2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
28-04-2011
De meest voorkomende fouten op facebook.
Facebook, net als Google Adwords, een
website en online reclame, is onmisbaar geworden voor een moderne zaak.
Meestal concenteert men zich op wat u best doet om succesvol te zijn op
facebook. Laten we nu eens de andere kant bekijken. In dit artikel leest
u wat u zeker niet moet doen om uw bedrijf of producten te promoten op
facebook.
Starten met facebook: best eerst even nadenken. Ja, ik weet het. Enthousiasme werkt aanstekelijk. U hoort uw collega's of vrienden vol vuur vertellen hoe gemakkelijk
u via facebook in contact komt met nieuwe mensen, hoe snel een bericht
via facebook op het internet wordt verspreid, hoe veel mensen reageren
om berichten en foto's, ... En natuurlijk, ook uw bedrijf of uw product
wilt onder de aandacht van zoveel mogelijk (potentiële) klanten
Zonder
twijfel is het heel verstandig voor een zaak, bedrijf of merk om op
facebook aanwezig te zijn. Een virtuele marktplaats van 600 miljoen
mensen wereldwijd, daar kunt u als bedrijfsleider zeker wat mee doen.
Bovendien gebeurt de communicatie snel en goedkoop, zijn er een heel aantal nuttige promotiemiddelen voorhanden en krijgt u een directe communicatie met uw klanten. Maar voor u effectief start met facebook voor uw bedrijf, leest u best De meest voorkomende fouten op facebook.
De meest voorkomende fouten op facebook. Hieronder
vindt u een opsomming van De meest voorkomende fouten op facebook. Dit
lijstje kwam tot stand uit de ervaring van 2TREES met facebook voor
bedrijven en uit gesprekken en onderzoek over dit onderwerp. Wat moet u
nu doen om zo veel mogelijk succes te halen uit facebook voor uw
bedrijf: komen. Dan is de stap snel gezet: ik wil ook op facebook!
Twee profielen gaande hebben op facebook: een persoonlijk en een bedrijfsprofiel. Niet
alleen betekenen 2 fb profielen dubbel werk om berichten te plaatsen en
om te onderhouden. Het is ook moeilijk om duidelijk af te bakenen welk
profiel u voor een bepaalde vriend gebruikt. Op de duur verwateren beide
facebook profielen en creëert u een onduidelijke situatie. Ook sluit
facebook dubbele profielen af als het ontdekt wordt. Indien u dacht
om 2 profielen op te maken om berichten of foto's niet te tonen aan een
bepaalde doelgroep of mensen, dat kunt u heel fijn afbakenen via de
privacy- en gebruiksinstellingen van uw facebook account. Het is perfect
mogelijk om te zorgen dat uw uitgaans- of vakantiefoto's niet door uw
al uw klanten worden gezien.
Een facebook profiel gebruiken in plaats van een fanpagina. Facebook
profielen zijn bedoeld voor fysieke personen. Mensen dus, zoals u en
ik. Bedrijven, merken of producten installeren een facebook pagina. Zo'n
fanpagina is specifiek bedoeld voor professionele toepassingen.
Het heeft een gans eigen werking op facebook, b.v. met de "vind ik
leuk" knop hoeft u niemand te accepteren. Ook zijn er voor elke fb
pagina statistieken beschikbaar die heel nuttig zijn voor uw marketing of promotie.
Het prikbord van uw professionele pagina onzichtbaar zetten. Facebook
is bedoeld om berichten en foto's te delen. Het werkt best via de
snelle interactie die plaatsvindt tussen vrienden en vrienden van
vrienden. Voor deze systematiek is het prikbord cruciaal.
Bovendien is dit de plaats waar u zelf met uw vrienden communiceert.
Het prikbord afsluiten voor reacties van uw vrienden betekent zoveel als
zeggen: "Ik ben niet geïnteresseerd in u." Tevens mist u op deze manier
de kans op rechtstreeks contact met uw vrienden, klanten en toekomstige klanten. Indien
u bang bent van negatieve reacties op uw prikbord, denk dan even aan
volgende. Vooreerst zal het afsluiten van uw prikbord niet de mond
snoeren van malcontente klanten. Maar via het prikbord kunt u een
positief antwoord geven op een negatieve commentaar. En daar wint u dan
weer bij.
Uw facebook pagina niet regelmatig updaten. Het
succes van facebook is gestoeld op interactie tussen de leden. Een
facebook pagina die niet of nauwelijks wijzigt is eigenlijk "dood". Er
komen weinig reacties op. Er wordt nooit naar gerefereerd, geen
commentaar gedeeld, trekt geen traffic, ... M.a.w. een pagina die dood
is qua inhoud wordt al snel onzichtbaar
en moeilijk vindbaar op facebook. Dat is dodelijk voor een bedrijf of
merk op facebook aangezien sporadische nieuwsjes schaars zichtbaar
worden op de prikborden van uw vrienden.
Geen koppeling maken met uw overige (internet) media. De
kracht van facebook voor uw bedrijf of merk schuilt in een sterke
interactie. Hierdoor trekt u snel nieuwe vrienden / klanten aan en komen
uw berichten hoog op het prikbord terecht. Hoe meer vrienden, hoe meer
kans op reacties, "likes", referenties, ... Zo'n populariteit van uw fb
pagina kunt u aanzwengelen door ze te vermelden op uw website, "like"
knoppen toe te voegen bij producten op uw webshop, uw blog te koppelen,
uw nieuwsbrief in te schakelen, en folders, advertenties, enz., enz.
M.a.w. gebruik alle promotiemiddelen om uw bedrijf of merk via zoveel
mogelijk kanalen onder de aandacht te brengen van consumenten.
Besluit. Facebook
heeft een beetje de rol en de functie van het internet veranderd. Door
facebook is het internet nu ook een plek geworden waar u communiceert
met uw vrienden, klanten en toekomstige klanten. De doorbraak van
smartphones en tabletcomputers zal het belang van e-promotie en facebook
voor de bedrijven nog vesterken. Mensen zullen immers bijna constant
gebruik maken van het internet doorheen de dag zelf. Daarom is het
belangrijk om te zorgen dat uw zaak, bedrijf of merk op een correcte
manier op facebook aanwezig is.
Voor info of een concreet gesprek voor uw professioneel gebruik van facebook voor uw zaak, neem vrijblijvend contact met 2TREES.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:facebook voor bedrijven, fouten met facebook, goede facebook bedrijven, professionele facebook, promotie via facebook, reclame via facebook, facebook professioneel gebruik, winkel op facebook, merk op facebook, bedrijf op facebook
06-04-2011
Kan facebook reclame Google Adwords vervangen.
Online reclame gebeurde tot voor kort
nagenoeg uitsluitend via advertenties bij de zoekresultaten. Met de
opkomst van de sociale media zoals facebook, netlog, hyves, e.a. is dit
medium interessant geworden om reclame op te maken. In dit artikel
kijken we of facebookreclame een vervanger kan zijn voor Google reclame,
en waarom dit zo is.
Kan facebook reclame Google Adwords vervangen. Kort
en goed: neen. Beide zijn heel zeker goede reclamemiddelen om een
bedrijf, handelszaak, product of dienst te promoten. Maar zowel facebook
reclame als google adwords hebben hun eigen specifieke voordelen en
troeven. De reden hiervoor ligt in de aard en het uitgangspunt van beide media zelf.
Google is een instrument om zaken op te zoeken op het internet. Google werkt uitsluitend op basis van zoekwoorden. Trefwoorden die de mensen ingeven om dingen op te zoeken én woorden die voorkomen in de inhoud
van websites. Facebook werkt op basis van een profiel dat iedereen zelf
ingeeft en op basis van reacties, commentaren, meningen, enz. Subjectieve criteria
dus. Eigenlijk kunt u gerust stellen dat Google werkt op basis van
objectieve criteria en dat facebook eerder volgt wie men graag zou
willen zijn.
Beide situaties zijn interessant voor marketeers om
reclame en promotie op te baseren. Maar in essentie ligt daar ook het
antwoord op de vraag Kan facebook reclame Google Adwords vervangen.
Neen, dus.
Voordelen en troeven van Google Adwords. Google werkt op basis van objectieve criteria,
zijnde enerzijds de woorden die mensen ingeven om informatie te vinden
op het internet en anderzijds de woorden die op een website staan. Als
beide matchen gaat Google er van uit dat die website informatie bevat
die de surfer interesseert. Google reclame is vooral interessant omdat:
de Google advertenties verschijnen boven of naast
de zoekresultaten zelf. Als een advertentie goed geschreven is, een
relevante zoekwoordenlijst bevat en geoptimaliseerd is, zal ze een
antwoord bieden op een zoekopdracht waar ze naast verschijnt;
bovendien kunt u met een zoekwoordensimulator
goede nieuwe zoekwoorden opzoeken en inbouwen, of alternatieve woorden,
varianten, enz. Tevens kunt u vooraf een idee krijgen hoeveel bezoekers
een bepaald woord kunnen opleveren en hoeveel dit trefwoord kost;
iedereen die over internet beschikt, kan zonder beperking
uw reclame zien en doorklikken naar uw website. Men hoeft zich niet te
registreren, lid te worden van iets of enige andere beperking te
ondergaan;
uw google advertenties kunnen worden beperkt
in grondgebied en in tijd. Ze kunnen zelfs verschillend worden
weergegeven op verschillende dagen. Voor belangrijke zoekwoorden kunt u
meer bieden dan voor minder belangrijke. Zo maakt u uw Google
advertentie heel doeltreffend;
om nog beter op te vallen kunt u kiezen om, naast tekstadvertenties, ook beeldadvertenties te laten verschijnen. Bovendien kan u uw advertenties ook laten verschijnen op mobiele toestellen (iphones, ipads, ...) en op partnersites. Hierdoor vergroot u het bereik van uw advertenties;
bij de opbouw van een google advertentie kunt u uw bedrijfsgegevens extra laten vermelden, koppelingen maken naar google maps en google places, ... en zo de zichtbaarheid van uw zaak vergroten.
Voordelen en troeven van facebook reclame. Facebook
werkt op basis van de informatie die de mensen zelf ingeven in hun
profiel en via hun commentaren. Meestal krijgt men hier dus wie iemand zou willen zijn,
eerder dan wie men werkelijk is. De realiteit wordt vaak een beetje
bijgekleurd. Dat is helemaal niet erg voor een marketeer, integendeel.
Facebookreclame:
verschijnt op de profielpagina's van mensen die beantwoorden aan de criteria die de adverteerder zelf bepaalt of op de profielen die relevante
foto's en commentaren bevatten. Facebook gaat er dus van uit dat als je
op een bepaald item reageert, je er ook interesse voor hebt;
facebook advertenties kunnen enkel worden gezien door andere facebookleden.
Uitzondering zijn de openbare bedrijfspagina's die iedereen kan zien.
Maar de grootste groep mensen zit achter een eigen login verscholen. Nu
is 600 miljoen leden wereldwijd niet onaardig, maar eigenlijk telt enkel
hoeveel mensen tot facebook behoren in uw verkoopgebied. Dat zijn er
een pak minder;
een voordeel is dan weer dat facebookgebruikers gemiddeld 3 tot 5x per dag hun facebookprofiel nakijken. Facebook wordt dus heel intensief gebruikt. Aanwezigheid op facebook is een stukje van de dagelijkse bezigheid beworden.
een facebookadvertentie bestaat -naast de link naar uw website- uit een titel, een foto en een tekst.
De foto is heel belangrijk om opgemerkt te worden en om mensen te laten
doorklikken. Besteed dus grote zorg zowel aan de tekst als aan de
afbeelding bij uw facebook advertentie;
bij het opmaken van een facebook advertentie moet u ook een aantal criteria opgeven
op basis waarvan uw advertentie zal worden vertoond. Zo o.m. geslacht
van de mensen die u wilt bereiken, leeftijd, taal, locatie, ... Maar ook
de interesses of hobby's die ze hebben;
ook hier kiest
u het budget dat u wilt spenderen per klik of per 1000 vertoningen.
Leuk is ook dat bij de ingave van de criteria voor uw advertentie, u
telkens ziet hoe groot de doelgroep wordt. Zo heeft u een idee van de impact die u met uw facebook advertentie kunt bereiken.
Verder hebben zowel Google Adwords als Facebook een aantal rapportagemogelijkheden
zodat u kunt bijhouden hoe doeltreffend uw online reclame scoort. Met
Google kunt u de rapportage heel sterk verfijnen en automatiseren. Ze
zijn ook uitgebreider. Maar ook Facebook geeft een duidelijk beeld weer
van de prestaties van een campagne.
Besluit. Google
Adwords of facebook reclame, beide hebben hun specifieke troeven en
voordelen. Ze zijn beide waardevol om reclame mee te maken. Daar ze van
uit een verschillende visie werken, zijn beide online reclame platformen
eerder complementair dan dat ze directe concurrenten zijn. Het beste
resultaat haalt men als beide online reclamemiddelen gemixt worden
gebruikt.
Interesse? Contacteer 2TREES voor meer informatie over de mogelijkheden van Google Adwords of facebook reclame voor uw zaak.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:google adwords, google reclame, facebook reclame, reclame op facebook, reclame bij zoekresultaten, goede facebook reclame, doeltreffende google reclame, google advertenties, facebook advertenties, google adverteren
01-04-2011
Mogelijke
De actie Uw Zaak Verdient Online. Eerlijk,
het klinkt bijzonder goed in de oren van KMO's, zelfstandige
ondernemers en vrije beroepen. Gratis het internet op. Helemaal voor
niets! Ja, dan moet je toch niet twijfelen zeker...
Toch even
nadenken. Deze actie gaat uit van Belgacom, Google en bpost. Niet
precies bedrijven die gekend zijn voor hun sociale ingesteldheid of
altruïsme. Daar is niets mis mee. Commerciële bedrijven moeten winst
maken. Hou dit als consument toch maar in gedachten.
Gratis
bestaat eigenlijk niet. Ook niet in internetland. 2TREES is
gespecialiseerd in internet-communicatie voor KMO's, zelfstandigen en
vrije beroepen. Precies de doelgroep dus waarnaar die actie zich richt.
Van uit onze ervaring sommen wij hierna een aantal zaken op waar een KMO
of zelfstandige best vooraf
naar kijkt, vooraleer in te gaan op een gratis aanbod. Al te veel blijkt
achteraf goedkoop immers duurkoop te zijn. Welke kunnen Mogelijke
"Voordelen" met Uw Zaak Verdient Online. te zijn?
Mogelijke "Voordelen" met Uw Zaak Verdient Online. Grosso
modo komt het er op neer dat webdesign en webshops ontwikkelen
specialistenwerk is. Ook e-promotie is een activiteit die een gedegen
opleiding en kennis van markt en middelen vereist. Elk zijn
specialisatie nietwaar. Daarom is het vaak verstandigst als KMO of
zelfstandige om de eigen tijd te stoppen in uw eigen activiteit
zelf. Meestal brengt dit uiteindelijk het meeste op. Wie toch graag wat
experimenteert en zelf op dit "gratis" aanbod wil ingaan, kijkt vooraf
best eens naar het volgende:
Met de actie Uw Zaak Verdient Online krijgt u gratis 6 maand hosting.
Hosting is een stukje van een internetcomputer die u afhuurt om uw
website op te laden. Hiermee geraakt de inhoud van uw site op het
internet en kunnen andere mensen via het internet uw website of webshop
terugvinden. Hosting heeft u dus nodig zolang u een website heeft.
Altijd dus. Daarom, hoeveel kost uw hosting met deze formule na
die 6 gratis maanden? Let op dat u dan niet stukken meer betaalt dan
het marktgemiddelde. En ja, u kunt uw website bij om het even welk
hostingbedrijf onderbrengen.
Met de actie krijgt u 1 jaar gratis domeinnaam. Net zoals hierboven heeft u uw domeinnaam net zolang nodig als u een website heeft. Ook altijd, dus. Terug dezelfde vraag, hoeveel betaalt u dan wel na dit gratis jaar hosting?
Met de actie maakt u zelf gratis uw website met de website configurator.
Leuk, maar ik vermoed dat u hier veel tijd en moeite zal instoppen. Het
resultaat zal er vrij standaard uit zien en om een goede SEO te bouwen
(waardoor uw website goed gevonden wordt op het internet) doet u er goed
aan om een degelijke opleiding te volgen. Ik twijfel niet, iedereen kan zeker een website bouwen op deze manier. Maar niet elke website presteert ook goed.
Meestal heeft men een aantal functies
nodig om op een moderne manier te werken met een website. Misschien een
databank waar bezoekers hun e-mailadres kunnen ingeven. Of een functie
zodat u zelf een nieuwsbrief of reclame kunt sturen aan de adressen van
uw website of een toffe slideshow om uw foto's mooi voor te stellen. Dan
is een minimum hostingformule niet meer voldoende. Informeer dus vooraf
wat het eventueel extra kost om een databank te activeren, om meerdere e-mailadressen te kunnen instellen, hoe groot uw website mag zijn, enz.
Wie een eigen winkel heeft en daarnaast een online shop wilt uitbouwen, heeft er vaak baat bij om een aantal zaken te automatiseren.
Een moderne webshop kan b.v. gestuurd worden via het kassasysteem van
de zaak, zodat promoties, acties, artikels automatisch afgeboekt worden,
ook online. Daardoor vermindert het werk voor een deel en worden fouten
vermeden. Kan zo'n koppeling ook met deze automatische webshop
generator?
Met een eigen website kunt u zich onderscheiden van uw concurrenten.
U kunt een sfeer opbouwen zodat nieuwe klanten zich aangetrokken voelen
tot uw zaak, eerder dan tot uw concurrent. Ik krijg er eerlijk gezegd
een beetje koud van als ik denk hoe ik me met mijn website, via een
automatisch zelfbouwpakket gemaakt, kan opboksen tegen een goede website
van mijn concurrent als die door een professionele webdesigner is
gemaakt.
Besluit. Het
leidt geen twijfel. Met de boven aangehaalde actie is het technisch
mogelijk voor een nieuwe starter om gedurende 6 maand gratis een website
te hebben. Toch loont het beslist de moeite om even uit te rekenen wat
die gratis website u verder na die gratis periode zal kosten. En reken
dan ook even het nodige budget uit over 3 jaar, en 5 jaar, en ...
Voorwaarden opvragen en prijzen vergelijken loont steeds. Vaak is een
superpromotie op korte termijn een kostelijke investering op lange
termijn. Daarom, informeer u goed vooraf over de kosten en de
mogelijkheden van deze actie en van mogelijke alternatieven. Succes!
Een homepagina of startpagins is een
van de belangrijkere pagina's van een website. Door rekening te houden
met een aantal regels en de volgende tips kan de prestatie van een site
sterk verbeteren. Waar moet u op letten voor een goede homepagina?
Waarom is een homepagina belangrijk. Een homepagina is een van de voornaamste pagina's van een website omdat dit de start is voor een online bezoek. Werkelijk élke bezoeker en zoekmachine
komt hier op toe. Iedereen ziet dus de informatie die op deze pagina
staat. En aan de hand van wat men hier leest, beslist een surfer of uw
site het bekijken waard is. Wat is een goede homepagina , dat is vrij
eenvoudig samen te vatten. Het kost iets meer moeite en tijd om tot de
perfecte startpagina te komen. Maar het is het beslist waard.
Wat is een goede homepagina. Er zijn twee aspecten belangrijk: de inhoud van de homepagina en hoe deze technisch gebouwd is. Een goede webdesigner
kan u helpen met beide. Let wel, ook voor een ervaren webbouwer kost
een goede startpagina ontwikkelen extra tijd en moeite. Wat is een goede
homepagina en waarom is deze zo belangrijk:
Een goede homepagina wekt het vertrouwen
van de bezoeker op uw site. Deze pagina is het eerste contact tussen uw
online bezoeker en uw zaak. Dan is het essentieel dat de surfer direct
het idee krijgt dat hij op de juiste plek is terecht gekomen. Een
verzorgde, vlotte en professionele homepagina geeft een positief beeld van uw bedrijf en uw werking.
Op een goede homepagina krijgt de bezoeker een snel beeld van wat er allemaal op uw website te vinden
is. Zo kan hij zich snel een idee vormen of de informatie die hij of
zij zoekt er aanwezig is en waar ze staat. En het is zeker een pluspunt
als gelijktijdig uw troeven (zijn voordelen) als klant bij u naar voor komen.
Een homepagina is ook die pagina die de zoekmachines
eerst registreren. Voor de optimalisatie (SEO) van uw site is het dus
aan te bevelen om op een correcte wijze gebruik te maken van de vijf kernwoorden voor uw activiteit of bedrijf. De tekst van uw homepagina zorgt dan dat uw site bij de juiste zoekopdrachten wordt vertoond.
De structuur van een goede homepagina maakt gebruik van H1, H2 en H3 tags.
Hiermee verhoogt de werking van uw site voor de zoekmachines. Ze
krijgen een beter beeld van het belang van de inhoud. Uw site komt
sneller bovenaan de zoekresultaten op het internet te staan. Dit leidt
dan weer tot meer bezoekers op uw website.
Tenslotte wordt een goede homepagina zodanig commercieel uitgewerkt dat deze de aandacht
van uw bezoeker vasthoudt. Zo'n startpagina stimuleert uw online gast
om dieper op uw website te gaan. Ze leidt uw bezoeker naar een bepaald
doel. Bijna altijd is dit een aankoop, bestelling, aanvraag, enz. Dit
noemt men een conversie. (Zie ook: Vijf eenvoudige tips voor een betere website).
Besluit. Een
goede homepagina is een van de belangrijkste pagina's van uw website.
Indien ze goed opgemaakt en professioneel gebouw is, trekt ze veel
bezoekers aan. Ze leidt automatisch de bezoekers naar conversies. Ook
bij het optimaliseren van een website wordt de nodige aandacht besteed
aan het verbeteren van de homepagina van een site. Voor meer info of
voor het optimaliseren van uw homepagina, neem vrijblijvend met ons contact op.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:homepagina, startpagina, goede homepagina, homepagina optimaliseren, SEO homepagina, tips voor de homepagina, homepagina tips, homepagina verbeteren, website verbeteren, meer conversies, conversies verhogen
23-03-2011
Voordelen van een commerciële landingspagina.
Soms heeft u iets extra te vertellen.
Of u vindt die website van een collega net ietsje professioneler. Dan is
een goede extra landingspagina voor uw website misschien de aangewezen
oplossing. Welke zijn de Voordelen van een commerciële landingspagina en
wanneer maakt u er goed gebruik van, dat leest u in dit artikel.
Wat is een speciale landingspagina? Op
de meeste websites komt u toe op de home-pagina. Daar staat meestal wat
uitleg over het bedrijf zelf of over de producten. Via de
navigatieknoppen gaat u dan dieper op de website de gewenste informatie
halen. Dat is prima, maar soms wilt u eerst de aandacht van de bezoekers
op iets anders trekken. Dan bieden de Voordelen van een commerciële
landingspagina soelaas.
Zo'n landingspagina is een extra pagina die voor de home-pagina
van een website wordt geplaatst. De bezoekers op uw site komen dus
eerst hier op voordat ze op de werkelijke site terechtkomen. Zeg maar
een 0-pagina als het ware. In een aantal specifieke gevallen is de
kostprijs meer dan zijn geld waard.
Voordelen van een commerciële landingspagina. Een extra pagina moet dus steeds een specifieke functie
vervullen. En deze functie moet anders zijn dan hetgeen met de normale
navigatie en de structuur van de website wordt bereikt. M.a.w. als er
geen speciale reden is of geen specifieke toepassing wenselijk is, hoeft
zo'n 0-pagina niet. Een extra landingspagina is voor een website heel
nuttig:
Voor de specifieke promotie
van een product of dienst. Ze wordt heel aantrekkelijk ontworpen, bevat
een wervende kop, een supermooie sfeerfoto en een commerciële
beschrijving. De bezoekers op uw website kunnen kiezen om verder door te
gaan naar uw website of om direct het product of dienst te bestellen.
Om het commercieel resultaat te verhogen, wordt er meestal ook een reclamebanner in dezelfde stijl toegevoegd aan de website zelf. De resultaten zijn ook beter als zo'n landingspagina regelmatig wijzigt.
Om extra bezoekers naar uw website te leiden. De tekst van een goed doordachte landingspagina kan perfect worden geoptimaliseerd voor uw activiteit of uw bedrijf. Door
in enkele zinnen gebruik te maken van de belangrijkste zoekwoorden
waarmee u wilt gevonden worden, verhoogt u de opmerkzaamheid van de
zoekmachines. Hierdoor komt uw hoger in de zoekresultaten te staan en bereikt u meer potentiële klanten.
Om de volledige aandacht op
een product of dienst te vestigen. Een extra landingspagina is het
eerste wat bezoekers zien. Dan is hun aandacht meest geconcentreerd.
Door de professionele opmaak en een goed evenwicht tussen reclametitel,
mooie foto en voordelen kunnen zelfs impulsaankopen worden uitgelokt. In
elk geval blijft uw reclameboodschap langer in het geheugen van uw bezoekers. Daarom is een extra landingspagina ook heel verstandig om uw advertentie- of folderreclame te ondersteunen.
Ook als toegangspoort
tot verschillende delen van uw website is een extra landingspagina
aangewezen. Een bedrijf met filialen kan op de eerste pagina van hun
site de verschillende productie- of verkooplocaties voorstellen en hier
de bezoekers laten doorklikken naar de deelsite van de entiteit zelf.
Handelszaken met diverse grote categorieën producten kunnen de mensen
via een landingspagina laten "voorsorteren". Dit verhoogt het
navigatiegemak en het surfcomfort van uw bezoekers, en dus ook uw
commercieel resultaat.
Een extra commerciële landingspagina is
NIET nuttig als er geen specifieke reden is om ze te plaatsen. Klinkt
misschien banaal, maar kijk maar eens hoe vaak u een site ziet met op de
eerste pagina "Welkom op deze site en klik hier op verder te gaan" of
waar enkel de bedrijfsgegevens en een foto op staan. Soms wordt een
extra pagina gebruikt om enkel een taal te laten kiezen. Dit kan perfect
worden gestuurd via de gewone opmaak van de website zodat dit niet echt
nodig is.
Besluit. Een
goede extra landingspagina kan het commercieel succes verhogen van een
website doordat de aandacht van de bezoekers beter kan gefocust worden
of doordat het gebruiksgemak van uw site verbetert voor de bezoekers. Om
een goed resultaat te bekomen, is het wel noodzakelijk dat ze
professioneel en doordacht wordt ontworpen.
Voor meer informatie over een goede landingspagina voor uw website of webshop contacteer vrijblijvend Patrick (T 0495 935 325, E patrick@2trees.be).
Regelmatig spreken nieuwe klanten ons
aan voor een website of webshop. Even hardnekkig zijn de vooroordelen en
misvattingen dat elke website duur is en enkel voor de grotere zaken
van belang is. De KMO website is uniek door de lage kostprijs en de
professionele werking. Maar er zijn nog meer voordelen.
Wat is een KMO website van 2TREES? Er zijn verschillende soorten websites. Sites waarvan de klanten zelf de inhoud kunnen wijzigen zijn CMS websites.
CMS is de afkorting van Content Managment System. Dat zijn ook de
duurdere sits. De meer eenvoudige zijn iets goedkoper en geven louter informatie
op het internet weer. Ze zijn niet bedoeld om vaak wijzigingen aan te
brengen. Het is perfect mogelijk om slechts 1 pagina of zelfs een deel
van een pagina te programmeren zodat de klant hier zelf de inhoud kan
aanpassen. Tot deze tweede categorie behoren de KMO websites van 2TREES.
Troeven en voordelen van een KMO website. De
KMO websites (en ook de KMO webshops) koppelen een heel interessante
prijs aan een professioneel uitzicht en goede werking op het internet.
Dat maakt deze categorie van websites heel betaalbaar voor zowel nieuwe
starters, kleine zelfstandigen, middenstanders en KMO's. Maar er is
meer. Hieronder zetten we graag de Troeven en voordelen van een KMO
website onder elkaar.
Een KMO website is heel voordelig in prijs.
De basisprijs voor een nieuwe website ligt laag doordat we werken met
een aantal standaardsites. Aan een interessante instapprijs start men
met een professionele website waar alle noodzakelijke functies aanwezig
zijn.
Door hun uitgekiende structuur worden ze snel en heel gemakkelijk gevonden
en weergegeven door de zoekmachines op het internet. Daardoor kan een
KMO website gemakkelijker bovenaan de google zoekresultaten komen te
staan.
Onze KMO websites hebben alle een professionele lay-out.
We kiezen steeds een tof, modern uitzicht en houden rekening met de
aard van uw bedrijf en de sector waarin u werkt. Bovendien wordt ze
gepersonaliseerd volgens uw huisstijl zodat ze er telkens uniek uitziet.
Ze zijn modulair opgebouwd
zodat u enkel de functies hoeft aan te kopen die u wenst te gebruiken.
Later kan uw KMO website steeds worden uitgebreid met nieuwe tools
volgens u nodig heeft voor uw zaak. Achteraf kunnen we databanken
toevoegen, een berichtenvenster, nieuwsbriefmodule, een klantenloket,
bijkomende pagina's, enz.
Elke KMO website wordt bovendien geoptimaliseerd
voor een goede werking op het internet. Deze SEO gebeurt steeds
handmatig en houdt rekening met de inhoud van uw site en de kernwaarden
voor uw bedrijf.
We koppelen gratis een heel uitgebreid en gebruiksvriendelijk analyseprogramma
aan uw KMO website zodat u een perfect beeld krijgt over de werking van
uw site en het gedrag van uw bezoekers. U krijgt heel bruikbare
informatie (b.v. over zoekwoorden, herkomst, ...) en dit gebeurt in real
time.
En het belangrijkste van al: voor een KMO website betaalt u eenmalig
de afgesproken, vaste prijs en verder zijn er geen maandelijkse kosten,
contractvoorwaarden of verplichtingen. U bent volledig eigenaar van uw
website en beschikt over alle logingegevens.
Voor alle
duidelijkheid, dit gaat enkel over de website zelf. Naast de kostprijs
van de site heeft u nog een domeinnaam en hosting nodig. Beide laatste
posten worden meestal voor een jaar gerekend en zijn telkens te
hernieuwen. Meer info over webhosting vindt u op de website van
SiteHosting (www.sitehosting.be). En op de site van DNS (www.dns.be) kunt u nakijken of een .be domeinnaam nog vrij is.
Besluit. KMO
websites zijn heel interessant door hun gunstige basisprijs, door hun
professioneel uitzicht en hun sterke prestaties op het internet. 2TREES personaliseert
elke KMO website zodat ze uniek zijn voor uw bedrijf. Elke site is
steeds uitbreidbaar met nieuwe functies en beschikt over een goede SEO
en een uitgebreid analyseprogramma.
Wie meer wil weten over een goede KMO website voor uw eigen zaak of activiteit mag vrijblijvend contact opnemen met Patrick (T 0495 935 325 / E patrick@2trees.be).
Facebook is tegenwoordig
alomtegenwoordig. Maar Kan facebook een goede website vervangen. Vaak
gaan mensen er van uit dat dit zo zou zijn. Waarom een goede website en
een facebook profiel geen concurrenten zijn, leest u hier in dit
artikel.
Facebook en een website, geen concurrenten. Voornamelijk
mensen die zelf regelmatig met een sociale netwerksite zoals facebook,
netlog of hyves werken, zien op de duur enkel nog dit medium. Toch is
facebook geen alternatief, noch een vervanger van een goede website. Ze
zijn wel complementair aan elkaar. Elk kanaal heeft zijn specifiek doel
en zijn eigen rol te spelen bij de bekendmaking van uw bedrijf, zaak of
producten.
Facebook en een website kunnen gewoon nooit concurrent
zijn van mekaar. Een sociaal netwerkprofiel is een stuk van een
community, een (virtuele) leefwereld. Een website is een promotiemiddel.
Maar de belangrijkste reden is dat een website een open omgeving is en
vrij beschikbaar voor iedereen, terwijl facebook een gesloten omgeving
is waar u eerst lid moet van zijn vooraleer er gebruik van te maken. En
dat is een wereld van verschil.
Kan facebook een goede website vervangen. Het
antwoord is eenvoudig: neen. Dat is onmogelijk. Toch hebben beide
werelden hun voordelen, nadelen en specifieke reden van bestaan op het
internet. Wat zijn nu de sterke punten en de troeven van een goede website:
elke goed gebouwde website is gratis toegankelijk
voor iedereen die over een internetverbinding beschikt. Men hoeft zich
niet te registreren of een abonnement te nemen. (Zie ook: Wat kan een goede website voor u betekenen);
wordt door de zoekmachines getoond aan geïnteresseerden
die uw bedrijf, producten of diensten zoeken. Zeker voor websites die
goed geoptimaliseerd zijn (een goede SEO) komen bovenaan de zoeklijsten
te staan. (zie ook artikel: Wat is een goede SEO);
de inhoud van uw website heeft u 100 % zelf in de hand. U beslist wat er op komt, welke foto's, beschrijvingen of toepassingen er voor u relevant zijn;
een professioneel gebouwde website (ver)leidt de bezoekers
tot een bepaalde actie (lead to conversion). Men kan dus bezoekers
perfect sturen om een bestelling te plaatsen, informatie op te vragen,
proefaanbiedingen te reserveren, ... (Zie ook: 5 eenvoudige tips voor een betere website);
de
bezoekersstatistieken van uw website zijn perfect meetbaar. Ze geven
een heel duidelijk beeld over wie interesse heeft voor uw bedrijf, welke
zoekwoorden belangrijk zijn, welke inhoud populair is, enz. Deze info
kunt u nuttig gebruiken voor uw promotie;
een goede website is
tenslotte altijd een automatische bron voor nieuwe klanten. Zo kunt u
e-mailadressen van bezoekers verzamelen, postadressen om een
kennismakingspakket op te sturen, nieuwsbrief acties uitsturen, ...
allemaal op basis van uw website.
Een sociaal netwerkprofiel is helemaal anders. Hier ligt de klemtoon op de contacten
die u opbouwt en onderhoudt met andere mensen. Dit kunnen klanten zijn,
maar ook mensen die uw interesses delen. Het uitgangspunt van een
facebook, netlog of hyvesaccount is informatie over uw leefwereld delen
met andere mensen. Een sociaal profiel is belangrijk voor:
een facebook, netlog of hyves profiel kan door iedereen gratis aangemaakt
worden. U beslist zelf welke informatie u ingeeft en zichtbaar stelt.
Let op: schenk goed aandacht aan de gegevens die u opgeeft, want uw
profiel zal werken op basis hiervan;
het is heel gemakkelijk en snel om berichten en foto's te verspreiden
via facebook, netlog of hyves. Bovendien kunt u lid worden van groepen
of zelf een groep oprichten. En voor bedrijven bestaan er speciale
toepassingen van facebook voor bedrijven.
het is een heel doeltreffend middel om te communiceren
met uw vrienden op facebook netlog of hyves. Dit kunnen best klanten of
werkelijke vrienden zijn. Maar het kunnen evengoed gelijkgestemden zijn
of zelfs totaal vreemden. Even opletten toch.
er zijn een aantal commerciële tools
beschikbaar zoals een evenement creëren en dit promoten via facebook.
Betalende reclame is ook een optie. Ook reageren op events of berichten
van anderen trekt de aandacht op uw eigen profiel.
tenslotte is een facebook, netlog of hyves profiel een prima lead naar uw eigen website.
Want daar staat meestal uitgebreide informatie over uw producten of
diensten. Omgekeerd kan een website een goed medium zijn om nieuwe
facebookvrienden te maken.
Besluit. Steeds
vaker denken mensen ten onrechte dat een (gratis) facebook profiel een
goed alternatief is van een (betalende) website. Dat is niet het geval.
Een sociaal profiel kan nooit een website vervangen, en omgekeerd, omdat
ze elk hun specifiek doel en eigen toepassing hebben. Ze vullen elkaar
wel perfect aan voor een goede promotie van uw bedrijf, producten of
diensten.
Voor meer info over een goede website of sociale marketing voor uw bedrijf, contacteer ons vrijblijvend.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:facebook profiel, facebookreclame, facebook voor bedrijven, een geode website, websitereclame, werken met facebook, werken met een website, SEO, website conversies, website gegevens gebruiken, website statistieken
02-03-2011
Mobiel internet sterk in opmars in België.
België behoort tot de Europese
koplopers als het over internetaansluitingen en online shoppen gaat. Ook
het mobiel internet is de laatste tijd sterk in opmars. Hoe sterk is de
computer anno 2011 ingeburgerd en waarvoor gebruiken de Belgen het
internet. Dat leest u hier in dit artikel.
Mobiel internet sterk in opmars in België. Uit
de laatste cijfers van Eurostat, het statistiekbureau van de Europese
Unie, blijkt dat het aantal gebruikers van mobiel internet snel groeit.
Dit wordt bevestigd door de boomende verkoopcijfers van de moderne
smartphones, waarvan de iPhone de bekendste is. Maar ook de iPad en de
nieuwe generatie tabletcomputers zorgen voor een boost.
Wat
mobiel internet betreft, heeft België op dit moment een achterstand in
te halen ten opzichte van Europa. Maar we doen hard ons best. In
vergelijking met het vorig onderzoek in 2007 verdubbelde het gebruik van mobiel internet via de laptop en steeg het mobiel surfen via de smartphone met liefst 400 %
(!). Het is dus een troef voor KMO's, middenstanders en vrije beroepen
om hun winkels, servicepunt, kantoor of magazijn in de toekomst ook via
"mobile devices" te promoten. Dit kan gebeuren door b.v. google reclame
geschikt te maken voor mobiele apparaten of door uw zaak te vermelden
via google maps of google places,
maar ook door speciale apps te (laten) ontwikkelen voor smartphones en
tabletcomputers. Een app is een kleine applicatie (software) dat
eigenaars op hun smartphone of tabletcomputer kunnen installeren en die
de inhoud en het gebruik van een website of andere toepassing geschikt
maken voor dit mobiel apparaat.
De cijfers over mobiel internet in België. Men
spreekt over mobiel internet indien men gebruik maakt van het internet
buiten de gewone woon- of werkplek. Meestal gebeurt dit als men onderweg
is en gebruikt men hiervoor een smartphone of een tabletcomputer zoals
een iPad. Waaruit blijkt nu dat Mobiel internet sterk in opmars in
België.
Begin 2010 surften 4 % van de Belgen op het internet via een smartphone.
Het Europees gemiddelde bedroeg 7 %. Toch was dit een stijging van 400 %
t.o.v. 2007. Ondertussen zal de situatie in ons land sterk verbeterd
zijn door de introductie van de iPad en de populariteit van de iPhone
vorig jaar. De koplopers voor internet via smartphone waren Luxemburg en
Denemarken met 40 % penetratie. In dezelfde periode surften iets meer
dan 15 % van de Belgen op het internet via aan laptop.
Daarmee lagen we ook onder het Europees gemiddelde dat 19 % bedroeg.
Internet via draagbare computer verdubbelde in België in 3 jaar tijd. We
mogen veronderstellen dat de nieuwe generatie iPad en de verruiming van
het aantal merken tabletcomputers hier ook een boost zullen geven in de
toekomst. Ook in dit segment was Luxemburg met 20 % penetratie de
koploper, samen met Zweden.
België, Europees koploper online shoppen. Alhoewel
Mobiel internet sterk in opmars in België. En al heeft België nog iets
in te halen op het vlak van mobiel internet, dan is de situatie van de
internetintegratie net omgekeerd. Met een penetratie van 73 %
van de gezinnen behoort ons land tot de Europese top qua
internetverbindingen. Dit is een gevoelige toename t.o.v. eerdere
onderzoeken (zie ook artikel over Hoeveel Belgen surfen op het internet).
Bovendien zijn het hoofdzakelijk breedbandverbindingen wat een goede
kwaliteit en surfcomfort geeft. Van alle gezinnen met kinderen gebruikt
89 % regelmatig het internet, terwijl dit het geval is voor 67 % van de
gezinnen zonder kinderen.
De Belgen gebruiken het internet voornamelijk voor: 90 % - mailen 50 % - online kranten en tijdschriften lezen 29 % - online luisteren naar webradio of online TV 38 % - van de mensen bestelden goederen of diensten online (= 2e pl. in Europa) 26 % - van de bedrijven kochten goederen of diensten online (= 1e pl. in Europa)
Besluit. In
de toekomst zal een professionele aanwezigheid en de promotie via het
internet voor Belgische KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen nog
belangrijker worden. Goede websites, professionele webshops en
betaalbare, doeltreffende e-promotiemiddelen zoals e-nieuwsbrieven,
google reclame, facebookacties, ... kunnen de omzet sterk doen stijgen.
Besteed ook tijdig aandacht dat uw bedrijf of zaak ook op mobiele
apparaten goed getoond wordt. Neem gerust met ons contact op.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:mobiel internet, smartphones, tablet computers, iphone, ipad, mobiel surfen, internet via smartphone, internet via tabletcomputer, surfen iphone, surfen ipad, galaxy tablet, hp tablet, android phone, google phone
23-02-2011
Google barometer voorspelt trends in de toekomst.
Google beschikt over een schat aan
informatie over het zoekgedrag van de mensen. Door deze kennis in een
statistiek te gieten, kan men trends in de economie voorspellen. Dit is
een belangrijk gegeven voor marketeers en zakenmensen om hun
bedrijfsevolutie beter te sturen. Hoe gaat dit in de praktijk in zijn
werk?
Google en de internet zoekopdrachten.
Mensen zoeken op het
internet vooral zaken die hen op dat moment bezig houden. Dat kunnen
producten of diensten zijn die men wil aankopen. Maar ook ongerustheid
en onzekerheid over de economie (zal ik morgen nog werk hebben?) of
medische toestanden (hoe bescherm ik me tegen de Mexicaanse griep)
leiden steevast tot een opstoot van relevante zoekwoorden. En hier maakt de populairste zoekmachine nu gebruik van. Google barometer voorspelt trends in de toekomst.
In
2009 lanceerde Google Nederlands een barometer die de zoekopdrachten
voor reizen, hypotheken en leningen, auto's, banen en winkelen in kaart
brengt. Ondertussen zij we zo'n twee jaar verder en kan men hier bepaalde trends
uit distilleren. Zoekopdrachten geven immers een goed inzicht wat de
mensen bezig houdt en hoe dingen veranderen. De Google barometer kan
dus wel degelijk een realistisch beeld schetsen van de economie.
Google barometer voorspelt trends in de toekomst.
Hoe werkt dit in de prakijk? Google Nederland gebruikt voor deze economische barometer de gegevens van hun eigen databanken. Net dezelfde gegevens worden ten andere gebruikt voor Google Insights for Search (zie artikel Hoe meer verkopen met Google Insights).
Aan de hand van de concrete zoekopdrachten kan men afleiden hoe
bepaalde sectoren voor- of achteruitgaan. B.v. als mensen vaker beginnen
zoeken op "tweedehands" kan dit betekenen dat het
consumentenvertrouwen daalt. Dit is meestal een tekenen dat er een
economische recessie aankomt.
Let wel, deze Google barometer
is een product van Google Nederland en dus ook gebaseerd op Nederlandse
zoekopdrachten. Voor Belgen kan het soms nodig zijn om de resultaten
te interpreteren. Als b.v. Nederland steunmaatregelen
zou instellen om de bouwactiviteiten te stimuleren, kan dit een
verhoging weergeven van de "hypotheek/lenen index". Indien België deze
maatregel niet kent, kan dit voor ons land een klein verschil maken.
Maar
ook voor Belgen is de Google economische barometer zeker nuttig. De
economie is immers steeds meer wereldwijd gestructureerd. Trends in
andere landen (zeker de ons omliggende) geven ook voor ons land een
richting aan. Bijvoorbeeld als de economie in Duitsland heropleeft, zal
dit zeker een gunstig effect hebben voor België en Nederland.
Hoe werkt deze Google barometer?
De Google barometer geeft u een inzicht in de algemene stemming op het internet, gebaseerd op de zoekopdrachten die door grote aantallen
mensen zijn uitgevoerd. Dit is een betrouwbare bron omdat de consument
nu immers massaal op het internet op zoek gaat naar informatie over
producten of diensten. En Google Nederlands gebruikt precies deze
zoekopdrachten om de trends aan te geven voor een aantal
macro-economische indicatoren.
Er zijn statistieken beschikbaar
vanaf 1 janurari 2006 tot eind 2010. Men kan ook twee of meerdere
categorieën tegen elkaar afzetten om een beter (realistischer) beeld te
krijgen van de evolutie van het consumentenvertrouwen. De beschikbare
categorieën zijn:
Algemeen (de algemene economische realiteit)
Hypotheek / lenen index
Reis index
Autobranche index
Werk / banen index
Shopping index
Met
deze macro-economische sectoren wordt grosso mode de totale economie
in kaart gebracht. Het is nu aan ons ondernemers, KMO's of
zelfstandigen om te kijken welke trends het best aanleunen bij onze
activiteit en dus een inkijk geven in de trend(s) die voor onze zaak
belangrijk zijn.
Besluit.
Deze Google Barometer voorspelt
trends in de toekomst. Dat is duidelijk een feit omdat de brongegevens
uit de dagelijkse realiteit komen. Ondernemers, KMO's of zelfstandigen
moeten enkel deze economische statistieken goed interpreteren om de
juiste beslissingen te nemen voor de groei van hun zaak. Andere tools,
zoals Google Insight for Search, kan dan verder gebruikt worden om de online promotie bij te sturen en te verbeteren.
Voor specifieke vragen over de mogelijkheden van goede online promotie voor uw zaak, neem vrijblijvend contact met ons op.
Een van de grote voordelen van
e-commerce is de massa informatie die ter beschikking staat. Het bos
door de bomen zien is dan de boodschap. Hoe gebruikt u de gegevens die
uw website of website u leveren? En hoe kunt u deze gebruiken? In dit
artikel hebben we het over een bijzondere toepassing en Hoe meer
verkopen met Google Insites.
Wat is Google Insights? Sedert
geruime tijd stelt Google de informatie, die haar zoekmachine
verzamelt; ter beschikking van de mensen die het internet gebruiken voor
hun bedrijf, zaak of producten te promoten. Met de toepassing Google Insights for Search kunt u zoekvolumepatronenvergelijken
Bekijk wat iedereen zoekt. De Google Insights for Search toepassing kan u helpen om te bepalen welke boodschappen en (zoek-) woorden het meeste effect opleveren.
U kunt deze informatie dan nuttig gebruiken om de teksten op uw website
te verbeteren, een doeltreffende online reclamecampagne op te bouwen of
om uw offline promotie (folders, advertenties, ...) beter op de
interesse van uw klanten af te stemmen. Gelijk hoe, dit moet steeds meer
klanten en meer verkopen opleveren. Op basis van de beschikbare
informatie leren Hoe meer verkopen met Google Insights:
voor bepaalde regio's, categorieën, perioden en sites. Dit biedt u de
mogelijkheid om de beste periodes, trends en tendenzen of de beste
regio's te ontdekken op basis van het surfgedrag van miljoenen mensen.
Dit is ongetwijfeld een heel belangrijk instrument en dat u leert Hoe
meer verkopen met Google Insights.
goede advertentieteksten
te kiezen. U kunt bepaalde kernwoorden afwegen en zien hoe vaak deze
woorden (of combinaties) worden gebruikt voor zoekopdrachten. Wanneer er
verschillende woorden worden ingegeven, kunnen we tot een conclusie
komen dat een bepaald type product erg gewild is bij de mensen (b.v.
veilige auto's). Daar kan men dan de eigen reclame- of
marketingstrategie op baseren;
men kan met Insights for Search seizoenstrends
vaststellen. Aan de hand van deze resultaten bepaalt u dan wanneer u
bepaalde reclamecampagnes start en hoe lang u ze laat doorlopen. Dit
vermijdt dat u budget spendeert in tijden dat het seizoen voorbij is;
u kunt gemakkelijk merkassociaties
maken en op basis van de resultaten een aanbieding opmaken die zich
onderscheidt van de concurrentie én die toch aanslaat bij het publiek.
Hiervoor let u op de populairste verwante zoekopdrachten en op de in
populariteit sterkst stijgende zoekwoorden;
en Insights for Search kan heel nuttig zijn om nieuwe regio's
aan te boren. Op basis van de zoekopdracht kunt u zien welke landen of
regio's de meeste informatie zoeken over uw producten. Indien u daar nog
niet aanwezig bent, weet u vooraf waar de interesse het grootst is.
Hoe meer verkopen met Google Insights. De massa informatie die u kunt verzamelen op een snelle en bruikbare manier gebruiken om uw website, webshop of e-promotie doeltreffender
te maken. Dat is vaak het grootste probleem. Daarom vindt u hieronder 3
eenvoudige stappen die u toelaten Hoe meer verkopen met Google
Insights.
Stap 1: Raadpleeg regelmatig de statistiekgegevens
van uw website of webshop. Bekijk vooral de populairste zoekwoorden en
(indien ingesteld) de woorden die meest conversies opleveren. Het zijn
nl. niet steeds de populairste zoekwoorden die ook meest resultaat
geven. Het is een taak om van de populairste zoekwoorden ook de
rendabelste te maken (en daar is meestal een beetje werk aan).
Stap
2: Neem nu de zoekwoorden die men het meest gebruikt om op uw site
terecht te komen en kijk in Google Insights for Search hoe het surfgedrag
van de mensen hiervoor is. U kunt op een aantal gebieden info halen: op
categorieën en zo ontdekken of er varianten zijn die nog beter
resultaat opleveren, of er seizoenstrends zijn waar te nemen, met
geografische spreiding of er bepaalde gebieden zijn waar meer mensen uw
producten zoeken en met sites wat de sterke punten zijn van uw
concurrenten en wat zij doen.
Stap 3: Gebruik deze informatie om uw offline en online promotie te verbeteren.
Dit kan gaan over de teksten op uw website, beschrijving van uw
producten op uw webshop of de teksten van advertenties en folders. U
kunt beter bepalen welke woorden (of combinatie van woorden) u gebruikt,
wanneer u een actie start en hoe lang ze mag duren. Bovendien ziet u
vooraf wat de "prognose" is voor de komende maanden en waar er meest
vraag is achter uw aanbod.
Besluit. Google Insights for Search
is een heel nuttige toepassing die u een inzicht geeft in het
zoekgedrag van de mensen. Het is bewezen dat er een directe link is
tussen de zoekwoorden die mensen intypen en hun interesse op dit moment.
Dat maakt deze informatie heel waardevol voor KMO's, zelfstandigen en
middenstanders. Op basis van deze gegevens leert men Hoe meer verkopen
met Google Insights. Meer info: contacteer 2TREES vrijblijvend.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:conversies verbeteren, gebruik statistieken, Google Insights for Search, meer klanten, meer omzet, meer verkopen via internet, statistiekgegevens, webshop optimaliseren, website optimaiseren, populaire zoekwoorden
09-02-2011
Trends en hoe de Belg online aankoopt in 2011.
Het succes van de online winkels zet
geruime tijd door in België. Enkele trends in het online koopgedrag zijn
nu merkbaar. Ook internationaal tekenen enkele interessante patronen
zich af voor webwinkels. In dit artikel leest u meer over de Trends en
hoe de Belg online aankoopt in 2011.
Welke producten koopt de Belg online? Het
meest markante is wel dat quasi alles wat te verhandelen is, beetje bij
beetje online wordt aangeboden. Dit komt enerzijds doordat de consument
steeds minder schroom heeft om
online producten en diensten aan te kopen. En ook steeds meer mensen,
van alle leeftijden en klassen, zijn met het internet verbonden en doen
online shopping. Anderzijds speelt ook een rol dat de webshops zelf tegenwoordig steeds professioneler gemaakt zijn en werken.
Naar
populariteit gemeten blijven de "traditionele" online toppers nog
altijd het leeuwenaandeel van de online verkoop uitmaken. Reizen,
tickets, boeken, cd's en dvd's staan nog steeds bovenaan. Maar ook
kleding, baby- en kinderartikels, speelgoed, geschenken en outlet vormen
een belangrijk aandeel in de online omzet. Maar eigenlijk valt vooral
de diversiteit van het aanbod
op. Er zijn nog weinig producten of diensten die ongeschikt bevonden
worden om via het internet te verkopen. En dat is een van de
belangrijkste Trends en hoe de Belg online aankoopt in 2011.
Trends en hoe de Belg online aankoopt in 2011. Van
uit het buitenland staan een aantal belangrijke trends in het online
aanbod en online koopgedrag klaar om door te breken. De functie van de
sociale netwerksites en het gedrag van de mensen om zich tot groepen aan
te sluiten, speelt hierbij een voorname factor. Welke zijn nu deze
Trends en hoe de Belg online aankoopt in 2011.
Korting
speelt een steeds dominanter rol om klanten te lokken en een grote
omzet te boeken. Websites als vente-exclusive.com of snapstore.com
spelen hier voluit op in en behalen uitstekende verkoopsresultaten.
De verkoop van een beperkt aanbod gedurende een heel beperkte tijd
vormt een extra stimulans om snel een voorraad artikels online te
verkopen. Zeker voor merkartikelen haalt men bovendien nog een mooi
resultaat hiermee.
Gespecialiseerde sites die kortingbonnen aanbieden voor een welbepaalde doelgroep
kunnen voor veel extra klanten zorgen. Sites zoals promocity.be,
groupolitan.be of dollop.be zijn sterke groeiers. Zij bieden
kortingbonnen aan voor o.a. restaurants.
Vanuit de VS doet het fenomeen van sociale shopping
nu allengs zijn intrede in onze contreien. Social shopping is het
aanbieden van producten aan absolute bodemprijzen, maar enkel indien een
minimum aantal consumenten binnen een vooraf bepaalde, beperkte,
tijdslimiet ingaat op het aanbod. Groupon.com en ook wel Google Offers
zijn gekende websites.
Merken zelf, of winkels die merkartikelen online verkopen, kunnen met hun webshop extra voordeel doen met private verkopen.
Hoe werkt dit? Wel, eerst moet een consument zich (meestal gratis)
registreren om een eigen login voor de klantenzone te krijgen of om
periodiek een actiemailing te ontvangen. Als geregistreerde klant kan
men zo online merkartikelen aankopen aan heel voordelige voorwaarden
maar slechts gedurende een heel beperkte periode.
Besluit. De
webshops beginnen heel goed ingeburgerd te zijn bij de Belgische
consument. Een aantal nieuwe promotiemiddelen laten toe om de online
omzet gevoelig te verhogen en om een massa nieuwe online klanten aan te
trekken. Meestal loont het zeker de moeite waard om een aantal uit te
proberen en het resultaat te evalueren. Zo kunt u snel uw online
voordeel doen bij de uitbouw van uw online verkoop.
De E-commerce in België blijft sterk
vooruit gaan. Dit komt o.a. doordat het aantal internetaansluitingen
blijft groeien, de mensen steeds beter vertrouwd worden met online
shoppen en hun kredietkaart ook voor kleinere bedragen gebruiken. Wat is
de e-commerce situatie nu begin 2011 en wat zijn de verwachtingen?
Internetaansluitingen stijgen meer dan 5 % per jaar. Een
van de eerste vereisten voor e-commerce is natuurlijk aangesloten zijn
op het internet. Deze internetaansluitingen in België doen het goed. De privé aansluitingen
stegen in 2010 bijna 7 %. Er zijn nu bijna 2,7 miljoen
internetaansluitingen begin 2011, waarvan een te verwaarlozen deel
(38.000) nog moeten inbellen. De meeste zijn dus snelle verbindingen.
Nagenoeg de meeste bedrijven zijn momenteel wel met het internet verbonden. Toch stegen de bedrijfsaansluitingen
vorig jaar nog met 5,1 %. Er zijn nu in totaal 554.728
bedrijfsaansluitingen in België. Deze beide factoren zorgen voor een
goede basis voor e-commerce. Daarom is Online verkoop in België is
booming business.
Online verkoop in België is booming business. De
grote vaststelling in 2010 is dat de Belg steeds vaker online shopt en
deze aankopen online betaalt. In 2010 kochten we voor 903 miljoen euro
bij de Belgische internetwinkels, een stijging met 29,1 % tov. een jaar eerder. Deze cijfers komen van Ogone, de Belgische specialist voor online betalingen.
Met
een groei van bijna 30 % online omzet verkleint België een beetje de
achterstand op landen als Nederland of Groot-Brittanië. De stijging is
te verklaren doordat het online aanbod steeds groter wordt en doordat
ook de online betaalmogelijkheden sterk uitgebreid zijn. Dat Online verkoop in België is booming business vertaalt zich ook op een ander vlak.
Sterke groei van de webwinkels in België. Een van de redenen van de sterke stijging van de e-commerce in ons land is dus het online aanbod dat sterk uitbreidt.
In 2010 starten elke maand zo'n 90 nieuwe webwinkels (2009: 80 nieuwe
e-shops per maand). Hierdoor verruimt het online aanbod aan producten en
diensten natuurlijk gevoelig.
En de consumenten spelen nu grif
in op deze tendens. Ook zij kopen steeds vaker en steeds meer producten
online aan. Ze ondervinden nl. snel de voordelen van online shoppen:
online shoppen gebeurt eenvoudig, snel en gemakkelijk van uit de luie zetel of thuis in een rustige omgeving;
via het internet kan men snel verschillende producten online vergelijken en zo aankopen bij de beste deal;
men vermijdt drukke winkelstraten, files, parkingproblemen, enz. want men koopt de producten online en ze worden netjes thuis afgeleverd;
het betalen gebeurt volledig veilig via een beveiligde betaalomgeving via b.v. Ogone. Zo is men ook zeker dat de gekochte producten achteraf effectief geleverd worden;
ook kleinere bedragen
kunnen gemakkelijk via de kredietkaart (visa kaart) online betaald
worden, zodat alles netjes op dezelfde rekening terecht komt.
Besluit. Niets
laat vermoeden dat deze tendens dit jaar wordt omgebogen. Over 2011
verwacht men dat de Belgische e-commerce omzet dan ook de kaap van 1
miljard euro zal overschrijden. Dit is een ideaal moment voor wie nog
geen online verkoop aanbiedt om er snel mee te starten. Zo pikt men
gewis een graantje mee van de verwachte online omzetstijging in 2011.
Meer informatie over online verkoop, veilige betalingen voor webshops en starten met een eigen webwinkel, contacteer vrijblijvend 2TREES. Wij kunnen u helpen.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:E-commerce, e-commerce belgie, e-commerce in belgie, e-shops, e-shops in belgie, internet in belgie, internetaansluitingen belgie, internetverkoop belgie, online verkoop belgie
26-01-2011
Goed gebruik maken van Google Adwords informatie.
Wie eenmaal de stap gezet heeft naar
online promotie, kijkt snel naar Google reclame om zijn bedrijf,
producten of diensten via het internet te promoten. Maar adverteren via
Google biedt heel wat meer dan promotie alleen. Hoe Goed gebruik maken
van Google Adwords informatie leer je in volgend artikel.
Welke voordelen biedt online promotie? Promotie
maken via het internet is snel, doeltreffend, goedkoop en perfect
meetbaar. Een heel interessant middel is de Google reclame die geplaatst
wordt naast de zoekresulaten. Vorige week kreeg u een aantal nuttige
tips om goed te starten met een nieuwe Google campagne (zie artikel: Goed starten met een nieuwe Google reclame).
Maar teveel mensen blijven hangen bij het van tijd tot tijd nakijken
van de campagne an sich. Ze controleren of er nog vertoningen zijn,
hoeveel budget er verbruikt is en (heel soms) welke zoekwoorden er meest
gebruikt worden. Dat is jammer, want een online advertentiecampagne
levert heel wat meer bruikbare informatie op. Hoe kunt u Goed gebruik
maken van Google Adwords informatie en wat kunt u er mee doen?
Goed gebruik maken van Google Adwords informatie. Google
zelf (de zoekmachine) en Google Adwords (de online advertenties)
hebben een aantal instrumenten die de prestaties van uw reclame
bijhouden en die het gedrag en de trends van uw bezoekers in kaart
kunnen brengen. Het komt er dus enkel op aan om deze
marketinginformatie goed te analyseren en correct te interpreteren.
Via de uitgebreide rapportmogelijkheden
van Google Adwords kunt u vrijwel alle gewenste informatie over
zoekwoorden, doorklikratio's, budget, ... in kaart brengen. Gebruik de
standaardrapporten voor uw campagnes of stel zelf uw rapport à la carte
samen. U kunt deze rapportage gebruiken om de zoekwoorden van uw
campagnes uit te breiden en te verbeteren. De rapporten vindt u via
"Bedieningspaneel en Bibliotheek" van uw campagne. Op deze manier kunnen
conversies tot 30 - 35 % stijgen. Nog een tip: koppel een goed analyseprogramma aan uw website en gebruik ook deze gegevens om nieuwe zoekwoorden in te bouwen.
Blijf constant de zoekwoorden optimaliseren
van uw campagnes. Stel u niet te snel tevreden met wat u reeds heeft,
maar werk uw lijsten bij met synoniemen, meervoudsvormen,
samenstellingen en woordcombinaties, enz. Gebruik alle informatie over
het bezoekgedrag van uw klanten en blijf voortdurende de prestaties van
uw campagnes beoordelen. Hierdoor zal uw kostprijs per bezoeker dalen
en de kwaliteit van uw campagne verhogen. Zie ook het artikel: Het geheim van een efficiënte Google reclame.
Speel in op de actualiteit
om meer bezoekers aan te trekken. Onderzoek leert dat gebeurtenissen
die in de media komen, leiden tot pieken qua opzoekingen op het
internet. B.v. in de periode van de Mexicaanse griep waren
zoekopdrachten met deze woorden en aanverwante termen top. Maar ook een
aangekondigde spoorstaking leidt automatisch tot extra zoekverkeer.
Voeg nu actualiteit gerelateerde zoekwoorden toe aan uw campagne en u
mag een (tijdelijk) meereffect verwachten dat kan oplopen tot 15 à 20 %.
Gebruik de kernwoorden vanandere mediacampagnes
om uw Google advertenties te verbeteren. En radio- of TV spot voor een
product of dienst, een advertententiecampagne in kranten of
tijdschriften, een folder- of flyeractie in een regio, ... Elk
reclamemedium draait rond een aantal herkenbare kernwoorden. Dus zoek
deze op en bouw ze in voor uw eigen online campagnes. Men heeft nl.
vastgesteld dat de consumenten precies deze kernwoorden onthouden en
gebruiken om informatie op het internet op te zoeken.
En omgekeerd, gebruik zelf de 10 populairste zoekwoorden
om uw eigen communicatie met uw klanten te verbeteren. Gebruik ze voor
uw website, in uw advertenties, folders, displays voor toonbank of
beursstand, enz. Want precies deze top zoekwoorden zijn de taal van uw
klanten zelf. Op deze manier wordt uw bedrijf, producten of boodschap
direct opgepikt en verstaan en zal het resultaat van uw promotieacties
sterk verbeteren.
Besluit. Via
het internet promotie voeren is heel direct, snel en levert een schat
aan gegevens op. Door deze praktijkinformatie terug te gebruiken om uw
online campagnes te verbeteren, verhoogt u stelselmatig de
rentabiliteit en de efficiëncy van uw reclame. Maar door deze info door
te trekken in al uw marketing communicatie kunt u uw totale
bedrijfsresultaten sterk verbeteren.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen) Tags:google adwords, SEA, google adverteren, google advertenties, internetreclame, publiciteit via het internet, google reclame, google reclame verbeteren, conversies verhogen
19-01-2011
Goed starten met een nieuwe Google reclame.
Informatie haalt men tegenwoordig in de
eerste plaats van het internet. De zoekmachine Google heeft hier een
bepalende rol in gespeeld. Soms zegt men dat alles online te vinden is.
Daarom kan een Google advertentie een heel verstandige beslissing zijn.
Maar nieuwe Google adverterteerders weten meestal niet hoe Goed starten
met een nieuwe Google reclame. Hier volgen enkele tips. Waarom is een Google advertentie zo doeltreffend. Dat
het internet door nagenoeg iedereen zo vaak wordt gebruikt om
informatie te zoeken, is voornamelijk te danken aan Google. Voor Google
zat alle informatie in vakjes gebundeld. De consument moest dus zelf
denken in welke rubriek van een portaalsite hij moest zoeken. Er waren
verschillende overzichtsites en nog geen standaard. Elk deed zo'n klein
beetje zijn ding. Google draaide dit om. Het gebruikte slechts 1 zoekvenster
waar de mensen moesten intypen wat ze zochten. En Google zag het als
zijn taak om zo snel mogelijk de correcte (relevante) informatie op het
scherm te toveren. Een revolutie voorwaar.
En de consument smaakte deze aanpak. Daarom is Google nu uitgegroeid tot de nummer een
om op een snelle, klantvriendelijke manier informatie op het internet
te zoeken. Wereldwijd gebruiken meer dan de helft van de mensen Google
als zoekmachine. Daarom is adverteren via Google heel doeltreffend,
relatief goedkoop en heel flexibel. Maar hoe moet een nieuwe
adverteerder Goed starten met een nieuwe Google reclame. Deze week geven
we u vijf tips om een goede google adwordscampagne te bouwen. Volgende
week gaan we wat dieper in wat u met de resultaten kunt aanvangen.
Goed starten met een nieuwe Google reclame. Om
een heel doeltreffende google campagne te ontwerpen, moet u een paar
zaken weten. Meestal maakt men de fout om altijd op de eerste plaats te
willen staan of om zoveel mogelijk kliks te krijgen. Dat kost geld en
levert weinig op. Het sleutelwoord voor een goede google reclame is
relevantie en kwaliteit. (zie ook artikel: Het geheim van een efficiënte Google reclame)
Maak uw Google advertentie voor positie 3 tot 5.
De eerste twee posities zijn topposities, kosten veel per klik. Ze
worden meestal ingenomen door grote merken of kapitaalkrachtige
bedrijven. Onderzoek leert dat mensen die een product of dienst zoeken,
meestal de eerste 5 advertenties aanklikken om informatie te krijgen.
Daarom leveren de google advertenties op 3 tot 5 bijna even veel
bezoekers op, alleen zijn ze een pak goedkoper.
Maak verschillende advertenties
voor een campagne. Eenheidsworst is meestal goedkoop (gemakkelijk) maar
smaakt niet het beste. Koppel verschillende advertenties aan een google
campagne zodat de mensen beter worden aangesproken. Na verloop van tijd
zal Google enkel de beste advertentie vertonen, waardoor uw kostprijs
per klik zal dalen.
Durf ook eens neen zeggen.
Dat doet u door het blokkeren (uitsluiten) van zoekwoorden die helemaal
niet van tel zijn voor u. B.v. indien u niets gratis heeft, blokkeert u
best alle zoekopdrachten van mensen die gratis producten of diensten
zoeken. Zo vermijdt u vertoningen / kliks van consumenten waar u geen
aanbod voor heeft. Vermijd dus kliks waar u zeker niets aan heeft.
Vertoon uw google advertentie enkel aan uw doelgroep.
Niet iedereen is een potentiële klant. Denk daarom goed na waar uw
mogelijke klanten zitten en hoe u ze via het internet kunt bereiken. Een
heel efficiënt middel is om de regio te verfijnen waar uw advertentie
mag verschijnen. Bent u een buurtwinkel die voor een algemeen product
reclame maakt, beperk dan de verschijningsregio tot b.v. 15 km. in uw
buurt. Maar ook voor online verkoop is het meestal slim om enkele
beperkingen in te bouwen.
Test uw google campagne
zelf uit als ze klaar is. Dit is een vaak voorkomende fout bij
beginners. Men neemt automatisch aan dat alles wel zal werken.
Controleer daarom voor elke advertentie of ze goed verschijnt. Klik
zeker ook op uw advertentie om te zien of ze leidt naar de juiste plaats
op uw website. Een typfout of foute link is snel gemaakt en dat kost u
wel doeltreffende reclame.
Besluit. Google
is wereldwijd de referentie voor het zoeken van goederen of diensten
via het internet. Adverteren met Google Adwords laat uw advertentie
verschijnen naast de zoekopdrachten die op uw aanbod betrekking heeft.
Dat moet gewoon heel goed, doeltreffend en rendabel zijn. Maar om goed
in beeld te komen, zorgt u best voor een commercieel aantrekkelijke
tekst en een professioneel ingestelde google campagne. Meer info of
tarieven, zie "Waarom is Google reclame zo doeltreffend". Of neem met 2TREES contact op.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:adverteren met google, eerste google reclame, google advertenties, google adwords, nieuwe google reclame, professionele google reclame
12-01-2011
Goed starten met een nieuwe website.
Een goede start maken is altijd
belangrijk. Eenmaal een nieuwe website of webshop online gaat, denken
nog teveel mensen "voilà". Niets in minder waar. Om snel succes te
krijgen met een site kunt u een aantal tips naleven. Hieronder vindt u
10 tips om Goed starten met een nieuwe website.
Het belangrijkste voor een site. Dat is heel eenvoudig. Een relevante inhoud
is het belangrijkste voor een site. Dat geldt zowel voor websites als
webshops. De mate waarin het antwoord op de vraag of het probleem van
een bezoeker op uw site terug te vinden is, bepaalt de waarde er van.
Hoe relevanter een site, hoe beter ze gevonden wordt en hoe meer ze
geconsulteerd wordt. En dan is het zaak om te zorgen dat er bestellingen
uit voortkomen. Een goede webdesigner weet hier wel weg mee. (zie ook Vijf eenvoudige tips voor een betere website.)
Dat
is allemaal wel leuk. Maar als dit spontaan moet gebeuren, gaat er wel
wat tijd overheen. En tijd heeft niemand. Daarom is het beslist een goed
idee als u een handje helpt. Dat kan door uw site op heel korte termijn
bij zoveel mogelijk mensen bekend te maken. Daarom is zijn volgende
tips belangrijk om Goed starten met een nieuwe website.
Goed starten met een nieuwe website. Met de volgende 10 tips maakt u uw website sneller bekend. U kunt steeds beroep doen op een goede webpartner
hiervoor, of u kunt dit ook (gedeeltelijk) zelf doen. Let wel, zelf
goed promotie maken voor uw website kost tijd en moeite. Indien u een
externe partner inschakelt, gebeurt het professioneel, stipt op tijd en
kunt u zich blijven concentreren op uw eigen taken. Wat kunt u doen om
uw site te promoten?
Stuur een e-mail
aan klanten, relaties, vrienden en kennissen om hen te verwittigen dat
uw nieuwe site op het internet terug te vinden is. Vermeld zeker uw
domeinnaam (www).
Zend een persbericht
of een artikel aan journalisten, krantenredacties, tijdschriften, ...
die u kent en verwijs naar een voor hun lezers relevant artikel op uw
nieuwe site.
Vermeld uw webadres (www) op alle reclamemiddelen zoals naamkaartjes, folders, advertenties, verpakkingen, ... Doe dit reeds 1 maand voordat uw site online gaat.
Vraag aan websites die door uw potentiële klanten bezocht worden om een link te leggen naar uw site. Stel gerust een link terug vanaf uw site voor.
Plaats uw website op zoveel mogelijk rubrieken van de belangrijkste portaalsites voor uw sector. Nog veel mensen gebruiken dergelijke sites om let leveranciers, producten, ... in contact te komen.
Vermeld uw producten, diensten, acties, ... op sociale media (facebook), plaats er foto's en verwijs naar uw website in de beschrijving. Twitter kwistig uw laatste nieuws rond.
Durf ook een ludiek uit de hoek te komen. Plaats een toffilmpje of een instructievideo op YouTube e.a. Ook dit zorgt voor bezoekers op uw site.
Koop zoektermen
bij de voornaamste zoekmachines en maak online reclame bij de
zoekresultaten. B.v. Google Adwords is heel flexibel en best betaalbaar (hier meer info).
Meld uw nieuwe website aan bij de voornaamste zoekmachines. 2TREES doet dit automatisch voor onze sites en -wat men er ook over beweert- het helpt wel degelijk.
Zorg voor een goede optimalisatie
(SEO) van de verschillende pagina's van uw website. Dat is belangrijk
om alle inhoud snel en correct naar voor te halen via de zoekmachines.
Besluit. Een
goed gebouwde website zal zeker met tijd en boterhammen gevonden worden
op het internet. Maar het gaat net iets sneller als u een handje helpt.
Met bovenstaande tips op Goed starten met een nieuwe website. komt u
een eind. Of contacteer een goede webpartner hiervoor.
De laatste tijd lezen we heel
regelmatig over het succes van webwinkels en online verkoop. Vaak denkt
men spontaan aan de consument als online koper. Maar ook KMO's,
zelfstandigen en bedrijven gebruiken het internet om goederen en
diensten te bestellen. Daarom is het nuttig om volgende Tips om veilig
online te shoppen in acht te nemen.
Voordelen van E-commerce voor bedrijven. Spontaan
denkt men bij het horen van online verkopen aan massa's consumenten,
wereldwijde afzet, weinig winkeldochters en een grote omzet. Met tijd en
boterhammen zal dit allemaal wel waar zijn. Maar ook bedrijven
profiteren van een aantal unieke troeven
van e-commerce. Eerst en vooral door het online overzicht van de
beschikbare producten. Men weet direct wat op voorraad is en wanneer men
het zal ontvangen. Er wordt geen tijd meer verloren met heen- en
terugrijden, wachten in files en aan de kassa bij het afrekenen. En
bovenal, men komt het afleveren, wat terug een gemak is. Kortom, er
blijft meer tijd over om uw werk
te doen en voor de hobby's. Meer en meer bedrijven gebruiken
tegenwoordig het internet om eigen bestellingen te plaatsen. Om de
risico's van online aankopen zoveel mogelijk te beperken is het
aangewezen om een aantal Tips om veilig online te shoppen na te leven.
Tips om veilig online te shoppen. Het
gevaar van online shoppen voor bedrijven en handelszaken komt grosso
modo overeen met de tips die consumenten soms krijgen. Alle regels en
tips worden samengevat in 1 zin. Wantrouw alles wat u niet verwacht, van mensen die u niet kent of aan voorwaarden die te mooi zijn om waar te zijn. Wie bedrijfsmatig regelmatig op e-commerce beroep wil doen, houdt best volgende Tips om veilig online te shoppen in het oog.
Controleer met wie u zaken doet.
U kunt dit gemakkelijk doen aan de hand van het BTW of
ondernemingsnummer. Als u een partner niet kent, kijk dan even of deze
wel bestaat. Vindt u een adres? Foto's van bedrijfspand, magazijnruimte,
personeel, ... En hoe ziet de webshop er uit? Professioneel of
amateuristisch? Lees de eerste keer ook goed de verkoopsvoorwaarden na.
Wantrouw voorstellen die te mooi zijn
om waar te zijn. Niemand kan wonderen verrichten. En wie normaal werkt,
wil graag betaald worden voor de goederen en diensten. Eenmaal u als
bedrijf regelmatig online aankoopt, zal uw e-mailadres snel bekend
worden. En dan krijgt u snel commerciële reclamepost in uw malbox.
Bekijk dit steeds met nuchter verstand.
Hoedt u voor bedrieglijke zoekresultaten.
Cybercriminelen zoeken dagelijks naar manieren om zoekresultaten te
manipuleren. Zo kan het gebeuren dat malafide websites toch bovenaan
bepaalde zoeklijsten terechtkomen. Of dat internetreclame naar malafide
webshops leidt. Controleer daarom steeds de URL waarop u zal
terechtkomen. Bij Google reclame ziet u de website onderaan de
reclameblok.
Kijk uit voor verdachte e-mails,
zelf van klanten of relaties. Internetfraude gebruikt graag adresboeken
of adressenlijsten van gehackte computers. Virussen of phisting
programma's komen meestal op uw computer binnen via links of bijlagen
bij e-mails. Klik daarom niets aan wat u niet vertrouwt en downloadt
zeker geen bestanden die u niet kent. Bij twijfel kunt u een e-mail
sturen met de vraag of het ontvangen bericht klopt en veilig is. Gebruik
wel steeds een nieuwe mail hiervoor (geen reply).
Gebruik de kracht van Google
ook voor uw veiligheid. Het is een cliché maar meestal klopt het wel
een beetje. Op internet is nagenoeg alles te vinden, als u maar goed en
correct zoekt. Dus ook negatieve ervaringen met malafide webwinkels of
onbetrouwbare voorstellen kunt u boven googlen. Daarom is het aangewezen
om de eerste keer dat u online zaken doet eens de naam van deze partner
door de zoekrobots te trekken. Over reguliere, lang bestaande en goed
werkende zaken vindt u zeker de nodige informatie.
Besluit. Online
kopen is snel, gemakkelijk en eenvoudig. Niet alleen consumenten doen
hier hun voordeel mee, ook voor bedrijven biedt e-commerce een groot
aantal voordelen. Wie dit regelmatig doet, houdt best bovenstaande Tips
om veilig online te shoppen in het oog. Meer info over het gebruik en de
voordelen van online kopen voor uw bedrijf, contacteer vrijblijvend 2TREES.
Sedert de doorbraak van het internet in
de samenleving kan iedereen beter, sneller en goedkoper worden bereikt.
Bovendien zijn de resultaten haarfijn meet- en analyseerbaar. De natte
droom voor de internetmarketeer. Daarom is het superbelangrijk om weten
Hoe de juiste e-promotiemiddelen kiezen. In dit artikel geven we u de
trends en cijfers over het internet in België en Europa.
Hoe de juiste e-promotiemiddelen kiezen. Bij de start van het world wide web (en de eerste jaren daarna) was het vrij simpel. Reclame e-mails versturen en banners
op websites waren heel doeltreffende promotiemiddelen. Maar naargelang
het gebruik zelf van het internet door de mensen veranderde, namen ze in
effectiviteit af. Denk maar aan de negatieve reclame bij het
"spam"-gevoel van berichten. Wie rekening houdt met de trends in het
internetlandschap weet meestal gemakkelijker Hoe de juiste
e-promotiemiddelen kiezen.
Trend 1: het internet verdringt
beetje bij beetje de televisie als reclamemedium. De mensen zoeken
steeds vaker en sneller online informatie op. Ook nieuwe media zoals
streaming TV, video on demand via het internet, online muziekstores, ...
maken dat de computer ook voor ontspanning zijn plaats aan het innemen
is.
Trend 2: de sociale media verdringen
beetje bij beetje de e-mail als communicatiemiddel tussen de mensen.
B.v. Facebook schiet in 2010 ruim over de 500 miljoen regelmatige
gebruikers, dat is geen toeval. Eerst bereikte men voornamelijk de
jongere mensen op deze manier. Nu zijn ook de medioren en senioren
serieus aan een inhaalbeweging bezig.
Trend 3: Mobiel internet
is de sterkste groeier ten koste van de vaste verbinding. Indereen
permanent online biedt zijn voordelen en gebruikerscomfort. Denk maar
aan de mogelijkheid om online de weg op te zoeken. Dit biedt nieuwe en
heel interessante kansen voor reclame- en promotiedoeleinden.
Wereldwijd (voor mensen die ook buiten Europa zaken doen) zien we dat hoe recenter internet doorbreekt, hoe intensiever
dit medium gebruikt wordt. Typerend is b.v. dat het dagelijks
internetgebruik in Egypte, Saudi-Arabië en China (alle boven de 50 %)
ruim hoger is dan in de westerse wereld. Ten tweede stellen we vast dat hoe minder persoonlijke vrijheid
in een land, hoe hoger het intensief internetgebruik. Voorbeeld hiervan
de boost van twitterberichten tijdens de repressie in Iran of de
communicatie via blogs tijdens de bezetting van de Palestijnse gebieden.
Het internet geeft de mensen een beetje persoonlijke vrijheid van
denken en zeggen terug in deze landen, wat het gebruik ervan sterk doet
toenemen.
Hoeveel mensen bereikt men in België en Europa via het internet? Om
doeltreffende promotie-acties te ontwikkelen is het vaak belangrijk om
de gezinnen te bereiken. Waar in België 36 % van de bevolking dagelijks
het internet gebruikt, zien we anno 2010 dat 73 % van de gezinnen
toegang hebben tot het internet. In de laatste 4 jaar steeg dit aantal
met meer dan 35 %. Dat is iets boven het Europese gemiddelde. En Hoe de
juiste e-promotiemiddelen kiezen in Europa?
In Europa gebruiken ruim 70 % van de gezinnen het internet (stijging met 43 % tov. 2006). Dit gebeurt vnl. via breedbandverbindinggezinnen
(61 %) waardoor ook dynamische media zoals streaming video, gesproken
boodschappen met audio-files, geanimeerde berichten, enz. bruikbaar
worden als reclamemiddel. We stellen eveneens vast dat gezinnenmet kinderen
heel wat vaker op het internet terug te vinden zijn (89 %) t.o.v.
kinderloze gezinnen (67 %). Tenslotte leest en verstuurt ruim 90 % van de mensen
regelmatig e-mailberichten. Dit bewijst dat e-nieuwsbrieven nog steeds
super efficiënt kunnen gebruikt worden op voorwaarde dat ze
professioneel en goed opgemaakt en verstuurd zijn.
Besluit. Het
internet is meer dan ooit belangrijk voor de mensen in deze
samenleving. KMO's, winkels, ondernemers, zelfstandigen en vrije
beroepen kunnen zeker heel doeltreffend gebruik maken van de
mogelijkheden en de troeven die online reclame bieden. Maar nu is het
meer dan ooit belangrijk om dit professioneel aan te pakken en uit te
werken. Zoniet verwatert het effect en het resultaat. Voor meer info
over goede, betaalbare online promotie voor uw zaak, neem vrijblijvend contact op met 2TREES.
December is meestal de maand waarop men
gegevens verzamelt en doelstellingen voor de toekomst formuleert. Ook
de e-commerce ontsnapt hier niet aan. Voor bedrijven en winkels die
online verkopen zijn de Prognoses en e-commerce trends in België nuttige
informatie. Maar ook wie straks met een webwinkel wil starten kan ze
gebruiken voor een goed buisinessplan.
Verwachtingen voor de e-commerce in België. Elk
jaar peilt BeCommerce naar de toestand en de verwachtingen van de
online handel bij hun leden. Hieruit blijkt dat de Belgische
e-commercebedrijven dit jaar gedurende de eindejaarsperiode een omzet
verwachten van ongeveer 750 miljoen euro, een stijging van 45 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Belgen
winkelen ook steeds vaker online. Een belangrijke push hiertoe kwam er
door de Maestro kaart aangepast te maken voor online betalingen. Maar
ook het gegeven dat ruim 73 procent
van de gezinnen op het internet zijn aangesloten (en hoofdzakelijk met
een snelle verbinding) en het feit dat ons land met 34 procent tot de
intensiefste gebruikers ter wereld behoren, zijn hier niet vreemd aan.
Dat zijn heel belangrijke Prognoses en e-commercetrends in België.
Prognoses en e-commercetrends in België. Op
dit moment gaan er elke dag een vijftal nieuwe webwinkels online. Op
basis van de huidige gegevens mogen we er van uitgaan dat dit minimum zo
zal blijven in de nabije toekomst, waarschijnlijk zelfs nog iets
stijgen. In de eindejaarperiode verwacht men dat ongeveer 30 % van de
online klanten gemiddeld tussen de 50 à 100 euro
per aankoop spendeert. Twintig procent koopt zelfs meer dan 150 euro
per aankoop. Maar heel belangrijk is dat elke online handelaar verwacht
dat zijn onlineomzet zal stijgen in 2011.
Op
het vlak van betalingen vindt de online consumet online betalingen
zonder meer veilig en betrouwbaar. Zeker nu de aangepaste Maestro
kaarten uitgerust zijn met het SecureCode veiligheidssysteem en daar
bijna 80 % van de Belgische bankkaarten
nu zijn aangepast voor online betaalopdrachten. Uit een recente enquête
van Belga iVox blijkt dat 72 procent van de Belgen online winkelen
minder stresserend vindt, 66 procent vindt het gemakkelijk, 58 procent
noemt goedkoper als troef en 55 procent is van oordeel dat het sneller
gaat. En dat zijn precies de troeven uit de Prognose en e-commerce
trends in België waarop nieuwe online shops ten volle moeten inspelen.
Besluit. België
behoort tot de top als het over op het internet aangesloten gezinnen
gaat die daarenboven tot de meest intensieve, dagelijkse online
gebruikers behoren. Mede door het vertrouwen van de online consumenten
in e-commerce en de verwachte omzetstijging van de online handel in de
toekomst zal het online zakendoen binnenkort onmisbaar zijn voor de
groei en de omzet van een bedrijf in België.
Elk jaar rond het jaareinde wordt
bekeken Hoeveel Belgen surfen op het internet. Dat is belangrijke
informatie voor webwinkels en online verkoop. En rond deze periode start
ook de sperperiode voor de solden. In dit artikel leest u meer over het
internetgebruik van de Belgen en de nieuwe sperperiode 2010.
Hoeveel Belgen surfen op het internet. Het
CIM (Centrum voor Informatie over de Media) onderzocht naar jaarlijkse
gewoonte het gebruik van het internet in België. Onderzoek bij meer dan
10.000 mensen tussen juli 2009 en juni 2010 leert dat 62 % van de Belgen
gebruikt maakt van het internet. Dat zijn bijna 5.800.000 mensen. Deze
internauten zijn vnl. hoger opgeleid of mensen die een verantwoordelijke
positie uitoefenen. Van deze doelgroep gebruikt meer dan 90 %
regelmatig internet, zowel professioneel als privé.
Online verkoop heeft nog een groot groeipotentieel in België. Recent
lazen we in de pers. Voor het eerst sedert het ontstaan van het
internet en de opkomst van webwinkels werd er begin december 2010 in
Amerika voor meer dan 1 miljard dollar
verkocht via het internet op 1 dag. Dat is een stijging van meer dan 16
% t.o.v. het vorig jaar. Om de situatie voor België te kunnen
inschatten is het daarom belangrijk om weten Hoeveel Belgen surfen op
het internet.
Alhoewel we in België en Europa nog een heel eind
verwijderd zitten van dergelijke online omzet stellen we toch vast dat
de internetverkoop in stijgende lijn
gaat. Dit komt doordat er steeds meer bedrijven met online verkoop
starten (gemiddeld 5 nieuwe webshops per dag in 2010). Bestaande
webshops zien de totale omzet én het gemiddeld aankoopbedrag per klant
dan weer stijgen, op voorwaarde dat het online verkoopprogramma
professioneel en commercieel goed ontworpen
is en er intensief mee wordt gewerkt. Op basis hiervan, en rekening
houdend met de situatie in België t.o.v. de rest van Europa, kunnen we
stellen dat het nu meer dan ooit noodzakelijk is om met online shopping
te starten om stijging in omzet in de toekomst veilig te stellen.
Wat met de nieuwe sperperiode in 2010? Medio
dit jaar werd de nieuwe wet op solden en koopjes van kracht. Een aantal
zaken zijn gewijzigd t.o.v. de vorige situatie (zie ook artikel: Nieuwe wet online bedenktijd, ...).
De sperperiode voor de wintersolden loopt dit jaar van 6 december tot 2
januari 2011. In deze periode is het aankondigen van
prijsverminderingen voor kleding, schoenen en lederwaren
verboden. Ook fluistersolden en privé verkopen zijn niet toegestaan.
Kassakorting en koppelverkoopacties zijn wel toegestaan. Deze beperking
op prijsreclame geldt enkel nog voor kleding, schoenen en lederwaren.
Andere producten vallen niet onder de nieuwe regeling voor de
sperperiode. Let wel, ook tijdens de koopjes blijft de wet op de
marktpraktijken en consumentenbescherming van toepassing.
Besluit. In
België biedt de actuele situatie van de online verkopen nog grote
groeivooruitzichten qua online omzet en op het vlak van klantengroei.
Meer dan 60 % van de Belgen zijn potentiële klant via het internet. Voor
een goede uitbouw van de online verkoop is een professioneel ontworpen
webshop noodzakelijk en verder een goed doordacht marketing- en
verkoopplan.
Voor meer info over de mogelijkheden en kostprijs voor online verkoop, neem vrijblijvend contact op met 2TREES.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:sperperiode 2010, online sperperiode, wintersolden 2010, internetgebruik in België, online verkoop België, situatie webverkoop belgie, profiel internetgebruikers, wie gebruikt internet
01-12-2010
Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen.
Bijna iedereen in onze moderne
maatschappij is met het internet verbonden. Mensen sturen elkaar
berichten per e-mail. Bedrijven sturen informatie rond. Dat
veroorzaakte een explosie van berichten in de inbox. De afhandeling
hiervan kost steeds meer tijd. Maar het kan ook anders met de volgende
Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen.
Wat veroorzaakt de explosie van e-mailverkeer? Er
zijn een aantal oorzaken waardoor het e-mailverkeer de voorbije jaren
exponentieel is gegroeid. Eerst en vooral beschikt nu bijna iedereen
over een of meerdere e-mailadressen. Bedrijven hebben quasi allemaal een
website waarop de contactgegevens gemakkelijk te vinden zijn. En dan
heb je nog het fenomeen van nieuwsbriefacties, sweepstakes,
tell-a-friendacties ... tot junkmail toe. Dat aan de professionele kant
van de zaak.
Maar vergeet ook het menselijke aspect
van de zaak niet. E-mails versturen kan voor de mensen een vorm van
persoonlijk contact zijn. Ook gemakzucht speelt een rol. Als u
informatie met iedereen deelt, kan men verantwoordelijkheid delen of
vermijden. Of wat te denken van spamacties, kettingmails, ... tot
gerichte e-mail aanvallen in extreme gevallen. Kortom, het e-mailverkeer
kost steeds meer tijd en geld aan de mensen en bedrijven. Tijd om een
aantal Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen.
Wat kan men doen om de instroom aan e-mailberichten te beperken? Er zijn een aantal Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen. Ze houden echter steeds verband met een mentaliteitswijziging en een andere houding bij de mensen zelf. Eenmaal men het gewoon is, zal het werkcomfort en de efficiëncy stukken beter worden.
Kijk maar een paar keer per
dag uw e-mails na. Vaak start het e-mailprogramma op samen met de
computer. Men is dan geneigd om alle ongelezen berichten te openen. Het
resultaat is dat men in de maalstroom van e-mails terecht komt en de
voorziene werkplanning uit het oog verliest. Check daarom 1x in de
voormiddag en 1x in de namiddag de mails, liefst op een vast uur. Laat
het mailprogramma niet automatisch opstarten en schakel de verwittigingen van inkomende mails uit.
Gebruik
e-mails enkel voor korte, dringende of snelle berichten. Daarvoor waren
ze eigenlijk oorspronkelijk bedoeld. Een mail hoeft niet langer te zijn
dan maximaal 3 paragrafen. Om
iets mee te delen of een informatie op te vragen kunt u de telefoon
nemen, even tot bij uw collega lopen of in de koffiekamer een paar
dingen navragen. Voor langere boodschappen gebruikt u een rapport of een
brief met bijlagen. Zo zal alles ook veel duidelijker zijn.
Vermijd social talk via e-mail. Daarvoor heb je sociale netwerksites zoals Facebook, terug de koffiekamer of het café. Ook reacties op reacties per e-mail zijn uit den boze. Als gans de wereld begint te reageren krijg je snel een lawine aan nutteloze mails.
Denk
steeds na tot wie u zich richt met een mailtje. Vermijd in elk geval om
iedereen die u kent in c.c. te zetten. Eerst en vooral hoe meer mensen
een bericht krijgen, hoe meer kans op reacties. Maar ook hoe meer
mensen, hoe meer meningen. Door enkel degenenodig is, werkt u snel en vakkundig. per e-mail aan te spreken die
Organiseer
uw e-mailverkeer op een efficiënte manier. Gebruik verschillende
e-mailadressen voor uw professionele berichten en uw privé berichten.
Gratis abonnementen en inschrijven op nieuwsbrieven doet u best met een
gratis @gmail.com, @hotmail.com of @yahoo.com adres. Als het volume aan
e-mails te groot wordt, schrapt u gewoon de account. En stel een goed archiveringssysteem in voor inkomende e-mails. Bij de meeste mailprogramma's kunt u dit automatisch instellen.
Besluit. Wildgroei
wurgt steeds het goed gebruik van nuttige functies of systemen. Daarom
is het noodzakelijk om de afhandeling van het e-mailverkeer te
organiseren. Met bovenstaande Praktische tips om het e-mailverkeer te
beheersen lukt dit heel wel. Uw organisatie en uw medewerkers kunnen er
enkel baat bij hebben.