Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    24-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voordelen van een CMS berichtenvenster.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor een website of webshop is het belangrijkste dat ze goed, en bij voorkeur door de juiste mensen, gevonden worden op het internet. Er bestaan een aantal hulpmiddelen om de werking van een site te verbeteren. In dit artikel leest u over de Voordelen van een CMS berichtenvenster.

    Wat is een CMS berichtenvenster?
    Een berichtenvenster is een plaats op website of webshop waar er boodschappen, berichten of reclametekst wordt geplaatst. Dat kan al of niet vergezeld gaan van afbeeldingen, foto's of tekeningen. Meestal worden de berichten op de home of landingspagina geplaatst. Daar ziet elke bezoeker de boodschappen. Als het er veel zijn, krijgen ze vaak een plaats op een speciale pagina.

    Kan de eigenaar van een site zelf de berichten wijzigen, nieuwe teksten plaatsen of verwijderen, dan spreekt men van een CMS berichtenvenster. Is dat niet het geval, dan worden aanpassingen uitgevoerd door de website verantwoordelijke. Soms kunnen bezoekers reageren op een bericht door een eigen commentaar toe te voegen. Dan spreekt men ook wel over een blogfunctie of een forum. Welke zijn nu de Voordelen van een CMS berichtenvenster.

    Voordelen van een CMS berichtenvenster.
    CMS is een technische term en staat voor Content Managment System. Deze term duidt de mogelijkheid aan voor een gebruiker om zelf op een gebruiksvriendelijke manier (een deel van) de inhoud van een website of webshop, zonder dat men over de kennis van softwareprogramma's moet beschikken. Dat biedt belangrijke Voordelen van een CMS berichtenvenster.
    • Een CMS berichtenvenster is heel gebruiksvriendelijk en gemakkelijk om mee te werken. Berichten worden geplaatst via een aparte login en verlopen ofwel menugestuurd, ofwel via opmaakbalken zoals men ze kent van de office-programma's.
    • Doordat er met een berichtenvenster vaak een deel van de inhoud wijzigt, wordt uw website als een actieve site gezien door zoekmachines. Daardoor komt uw site gemakkelijker bovenaan de zoekresultaten terecht.
    • Via de aparte login kunnen meerdere mensen dit deel van de site aanpassen. Zo komen belangrijke berichten over klanten, realisaties, promoties, ... snel op de site terecht zodat de inhoud steeds up-to-date is.
    • Doordat de inhoud heel snel actueel wordt gehouden, trekt men vaker terugkerende bezoekers aan. Het laatste nieuws is immers steeds interessant om snel te weten. Dat is zeker een pluspunt als uw concurrenten iets langzamer werken.
    • Met een CMS berichtenvenster kan men heel snel inspelen op actuele situaties waardoor het bezoek aan de site gevoelig verhoogt. Een goede tip is om voor de tekst gebruik te maken van de normale zoekwoorden die surfers gebruiken op het internet.
    Besluit.
    De Voordelen van een CMS berichtenvenster laten iedereen toe om de eigen website snel en gemakkelijk up-to-date te houden. Dit verbetert de werking van de site op het internet, zorgt er voor dat uw site hoger in de zoekresultaten staat en trekt meer en vaker bezoekers aan. Een goed CMS berichtenvenster kan ook worden ingebouwd in bestaande websites. Voor meer informatie of een prijsofferte neem vrijblijvend contact met ons op.

    24-11-2010 om 09:09 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:CMS berichtenvenster, goed berichtenvenster, blog op website, forum op website, cms berichten, berichten zelf aanpassen, cms velden, cms website, berichten zelf beheren, voordelen cms
    27-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is de beste reclame voor uw site.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wie een website of webshop heeft, wil graag dat goede resultaten oplevert. Promotie is hiervoor essentieel. Dat doe je best op die plaatsen die het meeste opleveren. Via onderzoek naar beïnvloeding van mensen leren we Wat is de beste reclame voor uw site.

    Promotie voor een website of webshop is noodzakelijk.
    Laten we heel eerlijk zijn. Niets in de wereld gaat vanzelf. En zeker niets wat goed geld oplevert. Een belangrijk middel om succes te halen uit een online shop of website is promotie. Dat kan via offline kanalen of online gebeuren. Wat is de beste reclame voor uw site. Soms is een combinatie van beide aangewezen om het beste resultaat te bereiken.

    Offline reclame zijn eerder traditionele middelen. Hieronder vallen o.a. folders, flyers, advertenties, demonstraties, try-outs, enz. Online reclame middelen maken gebruik van het internet om producten of diensten te promoten. E-nieuwsbrieven vallen hieronder. Maar ook betalende reclame zoals Google Adwords, Facebook advertenties, online wedstrijden, avatars voor games, e.a. middelen zijn voorbeelden van online promotie.

    Wat is de beste reclame voor uw site.
    Onderzoek op Europees vlak naar de mate waarin verschillende promotiekanalen mensen beïnvloeden, geeft een beeld van de doeltreffendheid. Belgische consumenten volgen grosso modo deze resultaten. Als mensen via een bepaald reclamekanaal meest beïnvloed worden, betekent dit meestal een heel effectief promotiemiddel. Een overzicht van Wat is de beste reclame voor uw site.
    • 26 % van de mensen wordt meest beïnvloed door online aanbevelingen en door de sociale media. Vandaar het belang van "like"-knoppen, aanbevelingen van vrienden, online recensies, klantengetuigenissen, ...
    • 20 % laat zich overtuigen via mond aan mond reclame via familie, vrienden of kennissen. Belangrijke promotiemiddelen kunnen hier vriendenbons, cadeaubons, tell-a-friendacties, enz.
    • 13 % gelooft wat de verkopers of het winkelpersoneel zegt over een product of dienst. Daarom is een degelijke opleiding van het personeel heel belangrijk. Niet alleen om alle functies te kennen, maar ook een stukje verkoopkunde is op zijn plaats.
    • 12 % vertrouwt op de artikels die ze lezen in kranten, magazines of tijdschriften. Redactionele artikels zijn hierbij belangrijk, maar ook vergelijkende testen, productbesprekingen, goede introducties, enz. kunnen de verkoop omhoog stuwen.
    • 9 % tenslotte laat zich beïnvloeden door wat advertenties beloven. Ads hebben wel het voordeel dat u volledige controle heeft over de boodschap (inhoud) als over de plaats en tijd van verschijnen. Qua informatie kan dit tellen. Qua overtuiging iets minder dus.
    Besluit.
    Heel doeltreffende reclame werkt nooit enkel op 1 kanaal. Het moet een uitgekiende mix zijn van de verschillende middelen. Het ene promotiemiddel zal uw boodschap structureel versterken en uitdragen. Daarom wordt een goede reclamestrategie steeds over langere tijd uitgewerkt. Ze houdt rekening met de levensduur van een product en met eventuele seizoensinvloeden. Daarom moet men zich steeds afvragen Wat is de beste reclame voor uw site.

    Online promotie moet naadloos aansluiten op uw gewone reclame. Voor het uitwerken van een doeltreffend e-promotieplan rekent u best op een gespecialiseerde partner. Neem vrijblijvend contact met 2TREES op.

    27-10-2010 om 09:39 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    Tags:online promotie, online reclame, e-nieuwsbrieven, reclame sociale media, google reclame, doeltreffende reclame, doeltreffendste reclame, doeltreffendste reclame, beste online reclame
    13-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe een goed analyseprogramma gebruiken voor websites.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een goede website is tegenwoordig onmisbaar voor een succesvolle zaak. Ze promoot uw bedrijf op het internet en zorgt ervoor dat u klanten aantrekt. Een goede website kan u ook veel bruikbare informatie geven. Maar daarom moet u wel weten Hoe een goed analyseprogramma gebruiken voor websites.

    Wat is een goed analyseprogramma voor websites.
    Een goede website werkt voortdurend op het internet. Ze wordt vertoond in zoekresultaten. Surfers klikken het aan en bezoeken (delen van) uw website. Een website beweegt voortdurend. Een goed analyseprogramma houdt alles bij wat er
    met uw website gebeurt en zet alles netjes in statistieken. Een goed analyseprogramma vertelt u meer over het surfgedrag van de bezoekers op uw site én over de prestaties van uw website ten opzichte van andere sites in uw branche.

    Er bestaan gratis analyseprogramma's en betalende. Dat is eigenlijk geen criterium. Het enige wat telt is de
    kwaliteit van de informatie die u bekomt. 2TREES gebruikt meestal Statcounter of Google Analytics. Beide zijn gratis, werken onafhankelijk en leveren een schat aan bruikbare informatie over de werking van uw site. Statcounter geeft de resultaten quasi in real time weer en is iets eenvoudiger in gebruik dan Google Analytics. Deze laatste geeft dan weer meer informatie over uw branchegemiddelden en kan beter conversies meten.

    Hoe een goed analyseprogramma gebruiken voor websites.
    Een statistiekprogramma houdt de prestaties van uw website of webshop nauwkeurig bij. Bij goed gebruik krijgt u hier informatie om uw site en uw reclame te verbeteren. Over een langere periode gezien kan u er
    trends uit afleiden. Het is aangewezen om minimum twee maal per jaar deze statistiekgegevens te interpreteren en uw website hieraan aan te passen. Nu praktisch, Hoe een goed analyseprogramma gebruiken voor websites.
    • Bekijk de lijst met meest gebruikte zoekwoorden om bij uw site te komen. De top 5 van deze lijst moét zeker gebruikt worden voor de optimalisatie (SEO) van uw website. Kijk ook even na of er trefwoorden in staan waar u niet aan gedacht heeft.
      Wat doen? Verwerk de 5 populairste zoekwoorden in de introtekst (leadtekst) van uw website en laat de SEO (optimalisatie) aan voor een verbeterde werking op het internet. Gebruik deze 5 top trefwoorden ook voor offline reclameteksten, advertenties, ...
    • Controleer pagina's die nooit bekeken worden. Ofwel duidt dit op fouten in de programmatie van uw site ofwel staat hier verouderde of niet interessante inhoud.
      Wat doen? Kijk de interne links na op uw site of ze nog werken. Pas de inhoud van de pagina's aan zodat ze interessanter zijn voor bezoekers. Haal verouderde of on-interessante informatie van uw website af.
    • Bekijk het percentage directe bezoekers t.o.v. de organische bezoekers. Directe bezoekers zijn mensen die uw URL kennen en uw naam rechtstreeks intypen in hun browser. Organische bezoekers vonden uw site als resultaat van een zoekopdracht in een zoekmachine zoals Google, Bing, Yahoo, enz. Stelt u vast dat u hoofdzakelijk directe bezoekers heeft, dan is er een technisch probleem met uw website.
      Wat doen? Laat uw site door een professional doorlichten om de fouten in de programmatie op te lossen. Verbeter de SEO (optimalisatie) en meld uw site aan bij portaalsites.
    • Uw website levert helemaal geen conversies op. Conversies zijn acties die via uw website komen. Dat kunnen bestellingen zijn, maar ook aanvragen voor documentatie, reservaties, resultaten van polls, enz. U bepaalt zelf wat uw site moet opleveren.
      Wat doen? Maak duidelijke rubrieken van uw aanbod en herwerk de inhoud om conversies op te leveren. Bouw een aantal doeltreffende CTA (call to action) stimuli in op uw site.
    • Controleer de prestaties van uw website t.o.v. uw branchegemiddelde. Liggen uw resultaten onder dit gemiddelde dan kunt u volgende acties uitvoeren.
      Wat doen? Probeer te ontdekken wat de oorzaak is van dit minder presteren. Bekijk ook de websites van uw voornaamste concurrenten. Pas uw website aan zodat de aandacht trekkers van uw branche aan bod komen. Vergeet ook uw SEO niet bij te werken.
    Besluit.
    Het internet en uw website zijn voortdurend in beweging. Maar na verloop van tijd komen andere trends op of wijzigt het surfpatroon van de mensen. Daarom is het noodzakelijk om regelmatig de prestaties van uw website te analyseren en uw site aan te passen. En is het nodig om weten Hoe een goed analyseprogramma gebruiken voor websites.

    13-10-2010 om 09:22 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:analyseprogramma webshops, analyseprogramma websites, goed analyseprogramma websites, Google Analytics, gratis analyseprogramma, statcounter, statistiekprogramma websites
    06-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doeltreffende bescherming tegen online fraude.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het aantal online shops stijgt sterk de laatste tijd. Meer en meer mensen kopen goederen en diensten via het internet. Tijd dus om te zorgen dat ook online betalingen veilig blijven gebeuren. Daarom geven we in dit artikel een aantal tips voor Doeltreffende bescherming tegen online fraude.

    Wat is online fraude?
    Men spreekt over online fraude als er via het internet wordt geprobeerd om op slinkse wijze inlichtingen, goederen of diensten te bekomen. Steeds vaker gebeurt internet fraude via de online betalingen. Daarom is het belangrijk om een aantal richtlijnen na te leven om het gevaar op betaalfraude te verminderen. Met volgende tips bekomt u een Doeltreffende bescherming tegen online fraude.

    Doeltreffende bescherming tegen online fraude.
    Bijna iedereen is zich bewust van de kwetsbare positie aan een betaalautomaat op het moment dat men de pincode moet intypen. Iedereen kan spontaan wel een drietal veiligheidstips geven. En toch is het verbazend hoe nonchalant de mensen omspringen met online betalingen. En precies dat is nu ook het cruciale voor een Doeltreffende bescherming tegen online fraude.
    • Beveilig uw online betalingen met een lang paswoord, liefst nog met een volledige veiligheidszin. Vrij goede paswoorden bestaan tegenwoordig uit minimum 12 tekens en een combinatie van letters en cijfers. Steeds meer fraudespecialisten raden voor online betalingen een echte zin aan.
    • Schrijf de toegangscode voor online betalingen niet op. Bewaar ze zeker niet nabij de computer maar leer ze uit het hoofd.
    • Gebruik voor uw online betalingen een speciale, aparte login code. Meestal gebruiken de mensen maar twee tot drie verschillende paswoorden voor alles zoals computertoegang, gsm, bankkaart, enz. Creëer dus een totaal nieuwe veiligheidscode voor uw online betalingen, los van enig ander paswoord.
    • Geef nooit informatie over online betalingen aan derden als u hen niet persoonlijk goed kent en vertrouwt. U weet het. Het enige veilig geheim is dat wat niet uitgesproken wordt.
    • Deel zeker nooit uw inloggegevens voor uw betalingen met anderen. Zelfs niet eenmalig. Bijna iedereen die voor iemand anders een beveiligde actie moet doen, schrijft eerst het paswoord op. Kwestie van zeker te zijn en om nog eens te kunnen verifiëren. Slechts een minderheid vernietigt dit terug na het gebruik.
    • En last but not least, doe nooit online betaalverrichtingen als er mensen in uw omgeving zijn. Doe alleen online betalingen als u rustig en alleen aan uw computer zit. En sluit uw programma direct terug af als de online betaling uitgevoerd is.
    Wat te doen in geval van online fraude?
    Het eerste wat u in dit geval doet, is natuurlijk direct uw toegangscode veranderen. Meld de online fraude ook aan uw bankinstelling en leg klacht neer bij de Federale computer crime unit van de politie. Dit kan gebeuren via de website www.ecops.be.

    Besluit.
    Voor betalingen is altijd voorzichtigheid geboden. En zeker in het geval van online betalingen waar de meeste mensen een vals, veilig gevoel hebben. Online aankopen gaan zeker verder sterk stijgen in de toekomst. Daarom bieden bovenstaande tips een doeltreffende bescherming tegen online fraude.

    06-10-2010 om 07:30 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:internet fraude, internetfraude, online fraude, betaalfraude, veilig betalen, veilig aankopen internet, veilig kopen online shops, betaalfraude internet, tips veilig betalen
    01-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slim reclame maken met een mini website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een mini website is een ideaal middel om uw zaak, producten of diensten bekend te maken. Ze biedt een aantal unieke troeven. En ze is bijzonder geschikt voor zowel nieuwe starters als voor gevestigde bedrijven. Slim reclame maken met een mini website. Hoe doet u dat?

    Wat is een mini website?
    Een mini website is een
    1 pagina website waar alle nuttige en relevante informatie op vermeld staat. Ze wordt opgemaakt zoals een volwaardige site. Met een eigen SEO (internet optimalisatie) en een specifiek statistiekprogramma dus. Hierdoor kan ze later probleemloos worden uitgebreid met meerdere pagina's. Hierdoor is dit ook een ideale website voor nieuwe starters.

    Doordat alle informatie overzichtelijk op een webpagina geschikt is, leest een mini website heel snel. Door de specifieke SEO wordt een mini site bovendien
    erg goed gevonden via het internet. Dit biedt heel wat troeven voor gevestigde bedrijven om een mini website doeltreffend te gebruiken voor e-promotieacties.

    Slim reclame maken met een mini website.
    Een goede mini website kan uitgroeien tot de sprintkampioen op het internet. Snel, wendbaar en met een boodschap die gemakkelijk wordt opgepikt en onthouden. Het waarom en hoe van Slim reclame maken met een mini website.
    • Voor een mini website is er een klein budget nodig. Een volwaardige mini site kost amper 250 euro en werkt perfect als een volwaardige website.
    • Door de eigen SEO (internet optimalisatie) wordt de mini website op het internet vertoond voor de specifieke zoekwoorden die verband houden met de actie, dienst of zaak. Dat zien zoekmachines (zoals Google) graag want dit verhoogt de kwaliteit van de website.
    • Wie een mini website aanwendt als e-reclame voor een product of dienst, kan een link uitwisselen met de eigen corporate website. Bezoekers kunnen dus via de mini website doorklikken naar de hoofdsite, of van uw website doorlinken naar de e-actie.
    • Doordat alle belangrijke informatie aantrekkelijk en overzichtelijk op een webpagina geschikt wordt, leest uw boodschap heel gemakkelijk. Door de visuele opmaak zorgen we dat de mensen uw reclame beter onthouden.
    • Een mini website is ideaal als landingspagina voor Google reclame. Doordat er enkel info over uw actie vertoond wordt, kan de Google adwords reclame van heel hoge kwaliteit worden ontworpen. Dit beloont Google met een lage kost per klik en een toppositie in vertoningen. Zo verdient u de productiekost voor een mini website meestal snel terug.
    • Een mini website is ook ideaal als aanvulling voor traditionele reclame. Doordat aan elke mini site een uitgebreid analyseprogramma wordt gekoppeld, krijgt u een duidelijk overzicht in het bezoekersgedrag. Meten is immers weten. Op basis van deze informatie kan uw reclame beter en doeltreffender gemaakt worden.
    Besluit.
    Een mini site is een minder gekend maar heel effectief middel voor Slim reclame maken met een mini website. U haalt heel wat meer resultaat uit dergelijke e-promotie. En na afloop van de actie kan u de mini website (tijdelijk) de-activeren of gebruiken als tweede toegang voor de corportate website. En ook dat kan een verstandige beslissing zijn.
    Meer informatie over mogelijkheden en gebruik, neem gerust met ons contact op.

    01-10-2010 om 08:55 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Tags:actiesite, doeltreffende website, efficiënte website, mini website, mini-site, minisite, promotie via website, speciale actie websites, starter website, starterswebsite
    22-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips om veilig te verkopen via het internet.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Internetverkoop is tegenwoordig erg populair in België. Mensen verkopen artikels via veilingsites. En veel bedrijven, winkels en thuiswerkers starten met een online shop. Toch let je best op een aantal zaken als u met een webshop start. Met volgende Tips om veilig te verkopen via het internet helpen u goed op weg.

    Belangrijk voordat een online verkoop gebeurt.
    Verkopen via het internet komen vrij gemakkelijk tot stand. Het enige contact met een online klant gebeurt via de online shop. Dat is vrij anoniem. Problemen achteraf worden best vermeden door vooraf heel correcte en duidelijke informatie op de webshop te zetten. Volgende Tips om veilig te verkopen via het internet helpen u daarbij.
    • De mensen kopen uw artikels of diensten aan via het internet. Zorg daarom voor duidelijke en complete beschrijvingen van uw producten zodat ze een helder beeld krijgen van de mogelijkheden, de voordelen en ook evt. nadelen. Plaats klare foto's voor een product. Neem de nodige tijd om een goede beschrijving op te maken. Vergeet ook niet te vermelden als er risicogroepen zijn, b.v. mogelijke allergische reacties, niet geschikt voor kinderen, minimum afmetingen doorgangen, niet in direct zonlicht plaatsen, ... Zo vermijdt u de meeste discussies achteraf.
    • Het is heel belangrijk op vertrouwenswaardig over te komen als online handelaar. Dat kunt u doen door positieve reacties te vragen van klanten en deze op uw webshop te plaatsen. Of een waardering bij uw artikels te laten noteren door uw klanten. Ook de vermelding van een kwaliteitslabel als online handelaar of het gebruik van een veilig betaalplatform (b.v. Ogone) helpen dit vertrouwen te vestigen. Malafide online verkopers worden immers uitgesloten van deze erkenningen.
    • Zet duidelijk uw leverings- en betaalvoorwaarden op uw site. Maak niet alleen dat ze aanwezig zijn, maar zorg ook dat een online koper ze moet aanklikken en bevestigen dat ze gelezen zijn. Vermeld ook goed wat er moet gebeuren indien de levering niet toekomt of beschadigd toekomt. Wat moet de online koper dan doen en hoe gebeurt de afhandeling van een klacht. Ook dat weet een webshopper erg graag vooraf.
    • Zorg tenslotte dat u over alle gegevens beschikt over uw online koper. Vraag bij de bestelling om de volledige naam en het adres maar ook om een geldig telefoonnummer, e-mailadres en evt. BTW nummer. Niet alleen kunt u zo gemakkelijker met uw online koper in contact komen. Via een vaste telefoonnummer of een BTW nummer kunt u ook snel een aantal zaken controleren over uw online klant.
    Belangrijk nadat een online verkoop gebeurd is?
    Als een product via het internet verkocht is, gebeuren een aantal administratieve zaken op uw webshop. B.v. voorraad verminderen, bestelbevestigingen, klaarmaken voor levering, enz. Belangrijk om weten is dat een online koper graag heel snel het aangekochte artikel wil ontvangen (liefst gisteren). Toch let u als online handelaar best op volgende Tips om veilig te verkopen via het internet voor de levering.
    • Als online handelaar is het belangrijk dat u zeker bent van uw geld als u levert. Verzend daarom enkel goederen nadat de betaling op uw bankrekening staat. U biedt de klant meer zekerheid van levering door betaling met Visa, mastercard, American Express e.a. kredietkaarten toe te laten. Deze betalingen gebeuren via een erkende betaalprovider (b.v. Ogone) en gebeuren in een veilige betaalomgeving. Enkel bonafide online handelaars kunnen hiervan gebruik maken.
    • Indien u dure, exclusieve of unieke producten via het internet verkoopt kan een online koper extra zekerheid wensen. Daarvoor kunt u een escrow service inschakelen. Dat is een derde partij die als onafhankelijke, betrouwbare derde partij tussenkomt bij de betaling. Let wel: indien een online koper een bepaalde escrow service niet kent, kan de betrouwbaarheid worden gecontroleerd via het internet d.m.v. een zoekopdracht [ naam van de ‘escrow service’ + fraud(e) ].
    • Wijk nooit af van uw normale betaal- en uitleveringsprocedure. Ga zeker niet in op voorstellen van online kopers om via anonieme kanalen te betalen Western Union, BidPay, MoneyGram, e.a. te betalen. Ook cheques (evt. van ongekende, buitenlandse banken en dito rekeningen) bieden niet echt zekerheid. Ze kunnen vals of ongedekt zijn.
    • Nog een heikel punt is het moment dat de verkochte goederen bij u de deur uit zijn. Dan zijn ze immers nog niet bij uw online klant en kan er van alles gebeuren. Wie zeker wil zijn dat online verkochte producten ook toekomen, doet voor de verzending beroep op een gekend koerierbedrijf zoals DHL, FedEx, UPS, e.a. Deze firma's bieden een tracking systeem aan zodat u online kunt volgen waar uw product zich bevindt. Wie via de post verstuurt, kan dit aangetekend doen. Zo ontvangt u een vezendbewijs. En voor belangrijke zaken neemt u best een goede verzekering om de risico's bij verzending te dekken.
    Altijd belangrijk voor online verkoop.
    In het echte leven heeft u bedrijven, winkels en handelaars die direct vertrouwen uitstralen. Dat is een goede basis voor succes. Ook voor verkoop via het internet is vertrouwen heel belangrijk. Daarom gelden ook volgende algemene Tips om veilig te verkopen via het internet.
    • zorg dat u als online handelaar betrouwbaar overkomt via het internet. Dat kan door een e-commerce label aan te vragen (zie hoger). Maar ook het vermelden van uw bedrijfsgegevens, contactgegevens, een goede foto, beschrijving over uzelf, ... versterken uw betrouwbaarheid. Zo "bewijst" u dat u werkelijk bestaat.
    • Online kopers hebben meestal enige ervaring met online aankopen. Daarom verwachten ze bepaalde zaken op een webshop terug te vinden. Het is daarom belangrijk om uw webshop volgens een geëigend concept te laten opmaken. Een ervaren webdesigner weet nl. wat online kopers verwachten om terug te vinden en ook de plaats waar informatie moet staan.
    • Maak in elk geval dat uw online shop aan de wettelijke verplichtingen voldoet. Voor online verkoop gelden nl. wettelijke voorwaarden, zowel voor termijnen, verzakingsrecht, betaling, ... als voor wettelijke vermeldingen die moeten aanwezig zijn. Met een goede webbouwer neemt u hier geen risico.
    • Een betrouwbare indruk wordt later nog bevestigd door alert en snel te reageren op vragen, verzoeken, klachten, opmerkingen die via uw webshop binnen komen. Mails worden best binnen de 24 u. beantwoord. Indien er nuttige suggesties en verbeteringen worden gemeld door online klanten, laat dan uw webshop aanpassen en vermeld dat een tijdje op uw online shop.
    Besluit.
    Verkopen via het internet biedt tegenwoordig heel veel troeven en voordelen. Om succesvol te verkopen houdt u best rekening met bovenstaande Tips om veilig te verkopen via het internet. Bovendien doet u best beroep op een betrouwbare webpartner om uw online shop te ontwikkelen volgens de regels van de kunst.
    Wenst u meer informatie of wilt u een eigen online shop starten, neem gerust contact met ons op.

    22-09-2010 om 10:28 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:betrouwbare webshop, succes webshop verhogen, succesvol verkopen internet, tips online verkoop, tips veilig verkopen, veilig aankopen internet, veilig aankopen op internet, veilig kopen op internet
    15-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf eenvoudige tips voor een betere website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Conversies zijn tegenwoordig de nieuwe toverwoorden. Conversies voor websites. Conversies voor webshops. Natuurlijk is het belangrijk dat een website of webshop veel opbrengt. In dit artikel krijgt u een beter inzicht hoe u dit kunt bereiken door Vijf eenvoudige tips voor een betere website.

    Wat betekenen conversies voor een site?
    Eigenlijk is het vrij simpel. Een conversie is een bepaalde actie die via de website of webshop gestuurd wordt. Dat kan b.v. een aankoop van een product zijn, een folder aanvragen, een reservatie boeken, enz. Met een conversie zorgt men dat een site resultaat oplevert. Hoe meer conversies er gebeuren, hoe meer een site opbrengt. Er zijn een aantal nuttige tips die de conversies van uw site kunnen verhogen. Daarom de volgende Vijf eenvoudige tips voor een betere website helpen u op weg.

    De home- of landingspagina voor een website of webshop is heel belangrijk. Hier komen bezoekers nl. bij u binnen. De inhoud van deze pagina is meestal bepalend voor conversies of wegklikken. M.a.w. de startpagina van uw site maakt dat mensen verder doorklikken of wegklikken. Google meet b.v. het weigeringspercentage van een pagina. Dat is het tegengestelde van conversies, nl. hoe lager dit percentage, hoe minder mensen er wegklikken.

    Vijf eenvoudige tips voor een betere website.
    Webpagina's die veel conversies opleveren voldoen aan drie criteria: ze spreken de bezoekers aan, ze bieden de juiste antwoorden op hun vragen en ze nodigen actief uit om iets te doen. Op deze manier trekken ze de aandacht van de bezoekers, ze zorgen dat men terugvindt wat men zoekt en ze zorgen voor acties. Hoe doet men dit?
    • Plaats de juiste teksten op uw website. Het is verbazend hoe vaak hier tegen gezondigd wordt. Conversies lokkende teksten voldoen aan drie criteria. Vooreerst noemen ze duidelijk problemen of situaties. Dit zorgt voor herkenning bij bezoekers. Ze sommen de oorzaken ervan op en vertellen in een ruk hoe het anders zou kunnen. Hiermee verwerft uw site een expertise en ter zelfde tijd leidt u de bezoekers naar de oplossingen die u aanbiedt. Tenslotte nodigt u de bezoekers uit om een oplossing te kiezen door op een drukveld of button te klikken. Hiermee start de conversie.
    • Gebruik verstaanbare taal voor de gemiddelde bezoeker. Zorg dat de mensen begrijpen waar het over gaat en wat uw producten of diensten voor hen kan doen. Zorg daarom dat uw teksten in de spreektaal staan zoals ze courant gebezigd wordt. Zorg vooral ook dat er geen misverstanden of interpretaties mogelijk zijn.
    • Zorg dat de lay-out van uw website internetvriendelijk is. Gebruik dus duidelijke titels, ondertitels en tekstvelden. Speel met grootte, afbeeldingen en witruimte. Een ideale homepagina heeft maximaal een 150-tal woorden die in 2 of 3 alinea's geschikt zijn. Hou voor ogen dat internetpagina's eerder "gescand" worden in plaats van gelezen.
    • Inhoud is belangrijk voor een website. Zorg voor voldoende woorden, want hierop reageren de zoekmachines om uw site te tonen boven deze van een concurrent. Maar schenk heel veel aandacht aan een goede, duidelijke structuur. Orden de inhoud zodanig dat uw site aangenaam leest en vlot navigeert. Zo houdt u uw bezoekers langer geïnteresseerd en leidt u ze beter naar resultaat.
    • Zet tenslotte concreet uw voordelen en troeven in de verf en werk naar het resultaat toe. Opsommingen zijn mooi en nuttig om weten. Maar waar het op aankomt is dat men uw bedrijf verkiest boven een concurrent en wel nu direct. Dat kan enkel als u meer voordelen biedt dan de alternatieven. Vermeld daarom duidelijk de unieke voordelen van uw producten of diensten. En vraag uw bezoekers om nu te klikken voor een bestelling of om hier een aanvraag in te vullen voor meer informatie, enz.
    Besluit.
    Het succes van een website of webshop hangt zowel af van de inhoud (content is king) als van een internetvriendelijke opbouw van een site. Voor de inhoud moet u meestal zelf instaan. Niemand kent immers beter uw zaak en uw producten dan uzelf. En voor een goede opbouw doet u best beroep op een professionele webdesigner.
    Klik hier om met ons contact op te nemen voor een nieuwe website of webshop of om uw bestaande site op te frissen of te moderniseren volgens de internetvriendelijke principes.

    15-09-2010 om 14:50 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:website conversies, tips voor conversies, veel conversies, conversies verhogen, conversies verbeteren, meer conversies, meer laten klikken, conversies webshop, website prestaties verbeteren
    08-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe een Google reclame campagne te optimaliseren?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Google Adwords is een slim systeem van internet reclame. Het werkt als een veiling. De online reclamecampagnes met de beste kwaliteit kosten minst en worden hoogst vertoond. Om de prestaties op peil te houden moet een Google campagne minimum elke 6 maand worden geoptimaliseerd. Hoe een Google reclame campagne te optimaliseren?

    Wat is belangrijk voor een goede Google reclamecampagne?
    Google reclameacties werken eigenlijk vrij logisch. Het is de bedoeling om mensen die via het internet zoeken naar producten of diensten zo accuraat mogelijk de gewenste info te geven. Daarom is de kwaliteit van een Google campagne uiterst belangrijk. Google beloont immers de relevantste advertenties met een hogere positie in de zoekresultaten en met een lagere kostprijs per vertoning. Zo staat uw advertentie bovenaan aan de laagste kostprijs.

    De vraag is natuurlijk: Hoe een Google reclame campagne te optimaliseren? Om dat te bereiken moet u vooreerst rekening houden met een goede structuur van uw Google campagnes. Verder is het noodzakelijk om de zoekwoorden die aan een campagne gekoppeld worden uiterst zorgvuldig samen te stellen. De advertentieteksten zelf worden best volgens een wervend patroon geschreven. En tenslotte moeten nieuwe campagnes een tijd worden opgevolgd om tot de ideale mix van advertentieteksten / zoekwoorden te komen. Met uitproberen, testen en meten kan een goede Google campagne uitgroeien tot een supercampagne. Maar dit vergt tijd en nauwgezet werk.

    Waarom een Google reclamecampagne optimaliseren?
    Google reclamecampagnes reageren op zoekopdrachten van de mensen. Wie in het zoekvenster een (paar) zoektermen intypt, krijgt een lijst met websites die mogelijks informatie geven over het gevraagde. Aan de zijkant en bovenaan deze resultaten komen de "gesponsorde links". Dat zijn de Google advertenties die eveneens verband houden met de ingetypte zoektermen.

    Nu, over een langere periode gezien, wijzigen de populaire zoektermen voor artikels of diensten beetje bij beetje. Dat kan gebeuren onder invloed van trends of door de actualiteit van het moment. Dus zoekwoorden die vorig jaar een superhoog resultaat opleverden, maken veel kans om vandaag lager te scoren. Dan zullen er andere woorden zijn die momenteel populairder zijn.

    Algemeen is men het er over eens dat het nodig is om minimum elke 6 maand een Google reclamecampagne te optimaliseren. Op deze manier kunnen de zoekwoordenlijsten en advertentieteksten worden bijgewerkt zodat de Google Adwords campagnes van hoge kwaliteit blijven.

    Hoe gebeurt de optimalisatie van een Google reclame?
    Ervaring leert dat het beste resultaat wordt bekomen indien men elke 6 maand een optimalisatie uitvoert van een Google campagne. Dit gebeurt aan de hand van de prestaties in het voorbije half jaar. M.a.w. men neemt steeds de effectieve resultaten als basis om de bestaande online reclamecampagnes te verfijnen en te verbeteren. Een SEO van een Google Adwords bestaat uit:
    • Verwijderen van zoekwoorden van weinig waarde omdat deze het rendement van een online campagne naar beneden halen. Advertentiecampagnes van lage kwaliteit leiden tot hogere kosten om ze te vertonen.
    • Nakijken wat de best presterende zoekwoorden zijn en dan nieuwe alternatieve zoektermen toevoegen. Hierdoor maakt uw online reclamecampagne kans om nog meer vertoond te worden.
    • Zorgvuldig de teksten en zoekwoorden nakijken en bepaalde zoektermen uitsluiten. Hiervoor vermijdt u vertoning van uw online advertenties voor zaken die u toch niet aanbiedt. Op deze manier verhoogt weerom de kwaliteit van uw internetcampagnes.
    • Vervolgens kijken we om uw zoekwoorden verder te verfijnen. We zoeken de beste combinaties en kijken om specifieke zoektermen bij te zoeken.
    • Tenslotte bekijken we de advertentieteksten zelf aan de hand van de Google advertentie richtlijnen. Waar nodig herwerken we de Google reclames zodat ze actiever, wervender en effectiever worden. Op deze manier verhoogt de relevantie van uw online advertenties gevoelig waardoor het rendement van uw campagnes verhoogt.
    Besluit.
    Internet reclame behoort tot de meest doeltreffende en goedkoopste reclame die er momenteel bestaat. Het is wel noodzakelijk om elke online reclamecampagne zo relevant mogelijk te maken zodat de kwaliteit zo hoog mogelijk is. Dat vergt een tijd van nauwgezette inspanningen, proberen en verbeteren. Eenmaal dit gelukt is, kan men best elke 6 maand de campagnes nakijken op de prestaties op peil te houden of te verbeteren.

    Deze richtlijnen gelden niet alleen voor nieuwe Google Adwords reclame. Ook (oudere) bestaande reclamecampagnes kunnen sterk in resultaat verbeteren door ze doeltreffend te optimaliseren en er de Google kwaliteitsrichtlijnen op toe te passen. Contacteer ons gerust
    voor meer informatie of een offerte.

    08-09-2010 om 10:30 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:google reclame optimaliseren, google adwords opmaken, internetreclame opmaken, google campagnes opmaken, google reclame verbeteren, bestaande google reclame verbeteren, google campagnes schrijven, tips voor google adwords, tips voor google reclame, goede
    26-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trend: Belgen kopen steeds meer via het internet.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is een duidelijke trend: Belgen kopen steeds meer via het internet. Dagelijks starten nieuwe webshops op terwijl ook de online omzet van bestaande internetwinkels sterk stijgt. Niet verwonderlijk dat Belgen het meest online te beïnvloeden zijn.

    Informatie over de online aankopen in België.
    De Belgische consument shopt steeds vaker op het internet. Voornamelijk vrouwen dan. Dit komt doordat vrouwen vaakst nog het gezinsbudget en de gezinsaankopen behartigen. Maar doordat zij ook gaan werken tijdens de dag is het ideaal om de gewone aankopen via het internet te regelen. Online winkelen is dus een heel handige en snelle manier om de boodschappen te doen.

    De best verkopende producten blijven nog steeds reizen, boeken, CD's en DVD's. Sterke stijgers zijn tegenwoordig kleding (+ 33,30 %), kledingaccessoires (+31,10 %) en decoratieartikels (+ 35,60 %). Dit komt doordat de mode- en decoratieartikels via het internet aan heel scherpe prijzen kunnen worden verkocht. En zeker voor merkartikelen is de kwaliteit en de grootte gekend bij de meeste online consumenten. De laatste tijd zien we dat steeds meer bioscoop-, entertainment- en treintickets online worden aangekocht. Daardoor daalt het gemiddelde bedrag per aankoop wel iets.

    Online shops: booming business.
    Zijn er steeds meer consumenten die online aankopen doen aan de ene kant, dan zien we anderzijds ook dat er dagelijks nieuwe webshops bij komen. Gemiddeld 5 per dag. Momenteel zijn er ruim boven de 5.000 internetwinkels actief. Dit is een verdubbeling ten opzicht van vorig jaar. Vaak gaat het hier over totaal nieuwe online ondernemers, alhoewel ook vrij veel bestaande zaken met online verkoop beginnen.

    De online omzet steeg het afgelopen jaar in België met zo'n kleine +20 % tot 1,6 miljard euro. Er werden 1/3 meer online transacties geregistreerd dan een jaar geleden. Maar doordat nu ook steeds vaker kleinere zaken (tickets e.d.m.) via het internet worden aangekocht is het gemiddelde aankoopbedrag gedaald tot zo'n 90-95 euro per verrichting.

    Besluit.
    Meer en meer Belgen gaan nu wekelijks het internet op om online producten of diensten aan te kopen. Vrouwen zeker, maar ook de gemiddelde consument ziet dat men online producten aan heel interessante prijzen kan aankopen. De crisis heeft deze trend zeker versterkt. Daarom investeren zowel traditionele als nieuwe ondernemingen massaal in het online verkopen van hun producten.

    26-08-2010 om 17:20 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:online shopping, online shops, internetwinkel, webshop, webwinkel, webshops in België, online shopping, webshopping, internetwinkelen, online omzet, online verkopen, online aankopen
    18-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips om meer te verkopen via het internet.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vorige weken bespraken we een aantal tips die de prestaties van websites sterk kunnen verbeteren. Webshops hebben een speciaal doel, nl. verkopen. Hiervoor bestaan eveneens een paar trucs die de resultaten positief beïnvloeden. Een overzicht.

    Wat is belangrijk voor een online shop?

    Een online shop of internetwinkel heeft maar 1 hoofdreden en dat is verkopen. Het voordeel is dat de markt gigantisch groot is. Er zijn heel veel mensen met het internet verbonden. Aan de andere kant zijn er weinig beperkingen zijn. Online kopers zijn niet gebonden aan afstanden, openinguren, parkeerproblemen, enz. In feite zijn er maar 3 grote problemen: de taal, vertrouwen door de klant en gevonden worden op het internet. Dit laatste probleem kunnen we grotendeels oplossen door een webshop professioneel te maken en met de volgende tips.

    Praktijktips om een webshop te verbeteren.

    We gaan ervan uit dat u een professionele, goede webshop heeft gebouwd. Alles wat nodig is, staat er op en alles functioneert perfect. Toch zijn er in de praktijk grote verschillen merkbaar tussen online shops onderling. Sommige trekken spontaan veel meer klanten aan en verkopen gemakkelijker dan andere. Vaak ligt dit niet aan het online programma zelf, maar is de inhoud verantwoordelijk. Volgende tips zorgen dat de prestatie van uw webshop verbetert en dat u meer verkopen (conversies) bekomt:

    • Een duidelijke omschrijving van uw artikels zorgt er voor dat zoekmachines uw webshop sneller en hoger vertonen. Een goede omschrijving stelt u zorgvuldig samen. Gebruik zoveel mogelijk woorden die mensen intypen in een zoekmachine om uw product of dienst te vinden. Leg een positieve toon in uw beschrijving. En geef de mensen informatie waar ze iets aan hebben. En vooral, gebruik niet meer woorden dan nodig zijn. Korte teksten zijn ook hier te verkiezen.
    • Gebruik sprekende foto's voor uw producten. Goede foto's laten haarfijn zien hoe uw product er uitziet. Vermijd foto's van verpakkingen. Kies eerder om de inhoud te tonen. Zo zien klanten hoe uw artikel er uitziet én wat er allemaal in de verpakking zit (product zelf, instructieboek, garantiebon, hulpstukken, ;..). Met commerciële foto's werkt u een beetje een ander nadeel van het internet weg: klanten kunnen een product niet zien, voelen, testen, ... Een goede foto wekt vertrouwen bij de online koper. Neem evt. een professonele fotograaf onder de arm.
    • Zet meerdere foto's per artikel online. Zo kunt u het product uit verschillende hoeken tonen, of het tegen een gekend product afzetten. Dit maakt het mogelijk om kopers een beter beeld te geven over de grootte, gewicht, stijl, aard, ... van uw artikels. Een goed gemiddelde is drie foto's per artikel, maar meer mag natuurlijk altijd. Hou wel de kosten voor ogen: veel foto's kosten tijd om ze goed te fotograferen, tijd om ze online te zetten (incl. bijschriften) en vaak zit u snel aan het plafond van uw hostingruimte.
    • Zoek bijpassende (gerelateerde) artikels en vermeld ze bij het hoofdproduct. Dat gaat voor extra accessoires voor een artikel, onderhoudsproducten, serviceplannen, enz. Voor de meeste producten of diensten is dit mogelijk. Stel ze aan aan de kopers om ze samen met het hoofdproduct te bestellen. Dit is een nuttige service aan uw klanten. Bovendien gaat hierdoor uw omzet flink omhoog.
    • Laat toe dat uw klanten recensies, reacties, aanbevelingen, ... schrijven bij de producten op uw webshop. Positieve reacties van andere mensen zijn een heel sterke motivator voor nieuwe klanten. Bovendien worden ze gewoon geloofd en trekken ze aarzelende kopers over de streep. Ervaring leert dat reacties die online geplaatst worden meestal positief zijn. Verplicht wel om b.v. de naam en de woonplaats van de recensent te vermelden.
    • Zet een aantal sociale knoppen bij elk artikel. B.v. De “vind ik leuk” knop om uw product op facebook te vermelden, mogelijkheid om dit artikel aan vrienden door dt mailen (= aanbevelen), ... zijn commercieel heel nuttig. Ze zorgen er voor dat uw webshop op diverse plaatsen vermeld staat.

    Bekijk tenslotte zorgvuldig de procedures en de beschrijvingen van uw online shop. Heel vaak gaat het daar immers mis. Maak dat uw werkwijze haarfijn en heel duidelijk uitgelegd staat. Vermeld wat er moet gebeuren om te bestellen. Hoe klanten een reactie of klacht kunnen doorgeven. Wanneer en hoe er betaald kan worden. Welke garantie er gegeven wordt. Ook uw algemene voorwaarden en bedrijfsgegevens zijn heel belangrijk. Zorg dat ze gestructureerd en in leesbare tekst op uw site staan. Heel vaak is dat immers een van de voornaamste oorzaken waarom een webshop niet echt goed draait. Eenmaal klanten beslist hebben om een online bestelling te plaatsen, verzanden ze nogal vaak in onbegrijpbare procedures, blokkerende betaalknoppen, programma's die de indruk geven dat ze blijven hangen, onduidelijke voorwaarden, enz. En dan haken de meeste mensen af.

    Besluit.

    Om veel te verkopen via het internet zijn twee zaken onmisbaar: een goede, professioneel gemaakte webshop en duidelijke, klantgerichte inhoud. Voor het eerste doet u best beroep op een internetpartner die met kennis van zaken werkt. En voor de inhoud zijn bovenvermelde tips voor een succesvolle webshop onmisbaar.


    18-08-2010 om 12:35 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Tags:tips voor webshops, tips online shops, tips internetverkoop, succesvol verkopen internet, succesvolle webshops, veel verkopen internet, goede online verkoop, tips online verkoop
    10-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verbeter de werking van website of webshop. (2)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vorige week gaven we een eerste serie tips om van een mooie website ook een beste te maken. Deze aanpassingen gingen meer over het bouwen en uitzicht van een goede website. Naast het technische speelt ook het inhoudelijke aspect een heel grote rol. Daarover gaan deze tweede serie tips voor een goede website of webshop.

    Waarom is de inhoud van een website belangrijk?

    Heel simpel gezegd omdat de inhoud bepaalt of een bezoeker ook klant wordt. Daarom wordt een goed werkende website getypeerd door korte, bondige teksten. Ze zijn
    informatief en zijn zo geschreven dat ze aanzetten tot handelen. Want dat typeert elke doeltreffende website: ze zorgen dat een bezoek aan de site zinvol is voor zowel de bezoeker als voor de site-eigenaar. M.a.w. een goed werkende site zorgt steeds dat er na een bezoek iets achter blijft. Een bestelling, een naam en adres, een aanvraag voor informatie of voor een folder, enz.

    Goede inhoud kunt u
    testen, verbeteren en optimaal maken. Daarvoor bestaat een (minder gebruikte) gratis tool van Google, de conversion optimiser. Met de conversion optimiser toetst u twee versies van eenzelfde website tegen elkaar af. De twee versies verschillen slechts op een aantal punten. Beiden worden op beurt vertoond aan de bezoekers. Met de conversion optimiser kunt u nagaan welke versie het meeste resultaat oplevert. Vervolgens neemt u de beste elementen op in uw definitieve website, die u weer kunt afzetten tegen een c-versie. En zo verder totdat het resultaat van uw website optimaal is.

    Hoe kan de inhoud van uw site meer resultaat opleveren?

    Eerst en vooral moet u haarfijn weten wat u wilt bereiken met uw website, m.a.w. wat ze moet opleveren. En vervolgens vertaalt u dat in een taal die
    uw klanten aanspreekt. Een goed middel om te weten of uw teksten bruikbaar zijn, is de "markttest". Laat uw vrienden, kennissen, familie (zelfs toevallige) vreemden uw site lezen en vraag wat ze er van vinden. De inhoud van uw site wordt verbeterd door:
    • het gebruik van een duidelijke structuur bij de opmaak van uw pagina's. Gebruik sprekende titels, verhelderende tussentitels en goede foto's voor meer uitleg. Zorg dat de teksten kort en duidelijk verstaanbaar zijn. Als u een lepel verkoopt, noem het ding dan "lepel'. Meer info over het schrijven van goede teksten vindt u in het artikel "Hoe schrijf je goede teksten voor het internet."
    • Zorg voor voldoende redenen om in actie te komen. Laat een proefexemplaar bestellen. Biedt een folder met tips aan. Of stuur een kortingvoucher te gebruiken op een volgende aankoop. Inventiviteit is hier troef. Maar zorg dat het altijd de moeite loont om zich aan te melden.
    • Verwerk systematisch en op elke pagina links in de teksten. Ze genereren immers meer kliks (conversies) dan de traditionele buttons of tabs. Maar zorg wel dat men na het klikken op de eigen website blijft. Anders bent u de bezoeker gegarandeerd kwijt.
    • Test systematisch een aantal verschillende versies (zie hoger). Experimenteer met teksten, woorden of foto's. Verander ook even de plaats van de foto's en de onderschriften. En gebruik enkel de elementen die het beste resultaat opleveren.
    • Complexere zaken kunnen heel duidelijk worden uitgelegd aan de hand van een video of een geanimeerde presentatie. Dit kan ook worden gebruikt door webshops als "getuigenis" over hoe gemakkelijk iets geplaatst / onderhouden / gebruikt / ... kan worden. Of hoe groot iets is in een interieur b.v. En tegenwoordig kan iedereen wel een leuke, bruikbare video of animatie samen steken. Hiervoor terug: try and error is een heel goede methode.
    • Gebruik zoveel mogelijk kanalen, en liefst alles wat tot uw beschikking staat. Dus niet alleen offline stuff, maar zorg voor een link tussen website en uw facebook pagina, een blog, You-tube, Google buzz, twitter, e.a. Zorg wel dat u steeds blijft voor ogen houden waarvoor u een bepaald kanaal gebruikt. En gebruik de specifieke troeven van dit kanaal in uw voordeel. Door slim te linken profiteert elk deeltje van de gebruikers die met u in contact komen.
    Besluit.

    In de moderne audiovisuele wereld is een website of webshop geen alleenstaand ding meer. Net zoals een krant een eigen rol speelt, naast de online versies (voor snel nieuws / overzichten), twitter of sms berichten (direct nieuws), radio en televisie. Ook een moderne website of webshop moet op elk moment en overal de mensen kunnen aanspreken. Want zeker in de toekomst zal ze niet alleen worden bezocht via een computerscherm, maar ook onderweg via pda of smartphone. Bepaalde inhoud zal worden gedeeld op andere sites en sociale pagina's en zo steeds nieuwe bezoekers aantrekken ... op voorwaarde dat de inhoud interessant genoeg is.

    10-08-2010 om 15:28 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:inhoud website verbeteren, werking website verbeteren, SEO, website conversies verbeteren, prestaties website verbeteren, website inhoud testen, conversion optimiser, inhoud website testen
    04-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verbeter de werking van website of webshop. (1)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een mooie website is daarom nog geen goede website. Het resultaat of de opbrengst bepalen in welke mate een website of webshop goed werkt. Een aantal ingrepen kunnen de werking wel gevoelig verbeteren. Deze week belichten we de eerder technisch, structurele zaken. Volgende week geven we tips om de inhoud te verbeteren.

    Wat is een goede website of webshop?

    Een goede site is deze die perfect
    levert waarvoor ze bedoeld is. En dat kan voor iedereen verschillend zijn. Daarom begint een professionele webdesigner eerst met te vragen wat u van uw website verwacht, hoe u er mee wilt werken en wat ze moet opleveren. Dat laatste is wel cruciaal. Een website of webshop moet steeds opbrengen, anders is ze nutteloos.

    Vaak stellen we echter vast dat klanten eigenlijk geen
    duidelijk doel bepaald hebben voor hun website. Dat doet u dan best wel eerst even. Het doel kan divers zijn. Meer aanvragen bekomen bijvoorbeeld, maar ook meer inschrijvingen op uw nieuwsbrief, meer fans op uw facebook pagina, meer deelnemers aan uw evenementen, meer downloads van folders, ... zijn duidelijke doelstellingen. Dan is het de taak van uw webdesigner om uw website zo te ontwerpen dat uw site dit resultaat oplevert.

    Hoe kan een bestaande website of webshop verbeterd worden?

    Eerst en vooral zijn dit slechts ingrepen. Is een website of webshop echt niet goed gemaakt, dan is het verstandig om ze gelijk opnieuw te laten maken. Meestal is dit ook financieel het goedkoopst. Maar als uw site in se wel goed gebouwd is (technisch en qua inhoud), dan kunnen de volgende
    structurele ingrepen de werking van uw website of webshop sterk verbeteren:
    • Laat uw bezoekers toekomen op een speciale landingspagina, van waar ze verder doorklikken naar de inhoud uw website. Een goede landingpagina leunt qua opmaak, teksten en foto's nauw aan bij de redenen en de voordelen die klanten van u krijgen. Het bevestigt uw bezoekers dat uw zaak een goede keuze is en dat u levert wat ze zoeken. Met een goede landingspagina zijn de mensen vaak al half overtuigd.
    • Zorg dat elk product, dienst of activiteit op uw website een aparte pagina heeft die direct via de hoofdnavigatie te bereiken is. Elke pagina kan verder nog apart geoptimaliseerd worden voor het internet zodat uw aanbod snel en gemakkelijk gevonden wordt door geïnteresseerden.
    • Wat vaak ontbreekt maar heel belangrijk is. Zorg dat er overal waar dit nuttig kan zijn een "call to action" wordt ingebouwd. Dit kan d.m.v. een knop, b.v. bestel hier, of door middel van een link die de bezoeker verder leidt tot actie.
    • Zorg dat uw algemene gegevens op elke pagina zichtbaar zijn. Dit wekt enerzijds vertrouwen, maar het maakt het uw bezoekers ook gemakkelijk om u op te bellen of een bericht te sturen als ze dit willen. Maak ook dat uw e-mailadres met een link is voorzien.
    • Een simpele, doch heel effectieve tip is uw logo aanklikbaar maken zodat een surfer direct teruggeleid wordt naar de homepagina van uw site. Onbewust gebruiken de meeste mensen immers deze weg i.p.v. de home-knop.
    • Een laatste tip is om regelmatig de analyse te bekijken van het bezoekgedrag op uw website of webshop. Daartoe wordt een uitgebreid, onafhankelijk analyseprogramma gekoppeld aan uw site. Wij gebruiken meestal Google Analytics of Statcounter. Dit zijn heel gebruiksvriendelijke tools die een duidelijk inzicht geven in het gedrag van de bezoekers op uw site.
    Besluit.

    Een goede website of webshop moet het resultaat opleveren dat u er van verwacht. Wie een technisch goede website bezit, kan de prestaties verbeteren door een aantal eenvoudige structurele aanpassingen. Wilt u weten hoe de prestaties van uw website of webshop kunnen verbeteren, neem dan vrijblijvend contact op met ons.

    04-08-2010 om 10:13 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:goede prestaties website, prestaties webshop verbeteren, prestaties website, prestaties website verbeteren, analysegegevens website, analyseprogramma website, website verbeteren, webshop verbeteren
    27-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Facebook: handleiding en tips voor bedrijven.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met 500 miljoen leden is facebook een grote en belangrijke speler op het internet. In België alleen al zijn meer dan 3.500.000 mensen lid van deze sociale netwerksite. Voor bedrijven biedt dit platform ondertussen zoveel potentieel dat men er moeilijk van kan wegblijven. Daarom is het meer dan ooit nodig om hier heel bewust mee om te gaan. Hoe doe je dit best?

    Facebook: reus met twee gezichten.
    Inderdaad, facebook is een medium van dubbel gebruik. Aan de ene kant is het immens populair geworden door het
    privé gebruik er van. Mensen die in contact komen met vrienden en daar informatie, foto's, gedachten, video's, enz. mee delen. Facebook is dus een heel leuke en toffe virtuele wereld waar iedereen veel plezier aan beleeft. Vroeger waren het voornamelijk jonge mensen (studenten, teenagers, jonge twintigers) die er hun leven en ervaringen deelden. Tegenwoordig is facebook, netlog, hyves, e.a. sociale netwerksites ook een prima middel voor ouders, grootouders of familieleden om de band met hun familie levendig te houden.

    Door dit populair gebruik kende facebook een enorme groei. Ter vergelijking, in april 2009 telde facebook een 200 miljoen gebruikers wereldwijd. In juli 2010 was dit reeds tot 500.000.000 actieve leden gestegen. De kans dat een groot deel van
    uw klanten regelmatig gebruik maken van facebook is dus meer dan reëel geworden. Ter zelfde tijd is het nu een prima middel geworden voor bedrijven, winkels en zelfstandige ondernemers om met hun klanten (en potentiële) klanten te communiceren, hun aanbod te promoten, dingen te laten kennen, enz.

    Het gevaar van facebook voor professionele toepassingen.
    Precies deze dualiteit (privé gebruik versus professioneel gebruik) houdt een groot gevaar in voor bedrijven die facebook willen gebruiken voor zakelijke toepassingen. Zullen de medewerkers die op hun werk toegang krijgen tot een sociale netwerksite dit niet hoofdzakelijk gebruiken voor privé zaken? Zal dit niet ten koste van de productiviteit van het bedrijf of winkel gaan? En hoe hou je dit alles in de hand en zorg je er voor dat je er commercieel winst uit haalt? Daarom is het belangrijk om het gebruik van facebook of netlog voor je bedrijf goed doordacht en gepland aan te pakken. Volg daarom de volgende tips:

    1. Begin eerst met zelf facebook of netlog te gebruiken.
    Je kunt moeilijk een oordeel vormen om iets te gebruiken als je het niet zelf kent. Zorg dus eerst dat je
    zelf vertrouwd wordt met dit medium. Maak zelf een eigen profiel aan voor jezelf. Bekijk de verschillende mogelijkheden, zoek vrienden op en maak zelf vrienden. Ontdek wat anderen met facebook doen. Probeer de diverse functies uit en lees er over met de helpfunctie.

    Zoek op internet
    informatie op over sociale netwerksites. Spreek over facebook of netlog met je vrienden, je zoon of dochter. Vraag hen hoe zij er gebruik van maken en wat zij er van verwachten en wensen. Koop eens een boek hier over en lees artikels in de kranten. Documenteer u, leer en bekijk zo op afstand welke kansen facebook uw bedrijf kan bieden. Maar kijk ook uit welke gevaren dit voor u kan inhouden.

    2. Scheid duidelijk de privé toepassing van het professioneel gebruik.
    Eenmaal je wilt beginnen facebook of netlog te gebruiken voor je zaak moet je wel duidelijk beide zaken gescheiden houden. Klanten en prospecten hebben er geen boodschap aan dat je een tuinfeest geeft naar aanleiding van de promotie van zoon of dochter. 't Kan wel best leuk zijn om te weten, maar commercieel koop je daar niet voor. Denk dus goed na wat je
    zichtbaar laat voor iedereen en wat je afschermt voor de wereld.

    3. Stel een duidelijk gebruikersplan op voor de sociale netwerksite.
    Vooraf bepaal je concreet welke
    soort informatie je bedrijf via facebook of netlog zal verspreiden, hoe je je klanten zal werven, welk doel je nastreeft met het sociaal netwerk, wanneer en wie er gebruik maakt binnen je organisatie. Doe dit rustig en neem je tijd hiervoor. Voor een realistisch gebruikersplan is het een goed idee om assistentie van een professionele partner te zoeken. En betrek ook je voornaamste medewerkers bij de voorbereiding. Maar vooral, schrijf dit duidelijk en gestructureerd uit in een eigen gebruikershandboek. Dan kun je hier later steeds naar teruggrijpen.

    4. Communiceer je strategie duidelijk naar medewerkers én klanten bij de start.
    En plots is het daar dan? Niet echt. Eenmaal een professioneel profiel is aangemaakt en de krijtlijnen getrokken zijn, zorg je er bij voorkeur voor dat je
    medewerkers goed op de hoogte zijn. Niet alleen van het bestaan van je "fanpagina", maar ook waarvoor ze moet dienen, wat je wenst te bereiken via facebook of netlog, wanneer en welke informatie er wordt geplaatst en ook wie verantwoordelijk wordt hiervoor. Het kan best om verschillende zaken uit te splitsen onder diverse medewerk(st)ers. Kijk een beetje naar de persoonlijke interesses en kwalificaties hiervoor.

    Meld het zeker ook van bij de start aan je
    klanten. Zo weten ze perfect dat ze je nu via deze moderne manier kunnen bereiken. Bovendien werf je zo direct een goed aantal fans om mee te starten. Laat hen duidelijk weten wat ze mogen verwachten van je facebook of netlog. Welke voordelen ze krijgen als ze "vriend worden" van jouw bedrijf. En nodig hen uit om mee te werken aan je bedrijfspagina door te reageren op berichten, foto's te plaatsen, ervaringen te delen, vrienden aan te bevelen, enz.

    5. Benut liefst alle mogelijkheden van het sociale netwerk.
    Beperk je niet tot simpelweg wat berichtjes of foto's plaatsen. Reageer zelf op berichten van je klanten / vrienden, "tag" mensen / producten op foto's, zorg voor sprekende, commerciële beschrijvingen bij foto's, werk met evenementen, leg links, vergeet verjaardagen niet, maak leuke fotoboeken, zet eens een bedrijfsfilmpje online, enz., enz. De mogelijkheden zijn groot. Maar doe het steeds
    goed gepland en aan de hand van een duidelijk communicatie- of marketingplan. Zo vermijd je fouten of erger en maak je dat het wiel blijft draaien.

    Besluit.
    Facebook, netlog en andere sociale netwerksites betekenen tegenwoordig een extra kanaal dat kan worden aangewend om met klanten en potentiële klanten in contact te komen. Hou dit steeds goed voor ogen. Zorg dus dat je bedrijfsprofiel
    een eigen plaats krijgt in je bedrijfsvoering, naast gewone promotie via folders, advertenties, blog, website, e.d.m. Werk steeds gepland en gestructureerd en aarzel niet om een professionele partner aan te spreken bij de voorbereiding of zelfs nog achteraf.

    Wil je meer weten over de mogelijkheden en het gebruik van facebook of netlog voor jouw zaak, aarzel dan niet om ons te contacteren
    voor een vrijblijvend gesprek.

    27-07-2010 om 17:38 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:facebook bedrijfspagina's, facebook voor bedrijven, facebook promotie, facebook reclame, sociale netwerken, sociale netwerkmarketing, sociale netwerksites, netlog voor bedrijven, facebook bedrijfstoepassingen, netlog bedrijfstoepassingen
    21-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe Facebook gebruiken voor bedrijven?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sociale netwerksites zoals facebook, netlog, hyves, e.a. en microblogsites zoals twitter, Google buzz worden door honderden miljoenen mensen dagelijks gebruikt. Daardoor is het voor bedrijven, KMO's, zelfstandigen en zelfs vrije beroepen interessant om er gebruik van te maken. Hoe gebeurt dit nu best en wat zijn de trends voor de toekomst?

    Facebook overschrijdt dit jaar de 500 miljoenste gebruiker. In België is Netlog en in Nederland Hyves een heel sterke lokale speler. Steeds meer mensen gebruiken de mogelijkheden om ervaringen te delen, in contact te blijven met vrienden, foto's te tonen, enz. En steeds meer bedrijven, KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen gebruiken facebook en linkedin voor professionele doeleinden. In 2010 worden sociale netwerksites ongetwijfeld nog populairder, nog mobieler en nog exclusiever. Dat voorspelt expert David Armano op de site van Harvard Business. Hij somt 6 grote trends op.

    1. Sociale media worden minder sociaal
      Groepen en besloten netwerken winnen aan populariteit. Niet iedereen wordt nog zomaar aan je netwerk toegevoegd. Al die overtollige contacten vind je namelijk niet nodig. Integendeel, wat is er mis met een beetje exclusiviteit? Misschien is het niet zo sociaal, maar door je contacten zorgvuldig uit te kiezen haal je wel meer uit je netwerk.
    2. Bedrijven spelen zelf Facebook
      Waarom als bedrijf zelf geen sociale netwerksite op touw zetten? Of een klantendienst via Twitter lanceren? Zo kunnen bedrijven hun klanten een betere service bieden.
    3. Competitie wordt aangewakkerd
      Werkgevers kunnen sociale netwerksites gebruiken om gezonde competitie onder hun werknemers aan te moedigen. Via interne netwerken kan de wedijver aangewakkerd worden om bijvoorbeeld de meeste nieuwe klanten binnen te halen.
    4. Gedragscodes worden opgelegd
      Heeft jouw werkgever nog geen gedragscode over het gebruik van sociale netwerksites, dan komt die er het komende jaar aan. Jij als werknemer zal je aan regels moeten houden over hoe je je hoort te gedragen op Facebook en co.
    5. Sociale media worden mobieler
      Heel wat bedrijven blokkeren de toegang tot sociale media. Dat terwijl smartphones vlot over de toonbank gaan. Werknemers zullen dan ook meer en meer via hun mobieltje naar sociale netwerksites surfen.
    6. E-mail neemt af
      Kon je vroeger via e-mail anderen op de hoogte brengen van interessante nieuwtjes, dan bieden meer en meer websites de mogelijkheid artikels via sociale media te delen. Ellenlange maillijsten zullen tot het verleden beginnen te horen. Geef toe, het is ook makkelijker om via Facebook een kennissenlijst van iets op de hoogte te brengen.
    Besluit.
    Deze trends tonen niet alleen aan dat het gebruik van sociale netwerksites heel doeltreffend kan worden ingepast in de eigen bedrijfsvoering. Door er goed doordacht mee om te gaan en er dagelijks gebruik van te maken bereik je duizenden mensen op een actieve manier. De sociale media zijn daardoor een nieuw marketingkanaal, naast de traditionele vormen van reclame- en promotievoering.

    (bron: jo bat)

    21-07-2010 om 10:23 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:facebook bedrijfspagina's, facebook voor bedrijven, sociale media, sociale netwerkmarketing, sociale netwerksites, netlog, twitter, linkedin, facebook, google buzz,
    15-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veilige vakantietips voor website en webshop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Juli en augustus zijn de traditionele vakantiemaanden. Maar het internet is nooit op vakantie. Website en webshop blijven ook tijdens uw vakantie bezoekers aantrekken. Dat zijn niet altijd mensen met goede bedoelingen. Daarom hier enkele preventietips voor uw website of webshop tijdens uw vakantie.

    Het internet is altijd een bron van informatie.
    Spontaan denkt u dan natuurlijk aan informatie over uw bedrijf, uw producten of diensten, voorwaarden enz. Dat is inderdaad meestal de hoofdbedoeling. Teveel eigenaars van een goede webshop of website vergeten echter dat ook malafide personen voor hen heel "nuttige" informatie kunnen halen op het internet. Voor inbrekers of dieven b.v. is de vakantieregeling van een zaak van goudwaarde. Dan is er immers zeker niemand aanwezig en kan er in alle rust "gewerkt" worden. Daarom is het belangrijk om voor u op vakantie vertrekt een paar maatregelen te nemen en afspraken te maken.

    Vakantie- en preventietips voor websites en webshops.
    Met een minimum aan moeite bereidt u een zorgeloze vakantie voor en zorgt u dat uw klanten toch goed bediend blijven. Let er op voordat u de deuren van uw zaak sluit dat:
    • Zet geen vitale informatie over uw sluitingsperiode, waarschuwingen aan klanten dat u dicht bent, inlichtingen wanneer u terug open bent, enz. dominant op uw website of webshop. Er zijn andere, veiliger manieren om uw klanten op te vangen tijdens uw afwezigheid.
    • Neem vooraf de gepaste maatregelen voor de behandeling van uw e-mails, urgentie- of depannageoproepen. Een automatisch vakantiebericht op inkomende mails is veiliger. Doe het echter enkel indien u ook thuis blijft of uw zaak regelmatig in het oog laat houden. Oproepen kunt u ook laten doorsturen. Dat kan naar medewerkers die van permanentie blijven of naar uzelf op vakantie.
    • Zorg in elk geval dat berichten ook tijdens uw vakantie- of sluitingsperiode beantwoord blijven. Klanten hebben best begrip dat het wat langer kan duren, maar 3 of 4 weken geen nieuws is commercieel geen optie. Verwittig daarom uw klanten tijdig (minimum 1 maand vooraf) zodat ze zich indien nodig kunnen aanpassen.
    • Denk ook even na vooraleer u op facebook, netlog, hyves, twitter e.a. sociale netwerksites leuke berichten en foto's plaatst tijdens uw vakantie. Voor mensen met kwade bedoelingen vormt dit duidelijk het bewijs dat de kust vrij is. Vakantiefoto's, leuke vakantielinks, ... delen met uw vrienden mag best. Maar dan enkel nadat u terug thuis bent of indien u een degelijk veiligheidspreventieplan in werking heeft voor uw zaak.
    • En vergeet tenslotte niet om de traditionele preventietips voor een veilige vakantie nog eens goed te lezen en toe te passen op uw woning, winkel of bedrijf. De meeste kennen we immers wel: alles goed afsluiten en geen bruikbaar materiaal laten slingeren in de omgeving, brievenbus regelmatig laten ledigen, geen afwezigheidsberichten op de voordeur of toegangspoort, politie verwittigen en vragen dat zij periodiek langskomen, buren vragen om een oogje in het zeil te houden, evt. bewoonde indruk blijven wekken (variabele timers op verlichting, enz.).
      Meer informatie vindt u op de website van de Federale Politie (klik hier).
    Misschien weet u het niet maar u kan via het systeem van elektronische aangifte Police-on-web toegang verkrijgen tot de site www.police-on-web.be of via de websites van de lokale politiezones www.lokalepolitie.be/uwgemeente. En hier kan u online uw afwezigheid melden

    Besluit.
    De vakantieperiode moet een zorgeloze, aangename tijd zijn voor de werkende mens. Zo kunnen de batterijen terug opgeladen worden en heeft u even een moment om van het leven te genieten. Daarom is het belangrijk om uw vakantie tijdig en goed voor te bereiden zodat onaangename verrassingen zoveel mogelijk uitgesloten worden.

    Prettige, deugddoende vakantie alvast vanwege 2TREES - websites, webshops, e-promotie.
    en politietoezicht vragen tijdens deze periode.

    15-07-2010 om 11:15 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:preventietips vakantie, veilig op vakantie, preventietips afwezigheid, tips voor afwezigheid, veilig op reis, tips bij afwezigheid
    07-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is een uitgebreide SEO (zoekmachine optimalisatie)?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen SEO staat voor search engine optimalisatie ofwel zoekmachine optimalisatie. Het is het geheel van technieken waarmee websites en webshops bovenaan in de zoekresultaten van zoekmachines kunnen terecht komen. Waaruit bestaat een goede en een uitgebreide SEO?

    Waarom een website optimaliseren?
    Het is de bedoeling van een goede website of webshop dat deze gemakkelijk gevonden wordt op het internet. Om iets te zoeken op het internet gebruiken we hoofdzakelijk een zoekmachine zoals b.v. Google of Bing. Websites en webshops die van een goede optimalisatie voorzien zijn, worden gemakkelijker "gelezen" door de zoekmachines. Daardoor komen ze
    hoger terecht in de zoekresultaten en krijgt u automatisch meer bezoekers op uw website.

    Een uitgebreide optimalisatie bestaat uit een viertal technieken die worden toegepast: het structureel
    op punt zetten van de website zelf (technisch + inhoud), het aanmelden bij zoekmachines en portaalsites, zoeken naar linkpartners (strategic linkbuilding) en evt. zoekmachinevriendelijk herprogrammeren van delen van de website.

    Alle websites en webshops die door 2TREES worden gebouwd beschikken over een
    basis SEO. Wie dit wilt, kan kiezen voor een uitgebreide zoekmachine optimalisatie tegen meerprijs.

    1. SEO: technisch op punt zetten van een website of webshop.
    Dit deel van de search engine optimalisatie behoort altijd tot de basis SEO bij 2TREES websites en webshops.
    Technisch moet een website natuurlijk volledig in orde zijn. Alle links moeten werken, er mogen geen blokkages of conflicten tussen pagina's bestaan en de structuur zelf moet logisch in mekaar zitten. Verder zijn een goede, wervende titel, een commerciële beschrijving en een oordeelkundig opgebouwde zoekwoordenlijst noodzakelijk.

    Voor een goede SEO is ook de inhoud van een website heel belangrijk. Zoekmachines reageren immers voornamelijk op de
    woorden die ze indexeren. Deze bepalen wanneer uw site wordt weergegeven in de zoekresultaten. Daarom is het van groot belang dat voor de teksten zelf gebruik wordt gemaakt van woorden waarmee potentiële klanten zullen zoeken op het internet. Voor de opbouw wordt ook best rekening gehouden met een goede hiërarchische tekstopbouw. Het oordeelkundig gebruik van titels en tussentitels maakt aan een zoekmachine duidelijk wat belangrijk is op uw site en wat bijkomende informatie is.

    2. SEO: aanmelden bij zoekmachines en portaalsites.
    Het belang van deze tak van search engine optimalisatie is gemakkelijk te verstaan. Op hoe meer plaatsen uw site gekend is, hoe
    meer mensen u kunnen bezoeken. Door het aanmelden van een website of webshop bij zoekmachines versnelt het proces van indexatie van uw inhoud bij deze zoekrobots. En het is maar van zodra de inhoud van uw site gekend (geïndexeerd) is dat uw site kan worden weergeven in de zoekresultaten op het internet.

    Portaalsites zijn nog steeds belangrijk op het internet. Doordat er veel websites en webshops aan gelinkt zijn, komen ze spontaan hoog in de zoekresultaten te staan. Bovendien is het voor surfers ook handig om veel informatie over een bepaald onderwerp samen gebundeld te zien. Daardoor worden ze nog steeds intensief gebruikt door de mensen. Het is dus goed voor een website en webshop om op zoveel mogelijk
    relevante rubrieken vermeld te staan. Meestal is een vermelding op een zoekmachine gratis. Soms wordt er geen tegenprestatie gevraagd. Vaak is het nodig om een link terug te leggen van de site naar de portaalsite zelf. Dit alles is vrij arbeidsintensief werk.

    3. SEO: zoeken naar strategische linkpartners.
    Hoe meer links naar een website of webshop liggen, hoe beter deze scoort bij de zoekmachines. Linken verzamelen is dus een belangrijk deel van de uitgebreide SEO. Enkel
    relevante links zijn waardevol voor de bezoekers. Niemand is immers gebaat met informatie naast de kwestie. Daarom zijn links tussen websites die tot uw eigen branche behoren waardevoller dan algemene links. De bezoekers zijn immers zeker geïnteresseerd in uw aanbod of in de inhoud van uw site. Het zoeken naar goede linkpartners in uw werksfeer noemt men strategic linkbuilding. Dan kan in eenzelfde branche zijn of in complementaire takken. Ook hier is dit een heel arbeidsintensief werk.

    4. SEO: zoekmachinevriendelijk herprogrammeren van een website.
    Soms stelt men vast dat een website of webshop voor geen meter werkt op het internet. Zelfs niettegenstaande een paar promotiecampagnes om de bezoeken aan te zwengelen. Dan kan een structureel probleem de oorzaak zijn. In dit geval moet er worden overgegaan tot het herprogrammeren van (een deel van) de website. Door inhoud te verzamelen in databanken (die gemakkelijk te indexeren en te structureren zijn), door de paginabron aan te passen of door de structuur van de site te herwerken.

    Bepaalde websiteplatforms (b.v. drupal voor websites of magento voor webshops) zijn in de grond al beter geschikt voor zoekmachinewerking dan andere. Soms kan het dus noodzakelijk zijn om een volledig nieuwe site te ontwikkelen met een beter geschikt platform. Maar dit is iets wat zaak per zaak moet worden bekeken.

    Besluit.
    Search Enging Optimalisatie (SEO) of zoekmachine optimalisatie is heel belangrijk voor de goede werking van een website of webshop. Alle sites die door 2TREES worden ontwikkeld, krijgen een goede basis SEO mee. Een uitgebreide zoekmachine optimalisatie kan steeds worden besteld, ook later nog. En bestaande websites of webshops kunnen met een aantal technieken zoekmachinevriendelijker worden gemaakt zodat hun prestaties op het internet verbeteren.

    Wenst u meer informatie of een concrete offerte: neem dan vrijblijvend met ons contact op.

    07-07-2010 om 09:05 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:search engine optimalisatie, search engine optimation, SEO, webshops optimaliseren, websites optimaliseren, zoekmachine optimalisatie
    30-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Succesvol werken met het internet.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Is het moeilijk om succesvol te werken met het internet? Eigenlijk niet. Het is in de grond papgemakkelijk eenmaal men de truc kent. De kernwoorden voor succes op het internet noemen relevantie en regelmaat. In dit artikel leggen we uit hoe ook uw website of webshop heel succesvol kan zijn op het internet.

    Het internet wekt verwachtingen bij de surfers.
    Tegenwoordig zwerft iedereen in meer of minder mate rond op het internet. Dat is een hele verandering ten opzichte van zo'n 5 jaar terug. Toen werd een computer in eerste instantie gebruikt voor het werk. En pas mondjesmaat voor privé-zaken. Nu is de scheidingslijn werk/privé heel diffuus geworden.

    Doordat iedereen bijna constant het internet gebruikt, is ook het gedrag en verwachtingspatroon van de mensen aangepast. Consumentenonderzoek leert dat surfers op het internet een aantal waarden verwachten zoals:
    • snelle antwoorden op hun vragen;
    • correcte en up-to-date informatie;
    • logisch opgebouwde sites (naar klantenlogica dan);
    • accurate en precieze informatie op zoekenopdrachten.
    Toch is dit niet alles. Een groot aantal sites beantwoorden perfect aan deze verzuchtingen op technisch vlak. En toch scoren zij in de praktijk minder goed dan andere sites. Nog sterker, bepaalde sites kunnen er iets amateuristischer uitzien, en toch heel goede resultaten opleveren. Er moet dus meer aan de hand zijn.

    Relevantie en regelmaat, de kernwoorden voor succes op het internet.
    Deze twee principes zijn werkelijk bepalend indien u uw zaak succesvol wilt uitbouwen op het internet. Onderzoek leert overduidelijk dat er geen eenduidig succes mogelijk is zonder dat aan beide zaken wordt voldaan. En dat vergt van de succesvolle ondernemer een goede, en volgehouden, discipline. Hoe komt dit nu?

    Enkel relevante informatie levert tevreden klanten op.
    Google heeft het internet veranderd. Dat is zeker. Vroeger stelden surfers zich tevreden met een aantal sites te kunnen bezoeken en daar rustig rond te kijken of er interessante informatie te vinden was. Google draaide deze werkwijze om. Door enkel te tonen waar de mensen naar zoeken, is de surfverwachting zo veranderd dat het direct afgestraft wordt als de getoonde informatie niet relevant is.

    En dat is belangrijk voor uw eigen werking. Zorg dus dat de informatie op uw website / webshop zodanig is opgebouwd dat:
    • zoekmachines perfect uw inhoud kunnen indexeren en enkel de relevante informatie tonen op zoekopdrachten;
    • de inhoud zelf (teksten, foto's) zodanig voorgesteld wordt zodat de bezoekers klaar en duidelijk een oordeel kunnen vormen over uw producten en diensten;
    • de informatie op uw site logisch en foutloos is ingedeeld. Maak dat ze gemakkelijk gevonden kan worden en dat ze compleet en à jour is;
    • Werkt u met referenties, waardebeoordelingen, complementaire producten, enz. zorg dan dat ze to-the-point, correct en ernstig zijn;
    • Kijk minstens tweemaal per jaar de algemene inhoud van uw site na. Algemene en wettelijke voorwaarden die wijzigen, personeelswissels, vorige versies van logo's, ... dat zijn maar een paar voorbeelden van zaken die gemakkelijk over het hoofd worden gezien bij aanpassingen van de site. Toch vallen bezoekers op een site hier vaak over.
    Relevantie is eigenlijk uw site zodanig organiseren dat bezoekers enkel datgene ziet waar ze naar op zoek zijn. Dit principe is primordiaal. Dit komt niet alleen terug in uw website of -shop, maar ook in nieuwsbrieven, google reclame, facebook advertenties, enz. Hoe relevanter u werkt op het internet, hoe beter het resultaat van uw acties zal zijn.

    Regelmaat is de motor voor uw succes op het internet.
    Dat is een van de basisregels van verkooppromotie. Dit principe is gekend uit de oertijd van de reclame. Herhaling, herhaling, ... werkt. Welnu, dit principe geldt evenzeer voor acties met het internet. One shots kunnen tot succes leiden, maar dan moet je wel veel geluk hebben.

    Door regelmaat in de acties te brengen leidt u uw klanten naar succes. Daarom is het belangrijk dat u zich zodanig organiseert dat:
    • acties gevoerd worden op de momenten dat uw klanten dit ook verwachten. Koopjes b.v. kan u tussendoor even voeren, maar het is niet verstandig om in januari en juli er geen te doen. En zo heeft elke sector wel zijn eigen momenten op een jaar;
    • u bij promoties en acties ervoor zorgt dat de klanten de frequentie kennen en kom deze stipt na. Niets fnuikt meer dan een maandelijkse nieuwsbrief die onregelmatig tot niet verschijnt;
    • u consequent blijft. Loopt een actie af op een bepaalde datum, hou u daar dan aan. Eenmaal uw klanten weten dat uw verhaal klopt en er niet van wordt afgeweken, stimuleert dit om snel te reageren;
    • kijk heel regelmatig (meerdere malen per dag zelfs) de reacties na via uw website of shop en reageer alert en snel op klachten, verzuchtingen, vragen, suggesties, ... En gebruik de reacties van uw klanten ook daadwerkelijk om uw dienstverlening of uw productie te verbeteren.
    Regelmaat is dus de tweede sleutel tot succes. Moeilijk is dit ook niet echt. Het vergt alleen een heel sterke discipline en een goede planning om dit vol te houden. Daarom is het onmisbaar om eerst en vooral een degelijk promotieplan op te maken op jaarbasis. Zo komen alle acties netjes in kaart. Het biedt de mogelijkheid om voor bepaalde acties andere verantwoordelijken aan te duiden zodat het werk over een aantal schouders verdeeld wordt.

    Besluit.
    Relevantie en regelmaat is de tweeling die instaat voor succes op het internet. Meer nog dan een technisch perfecte website, superprofessionele foto's of gelikte teksten zijn deze twee principes verantwoordelijk voor het welslagen van uw online aanwezigheid.

    30-06-2010 om 20:29 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:succesvol internet, succesvolle website, succesvolle webshop, goede internetacties, succesvolle nieuwsbrief, tips voor succes, goede website, goede webshop
    24-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Informatie over Facebook in België.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Niemand kan er nog omheen. Facebook is een heel belangrijke speler in de wereld. Miljoenen mensen (300 miljoen volgens de laatste gegevens) hebben er een eigen profiel. Dan is dat voor het bedrijfsleven ook een belangrijk medium. Maar wat is de huidige situatie in België? Een overzicht.

    Het fenomeen Facebook.
    Facebook is, wat men noemt, een sociale netwerksite.
    Miljoenen mensen over geheel de wereld hebben er een persoonlijk profiel om zichzelf voor te stellen, om vrienden te zoeken en om ermee te communiceren. Een beetje een groot dorp, zeg maar.

    In het kielzog van deze massa volgen ook bedrijven. Ook
    miljoenen bedrijven hebben een eigen bedrijfspagina op facebook waar zij hun eigen onderneming, hun producten of diensten voorstellen. En natuurlijk ook communiceren met hun klanten en andere facebook leden. Een ideaal huwelijk dus.

    Belgen behoren tot de topgebruikers van facebook.
    In België zijn in totaal zo'n
    3.500.000 mensen lid van facebook. Dat is de helft van de internetgebruikers. Daarvan zijn bijna 60 % jonger dan 35 jaar. Naar geslacht is de koek vrij gelijk verdeeld. Mannen zowel als vrouwen zijn even sterk vertegenwoordigd. Iets meer dan 10 % is vrijgezel. Dat is dus niet echt een dominante groep facebookgebruikers.

    Er zijn drie soorten facebookgebruikers:
    -
    slapende profielen: mensen die een eigen profiel hebben (laten) aanmaken maar hier verder niets meer mee doen. Vaak zijn deze profielen ook heel onvolledig. Deze groep telt eigenlijk niet mee;
    -
    de kijkers (watchers): dat zijn mensen die een min of meer volledig profiel gecreëerd hebben en nu voornamelijk facebook gebruiken om vrienden te zoeken. Deze groep valt vooral op doordat zij wel regelmatig facebook openen en er telkens een tijd op rondsurfen. Maar ze kijken alleen maar. Ze mengen zich bijna nooit in discussies. Ze reageren weinig op uitnodigingen, evenementen, commentaarstukjes, ...
    -
    de actieve fbk gebruikers: dat zijn de mensen die een zo volledig mogelijk profiel ingesteld hebben en er intensief gebruik van maken. Ze worden lid van verschillende groepen en maken zich fan van bedrijfspagina's. Ze communiceren dagelijks met vrienden, reageren op posts van andere mensen, geven hun mening weer, enz. Ze reageren vaak ook op groepsuitnodigingen, nemen deel aan facebook evenementen en gebruiken vaak de meer geavanceerde facebook tools voor hun account.

    Facebook gebruikersgedrag in België.
    Een actieve facebookgebruiker in België surft gemiddeld
    3 tot 5 keer per dag naar Facebook. Vaak is dit de eerste handeling dat hij/zij 's morgens doet. Verder wordt er op de middag en 's avonds gekeken naar wat de vrienden aan het doen zijn. Een gemiddelde facebooker heeft zo'n 150 vrienden.

    Het Facebook gebruik in Europa.
    Met meer dan 50 % behoort België tot de topgebruikers van Facebook in Europa. Net na Groot-Brittanië (62 %), maar voor Frankrijk (46 %), Nederland (19 %) en Duitsland (18 %).

    Het is ook belangrijk om vast te stellen dat facebook steeds meer een deel wordt van de
    marketing-mix van een bedrijf. Het is een marketinginstrument geworden. Veel (moderne) bedrijven gebruiken het als een volwaardig promotie- en reclamekanaal, naast de traditionele offline acties. Facebook wordt gebruikt om op een snelle manier te communiceren met klanten en prospecten. Precieze cijfers voor de bedrijvenpenetratie op facebook ontbreken op dit moment. Een aantal persoonlijke profielen worden immers ook gebruikt voor bedrijfsdoeleinden.

    Besluit.
    Facebook is een heel belangrijk, modern kanaal om met mensen (klanten) in contact te komen. Het gaat heel snel en direct, zelfs over de landsgrenzen en continenten heen. Bovendien communiceert u rechtstreeks met de mensen persoonlijk. Dat is een unieke, kansrijke en dankbare marketingsituatie. Facebook voor bedrijven biedt heel specifieke troeven inzake promotie en klantenbinding. Meer informatiewww.2trees.be.

    Wilt u weten wat facebook voor uw organisatie kan bijdragen? Neem dan vrijblijvend met ons contact op.
    vindt u op onze website

    24-06-2010 om 17:24 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:facebook, facebook in belgie, facebook in europa, informatie over facebook, facebookgebruik in belgie, facebookleden in belgie, facebook statistieken, facebook gebruikers belgie, facebook voor bedrijven, fanpagina's, facebook bedrijfspagina's
    16-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.E-commerce om goede doelen te steunen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het internet en e-commerce zijn heel dominant aanwezig in de maatschappij. Hoe meer mensen er gebruik van maken, hoe interessanter ze zijn voor de non-profitsector. Een nieuwe manier om goeddoelenacties te steunen verloopt via e-commerce en internet modellen.

    Hoe meer mensen, hoe meer kansen.
    Tegenwoordig neemt het internet een heel dominante plaats in de maatschappij in. In het kielzog volgt e-commerce. We stellen vast dat de consumenten steeds vaker en sneller overgaan tot online aankopen. Sociale netwerksites zoals Facebook, Netlog, Hyves, e.a. bewijzen dat het internet een groot dorp aan het worden is. Dat is een ideale voedingsbodem om betrokkenheid en engagement te vragen bij een grote groep mensen.

    En ook de maatschappij neigt weer meer naar dit soort betrokkenheid. Het staat chique, hip en trendy om sympathie te tonen voor non-profitorganisaties of andere drukkingsgroepen. Greenpeace, Het Rode Kruis, Artsen zonder Grenzen, e.v.a. hebben nu reeds een aantal kanalen ontwikkeld om fondsen te werven via het internet. Vandaag laten we u kennis maken met een drietal heel specifieke -maar heel goed werkende- online modellen.

    1. Goede doelen steunen via online aankopen.
    Het systeem is vrij eenvoudig. Als handelaar verkoopt u producten of diensten via het internet. Stel dat u zicht als persoon of als bedrijf wilt inzetten voor een of ander doel, dan kunt u een percentage van de online omzet doorstorten aan de gekozen projecten. Zo steunt u én uw online klanten (een aantal) goede doelen.

    Zorg dat deze boodschap duidelijk aanwezig is op uw webshop. Zet een reclamebanner dominant op uw landingspagina. Beschrijf uw fundraising met een speciale "Steun aan..." pagina. En biedt openheid aan informatie over het reeds gedoneerde bedrag, de verwezenlijkingen tot nu toe, enz. Zet ook regelmatig nieuwe foto's over de gesteunde projecten op uw webshop.

    Praktisch kunt u werken met een procent op de omzet te storten. Indien u een vaste afspraak heeft met erkende organisaties krijgt u fiscale attesten voor uw boekhouding indien u meer dan 30 euro per jaar doneert. Ofwel kunt u werken met een "doneer nu" knopsoftware downloaden om een bepaald bedrag per aankoop te laten doorstorten naar een goed doel. Er zijn diverse formules mogelijk.

    Voorbeelden hiervan: www.gratishelpen.nl, www.4agoodcause.com, www.thegoodcause.nl.

    2. Fundraising via een Projectportal.
    Het grote probleem bij goed bedoelde, kleinschalige privé projecten is versnippering. Dat leidt tot onduidelijkheid en onzekerheid over de verworven fondsen. En dat is nu precies waar een consument heel argwanend tegenover staat. De meeste mensen willen zich wel inzetten voor een goed doel maar men wil vermijden dat er geld onderweg "blijft kleven". Dat wordt opgelost via een projectportal.

    Een projectportaalsite is een speciale website die permanent uitleg geeft over het project. Men stelt het er op voor, legt uit waar er nood aan is, waar men aan werkt, enz. Ook wat werd gerealiseerd kunnen bezoekers er zien. Maar ook hoeveel steun reeds werd ontvangen, met welke organisaties er afspraken gemaakt zijn, hoe men kan steunen, enz. Op deze manier kunnen tussenpersonen helemaal worden uitgeschakeld. De donaties komen rechtstreeks bij het project terecht, dat ze direct kan aanwenden.

    Het grote voordeel is dat het project zelf afspraken kan maken met fondsenwervers. Zo is de consument er zeker van dat het geschonken geld effectief ter plaatse aankomt en wordt gebruikt voor het project. Voorbeeld: www.kiva.org.

    3. Het voordeel van microblogbetalingen.
    Verenigingen en non-profitorganisaties werden lang geconfronteerd met het gegeven dat doneren vrij omslachtig was. Dat was een erge rem voor een groot aantal consumenten. Overschrijven vergt best wel tijd en moeite en betalen met een kredietkaart was enkel voor grotere bedragen. Hierdoor misten ze een belangrijk budget aan spontane kleine bedragen.

    Dit wordt nu opgelost door nieuwe betalingsvormen zoals micro payments. In Nederland kan men via Hyves (sociale netwerksite) nu reeds krediet opladen en heel eenvoudig overschrijven. En in ons land komen in razend tempo mogelijkheden om via de GSM kleine betalingen te doen. Dit is nu reeds gemeengoed om parkeertijd te betalen of om een vervoerticket van De Lijn aan te kopen. Maar straks zal dit voor om het even wat heel eenvoudig en direct kunnen gebeuren. En dit opent weerom een hele waaier aan mogelijkheden voor goededoelenorganisaties om spontane donaties te werven.

    Besluit.
    Dank zij het internet worden de mensen steeds beter geïnformeerd en voelen ze meer betrokkenheid voor de wereld. Goede doelen, sociale projecten, hulp of steun voor maatschappelijke projecten kunnen budgetten werven via e-commerce. Dit is een moderne manier om mee te helpen aan een betere wereld. Maar waak vooral dat alle informatie eerlijk en open kan worden geconsulteerd.
    waarbij uw online klanten een bedrag kunnen storten via een beveiligde betaalomgeving. Ofwel laat u uw online klanten wat

    16-06-2010 om 09:12 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:fundraising, goede doelen steunen, donaties, projecten steunen, micro payments, GSM betalingen, betalen met GSM, sociale projecten steunen, goededoelacties, e-commerce steun, fondsen werven via e-commerce, goededoelacties
    09-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SMS en smartphone promotie voor bedrijven. (deel 3)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sedert internet en websites is de promotievoering veel persoonlijker geworden. Het gebruik van smartphones en multitasking verhevigt het gebruik van 1 op 1 reclame. Dat leidde tot een heel nieuwe tak van e-promotie: de SMS en smartphone reclame. Wat zijn de mogelijkheden en de voordelen?

    De 1 op 1 reclame spreekt de consument persoonlijk aan.
    Een van de ingrijpendste veranderingen sinds het gebruik van het internet en websites is het verzamelen van
    persoonlijke gegevens zoals e-mailadressen en gsm nummers. Door deze informatie te gebruiken voor het promoten van producten of diensten kon een bedrijf zich nu plotseling rechtstreeks richten tot een persoon zelf. En u bent er zeker van dat de geadresseerde zelf uw bericht leest. Dat was niet het geval met een postzending, die toekomt in de brievenbus van de familie. Raad dan maar eens wie de post opent!

    Een tweede voordeel van deze 1 op 1 reclame is
    de snelheid waarmee de reclame toekomt en de lage kostprijs per contact. Met een druk op de knop (nou ja!) gaat uw bericht rond en een zucht later is het ontvangen. Zeker met de komst van de Blackberry's, iPhones en andere smartphones is deze communicatie nog versneld. De mobiele telefoon (sms'jes) of de smartphone (multitasking) in de hand vervangen meer en meer de sigaret in het straatbeeld. De moderne consument is hierdoor altijd en overal bereikbaar. Dat biedt unieke voordelen voor e-promotie.

    1. De sms-promotiecampagne: act now!
    Het verschil tussen een e-mail- en een sms-campagne is voornamelijk
    het tijdstip waarop uw bericht gelezen wordt. Het grootste deel van de mails komen worden tegenwoordig nog steeds gelezen op een computer. Dat kan een laptop of netbook zijn, maar net evengoed nog een vaste PC. In elk geval gebeurt dit meestal niet direct. Een sms-promotie komt toe op de mobiele telefoon en de geadresseerde wordt direct verwittigd. Bijna iedereen leest het bericht ook ogenblikkelijk.

    Een sms-campagne kan o.a. heel doeltreffend zijn om:
    • events aan te kondigen: b.v. bezoek nu onze opendeurdagen, dit weekend garageverkoop te ...
    • koopjes of acties te promoten: b.v. enkel op maandag extra korting op "merk" producten, nu tss 17-18 u happy hour, ..
    • reclame voor last-minutes of laatste producten: b.v. "merk" jeans maat 32 - nog 2 stuks à -30 %, busreis naar Zwarte Woud - nog 4 pl. à -15 % - vertrek 13/08.
    • speciale troeven te herinneren: b.v. opgelet! om 17 u. signeert "voetballer x" aan de puma stand of vanaf 14 u. komt de Sint langs...
    2. Wedstrijden of televoting via sms.
    Sedert een paar jaar is het gemeengoed geworden. De mening van de consument (of hun stem) wordt massaal gevraagd voor radio en TV wedstrijden, verkiezingen, acties, ... Het is een roep geworden: sms "OK promotie" naar 6xxx" en geef uw mening. Sympathiek om doen? Beslist, maar er is ook
    geld mee te verdienen. Dat kunt u dus ook perfect inschakelen voor uw eigen promotie.

    Stel dat u een nieuw merk wilt lanceren. Dan zorgt u dat de producten een maand vooraf op uw website te vinden zijn. U kunt de mensen hun mening vragen door hen te laten stemmen op een of meerdere artikels. Dit kan perfect via sms. En elke 50e krijgt gratis een product, of extra korting, of ... U kunt deze online actie ook verruimen door folders, flyers of advertenties in te schakelen. Belangrijk is dat de mensen tot uw website of uw producten worden aangetrokken en dat u per sms'je nog geld verdient ook (zie verder).

    3. Permanente SMS catalogus of aanbod promoten.
    Nog een manier om met de gsm klanten aan te trekken bestaat uit het adverteren van uw
    catalogus via de mobiele telefoon. Stel u baat een reisbureau uit en organiseert een aantal reizen per seizoen. Het is perfect mogelijk om uw aanbod te laten opvragen via sms, zelfs voor een bepaalde periode. Op het moment dat uw klant denkt aan zijn vakantie, volstaat het om een sms te sturen naar een bepaald nummer en het gewenste aanbod wordt doorgestuurd naar de gsm.

    Deze soort sms promotie is ook heel doeltreffend voor
    organisatoren (data optredens, locaties rommelmarkten, ruilbeurzen, clubbijeenkomsten, toernooien ...), tweedehandswinkels, antiekzaken, speciale boekenwinkels, immobiliën (beschikbare panden per gemeente of regio), enz. De toepassingen zijn legio. Bovendien krijgt uw klant de informatie die hij zoekt op het moment dat hij ze wil.

    4. Gebruik van een eigen smartphone-app.
    Wie een groot klantenpotentieel heeft en een interessant product kan een
    eigen applicatie laten ontwikkelen om zijn producten of diensten te promoten via mobiel device. Een app is een toepassing dat speciaal ontwikkeld wordt voor de iPhone of smartphone. Sommige zijn gratis, andere zijn te betalen via de online shop van de leverancier. Let wel: bijna altijd is er een commissie te betalen aan de aanbieder. B.v. voor Apple bedraagt de commissie standaard 30 procent.
    Wat kost een sms-campagne aan structurele kosten?
    Naast de kostprijs voor het ontwerpen en professioneel uitvoeren (indien u een gespecialiseerde partner inschakelt) zijn er steeds een aantal kosten waar u, als commercieel bedrijf, niet onder uit kunt. Er bestaan twee soorten verkorte nummers om sms'en te laten toekomen:
    4xxx en 6xxx nummers. De 6xxx zijn voor commercieel gebruik. U betaalt meestal tussen de 25-30 procent commissie aan tussenpersonen, naast de BTW en evt. taksen of rechten aan de overheden. Grosso modo kan dit oplopen tot zo'n 50 procent van het ontvangen budget.

    De 4xxx daarentegen zijn bedoeld voor
    non-profitacties. Het integraal bedrag aan donaties of sponsoring gaat naar de goeddoelacties. Maar voor een non-profitorganisatie is het heel omslachtig om een dossier samen te stellen en om goedkeuring te krijgen. En dan moeten alle partijen ook nog bereid zijn om hun commissie te laten vallen.

    Besluit.
    Het gebruik van de gsm en smartphone voor de promotie van producten of diensten is een heel doeltreffend middel om uw klanten persoonlijk en direct aan te spreken. Er is geen enkele reden waarom u niet eens zo'n originele promotiecampagne zou proberen. Bovendien kan het een serieus budget opleveren, zodat een deel van de actie hiermee terugbetaald wordt. Contacteer ons tijdig voor meer informatie of voor een prijsofferte.

    Volgende week deel 4: Goede doelen steunen via de e-commerce.

    09-06-2010 om 06:14 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:sms campagnes, smartphone apps, iphone apps, 1 op 1 reclame, sms promoties, sms reclame, sms promotieacties, sms reclameacties, sms promotiecampagnes, sms reclamecampagnes



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs