ik deel hier mijn belevingen en gedachten......jij bepaalt wat je er mee doet!
Foto
Zoeken in blog

Foto
figtree
mijn andere blogs:
  • bloggen.be
  • kunstforum
  • Regenboogvrouwtje
  • Architects Of A New Dawn
  • Pinterest
  • Categorieën
  • 365 dagen iets (9)
  • boeken (3)
  • eenheid door verscheidenheid (3)
  • flow (23)
  • herinneringen (4)
  • introspectie (35)
  • kunstkronkels (7)
  • levenslessen (5)
  • markt (10)
  • vakantie/reizen (3)
  • vrijwilligerschap (2)
  • Inhoud blog
  • Signalen
  • Droom
  • Nog eens een goed voornemen
  • Niets doen en dan toch durven
  • Dag 8 Waarom verder doen?
  • Dag 7 Wát een dag!
  • Dag 6 Afsprak met d'n elsenboom
  • Dag 5 En dan lig ik plots klaar wakker.....
  • Dag 4 ~ wildeplantenstampot
  • Dag 3 ~ afname van multitaskvaardigheid
  • Dag 2 papiertje is te klein :)
  • Elke dag een schrijfseltje of wat anders:1
  • gedachteknronkelingen van vandaag
  • Eerste mini boekje is af.
  • Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • Kunstkronkels
  • Naaimachine
  • Veilig door de sneeuw
  • All I like to do this 365 days
  • Gedachtenkronkelingen
  • Bloggen
  • Elke dag
  • U i t d e f l o w
  • They got the look!
  • Opvliegers of........
  • Onze'n haan
  • Inspiratie
  • Synchroniciteit 2
  • Synchroniciteit
  • eigen weg wensen
  • Gefaald
  • Mijn wens voor 2011
  • Is de wereld echt zo slecht
  • Een kerstdag als een ander.....
  • Het leven is mooi.... of?
  • gevaarlijke aardappelschiller
  • on/off line
  • Bijgeloof
  • universele waarheid
  • Lichtje
  • Cijfers in de media
  • Licht en donker
  • Foute programma's
  • Paps' verjaardag
  • met mams op schok
  • schrijven
  • Mijn godsdienst leraar
  • What would you attempt to do if you knew you could not fail?
  • zweven op de vleugels van de ziel
  • extremisme
  • veer en klissebol
  • Wankelen
  • manipulatie van ons(me)zelf
  • Les in geduld
  • het verleden komt in zicht
  • Een bijzondere workshop: cursus bio-logica psycho-logica
  • hommel
  • In mijn moeders schoenen
  • interactieve Escher
  • simpel
  • tegenstellingen
  • Hemelvaart en opendeurdag
  • oud zeer
  • Onze Nieuwjaarsbrunch bij De Lichtbron vzw
  • Nieuwjaarswensen
  • unusual x mass song
  • Doen wat je doet voor jezelf en de anderen mogen mee genieten.
  • Italiaanse stoofschotel
  • feestelijke pompoensoep
  • this little light of mine
  • 50.... een half jaar verder
  • Champagne
  • Dansend in de regen
  • facebook en een oproep tot positief gedrag
  • veilig?
  • Geert Kimpen
  • Intensief weekend
  • Anahata Katkin
  • :)
  • Baalhoek
  • Crisis
  • mandala in acryl
  • in 4e versnelling
  • Zomerweek in de Ardennen 10-14 augustus
  • smile and move
  • 5 belangrijke vragen
  • Het ideale werk
  • Acht principes
  • kben al terug
  • plots
  • 21 juni: Opendeurdag bij De Lichtbron vzw
  • Geneviève Cooreman - Een nieuw licht op goed en kwaad (Een psychosociaal en spiritueel ontwikkelingsperspectief)
  • 50
  • Interview in Het Nieuwsblad
  • elke vrijdag is anders
  • zacht
  • 't ging vanzelf!
  • Leerlingen van de Piva hebben de geleden schade vergoed
  • schrijf ik niet meer?
  • www....
  • Petje af voor de leerlingen begeleiders van de PIVA
  • De "Stad" reguleert een bloeiende markt kapot!
  • Naar aanleiding van een mail over geweld op de bus.
  • nu lees ik: De nacht van de schreeuw
  • Net uit:
  • Voor Angela en iedereen die 'mijn wereld' een beetje raar vindt.
  • veranderingen
  • Kben terug!
  • De dieven van Provinciaal Instituut PIVA in Desguinlei te Antwerpen
  • dit voelt niet ok.......
  • Mag ik U even voorstellen:
  • kronkelingen
  • mijn maat is vol
  • Waarover maakte ik me zorgen?
  • windows live update
  • Terug naar af en weer terug naar af, steeds weer onderuit.
  • Verstand van zaken?
  • interview vragen en antwoorden
  • lazy evening
  • A thought for the day from Living The Field
  • motivational quote of the day
  • Samenwerking
  • Nieuwjaar brunch
  • welterusten
  • mijn ouders
  • Zonnebos
  • een voorschriftje
  • Australia - Brandon Walters
  • Virus!!! ( http://www.myspacy.biz)
  • Jan van Rijswijcklaan
  • tegenstrijdigheden
  • Brussel
  • onze wens voor 2009
  • gisteren op het NECKOCALYPSE FEST in Leuven
  • over zelfgenezing en mijn proces daarin
  • Time flies
  • een motortje
  • Eten werken slapen
  • Einstein
  • Een enquete van een studente
  • Belgisch Vuurwerk
  • foto reuze kerstman
  • kou
  • de hond, de kat en de rat
  • deze week is voorbij gevlogen
  • nog eentje van verder af
  • Brasschaat, hé, hier staat een snoepkraam!
  • geen spoken, in tegendeel, ik slaap goed
  • Eindelijk
  • Ja zeker, ik was weer eens bij de kapper!
  • sneeuw
  • hij komt....
  • beelden die na zinderen...
  • @Redstar
  • terug naar binnen
  • Schiermonnikoog
  • een speech van een 13-jarige
  • tuimelaar
  • misbaar
  • onmisbaar
  • De ridder op zijn (witte?) paard
  • pijn in de flank ---- griep?
  • griep in huis
  • you have a choice
  • Laika (het ex-asiel hondje)
  • Walsoorden-Arnemuiden-Goese Sas-Goes
  • een dagje vrij
  • Schiermonnikoog
  • Vlaamse knuffeldag
  • impressies van een zondagwandeling
  • druk maken op de weg
  • vliegen of zweven
  • affiche
  • niet naar het 'andere boek'
  • slaapweek
  • in my name
  • engels gras
  • oude woekeraars en opgediepte waarden
  • de volgende ronde
  • dag van de klant
  • reading a book
  • vervolg met Laika
  • Het gaat niet...
  • in de huid kruipen
  • Wat een week
  • Joe Bar Team
  • reacties
  • mijn gevoel vanavond
  • kleuterklasjes
  • vermenigvuldigen
  • en nog iets
  • natuur mens
  • de laatste ballonvaart filmpjes
  • nog 4 filmpjes van de ballonvaart

    *
    Archief per maand
  • 11-2014
  • 07-2014
  • 01-2014
  • 10-2013
  • 08-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 05-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 06-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006
  • 12-2005
  • 11-2005
  • 10-2005
  • 09-2005
  • 08-2005
  • 07-2005
  • 06-2005
    1001 gedachtenkronkelingen
    waarom ik doe wat ik doe en ben wie ik ben

    27-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.over zelfgenezing en mijn proces daarin

    Deze keer een lap tekst waarvan ik zelf moe zou worden, indien ik het moest lezen.

    Lees dit in een ruk uit of in stukjes of helemaal niet, maakt niet uit, maar het wordt veel.....

     

    Ik merk door reacties (ook via mail) alweer op dat er een verschil is tussen hoe ik iets schrijf en hoe ik dat bedoel, of hoe dit wordt gelezen.

    Eigenlijk is dit een prachtige gelegenheid om de essentie van die link tussen gedachten en ziekte uit te leggen.

    Want niet iedereen reageert op dezelfde manier op een gebeurtenis. Zoals ook niet iedereen woorden op dezelfde manier interpreteert.

     

    Er zijn verscheidene mensen op een wetenschappelijke manier bezig geweest met vergelijkend onderzoek. Zo bleek dat zo goed als elke mens met een identiek gezondheidsprobleem, ook een identieke gebeurtenis had meegemaakt in het verleden, of beter gezegd: op een identieke manier met een gebeurtenis uit het verleden omging. Soms moest dat nog niet eens zo heel ver in het verleden liggen.

    Daarnaast kan er ook nog een andere oorzaak zijn, die ik nog niet heb uitgelegd, namelijk problemen in een eerdere generatie en hoe men er toen mee omging. Ofwel werd het gedachtegoed overgedragen, ofwel kreeg iemand een ziekte die niet bij zijn/haar eigen geschiedenis hoorde, maar iets onverwerkt van een voorouder als oorzaak had. Eens daar inzicht in verkregen werd, kon de knop ook omgezet worden.

     

    Zo was er bijvoorbeeld in mijn geval ook een zeer duidelijk verband met vorige generaties. Ik had dit in de loop van de cursus al blootgelegd en voelde me behoorlijk verstrikt in mijn onmacht en angst. Ik kon er niet over spreken en ik zat dus opgesloten in mezelf.

    Maar door die angst en onmacht werkelijk te benoemen tijdens de 3e avond, werden ze levensgroot en liet ik de totale paniek toe (omdat ik het niet aan leek te kunnen dat er zoveel getuigen ware).  Op dat moment werd ik gelukkig goed begeleid en heb ik zinnen gaan herhalen die me werden voorgezegd. Waarbij ik kon voelen of ze werkelijk voor mij golden, ofwel dat ze door me werden aanzien als onwaar. Ook waren de anderen aanwezigen, mensen bij wie ik me gelukkig wel goed voelde (toen ik niet in dit proces verzeilde) dus kon ik mezelf tonen dat mijn gigantisch onveiligheidsgevoel niet reëel was.

     

    Verder kon ik me helemaal in contact houden, terwijl ik vroeger zeker zou hebben gedissociëerd. Ook dat gaf me kracht. Ik kon geloven dat dit me niet meer zomaar overkwam, maar dat ik mezelf dapper genoeg kon maken om niet meer automatisch te dissociëren.

     

    Wat ik wilde zeggen:

    Verantwoordelijkheid gaat niet zover dat het 'eigen schuld' is. Verantwoordelijkheid geeft een idee dat oorzaak en gevolg overduidelijk is, terwijl dat zelden voor iemand geldt die een ziekte heeft. Het is de onwetendheid die maakt dat het soms van kwaad naar erger gaat.

     

    Onze hersenen krijgen van ons een stress signaal, waarin wij vertellen: dit is onhoudbaar,dit overleef ik niet. Dit gevaar om te 'sterven' hoeft niet reëel te zijn, maar het wordt zo wel ervaren. (Het kon dus ook een reactie zijn van onze generationeel geheugen, dus van een voorouder die zo zou gereageerd hebben) De hersenen sturen dan een signaal naar onze cellen op bepaalde plaatsen in ons lichaam. Dit signaal kan slechts één van de vier zijn:

    • blokkeren
    • deblokkeren
    • massa aanmaken
    • massa wegnemen

    de cellen reageren dus op één van de vier manieren met als gevolg er een ziekte optreedt.

    Stel dat de situatie snel opklaart, dan kan dit proces gestopt worden, maar de haard blijft bestaan. Het blijft sluimeren tot er zich opnieuw een soortgelijke situatie voor doet. Daarom kan en ziekte zo veel later uitbreken. En zo lang men niet echt aan de basis werkt, blijft de ziekte in ons lichaam, soms stabiliseert die zich, soms sluimert ie op de achtergrond omdat de symptomen bestreden worden, soms breekt ie door en wordt ie fataal.

     

    Pfff, ik hoop dat ik niets vergeet... ik denk eigenlijk van wel... sorry daarvoor.

    Natuurlijk is het gecompliceerder, ik heb dan ook geen opleiding als therapeut gevolgd.

    Maar toch is dit de grote lijn van het verhaal.

     

    Even terug naar mijn proces: Ik kwam in een soortgelijke paniek situatie als vroeger (proefwerken en spreekbeurten bij een vreselijke leraar op de lagere school, deze man heeft me altijd gekleineerd en dom genoemd) die ik heb doorvoeld, zonder dat ik 'stierf'. Mijn hersenen, hebben dus van mij nu een ander signaal gekregen, namelijk: ik kan dit wél hanteren, ik kan er anders mee om gaan, ik overleef dit. Niet alleen mijn gedachtencirkel werd doorbroken, maar ook mijn automatische onbewuste handelingen.

    Ik hang dus niet meer vast in planning, ik vreet mijn spanning niet meer weg.

    Ik kreeg in de loop der jaren steeds meer spanning als een handeling zich verder opschoof in de toekomst.

    Wanneer ik direct moest handelen, was ik altijd vol zelfvertrouwen.

    Maar bij iets in de toekomst, vergrootte mijn onbewuste angst met de dag. Dus maakte ik lijstjes, schema's, werd ik gillend wakker, omdat ik 'controle' verloor, enz enz.

    Met als resultaat:

    • ik haakte af voor het zover was
    • ik werd op het bewuste moment ziek
    • ik werd ergens aan verslaafd en dus was het te laat...
    • ik vergat het... dat was het ergste, ik dissocieerde gewoon.
    • ik maakte mijn positie onmogelijk, zodat een ander het overnam.

    Kortom genoeg redenen om steeds minder in mezelf te gaan geloven en vooral: dit gedrag bevestigde mijn onkunde.

    Dit is dus met een beetje sjans veranderd.

     

    Ik weet niet of je hier wat aan hebt, wat ik wel weet is dat het mij helpt om zelfbewuster en anders in het leven te staan.

    Ik heb nu 5 avonden bijgewoond en de volgende reeks begint op 5 februari. Ondertussen kan ik zien of een aantal pijnen misschien minderen, nu ik gewicht verlies. Het zou straf zijn als dit alles was, maar wie weet.

     

    Wat betreft angst om te mislukken wanneer je jezelf wil helen, dit kende ik heel goed.

    Ik heb die avond gewerkt met een mix van diverse zelfhelingsmethodes. En het stomme was, dat ik die theoretisch allemaal al lang kende. Sommige heb ik volledig bestudeerd en raadde ik iedereen aan omdat ik overtuigd was dat ze werkten.  Zelf paste ik ze niet of onzorgvuldig toe, omdat ik zo erg bang was dat het bij mij niet zou lukken.

    De methodes draaiden stuk voor stuk rond het werkelijk 'emotioneel' mogen voelen wat ik niet wilde voelen. Ik was doodsbang voor die emoties en hoe langer ik er over studeerde, hoe banger ik werd.

    Ik ben dus minstens 5 jaar vooraf heel bang geweest, terwijl de werkelijke proces ongeveer 24 uur heeft geduurd. Waarbij ik dit helemaal wilde doorvoelen ook al huilde ik alle tranen die ik nooit heb willen/kunnen huilen. Waar ben ik eigenlijk bang voor geweest? Voor mijn angst en emoties en vooral voor controle verlies. Ik heb me nooit zo kwetsbaar gevoeld, maar ook nog nooit zo gedragen. Gedragen door mezelf, bedoel ik, want ik mocht dit van mezelf. Ik mocht dit, omdat ik meer dan ooit tevoren van mezelf hield. En ik had  vertrouwen in mijn innerlijk 'weten' dat dit de weg was.

     

    Dit is veel tekst en uitleg, misschien te veel. Of juist verhelderend....

    Ik ben blij dat ik eindelijk de woorden heb gevonden om dit alles te beschrijven

    27-12-2008 om 18:05 geschreven door annemiek


    25-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Time flies
    ik open mijn blog
    en zie niets meer staan
    geen nieuwe berichten sinds 14 december
    en ik denk:
    - dat ik van mijn computer verslaving af ben
    - dat ik mijn gedachtenkronkelingen geminderd heb
    - dat ik ze niet meer zo belangrijk vind
    om ze nog te publiceren
    - dat ik een bijzondere maand achter de rug heb
    - dat ik barst van energie
    - dat ik niets meer plan
    - dat ik niet meer in het plannen blijf hangen
    - dat mijn leven vanzelf op wieltjes verder rolt
    - dat dit de goede kant uit gaat
    -dat ik zó goed in mijn vel zit
    - en dat ik eindelijk naar mijn lichaam luister
    - dat ik nauwelijks meer snoep en verder ook weinig eet
    - dat de kilo's er af vliegen
    - dat die kilo's er eindelijk afvliegen
    - dat er toch een fijn eenvoudig kerstmaal op tafel verscheen,
    wat op een of andere manier vrijwel vanzelf tot stand kwam
    - dat manlief daardoor voor het eerst in lange tijd ontspannen in slaap viel

    en zoveel meer
    ....

    25-12-2008 om 16:25 geschreven door annemiek


    14-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een motortje
    er zit een motortje diep in mij
    iedereen is het huis uit
    en al vanaf gisteren avond ben ik hyperactief
    het huishouden geraakt terug aan kant
    de koelkast is uitgemest
    de kerstboom binnen gehaald
    (die versier ik subiet of vanavond)
    de marktwagen en twingo staan weer te blinken
    in het atelier komt er ook weer zicht op zaken
    (dit is nog niet helemaal af)
    mijn marktwagen is al geladen

    ik moet nog wel om winter schoenen
    misschien bezoek ik mijn ouders nog
    enkele toekomstige activiteiten van de vereniging
    moeten nog hier en daar op sites geplaatst worden
    en ik moet nog een aantal belangrijke documenten tevoorschijn toveren
    ik ben ze al lang kwijt en het wordt dringend
    ook omdat ik het steeds vooruit schuif

    en ik wil nog een kerstpostkaart ontwerpen
    en misschien ook een kalender om kado te doen

    gauw verder zoeven
    want het ijzer moet ik nu smeden
    dat is duidelijk

    14-12-2008 om 14:16 geschreven door annemiek


    12-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eten werken slapen
    nog snel een soepje maken
    en dan duik ik weeral mijn bedje in

    ofschoon mijn leven momenteel lijkt te bestaan uit
    eten-werken-slapen
    en ik dus weer eens enigszins verslaafd lijk
    voelt het deze keer wel anders dan zo'n 15 jaar geleden
    want toen leek ook mijn geest afgestompt
    dat kan ik nu nauwelijks zeggen

    nog steeds komen allerlei andere prikkels binnen
    nog steeds ben ik sociaal
    (denk ik toch....)
    nog steeds geniet ik iedere dag
    en nog steeds ben ik in de schaarse minuten die me resten
    op de achtergrond bezig als vrijwilliger
    en ook dat gaat me goed af

    voor de rest is de sfeer in huis optimaal
    dochterlief hangt hier ook veel rond
    en ze ziet feilloos waarin ze ons kan ondersteunen
    ons engeltje heeft vanmiddag overactief het magazijn opgeruimd
    en gisteren bracht ze snel hier in huis de boel aan kant
    toch op het eerste gezicht
    en dat gaf een fijn gevoel bij thuiskomst
    ondertussen is ze op apartementenjacht in Antwerpen
    zondag weet ze meer
    in ieder geval blijkt dat ze na anderhalf jaar weg
    hier een vriendenkring te hebben
    die haar met open armen terug opneemt
    ze straalt er van

    12-12-2008 om 21:45 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einstein


    FROM NIGHTINGALE.COM

    "Any man who reads too much and uses his own
    brain too little falls into lazy habits of thinking."

    — Albert Einstein: Was a theoretical physicist

    12-12-2008 om 21:27 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een enquete van een studente
    via haar leraar kreeg ik een link naar deze enquête
    hoe meer mensen deze in vullen
    hoe meer resultaten deze studente kan verwerken
    enquete

    12-12-2008 om 09:54 geschreven door annemiek


    10-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgisch Vuurwerk
    http://www.flaaf.be/
    (alternatieve voorlichting)

    10-12-2008 om 19:54 geschreven door annemiek


    09-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto reuze kerstman
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    een hels karwij
    want hij is zwaaaaaar!

    09-12-2008 om 20:46 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kou
    de kou speelt me parten
    natte sneeuw in de lucht maakt me sneller moe
    of is het gewoon de weerbots van een hectische 2 weken
    die nu achter de rug zijn

    misschien ben ik gewoon even uitgeteld
    klaar gejubeld
    nee
    dat is niet waar
    deze week bied ik mijn collega's 'een drink' aan
    vanwege de nieuwe wagen
    want vorige week kwam ik daar echt niet aan toe

    ondertussen is het hier in huis een beetje rommelig
    en ik kan de moed niet opbrengen
    om er vanavond nog aan te beginnen

    wel heb ik al drie reuzegrote chocolade kerstmannen gemaakt
    de kerstmarkt op de Groenplaats in Antwerpen
    begint komende vrijdag en duurt tot met 28 december

    dit is al het 25e jaar
    ik herinner me dat allereerste jaar nog zeer goed
    toen hadden we paraplu's en schragen en latjes en een doek erover
    met daarop bakjes met snoepjes en chocolaatjes
    en de wind speelde van voor recht binnen
    en voerde ijzel en natte sneeuw mee
    alles werd nat en moest worden weg gegooid
    en ik had 3500 frank ontvangen op een hele dag
    manlief stond op zijn wekelijkse markt
    en ik had mijn dochtertje bij in haar reiswieg
    die stond in onze rode 2CV, 20 meter verderop
    want achter mijn kraam was er geen plaats voor
    ze was toen 4 maanden oud
    en sliep gedurende heel de dag
    omstandigheden die toen vrijwel onmenselijk waren
    maar die we toch hebben overleefd

    nu hebben we al enige jaren een eigen houten chalet
    pure luxe mét verwarming
    en dochterlief helpt mee tijdens de verkoop
    met blinkende oogjes en blozende kaakjes
    of is dat van de glühwein?

    ikzelf verkoop niet meer op de locatie
    7 markten op 6 dagen is genoeg voor mij
    ik probeer de 2 wagens te laden
    en zorg voor lekkere warme maaltijden 's avonds
    in een warm huis
    met een blinkende kerstboom
    o
    ik moet nog om een kerstboom
    ....

    09-12-2008 om 20:37 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de hond, de kat en de rat

    als zij het wel kunnen
    waarom wij dan niet?

    09-12-2008 om 19:33 geschreven door annemiek


    06-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.deze week is voorbij gevlogen
    dus voor ik het door had
    was het alweer zaterdag avond
    ik vraag me nog steeds af
    waarom ik me 2 weken gelden zo druk maakte
    ja
    ik stond er allemaal wel alleen voor
    die marktwagen werd in gewijd
    én het was de laatste week voor Sinterklaas
    hoe ik het heb klaar gespeeld weet ik niet echt
    maar "I did it my way"
    alle dagen de helft tot dubbel zo veel verkocht als vorig jaar
    en tussendoor nog felicitaties en complimenten ontvangen
    van klanten en collega's
    wat ik niet heb kunnen doen:
    'een drink' geven aan die collega's
    dus heb ik dat aangekondigd voor volgende week
    ik bedoel:
    over die grens ben ik niet gegaan
    of het zou fout zijn gegaan

    een week verder
    en ik ben nog steeds super blij met de wagen
    omdat ik nog niets ontdekt heb
    wat ik achteraf toch liever anders had gezien
    deze wagen is op mijn lengte gebouwd
    in mijn favoriete kleuren geconstrueerd
    en gebruiksvriendelijk voor een vrouw alleen
    hij is als een zonnetje tijdens deze donkere dagen
    meer nog ik krijg er gratis licht therapie bij
    want vorige week schreef ik nog
    dat mijn lampen daglicht gaven
    deze week schrijf ik
    mijn lampen geven me het gevoel
    dat ik continu in de zon sta
    niet dat ze zoveel warmte geven
    maar het licht werkt diep op me in
    het is alsof dit energie en kracht geeft

    en of het nu wel of niet aan die lampen ligt
    of wel of niet aan de drukte
    ik snoep bijna niet meer
    af en toe op het einde
    maar al helemaal niet meer tijdens de verkoop

    verder is er veel meer plaats achter mijn toog
    dus loop ik ook meer en verder rond
    ik plaats van te schuifelen van links naar rechts
    mijn fysiek gaat er ook van vooruit
    minder pijn in mijn benen
    wel ben ik 's avonds gezond moe
    ik slaap dus als een roosje

    enkele verwachtte problemen op sommige standplaatsen
    bleken helemaal geen probleem te wezen
    kortom ze verdwenen als sneeuw voor de zon

    dat een mens zo gelukkig kan zijn.....

    06-12-2008 om 21:29 geschreven door annemiek


    01-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog eentje van verder af
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    nog een  foto

    01-12-2008 om 18:17 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brasschaat, hé, hier staat een snoepkraam!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen








    vandaag ben ik 'ontdekt' door veel inwoners van Brasschaat
    sommigen beweerden
    dat ik hier helemaal niet al anderhalf jaar stond
    maakt me niet uit
    ze hebben nu wel zicht op mijn totale assortiment
    wat met de vroegere wagen een probleem was
    wegens te weinig licht en te hoog van de grond.
    deze wagen kan zakken tot bijna op de grond
    en is zeer licht van binnen
    de spots vooraan geven daglicht
    mijn toog is schuiner dan vroeger

    ik had het zo druk
    mede door de sinterklaas verkoop
    dat ik mijn collega's heb uitgenodigd
    voor een 'drink'
    maar dan wel volgende week
    dan is het meestal eventjes wat rustiger
    een ander doet dat altijd de eerste week
    maar die zijn dan ook met 2 of meer personen

    01-12-2008 om 18:15 geschreven door annemiek


    29-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geen spoken, in tegendeel, ik slaap goed
    zo lastig als ik het vorige week had
    zo rustig  is het nu binnen in mij
    een wereld van verschil
    terwijl we het de afgelopen dagen zelfs te druk hadden
    om ook maar iets aan de nieuwe marktwagen te doen
    sinterklaas eist alle tijd op
    er was zelfs gewoon even geen plaats om die wagen eens open te zetten
    dus iedere avond dook ik mijn bedje in
    met het gedacht:"morgen, anders en beter"
    gisteren avond zat ik na het de namiddag markt
    alweer moe te gapen na het avond eten

    nu werd ik wél een beetje mopperig op mezelf
    dus hees ik me overeind
    en heb ik enkele wat auto's en wagens verzet
    om vervolgens zelf alle knoppen en andere bedieningen nog eens te beroeren
    bij de overdracht zag ik dat allemaal wel gebeuren
    maar dit zelf doen was eventjes terug 'zoeken'
    manlief liet me doen
    maar gaf wel aanwijzingen als ik met een vraag zat
    in een wip en een knip stond de wagen
    in zijn volle glorie open en te schitteren in het donker
    vervolgens ben ik beginnen schoonmaken
    een proces waarbij dit juweeltje eindelijk 'van mij' werd
    de wagen ziet er niet luxueus uit
    hij is eenvoudig van uitstraling en enorm gebruiksvriendelijk
    om 11 uur dook ik diep tevreden in mijn bed
    en ik heb zowaar goed geslapen
    doe ik anders ook wel
    maar ik was er niet zeker van
    ik dacht dat er spoken kwamen
    over allemaal dingen die ik niet mocht vergeten
    maar gelukkig had ik al een lijstje gemaakt

    29-11-2008 om 07:01 geschreven door annemiek


    27-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk
    dáár is ie dan!









    27-11-2008 om 16:02 geschreven door annemiek


    24-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ja zeker, ik was weer eens bij de kapper!
    vanmorgen hadden we beiden echt geen zin om naar de markt te gaan
    dus beide wagens bleven binnen
    oeioei, waar is onze motivatie? :))
    manlief had te veel sinterklaas goed te leveren
    bekeek ook nog zijn agenda
    en zag dat zijn dag niet genoeg uren telde
    ikzelf had gewoon geen zin
    om voor een habbekrats in de koude te staan
    want die markt is nog op een laag niveau qua verkoop
    dus permitteer ik het me soms om niet te gaan
    want 7 markten op 6 dagen is soms best veel
    vooral in de winter ben ik
    na bijvoorbeeld een namiddag markt volledig uitgeteld
    dan kruip ik het liefst direct na het eten in mijn bedje

    vandaag was dus een dagje 'anders'
    ik sprong onder de douche en föhnde daarna mijn haar
    en dacht:
    "het is te lang"
    het verstikt me soms als ik me rond wentel in mijn bed
    het gaat in de klit wanneer het in mijn winterkleren sukkelt
    het staat soms oubollig als ik het in een dotje draag
    en gisteren in de sneeuw bleef het niet eens onder mijn kap zitten
    ik ben alweer een paar jaar niet naar de kapper geweest
    meestal hang ik met mijn hoofd naar beneden
    en knip ik er een 10 cm af
    zo niet vandaag
    want er was een soort irritatie
    die me vertelde dat het dringend anders moest
    ik keek op google
    op zoek naar kappers die open waren op maandag
    en kwam terecht bij Kreatos
    daar was ik in jaren niet geweest
    ik denk dat het geleden was
    van hun eerste kapperszaak in Antwerpen
    ondertussen is er eentje in Schoten en in Sint Job
    ik koos die van Sint Job want die was dichterbij
    en natuurlijk had ik de openingsuren niet goed gelezen
    overal vanaf 9 uur behalve daar
    dus ik richting Schoten

    stond daar halverwege een jonge gast zo wanhopig te zwaaien
    dat ik krachtig remde en achteruit reed
    hij kei blij
    moest om 10 uur in't stad (Antwerpen) zijn
    zijn fiets had een platte band
    zijn bus verdween net voor zijn neus
    ik veronderstelde dat dit een wanhopige student was
    nee, hij werkte, maar was wel nog maar 18
    hij werkte bij het Ballet van Vlaanderen als balletdanser
    aangezien ik nog nooit een balletdanser had gesproken
    en deze jongen zo passioneel over zijn werk sprak
    heb ik hem maar meteen naar daar gereden
    geen seconde hebben we gezwegen
    en nu heb ik een gsm nummer
    zodat ik hem kan laten weten
    wanneer ik kom kijken naar de uitvoering van
    Het Zwanenmeer (ballet)
    want hij wil van me horen wat ik er van vind na de voorstelling
    zo'n ontmoeting is toch weer eens bijzonder
    zonder enige reserve in een intens contact verzeilen
    een dagje om in te lijsten

    ok
    nu hing ik toch in Antwerpen rond
    dus het ik daar maar meteen een korte sight seeing van gemaakt
    er verandert daar zo veel tegenwoordig
    dat ik me soms van straat vergiste
    een uurtje later dan verwacht arriveerde ik bij de kapper

    ik heb een hekel aan kapsalons had ik kort daarvoor nog beweerd
    omdat er allerlei gesprekken plaatsvinden
    die ik helemaal niet wil horen
    over geboorte en sterfte en scheidingen en ruzie's
    over diefstallen en accidenten
    en ondertussen doen ze dingen met mijn haar die ik niet wil
    heb ik pijn in mijn nek tijdens het wassen en spoelen
    wordt mijn haar en hoofdhuid gepijnigd
    pffff
    daarom dat ik dit zoveel jaren uitstel

    maar het gesprek met die jongen
    en die onbevangenheid daarvan die me zo'n deugd deed
    maakte dat ik met een ander gevoel binnenstapte
    ook daar klikte het direct
    de gesprekken gingen niet over bovengenoemde onderwerpen
    in tegendeel, ze waren interessant
    en ik heb zo goed als geen woord gezegd
    maar veel geluisterd
    me ook niet geërgerd
    en ik heb de jonge kapster 'carte blanche' gegeven
    wel verteld dat permanent mocht
    en dat veel korter ook mocht
    het resultaat vind je hiernaast
    ik ben tevreden

    verder hoorde ik op de radio een prachtig liedje van
    Mira - grenzen
    dus ben ik er achter gaan zoeken
    een mooi thema voor in een verenigings activiteit van ons te verwerken

    vanmiddag terug in het werk gestort
    het is druk
    maar het grappige bij mij is
    dat ik in drukke periodes
    altijd plots wel tijd vind om iets te doen
    wat ik al heel lang uitstel
    een beetje averechts gedrag
    niet?
    zoals vertellen dat ik weinig tijd heb
    en toch voor de tweede keer in evenveel dagen
    een lange mail versturen
    en weer volop beginnen bloggen
    en dromen over die W.A.K. (zie gisteren)

    het is alsof ik eerst verlam
    omdat ik tegen een berg werk aankijk
    en vervolgens begin ik te wandelen en klimmen
    en ondertussen geniet ik ook nog van het uitzicht
    en voor ik het weet ben ik aan de top
    ik zou echt beter moeten weten
    nog voor ik verlam
    ....
    gewoon mijn ding doen
    en blijven wandelen
    wie helpt me daar aan te herinneren
    wanneer ik de volgende keer weer paniekeer?

    24-11-2008 om 20:40 geschreven door annemiek


    23-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sneeuw
    druk vandaag
    gepoetst
    bestellingen in orde gemaakt
    gemaild
    de hond van de buren verzorgd

    en uren onderweg met manlief
    om een grote bestelling bij een school af te leveren
    uuuuren aan 15 tot 30 km per uur
    spannend en ook tof om dit samen mee te maken
    nadat we iemand camionette terug hadden omgeruild
    tegen ons eigen twingootje
    zat daar verdorie een sneeuwmannetje op het dak
    en toen we thuis kwamen zat het er nog
    een bewijs dat we niet snel gereden hadden

    wat was onze wereld weer mooi wit vandaag
    wat hebben de kinderen gespeeld in de sneeuw
    prachtig voor een zondag
    gelukkig moesten we vandaag niet naar de markt

    ondertussen is het in mijn hoofd wat mistig en vrijwel windstil
    het maakt me wat ongerust
    ik krijg het een en ander niet helder

    en er is nog iets
    ik denk er al heel lang over om eens mee te doen
    aan de wereld van de amateurkunsten
    W.A.K.
    ik zou dan mee kunnen doen aan een groepstentoostelling
    in het thema van het komende jaar
    heb ik wel al het een en ander gemaakt en geschilderd
    maar ik wil zeker ook nog wat recenter werk maken
    zou het deze keer niet bij dromen blijven?

    23-11-2008 om 22:47 geschreven door annemiek


    22-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    na een dag vol tranen
    soms zichtbaar, soms onzichtbaar
    na een dag waarin ik eindelijk mezelf heb losgelaten
    in een storm van emoties
    na een nacht van diepe slaap
    werd ik wakker
    en was mijn moedeloosheid verdwenen

    ik stapte weer goedgemutst uit bed
    reed naar de markt
    waar mijn plaatsje weer wat kleiner was geworden
    want rondom de te restaureren kerk van Kontich
    is het nu voor lange tijd een bouwwerf
    het sneeuwde en hagelde zo hard
    dat ik maar even in de wagen bleef zitten
    in de spots rondom de kerk leken de sneeuwvlagen
    wel spoken in een irreele wereld

    ondertussen voelde ik me opgelucht
    de donkerte was verdwenen
    ik keek terug in de tijd
    en overdacht ieder obstakel waar ik alleen voor had gestaan
    en ik dacht:
    elke keer wanneer iets onverwachts gebeurt
    handel ik het rustig op eigen tempo af
    iedere keer wanneer ik in de problemen geraak
    neem ik op dat moment mijn verantwoordelijkheid
    en kom ik zonder kleerscheuren op mijn pootjes terecht
    maar
    elke keer wanneer ik iets vooruit in de tijd ontwaar
    wat problemen zou kunnen geven
    overvalt me een paniek
    waarbij ik er van uit ga dat ik mijn controle verlies
    en alles verknal
    dan wil ik weg
    dan wil ik verdwijnen
    dan wil ik.... weet ik veel
    achteraf valt het steeds donders goed mee
    en was de paniek voor niets

    ik heb me dus vandaag herpakt
    en ergens ben ik wel blij
    dat ik mijn emoties gelucht heb
    door ze op te schrijven
    door ze bestaansrecht te geven
    want ook dit ben ik
    en wanneer ik het op krop
    lijd ik langer
    het lijkt op een weg binnendoor
    een enigszins zelf veroorzaakte lijdensweg

    ook dit ben ik

    om een lang verhaal kort te maken
    mijn kijk naar de wereld rondom me is weer helder
    gebeurtenissen worden weer op een positieve manier bekeken
    zelfs als het over shit gaat

    over shit gesproken:
    de openbare toiletten van vandaag
    die zijn echt verschrikkelijk vuil
    ze worden blijkbaar niet gepoetst
    en vandaag dacht ik nog
    soms doet de natuur zelf zijn werk
    en na verloop van tijd verdwijnt de vuiligheid van de muur
    zou dat door bacteriën zijn
    of het werk van vliegen?

    vorige week wilde ik nog alles filmen en fotograferen
    en dit in een vlammende mail naar de gemeente sturen
    vorige week verging me het lachen
    en werd ik zelf zwartgallig
    vandaag was het koud en nat
    en kwam er minder volk van gewoonlijk
    en toch scheen de zon weer binnenin
    ik kan niet genoeg uitdrukken hoe fijn dit was
    in contrast met gisteren

    22-11-2008 om 21:45 geschreven door annemiek


    21-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hij komt....
    mijn nieuwe marktwagen komt er aan
    een dik jaar na geplande datum
    de volgende woensdag is het zo ver
    en ik kan er niet eens blij meer om zijn
    ik schreef er hier niet meer over
    en met reden
    ik schrijf weinig
    ook met reden
    wanneer ik toch schreef komt dat,
    omdat ik toch even mijn zinnen heb verzet
    me heb laten verstrooien

    maar sinds dit weekend laat ik toe wat ik werkelijk voel
    ik voel me binnenin huilen
    weer moest deze oude marktwagen met sinterklaas spullen geladen worden
    weer kon dit niet prachtig geëtaleerd worden
    weer zegt iedere marktkramer me op iedere markt:
    "goh, is je wagen er nu nog niet?
    dat was toch al voor vorige sinterklaas gepland?"
    weer hebben ze zo'n uitdrukking op hun gezicht
    dat zij anders zouden hebben gereageerd
    dat zij met hun vuist op tafel zouden hebben geslagen
    dat zij dit en dat zij dat....
    ik heb hun commentaar al een heel jaar mogen aanhoren
    maar nu slikken ze het in
    en ik slik ook
    ik zeg nog maar weinig
    ik loop met lood in mijn benen

    en dan gisteren het verlossende telefoontje
    of hoe moet ik dat noemen
    hij zou maandag geleverd worden
    maar dat kon niet voor manlief
    dinsdag kan het niet voor mij,
    dan heb ik twee markten
    woensdag dan
    ik wil niet eens mee
    ik wil niemand nog zien
    ze gaan me daar doodleuk uitleg geven
    over het hoe en wat van die wagen
    en dan nog een toast
    en een proefrit
    ik wil niet
    laat een ander hem maar ophalen
    ik wil daar niet gaan staan janken
    zoals ik dat nu doe
    en ik wil daar ook niet de fles naar hun kop gooien
    zoals ik van mezelf vrees
    dat ik dit ga doen
    als ik over de rooie ga
    één flauwe opmerking is al genoeg
    ik ben te verdrietig
    en te boos
    ik wil niemand zien die dag

    ik zal die wagen dan 's avonds wel in mijn eentje bekijken
    en voelen of ik me ermee kan verzoenen
    ik weet zelfs niet of ik hem nu in de drukste periode van het jaar
    nog wel wil inrichten
    ik sta er alleen voor
    op iedere markt
    en al die gasten die dan 'een drink' verwachten
    ik kan het gewoon niet aan
    ik zou zelfs iedereen die wil komen helpen
    naar de maan verwensen
    ik ben niet vrolijk
    ik ben diep verdrietig en héél kwaad

    en reactie hoef ik ook niet
    in deze put verkies ik alleen te zitten

    21-11-2008 om 11:27 geschreven door annemiek


    19-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beelden die na zinderen...
    de sint komt er aan
    dus is het druk in onze branche

    maar vandaag bleven deze beelden op mijn netvlies gebrand:

    een zwaar autistisch en zwaar verstandelijk gehandicapt kind
    had een crisis en haar begeleidster had dit niet onder controle
    een andere mannelijke begeleider nam haar in zijn armen
    die hij zeer beschermend rondom haar sloeg
    niet verstikkend, wel liefdevol
    en hij begon te wiegen
    het kindje werd op slag rustig
    ik heb hem later verteld wat een indruk dit op me maakte
    en hij was blijkbaar zeer blij met deze opmerking
    ...
    de ziekenwagen kwam met sirene naar de markt
    en even later ging een grote marktwagen met groenten dicht
    de eigenaar had een hartaanval gehad
    op het eerste gezicht niet heel ernstig...
    en werd met zijn vrouw weg gevoerd naar het hospitaal
    zoonlief hield de wagen dicht en pakte op eigen tempo in
    iedereen hield zijn adem in
    hoe dit afloopt weten we nog niet
    ....
    een donker gekleurde papa stapte van de trein
    met in de ene hand een caddie/koffer op wieltjes
    en aan de andere hand een klein moe kindje
    ze liepen de trappen af
    en daarna zette de man zijn kindje op de koffer
    en reed er mee weg
    ......

    manlief is zo energiek aan het werk
    dat dit mijn hart verwarmt
    en in plaats van me terug te trekken in eigen job
    blijf ik er in de buurt hangen en werk mee
    we babbelen honderduit
    ik zal vanavond wel mijn werk afmaken

    19-11-2008 om 21:56 geschreven door annemiek




    IK BEN
    VÓÓR ONTDEKKING
    VAN HET UNIEKE
    IN IEDERE MENS!
    WAT EEN RIJKDOM!


    Foto

    gewoonlijk schrijf ik tekstjes,
    overpeinzingen,
    gedachtenkronkelingen,
    gedichtjes, verhaaltjes...

    die overal en nergens gepubliceerd worden.
    dan weer hier,

    dan weer daar,
    op websites, msn groepen,
    in verenigings kwartaaluitgaves.

    Tot ik me wat ongemakkelijk begon te voelen:
    ik lag verspreid over het internet

    ....
    dat is nu dus veranderd
    openbaar reageren kan
    - als jouw reactie iets vertelt over je zelf
    - als je iets waardevol hebt toe te voegen
    - als je je echt niet kan inhouden ;)

    ...
    een gastenboek vind ik overbodig
    want in zo'n brievenbus komt doorgaans
    alleen reclame

    Volg me op:
  • Annemiek Verras
  • All I like to do everyday day
  • a rolling stone in rainbowland
  • facebook

  • Druk op onderstaande knop om mij te mailen.


    Laatste commentaren
  • Geïnspireerd door: (Annemiek)
        op Nog eens een goed voornemen
  • Compliment (Annemiek)
        op gedachteknronkelingen van vandaag
  • Tekeningen (Karel Mortier)
        op gedachteknronkelingen van vandaag
  • Leven (Annemiek)
        op Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • Figtree (Karel Mortier)
        op Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • aanbevolen blogs 1
  • feltingyoursoul
  • Margreet
  • Whisperings of the Soul
  • Nagolore
  • Wolkenadem
  • Parelstuif
  • Stef
  • Wim-Del-Arte
  • Uvi

    aanbevolen blogs 2
  • Valerie
  • Regenboog - Melissa
  • Vierkant
  • Aanbeelden
  • Schilderia
  • Novelle
  • Think Pink
  • Loesjes blog en Write on Wednesday (WOW)
  • Plato
  • RedStar

    kunstig
  • Café de Kunst
  • Artoon
  • awaken visions
  • the mandala project
  • Dale Chihuly
  • 1001 liefdes
  • Andy Goldsworth
  • arts & letters daily
  • Kunstforum

  • Mijn bronnen en/of achtergrond info
  • dagelijkse gedachten
  • innerned
  • Free Political Documentaires
  • spirituele quotes, boeken, films, enz
  • EFT homepage
  • tekens van leven
  • Ode
  • kim peek
  • zinrijk
  • virusalert

    Warm aanbevolen:
  • De Lichtbron vzw, huis voor dialoog en herbronning
  • de vrolijke kunstenaar
  • Schelde Informatie Centrum
  • Paulo Coelho
  • ik ben voor!
  • het zomerhuis
  • alternatief hof van wonderen
  • Tallship Thalassa
  • Online vluchten boeken
  • Blokwatch

    warm aanbevolen - vervolg
  • Loodsvaartuig
  • colourf4kids
  • artcard
  • just be
  • vakblad voor spirituele ontwikkeling
  • inside-outside
  • Zen-Durckheim centrum
  • Be your self
  • Stormwind
  • popocatepetl

    warm aanbevolen - nog een vervolg
  • Pension op Schiermonnikoog
  • Penney Peirce
  • Sfeer in Huis (van Kate)
  • tastingopinions
  • Abdij Onze Lieve Vrouw van Nazareth
  • Hart en ziel (tests)
  • Byron Katie -The work

  • NIEUWS
  • De Redactie
  • Krantenkoppen
  • Aardbevingen

  • E-mail mij


    Foto

    Zoeken in blog


    Blog als favoriet !

    Foto

    handige sites
  • heel veel lettertypes
  • hobbytips
  • wandelroutes

  • Aanbevolen discussiegroepen of forums
  • EFT forum
  • the intention experiment
  • stef&vrienden
  • Community feedback
  • Petities
  • Vrienden voor vrede
  • Freedom underground
  • Werner Voets - de waarheid?
  • Emotional freedom techniques

    op mijn nachtkastje:

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Attunement interviews - I
  • Andy Couturier - Writing Open The Mind
  • Anodea Judith, Ph.D. - Waking The Global Heart
  • Bruce Lipton, Ph.D. - The Biology of Belief: Unleashing the Power of Consciousness, Matter, & Miracles
  • Carolyn Godschild Miller - "Creating Miracles"
  • Penney Peirce - The Intuitive Way
  • Furyu Nancy Schroeder - San Francisco Zen Center's Green Gulch Farm
  • John Welwood, Ph.D - Perfect Love, Imperfect Relationships
  • Kay Cordell Whitaker - Sacred Link
  • Dr. Michael Wayne - Quantum-Integral Medicine
  • Wendy McLaughlin - Sufism: The Heart of Islam

    Attunement intervieuws II
  • Trebbe Johnson - The World is a Waiting Lover
  • Adam Wolpert - Occidental Arts and Ecology Center "Painting as a Practice"
  • Brenda Anderson - Playing The Quantum Field
  • Diane Frank (Poet) - in the Dream House
  • Darrin Owens - Reader of Hearts
  • Echo Bodine - The KEY to Psychic Development
  • Swami Kriyananda - The Essence of the Bhagavad Gita Explained
  • Jean Houston - The Wound and the Hound of Heaven
  • Kokomon & Aeeshah Clottey - Beyond Fear: 12 Spiritual Keys to Racial Healing
  • Dr. Michael Nagler - The Search For A Non-Violent Future

    Attunement interviews III
  • Richard Tarnas, Ph.D. - Cosmos and Psyche: Archetypal Astrology
  • Phil Roundtree - Returning to Faith
  • Stanislav Grof, M.D., Ph.D. - When The Impossible Happens
  • Starhawk - Winter Solstice
  • John Daido Loori, Roshi - The Zen of Creativity


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs