Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    05-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips om veilig online te shoppen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De laatste tijd lezen we heel regelmatig over het succes van webwinkels en online verkoop. Vaak denkt men spontaan aan de consument als online koper. Maar ook KMO's, zelfstandigen en bedrijven gebruiken het internet om goederen en diensten te bestellen. Daarom is het nuttig om volgende Tips om veilig online te shoppen in acht te nemen.

    Voordelen van E-commerce voor bedrijven.
    Spontaan denkt men bij het horen van online verkopen aan massa's consumenten, wereldwijde afzet, weinig winkeldochters en een grote omzet. Met tijd en boterhammen zal dit allemaal wel waar zijn. Maar ook bedrijven profiteren van een aantal unieke troeven van e-commerce. Eerst en vooral door het online overzicht van de beschikbare producten. Men weet direct wat op voorraad is en wanneer men het zal ontvangen. Er wordt geen tijd meer verloren met heen- en terugrijden, wachten in files en aan de kassa bij het afrekenen. En bovenal, men komt het afleveren, wat terug een gemak is. Kortom, er blijft meer tijd over om uw werk te doen en voor de hobby's. Meer en meer bedrijven gebruiken tegenwoordig het internet om eigen bestellingen te plaatsen. Om de risico's van online aankopen zoveel mogelijk te beperken is het aangewezen om een aantal Tips om veilig online te shoppen na te leven.

    Tips om veilig online te shoppen.
    Het gevaar van online shoppen voor bedrijven en handelszaken komt grosso modo overeen met de tips die consumenten soms krijgen. Alle regels en tips worden samengevat in 1 zin. Wantrouw alles wat u niet verwacht, van mensen die u niet kent of aan voorwaarden die te mooi zijn om waar te zijn. Wie bedrijfsmatig regelmatig op e-commerce beroep wil doen, houdt best volgende Tips om veilig online te shoppen in het oog.
    • Controleer met wie u zaken doet. U kunt dit gemakkelijk doen aan de hand van het BTW of ondernemingsnummer. Als u een partner niet kent, kijk dan even of deze wel bestaat. Vindt u een adres? Foto's van bedrijfspand, magazijnruimte, personeel, ... En hoe ziet de webshop er uit? Professioneel of amateuristisch? Lees de eerste keer ook goed de verkoopsvoorwaarden na.
    • Wantrouw voorstellen die te mooi zijn om waar te zijn. Niemand kan wonderen verrichten. En wie normaal werkt, wil graag betaald worden voor de goederen en diensten. Eenmaal u als bedrijf regelmatig online aankoopt, zal uw e-mailadres snel bekend worden. En dan krijgt u snel commerciële reclamepost in uw malbox. Bekijk dit steeds met nuchter verstand.
    • Hoedt u voor bedrieglijke zoekresultaten. Cybercriminelen zoeken dagelijks naar manieren om zoekresultaten te manipuleren. Zo kan het gebeuren dat malafide websites toch bovenaan bepaalde zoeklijsten terechtkomen. Of dat internetreclame naar malafide webshops leidt. Controleer daarom steeds de URL waarop u zal terechtkomen. Bij Google reclame ziet u de website onderaan de reclameblok.
    • Kijk uit voor verdachte e-mails, zelf van klanten of relaties. Internetfraude gebruikt graag adresboeken of adressenlijsten van gehackte computers. Virussen of phisting programma's komen meestal op uw computer binnen via links of bijlagen bij e-mails. Klik daarom niets aan wat u niet vertrouwt en downloadt zeker geen bestanden die u niet kent. Bij twijfel kunt u een e-mail sturen met de vraag of het ontvangen bericht klopt en veilig is. Gebruik wel steeds een nieuwe mail hiervoor (geen reply).
    • Gebruik de kracht van Google ook voor uw veiligheid. Het is een cliché maar meestal klopt het wel een beetje. Op internet is nagenoeg alles te vinden, als u maar goed en correct zoekt. Dus ook negatieve ervaringen met malafide webwinkels of onbetrouwbare voorstellen kunt u boven googlen. Daarom is het aangewezen om de eerste keer dat u online zaken doet eens de naam van deze partner door de zoekrobots te trekken. Over reguliere, lang bestaande en goed werkende zaken vindt u zeker de nodige informatie.
    Besluit.
    Online kopen is snel, gemakkelijk en eenvoudig. Niet alleen consumenten doen hier hun voordeel mee, ook voor bedrijven biedt e-commerce een groot aantal voordelen. Wie dit regelmatig doet, houdt best bovenstaande Tips om veilig online te shoppen in het oog. Meer info over het gebruik en de voordelen van online kopen voor uw bedrijf, contacteer vrijblijvend 2TREES.

    05-01-2011 om 15:47 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:veilig online shoppen, tips veilig shoppen, veilig online aankopen, betrouwbaar internet, veilige e-shops, betrouwbare e-commerce, tips veilig aankopen, veilige online shops
    23-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe de juiste e-promotiemiddelen kiezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sedert de doorbraak van het internet in de samenleving kan iedereen beter, sneller en goedkoper worden bereikt. Bovendien zijn de resultaten haarfijn meet- en analyseerbaar. De natte droom voor de internetmarketeer. Daarom is het superbelangrijk om weten Hoe de juiste e-promotiemiddelen kiezen. In dit artikel geven we u de trends en cijfers over het internet in België en Europa.

    Hoe de juiste e-promotiemiddelen kiezen.
    Bij de start van het world wide web (en de eerste jaren daarna) was het vrij simpel. Reclame e-mails versturen en banners op websites waren heel doeltreffende promotiemiddelen. Maar naargelang het gebruik zelf van het internet door de mensen veranderde, namen ze in effectiviteit af. Denk maar aan de negatieve reclame bij het "spam"-gevoel van berichten. Wie rekening houdt met de trends in het internetlandschap weet meestal gemakkelijker Hoe de juiste e-promotiemiddelen kiezen.
    • Trend 1: het internet verdringt beetje bij beetje de televisie als reclamemedium. De mensen zoeken steeds vaker en sneller online informatie op. Ook nieuwe media zoals streaming TV, video on demand via het internet, online muziekstores, ... maken dat de computer ook voor ontspanning zijn plaats aan het innemen is.
    • Trend 2: de sociale media verdringen beetje bij beetje de e-mail als communicatiemiddel tussen de mensen. B.v. Facebook schiet in 2010 ruim over de 500 miljoen regelmatige gebruikers, dat is geen toeval. Eerst bereikte men voornamelijk de jongere mensen op deze manier. Nu zijn ook de medioren en senioren serieus aan een inhaalbeweging bezig.
    • Trend 3: Mobiel internet is de sterkste groeier ten koste van de vaste verbinding. Indereen permanent online biedt zijn voordelen en gebruikerscomfort. Denk maar aan de mogelijkheid om online de weg op te zoeken. Dit biedt nieuwe en heel interessante kansen voor reclame- en promotiedoeleinden.
    Wereldwijd (voor mensen die ook buiten Europa zaken doen) zien we dat hoe recenter internet doorbreekt, hoe intensiever dit medium gebruikt wordt. Typerend is b.v. dat het dagelijks internetgebruik in Egypte, Saudi-Arabië en China (alle boven de 50 %) ruim hoger is dan in de westerse wereld. Ten tweede stellen we vast dat hoe minder persoonlijke vrijheid in een land, hoe hoger het intensief internetgebruik. Voorbeeld hiervan de boost van twitterberichten tijdens de repressie in Iran of de communicatie via blogs tijdens de bezetting van de Palestijnse gebieden. Het internet geeft de mensen een beetje persoonlijke vrijheid van denken en zeggen terug in deze landen, wat het gebruik ervan sterk doet toenemen.

    Hoeveel mensen bereikt men in België en Europa via het internet?
    Om doeltreffende promotie-acties te ontwikkelen is het vaak belangrijk om de gezinnen te bereiken. Waar in België 36 % van de bevolking dagelijks het internet gebruikt, zien we anno 2010 dat 73 % van de gezinnen toegang hebben tot het internet. In de laatste 4 jaar steeg dit aantal met meer dan 35 %. Dat is iets boven het Europese gemiddelde. En Hoe de juiste e-promotiemiddelen kiezen in Europa?

    In Europa gebruiken ruim 70 % van de gezinnen het internet (stijging met 43 % tov. 2006). Dit gebeurt vnl. via breedbandverbindinggezinnen
    (61 %) waardoor ook dynamische media zoals streaming video, gesproken boodschappen met audio-files, geanimeerde berichten, enz. bruikbaar worden als reclamemiddel. We stellen eveneens vast dat gezinnen met kinderen heel wat vaker op het internet terug te vinden zijn (89 %) t.o.v. kinderloze gezinnen (67 %). Tenslotte leest en verstuurt ruim 90 % van de mensen regelmatig e-mailberichten. Dit bewijst dat e-nieuwsbrieven nog steeds super efficiënt kunnen gebruikt worden op voorwaarde dat ze professioneel en goed opgemaakt en verstuurd zijn.

    Besluit.
    Het internet is meer dan ooit belangrijk voor de mensen in deze samenleving. KMO's, winkels, ondernemers, zelfstandigen en vrije beroepen kunnen zeker heel doeltreffend gebruik maken van de mogelijkheden en de troeven die online reclame bieden. Maar nu is het meer dan ooit belangrijk om dit professioneel aan te pakken en uit te werken. Zoniet verwatert het effect en het resultaat. Voor meer info over goede, betaalbare online promotie voor uw zaak, neem vrijblijvend contact op met 2TREES.

    23-12-2010 om 08:50 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:internetgebruik in België, internetgebruik europa, juiste reclamemiddelen kiezen, doeltreffende reclame, doeltreffendste reclame, e-marketing, e-promotie, e-reclame,
    15-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prognoses en e-commerce trends in België.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen December is meestal de maand waarop men gegevens verzamelt en doelstellingen voor de toekomst formuleert. Ook de e-commerce ontsnapt hier niet aan. Voor bedrijven en winkels die online verkopen zijn de Prognoses en e-commerce trends in België nuttige informatie. Maar ook wie straks met een webwinkel wil starten kan ze gebruiken voor een goed buisinessplan.

    Verwachtingen voor de e-commerce in België.
    Elk jaar peilt BeCommerce naar de toestand en de verwachtingen van de online handel bij hun leden. Hieruit blijkt dat de Belgische e-commercebedrijven dit jaar gedurende de eindejaarsperiode een omzet verwachten van ongeveer 750 miljoen euro, een stijging van 45 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

    Belgen winkelen ook steeds vaker online. Een belangrijke push hiertoe kwam er door de Maestro kaart aangepast te maken voor online betalingen. Maar ook het gegeven dat ruim 73 procent van de gezinnen op het internet zijn aangesloten (en hoofdzakelijk met een snelle verbinding) en het feit dat ons land met 34 procent tot de intensiefste gebruikers ter wereld behoren, zijn hier niet vreemd aan. Dat zijn heel belangrijke Prognoses en e-commercetrends in België.

    Prognoses en e-commercetrends in België.
    Op dit moment gaan er elke dag een vijftal nieuwe webwinkels online. Op basis van de huidige gegevens mogen we er van uitgaan dat dit minimum zo zal blijven in de nabije toekomst, waarschijnlijk zelfs nog iets stijgen. In de eindejaarperiode verwacht men dat ongeveer 30 % van de online klanten gemiddeld tussen de 50 à 100 euro per aankoop spendeert. Twintig procent koopt zelfs meer dan 150 euro per aankoop. Maar heel belangrijk is dat elke online handelaar verwacht dat zijn online omzet zal stijgen in 2011.

    Op het vlak van betalingen vindt de online consumet online betalingen zonder meer veilig en betrouwbaar. Zeker nu de aangepaste Maestro kaarten uitgerust zijn met het SecureCode veiligheidssysteem en daar bijna 80 % van de Belgische bankkaarten nu zijn aangepast voor online betaalopdrachten. Uit een recente enquête van Belga iVox blijkt dat 72 procent van de Belgen online winkelen minder stresserend vindt, 66 procent vindt het gemakkelijk, 58 procent noemt goedkoper als troef en 55 procent is van oordeel dat het sneller gaat. En dat zijn precies de troeven uit de Prognose en e-commerce trends in België waarop nieuwe online shops ten volle moeten inspelen.

    Besluit.
    België behoort tot de top als het over op het internet aangesloten gezinnen gaat die daarenboven tot de meest intensieve, dagelijkse online gebruikers behoren. Mede door het vertrouwen van de online consumenten in e-commerce en de verwachte omzetstijging van de online handel in de toekomst zal het online zakendoen binnenkort onmisbaar zijn voor de groei en de omzet van een bedrijf in België.

    15-12-2010 om 08:18 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:e-commerce in belgie, verwachtingen e-commerce, e-commerce trends, trends online verkoop, verwachtingen belgie online verkoop, evolutie webshops, troeven webshops, omzet online shops, trends internetverkoop, verwachtingen internetverkoop
    08-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoeveel Belgen surfen op het internet.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Elk jaar rond het jaareinde wordt bekeken Hoeveel Belgen surfen op het internet. Dat is belangrijke informatie voor webwinkels en online verkoop. En rond deze periode start ook de sperperiode voor de solden. In dit artikel leest u meer over het internetgebruik van de Belgen en de nieuwe sperperiode 2010.

    Hoeveel Belgen surfen op het internet.
    Het CIM (Centrum voor Informatie over de Media) onderzocht naar jaarlijkse gewoonte het gebruik van het internet in België. Onderzoek bij meer dan 10.000 mensen tussen juli 2009 en juni 2010 leert dat 62 % van de Belgen gebruikt maakt van het internet. Dat zijn bijna 5.800.000 mensen. Deze internauten zijn vnl. hoger opgeleid of mensen die een verantwoordelijke positie uitoefenen. Van deze doelgroep gebruikt meer dan 90 % regelmatig internet, zowel professioneel als privé.

    Online verkoop heeft nog een groot groeipotentieel in België.
    Recent lazen we in de pers. Voor het eerst sedert het ontstaan van het internet en de opkomst van webwinkels werd er begin december 2010 in Amerika voor meer dan 1 miljard dollar verkocht via het internet op 1 dag. Dat is een stijging van meer dan 16 % t.o.v. het vorig jaar. Om de situatie voor België te kunnen inschatten is het daarom belangrijk om weten Hoeveel Belgen surfen op het internet.

    Alhoewel we in België en Europa nog een heel eind verwijderd zitten van dergelijke online omzet stellen we toch vast dat de internetverkoop in stijgende lijn gaat. Dit komt doordat er steeds meer bedrijven met online verkoop starten (gemiddeld 5 nieuwe webshops per dag in 2010). Bestaande webshops zien de totale omzet én het gemiddeld aankoopbedrag per klant dan weer stijgen, op voorwaarde dat het online verkoopprogramma professioneel en commercieel goed ontworpen is en er intensief mee wordt gewerkt. Op basis hiervan, en rekening houdend met de situatie in België t.o.v. de rest van Europa, kunnen we stellen dat het nu meer dan ooit noodzakelijk is om met online shopping te starten om stijging in omzet in de toekomst veilig te stellen.

    Wat met de nieuwe sperperiode in 2010?
    Medio dit jaar werd de nieuwe wet op solden en koopjes van kracht. Een aantal zaken zijn gewijzigd t.o.v. de vorige situatie (zie ook artikel: Nieuwe wet online bedenktijd, ...). De sperperiode voor de wintersolden loopt dit jaar van 6 december tot 2 januari 2011. In deze periode is het aankondigen van prijsverminderingen voor kleding, schoenen en lederwaren verboden. Ook fluistersolden en privé verkopen zijn niet toegestaan. Kassakorting en koppelverkoopacties zijn wel toegestaan. Deze beperking op prijsreclame geldt enkel nog voor kleding, schoenen en lederwaren. Andere producten vallen niet onder de nieuwe regeling voor de sperperiode. Let wel, ook tijdens de koopjes blijft de wet op de marktpraktijken en consumentenbescherming van toepassing.

    Besluit.
    In België biedt de actuele situatie van de online verkopen nog grote groeivooruitzichten qua online omzet en op het vlak van klantengroei. Meer dan 60 % van de Belgen zijn potentiële klant via het internet. Voor een goede uitbouw van de online verkoop is een professioneel ontworpen webshop noodzakelijk en verder een goed doordacht marketing- en verkoopplan.

    Voor meer info over de mogelijkheden en kostprijs voor online verkoop, neem vrijblijvend contact op met 2TREES.

    08-12-2010 om 09:32 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:sperperiode 2010, online sperperiode, wintersolden 2010, internetgebruik in België, online verkoop België, situatie webverkoop belgie, profiel internetgebruikers, wie gebruikt internet
    01-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bijna iedereen in onze moderne maatschappij is met het internet verbonden. Mensen sturen elkaar berichten per e-mail. Bedrijven sturen informatie rond. Dat veroorzaakte een explosie van berichten in de inbox. De afhandeling hiervan kost steeds meer tijd. Maar het kan ook anders met de volgende Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen.

    Wat veroorzaakt de explosie van e-mailverkeer?
    Er zijn een aantal oorzaken waardoor het e-mailverkeer de voorbije jaren exponentieel is gegroeid. Eerst en vooral beschikt nu bijna iedereen over een of meerdere e-mailadressen. Bedrijven hebben quasi allemaal een website waarop de contactgegevens gemakkelijk te vinden zijn. En dan heb je nog het fenomeen van nieuwsbriefacties, sweepstakes, tell-a-friendacties ... tot junkmail toe. Dat aan de professionele kant van de zaak.

    Maar vergeet ook het menselijke aspect van de zaak niet. E-mails versturen kan voor de mensen een vorm van persoonlijk contact zijn. Ook gemakzucht speelt een rol. Als u informatie met iedereen deelt, kan men verantwoordelijkheid delen of vermijden. Of wat te denken van spamacties, kettingmails, ... tot gerichte e-mail aanvallen in extreme gevallen. Kortom, het e-mailverkeer kost steeds meer tijd en geld aan de mensen en bedrijven. Tijd om een aantal Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen.

    Wat kan men doen om de instroom aan e-mailberichten te beperken?
    Er zijn een aantal Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen. Ze houden echter steeds verband met een mentaliteitswijziging en een andere houding bij de mensen zelf. Eenmaal men het gewoon is, zal het werkcomfort en de efficiëncy stukken beter worden.
    • Kijk maar een paar keer per dag uw e-mails na. Vaak start het e-mailprogramma op samen met de computer. Men is dan geneigd om alle ongelezen berichten te openen. Het resultaat is dat men in de maalstroom van e-mails terecht komt en de voorziene werkplanning uit het oog verliest. Check daarom 1x in de voormiddag en 1x in de namiddag de mails, liefst op een vast uur. Laat het mailprogramma niet automatisch opstarten en schakel de verwittigingen van inkomende mails uit.
    • Gebruik e-mails enkel voor korte, dringende of snelle berichten. Daarvoor waren ze eigenlijk oorspronkelijk bedoeld. Een mail hoeft niet langer te zijn dan maximaal 3 paragrafen. Om iets mee te delen of een informatie op te vragen kunt u de telefoon nemen, even tot bij uw collega lopen of in de koffiekamer een paar dingen navragen. Voor langere boodschappen gebruikt u een rapport of een brief met bijlagen. Zo zal alles ook veel duidelijker zijn.
    • Vermijd social talk via e-mail. Daarvoor heb je sociale netwerksites zoals Facebook, terug de koffiekamer of het café. Ook reacties op reacties per e-mail zijn uit den boze. Als gans de wereld begint te reageren krijg je snel een lawine aan nutteloze mails.
    • Denk steeds na tot wie u zich richt met een mailtje. Vermijd in elk geval om iedereen die u kent in c.c. te zetten. Eerst en vooral hoe meer mensen een bericht krijgen, hoe meer kans op reacties. Maar ook hoe meer mensen, hoe meer meningen. Door enkel degenenodig is, werkt u snel en vakkundig. per e-mail aan te spreken die
    • Organiseer uw e-mailverkeer op een efficiënte manier. Gebruik verschillende e-mailadressen voor uw professionele berichten en uw privé berichten. Gratis abonnementen en inschrijven op nieuwsbrieven doet u best met een gratis @gmail.com, @hotmail.com of @yahoo.com adres. Als het volume aan e-mails te groot wordt, schrapt u gewoon de account. En stel een goed archiveringssysteem in voor inkomende e-mails. Bij de meeste mailprogramma's kunt u dit automatisch instellen.
    Besluit.
    Wildgroei wurgt steeds het goed gebruik van nuttige functies of systemen. Daarom is het noodzakelijk om de afhandeling van het e-mailverkeer te organiseren. Met bovenstaande Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen lukt dit heel wel. Uw organisatie en uw medewerkers kunnen er enkel baat bij hebben.

    01-12-2010 om 08:41 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:efficient e-mailverkeer, e-mails organiseren, spamberichten vermijden, e-mails afhandelen, e-mails behandelen, e-mails verwerken, e-mails beheersen, e-mailprogramma instellen, archiveren e-mails
    24-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voordelen van een CMS berichtenvenster.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor een website of webshop is het belangrijkste dat ze goed, en bij voorkeur door de juiste mensen, gevonden worden op het internet. Er bestaan een aantal hulpmiddelen om de werking van een site te verbeteren. In dit artikel leest u over de Voordelen van een CMS berichtenvenster.

    Wat is een CMS berichtenvenster?
    Een berichtenvenster is een plaats op website of webshop waar er boodschappen, berichten of reclametekst wordt geplaatst. Dat kan al of niet vergezeld gaan van afbeeldingen, foto's of tekeningen. Meestal worden de berichten op de home of landingspagina geplaatst. Daar ziet elke bezoeker de boodschappen. Als het er veel zijn, krijgen ze vaak een plaats op een speciale pagina.

    Kan de eigenaar van een site zelf de berichten wijzigen, nieuwe teksten plaatsen of verwijderen, dan spreekt men van een CMS berichtenvenster. Is dat niet het geval, dan worden aanpassingen uitgevoerd door de website verantwoordelijke. Soms kunnen bezoekers reageren op een bericht door een eigen commentaar toe te voegen. Dan spreekt men ook wel over een blogfunctie of een forum. Welke zijn nu de Voordelen van een CMS berichtenvenster.

    Voordelen van een CMS berichtenvenster.
    CMS is een technische term en staat voor Content Managment System. Deze term duidt de mogelijkheid aan voor een gebruiker om zelf op een gebruiksvriendelijke manier (een deel van) de inhoud van een website of webshop, zonder dat men over de kennis van softwareprogramma's moet beschikken. Dat biedt belangrijke Voordelen van een CMS berichtenvenster.
    • Een CMS berichtenvenster is heel gebruiksvriendelijk en gemakkelijk om mee te werken. Berichten worden geplaatst via een aparte login en verlopen ofwel menugestuurd, ofwel via opmaakbalken zoals men ze kent van de office-programma's.
    • Doordat er met een berichtenvenster vaak een deel van de inhoud wijzigt, wordt uw website als een actieve site gezien door zoekmachines. Daardoor komt uw site gemakkelijker bovenaan de zoekresultaten terecht.
    • Via de aparte login kunnen meerdere mensen dit deel van de site aanpassen. Zo komen belangrijke berichten over klanten, realisaties, promoties, ... snel op de site terecht zodat de inhoud steeds up-to-date is.
    • Doordat de inhoud heel snel actueel wordt gehouden, trekt men vaker terugkerende bezoekers aan. Het laatste nieuws is immers steeds interessant om snel te weten. Dat is zeker een pluspunt als uw concurrenten iets langzamer werken.
    • Met een CMS berichtenvenster kan men heel snel inspelen op actuele situaties waardoor het bezoek aan de site gevoelig verhoogt. Een goede tip is om voor de tekst gebruik te maken van de normale zoekwoorden die surfers gebruiken op het internet.
    Besluit.
    De Voordelen van een CMS berichtenvenster laten iedereen toe om de eigen website snel en gemakkelijk up-to-date te houden. Dit verbetert de werking van de site op het internet, zorgt er voor dat uw site hoger in de zoekresultaten staat en trekt meer en vaker bezoekers aan. Een goed CMS berichtenvenster kan ook worden ingebouwd in bestaande websites. Voor meer informatie of een prijsofferte neem vrijblijvend contact met ons op.

    24-11-2010 om 09:09 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:CMS berichtenvenster, goed berichtenvenster, blog op website, forum op website, cms berichten, berichten zelf aanpassen, cms velden, cms website, berichten zelf beheren, voordelen cms
    27-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is de beste reclame voor uw site.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wie een website of webshop heeft, wil graag dat goede resultaten oplevert. Promotie is hiervoor essentieel. Dat doe je best op die plaatsen die het meeste opleveren. Via onderzoek naar beïnvloeding van mensen leren we Wat is de beste reclame voor uw site.

    Promotie voor een website of webshop is noodzakelijk.
    Laten we heel eerlijk zijn. Niets in de wereld gaat vanzelf. En zeker niets wat goed geld oplevert. Een belangrijk middel om succes te halen uit een online shop of website is promotie. Dat kan via offline kanalen of online gebeuren. Wat is de beste reclame voor uw site. Soms is een combinatie van beide aangewezen om het beste resultaat te bereiken.

    Offline reclame zijn eerder traditionele middelen. Hieronder vallen o.a. folders, flyers, advertenties, demonstraties, try-outs, enz. Online reclame middelen maken gebruik van het internet om producten of diensten te promoten. E-nieuwsbrieven vallen hieronder. Maar ook betalende reclame zoals Google Adwords, Facebook advertenties, online wedstrijden, avatars voor games, e.a. middelen zijn voorbeelden van online promotie.

    Wat is de beste reclame voor uw site.
    Onderzoek op Europees vlak naar de mate waarin verschillende promotiekanalen mensen beïnvloeden, geeft een beeld van de doeltreffendheid. Belgische consumenten volgen grosso modo deze resultaten. Als mensen via een bepaald reclamekanaal meest beïnvloed worden, betekent dit meestal een heel effectief promotiemiddel. Een overzicht van Wat is de beste reclame voor uw site.
    • 26 % van de mensen wordt meest beïnvloed door online aanbevelingen en door de sociale media. Vandaar het belang van "like"-knoppen, aanbevelingen van vrienden, online recensies, klantengetuigenissen, ...
    • 20 % laat zich overtuigen via mond aan mond reclame via familie, vrienden of kennissen. Belangrijke promotiemiddelen kunnen hier vriendenbons, cadeaubons, tell-a-friendacties, enz.
    • 13 % gelooft wat de verkopers of het winkelpersoneel zegt over een product of dienst. Daarom is een degelijke opleiding van het personeel heel belangrijk. Niet alleen om alle functies te kennen, maar ook een stukje verkoopkunde is op zijn plaats.
    • 12 % vertrouwt op de artikels die ze lezen in kranten, magazines of tijdschriften. Redactionele artikels zijn hierbij belangrijk, maar ook vergelijkende testen, productbesprekingen, goede introducties, enz. kunnen de verkoop omhoog stuwen.
    • 9 % tenslotte laat zich beïnvloeden door wat advertenties beloven. Ads hebben wel het voordeel dat u volledige controle heeft over de boodschap (inhoud) als over de plaats en tijd van verschijnen. Qua informatie kan dit tellen. Qua overtuiging iets minder dus.
    Besluit.
    Heel doeltreffende reclame werkt nooit enkel op 1 kanaal. Het moet een uitgekiende mix zijn van de verschillende middelen. Het ene promotiemiddel zal uw boodschap structureel versterken en uitdragen. Daarom wordt een goede reclamestrategie steeds over langere tijd uitgewerkt. Ze houdt rekening met de levensduur van een product en met eventuele seizoensinvloeden. Daarom moet men zich steeds afvragen Wat is de beste reclame voor uw site.

    Online promotie moet naadloos aansluiten op uw gewone reclame. Voor het uitwerken van een doeltreffend e-promotieplan rekent u best op een gespecialiseerde partner. Neem vrijblijvend contact met 2TREES op.

    27-10-2010 om 09:39 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    Tags:online promotie, online reclame, e-nieuwsbrieven, reclame sociale media, google reclame, doeltreffende reclame, doeltreffendste reclame, doeltreffendste reclame, beste online reclame
    13-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe een goed analyseprogramma gebruiken voor websites.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een goede website is tegenwoordig onmisbaar voor een succesvolle zaak. Ze promoot uw bedrijf op het internet en zorgt ervoor dat u klanten aantrekt. Een goede website kan u ook veel bruikbare informatie geven. Maar daarom moet u wel weten Hoe een goed analyseprogramma gebruiken voor websites.

    Wat is een goed analyseprogramma voor websites.
    Een goede website werkt voortdurend op het internet. Ze wordt vertoond in zoekresultaten. Surfers klikken het aan en bezoeken (delen van) uw website. Een website beweegt voortdurend. Een goed analyseprogramma houdt alles bij wat er
    met uw website gebeurt en zet alles netjes in statistieken. Een goed analyseprogramma vertelt u meer over het surfgedrag van de bezoekers op uw site én over de prestaties van uw website ten opzichte van andere sites in uw branche.

    Er bestaan gratis analyseprogramma's en betalende. Dat is eigenlijk geen criterium. Het enige wat telt is de
    kwaliteit van de informatie die u bekomt. 2TREES gebruikt meestal Statcounter of Google Analytics. Beide zijn gratis, werken onafhankelijk en leveren een schat aan bruikbare informatie over de werking van uw site. Statcounter geeft de resultaten quasi in real time weer en is iets eenvoudiger in gebruik dan Google Analytics. Deze laatste geeft dan weer meer informatie over uw branchegemiddelden en kan beter conversies meten.

    Hoe een goed analyseprogramma gebruiken voor websites.
    Een statistiekprogramma houdt de prestaties van uw website of webshop nauwkeurig bij. Bij goed gebruik krijgt u hier informatie om uw site en uw reclame te verbeteren. Over een langere periode gezien kan u er
    trends uit afleiden. Het is aangewezen om minimum twee maal per jaar deze statistiekgegevens te interpreteren en uw website hieraan aan te passen. Nu praktisch, Hoe een goed analyseprogramma gebruiken voor websites.
    • Bekijk de lijst met meest gebruikte zoekwoorden om bij uw site te komen. De top 5 van deze lijst moét zeker gebruikt worden voor de optimalisatie (SEO) van uw website. Kijk ook even na of er trefwoorden in staan waar u niet aan gedacht heeft.
      Wat doen? Verwerk de 5 populairste zoekwoorden in de introtekst (leadtekst) van uw website en laat de SEO (optimalisatie) aan voor een verbeterde werking op het internet. Gebruik deze 5 top trefwoorden ook voor offline reclameteksten, advertenties, ...
    • Controleer pagina's die nooit bekeken worden. Ofwel duidt dit op fouten in de programmatie van uw site ofwel staat hier verouderde of niet interessante inhoud.
      Wat doen? Kijk de interne links na op uw site of ze nog werken. Pas de inhoud van de pagina's aan zodat ze interessanter zijn voor bezoekers. Haal verouderde of on-interessante informatie van uw website af.
    • Bekijk het percentage directe bezoekers t.o.v. de organische bezoekers. Directe bezoekers zijn mensen die uw URL kennen en uw naam rechtstreeks intypen in hun browser. Organische bezoekers vonden uw site als resultaat van een zoekopdracht in een zoekmachine zoals Google, Bing, Yahoo, enz. Stelt u vast dat u hoofdzakelijk directe bezoekers heeft, dan is er een technisch probleem met uw website.
      Wat doen? Laat uw site door een professional doorlichten om de fouten in de programmatie op te lossen. Verbeter de SEO (optimalisatie) en meld uw site aan bij portaalsites.
    • Uw website levert helemaal geen conversies op. Conversies zijn acties die via uw website komen. Dat kunnen bestellingen zijn, maar ook aanvragen voor documentatie, reservaties, resultaten van polls, enz. U bepaalt zelf wat uw site moet opleveren.
      Wat doen? Maak duidelijke rubrieken van uw aanbod en herwerk de inhoud om conversies op te leveren. Bouw een aantal doeltreffende CTA (call to action) stimuli in op uw site.
    • Controleer de prestaties van uw website t.o.v. uw branchegemiddelde. Liggen uw resultaten onder dit gemiddelde dan kunt u volgende acties uitvoeren.
      Wat doen? Probeer te ontdekken wat de oorzaak is van dit minder presteren. Bekijk ook de websites van uw voornaamste concurrenten. Pas uw website aan zodat de aandacht trekkers van uw branche aan bod komen. Vergeet ook uw SEO niet bij te werken.
    Besluit.
    Het internet en uw website zijn voortdurend in beweging. Maar na verloop van tijd komen andere trends op of wijzigt het surfpatroon van de mensen. Daarom is het noodzakelijk om regelmatig de prestaties van uw website te analyseren en uw site aan te passen. En is het nodig om weten Hoe een goed analyseprogramma gebruiken voor websites.

    13-10-2010 om 09:22 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:analyseprogramma webshops, analyseprogramma websites, goed analyseprogramma websites, Google Analytics, gratis analyseprogramma, statcounter, statistiekprogramma websites
    06-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doeltreffende bescherming tegen online fraude.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het aantal online shops stijgt sterk de laatste tijd. Meer en meer mensen kopen goederen en diensten via het internet. Tijd dus om te zorgen dat ook online betalingen veilig blijven gebeuren. Daarom geven we in dit artikel een aantal tips voor Doeltreffende bescherming tegen online fraude.

    Wat is online fraude?
    Men spreekt over online fraude als er via het internet wordt geprobeerd om op slinkse wijze inlichtingen, goederen of diensten te bekomen. Steeds vaker gebeurt internet fraude via de online betalingen. Daarom is het belangrijk om een aantal richtlijnen na te leven om het gevaar op betaalfraude te verminderen. Met volgende tips bekomt u een Doeltreffende bescherming tegen online fraude.

    Doeltreffende bescherming tegen online fraude.
    Bijna iedereen is zich bewust van de kwetsbare positie aan een betaalautomaat op het moment dat men de pincode moet intypen. Iedereen kan spontaan wel een drietal veiligheidstips geven. En toch is het verbazend hoe nonchalant de mensen omspringen met online betalingen. En precies dat is nu ook het cruciale voor een Doeltreffende bescherming tegen online fraude.
    • Beveilig uw online betalingen met een lang paswoord, liefst nog met een volledige veiligheidszin. Vrij goede paswoorden bestaan tegenwoordig uit minimum 12 tekens en een combinatie van letters en cijfers. Steeds meer fraudespecialisten raden voor online betalingen een echte zin aan.
    • Schrijf de toegangscode voor online betalingen niet op. Bewaar ze zeker niet nabij de computer maar leer ze uit het hoofd.
    • Gebruik voor uw online betalingen een speciale, aparte login code. Meestal gebruiken de mensen maar twee tot drie verschillende paswoorden voor alles zoals computertoegang, gsm, bankkaart, enz. Creëer dus een totaal nieuwe veiligheidscode voor uw online betalingen, los van enig ander paswoord.
    • Geef nooit informatie over online betalingen aan derden als u hen niet persoonlijk goed kent en vertrouwt. U weet het. Het enige veilig geheim is dat wat niet uitgesproken wordt.
    • Deel zeker nooit uw inloggegevens voor uw betalingen met anderen. Zelfs niet eenmalig. Bijna iedereen die voor iemand anders een beveiligde actie moet doen, schrijft eerst het paswoord op. Kwestie van zeker te zijn en om nog eens te kunnen verifiëren. Slechts een minderheid vernietigt dit terug na het gebruik.
    • En last but not least, doe nooit online betaalverrichtingen als er mensen in uw omgeving zijn. Doe alleen online betalingen als u rustig en alleen aan uw computer zit. En sluit uw programma direct terug af als de online betaling uitgevoerd is.
    Wat te doen in geval van online fraude?
    Het eerste wat u in dit geval doet, is natuurlijk direct uw toegangscode veranderen. Meld de online fraude ook aan uw bankinstelling en leg klacht neer bij de Federale computer crime unit van de politie. Dit kan gebeuren via de website www.ecops.be.

    Besluit.
    Voor betalingen is altijd voorzichtigheid geboden. En zeker in het geval van online betalingen waar de meeste mensen een vals, veilig gevoel hebben. Online aankopen gaan zeker verder sterk stijgen in de toekomst. Daarom bieden bovenstaande tips een doeltreffende bescherming tegen online fraude.

    06-10-2010 om 07:30 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:internet fraude, internetfraude, online fraude, betaalfraude, veilig betalen, veilig aankopen internet, veilig kopen online shops, betaalfraude internet, tips veilig betalen
    01-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slim reclame maken met een mini website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een mini website is een ideaal middel om uw zaak, producten of diensten bekend te maken. Ze biedt een aantal unieke troeven. En ze is bijzonder geschikt voor zowel nieuwe starters als voor gevestigde bedrijven. Slim reclame maken met een mini website. Hoe doet u dat?

    Wat is een mini website?
    Een mini website is een
    1 pagina website waar alle nuttige en relevante informatie op vermeld staat. Ze wordt opgemaakt zoals een volwaardige site. Met een eigen SEO (internet optimalisatie) en een specifiek statistiekprogramma dus. Hierdoor kan ze later probleemloos worden uitgebreid met meerdere pagina's. Hierdoor is dit ook een ideale website voor nieuwe starters.

    Doordat alle informatie overzichtelijk op een webpagina geschikt is, leest een mini website heel snel. Door de specifieke SEO wordt een mini site bovendien
    erg goed gevonden via het internet. Dit biedt heel wat troeven voor gevestigde bedrijven om een mini website doeltreffend te gebruiken voor e-promotieacties.

    Slim reclame maken met een mini website.
    Een goede mini website kan uitgroeien tot de sprintkampioen op het internet. Snel, wendbaar en met een boodschap die gemakkelijk wordt opgepikt en onthouden. Het waarom en hoe van Slim reclame maken met een mini website.
    • Voor een mini website is er een klein budget nodig. Een volwaardige mini site kost amper 250 euro en werkt perfect als een volwaardige website.
    • Door de eigen SEO (internet optimalisatie) wordt de mini website op het internet vertoond voor de specifieke zoekwoorden die verband houden met de actie, dienst of zaak. Dat zien zoekmachines (zoals Google) graag want dit verhoogt de kwaliteit van de website.
    • Wie een mini website aanwendt als e-reclame voor een product of dienst, kan een link uitwisselen met de eigen corporate website. Bezoekers kunnen dus via de mini website doorklikken naar de hoofdsite, of van uw website doorlinken naar de e-actie.
    • Doordat alle belangrijke informatie aantrekkelijk en overzichtelijk op een webpagina geschikt wordt, leest uw boodschap heel gemakkelijk. Door de visuele opmaak zorgen we dat de mensen uw reclame beter onthouden.
    • Een mini website is ideaal als landingspagina voor Google reclame. Doordat er enkel info over uw actie vertoond wordt, kan de Google adwords reclame van heel hoge kwaliteit worden ontworpen. Dit beloont Google met een lage kost per klik en een toppositie in vertoningen. Zo verdient u de productiekost voor een mini website meestal snel terug.
    • Een mini website is ook ideaal als aanvulling voor traditionele reclame. Doordat aan elke mini site een uitgebreid analyseprogramma wordt gekoppeld, krijgt u een duidelijk overzicht in het bezoekersgedrag. Meten is immers weten. Op basis van deze informatie kan uw reclame beter en doeltreffender gemaakt worden.
    Besluit.
    Een mini site is een minder gekend maar heel effectief middel voor Slim reclame maken met een mini website. U haalt heel wat meer resultaat uit dergelijke e-promotie. En na afloop van de actie kan u de mini website (tijdelijk) de-activeren of gebruiken als tweede toegang voor de corportate website. En ook dat kan een verstandige beslissing zijn.
    Meer informatie over mogelijkheden en gebruik, neem gerust met ons contact op.

    01-10-2010 om 08:55 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Tags:actiesite, doeltreffende website, efficiënte website, mini website, mini-site, minisite, promotie via website, speciale actie websites, starter website, starterswebsite
    22-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips om veilig te verkopen via het internet.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Internetverkoop is tegenwoordig erg populair in België. Mensen verkopen artikels via veilingsites. En veel bedrijven, winkels en thuiswerkers starten met een online shop. Toch let je best op een aantal zaken als u met een webshop start. Met volgende Tips om veilig te verkopen via het internet helpen u goed op weg.

    Belangrijk voordat een online verkoop gebeurt.
    Verkopen via het internet komen vrij gemakkelijk tot stand. Het enige contact met een online klant gebeurt via de online shop. Dat is vrij anoniem. Problemen achteraf worden best vermeden door vooraf heel correcte en duidelijke informatie op de webshop te zetten. Volgende Tips om veilig te verkopen via het internet helpen u daarbij.
    • De mensen kopen uw artikels of diensten aan via het internet. Zorg daarom voor duidelijke en complete beschrijvingen van uw producten zodat ze een helder beeld krijgen van de mogelijkheden, de voordelen en ook evt. nadelen. Plaats klare foto's voor een product. Neem de nodige tijd om een goede beschrijving op te maken. Vergeet ook niet te vermelden als er risicogroepen zijn, b.v. mogelijke allergische reacties, niet geschikt voor kinderen, minimum afmetingen doorgangen, niet in direct zonlicht plaatsen, ... Zo vermijdt u de meeste discussies achteraf.
    • Het is heel belangrijk op vertrouwenswaardig over te komen als online handelaar. Dat kunt u doen door positieve reacties te vragen van klanten en deze op uw webshop te plaatsen. Of een waardering bij uw artikels te laten noteren door uw klanten. Ook de vermelding van een kwaliteitslabel als online handelaar of het gebruik van een veilig betaalplatform (b.v. Ogone) helpen dit vertrouwen te vestigen. Malafide online verkopers worden immers uitgesloten van deze erkenningen.
    • Zet duidelijk uw leverings- en betaalvoorwaarden op uw site. Maak niet alleen dat ze aanwezig zijn, maar zorg ook dat een online koper ze moet aanklikken en bevestigen dat ze gelezen zijn. Vermeld ook goed wat er moet gebeuren indien de levering niet toekomt of beschadigd toekomt. Wat moet de online koper dan doen en hoe gebeurt de afhandeling van een klacht. Ook dat weet een webshopper erg graag vooraf.
    • Zorg tenslotte dat u over alle gegevens beschikt over uw online koper. Vraag bij de bestelling om de volledige naam en het adres maar ook om een geldig telefoonnummer, e-mailadres en evt. BTW nummer. Niet alleen kunt u zo gemakkelijker met uw online koper in contact komen. Via een vaste telefoonnummer of een BTW nummer kunt u ook snel een aantal zaken controleren over uw online klant.
    Belangrijk nadat een online verkoop gebeurd is?
    Als een product via het internet verkocht is, gebeuren een aantal administratieve zaken op uw webshop. B.v. voorraad verminderen, bestelbevestigingen, klaarmaken voor levering, enz. Belangrijk om weten is dat een online koper graag heel snel het aangekochte artikel wil ontvangen (liefst gisteren). Toch let u als online handelaar best op volgende Tips om veilig te verkopen via het internet voor de levering.
    • Als online handelaar is het belangrijk dat u zeker bent van uw geld als u levert. Verzend daarom enkel goederen nadat de betaling op uw bankrekening staat. U biedt de klant meer zekerheid van levering door betaling met Visa, mastercard, American Express e.a. kredietkaarten toe te laten. Deze betalingen gebeuren via een erkende betaalprovider (b.v. Ogone) en gebeuren in een veilige betaalomgeving. Enkel bonafide online handelaars kunnen hiervan gebruik maken.
    • Indien u dure, exclusieve of unieke producten via het internet verkoopt kan een online koper extra zekerheid wensen. Daarvoor kunt u een escrow service inschakelen. Dat is een derde partij die als onafhankelijke, betrouwbare derde partij tussenkomt bij de betaling. Let wel: indien een online koper een bepaalde escrow service niet kent, kan de betrouwbaarheid worden gecontroleerd via het internet d.m.v. een zoekopdracht [ naam van de ‘escrow service’ + fraud(e) ].
    • Wijk nooit af van uw normale betaal- en uitleveringsprocedure. Ga zeker niet in op voorstellen van online kopers om via anonieme kanalen te betalen Western Union, BidPay, MoneyGram, e.a. te betalen. Ook cheques (evt. van ongekende, buitenlandse banken en dito rekeningen) bieden niet echt zekerheid. Ze kunnen vals of ongedekt zijn.
    • Nog een heikel punt is het moment dat de verkochte goederen bij u de deur uit zijn. Dan zijn ze immers nog niet bij uw online klant en kan er van alles gebeuren. Wie zeker wil zijn dat online verkochte producten ook toekomen, doet voor de verzending beroep op een gekend koerierbedrijf zoals DHL, FedEx, UPS, e.a. Deze firma's bieden een tracking systeem aan zodat u online kunt volgen waar uw product zich bevindt. Wie via de post verstuurt, kan dit aangetekend doen. Zo ontvangt u een vezendbewijs. En voor belangrijke zaken neemt u best een goede verzekering om de risico's bij verzending te dekken.
    Altijd belangrijk voor online verkoop.
    In het echte leven heeft u bedrijven, winkels en handelaars die direct vertrouwen uitstralen. Dat is een goede basis voor succes. Ook voor verkoop via het internet is vertrouwen heel belangrijk. Daarom gelden ook volgende algemene Tips om veilig te verkopen via het internet.
    • zorg dat u als online handelaar betrouwbaar overkomt via het internet. Dat kan door een e-commerce label aan te vragen (zie hoger). Maar ook het vermelden van uw bedrijfsgegevens, contactgegevens, een goede foto, beschrijving over uzelf, ... versterken uw betrouwbaarheid. Zo "bewijst" u dat u werkelijk bestaat.
    • Online kopers hebben meestal enige ervaring met online aankopen. Daarom verwachten ze bepaalde zaken op een webshop terug te vinden. Het is daarom belangrijk om uw webshop volgens een geëigend concept te laten opmaken. Een ervaren webdesigner weet nl. wat online kopers verwachten om terug te vinden en ook de plaats waar informatie moet staan.
    • Maak in elk geval dat uw online shop aan de wettelijke verplichtingen voldoet. Voor online verkoop gelden nl. wettelijke voorwaarden, zowel voor termijnen, verzakingsrecht, betaling, ... als voor wettelijke vermeldingen die moeten aanwezig zijn. Met een goede webbouwer neemt u hier geen risico.
    • Een betrouwbare indruk wordt later nog bevestigd door alert en snel te reageren op vragen, verzoeken, klachten, opmerkingen die via uw webshop binnen komen. Mails worden best binnen de 24 u. beantwoord. Indien er nuttige suggesties en verbeteringen worden gemeld door online klanten, laat dan uw webshop aanpassen en vermeld dat een tijdje op uw online shop.
    Besluit.
    Verkopen via het internet biedt tegenwoordig heel veel troeven en voordelen. Om succesvol te verkopen houdt u best rekening met bovenstaande Tips om veilig te verkopen via het internet. Bovendien doet u best beroep op een betrouwbare webpartner om uw online shop te ontwikkelen volgens de regels van de kunst.
    Wenst u meer informatie of wilt u een eigen online shop starten, neem gerust contact met ons op.

    22-09-2010 om 10:28 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:betrouwbare webshop, succes webshop verhogen, succesvol verkopen internet, tips online verkoop, tips veilig verkopen, veilig aankopen internet, veilig aankopen op internet, veilig kopen op internet
    15-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf eenvoudige tips voor een betere website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Conversies zijn tegenwoordig de nieuwe toverwoorden. Conversies voor websites. Conversies voor webshops. Natuurlijk is het belangrijk dat een website of webshop veel opbrengt. In dit artikel krijgt u een beter inzicht hoe u dit kunt bereiken door Vijf eenvoudige tips voor een betere website.

    Wat betekenen conversies voor een site?
    Eigenlijk is het vrij simpel. Een conversie is een bepaalde actie die via de website of webshop gestuurd wordt. Dat kan b.v. een aankoop van een product zijn, een folder aanvragen, een reservatie boeken, enz. Met een conversie zorgt men dat een site resultaat oplevert. Hoe meer conversies er gebeuren, hoe meer een site opbrengt. Er zijn een aantal nuttige tips die de conversies van uw site kunnen verhogen. Daarom de volgende Vijf eenvoudige tips voor een betere website helpen u op weg.

    De home- of landingspagina voor een website of webshop is heel belangrijk. Hier komen bezoekers nl. bij u binnen. De inhoud van deze pagina is meestal bepalend voor conversies of wegklikken. M.a.w. de startpagina van uw site maakt dat mensen verder doorklikken of wegklikken. Google meet b.v. het weigeringspercentage van een pagina. Dat is het tegengestelde van conversies, nl. hoe lager dit percentage, hoe minder mensen er wegklikken.

    Vijf eenvoudige tips voor een betere website.
    Webpagina's die veel conversies opleveren voldoen aan drie criteria: ze spreken de bezoekers aan, ze bieden de juiste antwoorden op hun vragen en ze nodigen actief uit om iets te doen. Op deze manier trekken ze de aandacht van de bezoekers, ze zorgen dat men terugvindt wat men zoekt en ze zorgen voor acties. Hoe doet men dit?
    • Plaats de juiste teksten op uw website. Het is verbazend hoe vaak hier tegen gezondigd wordt. Conversies lokkende teksten voldoen aan drie criteria. Vooreerst noemen ze duidelijk problemen of situaties. Dit zorgt voor herkenning bij bezoekers. Ze sommen de oorzaken ervan op en vertellen in een ruk hoe het anders zou kunnen. Hiermee verwerft uw site een expertise en ter zelfde tijd leidt u de bezoekers naar de oplossingen die u aanbiedt. Tenslotte nodigt u de bezoekers uit om een oplossing te kiezen door op een drukveld of button te klikken. Hiermee start de conversie.
    • Gebruik verstaanbare taal voor de gemiddelde bezoeker. Zorg dat de mensen begrijpen waar het over gaat en wat uw producten of diensten voor hen kan doen. Zorg daarom dat uw teksten in de spreektaal staan zoals ze courant gebezigd wordt. Zorg vooral ook dat er geen misverstanden of interpretaties mogelijk zijn.
    • Zorg dat de lay-out van uw website internetvriendelijk is. Gebruik dus duidelijke titels, ondertitels en tekstvelden. Speel met grootte, afbeeldingen en witruimte. Een ideale homepagina heeft maximaal een 150-tal woorden die in 2 of 3 alinea's geschikt zijn. Hou voor ogen dat internetpagina's eerder "gescand" worden in plaats van gelezen.
    • Inhoud is belangrijk voor een website. Zorg voor voldoende woorden, want hierop reageren de zoekmachines om uw site te tonen boven deze van een concurrent. Maar schenk heel veel aandacht aan een goede, duidelijke structuur. Orden de inhoud zodanig dat uw site aangenaam leest en vlot navigeert. Zo houdt u uw bezoekers langer geïnteresseerd en leidt u ze beter naar resultaat.
    • Zet tenslotte concreet uw voordelen en troeven in de verf en werk naar het resultaat toe. Opsommingen zijn mooi en nuttig om weten. Maar waar het op aankomt is dat men uw bedrijf verkiest boven een concurrent en wel nu direct. Dat kan enkel als u meer voordelen biedt dan de alternatieven. Vermeld daarom duidelijk de unieke voordelen van uw producten of diensten. En vraag uw bezoekers om nu te klikken voor een bestelling of om hier een aanvraag in te vullen voor meer informatie, enz.
    Besluit.
    Het succes van een website of webshop hangt zowel af van de inhoud (content is king) als van een internetvriendelijke opbouw van een site. Voor de inhoud moet u meestal zelf instaan. Niemand kent immers beter uw zaak en uw producten dan uzelf. En voor een goede opbouw doet u best beroep op een professionele webdesigner.
    Klik hier om met ons contact op te nemen voor een nieuwe website of webshop of om uw bestaande site op te frissen of te moderniseren volgens de internetvriendelijke principes.

    15-09-2010 om 14:50 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:website conversies, tips voor conversies, veel conversies, conversies verhogen, conversies verbeteren, meer conversies, meer laten klikken, conversies webshop, website prestaties verbeteren
    08-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe een Google reclame campagne te optimaliseren?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Google Adwords is een slim systeem van internet reclame. Het werkt als een veiling. De online reclamecampagnes met de beste kwaliteit kosten minst en worden hoogst vertoond. Om de prestaties op peil te houden moet een Google campagne minimum elke 6 maand worden geoptimaliseerd. Hoe een Google reclame campagne te optimaliseren?

    Wat is belangrijk voor een goede Google reclamecampagne?
    Google reclameacties werken eigenlijk vrij logisch. Het is de bedoeling om mensen die via het internet zoeken naar producten of diensten zo accuraat mogelijk de gewenste info te geven. Daarom is de kwaliteit van een Google campagne uiterst belangrijk. Google beloont immers de relevantste advertenties met een hogere positie in de zoekresultaten en met een lagere kostprijs per vertoning. Zo staat uw advertentie bovenaan aan de laagste kostprijs.

    De vraag is natuurlijk: Hoe een Google reclame campagne te optimaliseren? Om dat te bereiken moet u vooreerst rekening houden met een goede structuur van uw Google campagnes. Verder is het noodzakelijk om de zoekwoorden die aan een campagne gekoppeld worden uiterst zorgvuldig samen te stellen. De advertentieteksten zelf worden best volgens een wervend patroon geschreven. En tenslotte moeten nieuwe campagnes een tijd worden opgevolgd om tot de ideale mix van advertentieteksten / zoekwoorden te komen. Met uitproberen, testen en meten kan een goede Google campagne uitgroeien tot een supercampagne. Maar dit vergt tijd en nauwgezet werk.

    Waarom een Google reclamecampagne optimaliseren?
    Google reclamecampagnes reageren op zoekopdrachten van de mensen. Wie in het zoekvenster een (paar) zoektermen intypt, krijgt een lijst met websites die mogelijks informatie geven over het gevraagde. Aan de zijkant en bovenaan deze resultaten komen de "gesponsorde links". Dat zijn de Google advertenties die eveneens verband houden met de ingetypte zoektermen.

    Nu, over een langere periode gezien, wijzigen de populaire zoektermen voor artikels of diensten beetje bij beetje. Dat kan gebeuren onder invloed van trends of door de actualiteit van het moment. Dus zoekwoorden die vorig jaar een superhoog resultaat opleverden, maken veel kans om vandaag lager te scoren. Dan zullen er andere woorden zijn die momenteel populairder zijn.

    Algemeen is men het er over eens dat het nodig is om minimum elke 6 maand een Google reclamecampagne te optimaliseren. Op deze manier kunnen de zoekwoordenlijsten en advertentieteksten worden bijgewerkt zodat de Google Adwords campagnes van hoge kwaliteit blijven.

    Hoe gebeurt de optimalisatie van een Google reclame?
    Ervaring leert dat het beste resultaat wordt bekomen indien men elke 6 maand een optimalisatie uitvoert van een Google campagne. Dit gebeurt aan de hand van de prestaties in het voorbije half jaar. M.a.w. men neemt steeds de effectieve resultaten als basis om de bestaande online reclamecampagnes te verfijnen en te verbeteren. Een SEO van een Google Adwords bestaat uit:
    • Verwijderen van zoekwoorden van weinig waarde omdat deze het rendement van een online campagne naar beneden halen. Advertentiecampagnes van lage kwaliteit leiden tot hogere kosten om ze te vertonen.
    • Nakijken wat de best presterende zoekwoorden zijn en dan nieuwe alternatieve zoektermen toevoegen. Hierdoor maakt uw online reclamecampagne kans om nog meer vertoond te worden.
    • Zorgvuldig de teksten en zoekwoorden nakijken en bepaalde zoektermen uitsluiten. Hiervoor vermijdt u vertoning van uw online advertenties voor zaken die u toch niet aanbiedt. Op deze manier verhoogt weerom de kwaliteit van uw internetcampagnes.
    • Vervolgens kijken we om uw zoekwoorden verder te verfijnen. We zoeken de beste combinaties en kijken om specifieke zoektermen bij te zoeken.
    • Tenslotte bekijken we de advertentieteksten zelf aan de hand van de Google advertentie richtlijnen. Waar nodig herwerken we de Google reclames zodat ze actiever, wervender en effectiever worden. Op deze manier verhoogt de relevantie van uw online advertenties gevoelig waardoor het rendement van uw campagnes verhoogt.
    Besluit.
    Internet reclame behoort tot de meest doeltreffende en goedkoopste reclame die er momenteel bestaat. Het is wel noodzakelijk om elke online reclamecampagne zo relevant mogelijk te maken zodat de kwaliteit zo hoog mogelijk is. Dat vergt een tijd van nauwgezette inspanningen, proberen en verbeteren. Eenmaal dit gelukt is, kan men best elke 6 maand de campagnes nakijken op de prestaties op peil te houden of te verbeteren.

    Deze richtlijnen gelden niet alleen voor nieuwe Google Adwords reclame. Ook (oudere) bestaande reclamecampagnes kunnen sterk in resultaat verbeteren door ze doeltreffend te optimaliseren en er de Google kwaliteitsrichtlijnen op toe te passen. Contacteer ons gerust
    voor meer informatie of een offerte.

    08-09-2010 om 10:30 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:google reclame optimaliseren, google adwords opmaken, internetreclame opmaken, google campagnes opmaken, google reclame verbeteren, bestaande google reclame verbeteren, google campagnes schrijven, tips voor google adwords, tips voor google reclame, goede
    26-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trend: Belgen kopen steeds meer via het internet.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is een duidelijke trend: Belgen kopen steeds meer via het internet. Dagelijks starten nieuwe webshops op terwijl ook de online omzet van bestaande internetwinkels sterk stijgt. Niet verwonderlijk dat Belgen het meest online te beïnvloeden zijn.

    Informatie over de online aankopen in België.
    De Belgische consument shopt steeds vaker op het internet. Voornamelijk vrouwen dan. Dit komt doordat vrouwen vaakst nog het gezinsbudget en de gezinsaankopen behartigen. Maar doordat zij ook gaan werken tijdens de dag is het ideaal om de gewone aankopen via het internet te regelen. Online winkelen is dus een heel handige en snelle manier om de boodschappen te doen.

    De best verkopende producten blijven nog steeds reizen, boeken, CD's en DVD's. Sterke stijgers zijn tegenwoordig kleding (+ 33,30 %), kledingaccessoires (+31,10 %) en decoratieartikels (+ 35,60 %). Dit komt doordat de mode- en decoratieartikels via het internet aan heel scherpe prijzen kunnen worden verkocht. En zeker voor merkartikelen is de kwaliteit en de grootte gekend bij de meeste online consumenten. De laatste tijd zien we dat steeds meer bioscoop-, entertainment- en treintickets online worden aangekocht. Daardoor daalt het gemiddelde bedrag per aankoop wel iets.

    Online shops: booming business.
    Zijn er steeds meer consumenten die online aankopen doen aan de ene kant, dan zien we anderzijds ook dat er dagelijks nieuwe webshops bij komen. Gemiddeld 5 per dag. Momenteel zijn er ruim boven de 5.000 internetwinkels actief. Dit is een verdubbeling ten opzicht van vorig jaar. Vaak gaat het hier over totaal nieuwe online ondernemers, alhoewel ook vrij veel bestaande zaken met online verkoop beginnen.

    De online omzet steeg het afgelopen jaar in België met zo'n kleine +20 % tot 1,6 miljard euro. Er werden 1/3 meer online transacties geregistreerd dan een jaar geleden. Maar doordat nu ook steeds vaker kleinere zaken (tickets e.d.m.) via het internet worden aangekocht is het gemiddelde aankoopbedrag gedaald tot zo'n 90-95 euro per verrichting.

    Besluit.
    Meer en meer Belgen gaan nu wekelijks het internet op om online producten of diensten aan te kopen. Vrouwen zeker, maar ook de gemiddelde consument ziet dat men online producten aan heel interessante prijzen kan aankopen. De crisis heeft deze trend zeker versterkt. Daarom investeren zowel traditionele als nieuwe ondernemingen massaal in het online verkopen van hun producten.

    26-08-2010 om 17:20 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:online shopping, online shops, internetwinkel, webshop, webwinkel, webshops in België, online shopping, webshopping, internetwinkelen, online omzet, online verkopen, online aankopen
    18-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips om meer te verkopen via het internet.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vorige weken bespraken we een aantal tips die de prestaties van websites sterk kunnen verbeteren. Webshops hebben een speciaal doel, nl. verkopen. Hiervoor bestaan eveneens een paar trucs die de resultaten positief beïnvloeden. Een overzicht.

    Wat is belangrijk voor een online shop?

    Een online shop of internetwinkel heeft maar 1 hoofdreden en dat is verkopen. Het voordeel is dat de markt gigantisch groot is. Er zijn heel veel mensen met het internet verbonden. Aan de andere kant zijn er weinig beperkingen zijn. Online kopers zijn niet gebonden aan afstanden, openinguren, parkeerproblemen, enz. In feite zijn er maar 3 grote problemen: de taal, vertrouwen door de klant en gevonden worden op het internet. Dit laatste probleem kunnen we grotendeels oplossen door een webshop professioneel te maken en met de volgende tips.

    Praktijktips om een webshop te verbeteren.

    We gaan ervan uit dat u een professionele, goede webshop heeft gebouwd. Alles wat nodig is, staat er op en alles functioneert perfect. Toch zijn er in de praktijk grote verschillen merkbaar tussen online shops onderling. Sommige trekken spontaan veel meer klanten aan en verkopen gemakkelijker dan andere. Vaak ligt dit niet aan het online programma zelf, maar is de inhoud verantwoordelijk. Volgende tips zorgen dat de prestatie van uw webshop verbetert en dat u meer verkopen (conversies) bekomt:

    • Een duidelijke omschrijving van uw artikels zorgt er voor dat zoekmachines uw webshop sneller en hoger vertonen. Een goede omschrijving stelt u zorgvuldig samen. Gebruik zoveel mogelijk woorden die mensen intypen in een zoekmachine om uw product of dienst te vinden. Leg een positieve toon in uw beschrijving. En geef de mensen informatie waar ze iets aan hebben. En vooral, gebruik niet meer woorden dan nodig zijn. Korte teksten zijn ook hier te verkiezen.
    • Gebruik sprekende foto's voor uw producten. Goede foto's laten haarfijn zien hoe uw product er uitziet. Vermijd foto's van verpakkingen. Kies eerder om de inhoud te tonen. Zo zien klanten hoe uw artikel er uitziet én wat er allemaal in de verpakking zit (product zelf, instructieboek, garantiebon, hulpstukken, ;..). Met commerciële foto's werkt u een beetje een ander nadeel van het internet weg: klanten kunnen een product niet zien, voelen, testen, ... Een goede foto wekt vertrouwen bij de online koper. Neem evt. een professonele fotograaf onder de arm.
    • Zet meerdere foto's per artikel online. Zo kunt u het product uit verschillende hoeken tonen, of het tegen een gekend product afzetten. Dit maakt het mogelijk om kopers een beter beeld te geven over de grootte, gewicht, stijl, aard, ... van uw artikels. Een goed gemiddelde is drie foto's per artikel, maar meer mag natuurlijk altijd. Hou wel de kosten voor ogen: veel foto's kosten tijd om ze goed te fotograferen, tijd om ze online te zetten (incl. bijschriften) en vaak zit u snel aan het plafond van uw hostingruimte.
    • Zoek bijpassende (gerelateerde) artikels en vermeld ze bij het hoofdproduct. Dat gaat voor extra accessoires voor een artikel, onderhoudsproducten, serviceplannen, enz. Voor de meeste producten of diensten is dit mogelijk. Stel ze aan aan de kopers om ze samen met het hoofdproduct te bestellen. Dit is een nuttige service aan uw klanten. Bovendien gaat hierdoor uw omzet flink omhoog.
    • Laat toe dat uw klanten recensies, reacties, aanbevelingen, ... schrijven bij de producten op uw webshop. Positieve reacties van andere mensen zijn een heel sterke motivator voor nieuwe klanten. Bovendien worden ze gewoon geloofd en trekken ze aarzelende kopers over de streep. Ervaring leert dat reacties die online geplaatst worden meestal positief zijn. Verplicht wel om b.v. de naam en de woonplaats van de recensent te vermelden.
    • Zet een aantal sociale knoppen bij elk artikel. B.v. De “vind ik leuk” knop om uw product op facebook te vermelden, mogelijkheid om dit artikel aan vrienden door dt mailen (= aanbevelen), ... zijn commercieel heel nuttig. Ze zorgen er voor dat uw webshop op diverse plaatsen vermeld staat.

    Bekijk tenslotte zorgvuldig de procedures en de beschrijvingen van uw online shop. Heel vaak gaat het daar immers mis. Maak dat uw werkwijze haarfijn en heel duidelijk uitgelegd staat. Vermeld wat er moet gebeuren om te bestellen. Hoe klanten een reactie of klacht kunnen doorgeven. Wanneer en hoe er betaald kan worden. Welke garantie er gegeven wordt. Ook uw algemene voorwaarden en bedrijfsgegevens zijn heel belangrijk. Zorg dat ze gestructureerd en in leesbare tekst op uw site staan. Heel vaak is dat immers een van de voornaamste oorzaken waarom een webshop niet echt goed draait. Eenmaal klanten beslist hebben om een online bestelling te plaatsen, verzanden ze nogal vaak in onbegrijpbare procedures, blokkerende betaalknoppen, programma's die de indruk geven dat ze blijven hangen, onduidelijke voorwaarden, enz. En dan haken de meeste mensen af.

    Besluit.

    Om veel te verkopen via het internet zijn twee zaken onmisbaar: een goede, professioneel gemaakte webshop en duidelijke, klantgerichte inhoud. Voor het eerste doet u best beroep op een internetpartner die met kennis van zaken werkt. En voor de inhoud zijn bovenvermelde tips voor een succesvolle webshop onmisbaar.


    18-08-2010 om 12:35 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Tags:tips voor webshops, tips online shops, tips internetverkoop, succesvol verkopen internet, succesvolle webshops, veel verkopen internet, goede online verkoop, tips online verkoop
    10-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verbeter de werking van website of webshop. (2)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vorige week gaven we een eerste serie tips om van een mooie website ook een beste te maken. Deze aanpassingen gingen meer over het bouwen en uitzicht van een goede website. Naast het technische speelt ook het inhoudelijke aspect een heel grote rol. Daarover gaan deze tweede serie tips voor een goede website of webshop.

    Waarom is de inhoud van een website belangrijk?

    Heel simpel gezegd omdat de inhoud bepaalt of een bezoeker ook klant wordt. Daarom wordt een goed werkende website getypeerd door korte, bondige teksten. Ze zijn
    informatief en zijn zo geschreven dat ze aanzetten tot handelen. Want dat typeert elke doeltreffende website: ze zorgen dat een bezoek aan de site zinvol is voor zowel de bezoeker als voor de site-eigenaar. M.a.w. een goed werkende site zorgt steeds dat er na een bezoek iets achter blijft. Een bestelling, een naam en adres, een aanvraag voor informatie of voor een folder, enz.

    Goede inhoud kunt u
    testen, verbeteren en optimaal maken. Daarvoor bestaat een (minder gebruikte) gratis tool van Google, de conversion optimiser. Met de conversion optimiser toetst u twee versies van eenzelfde website tegen elkaar af. De twee versies verschillen slechts op een aantal punten. Beiden worden op beurt vertoond aan de bezoekers. Met de conversion optimiser kunt u nagaan welke versie het meeste resultaat oplevert. Vervolgens neemt u de beste elementen op in uw definitieve website, die u weer kunt afzetten tegen een c-versie. En zo verder totdat het resultaat van uw website optimaal is.

    Hoe kan de inhoud van uw site meer resultaat opleveren?

    Eerst en vooral moet u haarfijn weten wat u wilt bereiken met uw website, m.a.w. wat ze moet opleveren. En vervolgens vertaalt u dat in een taal die
    uw klanten aanspreekt. Een goed middel om te weten of uw teksten bruikbaar zijn, is de "markttest". Laat uw vrienden, kennissen, familie (zelfs toevallige) vreemden uw site lezen en vraag wat ze er van vinden. De inhoud van uw site wordt verbeterd door:
    • het gebruik van een duidelijke structuur bij de opmaak van uw pagina's. Gebruik sprekende titels, verhelderende tussentitels en goede foto's voor meer uitleg. Zorg dat de teksten kort en duidelijk verstaanbaar zijn. Als u een lepel verkoopt, noem het ding dan "lepel'. Meer info over het schrijven van goede teksten vindt u in het artikel "Hoe schrijf je goede teksten voor het internet."
    • Zorg voor voldoende redenen om in actie te komen. Laat een proefexemplaar bestellen. Biedt een folder met tips aan. Of stuur een kortingvoucher te gebruiken op een volgende aankoop. Inventiviteit is hier troef. Maar zorg dat het altijd de moeite loont om zich aan te melden.
    • Verwerk systematisch en op elke pagina links in de teksten. Ze genereren immers meer kliks (conversies) dan de traditionele buttons of tabs. Maar zorg wel dat men na het klikken op de eigen website blijft. Anders bent u de bezoeker gegarandeerd kwijt.
    • Test systematisch een aantal verschillende versies (zie hoger). Experimenteer met teksten, woorden of foto's. Verander ook even de plaats van de foto's en de onderschriften. En gebruik enkel de elementen die het beste resultaat opleveren.
    • Complexere zaken kunnen heel duidelijk worden uitgelegd aan de hand van een video of een geanimeerde presentatie. Dit kan ook worden gebruikt door webshops als "getuigenis" over hoe gemakkelijk iets geplaatst / onderhouden / gebruikt / ... kan worden. Of hoe groot iets is in een interieur b.v. En tegenwoordig kan iedereen wel een leuke, bruikbare video of animatie samen steken. Hiervoor terug: try and error is een heel goede methode.
    • Gebruik zoveel mogelijk kanalen, en liefst alles wat tot uw beschikking staat. Dus niet alleen offline stuff, maar zorg voor een link tussen website en uw facebook pagina, een blog, You-tube, Google buzz, twitter, e.a. Zorg wel dat u steeds blijft voor ogen houden waarvoor u een bepaald kanaal gebruikt. En gebruik de specifieke troeven van dit kanaal in uw voordeel. Door slim te linken profiteert elk deeltje van de gebruikers die met u in contact komen.
    Besluit.

    In de moderne audiovisuele wereld is een website of webshop geen alleenstaand ding meer. Net zoals een krant een eigen rol speelt, naast de online versies (voor snel nieuws / overzichten), twitter of sms berichten (direct nieuws), radio en televisie. Ook een moderne website of webshop moet op elk moment en overal de mensen kunnen aanspreken. Want zeker in de toekomst zal ze niet alleen worden bezocht via een computerscherm, maar ook onderweg via pda of smartphone. Bepaalde inhoud zal worden gedeeld op andere sites en sociale pagina's en zo steeds nieuwe bezoekers aantrekken ... op voorwaarde dat de inhoud interessant genoeg is.

    10-08-2010 om 15:28 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:inhoud website verbeteren, werking website verbeteren, SEO, website conversies verbeteren, prestaties website verbeteren, website inhoud testen, conversion optimiser, inhoud website testen
    04-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verbeter de werking van website of webshop. (1)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een mooie website is daarom nog geen goede website. Het resultaat of de opbrengst bepalen in welke mate een website of webshop goed werkt. Een aantal ingrepen kunnen de werking wel gevoelig verbeteren. Deze week belichten we de eerder technisch, structurele zaken. Volgende week geven we tips om de inhoud te verbeteren.

    Wat is een goede website of webshop?

    Een goede site is deze die perfect
    levert waarvoor ze bedoeld is. En dat kan voor iedereen verschillend zijn. Daarom begint een professionele webdesigner eerst met te vragen wat u van uw website verwacht, hoe u er mee wilt werken en wat ze moet opleveren. Dat laatste is wel cruciaal. Een website of webshop moet steeds opbrengen, anders is ze nutteloos.

    Vaak stellen we echter vast dat klanten eigenlijk geen
    duidelijk doel bepaald hebben voor hun website. Dat doet u dan best wel eerst even. Het doel kan divers zijn. Meer aanvragen bekomen bijvoorbeeld, maar ook meer inschrijvingen op uw nieuwsbrief, meer fans op uw facebook pagina, meer deelnemers aan uw evenementen, meer downloads van folders, ... zijn duidelijke doelstellingen. Dan is het de taak van uw webdesigner om uw website zo te ontwerpen dat uw site dit resultaat oplevert.

    Hoe kan een bestaande website of webshop verbeterd worden?

    Eerst en vooral zijn dit slechts ingrepen. Is een website of webshop echt niet goed gemaakt, dan is het verstandig om ze gelijk opnieuw te laten maken. Meestal is dit ook financieel het goedkoopst. Maar als uw site in se wel goed gebouwd is (technisch en qua inhoud), dan kunnen de volgende
    structurele ingrepen de werking van uw website of webshop sterk verbeteren:
    • Laat uw bezoekers toekomen op een speciale landingspagina, van waar ze verder doorklikken naar de inhoud uw website. Een goede landingpagina leunt qua opmaak, teksten en foto's nauw aan bij de redenen en de voordelen die klanten van u krijgen. Het bevestigt uw bezoekers dat uw zaak een goede keuze is en dat u levert wat ze zoeken. Met een goede landingspagina zijn de mensen vaak al half overtuigd.
    • Zorg dat elk product, dienst of activiteit op uw website een aparte pagina heeft die direct via de hoofdnavigatie te bereiken is. Elke pagina kan verder nog apart geoptimaliseerd worden voor het internet zodat uw aanbod snel en gemakkelijk gevonden wordt door geïnteresseerden.
    • Wat vaak ontbreekt maar heel belangrijk is. Zorg dat er overal waar dit nuttig kan zijn een "call to action" wordt ingebouwd. Dit kan d.m.v. een knop, b.v. bestel hier, of door middel van een link die de bezoeker verder leidt tot actie.
    • Zorg dat uw algemene gegevens op elke pagina zichtbaar zijn. Dit wekt enerzijds vertrouwen, maar het maakt het uw bezoekers ook gemakkelijk om u op te bellen of een bericht te sturen als ze dit willen. Maak ook dat uw e-mailadres met een link is voorzien.
    • Een simpele, doch heel effectieve tip is uw logo aanklikbaar maken zodat een surfer direct teruggeleid wordt naar de homepagina van uw site. Onbewust gebruiken de meeste mensen immers deze weg i.p.v. de home-knop.
    • Een laatste tip is om regelmatig de analyse te bekijken van het bezoekgedrag op uw website of webshop. Daartoe wordt een uitgebreid, onafhankelijk analyseprogramma gekoppeld aan uw site. Wij gebruiken meestal Google Analytics of Statcounter. Dit zijn heel gebruiksvriendelijke tools die een duidelijk inzicht geven in het gedrag van de bezoekers op uw site.
    Besluit.

    Een goede website of webshop moet het resultaat opleveren dat u er van verwacht. Wie een technisch goede website bezit, kan de prestaties verbeteren door een aantal eenvoudige structurele aanpassingen. Wilt u weten hoe de prestaties van uw website of webshop kunnen verbeteren, neem dan vrijblijvend contact op met ons.

    04-08-2010 om 10:13 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:goede prestaties website, prestaties webshop verbeteren, prestaties website, prestaties website verbeteren, analysegegevens website, analyseprogramma website, website verbeteren, webshop verbeteren
    27-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Facebook: handleiding en tips voor bedrijven.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met 500 miljoen leden is facebook een grote en belangrijke speler op het internet. In België alleen al zijn meer dan 3.500.000 mensen lid van deze sociale netwerksite. Voor bedrijven biedt dit platform ondertussen zoveel potentieel dat men er moeilijk van kan wegblijven. Daarom is het meer dan ooit nodig om hier heel bewust mee om te gaan. Hoe doe je dit best?

    Facebook: reus met twee gezichten.
    Inderdaad, facebook is een medium van dubbel gebruik. Aan de ene kant is het immens populair geworden door het
    privé gebruik er van. Mensen die in contact komen met vrienden en daar informatie, foto's, gedachten, video's, enz. mee delen. Facebook is dus een heel leuke en toffe virtuele wereld waar iedereen veel plezier aan beleeft. Vroeger waren het voornamelijk jonge mensen (studenten, teenagers, jonge twintigers) die er hun leven en ervaringen deelden. Tegenwoordig is facebook, netlog, hyves, e.a. sociale netwerksites ook een prima middel voor ouders, grootouders of familieleden om de band met hun familie levendig te houden.

    Door dit populair gebruik kende facebook een enorme groei. Ter vergelijking, in april 2009 telde facebook een 200 miljoen gebruikers wereldwijd. In juli 2010 was dit reeds tot 500.000.000 actieve leden gestegen. De kans dat een groot deel van
    uw klanten regelmatig gebruik maken van facebook is dus meer dan reëel geworden. Ter zelfde tijd is het nu een prima middel geworden voor bedrijven, winkels en zelfstandige ondernemers om met hun klanten (en potentiële) klanten te communiceren, hun aanbod te promoten, dingen te laten kennen, enz.

    Het gevaar van facebook voor professionele toepassingen.
    Precies deze dualiteit (privé gebruik versus professioneel gebruik) houdt een groot gevaar in voor bedrijven die facebook willen gebruiken voor zakelijke toepassingen. Zullen de medewerkers die op hun werk toegang krijgen tot een sociale netwerksite dit niet hoofdzakelijk gebruiken voor privé zaken? Zal dit niet ten koste van de productiviteit van het bedrijf of winkel gaan? En hoe hou je dit alles in de hand en zorg je er voor dat je er commercieel winst uit haalt? Daarom is het belangrijk om het gebruik van facebook of netlog voor je bedrijf goed doordacht en gepland aan te pakken. Volg daarom de volgende tips:

    1. Begin eerst met zelf facebook of netlog te gebruiken.
    Je kunt moeilijk een oordeel vormen om iets te gebruiken als je het niet zelf kent. Zorg dus eerst dat je
    zelf vertrouwd wordt met dit medium. Maak zelf een eigen profiel aan voor jezelf. Bekijk de verschillende mogelijkheden, zoek vrienden op en maak zelf vrienden. Ontdek wat anderen met facebook doen. Probeer de diverse functies uit en lees er over met de helpfunctie.

    Zoek op internet
    informatie op over sociale netwerksites. Spreek over facebook of netlog met je vrienden, je zoon of dochter. Vraag hen hoe zij er gebruik van maken en wat zij er van verwachten en wensen. Koop eens een boek hier over en lees artikels in de kranten. Documenteer u, leer en bekijk zo op afstand welke kansen facebook uw bedrijf kan bieden. Maar kijk ook uit welke gevaren dit voor u kan inhouden.

    2. Scheid duidelijk de privé toepassing van het professioneel gebruik.
    Eenmaal je wilt beginnen facebook of netlog te gebruiken voor je zaak moet je wel duidelijk beide zaken gescheiden houden. Klanten en prospecten hebben er geen boodschap aan dat je een tuinfeest geeft naar aanleiding van de promotie van zoon of dochter. 't Kan wel best leuk zijn om te weten, maar commercieel koop je daar niet voor. Denk dus goed na wat je
    zichtbaar laat voor iedereen en wat je afschermt voor de wereld.

    3. Stel een duidelijk gebruikersplan op voor de sociale netwerksite.
    Vooraf bepaal je concreet welke
    soort informatie je bedrijf via facebook of netlog zal verspreiden, hoe je je klanten zal werven, welk doel je nastreeft met het sociaal netwerk, wanneer en wie er gebruik maakt binnen je organisatie. Doe dit rustig en neem je tijd hiervoor. Voor een realistisch gebruikersplan is het een goed idee om assistentie van een professionele partner te zoeken. En betrek ook je voornaamste medewerkers bij de voorbereiding. Maar vooral, schrijf dit duidelijk en gestructureerd uit in een eigen gebruikershandboek. Dan kun je hier later steeds naar teruggrijpen.

    4. Communiceer je strategie duidelijk naar medewerkers én klanten bij de start.
    En plots is het daar dan? Niet echt. Eenmaal een professioneel profiel is aangemaakt en de krijtlijnen getrokken zijn, zorg je er bij voorkeur voor dat je
    medewerkers goed op de hoogte zijn. Niet alleen van het bestaan van je "fanpagina", maar ook waarvoor ze moet dienen, wat je wenst te bereiken via facebook of netlog, wanneer en welke informatie er wordt geplaatst en ook wie verantwoordelijk wordt hiervoor. Het kan best om verschillende zaken uit te splitsen onder diverse medewerk(st)ers. Kijk een beetje naar de persoonlijke interesses en kwalificaties hiervoor.

    Meld het zeker ook van bij de start aan je
    klanten. Zo weten ze perfect dat ze je nu via deze moderne manier kunnen bereiken. Bovendien werf je zo direct een goed aantal fans om mee te starten. Laat hen duidelijk weten wat ze mogen verwachten van je facebook of netlog. Welke voordelen ze krijgen als ze "vriend worden" van jouw bedrijf. En nodig hen uit om mee te werken aan je bedrijfspagina door te reageren op berichten, foto's te plaatsen, ervaringen te delen, vrienden aan te bevelen, enz.

    5. Benut liefst alle mogelijkheden van het sociale netwerk.
    Beperk je niet tot simpelweg wat berichtjes of foto's plaatsen. Reageer zelf op berichten van je klanten / vrienden, "tag" mensen / producten op foto's, zorg voor sprekende, commerciële beschrijvingen bij foto's, werk met evenementen, leg links, vergeet verjaardagen niet, maak leuke fotoboeken, zet eens een bedrijfsfilmpje online, enz., enz. De mogelijkheden zijn groot. Maar doe het steeds
    goed gepland en aan de hand van een duidelijk communicatie- of marketingplan. Zo vermijd je fouten of erger en maak je dat het wiel blijft draaien.

    Besluit.
    Facebook, netlog en andere sociale netwerksites betekenen tegenwoordig een extra kanaal dat kan worden aangewend om met klanten en potentiële klanten in contact te komen. Hou dit steeds goed voor ogen. Zorg dus dat je bedrijfsprofiel
    een eigen plaats krijgt in je bedrijfsvoering, naast gewone promotie via folders, advertenties, blog, website, e.d.m. Werk steeds gepland en gestructureerd en aarzel niet om een professionele partner aan te spreken bij de voorbereiding of zelfs nog achteraf.

    Wil je meer weten over de mogelijkheden en het gebruik van facebook of netlog voor jouw zaak, aarzel dan niet om ons te contacteren
    voor een vrijblijvend gesprek.

    27-07-2010 om 17:38 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:facebook bedrijfspagina's, facebook voor bedrijven, facebook promotie, facebook reclame, sociale netwerken, sociale netwerkmarketing, sociale netwerksites, netlog voor bedrijven, facebook bedrijfstoepassingen, netlog bedrijfstoepassingen
    21-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe Facebook gebruiken voor bedrijven?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sociale netwerksites zoals facebook, netlog, hyves, e.a. en microblogsites zoals twitter, Google buzz worden door honderden miljoenen mensen dagelijks gebruikt. Daardoor is het voor bedrijven, KMO's, zelfstandigen en zelfs vrije beroepen interessant om er gebruik van te maken. Hoe gebeurt dit nu best en wat zijn de trends voor de toekomst?

    Facebook overschrijdt dit jaar de 500 miljoenste gebruiker. In België is Netlog en in Nederland Hyves een heel sterke lokale speler. Steeds meer mensen gebruiken de mogelijkheden om ervaringen te delen, in contact te blijven met vrienden, foto's te tonen, enz. En steeds meer bedrijven, KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen gebruiken facebook en linkedin voor professionele doeleinden. In 2010 worden sociale netwerksites ongetwijfeld nog populairder, nog mobieler en nog exclusiever. Dat voorspelt expert David Armano op de site van Harvard Business. Hij somt 6 grote trends op.

    1. Sociale media worden minder sociaal
      Groepen en besloten netwerken winnen aan populariteit. Niet iedereen wordt nog zomaar aan je netwerk toegevoegd. Al die overtollige contacten vind je namelijk niet nodig. Integendeel, wat is er mis met een beetje exclusiviteit? Misschien is het niet zo sociaal, maar door je contacten zorgvuldig uit te kiezen haal je wel meer uit je netwerk.
    2. Bedrijven spelen zelf Facebook
      Waarom als bedrijf zelf geen sociale netwerksite op touw zetten? Of een klantendienst via Twitter lanceren? Zo kunnen bedrijven hun klanten een betere service bieden.
    3. Competitie wordt aangewakkerd
      Werkgevers kunnen sociale netwerksites gebruiken om gezonde competitie onder hun werknemers aan te moedigen. Via interne netwerken kan de wedijver aangewakkerd worden om bijvoorbeeld de meeste nieuwe klanten binnen te halen.
    4. Gedragscodes worden opgelegd
      Heeft jouw werkgever nog geen gedragscode over het gebruik van sociale netwerksites, dan komt die er het komende jaar aan. Jij als werknemer zal je aan regels moeten houden over hoe je je hoort te gedragen op Facebook en co.
    5. Sociale media worden mobieler
      Heel wat bedrijven blokkeren de toegang tot sociale media. Dat terwijl smartphones vlot over de toonbank gaan. Werknemers zullen dan ook meer en meer via hun mobieltje naar sociale netwerksites surfen.
    6. E-mail neemt af
      Kon je vroeger via e-mail anderen op de hoogte brengen van interessante nieuwtjes, dan bieden meer en meer websites de mogelijkheid artikels via sociale media te delen. Ellenlange maillijsten zullen tot het verleden beginnen te horen. Geef toe, het is ook makkelijker om via Facebook een kennissenlijst van iets op de hoogte te brengen.
    Besluit.
    Deze trends tonen niet alleen aan dat het gebruik van sociale netwerksites heel doeltreffend kan worden ingepast in de eigen bedrijfsvoering. Door er goed doordacht mee om te gaan en er dagelijks gebruik van te maken bereik je duizenden mensen op een actieve manier. De sociale media zijn daardoor een nieuw marketingkanaal, naast de traditionele vormen van reclame- en promotievoering.

    (bron: jo bat)

    21-07-2010 om 10:23 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:facebook bedrijfspagina's, facebook voor bedrijven, sociale media, sociale netwerkmarketing, sociale netwerksites, netlog, twitter, linkedin, facebook, google buzz,
    15-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veilige vakantietips voor website en webshop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Juli en augustus zijn de traditionele vakantiemaanden. Maar het internet is nooit op vakantie. Website en webshop blijven ook tijdens uw vakantie bezoekers aantrekken. Dat zijn niet altijd mensen met goede bedoelingen. Daarom hier enkele preventietips voor uw website of webshop tijdens uw vakantie.

    Het internet is altijd een bron van informatie.
    Spontaan denkt u dan natuurlijk aan informatie over uw bedrijf, uw producten of diensten, voorwaarden enz. Dat is inderdaad meestal de hoofdbedoeling. Teveel eigenaars van een goede webshop of website vergeten echter dat ook malafide personen voor hen heel "nuttige" informatie kunnen halen op het internet. Voor inbrekers of dieven b.v. is de vakantieregeling van een zaak van goudwaarde. Dan is er immers zeker niemand aanwezig en kan er in alle rust "gewerkt" worden. Daarom is het belangrijk om voor u op vakantie vertrekt een paar maatregelen te nemen en afspraken te maken.

    Vakantie- en preventietips voor websites en webshops.
    Met een minimum aan moeite bereidt u een zorgeloze vakantie voor en zorgt u dat uw klanten toch goed bediend blijven. Let er op voordat u de deuren van uw zaak sluit dat:
    • Zet geen vitale informatie over uw sluitingsperiode, waarschuwingen aan klanten dat u dicht bent, inlichtingen wanneer u terug open bent, enz. dominant op uw website of webshop. Er zijn andere, veiliger manieren om uw klanten op te vangen tijdens uw afwezigheid.
    • Neem vooraf de gepaste maatregelen voor de behandeling van uw e-mails, urgentie- of depannageoproepen. Een automatisch vakantiebericht op inkomende mails is veiliger. Doe het echter enkel indien u ook thuis blijft of uw zaak regelmatig in het oog laat houden. Oproepen kunt u ook laten doorsturen. Dat kan naar medewerkers die van permanentie blijven of naar uzelf op vakantie.
    • Zorg in elk geval dat berichten ook tijdens uw vakantie- of sluitingsperiode beantwoord blijven. Klanten hebben best begrip dat het wat langer kan duren, maar 3 of 4 weken geen nieuws is commercieel geen optie. Verwittig daarom uw klanten tijdig (minimum 1 maand vooraf) zodat ze zich indien nodig kunnen aanpassen.
    • Denk ook even na vooraleer u op facebook, netlog, hyves, twitter e.a. sociale netwerksites leuke berichten en foto's plaatst tijdens uw vakantie. Voor mensen met kwade bedoelingen vormt dit duidelijk het bewijs dat de kust vrij is. Vakantiefoto's, leuke vakantielinks, ... delen met uw vrienden mag best. Maar dan enkel nadat u terug thuis bent of indien u een degelijk veiligheidspreventieplan in werking heeft voor uw zaak.
    • En vergeet tenslotte niet om de traditionele preventietips voor een veilige vakantie nog eens goed te lezen en toe te passen op uw woning, winkel of bedrijf. De meeste kennen we immers wel: alles goed afsluiten en geen bruikbaar materiaal laten slingeren in de omgeving, brievenbus regelmatig laten ledigen, geen afwezigheidsberichten op de voordeur of toegangspoort, politie verwittigen en vragen dat zij periodiek langskomen, buren vragen om een oogje in het zeil te houden, evt. bewoonde indruk blijven wekken (variabele timers op verlichting, enz.).
      Meer informatie vindt u op de website van de Federale Politie (klik hier).
    Misschien weet u het niet maar u kan via het systeem van elektronische aangifte Police-on-web toegang verkrijgen tot de site www.police-on-web.be of via de websites van de lokale politiezones www.lokalepolitie.be/uwgemeente. En hier kan u online uw afwezigheid melden

    Besluit.
    De vakantieperiode moet een zorgeloze, aangename tijd zijn voor de werkende mens. Zo kunnen de batterijen terug opgeladen worden en heeft u even een moment om van het leven te genieten. Daarom is het belangrijk om uw vakantie tijdig en goed voor te bereiden zodat onaangename verrassingen zoveel mogelijk uitgesloten worden.

    Prettige, deugddoende vakantie alvast vanwege 2TREES - websites, webshops, e-promotie.
    en politietoezicht vragen tijdens deze periode.

    15-07-2010 om 11:15 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:preventietips vakantie, veilig op vakantie, preventietips afwezigheid, tips voor afwezigheid, veilig op reis, tips bij afwezigheid



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs