Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    28-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De meest voorkomende fouten op facebook.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Facebook, net als Google Adwords, een website en online reclame, is onmisbaar geworden voor een moderne zaak. Meestal concenteert men zich op wat u best doet om succesvol te zijn op facebook. Laten we nu eens de andere kant bekijken. In dit artikel leest u wat u zeker niet moet doen om uw bedrijf of producten te promoten op facebook.

    Starten met facebook: best eerst even nadenken.
    Ja, ik weet het. Enthousiasme werkt aanstekelijk. U hoort uw collega's of vrienden vol vuur vertellen hoe gemakkelijk u via facebook in contact komt met nieuwe mensen, hoe snel een bericht via facebook op het internet wordt verspreid, hoe veel mensen reageren om berichten en foto's, ... En natuurlijk, ook uw bedrijf of uw product wilt onder de aandacht van zoveel mogelijk (potentiële) klanten

    Zonder twijfel is het heel verstandig voor een zaak, bedrijf of merk om op facebook aanwezig te zijn. Een virtuele marktplaats van 600 miljoen mensen wereldwijd, daar kunt u als bedrijfsleider zeker wat mee doen. Bovendien gebeurt de communicatie snel en goedkoop, zijn er een heel aantal nuttige promotiemiddelen voorhanden en krijgt u een directe communicatie met uw klanten. Maar voor u effectief start met facebook voor uw bedrijf, leest u best De meest voorkomende fouten op facebook.

    De meest voorkomende fouten op facebook.
    Hieronder vindt u een opsomming van De meest voorkomende fouten op facebook. Dit lijstje kwam tot stand uit de ervaring van 2TREES met facebook voor bedrijven en uit gesprekken en onderzoek over dit onderwerp. Wat moet u nu doen om zo veel mogelijk succes te halen uit facebook voor uw bedrijf:
    komen. Dan is de stap snel gezet: ik wil ook op facebook!
    • Twee profielen gaande hebben op facebook: een persoonlijk en een bedrijfsprofiel.
      Niet alleen betekenen 2 fb profielen dubbel werk om berichten te plaatsen en om te onderhouden. Het is ook moeilijk om duidelijk af te bakenen welk profiel u voor een bepaalde vriend gebruikt. Op de duur verwateren beide facebook profielen en creëert u een onduidelijke situatie. Ook sluit facebook dubbele profielen af als het ontdekt wordt.
      Indien u dacht om 2 profielen op te maken om berichten of foto's niet te tonen aan een bepaalde doelgroep of mensen, dat kunt u heel fijn afbakenen via de privacy- en gebruiksinstellingen van uw facebook account. Het is perfect mogelijk om te zorgen dat uw uitgaans- of vakantiefoto's niet door uw al uw klanten worden gezien.
    • Een facebook profiel gebruiken in plaats van een fanpagina.
      Facebook profielen zijn bedoeld voor fysieke personen. Mensen dus, zoals u en ik. Bedrijven, merken of producten installeren een facebook pagina. Zo'n fanpagina is specifiek bedoeld voor professionele toepassingen. Het heeft een gans eigen werking op facebook, b.v. met de "vind ik leuk" knop hoeft u niemand te accepteren. Ook zijn er voor elke fb pagina statistieken beschikbaar die heel nuttig zijn voor uw marketing of promotie.
    • Het prikbord van uw professionele pagina onzichtbaar zetten.
      Facebook is bedoeld om berichten en foto's te delen. Het werkt best via de snelle interactie die plaatsvindt tussen vrienden en vrienden van vrienden. Voor deze systematiek is het prikbord cruciaal. Bovendien is dit de plaats waar u zelf met uw vrienden communiceert. Het prikbord afsluiten voor reacties van uw vrienden betekent zoveel als zeggen: "Ik ben niet geïnteresseerd in u." Tevens mist u op deze manier de kans op rechtstreeks contact met uw vrienden, klanten en toekomstige klanten.
      Indien u bang bent van negatieve reacties op uw prikbord, denk dan even aan volgende. Vooreerst zal het afsluiten van uw prikbord niet de mond snoeren van malcontente klanten. Maar via het prikbord kunt u een positief antwoord geven op een negatieve commentaar. En daar wint u dan weer bij.
    • Uw facebook pagina niet regelmatig updaten.
      Het succes van facebook is gestoeld op interactie tussen de leden. Een facebook pagina die niet of nauwelijks wijzigt is eigenlijk "dood". Er komen weinig reacties op. Er wordt nooit naar gerefereerd, geen commentaar gedeeld, trekt geen traffic, ... M.a.w. een pagina die dood is qua inhoud wordt al snel onzichtbaar en moeilijk vindbaar op facebook. Dat is dodelijk voor een bedrijf of merk op facebook aangezien sporadische nieuwsjes schaars zichtbaar worden op de prikborden van uw vrienden.
    • Geen koppeling maken met uw overige (internet) media.
      De kracht van facebook voor uw bedrijf of merk schuilt in een sterke interactie. Hierdoor trekt u snel nieuwe vrienden / klanten aan en komen uw berichten hoog op het prikbord terecht. Hoe meer vrienden, hoe meer kans op reacties, "likes", referenties, ... Zo'n populariteit van uw fb pagina kunt u aanzwengelen door ze te vermelden op uw website, "like" knoppen toe te voegen bij producten op uw webshop, uw blog te koppelen, uw nieuwsbrief in te schakelen, en folders, advertenties, enz., enz. M.a.w. gebruik alle promotiemiddelen om uw bedrijf of merk via zoveel mogelijk kanalen onder de aandacht te brengen van consumenten.
    Besluit.
    Facebook heeft een beetje de rol en de functie van het internet veranderd. Door facebook is het internet nu ook een plek geworden waar u communiceert met uw vrienden, klanten en toekomstige klanten. De doorbraak van smartphones en tabletcomputers zal het belang van e-promotie en facebook voor de bedrijven nog vesterken. Mensen zullen immers bijna constant gebruik maken van het internet doorheen de dag zelf. Daarom is het belangrijk om te zorgen dat uw zaak, bedrijf of merk op een correcte manier op facebook aanwezig is.

    Voor info of een concreet gesprek voor uw professioneel gebruik van facebook voor uw zaak, neem vrijblijvend contact met 2TREES.

    28-04-2011 om 16:56 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:facebook voor bedrijven, fouten met facebook, goede facebook bedrijven, professionele facebook, promotie via facebook, reclame via facebook, facebook professioneel gebruik, winkel op facebook, merk op facebook, bedrijf op facebook
    06-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kan facebook reclame Google Adwords vervangen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Online reclame gebeurde tot voor kort nagenoeg uitsluitend via advertenties bij de zoekresultaten. Met de opkomst van de sociale media zoals facebook, netlog, hyves, e.a. is dit medium interessant geworden om reclame op te maken. In dit artikel kijken we of facebookreclame een vervanger kan zijn voor Google reclame, en waarom dit zo is.

    Kan facebook reclame Google Adwords vervangen.
    Kort en goed: neen. Beide zijn heel zeker goede reclamemiddelen om een bedrijf, handelszaak, product of dienst te promoten. Maar zowel facebook reclame als google adwords hebben hun eigen specifieke voordelen en troeven. De reden hiervoor ligt in de aard en het uitgangspunt van beide media zelf.

    Google is een instrument om zaken op te zoeken op het internet. Google werkt uitsluitend op basis van zoekwoorden. Trefwoorden die de mensen ingeven om dingen op te zoeken én woorden die voorkomen in de inhoud van websites. Facebook werkt op basis van een profiel dat iedereen zelf ingeeft en op basis van reacties, commentaren, meningen, enz. Subjectieve criteria dus. Eigenlijk kunt u gerust stellen dat Google werkt op basis van objectieve criteria en dat facebook eerder volgt wie men graag zou willen zijn.

    Beide situaties zijn interessant voor marketeers om reclame en promotie op te baseren. Maar in essentie ligt daar ook het antwoord op de vraag Kan facebook reclame Google Adwords vervangen. Neen, dus.

    Voordelen en troeven van Google Adwords.
    Google werkt op basis van objectieve criteria, zijnde enerzijds de woorden die mensen ingeven om informatie te vinden op het internet en anderzijds de woorden die op een website staan. Als beide matchen gaat Google er van uit dat die website informatie bevat die de surfer interesseert. Google reclame is vooral interessant omdat:
    • de Google advertenties verschijnen boven of naast de zoekresultaten zelf. Als een advertentie goed geschreven is, een relevante zoekwoordenlijst bevat en geoptimaliseerd is, zal ze een antwoord bieden op een zoekopdracht waar ze naast verschijnt;
    • bovendien kunt u met een zoekwoordensimulator goede nieuwe zoekwoorden opzoeken en inbouwen, of alternatieve woorden, varianten, enz. Tevens kunt u vooraf een idee krijgen hoeveel bezoekers een bepaald woord kunnen opleveren en hoeveel dit trefwoord kost;
    • iedereen die over internet beschikt, kan zonder beperking uw reclame zien en doorklikken naar uw website. Men hoeft zich niet te registreren, lid te worden van iets of enige andere beperking te ondergaan;
    • uw google advertenties kunnen worden beperkt in grondgebied en in tijd. Ze kunnen zelfs verschillend worden weergegeven op verschillende dagen. Voor belangrijke zoekwoorden kunt u meer bieden dan voor minder belangrijke. Zo maakt u uw Google advertentie heel doeltreffend;
    • om nog beter op te vallen kunt u kiezen om, naast tekstadvertenties, ook beeldadvertenties te laten verschijnen. Bovendien kan u uw advertenties ook laten verschijnen op mobiele toestellen (iphones, ipads, ...) en op partnersites. Hierdoor vergroot u het bereik van uw advertenties;
    • bij de opbouw van een google advertentie kunt u uw bedrijfsgegevens extra laten vermelden, koppelingen maken naar google maps en google places, ... en zo de zichtbaarheid van uw zaak vergroten.
    Voordelen en troeven van facebook reclame.
    Facebook werkt op basis van de informatie die de mensen zelf ingeven in hun profiel en via hun commentaren. Meestal krijgt men hier dus wie iemand zou willen zijn, eerder dan wie men werkelijk is. De realiteit wordt vaak een beetje bijgekleurd. Dat is helemaal niet erg voor een marketeer, integendeel. Facebookreclame:
    • verschijnt op de profielpagina's van mensen die beantwoorden aan de criteria die de adverteerder zelf bepaalt of op de profielen die relevante foto's en commentaren bevatten. Facebook gaat er dus van uit dat als je op een bepaald item reageert, je er ook interesse voor hebt;
    • facebook advertenties kunnen enkel worden gezien door andere facebookleden. Uitzondering zijn de openbare bedrijfspagina's die iedereen kan zien. Maar de grootste groep mensen zit achter een eigen login verscholen. Nu is 600 miljoen leden wereldwijd niet onaardig, maar eigenlijk telt enkel hoeveel mensen tot facebook behoren in uw verkoopgebied. Dat zijn er een pak minder;
    • een voordeel is dan weer dat facebookgebruikers gemiddeld 3 tot 5x per dag hun facebookprofiel nakijken. Facebook wordt dus heel intensief gebruikt. Aanwezigheid op facebook is een stukje van de dagelijkse bezigheid beworden.
    • een facebookadvertentie bestaat -naast de link naar uw website- uit een titel, een foto en een tekst. De foto is heel belangrijk om opgemerkt te worden en om mensen te laten doorklikken. Besteed dus grote zorg zowel aan de tekst als aan de afbeelding bij uw facebook advertentie;
    • bij het opmaken van een facebook advertentie moet u ook een aantal criteria opgeven op basis waarvan uw advertentie zal worden vertoond. Zo o.m. geslacht van de mensen die u wilt bereiken, leeftijd, taal, locatie, ... Maar ook de interesses of hobby's die ze hebben;
    • ook hier kiest u het budget dat u wilt spenderen per klik of per 1000 vertoningen. Leuk is ook dat bij de ingave van de criteria voor uw advertentie, u telkens ziet hoe groot de doelgroep wordt. Zo heeft u een idee van de impact die u met uw facebook advertentie kunt bereiken.
    Verder hebben zowel Google Adwords als Facebook een aantal rapportagemogelijkheden zodat u kunt bijhouden hoe doeltreffend uw online reclame scoort. Met Google kunt u de rapportage heel sterk verfijnen en automatiseren. Ze zijn ook uitgebreider. Maar ook Facebook geeft een duidelijk beeld weer van de prestaties van een campagne.

    Besluit.
    Google Adwords of facebook reclame, beide hebben hun specifieke troeven en voordelen. Ze zijn beide waardevol om reclame mee te maken. Daar ze van uit een verschillende visie werken, zijn beide online reclame platformen eerder complementair dan dat ze directe concurrenten zijn. Het beste resultaat haalt men als beide online reclamemiddelen gemixt worden gebruikt.

    Interesse? Contacteer 2TREES voor meer informatie over de mogelijkheden van Google Adwords of facebook reclame voor uw zaak.

    06-04-2011 om 10:21 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:google adwords, google reclame, facebook reclame, reclame op facebook, reclame bij zoekresultaten, goede facebook reclame, doeltreffende google reclame, google advertenties, facebook advertenties, google adverteren
    01-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mogelijke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De actie Uw Zaak Verdient Online.
    Eerlijk, het klinkt bijzonder goed in de oren van KMO's, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Gratis het internet op. Helemaal voor niets! Ja, dan moet je toch niet twijfelen zeker...

    Toch even nadenken. Deze actie gaat uit van Belgacom, Google en bpost. Niet precies bedrijven die gekend zijn voor hun sociale ingesteldheid of altruïsme. Daar is niets mis mee. Commerciële bedrijven moeten winst maken. Hou dit als consument toch maar in gedachten.

    Gratis bestaat eigenlijk niet. Ook niet in internetland. 2TREES is gespecialiseerd in internet-communicatie voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Precies de doelgroep dus waarnaar die actie zich richt. Van uit onze ervaring sommen wij hierna een aantal zaken op waar een KMO of zelfstandige best vooraf naar kijkt, vooraleer in te gaan op een gratis aanbod. Al te veel blijkt achteraf goedkoop immers duurkoop te zijn. Welke kunnen Mogelijke "Voordelen" met Uw Zaak Verdient Online. te zijn?

    Mogelijke "Voordelen" met Uw Zaak Verdient Online.
    Grosso modo komt het er op neer dat webdesign en webshops ontwikkelen specialistenwerk is. Ook e-promotie is een activiteit die een gedegen opleiding en kennis van markt en middelen vereist. Elk zijn specialisatie nietwaar. Daarom is het vaak verstandigst als KMO of zelfstandige om de eigen tijd te stoppen in uw eigen activiteit zelf. Meestal brengt dit uiteindelijk het meeste op. Wie toch graag wat experimenteert en zelf op dit "gratis" aanbod wil ingaan, kijkt vooraf best eens naar het volgende:
    • Met de actie Uw Zaak Verdient Online krijgt u gratis 6 maand hosting. Hosting is een stukje van een internetcomputer die u afhuurt om uw website op te laden. Hiermee geraakt de inhoud van uw site op het internet en kunnen andere mensen via het internet uw website of webshop terugvinden. Hosting heeft u dus nodig zolang u een website heeft. Altijd dus. Daarom, hoeveel kost uw hosting met deze formule na die 6 gratis maanden? Let op dat u dan niet stukken meer betaalt dan het marktgemiddelde. En ja, u kunt uw website bij om het even welk hostingbedrijf onderbrengen.
    • Met de actie krijgt u 1 jaar gratis domeinnaam. Net zoals hierboven heeft u uw domeinnaam net zolang nodig als u een website heeft. Ook altijd, dus. Terug dezelfde vraag, hoeveel betaalt u dan wel na dit gratis jaar hosting?
    • Met de actie maakt u zelf gratis uw website met de website configurator. Leuk, maar ik vermoed dat u hier veel tijd en moeite zal instoppen. Het resultaat zal er vrij standaard uit zien en om een goede SEO te bouwen (waardoor uw website goed gevonden wordt op het internet) doet u er goed aan om een degelijke opleiding te volgen. Ik twijfel niet, iedereen kan zeker een website bouwen op deze manier. Maar niet elke website presteert ook goed.
    • Meestal heeft men een aantal functies nodig om op een moderne manier te werken met een website. Misschien een databank waar bezoekers hun e-mailadres kunnen ingeven. Of een functie zodat u zelf een nieuwsbrief of reclame kunt sturen aan de adressen van uw website of een toffe slideshow om uw foto's mooi voor te stellen. Dan is een minimum hostingformule niet meer voldoende. Informeer dus vooraf wat het eventueel extra kost om een databank te activeren, om meerdere e-mailadressen te kunnen instellen, hoe groot uw website mag zijn, enz.
    • Wie een eigen winkel heeft en daarnaast een online shop wilt uitbouwen, heeft er vaak baat bij om een aantal zaken te automatiseren. Een moderne webshop kan b.v. gestuurd worden via het kassasysteem van de zaak, zodat promoties, acties, artikels automatisch afgeboekt worden, ook online. Daardoor vermindert het werk voor een deel en worden fouten vermeden. Kan zo'n koppeling ook met deze automatische webshop generator?
    • Met een eigen website kunt u zich onderscheiden van uw concurrenten. U kunt een sfeer opbouwen zodat nieuwe klanten zich aangetrokken voelen tot uw zaak, eerder dan tot uw concurrent. Ik krijg er eerlijk gezegd een beetje koud van als ik denk hoe ik me met mijn website, via een automatisch zelfbouwpakket gemaakt, kan opboksen tegen een goede website van mijn concurrent als die door een professionele webdesigner is gemaakt.
    Besluit.
    Het leidt geen twijfel. Met de boven aangehaalde actie is het technisch mogelijk voor een nieuwe starter om gedurende 6 maand gratis een website te hebben. Toch loont het beslist de moeite om even uit te rekenen wat die gratis website u verder na die gratis periode zal kosten. En reken dan ook even het nodige budget uit over 3 jaar, en 5 jaar, en ... Voorwaarden opvragen en prijzen vergelijken loont steeds. Vaak is een superpromotie op korte termijn een kostelijke investering op lange termijn. Daarom, informeer u goed vooraf over de kosten en de mogelijkheden van deze actie en van mogelijke alternatieven. Succes!

    01-04-2011 om 20:25 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Uw Zaak Verdient Online, gratis internet, gratis website, gratis webshop, promotie website, promotie websites, tijdelijke actie websites, tijdelijke actie aebshop, website configurator
    30-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is een goede homepagina.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een homepagina of startpagins is een van de belangrijkere pagina's van een website. Door rekening te houden met een aantal regels en de volgende tips kan de prestatie van een site sterk verbeteren. Waar moet u op letten voor een goede homepagina?

    Waarom is een homepagina belangrijk.
    Een homepagina is een van de voornaamste pagina's van een website omdat dit de start is voor een online bezoek. Werkelijk élke bezoeker en zoekmachine komt hier op toe. Iedereen ziet dus de informatie die op deze pagina staat. En aan de hand van wat men hier leest, beslist een surfer of uw site het bekijken waard is. Wat is een goede homepagina , dat is vrij eenvoudig samen te vatten. Het kost iets meer moeite en tijd om tot de perfecte startpagina te komen. Maar het is het beslist waard.

    Wat is een goede homepagina.
    Er zijn twee aspecten belangrijk: de inhoud van de homepagina en hoe deze technisch gebouwd is. Een goede webdesigner kan u helpen met beide. Let wel, ook voor een ervaren webbouwer kost een goede startpagina ontwikkelen extra tijd en moeite. Wat is een goede homepagina en waarom is deze zo belangrijk:
    • Een goede homepagina wekt het vertrouwen van de bezoeker op uw site. Deze pagina is het eerste contact tussen uw online bezoeker en uw zaak. Dan is het essentieel dat de surfer direct het idee krijgt dat hij op de juiste plek is terecht gekomen. Een verzorgde, vlotte en professionele homepagina geeft een positief beeld van uw bedrijf en uw werking.
    • Op een goede homepagina krijgt de bezoeker een snel beeld van wat er allemaal op uw website te vinden is. Zo kan hij zich snel een idee vormen of de informatie die hij of zij zoekt er aanwezig is en waar ze staat. En het is zeker een pluspunt als gelijktijdig uw troeven (zijn voordelen) als klant bij u naar voor komen.
    • Een homepagina is ook die pagina die de zoekmachines eerst registreren. Voor de optimalisatie (SEO) van uw site is het dus aan te bevelen om op een correcte wijze gebruik te maken van de vijf kernwoorden voor uw activiteit of bedrijf. De tekst van uw homepagina zorgt dan dat uw site bij de juiste zoekopdrachten wordt vertoond.
    • De structuur van een goede homepagina maakt gebruik van H1, H2 en H3 tags. Hiermee verhoogt de werking van uw site voor de zoekmachines. Ze krijgen een beter beeld van het belang van de inhoud. Uw site komt sneller bovenaan de zoekresultaten op het internet te staan. Dit leidt dan weer tot meer bezoekers op uw website.
    • Tenslotte wordt een goede homepagina zodanig commercieel uitgewerkt dat deze de aandacht van uw bezoeker vasthoudt. Zo'n startpagina stimuleert uw online gast om dieper op uw website te gaan. Ze leidt uw bezoeker naar een bepaald doel. Bijna altijd is dit een aankoop, bestelling, aanvraag, enz. Dit noemt men een conversie. (Zie ook: Vijf eenvoudige tips voor een betere website).
    Besluit.
    Een goede homepagina is een van de belangrijkste pagina's van uw website. Indien ze goed opgemaakt en professioneel gebouw is, trekt ze veel bezoekers aan. Ze leidt automatisch de bezoekers naar conversies. Ook bij het optimaliseren van een website wordt de nodige aandacht besteed aan het verbeteren van de homepagina van een site. Voor meer info of voor het optimaliseren van uw homepagina, neem vrijblijvend met ons contact op.

    30-03-2011 om 08:00 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:homepagina, startpagina, goede homepagina, homepagina optimaliseren, SEO homepagina, tips voor de homepagina, homepagina tips, homepagina verbeteren, website verbeteren, meer conversies, conversies verhogen
    23-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voordelen van een commerciële landingspagina.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Soms heeft u iets extra te vertellen. Of u vindt die website van een collega net ietsje professioneler. Dan is een goede extra landingspagina voor uw website misschien de aangewezen oplossing. Welke zijn de Voordelen van een commerciële landingspagina en wanneer maakt u er goed gebruik van, dat leest u in dit artikel.

    Wat is een speciale landingspagina?
    Op de meeste websites komt u toe op de home-pagina. Daar staat meestal wat uitleg over het bedrijf zelf of over de producten. Via de navigatieknoppen gaat u dan dieper op de website de gewenste informatie halen. Dat is prima, maar soms wilt u eerst de aandacht van de bezoekers op iets anders trekken. Dan bieden de Voordelen van een commerciële landingspagina soelaas.

    Zo'n landingspagina is een extra pagina die voor de home-pagina van een website wordt geplaatst. De bezoekers op uw site komen dus eerst hier op voordat ze op de werkelijke site terechtkomen. Zeg maar een 0-pagina als het ware. In een aantal specifieke gevallen is de kostprijs meer dan zijn geld waard.

    Voordelen van een commerciële landingspagina.
    Een extra pagina moet dus steeds een specifieke functie vervullen. En deze functie moet anders zijn dan hetgeen met de normale navigatie en de structuur van de website wordt bereikt. M.a.w. als er geen speciale reden is of geen specifieke toepassing wenselijk is, hoeft zo'n 0-pagina niet. Een extra landingspagina is voor een website heel nuttig:
    • Voor de specifieke promotie van een product of dienst. Ze wordt heel aantrekkelijk ontworpen, bevat een wervende kop, een supermooie sfeerfoto en een commerciële beschrijving. De bezoekers op uw website kunnen kiezen om verder door te gaan naar uw website of om direct het product of dienst te bestellen. Om het commercieel resultaat te verhogen, wordt er meestal ook een reclamebanner in dezelfde stijl toegevoegd aan de website zelf. De resultaten zijn ook beter als zo'n landingspagina regelmatig wijzigt.
    • Om extra bezoekers naar uw website te leiden. De tekst van een goed doordachte landingspagina kan perfect worden geoptimaliseerd voor uw activiteit of uw bedrijf.
      Door in enkele zinnen gebruik te maken van de belangrijkste zoekwoorden waarmee u wilt gevonden worden, verhoogt u de opmerkzaamheid van de zoekmachines. Hierdoor komt uw hoger in de zoekresultaten te staan en bereikt u meer potentiële klanten.
    • Om de volledige aandacht op een product of dienst te vestigen. Een extra landingspagina is het eerste wat bezoekers zien. Dan is hun aandacht meest geconcentreerd. Door de professionele opmaak en een goed evenwicht tussen reclametitel, mooie foto en voordelen kunnen zelfs impulsaankopen worden uitgelokt. In elk geval blijft uw reclameboodschap langer in het geheugen van uw bezoekers. Daarom is een extra landingspagina ook heel verstandig om uw advertentie- of folderreclame te ondersteunen.
    • Ook als toegangspoort tot verschillende delen van uw website is een extra landingspagina aangewezen. Een bedrijf met filialen kan op de eerste pagina van hun site de verschillende productie- of verkooplocaties voorstellen en hier de bezoekers laten doorklikken naar de deelsite van de entiteit zelf. Handelszaken met diverse grote categorieën producten kunnen de mensen via een landingspagina laten "voorsorteren". Dit verhoogt het navigatiegemak en het surfcomfort van uw bezoekers, en dus ook uw commercieel resultaat.
    Een extra commerciële landingspagina is NIET nuttig als er geen specifieke reden is om ze te plaatsen. Klinkt misschien banaal, maar kijk maar eens hoe vaak u een site ziet met op de eerste pagina "Welkom op deze site en klik hier op verder te gaan" of waar enkel de bedrijfsgegevens en een foto op staan. Soms wordt een extra pagina gebruikt om enkel een taal te laten kiezen. Dit kan perfect worden gestuurd via de gewone opmaak van de website zodat dit niet echt nodig is.

    Besluit.
    Een goede extra landingspagina kan het commercieel succes verhogen van een website doordat de aandacht van de bezoekers beter kan gefocust worden of doordat het gebruiksgemak van uw site verbetert voor de bezoekers. Om een goed resultaat te bekomen, is het wel noodzakelijk dat ze professioneel en doordacht wordt ontworpen.

    Voor meer informatie over een goede landingspagina voor uw website of webshop contacteer vrijblijvend Patrick (T 0495 935 325, E patrick@2trees.be).

    23-03-2011 om 09:21 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:landingspagina, commerciele landingspagina, extra landingpagina, 0-pagina, reclamepagina, professionele reclamepagina, geoptimaliseerde reclamepagina, professionele landingspagina, landingpagina
    16-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Troeven en voordelen van een KMO website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Regelmatig spreken nieuwe klanten ons aan voor een website of webshop. Even hardnekkig zijn de vooroordelen en misvattingen dat elke website duur is en enkel voor de grotere zaken van belang is. De KMO website is uniek door de lage kostprijs en de professionele werking. Maar er zijn nog meer voordelen.

    Wat is een KMO website van 2TREES?
    Er zijn verschillende soorten websites. Sites waarvan de klanten zelf de inhoud kunnen wijzigen zijn CMS websites. CMS is de afkorting van Content Managment System. Dat zijn ook de duurdere sits. De meer eenvoudige zijn iets goedkoper en geven louter informatie op het internet weer. Ze zijn niet bedoeld om vaak wijzigingen aan te brengen. Het is perfect mogelijk om slechts 1 pagina of zelfs een deel van een pagina te programmeren zodat de klant hier zelf de inhoud kan aanpassen. Tot deze tweede categorie behoren de KMO websites van 2TREES.

    Troeven en voordelen van een KMO website.
    De KMO websites (en ook de KMO webshops) koppelen een heel interessante prijs aan een professioneel uitzicht en goede werking op het internet. Dat maakt deze categorie van websites heel betaalbaar voor zowel nieuwe starters, kleine zelfstandigen, middenstanders en KMO's. Maar er is meer. Hieronder zetten we graag de Troeven en voordelen van een KMO website onder elkaar.
    • Een KMO website is heel voordelig in prijs. De basisprijs voor een nieuwe website ligt laag doordat we werken met een aantal standaardsites. Aan een interessante instapprijs start men met een professionele website waar alle noodzakelijke functies aanwezig zijn.
    • Door hun uitgekiende structuur worden ze snel en heel gemakkelijk gevonden en weergegeven door de zoekmachines op het internet. Daardoor kan een KMO website gemakkelijker bovenaan de google zoekresultaten komen te staan.
    • Onze KMO websites hebben alle een professionele lay-out. We kiezen steeds een tof, modern uitzicht en houden rekening met de aard van uw bedrijf en de sector waarin u werkt. Bovendien wordt ze gepersonaliseerd volgens uw huisstijl zodat ze er telkens uniek uitziet.
    • Ze zijn modulair opgebouwd zodat u enkel de functies hoeft aan te kopen die u wenst te gebruiken. Later kan uw KMO website steeds worden uitgebreid met nieuwe tools volgens u nodig heeft voor uw zaak. Achteraf kunnen we databanken toevoegen, een berichtenvenster, nieuwsbriefmodule, een klantenloket, bijkomende pagina's, enz.
    • Elke KMO website wordt bovendien geoptimaliseerd voor een goede werking op het internet. Deze SEO gebeurt steeds handmatig en houdt rekening met de inhoud van uw site en de kernwaarden voor uw bedrijf.
    • We koppelen gratis een heel uitgebreid en gebruiksvriendelijk analyseprogramma aan uw KMO website zodat u een perfect beeld krijgt over de werking van uw site en het gedrag van uw bezoekers. U krijgt heel bruikbare informatie (b.v. over zoekwoorden, herkomst, ...) en dit gebeurt in real time.
    • En het belangrijkste van al: voor een KMO website betaalt u eenmalig de afgesproken, vaste prijs en verder zijn er geen maandelijkse kosten, contractvoorwaarden of verplichtingen. U bent volledig eigenaar van uw website en beschikt over alle logingegevens.
    Voor alle duidelijkheid, dit gaat enkel over de website zelf. Naast de kostprijs van de site heeft u nog een domeinnaam en hosting nodig. Beide laatste posten worden meestal voor een jaar gerekend en zijn telkens te hernieuwen. Meer info over webhosting vindt u op de website van SiteHosting (www.sitehosting.be). En op de site van DNS (www.dns.be) kunt u nakijken of een .be domeinnaam nog vrij is.

    Besluit.
    KMO websites zijn heel interessant door hun gunstige basisprijs, door hun professioneel uitzicht en hun sterke prestaties op het internet. 2TREES personaliseert elke KMO website zodat ze uniek zijn voor uw bedrijf. Elke site is steeds uitbreidbaar met nieuwe functies en beschikt over een goede SEO en een uitgebreid analyseprogramma.

    Wie meer wil weten over een goede KMO website voor uw eigen zaak of activiteit mag vrijblijvend contact opnemen met Patrick (T 0495 935 325 / E patrick@2trees.be).

    16-03-2011 om 10:51 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:KMO website, middenstander website, website voor middenstanders, website vrije beroepen, starterswebsite, goede website voor starters, eenvoudige en goede webstie, goedkope website, prijsgunstieg website, website zelfstandigen
    09-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kan facebook een goede website vervangen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Facebook is tegenwoordig alomtegenwoordig. Maar Kan facebook een goede website vervangen. Vaak gaan mensen er van uit dat dit zo zou zijn. Waarom een goede website en een facebook profiel geen concurrenten zijn, leest u hier in dit artikel.

    Facebook en een website, geen concurrenten.
    Voornamelijk mensen die zelf regelmatig met een sociale netwerksite zoals facebook, netlog of hyves werken, zien op de duur enkel nog dit medium. Toch is facebook geen alternatief, noch een vervanger van een goede website. Ze zijn wel complementair aan elkaar. Elk kanaal heeft zijn specifiek doel en zijn eigen rol te spelen bij de bekendmaking van uw bedrijf, zaak of producten.

    Facebook en een website kunnen gewoon nooit concurrent zijn van mekaar. Een sociaal netwerkprofiel is een stuk van een community, een (virtuele) leefwereld. Een website is een promotiemiddel. Maar de belangrijkste reden is dat een website een open omgeving is en vrij beschikbaar voor iedereen, terwijl facebook een gesloten omgeving is waar u eerst lid moet van zijn vooraleer er gebruik van te maken. En dat is een wereld van verschil.

    Kan facebook een goede website vervangen.
    Het antwoord is eenvoudig: neen. Dat is onmogelijk. Toch hebben beide werelden hun voordelen, nadelen en specifieke reden van bestaan op het internet. Wat zijn nu de sterke punten en de troeven van een goede website:
    • elke goed gebouwde website is gratis toegankelijk voor iedereen die over een internetverbinding beschikt. Men hoeft zich niet te registreren of een abonnement te nemen. (Zie ook: Wat kan een goede website voor u betekenen);
    • wordt door de zoekmachines getoond aan geïnteresseerden die uw bedrijf, producten of diensten zoeken. Zeker voor websites die goed geoptimaliseerd zijn (een goede SEO) komen bovenaan de zoeklijsten te staan. (zie ook artikel: Wat is een goede SEO);
    • de inhoud van uw website heeft u 100 % zelf in de hand. U beslist wat er op komt, welke foto's, beschrijvingen of toepassingen er voor u relevant zijn;
    • een professioneel gebouwde website (ver)leidt de bezoekers tot een bepaalde actie (lead to conversion). Men kan dus bezoekers perfect sturen om een bestelling te plaatsen, informatie op te vragen, proefaanbiedingen te reserveren, ... (Zie ook: 5 eenvoudige tips voor een betere website);
    • de bezoekersstatistieken van uw website zijn perfect meetbaar. Ze geven een heel duidelijk beeld over wie interesse heeft voor uw bedrijf, welke zoekwoorden belangrijk zijn, welke inhoud populair is, enz. Deze info kunt u nuttig gebruiken voor uw promotie;
    • een goede website is tenslotte altijd een automatische bron voor nieuwe klanten. Zo kunt u e-mailadressen van bezoekers verzamelen, postadressen om een kennismakingspakket op te sturen, nieuwsbrief acties uitsturen, ... allemaal op basis van uw website.
    Een sociaal netwerkprofiel is helemaal anders. Hier ligt de klemtoon op de contacten die u opbouwt en onderhoudt met andere mensen. Dit kunnen klanten zijn, maar ook mensen die uw interesses delen. Het uitgangspunt van een facebook, netlog of hyvesaccount is informatie over uw leefwereld delen met andere mensen. Een sociaal profiel is belangrijk voor:
    • een facebook, netlog of hyves profiel kan door iedereen gratis aangemaakt worden. U beslist zelf welke informatie u ingeeft en zichtbaar stelt. Let op: schenk goed aandacht aan de gegevens die u opgeeft, want uw profiel zal werken op basis hiervan;
    • het is heel gemakkelijk en snel om berichten en foto's te verspreiden via facebook, netlog of hyves. Bovendien kunt u lid worden van groepen of zelf een groep oprichten. En voor bedrijven bestaan er speciale toepassingen van facebook voor bedrijven.
    • het is een heel doeltreffend middel om te communiceren met uw vrienden op facebook netlog of hyves. Dit kunnen best klanten of werkelijke vrienden zijn. Maar het kunnen evengoed gelijkgestemden zijn of zelfs totaal vreemden. Even opletten toch.
    • er zijn een aantal commerciële tools beschikbaar zoals een evenement creëren en dit promoten via facebook. Betalende reclame is ook een optie. Ook reageren op events of berichten van anderen trekt de aandacht op uw eigen profiel.
    • tenslotte is een facebook, netlog of hyves profiel een prima lead naar uw eigen website. Want daar staat meestal uitgebreide informatie over uw producten of diensten. Omgekeerd kan een website een goed medium zijn om nieuwe facebookvrienden te maken.
    Besluit.
    Steeds vaker denken mensen ten onrechte dat een (gratis) facebook profiel een goed alternatief is van een (betalende) website. Dat is niet het geval. Een sociaal profiel kan nooit een website vervangen, en omgekeerd, omdat ze elk hun specifiek doel en eigen toepassing hebben. Ze vullen elkaar wel perfect aan voor een goede promotie van uw bedrijf, producten of diensten.

    Voor meer info over een goede website of sociale marketing voor uw bedrijf, contacteer ons vrijblijvend.

    09-03-2011 om 10:29 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:facebook profiel, facebookreclame, facebook voor bedrijven, een geode website, websitereclame, werken met facebook, werken met een website, SEO, website conversies, website gegevens gebruiken, website statistieken
    02-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mobiel internet sterk in opmars in België.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen België behoort tot de Europese koplopers als het over internetaansluitingen en online shoppen gaat. Ook het mobiel internet is de laatste tijd sterk in opmars. Hoe sterk is de computer anno 2011 ingeburgerd en waarvoor gebruiken de Belgen het internet. Dat leest u hier in dit artikel.

    Mobiel internet sterk in opmars in België.
    Uit de laatste cijfers van Eurostat, het statistiekbureau van de Europese Unie, blijkt dat het aantal gebruikers van mobiel internet snel groeit. Dit wordt bevestigd door de boomende verkoopcijfers van de moderne smartphones, waarvan de iPhone de bekendste is. Maar ook de iPad en de nieuwe generatie tabletcomputers zorgen voor een boost.

    Wat mobiel internet betreft, heeft België op dit moment een achterstand in te halen ten opzichte van Europa. Maar we doen hard ons best. In vergelijking met het vorig onderzoek in 2007 verdubbelde het gebruik van mobiel internet via de laptop en steeg het mobiel surfen via de smartphone met liefst 400 % (!). Het is dus een troef voor KMO's, middenstanders en vrije beroepen om hun winkels, servicepunt, kantoor of magazijn in de toekomst ook via "mobile devices" te promoten. Dit kan gebeuren door b.v. google reclame geschikt te maken voor mobiele apparaten of door uw zaak te vermelden via google maps of google places, maar ook door speciale apps te (laten) ontwikkelen voor smartphones en tabletcomputers. Een app is een kleine applicatie (software) dat eigenaars op hun smartphone of tabletcomputer kunnen installeren en die de inhoud en het gebruik van een website of andere toepassing geschikt maken voor dit mobiel apparaat.

    De cijfers over mobiel internet in België.
    Men spreekt over mobiel internet indien men gebruik maakt van het internet buiten de gewone woon- of werkplek. Meestal gebeurt dit als men onderweg is en gebruikt men hiervoor een smartphone of een tabletcomputer zoals een iPad. Waaruit blijkt nu dat Mobiel internet sterk in opmars in België.

    Begin 2010 surften 4 % van de Belgen op het internet via een smartphone. Het Europees gemiddelde bedroeg 7 %. Toch was dit een stijging van 400 % t.o.v. 2007. Ondertussen zal de situatie in ons land sterk verbeterd zijn door de introductie van de iPad en de populariteit van de iPhone vorig jaar. De koplopers voor internet via smartphone waren Luxemburg en Denemarken met 40 % penetratie. In dezelfde periode surften iets meer dan 15 % van de Belgen op het internet via aan laptop. Daarmee lagen we ook onder het Europees gemiddelde dat 19 % bedroeg. Internet via draagbare computer verdubbelde in België in 3 jaar tijd. We mogen veronderstellen dat de nieuwe generatie iPad en de verruiming van het aantal merken tabletcomputers hier ook een boost zullen geven in de toekomst. Ook in dit segment was Luxemburg met 20 % penetratie de koploper, samen met Zweden.

    België, Europees koploper online shoppen.
    Alhoewel Mobiel internet sterk in opmars in België. En al heeft België nog iets in te halen op het vlak van mobiel internet, dan is de situatie van de internetintegratie net omgekeerd. Met een penetratie van 73 % van de gezinnen behoort ons land tot de Europese top qua internetverbindingen. Dit is een gevoelige toename t.o.v. eerdere onderzoeken (zie ook artikel over Hoeveel Belgen surfen op het internet). Bovendien zijn het hoofdzakelijk breedbandverbindingen wat een goede kwaliteit en surfcomfort geeft. Van alle gezinnen met kinderen gebruikt 89 % regelmatig het internet, terwijl dit het geval is voor 67 % van de gezinnen zonder kinderen.

    De Belgen gebruiken het internet voornamelijk voor:
    90 % - mailen
    50 % - online kranten en tijdschriften lezen
    29 % - online luisteren naar webradio of online TV
    38 % - van de mensen bestelden goederen of diensten online (= 2e pl. in Europa)
    26 % - van de bedrijven kochten goederen of diensten online (= 1e pl. in Europa)

    Besluit.
    In de toekomst zal een professionele aanwezigheid en de promotie via het internet voor Belgische KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen nog belangrijker worden. Goede websites, professionele webshops en betaalbare, doeltreffende e-promotiemiddelen zoals e-nieuwsbrieven, google reclame, facebookacties, ... kunnen de omzet sterk doen stijgen. Besteed ook tijdig aandacht dat uw bedrijf of zaak ook op mobiele apparaten goed getoond wordt. Neem gerust met ons contact op.

    02-03-2011 om 12:39 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:mobiel internet, smartphones, tablet computers, iphone, ipad, mobiel surfen, internet via smartphone, internet via tabletcomputer, surfen iphone, surfen ipad, galaxy tablet, hp tablet, android phone, google phone
    23-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Google barometer voorspelt trends in de toekomst.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Google beschikt over een schat aan informatie over het zoekgedrag van de mensen. Door deze kennis in een statistiek te gieten, kan men trends in de economie voorspellen. Dit is een belangrijk gegeven voor marketeers en zakenmensen om hun bedrijfsevolutie beter te sturen. Hoe gaat dit in de praktijk in zijn werk?

    Google en de internet zoekopdrachten.

    Mensen zoeken op het internet vooral zaken die hen op dat moment bezig houden. Dat kunnen producten of diensten zijn die men wil aankopen. Maar ook ongerustheid en onzekerheid over de economie (zal ik morgen nog werk hebben?) of medische toestanden (hoe bescherm ik me tegen de Mexicaanse griep) leiden steevast tot een opstoot van relevante zoekwoorden. En hier maakt de populairste zoekmachine nu gebruik van. Google barometer voorspelt trends in de toekomst.

    In 2009 lanceerde Google Nederlands een barometer die de zoekopdrachten voor reizen, hypotheken en leningen, auto's, banen en winkelen in kaart brengt. Ondertussen zij we zo'n twee jaar verder en kan men hier bepaalde trends uit distilleren. Zoekopdrachten geven immers een goed inzicht wat de mensen bezig houdt en hoe dingen veranderen. De Google barometer kan dus wel degelijk een realistisch beeld schetsen van de economie.

    Google barometer voorspelt trends in de toekomst.

    Hoe werkt dit in de prakijk? Google Nederland gebruikt voor deze economische barometer de gegevens van hun eigen databanken. Net dezelfde gegevens worden ten andere gebruikt voor Google Insights for Search (zie artikel Hoe meer verkopen met Google Insights). Aan de hand van de concrete zoekopdrachten kan men afleiden hoe bepaalde sectoren voor- of achteruitgaan. B.v. als mensen vaker beginnen zoeken op "tweedehands" kan dit betekenen dat het consumentenvertrouwen daalt. Dit is meestal een tekenen dat er een economische recessie aankomt.

    Let wel, deze Google barometer is een product van Google Nederland en dus ook gebaseerd op Nederlandse zoekopdrachten. Voor Belgen kan het soms nodig zijn om de resultaten te interpreteren. Als b.v. Nederland steunmaatregelen zou instellen om de bouwactiviteiten te stimuleren, kan dit een verhoging weergeven van de "hypotheek/lenen index". Indien België deze maatregel niet kent, kan dit voor ons land een klein verschil maken.

    Maar ook voor Belgen is de Google economische barometer zeker nuttig. De economie is immers steeds meer wereldwijd gestructureerd. Trends in andere landen (zeker de ons omliggende) geven ook voor ons land een richting aan. Bijvoorbeeld als de economie in Duitsland heropleeft, zal dit zeker een gunstig effect hebben voor België en Nederland.

    Hoe werkt deze Google barometer?

    De Google barometer geeft u een inzicht in de algemene stemming op het internet, gebaseerd op de zoekopdrachten die door grote aantallen mensen zijn uitgevoerd. Dit is een betrouwbare bron omdat de consument nu immers massaal op het internet op zoek gaat naar informatie over producten of diensten. En Google Nederlands gebruikt precies deze zoekopdrachten om de trends aan te geven voor een aantal macro-economische indicatoren.

    Er zijn statistieken beschikbaar vanaf 1 janurari 2006 tot eind 2010. Men kan ook twee of meerdere categorieën tegen elkaar afzetten om een beter (realistischer) beeld te krijgen van de evolutie van het consumentenvertrouwen. De beschikbare categorieën zijn:

    • Algemeen (de algemene economische realiteit)
    • Hypotheek / lenen index
    • Reis index
    • Autobranche index
    • Werk / banen index
    • Shopping index

    Met deze macro-economische sectoren wordt grosso mode de totale economie in kaart gebracht. Het is nu aan ons ondernemers, KMO's of zelfstandigen om te kijken welke trends het best aanleunen bij onze activiteit en dus een inkijk geven in de trend(s) die voor onze zaak belangrijk zijn.

    Besluit.

    Deze Google Barometer voorspelt trends in de toekomst. Dat is duidelijk een feit omdat de brongegevens uit de dagelijkse realiteit komen. Ondernemers, KMO's of zelfstandigen moeten enkel deze economische statistieken goed interpreteren om de juiste beslissingen te nemen voor de groei van hun zaak. Andere tools, zoals Google Insight for Search, kan dan verder gebruikt worden om de online promotie bij te sturen en te verbeteren.

    Voor specifieke vragen over de mogelijkheden van goede online promotie voor uw zaak, neem vrijblijvend contact met ons op.

    23-02-2011 om 17:00 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:google barometer, economische barometer, economische trends voorspellen, voorspelling economie, toekomst economie, economie trends, trend economie, evolutie economie, consumentenvertrouwen
    16-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe meer verkopen met Google Insights.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een van de grote voordelen van e-commerce is de massa informatie die ter beschikking staat. Het bos door de bomen zien is dan de boodschap. Hoe gebruikt u de gegevens die uw website of website u leveren? En hoe kunt u deze gebruiken? In dit artikel hebben we het over een bijzondere toepassing en Hoe meer verkopen met Google Insites.

    Wat is Google Insights?
    Sedert geruime tijd stelt Google de informatie, die haar zoekmachine verzamelt; ter beschikking van de mensen die het internet gebruiken voor hun bedrijf, zaak of producten te promoten. Met de toepassing Google Insights for Search kunt u zoekvolumepatronen vergelijken

    Bekijk wat iedereen zoekt.
    De Google Insights for Search toepassing kan u helpen om te bepalen welke boodschappen en (zoek-) woorden het meeste effect opleveren. U kunt deze informatie dan nuttig gebruiken om de teksten op uw website te verbeteren, een doeltreffende online reclamecampagne op te bouwen of om uw offline promotie (folders, advertenties, ...) beter op de interesse van uw klanten af te stemmen. Gelijk hoe, dit moet steeds meer klanten en meer verkopen opleveren. Op basis van de beschikbare informatie leren Hoe meer verkopen met Google Insights:
    voor bepaalde regio's, categorieën, perioden en sites. Dit biedt u de mogelijkheid om de beste periodes, trends en tendenzen of de beste regio's te ontdekken op basis van het surfgedrag van miljoenen mensen. Dit is ongetwijfeld een heel belangrijk instrument en dat u leert Hoe meer verkopen met Google Insights.
    • goede advertentieteksten te kiezen. U kunt bepaalde kernwoorden afwegen en zien hoe vaak deze woorden (of combinaties) worden gebruikt voor zoekopdrachten. Wanneer er verschillende woorden worden ingegeven, kunnen we tot een conclusie komen dat een bepaald type product erg gewild is bij de mensen (b.v. veilige auto's). Daar kan men dan de eigen reclame- of marketingstrategie op baseren;
    • men kan met Insights for Search seizoenstrends vaststellen. Aan de hand van deze resultaten bepaalt u dan wanneer u bepaalde reclamecampagnes start en hoe lang u ze laat doorlopen. Dit vermijdt dat u budget spendeert in tijden dat het seizoen voorbij is;
    • u kunt gemakkelijk merkassociaties maken en op basis van de resultaten een aanbieding opmaken die zich onderscheidt van de concurrentie én die toch aanslaat bij het publiek. Hiervoor let u op de populairste verwante zoekopdrachten en op de in populariteit sterkst stijgende zoekwoorden;
    • en Insights for Search kan heel nuttig zijn om nieuwe regio's aan te boren. Op basis van de zoekopdracht kunt u zien welke landen of regio's de meeste informatie zoeken over uw producten. Indien u daar nog niet aanwezig bent, weet u vooraf waar de interesse het grootst is.
    Hoe meer verkopen met Google Insights.
    De massa informatie die u kunt verzamelen op een snelle en bruikbare manier gebruiken om uw website, webshop of e-promotie doeltreffender te maken. Dat is vaak het grootste probleem. Daarom vindt u hieronder 3 eenvoudige stappen die u toelaten Hoe meer verkopen met Google Insights.
    • Stap 1: Raadpleeg regelmatig de statistiekgegevens van uw website of webshop. Bekijk vooral de populairste zoekwoorden en (indien ingesteld) de woorden die meest conversies opleveren. Het zijn nl. niet steeds de populairste zoekwoorden die ook meest resultaat geven. Het is een taak om van de populairste zoekwoorden ook de rendabelste te maken (en daar is meestal een beetje werk aan).
    • Stap 2: Neem nu de zoekwoorden die men het meest gebruikt om op uw site terecht te komen en kijk in Google Insights for Search hoe het surfgedrag van de mensen hiervoor is. U kunt op een aantal gebieden info halen: op categorieën en zo ontdekken of er varianten zijn die nog beter resultaat opleveren, of er seizoenstrends zijn waar te nemen, met geografische spreiding of er bepaalde gebieden zijn waar meer mensen uw producten zoeken en met sites wat de sterke punten zijn van uw concurrenten en wat zij doen.
    • Stap 3: Gebruik deze informatie om uw offline en online promotie te verbeteren. Dit kan gaan over de teksten op uw website, beschrijving van uw producten op uw webshop of de teksten van advertenties en folders. U kunt beter bepalen welke woorden (of combinatie van woorden) u gebruikt, wanneer u een actie start en hoe lang ze mag duren. Bovendien ziet u vooraf wat de "prognose" is voor de komende maanden en waar er meest vraag is achter uw aanbod.
    Besluit.
    Google Insights for Search is een heel nuttige toepassing die u een inzicht geeft in het zoekgedrag van de mensen. Het is bewezen dat er een directe link is tussen de zoekwoorden die mensen intypen en hun interesse op dit moment. Dat maakt deze informatie heel waardevol voor KMO's, zelfstandigen en middenstanders. Op basis van deze gegevens leert men Hoe meer verkopen met Google Insights. Meer info: contacteer 2TREES vrijblijvend.

    16-02-2011 om 12:22 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:conversies verbeteren, gebruik statistieken, Google Insights for Search, meer klanten, meer omzet, meer verkopen via internet, statistiekgegevens, webshop optimaliseren, website optimaiseren, populaire zoekwoorden
    09-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trends en hoe de Belg online aankoopt in 2011.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het succes van de online winkels zet geruime tijd door in België. Enkele trends in het online koopgedrag zijn nu merkbaar. Ook internationaal tekenen enkele interessante patronen zich af voor webwinkels. In dit artikel leest u meer over de Trends en hoe de Belg online aankoopt in 2011.

    Welke producten koopt de Belg online?
    Het meest markante is wel dat quasi alles wat te verhandelen is, beetje bij beetje online wordt aangeboden. Dit komt enerzijds doordat de consument steeds minder schroom heeft om online producten en diensten aan te kopen. En ook steeds meer mensen, van alle leeftijden en klassen, zijn met het internet verbonden en doen online shopping. Anderzijds speelt ook een rol dat de webshops zelf tegenwoordig steeds professioneler gemaakt zijn en werken.

    Naar populariteit gemeten blijven de "traditionele" online toppers nog altijd het leeuwenaandeel van de online verkoop uitmaken. Reizen, tickets, boeken, cd's en dvd's staan nog steeds bovenaan. Maar ook kleding, baby- en kinderartikels, speelgoed, geschenken en outlet vormen een belangrijk aandeel in de online omzet. Maar eigenlijk valt vooral de diversiteit van het aanbod op. Er zijn nog weinig producten of diensten die ongeschikt bevonden worden om via het internet te verkopen. En dat is een van de belangrijkste Trends en hoe de Belg online aankoopt in 2011.

    Trends en hoe de Belg online aankoopt in 2011.
    Van uit het buitenland staan een aantal belangrijke trends in het online aanbod en online koopgedrag klaar om door te breken. De functie van de sociale netwerksites en het gedrag van de mensen om zich tot groepen aan te sluiten, speelt hierbij een voorname factor. Welke zijn nu deze Trends en hoe de Belg online aankoopt in 2011.
    • Korting speelt een steeds dominanter rol om klanten te lokken en een grote omzet te boeken. Websites als vente-exclusive.com of snapstore.com spelen hier voluit op in en behalen uitstekende verkoopsresultaten.
    • De verkoop van een beperkt aanbod gedurende een heel beperkte tijd vormt een extra stimulans om snel een voorraad artikels online te verkopen. Zeker voor merkartikelen haalt men bovendien nog een mooi resultaat hiermee.
    • Gespecialiseerde sites die kortingbonnen aanbieden voor een welbepaalde doelgroep kunnen voor veel extra klanten zorgen. Sites zoals promocity.be, groupolitan.be of dollop.be zijn sterke groeiers. Zij bieden kortingbonnen aan voor o.a. restaurants.
    • Vanuit de VS doet het fenomeen van sociale shopping nu allengs zijn intrede in onze contreien. Social shopping is het aanbieden van producten aan absolute bodemprijzen, maar enkel indien een minimum aantal consumenten binnen een vooraf bepaalde, beperkte, tijdslimiet ingaat op het aanbod. Groupon.com en ook wel Google Offers zijn gekende websites.
    • Merken zelf, of winkels die merkartikelen online verkopen, kunnen met hun webshop extra voordeel doen met private verkopen. Hoe werkt dit? Wel, eerst moet een consument zich (meestal gratis) registreren om een eigen login voor de klantenzone te krijgen of om periodiek een actiemailing te ontvangen. Als geregistreerde klant kan men zo online merkartikelen aankopen aan heel voordelige voorwaarden maar slechts gedurende een heel beperkte periode.
    Besluit.
    De webshops beginnen heel goed ingeburgerd te zijn bij de Belgische consument. Een aantal nieuwe promotiemiddelen laten toe om de online omzet gevoelig te verhogen en om een massa nieuwe online klanten aan te trekken. Meestal loont het zeker de moeite waard om een aantal uit te proberen en het resultaat te evalueren. Zo kunt u snel uw online voordeel doen bij de uitbouw van uw online verkoop.

    09-02-2011 om 17:40 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:trends online shopping, trends online aankopen, social shopping, private verkopen, vente-exclusive, groupon, google offers, snapstore, promocity, groupolitan, dollop, online omzet verhogen
    02-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Online verkoop in België is booming business.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De E-commerce in België blijft sterk vooruit gaan. Dit komt o.a. doordat het aantal internetaansluitingen blijft groeien, de mensen steeds beter vertrouwd worden met online shoppen en hun kredietkaart ook voor kleinere bedragen gebruiken. Wat is de e-commerce situatie nu begin 2011 en wat zijn de verwachtingen?

    Internetaansluitingen stijgen meer dan 5 % per jaar.
    Een van de eerste vereisten voor e-commerce is natuurlijk aangesloten zijn op het internet. Deze internetaansluitingen in België doen het goed. De
    privé aansluitingen stegen in 2010 bijna 7 %. Er zijn nu bijna 2,7 miljoen internetaansluitingen begin 2011, waarvan een te verwaarlozen deel (38.000) nog moeten inbellen. De meeste zijn dus snelle verbindingen.

    Nagenoeg de meeste bedrijven zijn momenteel wel met het internet verbonden. Toch stegen de
    bedrijfsaansluitingen vorig jaar nog met 5,1 %. Er zijn nu in totaal 554.728 bedrijfsaansluitingen in België. Deze beide factoren zorgen voor een goede basis voor e-commerce. Daarom is Online verkoop in België is booming business.

    Online verkoop in België is booming business.
    De grote vaststelling in 2010 is dat de Belg steeds vaker online shopt en deze aankopen online betaalt. In 2010 kochten we voor 903 miljoen euro bij de Belgische internetwinkels, een
    stijging met 29,1 % tov. een jaar eerder. Deze cijfers komen van Ogone, de Belgische specialist voor online betalingen.

    Met een groei van bijna 30 % online omzet verkleint België een beetje de achterstand op landen als Nederland of Groot-Brittanië. De stijging is te verklaren doordat het online aanbod steeds groter wordt en doordat ook de
    online betaalmogelijkheden sterk uitgebreid zijn. Dat Online verkoop in België is booming business vertaalt zich ook op een ander vlak.

    Sterke groei van de webwinkels in België.
    Een van de redenen van de sterke stijging van de e-commerce in ons land is dus het online aanbod dat
    sterk uitbreidt. In 2010 starten elke maand zo'n 90 nieuwe webwinkels (2009: 80 nieuwe e-shops per maand). Hierdoor verruimt het online aanbod aan producten en diensten natuurlijk gevoelig.

    En de consumenten spelen nu grif in op deze tendens. Ook zij kopen steeds vaker en steeds meer producten online aan. Ze ondervinden nl. snel de voordelen van online shoppen:
    • online shoppen gebeurt eenvoudig, snel en gemakkelijk van uit de luie zetel of thuis in een rustige omgeving;
    • via het internet kan men snel verschillende producten online vergelijken en zo aankopen bij de beste deal;
    • men vermijdt drukke winkelstraten, files, parkingproblemen, enz. want men koopt de producten online en ze worden netjes thuis afgeleverd;
    • het betalen gebeurt volledig veilig via een beveiligde betaalomgeving via b.v. Ogone. Zo is men ook zeker dat de gekochte producten achteraf effectief geleverd worden;
    • ook kleinere bedragen kunnen gemakkelijk via de kredietkaart (visa kaart) online betaald worden, zodat alles netjes op dezelfde rekening terecht komt.
    Besluit.
    Niets laat vermoeden dat deze tendens dit jaar wordt omgebogen. Over 2011 verwacht men dat de Belgische e-commerce omzet dan ook de kaap van 1 miljard euro zal overschrijden. Dit is een ideaal moment voor wie nog geen online verkoop aanbiedt om er snel mee te starten. Zo pikt men gewis een graantje mee van de verwachte online omzetstijging in 2011.

    Meer informatie over online verkoop, veilige betalingen voor webshops en starten met een eigen webwinkel, contacteer vrijblijvend 2TREES. Wij kunnen u helpen.

    02-02-2011 om 17:53 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:E-commerce, e-commerce belgie, e-commerce in belgie, e-shops, e-shops in belgie, internet in belgie, internetaansluitingen belgie, internetverkoop belgie, online verkoop belgie
    26-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed gebruik maken van Google Adwords informatie.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wie eenmaal de stap gezet heeft naar online promotie, kijkt snel naar Google reclame om zijn bedrijf, producten of diensten via het internet te promoten. Maar adverteren via Google biedt heel wat meer dan promotie alleen. Hoe Goed gebruik maken van Google Adwords informatie leer je in volgend artikel.

    Welke voordelen biedt online promotie?
    Promotie maken via het internet is snel, doeltreffend, goedkoop en perfect meetbaar. Een heel interessant middel is de Google reclame die geplaatst wordt naast de zoekresulaten. Vorige week kreeg u een aantal nuttige tips om goed te starten met een nieuwe Google campagne (zie artikel: Goed starten met een nieuwe Google reclame). Maar teveel mensen blijven hangen bij het van tijd tot tijd nakijken van de campagne an sich. Ze controleren of er nog vertoningen zijn, hoeveel budget er verbruikt is en (heel soms) welke zoekwoorden er meest gebruikt worden. Dat is jammer, want een online advertentiecampagne levert heel wat meer bruikbare informatie op. Hoe kunt u Goed gebruik maken van Google Adwords informatie en wat kunt u er mee doen?

    Goed gebruik maken van Google Adwords informatie.
    Google zelf (de zoekmachine) en Google Adwords (de online advertenties) hebben een aantal instrumenten die de prestaties van uw reclame bijhouden en die het gedrag en de trends van uw bezoekers in kaart kunnen brengen. Het komt er dus enkel op aan om deze marketinginformatie goed te analyseren en correct te interpreteren.
    • Via de uitgebreide rapportmogelijkheden van Google Adwords kunt u vrijwel alle gewenste informatie over zoekwoorden, doorklikratio's, budget, ... in kaart brengen. Gebruik de standaardrapporten voor uw campagnes of stel zelf uw rapport à la carte samen. U kunt deze rapportage gebruiken om de zoekwoorden van uw campagnes uit te breiden en te verbeteren. De rapporten vindt u via "Bedieningspaneel en Bibliotheek" van uw campagne. Op deze manier kunnen conversies tot 30 - 35 % stijgen.
      Nog een tip: koppel een goed analyseprogramma aan uw website en gebruik ook deze gegevens om nieuwe zoekwoorden in te bouwen.
    • Blijf constant de zoekwoorden optimaliseren van uw campagnes. Stel u niet te snel tevreden met wat u reeds heeft, maar werk uw lijsten bij met synoniemen, meervoudsvormen, samenstellingen en woordcombinaties, enz. Gebruik alle informatie over het bezoekgedrag van uw klanten en blijf voortdurende de prestaties van uw campagnes beoordelen. Hierdoor zal uw kostprijs per bezoeker dalen en de kwaliteit van uw campagne verhogen. Zie ook het artikel: Het geheim van een efficiënte Google reclame.
    • Speel in op de actualiteit om meer bezoekers aan te trekken. Onderzoek leert dat gebeurtenissen die in de media komen, leiden tot pieken qua opzoekingen op het internet. B.v. in de periode van de Mexicaanse griep waren zoekopdrachten met deze woorden en aanverwante termen top. Maar ook een aangekondigde spoorstaking leidt automatisch tot extra zoekverkeer. Voeg nu actualiteit gerelateerde zoekwoorden toe aan uw campagne en u mag een (tijdelijk) meereffect verwachten dat kan oplopen tot 15 à 20 %.
    • Gebruik de kernwoorden van andere mediacampagnes om uw Google advertenties te verbeteren. En radio- of TV spot voor een product of dienst, een advertententiecampagne in kranten of tijdschriften, een folder- of flyeractie in een regio, ... Elk reclamemedium draait rond een aantal herkenbare kernwoorden. Dus zoek deze op en bouw ze in voor uw eigen online campagnes. Men heeft nl. vastgesteld dat de consumenten precies deze kernwoorden onthouden en gebruiken om informatie op het internet op te zoeken.
    • En omgekeerd, gebruik zelf de 10 populairste zoekwoorden om uw eigen communicatie met uw klanten te verbeteren. Gebruik ze voor uw website, in uw advertenties, folders, displays voor toonbank of beursstand, enz. Want precies deze top zoekwoorden zijn de taal van uw klanten zelf. Op deze manier wordt uw bedrijf, producten of boodschap direct opgepikt en verstaan en zal het resultaat van uw promotieacties sterk verbeteren.
    Besluit.
    Via het internet promotie voeren is heel direct, snel en levert een schat aan gegevens op. Door deze praktijkinformatie terug te gebruiken om uw online campagnes te verbeteren, verhoogt u stelselmatig de rentabiliteit en de efficiëncy van uw reclame. Maar door deze info door te trekken in al uw marketing communicatie kunt u uw totale bedrijfsresultaten sterk verbeteren.

    26-01-2011 om 09:43 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:google adwords, SEA, google adverteren, google advertenties, internetreclame, publiciteit via het internet, google reclame, google reclame verbeteren, conversies verhogen
    19-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed starten met een nieuwe Google reclame.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Informatie haalt men tegenwoordig in de eerste plaats van het internet. De zoekmachine Google heeft hier een bepalende rol in gespeeld. Soms zegt men dat alles online te vinden is. Daarom kan een Google advertentie een heel verstandige beslissing zijn. Maar nieuwe Google adverterteerders weten meestal niet hoe Goed starten met een nieuwe Google reclame. Hier volgen enkele tips.

    Waarom is een Google advertentie zo doeltreffend.

    Dat het internet door nagenoeg iedereen zo vaak wordt gebruikt om informatie te zoeken, is voornamelijk te danken aan Google. Voor Google zat alle informatie in vakjes gebundeld. De consument moest dus zelf denken in welke rubriek van een portaalsite hij moest zoeken. Er waren verschillende overzichtsites en nog geen standaard. Elk deed zo'n klein beetje zijn ding. Google draaide dit om. Het gebruikte slechts 1 zoekvenster waar de mensen moesten intypen wat ze zochten. En Google zag het als zijn taak om zo snel mogelijk de correcte (relevante) informatie op het scherm te toveren. Een revolutie voorwaar.

    En de consument smaakte deze aanpak. Daarom is Google nu uitgegroeid tot de nummer een om op een snelle, klantvriendelijke manier informatie op het internet te zoeken. Wereldwijd gebruiken meer dan de helft van de mensen Google als zoekmachine. Daarom is adverteren via Google heel doeltreffend, relatief goedkoop en heel flexibel. Maar hoe moet een nieuwe adverteerder Goed starten met een nieuwe Google reclame. Deze week geven we u vijf tips om een goede google adwordscampagne te bouwen. Volgende week gaan we wat dieper in wat u met de resultaten kunt aanvangen.

    Goed starten met een nieuwe Google reclame.
    Om een heel doeltreffende google campagne te ontwerpen, moet u een paar zaken weten. Meestal maakt men de fout om altijd op de eerste plaats te willen staan of om zoveel mogelijk kliks te krijgen. Dat kost geld en levert weinig op. Het sleutelwoord voor een goede google reclame is relevantie en kwaliteit. (zie ook artikel: Het geheim van een efficiënte Google reclame)
    • Maak uw Google advertentie voor positie 3 tot 5. De eerste twee posities zijn topposities, kosten veel per klik. Ze worden meestal ingenomen door grote merken of kapitaalkrachtige bedrijven. Onderzoek leert dat mensen die een product of dienst zoeken, meestal de eerste 5 advertenties aanklikken om informatie te krijgen. Daarom leveren de google advertenties op 3 tot 5 bijna even veel bezoekers op, alleen zijn ze een pak goedkoper.
    • Maak verschillende advertenties voor een campagne. Eenheidsworst is meestal goedkoop (gemakkelijk) maar smaakt niet het beste. Koppel verschillende advertenties aan een google campagne zodat de mensen beter worden aangesproken. Na verloop van tijd zal Google enkel de beste advertentie vertonen, waardoor uw kostprijs per klik zal dalen.
    • Durf ook eens neen zeggen. Dat doet u door het blokkeren (uitsluiten) van zoekwoorden die helemaal niet van tel zijn voor u. B.v. indien u niets gratis heeft, blokkeert u best alle zoekopdrachten van mensen die gratis producten of diensten zoeken. Zo vermijdt u vertoningen / kliks van consumenten waar u geen aanbod voor heeft. Vermijd dus kliks waar u zeker niets aan heeft.
    • Vertoon uw google advertentie enkel aan uw doelgroep. Niet iedereen is een potentiële klant. Denk daarom goed na waar uw mogelijke klanten zitten en hoe u ze via het internet kunt bereiken. Een heel efficiënt middel is om de regio te verfijnen waar uw advertentie mag verschijnen. Bent u een buurtwinkel die voor een algemeen product reclame maakt, beperk dan de verschijningsregio tot b.v. 15 km. in uw buurt. Maar ook voor online verkoop is het meestal slim om enkele beperkingen in te bouwen.
    • Test uw google campagne zelf uit als ze klaar is. Dit is een vaak voorkomende fout bij beginners. Men neemt automatisch aan dat alles wel zal werken. Controleer daarom voor elke advertentie of ze goed verschijnt. Klik zeker ook op uw advertentie om te zien of ze leidt naar de juiste plaats op uw website. Een typfout of foute link is snel gemaakt en dat kost u wel doeltreffende reclame.
    Besluit.
    Google is wereldwijd de referentie voor het zoeken van goederen of diensten via het internet. Adverteren met Google Adwords laat uw advertentie verschijnen naast de zoekopdrachten die op uw aanbod betrekking heeft. Dat moet gewoon heel goed, doeltreffend en rendabel zijn. Maar om goed in beeld te komen, zorgt u best voor een commercieel aantrekkelijke tekst en een professioneel ingestelde google campagne. Meer info of tarieven, zie "Waarom is Google reclame zo doeltreffend". Of neem met 2TREES contact op.

    19-01-2011 om 08:51 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:adverteren met google, eerste google reclame, google advertenties, google adwords, nieuwe google reclame, professionele google reclame
    12-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed starten met een nieuwe website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een goede start maken is altijd belangrijk. Eenmaal een nieuwe website of webshop online gaat, denken nog teveel mensen "voilà". Niets in minder waar. Om snel succes te krijgen met een site kunt u een aantal tips naleven. Hieronder vindt u 10 tips om Goed starten met een nieuwe website.

    Het belangrijkste voor een site.
    Dat is heel eenvoudig. Een relevante inhoud is het belangrijkste voor een site. Dat geldt zowel voor websites als webshops. De mate waarin het antwoord op de vraag of het probleem van een bezoeker op uw site terug te vinden is, bepaalt de waarde er van. Hoe relevanter een site, hoe beter ze gevonden wordt en hoe meer ze geconsulteerd wordt. En dan is het zaak om te zorgen dat er bestellingen uit voortkomen. Een goede webdesigner weet hier wel weg mee. (zie ook Vijf eenvoudige tips voor een betere website.)

    Dat is allemaal wel leuk. Maar als dit spontaan moet gebeuren, gaat er wel wat tijd overheen. En tijd heeft niemand. Daarom is het beslist een goed idee als u een handje helpt. Dat kan door uw site op heel korte termijn bij zoveel mogelijk mensen bekend te maken. Daarom is zijn volgende tips belangrijk om Goed starten met een nieuwe website.

    Goed starten met een nieuwe website.
    Met de volgende 10 tips maakt u uw website sneller bekend. U kunt steeds beroep doen op een goede webpartner hiervoor, of u kunt dit ook (gedeeltelijk) zelf doen. Let wel, zelf goed promotie maken voor uw website kost tijd en moeite. Indien u een externe partner inschakelt, gebeurt het professioneel, stipt op tijd en kunt u zich blijven concentreren op uw eigen taken. Wat kunt u doen om uw site te promoten?
    • Stuur een e-mail aan klanten, relaties, vrienden en kennissen om hen te verwittigen dat uw nieuwe site op het internet terug te vinden is. Vermeld zeker uw domeinnaam (www).
    • Zend een persbericht of een artikel aan journalisten, krantenredacties, tijdschriften, ... die u kent en verwijs naar een voor hun lezers relevant artikel op uw nieuwe site.
    • Vermeld uw webadres (www) op alle reclamemiddelen zoals naamkaartjes, folders, advertenties, verpakkingen, ... Doe dit reeds 1 maand voordat uw site online gaat.
    • Vraag aan websites die door uw potentiële klanten bezocht worden om een link te leggen naar uw site. Stel gerust een link terug vanaf uw site voor.
    • Plaats uw website op zoveel mogelijk rubrieken van de belangrijkste portaalsites voor uw sector. Nog veel mensen gebruiken dergelijke sites om let leveranciers, producten, ... in contact te komen.
    • Vermeld uw producten, diensten, acties, ... op sociale media (facebook), plaats er foto's en verwijs naar uw website in de beschrijving. Twitter kwistig uw laatste nieuws rond.
    • Durf ook een ludiek uit de hoek te komen. Plaats een tof filmpje of een instructievideo op YouTube e.a. Ook dit zorgt voor bezoekers op uw site.
    • Koop zoektermen bij de voornaamste zoekmachines en maak online reclame bij de zoekresultaten. B.v. Google Adwords is heel flexibel en best betaalbaar (hier meer info).
    • Meld uw nieuwe website aan bij de voornaamste zoekmachines. 2TREES doet dit automatisch voor onze sites en -wat men er ook over beweert- het helpt wel degelijk.
    • Zorg voor een goede optimalisatie (SEO) van de verschillende pagina's van uw website. Dat is belangrijk om alle inhoud snel en correct naar voor te halen via de zoekmachines.
    Besluit.
    Een goed gebouwde website zal zeker met tijd en boterhammen gevonden worden op het internet. Maar het gaat net iets sneller als u een handje helpt. Met bovenstaande tips op Goed starten met een nieuwe website. komt u een eind. Of contacteer een goede webpartner
    hiervoor.

    12-01-2011 om 10:30 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:nieuwe website starten, website promoten, website succes, succesvolle website, website populair maken, promotietips website, google adwords, webadvertenties, SEO
    05-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips om veilig online te shoppen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De laatste tijd lezen we heel regelmatig over het succes van webwinkels en online verkoop. Vaak denkt men spontaan aan de consument als online koper. Maar ook KMO's, zelfstandigen en bedrijven gebruiken het internet om goederen en diensten te bestellen. Daarom is het nuttig om volgende Tips om veilig online te shoppen in acht te nemen.

    Voordelen van E-commerce voor bedrijven.
    Spontaan denkt men bij het horen van online verkopen aan massa's consumenten, wereldwijde afzet, weinig winkeldochters en een grote omzet. Met tijd en boterhammen zal dit allemaal wel waar zijn. Maar ook bedrijven profiteren van een aantal unieke troeven van e-commerce. Eerst en vooral door het online overzicht van de beschikbare producten. Men weet direct wat op voorraad is en wanneer men het zal ontvangen. Er wordt geen tijd meer verloren met heen- en terugrijden, wachten in files en aan de kassa bij het afrekenen. En bovenal, men komt het afleveren, wat terug een gemak is. Kortom, er blijft meer tijd over om uw werk te doen en voor de hobby's. Meer en meer bedrijven gebruiken tegenwoordig het internet om eigen bestellingen te plaatsen. Om de risico's van online aankopen zoveel mogelijk te beperken is het aangewezen om een aantal Tips om veilig online te shoppen na te leven.

    Tips om veilig online te shoppen.
    Het gevaar van online shoppen voor bedrijven en handelszaken komt grosso modo overeen met de tips die consumenten soms krijgen. Alle regels en tips worden samengevat in 1 zin. Wantrouw alles wat u niet verwacht, van mensen die u niet kent of aan voorwaarden die te mooi zijn om waar te zijn. Wie bedrijfsmatig regelmatig op e-commerce beroep wil doen, houdt best volgende Tips om veilig online te shoppen in het oog.
    • Controleer met wie u zaken doet. U kunt dit gemakkelijk doen aan de hand van het BTW of ondernemingsnummer. Als u een partner niet kent, kijk dan even of deze wel bestaat. Vindt u een adres? Foto's van bedrijfspand, magazijnruimte, personeel, ... En hoe ziet de webshop er uit? Professioneel of amateuristisch? Lees de eerste keer ook goed de verkoopsvoorwaarden na.
    • Wantrouw voorstellen die te mooi zijn om waar te zijn. Niemand kan wonderen verrichten. En wie normaal werkt, wil graag betaald worden voor de goederen en diensten. Eenmaal u als bedrijf regelmatig online aankoopt, zal uw e-mailadres snel bekend worden. En dan krijgt u snel commerciële reclamepost in uw malbox. Bekijk dit steeds met nuchter verstand.
    • Hoedt u voor bedrieglijke zoekresultaten. Cybercriminelen zoeken dagelijks naar manieren om zoekresultaten te manipuleren. Zo kan het gebeuren dat malafide websites toch bovenaan bepaalde zoeklijsten terechtkomen. Of dat internetreclame naar malafide webshops leidt. Controleer daarom steeds de URL waarop u zal terechtkomen. Bij Google reclame ziet u de website onderaan de reclameblok.
    • Kijk uit voor verdachte e-mails, zelf van klanten of relaties. Internetfraude gebruikt graag adresboeken of adressenlijsten van gehackte computers. Virussen of phisting programma's komen meestal op uw computer binnen via links of bijlagen bij e-mails. Klik daarom niets aan wat u niet vertrouwt en downloadt zeker geen bestanden die u niet kent. Bij twijfel kunt u een e-mail sturen met de vraag of het ontvangen bericht klopt en veilig is. Gebruik wel steeds een nieuwe mail hiervoor (geen reply).
    • Gebruik de kracht van Google ook voor uw veiligheid. Het is een cliché maar meestal klopt het wel een beetje. Op internet is nagenoeg alles te vinden, als u maar goed en correct zoekt. Dus ook negatieve ervaringen met malafide webwinkels of onbetrouwbare voorstellen kunt u boven googlen. Daarom is het aangewezen om de eerste keer dat u online zaken doet eens de naam van deze partner door de zoekrobots te trekken. Over reguliere, lang bestaande en goed werkende zaken vindt u zeker de nodige informatie.
    Besluit.
    Online kopen is snel, gemakkelijk en eenvoudig. Niet alleen consumenten doen hier hun voordeel mee, ook voor bedrijven biedt e-commerce een groot aantal voordelen. Wie dit regelmatig doet, houdt best bovenstaande Tips om veilig online te shoppen in het oog. Meer info over het gebruik en de voordelen van online kopen voor uw bedrijf, contacteer vrijblijvend 2TREES.

    05-01-2011 om 15:47 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:veilig online shoppen, tips veilig shoppen, veilig online aankopen, betrouwbaar internet, veilige e-shops, betrouwbare e-commerce, tips veilig aankopen, veilige online shops
    23-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe de juiste e-promotiemiddelen kiezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sedert de doorbraak van het internet in de samenleving kan iedereen beter, sneller en goedkoper worden bereikt. Bovendien zijn de resultaten haarfijn meet- en analyseerbaar. De natte droom voor de internetmarketeer. Daarom is het superbelangrijk om weten Hoe de juiste e-promotiemiddelen kiezen. In dit artikel geven we u de trends en cijfers over het internet in België en Europa.

    Hoe de juiste e-promotiemiddelen kiezen.
    Bij de start van het world wide web (en de eerste jaren daarna) was het vrij simpel. Reclame e-mails versturen en banners op websites waren heel doeltreffende promotiemiddelen. Maar naargelang het gebruik zelf van het internet door de mensen veranderde, namen ze in effectiviteit af. Denk maar aan de negatieve reclame bij het "spam"-gevoel van berichten. Wie rekening houdt met de trends in het internetlandschap weet meestal gemakkelijker Hoe de juiste e-promotiemiddelen kiezen.
    • Trend 1: het internet verdringt beetje bij beetje de televisie als reclamemedium. De mensen zoeken steeds vaker en sneller online informatie op. Ook nieuwe media zoals streaming TV, video on demand via het internet, online muziekstores, ... maken dat de computer ook voor ontspanning zijn plaats aan het innemen is.
    • Trend 2: de sociale media verdringen beetje bij beetje de e-mail als communicatiemiddel tussen de mensen. B.v. Facebook schiet in 2010 ruim over de 500 miljoen regelmatige gebruikers, dat is geen toeval. Eerst bereikte men voornamelijk de jongere mensen op deze manier. Nu zijn ook de medioren en senioren serieus aan een inhaalbeweging bezig.
    • Trend 3: Mobiel internet is de sterkste groeier ten koste van de vaste verbinding. Indereen permanent online biedt zijn voordelen en gebruikerscomfort. Denk maar aan de mogelijkheid om online de weg op te zoeken. Dit biedt nieuwe en heel interessante kansen voor reclame- en promotiedoeleinden.
    Wereldwijd (voor mensen die ook buiten Europa zaken doen) zien we dat hoe recenter internet doorbreekt, hoe intensiever dit medium gebruikt wordt. Typerend is b.v. dat het dagelijks internetgebruik in Egypte, Saudi-Arabië en China (alle boven de 50 %) ruim hoger is dan in de westerse wereld. Ten tweede stellen we vast dat hoe minder persoonlijke vrijheid in een land, hoe hoger het intensief internetgebruik. Voorbeeld hiervan de boost van twitterberichten tijdens de repressie in Iran of de communicatie via blogs tijdens de bezetting van de Palestijnse gebieden. Het internet geeft de mensen een beetje persoonlijke vrijheid van denken en zeggen terug in deze landen, wat het gebruik ervan sterk doet toenemen.

    Hoeveel mensen bereikt men in België en Europa via het internet?
    Om doeltreffende promotie-acties te ontwikkelen is het vaak belangrijk om de gezinnen te bereiken. Waar in België 36 % van de bevolking dagelijks het internet gebruikt, zien we anno 2010 dat 73 % van de gezinnen toegang hebben tot het internet. In de laatste 4 jaar steeg dit aantal met meer dan 35 %. Dat is iets boven het Europese gemiddelde. En Hoe de juiste e-promotiemiddelen kiezen in Europa?

    In Europa gebruiken ruim 70 % van de gezinnen het internet (stijging met 43 % tov. 2006). Dit gebeurt vnl. via breedbandverbindinggezinnen
    (61 %) waardoor ook dynamische media zoals streaming video, gesproken boodschappen met audio-files, geanimeerde berichten, enz. bruikbaar worden als reclamemiddel. We stellen eveneens vast dat gezinnen met kinderen heel wat vaker op het internet terug te vinden zijn (89 %) t.o.v. kinderloze gezinnen (67 %). Tenslotte leest en verstuurt ruim 90 % van de mensen regelmatig e-mailberichten. Dit bewijst dat e-nieuwsbrieven nog steeds super efficiënt kunnen gebruikt worden op voorwaarde dat ze professioneel en goed opgemaakt en verstuurd zijn.

    Besluit.
    Het internet is meer dan ooit belangrijk voor de mensen in deze samenleving. KMO's, winkels, ondernemers, zelfstandigen en vrije beroepen kunnen zeker heel doeltreffend gebruik maken van de mogelijkheden en de troeven die online reclame bieden. Maar nu is het meer dan ooit belangrijk om dit professioneel aan te pakken en uit te werken. Zoniet verwatert het effect en het resultaat. Voor meer info over goede, betaalbare online promotie voor uw zaak, neem vrijblijvend contact op met 2TREES.

    23-12-2010 om 08:50 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:internetgebruik in België, internetgebruik europa, juiste reclamemiddelen kiezen, doeltreffende reclame, doeltreffendste reclame, e-marketing, e-promotie, e-reclame,
    15-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prognoses en e-commerce trends in België.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen December is meestal de maand waarop men gegevens verzamelt en doelstellingen voor de toekomst formuleert. Ook de e-commerce ontsnapt hier niet aan. Voor bedrijven en winkels die online verkopen zijn de Prognoses en e-commerce trends in België nuttige informatie. Maar ook wie straks met een webwinkel wil starten kan ze gebruiken voor een goed buisinessplan.

    Verwachtingen voor de e-commerce in België.
    Elk jaar peilt BeCommerce naar de toestand en de verwachtingen van de online handel bij hun leden. Hieruit blijkt dat de Belgische e-commercebedrijven dit jaar gedurende de eindejaarsperiode een omzet verwachten van ongeveer 750 miljoen euro, een stijging van 45 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

    Belgen winkelen ook steeds vaker online. Een belangrijke push hiertoe kwam er door de Maestro kaart aangepast te maken voor online betalingen. Maar ook het gegeven dat ruim 73 procent van de gezinnen op het internet zijn aangesloten (en hoofdzakelijk met een snelle verbinding) en het feit dat ons land met 34 procent tot de intensiefste gebruikers ter wereld behoren, zijn hier niet vreemd aan. Dat zijn heel belangrijke Prognoses en e-commercetrends in België.

    Prognoses en e-commercetrends in België.
    Op dit moment gaan er elke dag een vijftal nieuwe webwinkels online. Op basis van de huidige gegevens mogen we er van uitgaan dat dit minimum zo zal blijven in de nabije toekomst, waarschijnlijk zelfs nog iets stijgen. In de eindejaarperiode verwacht men dat ongeveer 30 % van de online klanten gemiddeld tussen de 50 à 100 euro per aankoop spendeert. Twintig procent koopt zelfs meer dan 150 euro per aankoop. Maar heel belangrijk is dat elke online handelaar verwacht dat zijn online omzet zal stijgen in 2011.

    Op het vlak van betalingen vindt de online consumet online betalingen zonder meer veilig en betrouwbaar. Zeker nu de aangepaste Maestro kaarten uitgerust zijn met het SecureCode veiligheidssysteem en daar bijna 80 % van de Belgische bankkaarten nu zijn aangepast voor online betaalopdrachten. Uit een recente enquête van Belga iVox blijkt dat 72 procent van de Belgen online winkelen minder stresserend vindt, 66 procent vindt het gemakkelijk, 58 procent noemt goedkoper als troef en 55 procent is van oordeel dat het sneller gaat. En dat zijn precies de troeven uit de Prognose en e-commerce trends in België waarop nieuwe online shops ten volle moeten inspelen.

    Besluit.
    België behoort tot de top als het over op het internet aangesloten gezinnen gaat die daarenboven tot de meest intensieve, dagelijkse online gebruikers behoren. Mede door het vertrouwen van de online consumenten in e-commerce en de verwachte omzetstijging van de online handel in de toekomst zal het online zakendoen binnenkort onmisbaar zijn voor de groei en de omzet van een bedrijf in België.

    15-12-2010 om 08:18 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:e-commerce in belgie, verwachtingen e-commerce, e-commerce trends, trends online verkoop, verwachtingen belgie online verkoop, evolutie webshops, troeven webshops, omzet online shops, trends internetverkoop, verwachtingen internetverkoop
    08-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoeveel Belgen surfen op het internet.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Elk jaar rond het jaareinde wordt bekeken Hoeveel Belgen surfen op het internet. Dat is belangrijke informatie voor webwinkels en online verkoop. En rond deze periode start ook de sperperiode voor de solden. In dit artikel leest u meer over het internetgebruik van de Belgen en de nieuwe sperperiode 2010.

    Hoeveel Belgen surfen op het internet.
    Het CIM (Centrum voor Informatie over de Media) onderzocht naar jaarlijkse gewoonte het gebruik van het internet in België. Onderzoek bij meer dan 10.000 mensen tussen juli 2009 en juni 2010 leert dat 62 % van de Belgen gebruikt maakt van het internet. Dat zijn bijna 5.800.000 mensen. Deze internauten zijn vnl. hoger opgeleid of mensen die een verantwoordelijke positie uitoefenen. Van deze doelgroep gebruikt meer dan 90 % regelmatig internet, zowel professioneel als privé.

    Online verkoop heeft nog een groot groeipotentieel in België.
    Recent lazen we in de pers. Voor het eerst sedert het ontstaan van het internet en de opkomst van webwinkels werd er begin december 2010 in Amerika voor meer dan 1 miljard dollar verkocht via het internet op 1 dag. Dat is een stijging van meer dan 16 % t.o.v. het vorig jaar. Om de situatie voor België te kunnen inschatten is het daarom belangrijk om weten Hoeveel Belgen surfen op het internet.

    Alhoewel we in België en Europa nog een heel eind verwijderd zitten van dergelijke online omzet stellen we toch vast dat de internetverkoop in stijgende lijn gaat. Dit komt doordat er steeds meer bedrijven met online verkoop starten (gemiddeld 5 nieuwe webshops per dag in 2010). Bestaande webshops zien de totale omzet én het gemiddeld aankoopbedrag per klant dan weer stijgen, op voorwaarde dat het online verkoopprogramma professioneel en commercieel goed ontworpen is en er intensief mee wordt gewerkt. Op basis hiervan, en rekening houdend met de situatie in België t.o.v. de rest van Europa, kunnen we stellen dat het nu meer dan ooit noodzakelijk is om met online shopping te starten om stijging in omzet in de toekomst veilig te stellen.

    Wat met de nieuwe sperperiode in 2010?
    Medio dit jaar werd de nieuwe wet op solden en koopjes van kracht. Een aantal zaken zijn gewijzigd t.o.v. de vorige situatie (zie ook artikel: Nieuwe wet online bedenktijd, ...). De sperperiode voor de wintersolden loopt dit jaar van 6 december tot 2 januari 2011. In deze periode is het aankondigen van prijsverminderingen voor kleding, schoenen en lederwaren verboden. Ook fluistersolden en privé verkopen zijn niet toegestaan. Kassakorting en koppelverkoopacties zijn wel toegestaan. Deze beperking op prijsreclame geldt enkel nog voor kleding, schoenen en lederwaren. Andere producten vallen niet onder de nieuwe regeling voor de sperperiode. Let wel, ook tijdens de koopjes blijft de wet op de marktpraktijken en consumentenbescherming van toepassing.

    Besluit.
    In België biedt de actuele situatie van de online verkopen nog grote groeivooruitzichten qua online omzet en op het vlak van klantengroei. Meer dan 60 % van de Belgen zijn potentiële klant via het internet. Voor een goede uitbouw van de online verkoop is een professioneel ontworpen webshop noodzakelijk en verder een goed doordacht marketing- en verkoopplan.

    Voor meer info over de mogelijkheden en kostprijs voor online verkoop, neem vrijblijvend contact op met 2TREES.

    08-12-2010 om 09:32 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:sperperiode 2010, online sperperiode, wintersolden 2010, internetgebruik in België, online verkoop België, situatie webverkoop belgie, profiel internetgebruikers, wie gebruikt internet
    01-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bijna iedereen in onze moderne maatschappij is met het internet verbonden. Mensen sturen elkaar berichten per e-mail. Bedrijven sturen informatie rond. Dat veroorzaakte een explosie van berichten in de inbox. De afhandeling hiervan kost steeds meer tijd. Maar het kan ook anders met de volgende Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen.

    Wat veroorzaakt de explosie van e-mailverkeer?
    Er zijn een aantal oorzaken waardoor het e-mailverkeer de voorbije jaren exponentieel is gegroeid. Eerst en vooral beschikt nu bijna iedereen over een of meerdere e-mailadressen. Bedrijven hebben quasi allemaal een website waarop de contactgegevens gemakkelijk te vinden zijn. En dan heb je nog het fenomeen van nieuwsbriefacties, sweepstakes, tell-a-friendacties ... tot junkmail toe. Dat aan de professionele kant van de zaak.

    Maar vergeet ook het menselijke aspect van de zaak niet. E-mails versturen kan voor de mensen een vorm van persoonlijk contact zijn. Ook gemakzucht speelt een rol. Als u informatie met iedereen deelt, kan men verantwoordelijkheid delen of vermijden. Of wat te denken van spamacties, kettingmails, ... tot gerichte e-mail aanvallen in extreme gevallen. Kortom, het e-mailverkeer kost steeds meer tijd en geld aan de mensen en bedrijven. Tijd om een aantal Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen.

    Wat kan men doen om de instroom aan e-mailberichten te beperken?
    Er zijn een aantal Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen. Ze houden echter steeds verband met een mentaliteitswijziging en een andere houding bij de mensen zelf. Eenmaal men het gewoon is, zal het werkcomfort en de efficiëncy stukken beter worden.
    • Kijk maar een paar keer per dag uw e-mails na. Vaak start het e-mailprogramma op samen met de computer. Men is dan geneigd om alle ongelezen berichten te openen. Het resultaat is dat men in de maalstroom van e-mails terecht komt en de voorziene werkplanning uit het oog verliest. Check daarom 1x in de voormiddag en 1x in de namiddag de mails, liefst op een vast uur. Laat het mailprogramma niet automatisch opstarten en schakel de verwittigingen van inkomende mails uit.
    • Gebruik e-mails enkel voor korte, dringende of snelle berichten. Daarvoor waren ze eigenlijk oorspronkelijk bedoeld. Een mail hoeft niet langer te zijn dan maximaal 3 paragrafen. Om iets mee te delen of een informatie op te vragen kunt u de telefoon nemen, even tot bij uw collega lopen of in de koffiekamer een paar dingen navragen. Voor langere boodschappen gebruikt u een rapport of een brief met bijlagen. Zo zal alles ook veel duidelijker zijn.
    • Vermijd social talk via e-mail. Daarvoor heb je sociale netwerksites zoals Facebook, terug de koffiekamer of het café. Ook reacties op reacties per e-mail zijn uit den boze. Als gans de wereld begint te reageren krijg je snel een lawine aan nutteloze mails.
    • Denk steeds na tot wie u zich richt met een mailtje. Vermijd in elk geval om iedereen die u kent in c.c. te zetten. Eerst en vooral hoe meer mensen een bericht krijgen, hoe meer kans op reacties. Maar ook hoe meer mensen, hoe meer meningen. Door enkel degenenodig is, werkt u snel en vakkundig. per e-mail aan te spreken die
    • Organiseer uw e-mailverkeer op een efficiënte manier. Gebruik verschillende e-mailadressen voor uw professionele berichten en uw privé berichten. Gratis abonnementen en inschrijven op nieuwsbrieven doet u best met een gratis @gmail.com, @hotmail.com of @yahoo.com adres. Als het volume aan e-mails te groot wordt, schrapt u gewoon de account. En stel een goed archiveringssysteem in voor inkomende e-mails. Bij de meeste mailprogramma's kunt u dit automatisch instellen.
    Besluit.
    Wildgroei wurgt steeds het goed gebruik van nuttige functies of systemen. Daarom is het noodzakelijk om de afhandeling van het e-mailverkeer te organiseren. Met bovenstaande Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen lukt dit heel wel. Uw organisatie en uw medewerkers kunnen er enkel baat bij hebben.

    01-12-2010 om 08:41 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:efficient e-mailverkeer, e-mails organiseren, spamberichten vermijden, e-mails afhandelen, e-mails behandelen, e-mails verwerken, e-mails beheersen, e-mailprogramma instellen, archiveren e-mails



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs