2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
16-02-2011
Hoe meer verkopen met Google Insights.
Een van de grote voordelen van
e-commerce is de massa informatie die ter beschikking staat. Het bos
door de bomen zien is dan de boodschap. Hoe gebruikt u de gegevens die
uw website of website u leveren? En hoe kunt u deze gebruiken? In dit
artikel hebben we het over een bijzondere toepassing en Hoe meer
verkopen met Google Insites.
Wat is Google Insights? Sedert
geruime tijd stelt Google de informatie, die haar zoekmachine
verzamelt; ter beschikking van de mensen die het internet gebruiken voor
hun bedrijf, zaak of producten te promoten. Met de toepassing Google Insights for Search kunt u zoekvolumepatronenvergelijken
Bekijk wat iedereen zoekt. De Google Insights for Search toepassing kan u helpen om te bepalen welke boodschappen en (zoek-) woorden het meeste effect opleveren.
U kunt deze informatie dan nuttig gebruiken om de teksten op uw website
te verbeteren, een doeltreffende online reclamecampagne op te bouwen of
om uw offline promotie (folders, advertenties, ...) beter op de
interesse van uw klanten af te stemmen. Gelijk hoe, dit moet steeds meer
klanten en meer verkopen opleveren. Op basis van de beschikbare
informatie leren Hoe meer verkopen met Google Insights:
voor bepaalde regio's, categorieën, perioden en sites. Dit biedt u de
mogelijkheid om de beste periodes, trends en tendenzen of de beste
regio's te ontdekken op basis van het surfgedrag van miljoenen mensen.
Dit is ongetwijfeld een heel belangrijk instrument en dat u leert Hoe
meer verkopen met Google Insights.
goede advertentieteksten
te kiezen. U kunt bepaalde kernwoorden afwegen en zien hoe vaak deze
woorden (of combinaties) worden gebruikt voor zoekopdrachten. Wanneer er
verschillende woorden worden ingegeven, kunnen we tot een conclusie
komen dat een bepaald type product erg gewild is bij de mensen (b.v.
veilige auto's). Daar kan men dan de eigen reclame- of
marketingstrategie op baseren;
men kan met Insights for Search seizoenstrends
vaststellen. Aan de hand van deze resultaten bepaalt u dan wanneer u
bepaalde reclamecampagnes start en hoe lang u ze laat doorlopen. Dit
vermijdt dat u budget spendeert in tijden dat het seizoen voorbij is;
u kunt gemakkelijk merkassociaties
maken en op basis van de resultaten een aanbieding opmaken die zich
onderscheidt van de concurrentie én die toch aanslaat bij het publiek.
Hiervoor let u op de populairste verwante zoekopdrachten en op de in
populariteit sterkst stijgende zoekwoorden;
en Insights for Search kan heel nuttig zijn om nieuwe regio's
aan te boren. Op basis van de zoekopdracht kunt u zien welke landen of
regio's de meeste informatie zoeken over uw producten. Indien u daar nog
niet aanwezig bent, weet u vooraf waar de interesse het grootst is.
Hoe meer verkopen met Google Insights. De massa informatie die u kunt verzamelen op een snelle en bruikbare manier gebruiken om uw website, webshop of e-promotie doeltreffender
te maken. Dat is vaak het grootste probleem. Daarom vindt u hieronder 3
eenvoudige stappen die u toelaten Hoe meer verkopen met Google
Insights.
Stap 1: Raadpleeg regelmatig de statistiekgegevens
van uw website of webshop. Bekijk vooral de populairste zoekwoorden en
(indien ingesteld) de woorden die meest conversies opleveren. Het zijn
nl. niet steeds de populairste zoekwoorden die ook meest resultaat
geven. Het is een taak om van de populairste zoekwoorden ook de
rendabelste te maken (en daar is meestal een beetje werk aan).
Stap
2: Neem nu de zoekwoorden die men het meest gebruikt om op uw site
terecht te komen en kijk in Google Insights for Search hoe het surfgedrag
van de mensen hiervoor is. U kunt op een aantal gebieden info halen: op
categorieën en zo ontdekken of er varianten zijn die nog beter
resultaat opleveren, of er seizoenstrends zijn waar te nemen, met
geografische spreiding of er bepaalde gebieden zijn waar meer mensen uw
producten zoeken en met sites wat de sterke punten zijn van uw
concurrenten en wat zij doen.
Stap 3: Gebruik deze informatie om uw offline en online promotie te verbeteren.
Dit kan gaan over de teksten op uw website, beschrijving van uw
producten op uw webshop of de teksten van advertenties en folders. U
kunt beter bepalen welke woorden (of combinatie van woorden) u gebruikt,
wanneer u een actie start en hoe lang ze mag duren. Bovendien ziet u
vooraf wat de "prognose" is voor de komende maanden en waar er meest
vraag is achter uw aanbod.
Besluit. Google Insights for Search
is een heel nuttige toepassing die u een inzicht geeft in het
zoekgedrag van de mensen. Het is bewezen dat er een directe link is
tussen de zoekwoorden die mensen intypen en hun interesse op dit moment.
Dat maakt deze informatie heel waardevol voor KMO's, zelfstandigen en
middenstanders. Op basis van deze gegevens leert men Hoe meer verkopen
met Google Insights. Meer info: contacteer 2TREES vrijblijvend.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:conversies verbeteren, gebruik statistieken, Google Insights for Search, meer klanten, meer omzet, meer verkopen via internet, statistiekgegevens, webshop optimaliseren, website optimaiseren, populaire zoekwoorden
09-02-2011
Trends en hoe de Belg online aankoopt in 2011.
Het succes van de online winkels zet
geruime tijd door in België. Enkele trends in het online koopgedrag zijn
nu merkbaar. Ook internationaal tekenen enkele interessante patronen
zich af voor webwinkels. In dit artikel leest u meer over de Trends en
hoe de Belg online aankoopt in 2011.
Welke producten koopt de Belg online? Het
meest markante is wel dat quasi alles wat te verhandelen is, beetje bij
beetje online wordt aangeboden. Dit komt enerzijds doordat de consument
steeds minder schroom heeft om
online producten en diensten aan te kopen. En ook steeds meer mensen,
van alle leeftijden en klassen, zijn met het internet verbonden en doen
online shopping. Anderzijds speelt ook een rol dat de webshops zelf tegenwoordig steeds professioneler gemaakt zijn en werken.
Naar
populariteit gemeten blijven de "traditionele" online toppers nog
altijd het leeuwenaandeel van de online verkoop uitmaken. Reizen,
tickets, boeken, cd's en dvd's staan nog steeds bovenaan. Maar ook
kleding, baby- en kinderartikels, speelgoed, geschenken en outlet vormen
een belangrijk aandeel in de online omzet. Maar eigenlijk valt vooral
de diversiteit van het aanbod
op. Er zijn nog weinig producten of diensten die ongeschikt bevonden
worden om via het internet te verkopen. En dat is een van de
belangrijkste Trends en hoe de Belg online aankoopt in 2011.
Trends en hoe de Belg online aankoopt in 2011. Van
uit het buitenland staan een aantal belangrijke trends in het online
aanbod en online koopgedrag klaar om door te breken. De functie van de
sociale netwerksites en het gedrag van de mensen om zich tot groepen aan
te sluiten, speelt hierbij een voorname factor. Welke zijn nu deze
Trends en hoe de Belg online aankoopt in 2011.
Korting
speelt een steeds dominanter rol om klanten te lokken en een grote
omzet te boeken. Websites als vente-exclusive.com of snapstore.com
spelen hier voluit op in en behalen uitstekende verkoopsresultaten.
De verkoop van een beperkt aanbod gedurende een heel beperkte tijd
vormt een extra stimulans om snel een voorraad artikels online te
verkopen. Zeker voor merkartikelen haalt men bovendien nog een mooi
resultaat hiermee.
Gespecialiseerde sites die kortingbonnen aanbieden voor een welbepaalde doelgroep
kunnen voor veel extra klanten zorgen. Sites zoals promocity.be,
groupolitan.be of dollop.be zijn sterke groeiers. Zij bieden
kortingbonnen aan voor o.a. restaurants.
Vanuit de VS doet het fenomeen van sociale shopping
nu allengs zijn intrede in onze contreien. Social shopping is het
aanbieden van producten aan absolute bodemprijzen, maar enkel indien een
minimum aantal consumenten binnen een vooraf bepaalde, beperkte,
tijdslimiet ingaat op het aanbod. Groupon.com en ook wel Google Offers
zijn gekende websites.
Merken zelf, of winkels die merkartikelen online verkopen, kunnen met hun webshop extra voordeel doen met private verkopen.
Hoe werkt dit? Wel, eerst moet een consument zich (meestal gratis)
registreren om een eigen login voor de klantenzone te krijgen of om
periodiek een actiemailing te ontvangen. Als geregistreerde klant kan
men zo online merkartikelen aankopen aan heel voordelige voorwaarden
maar slechts gedurende een heel beperkte periode.
Besluit. De
webshops beginnen heel goed ingeburgerd te zijn bij de Belgische
consument. Een aantal nieuwe promotiemiddelen laten toe om de online
omzet gevoelig te verhogen en om een massa nieuwe online klanten aan te
trekken. Meestal loont het zeker de moeite waard om een aantal uit te
proberen en het resultaat te evalueren. Zo kunt u snel uw online
voordeel doen bij de uitbouw van uw online verkoop.
De E-commerce in België blijft sterk
vooruit gaan. Dit komt o.a. doordat het aantal internetaansluitingen
blijft groeien, de mensen steeds beter vertrouwd worden met online
shoppen en hun kredietkaart ook voor kleinere bedragen gebruiken. Wat is
de e-commerce situatie nu begin 2011 en wat zijn de verwachtingen?
Internetaansluitingen stijgen meer dan 5 % per jaar. Een
van de eerste vereisten voor e-commerce is natuurlijk aangesloten zijn
op het internet. Deze internetaansluitingen in België doen het goed. De privé aansluitingen
stegen in 2010 bijna 7 %. Er zijn nu bijna 2,7 miljoen
internetaansluitingen begin 2011, waarvan een te verwaarlozen deel
(38.000) nog moeten inbellen. De meeste zijn dus snelle verbindingen.
Nagenoeg de meeste bedrijven zijn momenteel wel met het internet verbonden. Toch stegen de bedrijfsaansluitingen
vorig jaar nog met 5,1 %. Er zijn nu in totaal 554.728
bedrijfsaansluitingen in België. Deze beide factoren zorgen voor een
goede basis voor e-commerce. Daarom is Online verkoop in België is
booming business.
Online verkoop in België is booming business. De
grote vaststelling in 2010 is dat de Belg steeds vaker online shopt en
deze aankopen online betaalt. In 2010 kochten we voor 903 miljoen euro
bij de Belgische internetwinkels, een stijging met 29,1 % tov. een jaar eerder. Deze cijfers komen van Ogone, de Belgische specialist voor online betalingen.
Met
een groei van bijna 30 % online omzet verkleint België een beetje de
achterstand op landen als Nederland of Groot-Brittanië. De stijging is
te verklaren doordat het online aanbod steeds groter wordt en doordat
ook de online betaalmogelijkheden sterk uitgebreid zijn. Dat Online verkoop in België is booming business vertaalt zich ook op een ander vlak.
Sterke groei van de webwinkels in België. Een van de redenen van de sterke stijging van de e-commerce in ons land is dus het online aanbod dat sterk uitbreidt.
In 2010 starten elke maand zo'n 90 nieuwe webwinkels (2009: 80 nieuwe
e-shops per maand). Hierdoor verruimt het online aanbod aan producten en
diensten natuurlijk gevoelig.
En de consumenten spelen nu grif
in op deze tendens. Ook zij kopen steeds vaker en steeds meer producten
online aan. Ze ondervinden nl. snel de voordelen van online shoppen:
online shoppen gebeurt eenvoudig, snel en gemakkelijk van uit de luie zetel of thuis in een rustige omgeving;
via het internet kan men snel verschillende producten online vergelijken en zo aankopen bij de beste deal;
men vermijdt drukke winkelstraten, files, parkingproblemen, enz. want men koopt de producten online en ze worden netjes thuis afgeleverd;
het betalen gebeurt volledig veilig via een beveiligde betaalomgeving via b.v. Ogone. Zo is men ook zeker dat de gekochte producten achteraf effectief geleverd worden;
ook kleinere bedragen
kunnen gemakkelijk via de kredietkaart (visa kaart) online betaald
worden, zodat alles netjes op dezelfde rekening terecht komt.
Besluit. Niets
laat vermoeden dat deze tendens dit jaar wordt omgebogen. Over 2011
verwacht men dat de Belgische e-commerce omzet dan ook de kaap van 1
miljard euro zal overschrijden. Dit is een ideaal moment voor wie nog
geen online verkoop aanbiedt om er snel mee te starten. Zo pikt men
gewis een graantje mee van de verwachte online omzetstijging in 2011.
Meer informatie over online verkoop, veilige betalingen voor webshops en starten met een eigen webwinkel, contacteer vrijblijvend 2TREES. Wij kunnen u helpen.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:E-commerce, e-commerce belgie, e-commerce in belgie, e-shops, e-shops in belgie, internet in belgie, internetaansluitingen belgie, internetverkoop belgie, online verkoop belgie
26-01-2011
Goed gebruik maken van Google Adwords informatie.
Wie eenmaal de stap gezet heeft naar
online promotie, kijkt snel naar Google reclame om zijn bedrijf,
producten of diensten via het internet te promoten. Maar adverteren via
Google biedt heel wat meer dan promotie alleen. Hoe Goed gebruik maken
van Google Adwords informatie leer je in volgend artikel.
Welke voordelen biedt online promotie? Promotie
maken via het internet is snel, doeltreffend, goedkoop en perfect
meetbaar. Een heel interessant middel is de Google reclame die geplaatst
wordt naast de zoekresulaten. Vorige week kreeg u een aantal nuttige
tips om goed te starten met een nieuwe Google campagne (zie artikel: Goed starten met een nieuwe Google reclame).
Maar teveel mensen blijven hangen bij het van tijd tot tijd nakijken
van de campagne an sich. Ze controleren of er nog vertoningen zijn,
hoeveel budget er verbruikt is en (heel soms) welke zoekwoorden er meest
gebruikt worden. Dat is jammer, want een online advertentiecampagne
levert heel wat meer bruikbare informatie op. Hoe kunt u Goed gebruik
maken van Google Adwords informatie en wat kunt u er mee doen?
Goed gebruik maken van Google Adwords informatie. Google
zelf (de zoekmachine) en Google Adwords (de online advertenties)
hebben een aantal instrumenten die de prestaties van uw reclame
bijhouden en die het gedrag en de trends van uw bezoekers in kaart
kunnen brengen. Het komt er dus enkel op aan om deze
marketinginformatie goed te analyseren en correct te interpreteren.
Via de uitgebreide rapportmogelijkheden
van Google Adwords kunt u vrijwel alle gewenste informatie over
zoekwoorden, doorklikratio's, budget, ... in kaart brengen. Gebruik de
standaardrapporten voor uw campagnes of stel zelf uw rapport à la carte
samen. U kunt deze rapportage gebruiken om de zoekwoorden van uw
campagnes uit te breiden en te verbeteren. De rapporten vindt u via
"Bedieningspaneel en Bibliotheek" van uw campagne. Op deze manier kunnen
conversies tot 30 - 35 % stijgen. Nog een tip: koppel een goed analyseprogramma aan uw website en gebruik ook deze gegevens om nieuwe zoekwoorden in te bouwen.
Blijf constant de zoekwoorden optimaliseren
van uw campagnes. Stel u niet te snel tevreden met wat u reeds heeft,
maar werk uw lijsten bij met synoniemen, meervoudsvormen,
samenstellingen en woordcombinaties, enz. Gebruik alle informatie over
het bezoekgedrag van uw klanten en blijf voortdurende de prestaties van
uw campagnes beoordelen. Hierdoor zal uw kostprijs per bezoeker dalen
en de kwaliteit van uw campagne verhogen. Zie ook het artikel: Het geheim van een efficiënte Google reclame.
Speel in op de actualiteit
om meer bezoekers aan te trekken. Onderzoek leert dat gebeurtenissen
die in de media komen, leiden tot pieken qua opzoekingen op het
internet. B.v. in de periode van de Mexicaanse griep waren
zoekopdrachten met deze woorden en aanverwante termen top. Maar ook een
aangekondigde spoorstaking leidt automatisch tot extra zoekverkeer.
Voeg nu actualiteit gerelateerde zoekwoorden toe aan uw campagne en u
mag een (tijdelijk) meereffect verwachten dat kan oplopen tot 15 à 20 %.
Gebruik de kernwoorden vanandere mediacampagnes
om uw Google advertenties te verbeteren. En radio- of TV spot voor een
product of dienst, een advertententiecampagne in kranten of
tijdschriften, een folder- of flyeractie in een regio, ... Elk
reclamemedium draait rond een aantal herkenbare kernwoorden. Dus zoek
deze op en bouw ze in voor uw eigen online campagnes. Men heeft nl.
vastgesteld dat de consumenten precies deze kernwoorden onthouden en
gebruiken om informatie op het internet op te zoeken.
En omgekeerd, gebruik zelf de 10 populairste zoekwoorden
om uw eigen communicatie met uw klanten te verbeteren. Gebruik ze voor
uw website, in uw advertenties, folders, displays voor toonbank of
beursstand, enz. Want precies deze top zoekwoorden zijn de taal van uw
klanten zelf. Op deze manier wordt uw bedrijf, producten of boodschap
direct opgepikt en verstaan en zal het resultaat van uw promotieacties
sterk verbeteren.
Besluit. Via
het internet promotie voeren is heel direct, snel en levert een schat
aan gegevens op. Door deze praktijkinformatie terug te gebruiken om uw
online campagnes te verbeteren, verhoogt u stelselmatig de
rentabiliteit en de efficiëncy van uw reclame. Maar door deze info door
te trekken in al uw marketing communicatie kunt u uw totale
bedrijfsresultaten sterk verbeteren.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen) Tags:google adwords, SEA, google adverteren, google advertenties, internetreclame, publiciteit via het internet, google reclame, google reclame verbeteren, conversies verhogen
19-01-2011
Goed starten met een nieuwe Google reclame.
Informatie haalt men tegenwoordig in de
eerste plaats van het internet. De zoekmachine Google heeft hier een
bepalende rol in gespeeld. Soms zegt men dat alles online te vinden is.
Daarom kan een Google advertentie een heel verstandige beslissing zijn.
Maar nieuwe Google adverterteerders weten meestal niet hoe Goed starten
met een nieuwe Google reclame. Hier volgen enkele tips. Waarom is een Google advertentie zo doeltreffend. Dat
het internet door nagenoeg iedereen zo vaak wordt gebruikt om
informatie te zoeken, is voornamelijk te danken aan Google. Voor Google
zat alle informatie in vakjes gebundeld. De consument moest dus zelf
denken in welke rubriek van een portaalsite hij moest zoeken. Er waren
verschillende overzichtsites en nog geen standaard. Elk deed zo'n klein
beetje zijn ding. Google draaide dit om. Het gebruikte slechts 1 zoekvenster
waar de mensen moesten intypen wat ze zochten. En Google zag het als
zijn taak om zo snel mogelijk de correcte (relevante) informatie op het
scherm te toveren. Een revolutie voorwaar.
En de consument smaakte deze aanpak. Daarom is Google nu uitgegroeid tot de nummer een
om op een snelle, klantvriendelijke manier informatie op het internet
te zoeken. Wereldwijd gebruiken meer dan de helft van de mensen Google
als zoekmachine. Daarom is adverteren via Google heel doeltreffend,
relatief goedkoop en heel flexibel. Maar hoe moet een nieuwe
adverteerder Goed starten met een nieuwe Google reclame. Deze week geven
we u vijf tips om een goede google adwordscampagne te bouwen. Volgende
week gaan we wat dieper in wat u met de resultaten kunt aanvangen.
Goed starten met een nieuwe Google reclame. Om
een heel doeltreffende google campagne te ontwerpen, moet u een paar
zaken weten. Meestal maakt men de fout om altijd op de eerste plaats te
willen staan of om zoveel mogelijk kliks te krijgen. Dat kost geld en
levert weinig op. Het sleutelwoord voor een goede google reclame is
relevantie en kwaliteit. (zie ook artikel: Het geheim van een efficiënte Google reclame)
Maak uw Google advertentie voor positie 3 tot 5.
De eerste twee posities zijn topposities, kosten veel per klik. Ze
worden meestal ingenomen door grote merken of kapitaalkrachtige
bedrijven. Onderzoek leert dat mensen die een product of dienst zoeken,
meestal de eerste 5 advertenties aanklikken om informatie te krijgen.
Daarom leveren de google advertenties op 3 tot 5 bijna even veel
bezoekers op, alleen zijn ze een pak goedkoper.
Maak verschillende advertenties
voor een campagne. Eenheidsworst is meestal goedkoop (gemakkelijk) maar
smaakt niet het beste. Koppel verschillende advertenties aan een google
campagne zodat de mensen beter worden aangesproken. Na verloop van tijd
zal Google enkel de beste advertentie vertonen, waardoor uw kostprijs
per klik zal dalen.
Durf ook eens neen zeggen.
Dat doet u door het blokkeren (uitsluiten) van zoekwoorden die helemaal
niet van tel zijn voor u. B.v. indien u niets gratis heeft, blokkeert u
best alle zoekopdrachten van mensen die gratis producten of diensten
zoeken. Zo vermijdt u vertoningen / kliks van consumenten waar u geen
aanbod voor heeft. Vermijd dus kliks waar u zeker niets aan heeft.
Vertoon uw google advertentie enkel aan uw doelgroep.
Niet iedereen is een potentiële klant. Denk daarom goed na waar uw
mogelijke klanten zitten en hoe u ze via het internet kunt bereiken. Een
heel efficiënt middel is om de regio te verfijnen waar uw advertentie
mag verschijnen. Bent u een buurtwinkel die voor een algemeen product
reclame maakt, beperk dan de verschijningsregio tot b.v. 15 km. in uw
buurt. Maar ook voor online verkoop is het meestal slim om enkele
beperkingen in te bouwen.
Test uw google campagne
zelf uit als ze klaar is. Dit is een vaak voorkomende fout bij
beginners. Men neemt automatisch aan dat alles wel zal werken.
Controleer daarom voor elke advertentie of ze goed verschijnt. Klik
zeker ook op uw advertentie om te zien of ze leidt naar de juiste plaats
op uw website. Een typfout of foute link is snel gemaakt en dat kost u
wel doeltreffende reclame.
Besluit. Google
is wereldwijd de referentie voor het zoeken van goederen of diensten
via het internet. Adverteren met Google Adwords laat uw advertentie
verschijnen naast de zoekopdrachten die op uw aanbod betrekking heeft.
Dat moet gewoon heel goed, doeltreffend en rendabel zijn. Maar om goed
in beeld te komen, zorgt u best voor een commercieel aantrekkelijke
tekst en een professioneel ingestelde google campagne. Meer info of
tarieven, zie "Waarom is Google reclame zo doeltreffend". Of neem met 2TREES contact op.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:adverteren met google, eerste google reclame, google advertenties, google adwords, nieuwe google reclame, professionele google reclame
12-01-2011
Goed starten met een nieuwe website.
Een goede start maken is altijd
belangrijk. Eenmaal een nieuwe website of webshop online gaat, denken
nog teveel mensen "voilà". Niets in minder waar. Om snel succes te
krijgen met een site kunt u een aantal tips naleven. Hieronder vindt u
10 tips om Goed starten met een nieuwe website.
Het belangrijkste voor een site. Dat is heel eenvoudig. Een relevante inhoud
is het belangrijkste voor een site. Dat geldt zowel voor websites als
webshops. De mate waarin het antwoord op de vraag of het probleem van
een bezoeker op uw site terug te vinden is, bepaalt de waarde er van.
Hoe relevanter een site, hoe beter ze gevonden wordt en hoe meer ze
geconsulteerd wordt. En dan is het zaak om te zorgen dat er bestellingen
uit voortkomen. Een goede webdesigner weet hier wel weg mee. (zie ook Vijf eenvoudige tips voor een betere website.)
Dat
is allemaal wel leuk. Maar als dit spontaan moet gebeuren, gaat er wel
wat tijd overheen. En tijd heeft niemand. Daarom is het beslist een goed
idee als u een handje helpt. Dat kan door uw site op heel korte termijn
bij zoveel mogelijk mensen bekend te maken. Daarom is zijn volgende
tips belangrijk om Goed starten met een nieuwe website.
Goed starten met een nieuwe website. Met de volgende 10 tips maakt u uw website sneller bekend. U kunt steeds beroep doen op een goede webpartner
hiervoor, of u kunt dit ook (gedeeltelijk) zelf doen. Let wel, zelf
goed promotie maken voor uw website kost tijd en moeite. Indien u een
externe partner inschakelt, gebeurt het professioneel, stipt op tijd en
kunt u zich blijven concentreren op uw eigen taken. Wat kunt u doen om
uw site te promoten?
Stuur een e-mail
aan klanten, relaties, vrienden en kennissen om hen te verwittigen dat
uw nieuwe site op het internet terug te vinden is. Vermeld zeker uw
domeinnaam (www).
Zend een persbericht
of een artikel aan journalisten, krantenredacties, tijdschriften, ...
die u kent en verwijs naar een voor hun lezers relevant artikel op uw
nieuwe site.
Vermeld uw webadres (www) op alle reclamemiddelen zoals naamkaartjes, folders, advertenties, verpakkingen, ... Doe dit reeds 1 maand voordat uw site online gaat.
Vraag aan websites die door uw potentiële klanten bezocht worden om een link te leggen naar uw site. Stel gerust een link terug vanaf uw site voor.
Plaats uw website op zoveel mogelijk rubrieken van de belangrijkste portaalsites voor uw sector. Nog veel mensen gebruiken dergelijke sites om let leveranciers, producten, ... in contact te komen.
Vermeld uw producten, diensten, acties, ... op sociale media (facebook), plaats er foto's en verwijs naar uw website in de beschrijving. Twitter kwistig uw laatste nieuws rond.
Durf ook een ludiek uit de hoek te komen. Plaats een toffilmpje of een instructievideo op YouTube e.a. Ook dit zorgt voor bezoekers op uw site.
Koop zoektermen
bij de voornaamste zoekmachines en maak online reclame bij de
zoekresultaten. B.v. Google Adwords is heel flexibel en best betaalbaar (hier meer info).
Meld uw nieuwe website aan bij de voornaamste zoekmachines. 2TREES doet dit automatisch voor onze sites en -wat men er ook over beweert- het helpt wel degelijk.
Zorg voor een goede optimalisatie
(SEO) van de verschillende pagina's van uw website. Dat is belangrijk
om alle inhoud snel en correct naar voor te halen via de zoekmachines.
Besluit. Een
goed gebouwde website zal zeker met tijd en boterhammen gevonden worden
op het internet. Maar het gaat net iets sneller als u een handje helpt.
Met bovenstaande tips op Goed starten met een nieuwe website. komt u
een eind. Of contacteer een goede webpartner hiervoor.
De laatste tijd lezen we heel
regelmatig over het succes van webwinkels en online verkoop. Vaak denkt
men spontaan aan de consument als online koper. Maar ook KMO's,
zelfstandigen en bedrijven gebruiken het internet om goederen en
diensten te bestellen. Daarom is het nuttig om volgende Tips om veilig
online te shoppen in acht te nemen.
Voordelen van E-commerce voor bedrijven. Spontaan
denkt men bij het horen van online verkopen aan massa's consumenten,
wereldwijde afzet, weinig winkeldochters en een grote omzet. Met tijd en
boterhammen zal dit allemaal wel waar zijn. Maar ook bedrijven
profiteren van een aantal unieke troeven
van e-commerce. Eerst en vooral door het online overzicht van de
beschikbare producten. Men weet direct wat op voorraad is en wanneer men
het zal ontvangen. Er wordt geen tijd meer verloren met heen- en
terugrijden, wachten in files en aan de kassa bij het afrekenen. En
bovenal, men komt het afleveren, wat terug een gemak is. Kortom, er
blijft meer tijd over om uw werk
te doen en voor de hobby's. Meer en meer bedrijven gebruiken
tegenwoordig het internet om eigen bestellingen te plaatsen. Om de
risico's van online aankopen zoveel mogelijk te beperken is het
aangewezen om een aantal Tips om veilig online te shoppen na te leven.
Tips om veilig online te shoppen. Het
gevaar van online shoppen voor bedrijven en handelszaken komt grosso
modo overeen met de tips die consumenten soms krijgen. Alle regels en
tips worden samengevat in 1 zin. Wantrouw alles wat u niet verwacht, van mensen die u niet kent of aan voorwaarden die te mooi zijn om waar te zijn. Wie bedrijfsmatig regelmatig op e-commerce beroep wil doen, houdt best volgende Tips om veilig online te shoppen in het oog.
Controleer met wie u zaken doet.
U kunt dit gemakkelijk doen aan de hand van het BTW of
ondernemingsnummer. Als u een partner niet kent, kijk dan even of deze
wel bestaat. Vindt u een adres? Foto's van bedrijfspand, magazijnruimte,
personeel, ... En hoe ziet de webshop er uit? Professioneel of
amateuristisch? Lees de eerste keer ook goed de verkoopsvoorwaarden na.
Wantrouw voorstellen die te mooi zijn
om waar te zijn. Niemand kan wonderen verrichten. En wie normaal werkt,
wil graag betaald worden voor de goederen en diensten. Eenmaal u als
bedrijf regelmatig online aankoopt, zal uw e-mailadres snel bekend
worden. En dan krijgt u snel commerciële reclamepost in uw malbox.
Bekijk dit steeds met nuchter verstand.
Hoedt u voor bedrieglijke zoekresultaten.
Cybercriminelen zoeken dagelijks naar manieren om zoekresultaten te
manipuleren. Zo kan het gebeuren dat malafide websites toch bovenaan
bepaalde zoeklijsten terechtkomen. Of dat internetreclame naar malafide
webshops leidt. Controleer daarom steeds de URL waarop u zal
terechtkomen. Bij Google reclame ziet u de website onderaan de
reclameblok.
Kijk uit voor verdachte e-mails,
zelf van klanten of relaties. Internetfraude gebruikt graag adresboeken
of adressenlijsten van gehackte computers. Virussen of phisting
programma's komen meestal op uw computer binnen via links of bijlagen
bij e-mails. Klik daarom niets aan wat u niet vertrouwt en downloadt
zeker geen bestanden die u niet kent. Bij twijfel kunt u een e-mail
sturen met de vraag of het ontvangen bericht klopt en veilig is. Gebruik
wel steeds een nieuwe mail hiervoor (geen reply).
Gebruik de kracht van Google
ook voor uw veiligheid. Het is een cliché maar meestal klopt het wel
een beetje. Op internet is nagenoeg alles te vinden, als u maar goed en
correct zoekt. Dus ook negatieve ervaringen met malafide webwinkels of
onbetrouwbare voorstellen kunt u boven googlen. Daarom is het aangewezen
om de eerste keer dat u online zaken doet eens de naam van deze partner
door de zoekrobots te trekken. Over reguliere, lang bestaande en goed
werkende zaken vindt u zeker de nodige informatie.
Besluit. Online
kopen is snel, gemakkelijk en eenvoudig. Niet alleen consumenten doen
hier hun voordeel mee, ook voor bedrijven biedt e-commerce een groot
aantal voordelen. Wie dit regelmatig doet, houdt best bovenstaande Tips
om veilig online te shoppen in het oog. Meer info over het gebruik en de
voordelen van online kopen voor uw bedrijf, contacteer vrijblijvend 2TREES.
Sedert de doorbraak van het internet in
de samenleving kan iedereen beter, sneller en goedkoper worden bereikt.
Bovendien zijn de resultaten haarfijn meet- en analyseerbaar. De natte
droom voor de internetmarketeer. Daarom is het superbelangrijk om weten
Hoe de juiste e-promotiemiddelen kiezen. In dit artikel geven we u de
trends en cijfers over het internet in België en Europa.
Hoe de juiste e-promotiemiddelen kiezen. Bij de start van het world wide web (en de eerste jaren daarna) was het vrij simpel. Reclame e-mails versturen en banners
op websites waren heel doeltreffende promotiemiddelen. Maar naargelang
het gebruik zelf van het internet door de mensen veranderde, namen ze in
effectiviteit af. Denk maar aan de negatieve reclame bij het
"spam"-gevoel van berichten. Wie rekening houdt met de trends in het
internetlandschap weet meestal gemakkelijker Hoe de juiste
e-promotiemiddelen kiezen.
Trend 1: het internet verdringt
beetje bij beetje de televisie als reclamemedium. De mensen zoeken
steeds vaker en sneller online informatie op. Ook nieuwe media zoals
streaming TV, video on demand via het internet, online muziekstores, ...
maken dat de computer ook voor ontspanning zijn plaats aan het innemen
is.
Trend 2: de sociale media verdringen
beetje bij beetje de e-mail als communicatiemiddel tussen de mensen.
B.v. Facebook schiet in 2010 ruim over de 500 miljoen regelmatige
gebruikers, dat is geen toeval. Eerst bereikte men voornamelijk de
jongere mensen op deze manier. Nu zijn ook de medioren en senioren
serieus aan een inhaalbeweging bezig.
Trend 3: Mobiel internet
is de sterkste groeier ten koste van de vaste verbinding. Indereen
permanent online biedt zijn voordelen en gebruikerscomfort. Denk maar
aan de mogelijkheid om online de weg op te zoeken. Dit biedt nieuwe en
heel interessante kansen voor reclame- en promotiedoeleinden.
Wereldwijd (voor mensen die ook buiten Europa zaken doen) zien we dat hoe recenter internet doorbreekt, hoe intensiever
dit medium gebruikt wordt. Typerend is b.v. dat het dagelijks
internetgebruik in Egypte, Saudi-Arabië en China (alle boven de 50 %)
ruim hoger is dan in de westerse wereld. Ten tweede stellen we vast dat hoe minder persoonlijke vrijheid
in een land, hoe hoger het intensief internetgebruik. Voorbeeld hiervan
de boost van twitterberichten tijdens de repressie in Iran of de
communicatie via blogs tijdens de bezetting van de Palestijnse gebieden.
Het internet geeft de mensen een beetje persoonlijke vrijheid van
denken en zeggen terug in deze landen, wat het gebruik ervan sterk doet
toenemen.
Hoeveel mensen bereikt men in België en Europa via het internet? Om
doeltreffende promotie-acties te ontwikkelen is het vaak belangrijk om
de gezinnen te bereiken. Waar in België 36 % van de bevolking dagelijks
het internet gebruikt, zien we anno 2010 dat 73 % van de gezinnen
toegang hebben tot het internet. In de laatste 4 jaar steeg dit aantal
met meer dan 35 %. Dat is iets boven het Europese gemiddelde. En Hoe de
juiste e-promotiemiddelen kiezen in Europa?
In Europa gebruiken ruim 70 % van de gezinnen het internet (stijging met 43 % tov. 2006). Dit gebeurt vnl. via breedbandverbindinggezinnen
(61 %) waardoor ook dynamische media zoals streaming video, gesproken
boodschappen met audio-files, geanimeerde berichten, enz. bruikbaar
worden als reclamemiddel. We stellen eveneens vast dat gezinnenmet kinderen
heel wat vaker op het internet terug te vinden zijn (89 %) t.o.v.
kinderloze gezinnen (67 %). Tenslotte leest en verstuurt ruim 90 % van de mensen
regelmatig e-mailberichten. Dit bewijst dat e-nieuwsbrieven nog steeds
super efficiënt kunnen gebruikt worden op voorwaarde dat ze
professioneel en goed opgemaakt en verstuurd zijn.
Besluit. Het
internet is meer dan ooit belangrijk voor de mensen in deze
samenleving. KMO's, winkels, ondernemers, zelfstandigen en vrije
beroepen kunnen zeker heel doeltreffend gebruik maken van de
mogelijkheden en de troeven die online reclame bieden. Maar nu is het
meer dan ooit belangrijk om dit professioneel aan te pakken en uit te
werken. Zoniet verwatert het effect en het resultaat. Voor meer info
over goede, betaalbare online promotie voor uw zaak, neem vrijblijvend contact op met 2TREES.
December is meestal de maand waarop men
gegevens verzamelt en doelstellingen voor de toekomst formuleert. Ook
de e-commerce ontsnapt hier niet aan. Voor bedrijven en winkels die
online verkopen zijn de Prognoses en e-commerce trends in België nuttige
informatie. Maar ook wie straks met een webwinkel wil starten kan ze
gebruiken voor een goed buisinessplan.
Verwachtingen voor de e-commerce in België. Elk
jaar peilt BeCommerce naar de toestand en de verwachtingen van de
online handel bij hun leden. Hieruit blijkt dat de Belgische
e-commercebedrijven dit jaar gedurende de eindejaarsperiode een omzet
verwachten van ongeveer 750 miljoen euro, een stijging van 45 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Belgen
winkelen ook steeds vaker online. Een belangrijke push hiertoe kwam er
door de Maestro kaart aangepast te maken voor online betalingen. Maar
ook het gegeven dat ruim 73 procent
van de gezinnen op het internet zijn aangesloten (en hoofdzakelijk met
een snelle verbinding) en het feit dat ons land met 34 procent tot de
intensiefste gebruikers ter wereld behoren, zijn hier niet vreemd aan.
Dat zijn heel belangrijke Prognoses en e-commercetrends in België.
Prognoses en e-commercetrends in België. Op
dit moment gaan er elke dag een vijftal nieuwe webwinkels online. Op
basis van de huidige gegevens mogen we er van uitgaan dat dit minimum zo
zal blijven in de nabije toekomst, waarschijnlijk zelfs nog iets
stijgen. In de eindejaarperiode verwacht men dat ongeveer 30 % van de
online klanten gemiddeld tussen de 50 à 100 euro
per aankoop spendeert. Twintig procent koopt zelfs meer dan 150 euro
per aankoop. Maar heel belangrijk is dat elke online handelaar verwacht
dat zijn onlineomzet zal stijgen in 2011.
Op
het vlak van betalingen vindt de online consumet online betalingen
zonder meer veilig en betrouwbaar. Zeker nu de aangepaste Maestro
kaarten uitgerust zijn met het SecureCode veiligheidssysteem en daar
bijna 80 % van de Belgische bankkaarten
nu zijn aangepast voor online betaalopdrachten. Uit een recente enquête
van Belga iVox blijkt dat 72 procent van de Belgen online winkelen
minder stresserend vindt, 66 procent vindt het gemakkelijk, 58 procent
noemt goedkoper als troef en 55 procent is van oordeel dat het sneller
gaat. En dat zijn precies de troeven uit de Prognose en e-commerce
trends in België waarop nieuwe online shops ten volle moeten inspelen.
Besluit. België
behoort tot de top als het over op het internet aangesloten gezinnen
gaat die daarenboven tot de meest intensieve, dagelijkse online
gebruikers behoren. Mede door het vertrouwen van de online consumenten
in e-commerce en de verwachte omzetstijging van de online handel in de
toekomst zal het online zakendoen binnenkort onmisbaar zijn voor de
groei en de omzet van een bedrijf in België.
Elk jaar rond het jaareinde wordt
bekeken Hoeveel Belgen surfen op het internet. Dat is belangrijke
informatie voor webwinkels en online verkoop. En rond deze periode start
ook de sperperiode voor de solden. In dit artikel leest u meer over het
internetgebruik van de Belgen en de nieuwe sperperiode 2010.
Hoeveel Belgen surfen op het internet. Het
CIM (Centrum voor Informatie over de Media) onderzocht naar jaarlijkse
gewoonte het gebruik van het internet in België. Onderzoek bij meer dan
10.000 mensen tussen juli 2009 en juni 2010 leert dat 62 % van de Belgen
gebruikt maakt van het internet. Dat zijn bijna 5.800.000 mensen. Deze
internauten zijn vnl. hoger opgeleid of mensen die een verantwoordelijke
positie uitoefenen. Van deze doelgroep gebruikt meer dan 90 %
regelmatig internet, zowel professioneel als privé.
Online verkoop heeft nog een groot groeipotentieel in België. Recent
lazen we in de pers. Voor het eerst sedert het ontstaan van het
internet en de opkomst van webwinkels werd er begin december 2010 in
Amerika voor meer dan 1 miljard dollar
verkocht via het internet op 1 dag. Dat is een stijging van meer dan 16
% t.o.v. het vorig jaar. Om de situatie voor België te kunnen
inschatten is het daarom belangrijk om weten Hoeveel Belgen surfen op
het internet.
Alhoewel we in België en Europa nog een heel eind
verwijderd zitten van dergelijke online omzet stellen we toch vast dat
de internetverkoop in stijgende lijn
gaat. Dit komt doordat er steeds meer bedrijven met online verkoop
starten (gemiddeld 5 nieuwe webshops per dag in 2010). Bestaande
webshops zien de totale omzet én het gemiddeld aankoopbedrag per klant
dan weer stijgen, op voorwaarde dat het online verkoopprogramma
professioneel en commercieel goed ontworpen
is en er intensief mee wordt gewerkt. Op basis hiervan, en rekening
houdend met de situatie in België t.o.v. de rest van Europa, kunnen we
stellen dat het nu meer dan ooit noodzakelijk is om met online shopping
te starten om stijging in omzet in de toekomst veilig te stellen.
Wat met de nieuwe sperperiode in 2010? Medio
dit jaar werd de nieuwe wet op solden en koopjes van kracht. Een aantal
zaken zijn gewijzigd t.o.v. de vorige situatie (zie ook artikel: Nieuwe wet online bedenktijd, ...).
De sperperiode voor de wintersolden loopt dit jaar van 6 december tot 2
januari 2011. In deze periode is het aankondigen van
prijsverminderingen voor kleding, schoenen en lederwaren
verboden. Ook fluistersolden en privé verkopen zijn niet toegestaan.
Kassakorting en koppelverkoopacties zijn wel toegestaan. Deze beperking
op prijsreclame geldt enkel nog voor kleding, schoenen en lederwaren.
Andere producten vallen niet onder de nieuwe regeling voor de
sperperiode. Let wel, ook tijdens de koopjes blijft de wet op de
marktpraktijken en consumentenbescherming van toepassing.
Besluit. In
België biedt de actuele situatie van de online verkopen nog grote
groeivooruitzichten qua online omzet en op het vlak van klantengroei.
Meer dan 60 % van de Belgen zijn potentiële klant via het internet. Voor
een goede uitbouw van de online verkoop is een professioneel ontworpen
webshop noodzakelijk en verder een goed doordacht marketing- en
verkoopplan.
Voor meer info over de mogelijkheden en kostprijs voor online verkoop, neem vrijblijvend contact op met 2TREES.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:sperperiode 2010, online sperperiode, wintersolden 2010, internetgebruik in België, online verkoop België, situatie webverkoop belgie, profiel internetgebruikers, wie gebruikt internet
01-12-2010
Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen.
Bijna iedereen in onze moderne
maatschappij is met het internet verbonden. Mensen sturen elkaar
berichten per e-mail. Bedrijven sturen informatie rond. Dat
veroorzaakte een explosie van berichten in de inbox. De afhandeling
hiervan kost steeds meer tijd. Maar het kan ook anders met de volgende
Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen.
Wat veroorzaakt de explosie van e-mailverkeer? Er
zijn een aantal oorzaken waardoor het e-mailverkeer de voorbije jaren
exponentieel is gegroeid. Eerst en vooral beschikt nu bijna iedereen
over een of meerdere e-mailadressen. Bedrijven hebben quasi allemaal een
website waarop de contactgegevens gemakkelijk te vinden zijn. En dan
heb je nog het fenomeen van nieuwsbriefacties, sweepstakes,
tell-a-friendacties ... tot junkmail toe. Dat aan de professionele kant
van de zaak.
Maar vergeet ook het menselijke aspect
van de zaak niet. E-mails versturen kan voor de mensen een vorm van
persoonlijk contact zijn. Ook gemakzucht speelt een rol. Als u
informatie met iedereen deelt, kan men verantwoordelijkheid delen of
vermijden. Of wat te denken van spamacties, kettingmails, ... tot
gerichte e-mail aanvallen in extreme gevallen. Kortom, het e-mailverkeer
kost steeds meer tijd en geld aan de mensen en bedrijven. Tijd om een
aantal Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen.
Wat kan men doen om de instroom aan e-mailberichten te beperken? Er zijn een aantal Praktische tips om het e-mailverkeer te beheersen. Ze houden echter steeds verband met een mentaliteitswijziging en een andere houding bij de mensen zelf. Eenmaal men het gewoon is, zal het werkcomfort en de efficiëncy stukken beter worden.
Kijk maar een paar keer per
dag uw e-mails na. Vaak start het e-mailprogramma op samen met de
computer. Men is dan geneigd om alle ongelezen berichten te openen. Het
resultaat is dat men in de maalstroom van e-mails terecht komt en de
voorziene werkplanning uit het oog verliest. Check daarom 1x in de
voormiddag en 1x in de namiddag de mails, liefst op een vast uur. Laat
het mailprogramma niet automatisch opstarten en schakel de verwittigingen van inkomende mails uit.
Gebruik
e-mails enkel voor korte, dringende of snelle berichten. Daarvoor waren
ze eigenlijk oorspronkelijk bedoeld. Een mail hoeft niet langer te zijn
dan maximaal 3 paragrafen. Om
iets mee te delen of een informatie op te vragen kunt u de telefoon
nemen, even tot bij uw collega lopen of in de koffiekamer een paar
dingen navragen. Voor langere boodschappen gebruikt u een rapport of een
brief met bijlagen. Zo zal alles ook veel duidelijker zijn.
Vermijd social talk via e-mail. Daarvoor heb je sociale netwerksites zoals Facebook, terug de koffiekamer of het café. Ook reacties op reacties per e-mail zijn uit den boze. Als gans de wereld begint te reageren krijg je snel een lawine aan nutteloze mails.
Denk
steeds na tot wie u zich richt met een mailtje. Vermijd in elk geval om
iedereen die u kent in c.c. te zetten. Eerst en vooral hoe meer mensen
een bericht krijgen, hoe meer kans op reacties. Maar ook hoe meer
mensen, hoe meer meningen. Door enkel degenenodig is, werkt u snel en vakkundig. per e-mail aan te spreken die
Organiseer
uw e-mailverkeer op een efficiënte manier. Gebruik verschillende
e-mailadressen voor uw professionele berichten en uw privé berichten.
Gratis abonnementen en inschrijven op nieuwsbrieven doet u best met een
gratis @gmail.com, @hotmail.com of @yahoo.com adres. Als het volume aan
e-mails te groot wordt, schrapt u gewoon de account. En stel een goed archiveringssysteem in voor inkomende e-mails. Bij de meeste mailprogramma's kunt u dit automatisch instellen.
Besluit. Wildgroei
wurgt steeds het goed gebruik van nuttige functies of systemen. Daarom
is het noodzakelijk om de afhandeling van het e-mailverkeer te
organiseren. Met bovenstaande Praktische tips om het e-mailverkeer te
beheersen lukt dit heel wel. Uw organisatie en uw medewerkers kunnen er
enkel baat bij hebben.
Voor een website of webshop is het
belangrijkste dat ze goed, en bij voorkeur door de juiste mensen,
gevonden worden op het internet. Er bestaan een aantal hulpmiddelen om
de werking van een site te verbeteren. In dit artikel leest u over de
Voordelen van een CMS berichtenvenster.
Wat is een CMS berichtenvenster? Een
berichtenvenster is een plaats op website of webshop waar er
boodschappen, berichten of reclametekst wordt geplaatst. Dat kan al of
niet vergezeld gaan van afbeeldingen, foto's of tekeningen. Meestal
worden de berichten op de home of landingspagina geplaatst. Daar ziet
elke bezoeker de boodschappen. Als het er veel zijn, krijgen ze vaak een
plaats op een speciale pagina.
Kan de eigenaar van een site zelf de berichten wijzigen,
nieuwe teksten plaatsen of verwijderen, dan spreekt men van een CMS
berichtenvenster. Is dat niet het geval, dan worden aanpassingen
uitgevoerd door de website verantwoordelijke. Soms kunnen bezoekers
reageren op een bericht door een eigen commentaar toe te voegen. Dan
spreekt men ook wel over een blogfunctie of een forum. Welke zijn nu de
Voordelen van een CMS berichtenvenster.
Voordelen van een CMS berichtenvenster. CMS
is een technische term en staat voor Content Managment System. Deze
term duidt de mogelijkheid aan voor een gebruiker om zelf op een
gebruiksvriendelijke manier (een deel van) de inhoud van een website of
webshop, zonder dat men over de kennis van softwareprogramma's moet
beschikken. Dat biedt belangrijke Voordelen van een CMS
berichtenvenster.
Een CMS berichtenvenster is heel gebruiksvriendelijk en
gemakkelijk om mee te werken. Berichten worden geplaatst via een aparte
login en verlopen ofwel menugestuurd, ofwel via opmaakbalken zoals men
ze kent van de office-programma's.
Doordat er met een
berichtenvenster vaak een deel van de inhoud wijzigt, wordt uw website
als een actieve site gezien door zoekmachines. Daardoor komt uw site
gemakkelijker bovenaan de zoekresultaten terecht.
Via de aparte login kunnen meerdere mensen
dit deel van de site aanpassen. Zo komen belangrijke berichten over
klanten, realisaties, promoties, ... snel op de site terecht zodat de
inhoud steeds up-to-date is.
Doordat de inhoud heel snel actueel wordt gehouden, trekt men vaker terugkerende bezoekers
aan. Het laatste nieuws is immers steeds interessant om snel te weten.
Dat is zeker een pluspunt als uw concurrenten iets langzamer werken.
Met een CMS berichtenvenster kan men heel snel inspelen op actuele situaties waardoor het bezoek aan de site gevoelig verhoogt. Een goede tip is om voor de tekst gebruik te maken van de normale zoekwoorden die surfers gebruiken op het internet.
Besluit. De
Voordelen van een CMS berichtenvenster laten iedereen toe om de eigen
website snel en gemakkelijk up-to-date te houden. Dit verbetert de
werking van de site op het internet, zorgt er voor dat uw site hoger in
de zoekresultaten staat en trekt meer en vaker bezoekers aan. Een goed
CMS berichtenvenster kan ook worden ingebouwd in bestaande websites.
Voor meer informatie of een prijsofferte neem vrijblijvend contact met ons op.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:CMS berichtenvenster, goed berichtenvenster, blog op website, forum op website, cms berichten, berichten zelf aanpassen, cms velden, cms website, berichten zelf beheren, voordelen cms
27-10-2010
Wat is de beste reclame voor uw site.
Wie een website of webshop heeft, wil
graag dat goede resultaten oplevert. Promotie is hiervoor essentieel.
Dat doe je best op die plaatsen die het meeste opleveren. Via onderzoek
naar beïnvloeding van mensen leren we Wat is de beste reclame voor uw
site.
Promotie voor een website of webshop is noodzakelijk. Laten
we heel eerlijk zijn. Niets in de wereld gaat vanzelf. En zeker niets
wat goed geld oplevert. Een belangrijk middel om succes te halen uit een
online shop of website is promotie. Dat kan via offline kanalen of online gebeuren. Wat is de beste reclame voor uw site. Soms is een combinatie van beide aangewezen om het beste resultaat te bereiken.
Offline reclame zijn eerder traditionelemiddelen.
Hieronder vallen o.a. folders, flyers, advertenties, demonstraties,
try-outs, enz. Online reclame middelen maken gebruik van het internet
om producten of diensten te promoten. E-nieuwsbrieven vallen hieronder.
Maar ook betalende reclame zoals Google Adwords, Facebook advertenties,
online wedstrijden, avatars voor games, e.a. middelen zijn voorbeelden
van online promotie.
Wat is de beste reclame voor uw site. Onderzoek
op Europees vlak naar de mate waarin verschillende promotiekanalen
mensen beïnvloeden, geeft een beeld van de doeltreffendheid. Belgische
consumenten volgen grosso modo deze resultaten. Als mensen via een
bepaald reclamekanaal meest beïnvloed worden, betekent dit meestal een heel effectief promotiemiddel. Een overzicht van Wat is de beste reclame voor uw site.
26 % van de mensen wordt meest beïnvloed door online aanbevelingen
en door de sociale media. Vandaar het belang van "like"-knoppen,
aanbevelingen van vrienden, online recensies, klantengetuigenissen, ...
20 % laat zich overtuigen via mond aan mond
reclame via familie, vrienden of kennissen. Belangrijke
promotiemiddelen kunnen hier vriendenbons, cadeaubons,
tell-a-friendacties, enz.
13 % gelooft wat de verkopers
of het winkelpersoneel zegt over een product of dienst. Daarom is een
degelijke opleiding van het personeel heel belangrijk. Niet alleen om
alle functies te kennen, maar ook een stukje verkoopkunde is op zijn
plaats.
12 % vertrouwt op de artikels
die ze lezen in kranten, magazines of tijdschriften. Redactionele
artikels zijn hierbij belangrijk, maar ook vergelijkende testen,
productbesprekingen, goede introducties, enz. kunnen de verkoop omhoog
stuwen.
9 % tenslotte laat zich beïnvloeden door wat advertenties
beloven. Ads hebben wel het voordeel dat u volledige controle heeft
over de boodschap (inhoud) als over de plaats en tijd van verschijnen.
Qua informatie kan dit tellen. Qua overtuiging iets minder dus.
Besluit. Heel
doeltreffende reclame werkt nooit enkel op 1 kanaal. Het moet een
uitgekiende mix zijn van de verschillende middelen. Het ene
promotiemiddel zal uw boodschap structureel versterken en uitdragen.
Daarom wordt een goede reclamestrategie steeds over langere tijd
uitgewerkt. Ze houdt rekening met de levensduur van een product en met
eventuele seizoensinvloeden. Daarom moet men zich steeds afvragen Wat is
de beste reclame voor uw site.
Online promotie moet naadloos
aansluiten op uw gewone reclame. Voor het uitwerken van een doeltreffend
e-promotieplan rekent u best op een gespecialiseerde partner. Neem
vrijblijvend contact met 2TREES op.
Hoe een goed analyseprogramma gebruiken voor websites.
Een goede website is tegenwoordig
onmisbaar voor een succesvolle zaak. Ze promoot uw bedrijf op het
internet en zorgt ervoor dat u klanten aantrekt. Een goede website kan u
ook veel bruikbare informatie geven. Maar daarom moet u wel weten Hoe
een goed analyseprogramma gebruiken voor websites.
Wat is een goed analyseprogramma voor websites. Een
goede website werkt voortdurend op het internet. Ze wordt vertoond in
zoekresultaten. Surfers klikken het aan en bezoeken (delen van) uw
website. Een website beweegt voortdurend. Een goed analyseprogramma
houdt alles bij wat er met uw website gebeurt en zet alles netjes in statistieken.
Een goed analyseprogramma vertelt u meer over het surfgedrag van de
bezoekers op uw site én over de prestaties van uw website ten opzichte
van andere sites in uw branche.
Er bestaan gratis analyseprogramma's en betalende. Dat is eigenlijk geen criterium. Het enige wat telt is de kwaliteit van de informatie die u bekomt. 2TREES gebruikt meestal Statcounter of Google Analytics.
Beide zijn gratis, werken onafhankelijk en leveren een schat aan
bruikbare informatie over de werking van uw site. Statcounter geeft de
resultaten quasi in real time weer en is iets eenvoudiger in gebruik dan Google Analytics. Deze laatste geeft dan weer meer informatie over uw branchegemiddelden en kan beter conversies meten.
Hoe een goed analyseprogramma gebruiken voor websites. Een
statistiekprogramma houdt de prestaties van uw website of webshop
nauwkeurig bij. Bij goed gebruik krijgt u hier informatie om uw site en
uw reclame te verbeteren. Over een langere periode gezien kan u er trends
uit afleiden. Het is aangewezen om minimum twee maal per jaar deze
statistiekgegevens te interpreteren en uw website hieraan aan te passen.
Nu praktisch, Hoe een goed analyseprogramma gebruiken voor websites.
Bekijk de lijst met meest gebruikte zoekwoorden
om bij uw site te komen. De top 5 van deze lijst moét zeker gebruikt
worden voor de optimalisatie (SEO) van uw website. Kijk ook even na of
er trefwoorden in staan waar u niet aan gedacht heeft. Wat doen? Verwerk
de 5 populairste zoekwoorden in de introtekst (leadtekst) van uw
website en laat de SEO (optimalisatie) aan voor een verbeterde werking
op het internet. Gebruik deze 5 top trefwoorden ook voor offline
reclameteksten, advertenties, ...
Controleer pagina's die nooit bekeken worden. Ofwel duidt dit op fouten in de programmatie van uw site ofwel staat hier verouderde of niet interessante inhoud. Wat doen? Kijk
de interne links na op uw site of ze nog werken. Pas de inhoud van de
pagina's aan zodat ze interessanter zijn voor bezoekers. Haal verouderde
of on-interessante informatie van uw website af.
Bekijk het percentage directe bezoekers t.o.v. de organische
bezoekers. Directe bezoekers zijn mensen die uw URL kennen en uw naam
rechtstreeks intypen in hun browser. Organische bezoekers vonden uw site
als resultaat van een zoekopdracht in een zoekmachine zoals Google,
Bing, Yahoo, enz. Stelt u vast dat u hoofdzakelijk directe bezoekers
heeft, dan is er een technisch probleem met uw website. Wat
doen? Laat uw site door een professional doorlichten om de fouten in de
programmatie op te lossen. Verbeter de SEO (optimalisatie) en meld uw
site aan bij portaalsites.
Uw website levert helemaal geen conversies
op. Conversies zijn acties die via uw website komen. Dat kunnen
bestellingen zijn, maar ook aanvragen voor documentatie, reservaties,
resultaten van polls, enz. U bepaalt zelf wat uw site moet opleveren. Wat
doen? Maak duidelijke rubrieken van uw aanbod en herwerk de inhoud om
conversies op te leveren. Bouw een aantal doeltreffende CTA (call to
action) stimuli in op uw site.
Controleer de prestaties van uw website t.o.v. uw branchegemiddelde. Liggen uw resultaten onder dit gemiddelde dan kunt u volgende acties uitvoeren. Wat
doen? Probeer te ontdekken wat de oorzaak is van dit minder presteren.
Bekijk ook de websites van uw voornaamste concurrenten. Pas uw website
aan zodat de aandacht trekkers van uw branche aan bod komen. Vergeet ook
uw SEO niet bij te werken.
Besluit. Het
internet en uw website zijn voortdurend in beweging. Maar na verloop
van tijd komen andere trends op of wijzigt het surfpatroon van de
mensen. Daarom is het noodzakelijk om regelmatig de prestaties van uw
website te analyseren en uw site aan te passen. En is het nodig om weten
Hoe een goed analyseprogramma gebruiken voor websites.
Het aantal online shops stijgt sterk de
laatste tijd. Meer en meer mensen kopen goederen en diensten via het
internet. Tijd dus om te zorgen dat ook online betalingen veilig blijven
gebeuren. Daarom geven we in dit artikel een aantal tips voor
Doeltreffende bescherming tegen online fraude.
Wat is online fraude? Men spreekt over online fraude als er via het internet
wordt geprobeerd om op slinkse wijze inlichtingen, goederen of diensten
te bekomen. Steeds vaker gebeurt internet fraude via de online betalingen.
Daarom is het belangrijk om een aantal richtlijnen na te leven om het
gevaar op betaalfraude te verminderen. Met volgende tips bekomt u een
Doeltreffende bescherming tegen online fraude.
Doeltreffende bescherming tegen online fraude. Bijna
iedereen is zich bewust van de kwetsbare positie aan een betaalautomaat
op het moment dat men de pincode moet intypen. Iedereen kan spontaan
wel een drietal veiligheidstips geven. En toch is het verbazend hoe nonchalant
de mensen omspringen met online betalingen. En precies dat is nu ook
het cruciale voor een Doeltreffende bescherming tegen online fraude.
Beveilig uw online betalingen met een lang paswoord,
liefst nog met een volledige veiligheidszin. Vrij goede paswoorden
bestaan tegenwoordig uit minimum 12 tekens en een combinatie van letters
en cijfers. Steeds meer fraudespecialisten raden voor online betalingen
een echte zin aan.
Schrijf de toegangscode voor online betalingen niet op. Bewaar ze zeker niet nabij de computer maar leer ze uit het hoofd.
Gebruik voor uw online betalingen een speciale, aparte login code.
Meestal gebruiken de mensen maar twee tot drie verschillende
paswoorden voor alles zoals computertoegang, gsm, bankkaart, enz. Creëer
dus een totaal nieuwe veiligheidscode voor uw online betalingen, los
van enig ander paswoord.
Geef nooit informatie over online betalingen aan derden als u hen niet persoonlijk goed kent en vertrouwt. U weet het. Het enige veilig geheim is dat wat niet uitgesproken wordt.
Deel zeker nooit uw inloggegevens
voor uw betalingen met anderen. Zelfs niet eenmalig. Bijna iedereen die
voor iemand anders een beveiligde actie moet doen, schrijft eerst het
paswoord op. Kwestie van zeker te zijn en om nog eens te kunnen
verifiëren. Slechts een minderheid vernietigt dit terug na het gebruik.
En last but not least, doe nooit online betaalverrichtingen als er mensen in uw omgeving
zijn. Doe alleen online betalingen als u rustig en alleen aan uw
computer zit. En sluit uw programma direct terug af als de online
betaling uitgevoerd is.
Wat te doen in geval van online fraude? Het eerste wat u in dit geval doet, is natuurlijk direct uw toegangscode veranderen.
Meld de online fraude ook aan uw bankinstelling en leg klacht neer bij
de Federale computer crime unit van de politie. Dit kan gebeuren via de
website www.ecops.be.
Besluit. Voor
betalingen is altijd voorzichtigheid geboden. En zeker in het geval van
online betalingen waar de meeste mensen een vals, veilig gevoel hebben.
Online aankopen gaan zeker verder sterk stijgen in de toekomst. Daarom
bieden bovenstaande tips een doeltreffende bescherming tegen online
fraude.
Een mini website is een ideaal middel
om uw zaak, producten of diensten bekend te maken. Ze biedt een aantal
unieke troeven. En ze is bijzonder geschikt voor zowel nieuwe starters
als voor gevestigde bedrijven. Slim reclame maken met een mini website.
Hoe doet u dat?
Wat is een mini website? Een mini website is een 1 pagina website waar alle nuttige en relevante informatie op vermeld staat. Ze wordt opgemaakt zoals een volwaardige site. Met een eigen SEO (internet optimalisatie) en een specifiek statistiekprogramma
dus. Hierdoor kan ze later probleemloos worden uitgebreid met meerdere
pagina's. Hierdoor is dit ook een ideale website voor nieuwe starters.
Doordat
alle informatie overzichtelijk op een webpagina geschikt is, leest een
mini website heel snel. Door de specifieke SEO wordt een mini site
bovendien erg goed gevonden via
het internet. Dit biedt heel wat troeven voor gevestigde bedrijven om
een mini website doeltreffend te gebruiken voor e-promotieacties.
Slim reclame maken met een mini website. Een
goede mini website kan uitgroeien tot de sprintkampioen op het
internet. Snel, wendbaar en met een boodschap die gemakkelijk wordt
opgepikt en onthouden. Het waarom en hoe van Slim reclame maken met een
mini website.
Voor een mini website is er een klein budget nodig. Een volwaardige mini site kost amper 250 euro en werkt perfect als een volwaardige website.
Door de eigen SEO
(internet optimalisatie) wordt de mini website op het internet vertoond
voor de specifieke zoekwoorden die verband houden met de actie, dienst
of zaak. Dat zien zoekmachines (zoals Google) graag want dit verhoogt de kwaliteit van de website.
Wie een mini website aanwendt als e-reclame voor een product of dienst, kan een link uitwisselen
met de eigen corporate website. Bezoekers kunnen dus via de mini
website doorklikken naar de hoofdsite, of van uw website doorlinken naar
de e-actie.
Doordat alle belangrijke informatie aantrekkelijk en overzichtelijk op een webpagina geschikt wordt, leest uw boodschap heel gemakkelijk. Door de visuele opmaak zorgen we dat de mensen uw reclame beter onthouden.
Een mini website is ideaal als landingspagina voor Google reclame. Doordat er enkel info over uw actie vertoond wordt, kan de Google adwords reclame van heel hoge kwaliteit
worden ontworpen. Dit beloont Google met een lage kost per klik en een
toppositie in vertoningen. Zo verdient u de productiekost voor een mini
website meestal snel terug.
Een mini website is ook ideaal als aanvulling voor traditionele reclame.
Doordat aan elke mini site een uitgebreid analyseprogramma wordt
gekoppeld, krijgt u een duidelijk overzicht in het bezoekersgedrag.
Meten is immers weten. Op basis van deze informatie kan uw reclame beter
en doeltreffender gemaakt worden.
Besluit. Een
mini site is een minder gekend maar heel effectief middel voor Slim
reclame maken met een mini website. U haalt heel wat meer resultaat uit
dergelijke e-promotie. En na afloop van de actie kan u de mini website
(tijdelijk) de-activeren of gebruiken als tweede toegang voor de
corportate website. En ook dat kan een verstandige beslissing zijn. Meer informatie over mogelijkheden en gebruik, neem gerust met ons contact op.
Internetverkoop is tegenwoordig erg
populair in België. Mensen verkopen artikels via veilingsites. En veel
bedrijven, winkels en thuiswerkers starten met een online shop. Toch let
je best op een aantal zaken als u met een webshop start. Met volgende
Tips om veilig te verkopen via het internet helpen u goed op weg.
Belangrijk voordat een online verkoop gebeurt. Verkopen
via het internet komen vrij gemakkelijk tot stand. Het enige contact
met een online klant gebeurt via de online shop. Dat is vrij anoniem.
Problemen achteraf worden best vermeden door vooraf heel correcte en
duidelijke informatie op de webshop te zetten. Volgende Tips om veilig
te verkopen via het internet helpen u daarbij.
De mensen kopen uw artikels of diensten aan via het internet. Zorg daarom voor duidelijke en complete beschrijvingen
van uw producten zodat ze een helder beeld krijgen van de
mogelijkheden, de voordelen en ook evt. nadelen. Plaats klare foto's
voor een product. Neem de nodige tijd om een goede beschrijving op te
maken. Vergeet ook niet te vermelden als er risicogroepen zijn, b.v.
mogelijke allergische reacties, niet geschikt voor kinderen, minimum
afmetingen doorgangen, niet in direct zonlicht plaatsen, ... Zo vermijdt
u de meeste discussies achteraf.
Het is heel belangrijk op vertrouwenswaardig
over te komen als online handelaar. Dat kunt u doen door positieve
reacties te vragen van klanten en deze op uw webshop te plaatsen. Of een
waardering bij uw artikels te laten noteren door uw klanten. Ook de
vermelding van een kwaliteitslabel als online handelaar of het gebruik
van een veilig betaalplatform (b.v. Ogone) helpen dit vertrouwen te
vestigen. Malafide online verkopers worden immers uitgesloten van deze
erkenningen.
Zet duidelijk uw leverings- en betaalvoorwaarden
op uw site. Maak niet alleen dat ze aanwezig zijn, maar zorg ook dat
een online koper ze moet aanklikken en bevestigen dat ze gelezen zijn.
Vermeld ook goed wat er moet gebeuren indien de levering niet toekomt of
beschadigd toekomt. Wat moet de online koper dan doen en hoe gebeurt de
afhandeling van een klacht. Ook dat weet een webshopper erg graag
vooraf.
Zorg tenslotte dat u over alle gegevens
beschikt over uw online koper. Vraag bij de bestelling om de volledige
naam en het adres maar ook om een geldig telefoonnummer, e-mailadres en
evt. BTW nummer. Niet alleen kunt u zo gemakkelijker met uw online koper
in contact komen. Via een vaste telefoonnummer of een BTW nummer kunt u
ook snel een aantal zaken controleren over uw online klant.
Belangrijk nadat een online verkoop gebeurd is? Als
een product via het internet verkocht is, gebeuren een aantal
administratieve zaken op uw webshop. B.v. voorraad verminderen,
bestelbevestigingen, klaarmaken voor levering, enz. Belangrijk om weten
is dat een online koper graag heel snel het aangekochte artikel wil
ontvangen (liefst gisteren). Toch let u als online handelaar best op
volgende Tips om veilig te verkopen via het internet voor de levering.
Als online handelaar is het belangrijk dat u zeker bent van uw geld als u levert. Verzend daarom enkel goederen nadat de betaling op uw bankrekening
staat. U biedt de klant meer zekerheid van levering door betaling met
Visa, mastercard, American Express e.a. kredietkaarten toe te laten.
Deze betalingen gebeuren via een erkende betaalprovider (b.v. Ogone) en
gebeuren in een veilige betaalomgeving. Enkel bonafide online handelaars
kunnen hiervan gebruik maken.
Indien u dure, exclusieve of
unieke producten via het internet verkoopt kan een online koper extra
zekerheid wensen. Daarvoor kunt u een escrow service
inschakelen. Dat is een derde partij die als onafhankelijke,
betrouwbare derde partij tussenkomt bij de betaling. Let wel: indien een
online koper een bepaalde escrow service niet kent, kan de
betrouwbaarheid worden gecontroleerd via het internet d.m.v. een
zoekopdracht [ naam van de escrow service + fraud(e) ].
Wijk nooit af van uw normale betaal- en uitleveringsprocedure.
Ga zeker niet in op voorstellen van online kopers om via anonieme
kanalen te betalen Western Union, BidPay, MoneyGram, e.a. te betalen.
Ook cheques (evt. van ongekende, buitenlandse banken en dito rekeningen)
bieden niet echt zekerheid. Ze kunnen vals of ongedekt zijn.
Nog
een heikel punt is het moment dat de verkochte goederen bij u de deur
uit zijn. Dan zijn ze immers nog niet bij uw online klant en kan er van
alles gebeuren. Wie zeker wil zijn dat online verkochte producten ook
toekomen, doet voor de verzending beroep op een gekend koerierbedrijf
zoals DHL, FedEx, UPS, e.a. Deze firma's bieden een tracking systeem
aan zodat u online kunt volgen waar uw product zich bevindt. Wie via de
post verstuurt, kan dit aangetekend doen. Zo ontvangt u een vezendbewijs. En voor belangrijke zaken neemt u best een goede verzekering om de risico's bij verzending te dekken.
Altijd belangrijk voor online verkoop. In
het echte leven heeft u bedrijven, winkels en handelaars die direct
vertrouwen uitstralen. Dat is een goede basis voor succes. Ook voor
verkoop via het internet is vertrouwen heel belangrijk. Daarom gelden
ook volgende algemene Tips om veilig te verkopen via het internet.
zorg
dat u als online handelaar betrouwbaar overkomt via het internet. Dat
kan door een e-commerce label aan te vragen (zie hoger). Maar ook het
vermelden van uw bedrijfsgegevens, contactgegevens, een goede foto,
beschrijving over uzelf, ... versterken uw betrouwbaarheid. Zo "bewijst"
u dat u werkelijk bestaat.
Online kopers hebben meestal enige
ervaring met online aankopen. Daarom verwachten ze bepaalde zaken op een
webshop terug te vinden. Het is daarom belangrijk om uw webshop volgens
een geëigend concept te laten opmaken. Een ervaren webdesigner weet nl.
wat online kopers verwachten om terug te vinden en ook de plaats waar
informatie moet staan.
Maak in elk geval dat uw online shop aan
de wettelijke verplichtingen voldoet. Voor online verkoop gelden nl.
wettelijke voorwaarden, zowel voor termijnen, verzakingsrecht, betaling,
... als voor wettelijke vermeldingen die moeten aanwezig zijn. Met een
goede webbouwer neemt u hier geen risico.
Een betrouwbare indruk
wordt later nog bevestigd door alert en snel te reageren op vragen,
verzoeken, klachten, opmerkingen die via uw webshop binnen komen. Mails
worden best binnen de 24 u. beantwoord. Indien er nuttige suggesties en
verbeteringen worden gemeld door online klanten, laat dan uw webshop
aanpassen en vermeld dat een tijdje op uw online shop.
Besluit. Verkopen
via het internet biedt tegenwoordig heel veel troeven en voordelen. Om
succesvol te verkopen houdt u best rekening met bovenstaande Tips om
veilig te verkopen via het internet. Bovendien doet u best beroep op een
betrouwbare webpartner om uw online shop te ontwikkelen volgens de
regels van de kunst. Wenst u meer informatie of wilt u een eigen online shop starten, neem gerust contact met ons op.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:betrouwbare webshop, succes webshop verhogen, succesvol verkopen internet, tips online verkoop, tips veilig verkopen, veilig aankopen internet, veilig aankopen op internet, veilig kopen op internet
15-09-2010
Vijf eenvoudige tips voor een betere website.
Conversies zijn tegenwoordig de nieuwe
toverwoorden. Conversies voor websites. Conversies voor webshops.
Natuurlijk is het belangrijk dat een website of webshop veel opbrengt.
In dit artikel krijgt u een beter inzicht hoe u dit kunt bereiken door
Vijf eenvoudige tips voor een betere website.
Wat betekenen conversies voor een site? Eigenlijk is het vrij simpel. Een conversie is een bepaalde actie
die via de website of webshop gestuurd wordt. Dat kan b.v. een aankoop
van een product zijn, een folder aanvragen, een reservatie boeken, enz.
Met een conversie zorgt men dat een site resultaat oplevert. Hoe meer
conversies er gebeuren, hoe meer een site opbrengt. Er zijn een aantal
nuttige tips die de conversies van uw site kunnen verhogen. Daarom de
volgende Vijf eenvoudige tips voor een betere website helpen u op weg.
De home- of landingspagina
voor een website of webshop is heel belangrijk. Hier komen bezoekers
nl. bij u binnen. De inhoud van deze pagina is meestal bepalend voor
conversies of wegklikken. M.a.w. de startpagina van uw site maakt dat
mensen verder doorklikken of wegklikken. Google meet b.v. het weigeringspercentage van een pagina. Dat is het tegengestelde van conversies, nl. hoe lager dit percentage, hoe minder mensen er wegklikken.
Vijf eenvoudige tips voor een betere website. Webpagina's die veel conversies opleveren voldoen aan drie criteria: ze spreken de bezoekers aan, ze bieden de juiste antwoorden op hun vragen en ze nodigen actief uit
om iets te doen. Op deze manier trekken ze de aandacht van de
bezoekers, ze zorgen dat men terugvindt wat men zoekt en ze zorgen voor
acties. Hoe doet men dit?
Plaats de juiste teksten op uw website. Het is verbazend hoe vaak hier tegen gezondigd wordt. Conversies lokkende teksten voldoen aan drie criteria.
Vooreerst noemen ze duidelijk problemen of situaties. Dit zorgt voor
herkenning bij bezoekers. Ze sommen de oorzaken ervan op en vertellen in
een ruk hoe het anders zou kunnen. Hiermee verwerft uw site een
expertise en ter zelfde tijd leidt u de bezoekers naar de oplossingen
die u aanbiedt. Tenslotte nodigt u de bezoekers uit om een oplossing te
kiezen door op een drukveld of button te klikken. Hiermee start de
conversie.
Gebruik verstaanbare taal voor
de gemiddelde bezoeker. Zorg dat de mensen begrijpen waar het over gaat
en wat uw producten of diensten voor hen kan doen. Zorg daarom dat uw
teksten in de spreektaal staan zoals ze courant gebezigd wordt. Zorg vooral ook dat er geen misverstanden of interpretaties mogelijk zijn.
Zorg dat de lay-out van uw website internetvriendelijk
is. Gebruik dus duidelijke titels, ondertitels en tekstvelden. Speel
met grootte, afbeeldingen en witruimte. Een ideale homepagina heeft
maximaal een 150-tal woorden die in 2 of 3 alinea's geschikt zijn. Hou
voor ogen dat internetpagina's eerder "gescand" worden in plaats van gelezen.
Inhoud is belangrijk
voor een website. Zorg voor voldoende woorden, want hierop reageren de
zoekmachines om uw site te tonen boven deze van een concurrent. Maar
schenk heel veel aandacht aan een goede, duidelijke structuur.
Orden de inhoud zodanig dat uw site aangenaam leest en vlot navigeert.
Zo houdt u uw bezoekers langer geïnteresseerd en leidt u ze beter naar
resultaat.
Zet tenslotte concreet uw voordelen en troeven
in de verf en werk naar het resultaat toe. Opsommingen zijn mooi en
nuttig om weten. Maar waar het op aankomt is dat men uw bedrijf verkiest
boven een concurrent en wel nu direct. Dat kan enkel als u meer
voordelen biedt dan de alternatieven. Vermeld daarom duidelijk de unieke voordelen
van uw producten of diensten. En vraag uw bezoekers om nu te klikken
voor een bestelling of om hier een aanvraag in te vullen voor meer
informatie, enz.
Besluit. Het
succes van een website of webshop hangt zowel af van de inhoud (content
is king) als van een internetvriendelijke opbouw van een site. Voor de
inhoud moet u meestal zelf instaan. Niemand kent immers beter uw zaak en
uw producten dan uzelf. En voor een goede opbouw doet u best beroep op
een professionele webdesigner. Klik hier om met ons contact op te nemen
voor een nieuwe website of webshop of om uw bestaande site op te
frissen of te moderniseren volgens de internetvriendelijke principes.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:website conversies, tips voor conversies, veel conversies, conversies verhogen, conversies verbeteren, meer conversies, meer laten klikken, conversies webshop, website prestaties verbeteren
08-09-2010
Hoe een Google reclame campagne te optimaliseren?
Google Adwords is een slim systeem van
internet reclame. Het werkt als een veiling. De online reclamecampagnes
met de beste kwaliteit kosten minst en worden hoogst vertoond. Om de
prestaties op peil te houden moet een Google campagne minimum elke 6
maand worden geoptimaliseerd. Hoe een Google reclame campagne te
optimaliseren?
Wat is belangrijk voor een goede Google reclamecampagne? Google
reclameacties werken eigenlijk vrij logisch. Het is de bedoeling om
mensen die via het internet zoeken naar producten of diensten zo accuraat mogelijk de gewenste info te geven. Daarom is de kwaliteit
van een Google campagne uiterst belangrijk. Google beloont immers de
relevantste advertenties met een hogere positie in de zoekresultaten en
met een lagere kostprijs per vertoning. Zo staat uw advertentie bovenaan
aan de laagste kostprijs.
De vraag is natuurlijk: Hoe een Google
reclame campagne te optimaliseren? Om dat te bereiken moet u vooreerst
rekening houden met een goede structuur
van uw Google campagnes. Verder is het noodzakelijk om de zoekwoorden
die aan een campagne gekoppeld worden uiterst zorgvuldig samen te
stellen. De advertentieteksten zelf worden best volgens een wervend
patroon geschreven. En tenslotte moeten nieuwe campagnes een tijd worden
opgevolgd om tot de ideale mix van advertentieteksten / zoekwoorden te
komen. Met uitproberen, testen en meten kan een goede Google campagne
uitgroeien tot een supercampagne. Maar dit vergt tijd en nauwgezet werk.
Waarom een Google reclamecampagne optimaliseren? Google reclamecampagnes reageren op zoekopdrachten
van de mensen. Wie in het zoekvenster een (paar) zoektermen intypt,
krijgt een lijst met websites die mogelijks informatie geven over het
gevraagde. Aan de zijkant en bovenaan deze resultaten komen de
"gesponsorde links". Dat zijn de Google advertenties die eveneens
verband houden met de ingetypte zoektermen.
Nu, over een langere
periode gezien, wijzigen de populaire zoektermen voor artikels of
diensten beetje bij beetje. Dat kan gebeuren onder invloed van trends of
door de actualiteit van het moment. Dus zoekwoorden die vorig jaar een
superhoog resultaat opleverden, maken veel kans om vandaag lager te
scoren. Dan zullen er andere woorden zijn die momenteel populairder
zijn.
Algemeen is men het er over eens dat het nodig is om minimum elke 6 maand
een Google reclamecampagne te optimaliseren. Op deze manier kunnen de
zoekwoordenlijsten en advertentieteksten worden bijgewerkt zodat de
Google Adwords campagnes van hoge kwaliteit blijven.
Hoe gebeurt de optimalisatie van een Google reclame? Ervaring
leert dat het beste resultaat wordt bekomen indien men elke 6 maand een
optimalisatie uitvoert van een Google campagne. Dit gebeurt aan de hand
van de prestaties in het voorbije half jaar. M.a.w. men neemt steeds de
effectieve resultaten als basis om de bestaande online reclamecampagnes te verfijnen en te verbeteren. Een SEO van een Google Adwords bestaat uit:
Verwijderen van
zoekwoorden van weinig waarde omdat deze het rendement van een online
campagne naar beneden halen. Advertentiecampagnes van lage kwaliteit
leiden tot hogere kosten om ze te vertonen.
Nakijken wat de best presterende
zoekwoorden zijn en dan nieuwe alternatieve zoektermen toevoegen.
Hierdoor maakt uw online reclamecampagne kans om nog meer vertoond te
worden.
Zorgvuldig de teksten en zoekwoorden nakijken en bepaalde zoektermen uitsluiten.
Hiervoor vermijdt u vertoning van uw online advertenties voor zaken die
u toch niet aanbiedt. Op deze manier verhoogt weerom de kwaliteit van
uw internetcampagnes.
Vervolgens kijken we om uw zoekwoorden verder te verfijnen. We zoeken de beste combinaties en kijken om specifieke zoektermen bij te zoeken.
Tenslotte bekijken we de advertentieteksten
zelf aan de hand van de Google advertentie richtlijnen. Waar nodig
herwerken we de Google reclames zodat ze actiever, wervender en
effectiever worden. Op deze manier verhoogt de relevantie van uw online
advertenties gevoelig waardoor het rendement van uw campagnes verhoogt.
Besluit. Internet
reclame behoort tot de meest doeltreffende en goedkoopste reclame die
er momenteel bestaat. Het is wel noodzakelijk om elke online
reclamecampagne zo relevant mogelijk
te maken zodat de kwaliteit zo hoog mogelijk is. Dat vergt een tijd van
nauwgezette inspanningen, proberen en verbeteren. Eenmaal dit gelukt
is, kan men best elke 6 maand de campagnes nakijken op de prestaties op
peil te houden of te verbeteren.
Deze richtlijnen gelden niet alleen voor nieuwe Google Adwords reclame. Ook (oudere) bestaande reclamecampagnes
kunnen sterk in resultaat verbeteren door ze doeltreffend te
optimaliseren en er de Google kwaliteitsrichtlijnen op toe te passen. Contacteer ons gerust voor meer informatie of een offerte.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:google reclame optimaliseren, google adwords opmaken, internetreclame opmaken, google campagnes opmaken, google reclame verbeteren, bestaande google reclame verbeteren, google campagnes schrijven, tips voor google adwords, tips voor google reclame, goede
26-08-2010
Trend: Belgen kopen steeds meer via het internet.
Het is een duidelijke trend: Belgen
kopen steeds meer via het internet. Dagelijks starten nieuwe webshops op
terwijl ook de online omzet van bestaande internetwinkels sterk stijgt.
Niet verwonderlijk dat Belgen het meest online te beïnvloeden zijn.
Informatie over de online aankopen in België. De
Belgische consument shopt steeds vaker op het internet. Voornamelijk
vrouwen dan. Dit komt doordat vrouwen vaakst nog het gezinsbudget en de
gezinsaankopen behartigen. Maar doordat zij ook gaan werken tijdens de
dag is het ideaal om de gewone aankopen via het internet te regelen.
Online winkelen is dus een heel handige en snelle manier om de
boodschappen te doen.
De best verkopendeproducten
blijven nog steeds reizen, boeken, CD's en DVD's. Sterke stijgers zijn
tegenwoordig kleding (+ 33,30 %), kledingaccessoires (+31,10 %) en
decoratieartikels (+ 35,60 %). Dit komt doordat de mode- en
decoratieartikels via het internet aan heel scherpe prijzen kunnen
worden verkocht. En zeker voor merkartikelen is de kwaliteit en de
grootte gekend bij de meeste online consumenten. De laatste tijd zien we
dat steeds meer bioscoop-, entertainment- en treintickets online worden
aangekocht. Daardoor daalt het gemiddelde bedrag per aankoop wel iets.
Online shops: booming business. Zijn er steeds meer consumenten die online aankopen doen aan de ene kant, dan zien we anderzijds ook dat er dagelijks nieuwe webshops bij komen. Gemiddeld 5 per dag. Momenteel zijn er ruim boven de 5.000 internetwinkels actief. Dit is een verdubbeling
ten opzicht van vorig jaar. Vaak gaat het hier over totaal nieuwe
online ondernemers, alhoewel ook vrij veel bestaande zaken met online
verkoop beginnen.
De online omzet steeg het afgelopen jaar in België met zo'n kleine +20 %
tot 1,6 miljard euro. Er werden 1/3 meer online transacties
geregistreerd dan een jaar geleden. Maar doordat nu ook steeds vaker
kleinere zaken (tickets e.d.m.) via het internet worden aangekocht is
het gemiddelde aankoopbedrag gedaald tot zo'n 90-95 euro per verrichting.
Besluit. Meer
en meer Belgen gaan nu wekelijks het internet op om online producten of
diensten aan te kopen. Vrouwen zeker, maar ook de gemiddelde consument
ziet dat men online producten aan heel interessante prijzen kan
aankopen. De crisis heeft deze trend zeker versterkt. Daarom investeren
zowel traditionele als nieuwe ondernemingen massaal in het online
verkopen van hun producten.