig promoties via e-mail te sturen, dan moet
er een goede nieuwsbrieffunctie worden voorzien. Wilt u ook via twitter,
facebook of Google+ uw producten of acties promoten, dan zijn sociale
knoppen een handig hulpmiddel. Door vooraf een duidelijk beeld te
schetsen hoe u uw producten bekend wilt maken, kan uw online shop
gemakkelijk de nodige functies en hulpmiddelen voorzien van bij de
start. Deze informatie heeft u ten andere ook nodig om uw budget te
kunnen bepalen (zie verder).
Hoe krijgt u uw verkopen tot bij uw klanten? Dat is een punt dat zeker goed bekeken moet worden. Afhankelijk van de
aard van deze diensten hangt er meestal een bepaalde kostprijs aan vast.
Deze info heeft een goede webbouwer nodig om de leveringsprocedure
correct in te stellen in uw webshop. Voor de nodige documenten,
bevestigingen, stappen, enz. Maar ook om de verkoopprijzen automatisch
te laten berekenen is dit een kostprijsfactor. Informeer u alvast bij
een aantal leveranciers voor de prijs, termijnen én garanties.
Hoeveel tijd wenst u te besteden aan uw online shop? Dat is een punt dat u voor zichzelf beslist vooraf moet inschatten.
Kijk over een week gezien wanneer u "werkt" en wanneer u wat tijd voor
uzelf en uw familie incalculeert. Doet u dit niet vooraf, dan zal u snel
ontdekken dat quasi al uw tijd naar uw online shop gaat. Totdat u zich
een slaaf zal voelen of een opgebrand gevoel krijgt. Het is beter om
vooraf een duidelijk planning op te maken om uw nieuwe activiteit een
gestructureerde plaats in uw leven te geven.
Welk budget wilt u investeren? Hou hiervoor niet alleen rekening met de kostprijs van een webshop an
sich. Weet dat elke activiteit, ook online verkoop, reclame nodig heeft
om te groeien en bekend te worden. Bepaal dus even hoeveel u denkt te
besteden het eerste jaar (opmaak webshop + aankoop basisstock producten +
promotie) en de volgende jaren (investeringen + promotie). Zo ziet u
voor zichzelf als e.e.a. realistisch is, kunt u perfect binnen uw
financiële mogelijkheden blijven én krijgt u zicht op een toekomstige
groei.
Weet tenslotte ook dat online verkopen aan een aantal wettelijke regels
onderworpen is. Spreek er in elk geval uw webbouwer over. Niet alleen
moet uw webshop aan deze regels voldoen. Met een aantal verplichtingen
zal u zelf rekening moeten houden.
Ook voor wie een reeds een tijdje een eigen webshop uitbaat, zijn
deze Vijf kernvragen om een goede webshop te maken. belangrijk. Aan de
hand van dit schema kunt u even nagaan of uw online shop nog volledig
beantwoordt aan de markt. Onder druk van concurrenten of door nieuwe
ontwikkelingen op het internet moeten bestaande webshops van tijd tot
tijd worden bijgestuurd. Deze handleiding is perfect te gebruiken om uw
online shop aan een zelfonderzoek te onderwerpen.
Besluit. Een webshop starten is zeker een goede beslissing
maar vergt een zorgvuldige voorbereiding. Een aantal zaken dient u zelf
te bepalen. Toch is het meestal een goed idee om een goede
webontwikkelaar (liefst iemand die vertrouwd is met online verkoop) in
een vroeg stadium bij uw project te betrekken. Een heel aantal praktisch ideeën kunnen u helpen om uw nieuwe online zaak voor te bereiden. Voor meer informatie, neem vrijblijvend met ons contact op.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:webshop seo, seo webshop, webshop optimaliseren, wat is een goede webshop, goede webshop maken, hoe webshop verbeteren, webshop voorbereiden
23-08-2011
Verwachtingen online omzet in 2012.
E-commerce biedt veel voordelen voor
bedrijven, handelszaken en middenstanders. Dat blijkt uit het aantal
zaken dat met online verkoop start. Voor al wie met internetverkoop
bezig is, zijn het aantal internetaansluitingen en de verwachte online
omzetgroei belangrijke factoren. Hier volgen de recentste prognoses.
Verwachtingen online omzet in 2012. De laatste jaren kent de online omzet in België en Europa een
gezonde groei. Ook voor de toekomst blijft deze trend zich doorzetten.
Met Verwachtingen online omzet in 2012 van om en bij de 103 miljard euro
is het zonder meer een goede beslissing om te investeren in een goede
online shop. In 2010 kende de onlineverkoop in Europa een groei van
liefst 18 procent. Dit jaar verwacht men een online omzet van meer dan
90 miljard euro (+ 13 %). En heel belangrijk. Deze trend blijft zich
doorzetten zodat men voor 2012 naar verwachting boven de 100 miljard
online verkopen zal realiseren.
Er zijn een
aantal troeven
die de groei van de verkoop via het internet in de hand werken. Vnl. het
gemak waarmee producten met elkaar kunnen worden vergeleken, het
uitgebreide aanbod en de concurrentiële prijzen bepalen de voorturende
stijging van de online verkoop. Ondertussen geven bijna 60 procent van
de volwassenen in Europa aan om via het internet goederen of diensten
aan te kopen. Vorig jaar lag dit aantal 9 % lager.
Meer dan 3 miljoen internetaansluitingen in België in 2011. Nog meer dan de verwachte evolutie van de online verkopen is het
aantal internetaansluitingen bepalend voor het succes van een webshop.
In België zijn er momenteel bijna 3,29 miljoen actieve internetaansluitingen
(stijging bijna 6 % in 1 jaar). Slechts 43.000 maken nog manueel
verbinding om op het internet te geraken. Met een marktaandeel van 98,5
procent mogen we gerust stellen dat iedereen via een
breedbandaansluiting met het internet verbonden is. Ook dat is een
pluspunt voor de online verkoop. Internet shoppen gebeurt zo veilig,
snel en comfortabel voor de consument.
De algemene verwachting is dat het verder doorbreken van
m-commerce
(e-commerce voor smartphones en tabletcomputers) een grote troef kan
betekenen voor de online verkoop. Indien consumenten quasi permanent
verbonden zijn met het internet kunnen ze op om het even welk (vrij)
moment snel een een artikel bestellen. Om de impulsaankopen goed te
benutten, houden online handelaars hier best nu reeds rekening mee bij
de uitbouw van hun webshop. Maar hier gaan we binnenkort nader op in.
Besluit. Verkopen via het internet kan een grote troef zijn voor bedrijven,
winkels en handelaars om de omzet te laten stijgen. Door de grote
penetratie van breedbandaansluitingen in België verloopt online shoppen
heel snel, veilig en comfortabel. De sterke groei van mobiel internet
zal de online omzet nog gevoelig doen stijgen. Denkt u zelf ook aan
verkoop via het internet (ook voor het geschikt maken van uw bestaande
onlineshop voor mobiel internet), contacteer nu 2TREES.
Een goede website maken vergt een goede
voorbereiding. Er zijn nl. een aantal kernpunten die er voor zorgen dat
een website goed gevonden wordt op het internet en doet wat men er van
verlangt. De volgende 5 kernvragen zijn een onmisbare hulp voor het
ontwerpen en bouwen van een goede website.
Waarom is een goede website belangrijk? Een goede website is tegenwoordig even onmisbaar als een degelijk
businessplan of als een goede boekhouder. Het zorgt er voor dat uw
producten of diensten via het internet bekend worden en dat nieuwe
klanten met u contact opnemen. Een goed gebouwde website zorgt er
bovendien voor dat u voor een deel gratis promotie krijgt via het
internet. Want een goed ontworpen website vertelt de zoekmachines wat u
doet en toont u aanbod aan mogelijke, nieuwe klanten. Dit gebeurt gratis
en spontaan zonder dat het u enig reclamebudget kost. Deze Vijf
kernvragen om een goede website te maken. zijn dus heel belangrijk opdat
uw website precies datgene zou doen waarvoor hij bedoeld is.
Vijf kernvragen om een goede website te maken. Een nieuwe website wordt gemaakt om uw bedrijf of zaak vooruit te helpen. Dit kan echter voor een aantal verschillende redenen
zijn. En meestal verschillen ook de verwachtingen van de website. Het
is daarom goed om vooraf nauwkeurig uw "huiswerk" te maken. Let wel,
deze voorbereiding gaat volledig over wat u wilt dat uw website u
oplevert en hoe u er mee wilt werken. Dit heeft niets te zien met de
wijze waarop uw nieuwe site zal worden gebouwd. Dat is eerder technisch
en dat behoort tot de expertise van een goede webbouwer.
Wat wilt u met uw website bekend maken?
Meestal zijn dit de producten die u verkoopt of de diensten die u
aanbiedt. Het is best om dit even op papier te zetten. Op die manier kan
een goede webdesigner beter de ideale structuur van uw nieuwe site
bepalen. Want hoe duidelijker de structuur, hoe beter zoekmachines uw
activiteit begrijpen en hoe gemakkelijker zij uw website aan de juiste
klanten op het internet tonen.
Wat verwacht u van uw nieuwe website? M.a.w. wat wilt u dat uw website voor resultaat geeft?
Dat kan voor iedereen een beetje verschillend zijn. Het kan gaan van
mensen laten bestellen, afspraken laten aanvragen, documentatie
opvragen, nieuwe producten promoten, enz. Dit punt duidelijk vermelden
bij uw webbouwer is noodzakelijk omdat dit invloed kan hebben op zowel
de inhoud als de opbouw van uw website.
Moeten er bepaalde speciale functies
of tools aanwezig zijn op uw website? Sommige branches hebben nu
eenmaal verplichte vermeldingen of zaken die klanten gewoonweg
verwachten. B.v. erkenning voor advocaten, beroepsverenigingen voor
banken en verzekeraars, vergunningen voor installateurs, enz. Soms is er
een nuttig filmpje of links noodzakelijk. Maak best een lijstje vooraf
en bespreek het belang met uw webbouwer.
Wilt u uw website zelf onderhouden achteraf? Dit is bepalend voor het soort website
dat u zal aangeboden worden. Hou wel voor ogen dat zelf een website
onderhouden tijd vergt. Het is ook niet steeds gemakkelijk om goede,
foutloze teksten voor internet te schrijven. Indien u dit niet goed in
de vingers heeft, of niet de nodige tijd kan vrijmaken, neemt u best een onderhoudscontract. Zo blijft uw website er ook na een jaar nog top uitzien.
Welk budget wilt u
maximaal besteden aan een website? Het is goed om hier vooraf
duidelijkheid over te scheppen met uw leverancier van een goede website.
Indien u maar 500 euro veil heeft voor een website heeft het geen zin
om een offerte te laten maken van 1.500 euro. Weet dat hoe meer functies
en eisen u verlangt, hoe duurder een website is. Indien u vooraf uw
budget opgeeft, kan een goede webdesigner hiermee rekening houden. Dit
vermijdt verrassingen aan beide kanten.
Besluit. Om een goede webiste te maken is het nodig om vooraf een aantal
zaken onder elkaar te zetten qua inhoud, werking en budget. Door
bovenstaande 5 kernvragen nauwgezet en eerlijk te beantwoorden kan een
webbouwer alle elementen voor uw nieuwe website perfect op elkaar
afstemmen en de structuur en opbouw zo zoekmachine-vriendelijk
uitwerken. Op deze manier krijgt u de best mogelijke website aan de
goedkoopste prijs. Voor meer informatie of voor een gesprek over uw
website, neem vrijblijvend met 2Trees contact op.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:website voorbereiden, informatie voor nieuwe website, nieuwe website maken, nieuwe website bouwen, goede website maken, informatie website
11-08-2011
Vijf eenvoudige tips om uw website te verbeteren.
De SEO (optimalisatie) zorgt dat uw
website bovenaan de zoekresultaten geplaatst wordt. Daarom is een goede
optimalisatie heel belangrijk voor uw site. De volgende vijf eenvoudige
SEO tips kunnen de resultaten uit uw website heel sterk verbeteren.
Bovendien kunt u zelf de nieuwe SEO van uw website voorbereiden. En...
ze kunnen door elke website of webshop worden gebruikt.
Waarom is SEO belangrijk voor een website? Een goede SEO (ook optimalisatie voor het internet genoemd) maakt dat uw website beter opgemerkt wordt door zoekmachines en dat uw inhoud sneller en beter wordt geïnventariseerd. Het resultaat is steeds dat uw website hoger in de zoekresultaten
terecht komt en dat u meer bezoekers aantrekt. SEO bestaat uit een
aantal technische ingrepen die op uw website worden toegepast. Maar de
basis hiervoor wordt gevormd door de informatie die op uw site aanwezig
is, de statistiekgegevens van uw bezoekers en uit het surfgedrag van uw
klanten.
De maatschappij en uw eigen zaak evolueren constant. Ook de
zoekopdrachten, zoekwoorden en het surfgedrag van uw bezoekers wijzigt
na verloop van tijd. Daarom is het belangrijk om
minstens 1x per jaar
de ingebouwde SEO van uw website te herbekijken en om bij te werken aan
de realiteit. Zo blijft uw website sterk presteren en blijft u de
juiste klanten aantrekken via het internet. De volgende Vijf eenvoudige
tips om uw website te verbeteren. maken het u een stuk eenvoudiger.
Vijf eenvoudige tips om uw website te verbeteren. De eerste keer (SEO voor een nieuwe site) is het moeilijkste. Maar
een vakbekwame webdesigner weet hier beslist raad mee. Voor de eerste
SEO gebruiken we de informatie die op uw website voorkomt. Verder zoeken
we naar de meest waarschijnlijke zoekopdrachten en kijken we ook de
sites van uw voornaamste concurrenten na. Deze informatie wordt dan
gebruikt om een nieuwe site te optimaliseren. Hoe kunt u de SEO van uw
website na een jaar verbeteren?
Optimaliseer de tekst op de homepagina
van uw website. De homepagina is de belangrijkste pagina van uw
website. De tekst die hierop vermeld is, moet dan ook de voornaamste
zoekwoorden bevatten. Het is aan te bevelen om de top 5 zoekopdrachten
van het voorbije jaar op te zoeken en -indien nodig- deze te verwerken
in de introtekst van uw homepagina. De 5 belangrijkste zoekwoorden voor
uw zaak kunt u halen uit een goed analyseprogramma of via de google keyword tool.
Voeg extra pagina's over uw kernactiviteiten
toe aan uw bestaande website. Indien u nog tevreden bent over het
uitzicht en de inhoud van uw website, is dit een heel goede SEO tip.
Door (een paar) nieuwe informatiepagina's over uw belangrijkste werk toe
te voegen, geeft u de zoekmachines meer info (woorden) over wat u doet
en wat voor uw bedrijf belangrijk is. Zorg er terug voor dat de top 5
zoekwoorden in de tekst verwerkt zijn. Een paar sprekende foto's maken
deze pagina's commercieel aantrekkelijk. Vergeet niet om bijschriften
bij de foto's te plaatsen en laat elke pagina apart optimaliseren.
Na
een jaar stelt men vaak vast dat er onbekende zoekwoorden in de
resultaten van het analyseprogramma van uw website voorkomen. Laat in
elk geval de zoekwoordenlijst en de SEO beschrijving bijwerken. Zo trekt u gauw veel extra bezoekers aan per jaar.
Bekijk elk jaar systematisch de websites van uw voornaamste concurrenten.
Controleer de teksten, functies, foto's, ... Indien er belangrijke,
nieuwe zoekwoorden op voorkomen, dan zorgt u best dan ook uw website in
deze zin aangepast wordt. Denk maar aan de huidige populariteit van
alles wat "groen", "ecologisch", "maatschappelijk verantwoord", enz. is.
Zo blijft uw website actueel en up-to-date, ook wat nieuwe trends
aangaat.
Een goede website wordt een heel sterk door het toevoegen van een goede sitemap.
Voor relatief kleine sites kan dit perfect via interne links gestuurd
worden. Meer uitgebreidere websites (vanaf 10 pagina's) met veel
subpagina's verbeteren sterk door het inbouwen van een XML-sitemap. Een
XML sitemap zorgt er voor dat de zoekmachines heel gemakkelijk en snel
lezen hoe uw site in elkaar zit en welke informatie er op staat. Met een
XML sitemap wordt nieuwe inhoud veel sneller opgeslagen door
zoekmachines en wordt uw site veel vaker vertoond bij relevante
zoekopdrachten.
Besluit. Een goede optimalisatie is onmisbaar voor een moderne, goed werkende
website. Een jaarlijkse update van de SEO van een bestaande website is
evenwel sterk aan te bevelen. De hoger vermelde tips helpen u om zelf uw
nieuwe SEO voor te bereiden. Door de ingebouwde SEO elk jaar aan te
passen aan de analyseresultaten van uw website en rekening te houden met
de actuele bezoekerstrends blijft uw site sterk presteren en veel
bezoekers aantrekken. Voor meer informatie of een vrijblijvende offerte neem nu contact op met 2TREES webdesign, e-promotie, webshops.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:SEO website, SEO webshop, optimalisatie websites, optimalisatie webshop, SEO updaten, SEO aanpassen, SEO opfrissen, goede SEO uitvoern, SEO opbouwen, SEO bouwen, website optimalisatie
03-08-2011
Voordelen van een e-nieuwsbrief voor uw bedrijf.
Contact houden met klanten, relaties en
toekomstige klanten is heel verstandig. Hiervoor is de e-nieuwsbrief
een ideaal middel. Op geen andere manier combineert u de voordelen van
een nieuwsbrief met de snelheid en de lage kostprijs. In dit artikel
leest u meer over deze voordelen en hoe u hier winst kunt uit halen.
Wat is een e-nieuwsbrief? Eenvoudig
gesteld is een e-nieuwsbrief een bericht dat via het internet wordt
verstuurd aan een groep mensen of bedrijven. Zo'n nieuwsbrief kan mooi
ge-lay-out zijn in de huisstijl van uw zaak. Maar net evengoed kan het
een eenvoudig tekstbericht zijn. Een e-nieuwsbrief komt in elk geval
steeds toe als e-mailbericht in een inbox. Dat is belangrijk omdat het
de garantie is dat er steeds iemand uw bericht zal zien.
In wezen zijn er drie zaken belangrijk. Het ontwerp van uw nieuwsbrief zorgt er voor dat de aandacht getrokken wordt op uw bedrijf, uw producten of uw website. Een professioneel opgemaakte lay-out laat uw bericht opvallen en nodigt uit om de inhoud te lezen. De inhoudde adressenlijst waarnaar uw bericht verstuurd wordt. De e-mailadressen moeten steeds bijgewerkt en up-to-date zijn voor een goed resultaat.
Voordelen van een e-nieuwsbrief voor uw bedrijf. Onderzoek
naar het gebruik en de resultaten uit e-nieuwsbrieven zijn unaniem. Het
is het ideaal middel om regelmatig contact te houden met (potentiële)
klanten, hun aandacht op uw producten of diensten te vestigen en dit aan
een lage kostprijs. Bovendien zijn de resultaten direct meetbaar. Maar
er zijn nog meer Voordelen van een e-nieuwsbrief voor uw bedrijf.
zelf maakt dat abonnees reageren, contact opnemen en bestellingen
plaatsen. Het aanbod moet concreet zijn, goed geschreven zijn en
commercieel opgesteld zijn. Tenslotte is er
Met een eigen e-nieuwsbrief verhoogt u systematisch het aantal klanten en verhoogt u stelselmatig uw omzet.
Indien u b.v. maandelijks een nieuwsbrief uitstuurt, blijft uw bedrijf
continu onder de aandacht van mogelijke klanten. Van zodra uw aanbod hen
aanspreekt, zullen ze contact nemen.
Een e-nieuwsbrief verstevigt de relatie
tussen uw bedrijf en uw klanten. Precies door het regelmatig contact en
de band die u hiermee creëert. Hierdoor blijft uw klant langer klant en
kan de omzet per klant verhogen.
E-nieuwsbrieven bieden de mogelijkheid om te reageren met een muisklik.
Door b.v. een aanbod aan te klikken kan de abonnee direct bestellen.
Dit gemak verhoogt de respons en maakt het resultaat van een actie
direct meetbaar.
Een e-nieuwsbrief versturen gaat snel en gemakkelijk.
Daarom is het ideaal om telkens een specifiek voorstel uit te werken
dat perfect aan de marktvraag tegemoet komt. Ook dit verhoogt de
respons. Of om een promotie te combineren met tips en informatie.
Een correcte analyse van de resultaten
van uw nieuwsbrieven geeft u veel informatie om de verkoop- en
marketingbeslissingen voor uw bedrijf bij te sturen en te verbeteren.
Vergeet tenslotte ook niet dat een e-nieuwsbrief aan wettelijke regels onderworpen is. Lees meer.
Besluit. Een
e-nieuwsbrief is een uniek promotiemiddel voor elk bedrijf door de
doeltreffendheid, de lage kostprijs en de snelheid van uitvoering. Voor
een goed resultaat is het wel noodzakelijk om een professionele lay-out
te gebruiken, het aanbod internetvriendelijk te formuleren en uw bericht
met een aangepast mailprogramma te versturen. Hiervoor doet u best
beroep op een goed internet communicatiebedrijf. Voor meer info of een
vrijblijvende offerte, contacteer nu 2Trees.
Een goede website staat of valt met de
foto's die gebruikt worden. Vaak willen site-eigenaars deze zelf
regelmatig bijwerken. Om uw site commercieel aantrekkelijk en verzorgd
te houden, zijn volgende tips voor het plaatsen en onderhouden van
foto's op een website een goede hulp.
Waarom zelf foto's plaatsen op uw website? Dat
is een heel terechte vraag. In de praktijk zien we dat in bijna 80 %
van de gevallen het beter is om dit aan een professional over te laten.
Tegen een heel schappelijke prijs
worden de afbeeldingen niet alleen stipt op tijd aangepast, bovendien
worden alle foto's eerst bewerkt met een aangepast programma, worden
bijschriften internet-vriendelijk gemaakt en blijft alles perfect in de
stijl van uw website. Meestal zijn dat zaken waar de modale
website-eigenaar niet echt kaas van gegeten heeft.
Wie toch zelf
foto's wilt plaatsen, heeft ofwel een CMS (content management system)
website nodig, of toch een speciale aangepaste pagina op de website die
dit toelaat. Een CMS website is duurder dan een eenvoudige KMO website.
Ook het aanpasbaar maken van een pagina van een KMO website is een
meerprijs, al valt dit best wel mee. Beide kosten zijn immers slechts eenmalig.
Wanneer is het handig om zelf foto's aan te kunnen passen? Indien het heel vaak voorkomt of indien nieuwe foto's heel snel
moeten geplaatst worden. B.v. zaken die eindereeksen verkopen of unieke
stukken voor interieur en decoratie van ruimten. Vaklui die heel
speciale projecten afwerken. Of voor zaken die heel snel nieuwe foto's
online moeten kunnen krijgen. In elk geval moet het onmisbaar zijn om
minstens 6x per jaar foto's te vervangen, anders heeft het geen zin om
dit zelf te doen. Hou er ook rekening mee dat zelf foto's vervangen u
heel wat tijd kost.
Zelf foto's plaatsen op uw website. Maar
soms is het inderdaad handig om zelf foto's te kunnen plaatsen op uw
website. Zorg dan vooreerst dat uw website hiervoor toegerust is. Een
goede website bouwer maakt het u gemakkelijker doordat het ontwerp van
uw website dit toelaat. Verder geven volgende 5 tips de beste resultaten
om Zelf foto's plaatsen op uw website.
Keep it simple.
Voor het plaatsen van foto's geldt zeker het "less is more" principe.
Zorg voor een eenvoudige, duidelijke structuur met titel, foto en
beschrijving. Kijk hiervoor gerust vooraf naar een aantal voorbeelden op
het internet. Maak vervolgens uw eigen stramien, maar hou wel rekening
met de stijl van uw website.
Blijf consequent in uw lay-out.
Begin zeker niet te variëren met verschillende lettertypes of kleuren
dooreen. Dan wordt uw fotopagina snel een rommeltje. Gebruik maximum 2
verschillende lettertypes en kleuren. Varieer eventueel met vette tekst
en verschillende groottes om zaken te accentueren. Maar overdrijf niet.
Structureer uw foto's en zorg voor variatie.
De truc bestaat er uit om overzichtfoto's af te wisselen met details en
met gerelateerde zaken. Maar hou de essentie voor uw zaak in het oog.
Zet belangrijke foto's dominant en schep rust door het spelen met
witruimte. Detailfoto's doen beter verkopen dan algemene zichten. Zoek
het perfecte evenwicht.
Verzorg uw bijschriften.
De bijschriften zorgen dat uw website aan de juiste mensen getoond
wordt op het internet. Zorg dat ze in foutloos Nederlands geschreven
zijn. Verzorg de taal en gebruik internetvriendelijke zinnen.
Zet in elk geval de commercieel juiste tekst onder uw foto's. En denk
er aan, een foto zonder bijschrift is vrij onzichtbaar op internet.
Blijf leren van anderen
maar pas nieuwe zaken in kleine stapjes toe. Het internet is
voortdurend in evolutie. Kijk gerust hoe collega's hun fotoboeken
structureren, teksten plaatsen of extra's toevoegen. Ziet u een nuttige
toepassing, dan kunt u dit ook toevoegen. B.v. externe links,
"like"-knoppen van facebook of +1 knop van Google. Doe dit wel
mondjesmaat en bewaar steeds de stijl van uw website.
Besluit. Zelf
foto's plaatsen en onderhouden op een website is te doen, maar vergt
heel wat inzet en een goede kennis om tot resultaten te komen. In meer
dan 80 % van de gevallen bent u beter af om foto's op uw site door een
professionele webbouwer te laten plaatsen. Dit gebeurt stipter, uw
foto's worden telkens bewerkt en de teksten zijn internet vriendelijk.
Bovendien bespaart het uw eigen tijd. Voor meer info of een
prijsofferte, neem vrijblijvend met 2TREES contact op.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:zelf foto's plaatsen, foto's zelf wijzigen, tips foto's plaatsen, foto's op website, foto's onderhouden, zelf foto's aanpassen, foto's updaten, tips voor foto's, foto's vervangen website
13-07-2011
Info over sociale media doen de verkoop stijgen.
De sociale media nemen een steeds
centraler deel in van ons leven. Communities zoals facebook, twitter,
e.a. noteren een verdere groei. Sedert een aantal jaren zijn de sociale
media een volwaardig marketinginstrument. Hoeveel winkels en bedrijven gebruiken nu reeds sociale media voor hun promotie en welke resultaten behalen zij?
De trend: iedereen gebruikt sociale media. Zeker
de laatste jaren zijn de sociale media een waar onderdeel geworden van
de maatschappij. Waren het aanvankelijk vnl. studenten en trendy ouders
die hun leven online deelden met vrienden en kennissen, dan is nu
vrijwel het grootste deel van de consumenten verbonden. Er zat een
gradatie in deze trend. Na de kinderen kwamen die ouders die via
facebook een (discreet) oogje probeerden te houden op hun kroost.
Vervolgens de grootouders die zo gemakkelijker contact kregen met
(klein-)kinderen en met hun leeftijdsgenoten. Facebook, Netlog, Hyves,
e.a. boden nl. ook de kans voor minder mobiele mensen om contacten te
blijven onderhouden.
Facebook is ongetwijfeld tot de
belangrijkste speler uitgegroeid. Met momenteel meer dan 750.000.000
gebruikers wereldwijd is dit sociaal platform heel dominant. Belangrijk
is nu ook dat fb regelmatig nieuwe functies
lanceert en nieuwe toepassingen integreert in hun sociale netwerk. Een
mailfunctie om snel met elkaar te communiceren. Recent een samenwerking
met Skype om gemakkelijker te communiceren en documenten te delen. De
enige bedoeling is nog meer mensen en langer binnen hun platform
houden. Een afgeleid voordeel is natuurlijk dat facebook hierdoor nog
interessanter worden voor bedrijven, KMO's en winkels om mensen aan te
spreken. Er zijn heel veel toffe, interessante en doeltreffende acties mogelijk voor KMO's, zelfstandigen en middenstanders. Daarom deze Info over sociale media doen de verkoop stijgen.
Info over sociale media doen de verkoop stijgen. Doordat het zo eenvoudig, goedkoop en snel
is om via sociale media mensen aan te spreken groeit het aantal
bedrijven dat nieuwe klanten werft via de sociale netwerken aanzienlijk.
Tijd dus voor onderzoek. Hier volgen de recentste cijfers over het
gebruik en de resultaten van sociale media op de verkoop en
bedrijfsresultaten:
74 % van alle bedrijven is overtuigd van het nut van sociale media als reclamekanaal. Ook vinden ze dat wie er geen gebruikt van maakt, serieuze kansen laat liggen;
66 % van deze bedrijven hebben effectief een deel van het marketingbudget bestemd voor hun communicatie via diverse sociale media kanelen;
61 % van de bedrijven vinden de sociale media een volwaardig kanaal voor reclame en promotie. Maar ook de andere media blijven zinvol. Ze streven naar een evenwicht in hun bestedingen.
53 % van de bedrijven schakelt hun medewerkers
in om beter gebruik te maken van de sociale media voor hun zaken. Ze
proberen dan ook zo goed mogelijk gebruik te maken van facebook,
lindedin, YouTube, twitter, e.a.;
52 % van de bedrijven wereldwijd maken effectief regelmatig gebruik van facebook, twitter, e.a. om contact te leggen met zijn klanten of om nieuwe klanten aan te trekken;
52 % van de bedrijven reserveert nu reeds tot 10 % van het jaarlijks marketingbudget voor sociale media reclame;
35 % van de bedrijven wereldwijd bestemd nu reeds meer dan 20 % van het jaarlijks marketingbudget voor online promotie en communicatie via de diverse sociale media.
7 % van de gecontacteerde bedrijven slaagde er in 2010 in om via de sociale media nieuwe klanten aan te trekken (in Frankrijk zelfs 10 %).
Besluit. Deze
cijfers vormen het bewijs Info over sociale media doen de verkoop
stijgen. Doeltreffend gebruik maken van de sociale media zoals facebook,
twitter, e.a. vergt echter een realistisch marketingplan en een vast
budget. Ook de professionele expertise van een partner is zeker in het
begin waardevol. Voor meer info over de mogelijkheden en kostprijs voor
KMO's, zelfstandigen, middenstanders contacteer vrijblijvend 2TREES.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:facebook voor bedrijven, sociale media, verkoop via sociale media, professioneel facebook, zakelijk facebook, klanten werven via facebook, groei sociale media, marketing sociale media, werken met sociale media
06-07-2011
Veertien dagen bedenktijd voor online kopers in Europa.
Het Europees Parlement besliste recent
om de bedenktijd bij verkoop op afstand op 14 dagen te brengen. Dit
geldt voor alle lidstaten van de Europese Unie. Deze maatregel moet de
verkoop tussen de verschillende landen vereenvoudigen. Wat behelst deze
nieuwe wet en wat zijn de voordelen?
Europa harmoniseert de verschillende online wetgevingen. Een
van de grote problemen voor grensoverschrijdende verkoop was tot nu toe
de verschillende wetgevingen van de Europese landen. Voor een verkoop
gold nl. steeds de regelgeving van het land van de koper.
Wetgevingen zijn nu eenmaal vrij complex. Voor een verkoper is het
quasi ondoenbaar om alle regels van -zeg maar- 27 verschillende landen
te kennen. Dat leidde soms tot onaangename situaties en was zeker een
rem op de buitenlandse verkoop voor KMO's, zelfstandigen en kleinere
bedrijven.
Naast deze Veertien dagen bedenktijd voor online kopers in Europa geldt nu ook een verbod op de zogenaamde verborgen kosten.
Denken we maar aan vliegtuigtickets die online werden voorgesteld voor
een bepaalde prijs, maar achteraf gevoelig meerkosten door allerhande
toeslagen, taksen en afhandelingskosten. Nu moet alles duidelijk en
transparant worden vermeld.
Veertien dagen bedenktijd voor online kopers in Europa. Wie
een product aankoopt op het internet krijgt twee weken tijd om zich te
bedenken en om het terug te sturen. Het Europees Parlement keurde deze
richtlijn goed. Van zodra de verschillende landen zelf deze beslissing
omgezet hebben in hun eigen wetgevingen geldt ze voor het volledige
grondgebied van de Europese Unie. Dit moet binnen de 2 jaar (dus tegen
medio 2013) gebeurd zijn. Hoe zit dit nu concreet in elkaar?
Wie via het internet, via de telefoon of aan de deur een product of een dienst koopt moet dat binnen de 30 dagen ontvangen.
Van zodra men het online aangekocht product ontvangt, krijgt de consument 14 dagen de tijd om de verkoop te annuleren en om het terug te sturen naar de verkoper. De terugzendkosten zijn ten laste van de koper.
De verkoper moet de consument duidelijk verwittigen van dit recht. Gebeurt dit niet, dan krijgt de koper 1 jaar de tijd om het gekochte product terug te sturen.
Bij ontvangst van de teruggezonden goederen stort de verkoper het aankoopbedrag direct terug aan de koper.
Digitale
aankopen van muziek, films of software vallen buiten deze regeling. Van
zodra het downloaden begint, worden ze als definitief verkocht
beschouwd en kan de verkoop niet meer worden geannuleerd.
Europa maakt komaf met de "verborgen kosten".
Concreet moet de online consument duidelijk en ondubbelzinnig de prijs
van zijn online aankoop zien. Gedaan dus met vooringevulde vakjes van
toeslagen, verzekeringen of extra taksen waardoor het bedrag (ongemerkt)
aardig kan aandikken. Vanaf nu moet de totaalprijs duidelijk op de
bestelling staan.
Merk wel dat deze Europese richtlijn niet alleen geldt voor online aankopen maar voor alle vormen van verkoop op afstand. Producten die in de winkel of in een bedrijf zelf worden gekocht vallen buiten deze regeling.
Voordelen en gevaren van de online verkoop wetgeving. Alhoewel deze Europese wet voor online verkoop tot stand kwam met het oog op een betere consumentenbescherming,
profiteert de online verkoper evengoed. Doordat de online wetgeving
gelijkgeschakeld wordt, is het als verkoper een voordeel om duidelijk te
weten wat er mag en wat niet. Dat vermijdt verrassingen bij
buitenlandse verkopen. Het zal zeker bepaalde drempels voor
grensoverschrijdende handel verlagen.
Het grote probleem blijft
evenwel dat de handelaar zelf weinig beschermd blijft tegen malafide
aankooppraktijken door consumenten. Met de nieuwe online bedenktijd kan
het tot 28 dagen duren vooraleer een winkelier via het internet
gekochten producten terug ontvangt. Dat kan consumentenfraude
in de hand werken, b.v. videocamera's die na een jubileum- of
trouwfeest worden teruggestuurd, gps toestellen na de vakantieperiode of
TV's en videorecorders die na een EK voetbal worden geweigerd.
Besluit. De
nieuwe, Europese consumentenrichtlijn voor de online verkoop is
ongetwijfeld een pluspunt. Door de zekerheid voor de online koper en
door de gelijkschakeling van de online wetgeving in alle Europese landen
voor de online verkoper zal de buitenlandse handel sterk kunnen
groeien. Wel blijft het noodzakelijk voor de online handelaar om met een professioneel gemaakte webshop te werken die volledig in orde is met de online wetgeving.
Het internet is ideaal op snel,
goedkoop en doeltreffend reclame te maken voor uw bedrijf, uw producten
of diensten. In de praktijk stellen we vast dat sommige e-promotie
meer resultaat oplevert dan andere. Hoe komt dit? En waar moet u zeker
op letten?
Wat is een goede nieuwsbrief?
Dat is vrij simpel. Men spreekt van goede nieuwsbrief als het resultaat aan de gestelde verwachtingen
beantwoordt. Dat kan b.v. geplaatste orders zijn of nieuwe klanten
werven. Maar dat kan net evengoed aanvragen voor folders of iets anders
zijn. Toch zijn er een aantal zaken die voorkomen op elke doeltreffende
nieuwsbrief: De 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief.
Naast
de 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief wordt uw e-promotie
best goed geschreven. Ook daarvoor bestaan een aantal handige tips. Zie
ook het artikel Tips voor een goede nieuwsbrief.
De 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief.
Naast
een professioneel uitzicht, vlot leesbare tekst en correcte verzending
zijn volgende elementen onmisbaar voor een goede nieuwsbrief. Het kan
gebeuren dat er slechts 3 of 4 kunnen toegepast worden. Dat is niet
erg. Maar streef er wel telkens naar om zoveel mogelijk van deze
elementen te gebruiken.
Zorg voor een aansprekende titel.
De titel is van heel groot belang omdat de mensen op basis van deze
tekstregel beslissen of ze uw nieuwsbrief willen lezen. Zorg voor een
duidelijke, aantrekkelijke en aansprekende zin. Zorg ook dat de mensen
hierop automatisch antwoorden: Ja, dat wil ik ook!.
Formuleer uw boodschap in klare en duidelijke woorden.
Zorg ervoor dat uw verhaal vlot leest en als aangenaam ervaren wordt.
Vermijd nietszeggend proza, lange zinnen of herhalingen. Schrap alles
wat niet strict nodig is uit uw basistekst. Zie ook het artikel Hoe schrijf je goede teksten voor het internet?
Zet duidelijk het voordeel voor uw klant
in de verf. Heel eerlijk, de mensen kopen ofwel speciale prijzen of
voordelen via het internet. Maak dus zeker dat dit voordeel sterk
opvalt, zelfs voor wie uw nieuwsbrief niet echt geconcentreerd leest.
Werk steeds met een beperkte geldigheid.
Een actie die slechts 14 dagen of een week duurt, nodigt niet uit om
lang na te denken. Want in internetland is uitstel meestal zeker
afstel. Maak ondubbelzinnig duidelijk dat snel reageren belangrijk is.
Vraag ook altijd om reactie van uw klant.
Zorg er zeker voor dat er geen misverstand kan bestaan. Vraag uw
klanten om nu te bestellen, of om nu de nieuwe brochure aan te vragen,
enz. Dat is een vaak voorkomende fout. Het is maar de vraag of het wijs
is om een klant te laten raden naar de bedoeling van uw bericht.
Besluit.
Een
goede nieuwsbrief schrijven vergt zeker kennis en ervaring. Met De 5
elementen voor een succesvolle nieuwsbrief lukt het zeker na een aantal
keer proberen. Denk er ook aan dat de manier van opbouwen, de
gebruikte fotos en het professioneel versturen van een nieuwsbrief
bijdraagt tot het succes van uw nieuwsbrief. Daarom is het altijd een
goed idee om even contact te nemen met een goede partner. Voor meer
informatie, contacteer 2TREES.
Hoe goed is het internet ingeburgerd in
België? Hoeveel mensen surfen op het net? En hoeveel online reclame
wordt er nu eigenlijk gemaakt? De cijfers over het internetgebruik in
ons land over 2010 zijn nu bekend. Naar goede jaarlijkse gewoonte volgt
hier een update over het actueel gebruik van het internet in België.
België is Europese top qua internetgebruik. Eerder onderzoek leerde reeds dat ons land hoog scoort wat snel internet betreft. De meeste internet aansluitingen zijn breedband of ADSL verbindingen. Daardoor verhoogt het comfort
sterk bij het gebruik van het internet. Recent onderzoek van de
Europese Commissie (Digitale Agenda) over 2010 leert dat momenteel 82 % van de Belgen via het internet te bereiken is. De cijfers:
75 % van de Belgen surft minstens 1x per week op het internet;
60 % gaat minimum 1x per dag online;
45 % van de Belgen gebruikt e-government,
O.a.
internetbankieren wordt veelvuldig gebruikt door de Belgen. En door de
snelle verbindingen is ook het downloaden, muziek beluisteren en
bekijken van films heel populair. Eén minpuntje in de digitale wereld in
België. Het gebruik van mobiel internet
scoort met 2,7 % ondermaats. Het Europese gemiddelde bedraagt 7,2 %.
Niet de kostprijs van laptops, smartphones of tabletcomputers is hier de
hinderpaal, wel de kostprijs die momenteel nog te hoog is voor een
regelmatig gebruik van mobiel internet.
Het internetgebruik en online reclame in België. Zijn meer dan 80 procent van onze landgenoten via het internet te bereiken, dan kan dit een interessante online reclamemarkt zijn voor KMO's, handelaars en middenstanders. Hoe zit het, anno 2011, met Het internetgebruik en online reclame in België.
332.000.000 euro totaal bedrag online reclame in 2010 in België (+13 %);
122.880.000 euro (37 %) gaat naar reclame naast de zoekresultaten (Google Adwords);
112.880.000 euro (34 %) is voor online zoekertjesenadvertenties;
96.280.000 euro (29 %) wordt aan reclame via banners gespendeerd.
Begin
2011 vertegenwoordigt de online reclame hiermee 11 % van het totaal
reclamebudget in België. Hier zijn zeker nog groeikansen in de toekomst.
In Europa bedraagt het aandeel online reclame immers 18 % van de totale
reclamebestedingen. Vooral de zoekmachine reclame, zoals Google
Adwords, wint sterk aan interesse bij KMO's, zelfstandigen en
middenstanders.
Besluit. België
behoort tot de Europese top wat het vast internetgebruik betreft. Toch
zijn er nog kansen te benutten om het gebruik van mobiel internet en de
online reclame tot bij het Europese gemiddelde te brengen. Door de lage
kostprijs en het sterk rendement is Google Adwords hiervoor uiterst
geschikt voor KMO's en zelfstandigen. Interesse? Neem vrijblijvend met ons contact op.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:online reclame belgie, internetreclame belgie, SEA, internetgebruik belgie, internet penetratie belgie, wie surft online, bestaande google reclame verbeteren, google adwords, google reclame,
15-06-2011
BISC bindt de strijd aan tegen internetfraude.
De e-commerce is sterk in opmars. En
waar veel mensen aan deelnemen of veel omzet mee gemoeid is, daar kan
fraude een probleem worden. Daarom focust de nieuwe internetfraudedienst
BISC zich op frauduleuze handel en verdachte sites. Daarom zorgt u als
internethandelaar maar beter dat uw website of webshop wettelijk in
orde is.
BISC bindt de strijd aan tegen internetfraude. Ook
in België kent de internethandel een sterke groei. Dit jaar verwacht
Ogone, die veilige betalingstransacties in België aanbiedt, dat de
online omzet de kaap van het miljard euro overschrijdt. Steeds vaker
wordt de internethandel het slachtoffer van oplichting en online fraude.
Daarom krijgen de inspectiediensten sinds begin 2011 hulp van het Belgian Internet Service Center
(BISC). Deze nieuwe dienst is gespecialiseerd in het opsporen van
frauduleuze handel via het internet en het detecteren van verdachte
sites.
Het BISC telt momenteel 15 mensen die zich vooral focussen
op de online handel. Ze speuren constant het internet af en bekijken
het aanbod van goederen of diensten via het internet, de
betalingsmodaliteiten en de leveringen. Daarbij maken ze gebruik van
gespecialiseerde software. Ze werken nauw samen met collega's in het
buitenland. Het is duidelijk, het BISC bindt de strijd aan tegen
internetfraude. In een paar maanden tijd controleerde het BISC ruim
450.000 online handelaars en meer dan 30 miljoen producten.
E-commerce, vertrouwen garantie voor meer omzet. Het
eerste waar een online consument mee in aanraking komt, is de website
van de online handelaar. Dan is de eerste indruk bepalend voor het
vertrouwen en om te beslissen of men verder koopt. Wie succes wil halen met verkopen via het internet zorgt maar beter dat de webshop vertrouwen uitstraalt.
Een professionele look
is van het eerste belang voor een succesvolle webshop. Hier moet een
nieuwe online winkel beslist aandacht aan besteden. Immers, een
gebrekkig uitzicht van de e-commercesite zal intuïtief remmingen
oproepen en het wantrouwen in de zaak aanwakkeren. Een slecht online
koopgevoel is meestal dodelijk voor de internethandel.
Zorg er voor dat alles werkt
op de e-site. Alle navigatieknoppen natuurlijk, maar ook interne links,
afbeeldingen die vlot inladen, back-knoppen die het doen, enz. Besteed
zeker extra aandacht aan alle stappen van het koopproces én de veilige
online betaling. Niets frusterenders dan een koper die de online
transactie niet kan afronden.
Maak dat uw webshop volledig in orde is met de Belgische Wetgeving
op verkoop op afstand, de geldende online verkoop- en betalingsbedingen
en de privacy wetgeving. Niet alleen is dit in uw eigen belang als
online handelaar, het zorgt ook dat het BISC het licht op groen zet voor
uw online handel.
Vermeld duidelijk uw contactgegevens
zoals firmanaam, adres, BTW of ondernemingsnummer, telefoon- of
e-mailgegevens, ... Het is voor een online consument een hele
geruststelling als hij weet hoe hij met u in contact kan komen.
Zorg tenslotte dat uw verkoopsvoorwaarden, disclaimer en privacy-clausule
duidelijk zichtbaar en met een muisklik aanwezig zijn op uw website.
Controleer ze na verloop van tijd om te zien of ze nog actueel zijn.
Besluit. Hoe
meer mensen samenkomen en hoe meer omzet er circuleert, hoe
interessanter dit is voor criminelen en frauduleuze handelaars. Ook het
internet als virtuele marktplaats ontsnapt hier niet aan. Daarom waakt
de nieuwe internetfraudedienst BISC over e-commerce in België. En is het
superbelangrijk als online handelaar dat uw e-commerce website
professioneel gemaakt is en in orde met de Belgische wetgeving. Voor een
professionele website of succesvol e-commerce advies, contacteer
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:bisc, Belgian Internet Service Center, FCCU, Federal Computer Crime Unit, internetfraude, bestrijden internetfraude, internetwaakhond, e-commercefraude, stelen via het internet, online fraude
08-06-2011
Voordelen van een onderhoudscontract voor websites.
Een website is pure noodzaak voor een
bedrijf. Maar het is even belangrijk dat een site steeds correcte
informatie bevat. En de veiligheid ervan hangt ook voor een deel af van
het updaten van het websiteprogramma en procedures. Daarom biedt een
onderhoudscontract voor websites veel voordelen.
Wat is een onderhoudscontract voor websites. Een onderhoudscontract voor een site is een overeenkomst waarbij een persoon of bedrijf gedurende een bepaalde periode het aanpassen van de inhoud van een website uitvoert aan een vooraf bepaalde, vaste prijs.
Met de inhoud wordt meestal bedoeld de teksten aanpassen of vervangen,
foto's vervangen door nieuwe, links naar leveranciers, merken of
producten up to date houden, tijdelijke banners plaatsen en terug
weghalen, enz.
Het is ook mogelijk om een technisch onderhoudscontract af te sluiten. Met dit type onderhoudscontract wordt ook het websiteprogramma
zelf permanent ge-updateted. Indien er dus veiligheidsreleases uitkomen
voor het programma worden ze direct toegepast. Ook indien bepaalde
functies plots dienst weigeren, b.v. door een upgrade van servers bij de
hoster van uw site, wordt ogenblikkelijk tussengekomen om uw site terug
volledig operationeel te krijgen. Daarom zijn er veel Voordelen van een
onderhoudscontract voor websites.
Voordelen van een onderhoudscontract voor websites. Het
onbetwistbare voordeel van een onderhoudscontract is dat dit vrijwel de
enige manier is om een website permanent up-to-date te houden op een snelle manier en op een relatief goedkope wijze. Wat zijn nu precies de Voordelen van een onderhoudscontract voor websites.
De informatie
op een website wordt constant à jour gehouden met een
onderhoudscontract. Een telefoontje of een mailtje volstaan om teksten
aan te passen, foto's te vervangen, vervallen links naar andere sites te
laten wegvallen en nieuwe links te leggen, een aantrekkelijke
reclamebanner te laten activeren n.a.v. een tijdelijke actie (en terug
stop te zetten na afloop), enz. Dit alles met minimale moeite van de
site-eigenaar.
Foto's en afbeeldingen
worden altijd eerst bewerkt met een aangepast beeldmanipulatieprogramma
vooraleer ze op een website worden geplaatst. Het bijsnijden van de
beelden, herkaderen indien nodig, opleuken van kleuren, ... maakt dat de
beelden stralen op uw website. Zo zien uw producten er meer waard uit
voor uw bezoekers.
Wijzigingen aan websites met een onderhoudscontract gebeuren sneller en foutlozer
dan zonder contract. Er moet niet worden gewacht op de betaling
vooraleer uit te voeren. En heeft u informatie vergeten doorgeven bij de
opdracht (gebeurt vaak), dan kost het niet extra om uw fout te
corrigeren. Gewoon een nieuw bericht sturen en klaar is kees.
Met een onderhoudscontract wordt uw website gemakkelijk een volwaardig reclamemiddel.
Doordat de inhoud wijzigen niet extra kost, wordt gemakkelijk een
speciale promotie-pagina, of actiepagina toegevoegd aan een site. Hier
kunnen elke maand (week) nieuwe koopjes, artikels in promotie,
interessante producten, ... worden gepromoot.
En moet er dan toch bijkomend worden geprogrammeerd aan uw website, dan ligt de kostprijs voor de extra aanpassingen gevoelig lager dan
bij websites zonder contract. Een aantal kosten vallen sowieso ten
laste van het onderhoudscontract, terwijl voor contractsites we beter op
de hoogte zijn van de structuur, functies en werking van de site.
Daardoor hebben we minder voorbereiding aan een opdracht.
Besluit. In de praktijk is een onderhoudscontract
vrijwel de enige manier voor een bedrijf, zaak of winkel om de website
permanent actueel te houden. Want zelfs al heeft men interesse in
computers en het internet, en start men vol goede bedoelingen. De
praktijk leert dat een site-eigenaar zich best concentreert op zijn
kerntaken en het praktisch werk voor het onderhouden van een website
best uitbesteedt. Dit is de gemakkelijkste, zekerste, snelste én
goedkoopste manier van werken.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:onderhoudscontract websites, onderhoud website, onderhouden van een site, onderhoud websites, standaard onderhoud website, standaard onderhoudscontract, onderhoud van een site, site onderhoud, permanent onderhoud website
31-05-2011
Gebruikersvoorwaarden zijn heel belangrijk voor uw website.
U heeft besloten uw bedrijf via het
internet in de kijker te plaatsen door een website te laten maken? Of u
overweegt uw goederen of diensten ook via het internet te koop aan te
bieden ? Denk dan niet alleen na over de lay-out van uw website !
Uiteraard is het uitzicht van uw website belangrijk opdat uw bedrijf
wordt geprofileerd zoals u dit wenst. Maar voor uw webshop zal het even
belangrijk zijn goed na te denken over de gebruiksvriendelijkheid ervan,
als u hiermee succes wil boeken.
In al uw enthousiasme zal u
mogelijks over het hoofd zien dat websites, en zeker webshops, aan
dwingende wettelijke bepalingen onderworpen zijn. Ook
Gebruikersvoorwaarden zijn heel belangrijk voor uw website.
Voor alle websites
zijn gebruikersvoorwaarden vereist. Hierin dient u ondermeer alle gegevens van uw bedrijf op te nemen.
Ook clausules ivm uw aansprakelijkheid voor de inhoud van uw website of voor de tijdelijke onbereikbaarheid ervan kunnen belangrijk zijn.
Indien
u uw bezoekers naderhand elektronische reclame wil doorsturen, dan
zullen uw voorwaarden ook een clausule betreffende de verwerking van de persoonsgegevens van uw bezoekers moeten voorzien.
De webshops
zijn daarenboven onderworpen aan bijkomende strenge wettelijke vereisten. De e-commercewet vereist o.m. dat uw kopers de kans wordt geboden om in het aankoopproces wijzigingen aan hun bestelling aan te brengen.
U bent tevens verplicht uw kopers een bevestiging van hun bestelling te verzenden, enz.
De Wet Marktpraktijken
legt verplichtingen op over de informatie die u omtrent uw producten of
diensten moet vermelden en kent een uitdrukkelijk verzakingsrecht toe
aan de consumenten die een bestelling plaatsen. Indien dit
verzakingsbeding van toepassing is op uw activiteit, dan moet het steeds
letterlijk in uw verkoopsvoorwaarden worden opgenomen.
Ontbreken deze wettelijk verplichte bepalingen op uw site?
Weet
dan dat dit u duur kan komen te staan. Gebruikersvoorwaarden zijn heel
belangrijk voor uw website. Naast strafrechtelijke vervolgingen die
gepaard kunnen gaan met aanzienlijke geldboetes, riskeert u ook dat uw
klanten hun bestelling niet moeten betalen en toch recht hebben op de
bestelde goederen. Het is aldus snel duidelijk dat dergelijke sancties
beter kunnen vermeden worden.
Besluit.
Neem dus beter geen
risicos, maar laat u hieromtrent bijstaan door een expert terzake. De
toepasselijke wetgeving is niet alleen moeilijk voor leken. Ze is
bovendien onderhevig aan regelmatige wijzigingen. Alleen een expert kan u
juist informeren. Deze zal ervoor zorgen dat uw voorwaarden conform
zijn aan de wet en op maat van uw bedrijf zijn opgesteld.
Indien u
hieromtrent interesse heeft, dan verwijzen we u graag door naar onze
legal partner Mr. Laurence Hubert (IP Porta tel: 09/324.15.40
e-mail: laurence.hubert@ipporta.be).
Een goed paswoord of paszin beveiligt
de inhoud van uw computer en beschermt uw bestanden tegen indringers. In
dit artikel leest u meer over de meest voorkomende bedreigingen voor uw
digitale bestanden. U maakt kennis met de courantste vormen van
internetfraude en wat u moet doen bij diefstal van uw paswoord of
ongewenste indringers.
Soorten bedreigingen voor uw wachtwoord. Hoe u een goed en veilig paswoord kiest, las u in een eerder artikel (zie "Hoe een sterk wachtwoord maken"). En hoe u uw wachtwoorden zo goed mogelijk beschermt, vindt u terug in het artikel "Hoe paswoorden beveiligen en goed beschermen".
Maar eenmaal u het wachtwoord of wachtzin van uw keuze in uw computer
of programma's ingevoerd heeft, stelt u dit bloot aan een aantal
gevaren. Hieronder vindt u de verschillende Soorten bedreigingen voor uw
wachtwoord.
Internetfraude is de meest klassieke bedreiging,
te vergelijken met oplichting in de werkelijke wereld. Internetfraude
is het ontfutselen van goederen of geld aan nietsvermoedende personen
met mooie woorden en voorstellen. Dit kan mondeling (b.v. door
telefonisch uw code of paswoord te vragen) of via e-mail, pop-up
vensters, banners, ...
Phishing is een speciale vorm van
internetfraude. Men spreekt van Phishing (of pharming)indien men mensen
lokt naar een valse website (b.v. bankwebsite), meestal een getrouwe
kopie van de echte, en daar vraagt om in te loggen met uw gegevens en om
uw wachtwoord, pincode en creditcardnummer in te geven. Meestal gebeurt
dit onder de mom "om uw inloggegevens of creditcardgegevens te
controleren".
Skimming is een aparte vorm van betaalpasfraude
waarbij criminelen op onrechtmatige wijze uw pincode of
creditcardgegevens bemachtigen om later betalingen te doen van uw
bankrekening. Het kopiëren van de magneetstrip van uw betaalpas gebeurt
via een aangepaste betaalterminal en uw betaalcode kan via een speciaal
programma of via visuele waarneming gestolen worden.
Hacking
is het ongeoorloofd binnendringen in uw computer of in een
computersysteem. Meestal gebeurt dit met kwaadwillig oogmerk (b.v.
paswoorden stelen), maar het kan ook onbedoeld en toevallig gebeuren.
Hacking is altijd strafbaar, zeker doordat er meestal kwaad opzet mee
gemoeid is. Hackers maken soms gebruik van "zombiecomputers". Dit is een
(zwak beveiligde) computer in een netwerk waar men een trojan horse op
geïnstalleerd heeft. D.m.v. dit Trojaans paard kan de hacker de
geïnfecteerde computer, en zelfs het hele netwerk waartoe deze behoort,
overnemen en alle informatie bekijken, kopiëren of stelen.
Spamming
is niet direct fraude, maar net evengoed strafbaar. Men spreekt over
spammen indien er massaal e-mails worden verstuurd naar privé personen
die hier geen toestemming voor gegeven hebben. Meestal gaat het over
reclame of commerciële berichten. (Meer info: De Belgische wetgeving op e-nieuwsbrieven.)Voor
wie geen massamailings wilt ontvangen, bieden de meeste providers goede
spamfilters aan. Ook de meeste mailprogramma's zoals Mail, Outlook
e.d.m. laten toe om junkmail af te leiden naar een aparte spamfolder of
om fotobestanden te weigeren waardoor een spamzendingen niet toekomen.
Wat te doen bij diefstal van uw wachtwoord? Gelegenheid
maakt meestal de dief. Zorg er daarom voor dat u altijd sterke
wachtwoorden kiest van hoge kwaliteit. Maar zelfs met goede wachtzinnen
is er nooit 100 % garantie tegen diefstal van uw toegangsgegevens.
Indien u vermoed dat uw paswoord of login gegevens bekend geworden zijn,
verander ze dan direct. Wacht niet tot u dit zeker weet of totdat u dit
in de praktijk ontdekt.
Indien u aanwijzingen heeft dat iemand
in uw systeem is ingebroken, of indien u verdachte activiteiten opmerkt
op uw computer of uw computernetwerk, waarschuw dan onmiddellijk E-cops,
het Belgisch online meldpunt voor internetmisdrijven. Verander dan
natuurlijk ook direct uw toegangscodes en verwittig uw collega's om
hetzelfde te doen.