ik deel hier mijn belevingen en gedachten......jij bepaalt wat je er mee doet!
Foto
Zoeken in blog

Foto
figtree
mijn andere blogs:
  • bloggen.be
  • kunstforum
  • Regenboogvrouwtje
  • Architects Of A New Dawn
  • Pinterest
  • Categorieën
  • 365 dagen iets (9)
  • boeken (3)
  • eenheid door verscheidenheid (3)
  • flow (23)
  • herinneringen (4)
  • introspectie (35)
  • kunstkronkels (7)
  • levenslessen (5)
  • markt (10)
  • vakantie/reizen (3)
  • vrijwilligerschap (2)
  • Inhoud blog
  • Signalen
  • Droom
  • Nog eens een goed voornemen
  • Niets doen en dan toch durven
  • Dag 8 Waarom verder doen?
  • Dag 7 Wát een dag!
  • Dag 6 Afsprak met d'n elsenboom
  • Dag 5 En dan lig ik plots klaar wakker.....
  • Dag 4 ~ wildeplantenstampot
  • Dag 3 ~ afname van multitaskvaardigheid
  • Dag 2 papiertje is te klein :)
  • Elke dag een schrijfseltje of wat anders:1
  • gedachteknronkelingen van vandaag
  • Eerste mini boekje is af.
  • Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • Kunstkronkels
  • Naaimachine
  • Veilig door de sneeuw
  • All I like to do this 365 days
  • Gedachtenkronkelingen
  • Bloggen
  • Elke dag
  • U i t d e f l o w
  • They got the look!
  • Opvliegers of........
  • Onze'n haan
  • Inspiratie
  • Synchroniciteit 2
  • Synchroniciteit
  • eigen weg wensen
  • Gefaald
  • Mijn wens voor 2011
  • Is de wereld echt zo slecht
  • Een kerstdag als een ander.....
  • Het leven is mooi.... of?
  • gevaarlijke aardappelschiller
  • on/off line
  • Bijgeloof
  • universele waarheid
  • Lichtje
  • Cijfers in de media
  • Licht en donker
  • Foute programma's
  • Paps' verjaardag
  • met mams op schok
  • schrijven
  • Mijn godsdienst leraar
  • What would you attempt to do if you knew you could not fail?
  • zweven op de vleugels van de ziel
  • extremisme
  • veer en klissebol
  • Wankelen
  • manipulatie van ons(me)zelf
  • Les in geduld
  • het verleden komt in zicht
  • Een bijzondere workshop: cursus bio-logica psycho-logica
  • hommel
  • In mijn moeders schoenen
  • interactieve Escher
  • simpel
  • tegenstellingen
  • Hemelvaart en opendeurdag
  • oud zeer
  • Onze Nieuwjaarsbrunch bij De Lichtbron vzw
  • Nieuwjaarswensen
  • unusual x mass song
  • Doen wat je doet voor jezelf en de anderen mogen mee genieten.
  • Italiaanse stoofschotel
  • feestelijke pompoensoep
  • this little light of mine
  • 50.... een half jaar verder
  • Champagne
  • Dansend in de regen
  • facebook en een oproep tot positief gedrag
  • veilig?
  • Geert Kimpen
  • Intensief weekend
  • Anahata Katkin
  • :)
  • Baalhoek
  • Crisis
  • mandala in acryl
  • in 4e versnelling
  • Zomerweek in de Ardennen 10-14 augustus
  • smile and move
  • 5 belangrijke vragen
  • Het ideale werk
  • Acht principes
  • kben al terug
  • plots
  • 21 juni: Opendeurdag bij De Lichtbron vzw
  • Geneviève Cooreman - Een nieuw licht op goed en kwaad (Een psychosociaal en spiritueel ontwikkelingsperspectief)
  • 50
  • Interview in Het Nieuwsblad
  • elke vrijdag is anders
  • zacht
  • 't ging vanzelf!
  • Leerlingen van de Piva hebben de geleden schade vergoed
  • schrijf ik niet meer?
  • www....
  • Petje af voor de leerlingen begeleiders van de PIVA
  • De "Stad" reguleert een bloeiende markt kapot!
  • Naar aanleiding van een mail over geweld op de bus.
  • nu lees ik: De nacht van de schreeuw
  • Net uit:
  • Voor Angela en iedereen die 'mijn wereld' een beetje raar vindt.
  • veranderingen
  • Kben terug!
  • De dieven van Provinciaal Instituut PIVA in Desguinlei te Antwerpen
  • dit voelt niet ok.......
  • Mag ik U even voorstellen:
  • kronkelingen
  • mijn maat is vol
  • Waarover maakte ik me zorgen?
  • windows live update
  • Terug naar af en weer terug naar af, steeds weer onderuit.
  • Verstand van zaken?
  • interview vragen en antwoorden
  • lazy evening
  • A thought for the day from Living The Field
  • motivational quote of the day
  • Samenwerking
  • Nieuwjaar brunch
  • welterusten
  • mijn ouders
  • Zonnebos
  • een voorschriftje
  • Australia - Brandon Walters
  • Virus!!! ( http://www.myspacy.biz)
  • Jan van Rijswijcklaan
  • tegenstrijdigheden
  • Brussel
  • onze wens voor 2009
  • gisteren op het NECKOCALYPSE FEST in Leuven
  • over zelfgenezing en mijn proces daarin
  • Time flies
  • een motortje
  • Eten werken slapen
  • Einstein
  • Een enquete van een studente
  • Belgisch Vuurwerk
  • foto reuze kerstman
  • kou
  • de hond, de kat en de rat
  • deze week is voorbij gevlogen
  • nog eentje van verder af
  • Brasschaat, hé, hier staat een snoepkraam!
  • geen spoken, in tegendeel, ik slaap goed
  • Eindelijk
  • Ja zeker, ik was weer eens bij de kapper!
  • sneeuw
  • hij komt....
  • beelden die na zinderen...
  • @Redstar
  • terug naar binnen
  • Schiermonnikoog
  • een speech van een 13-jarige
  • tuimelaar
  • misbaar
  • onmisbaar
  • De ridder op zijn (witte?) paard
  • pijn in de flank ---- griep?
  • griep in huis
  • you have a choice
  • Laika (het ex-asiel hondje)
  • Walsoorden-Arnemuiden-Goese Sas-Goes
  • een dagje vrij
  • Schiermonnikoog
  • Vlaamse knuffeldag
  • impressies van een zondagwandeling
  • druk maken op de weg
  • vliegen of zweven
  • affiche
  • niet naar het 'andere boek'
  • slaapweek
  • in my name
  • engels gras
  • oude woekeraars en opgediepte waarden
  • de volgende ronde
  • dag van de klant
  • reading a book
  • vervolg met Laika
  • Het gaat niet...
  • in de huid kruipen
  • Wat een week
  • Joe Bar Team
  • reacties
  • mijn gevoel vanavond
  • kleuterklasjes
  • vermenigvuldigen
  • en nog iets
  • natuur mens
  • de laatste ballonvaart filmpjes
  • nog 4 filmpjes van de ballonvaart

    *
    Archief per maand
  • 11-2014
  • 07-2014
  • 01-2014
  • 10-2013
  • 08-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 05-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 06-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006
  • 12-2005
  • 11-2005
  • 10-2005
  • 09-2005
  • 08-2005
  • 07-2005
  • 06-2005
    1001 gedachtenkronkelingen
    waarom ik doe wat ik doe en ben wie ik ben

    27-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.reading a book
    reading a book

    27-09-2008 om 20:27 geschreven door annemiek


    26-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg met Laika
    er is het een en ander veranderd
    sinds mams me maandag belde.
    toen ik gisteren arriveerde met een zwaar gemoed,
    stond mams stralend te wachten aan het hek.
    de hond bleef.
    het een en ander is in een andere context bekeken.
    de poes is ondertussen in dezelfde kamer aanwezig
    en spint weer als we haar oppakken en flodderen.
    Laika schenkt er geen aandacht meer aan,
    zij kijkt letterlijk de kat uit de boom.
    paps wandelt wel weer met de hond,
    hij had vorige week een verandering in medicatie gekregen
    en was toen zeer duizelig geworden
    nu is alles weer aangepast en die duizeligheid is weg
    het grommen van Laika was al opgeblazen tot een uithaal
    maar waarschijnlijk was de kleinzoon een beetje te innig met de hond
    of trok die aan de haren
    ik zelf heb het hondje helemaal kunnen uitpluizen
    zonder dat ze een kick gaf
    ze was gewoon ontspannen

    en wat de thuiszorg betreft had ik mams gevraagd
    om daar eens naar te bellen
    die vonden het totaal geen bezwaar
    en snapten niet waarover één van de hulpen bezwaar tegen maakte
    want beide hulpen hadden zelf meerdere honden en katten in huis

    mijn schoonzuster vind die hond in huis 'stom'
    omdat mijn ouders al niet meer zo goed ter been zijn
    maar het hondje is zelf ook al ouder
    zij zelf heeft de pest aan huisdieren
    behalve haar kat
    vanwege het vele werk wat dit zou meebrengen
    logisch, zij gaat voltijds uit werken
    mijn ouders zitten thuis
    ze was nogal bot over mijn ouders
    tot ik vertelde dat ik zelf de stap vol overtuiging heb gezet
    omdat ik hun wens ten harte nam

    ok
    wat eigenlijk het aller grappigste is
    mams was niet zo voor een keeshondje
    maar ze is er nu echt dol op
    ze had al een week slecht geslapen
    sinds die van de thuishulp bezwaren maakte

    mijn moeder wordt altijd ziek als ze stuit op een onmacht gevoel
    ze krijgt dan geen werk meer uit haar handen
    en ze kan dan ook niets meer organiseren
    gisteren zijn we in plaats van het dieren asiel
    gewoon om boodschappen gereden
    het winkel bezoek en het uitladen van de boodschappen
    ging weer zoals vanouds
    op haar manier chaotisch
    maar veel vlotter en vrolijker
    zelfs paps zijn gemopper kon haar niet deren

    ik had eigenlijk geen tijd om te bloggen
    maar dit was te goed nieuws
    nu even een tandje bijzetten
    om mijn werk af te krijgen

    26-09-2008 om 10:36 geschreven door annemiek


    23-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het gaat niet...
    ik moet mijn kop er bij neerleggen
    het gaat niet met Laika (de keeshond)
    het komt niet goed met kat en hond
    paps gaat er niet mee wandelen
    en mams kan niet uit de voeten
    de thuiszorg zet dat ie te veel verhaart
    en dat zij er te veel werk mee hebben
    en hij gromde naar het jongste kleinkind (7 jaar)
    donderdag moet ik haar terug brengen naar het asiel
    ik ben er het hart van in
    heb echter geen andere oplossing
    dat geld hoef ik niet terug


    23-09-2008 om 22:10 geschreven door annemiek


    21-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.in de huid kruipen
    een stuk van zich zelf in een ander herkennen
    of in iemands huid kruipen...
    ofwel
    hoe je je eigen grenzen kent en in stand houdt
    of niet

    een stukje van jezelf in en ander herkennen
    en tegelijkertijd oog hebben voor al die verschillen
    die er ook mogen zijn

    of

    in iemands huid kruipen en jezelf helemaal verliezen
    iemand anders worden
    en je eigen wereld volledig vergeten

    dit onderwerp houdt me gisteren en vandaag bezig
    het is niet nieuw voor me
    het komt vrij veel voor in mijn leven

    indien ik kort contact maak met de ander
    lukt het me vanzelf om in de eerste staat te blijven

    indien ik intens contact maak met iemand
    ben ik vertrokken
    of zoals ik schreef
    ik kruip in de huid van de ander
    ik beleef andermans belevingswereld
    ik bezig andermans woorden
    ik interesseer me in dezelfde interesses
    ik ben de ander

    en de ander denkt:
    "hé, daar is eindelijk mijn tweelingziel"
    tot ik me terug trek
    meestal door omstandigheden die ik niet verkies
    (meestal tijdgebrek, ik wil me namelijk zelden terug trekken)
    dan kom ik weer met mijn beide voeten op de grond
    en vind ik mezelf terug
    het twee-eenheid gevoel vervaagt
    mijn begrip voor de ander is gegroeid
    maar de ander weet niet wat er gebeurt
    die blijft een beetje verweesd achter

    indien die staat van zijn erg lang duurt
    is het 'samen'gevoel overweldigend
    en dus de eenzaamheid daarna ook

    ik voel dat ik me heb te verontschuldigen
    aan ieder die ik heb achter gelaten
    ook al ging dit niet om een bewust proces
    ik voel me
    als iemand die valt in een rivier
    mee stroomt tot op en stiller plekje
    en vervolgens zich in veiligheid brengt

    ik heb me dus al meerdere malen verdiept in deze materie
    op zoek naar een oplossing
    hoe kan ik contact maken zonder 'in de rivier' te vallen
    ga ik me begrenzen?
    ga ik omzeilen?
    ga ik tegen de stroom in?
    wil ik dat eigenlijk wel?

    daar zit waarschijnlijk de knoop
    ik wil wel
    iemand anders een intens contact met mij te besparen

    maar ik wil dit niet
    omdat ik zoals steeds
    graag weet
    waarom iemand doet wat ie doet
    en waarom die zo is geworden
    ik kan daar autobiografische boeken over lezen
    filmen over bekijken
    mensen hun eigen verhaal laten vertellen
    dan nog voel ik niet wat ze voelen

    door in hun huid te kruipen is dat anders
    alleen door mezelf in hun te verliezen
    lukt het me begrip te hebben voor het 'anders' zijn van de ander
    dan lukt het me om mededogen te hebben
    voor hun daden en voor hun gedachtenwereld

    dit komt omdat ik zelf heb ondervonden
    dat het verschrikkelijk is
    om niet begrepen te zijn
    om geen verbondenheid te voelen

    ik denk dat ik misschien beter een manier heb te zoeken
    om het terug uit iemands huid te kruipen
    zonder dat die en gevoel heeft
    dat ie terug eenzaam achterblijft

    ik weet nog niet hoe
    in gedachten, in mij,
    draag ik die mensen een leven lang met me mee
    maar ik kom er niet toe
    om contacten te onderhouden
    ik moet me beslist een grdrag eigen maken
    om dit contact voelbaar te maken voor diegene
    die ooit zo intens met me verbonden zijn geweest
    ook al ontmoeten we elkaar misschien nooit meer
    of toch nooit meer zo intens
    ...

    21-09-2008 om 13:09 geschreven door annemiek


    19-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een week
    wat een week
    mijn CPU gebruik slaat alles
    ik bedoel dan meer
    dat mijn hersenen op volle toeren werken
    alsof ze eindelijk alle capaciteit tonen die ik bezit
    op sociaal, materieel, fysiek en emotioneel vlak
    onze dochter deelde vorig weekend mee
    dat het uit was met haar vriendje
    we vingen haar op
    ieder van ons op zijn eigen manier
    vervolgens heb ik een aantal dagen lessen bijgewoond
    na het werk dus van koken kwam er niet zo veel in huis
    alle markten draaiden op hoog niveau
    dus ook veel laad en loswerk na de markt
    er moesten ook nog enkele tafels dringend verhuisd worden

    tevens wilde ik helderheid
    in een aantal oude (vermengd met actuele) stukken op emotioneel vlak
    mijn gsm, dus ook mijn agenda, is ergens achter gebleven
    en ik zag geen kans om die terug te gaan halen
    morgen een drukke marktdag die weer alweer gevolgd wordt door lessen
    zondag de boel hier weer eens aan kant krijgen

    mams en paps hebben nogal wat fysieke problemen
    Laika de hond is een schatje
    de poes komt nog steeds niet graag in haar buurt

    per toeval ben ik door mijn oude schoolpoort gelopen
    (van mijn middelbaar onderwijs in Hulst)
    .....
    alles daarachter is gesloopt
    maar de grote oude beuk stond er nog
    en toen stond de tijd even stil
    ....
    mijn echte computer slaat regelmatig vast
    heeft een hoog CPU gebruik als ik mijn Mozilla Firefox open
    ik heb er een beetje achter gezocht
    maar tot nu toe nog geen afdoende oplossing gevonden
    behalve alles er af gooien en op nieuw installeren
    kben niet gek, dan ben ik ook al mijn favorieten kwijt
    dus dat zoek ik later nog wel uit

    dit alles is denk ik genoeg reden om
    vluchtig hier en daar in andermans blogs te lezen
    maar zelden  te reageren
    aangezien ik dit niet zo maar vluchtig doe
    o ja
    van dat poetsen zal wel niet zoveel in huis komen
    de studies gaan momenteel voor
    ook al maak ik daar verder nog geen woorden aan vuil
    ze zijn noodzakelijk
    dus doe ik die tegen wil en dank

    en de nieuwe markt wagen laat nog steeds op zich wachten
    onze aflossingskosten swingen de pan uit
    de wagenbouwer lijkt de moed op te geven
    en ja, dit komt allemaal door de ambtenarij in Brussel
    een verhaal à la Kafka om grijs haar van te krijgen
    de papieren zijn bijlange na nog niet in orde
    terwijl de wagen al een half jaar klaar is

    zoals ik al vertelde in het begin
    mijn hersenen CPÜ gebruik is 100%
    goed op passen dat ik niet crash

    maar nog steeds goed in mijn vel, Uvi

    19-09-2008 om 10:52 geschreven door annemiek


    18-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joe Bar Team
    Klik op de afbeelding om de link te volgen











    stomweg door te reageren in Redstars blog
    sprongen mijn gedacht plots richting  Joe Bar Team
    4 strips van dit team staan al zeer lang in onze boekenkast te pronken
    en ik vond ze zo leuk
    omdat die motor mannen steeds woeste plannen maakten
    die altijd eindigden op panne of gebroken armen en benen
    ondertussen fel becommentarieerd door de 'oude' rakkers
    die hun eigen jonge jaren waren vergeten

    omdat haar ouders zo zaten te gieren om die strips
    jatte onze dochter er eentje mee naar boven
    ze zat op tekenschool
    en kon ook zeer goed bestaande strips uitvergroten
    wij wisten van niets
    tot ze met haar pronkstuk naar beneden kwam
    (toen een snotneus van 10 jaar of zo)
    onze mond viel open
    op posterformaat hing vanaf toen bovenstaande prent in onze keuken
    met daarop een breed uit geschreven tekstballon:
    "hooooooo...........klooooote!"
    met broek op zijn enkels en de kloten met haar erop

    in ieder geval was zij wel degelijk geslaagd in haar plan

    18-09-2008 om 22:42 geschreven door annemiek


    17-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.reacties
    ik blijk te genieten van reacties
    toch van die reacties die de mens erachter tonen
    dat hoeft niet kort of lang te zijn
    dat hoeft niet meer of minder te zijn
    niets moet, alles kan
    zelfs als ik meer tijd in de reacties steek
    voel ik me niet opgebrand
    wel merk ik op dat ik soms meer tijd neem,
    om te overdenken wat ik ga schrijven
    want mijn spontane opwellingen
    zetten anderen maar ook mijzelf achteraf soms vast
    soms zou ik mezelf dan wél opbranden
    nu dus niet

    ik vind vandaag ook dat ik genoeg geschreven heb
    kmoet subiet vertrekken

    kben deze week al meer van huis dan thuis geweest
    het is een beetje een hectische tijd
    die ik wel zelf gezocht heb
    gelukkig wel
    zoveel kan ik er niet over vertellen
    alleen maar dat ik me goed in mijn vel voel

    17-09-2008 om 19:29 geschreven door annemiek


    16-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn gevoel vanavond
    beetje te veel
    beetje moe
    beetje hyper
    beetje wijzer
    beetje gechat
    beetje geschreven
    beetje te weinig tijd

    over vandaag:
    heel tevreden
    veel gelachen
    veel gekletst
    veel geleerd
    veel gelezen
    veel verkocht
    veel gereden
    veel gezien
    vooral de zon!

    oh nog iets wat ik gisteren ben vergeten te vertellen
    ik was helemaal vergeten dat ik iets had ingestuurd
    voor publicatie in ons kwartaaltje
    sinds ik virtueel vertoef
    bij poëten en schrijvers
    had ik dit zelf ook eens geprobeerd
    en eigenlijk vond ik het zo leuk om te doen
    dat ik het wilde delen
    en niet alleen in deze blog
    toen ik dan ook mijn eigen woorden las in dat 'lichtbundeltje'
    ging er een rilling door me heen
    die nog werd versterkt door verschillende positieve reacties
    niet dat ik pretendeer dat ik het kan
    maar ik voel me er heel gelukkig om
    dat ik het zonder angst voor commentaar heb geprobeerd:
    fantasie verweven met oude herinneringen
    dit is blijkbaar een mooie voedingsbodem

    16-09-2008 om 23:27 geschreven door annemiek


    15-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kleuterklasjes
    vandaag passeerde er een kleuterklasje
    met een grote boog
    langs mijn kraam
    de juf riep:
    "niet kijken, doorlopen"
    wel 3x achter elkaar
    en de kinderen werden aangepord om de pas te versnellen


    jeee!!
    dat hoorde ik vroeger mijn moeder zeggen
    toen we per ongeluk in een 'rode zone' belandden

    ik dacht vandaag aan dat voorbeeld
    van die roze olifant:
    niet denken aan die roze olifant
    niet daar aan denken, hoor
    beloof me om er niet aan te denken
    ...
    waar denk je dan aan?
    ja, watte...

    er kwam ook nog een andere juf met haar kleuterklasje
    en die juf zei:
    "ruik eens en vergelijk dat eens met de geur van vis
    of vers gebraden kip of fruit"
    ze nam er tijd voor
    en bleef zelfs nog een tijdje babbelen met een kennis
    die ze tegen kwam
    de kinderen keken hun ogen uit naar mijn zoete waren
    en sommigen vroegen de juf wat te kopen
    maar die liet hun gewoon merken
    dat niet alles wat ze zien
    ook direct gekocht moet worden
    later liepen ze voort
    en nee,
    ze hadden inderdaad geen snoepje gekregen
    maar ze werden ook niet voorbereid
    tot een hypocriet leven
    waarbij men snoep hoort te verafschuwen
    en toch stiekem onder de dekens snoept

    ik zag kinderen zich ziek eten op verjaardag feestjes
    terwijl diezelfde kinderen ouders hadden
    die beweerden, dat hun kinderen niet snoepten,
    er kwam geen snoep in huis
    ja, watte!
    (dat is 2x, maar bewust)

    dochter lief is ondertussen naar de tandarts geweest
    zoals ik al eerder schreef heeft ze goede tanden
    ondanks onze branche
    na 2 jaar geen enkel gaatje
    wel en barst in een tand
    niet van harde snoep
    want dat eet ze niet
    ...

    15-09-2008 om 00:00 geschreven door annemiek


    14-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vermenigvuldigen
    gevonden in mijn mailbox
    en eigenlijk met meer diepgang
    dan het eerst lijkt
    dus heb ik het maar vertaald:

    Wat je een vrouw ook geeft,
    ze zal het vermenigvuldigen.
    Als je haar sperma geeft,
    zal ze je een baby schenken.
    Als je haar een huis geeft,
    zal ze er een thuis van maken.
    Wanneer je haar boodschappen geeft,
    maakt ze er een maal van.
    Als je haar je lach schenkt,
    geeft ze jou haar hart.

    Ze vermenigvuldigt en vergroot alles wat ze krijgt!
    Dus als je haar onzin verkoopt
    of haar slecht behandelt
    krijg je een emmer vol gezeur en andere shit.

    dit ga ik even laten bezinken
    op vervolgens de andere kant op te mijmeren

    14-09-2008 om 13:07 geschreven door annemiek


    13-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en nog iets
    dank zij dat boekje wat ik overigens verslind
    kwam ik bij een stukje jeugd dat mijn leven ferm heeft beïnvloed:

    als klein kind vond ik,
    dat ik het allemaal wel alleen kon
    zo ook met een zwembandje op een overstroomde kade
    ik bewoog me vooruit
    en onder mijn buik draaide het bandje om over de stenen
    en het zwembandje wipte achter me omhoog uit het water
    en duwde tegen mijn hoofd
    ik wilde daar onderuit en bewoog verder naar voor
    dus begon dat zwembandje harder te duwen tegen mijn achterhoofd
    en zo duwde dat bandje mijn hoofd onder water
    terwijl ik bleef worstelen om daar vooruit onderuit te komen
    mijn moeder heeft me bevrijd
    mijn moeder heeft me wel meer bevrijd
    ook toen die jongen me....

    ik doe nog altijd veel dingen dapper alleen
    en toch geloof ik onderbewust dat ik niets alleen kan doen
    dit onderbewuste laat me struikelen
    en vervolgens helpt iemand me weer uit de problemen
    dit inzicht is nu naar boven gekomen
    er hangt nogal wat verdriet aan vast
    en tegelijkertijd zie ik nu een mogelijkheid om te veranderen

    ik merk ook op dat mijn moeder én manlief
    er beiden van uit gaan dat ik hulp nodig heb
    mij niet uit het oog verliezen
    zonder dat ze dit echt laten merken

    bij nader inzien
    kopieer ik dit gedrag
    en denk ik dat ook gemakkelijk weer van anderen
    ook ik sta klaar om toe te schieten
    niet gelovend dat ze het alleen kunnen
    maar ik hou me in
    of is het iets anders
    .
    .
    .
    .
    er zit ook een vrees
    dat niemand mij nodig heeft
    .
    .
    tjsss
    dit wil ik nog eens nader bekijken
    wat zit daar achter/onder...

    13-09-2008 om 22:24 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.natuur mens
    ik schreef onlangs dat ik een natuur mens ben
    en ik voel dat dit woord de lading ervan niet dekt
    maar ik vind geen ander woord
    ...
    ik kom van ver
    van uit een tijd dat ik tegen natuurlijk handelde
    niet tegen de natuur in het algemeen
    maar tegen mijn eigen natuur in
    ik zei 'ja' om te behagen
    en voelde 'neeeeee' diep binnen in mij
    ik smoorde de 'nee' tot ik niets meer voelde
    en weg was 'ik'
    wat wilde ik?
    (wist ik niet)
    wat wilde ik niet?
    (slikte ik in)
    wat nu?
    (geen idee)
    tranen stopten met stromen
    en ik dreef mee in het leven van anderen

    als ik nu, vandaag, zeg:
    ik ben een natuur mens
    dan bedoel ik misschien alleen maar:
    ik luister naar mijn lichaam
    ik luister naar mijn gevoelens
    ik luister naar mijn verlangens
    ik luister naar mijn dromen
    dit wil dan ook zeggen
    ik experimenteer
    ik wil voelen wat iets met me doet
    in plaats van klakkeloos een norm te volgen
    ik wil ervaren wat ik graag doe
    ik wil een veelbelovende toekomst
    niet noodzakelijk materieel
    maar met inhoud
    en zonder geheugenverlies achteraf
    ik wil vrij zijn
    dat bedoel ik met een 'natuurmens' te zijn

    heeft dus niets te maken
    met een afkeer van de moderne wereld
    in tegendeel
    wel wil ik blijven voelen
    of ik me in de (voor mij) juiste stroom van het leven bevind
    ik wil de tinteling voelen
    als ik zeg:
    'ik doe dit graag'
    'ik zie dit graag'
    'ik zie jou graag'
    'ik voel dit graag'
    'ik heb dit graag'
    en wat ik nog het leukste van al vind
    tegenwoordig plak ik daar nog maar weinig het woordje 'maar' achter
    dé grootste factor in mijn welbevinden
    want vroeger verknalden de 'maars' iedere gebeurtenis

    het is zoiets al het bijaardconcert
    wat vandaag tijdens de markt in Kontich speelde
    ik zou vroeger zeggen:
    'het is mooi maar ik versta mijn klanten niet'
    vandaag zei ik:
    "ik vind het prachtig
    het brengt me in vakantie stemming
    ik heb het gevoel dat ik mee huppel in het leven
    en zo echt hard is het ook weer niet
    toch niet zo hard als gewoonlijk op ieder heel uur
    vandaag klinkt Kontich anders"
    (en ondertussen heb ik nog reuze goed verkocht ook)

    vandaag liet een pas getrouwd koppel mij hun fotoboek zien
    met enkele foto's van hun voor mijn snoepkraam
    en weer kreeg ik mezelf in het oog
    vroeger zou ik denken:
    "lief van hun,
    maar moest dat nu echt?"
    of
    "het is een leuke reclame,
    maar oei, wat ben ik dik!'
    wat heb ik vandaag gedacht én gezegd:
    "wow, ik voel me vereerd,
    dat u deze foto's ook koos voor dit boek
    en ik ben verrast om mijn vreugde die ik uitstraal"
    van een ommekeer gesproken
    ....
    dat bedoel ik met een natuur mens
    ik begin te houden van mijn eigen natuur
    en dat is ooit wel anders geweest

    13-09-2008 om 21:30 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de laatste ballonvaart filmpjes
    de vlam om de ballonlucht op te warmen



    op zoek naar een landingsplaats in de buurt van Kijkuit



    Na de landing, uitstappen en de boel opruimen.



    Later champagne en een luchtdoop certificaat (niet op film)

    13-09-2008 om 20:59 geschreven door annemiek


    12-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog 4 filmpjes van de ballonvaart

    De kruisstraat

    over de express weg Antwerpen Zelzate

    laag over het maisveld

    ons spiegelbeeld

    12-09-2008 om 11:20 geschreven door annemiek


    11-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eerste filmpjes van de ballonvaart
    een filmpje van voorbereiding van de ballonvaart
    en van de start van de vlucht

    11-09-2008 om 23:09 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.terug naar mijn basis
    terug naar mijn basis
    en dan bedoel ik dit beslist niet letterlijk
    want na enkele blogs over mijn gedachten
    die toch een mooie discussie op gang brachten
    en na het verslag van de ballonvaart
    voel ik me weggezogen van mijn center
    op 'innerlijk non actief'
    ik weet wel dat ik me lekker in mijn vel voelde
    en dat ik voluit ging
    mooi toch?
    ja .... mooi
    dat is de buitenkant
    of 'de oppervlakte'
    indien ik moeder aarde was
    waren dat vulkaan erupties
    en af en toe een meteoren regen
    maar minder zichtbaar
    voel ik van alles in me verschuiven
    mijn basis wordt verbouwd lijkt het wel
    een aantal rotsvaste innerlijke overtuigingen
    komen op losse schroeven te staan
    dit komt omdat ik me afvroeg
    hoe het toch kwam dat ik me zo getriggerd voelde
    door mensen met rotsvaste overtuigingen
    mensen die een uitspraak doen die zo hermetisch klinkt
    alsof er geen twijfel meer bestaat
    zelfs nooit heeft bestaan
    of
    nooit heeft mogen bestaan
    dit triggerde me dus
    en dan denk ik
    dwars door alle schrijfsels en gebeurtenissen heen
    oeioei
    welke overtuigingen heb ik onlangs nog geuit?
    welke daarvan waren zo hermetisch gebracht
    dat ze mij maar ook anderen vast zetten?
    soms huppel ik na zo'n soort vraag onbekommerd verder
    en dan komt het inzicht als een donderslag bij heldere hemel
    ...
    deze keer was ik toch net iets meer op mijn hoede
    omdat er al een vermoeden rees
    sinds ik het woord 'olifantenvel' las was ik zeker
    ik vroeg me af welk gevoel ik niet toestond
    welk gevoel ik volledig ontkende
    welk gevoel mocht er niet zijn
    welk gevoel zag ik wel bij anderen
    maar wilde ik dus niet voelen bij mezelf
    ik ben rond de pot blijven draaien
    meer zoals in een stroom water rondom een afvoerputje
    bang dat ik onherroepelijk zou verdwijnen
    toeval wil dat een berichtje in de krant
    me hoop gaf
    een kind was ook in een afvoerputje weggezogen
    en kwam een eind verderop gelukkig levend in zicht
    haar papa heeft haar uit het water gehaald
    en hulpdiensten hielpen haar door het kritiekste moment van haar leven

    ook ik voel me weg gezogen worden
    in een draaikolk van gevoelens die niet mochten zijn
    dezelfde die altijd weer opduiken
    die gevoelens die ik nauwelijks onder woorden kan of durf brengen

    ik heb er vandaag tegen iemand een stukje van geuit
    ondertussen innerlijk voelend wat dit met mij deed
    ik voel me duizelen, wankelen, twijfelen
    en nog zo veel meer
    kwetsbaar ook
    maar van een ander kaliber
    ik heb te lang ontkend
    ik heb te lang ontweken
    ik heb mezelf te lang verhongerd
    of zo
    en toch is er geen weg terug
    behalve die naar de oorsprong
    zodat ik eindelijk mezelf kan bevrijden
    de oorsprong is/was me duister
    tot ik vandaag een boekje vond
    wat me meer leert over de wereld van het kind
    en de gevolgen van de kinderlijke interpretatie
    wanneer dit kind volwassen wordt
    ik dacht:
    interessante leerstof
    tot ik het open sloeg
    ooooo
    ik weet dat dit boekje op me lag te wachten
    en op vele anderen mensen
    "het drama van het begaafde kind"
    door
    Alice Miller

    11-09-2008 om 22:32 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolg ballonvlucht
    veel extra woorden kan ik er niet voor vinden.
    we zijn op een andere plaats dan voorzien opgestegen.
    namelijk in Wachtebeke
    om vervolgens ten noord oosten van Hulst te landen
    op een stoppelveld in de buurt van Absdale
    dus niet echt over mijn geboortegrond gedreven,
    maar over mij toch zeer bekende dorpen en landerijen
    windkracht 1-2 bracht ons dus niet heel ver,
    maar omdat het 's middags harder had gewaaid,
    was de lucht gelukkig wel helder.
    We konden een schittering zien van het Atomium.
    Antwerpen was duidelijk zichtbaar en de Noordzee kust.
    soms dreven we dan weer tot een halve meter boven de grond,
    waardoor er mensen naar ons toe wilden komen,
    omdat ze een landing verwachtten.
    de hazen en fazanten werden opgeschrikt
    kinderen reden met fietsen achter ons aan
    en plots stegen we weer op
    net voor een rij grote bomen
    om vervolgens ons spiegelbeeld te zien in plassen en kleine waterlopen
    de landing verliep prima in drie 'hopjes'
    aangenaam detail:
    ik voelde een krakje in mijn nekwervels
    (net zoals soms bij een osteopaat gebeurt)
    en nu zit mijn nek weer aangenaam los
    achteraf kregen we champagne
    en een certificaat van onze luchtdoop

    vandaag een wegwerp foto toestelletje binnen gebracht
    daarop staat allemaal materiaal van op de grond getrokken
    met mijn digitale toestel heb ik vrij veel flimpjes
    echter één probleem:
    ik heb ze te lang gemaakt
    dus zijn ze wat groot, vrees ik...
    toch even proberen om ze op you tube te krijgen
    kheb wel al net via Google Earth uitgevogeld
    dat we 15,3 km hebben afgelegd
    in ongeveer 1 uur en 15 minuutjes

    11-09-2008 om 21:21 geschreven door annemiek


    10-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste beelden
    mijn eerste beelden met de digitale camera


















    10-09-2008 om 22:39 geschreven door annemiek


    09-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van de zon naar de duisternis
    ofschoon ik nooit sikkeneurig word van regen
    was ik vandaag wel echt blij met de zon
    de verkoop liep terug
    maar wie kan ik dat kwalijk nemen
    ik zou ook gaan fietsen als ik kon
    of in de tuin werken
    of op een terrasje zitten

    nu nog duimen voor morgenavond
    al twee maal is mijn ballonvaart uitgesteld
    dus de derde keer mag wel de goede keer zijn
    met de wind naar de goede kant
    hoop ik mijn geboortestreek vanuit de lucht te bewonderen
    want ik stijg op in Waasmunster

    nu regent het weeral pijpestelen
    dat mag vannacht
    morgen weer naar 's-Gravenwezel
    een markt in een dorp waar nog al eens op neer gekeken wordt
    'te klein te burgerlijk te kleinburgerlijk'
    (ik kom er al 24 jaar met plezier)
    met scholen en leraren met een groot hart
    hier zie je jonge geestelijk gehandicapten à volonté
    ik mis ze tijdens de zomermaanden
    maar vorige week waren ze er weer
    tot ieders plezier mochten ze zelfs een snoepje
    wat een fijn weerzien

    daarnaast komt er ook altijd een klas
    met kinderen die leer problemen hebben
    uiterlijk zie je niet dat ze minder intelligent zijn
    of een mildere vorm van autisme hebben
    maar wanneer je contact maakt merk je het soms
    ik vraag me dikwijls af
    hoe die jonge mensen kunnen passen in onze maatschappij
    hoe zij reageren op al die onderwerpen
    waarover ik de afgelopen dagen schreef
    ze zijn zo kwetsbaar
    ze zijn gebiologeerd door de reclame
    en er wordt met hun gesold
    ...
    ik denk dan ook weer aan mijn kleine vriendin
    die deze maand, denk, ik 35 jaar wordt
    daarvan brengt ze al 19 jaar door in een gesloten instelling
    zij wordt beschermd tegen de buitenwereld en tegen zichzelf
    als ze helder is (minder medicijnen krijgt)
    beseft ze haar uitzichtloze situatie
    dan breekt mijn hart
    en ik wieg haar in mijn armen
    en zij wil dan mijn dochter zijn
    ze beseft niet
    dat ik ook in een wereld leef
    waar zij nooit gelukkig kan zijn
    ze ziet mij alleen daar
    waar de tijd stilstaat

    09-09-2008 om 00:00 geschreven door annemiek


    08-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laika
    Klik op de afbeelding om de link te volgen










    Laika heet het hondje
    wat mijn vader als baasje adopteerde
    want zo gebeurde het
    dit hondje koos voor paps
    vandaag zijn we naar het dierenasiel van Terneuzen gereden
    om een hondje voor mijn ouders
    maar vooral voor mijn vader
    omdat die zijn vorige maatje zo mistte
    dat vorige maatje was wel meer aan mams gehecht
    maar sliep altijd overdag bij hem op de bank
    we reden dus naar het asiel
    en op ons gemakje liepen we de pad af
    ik dacht:
    als ik ze zo zie wandelen
    dan mag het hondje echt niet te jong zijn
    niet zoals dat van vorige week
    in het asiel wilden natuurlijk alle honden mee
    het was en lawaai van jewelste
    maar twee hondjes maakten geen geluid
    en toch kwamen ze beiden naar ons toe
    mijn moeder wilde de zwarte van 4 jaar oud
    mijn vader vond het rosse keeshondje leuk
    mams zag dat niet graag
    ze houdt niet echt van zulke type hondjes
    paps maakte opslag de opmerking:
    "jij moet kiezen, ik vind alles goed"
    en ik vroeg of we met beide hondjes even mochten wandelen
    ze zaten immer samen in hun kooi
    dus dat moest wel lukken
    paps nam het keeshondje van me over
    en mams wilde fier met de zwarte vertrekken
    daar kwam ze vrij snel van terug toen we buiten waren
    ze kon dit hondje niet de baas
    het trok haar naar overal
    en zij was bekaf
    ik moest haar bevrijden
    paps zei: "ik ben moe, ik wacht wel in de auto"
    ik stelde voor dat hij met mams naar de auto liep
    en dat zij daarna met het hondje terug wandelde
    ondertussen bracht ik de zwarte terug
    mams vertelde dat het hondje braaf mee liep
    en zelfs al in de auto wilde springen
    terug richting het asiel ging het wat minder vlot
    (ook omdat het beestje wat zwaar was)
    mijn moeder had een kleine dip
    want ze moest toegeven,
    dat ze een te actieve hond niet meer de baas kon
    en eigenlijk was dit hondje toch wel lief
    gaf ze toe
    Laika vond alles wel best
    dus werd ze ingeënt en gechipt
    ze heeft een lichte hartruis
    dus echt hevig wordt ze nooit ook al verliest ze gewicht
    met honden kan ze goed overweg
    met kinderen ook
    met de poezen was het een beetje minder
    maar mijn moeder verwachtte toch,
    dat het wel zou beteren als ze er met eentje in huis was
    in het asiel rekenden ze me de halve prijs aan
    omdat ze nooit hadden verwacht,
    dat dit hondje van negen en en half jaar nog een thuis zou vinden
    het baasje was overleden
    de pels was goed onderhouden
    maar toch... ze had geluk
    we reden langs de dierenarts
    want die had de hondenmand opgeborgen
    sinds de dood van de vorige
    ondertussen bleef Laika fijn tegen paps aanzitten
    thuis aangekomen moest ze alles natuurlijk verkennen
    en ze had niet echt oog voor ons
    totdat paps haar riep:
    ze kwam onmiddellijk en liet zich optillen op de bank
    ze vleide zich neer en keek naar hem op
    ik zag echt, dat ze hem verkoos boven ons
    totdat de kat binnen wilde komen
    Laika was plots in top conditie en vloog naar buiten
    de poes zat nog op het dak van het schuurtje van de buren toen ik vertrok
    dus even afwachten of dat goed afloopt
    de kat is namelijk mams haar lieveling
    Laika volgde mijn vader al overal
    ik hoop dus dat het allemaal goed afloopt
    mijn vader gaf me een dikke gelukkige knuffel
    nog nooit was een dier zo in contact met hem vanaf de eerste dag
    de kleinkinderen zijn natuurlijk direct op bezoek gekomen
    en ze zijn ook gek van Laika
    veel spelen zal ze niet doen
    maar kroelen vindt ze zalig

    08-09-2008 om 22:38 geschreven door annemiek




    IK BEN
    VÓÓR ONTDEKKING
    VAN HET UNIEKE
    IN IEDERE MENS!
    WAT EEN RIJKDOM!


    Foto

    gewoonlijk schrijf ik tekstjes,
    overpeinzingen,
    gedachtenkronkelingen,
    gedichtjes, verhaaltjes...

    die overal en nergens gepubliceerd worden.
    dan weer hier,

    dan weer daar,
    op websites, msn groepen,
    in verenigings kwartaaluitgaves.

    Tot ik me wat ongemakkelijk begon te voelen:
    ik lag verspreid over het internet

    ....
    dat is nu dus veranderd
    openbaar reageren kan
    - als jouw reactie iets vertelt over je zelf
    - als je iets waardevol hebt toe te voegen
    - als je je echt niet kan inhouden ;)

    ...
    een gastenboek vind ik overbodig
    want in zo'n brievenbus komt doorgaans
    alleen reclame

    Volg me op:
  • Annemiek Verras
  • All I like to do everyday day
  • a rolling stone in rainbowland
  • facebook

  • Druk op onderstaande knop om mij te mailen.


    Laatste commentaren
  • Geïnspireerd door: (Annemiek)
        op Nog eens een goed voornemen
  • Compliment (Annemiek)
        op gedachteknronkelingen van vandaag
  • Tekeningen (Karel Mortier)
        op gedachteknronkelingen van vandaag
  • Leven (Annemiek)
        op Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • Figtree (Karel Mortier)
        op Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • aanbevolen blogs 1
  • feltingyoursoul
  • Margreet
  • Whisperings of the Soul
  • Nagolore
  • Wolkenadem
  • Parelstuif
  • Stef
  • Wim-Del-Arte
  • Uvi

    aanbevolen blogs 2
  • Valerie
  • Regenboog - Melissa
  • Vierkant
  • Aanbeelden
  • Schilderia
  • Novelle
  • Think Pink
  • Loesjes blog en Write on Wednesday (WOW)
  • Plato
  • RedStar

    kunstig
  • Café de Kunst
  • Artoon
  • awaken visions
  • the mandala project
  • Dale Chihuly
  • 1001 liefdes
  • Andy Goldsworth
  • arts & letters daily
  • Kunstforum

  • Mijn bronnen en/of achtergrond info
  • dagelijkse gedachten
  • innerned
  • Free Political Documentaires
  • spirituele quotes, boeken, films, enz
  • EFT homepage
  • tekens van leven
  • Ode
  • kim peek
  • zinrijk
  • virusalert

    Warm aanbevolen:
  • De Lichtbron vzw, huis voor dialoog en herbronning
  • de vrolijke kunstenaar
  • Schelde Informatie Centrum
  • Paulo Coelho
  • ik ben voor!
  • het zomerhuis
  • alternatief hof van wonderen
  • Tallship Thalassa
  • Online vluchten boeken
  • Blokwatch

    warm aanbevolen - vervolg
  • Loodsvaartuig
  • colourf4kids
  • artcard
  • just be
  • vakblad voor spirituele ontwikkeling
  • inside-outside
  • Zen-Durckheim centrum
  • Be your self
  • Stormwind
  • popocatepetl

    warm aanbevolen - nog een vervolg
  • Pension op Schiermonnikoog
  • Penney Peirce
  • Sfeer in Huis (van Kate)
  • tastingopinions
  • Abdij Onze Lieve Vrouw van Nazareth
  • Hart en ziel (tests)
  • Byron Katie -The work

  • NIEUWS
  • De Redactie
  • Krantenkoppen
  • Aardbevingen

  • E-mail mij


    Foto

    Zoeken in blog


    Blog als favoriet !

    Foto

    handige sites
  • heel veel lettertypes
  • hobbytips
  • wandelroutes

  • Aanbevolen discussiegroepen of forums
  • EFT forum
  • the intention experiment
  • stef&vrienden
  • Community feedback
  • Petities
  • Vrienden voor vrede
  • Freedom underground
  • Werner Voets - de waarheid?
  • Emotional freedom techniques

    op mijn nachtkastje:

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Attunement interviews - I
  • Andy Couturier - Writing Open The Mind
  • Anodea Judith, Ph.D. - Waking The Global Heart
  • Bruce Lipton, Ph.D. - The Biology of Belief: Unleashing the Power of Consciousness, Matter, & Miracles
  • Carolyn Godschild Miller - "Creating Miracles"
  • Penney Peirce - The Intuitive Way
  • Furyu Nancy Schroeder - San Francisco Zen Center's Green Gulch Farm
  • John Welwood, Ph.D - Perfect Love, Imperfect Relationships
  • Kay Cordell Whitaker - Sacred Link
  • Dr. Michael Wayne - Quantum-Integral Medicine
  • Wendy McLaughlin - Sufism: The Heart of Islam

    Attunement intervieuws II
  • Trebbe Johnson - The World is a Waiting Lover
  • Adam Wolpert - Occidental Arts and Ecology Center "Painting as a Practice"
  • Brenda Anderson - Playing The Quantum Field
  • Diane Frank (Poet) - in the Dream House
  • Darrin Owens - Reader of Hearts
  • Echo Bodine - The KEY to Psychic Development
  • Swami Kriyananda - The Essence of the Bhagavad Gita Explained
  • Jean Houston - The Wound and the Hound of Heaven
  • Kokomon & Aeeshah Clottey - Beyond Fear: 12 Spiritual Keys to Racial Healing
  • Dr. Michael Nagler - The Search For A Non-Violent Future

    Attunement interviews III
  • Richard Tarnas, Ph.D. - Cosmos and Psyche: Archetypal Astrology
  • Phil Roundtree - Returning to Faith
  • Stanislav Grof, M.D., Ph.D. - When The Impossible Happens
  • Starhawk - Winter Solstice
  • John Daido Loori, Roshi - The Zen of Creativity


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs