ik deel hier mijn belevingen en gedachten......jij bepaalt wat je er mee doet!
Foto
Zoeken in blog

Foto
figtree
mijn andere blogs:
  • bloggen.be
  • kunstforum
  • Regenboogvrouwtje
  • Architects Of A New Dawn
  • Pinterest
  • Categorieën
  • 365 dagen iets (9)
  • boeken (3)
  • eenheid door verscheidenheid (3)
  • flow (23)
  • herinneringen (4)
  • introspectie (35)
  • kunstkronkels (7)
  • levenslessen (5)
  • markt (10)
  • vakantie/reizen (3)
  • vrijwilligerschap (2)
  • Inhoud blog
  • Signalen
  • Droom
  • Nog eens een goed voornemen
  • Niets doen en dan toch durven
  • Dag 8 Waarom verder doen?
  • Dag 7 Wát een dag!
  • Dag 6 Afsprak met d'n elsenboom
  • Dag 5 En dan lig ik plots klaar wakker.....
  • Dag 4 ~ wildeplantenstampot
  • Dag 3 ~ afname van multitaskvaardigheid
  • Dag 2 papiertje is te klein :)
  • Elke dag een schrijfseltje of wat anders:1
  • gedachteknronkelingen van vandaag
  • Eerste mini boekje is af.
  • Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • Kunstkronkels
  • Naaimachine
  • Veilig door de sneeuw
  • All I like to do this 365 days
  • Gedachtenkronkelingen
  • Bloggen
  • Elke dag
  • U i t d e f l o w
  • They got the look!
  • Opvliegers of........
  • Onze'n haan
  • Inspiratie
  • Synchroniciteit 2
  • Synchroniciteit
  • eigen weg wensen
  • Gefaald
  • Mijn wens voor 2011
  • Is de wereld echt zo slecht
  • Een kerstdag als een ander.....
  • Het leven is mooi.... of?
  • gevaarlijke aardappelschiller
  • on/off line
  • Bijgeloof
  • universele waarheid
  • Lichtje
  • Cijfers in de media
  • Licht en donker
  • Foute programma's
  • Paps' verjaardag
  • met mams op schok
  • schrijven
  • Mijn godsdienst leraar
  • What would you attempt to do if you knew you could not fail?
  • zweven op de vleugels van de ziel
  • extremisme
  • veer en klissebol
  • Wankelen
  • manipulatie van ons(me)zelf
  • Les in geduld
  • het verleden komt in zicht
  • Een bijzondere workshop: cursus bio-logica psycho-logica
  • hommel
  • In mijn moeders schoenen
  • interactieve Escher
  • simpel
  • tegenstellingen
  • Hemelvaart en opendeurdag
  • oud zeer
  • Onze Nieuwjaarsbrunch bij De Lichtbron vzw
  • Nieuwjaarswensen
  • unusual x mass song
  • Doen wat je doet voor jezelf en de anderen mogen mee genieten.
  • Italiaanse stoofschotel
  • feestelijke pompoensoep
  • this little light of mine
  • 50.... een half jaar verder
  • Champagne
  • Dansend in de regen
  • facebook en een oproep tot positief gedrag
  • veilig?
  • Geert Kimpen
  • Intensief weekend
  • Anahata Katkin
  • :)
  • Baalhoek
  • Crisis
  • mandala in acryl
  • in 4e versnelling
  • Zomerweek in de Ardennen 10-14 augustus
  • smile and move
  • 5 belangrijke vragen
  • Het ideale werk
  • Acht principes
  • kben al terug
  • plots
  • 21 juni: Opendeurdag bij De Lichtbron vzw
  • Geneviève Cooreman - Een nieuw licht op goed en kwaad (Een psychosociaal en spiritueel ontwikkelingsperspectief)
  • 50
  • Interview in Het Nieuwsblad
  • elke vrijdag is anders
  • zacht
  • 't ging vanzelf!
  • Leerlingen van de Piva hebben de geleden schade vergoed
  • schrijf ik niet meer?
  • www....
  • Petje af voor de leerlingen begeleiders van de PIVA
  • De "Stad" reguleert een bloeiende markt kapot!
  • Naar aanleiding van een mail over geweld op de bus.
  • nu lees ik: De nacht van de schreeuw
  • Net uit:
  • Voor Angela en iedereen die 'mijn wereld' een beetje raar vindt.
  • veranderingen
  • Kben terug!
  • De dieven van Provinciaal Instituut PIVA in Desguinlei te Antwerpen
  • dit voelt niet ok.......
  • Mag ik U even voorstellen:
  • kronkelingen
  • mijn maat is vol
  • Waarover maakte ik me zorgen?
  • windows live update
  • Terug naar af en weer terug naar af, steeds weer onderuit.
  • Verstand van zaken?
  • interview vragen en antwoorden
  • lazy evening
  • A thought for the day from Living The Field
  • motivational quote of the day
  • Samenwerking
  • Nieuwjaar brunch
  • welterusten
  • mijn ouders
  • Zonnebos
  • een voorschriftje
  • Australia - Brandon Walters
  • Virus!!! ( http://www.myspacy.biz)
  • Jan van Rijswijcklaan
  • tegenstrijdigheden
  • Brussel
  • onze wens voor 2009
  • gisteren op het NECKOCALYPSE FEST in Leuven
  • over zelfgenezing en mijn proces daarin
  • Time flies
  • een motortje
  • Eten werken slapen
  • Einstein
  • Een enquete van een studente
  • Belgisch Vuurwerk
  • foto reuze kerstman
  • kou
  • de hond, de kat en de rat
  • deze week is voorbij gevlogen
  • nog eentje van verder af
  • Brasschaat, hé, hier staat een snoepkraam!
  • geen spoken, in tegendeel, ik slaap goed
  • Eindelijk
  • Ja zeker, ik was weer eens bij de kapper!
  • sneeuw
  • hij komt....
  • beelden die na zinderen...
  • @Redstar
  • terug naar binnen
  • Schiermonnikoog
  • een speech van een 13-jarige
  • tuimelaar
  • misbaar
  • onmisbaar
  • De ridder op zijn (witte?) paard
  • pijn in de flank ---- griep?
  • griep in huis
  • you have a choice
  • Laika (het ex-asiel hondje)
  • Walsoorden-Arnemuiden-Goese Sas-Goes
  • een dagje vrij
  • Schiermonnikoog
  • Vlaamse knuffeldag
  • impressies van een zondagwandeling
  • druk maken op de weg
  • vliegen of zweven
  • affiche
  • niet naar het 'andere boek'
  • slaapweek
  • in my name
  • engels gras
  • oude woekeraars en opgediepte waarden
  • de volgende ronde
  • dag van de klant
  • reading a book
  • vervolg met Laika
  • Het gaat niet...
  • in de huid kruipen
  • Wat een week
  • Joe Bar Team
  • reacties
  • mijn gevoel vanavond
  • kleuterklasjes
  • vermenigvuldigen
  • en nog iets
  • natuur mens
  • de laatste ballonvaart filmpjes
  • nog 4 filmpjes van de ballonvaart

    *
    Archief per maand
  • 11-2014
  • 07-2014
  • 01-2014
  • 10-2013
  • 08-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 05-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 06-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006
  • 12-2005
  • 11-2005
  • 10-2005
  • 09-2005
  • 08-2005
  • 07-2005
  • 06-2005
    1001 gedachtenkronkelingen
    waarom ik doe wat ik doe en ben wie ik ben

    17-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'t ging vanzelf!
    wanneer ik lekker in mijn vel zit
    gaat bijna alles vanzelf

    soms schrijf ik in een alles-of-niets-stijl
    als ik diep zit/zat
    heb ik zelden zo diep gezeten
    als ik 'piekte' was dat de eerste keer in die mate
    ik denk dat ik nogal eens overdrijf
    maar het geeft op zijn minst weer
    hoe ik het allemaal aanvoel

    ik zit dus momenteel vrij lekker in mijn vel
    en dan gaat bijna alles vanzelf
    meteen herinner ik me
    dat dit in het verleden ook al het geval was
    de ene keer een langere periode
    de andere keer wat korter

    in ieder geval kwam ik vanmorgen opgewekt uit mijn bed
    wilde een fijne ontbijttafel prepareren
    en ik vroeg me af hoe ik dit kon aanpakken
    vermits manlief nog lag te slapen
    dus nog niet om brood ging
    indien ik om brood ging
    zou hij wakker worden
    omdat de camionnette net onder ons venster stond
    en dan zou de tafel gedekt staan
    maar zonder vers fruitsap en uitgestalde toespijs
    ik besloot maar gewoon te beginnen
    en ja
    ondertussen werd hij toch wakker
    en ging om brood en pistolekes
    tegen dat ie terug kwam
    was het fruitsap geperst
    de tafel mooi gedekt
    de wilde vogels hadden buiten al eten gekregen
    en wij konden dus genieten van de taferelen tijdens ons ontbijt

    daarna wilde ik een goed-nieuws-bericht opstellen
    over wat er vrijdag met die leerlingen was gebeurd
    en dit mailen naar diverse kranten en overheden
    dit is iets wat me gewoonlijk wat onzeker maakt
    maar door er direct aan te beginnen
    vloeiden de woorden vanzelf in mailvorm
    ik heb er zelfs al een reactie op gekregen

    en vervolgens begon ik aan dikke saus
    waaraan ik later op de avond scampies aan zou toevoegen
    dochterlief kwam haar vriend voorstellen aan d'r papa
    (ik had hem al 2x gezien)
    en ze zouden blijven eten
    ik had enkel scampies gepland
    maar na het dweilen van de keuken
    kreeg ik plots zin om eens in de koelkast te snollen
    en plots stond er ook nog een origineel voorgerecht
    en een lekker nagerecht
    met aperitief en wijn erbij
    verliep de avond smooth and easy
    de eerste keer dat een avond zoals deze vanzelf verliep
    er werd honderduit gebabbeld
    en ik denk dat het lief meteen minder zenuwachtig is tegen de volgende keer

    ik had vroeger nooit gedacht
    dat manlief ooit een vriendje van onze dochter zou goedkeuren
    het ging echter vanzelf
    waarschijnlijk omdat er zo enorm veel parallellen zijn
    met onze eigen tijd van toen

    17-05-2009 om 22:59 geschreven door annemiek


    Categorie:flow
    16-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leerlingen van de Piva hebben de geleden schade vergoed
    gisteren
    2 maanden na het diefstal incident
    kreeg ik op de markt bezoek
    van een politie van de wijkwerking Antwerpen centrum
    én van de van de betrokken leerlingen
    én sommige van hun ouders
    én verantwoordelijken van de leerlingen begeleiding van PIVA

    ze kwamen hun excuses aanbieden
    en de schade vergoeden
    en ik kreeg tranen in mijn ogen
    ik heb ze één voor één te woord gestaan
    en een hand gegeven
    en verteld wat een deugd dit doet
    dat ik er naar verlangd heb
    om weer met een schone lei
    en een onwrikbaar vertrouwen in iedereen
    kon verder werken
    dat ik voel dat dit vanaf nu weer helemaal zal lukken

    ik heb ook de jongen gesproken,
    die me het meest heeft 'geraakt' op die bewuste dag
    door zijn houding, gezichtsuitdrukking, uitstraling
    ik hoop dat ook hij zich kan herpakken
    want met hem ging het op meerdere vlakken fout
    gelukkig nam ook die vader zijn verantwoordelijkheid

    we zijn dus nu net iets meer dan 2 maanden verder
    en deze dag voelde voor mij als een feestdag
    bovendien heb ik me voorgenomen
    om mijn dankbaarheid ook op mail aan iedereen kenbaar te maken
    die op de voor én op de achtergrond betrokken is geweest
    zodat hun mailbox deze keer eens niet alleen gevuld wordt
    met klachten, kommer en kwel

    dank je wel

    16-05-2009 om 07:00 geschreven door annemiek


    Categorie:markt
    15-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.schrijf ik niet meer?
     "schrijf ik helemaal niet meer?"
    vraagt novelle.....
    grappig voelt dat
    ofschoon ik dit misschien anders aanvoel dan er wordt bedoeld
    ik schrijf tegenwoordig met een pen in een schrift
    soms zittend aan een bureau
    ooit gebruikt door onze dochter
    in een kamer die ik nog niet heb veranderd
    ook al staan er wel spulletjes van ons allebei
    soms schrijf ik zittend in onze infra-rood-cabine
    welke door manlief in een nis in de slaapkamer is gebouwd
    20 minuutjes van 20 tot 40°C
    net genoeg om te schrijven wat ik wil verwerken
    dus ja, novelle, ik schrijf gelukkig nog wel

    maar dikwijls aarzel ik om het te publiceren
    omdat het slechts fragmenten zijn uit mijn denkwereld
    omdat er dan dus ook fragmenten zullen ontbreken
    die meer duiding geven over de achtergrond
    ik ben ook een beetje ongerust,
    dat mijn schrijfsels vragen oproepen
    bij lezers die dan reageren
    en bij mij reacties oproepen die ik niet wil schrijven
    donkere reacties
    of.... las ik dit slechts zelf zo... nee.
    ik denk dat ik ook in mijn blog liet lezen
    dat mijn innerlijk leven wat donkerte te vertoonde
    bah
    wat heb ik dat proper geschreven
    ik kan beter typen dat ik met grote woede in mijn lijf zat
    en onmacht
    en gefrustreerdheid

    ik ben de afgelopen tijd naar binnen gekeerd
    alles laten leven
    en dit was niet bepaald prettig voor de mensen in mijn omgeving
    ik was een draak van een vrouw
    een trut van een wijf
    een bemoeizuchtig mens

    ik zit hier te lachen
    dat ik dit allemaal schrijf
    het is ook om te lachen
    achteraf bekeken

    ok
    het zijn verschrikkelijke woorden
    die ik niet graag zou horen
    als iemand dit tegen mij zou zeggen
    ik hoor ze zelfs niet graag uitspreken
    als het over anderen gaat
    maar ik heb ze toch gebruikt

    die periode 'lijkt' voorbij
    ik ben voorzichtig
    het komt misschien nog wel eens terug
    in meer of mindere mate
    weet ik veel

    ik heb getracht te doorgronden
    waar die gevoelens en gedragingen vandaan kwamen
    ik heb gezien naar waarom ik de wereld zo bekeek
    waarom ik mensen zo aansprak
    waarom ik zoveel verweet
    waarover en waarom ik me zo ergerde
    en
    wat is/was nog het moeilijkste
    ik ging dikwijls volledig over mijn toeren
    niet door de buitenwereld
    maar wel door mijn binnenwereld
    mijn innerlijk kind was vrijwel steeds in paniek
    steeds in verdediging
    altijd op zijn hoede
    nooit volledig vrij

    ik ben geconfronteerd met verschillen in mijn theorie
    en mijn praktijk gedrag

    had de stof verkeerd geïnterpreteerd
    ik moest opnieuw beginnen

    allemaal woorden
    die vrijwel niets zeggen
    omdat ik geen concrete woorden vind
    die op een compacte manier samenvatting geven
    van wat er allemaal is gebeurd

    daarom schreef ik geen blog meer
    anders zou ik hele dagen schrijven
    en niets anders meer doen
    gelukkig heb ik wel hierover kunnen spreken
    mijn hart was dus geen moordkuil meer zoals vroeger
    door te spreken doorbrak ik de denkcirkel:
    'als ik dit doe/zeg/voel dan doen de anderen automatisch dat'
    praktijk wees uit dat dit niet zo was

    ik kan niet tellen hoe dikwijls ik klaar was om te vluchten
    en nooit meer terug te komen
    hoe vaak ik toch wél telkens bleef ik zitten of staan
    hoe ik mijn angsten beschreef
    en eindelijk stappen kon zetten
    die ik nooit heb durven zetten

    ik was eigenlijk onnoemelijk bang
    en de façade van dappere vrouw,
    werd verschrikkelijk zwaar om dragen
    het lijkt er op dat dit voorbij is

    alsof de laatste lezing van Geneviève Cooreman
    me geholpen heeft om de laatste stappen te zetten
    een lezing over
    'hoe omgaan met moeilijke mensen'
    dit ging echt niet over die moeilijke mensen en richtlijnen
    dit ging om wat die moeilijke mensen laten zien
    over onszelf
    over wat wij niet willen inzien over onszelf

    er is al dikwijls wat over gezegd en geschreven
    de theorie had ik wel al vast
    maar deze keer viel er een last van mijn schouders
    kwam er een lichtheid in mijn ziel
    en stroomde ik vol met compassie
    om die 'moeilijke' andere
    en meteen ook om mezelf
    mijn woede is opgelost
    die kon niet vroeger en ook niet later gebeuren
    dit kon niet voor ik andere stukken had verwerkt
    maar dit kon ook niet wachten tot latere datum
    omdat ik botste met vragen
    en met onmacht om mezelf te accepteren

    nu is er dus weer lichtheid in mijn leven
    ik weet echter niet of ik nog dikwijls zal bloggen
    ik besteed minder tijd aan 'computeren'
    ik zal wel zien

    ik heb genoeg stof om over te schrijven
    daar zal het niet aan mankeren

    oh ja,
    Novelle
    ik vond het echt fijn om deze blog te schrijven
    dus jouw vraag deed deugd

    15-05-2009 om 10:07 geschreven door annemiek


    Categorie:introspectie
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.www....
    enkele links die mijn interesse opwekten:

    teken mee de petitie op de site van autiouders
    http://www.autiouders.be

    natuurlijk zien
    (verbeter je zicht op natuurlijke wijze)
    http://www.natuurlijkzien.nl/

    Charter for compassion
    http://charterforcompassion.org/

    hier ben ik af en toe te vinden
    op zoek naar mezelf
    Herberg De Graauw
    http://www.herbergdegraauw.nl/


    15-05-2009 om 10:06 geschreven door annemiek


    Categorie:introspectie
    24-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Petje af voor de leerlingen begeleiders van de PIVA
    vervolg diefstal van 6 maart:

    na een mail van ons aan de PIVA én de politie van Antwerpen
    werd er zo doortastend op getreden
    dat ik dan ook mezelf verplicht om dit te melden in mijn blog
    welke maatregelen plaats vonden hoef ik niet te vertellen
    maar wat me vooral trof waren de contacten sinds die bewuste dag
    met al de betrokkenen
    ik was danig van uit mijn lood van de diefstal
    en zo voel ik me gelukkig nu niet meer
    in tegendeel
    de sfeer is terug vrij en vrolijk
    en ik denk dat de school een beleid heeft
    waar veel andere scholen een voorbeeld aan kunnen nemen
    chapeau
    indien ik een gaatje zie
    ga ik morgen naar hun opendeurdag
    dan zie ik mijn klanten eens op eigen terrein
    ik zie er naar uit

    24-04-2009 om 22:02 geschreven door annemiek


    Categorie:markt
    Tags:PIVA politie opendeurdag
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De "Stad" reguleert een bloeiende markt kapot!
    dit IS pas tragisch:

    vandaag kwam er een cameraploeg op de markt
    om een stukje op te nemen
    voor een promotiefilm van de stad Antwerpen
    ik weet niet waar ze allemaal gefilmd hebben
    maar al zeker bij Morocco Nuts
    en waarom ook niet...


    nog tijdens de opnamen krijgen alle marktkramer snel een brief toe gestopt
    deze wordt terzijde gelegd omdat de verkoop primeert
    we lezen ze strakjes wel
    niet lang daarna lees ik vluchtig wat er staat
    en ik denk:
    "ok, we krijgen een nieuwe uur regeling"
    de markt begint in de toekomst vroeger en sluit ook vroeger
    zelfs op de website van Antwerpen zijn de uren reeds aangepast:
    van 11.30 tot 16.30 uur
    tot nu toe was dit officieel van 14 tot 18 uur

    zo'n 27 jaar geleden werd die markt in de namiddag ingericht
    zodat ook marktkramers tijdig konden arriveren na een ochtend markt

    de markt verhuisde van de Lange Batterijstraat
    naar de grote parking aan de Desguinlei
    na verloop van tijd kwamen er steeds meer groenten kramen
    en deze begonnen ook steeds vroeger uit te pakken
    vervolgens kwamen ook andere kramers vroeger
    meestal mensen die geen ochtend markten hadden
    en zo werd de tijd stiekem verzet
    en kwamen de problemen
    het parkeer verbod werd in zijn uren aangepast
    de markt stond vrij vroeg vol
    en de vaste marktkramers
    die vooral met hun wagens later arriveerden vanwege de ochtend markt
    kregen steeds meer problemen om nog op hun plaats te geraken
    doch het lukte tot nu toe vrij aardig
    totdat er een madammeke op de markt verscheen
    die de huidige toestand eens wilde re-organiseren
    ik geloof dat ze Barbara heet
    dat madammeke spande een een aantal stadsambtenaren voor haar karretje
    vooral mensen die nog een oud appeltje te schillen hadden met andere stads ambtenaren
    en met enkele marktkramers in het bijzonder
    namelijk die mensen die ook in het verleden in actie kwamen
    tegen idiote stadsmarktplannerijtjes welke de marktkramers veel geld hebben gekost
    dit terzijde
    ook al speelt het allemaal wel een rol op achtergrond van de de dubbele agenda

    dus de markt uren werden aangepast aangezien het volgende week vrijdag 1 mei is
    zullen we pas over 14 dagen zien wat het resultaat is
    en de klanten gaan daar weer eens helemaal niets van begrijpen:
    "Hé, de vis is er niet"
    "Is die bakker ergens anders gaan staan?"
    "Mevrouw, ik vind nergens een bloemen kraam!"
    "Die beenhouwer, weet u op welke markten hij nog staat?'
    "Die madammekes met hun rollen stof, zijn die op verlof?"
    "Nee" zal mijn antwoord zijn
    "zij mogen niet meer komen, want door de nieuwe reglementen,
    kunnen ze niet meer op tijd komen
    en worden hun plaatsen verdeeld onder de 'losse' marktkramers

    wat is een markt zonder verse vis, vlees, bloemen, brood
    dat is een markt die ten dode is opgeschreven
    of denken ze misschien dat hun plaats wordt ingenomen
    door andere markt kramers met die zelfde artikel
    kijk, daar heb ik nu mijn gedacht over
    want ieder goed lopend kraam met die waar hééft al een markt op vrijdag
    ofwel hebben ze juist dan hun enige vrije dag die ze niet willen opgeven

    ik vind het een wrede beslissing
    plotseling van de ene dag op de andere
    zijn wij collega's kwijt die veel volk trekken
    én zijn die collega's een groot stuk van hun inkomen kwijt

    dit gebeurt allemaal door de overijverige Brabara,
    een wraaklustig Joske en een Joris die niet van wanten weet
    ik ben benieuwd of de marktkramers zich zullen verenigen
    maar ik vrees het ergste
    op het eerste gezicht lijk ik zelfs meer te gaan verdienen
    maar op termijn trekt deze markt geen koopkrachtig volk meer

    dan verandert het promotiefilmpje in een stukje geschiedenis

    maar ik ben nog niet klaar
    de stad heeft klaarblijkelijk geld genoeg
    om een soort stofzuigers aan te kopen voor de markten
    ik heb ze vandaag voor de eerste keer zien testen
    en ze zaten zo danig dikwijls verstopt
    dat ik er nogal twijfels bij heb
    zoals over alles wat op onze markt wordt uit geprobeerd


    24-04-2009 om 21:48 geschreven door annemiek


    Categorie:markt
    Tags:Desguinlei Antwerpen Boerenmarkt uurwijziging
    19-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar aanleiding van een mail over geweld op de bus.
    Dit weekend belandde een bloedstollende mail in mijn bus die ik heb gecheckt op internet:
    google
    Ik kon het antwoorden weer eens niet laten:

    Hoi  S. en anderen,
     
    Heeft iemand van jullie gehoord over dit incident?
    Als het klopt zou dit ongeveer 8 jaar geleden moeten zijn gebeurd.
    Ik heb overal gezocht en nergens iets gevonden behalve op websites van racistische strekking.
    Omdat ik al meer van zulke berichten heb gevonden die van daar uit vertrekken, valt het me vooral op dat ze altijd iets vertellen wat jaren daarvoor zou zijn gebeurd.
    Ze halen rakelen dat dan zo gezegd op.
    Daardoor gaat een mens als jij en ik al eens twijfelen aan zijn eigen gezond verstand of geheugen...
    Ik ben van mening dat niemand van ons zoiets zou zijn vergeten. Ik ben ook van mening dat iedere krant dit zou hebben gepubliceerd.
    Kom op jullie geloven toch niet dat dit uit het nieuws zou zijn gehouden?
    De naam Sonia van Komen komt nergens anders dan op die bewuste racistische sites voor.
    Sorry, dat ik vind dat jullie eventjes wakker geschud mogen worden. Omdat door het verder sturen van zulke mails altijd racisme wordt aangewakkerd.
    Dus vraag ik jullie om de volgende keer eens 2x na te denken.
     
    Of indien jullie dit willen kan ik jullie en verhaaltje vertellen over onze blanke scholieren die............ Een schokkend verhaal, wees daar maar zeker van.
    Dan is dat meteen koren op de molen van iedereen die denkt dat de jeugd van tegenwoordig niet deugt. Dat de wereld om zeep is.
    Enz. enz.
    Vinden jullie dat ook?
    Ik vind dit niet, ik zie mis toestanden en ik zie nog altijd veel meer goede gebeurtenissen om me heen.
    Ik verkies optimistisch te wezen in plaats van en bange blanke Belg.
    En nee, ik stuur nooit zulke mailtjes door. Ik ga op zoek naar bronnen, ik werk niet mee aan dit opgezet spelletje wat soms lelijk uit de hand loopt.
     
    Groetjes,
     
    Annemiek

    19-04-2009 om 10:11 geschreven door annemiek


    Categorie:vrijwilligerschap
    Tags:rasisme
    04-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nu lees ik: De nacht van de schreeuw
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    04-04-2009 om 22:37 geschreven door annemiek


    Categorie:boeken
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Net uit:
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    04-04-2009 om 22:35 geschreven door annemiek


    Categorie:boeken
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voor Angela en iedereen die 'mijn wereld' een beetje raar vindt.
    naar aanleiding van een reactie op mijn vorige blog:

    wanneer ik gewaar word,
    dat mensen voor mij beginnen te denken,
    voor mij beginnen te vinden wat goed voor mij is,
    reageer ik kort.
    wanneer anderen mijn leven trachten te sturen,
    zodat het hunne comfortabeler wordt
    (áls ze al gebruik maken van de nieuwe kansen????
    één keer per jaar of zo???)
    en dan ook nog beweren dat het beter voor mij zou zijn,
    zonder zich af te vragen, waar ik gelukkig mee ben,
    dan worden mijn antwoorden zelfs griezelig kort.
    als ik dan ook nog verderop lees dat ik door mijn werkuren te veranderen
    later kan op blijven
    om een terrasje te doen,
    om later tv  te kijken,
    om een pintje te drinken,
    omdat dit onder een sociaal leven schijnt te vallen,
    dan denk ik:
    "hélaba, wie is mij hier aan het vertellen wat ik allemaal kan gaan doen
    om mijzelf zoveel gelukkiger te maken in mijn sociale leven?"
    ik zou diep ongelukkig worden als mijn leven er zo zou uit zien.....
    dit wordt niet eens in vraag gesteld.
    weer een reden om kort te antwoorden.

    wanneer ik lang ga antwoorden,
    zoals ik nu doe en zelfs met zeer veel animo,
    zou ik wel eens iemand kunnen raken,
    die beweert dat het allemaal zo goed bedoeld is,
    maar in weze de plank volledig misslaat uit onbegrip voor 'de rare marktkramer'.
    meer nog,
    als ik uitgebreid begin te antwoorden,
    vraag ik me ondertussen zelfs af wie hier eigenlijk zielig is.

    want
    ik heb al 2 namiddag markten,
    dit wil zeggen dat ik dan niet zelf kook
    (meestal wordt het een snelle opwarm maaltijd)
    dat wil dan ook zeggen dat ik dan geen tijd heb
    om lang aan tafel te zitten en te praten met manlief of anderen
    dat wil dan ook zeggen,
    dat ik die avond moet koersen om alle werk rond te krijgen
    of dat zou dan 's-morgens moeten gebeuren
    (indien alle markten later zouden starten)
    vergeet dat maar,
    want als ik 's avonds een terrasje doe en pintjes pak,
    kan ik er 's morgens nog slecht uit,
    loopt mijn ontbijt uit,
    krimpt mijn actieve tijd nog wat in,
    heb ik niets gedaan voor ik vertrek,
    (behalve mijn marktwagen geladen)
    dan kom ik 's avonds thuis,
    eet ik weer een opwarm maaltijd,
    hang wat te lang voor de TV,
    heb ik geen zin meer om nog iets te doen.
    dan lig ik 's morgens lang in mijn bed,
    zie op tegen de bergen werk in mijn huishouden,
    vlucht ik mijn marktwagen in,
    die ik ben vergeten te laden.
    vervolgens kom ik met een klote humeur thuis,
    want ik had de helft niet bij.
    het eten smaakt me niet meer,
    en manlief moet niet 'zagen'..........
    waar is die pint?
    waar zijn die pintjes
    zodat ik mijn zorgen kan vergeten
    en alles gezellig vind
    .....
    hoe voelt het om dit scenario zo te lezen?
    zielig?
    onleefbaar?
    uitzichtloos?
    (of misschien is dit ook erg kortzichtig?)

    nu zal ik vertellen hoe mijn leven er uit ziet
    ik wordt wakker met radio Klara
    neem daar een half uurtje voor
    tot ik het nieuws van 6 uur heb gehoord
    dan ga ik naar de badkamer
    ik geniet van mijn ochtend ritueel
    soms lees ik zelfs nog wat tussendoor
    soms neem ik een ontbijt, soms niet,
    soms lees ik de krant, soms niet
    soms lees ik nog mail, soms niet
    soms vertrek ik wat vroeger
    soms vertrek ik wat later
    altijd vertrek ik met 'goesting'
    wanneer ik 's middags thuis kom
    eten we met meerdere personen
    een uitgebreide broodmaaltijd
    luisteren we naar elkanders verhalen
    overleggen we wat er te overleggen valt
    soms even om boodschappen
    soms even naar de bank of post
    soms lekker wat rond dabben in de tuin
    de wagen wordt geladen
    soms wordt ook meteen gepoetst
    soms doe ik mijn huishouden
    daarna besteed ik een leuke tijd aan de bereiding van verse maaltijden
    die met een warme glimlach worden gegeten
    onderwijl wordt er gezellig gebabbeld
    later op de avond bel ik soms mijn moeder of anderen
    indien manlief niet thuis is
    werk ik soms van alles uit op de computer
    of ik blog
    of ik surf rond en leer van alles bij
    of ga ik naar de vereniging
    en voel ik me zelden moe
    ook al kom ik laat thuis
    maar aangezien ik niet drink
    en ook niet op een terras of aan een toog hang
    ben ik de volgende morgen fris en vol energie
    ik voel me niet dobberen van de ene dag in de andere
    en wanneer ik met innerlijke vragen zit
    maak ik daar tijd voor
    zodat ik kan leren en evolueren
    mijn emotionele leven is nogal eens stormachtig
    het hoort bij mij
    en dan ben ik soms wel moe
    maar zwaarmoedig......?
    zo heb ik me denk ik nog niet gevoeld
    en wie beweert dat het marktleven zwaar is?
    elk leven kan zwaar zijn
    het hangt er vanaf hoe een mens er tegenaan kijkt
    denk ik
    én het hangt er ook vanaf hoe een ander er tegenaan kijkt

    soms kom ik toe met 4 uur slaap
    soms heb ik 10 uur nodig
    dit stoort me niet
    indien dit mij stoorde
    had ik nooit bewust gekozen om 7 markten op 6 dagen te doen
    wanneer ik er over schrijf
    krijgt niemand en totaal beeld van mijn dag
    en ook geen totaal beeld van hoe ik me voel
    en over wat er allemaal in mijn hoofd om gaat

    links bovenaan in deze weblog staat een bewegende tekst:
    "ik deel hier mijn belevingen en gedachten......
    jij bepaalt wat je er mee doet!"

    indien mijn leven bij een ander compassie opwekt
    denk ik
    "ocharme"
    dan denk ik zelfs:
    "hé, waar is de passie van die ander?"
    en dan ben ik beslist niet jaloers

    morgen slaap ik uit,
    jawel,
    vrijdags overigens ook, maar minder lang
    en vanavond heb ik mij eens lekker laten gaan
    het werk wat ik nog wilde doen op de pc zal voor morgenavond zijn
    tenzij we uit eten gaan

    manlief is alleen naar een feestje
    ik had er geen zin in
    ik hou niet zo van dronken feestjes
    heb het allemaal al lang geleden achter me gelaten
    evenals koppijn, maagpijn, lamlendigheid
    en een gevoel van nutteloosheid
    oh ja,
    terrasjes vind ik soms wel leuk,
    maar eerder om er te eten

    alles in openlucht vind ik fijn
    zo lang ik maar niet het gevoel heb
    dat ik mijn tijd verdoe

    zo zie ik soms mensen langs de markt flaneren
    met een glimlach genietend van de sfeer
    ze proeven hier en daar
    passen het een of ander
    ontdekken nieuwigheden
    dat is fijn

    maar ik zie ook mensen langs de markt slenteren
    mondhoeken naar beneden
    botsend tegen anderen
    commentaar leverend op alles wat ze zien
    alsof ze het beeld willen wegzappen naar een andere 'post'
    niets is goed
    het weer deugt nooit
    de wereld is om zeep
    en de jeugd van tegenwoordig....
    om van dat 'vreemd' volk maar te zwijgen

    als zij konden toveren
    dan was alles anders:
    grijs..... denk ik
    of zwart

    04-04-2009 om 00:00 geschreven door annemiek


    Categorie:markt
    31-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.veranderingen
    langzaam verdwijnen de laatste spulletjes van onze dochter
    richting haar eigen stekje
    en even langzaam wordt haar vroeger slaapkamer gevuld
    met spulletjes van mij
    ik las ergens dat een raam op het noorden
    ideaal is om bij te tekenen of schilderen
    deze kamer heeft een groot raam op het noorden
    tot nu toe heb ik de kamer een beetje vermeden
    maar tijdens mijn laatste 'worstel' nacht kon ik echt niet slapen
    en ben ik begonnen met het naar boven sjouwen en uitpakken
    van alles wat ik hier en daar had liggen
    aan verf, tekenpapier, schrijfwaren en boeken
    het voelde wel vreemd maar ook weldadig
    als Renilde haar laatste kasten leeg maakt
    wil ik eerst de kamer een andere kleur geven
    maar ik weet nog niet welke
    of eerder gezegd:
    ik twijfel of ik alweer geel oranje rood ga gebruiken
    ik lijk wel verzot op die kleuren
    maar ze hebben een goede invloed op mij
    mijn verstand zegt dat ik dan pastelkleuren dien te gebruiken
    mijn gevoel zegt: welnee, diep warme kleuren heb ik nodig
    het is alsof deze kamer roept om een breuk met het verleden
    alsof die me wenkt om stappen te zetten
    die zonder overleg gezet mogen worden
    alsof ik vanuit deze kamer mijn wereld daarbuiten ga kleuren

    kvinetweleuk

    daarnaast slaat ook de twijfel toe
    hoe zal het voelen voor Renilde
    als haar kamer niet meer lijkt op haar kamer
    zal zij dan het gevoel krijgen
    dat ze nooit meer terug kan?
    of zal ze blijven speuren naar sporen van haar?
    zal ze ooit nog daar slapen

    ik heb dat zelf nooit meer gedaan
    toen ik mijn thuis verliet
    twee nichtjes van me slapen nu in mijn vroegere slaapkamer
    en ja,
    ik zag een paar jaar terug
    dat er sommige dingen onveranderd waren
    zoals de kleur van de binnenkant van de kast
    die kast waarin onze poes jongen kreeg
    een van die nichtjes, mijn petekindje,
    wil me binnenkort haar kamer tonen
    of nee,
    ze wil in haar kamer tonen wat ze allemaal heeft gemaakt
    voor een 'Australië-project' op school
    ik zal aarzelen om binnen te stappen
    en ik hoop dat ik nog iets zie van vroeger
    ik zal over de vloer stappen
    met aandacht voor de 'kraak' plekken
    die ik als kind vermeed
    omdat anders mijn ouders hoorden dat ik uit bed kwam
    ik zal naar buiten kijken door het raam
    waardoor ik ooit terug binnen sloop
    nadat ik was 'weggelopen'
    ik zal me zoveel herinneren

    ik hoop dat ik genoeg aandacht heb
    voor wat mijn petekindje wil tonen en vertellen
    maar ik weet ook dat ze kan genieten van mijn jeugd verhalen
     ook dat vind ik wel leuk

    31-03-2009 om 22:56 geschreven door annemiek


    30-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kben terug!
    kben terug
    na een van de donkerste periodes in mijn leven
    waar ik vol overtuiging ben in gedoken
    allerlei knopen zijn ontward
    ook al dreigde ik er bijna in te verdwalen
    ik werd er ziek van
    maar dankzij de zelfgenezingsgroep
    was ik in staat om onder vakkundige begeleiding
    mijn emotionele gedachtenkronkelingen werkelijk te doorvoelen
    zuiverder te ontleden
    ik heb veel gebotst met mijn naaste omgeving
    en ook met mensen die er niets mee te maken hadden
    fier ben ik daar niet op
    maar door in het verleden steeds de kern van de zaken te ontwijken
    geraakte ik tot nu toe ook niet verder
    daar lijkt nu verandering in te komen
    ik heb ingezien wat ik heb gekopieerd van mijn ouders
    en welke gedragingen oordelen en veroordelingen door hun zijn doorgegeven
    zonder dat ze van toepassing waren op mijn eigen leven
    vervolgens kwam er een woede in me boven
    doe me ook erg bang maakte
    maar alweer onder begeleiding kreeg ik daar zicht op

    allemaal woorden die geen details weergeven
    niet in deze blog
    het is te privé
    ik heb dit niet openbaar te maken
    maar ik ben wél opgelucht
    na vele slapeloze nachten en verdriet

    het is tijd om weer op te staan
    en verder te gaan met mijn leven
    anders, beter, en opbouwend
    ik noem het:
    'lente in mijn hart en geest'

    30-03-2009 om 21:24 geschreven door annemiek


    07-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De dieven van Provinciaal Instituut PIVA in Desguinlei te Antwerpen
    3 weken geleden kwam er een groep scholieren langs mijn kraam
    en deze kinderen van de PIVA maakten geen contact met mij
    ze waren erg luidruchtig en leiden iedereen af
    achteraf bleek dat er van mij een heleboel gestolen was
    ik was toen ziek, had koorts,
    ik dacht dat ik daarom niet attent genoeg was geweest

    de week daarop heb ik gezegd
    dat alleen diegene die kochten dichterbij mochten
    en dat de rest afstand moest houden
    omdat ze anders stalen als de raven
    die week leek het wat minder erg
    maar er werd wel vreemd gereageerd
    lacherig, joelend, luidruchtig, branie schoppend

    vorige week was het verlof

    deze week waren ze er weer
    ik had het niet onmiddellijk door
    maar blijkbaar zijn ze van links naar rechts overal langs gegaan
    enkelen bestelden iets van achter mijn rug
    zodat ik me regelmatig moest omdraaien
    ik voelde me misselijk worden van stress
    en ik was zeker dat er weer gepikt werd
    die dag was ik al wreed moe
    en ik kreeg er geen vat op de groep
    verscheiden kinderen heb ik in de ogen gezien
    ogen die hard stonden en ook smalend
    ik voelde me absoluut niet op mijn gemak
    toen de groep dieven vertrok keek ik rond
    en in de ogen van een Iranese klant
    ik ken die laatste al heel lang
    het is een fijne wel opgevoedde jongen
    hij keek mij met grote ogen en open mond aan
    ik zei:" ze hebben gestolen, hè?"
    hij zei: "ik ben in shock...... zo vééééél!!!!"

    ik was dat ook
    minstens 50 euro aan 'inkoop' waarde was er weg
    thuis gekomen maakte ik mijn kas
    nog nooit zoveel verdiend
    en nog nooit zoveel verloren ook
    een geweldig goede markt
    en een verschrikkelijk gevoel daarna
    we hebben ondertussen wel een idee hoe we dit aanpakken
    .....
    maar ik ben dus tot nu toe nog nooit geconfronteerd geweest
    met zo'n georganiseerde bende in nette kleding
    ze hebben geld genoeg, het gaat om de kick
    en sommige leerlingen binnen deze klas lijken geïntimideerd
    zij moeten kopen en afleiden
    de anderen stelen.........
    ik voel me dus niet meer ok op vrijdag

    ik vraag me of de directie en leraren van het
    Provinciaal Instituut PIVA in Desguinlei te Antwerpen
    beseffen welke gangsters hun school bevolken
    door dit in mijn blog te zetten maak ik het openbaar
    ik weet het
    maar ik wil op alle fronten zorgen dat hier een einde aan gemaakt wordt
    want er is meer:
    de 'boerenmarkt' in Antwerpen zuid heeft de reputatie van 'probleemmarkt'
    maar vrijwel elke Antwerpenaar denkt dat dit aan de allochtonen ligt
    en ik wil duidelijk maken dat het onze eigen kinderen zijn
    en niet die met een kleurtje
    4 jaar geleden verdween hier mijn voorgangster van de markt
    zij verkocht ook snoep en aanverwante artikelen
    zijn gaf dit op omdat hier te veel gestolen werd
    niet door de immigranten kinderen denk ik....

    07-03-2009 om 17:07 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dit voelt niet ok.......
    er is iets vreemd gaande in mijn leven
    erg veel schreef ik er nog niet over
    maar ik word erg veel op de proef gesteld
    om steeds het goede in de mensen te blijven zien
    en ook mijn eigen goed gevoel wordt getest
    ik zak vrijwel iedere dag een keer
    en de situaties worden steeds confronterender

    zo ben ik momenteel erg koel tegen mijn ouders
    ze voelen zich beide regelmatig gekwetst
    en mijn maat is eventjes vol
    ik ben op zoek naar woorden en voorbeelden
    om te tonen hoe zij bemoeien, kwetsen en manipuleren
    in ieder geval is er een muur tussen mij en hun
    ik trek gewoonlijk geen muren op
    en hou ze al zeker helemaal nooit in stand
    deze huidige situatie voelt niet ok

    ondertussen vertrok er een mail over de toekomst van onze ouders
    en het gevolg voor één van mijn broers die een huis van hun huurt
    deze mail ging naar mijn broers en schoonzussen en naar een betrokken nicht
    alleen de nicht heeft werkelijk gereageerd
    de rest schrijft niets neer
    ook al verzocht ik hun allen om hun gedachten naar iedereen te mailen
    want gesproken woorden vervagen en of worden anders geïnterpreteerd
    dat voelt dus ook niet ok

    verder heeft mijn buurman op de markt van vrijdag
    nog steeds niet begrepen dat hij zich moet beperken tot zijn eigen meters
    ondanks vertalingen van collega's en tussenkomst van marktleiders
    dus heb ik gisteren grote trammelant geschopt
    vooral omdat zijn gedrag het oprijden van mijn andere collega's bemoeilijkt
    mezelf dus moeten profileren als een madam met wiens voeten men niet rammelt
    deze buurman neemt me al sinds anderhalf jaar niet serieus
    gelukkig weten mijn andere collega's wel dat ik geen kwaaie ben
    maar de situatie voelt niet ok

    en dan is er nog iets, maar daar wijd ik mijn volgende blog aan
    ......

    07-03-2009 om 17:03 geschreven door annemiek


    01-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mag ik U even voorstellen:
    manlief op zijn best!
    gewoonlijk om de 15 jaar
    dé act op een fuif
    en voor wie twijfelt:
    niet zat!













    01-03-2009 om 14:39 geschreven door annemiek


    28-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kronkelingen
    als het me allemaal wat te veel wordt
    dan speel ik een spelletje op de pc
    en als ik teveel spelletjes speel op de pc
    dan geraak ik volledig af gestompt
    als ik nog meer spelletjes speel op de pc
    voel ik me zwaar depri

    en als ik me zwaar depri begin te voelen
    dan vrees ik dat ik in mijn diepe donkere zwarte gat val
    dan denk ik
    het gaat 'weer' helemaal fout met mij
    dan denk ik
    ik moet hieruit
    mijn buik doet pijn
    ik wil slapen en nooit meer wakker worden
    dan denk ik
    hoe draai ik dit proces om
    en onderwijl speel ik spelletjes op de pc

    zo ook vandaag
    tot die telefoon ging
    en ik werd weg gerukt uit dat spel zonder grenzen

    ik zie waar ik mee bezig ben
    ik open een 'word' document
    en begin te schrijven:

    Als ik stijg

    Overzie ik alles

    Voel ik me groter dan de hoogste berg

    Schitter ik zoals de zon

     

    Als ik val

    In de donkere diepte

    Voel ik me onzichtbaar worden als een zwart gat

     

    Als ik kantel

    Houdt niemand me tegen

    Lijk ik op te gaan in het oneindige

     

    Ik kijk om me heen en achterom

    Hoe kom ik in godsnaam terug bij mezelf


    ik overlees de woorden
    en ik denk aan wat er allemaal is gebeurd
    ik begin een blog
    (de vorige blog)
    ik schrijf alles van me af
    alles?
    nee,
    maar toch wel heel veel
    en zo kom ik terug
    uit dat diepe donkere zwarte gat
    .
    .
    .
    het is tijd om me om te kleden
    vervolgens pik ik een vriendin op
    daarna manlief na zijn vergadering
    die kleedt zich eventjes om
    en samen rijden we nog naar een feestje
    van fijne, optimistische  mensen
    we hebben er wat voor in petto
    en met een beetje sjans
    is dit donkere-dag-moment weer verleden tijd

    in plaats van zo'n stom spelletje te spelen
    kan ik beter meteen beginnen te schrijven
    't zou een pak gemakkelijker zijn
    ik zou ook sneller terug gelukkiger zijn
    maar ehm
    het heeft gelukkig geen weken (of langer) geduurd

    wat zal ik vanavond aan doen?

    28-02-2009 om 21:16 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn maat is vol

    gisteren:
    sinds anderhalf jaar is er een discussie met een gebuur op de markt
    die mens neemt altijd een stuk van mijn standplaats in
    altijd weer gezever
    hij spreekt frans, ik niet
    ik spreek nederlands, hij niet
    anderen hebben al bemiddeld
    maar iedere week is het weer hetzelfde
    gisteren ben ik gereden tot tegen zijn ijzeren kraam
    totale paniek in hun ogen
    vervolgens hebben ze hun kraam een meter korter gemaakt
    zodat hun doorgang op hun eigen grond gebied is

    ook gisteren:
    het was hardstikke druk op de markt
    en na een weekje verkopen met mijn petekindje
    (die me overigens fijn heeft geholpen
    en we hebben het reuze naar onze zin gehad)
    moest ik dringend mijn voorraad zelf eens nazien
    dus bleef ik langer dan voorzien open staan
    de markt begint officieel om 13 uur
    maar we mogen toekomen om 11.30 uur
    de markt eindigt officieel om 18 uur
    maar praktisch iedereen begint tussen 16 en 17 uur in te pakken
    ik bleef dus langer open staan
    en verkocht meteen tot stipt 18 uur
    ondertussen was er een controle van stad ambtenaren
    en werden enkele ondergeschikten nogal overijverig
    ik werd aangemaand om weg te wezen
    ik wees hun op de officiële uren
    en men begon te discussiëren
    ik zei dat ik hier geen woorden aan vuil maakte
    omdat ik recht in mijn schoenen sta
    en ik ging verder met mijn werk
    om half 7 ben ik vertrokken
    wat ook toegestaan is zoals ik onlangs las in een brief van 't stad

    ook gisteren:
    niemand laat me invoegen op de ring rond Antwerpen
    tot ik een gat zie van minstens 12 meter
    en ik me daar in rij
    oorverdovend getuter
    verblindende koplampen


    vanavond telefoon:
    'mijn man is op de vergadering en zijn gsm staat uit,
    kan je me het nummer van jouw man geven?'
    'is het het voor een dringende zaak?'
    'ik moet weten of hij morgen ochtend om vijf uur mee gaat fietsen'
    'sorry, maar daarvoor geef ik die nummer niet'
    'van iemand anders daar?'
    'de gsm van uw man staat niet voor niets uit...
    het is een algemene vergadering,
    ik ga geen ander nummer geven,
    ik vind dat ze niet gestoord moeten worden,
    ik werk daar niet aan mee'
    'ok,
    excuseer voor het storen'
    pfff
    weer kwaad bloed veroorzaakt
    ...


    mijn maat is soms ook wel eens vol
    mijn aanpassingsvermogen staat eventjes uit
    mijn medewerking is tijdelijk gestopt

    'ik, ik, ik!'
    'awel, ja, maar deze keer stap ik eens niet opzij!'

    28-02-2009 om 20:51 geschreven door annemiek


    21-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarover maakte ik me zorgen?
    ook al schrijf ik wat minder over de markt en over mijn marktwagen
    'geen nieuws is goed nieuws' is hier volledig van toepassing
    als ik het verschil niet kende
    dat noemde ik me nu een echte work-a-holic
    maar dat stadium ben ik alweer een 15 jaar geleden ontgroeid
    en reken maar dat ik me toen zeker niet zo goed in mijn vel voelde als nu
    toen was mijn wereld zo klein
    en ik viel ook iedere keer in een zwart gat
    als ik een paar dagen vrij nam

    terug naar de tegenwoordige tijd
    van de week schreef ik nog over dat gevoel
    dat 'flow' gevoel,
    zorgeloos mee surfen op wat er op me af komt
    soms ben ik dat gevoel kwijt
    meestal als ik te weinig nachtrust heb
    of wanneer ik andermans spanning over neem
    of als er 'te veel van af hangt'

    zo ook vandaag
    ik werk tegenwoordig zeer goed in Kontich
    en sinds die nieuwe marktwagen nog beter
    maar in Kontich hebben ze een kerk
    naast die kerk tegen de hoofdstraat aan is mijn standplaats
    en nu die kerk gerestaureerd wordt
    (sinds augustus en het duurt nog wel een jaar of zo)
    mag ik me langs de hoofdbaan zetten
    een beetje dwars voor de markt
    iedereen die daar nu voorbij komt
    ziet me overduidelijk staan
    vandaar het succes ondanks deze donkere koude wintermaanden
    maar het wordt lente
    en in de lente en zomer wordt er zeer veel getrouwd op zaterdag
    mijn huidige standplaats bevindt zich tussen de kerk en het gemeentehuis
    daar waar de auto's in lange rij toekomen
    dus vroeg de burgemeester namens de trouwers
    of ik me tijdens de trouwdagen ergens anders kon zetten

    vandaag was het de eerste keer
    en ik had er een zwaar hoofd in
    want ten allen tijde is een verplaatsing gelijk aan inkomsten vermindering
    en waar ik moest gaan staan was ik jaren geleden begonnen
    een 'terug naar af' gevoel overweldigde me al weken op voorhand
    maar het kon niet anders
    .....
    zal ik eens iets vertellen?
    al mijn klanten zijn komen kopen
    iedereen zag mijn knal oranje wagen met rode zeilen al van ver
    deze plaats is van iemand anders die zichzelf vandaag had verplaatst
    dus een volgende keer heb ik alweer een andere standplaats
    ik heb mijn klanten verwittigd
    en nu weten ze dat ik eender waar kan opduiken
    zolang die werken aan de kerk voortduren
    we hebben er nog hartelijk om gelachen
    'ik ben de allereerste marktzigeunerin'

    natuurlijk kan ik officieel een andere standplaats aanvragen
    maar dat houdt in dat ik dan geen aanspraak meer maak op die aan de kerk
    en dat heb ik zelfs niet overwogen
    ik vind het allemaal wel grappig
    en op deze manier bereik ik ook nog regelmatig nieuwe klanten

    ik maakte vanmiddag mijn kas en mijn ogen blonken
    later, thuis aan tafel, keek ik naar buiten
    en ik zei tegen manlief:
    "dat ik een oranje wagen wilde met rode zeilen
    en oranje/geel/witte binnenwanden......
    ik ben nog nooit zo tevreden geweest van een keuze die ik gemaakt heb"
    hij reageerde verongelijkt:
    "ik dacht dat ik jouw beste keuze ooit was?"
    (ondertussen overweegt ie om zelf ook zo'n vernieuwing door te voeren)

    21-02-2009 om 21:52 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.windows live update
    daar gaan we weer:
    een nieuwe windows live update
    meer dan eens houdt dit in
    dat er weer het een en ander niet meer werkt
    zoals ik gewoon ben
    dan geraak ik dus gefrustreerd
    en een systeem herstel geeft me terug een comfortabel gevoel

    daarnaast neem ik nooit de tijd om de gebruiksovereenkomst te lezen
    vandaag doe ik een poging
    pffff
    wat een kleine lettertjes
    en zoveeeeel tekst!
    gewoonlijk copiëer ik zo'n kleine tekst naar Word
    ik scroll en hou mijn shift knop in gedrukt
    maar dat gaat niet
    er valt niets te kopiëren
    een hopeloze zaak
    dus klik ik op accepteren
    zoals waarschijnlijk alleman doet
    en dan vertelt men dat de toolbar wordt bijgewerkt
    en nog veel meer
    hoewel me dat helemaal niet interesseert,
    neemt het in totaal 170 mb in beslag
    ok
    nu even afwachten
    vroeger kon ik me uren, dagen, maanden bezig houden op de pc
    om allerlei programma's helemaal te doorgronden
    vandaag verlang ik terug naar die tijd
    want in deze situatie krijg ik het weer eens ferm op mijn heupen
    ik zou in die tijd van toen
    al lang eens aan Linux begonnen zijn
    helaas ben ik geen computer nerd meer
    en ik duik in mijn huishoudelijk werk

    morgen komt mijn petekindje
    ik heb nog haar verjaardagwens te vervullen:
    zij wil dolgraag mee naar de markt
    en ik zie er naar uit want ze blijft meteen voor de eerste keer slapen

    21-02-2009 om 15:35 geschreven door annemiek


    15-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug naar af en weer terug naar af, steeds weer onderuit.
    opgelucht omdat ik vanmorgen alles van me had afgeschreven
    ben ik vandaag weer wat actiever geworden:
    mijn wagen en auto gepoetst
    alles geladen en meteen op z'n plaats getast
    een meesje gered van het vermoeiende gejaag van onze hond
    ik denk dat ze tegen het venster was gevlogen
    en zich een beetje gekwetst had
    ze kon in ieder geval niet vliegen
    nu overnacht ze in een gebak doosje
    op een zacht doekje en met eten en drinken
    morgen mag ze nog eens proberen te vliegen
    ondertussen wordt de was gedaan
    en de maaltijd gekookt
    maar daarop slaat die blog titel natuurlijk niet

    ja,
    ik heb mijn mening niet kunnen verzwijgen tegen mijn dochter
    niet éénmaal
    niet tweemaal
    zelfs geen driemaal
    tot manlief verbaal zeer hard tegen me uitvloog
    en me wees op mijn gedrag
    ok
    ik lik mijn wonden
    vandaag lukte het nog niet
    morgen opnieuw proberen

    en ondertussen vraag ik me af wat hun stukje is in dit proces
    laat ik daar maar even mee stoppen
    want dat draag niet bij tot mijn eigen welbevinden

    nog even voort mijmerend
    bedenk ik me dat maar weinig mensen iemands mening vragen
    tenzij die iemand een werkelijk gerenomeerde persoon is
    wanneer wordt zo iemand een gerenomeerde persoon
    .
    .
    ?
    waarom worden sommige mensen nooit om hun mening gevraagd
    .
    .
    ?
    en zijn die daar dan blij om of niet
    .
    .
    ?

    15-02-2009 om 21:15 geschreven door annemiek




    IK BEN
    VÓÓR ONTDEKKING
    VAN HET UNIEKE
    IN IEDERE MENS!
    WAT EEN RIJKDOM!


    Foto

    gewoonlijk schrijf ik tekstjes,
    overpeinzingen,
    gedachtenkronkelingen,
    gedichtjes, verhaaltjes...

    die overal en nergens gepubliceerd worden.
    dan weer hier,

    dan weer daar,
    op websites, msn groepen,
    in verenigings kwartaaluitgaves.

    Tot ik me wat ongemakkelijk begon te voelen:
    ik lag verspreid over het internet

    ....
    dat is nu dus veranderd
    openbaar reageren kan
    - als jouw reactie iets vertelt over je zelf
    - als je iets waardevol hebt toe te voegen
    - als je je echt niet kan inhouden ;)

    ...
    een gastenboek vind ik overbodig
    want in zo'n brievenbus komt doorgaans
    alleen reclame

    Volg me op:
  • Annemiek Verras
  • All I like to do everyday day
  • a rolling stone in rainbowland
  • facebook

  • Druk op onderstaande knop om mij te mailen.


    Laatste commentaren
  • Geïnspireerd door: (Annemiek)
        op Nog eens een goed voornemen
  • Compliment (Annemiek)
        op gedachteknronkelingen van vandaag
  • Tekeningen (Karel Mortier)
        op gedachteknronkelingen van vandaag
  • Leven (Annemiek)
        op Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • Figtree (Karel Mortier)
        op Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • aanbevolen blogs 1
  • feltingyoursoul
  • Margreet
  • Whisperings of the Soul
  • Nagolore
  • Wolkenadem
  • Parelstuif
  • Stef
  • Wim-Del-Arte
  • Uvi

    aanbevolen blogs 2
  • Valerie
  • Regenboog - Melissa
  • Vierkant
  • Aanbeelden
  • Schilderia
  • Novelle
  • Think Pink
  • Loesjes blog en Write on Wednesday (WOW)
  • Plato
  • RedStar

    kunstig
  • Café de Kunst
  • Artoon
  • awaken visions
  • the mandala project
  • Dale Chihuly
  • 1001 liefdes
  • Andy Goldsworth
  • arts & letters daily
  • Kunstforum

  • Mijn bronnen en/of achtergrond info
  • dagelijkse gedachten
  • innerned
  • Free Political Documentaires
  • spirituele quotes, boeken, films, enz
  • EFT homepage
  • tekens van leven
  • Ode
  • kim peek
  • zinrijk
  • virusalert

    Warm aanbevolen:
  • De Lichtbron vzw, huis voor dialoog en herbronning
  • de vrolijke kunstenaar
  • Schelde Informatie Centrum
  • Paulo Coelho
  • ik ben voor!
  • het zomerhuis
  • alternatief hof van wonderen
  • Tallship Thalassa
  • Online vluchten boeken
  • Blokwatch

    warm aanbevolen - vervolg
  • Loodsvaartuig
  • colourf4kids
  • artcard
  • just be
  • vakblad voor spirituele ontwikkeling
  • inside-outside
  • Zen-Durckheim centrum
  • Be your self
  • Stormwind
  • popocatepetl

    warm aanbevolen - nog een vervolg
  • Pension op Schiermonnikoog
  • Penney Peirce
  • Sfeer in Huis (van Kate)
  • tastingopinions
  • Abdij Onze Lieve Vrouw van Nazareth
  • Hart en ziel (tests)
  • Byron Katie -The work

  • NIEUWS
  • De Redactie
  • Krantenkoppen
  • Aardbevingen

  • E-mail mij


    Foto

    Zoeken in blog


    Blog als favoriet !

    Foto

    handige sites
  • heel veel lettertypes
  • hobbytips
  • wandelroutes

  • Aanbevolen discussiegroepen of forums
  • EFT forum
  • the intention experiment
  • stef&vrienden
  • Community feedback
  • Petities
  • Vrienden voor vrede
  • Freedom underground
  • Werner Voets - de waarheid?
  • Emotional freedom techniques

    op mijn nachtkastje:

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Attunement interviews - I
  • Andy Couturier - Writing Open The Mind
  • Anodea Judith, Ph.D. - Waking The Global Heart
  • Bruce Lipton, Ph.D. - The Biology of Belief: Unleashing the Power of Consciousness, Matter, & Miracles
  • Carolyn Godschild Miller - "Creating Miracles"
  • Penney Peirce - The Intuitive Way
  • Furyu Nancy Schroeder - San Francisco Zen Center's Green Gulch Farm
  • John Welwood, Ph.D - Perfect Love, Imperfect Relationships
  • Kay Cordell Whitaker - Sacred Link
  • Dr. Michael Wayne - Quantum-Integral Medicine
  • Wendy McLaughlin - Sufism: The Heart of Islam

    Attunement intervieuws II
  • Trebbe Johnson - The World is a Waiting Lover
  • Adam Wolpert - Occidental Arts and Ecology Center "Painting as a Practice"
  • Brenda Anderson - Playing The Quantum Field
  • Diane Frank (Poet) - in the Dream House
  • Darrin Owens - Reader of Hearts
  • Echo Bodine - The KEY to Psychic Development
  • Swami Kriyananda - The Essence of the Bhagavad Gita Explained
  • Jean Houston - The Wound and the Hound of Heaven
  • Kokomon & Aeeshah Clottey - Beyond Fear: 12 Spiritual Keys to Racial Healing
  • Dr. Michael Nagler - The Search For A Non-Violent Future

    Attunement interviews III
  • Richard Tarnas, Ph.D. - Cosmos and Psyche: Archetypal Astrology
  • Phil Roundtree - Returning to Faith
  • Stanislav Grof, M.D., Ph.D. - When The Impossible Happens
  • Starhawk - Winter Solstice
  • John Daido Loori, Roshi - The Zen of Creativity


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs